Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.903 views

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12 14:56

lordsnow

I know nothing

tonber schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:06:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem de router mist iets bij aansluiten met 4 draden.
Rechtstreek geeft wel internet.(wel natuurlijk 100mb)
Dus dom opsplitsen van kabel gaat maar niet via een router.
Maar ook ik heb de oplossing nog niet gevonden.
De router die je hebt, is dat een Gigabit router? Heb je ook de mogelijkheid om te testen met een (ouder) 10/100Mbps (niet Gigabit) router?

Ik zelf heb op dit moment geen andere routers liggen om mee te testen. Ik zal aankomende week eens een aantal routers meenemen van 't werk, om te proberen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Als je maar 4 aders gebruikt heb je zoals gezegd 100Mbit. Technisch moet dat prima werken, maar je hebt wel kans dat je de poort fixed moet zetten. Als je een 4-aderige kabel op 1Gbit probeerd dan zul je echt de WANkant op 100Mbit moeten forceren (of er een 100Mbit switchje voor misbruiken)

Bottomline: 1Gbit vereist 8 aders, bij 100Mbit link (4 aders) icm 1Gbit apparatuur die apparatuur handmatig van de 1Gbit afhalen (linkspeed dus op 100Mbit zetten)

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
lordsnow schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:56:
[...]

De router die je hebt, is dat een Gigabit router? Heb je ook de mogelijkheid om te testen met een (ouder) 10/100Mbps (niet Gigabit) router?

Ik zelf heb op dit moment geen andere routers liggen om mee te testen. Ik zal aankomende week eens een aantal routers meenemen van 't werk, om te proberen.
Nee zijn 100mb poorten
Maar ik ga ook proberen of ik de netwerkkaarten vast op 100mb kan zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door tonber op 24-05-2014 16:54 ]

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12 14:56

lordsnow

I know nothing

tonber schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:51:
[...]

Nee zijn 100mb poorten
Maar ik ga ook proberen of ik de netwerkkaarten vast op 100mb kan zetten.
Probleem opgelost! :)

1. open de webpagina van de Draytek @ http://192.168.1.1
2. inloggen met user / user
3. ga naar LAN > Ports
4. voor de poort die je gebruikt voor Internet (LAN1 of LAN2), verander je de Speed van 'Auto' naar '100Mbps FDX' (hetgeen voorheen automatisch gedeteceerd werdt)
4. voor de poort die je gebruikt voor Internet (LAN1 of LAN2), verander je de Speed van 'Auto' naar '100Mbps HDX'

//edit na een speedtest:

Wanneer ik de poort op FDX (Full Duplex) zet meet ik 11Mbps / 38Mbps. Op HDX (Half Duplex) meet ik 48Mbps / 50Mbps. Gebruik dus HDX!

[ Voor 31% gewijzigd door lordsnow op 24-05-2014 18:43 ]

• elwin999
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 00:33
bij ziggo kon ik de routerfunctie van de UBEE uit laten zetten door Ziggo
zouden ze dit bij vodadafone ook kunnen doen?
ik kan zelf niet inloggen in dat deel van de draytek
(administrator niveau)

Verwijderd

Wat zou eigenlijk het voordeel zijn van de routerfunctie uitschakelen (=bridge mode) ten op zichte van simpelweg de wifi van de Draytek uit te schakelen en de eigen router in LAN1 te prikken en daarop de andere apparaten aan te sluiten?

Na jarenlang wisselend succes met verschillende betaalbare DLinks heb ik sinds 1 jaar gekozen voor
de Linksys EA6700 á €135. Misschien wat prijzig, maar het is tenslotte een eenmalige investering die minstens 10 jaar mee kan gaan en straalt tot in alle hoeken van het huis >100Mbps draadloos.

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Nu het eerste jaar bij Vodafone erop zit en we hebben verlengd krijgen we ineens een nieuw pakket met een nieuw kastje (setupbox). Blijk je ineens niet meer via analoog te kunnen kijken. TV's op slaapkamer en zolder hebben dus geen signaal. Oplossing VT: Koop maar een extra kastje (a 5 euro per maand) of kijk op je tablet.... Tja, daarvoor hebben we juist extra tv's op zolder en slaapkamers. Met de vorige setupbox (dat kleine witte Opera ding) werkte analoog gewoon wel. Worden dus gewoon door VT op kosten gejaagd?

[ Voor 9% gewijzigd door Deezers op 25-05-2014 11:27 ]

Verwijderd

Dat vind ik ook gevraagd op compensatie maar daar wil vodafone niets van weten terwijl je er zeker op achteruitgaat geen dvc en oude amino,s die je zelf al had werken noet meer en heb tevens gevraagd of zij die wilden inruilen of een tweede gratis in bruikleen wilden stellen

Verwijderd

In wezen heb je dus niet je 'oude' overeenkomst (internet, iptv, telefoon, dvb-c voor X euro per maand) verlengd, maar een nieuwe afgesloten waarbij je iets anders geleverd krijgt dan wat je had (geen dvb-c meer, ander iptv platform) waardoor er voor jou bijkomende kosten zijn (extra STB's kopen/huren, wellicht andere tv's voor die STB's, extra bekabeling aanleggen).
Was je je daar van bewust? Heeft VF je daarover voorgelicht?

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Inmiddels alweer een paar weken de nieuwe propositie hier in huis. Erg tevreden, maar toch zijn we tegen een paar zaken aangelopen, die bij concurrenten (kabel/andere glasvezelaanbieders) handiger zijn:
- Opnemen op herhaling (bijv. hetzelfde tijdstip voor een X aantal weken) is niet mogelijk
- Wisselen van TV naar Radio en weer terug moet omslachtig via het menu
- Ook het vinden van de opgenomen programma moet omslachtig via het menu. We waren gewend dat voor beide opties een aparte knop de afstandsbediening aanwezig was.
- De entone (met en zonder hd) geeft de naam van de zender niet weer. Vooral bij het luisteren van radio als de tv uit staat is dit vervelend. Het is namelijk wel erg handig als je kunt welke radiozender erop staat. De Humax 5200c bij de kabel had dit wel.
- Opnemen en kijken via de app op de ipad kan (nog) niet
- Het sturen van zowel het internet- als het televisiesignaal door dezelfde kabel en poort (en later splitsen door een switch) zou het gebruik van de dienst aanzienlijk gebruiksvriendelijker maken. Vooral voor boven wordt het lastig om straks een extra televisie te plaatsen. Volgens mij zou dit technisch ook best mogelijk moeten zijn.
- Disney Jr is niet te krijgen
- Begin gemist (wat KPN heeft) klinkt heel handig. Zou mooi zijn als Vodafone dit ook gaat aanbieden.

Als Vodafone deze zaken op orde krijgt, dan worden ze volgens mij pas echt een geduchte concurrent van de kabel en KPN.

[ Voor 16% gewijzigd door Rhodez op 25-05-2014 14:21 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12 16:30
Deezers schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:26:
Nu het eerste jaar bij Vodafone erop zit en we hebben verlengd krijgen we ineens een nieuw pakket met een nieuw kastje (setupbox). Blijk je ineens niet meer via analoog te kunnen kijken. TV's op slaapkamer en zolder hebben dus geen signaal. Oplossing VT: Koop maar een extra kastje (a 5 euro per maand) of kijk op je tablet.... Tja, daarvoor hebben we juist extra tv's op zolder en slaapkamers. Met de vorige setupbox (dat kleine witte Opera ding) werkte analoog gewoon wel. Worden dus gewoon door VT op kosten gejaagd?
Als je eerste contractjaar bij Vodafone erop wijzigt er niets, je blijft gewoon hetzelfde pakket houden tegen dezelfde prijs.
Pas als je ZELF een nieuw pakket wilt zul je van het nieuwe product gebruik gaan maken.
Ik zou anders niet weten hoe je aan dit "verlengbod" komt.

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Ik twijfel ook of ik zou moeten verlengen, want mijn huidige contract is al lang op. De enige voordeel die ik zie is een nieuw kastje. Maar heeft de nieuwe dan een andere UI of zapt hij een beetje sneller? Ik las eerder dat er grotere veranderingen komen over een paar maanden.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:40

996

Ik ben zelf bijna een jaar aangesloten op glasvezel via Vodafone Thuis. Werkt prima geen klagen, ben blij met analoog voor de extra tv's in huis. Daar heb ik destijds ook op geselecteerd. Wil nu best verlengen, mede omdat nieuwe abonnees echt wel minder betalen, maar analoge mogelijkheden zijn me daarentegen ook wel weer wat waard....
En overstappen naar een andere glasvezelaanbieder is ook niet prettig als ik de laatste pagina's lees. Terug naar UPC? Keuze's, keuze's....

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Volgens mij lijkt er wat onduidelijkheid te zijn.

1) Er is geen verschil tussen nieuwe en oude klanten.
"Nieuwe klanten" op het oude aanbod betalen evenveel als oude klanten op het oude aanbod.
Nieuwe klanten op het nieuwe aanbod betalen evenveel als oude klanten die nu overstappen naar het nieuwe aanbod.

2) Je kunt het oude contract niet verlengen.
Het abonnement onder de oude voorwaarden loopt gewoon door met een maandelijkse opzegtermijn.
Wat sommige users hebben gedaan is dat ze al zijn overgestapt naar het nieuwe aanbod.
Daarin word je dan een nieuwe klant volgens de nieuwe voorwaarden met een nieuw jaarcontract.

3) Om verwarring te voorkomen denk ik dat je een overstap naar het nieuwe aanbod kan/moet vergelijken met een overstap naar een nieuwe provider.
De 'enige' overeenkomst is dat het beide Vodafone Thuis heet en dat je dezelfde mensen aan de lijn krijgt bij de klantenservice.

Verwijderd

Kangodo schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:06:
Volgens mij lijkt er wat onduidelijkheid te zijn.

3) Om verwarring te voorkomen denk ik dat je een overstap naar het nieuwe aanbod kan/moet vergelijken met een overstap naar een nieuwe provider.
De 'enige' overeenkomst is dat het beide Vodafone Thuis heet en dat je dezelfde mensen aan de lijn krijgt bij de klantenservice.
Maar je hebt dan hopelijk geen lange down time bij het overgaan van "oud" naar "nieuw", blijft je telefoon inclusief 2e lijn dezelfdenummers behouden en blijven ook je e-mailadressen hetzelfde.

En wat gebeurd er als je fysiek van woning A naar woning B in een totaal andere wijk in dezelfde plaats verhuisd? Kan je dan je "oude" overeenkomst continueren of wordt je dan verplicht naar "nieuw" over te gaan?

• Kangodo
Nee, natuurlijk niet. Maar een migratie van bijvoorbeeld Telfort naar Vodafone hoort ook geen lange downtime te hebben tegenwoordig.
In het afgelopen jaar heb ik gelezen en gemerkt dat die overstappen steeds sneller en sneller gaan.

Telefoonnummers gaan volgens mij gewoon via nummerbehoud; oftewel:
-Abonnement is geactiveerd.
-Je hebt een tijdelijk nummer.
-Dit wordt binnen 7 dagen vervangen door het oude.
(-Voor een tweede lijn vraag je via MyVodafone of de klantenservice nog een nummerbehoud aan)
Die laatste weet ik niet 100% zeker, maar dat moet gewoon mogelijk zijn.

Een @vodafonethuis.nl kan nu gewoon meegenomen worden.
Misschien dat iemand met het aanbod kan controleren of er nog wat verschillen zijn zoals grootte van inbox, etc?

Een verhuizing kun je, zover ik weet, altijd op het oude aanvragen.
Dan worden gewoon het oplever-adres en postadres, etc, aangepast.
Maar dan ga je wel een nieuw jaarcontract aan op het oude aanbod; de korting gaat dan ook opnieuw in.
Er is altijd de optie om op het nieuwe adres ook de nieuwe voorwaarden aan te vragen, let dan wel op de wat langere oplevertijd.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik heb wel eens gelezen dat het bij Glashard media mogelijk zou moeten zijn om het IPtv signaal op je media-pc te ontvangen, zijn dit soort dingen ook mogelijk bij het nieuwe VT aanbod,

voor mij was de veel lagere prijs, in ieder geval behoorlijk wat motivatie om toch vooral het nieuwe aanbod te kiezen (al weet ik nog steeds niet zeker of VT nu ook daadwerkelijk zal gaan leveren). ondanks dat het wel beloofd is, heb ik nog geen schriftelijke bevestiging.

als tv idd niet binnen kan komen op een htpc en ik programma's dus niet legaal kan opnemen (en kijken wanneer dat mij uitkomt) dan is dat voor mij al snel reden om dan maar helemaal geen tv meer af te nemen en een overweging te maken tussen dingen als netflix of newsgroups.

waar ik wel een beetje van schrik is het verhaal, dat de vodafone modem/routers niet in de genexis NTU zou passen, dat is mij niet vertelt en ik hoop dan ook dat dit niet klopt, zeker omdat dreytek gewoon werkende varianten heeft die je er zo in kunt klikken (zoals de 1000vn), eerlijk gezegt zou ik het behoorlijk slordig vinden als men met dit soort houtje-touwtje oplossingen komt, die brackets zitten er niet voor jan lul.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
TV kan absoluut niet binnen komen op HTPC bij de nieuwe propositie.

En bij Glashart Media (nu KPN ITNS) heeft het ook altijd alleen maar gekund op WGDO netwerken. En overal via het DVB-C signaal natuurlijk (maar dat wordt bij het nieuwe Vodafone niet meer geleverd).

En inderdaad: Helaas wordt (vind ik net zo stom klinken) een losse Draytek met een glasvezel patchkabeltje op de FTU aangesloten.

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 26-05-2014 14:54 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
TV kan absoluut niet binnen komen op HTPC bij de nieuwe propositie.

ik had het idd over wdgo, en dat was een redelijke oplossing om het gemakkelijk op meerdere tvs werkend te krijgen, als dat nu bijv VT niet meer mogelijk is dan verwacht ik niet heel lang gebruik te zullen maken van hun tv aanbod, gelukkig was het daar mij ook niet om te doen, internet + vaste telefonie en dan 50/50 voor dat geld was bij geen van de concurenten haalbaar, zelfs niet bij een budgetboer als telfort.

• eymey
Ook niet bij Tweak? :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-12 23:14
Wanneer ik nu Vodafone thuis bestel, kan ik met mijn oude TV's nog wel via COAX kijken? Of heb ik perse een extra settopbox nodig?

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:59
Ik weet dat het een lang topic is maar op Tweakers wordt het wel gewaardeerd om je even te verdiepen voor je een vraag stelt. Dit wordt vele malen beantwoord hier.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:24

Fiber

Beaches are for storming.

Dotto schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:26:
Wanneer ik nu Vodafone thuis bestel, kan ik met mijn oude TV's nog wel via COAX kijken? Of heb ik perse een extra settopbox nodig?
Nee en ja...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• endless90
Barre73 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:42:
Ik weet dat het een lang topic is maar op Tweakers wordt het wel gewaardeerd om je even te verdiepen voor je een vraag stelt. Dit wordt vele malen beantwoord hier.
Ik heb een flink stuk gelezen, maar ik kom nogal tegenstrijdige berichten tegen..

• Barre73
Antwoord is simpel. Nee. Als je nu Vodafone Thuis bestelt is er geen analoog signaal meer bij. Alleen nog IPTV.

Ik weet niet hoe Fiber zijn antwoord bedoelt maar sinds 28 januari is het niet meer mogelijk nog een Vodafone thuis abonnement te bestellen met analoog signaal erbij (coax dus).

• endless90
Duidelijk! Dan zal ik hoogstwaarschijnlijk toch naar andere aanbieders moeten gaan kijken.

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:57:
[...]

Ik weet niet hoe Fiber zijn antwoord bedoelt...
Precies zoals het er staat...:

Nee, je kan wanneer je nu Vodafone thuis bestelt niet meer via COAX kijken. En ja, je hebt perse een (extra) settopbox nodig...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Barre73
Fiber schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:26:
[...]

Precies zoals het er staat...:

Nee, je kan wanneer je nu Vodafone thuis bestelt niet meer via COAX kijken. En ja, je hebt perse een (extra) settopbox nodig...
Och... Ik was niet erg wakker meer geloof ik...

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:30:
Wat zou eigenlijk het voordeel zijn van de routerfunctie uitschakelen (=bridge mode) ten op zichte van simpelweg de wifi van de Draytek uit te schakelen en de eigen router in LAN1 te prikken en daarop de andere apparaten aan te sluiten?

Na jarenlang wisselend succes met verschillende betaalbare DLinks heb ik sinds 1 jaar gekozen voor
de Linksys EA6700 á €135. Misschien wat prijzig, maar het is tenslotte een eenmalige investering die minstens 10 jaar mee kan gaan en straalt tot in alle hoeken van het huis >100Mbps draadloos.
Het grootste voordeel van bridge modus is dat je volledig gebruikt kunt maken van je eigen router zoals je firewall, port mappings en b.v cloud toepassingen van je router.
Dit kan ook wel deels met DMZ maar is toch anders dan een router die direct een publiek ip adres krijgt.

Een router achter een router ook wel NAT achter NAT genoemd is nooit aan te bevelen.
Dit kan voor veel rare problemen zorgen.

Je kunt dan nog beter je router als accespoint gaan gebruiken.
Door hem op een lan aansluiting te gebruiken i.p.v op de Wan aansluiting. (dhcp van je router uitgeschakeld)

Het zou mooi zijn als Vodafone de full bridgemodus als optie gaat aanbieden.
Maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door arjan.n op 27-05-2014 11:00 ]

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Dotto schreef op maandag 26 mei 2014 @ 21:26:
Helaas is het TS nog niet gewijzigd want daarin staat inderdaad nog steeds het DVB-C verhaal genoemt en niet bij benoemt dat dit niet langer geleverd wordt voor nieuwe klanten.
Ik begreep wel dat het topic niet meer was aan te passen door één van de TS.

• soepkip67
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:53:
[...]

Maar je hebt dan hopelijk geen lange down time bij het overgaan van "oud" naar "nieuw", blijft je telefoon inclusief 2e lijn dezelfdenummers behouden en blijven ook je e-mailadressen hetzelfde.

En wat gebeurd er als je fysiek van woning A naar woning B in een totaal andere wijk in dezelfde plaats verhuisd? Kan je dan je "oude" overeenkomst continueren of wordt je dan verplicht naar "nieuw" over te gaan?
Dit is wel het geval een downtime van minimaal 4 weken. Heb dit nagevraagd bij Vodafone. Heb nu nog het oude pakket.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:23
soepkip67 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:38:
[...]

Dit is wel het geval een downtime van minimaal 4 weken. Heb dit nagevraagd bij Vodafone. Heb nu nog het oude pakket.
Dat is dan wel een fors verschil met 3 uur downtime die mij is verteld: (mail n.a.v. mijn vraag of ik als bestaande abonnee over kan naar nieuwe propositie)
Ik zit in wdgo gebied, vorig jaar ook al vrijwel naadloos van Lijbrandt naar Vodafone overgestapt.
Overstap
Overstappen naar de nieuwe abonnementsvorm is een mogelijkheid. Wat er gaat gebeuren is dat er binnenkort contact met u wordt opgenomen. Dit om het nieuwe aanbod te bespreken en u uiteraard een mooie aanbieding te doen.
Als de bestelling voor de nieuwe propositie is gedaan zal de overstap bijna naadloos gaan. Er komt uiteraard wel een wensdatum, dit zal altijd een datum in de toekomst zijn. Van vandaag op morgen overstappen is helaas nog geen optie. De techische overstap zelf is gepaard met +/- 3 uur diensten onderbreking.

Verwijderd

soepkip67 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:38:
[...]

Als dit waar is dan is het einde Vodafone hoor, belachelijk want bij Ziggo was ik 1 dag kwijt bij verhuizing. Minimaal vier weken down is belachelijk en onbegrijpelijk. Zouden ze bij Vodafone toch ook moeten weten?

Verwijderd

Hoe heb je het voor elkaar gekregen om bij Ziggo op hetzelfde woonadres te verhuizen tussen twee providers?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:52

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 00:14:
[...]

Als dit waar is dan is het einde Vodafone hoor, belachelijk want bij Ziggo was ik 1 dag kwijt bij verhuizing. Minimaal vier weken down is belachelijk en onbegrijpelijk. Zouden ze bij Vodafone toch ook moeten weten?
Migraties gebeuren tegenwoordig met een downtime van max 24uur.
Ofwel de dag dat het aangesloten wordt.
Waarom zou je 4 weken downtime hebben? In eerdere fases wanneer het migratie proces niet in orde was, ja daarom werd dat ook niet aanbevolen ;) nu is dat proces in orde en kan je gemigreerd worden

PS4 PSN: Dazzler2120

• Barre73
Soepkip67 hoort dit van de Vodafone klantenservice..... dus hij neemt dat voor waar aan. En terecht. Dat betekent dat de KS nog steeds niet helemaal op orde is qua informatieverstrekking.

@jurjenG: Vodafone nieuw pakket levert in veel WGDO gebieden nog problemen op omdat het nieuwe pakket niet via WGDO loopt maar via KPN WBA (voor het overgrote deel van Nederland). En die zit nog niet in al die voormalige WGDO-PoPs. Dus dan is levering helemaal niet mogelijk.

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 20:37
Ik heb in dit topic gezocht maar ik kan niet echt een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag. Via VF zelf overigens ook niet echt.

Wij gaan halverwege juli verhuizen van gemeente Echt-Susteren naar gemeente Leudal. Beide gemeentes zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk. Volgens de voorwaarden van VF gebeurt er bij verhuizen het volgende:

- Je verhuist naar een glasvezelgebied maar annuleert je contract. Je moet de resterende kosten tot het einde van het abonnement betalen. Volkomen logisch natuurlijk.
- Je verhuist naar een adres waar geen glasvezel mogelijk is. Dan wordt het contract gestopt, zonder bijkomende kosten.

Maar wat is Vodafone's definitie van 'niet mogelijk?' Gemeente Leudal heeft glasvezel dus in theorie is aansluiting gewoon mogelijk dus zou een adreswijziging genoeg moeten zijn. Maar de nieuwe woning heeft lange tijd leeggestaan dus het kan heel goed zijn (ik ben nog nergens zeker van) dat er nog geen glasvezelmodem in de woning aanwezig is. Is volgens Vodafone glasvezel dan niet mogelijk? Of ben ik nu zelf verantwoordelijk voor het aanbrengen van een glasvezelmodem? Ik ben zelf namelijk nog niet de eigenaar van het huis, dus die verantwoordelijkheid ligt niet bij mij.

Edit: Ik heb de klantenservice nog niet hierover gebeld. Hier heb ik voorlopig ook nog geen tijd voor, vandaar dat ik de vraag hier even stel.

[ Voor 5% gewijzigd door ChokingHazard op 28-05-2014 16:43 ]

Mijn Cardmarket-profiel

• eymey
Volgens mij (als ik het goed heb), zou in het geval van "nog geen afgemonteerde aansluiting in je woning" een postcodecheck ook negatief moeten uitvallen (dat zou Vodafone moeten kunnen zien). En dan zullen ze het dus als "niet mogelijk" beschouwen?

Maar ik kan het helemaal mis hebben.

• Kangodo
Welk abonnement heb je dan op dit moment; het oude of het nieuwe?
Als je zie niet kunt bellen, dan kun je altijd een mail sturen.

Het beste is gewoon de postcode-check van de website, die laat zien of je wel of geen glasvezel kunt nemen op die locatie. Eymey heeft gelijk daarin.

• soepkip67
Barre73 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:52:
Soepkip67 hoort dit van de Vodafone klantenservice..... dus hij neemt dat voor waar aan. En terecht. Dat betekent dat de KS nog steeds niet helemaal op orde is qua informatieverstrekking.

@jurjenG: Vodafone nieuw pakket levert in veel WGDO gebieden nog problemen op omdat het nieuwe pakket niet via WGDO loopt maar via KPN WBA (voor het overgrote deel van Nederland). En die zit nog niet in al die voormalige WGDO-PoPs. Dus dan is levering helemaal niet mogelijk.
Email van Vodafone klantenservice op 10 maart 2014(dit is uit een mail met verschillende personen van Klantenservice Vodafone. Dit houd dan dus in dat niemand bij de KS weet wat de downtime is.)
Kreeg dit antwoord:

U stapt na verloop van tijd over op ons scherpe tarief van 37,50 per maand. Hierbij geldt dat u 4 weken zonder diensten zit en de oplevering vindt eind mei / begin juni plaats

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ChokingHazard schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:41:
...

Maar wat is Vodafone's definitie van 'niet mogelijk?' Gemeente Leudal heeft glasvezel dus in theorie is aansluiting gewoon mogelijk dus zou een adreswijziging genoeg moeten zijn. Maar de nieuwe woning heeft lange tijd leeggestaan dus het kan heel goed zijn (ik ben nog nergens zeker van) dat er nog geen glasvezelmodem in de woning aanwezig is. Is volgens Vodafone glasvezel dan niet mogelijk? Of ben ik nu zelf verantwoordelijk voor het aanbrengen van een glasvezelmodem? Ik ben zelf namelijk nog niet de eigenaar van het huis, dus die verantwoordelijkheid ligt niet bij mij.
..
Adhv de postcode/huisnr is te zien of er glasvezel in de woning is, of dat de woning om wat voor reden niet aangesloten is.

Als er al glas in de woning is dan is het prima mogelijk allemaal natuurlijk. Als de vezel nog niet afgemonteerd is kan dat alsnog geregeld worden. Maar dan moet de nieuwe provider (operator) wel een order inschieten hiervoor.
Zoiezo ben je zelf daar niet verantwoordelijk voor, de operator zal bij het aanvragen van de patching dit zien in de systemen van RF en vervolgens wordt je door de aannemer benaderd voor de afspraak.
De modem plaatsen is iets voor de provider, dat bepalen hun. Reggefiber is alleen verantwoordelijk voor de fysieke vezel/infrastructuur. De operator bepaald wie de modem erop prikt en welke modem enz.
In de 'KPN' gebieden is dat KPN-ITNS, alleen in de (ex)glasoperator gebieden is ook dat deel in handen van Vodafone. (Daar zijn ze ook de operator)

Stuur eens je nieuwe pc/huisnr?
soepkip67 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:33:
[...]

Email van Vodafone klantenservice op 10 maart 2014(dit is uit een mail met verschillende personen van Klantenservice Vodafone. Dit houd dan dus in dat niemand bij de KS weet wat de downtime is.)
Kreeg dit antwoord:

U stapt na verloop van tijd over op ons scherpe tarief van 37,50 per maand. Hierbij geldt dat u 4 weken zonder diensten zit en de oplevering vindt eind mei / begin juni plaats
Dat was inderdaad zo, echter als VF zijn huidige (nieuwere) producten kan leveren in de betreffende pop is het een kwestie van ompatchen. Dat kan desnoods binnen dezelfde provider zijn, de aannemer van RF patched gewoon zoals de order ingeschoten is, ongeacht of dit van provider A poort 1 naar provider A poort 2 is, of naar provider B. Die migratieprocessen zijn al langere tijd bij Reggefiber op orde en werken in de meeste gevallen feilloos. 's ochtends patching om, 's middags klant activeren door de monteur van de provider.

Inmiddels is dit migratieverhaal ook bij de meeste providers/operators bekend en ondersteunt. De laatste horde is nog de klantenservice, die weten dit (vaak) nog niet of niet correct helaas.

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 28-05-2014 20:01 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
In maart was bij ons het migratie proces nog niet helemaal klaar, dan was dat inderdaad de procedure. Tegenwoordig is het migratieproces in orde ;)
Gehele KS is daarvan op de hoogte, vandaar dat ik ook vroeg naar de datum van die mail :)

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Heel vaag dit! Ineens haal ik met de draytek via wifi 4,5mb download snelheid ipv de schommelende 2mb.

DaveD

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12 20:37
Kangodo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 17:25:
Welk abonnement heb je dan op dit moment; het oude of het nieuwe?
Als je zie niet kunt bellen, dan kun je altijd een mail sturen.

Het beste is gewoon de postcode-check van de website, die laat zien of je wel of geen glasvezel kunt nemen op die locatie. Eymey heeft gelijk daarin.
Durf ik je zo niet te zeggen. Volgens mij heb ik dat hier al eens gevraagd, en dat bleek het oude te zijn. We hebben het in ieder geval aangevraagd in juni/juli 2012. We zijn aangesloten in februari 2014.

Ik kan die postcodecheck trouwens nergens vinden? De enige die ik kan vinden is die voor Zakelijk Vast en Mobiel. Dat lijkt me niet de goede :p
DJSmiley schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:57:
Stuur eens je nieuwe pc/huisnr?
Ik stuur je een pb :)

Mijn Cardmarket-profiel

• soepkip67
DJSmiley schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:57:
[...]

[...]

Dat was inderdaad zo, echter als VF zijn huidige (nieuwere) producten kan leveren in de betreffende pop is het een kwestie van ompatchen. Dat kan desnoods binnen dezelfde provider zijn, de aannemer van RF patched gewoon zoals de order ingeschoten is, ongeacht of dit van provider A poort 1 naar provider A poort 2 is, of naar provider B. Die migratieprocessen zijn al langere tijd bij Reggefiber op orde en werken in de meeste gevallen feilloos. 's ochtends patching om, 's middags klant activeren door de monteur van de provider.

Inmiddels is dit migratieverhaal ook bij de meeste providers/operators bekend en ondersteunt. De laatste horde is nog de klantenservice, die weten dit (vaak) nog niet of niet correct helaas.
Dank je voor de reactie.

Ik ga kijken wat het antwoord van VF gaat worden. Heb gisteren wederom een mail naar de KS van VF verzonden met de vraag hoelang de downtime en overgang ongeveer gaat duren(Dit als bestaande klant)
Weet niet of het uitmaakt in welke gemeente je woont. Woon namelijk in de gemeente Nijkerk.

• DJKoster
  • Laatst online: 06:43
Voordat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd bij Lijbrandt/Vodafone/Guidion

Wordt mijn huidige abonnement (Lijbrandt) nou automatisch beëindigd op het moment dat ik overstap naar Vodafone?
In 'My Vodafone Thuis' staat keurig een opleverdatum van 2 juli, maar tot zover niets gehoord van Guidion.

• Kangodo
Ja, nee, soms ;)
Soms heb ik gemerkt dat een migratie ook meteen een beëindiging van het abonnement is.
Daarentegen merk ik ook dat vaak het abonnement gewoon doorloopt, ondanks dat de lijn is opgeheven.
Ik zou gewoon van het ergste uitgaan: Het wordt niet opgezegd.

Als Guidion dan de afspraak heeft gemaakt kun je het beste Lijbrandt een week ofzo na die afspraak stop laten zetten.

• eymey
Bij mij werd het Lijbrandt abbo netjes beëindigd toen ik naar Vodafone over ging.

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
Ben sinds gisteren ook aangesloten ! (Alleen internet 32,50 pm) En ben tot nog toe zéér tevreden ! Eergisteren kreeg ik eerst nog een sms'je van Guidion, waarin de afspraak nogmaals werd bevestigd, ook stond erin, dat de monteur een half uur eerder of later kon komen dan de gemaakte afspraak ! Duidelijke communicatie, word door mij zeer gewaardeerd, en creert ook gelijk een georganiseerd beeld !

De dag er na stond de monteur een half uur eerder dan gepland bij mij voor de deur, hij was vriendelijk en kwam over als een zeer bekwaam iemand ! Hij nam zijn tijd om alles goed aan te sluiten, en uit te leggen.

Het Draytek modem / router werd door hem zorgvuldig in mijn meterkast gemonteerd, netjes boven het lege witte kaste waar de glasvezel verbinding binnen komt. Verder werden de kabels door hem netjes weg gewerkt, en werd er hier en daar een Ty-ripje aangebracht, om een wir-war te voorkomen. Ook kreeg ik nog een gratis patch kabel van hem, een kleinigheidje misschien, maar ik kon het wel waarderen.

Even leek het erop dat er geen verbinding tot stand kwam, dit zou na een kwartier ongeveer moeten gebeuren, de monteur belde gelijk even, en dacht in eerste instantie dat mijn verbinding nog niet was opgeleverd. Bij Vodafone konden ze toen gelijk zien dat ik 20 seconden online was, dus net tijdens het bellen kwam er verbinding, dit ging volgens de monteur iets trager dan normaal, maar 20 minuten was nu de nieuwe norm zei hij :)

Vergolgens heeft hij mij op ook op zijn tablet nog laten zien, welke verbindingen er hier zoal in de lucht hingen, en welk kanaal ik het beste kon gebruiken. Ook heeft hij informatie gegeven over een eventuele "extender" om het draadloze bereik te vergroten, maar ik moest het eerst zo maar eens proberen.

Dit hele proces heeft ongeveer 40 a 45 minuten geduurd, en ik was zéér te vreden over de gang van zaken, en de vakkundigheid van de monteur ! Voordat hij weg ging heeft hij nog even met zijn eigen tablet ingelogd, om te zien of hij hiermee op internet kon, en dit werkte goed, hij ging dus pas weg toen alles ook daadwerkelijk zichtbaar werkte.

Vervolgens gelijk even naar www.speedtest.net gegaan :D Mijn download zit volgens speedtest op 48.5 Mbs, mijn Upload daarintegen begint langzaam, maar knalt daarna door naar 70 en eindigt rond de 60 Mps. (Dit is bedraad getest.) Mijn ping lag meestal rond de 9 a 10 (Is dit aan de hoge kant ? Of is dit acceptabel ?) Mijn download is dus ietsje te laag, en mijn Upload is een stuk te hoog, en mijn ping weet ik eigenlijk niet. (Kan iemand hier zijn, of haar advies over geven ?) Maar ach, ik kan me voorstellen dat er het komende half jaar hier en daar nog wel wat instabilliteit zal voorkomen, het is dan ook nog allemaal nieuw, en Vodafone heeft dit pas, en is nog steeds bezig, met het opzetten hiervan, ik vind het niet erg, en zolang het geen extreme vormen aanneemt kan ik er wel mee leven. Na een half jaar zal ik misschien iets kritischer gaan kijken. En voor die prijs mogen we niet klagen toch ? Ik vind dat Vodafone zeer goed bezig is, en als ze hun scherpe prijs / kwaliteits verhouding vast weten te houden, zullen ze nog een hoop mensen mee krijgen, en zullen ze voor de concurentie een flinke doorn in het oog zijn, wat uiteindelijk weer goed is voor ons ;) Als mijn, alleen internet abbonement volgend jaar nog steeds 32,50 pm bedraagt of minder, dan zullen ze mij nog lang als klant houden.

Ik heb de wireless verbinding ook nog even getest via mijn oude PS3 Phat. Ik had alle deuren dicht gedaan, en mijn Ps3 staat ongeveer 16 meter vanaf het modem. (Alles is hier wel gelijkvloers (Appartement) )

Mijn ps3 gaf aan dat de signal strenght 75% was, en reageerde verder erg vlot. Ik had een demo van 2 Gb gestart, en er werd mij gemeld dat dit ongeveer 21 minuten zou duren. Ik denk dat de Wi-fi van de Draytek niet slecht is, maar ook niet goed, middenmootje denk ik. Maar voor mij meer als voldoende, mijn game pc & laptop zijn bedraad en dat is voor mij het aller belangrijkste.

Al met al ben ik zeer tevreden over de gang van zaken tot nu toe, en over de prijs / kwaliteits verhouding !

Nu nog even afwachten of de facturatie in goede orde verloopt, mijn bevindingen zal ik dan ook hier weer neer zetten, tegen de tijd dat ik hiermee te maken krijg. Ik hoop dat jullie wat hebben gehad aan mijn ervaringen.

En geloof maar dat mijn upload voor iedereen op vrijdag middag op max gaat :D O-)

Fijn weekend iedereen !

• endless90
Gisteravond ook Vodafone Thuis besteld. Opleverdatum: 3-7-2014
Ik wacht geduldig af! :-)

• jurjen_g
Meer mensen last van storing op digitale tv? Geen beeld en geluid kapot hier momenteel. Vodafone oude propositie, 7534. Of zou mijn amino zijn overleden...

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:15
jurjen_g schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 07:34:
Meer mensen last van storing op digitale tv? Geen beeld en geluid kapot hier momenteel. Vodafone oude propositie, 7534. Of zou mijn amino zijn overleden...
Ik dacht dus ook dat het mijn amino was maar er zijn dus meerderen met problemen. Niet zo een groot probleem. Heb toch andere dingen te doen.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• jurjen_g
In elk geval werkt het weer nu.

• soepkip67
soepkip67 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 19:33:
[...]

Kreeg dit antwoord:

Ben door KS gebeld en er is me verteld dat de overgang duurt ongeveer 3 maanden. En de downtime is inderdaad terug gebracht naar ongeveer 4 uur

• Barre73
3 maanden klinkt wel heel lang.. Een paar berichten hierboven heeft iemand besteld op 29 mei met verwachte datum 3 juli. Dat is nogal een verschil.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
3 maanden is voor mij ook een verrassing :o
Als je via site bestelt is het nu rond begin juli?

• Barre73
Dazzler2120: Is het een idee als Soepkip jou de naam van de betreffende KS medewerkers doorgeeft? Dit gaat wel erg op een soap lijken...

• Forage
  • Niet online
Ik heb sinds woensdag Vodafone Thuis in huis. Ik kan niet zeggen dat ik te spreken ben over de apparatuur die er bij geleverd word.
  1. De router verliest zijn instellingen wanneer de stroom er afgehaald wordt
  2. De "Wireless LAN" settings ontbreken in de router instellingen
  3. De set top box ondersteund geen HDMI-CEC
Een apparaat die zijn instellingen verliest wanneer het uit gezet wordt is net teruggaan naar het steentijdperk. Geldt dit voor jullie ook of heb ik een defecte router?

Volgens de handleiding moet er "Wireless LAN" menu item zijn en wordt zelfs aangeraden om het standaard wachtwoord te veranderen, maar de optie ontbreekt simpelweg. Met Firebug is het wel te vinden, de boel is domweg op hidden gezet. Maar dit gebruiken moet niet nodig zijn. Hebben jullie een verklaring hiervoor?

Ik begrijp maar niet waarom er nog steeds set top boxen op de markt gezet worden zonder HDMI-CEC ondersteuning. Helemaal voor het ding van Entone is het compleet overbodig een aparte afstandsbediening er op na te houden. Het zou voor de gebruiker zo'n stuk simpeler worden wanneer TV en set top box gewoon fatsoenlijk met 1 afstandsbediening te bedienen zouden zijn. Volume en standby voor de TV zijn dan wel op de Entone afstandsbediening te regelen, uiteindelijk ontkom je er nog niet aan ook die van de TV bij de hand te houden.
Is het mogelijk een eigen fatsoenlijke set top box aan te schaffen en de standaard Vodafone box hiermee te vervangen? Of moet het echt een Vodafone eigen iets zijn?

• Barre73
1) Is niet helemaal normaal maar de router is dan ook geen normale router. En waarom moet je in vredesnaam de stroom eraf halen?
2) Dat is dus niet normaal en staat standaard ook niet "hidden"
3) Geen mening over. Voor mij werkt dit prima. Ik hoef voor mijn TV alleen volume en standby te regelen dus voor mij voldoende.

4) Dit is een product wat nu 2 maanden draait. Jij bent de eerste die ik hier zie die klaagt over HDMI-CEC. Volgens mij is het dan niet bepaald een hot issue.

Al deze vragen had je trouwens ook de afgelopen 2 maanden kunnen stellen hier. Dan had je vooraf geweten hoe dat zat met de apparatuur.

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 22:22:
[...]

3) Geen mening over. Voor mij werkt dit prima. Ik hoef voor mijn TV alleen volume en standby te regelen dus voor mij voldoende....

[...]
Eigenlijk wel gek natuurlijk, dat tv fabrikanten allemaal prachtige tuners en andere functies in hun tv's inbouwen die wij niet of nauwelijks (kunnen) gebruiken....

• Forage
  • Niet online
1) Is niet helemaal normaal maar de router is dan ook geen normale router. En waarom moet je in vredesnaam de stroom eraf halen?
Na installatie en testen wil je misschien de bekabeling goed leggen? I.v.m. internet problemen, die ik had, probeer je misschien als laatste redmiddel het apparaat even aan en uitzetten? Een stop kan springen?
2) Dat is dus niet normaal en staat standaard ook niet "hidden"
Met "hidden" bedoel ik dat de CSS "display" property op "hidden" gezet wordt. Het is bijna alsof het of door Vodafone uitgeschakeld is of dat ik op de een of andere manier niet aan bepaalde voorwaarden voldoe om die instellingen te mogen wijzigen.
3) Geen mening over. Voor mij werkt dit prima. Ik hoef voor mijn TV alleen volume en standby te regelen dus voor mij voldoende.

4) Dit is een product wat nu 2 maanden draait. Jij bent de eerste die ik hier zie die klaagt over HDMI-CEC. VolgensAlij is het dan niet bepaald een hot issue.
De meesten accepteren misschien het ongemak bij gebrek aan beter, maar dat wil niet zeggen dat het zo langzamerhand niet beter kan. Ik mis wel knoppen, zoals van input veranderen. Ook gebruik ik dezelfde bediening om mijn media center te bedienen.
Al deze vragen had je trouwens ook de afgelopen 2 maanden kunnen stellen hier. Dan had je vooraf geweten hoe dat zat met de apparatuur.
Pardon? Ik begrijp de toon waarop je reageert niet helemaal. Zaken als instellingen niet onthouden en ontbreken is niet echt iets waar je van te voren rekening mee houdt. Daarnaast heb je de kastjes die je er bij krijgt niet voor het kiezen en hoeft het ook geen deal-breaker te zijn. Vandaar een normale vraag of ik er ook anderen aan kan hangen om voor mezelf de situatie te verbeteren.

• Forage
  • Niet online
Fiber schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:45:
[...]

Eigenlijk wel gek natuurlijk, dat tv fabrikanten allemaal prachtige tuners en andere functies in hun tv's inbouwen die wij niet of nauwelijks (kunnen) gebruiken....
Er zijn gelukkig wel fabrikanten van set top boxen die wel CEC ondersteunen. Het is daarmee misschien maar een kwestie van tijd tot meer het hebben. Tot die tijd zou ik best mijn eigen aan willen schaffen, maar het is de vraag of dat zo gaat werken of dat het per se een Vodafone eigen iets moet zijn.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Anders zal ik eens kijken of ik er een van iemand kan lenen om te testen.

• Fiber

Fiber

Ik denk niet dat een ander kastje gaat werken, maar je kan het altijd proberen natuurlijk, als je er een kan lenen.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hoe log je in? Als ik als user/user inlog dan zie ik het staan. De opties waar ik niet bij mag staan ook niet in de HTML.

Andere browser geprobeerd? Klinkt als een js issue...
4) Dit is een product wat nu 2 maanden draait. Jij bent de eerste die ik hier zie die klaagt over HDMI-CEC. Volgens mij is het dan niet bepaald een hot issue.
Ik had van tevoren geaccepteerd dat de iptv dienst een gemankeerde dienst was zonder opnemen op htpc en met verplicht gebruik van de stb en zijn extra afstandsbediening.

CEC zou tegenwoordig moeten werken (zoals bij veel versterkers en blu ray spelers). Het is een recente stb, maak hem dan ook zo usable mogelijk.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-12 21:09
Wel grappig de opmerkingen over CEC. Juist dit weekend heb ik daar wat mee zitten klooien. Ook bij de Amino van Vodafone/oud, of in mijn geval Telfort, werkt dit niet. Zou toch mooi zijn omdat het weer een nadeel van die aparte settopbox wegneemt, en dus mogelijk, zeker bij Vodafone, de acceptatiegraad van het ontbreken van coax verhogen. Voor veel mensen is juist/ook die extra afstandsbediening een drempel om af te stappen van coax.

• Barre73
Forage schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:52:
[...]

Na installatie en testen wil je misschien de bekabeling goed leggen? I.v.m. internet problemen, die ik had, probeer je misschien als laatste redmiddel het apparaat even aan en uitzetten? Een stop kan springen?

[...]

Met "hidden" bedoel ik dat de CSS "display" property op "hidden" gezet wordt. Het is bijna alsof het of door Vodafone uitgeschakeld is of dat ik op de een of andere manier niet aan bepaalde voorwaarden voldoe om die instellingen te mogen wijzigen.

[...]

De meesten accepteren misschien het ongemak bij gebrek aan beter, maar dat wil niet zeggen dat het zo langzamerhand niet beter kan. Ik mis wel knoppen, zoals van input veranderen. Ook gebruik ik dezelfde bediening om mijn media center te bedienen.

[...]

Pardon? Ik begrijp de toon waarop je reageert niet helemaal. Zaken als instellingen niet onthouden en ontbreken is niet echt iets waar je van te voren rekening mee houdt. Daarnaast heb je de kastjes die je er bij krijgt niet voor het kiezen en hoeft het ook geen deal-breaker te zijn. Vandaar een normale vraag of ik er ook anderen aan kan hangen om voor mezelf de situatie te verbeteren.
Ik zie nu dat ik gisteren blijkbaar een beetje chagrijnig was. De toon was in ieder geval niet zo bedoeld.

• soepkip67
Dazzler2120 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:20:
3 maanden is voor mij ook een verrassing :o
Als je via site bestelt is het nu rond begin juli?
De medewerkster van KS gaf aan om het juist niet via het internet te doen. Dit omdat dan de kans groot zou zijn dat ik wel met 4 weken downtime te maken zou krijgen. Tevens heeft deze medewerkster wel in mijn klantbestand gezet, dat ik(en mijn ouders daarvoor regel ik het namelijk ook) bij overgang naar de nieuwe situatie een compensatie zou krijgen. Dat is dan wel weer netjes. En inderdaad graag zou ik eerder overgaan. Ga maandag bellen en hoor dan wel weer wat de daadwerkelijk tijd van overgang naar de nieuwe situatie wordt. Moet wel opmerken dat de medewerkster zeer netjes en eerlijk was. Zo gaf zij gelijk aan dat bij de nieuwe situatie er geen analoog signaal meer zou zijn, dat er een nieuw modem/router zou worden geinstalleerd en dat het kastje voor tv ontvangst ook een andere zou worden.

Verwijderd

[...]

Dit zou voor mij achteraf een goede reden geweest zijn om voor kabel te kiezen! Mijn VF-lijn had maandag 2 weken geleden opgeleverd moeten zijn, maar de migratie vanaf KPN-glas was om onbekende redenen in de soep gelopen (kan dus ook gebeuren, normaal binnen 24h), waardoor ik afgelopen woensdag alweer 10 dagen zonder internet zat. Zodoende maar UPC besteld: volgende dag geleverd en geactiveerd (zo kan het dus ook).

De meegeleverde CI+ module vind ik dus echt een groot voordeel, omdat Sony bij mijn nieuwe tv, zoals je aangeeft, echt zn best heeft gedaan op de ingebouwde tuner functies. Ook ongekend snel zappen. Bovendien was ik met Chromecast/Netflix en de Sony-app net gewend om zonder afstandsbediening door het leven te gaan en dan is een STB wel frustrerend.

Vodafone geef ik over 1-2 jaar nog wel een nieuwe kans, maar daarvoor wacht ik dan eerst tot ze de nieuwe CI+ 1.4 IPTV-standaard zullen ondersteunen.

Trouwens heb ik nog een mooie oplossing gevonden voor coax over utp/cat5e. Bij onze recente verbouwing had ik namelijk overal cat5e (helaas geen cat6, maar bij verbouwen moet je ook echt met alle details bezighouden) laten leggen en dus geen coax meer. Dat ik nu dus toch weer nodig heb vanwege UPC. Nieuwe kabel trekken is lastig vanwege de vele bochten in het traject en wilde liever geen risico nemen om het nieuwe stucwerk kapot te trekken. Over coax over utp is maar weinig te vinden op internet, behalve dat het niet gaat werken. Vond uiteindelijk de eenvoudige "MuxLab 500306". En beste mensen (maar misschien is deze ontdekking voor een ander forum): dat werkt gewoon! Te bestellen bij HDBTconnect http://www.hdbtconnect.nl/muxlab-kabeltv-over-utp-2-pak.html

Verwijderd

en dus geen coax mee
Hoezo dus?

• Forage
  • Niet online
ANdrode schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:18:
Hoe log je in? Als ik als user/user inlog dan zie ik het staan. De opties waar ik niet bij mag staan ook niet in de HTML.
Ik log inderdaad in met de standaard user/user. Volgens de handleiding van de fabrikant is er ook een admin/admin combi, maar deze werkt niet en zal waarschijnlijk door Vodafone veranderd zijn.

Ik heb vele van die verborgen opties er tussen staan:
  • Quick Start Wizard
  • VDSL
  • WAN
  • Wireless LAN
  • VoIP
  • LAN - Policy Route
  • NAT - Hardware NAT
  • Bandwidth Management - Port Rate Control
  • Bandwidth Management - QoS Control List
  • Bandwidth Management - Ports Priority
  • Bandwidth Management - QoS Statistics
  • Applications - IGMP
  • Applications - IGMP Status
  • System Maintenance - System Status
  • System Maintenance - TR-069
  • System Maintenance - System Password
  • System Maintenance - Configuration Backup
  • System Maintenance - Syslog / Mail Alert
  • System Maintenance - Time and Date
  • System Maintenance - Reboot System
  • System Maintenance - Firmware Upgrade
  • Diagnostics - MAC Address Table
  • Diagnostics - Ports State
De nodige pagina's zijn gewoon te benaderen, maar er zitten ook tussen die redirecten naar de login pagina.
Andere browser geprobeerd? Klinkt als een js issue...
Goed punt. Zowel Firefox als IE onder Windows maken geen verschil. Voor hetzelfde is de optie alleen via een Wifi verbinding beschikbaar dus ook mijn telefoon er bij gepakt, maar nog steeds geen Wifi opties.

• Forage
  • Niet online
Rallye schreef op zondag 01 juni 2014 @ 00:30:
Wel grappig de opmerkingen over CEC. Juist dit weekend heb ik daar wat mee zitten klooien. Ook bij de Amino van Vodafone/oud, of in mijn geval Telfort, werkt dit niet. Zou toch mooi zijn omdat het weer een nadeel van die aparte settopbox wegneemt, en dus mogelijk, zeker bij Vodafone, de acceptatiegraad van het ontbreken van coax verhogen. Voor veel mensen is juist/ook die extra afstandsbediening een drempel om af te stappen van coax.
Waar Pulse-Eight eerder met een USB - CEC Adapter op de markt is gekomen hadden ze in het verleden ook de intentie er een te maken voor IR - CEC maar dat is alweer twee jaar geleden. Dit zou een goede work-around zijn voor de boxen die geen CEC ondersteunen. Ik ga er ook niet vanuit dat een USB - IR adapter hangen aan hun USB - CEC adapter zomaar gaat werken ;-)

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:12:
[...]

Dit zou voor mij achteraf een goede reden geweest zijn om voor kabel te kiezen! Mijn VF-lijn had maandag 2 weken geleden opgeleverd moeten zijn, maar de migratie vanaf KPN-glas was om onbekende redenen in de soep gelopen (kan dus ook gebeuren, normaal binnen 24h), waardoor ik afgelopen woensdag alweer 10 dagen zonder internet zat. Zodoende maar UPC besteld: volgende dag geleverd en geactiveerd (zo kan het dus ook).

De meegeleverde CI+ module vind ik dus echt een groot voordeel, omdat Sony bij mijn nieuwe tv, zoals je aangeeft, echt zn best heeft gedaan op de ingebouwde tuner functies. Ook ongekend snel zappen. Bovendien was ik met Chromecast/Netflix en de Sony-app net gewend om zonder afstandsbediening door het leven te gaan en dan is een STB wel frustrerend.

Vodafone geef ik over 1-2 jaar nog wel een nieuwe kans, maar daarvoor wacht ik dan eerst tot ze de nieuwe CI+ 1.4 IPTV-standaard zullen ondersteunen.

Trouwens heb ik nog een mooie oplossing gevonden voor coax over utp/cat5e. Bij onze recente verbouwing had ik namelijk overal cat5e (helaas geen cat6, maar bij verbouwen moet je ook echt met alle details bezighouden) laten leggen en dus geen coax meer. Dat ik nu dus toch weer nodig heb vanwege UPC. Nieuwe kabel trekken is lastig vanwege de vele bochten in het traject en wilde liever geen risico nemen om het nieuwe stucwerk kapot te trekken. Over coax over utp is maar weinig te vinden op internet, behalve dat het niet gaat werken. Vond uiteindelijk de eenvoudige "MuxLab 500306". En beste mensen (maar misschien is deze ontdekking voor een ander forum): dat werkt gewoon! Te bestellen bij HDBTconnect http://www.hdbtconnect.nl/muxlab-kabeltv-over-utp-2-pak.html
Dat is interessant! Zou dat ook in combinatie met powerline adapters werken?

DaveD

• eymey
[...]

Ik neem aan dat je nu op ingebouwde DVB-C, CI+, etc. doelt?

Tsja..... het is nog niet zo heel lang geleden (ong. 2007/2008 en eerder) dat TV's met ingebouwde DVB-C op 1 hand te tellen waren. Voor die tijd was je ook geheel gebonden aan de set top box van je kabelaar en was overigens de acceptatie van digitale TV mede om die reden ook nog vrij laag.

Ik heb al vaker de voorspelling ( wishful thinking ) uitgesproken dat er ook op het gebied van IPTV uiteindelijk wel een soort van standaardisatie zal gaan komen. Zeker in opkomende economieën zal men, als men een breedbandnetwerk naar woningen gaat aanleggen, waarschijnlijk niet meer zo snel voor koper/coax kiezen maar meteen glas. En dan is IPTV ook de meest voor de hand liggende variant.

Naar mate er op meer plekken in de wereld IPTV komt stijgt vanzelf de vraag naar een standaardisatie.

Eigenlijk is 95% van IPTV zoals wij het in Nederland kennen (of het nou van KPN, VF of Sparql is) ook al gebaseerd op standaarden: IGMP multicast, codecs, samenstelling van de transport streams, etc. is allemaal ongeveer hetzelfde. En TV's hebben al een ethernet poort voor smart tv..... Het enige wat nog gestandaardiseerd moet worden is de access control (maar dat kan volgens mij ook gewoon met een CI+ vorm) en het discoveren van de streams, etc.

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:42:
[...]

Dat is interessant! Zou dat ook in combinatie met powerline adapters werken?
Goeie vraag. Ik heb hier nog 2 adapters van KPN Glasvezel liggen, dus kan het van de week wel ff testen. Dan zou coax via het stopcontact mogelijk zijn, maar bestaan daar niet al specifieke adapters voor?

Verwijderd

Ik geeft je heeeel weinig kans dat dat werkt, als het via UTP maar tot 40 meter goed werkt.
Maar ben wel benieuwd. Wil je om te testen ook een paar keer van kanaal wisselen svp?

• eymey
Ik kan wel met 99,9% zekerheid voorspellen dat die Muxlab adapters -niet- via powerline adapters gaan werken.

Powerline zorgt voor "ethernet over powerline" (laag 2).

Ik weet bijna zeker dat die Muxlab adapters (heb zelf een keer, ook van Muxlab, een setje voor audio over UTP gekocht) gewoon met wat passieve schakelingen het 'fysieke' signaal geschikt maken voor transport over UTP in plaats van coax. Dat ligt dus net een laagje dieper in het OSI model.

• ANdrode
  • Niet online
eymey schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:20:
[...]
Eigenlijk is 95% van IPTV zoals wij het in Nederland kennen (of het nou van KPN, VF of Sparql is) ook al gebaseerd op standaarden: IGMP multicast, codecs, samenstelling van de transport streams, etc. is allemaal ongeveer hetzelfde. En TV's hebben al een ethernet poort voor smart tv..... Het enige wat nog gestandaardiseerd moet worden is de access control (maar dat kan volgens mij ook gewoon met een CI+ vorm) en het discoveren van de streams, etc.
Goede samenvatting :).

Je raakt precies het gevoelige onderwerp als je zegt dat de access control het enige is dat nog gesloten is :X. Vooral omdat er in plaats van een fysieke token voor autorisatie (veilig, denk aan chipknip/emv) gebruik gemaakt wordt van een software systeem (proprietary, gesloten, binnen 2 maanden naar aanzetten bijna gebroken in het iptv topic :+).

Omdat de hardware van veel (tv) fabrikanten af komt kan je hun implementaties niet allemaal vertrouwen. Ik hoop dus op een fysieke CAM voor IPTV. Je kan dan ook de native UI van de TV gebruiken, waar sommige gebruikers hun voorkeur voor hebben.

Zelf zou ik bijna Ziggo nemen voor de betere ervaring als ik vaker TV keek. Gelukkig is het voor mij een 'leuk extratje' omdat het (praktisch) gratis was omdat dan de aansluitkosten weg vielen.

[ Voor 11% gewijzigd door ANdrode op 02-06-2014 10:11 ]

Verwijderd

Het enige waar we dan op wachten is toch implementatie (bij IPTV-providers en tv fabrikanten) van CI+ 1.4 IPTV? nieuws: DVB-organisatie keurt CI+ 1.4-specificatie goed

• eymey
Mja, ik maak uit het artikel alleen niet goed op of deze CI 1.4 nou ook geschikt is voor multicast IPTV via een gesloten subnet (apart VLAN) of dat ze alleen "Over the top" (via internet) bedoelen.

@ANdrode: Ik doelde dus juist níet specifiek op de access control. En hoezo "binnen 2 maanden na aanzetten" ? Verimatrix wordt door KPN al ingezet sinds zo ongeveer het begin van hun IPTV avontuur. Overigens bestaan er allang smartcard-gebaseerde CI dingen voor IPTV (want volgens mij zit er in mijn Amino M540 ook een kaartslot).

• DaveD1109
Verwijderd schreef op maandag 02 juni 2014 @ 00:11:
[...]

Goeie vraag. Ik heb hier nog 2 adapters van KPN Glasvezel liggen, dus kan het van de week wel ff testen. Dan zou coax via het stopcontact mogelijk zijn, maar bestaan daar niet al specifieke adapters voor?
Geen idee! Heb in het verleden weleens ernaar gezocht maar het enige wat ik kon vinden waren die draadloze dongen. Ben erg benieuwd of het via powerline gaat werken!

DaveD

• ANdrode
  • Niet online
Slechte post van mij, het was 'vroeg' :/.
eymey schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:34:
@ANdrode: Ik doelde dus juist níet specifiek op de access control. En hoezo "binnen 2 maanden na aanzetten" ? Verimatrix wordt door KPN al ingezet sinds zo ongeveer het begin van hun IPTV avontuur.
Slecht verwoord :). Ik bedoelde dat het binnen twee maanden nadat veel gebruikers een regressie in functionaliteit kregen gebroken is.

Eigenlijk is deze ontwikkeling hetzelfde als bij de PS3 nadat ze OtherOs weghaalden.
Overigens bestaan er allang smartcard-gebaseerde CI dingen voor IPTV (want volgens mij zit er in mijn Amino M540 ook een kaartslot).
Bij de Entone kastjes zijn er heel veel varianten. Ik zie in het marketingmateriaal ook varianten met smartcard en analoge interfaces

Ik hoop dat ze een smartcard oplossing gaan gebruiken. In mijn ogen is dat nodig voordat klanten hun eigen device kunnen kiezen.

Op dit moment doen de ISP's in veel europese landen dat niet. Ik verwacht dat ze volgens de distributie contracten een soft-cam mogen gebruiken en dan gaan voor de goedkoopste oplossing.

sidenode, channel info/Samsung:
Bij mijn recente tv van Samsung kan je voor een aantal nederlandse tv providers (zowel de bekende kabel providers als via Caiway/KPN iTV) de TV gids en kanaal informatie automatisch laten instellen.

Hopelijk kunnen de grote TV fabrikanten er voor zorgen dat elke content aanbieder een standaard API implementeert.

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12 19:57
Gaat lekker bij Vodafone. Sinds ik mijn woning heb gekocht in 2010 is er al een glasvezel verbinding aanwezig. Via ON naar UPC en nu (hopelijk) weer terug naar Vodafone.

6 mei mijn bestelling gedaan via internet. Met de bevestiging zijn ze dan wel weer snel.
Via de chat op de website konden ze geen informatie geven over de levertijd. Dus na 10 minuten in de wacht te hebben gehangen iemand aan de telefoon. De aansluitingen in de wijkkast waren nog niet in orde :? en ik zal rond juli mogelijk aangesloten gaan worden 8)7 |:(

Zal mijn baas leuk vinden als ik storingsdienst heb :+

• ANdrode
  • Niet online
In het log van mijn router stonden allemaal meldingen over 'CPTR-069'. Na wat googlen vond ik dit;

een publieke prezi waarin Vodafone/Glasoperator hun provisioning bespreekt.

Interessant om te lezen. Ik denk alleen dat de link snel offline gaat nadat ik hem hier plaats.

[ Voor 17% gewijzigd door ANdrode op 03-06-2014 00:40 ]

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-12 17:14
Vandaag vodafone thuis opgeleverd. Oplevering had wat hickups in de planning. Box niet geleverd, wel monteur. Monteur aanwezig, lijn niet opgeleverd... Maar hij doet het nu.

Vraagje: in de nieuwe TV app zie ik op de ipad maar 9 zenders staan (op de "draaischijf" ) i.p.v. de 18 zenders, waarvan 11 in HD. Weet iemand hoe ik de andere zenders tevoorschijn tover?

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• soepkip67
soepkip67 schreef op zondag 01 juni 2014 @ 10:39:
[...]

De medewerkster van KS gaf aan om het juist niet via het internet te doen. Dit omdat dan de kans groot zou zijn dat ik wel met 4 weken downtime te maken zou krijgen. Tevens heeft deze medewerkster wel in mijn klantbestand gezet, dat ik(en mijn ouders daarvoor regel ik het namelijk ook) bij overgang naar de nieuwe situatie een compensatie zou krijgen. Dat is dan wel weer netjes. En inderdaad graag zou ik eerder overgaan. Ga maandag bellen en hoor dan wel weer wat de daadwerkelijk tijd van overgang naar de nieuwe situatie wordt. Moet wel opmerken dat de medewerkster zeer netjes en eerlijk was. Zo gaf zij gelijk aan dat bij de nieuwe situatie er geen analoog signaal meer zou zijn, dat er een nieuw modem/router zou worden geinstalleerd en dat het kastje voor tv ontvangst ook een andere zou worden.
Net gebeld met KS verwachte opleverdatum van nieuwe abonnement is 08-07-2014. Dus inderdaad zeer snelle oplevering. :)

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:12
ANdrode schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:24:
In het log van mijn router stonden allemaal meldingen over 'CP-69'. Na wat googlen vond ik dit;

een publieke prezi waarin Vodafone/Glasoperator hun provisioning bespreekt.

Interessant om te lezen. Ik denk alleen dat de link snel offline gaat nadat ik hem hier plaats.
Tele2 maakt er ook gebruik van, destijds kon ik op het Tele2 modem ook alleen inloggen met user/user en een zeer beperkt aantal opties instellen. Op een gegeven moment wist een tweaker hoe je het admin wachtwoord uit het modem moest halen en als admin kon inloggen met alle opties voorhanden. Misschien dat die hack ook op dit modem werkt ;), zie hier de werkwijze: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/34859778

• eymey
Tsja, ik ken het eigenlijk als "TR069". En dat is al een hele poos een veel gebruikte standaard voor providers om CPE op afstand te provisionen/instellingen aan te passen, etc.

Het hoeft ook helemaal niet uitgebreide instelmogelijkheden in de weg te zitten. Kijk maar wat bv. XS4ALL doet met de Fritz!boxen. Volgens mij kunnen zij die ook gewoon remote managen zonder dat dat ten koste gaat van instellingen die je ook hebt als je hem los koopt.

• ANdrode
  • Niet online
eymey schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:40:
Het hoeft ook helemaal niet uitgebreide instelmogelijkheden in de weg te zitten. Kijk maar wat bv. XS4ALL doet met de Fritz!boxen. Volgens mij kunnen zij die ook gewoon remote managen zonder dat dat ten koste gaat van instellingen die je ook hebt als je hem los koopt.
Mijn router verliest soms zijn IP als ik erg veel (time machine) upload. De bandwidth control opties zijn afgeschermd - dus ik kon niet zelf een bepaald protocol limiteren.

Omdat je wanneer je een device op een iptv poort aansluit wel >~90 Mbit netto haalt (download via http proxy) bij een 50 Mbit abbo, dacht ik dat de traffic shaping lokaal gebeurt.

Ik wil dus zelf die upload kunnen limiteren. Daarnaast wil ik 'gewoon' mijn telefoon nummer weten.

Dat was mijn reden om te gaan zoeken :). Wat zie ik tot nu toe;

WAN verkeer:
In een traffic capture op de WAN poort (met hulp van monitor port) kan ik het TR-069 protocol niet zien. Ik zie wel SIP, mijn eigen verkeer, callbacks van de iptv box, http digest authenticatie van een management call, dhcp request (iptv en wan) met lage timeout en verkeer van wat ik vrij zeker weet wat een ipsec tunnel is.

Helaas geen snelle manier om echt in het modem te komen :).

Als iemand wel een kopie van de glasoperator firmware voor de draytek heeft, dan stel ik een linkje erg op prijs :)

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 03-06-2014 00:56 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12 16:30
@ANdrode
Is het wel mogelijk een back-up te maken van alle modem gegevens?
Ik ken de Draytek niet maar bij bv de TP-link kun je alle settings opslaan en later restoren als dat nodig is.
Wellicht kun je op die manier achter de instellingen komen.

Ik zie ook niet in waarom je zelf de regie over je modem niet zou mogen voeren.

• arjan.n
Nee een backup maken kan niet.
Dan moet je in zijn gelogd als admin en dat wachtwoord is onbekend.
Dus als je de router een keer een hard reset moet geven kun je alle gebruikers instellingen weer opnieuw instellen.

Heb de Draytek nu 1 dag in gebruik en vind het maar een traag ding.
Bij een beetje belasting hier in huis staat de router al op 100% processor gebruikt.
Tevens is de wifi een drama.
Deze problemen met mijn eigen asus router ac68u nooit gehad.
Maar een router achter een router (Nat achter Nat is ook geen optie)
Wat mijn betreft nooit geen Vodafone meer.
Laten ze gewoon die PPPoE wachtwoord vrijgeven zodat je PPPoE Passthrough kunt aanzetten.
Bij de kpn kan dit ook gewoon.

• elwin999
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 00:33
ik heb afgelopen vrijdag nog even contact gehad met een vodafone medewerkster
zij zouden ook niet kunnen inloggen op admin deel :?
na wat aandringen zou ze het nog even navragen

Zoals telefonisch afgesproken, ontvangt u hierbij de mail met extra informatie over de bridgemodus van uw modem.

Wat kunt u doen?
Als u een factory reset (knopje op het modem) uitvoert, kunt u daarna als gebruikersnaam en wachtwoord 'user' invoeren. U kunt dan inloggen op het modem.
Met vriendelijke groet,

• arjan.n
Je kunt de bridge modus wel aanzetten. (PPPoE Passthrough)
Maar zolang je het PPPoE wachtwoord niet krijgt kun je de eigen router niet rechtstreeks
laten inloggen.
user is een standaard gebruiker en geen admin acount.

[ Voor 16% gewijzigd door arjan.n op 03-06-2014 18:55 ]

Verwijderd

elwin999 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:34:
Zoals telefonisch afgesproken, ontvangt u hierbij de mail met extra informatie over de bridgemodus van uw modem.

Wat kunt u doen?
Als u een factory reset (knopje op het modem) uitvoert, kunt u daarna als gebruikersnaam en wachtwoord 'user' invoeren. U kunt dan inloggen op het modem.
Met vriendelijke groet,
Fijn he die standaard protocolantwoorden. Kom je echt verder mee.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb mijn abb opgezegd per 26-6 voor vodafone glas( stap over op telfort).
Ik heb een brief ontvangen met een bevestiging hiervan maar niets gelezen over terugsturen van spullen. Weet iemand hoe dat gaat?

CISSP! Drop your encryption keys!

• eymey
Heb je zelf abbo opgezegd? Heb je dan al wel bericht gehad van Telfort over wanneer je verbinding gemigreerd wordt?

Normaal is het namelijk de procedure dat je -niet- zelf opzegt en dat de opzeging in de eerste plaats geschiedt middels een migratie-order geïnitieerd door Telfort.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:56

Edd

Dat staat een beetje verstopt op de site van vodafone:
https://www.vodafone.nl/s...ijzigen-of-opzeggen.shtml

Ik vind het erg vreemd dat men dit niet in de opzeggingsbrief aangeeft.

-

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
heb het zelf opgezegd, en heb ook al een brief van telfort gehad wanneer ik aangesloten wordt
Hopelijk gaat het goed omdat ik het idd zelf opgezegd heb ;)

Bedankt voor de link, die gaat alleen over de nieuwe abonnement vorm (Draytek 2130FVn). Ik zie het al zo gebeuren dat ze ook voor het terugsturen het eea veranderd hebben en het mis gaat als ik het daarheen stuur

CISSP! Drop your encryption keys!

• Kangodo
Dat adres klopt ook voor het oude abonnement.
Ik zou wel de 3S-code bewaren als je iets opstuurt.

Wel vreemd dat je niets hoorde, normaal wordt er een retourdoos verstuurd.
Als je de 26e hebt opgezegd dan kan die nog in de post zitten.

Verwijderd

laurens0619 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:28:
heb het zelf opgezegd, en heb ook al een brief van telfort gehad wanneer ik aangesloten wordt
Hopelijk gaat het goed omdat ik het idd zelf opgezegd heb ;)

Bedankt voor de link, die gaat alleen over de nieuwe abonnement vorm (Draytek 2130FVn). Ik zie het al zo gebeuren dat ze ook voor het terugsturen het eea veranderd hebben en het mis gaat als ik het daarheen stuur
Hoeveel dagen verschil zit er dan tussen? In de brief van Telfort staat eigelijk dat je pas mag opzeggen na de installatie van het glasvezelmodem. Ik heb zelf 3 dagen genomen bij KPN maar daar kon ik nog een dag voor die tijd nog verplaatsen mocht er een probleem zijn met de migratie van Telfort. Eerst had KPN uit zichzelf de opzegdatum al op de installatiedatum van Telfort gezet, Daarom moest wel voor die tijd opzeggen en verplaatsen..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 10:51 ]

• Barre73
Het verschilt heel erg per provider. Ik ging van Telfort naar Vodafone en heb helemaal niks hoeven opzeggen. De migratiemedeling vanuit de nieuwe partij (Vodafone/Glasoperator) gold voor Telfort als opzegging hetgeen ook in een brief werd bevestigd. Diensten van Telfort zijn niet gestopt voor de tijd en stopten dus pas met werken toen Reggefiber op de afgesproken dag mijn patch had omgezet.
En een weekje later kreeg ik de eindafrekening van Telfort over die maand.

Nog nooit zo'n soepele overstap meegemaakt.

Pagina: 1 ... 49 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.