Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.903 views

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12 16:30
Dazzler2120 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:55:
[...]

Toendertijd was die informatie correct. Je doet dan geen upgrade, maar je maakt een volledig nieuwe aansluiting, alleen dan konden wij je de korting opnieuw aanbieden. Tegenwoordig is het zo dat wij het retentieaanbod hebben iemand over te zetten naar de nieuwe propositie als zij daarin geïnteresseerd zijn. Een upgrade of downgrade van je pakket gaat niet gebonden met een nieuw jaarcontract, als je een nieuwe abonnements korting wilde, dan was dat wel het geval, maar dan zat je ook met een lange downtime.

Wat kan er naar jouw mening verbeterd worden aan de klantenservice? (Klantvriendelijkheid/juistheid vind ik nogal een relatief begrip, het kan wellicht niet het antwoord zijn dat je wilt horen, maar dat betekent dat dat niet op dat moment een onjuist antwoord is. Procedures wijzigen, zodoende wijzigt informatie van de KS ook.
Punt is denk ik dat Vodafone helemaal geen retentieaanbod doet aan bestaande klanten.
Ik ben nu ruim anderhalf jaar klant bij Vodafone Thuis maar ben nog nooit benaderd om een upgrade te doen of met een ander actievoorstel.
Ik zou er geen grote moeite mee hebben een actie te accepteren en mijn abonnement met een jaar te verlengen. Toch merkwaardig dat Vodafone dit niet oppakt.
Het kan toch niet zo zijn dat je eerst moet gaan dreigen op te stappen en pas daarna een voorstel krijgt?

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:55:
[...]Wat kan er naar jouw mening verbeterd worden aan de klantenservice? (Klantvriendelijkheid/juistheid vind ik nogal een relatief begrip, het kan wellicht niet het antwoord zijn dat je wilt horen, maar dat betekent dat dat niet op dat moment een onjuist antwoord is. Procedures wijzigen, zodoende wijzigt informatie van de KS ook.
- De website: inloggen als klant is lastig te vinden
- Postcodechecks die op de website op 2 verschillende plaatsen verschillende resultaten gaven
- Bellen was wel de grootste ramp: tijdens 1 gesprek werd ik wel 5x doorgeschakeld. X zegt, je moet nummer Y bellen. Bel ik Y, zegt die, je moet X bellen. En dat was niet 1 keer, maar zeker in drie keer van mijn contacten met VF dat ik letterlijk van X naar Y werd doorgestuurd en vanaf Y weer door naar X
- Voorbeeld van de brief die ik hiervoor postte (onjuist informatie over wat terug te sturen)

Je merkte gewoon dat VF Thuis nog geen volwassen onderdeel van VF was/is(?) (qua klantenservice/administratie), te vergelijken met de beginjaren van UPC.

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
HoppyF schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:31:
Punt is denk ik dat Vodafone helemaal geen retentieaanbod doet aan bestaande klanten.
Ik ben nu ruim anderhalf jaar klant bij Vodafone Thuis maar ben nog nooit benaderd om een upgrade te doen of met een ander actievoorstel.
Ik zou er geen grote moeite mee hebben een actie te accepteren en mijn abonnement met een jaar te verlengen. Toch merkwaardig dat Vodafone dit niet oppakt.
Het kan toch niet zo zijn dat je eerst moet gaan dreigen op te stappen en pas daarna een voorstel krijgt?
Niet kwaad bedoeld, maar waar is dat dan wel?
In de afgelopen twee jaar heb ik "gedreigd" met opzeggen bij Ziggo, Essent en T-Mobile.
Overgestapt vanuit T-Mobile en Essent: Opeens werd ik gebeld met een aanbod.

Ziggo gebeld dat ik wilde overstappen, toen was er plotseling wél een korting mogelijk.
(Dat aanbod maakte het nog steeds duurder dan Vodafone Thuis, maar hier ligt helaas nog geen glasvezel)

Ik denk dat men teveel kijkt naar mobiele abonnementen waar je elke twee jaar een nieuwe telefoon/korting krijgt.
Die nieuwe telefoon zit bij de prijs inbegrepen, nutsbedrijven en providers werken anders.
Om het even te vergelijken:
Mobiele provider X en ISP Y.
X heeft 2.5 maal zoveel klanten, maar wel 5 keer zoveel omzet.
Dat zie je terug in zowel de acties voor bestaande klanten als in de coulance-mogelijkheden.

Als ISP's op dezelfde manier werkten dan was de maandelijkse prijs 10 euro duurder, maar kreeg je wel elke twee jaar de nieuwste routers bij je abonnement :)

• HoppyF
Kangodo schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:16:
[...]

Niet kwaad bedoeld, maar waar is dat dan wel?
In de afgelopen twee jaar heb ik "gedreigd" met opzeggen bij Ziggo, Essent en T-Mobile.
Overgestapt vanuit T-Mobile en Essent: Opeens werd ik gebeld met een aanbod.

Ziggo gebeld dat ik wilde overstappen, toen was er plotseling wél een korting mogelijk.
(Dat aanbod maakte het nog steeds duurder dan Vodafone Thuis, maar hier ligt helaas nog geen glasvezel)

Ik denk dat men teveel kijkt naar mobiele abonnementen waar je elke twee jaar een nieuwe telefoon/korting krijgt.
Die nieuwe telefoon zit bij de prijs inbegrepen, nutsbedrijven en providers werken anders.
Om het even te vergelijken:
Mobiele provider X en ISP Y.
X heeft 2.5 maal zoveel klanten, maar wel 5 keer zoveel omzet.
Dat zie je terug in zowel de acties voor bestaande klanten als in de coulance-mogelijkheden.

Als ISP's op dezelfde manier werkten dan was de maandelijkse prijs 10 euro duurder, maar kreeg je wel elke twee jaar de nieuwste routers bij je abonnement :)
Tsja, waar dan wel ...
Dat is ook het probleem bij veel providers, er is nauwelijks een provider te vinden die de moeite neemt om zijn klanten te houden.
Je bent dus wel genoodzaakt te gaan shoppen.
Dat zou nog niet zo erg zijn als je naadloos kon overstappen zoals bij energiebedrijven gebruikelijk is.
Je komt immers nooit zonder gas/stroom te zitten.
Bij overstappen via glas is dat toch anders, het wordt weliswaar wat beter maar het blijkt nogal een opgave te zijn om snel over te kunnen stappen.
Vandaar dat veel klanten de moeite maar niet nemen en en blijven zitten omdat ze niet zonder TV, internet en telefoon willen komen te zitten.

Er valt dus nog veel te verbeteren bij Vodafone maar ook bij andere providers.

Voor de rest twijfel ik of mobiele markt zoveel anders is.
Daar kan een abonnement ook rond de 50 euro kosten vergelijkbaar met een glasvezelabonnement.
De mobiele markt doet ook veel investering en heeft hoge kosten mbt licenties voor frequenties.
Bij glas speelt dit niet.
Glasvezel aanleggen kost ook veel geld maar wordt niet door de providers bekostigd, Reggefiber is daar over het algemeen verantwoordelijk voor en vraagt hiervoor uiteraard wel geld maar de volle prijs hoeft niet direct afgetikt te worden.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
De telecom/glasvezel markt vergelijken met de energiemarkt klopt natuurlijk niet helemaal: Als je van energieleverancier wisselt wordt er niet ergens het lijntje naar jouw huis ineens in een andere 'uitgang' van de betreffende energieleverancier geprikt. Energieleveranciers zijn eigenlijk 'virtueel' (behalve dan de groten, die eigen centrales hebben, maar ook daar gaat het gewoon op in hetzelfde net waar iedereen in Nederland op zit).

Jouw glasvezel (of ADSL) aansluiting komt wel degelijk overeen met een koppelvlak waar jij een aansluiting op een compleet ander netwerk moet krijgen. Via een patch of via een softwarematige verandering bij de operator (bv. KPN). Dus enige downtime is technisch prima te verklaren.

Ik denk dat de grote investeringen die mobiele providers moeten doen er overignes júist toe leiden dat zij wél actief aanbiedingen doen om klanten te behouden. Er is ze veel aan gelegen om klanten te hebben. Die helpen ze de investeringen terug te verdienen (en hopelijk winst te maken).

Ik zie op dit moment overigens wel dus voornamelijk de kabelaars met retentie aanbiedingen komen. Maar dat is logisch, zij hebben veel klanten te verliezen.

Glasvezel aanbieders hebben nog relatief veel klanten te winnen. En zitten (bv. Vodafone en Tweak) op dit moment dus midden in de grote investeringen. Ik kan me voorstellen dat zij er nog niet direct happig op zijn om met flinke retentie aanbiedingen te komen om aan bestaande klanten cadeau te geven. Natuurlijk willen ze graag investeren in het houden van een klant, maar of dat op dit moment ook bedrijfkundig zo verstandig is.....

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 16-05-2014 20:34 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-12 19:04

robertwebbe

Robert Webbe

Mijn moeder heeft Vodafone glasvezel in Ermelo en kijkt TV via het DVB-C signaal. Echter sinds 3 dagen geen TV en radiosignaal meer. Hebben meer mensen hier last van? Of zou de DVB-C module in de FTU defect zijn?

• HoppyF
robertwebbe schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:17:
Mijn moeder heeft Vodafone glasvezel in Ermelo en kijkt TV via het DVB-C signaal. Echter sinds 3 dagen geen TV en radiosignaal meer. Hebben meer mensen hier last van? Of zou de DVB-C module in de FTU defect zijn?
Bij mij (Ermelo) werkt het gewoon.
Er kan dus iets met de DVB-C module aan de hand zijn of wellicht een losse stekker of defecte coax kabel tussen de modem en TV.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
HoppyF schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:36:
[...]

Bij mij (Ermelo) werkt het gewoon.
Er kan dus iets met de DVB-C module aan de hand zijn of wellicht een losse stekker of defecte coax kabel tussen de modem en TV.
Kan natuurlijk ook een probleem in 1 van de pops zijn. Jij zit op EML1A, maar best kans dat z'n moeder op een andere pop zit.

Een defecte stekker oid in de coax is snel uitgesloten, het CATV lampje op de modem moet dan gewoon branden. Als die niet brand is het of de module, of de vezel of infra hiervoor.
Als die wel brand, kan het de module zijn, maar natuurlijk ook de interne coax infra

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Dank voor de reacties.

Het TV ledje brandt en ik heb er net 2 weken geleden gloednieuwe Hirschmann kabels, pluggen en splitter neergelegd. Er komt binnenkort een monteur.

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-12 16:23
Is er al iets bekend hoeveel Mbit de streams zijn van Vodafone Thuis Glasvezel?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
WhySoSerious? schreef op zondag 18 mei 2014 @ 15:29:
Is er al iets bekend hoeveel Mbit de streams zijn van Vodafone Thuis Glasvezel?
Goeie vraag... misschien iemand met wat meer gebruikerservaring? Aangezien het op dit moment nog KPN wba streams zijn vermoed ik hetzelfde aantal Mbit...

PS4 PSN: Dazzler2120

Verwijderd

Ben op 1 mei ingetrokken in mijn nieuwe appartement. In dit appartement is alleen een glasvezel aansluiting aanwezig (dus geen kabel of telefoon), dus verplicht glasvezel te nemen. Breedbandwinkel er van overtuigd was dat er wel ADSL mogelijk was en alleen Vodafone Thuis voor glasvezel. Na verder onderzoek door Breedbandwinkel bleek er helemaal niets mogelijk.

Eerst ben ik twee weken bezig geweest met Reggefiber om de verbinding geactiveerd te krijgen. De aansluiting was helemaal klaar, maar onderaannemer BAM had nog geen oplevering gemeld bij Reggefiber. Nu is het eindelijk gelukt en kan ik glasvezel bestellen.

Ik glasvezel van Vodafone Thuis besteld vanwege de goede prijs en aanbod. Ik heb echter al meteen spijt, want de monteur kan pas op zijn vroegst 7-7-2014 langs komen. Dat is ruim 8 weken! Als ik bij bijvoorbeeld Telfort glasvezel bestel, wordt er binnen 2-3 weken een monteur langs gestuurd. Mooiste is nog wel dat bij Telfort en bij Vodafone Thuis de montage verzorgd wordt door Guidion.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Dazzler2120 schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:27:
[...]

Goeie vraag... misschien iemand met wat meer gebruikerservaring? Aangezien het op dit moment nog KPN wba streams zijn vermoed ik hetzelfde aantal Mbit...
Hoe zou ik dit kunnen meten?

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Rhodez schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:05:
[...]

Hoe zou ik dit kunnen meten?
Ligt helemaal aan het gebied... als in jou gebied op WBA apparatuur in de pop 100mbps aankan heb je sws al een 100mbps internet snelheid nodig... speedtest doen op internet en je zal rond de 99/99 komen als alles goed is
Als je dan je tv aanzet dan zou de snelheid lager moeten uitvallen
Waarschijnlijk rond de 7mbps voor sd kanalen en 12mbps voor hd kanalen...
Anders kijk ik het eens na als ik ga werken of we daar iets van info erover hebben!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2014 @ 17:19:
Ben op 1 mei ingetrokken in mijn nieuwe appartement. In dit appartement is alleen een glasvezel aansluiting aanwezig (dus geen kabel of telefoon), dus verplicht glasvezel te nemen.
Wat vreemd. Is de aannemer niet verplicht om alles in te bouwen? Dit ontneemt jou de mogelijkheid om de aansluiting te nemen die je het beste past. Dat zou bijvoorbeeld best een een analoge telefoonlijn kunnen zijn....... Mag dat zomaar?

• eymey
Ik heb ooit begrepen dat er tegenwoordig plekken zijn waar KPN geen koper meer legt (maar dat weten sommige mensen hier beter denk ik).

Geen CAI (Ziggo, UPC, etc.) aansluiting lijkt me wel sterk. Volgens mij wordt dit bijna altijd standaard gedaan. Misschien eens bij je lokale kabelaar informeren?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:21

vr6-only

Blub Blub

In een FttH gebied komt er geen koper meer in bij nieuwbouw projecten. Ziggo is altijd vrij om dit wel te realiseren en soms besluiten ze dit niet te doen. Ziggo heeft geen aansluitplicht en KPN hoeft geen koper aan te leggen als er glasvezel in komt. Mooie oplossing dacht ik.

Je kunt er niet mee eens zijn. Maar ach, je betaald ook niet de aanleg en beheerkosten.

[ Voor 23% gewijzigd door vr6-only op 18-05-2014 22:17 ]

It ain't stupid if it works!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 18:21
Klopt. KPN heeft al sinds de nieuwe telecomwet geen aansluitplicht meer, alleen nog een leveringsplicht. Het medium waarover ze dat doen mogen ze zelf bepalen. Dus glasvezel van Rggefiber kan dan ook. In grotere nieuwbouwprojecten en in alle gebieden waar al glas ligt legt KPN geen koper meer aan.
Kabelaars leggen echter meestal wel de kabel aan, ook al uit concurrentieoverwegingen. Dus dat is in dit geval wel wat apart ja.

Opmerking voor vonrutch: Bij Vodafone wordt de volledige installatie gedaan door Guidion. Dus ook het modem e.d. In deze maanden hebben die het heel druk met het nieuwe vodafone werk. Dat zal vast wat uitvlakken maar nu helaas nog niet.
BIj Telfort komt er zeker niet meteen een guidion monteur. Daar wordt je modem geplaatst en geactiveerd door een monteur van de Reggefiber aannemer. En die kunnen snel komen als Telfort de order snel inschiet. De binnenhuisinstallatie (dus van je modem naar je TV bijv.) kan inderdaad wel een Guidion monteur zijn voor Telfort. Maar eerlijk gezegd kan je dat zelf heel goed hoor. Zeker als je een nieuwe woning hebt met lege buizen of zelfs met UTP wandcontactdozen die van meterkast naar kamers lopen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:53:
Maar eerlijk gezegd kan je dat zelf heel goed hoor. Zeker als je een nieuwe woning hebt met lege buizen of zelfs met UTP wandcontactdozen die van meterkast naar kamers lopen.
Dat is absoluut geen probleem. De UTP kabel naar de woonkamer ligt er al (moet alleen nog een schoentje op de kabel in de meterkast) maar heb zelf al honderden UTP kabels geknipt en getrokken. Er hoeft dus alleen maar iemand de modem aan te sluiten. Maar dat ik daar 8 weken op moet wachten is gewoon absurt. Dus dat betekent dat ik dalijk ruim 10 weken zonder internet en televisie zit, wat ik voor mijn werk hard nodig heb.

Verwijderd

Contact gehad met Vodafone Thuis. Zij geven aan dat Reggefiber een modem moet komen hangen en Guidion de installatie regelt. Ik Reggefiber opgebeld, die doodleuk zeggen dat volgens hun systeem er al een modem hangt sinds 16 mei (wat de aannemer bevestigd). Er is niemand langs geweest op 16 mei en er hangt ook absoluut geen modem. Aannemer belt mij terug dat de opdracht die zij van Reggefiber hebben gehad compleet is uitgevoerd en Reggefiber verantwoordelijk is voor het hangen van de modem.

Met andere woorden: Vodafone Thuis stuurt mij nar Reggefiber, Reggefiber stuurt mij naar de aannemer, aannemer stuurt mij weer naar Reggefiber.

Verwijderd

Gelukkig is er voor dit soort kastje-muur perikelen de klantenservice ...
(hint ;) )

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:47:
Contact gehad met Vodafone Thuis. Zij geven aan dat Reggefiber een modem moet komen hangen en Guidion de installatie regelt. Ik Reggefiber opgebeld, die doodleuk zeggen dat volgens hun systeem er al een modem hangt sinds 16 mei (wat de aannemer bevestigd). Er is niemand langs geweest op 16 mei en er hangt ook absoluut geen modem. Aannemer belt mij terug dat de opdracht die zij van Reggefiber hebben gehad compleet is uitgevoerd en Reggefiber verantwoordelijk is voor het hangen van de modem.

Met andere woorden: Vodafone Thuis stuurt mij nar Reggefiber, Reggefiber stuurt mij naar de aannemer, aannemer stuurt mij weer naar Reggefiber.
Dit wordt een leuk verhaal (maar niet echt...)

Stuur me even je pc+huisnr in een DM. Ik kan jou niet berichten zie ik .Dat staat uitgeschakeld.

Er lijkt sowieso een grote verwarring te zijn over de term modem. Onder modem verstaan we de NT. Het actieve apparaat dat op de Reggefiber aansluiting (FTU) wordt aangesloten. Hetzij direct erop geklikt, hetzij met een verbindingskabeltje tussen de twee.

1) Je hebt nog geen Vodafone aangevraagd dus als je dat zou doen gaat het om het nieuwe pakket. Daarbij wordt er GEEN NT door Reggefiber geplaatst. Wel een passieve aansluiting met twee witte of oranje blindkappen erop. Dit heet de FTU.

2) Wat er wel of niet hangt kan ik niet zeggen vanaf hier maar gezien je eerdere post over onder meer de BAM denk ik dat het hier puur om de FTU gaat. Die 16 mei is waarschijnlijk dan de opleverdatum geweest. Dus de BAM heeft met vertraging jouw passieve aansluiting opgeleverd naar Reggefiber met als datum 16 mei. Daaruit zou je kunnen opmaken dat ze zijn langs geweest op 16 mei maar dat hoeft dus niet.

3) Geloof me als ik zeg: Wanneer je Vodafone bestelt zit je vast aan de doorlooptijd die ze daar op dit moment hebben voor de Guidion installatie van de NT. Bij Telfort (en veel andere providers wordt de NT door een Reggefiber aannemer geplaatst. Dat is een optionele dienst van Reggefiber die door Vodafone niet wordt afgenomen. Door Telfort wel.

Wat Vodafone betreft: Het zou heel goed kunnen dat zij jouw adres nog niet kunnen zien als opgeleverd met FTU (en dus bestelbaar). Dat ligt niet aan Reggefiber maar aan de manier waarop Vodafone haar database beheert. Ik weet niet OF het zo is, maar het zou kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 19-05-2014 13:28 ]

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:47:

Ik heb dit ook in dit draadje gepost, maar zal het hier ook nog even posten voor de duidelijkheid :)

Volgens mij is er dan iets fout gegaan in de communicatie. Aangezien het aansluiten van de galsvezel in jouw woning ook door reggefiber "de modem" genoemd wordt.

Zoals ik eerder al aangaf sluit Guidion, in opdracht van Vodafone, de modem aan. Dit zal niet gedaan worden door Reggefiber, of een aannemer van Reggefiber. Aangezien je aangeeft dat op 16-05 de lijn is geactiveerd, vermoed ik dat Reggefiber toen de FTU heeft geplaatst. Dit is heel simpel gezien een wandplaat waar 2 glasvezels in geklikt zijn, waar een modem op geklikt kan worden. Of in ons geval een vezel aangesloten om naar de Draytek modem aangesloten te worden.

Om bij ons te bestellen moet er inderdaad eerst een aansluiting in huis zijn. In ieder geval mooi dat dat er is, maar dat betekent nog niet dat dan alle werkzaamheden en administratieve zaken voltooid zijn... Voor het "iets wat ik zelf ook makkelijk kan" gedeelte, moet ik wel aangeven dat daar eerst de modem voor aangesloten moet worden. In jouwn geval is dit nog niet gebeurd.

Dus nogmaals voor de duidelijkheid
- Reggefiber zorgt voor de glasvezel aanhuis + aansluiten van FTU (met behulp van aannemers)
- Klant bestelt diensten bij Vodafone
- Vodafone geeft verwachtte oplever datum (in jouwn geval 07-07-2014)
- Rond die datum zal Guidion met jou contact opnemen voor een afspraak in te plannen om jouwn diensten te activeren en het glasvezel modem aansluiten.
- Installatiepakket wordt gestuurd
- Guidion komt langs om dit pakket, inclusief glasvezelmodem, aan te sluiten en te activeren.

Ik kan niets anders aangeven dan dat ik je adviseer dit af te wachten. Als op 16mei de aannemer van RF is langsgeweest, betekent dat waarschijnlijk dat zijn toen de FTU met een 'dummie' modem heeft geplaatst. (Een dummie modem is gewoon een lege huls, om de glasvezels te beschermen.)

Hopelijk dat het zo duidelijker is.

• eymey
Als ik @von rutch was, dan zou ik ook eens bij andere providers (desnoods Telfort) gaan informeren of zij al een aansluiting zien waarop wat besteld kan worden. En wat dan de doorlooptijd wordt.

Als anderen wel sneller kunnen leveren, dan heeft Vodafone gewoon nog wat werk te doen aan hun logistiek.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
eymey schreef op maandag 19 mei 2014 @ 14:07:
Als ik @von rutch was, dan zou ik ook eens bij andere providers (desnoods Telfort) gaan informeren of zij al een aansluiting zien waarop wat besteld kan worden. En wat dan de doorlooptijd wordt.

Als anderen wel sneller kunnen leveren, dan heeft Vodafone gewoon nog wat werk te doen aan hun logistiek.
Wat ik uit zijn verhaal van het Vodafone forum kan opmaken heeft Von Rutch afgelopen vrijdag besteld, dus dan is hij leverbaar/bestelbaar... Wat betreft de levertijd daar liggen we op dit moment achter, maar daar zijn ze mee bezig om dat recht te trekken... Voor zover ik weet is de verwachtte aansluitdatum nu al een tijdje niet meer verschoven, ik vermoed dan ook dat dit issue (gedeeltelijk) verholpen lijkt te zijn, maar daar moeten we nog eventjes tot 07-07 afwachten om daar 100% zeker van te zijn :)

• eymey
Ik zeg ook niet dat jouw verhaal niet zal kloppen. Maar 6 weken levertijd is en blijft gewoon belachelijk lang.

Stel dat dat bij bv. Telfort een stuk korter kan, dan hebben jullie toch nog een behoorlijk concurrentienadeel (hopelijk door verkeerde/goedkope keuzes aan jullie kant, niet door benadeling vanuit KPN/Reggefiber ;) ).

Om dan nog maar te zwijgen van het feit dat hij nergens anders heen kan: ADSL is geen optie, kabel ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 19-05-2014 15:10 ]

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Helemaal mee eens hoor! Haha wij hadden het op de klantenservice ook liever anders gezien :)
Laten we hopen dat dat nu in ieder geval gefixt is
Ik ga nog ff lekker van het zonnetje genieten zolang t kan

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
telfort is ook minimaal 5 of 6 weken... alleen als je bij KPN zelf aanvraagt kan het sneller...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

robertwebbe schreef op zondag 18 mei 2014 @ 12:16:
Dank voor de reacties.

Het TV ledje brandt en ik heb er net 2 weken geleden gloednieuwe Hirschmann kabels, pluggen en splitter neergelegd. Er komt binnenkort een monteur.
Vandaag is er een monteur geweest en die heeft vastgesteld dat TV module stuk was. Hij heeft deze vervangen en de TV en radio doen het weer (via de kabel).

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8493/8284036678_66c96b97cf.jpg

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Heb de core advanced nog niet exposed gezien! Nice
Tot nu toe alleen op packetfronts mogen sleutelen ;)

• eymey
Idd, nice pic @Robertwebbe :).

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb ook nog een foto van de andere kant van de printplaat: https://www.flickr.com/ph...webbe/8284038446/sizes/c/

Verwijderd

Mijn bestelling geannuleerd. Miscommunicatie of niet, ik moet door hoepels springen om überhaupt een bestelling te plaatsen en word vervolgens niet goed geholpen. Zo'n relatie wil ik niet aangaan met een bedrijf.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:36
Interessante foto, wat is er zo bijzonder aan de core advanced?

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Niets. Hij is inmiddels al end-of-live. Tegenwoordig wordt de DrayTek Vigor 2130FVn gebruikt:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2904/14228733065_ed5b2f56bf.jpg

• Barre73
Dat geldt dan alleen voor Vodafone nieuw pakket. In oude pakketten nog steeds de Core advanced. En bij andere providers ook nog steeds. Indien je in een 100Mbit gebied woont dan. Anders is het de Genexis Hybrid Titanium.

• Binnetie
Maar qua werking, zijn er grote verschillen? Of is het alleen dat nieuwere generaties geschikter zijn voor hogere snelheden?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Binnetie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:41:
Maar qua werking, zijn er grote verschillen? Of is het alleen dat nieuwere generaties geschikter zijn voor hogere snelheden?
Weinig. In bridge mode doen ze gewoon wire-speed. De Titanium serie bestaat ook in modellen met router, wifi enz, maar die worden door KPN-ITNS niet gebruikt. Grootste voordeel is dat de Titanium serie dual-speed is op de WAN, en de 'reguliere' Core Advanced modellen 100Mbit WAN hadden.

Met een Titanium kan de actieve operator 100Mbit of 1Gbit linkspeed leveren op de vezel zonder de klantapparatuur te hoeven omwisselen.

• eymey
robertwebbe schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:02:
Niets. Hij is inmiddels al end-of-live. Tegenwoordig wordt de DrayTek Vigor 2130FVn gebruikt:

[afbeelding]
Uhm, de Core Advanced is verre van end of life hoor. Dat Vodafone ervoor kiest om hem niet tegebruiken betekent niet dat andere providers hem ook niet meer gebruiken.

Verder is er inderdaad niet zo veel bijzonders aan, behalve dat je in dit geval gewoon heel mooi kan zien hoe de twee helften van elkaar gescheiden zijn vanaf de u-FTU gezien, maar intern toch ook weer met elkaar verbonden.

edit: Barre was me voor :)

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Sorry, ik bedoelde dat Vodafone hem niet meer gebruikt voor nieuwe klanten.

• arjan.n
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-04-2022
Iemand enig idee hoe en of je die nieuwe zyxel vigor 2130fvn router in bridge modus zet?
Zodat je eigen router een extern ip-adres krijgt.

• HoppyF
arjan.n schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:26:
Iemand enig idee hoe en of je die nieuwe zyxel vigor 2130fvn router in bridge modus zet?
Zodat je eigen router een extern ip-adres krijgt.
Draytek bedoel je toch?
Zie handleiding blz 43 enz.
http://www.draytek.com/in...mid=460&lang=en#downloads

• arjan.n
Sorry bedoel inderdaad Draytek.
Kan de opties helaas niet vinden.
Zal dit komen omdat je alleen als user kan inloggen?
Of weet iemand het admin wachtwoord?

• HoppyF
arjan.n schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:38:
Sorry bedoel inderdaad Draytek.
Kan de opties helaas niet vinden.
Zal dit komen omdat je alleen als user kan inloggen?
Of weet iemand het admin wachtwoord?
Je zult inderdaad wel als admin moeten inloggen om dit soort opties te kunnen wijzigen.
Ik heb zelf dit Draytek modem niet dus weet de details helaas niet.
Er zullen wel Tweakers zijn die het antwoord wel weten.

• DaveD1109
  • Laatst online: 09-11 13:38
Hoe is jullie ervaring met de draytek? Had eerst gewoon wifi via de draytek maar snelheid was zo onstabiel als wat! Heb nu een ouder routering erachter gehangen zelfde verhaal. Bedraad schommelt ook heel erg! Iemand suggesties? Of moet ik morgen maar bellen met Vodafone ivm vermoedelijk defect?

DaveD

• arjan.n
Snap ook niet waarom ze een alles in een bagger modem moeten leveren.
Gewoon modems alla genexis gebruiken.
En zelf de klant de keuze geven wat voor router ze willen gebruiken.
Dat ding gebruikt al 50% van het geheugen en dan doe je nog helemaal niets.
Proccesor is ook erg zwak in vergelijking met de huidige routers.
wifi achter in huis 1 mbps en 1 streepje met de Draytek en met de asus ac68u 5 streepjes en 650mbps.

Verwijderd

DaveD1109 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:29:
Hoe is jullie ervaring met de draytek? Had eerst gewoon wifi via de draytek maar snelheid was zo onstabiel als wat! Heb nu een ouder routering erachter gehangen zelfde verhaal. Bedraad schommelt ook heel erg! Iemand suggesties? Of moet ik morgen maar bellen met Vodafone ivm vermoedelijk defect?
Zie je bedraad dat ook bij deze speedtest. Aangezien deze binnen het netwerk van de operator staat.

http://speedtest.glasoperator.nl/v4/

Om langer te meten kun je een 1 Gb bestand gebruiken.

http://download.xs4all.nl/test/

Normaal zou je wel de maximale speed verwachten maar omdat dat ook wordt bepaald door de verbinding buiten Vodafone is dat geen garantie voor altijd de maximale snelheid. Ik gebruik zelf altijd de bandwidth monitor van http://www.rokario.com/ deze geeft een goed beeld of een verbinding stabiel is.

http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Bij Tele2 haal ik zelf ook maar 30 Mbit i.p.v 50 wat mogelijk is. (KPN glas)

Ik weet niet wat de helpdesk van Vodafone verwacht bij zulke problemen bijv een screenshot van een speedtest om het probleem zichtbaar te maken. Om een software probleem op je pc uit te sluiten kun je pc eenvoudig opstarten met een live linux cd zoals http://www.knoppix.org/ en dan ook de snelheid te testen.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
@hierboven
Windows safe mode is dan vaak ook al een goede optie om de snelheid te testen.
Wat betreft de bekabelde speeddrops, dat zou gewoon niet het geval horen te zijn.
Op het moment dat dit zich voor doet verwachten wij op de klantenservice screenshots pc opgestart in safe mode, van task manager en van speedtest.glasoperator.nl, het liefste op meerdere momenten, dan kan het probleem onderzocht worden

• DaveD1109
Dazzler2120 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 08:28:
@hierboven
Windows safe mode is dan vaak ook al een goede optie om de snelheid te testen.
Wat betreft de bekabelde speeddrops, dat zou gewoon niet het geval horen te zijn.
Op het moment dat dit zich voor doet verwachten wij op de klantenservice screenshots pc opgestart in safe mode, van task manager en van speedtest.glasoperator.nl, het liefste op meerdere momenten, dan kan het probleem onderzocht worden
Oké ga hier even mee aan de gang. Het gekke is dat bedraad het nu wel stabiel blijft ineens. Wifi is wel echt een ontzettende drama via de draytek. Snap niet waarom vodafone voor zo'n slechte modem/router heeft gekozen.

DaveD

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Draadloos werkt hier anders gewoon prima met de draytek. (gelijk vloers) naar boven toe is het wel een stuk minder maar dat komt omdat hij in de meterkast hangt. Dus boven heb ik een eigen router staan die het regelt.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
dannyreuser schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:07:
Draadloos werkt hier anders gewoon prima met de draytek. (gelijk vloers) naar boven toe is het wel een stuk minder maar dat komt omdat hij in de meterkast hangt. Dus boven heb ik een eigen router staan die het regelt.
De antennes sturen het signaal rondom, dus als ze alle 3 rechtop staan dan gaat alle signaal horizontaal verstuurd worden, als je de antennes richt zodat ze richting de plek gaan waar je het meest gebruik ervan maakt dan kan het signaal verbeteren ;)

@DaveD1109

Garanties kunnen niet/nooit gegeven worden op wifi aangezien iedereens binnenhuis anders is, waar bij jou een asus router top werkt op 5ghz, werkt bij iemand anders een sitecom/tplink oid beter op 2.4ghz

Je bent er ook volledig vrij in om je eigen router aan te sluiten op de modem :)
Ik neem stiekem aan dat je de verschillende kanalen ook getest hebt?
een instructie hierover is op: http://forum.vodafone.nl/...ifi-Problemen/td-p/149489

• eymey
Is idd best duidelijke post.

Hoewel ze er ook de nieuwste inzichten omtrent 2,4 ghz. inrichting in zouden kunnen verwerken.

En dat is dat idealiter iedereen alleen nog maar kanaal 1, 6 of 11 gebruikt. Dus geen kanalen ertussen meer. Zelfs als er veel meer dan 3 netwerken in de lucht hangen.

Alle andere wifi kanalen overlappen met elkaar of met 1 van deze drie. Als jij bv. op kanaal 6 zit en om jou heen zitten mensen op 4, 5, 7 of 8. Dan zitten smalle stukjes van die kanalen jou op kanaal 6 te storen als zijnde "adjacent channel interference". Zit iedereen nou op precies 1 van de genoemde drie kanalen, dan zien alle access points elkaar als "een ander wifi netwerk" en kunnen ze met elkaar coördineren wie eer wanneer mag zenden.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Inderdaad goede tip, zal ik vanavond even in de topic verwerken :) ben ik toen idd vergeten in de post te zetten

Verwijderd

Mijn aanvraag (15 april) is momenteel ergens tussen Vodafone en KPN vast blijven haken :-(

Ging al mis bij het "vrijgeven" van de lijn door KPN Glazvezel. Dat had afgelopen maandag uiterlijk 15 uur moeten gebeuren, maar dat was het op dat moment nog niet. KPN opgebeld en gelukkig kreeg het een 24-uurs prioriteit, maar ik moest daardoor wel de Vodafone-monteur (Guidion) verzetten. Dat kon gelukkig van de ochtend nog naar het einde van de dag. Dezelfde avond had ik inderdaad geen KPN-glasvezel meer.

Vodafone-monteur constateerde echter dat KPN de lijn niet had vrijgegeven, maar in plaats daarvan had "opgeheven". En dan kan Vodafone haar diensten niet activeren. Maar met de ter plekke uitgestuurde melding zou dat de volgende dag opgelost moeten zijn.

Echter nu 24 uur verder en nog steeds geen glasvezel van Vodafone. Klantenservice geeft aan dat het conform consumentendienstverlening pas na 5 (werk?)dagen een hogere "escalatie"-prioriteit kan geven. Tot die tijd is het gewoon wachten tot KPN de juiste instelling heeft aangevinkt :-(

En ondertussen afgesloten van het internet, al de 3e avond :N

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:14:
Mijn aanvraag (15 april) is momenteel ergens tussen Vodafone en KPN vast blijven haken :-(

Ging al mis bij het "vrijgeven" van de lijn door KPN Glazvezel. Dat had afgelopen maandag uiterlijk 15 uur moeten gebeuren, maar dat was het op dat moment nog niet. KPN opgebeld en gelukkig kreeg het een 24-uurs prioriteit, maar ik moest daardoor wel de Vodafone-monteur (Guidion) verzetten. Dat kon gelukkig van de ochtend nog naar het einde van de dag. Dezelfde avond had ik inderdaad geen KPN-glasvezel meer.
Ik ga over 2 weken van KPN naar Telfort dus ook een migratie en de datum van KPN ligt 2 dagen (min 1 dag) na de installatie/omwisselen van het modem. Om problemen met de migratie te voorkomen.

Heb jij zelf KPN opgezegd of in opdracht?

Verwijderd

Zelf opgezegd, ook netjes een bevestigingsbrief gekregen inclusief de einddatum. Bij bestellen gaf Vodafone aan dat de afspraak met de monteur gemaakt kan worden vanaf 15 uur op de dag van de KPN-einddatum, omdat erop vertrouwd kan worden dat KPN de lijn conform vrijgeeft.

Overigens bouwt Vodafone de Genexis-glasvezelmodem om met een andere printplaat (zonder voeding i.t.t. de KPN-printplaat), zodat je KPN-glas het daarna niet meer zal doen. Ik weet niet hoe dit met Telfort zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 21:35 ]

Verwijderd

Op 9 mei had KPN zelf de datum op 2 juni gezet zonder een opzegging van mijzelf en zover ik weet ook van Telfort. Daarna heb ik gebeld met KPN wat dat betekend en op welk tijdstip die dag? Antwoord van KPN dat kon de gehele dag (24 uur) zijn. Daarop direct de datum verplaatst. In de laatste brief van Telfort staat zelfs dat ik na het omwisselen pas mag gaan opzeggen.

Op 2 juni wordt er in de POP eerst gepatch en daarna komt de monteur om de NT om te wisselen.
De diensten werken daarna direct.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2014 21:49 ]

Verwijderd

Dat is opvallend, want dus precies omgekeerd bij Vodafone. De monteur wordt uitgerekend ingepland op een moment ná opzeggen/vrijgeven: want na monteur geen KPN-internet meer en voor vrijgeven nog geen Vodafone-internet mogelijk.

Verwijderd

Trouwens erg interessant wat de monteur ook vertelde dat voor bestellingen vanaf medio begin juni het Vodafone is gelukt om KPN als tussenhandelaar uit te schakelen. Die bestellingen krijgen ook andere hardware en tussen Reggefiber en Vodafone zit dan geen overbodige partij meer. Kafkaiaanse situaties zoals bij mij zouden zich dan ook niet meer voordoen.

Dus mensen die nu Vodafone Thuis overwegen zou ik zeker adviseren om nog een paar weken te wachten met de bestelling. Overigens zit ik in Amsterdam en weet niet of dit ook voor alle gebieden geldt.

• Barre73
Dat laatste is onzinnig. KPN is geen tussenhandelaar. KPN is de dienstenleverancier van Vodafone voor 90% van de Reggefiber netwerken. Die andere 10% wordt bediend via de apparatuur in de PoP van Glasoperator (overgenomen door Vodafone). Daar is KPN inderdaad echt "buitenspel"gezet.
In die andere 90% van de PoP's moet Vodafone haar eigen apparatuur nog gaan plaatsen maar dat is een operatie van minstens 2 jaar.

De situatie zoals die zich bij jou voordoet klinkt ook heel vreemd. KPN geeft geen lijnen vrij. Dat doet Reggefiber. Vodafone schiet een migratieorder in bij Reggefiber. Die komt ook binnen bij KPN. De Reggefiber monteur moet dan inderdaad op de afgesproken datum (leifst einde ochtend) jouw KPN patch verwijderen in de wijkcentrale en vervangen voor een Vodafone patch.

Wat er nu gebeurd lijkt te zijn is dat KPN Glasvezel wel haar diensten heeft gestopt richting jouw aansluiting, maar de fysieke patch is nog niet opgeheven. En de order daarvoor is wellicht ook niet doorgekomen bij de aannemer. Dan is jouw poortje in de wijkcentrale dus nog steeds bezet door KPN en de Guidionmonteur kan en mag niet in die wijkcentrale omdat aan te passen.

Je zou evt ook kunnen bellen met Reggefiber zelf om te vragen of er wel een migratieopdracht bij hun aannemer ligt.

Heft in eigen hand nemen zeg maar.

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg en de tip, maar via het nummer dat ik kon vinden 088 006 37 10 geven ze geen info en verwijzen ze me terug naar Vodafone.

De nieuwste bevinding van Vodafone is dat het geen administratieve kwestie meer is, maar een vooralsnog onbekend technisch probleem bij de "operator die de glasvezel heeft aangelegd". Oplossing is sowieso een kwestie van dagen en niet van uren.

Ik denk dat ik maar het land ontvlucht voor een week of 2 }:|

Weet iemand trouwens hoe je aan de hardware kunt zien of je de nieuwe of oude Vodafone propositie hebt? Door de uitleg van mijn monteur twijfel ik nu. Mijn TV-kastje ziet er bijvoorbeeld zo uit "Interactieve TV Box" https://www.vodafone.nl/_...-thuis-tv-installatie.pdf

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Mijn huidige contract is al lang voorbij. Behalve een heel klein verschil in prijs en wat zenders in vergelijking met wat ik nu heb en voor betaal, zijn er ook andere voordelen wat betreft de nieuwe pakketten, zoals nieuwe apparatuur, interactive diensten, oid?

• Binnetie
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:23:
Bedankt voor je uitleg en de tip, maar via het nummer dat ik kon vinden 088 006 37 10 geven ze geen info en verwijzen ze me terug naar Vodafone.

De nieuwste bevinding van Vodafone is dat het geen administratieve kwestie meer is, maar een vooralsnog onbekend technisch probleem bij de "operator die de glasvezel heeft aangelegd". Oplossing is sowieso een kwestie van dagen en niet van uren.

Ik denk dat ik maar het land ontvlucht voor een week of 2 }:|

Weet iemand trouwens hoe je aan de hardware kunt zien of je de nieuwe of oude Vodafone propositie hebt? Door de uitleg van mijn monteur twijfel ik nu. Mijn TV-kastje ziet er bijvoorbeeld zo uit "Interactieve TV Box" https://www.vodafone.nl/_...-thuis-tv-installatie.pdf
Dat is de nieuwe propositie (zonder DVB-C)

• Barre73
Geregeld

[ Voor 98% gewijzigd door Barre73 op 22-05-2014 15:06 ]

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:14:

Vodafone-monteur constateerde echter dat KPN de lijn niet had vrijgegeven, maar in plaats daarvan had "opgeheven". En dan kan Vodafone haar diensten niet activeren. Maar met de ter plekke uitgestuurde melding zou dat de volgende dag opgelost moeten zijn.

Echter nu 24 uur verder en nog steeds geen glasvezel van Vodafone. Klantenservice geeft aan dat het conform consumentendienstverlening pas na 5 (werk?)dagen een hogere "escalatie"-prioriteit kan geven. Tot die tijd is het gewoon wachten tot KPN de juiste instelling heeft aangevinkt :-(

En ondertussen afgesloten van het internet, al de 3e avond :N
Wat ik nog niet helemaal uit je verhaal opmaak: Heeft de Guidion monteur alles al wel vast aangesloten? Of dat ook niet? Want als de omzetting straks wel geregeld is moet ie nog terugkomen om alsnog alles aan te sluiten denk ik dan....

Verwijderd

Guidion heeft zijn werk gedaan, waaronder de bestaande (KPN) Genexis omgebouwd met een nieuwe printplaat, de Draytek geïnstalleerd en verbonden met een glasvezelkabel naar de Genexis en tenslotte een UTP van de Draytek naar de set-top box. Nu is het wachten tot het WAN-lampje op de Draytek oplicht.

• Barre73
Dat scheelt. Maar dan nog zal hij terug moeten komen voor de laptop activatie test.

Verwijderd

OK, dan blijf ik daarvoor toch maar in het land ;-) Ik hoop dat de patchomzetting alsnog snel uitgevoerd kan worden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:25:
OK, dan blijf ik daarvoor toch maar in het land ;-) Ik hoop dat de patchomzetting alsnog snel uitgevoerd kan worden.
Mooi dat het toch nog goed komt, maar was toch onbekend technisch probleem volgens de provider

Verwijderd

Onbekend bij de klantenservice, maar inmiddels is achterhaald dat de betreffende aannemer verzuimt heeft de patchomzetting uit te voeren. Dus het is nu wachten tot dit alsnog gebeurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 10:07 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 21:57

OmeJoyo

This is me

Wat ik me nog afvroeg en sorry als ik erover heb gelezen, ik zie steeds dat de genexis wordt omgebouwd, maar die heb ik al niet meer sinds ik weg ben gegaan bij KPN. Er is toen door Guidion (Wisper via glasoperator) een Draytek aangesloten direct op de glasaansluiting waar eerste de Genexis zat. Nu overgestapt naar Vodafone Vast ivm de prijs en het TV aanbod, daarvoor is er opnieuw een Draytek aangsloten op dezelfde manier.

Ik neem aan dat dit komt omdat ik in een gebied zit waar glasoperator als werkzaam is.

Wat ik wel echt raar vind is dat de 500Mbps niet leverbaar is om mijn adres, terwijl ik 600Mbps had. Kan me niet voorstellen dat er echt iets veranderd is in de wijkcentrale, het was en is nu weer glasoperator, sterker nog, mijn oude Draytek werkte prima op de wisseldag met de Vodafone verbinding :P

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
@omejoyo
Op dit moment is de keuze gemaakt nog geen 500mbps te leveren, verwacht persoonlijk wel dat dit snel mogelijk gaat zijn, waarna je gewoon weer kan upgraden naar die snelheid :)
Had je dezelfde draytek modem bij wisper trouwens? Of maakte wisper gebruik van een ander type?

• Barre73
OmeJoyo schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:19:
Wat ik me nog afvroeg en sorry als ik erover heb gelezen, ik zie steeds dat de genexis wordt omgebouwd, maar die heb ik al niet meer sinds ik weg ben gegaan bij KPN. Er is toen door Guidion (Wisper via glasoperator) een Draytek aangesloten direct op de glasaansluiting waar eerste de Genexis zat. Nu overgestapt naar Vodafone Vast ivm de prijs en het TV aanbod, daarvoor is er opnieuw een Draytek aangsloten op dezelfde manier.

Ik neem aan dat dit komt omdat ik in een gebied zit waar glasoperator als werkzaam is.

Wat ik wel echt raar vind is dat de 500Mbps niet leverbaar is om mijn adres, terwijl ik 600Mbps had. Kan me niet voorstellen dat er echt iets veranderd is in de wijkcentrale, het was en is nu weer glasoperator, sterker nog, mijn oude Draytek werkte prima op de wisseldag met de Vodafone verbinding :P
Vergeet niet dat zeer veel mensen een Genexis in huis hebben als FTU (glasaansluiting). Jij hebt waarschijnlijk een nieuwere FTU van Reggefiber (de UFTU).
De naam Genexis wordt hier door elkaar gebruikt. Door sommigen wordt daarmee de NT bedoeld (modem dus die op de FTU werd geklikt), door anderen de FTU (en NT bij elkaar). In dat laatste geval hebben ze wel gelijk door te zeggen dat de Genexis wordt omgebouwd.

Maar als ik me niet vergis gebruikten ze bij Wisper de Draytek Vigor 1000 serie die rechtstreeks op die UFTU geklikt kon worden. En niet zoals nu met een glaspatchkabeltje ertussen.

• elwin999
  • Laatst online: 12-10 00:33
vandaag is eindelijk mijn vodafone geactiveerd (9408)
snelheid zowel draadloos als bedraad matig
van de 100 krijg ik maar 90 en als de tv aan gaat gaat er nog eens 10 af (geen harddiskrecorder)
gisteren bij ziggo nog 177.37 van de 180.. upload helaas maar 17 (draadloos)
bijna 2 jaar geleden bij lijbrandt 95/95 (ook verlies door tv maar toen door de recorder)
eigen router in gebruik (asus AC68)
misschien tijd voor een snelheidsverhoging ?
tv anders dan ziggo maar verder niets mis mee..vergelijkbaar met lijbrandt :)

• Barre73
Neem aan dat je de snelheid bedraad zonder Asus test met 1 UTP kabel direct op de Draytek? En niet met een Flash speedtest op Internet maar met een FTP server of met een Usenet download?

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 18:47
zit er voor de draytek eigenlijk nog een kastje? (glasvezel net bij mij in huis afgewerkt en pakketje van vodafone net binnen met draytek) Het lijkt mij namelijk dat het kabeltje wat nu binnenkomt in een soort witte dummy kastje zit? De monteur komt pas over 2 weken dus wou zeker weten of alles nu goed verloopt.....

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• OmeJoyo
  • Laatst online: 21-12 21:57

OmeJoyo

This is me

@Dazzler2120

Bij Wisper had ik een Draytek Vigor 1000VN, nu een Draytek Vigor 2130VFN.

@Barre73

Zowel nu bij Vodafone als voorheen bij Wisper was het modem met een glaskabeltje aangesloten op de FTU. Die dus verder helemaal leeg is er zit enkel een beschermkap overheen, geen electronica.

@Mouki_9

Vanaf de FTU (Het lege kastje waar nu je glasvezel binnenkomt) zal er een kabeltje ingeprikt worden die op je modem wordt aangesloten.

@elwin999

Ook ik haal hier mijn 100Mbps niet, wat volgens de monteur niet de bedoeling is, er is een ticket ingeschoten, maar moet hier nog reactie op krijgen. Ben benieuwd.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 18:47
OmeJoyo schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:55:

@Mouki_9

Vanaf de FTU (Het lege kastje waar nu je glasvezel binnenkomt) zal er een kabeltje ingeprikt worden die op je modem wordt aangesloten.
d:)b thx!

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-12 15:43
Nou waar ik al bang voor was is dus gisteren gebeurt,reggifiber heeft de lijn alvast vrijgegeven, :( met het gevolg dat ik thuis niets meer heb,terwijl guideon pas op 3 juni zou komen. 8)7
Gisteren maar meteen met lichte paniek naar guidion gebeld of de afspraak niet naar voren gehaald kon worden,en wonderwel komt de monteur vanavond rond 20.30uur.
Ik ben heel benieuwd,als het straks allemaal werkt verdiend FV een hele grote pluim _/-\o_

Anders ga ik noodgedwongen vast twee weken op vakantie ;w

Verwijderd

Je oude provider zal de lijn hebben vrijgeven en niet Reggefiber.

• Barre73
Nee. De nieuwe provider/operator schiet een migratie order in bij Reggefiber. Of die order is niet conform de afspraakdatum van 3 juni gedaan, of Reggefiber was te snel met het omzetten.

• Bubba76
Er lag een piepklein handgeschreven briefje op de deurmat met een of andere naam en een telnr, dat heb ik gebeld en dat bleek reggifiber te zijn. Maar het maakt mij niet uit wie het gedaan heeft het is volgens mij niet volgens afspraak,als er een naadloze migratie beloofd word

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Als wij een migratie aanbieden gaan we ervan uit dat de oude provider nog niet beëindigd is, we zorgen dan ook dat de dag voor, of de dag zelf de lijnen vrijgemaakt worden door Reggefiber...

• Bubba76
Ik heb totaal geen actie ondernomen richting mijn oude provider hoor

Verwijderd

[b][message=42278797,noline]
Anders ga ik noodgedwongen vast twee weken op vakantie ;w
Ha ha, herkenbare gevoelens!

Vrijdagmiddag, 18 uur. Nog steeds geen brandend WAN-lampje omdat de aannemer de patchomzetting nog steeds niet heeft uitgevoerd. Ik heb er een hard hoofd in dat het vandaag alsnog gaat gebeuren. Dan zit ik al sinds maandag zonder internet en het weekend kan ik er dus alvast bijrekenen }:|

De minpunten hiervoor gaan toch naar Vodafone, want zij zijn de aansturende organisator.

Verwijderd

Bubba76 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 18:03:
Ik heb totaal geen actie ondernomen richting mijn oude provider hoor
Dat hoeft ook niet want bij migratieorder krijgt je oude provider ook bericht.

Bij mijn migratie van kpn naar telfort heeft KPN ook uit zich zelf (zover ik weet) de opzegdatum bepaald op dezelfde dag als de installatedatum van Telfort.Mede op advies van Telfort heb ik opzegdatum van KPN 3 dagen verplaatst. Ik kan de opzegdatum van KPN een dag voor die tijd als dat nodig mocht zijn nogmaals verplaatsen.

Tekst brief

U hebt ons laten weten dat u uw KPN netwerkverbinding per xxx juni 2014 wilt beëindigen. Vanaf deze datum kunt u geen diensten meer gebruiken die afhankelijk zijn van uw netwerkverbinding. Bijvoorbeeld internet, digitale telefonie en televisie. Als u van uw KPN diensten gebruik wilt blijven maken, verzoeken we u vriendelijk contact met onze klantenservice op te nemen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 18:34 ]

• Bubba76
Zo ik ben blij,monteur kwam niet om 20.30 maar om 18.30, drie kwartier later back in business.

Toen de monteur weg was eigen router er tussen gezet kabeltjes netjes weggewerkt,en alles doet het weer naar behoren,alleen voor de tv boven heb ik nog even een speciaal DIN kabeltje moeten bestellen,ik dacht dat die van de Amino wel zou passen,niet dus.

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Bubba76 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:23:
Zo ik ben blij,monteur kwam niet om 20.30 maar om 18.30, drie kwartier later back in business.

Toen de monteur weg was eigen router er tussen gezet kabeltjes netjes weggewerkt,en alles doet het weer naar behoren,alleen voor de tv boven heb ik nog even een speciaal DIN kabeltje moeten bestellen,ik dacht dat die van de Amino wel zou passen,niet dus.
Goed om te horen! De amino mini din heeft 10pinnetjes, de entone 9 :)

• DaveD1109
Na een aantal zaken nagekeken te hebben en een ander utp kabeltje haal ik een download snelheid van rond de 5,4!! Ik ben helemaal blij!! Nu wil ik graag draadloos ook de beste snelheid dus ga ik opzoek naar een goede router. Iemand suggesties?

DaveD

• Dazzler2120
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
DaveD1109 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:17:
Na een aantal zaken nagekeken te hebben en een ander utp kabeltje haal ik een download snelheid van rond de 5,4!! Ik ben helemaal blij!! Nu wil ik graag draadloos ook de beste snelheid dus ga ik opzoek naar een goede router. Iemand suggesties?
5.4 MBps?
Ehmm ik heb gehoord dat de asus ac68 erg goed is, maar het ligt net aan de prijscategorie waarin je zoekt!
Ik wil je wel nog aanraden om toch eerst met de wifi kanalen te spelen, eventueel met behulp van een wifi analyzer... dan 1, 6 en 11 te testen! Who knows it might work, en dan hoef je niet meteen extra geld uit te geven :p

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12 14:56

lordsnow

I know nothing

Vandaag is hier Vodafone Thuis aangesloten.

Internet werkt.
TV werkt.
Telefonie werkt.

Echter, Internet werkt niet wanneer ik mijn TP-Link router gebruik.

Oude situatie
ISP: Online
Modem: Huawei (daarvoor een eigen Speedtouch, en daarvoor de Livebox)

In mijn meterkast heb ik een wandcontactdoos geplaatst met twee UTP poorten. In mijn woonkamer ook. Tussen de twee wcd loopt een 8-aderige UTP kabel. Vier aders van de kabel gaan naar een UTP poort, en de andere vier aders naar de andere UTP poort op een wcd. Zo heb ik dus via 1 UTP kabel, twee verbindingen. Beide verbindingen werken icm met alle gebruikte ADSL modems.

Huidige situatie
ISP: Vodafone
Modem: Draytek 2130

Het entone kastje, aangesloten op de wcd, krijgt verbinding en TV werkt. Als ik alle kabels aansluit op de tweede UTP poort van de wcd's werkt TV ook.

Sluit ik echter mijn TP-Link aan op de wcd dan krijgt deze geen WAN IP. Het maakt niet uit welke UTP poort ik gebruik op de wcd's. Ook gaat het LAN1 of LAN2 (beide geprobeerd) niet branden op de Draytek. Sluit ik mijn laptop aan op de wcd dan heb ik wel Internet. Wanneer ik een losse UTP kabel laat lopen tussen de Draytek en de TP-Link, dan werkt Internet ook.

Dus op een of andere manier vindt de Draytek een 4-aderige kabel op LAN1 of LAN2 niet leuk, terwijl het wel werkt op LAN3 en LAN4 voor de entone. Je kan dan zeggen, het ligt aan de TP-Link, echter deze heft jaren via dezelfde wcd's gewerkt icm 3 andere modems, en nu niet met de Draytek.

Ik heb Vodafone gebeld en het problem uitgelegd. Volgens de helpdesk moet het werken in de situatie dat ik wil. Ze hadden echter geen oplossing voor het problem, behalve de tip om de DHCP server uit te zetten in de TP-Link en vervolgens de wcd aan te sluiten op een LAN poort op de TP-Link. (Dit heb ik daarna gdaan, en zoals verwacht werkte dit ook niet - de LAN1 of LAN2 lampjes gaan niet eens branden op het modem).

Ik heb het nu 'opgelost' door de TP-Link te verwijderen, en een switch aan te sluiten op de wcd in de woonkamer. Alle bedrade apparaten hebben nu Internet.

Vragen

Is er een manier om de combinatie Drayek + TP-Link + wcd's toch werkend te krijgen?

Waar kan ik achterhalen wat mijn nieuwe telefoonnummer is. Ook de installateur had verwacht dat dit in de brief zou staan die hij bij zich had, maar dat was niet het geval. Ook als ik inlog op mijn account op de Vodafone website kan ik mijn telefoonnummer niet terugvinden. (Het telefoonnummer is trouwens afgeschermd - mijzelf bellen heeft dus geen nut ;p)

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Je telefoonnummer hoort in een brief te staan, sowieso is die telefonisch of via mail op te vragen bij de klantservice.
Met nummerbehoud krijg je toch binnen 7 dagen je oude nummer terug.

Erg vreemd dat je wel internet op je pc krijgt via de WCD en op de TP-link niet.
Je geeft aan geen WAN-IP, maar is er dan écht geen IP of een 192-adres?
TP-link kan het inderdaad niet zijn, want die werkte wel goed. Die is ook goed ingesteld want via een losse kabel werkt het gewoon.
Draytek + 4-aderige UTP zou ook geen probleem zijn, want je pc werkt wel.
Het is dus echt de combinatie van Draytek + die UTP + TP-link.. Ik sta voor een raadsel :?

• DaveD1109
Dazzler2120 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:36:
[...]

5.4 MBps?
Ehmm ik heb gehoord dat de asus ac68 erg goed is, maar het ligt net aan de prijscategorie waarin je zoekt!
Ik wil je wel nog aanraden om toch eerst met de wifi kanalen te spelen, eventueel met behulp van een wifi analyzer... dan 1, 6 en 11 te testen! Who knows it might work, en dan hoef je niet meteen extra geld uit te geven :p
Sorry vergat te vermelden dat dat de downlo snelheid is van usenet. Had al geprobeerd met wifi analyzer en had weinig resultaat. De download snelheid schommelt dan heel erg vis wifi van 1 tot 2,4mb. Bij ziggo haalde ik draadloos 2,1mb draadloos op een 20mb abo. En dat was ook via 2,4ghz.

DaveD

Verwijderd

lordsnow schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 01:04:

Ik heb het nu 'opgelost' door de TP-Link te verwijderen, en een switch aan te sluiten op de wcd in de woonkamer. Alle bedrade apparaten hebben nu Internet.
Bij gebruik van 2 x 4 aders is alleen 100 Mbit mogelijk. De poorten van Draytek zijn wel Gb en van de TP-Link ?.

Het werkt wel bij gebruik van 8 aders maar bij alleen 4 aders niet. Als 1 van de twee poorten in de communicatie er net iets anders mee omgaat werkt het misschien niet meer. (mijn technische is niet zo dat ik precies weet wat de functie is van elke ader bij een netwerkpoort is).

Wat je nog kunt testen.

TV op lan 1 (4 aders)
TP-Link op lan 2 (4 aders) maar dan niet direct maar via een switch. Als mogelijk een 100 Mbit switch gebruiken.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2014 07:05 ]

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Kangodo schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:52:
Je telefoonnummer hoort in een brief te staan, sowieso is die telefonisch of via mail op te vragen bij de klantservice.
Met nummerbehoud krijg je toch binnen 7 dagen je oude nummer terug.

Erg vreemd dat je wel internet op je pc krijgt via de WCD en op de TP-link niet.
Je geeft aan geen WAN-IP, maar is er dan écht geen IP of een 192-adres?
TP-link kan het inderdaad niet zijn, want die werkte wel goed. Die is ook goed ingesteld want via een losse kabel werkt het gewoon.
Draytek + 4-aderige UTP zou ook geen probleem zijn, want je pc werkt wel.
Het is dus echt de combinatie van Draytek + die UTP + TP-link.. Ik sta voor een raadsel :?
Ik heb hetzelfde probleem de router mist iets bij aansluiten met 4 draden.
Rechtstreek geeft wel internet.(wel natuurlijk 100mb)
Dus dom opsplitsen van kabel gaat maar niet via een router.
Maar ook ik heb de oplossing nog niet gevonden.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• elwin999
  • Laatst online: 12-10 00:33
DaveD1109@

als je 2.4 GHz gebruikt kun je ook de asus rt-n66u gebruiken
bij de 5 GHz is asus ac 68u duidelijk beter :)

ik heb ze beide en tot nu toe nog betere router gehad

Verwijderd

Ik heb helaas minder geluk }:|

Vrijdagavond 19:01 uur. Als je het niet meer verwacht, maar stiekem nog wel hoopt, ontving ik een mail met de mededeling "Vodafone Thuis abonnement geactiveerd". Overigens met de oorspronkelijke ingangsdatum van dinsdag, maar dat terzijde. Blij met een dode mus sprint ik vanuit de stad naar huis, om daar te ontdekken dat er niets aan het WAN-lampje is veranderd.

Zou betekenen dat de aannemer voor de tweede keer niet is komen opdagen bij de PoP, maar de Klantenservice kon het vanmorgen niet bevestigen omdat het weekend is en niemand kan bereiken.

Maandag stuur ik maar een ingebrekestelling de deur uit met de aankondiging om de overeenkomst per donderdag te ontbinden als ik dan nog steeds geen prik heb, conform de verstreken "6 weken" in artikel 5.2. Dan maar terug in de tijd naar UPC en het volgend jaar weer proberen, maar dan tenmiste met een overlap.

Anno 2014 is internet niet meer alleen iets voor hobbyisten en eigenlijk net zo belangrijk als gas, water en licht, want veel zaken zijn ervan afhankelijk.

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:42:
Ik heb helaas minder geluk }:|

Vrijdagavond 19:01 uur. Als je het niet meer verwacht, maar stiekem nog wel hoopt, ontving ik een mail met de mededeling "Vodafone Thuis abonnement geactiveerd". Overigens met de oorspronkelijke ingangsdatum van dinsdag, maar dat terzijde. Blij met een dode mus sprint ik vanuit de stad naar huis, om daar te ontdekken dat er niets aan het WAN-lampje is veranderd.

Zou betekenen dat de aannemer voor de tweede keer niet is komen opdagen bij de PoP, maar de Klantenservice kon het vanmorgen niet bevestigen omdat het weekend is en niemand kan bereiken.

Maandag stuur ik maar een ingebrekestelling de deur uit met de aankondiging om de overeenkomst per donderdag te ontbinden als ik dan nog steeds geen prik heb, conform de verstreken "6 weken" in artikel 5.2. Dan maar terug in de tijd naar UPC en het volgend jaar weer proberen, maar dan tenmiste met een overlap.

Anno 2014 is internet niet meer alleen iets voor hobbyisten en eigenlijk net zo belangrijk als gas, water en licht, want veel zaken zijn ervan afhankelijk.
Geactiveerd betekent volgens mij dat ie het gewoon moet doen.
Probeer je modem eens een tijdje uit te zetten en schakel deze dan weer aan.
Je weet maar nooit of dat werkt.
Verder moet het toch voor Vodafone na te gaan zijn of je lijn actief is of niet, daar zijn toch remote tools voor?
Voor iedere storing hoeft niet altijd iemand ter plaatse te komen.

• DaveD1109
elwin999 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 08:59:
DaveD1109@

als je 2.4 GHz gebruikt kun je ook de asus rt-n66u gebruiken
bij de 5 GHz is asus ac 68u duidelijk beter :)

ik heb ze beide en tot nu toe nog betere router gehad
Heb nu een oude sitecom aangesloten en daarmee haal ik 3,4 dus het is mij wel duidelijk dat de draytek op wifi niet zo goed presteert. Beiden op dezelfde kanalen getest op 2,4ghz.

DaveD

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12 14:56

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 07:00:
[...]

Bij gebruik van 2 x 4 aders is alleen 100 Mbit mogelijk. De poorten van Draytek zijn wel Gb en van de TP-Link ?.
De beperking in de snelheid was ik mij van te voren van bewust. Maar dat is geen probleem. Het is meer dan genoeg voor IPTV, en mijn abo is 50Mbps.

De TP-Link is een TL-WR1043ND Gigabit router. Volgens de specs zijn de WAN en LAN poorten allen Gigabit.
Het werkt wel bij gebruik van 8 aders maar bij alleen 4 aders niet. Als 1 van de twee poorten in de communicatie er net iets anders mee omgaat werkt het misschien niet meer. (mijn technische is niet zo dat ik precies weet wat de functie is van elke ader bij een netwerkpoort is).
Ik denk zelf dat daar het probleem ligt. Ik denk dat de Draytek problemen heeft met de autonegotiation bij gebruik van slechts 4 aders wanneer beide apparaten 1Gigabit aankunnen. De ADSL modems zijn namelijk allen 10/100Mbps apparaten.
TP-Link op lan 2 (4 aders) maar dan niet direct maar via een switch. Als mogelijk een 100 Mbit switch gebruiken.
Dat werkt ongetwijfeld. Maar dan heb ik weer een extra kastje staan. Dat wil ik liever niet.
Pagina: 1 ... 48 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.