Ben sinds gisteren ook aangesloten ! (Alleen internet 32,50 pm) En ben tot nog toe zéér tevreden ! Eergisteren kreeg ik eerst nog een sms'je van Guidion, waarin de afspraak nogmaals werd bevestigd, ook stond erin, dat de monteur een half uur eerder of later kon komen dan de gemaakte afspraak ! Duidelijke communicatie, word door mij zeer gewaardeerd, en creert ook gelijk een georganiseerd beeld !
De dag er na stond de monteur een half uur eerder dan gepland bij mij voor de deur, hij was vriendelijk en kwam over als een zeer bekwaam iemand ! Hij nam zijn tijd om alles goed aan te sluiten, en uit te leggen.
Het Draytek modem / router werd door hem zorgvuldig in mijn meterkast gemonteerd, netjes boven het lege witte kaste waar de glasvezel verbinding binnen komt. Verder werden de kabels door hem netjes weg gewerkt, en werd er hier en daar een Ty-ripje aangebracht, om een wir-war te voorkomen. Ook kreeg ik nog een gratis patch kabel van hem, een kleinigheidje misschien, maar ik kon het wel waarderen.
Even leek het erop dat er geen verbinding tot stand kwam, dit zou na een kwartier ongeveer moeten gebeuren, de monteur belde gelijk even, en dacht in eerste instantie dat mijn verbinding nog niet was opgeleverd. Bij Vodafone konden ze toen gelijk zien dat ik 20 seconden online was, dus net tijdens het bellen kwam er verbinding, dit ging volgens de monteur iets trager dan normaal, maar 20 minuten was nu de nieuwe norm zei hij
Vergolgens heeft hij mij op ook op zijn tablet nog laten zien, welke verbindingen er hier zoal in de lucht hingen, en welk kanaal ik het beste kon gebruiken. Ook heeft hij informatie gegeven over een eventuele "extender" om het draadloze bereik te vergroten, maar ik moest het eerst zo maar eens proberen.
Dit hele proces heeft ongeveer 40 a 45 minuten geduurd, en ik was zéér te vreden over de gang van zaken, en de vakkundigheid van de monteur ! Voordat hij weg ging heeft hij nog even met zijn eigen tablet ingelogd, om te zien of hij hiermee op internet kon, en dit werkte goed, hij ging dus pas weg toen alles ook daadwerkelijk zichtbaar werkte.
Vervolgens gelijk even naar
www.speedtest.net gegaan

Mijn download zit volgens speedtest op 48.5 Mbs, mijn Upload daarintegen begint langzaam, maar knalt daarna door naar 70 en eindigt rond de 60 Mps. (Dit is bedraad getest.) Mijn ping lag meestal rond de 9 a 10 (Is dit aan de hoge kant ? Of is dit acceptabel ?) Mijn download is dus ietsje te laag, en mijn Upload is een stuk te hoog, en mijn ping weet ik eigenlijk niet. (Kan iemand hier zijn, of haar advies over geven ?) Maar ach, ik kan me voorstellen dat er het komende half jaar hier en daar nog wel wat instabilliteit zal voorkomen, het is dan ook nog allemaal nieuw, en Vodafone heeft dit pas, en is nog steeds bezig, met het opzetten hiervan, ik vind het niet erg, en zolang het geen extreme vormen aanneemt kan ik er wel mee leven. Na een half jaar zal ik misschien iets kritischer gaan kijken. En voor die prijs mogen we niet klagen toch ? Ik vind dat Vodafone zeer goed bezig is, en als ze hun scherpe prijs / kwaliteits verhouding vast weten te houden, zullen ze nog een hoop mensen mee krijgen, en zullen ze voor de concurentie een flinke doorn in het oog zijn, wat uiteindelijk weer goed is voor ons

Als mijn, alleen internet abbonement volgend jaar nog steeds 32,50 pm bedraagt of minder, dan zullen ze mij nog lang als klant houden.
Ik heb de wireless verbinding ook nog even getest via mijn oude PS3 Phat. Ik had alle deuren dicht gedaan, en mijn Ps3 staat ongeveer 16 meter vanaf het modem. (Alles is hier wel gelijkvloers (Appartement) )
Mijn ps3 gaf aan dat de signal strenght 75% was, en reageerde verder erg vlot. Ik had een demo van 2 Gb gestart, en er werd mij gemeld dat dit ongeveer 21 minuten zou duren. Ik denk dat de Wi-fi van de Draytek niet slecht is, maar ook niet goed, middenmootje denk ik. Maar voor mij meer als voldoende, mijn game pc & laptop zijn bedraad en dat is voor mij het aller belangrijkste.
Al met al ben ik zeer tevreden over de gang van zaken tot nu toe, en over de prijs / kwaliteits verhouding !
Nu nog even afwachten of de facturatie in goede orde verloopt, mijn bevindingen zal ik dan ook hier weer neer zetten, tegen de tijd dat ik hiermee te maken krijg. Ik hoop dat jullie wat hebben gehad aan mijn ervaringen.
En geloof maar dat mijn upload voor iedereen op vrijdag middag op max gaat
Fijn weekend iedereen !