Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 107 Laatste
Acties:
  • 775.545 views

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:11
IcyK: Zie mijn post boven jou. Bij telecomnetbeheerders gelden toch andere regels....

Telecommunicatiewet, artikel 5.12

1. Aanbieders van openbare elektronische communicatienetwerken zijn over en weer verplicht te voldoen aan redelijke verzoeken tot het medegebruik van de voorzieningen waarop de gedoogplicht van toepassing is. Hierbij worden in ieder geval de technische mogelijkheden in acht genomen.

De buizen waar over gesproken worden vallen onder de gedoogplicht. De gebouweigenaar moest ze gedogen toen ze werden aangelegd.

[ Voor 72% gewijzigd door Barre73 op 03-05-2014 15:45 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Verwijderd

Hm, update van de topic gemist.
Dank voor de 'terechtwijzing'!

• Barre73
Zo was het niet bedoeld hoor. Maar om even aan te geven hoe afwijkend de regels zijn voor telecompartijen die eigen netwerken aanleggen. Veel rechten. Uiteraard staan daar ook plichten tegenover. Meestal in de vorm van zaken zelf betalen... waar gas-en electrabeheerders veel vergoed krijgen. Denk dan vooral aan verleggingen en zo.

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
Barre73 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:13:
Als ik het goed lees stel jij hier dat je een UTP verbinding hebt door de muur heen via 2 UTP wandcontactdozen? Eentje in je meterkast en de andere kant in je woonkamer?
Dat verlies is nihil en absoluut de mooiste en netste oplossing. De Draytek kan niet in je woonkamer. Zo simpel is het. De kabel tussen jouw lege witte doosje van Reggefiber (de FTU) en die Draytek is een dun glasvezelkabeltje dat hooguit een meter lang is. En veel te gevoelig om buiten je meterkast te komen. Gaat snel kapot dus.
Dus wat jij hier schetst is perfect. Cat5E of CAT6 kabeltje in LAN poort 1 van de Draytek en in je UTP contact in de meterkast. In de woonkamer Cat5E of CAT6 van UTP contact naar router.
Dus ja, een maal de kosten van een extra router. Reken op circa iets meer dan 40 euro voor een goede (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND)

Tegen de tijd dat het zover is meld je je hier maar weer. Het bridgen van de Draytek is vele malen simpeler dan je denkt. 1 keer inloggen op dat apparaat. 2 vinkjes uitzetten en klaar.

Als je me je postcode en huisnr in een DM stuurt dan check ik wel even of je glasvezelaansluiting echt opgeleverd is door Reggefiber (dus zonder diensten)

Oh ja: Als je later toch TV er bij neemt krijg jij gewoon die Entone thuis gestuurd en die sluit je aan op de Draytek (en dan misschien ook via zo'n UTP wandcontactdoos naar je woonkamer). Is geen monteur voor nodig en ook geen activatie ter plaatse.
Bedankt Barre ! Top ! Echt fijn dat iedereen hier zo behulpzaam is. Tegen de tijd, dat mijn verbinding is opgeleverd, ik hoop dus 5 juni, zal ik me hier weer melden, als het bridgen mij niet lukt :) Of eerder als ik nog een vraag heb, of iemand anders ergens mee kan helpen. Het kan ook zijn dat ik een gigabit switch ertussen zet ipv een router, maar dat licht eraan hoe het draadloze bereik zal zijn. Nu alleen nog afwachten :( Zit al een half jaar zonder internet, maar kan gelukkig wel nog bij mijn ouders terecht voor mijn mail enzo. Ik had in mijn vorige woning ADSL, en heb hierin ook het meeste ervaring, ben echt benieuwd naar mijn nieuwe glasvezel verbinding, zal in ieder geval een heel stuk sneller zijn. :) Can't wait.

• DOV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-02 19:00

DOV

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3478779950.png

Ik heb een "oud" abbonnement 50/50 alles in 1. Hoe is dit te verklaren ? of heb ik gewoon geluk ?

ps. ben ook ondertussen nog een uitzending aan het terugkijken :o :o

[ Voor 18% gewijzigd door DOV op 03-05-2014 21:44 ]

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-02 23:01
fast-server schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 11:49:
Dat is wel erg lang, volgens mij geeft de standaard aan dat de kabel maximaal 100 meter (300 ft) lang mag zijn dit is de afstand inclusief patch kabels.
Meestal wordt 90 meter (300 ft) aangehouden zodat je nog 2 patch snoeren kunt plaatsen van 5 meter.
Klopt dat geldt voor CAT 5. CAT 6 is beter afgeschermd,

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:28

Fiber

Beaches are for storming.

DOV schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:43:
[afbeelding]

Ik heb een "oud" abbonnement 50/50 alles in 1. Hoe is dit te verklaren ? of heb ik gewoon geluk ?

TV maakt niet uit bij 50/50, en verder zou ik het inderdaad op 'geluk' houden... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-02 17:57
DOV schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:43:
[afbeelding]

Bij mij klopt de snelheid al een half jaar niet meer :D. Heb zelf ook het "oude" pakket 50/50. Dus daar hoef je je niet druk om te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3478938113.png

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• Barre73
Voor wie zich afvroeg wanneer de factuur komt: Die is net bij mij geland. Halve maand april, hele maand mei en de 30 euro aansluitkosten. Klopt als een bus.

Dus we mogen er denk ik vanuit gaan dat de factuur aan het begin van elke maand komt.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-02 20:30

Dazzler2120

FP ProMod
Barre73 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:23:
Dus we mogen er denk ik vanuit gaan dat de factuur aan het begin van elke maand komt.
Dat mag ja ;)

PS4 PSN: Dazzler2120

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-02 17:49
Zojuist is ook bij mij het nieuwe Vodafone Thuis geïnstalleerd. Ik moet zeggen dat ik direct al erg tevreden ben. Over het televisie-gedeelte ben ik zeer positief verrast!! Vorig jaar Tweak gehad (met KPN) en vanwege o.a. het slechte beeld terug gegaan naar de kabel. Met het teruggaan naar glasvezel was mijn verwachting over de televisie redelijk laag. Maar het televisie-signaal van Vodafone komt toch wel erg in de buurt van kabel! Hele minimale verschillen zie je wel, maar dit is absoluut niet storend. Ik durf de weddenschap wel aan dat mijn vriendin die verschillen niet eens zal zien. Verder is de entone erg snel met zappen. Zelfs sneller dan de Humax. Ook het uitzending gemist werkt erg snel. Programma kiezen, ok klikken en het begint al te lopen. Geen buffering dus.

Kortom, mocht je twijfelen over Vodafone vanwege de televisie: niet nodig en gewoon doen!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02 21:09
Nou ik ben nog niet aangesloten. Monteur die vandaag zou komen heeft een ongeluk gehad. Afspraak gemaakt voor morgen nadat ik zelf maar had gebeld waar de monteur bleef. Ze hadden mij al geprobeerd te bellen zei de medewerker. Ik zei al tegen hem dat ik geen een oproep had gemist. Had hij op mijn huistelefoon gebeld en die doet het niet he als die niet aangesloten is! Afijn afspraak dus gemaakt voor morgen belt er later een andere medewerker dat morgen ook niet gaat lukken want de lijn is nog niet actief? Wat een prutsers! Nu komen ze dus donderdag maar als ze het dan ook niet doen mogen ze hun troep houden! Mijn geduld is nu wel een beetje op aangezien ik het 28 januari al aangevraagd heb.

DaveD

• Rhodez
Oh, dan hadden wij toevallig dezelfde monteur. Die van ons had vanochtend ook een ongeluk gehad. Wij hadden het geluk dat er na de lunch direct een ander kon komen.

• Rhodez
Maar hou vol, het is het echt waard.

• Doofus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-01-2023
Ook Vodafone aangevraagd met verwachte leverdatum 1-7-2014. Ben benieuwd:)

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Rhodez schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:46:
Verder is de entone erg snel met zappen. Zelfs sneller dan de Humax. Ook het uitzending gemist werkt erg snel. Programma kiezen, ok klikken en het begint al te lopen. Geen buffering dus.
De entone met recorder?

Verwijderd

DaveD1109 en Rhodez jullie in Alphen aan den Rijn? Dan had ik je het kunnen vertellen hoor. Hier heb ik die gasten eruit geschopt van de puinhoop, prutswerk en niet nakomen afspraken. Ik heb het uiteindelijk de laatste koppelingen door een buurman laten doen.

Mocht VF mij t.z.t. dwingen over te stappen naar nieuw neem ik afscheid van VF als is het maar dat zij niet op mijn klachten hebben gereageerd.

Maar nu het al geruime tijd werkt is het allemaal klasse hoor, echt wel.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Goed om te horen dat het zo positief is @Rhodez, en nog fftjes volhouden, een ongeluk wordt natuurlijk niet voorzien! Wat er met dat netwerk was durf ik natuurlijk niet te zeggen...

@ dummy 1, als ik het goed begrijp zijn er bij jouw oude propositie wat problemen geweest met de monteurs? Wat is er dan gebeurd dat ze "prutsers" zijn? Over het algemeen worden de monteurs goed genoeg opgeleid voor het werk dat ze moeten doen, en als zij vragen hebben kunnen ze nog altijd naar ons support team bellen. Er wordt verder voor zover ik weet altijd op klachten en e-mails gereageerd. Misschien niet op de manier hoe je het wilt of hoopt, maar er wordt wel altijd gereageerd.

• Rhodez
@Androde: klopt inderdaad

@Dummy1: Nee, woon in Pijnacker

@Dazzler2120: een ongeluk wordt idd niet voorzien. Ik hoop dan ook van harte dat het niet ernstig was! Zelf had ik het geluk dat een andere monteur vandaag ook kon.

• Barre73
Dazzler2120 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:38:
Goed om te horen dat het zo positief is @Rhodez, en nog fftjes volhouden, een ongeluk wordt natuurlijk niet voorzien! Wat er met dat netwerk was durf ik natuurlijk niet te zeggen...

@ dummy 1, als ik het goed begrijp zijn er bij jouw oude propositie wat problemen geweest met de monteurs? Wat is er dan gebeurd dat ze "prutsers" zijn? Over het algemeen worden de monteurs goed genoeg opgeleid voor het werk dat ze moeten doen, en als zij vragen hebben kunnen ze nog altijd naar ons support team bellen. Er wordt verder voor zover ik weet altijd op klachten en e-mails gereageerd. Misschien niet op de manier hoe je het wilt of hoopt, maar er wordt wel altijd gereageerd.
Of heeft dit betrekking op de monteur van Reggefiber die het modem kwam installeren?

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-02 19:21
Doofus schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:10:
Ook Vodafone aangevraagd met verwachte leverdatum 1-7-2014. Ben benieuwd:)
Dat is vreemd,ik heb ook op 01-05 VF aangevraagd,maar ik kan nergens een verwachte leverdatum vinden 8)7

• Rhodez
Trouwens, vanavond de hele avond tv gekeken. Ik merk eerlijk gezegd echt geen verschil meer met de kabel. Wat een mooi beeld! En dat op een WBA gebied... Ik ben echt positief verrast!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:27:
DaveD1109 en Rhodez jullie in Alphen aan den Rijn? Dan had ik je het kunnen vertellen hoor. Hier heb ik die gasten eruit geschopt van de puinhoop, prutswerk en niet nakomen afspraken. Ik heb het uiteindelijk de laatste koppelingen door een buurman laten doen.

Mocht VF mij t.z.t. dwingen over te stappen naar nieuw neem ik afscheid van VF als is het maar dat zij niet op mijn klachten hebben gereageerd.

Maar nu het al geruime tijd werkt is het allemaal klasse hoor, echt wel.
Ik kom inderdaad uit alphen. Ik heb in 2012 ook al vodafone gehad en was toen wel tevreden. Ben na een jaar alleen weer naar ziggo gegaan omdat deze toen goedkoper waren. Dat de monteur een ongeluk heeft gehad vind ik uiteraard heel spijtig maar dat ze mij na al die maanden wachten nog geen eens hebben aangesloten in de wijkkast vindt ik wel heel slordig.

DaveD

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-02 23:01
Ik heb vandaag ook m'n overstap geregeld naar VF van Tweak. Aansluitdatum 1-7-2014 en de dame aan de telefoon zei dat ze proberen om dat nog iets te vervroegen zodat we niet zonder tv en internet zitten.
Ik ben benieuwd :)

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

• Rhodez
@Dazzler2120: Enige dat ik vanavond merk ik dat ik met de nieuwe app op de ipad geen programma's kan opnemen en terugkijken op de ipad. Dit kan wel met de oude app. Weet jij misschien waarom dit eruit is gehaald en of (zo ja wanneer) dit weer terug komt?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Rhodez schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:35:
@Dazzler2120: Enige dat ik vanavond merk ik dat ik met de nieuwe app op de ipad geen programma's kan opnemen en terugkijken op de ipad. Dit kan wel met de oude app. Weet jij misschien waarom dit eruit is gehaald en of (zo ja wanneer) dit weer terug komt?
Is in ontwikkeling ;) Weet niet wanneer dit verwacht wordt tho... Maar het gaat er aan komen :)
Het is er ook niet uit gehaald, maar ze hebben de App al gereleased zonder deze functie.

[ Voor 8% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-05-2014 23:32 ]

• Barre73
Bubba76 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:11:
[...]

Dat is vreemd,ik heb ook op 01-05 VF aangevraagd,maar ik kan nergens een verwachte leverdatum vinden 8)7
Ingelogd bij mijnvodafonethuis? Onder het kopje bestellingen geloof ik..

• Bubba76
Barre73 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:01:
[...]

Ingelogd bij mijnvodafonethuis? Onder het kopje bestellingen geloof ik..
Nope daar staat: verwachte opleverdatum "onbekend" :P

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-02 17:54
Kun je bij Vodafone ook beneden iets opnemen en boven kijken op een Entone zonder opname mogelijkheden?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bubba76 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 09:23:
[...]

Nope daar staat: verwachte opleverdatum "onbekend" :P
Dan hebben we helaas geen concretere datum... afhankelijk van het netwerk word je dan aangesloten, als je ff belt kunnen we kijken of we meer info oid hebben

[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 06-05-2014 10:10 ]

• DaveD1109
Even een technische vraag... als de lampjes branden op mijn oude genesix modem die hier nog hangt, dan is de lijn toch al actief?

DaveD

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 18:38:
dummy 1, als ik het goed begrijp zijn er bij jouw oude propositie wat problemen geweest met de monteurs? Wat is er dan gebeurd dat ze "prutsers" zijn? Over het algemeen worden de monteurs goed genoeg opgeleid voor het werk dat ze moeten doen, en als zij vragen hebben kunnen ze nog altijd naar ons support team bellen. Er wordt verder voor zover ik weet altijd op klachten en e-mails gereageerd. Misschien niet op de manier hoe je het wilt of hoopt, maar er wordt wel altijd gereageerd.
De Regge fiber monteur was snel en goed en niets op aan te merken.

Maar die toko die de VF installatie zou doen. Eerst een afspraak, al snel na oplevering van modem, werd een dag van tevoren afgebeld omdat men geen monteur had die een stopcontact in de meterkast kon maken. Afgesproken dat alles toch geïnstalleerd zou worden en later een andere monteur voor het stopcontact zou komen.

De 1e monteur boorde twee gaten waar wel 4 utp-kabels doorheen kunnen en keek totaal niet om naar netjes boren en dus is er ook een stukje stuukwerk verdwenen. In de meterkast zou hij ook voor drie coax verbindingen zorgen (de drie kabels waren verder al door mij aangelegd) maar werd van het goedkoopste materiaal gebruik gemaakt met een splitter op splitter. Erg professioneel dus. En hij kreeg het niet af en zijn collega zou het later afmaken.

Toen zijn collega kwam om het stopcontact te maken wist die niet dat ook de coaxaansluiting (af)gemaakt moest worden. Ook deze monteur maakte er een rotzooi van zonder op te ruimen en had niet voldoende materiaal bij zich voor die coax aansluiting. Hij zou de volgende dag terugkomen en ondanks een mail heb ik hem nooit meer gezien en het om die reden een mail gezonden dat zij niet meer bij mij welkom zijn.

Door mij medicatie trillen mijn handen en kan ikzelf dat soort fijne aansluitingen niet meer maken. Ik heb toen een beroep op een buurman moeten doen om de coax bekabeling af te maken met de door mij aangeschafte kwalitatief goede splitter.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik neem aan dat dat Guidion was?
Ik begrijp allang niet meer, waarom Vodafone geen afscheid neemt van Guidion.
Slechte ervaringen met Guidion.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vanmorgen is de monteur van Guidion hier geweest om glasvezel te installeren. Met een tien minuten tot een kwartier was hij klaar. Geen slechte ervaring dus. :) Alleen heb ik ook een eigen router, dus ik wil graag de Draytek Vigor 2130 in bridge zetten, volgens zowel de monteur als Vodafone helpdesk zou DMZ hetzelfde zijn. Dit heb ik dus gedaan, maar vreemde is dat bijvoorbeeld mijn Plex niet bereikbaar is van buitenaf. Intern uiteraard wel, de machine waar Plex draait kan zelf wel gewoon het internet op, maar Plex is nog steeds niet van buiten te bereiken...

Iemand enig idee hoe ik de Draytek Vigor 2130 werkelijk in bridge kan krijgen? Want dit is niks, het werkt niet eens zoals je zou verwachten.

• Fiber

Fiber

Al vaker gezegd: Guidion heeft helemaal geen 'eigen' monteurs. Die sturen alleen maar lokale ondernemers en free-lancers aan. Als die in jouw woonplaats toevallig niet zo goed zijn dan heb je inderdaad een probleem...

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 06-05-2014 11:55 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maar ze worden wel namens Guidion gestuurd, hebben ook gewoon papieren van Guidion mee. Guidion is dus wel eindverantwoordelijk voor het door hen afgeleverde product. Of ze dat uitbesteed hebben of niet.

• Fiber

Fiber

Ja dat klopt en op zich is Guidion er ook wel verantwoordelijk voor. Maar wat ik bedoel is dat er geen peil op te trekken valt qua ervaringen. In de ene plaats werken ze best prima en in de andere plaats een heel stuk minder.

Nou ligt het waarschijnlijk ook wel een beetje aan de richtlijnen die ze meekrijgen. Ze gaan altijd voor de goedkoopste, maar wel werkende, oplossing. Alles om het mooier of beter te krijgen is meerwerk en dat kun je apart afrekenen met die lokale monteur.

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
CptChaos schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 11:48:
Vanmorgen is de monteur van Guidion hier geweest om glasvezel te installeren. Met een tien minuten tot een kwartier was hij klaar. Geen slechte ervaring dus. :) Alleen heb ik ook een eigen router, dus ik wil graag de Draytek Vigor 2130 in bridge zetten, volgens zowel de monteur als Vodafone helpdesk zou DMZ hetzelfde zijn. Dit heb ik dus gedaan, maar vreemde is dat bijvoorbeeld mijn Plex niet bereikbaar is van buitenaf. Intern uiteraard wel, de machine waar Plex draait kan zelf wel gewoon het internet op, maar Plex is nog steeds niet van buiten te bereiken...

Iemand enig idee hoe ik de Draytek Vigor 2130 werkelijk in bridge kan krijgen? Want dit is niks, het werkt niet eens zoals je zou verwachten.
Dat is, zover ik weet, niet mogelijk.
Mag ik vragen welk IP toegewezen is aan het apparaat met Plex en hoe jij die Plex probeert te bereiken?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kangodo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:14:
Dat is, zover ik weet, niet mogelijk.
Mag ik vragen welk IP toegewezen is aan het apparaat met Plex en hoe jij die Plex probeert te bereiken?
IP-adres van de Plex is 192.168.1.200 (DHCP assigned), router van mijzelf is 192.168.1.1.
Vervolgens heeft de router van mij een DMZ naar de Draytek die ik van Vodafone kreeg.
Het IP-adres van de Draytek is 192.168.1.1 en het IP-adres van mijn router, naar de Draytek is als het goed is 192.168.1.10.

De Draytek (192.168.1.1) staat in DMZ naar mijn andere router op 192.168.1.10, alwaar ik mijn portforwards heb ingesteld. Ik ben gisteren namelijk verhuisd en heb de spullen van thuis als het ware opgepakt en hier neergezet, zonder instellingen aan te passen (aangezien ik dezelfde instellingen wil hebben).

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Sm3XJ2A.png

Is het schematisch weergegeven.

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2014 12:55 ]

• Barre73
Ik heb mijn TP Link aangesloten vanaf de Draytek met een kabel van poort 1 naar de WAN poort van de TP Link. In de configuratie vand e Draytek de wifi uitgeschakeld en PPPOE passtrough aangevinkt.

Werkte prima. Geen enkel probleem gehad en ook geen IP adressen aangepast.

• Barre73
DaveD1109 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:23:
Even een technische vraag... als de lampjes branden op mijn oude genesix modem die hier nog hangt, dan is de lijn toch al actief?
Ja en nee. Dat betekent dat de oude Genexis merkt dat er licht over de lijn komt, dus dat de patch is gezet. Maar hij kan er niks mee omdat de Genexis niet kan draaien op het nieuwe Vodafone product.

Maar inderdaad: je lampjes verraden dat er een patch moet zijn gezet.

• DaveD1109
Barre73 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:27:
[...]

Ja en nee. Dat betekent dat de oude Genexis merkt dat er licht over de lijn komt, dus dat de patch is gezet. Maar hij kan er niks mee omdat de Genexis niet kan draaien op het nieuwe Vodafone product.

Maar inderdaad: je lampjes verraden dat er een patch moet zijn gezet.
Dan snap ik het verhaal van gister al helemaal niet want poort 1 brand al een geruime tijd dus dat betekend dat ik toch gewoon aangesloten ben in de wijkkast?

edit: Net maar even gebeld met Guidion en nu komen ze met het verhaal dat ziggo dan waarschijnlijk nog actief is op de glasvezellijn??? Nadat ik zei dat ziggo op coax 8)7 zit werd de zeer kundig dame van de technische service desk wel een tijdje stil! |:(

[ Voor 19% gewijzigd door DaveD1109 op 06-05-2014 13:21 . Reden: Update ]

DaveD

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
Rhodez schreef op maandag 05 mei 2014 @ 21:13:
Trouwens, vanavond de hele avond tv gekeken. Ik merk eerlijk gezegd echt geen verschil meer met de kabel. Wat een mooi beeld! En dat op een WBA gebied... Ik ben echt positief verrast!
Kun je even specificeren of je het dan over SD of HD zenders hebt of beide wat je vergelijkt?
Met 'kabel' heb je het over Ziggo of UPC en dan digitale tv via CI+ of een mediabox of over het DVB-C signaal?

Wat voor methode gebruikte je om tv te kijken via de 'kabel' ik las in een eerder bericht dat je 'Humax' noemde was dat een SD of HD decoder en zo ja welke?

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 06-05-2014 12:40 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barre73 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:25:
Ik heb mijn TP Link aangesloten vanaf de Draytek met een kabel van poort 1 naar de WAN poort van de TP Link. In de configuratie vand e Draytek de wifi uitgeschakeld en PPPOE passtrough aangevinkt.

Ik zie alleen PPPoE bij LAN, kan dat kloppen?

EDIT:
Heb het maar geprobeerd, maar hier werkt het niet. Ik probeer via http://www.whatsmyip.org/port-scanner/server/ nu ports te scannen, maar op alle ports krijg ik time-outs. PPPoE is dus geen oplossing.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 06-05-2014 12:46 ]

• Kangodo
@Dave
Correct, je bent dan aangesloten.
Het modem is alleen niet "geactiveerd" en werkt dus niet.
Barre73 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:25:

Mag ik vragen waar je deze PPPoE vindt?
Ik ben zelf het zoeken, maar kan niets terug vinden.

Kan het trouwens niet ook een probleem zijn dat beide routers bij hem op dezelfde range zitten?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kangodo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:42:
Kan het trouwens niet ook een probleem zijn dat beide routers bij hem op dezelfde range zitten?
Dan zou ik collisions moeten hebben en dus geen netwerk. :)

• Rhodez
funrider schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:39:
[...]

Kun je even specificeren of je het dan over SD of HD zenders hebt of beide wat je vergelijkt?
Met 'kabel' heb je het over Ziggo of UPC en dan digitale tv via CI+ of een mediabox of over het DVB-C signaal?

Wat voor methode gebruikte je om tv te kijken via de 'kabel' ik las in een eerder bericht dat je 'Humax' noemde was dat een SD of HD decoder en zo ja welke?
Ik heb beide met elkaar vergeleken, dus HD met HD en SD met SD. Hier in Pijnacker hebben wij nog een lokale kabelboer (SKP), die het signaal vanuit Ziggo geleverd krijgt. Het gaat om zowel een mediabox beneden (Humax) als boven de CI+ module. De Humax was een HD decoder, de 5200C.

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:01:
Ja dat klopt en op zich is Guidion er ook wel verantwoordelijk voor. Maar wat ik bedoel is dat er geen peil op te trekken valt qua ervaringen. In de ene plaats werken ze best prima en in de andere plaats een heel stuk minder.

Nou ligt het waarschijnlijk ook wel een beetje aan de richtlijnen die ze meekrijgen. Ze gaan altijd voor de goedkoopste, maar wel werkende, oplossing. Alles om het mooier of beter te krijgen is meerwerk en dat kun je apart afrekenen met die lokale monteur.
Het was inderdaad Guidion en het meerwerk heb ik moeten betalen zoals was afgesproken. Iets te snel betaald in mijn geval maar dat is dan eigen schuld en dunnere portemonnee.

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-12-2025
Op wat voor manier wordt de tv box van VF aangesloten? De Drayrek zal bij mij in de meterkast geplaatst worden omdat daar m'n glas binnenkomt. Box moet met een cat5 kabel op de Draytek aangesloten worden?

• Barre73
Nielsdeboer schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:01:
Op wat voor manier wordt de tv box van VF aangesloten? De Drayrek zal bij mij in de meterkast geplaatst worden omdat daar m'n glas binnenkomt. Box moet met een cat5 kabel op de Draytek aangesloten worden?
Ja, of CAT5E, of CAT 6..

Je krijgt een kabel bijgeleverd van 15 of 20 meter. Die kan de monteur voor je leggen langs de plint of in overleg (tegen meerkosten) via kruipruimtes, lege buizen of andere manieren,

• Barre73
Kangodo schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:42:
@Dave
Correct, je bent dan aangesloten.
Het modem is alleen niet "geactiveerd" en werkt dus niet.

[...]

Mag ik vragen waar je deze PPPoE vindt?
Ik ben zelf het zoeken, maar kan niets terug vinden.

Precies waar de vorige poster het vond. Onder LAN->general setup. PPPoE Passthrough vinkvakje onderaan.

Maar voor de duidelijkheid: Ik had een hele standaard setup. Geen apparaten eraan die ik extern moest bereiken of zoiets. TP Link erachter gehangen en daar alle computers op aangesloten via LAN en andere apparaten via de wifi van de TP link.

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 06-05-2014 14:56 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Barre73 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 14:55:
Precies waar de vorige poster het vond. Onder LAN->general setup. PPPoE Passthrough vinkvakje onderaan.

Maar voor de duidelijkheid: Ik had een hele standaard setup. Geen apparaten eraan die ik extern moest bereiken of zoiets. TP Link erachter gehangen en daar alle computers op aangesloten via LAN en andere apparaten via de wifi van de TP link.
Ik heb dus de PPPoE optie aangevinkt, maar dat hielp niets (an sich ook wel logisch!), de spullen die van buiten bereikbaar moeten zijn, zijn dat nog steeds niet. Ik vermoed de firewall van de Draytek. Zelfs op portscans via het internet krijg ik overal time-outs op, mijn eigen router laat het door, aangezien het vóór de verhuizing (en zonder aanpassingen uiteraard) het wel werkte.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Ik neem aan dat je de Draytek, TP link, en computer na het instellen in de goede volgorde hebt opgestart?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 17:08
Ik ga binnenkort in Eindhoven wonen, op het adres waar ik ga wonen is Vodafone Thuis beschikbaar.

Ik heb nog een aantal vragen, misschien kunnen jullie me helpen.

Hoe lang duurt het voordat alles is opgeleverd na het moment van bestellen?
Wat zijn de algehele ervaringen met Vodafone Thuis?
Werkt interactieve TV fijn? (snel zappen, eenvoudige duidelijk interface)

• Doofus
Hoe zit het eigenlijk met de wettelijke bedenktermijn bij Vodafone, kun je die ook laten vervallen net als bv bij Telfort?

• ruud1234
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-06-2022
Sinds een week of 3 heb ik nu fiber via Vodafone. Installatie verliep fluitend, performance is prima. Ik heb enkel internet zonder extra's als bellen of TV. Ik zit op het fibernetwerk in de gemeente Beuningen.

Inmiddels heb ik al 2-3 keer een dip gehad waardoor ik 1-2 minuten geen verbinding had. 1x zelfs 5-10 minuten.... Dit had ik voorheen bij ADSL eigenlijk helemaal niet, alleen was daar de algehele snelheid belabberd.

Ervaren jullie dit soort dipjes ook?

Heeft iemand een site van vodafone met actuele storingen?

• Fiber

Fiber

Dotto schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:44:
Ik ga binnenkort in Eindhoven wonen, op het adres waar ik ga wonen is Vodafone Thuis beschikbaar.

Ik heb nog een aantal vragen, misschien kunnen jullie me helpen.

Hoe lang duurt het voordat alles is opgeleverd na het moment van bestellen?
Valt niet te zeggen omdat ze een nieuw concept aan het uitrollen zijn en daarvoor wachtlijsten hebben die per plaats zeer verschillen. bel ze even op zou ik zeggen.
Wat zijn de algehele ervaringen met Vodafone Thuis?
Vanwege dat nieuwe concept zijn er nog niet zo heel veel ervaringen. Neem de laatste paar weken van dit topic maar even door. Als het eenmaal werkt zijn de meeste ervaringen redelijk positief geloof ik.
Werkt interactieve TV fijn? (snel zappen, eenvoudige duidelijk interface)
Zie hierboven.
Doofus schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:49:
Hoe zit het eigenlijk met de wettelijke bedenktermijn bij Vodafone, kun je die ook laten vervallen net als bv bij Telfort?
Volgens mij wel. Bel ze even op...

• Doofus
Fiber schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:47:
[...]

Valt niet te zeggen omdat ze een nieuw concept aan het uitrollen zijn en daarvoor wachtlijsten hebben die per plaats zeer verschillen. bel ze even op zou ik zeggen.

[...]

Vanwege dat nieuwe concept zijn er nog niet zo heel veel ervaringen. Neem de laatste paar weken van dit topic maar even door. Als het eenmaal werkt zijn de meeste ervaringen redelijk positief geloof ik.

[...]

Zie hierboven.

[...]

Volgens mij wel. Bel ze even op...
Heb ik gedaan, maar zal volgens medewerker niet leiden tot snellere levering :P

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Had nog een humax ziggo box liggen. Toch mooi beeld via dvb-c

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vind het trouwens wel vaag; ik heb eerder vanavond de DMZ opnieuw ingesteld en nu werkt alles wel, snap er niks meer van. Maar ja, het werkt. :) Nu nog even kijken of ik wat meer snelheid eruit kan krijgen; ik zit op een 90/90 verbinding. An sich al goed natuurlijk, maar eens zien of er wat te optimaliseren valt.

• Fiber

Fiber

ariedude schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 19:23:
Had nog een humax ziggo box liggen. Toch mooi beeld via dvb-c
Voor zolang als het nog duurt in ieder geval...!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:16

TdV

Ik heb met de nieuwe propositie een probleem met nummerweergave/herkenning. Deze werkt niet. Volgens de helpdesk staat het aan en werkt het met het DTMF protocol. Mijn telefoon is een Panasonic KX-TG8051NLB die zowel FSK als DTMF aankan. Volgens de handleiding moet je bij een wissel van aanbieder het basisstation en modem 1 minuut van de stroom halen en daarna zou de set automatisch het systeem moeten herkennen. Dit heeft helaas niet geholpen.

Heeft iemand nog een idee?

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 18:17
(jarig!)
Ik heb meerdere testjes uitgevoerd, maar ik lijk echt problemen te hebben met Usenet. Ik heb meerdere proefaccounts genomen, om provider-specifieke problemen uit te sluiten, maar ik kom met het downloaden niet boven de 2500-3000 KB/s uit, terwijl we een 100/100 verbinding hebben.

De providers waar ik mee getest heb zijn onder andere Cheapnews, PureUsenet, EasyUsenet en Supernews. De enige waarmee ik wel een goede stabiele snelheid behaal is XENnews. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, of waar het aan zou kunnen liggen? Google kan me niet helpen, en aan de hand van de posts in dit topic lijkt het me niet dat Vodafone het afknijpt.

Mijn Cardmarket-profiel

• Barre73
ChokingHazard schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:31:
Ik heb meerdere testjes uitgevoerd, maar ik lijk echt problemen te hebben met Usenet. Ik heb meerdere proefaccounts genomen, om provider-specifieke problemen uit te sluiten, maar ik kom met het downloaden niet boven de 2500-3000 KB/s uit, terwijl we een 100/100 verbinding hebben.

De providers waar ik mee getest heb zijn onder andere Cheapnews, PureUsenet, EasyUsenet en Supernews. De enige waarmee ik wel een goede stabiele snelheid behaal is XENnews. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, of waar het aan zou kunnen liggen? Google kan me niet helpen, en aan de hand van de posts in dit topic lijkt het me niet dat Vodafone het afknijpt.
Vodafone oud of nieuw? Overal de max aantal connecties ingesteld in je newsreader?

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 07-05-2014 19:55 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35
Doofus schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:49:
Daar kan je afstand van doen. Heb ik ook gedaan, je order gaat dan meteen een stapje verder.
Dus als je besteld en de volgende dag belt om daar van af te zien dan schiet alles een weekje op (in mijn geval).

• ChokingHazard
(jarig!)
Barre73 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 19:52:
[...]

Vodafone oud of nieuw? Overal de max aantal connecties ingesteld in je newsreader?
Jep, aantal connecties klopte altijd. Vodafone oud of nieuw weet ik niet, ik woon in gebied Echt-Susteren en de aansluiting is begin februari geactiveerd.

Mijn Cardmarket-profiel

• Barre73
Dat is Vodafone oud, dus hetzelfde internetproduct als een Lijbrandt of Telfort of Concepts, etc.. Provided by de ISPfabriek.

Dan haak ik inderdaad even af. Er zou geen reden moeten zijn dat het niet werkt bij bepaalde servers (en bij eentje wel? dat is helemaal vreemd)

• ChokingHazard
(jarig!)
Ik vind het ook vreemd. Kan ook geen oorzaak vinden, daardoor had ik ook sterk het idee dat het wordt afgeknepen.

Mijn Cardmarket-profiel

• Bubba76
Dazzler2120 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 10:10:
[...]

Dan hebben we helaas geen concretere datum... afhankelijk van het netwerk word je dan aangesloten, als je ff belt kunnen we kijken of we meer info oid hebben
Nou vandaag toch maar even gebeld naar VF, wat een verademing,deze helpdesk :)

Die jongen aan de lijn vond het ook heel gek dat er geen levertijd vermeld werd,en vooral dat in de bevestigingsmail van VF staat:Wij kunnen de datum waarop je Vodafone Thuis abonnement wordt aangesloten pas bepalen als het glasvezelnetwerk in je buurt is aangelegd 8)7
Ik heb al Glas vanaf het moment dat ik in dit huis kwam wonen >:) 5 jaar

Hij ging het probleem doorsturen naar de technische dienst,en gaat me zaterdag terugbellen _/-\o_

Ik weet niet wat ik ervan moet denken,aan de telefoon werd ik heel goed geholpen,maar voor de rest heb ik er niet echt een goed gevoel over.

• Doofus
Binnetie schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:02:
[...]

Daar kan je afstand van doen. Heb ik ook gedaan, je order gaat dan meteen een stapje verder.
Dus als je besteld en de volgende dag belt om daar van af te zien dan schiet alles een weekje op (in mijn geval).
Bastards! Tegen mij zeiden ze dat het niet zou leiden tot een kortere levertijd en deden erg moeilijk daarover. Morgen maar weer even bellen. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Doofus op 07-05-2014 21:10 ]

• Kangodo
@Bubba76
Vreemd dat de brief aangeeft dat je nog geen aansluiting hebt.
Maar maak je dan ook al gebruik van een glasvezelabonnement?

Misschien dat iemand hier weet hoe dit komt..
Doofus schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:09:
Bastards! Tegen mij zeiden ze dat het niet zou leiden tot een kortere levertijd en deden erg moeilijk daarover. Morgen maar weer even bellen. :*)
Bij het oude abonnement was dat inderdaad mogelijk.
Bij het nieuwe abonnement hoort dat niet te kunnen.

Misschien dat Binnetie op het oude aanbod zat?

• Bubba76
Kangodo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:15:
@Bubba76

Jawel, vanaf het moment dat ik hier kwam wonen heb ik een abonnement bij XMS

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:26
Kangodo schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:15:
@Bubba76

Is hier al eerder gezegd dat dit komt omdat vodafone nieuwe apparatuur moet neerleggen voor een ander netwerk. Ik wacht sinds 27-02 en er ligt een werkende aansluiting klaar(kpn netwerk). Nog kunnen ze mij niet vertellen wanneer er opgeleverd gaat worden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Fiber

Fiber

Bubba76 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:05:
[...]

Nou vandaag toch maar even gebeld naar VF, wat een verademing,deze helpdesk :)

Die jongen aan de lijn vond het ook heel gek dat er geen levertijd vermeld werd,en vooral dat in de bevestigingsmail van VF staat:Wij kunnen de datum waarop je Vodafone Thuis abonnement wordt aangesloten pas bepalen als het glasvezelnetwerk in je buurt is aangelegd 8)7
Ik heb al Glas vanaf het moment dat ik in dit huis kwam wonen >:) 5 jaar

[...]
Waarschijnlijk zit je nog op een oud netwerk en kan Vodafone voorlopig nog helemaal niet leveren bij jou.

Wacht dat telefoontje van zaterdag nog even af, maar ik denk dat je op zoek moet naar een andere provider die wel over dat oude netwerk kan leveren.Bijvoorbeeld Telfort.

• robkerkhof
  • Laatst online: 01-12-2021
Vandaag aangesloten op nieuwe propositie van vodafone thuis, ik was al klant van vodafone thuis. Internet werkt tot op heden probleemloos, televisie is trager tijdens zappen (in vergelijking met amino m540).
Ik mis tevens RTL xl bij het gemist menu.
Beeldkwaliteit is m.i goed vergelijkbaar met amino

• Bubba76
Fiber schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:32:
[...]

Waarschijnlijk zit je nog op een oud netwerk en kan Vodafone voorlopig nog helemaal niet leveren bij jou.

Wacht dat telefoontje van zaterdag nog even af, maar ik denk dat je op zoek moet naar een andere provider die wel over dat oude netwerk kan leveren.Bijvoorbeeld Telfort.
Blij gemaakt met een dooie mus dus :( maar ik hoef niet op zoek naar een andere provider hoor,dan blijf ik gezellig bij XMS 8)

Raar vind ik het wel |:( |:(

• robkerkhof
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik mis in de tv app nog een opname op afstand functie

De interface is eenvoudig, ik vind het lettergrootte en de grootte van de menu's wat tegenvallen

• Barre73
Het is op zich niet raar. Maar het is wel raar dat de helpdesk je dat niet kan vertellen. Zij zouden gewoon een lijst met postcodes en huisnummers moeten hebben die op WGDO netwerk zitten. Want daar hebben we het over.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Iemand hier trouwens nog enige (simpele) tips om de verbinding wat op te krikken?
Volgens speedtest.net krijg ik namelijk geen 100/100, maar een 90/90... An sich is dat natuurlijk ook netjes, ik woon in een appartement, postcode ie 3826GR, maar had niet verwacht dat glasvezel opzich ook wel redelijk dus degradeert, om het zo even te noemen.

Heb nu op Speedtest.net diverse tests gedaan (for what it's worth):
Server Utrecht: 90/92
Server Hilversum: 94/92
Server A'Foort: 87/50

[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 07-05-2014 23:00 ]

Verwijderd

Wordt er PPPoE gebruikt? dan heb je meer verlies en als de POP maar 100 Mb is dan gaat het niet sneller.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PPPoE heb ik uitgeschakeld, dat is vanaf de router alleen in het lokale LAN.
Momenteel kan Vodafone hier nog geen 500/500 leveren.

[ Voor 26% gewijzigd door CH4OS op 08-05-2014 00:03 ]

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 15:18
ChokingHazard schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 20:45:
Ik vind het ook vreemd. Kan ook geen oorzaak vinden, daardoor had ik ook sterk het idee dat het wordt afgeknepen.
Ook als je via SSL verbindt?

Verwijderd

CptChaos schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 00:03:
PPPoE heb ik uitgeschakeld, dat is vanaf de router alleen in het lokale LAN.
Momenteel kan Vodafone hier nog geen 500/500 leveren.
Nee PPPoE aan de wan zijde van de Vodafone router. De MTU waarde zou dan lager moeten zijn 1500.

http://www.dslreports.com/faq/5793

Voorbeeld bij KPN glas 1464 + 28 = 1492

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2014 07:29 ]

• ChokingHazard
(jarig!)
robkerkhof schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:05:
Ik mis in de tv app nog een opname op afstand functie

De interface is eenvoudig, ik vind het lettergrootte en de grootte van de menu's wat tegenvallen
Ik kan in de app gewoon aangeven dat ik iets wil opnemen? Dus die functie is er wel. Het enige irritante aan de app vind ik dat wanneer je thuis met je wifi bent verbonden, de app automatisch een bepaalde zender opstart, terwijl ik dat helemaal niet wil.
Geen idee eigenlijk, vanavond eens proberen :)

Mijn Cardmarket-profiel

• Rhodez
[quote]ChokingHazard schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Ik kan in de app gewoon aangeven dat ik iets wil opnemen? Dus die functie is er wel. Het enige irritante aan de app vind ik dat wanneer je thuis met je wifi bent verbonden, de app automatisch een bepaalde zender opstart, terwijl ik dat helemaal niet wil.

[...]

In de app voor de oude propositie kan het wel inderdaad, in de app voor de nieuwe propositie (met de Entones) is deze mogelijkheid er niet.

• Binnetie
Doofus schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 21:09:
[...]

Heel misschien kan het zijn dat het bij mij nog om het oude VF-product ging die ik in december heb besteld. Dat is het enige verschil denk ik. Het was zo omgezet.

Ik vraag me af wanneer VF met een aanbod gaat komen om te verhuizen naar het nieuwe pakket. KPN ITNS zou DVB-C stoppen per 1 juli of zit ik er nu naast? Ben dat stukje even kwijt.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 08-05-2014 09:25 ]

• ChokingHazard
(jarig!)
Rhodez schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:16:
[quote]
In de app voor de oude propositie kan het wel inderdaad, in de app voor de nieuwe propositie (met de Entones) is deze mogelijkheid er niet.
Oh, dat verklaart een hoop :p Op zich is dat best een handige functie, ik gebruik hem niet heel vaak puur omdat ik niet vaak tv kijk, maar het is best gemakkelijk om tijdens de pauze op m'n werk te kunnen kijken wat ik 's avonds op zou kunnen nemen.

Mijn Cardmarket-profiel

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 15:25
Binnetie schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:17:
[...]

Heel misschien kan het zijn dat het bij mij nog om het oude VF-product ging die ik in december heb besteld. Dat is het enige verschil denk ik. Het was zo omgezet.

Ik vraag me af wanneer VF met een aanbod gaat komen om te verhuizen naar het nieuwe pakket. KPN ITNS zou DVB-C stoppen per 1 juli of zit ik er nu naast? Ben dat stukje even kwijt.
Ik heb uit een bron die ik hier niet kan vermelden vernomen dat dat stukje over "per 1 juli stoppen" door KPN wat genuanceerder ligt. Dit lijkt vooral te gelden voor het eigen wholesale product van KPN (Interactieve TV) wat bv. voor Tweak Groen werd gebruikt en voor de "agentuur overeenkomsten" (waar providers TV-diensten van KPN en KPN ITNS doorverkopen inclusief de afspraken met de zenders).

Dit laatste nam Vodafone al nooit af, die gebruik/gebruikte alleen het platform van ITNS/GHM.

edit: Zie ook
http://www.telecompaper.c...-over-op-compenz--1011319

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 08-05-2014 13:45 ]

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Binnetie
Bedankt Eymey. Dan hoeven we ons voorlopig geen zorgen te maken.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-02 15:25
Note: Of "we" ons voorlopig geen zorgen hoeven te maken valt nog te bezien natuurlijk :).

Wellicht loopt de overeenkomst tussen Vodafone en ITNS niet direct per 1 juli af maar het kan natuurlijk wel zijn dat Vodafone op een gegeven moment toch zelf iedereen graag wil migreren.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• DaveD1109
Weet iemand of die monteurs ook stekkertjes op de kabels zetten? Moest die er namelijk afknippen om door de kruipruimte te gaan.

DaveD

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Inderdaad!
Fiber schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 20:51:
[...]

Voor zolang als het nog duurt in ieder geval...!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-02 11:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik had gister toch wat vreemds... In mijn game World of Tanks had ik een ping van 600+
Eerst laptop maar een resetje gegeven, loste niets op. Toen de router (airport extreme) ook maar een reset, nog steeds 600+. Nadat ik het glasvezel modem een reset had gegeven was het probleem opgelost.

Heeel appart, aangezien pings naar t.net bijv. wel goed waren.

I am the great Cornholio!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 20:40

MCP cloud

Op het web sinds 1998

DaveD1109 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 13:49:
Weet iemand of die monteurs ook stekkertjes op de kabels zetten? Moest die er namelijk afknippen om door de kruipruimte te gaan.
Zal toch wel anders is het wel een hele slechte monteur :Y