Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.901 views

• wierni
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-12-2021
Mn huidige provider Tweak vernieuwd haar aanbod.
Als ik mn huidige veel bekeken tv-zenders wil behouden; disc science, syfy (das de laatste tijd al niks) , BBC3, opnemen etc ben ik zo even 20 eur duurder uit!?

Tring, rood jasje aan de deur, leuke meid met een leuke aanbieding namens Vodafone.
Kom binnen, kop koffie?

Fantastische Vodafone geweldig, jeah joepie en voor maar e45,--
(Zij zou zo de amerikaanse reclame spotjes in kunnen ;) )

Toch even uitzoeken, vond ik deze draad.
Hier en daar toch wat probleempjes lees ik?
- slecht wifi bereik modem (welk modem?)
- soms bepaalde sites niet bereikbaar? (werk.nl moet ik momenteel helaas toch regelmatig zijn..)
- geen analoog cq dvb-c signaal meer?
- een nieuw abbo heeft hetzelfde beroerde KPN WBA gebeuren?
(volgens verkoop Juf doet Vodafone eigen tv?)

Ben de div leverbare providers volgens reggefiber aan t nakijken,
maar dit moet je niet savonds doen met een beetje hoofdpijn..

[ Voor 7% gewijzigd door wierni op 30-04-2014 11:23 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Vodafone doet inderdaad eigen TV. Maar zoals inmiddels al erg vaak besproken is er onderscheid tussen "Je eigen TV doen" en waar de streams vandaan komen.

Overal waar Vodafone nog geen eigen apparatuur heeft staan (op dit moment nog in bijna alle Reggefiber projecten) doet Vodafone wel eigen TV (afspraken, pakketten, kastjes, etc. ) maar komen de streams van KPN.

Geen DVB-C en/of analoog meer.

Zaken zoals bepaalde sites niet bereikbaar zijn storingen/kinderziektes (neem ik aan). Gebruikte router en antwoord op de vraag of en hoe je ook je eigen apparatuur kan gebruiken moet je hier ergens in de laatste pagina's kunnen vinden.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
@Regurbellej:
Vreemd, als ik iets invoer zie ik bij wensdatum "zo spoedig mogelijk" staan en dan tussen haakjes een datum.
Ik denk dat je het beste uit kunt gaan van +/- 18 Juli.

Wat betreft de technische vraag:
Het modem heeft twee poorten voor IPTV en twee poorten voor de internet-dienst.
Als jij thuis twee netwerken hebt liggen, dan is dat zeker mogelijk.
(En als ik het goed begrijp zou het zelfs mogelijk zijn om dit over één netwerk te laten lopen, maar dat is niet te garanderen.)

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Bij het oude pakket kreeg ik het niet voor elkaar om tv te krijgen via cat6. Had toen een cat5 gebruikt en dat werkte toen wel. Nu krijg ik het nieuwe pakket na een tijdje ziggo gehad te hebben en vroeg mij af of ik het nu nogmaals moet gaan proberen met cat6? Zitten er bij het pakket cat5 of 6 kabels? En heeft die monteur eventueel stekkertjes als ik deze eraf zou knippen ivm het kabel trekken door de kruipruimte?

[ Voor 15% gewijzigd door DaveD1109 op 30-04-2014 11:46 ]

DaveD

• eymey
Of het wel of niet werkt lijkt me helemaal niets met cat5 of cat6 te maken te hebben.

Ik gebruik zelf thuis (oude pakket) een mix van cat6 en cat5e en helemaal geen problemen. Cat6 zegt ook alleen maar iets over eisen die worden gesteld aan de kabel om hogere snelheden te behalen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-12 10:09

TdV

Goede kabels die aan de cat5e of hoger standaard voldoen inderdaad gewoon dus goede cat6 ook. Ik heb hier overigens cat6 in de muur voor tv (en netwerk ook) en dat werkt perfect.

• RegurBellej
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-11 22:30
Kangodo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:25:
@Regurbellej:
Vreemd, als ik iets invoer zie ik bij wensdatum "zo spoedig mogelijk" staan en dan tussen haakjes een datum.
Ik denk dat je het beste uit kunt gaan van +/- 18 Juli.

Wat betreft de technische vraag:
Het modem heeft twee poorten voor IPTV en twee poorten voor de internet-dienst.
Als jij thuis twee netwerken hebt liggen, dan is dat zeker mogelijk.
(En als ik het goed begrijp zou het zelfs mogelijk zijn om dit over één netwerk te laten lopen, maar dat is niet te garanderen.)
Hmm... helaas zie ik die datum weergave niet.

Bedankt voor je antwoord op de technische vraag.
Dit is zou ideaal voor mij zijn, 2 IPTV poorten en 2 Internet poorten, kan van ieders zo 1tje in de betreffende switches pluggen. Alles over 1 netwerk is mogelijk middels VLAN, ben hier verder niet bekend mee. Gezien ik van "Plug & Play" heb ik daar bewust niet voor gekozen.

Inmiddels heb ik per telefoon het alles in 1 pakket besteld, en ze geven inderdaad 18 juli aan als indicatieve levertijd.
Ik werd goed te woord gestaan en zelfs wat technische vragen werden beantwoord door de vrolijke mevrouw. Kortom ben benieuwd :)

• DaveD1109
eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:47:
Of het wel of niet werkt lijkt me helemaal niets met cat5 of cat6 te maken te hebben.

Ik gebruik zelf thuis (oude pakket) een mix van cat6 en cat5e en helemaal geen problemen. Cat6 zegt ook alleen maar iets over eisen die worden gesteld aan de kabel om hogere snelheden te behalen.
Dus ik kan gewoon een cat6 wandcontactdoos plaatsen en daar een cat5 kabel inpluggen?

DaveD

• eymey
yep. Zo heb ik het thuis ook.

Patchpaneel in meterkast en aansluitdozen en installatiekabel (met solide kern) zijn allen cat6. Verstandig is om dat ook altijd op elkaar af te stemmen.

Maar de RJ45 connector richting 'gebruiker' maakt absoluut geen verschil in wat er aangesloten wordt.

[ Voor 97% gewijzigd door eymey op 30-04-2014 13:24 ]

• DaveD1109
eymey schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:22:
yep. Zo heb ik het thuis ook.

Patchpaneel in meterkast en aansluitdozen en installatiekabel (met solide kern) zijn allen cat6. Verstandig is om dat ook altijd op elkaar af te stemmen.

Maar de RJ45 connector richting 'gebruiker' maakt absoluut geen verschil in wat er aangesloten wordt.
Oké thanks! Ga ik zo even een wandcontactdoos halen en alvast het een en ander voorbereiden en wegwerken. _/-\o_

DaveD

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:21
DaveD1109 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:25:
Haalt de monteur eigenlijk ook die genesix weg? En gaat itv op een aparte aansluiting op de draytek net als bij de genesix?
Als je je huidige provider belt (of die van een jaar geleden dan), dan zal die vrolijk vertellen dat de Vodafone monteur de oude Genexis weghaalt en meeneemt. Dat weghalen klopt nog wel maar dat meenemen echt niet. Dus die blijft liggen in je meterkast.

Advies: Na de aansluiting door Vodafone nogmaals de provider bellen die had gezorgd voor die Genexis en vragen wat je er mee moet doen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Barre73
wierni schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:15:
Mn huidige provider Tweak vernieuwd haar aanbod.
Als ik mn huidige veel bekeken tv-zenders wil behouden; disc science, syfy (das de laatste tijd al niks) , BBC3, opnemen etc ben ik zo even 20 eur duurder uit!?

Tring, rood jasje aan de deur, leuke meid met een leuke aanbieding namens Vodafone.
Kom binnen, kop koffie?

Fantastische Vodafone geweldig, jeah joepie en voor maar e45,--
(Zij zou zo de amerikaanse reclame spotjes in kunnen ;) )

Toch even uitzoeken, vond ik deze draad.
- soms bepaalde sites niet bereikbaar? (werk.nl moet ik momenteel helaas toch regelmatig zijn..)

Even als ervaringsdeskundige dan:

1) Modem is een Draytek 2130. In huis is mijn wifi goed. In de achtertuin was het beter met mijn TP Link. Is overigens heel simpel om een eigen router er alsnog achter te hangen om de Wifi functie over te nemen.
2) probleem van de sites is al lang opgelost. Foutje bij de netwerkleverancier.
3) Dat klopt en had de lieve dame je moeten vertellen. Ik ken toevallig het verkoopdocument namelijk...
4) In 90% van de plaatsen komen de TV signalen inderdaad via KPN WBA. Dit lijken echter wel goede streams te zijn. En daarbijm KPN waardeert haar eigen "slechtere" streams zeer binnenkort ook op. Dus dat zie ik niet meer als probleem. Ik lijk hier de HD+ streams te hebben. Dat zie je overigens nergens aan want je hebt gewoon een Vodafone decoder (merk: Entone Kamei 500) met een geheel eigen interface en menu.
5) Juffrouw verkoop heeft maar de helft meegekregen. Zoals Eymey al opmerkte doet Vodafone alleen geheel eigen TV in de gebieden waar ze apparatuur in de wijkcentrales hebben gezet. Simpel gezegd zijn dat de plaatsen waar je tot een paar maanden geleden kon kiezen voor Wisper als provider. IN de rest van nederland: zie punt 4.

En als toevoeging: Het migratieproces waarbij je naar Vodafone toe gaat als bestaande glasklant (zoals jij dus) werkt als een tierelier. Einde van de ochtend ging mijn Telfort verbinding eruit. En om half drie kwam de Vodafone monteur en een half uur later draaide alles via Vodafone.

• Kangodo
Even twee vraagjes van mij:

Bij de Amino kon je de dagelijkse opname op maximaal 7 herhalingen zetten.
Hoe zit dit bij de Entone Amulet 515? Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij het oude aanbod zit geen Uitzending Gemist van de Zappbios en Ketnet.
Heeft het nieuwe aanbod dit wel weer?

• DaveD1109
Barre73 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 14:49:
[...]

Als je je huidige provider belt (of die van een jaar geleden dan), dan zal die vrolijk vertellen dat de Vodafone monteur de oude Genexis weghaalt en meeneemt. Dat weghalen klopt nog wel maar dat meenemen echt niet. Dus die blijft liggen in je meterkast.

Advies: Na de aansluiting door Vodafone nogmaals de provider bellen die had gezorgd voor die Genexis en vragen wat je er mee moet doen.
Dat was vodafone! 8)7

DaveD

• Barre73
Briljant....

• Barre73
Kangodo schreef op woensdag 30 april 2014 @ 16:41:
Even twee vraagjes van mij:

Bij de Amino kon je de dagelijkse opname op maximaal 7 herhalingen zetten.
Hoe zit dit bij de Entone Amulet 515? Heeft iemand hier ervaring mee?

Bij het oude aanbod zit geen Uitzending Gemist van de Zappbios en Ketnet.
Heeft het nieuwe aanbod dit wel weer?
Ik zit net te proberen maar ik zie helemaal geen dagelijkse opnamemogelijkheid....

En nee, in uitzending gemist zit geen Belg. Alleen NPO, SBS, Veronica en Net5

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 30-04-2014 20:08 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:14

Fiber

Beaches are for storming.

wierni schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:15:
[...]
Kun je zelf oplossen met een eigen router en/of access-point
Wordt vast wel opgelost, als het al niet gedaan is.
Klopt. Maar daar kies je voor. Wil je dat wel dan moet je een andere provider zoeken.
Beroerd is een groet woord, de meningen daar over zijn verdeeld geloof ik. Maar de kans is inderdaad groot dat je begint met dezelfde streams als Tweak. Ze zijn wel bezig met eigen streams maar dat wordt per plaats uitgerold en kan dus nog wel even duren geloof ik.
Telfort is op zich een prima alternatief lijkt mij... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Barre73
Zie ook mijn reactie over vooral de streams. Het lijken niet de streams zoals bijv. bij Tweak.

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
Als het goed is, word ik 5 juni aangesloten. Ik heb gekozen voor alleen internet 50 voor 32,50 in de maand. Zijn er al meer mensen hier, die alleen interntet 50 via Vodafone hebben aangevraagd, en die al zijn aangesloten ? En zo ja, hoe is dit bij jullie gegaan ?

- Krijg ik dan alleen het Draytek modem toegstuurd ? Of ook het Entone kastje ? (Meest logische is alleen het Draytek modem, toch ?)
- Ik zit in een nieuwbouw woning, klopt het, dat dan eerst reggefiber langs komt om mijn verbinding te activeren, en vervolgens de monteur van Vodafone ? (Ik heb na het aanvragen een bevestigings brief gekregen en een mail, maar daarna, tot op de dag van vandaag niets meer gehoord, heb het midden maart besteld.)
- Kan ik het Draytek modem ook in de woonkamer neerzetten ? (Er licht een utp kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer, waar ik hem zeg maar in de muur kan prikken) Zou ook fijn zijn voor het bereik van de Wi-fi, omdat die niet helemaal optimaal is zoals ik hier en daar heb opgemerkt aan de hand van de reacties hier.

Alvast hartelijk dank voor de reacties ! Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb er al veel van geleerd, echt top !

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:43
Barre73 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 15:43:
[...]

En als toevoeging: Het migratieproces waarbij je naar Vodafone toe gaat als bestaande glasklant (zoals jij dus) werkt als een tierelier. Einde van de ochtend ging mijn Telfort verbinding eruit. En om half drie kwam de Vodafone monteur en een half uur later draaide alles via Vodafone.
Geldt dat voor elke migratie? dus ook in postcode gebied 1222 met XMS als provider? _/-\o_ _/-\o_

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:36

Dazzler2120

FP ProMod
PaulBNL schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:40:
Als het goed is, word ik 5 juni aangesloten. Ik heb gekozen voor alleen internet 50 voor 32,50 in de maand. Zijn er al meer mensen hier, die alleen interntet 50 via Vodafone hebben aangevraagd, en die al zijn aangesloten ? En zo ja, hoe is dit bij jullie gegaan ?

- Krijg ik dan alleen het Draytek modem toegstuurd ? Of ook het Entone kastje ? (Meest logische is alleen het Draytek modem, toch ?)
- Ik zit in een nieuwbouw woning, klopt het, dat dan eerst reggefiber langs komt om mijn verbinding te activeren, en vervolgens de monteur van Vodafone ? (Ik heb na het aanvragen een bevestigings brief gekregen en een mail, maar daarna, tot op de dag van vandaag niets meer gehoord, heb het midden maart besteld.)
- Kan ik het Draytek modem ook in de woonkamer neerzetten ? (Er licht een utp kabel vanuit de meterkast naar de woonkamer, waar ik hem zeg maar in de muur kan prikken) Zou ook fijn zijn voor het bereik van de Wi-fi, omdat die niet helemaal optimaal is zoals ik hier en daar heb opgemerkt aan de hand van de reacties hier.

Alvast hartelijk dank voor de reacties ! Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb er al veel van geleerd, echt top !
Hoi paul! Welkom alvast bij vodafone thuis :)
Ik zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden via dit forun:

1: je krijgt alleen het draytek modem toegestuurd, aangezien je alleen internet afneemt. Dan is het ook onnodig om dan een entone toe te sturen ;)

2: als er al glasvezel in de woning is afgewerkt op een FTU dan zal alleen de vodafone monteur alleen nodig zijn. Deze wordt aangestuurd vanuit guidion. Heb je nog geen glasvezel in de nieuwbouwwoning, dan zal je deze dus nog moeten krijgen, en dit wordt geleverd via Reggefiber.

3: om zo min mogelijk verlies vóór het modem wordt de Draytek modem aangesloten met een glasvezel Patchkabel van ongeveer 1,5 meter. Als je liever een router in de woonkamer wilt voor wifi bereik raad ik je aan de Draytek on bridgemodus te zetten en een eigen router aan te sluiten ;)

Een tip vanuit mij: die 5 juni is een verwachtte aansluitdatum. Deze kan nog wel eens afwijken... dat proberen we natuurlijk zo veel mogelijk te voorkomen, maar er is al een groep uitgesteld geweest... ik verwacht zelf als je op 5 juni de verwachtte aansluiting hebt dat je tussen dan en 2 weken wel de diensten moet hebben

Hopelijk weet je zo wat meer!

PS4 PSN: Dazzler2120

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bubba76 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:46:
[...]

Geldt dat voor elke migratie? dus ook in postcode gebied 1222 met XMS als provider? _/-\o_ _/-\o_
Yep ;) het streven bij een migratie is max 24uut zonder diensten, maar een paar uur leert de ervaring op dit moment!

[ Voor 1% gewijzigd door Dazzler2120 op 30-04-2014 22:01 . Reden: typvaut ]

• Fiber

Fiber

PaulBNL schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:40:

Alleen de Draytek. (Lijkt mij...)
Bel ze eens op. Lijkt me handiger...
Die Draytek komt in je meterkast... Als je niet afhankelijk wil zijn van de wifi heb je eigenlijk twee utp kabels nodig...
Alvast hartelijk dank voor de reacties! Ik volg dit topic nu al een tijdje en heb er al veel van geleerd, echt top!

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Bubba76
Dazzler2120 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:00:
[...]

Yep ;) het streven bij een migratie is max 24uut zonder diensten, maar een paar uur leert de ervaring op dit moment!
Top ;) ga ik morgen eens op me gemak kijken welk abonnement ik ga afsluiten bij Vodafone :P

• Barre73
Dazzler2120 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:59:
[...]

Hoi paul! Welkom alvast bij vodafone thuis :)
Ik zal je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden via dit forun:

1: je krijgt alleen het draytek modem toegestuurd, aangezien je alleen internet afneemt. Dan is het ook onnodig om dan een entone toe te sturen ;)

2: als er al glasvezel in de woning is afgewerkt op een FTU dan zal alleen de vodafone monteur alleen nodig zijn. Deze wordt aangestuurd vanuit guidion. Heb je nog geen glasvezel in de nieuwbouwwoning, dan zal je deze dus nog moeten krijgen, en dit wordt geleverd via Reggefiber.

3: om zo min mogelijk verlies vóór het modem wordt de Draytek modem aangesloten met een glasvezel Patchkabel van ongeveer 1,5 meter. Als je liever een router in de woonkamer wilt voor wifi bereik raad ik je aan de Draytek on bridgemodus te zetten en een eigen router aan te sluiten ;)

Een tip vanuit mij: die 5 juni is een verwachtte aansluitdatum. Deze kan nog wel eens afwijken... dat proberen we natuurlijk zo veel mogelijk te voorkomen, maar er is al een groep uitgesteld geweest... ik verwacht zelf als je op 5 juni de verwachtte aansluiting hebt dat je tussen dan en 2 weken wel de diensten moet hebben

Hopelijk weet je zo wat meer!
En toevoeging voor Paul: Als je nou nog geen glasvezelaansluiting in de woning hebt, bel dan even met de nieuwbouwdesk van Reggefiber op 088 006 37 11.
Want die zou er al wel in moeten hebben gezeten bij sleuteloverdracht (aannemende dat je in een glasvezelgebied/wijk woont)

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:09
Ik zou wel twee CAT5 of 6 kabels gebruiken en gewone netwerkaansluiting, geen telefoonkabels en -aansluitingen.

• DaveD1109
Ahhhhhh ziggo stopte vandaag en maandag komt de monteur van vodafone. Nu dus analoog tv kijken en alleen internet via mobiel. Kabels heb ik allemaal al gelegd en moet alleen nog even de stekkertjes erop zetten.

DaveD

Verwijderd

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Vodafone nu iets merkt van "het gedoe" bij Tweak op dit moment. Het lijkt erop, dat er een grote stroom klanten gaat vertrekken bij Tweak en het zou me niet verbazen als een substantieel deel daarvan bij Vodafone terecht gaat komen. De prijs voor jaar 1 is namelijk scherp. Als VF DVB-C en analoge RTV in het pakket had gehad, dan was ik waarschijnlijk ook klant geworden.

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 18:47
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 13:45:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Vodafone nu iets merkt van "het gedoe" bij Tweak op dit moment. Het lijkt erop, dat er een grote stroom klanten gaat vertrekken bij Tweak en het zou me niet verbazen als een substantieel deel daarvan bij Vodafone terecht gaat komen. De prijs voor jaar 1 is namelijk scherp. Als VF DVB-C en analoge RTV in het pakket had gehad, dan was ik waarschijnlijk ook klant geworden.
moet haast wel. Ikzelf ben zo iemand.... als ik van tweak niet zo'n 'aantrekkelijke' aanbieding had gekregen, dan had ik niet rond gekeken de komende jaar en de aanbieding van vodafone niet eens gezien. 30% meer betalen om hetzelfde te behouden...... ik wil hen best steunen, maar het is op welke manier dit nu gedaan is. Gisteren dus vodafone thuis aangevraagd. Aangezien jullie wel ervaring hiermee hebben, wat is gemiddeld de tijd tussen aanvraag en daadwerkelijke oplevering? Ik heb deze vraag ook al via mail naar vodafone gestuurd, maar daar nog niets van gehoord.

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Zorg in ieder geval dat je geen haast hebt. Ik wacht nu >2 maanden en niemand die mij kan vertellen wanneer ze mij komen aansluiten..

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• HoppyF
  • Laatst online: 16:30
Mouki_9 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:47:
[...]

moet haast wel. Ikzelf ben zo iemand.... als ik van tweak niet zo'n 'aantrekkelijke' aanbieding had gekregen, dan had ik niet rond gekeken de komende jaar en de aanbieding van vodafone niet eens gezien. 30% meer betalen om hetzelfde te behouden...... ik wil hen best steunen, maar het is op welke manier dit nu gedaan is. Gisteren dus vodafone thuis aangevraagd. Aangezien jullie wel ervaring hiermee hebben, wat is gemiddeld de tijd tussen aanvraag en daadwerkelijke oplevering? Ik heb deze vraag ook al via mail naar vodafone gestuurd, maar daar nog niets van gehoord.
Klinkt logisch om van Tweak naar Vodafone over te stappen, ware het niet dat juist Vodafone net een nieuw product heeft geïntroduceerd en nog volop bezig is de achterstand weg te werken van de afgelopen maanden.
Daarbij komen straks nog de bestaande klanten die overgezet willen gaan worden naar het nieuwe pakket. Het zal dus druk worden met als gevolg lange doorlooptijden vrees ik.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
HoppyF schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:03:
[...]

Klinkt logisch om van Tweak naar Vodafone over te stappen, ware het niet dat juist Vodafone net een nieuw product heeft geïntroduceerd en nog volop bezig is de achterstand weg te werken van de afgelopen maanden.
Daarbij komen straks nog de bestaande klanten die overgezet willen gaan worden naar het nieuwe pakket. Het zal dus druk worden met als gevolg lange doorlooptijden vrees ik.
Laten we hopen dat dit goed opgevangen kan worden... we doen in ieder geval ons best om iedereen er zo goed mogelijk van te informeren :)

@LED-maniak, het verschilt echt enorm per situatie. Als je 2 maanden al wacht heb je eind febr. Begin mei dus besteld, was dit een aanvraag met verwachtte aansluiting van 01-04?

• DaveD1109
Kan ik die modem niet zelf patchen? Iemand ervaring hiermee? Kan niet wachten tot maandag!

DaveD

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
DaveD1109 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:40:
Kan ik die modem niet zelf patchen? Iemand ervaring hiermee? Kan niet wachten tot maandag!
Er wordt gewerkt met een glasvezel patchkabel, als je ermee overweg kan kan je het proberen, maar het wordt sowieso door de monteur geactiveerd... ik zou gewoon aanraden eventjes geduld nog te hebben :)
Succes maandag!

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:03:
[...]

HoppyF is dat een keuze van "oude" klanten? Je schrijft namelijk: willen of is dit een slip of the pen?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:11:
[...]

HoppyF is dat een keuze van "oude" klanten? Je schrijft namelijk: willen of is dit een slip of the pen?
Aangezien de mensen voor een keus komen te staan is dit "willen" lijkt me zo... Mensen zullen in eerste instantie gebeld worden met de vraag of ze interesse hebben oid... Verwacht ik in ieder geval; de mensen dat er interesse in hebben die gaan dan over, voor de rest durf ik t zo niet te zeggen

• Barre73
Dazzler2120 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:46:
[...]

Er wordt gewerkt met een glasvezel patchkabel, als je ermee overweg kan kan je het proberen, maar het wordt sowieso door de monteur geactiveerd... ik zou gewoon aanraden eventjes geduld nog te hebben :)
Succes maandag!
Ik heb mee gekeken bij de montage. Niet proberen. Bovendien moet het daarna geactiveerd worden middels een laptop. Het IP adres daarvoor is ons niet bekend. En je weet ook niet of Reggefiber je aansluiting al heeft gepatcht in de PoP.

• LED-Maniak
  • Nu online
Dazzler2120 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:20:
[...]

Laten we hopen dat dit goed opgevangen kan worden... we doen in ieder geval ons best om iedereen er zo goed mogelijk van te informeren :)

@LED-maniak, het verschilt echt enorm per situatie. Als je 2 maanden al wacht heb je eind febr. Begin mei dus besteld, was dit een aanvraag met verwachtte aansluiting van 01-04?
Toen ik in februari bestelde werd mij verteld dat het inderdaad eind maart, begin april zijn(ik heb al werkend glasvezel gehad dus er valt weinig aan te sluiten anders dan vervangen van het modem).

Aangezien niemand mij kan vertellen wanneer er mogelijk een aansluiting gaat plaatsvinden(ik heb al 3x verlengd bij huidige provider) zit ik er met de dag sterker aan te denken om het hele vodafone verhaal maar weer af te blazen. Als ze nu al niet kunnen communiceren hoe het verloopt... wat als ik een probleem heb!?

[ Voor 20% gewijzigd door LED-Maniak op 01-05-2014 19:24 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
LED-Maniak schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:22:
[...]

Toen ik in februari bestelde werd mij verteld dat het inderdaad eind maart, begin april zijn(ik heb al werkend glasvezel gehad dus er valt weinig aan te sluiten anders dan vervangen van het modem).
Ja verteld... Op dat moment hadden wij ook niet echt meer informatie, waar ik echter benieuwd naar ben is wat op de welkomstbrief als datum gegeven werd.
Staat daar een datum op dan zal je iig ná die datum aangesloten worden. Wordt er geen datum vermeld, dan zal je z.s.m. aangesloten worden. (Bijvoorbeeld een WGDO gebied waar eerst WBA apparatuur moet komen, of glasoperator apparatuur oid.)

• LED-Maniak
  • Nu online
"zo spoedig mogelijk" maar zeker onder de 10 weken of iets in die trend. Ware het niet dat in deze gehele wijk er al ~5 jaar een werkende glasvezelaansluitingen in de huizen zit...

[ Voor 3% gewijzigd door LED-Maniak op 01-05-2014 19:26 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
LED-Maniak schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:25:
"zo spoedig mogelijk" maar zeker onder de 10 weken of iets in die trend. Ware het niet dat in deze gehele wijk er al ~5 jaar een werkende glasvezelaansluitingen in de huizen zit...
Yes, maar verschillende glasvezel technieken. Als je in een WGDO gebied zit, wat op de planning staat voor Reggefiber om WBA apparatuur aan te sluiten (of KPN is dit dat dit aanvraagt?), dan kan je al een bestelling bij ons plaatsen, en zal je hiervoor opgeleverd worden zodra mogelijk.
Onder de 10 weken zal dan een verwachting zijn geweest dat we op dat moment ook hadden
Ik hoop dat we je snel meer info kunnen geven!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

In Enschede (waar LED-Maniak ook woont) is glasvezel aangelegd door/i.o.v. Reggefiber. Zou ook wel graag willen weten i.v.m. een mogelijke overstap hoelang het bij benadering gaat duren om in Enschede aangesloten te worden.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Bastien schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:40:
In Enschede (waar LED-Maniak ook woont) is glasvezel aangelegd door/i.o.v. Reggefiber. Zou ook wel graag willen weten i.v.m. een mogelijke overstap hoelang het bij benadering gaat duren om in Enschede aangesloten te worden.
Wat ik me zo kan herinneren is Enschede een WGDO gebied?
Vooralsnog durf ik dan ook geen tijd te geven

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 18:11:
[...]

Ja ik bedoel ook willen, het moet namelijk op basis van vrijwilligheid gaan.
Als Vodafone slim is doen ze bestaande klanten een goed voorstel om over te stappen, daarmee trek je klanten over de streep.
Er zal ook een groep zijn die niet wil overstappen, zij mogen dan kosteloos het lopende contract beëindigen of zolang door laten lopen totdat Vodafone de oude lijn echt wil stoppen.

Ik weet niet wat Vodafone werkelijk van plan is maar ik hoop wel dat ze hier snel duidelijkheid over gaan verschaffen. Ze moeten zeker niet het voorbeeld van provider Tweak volgen, zie het Tweak topic met de ellende die zich daar voordoet.

• LED-Maniak
  • Nu online
Reggefiber is met een beetje googlen blijkbaar WGDO of dit nog deels. Laatste jaar kreeg ik veel reclame dat het reggefiber netwerk open was gezet(zodat meerdere providers op het netwerk konden). Als ik op websites zoek naar beschikbare leveranciers die direct zouden kunnen aansluiten kom ik fiber, vodafone en kpn tegen.

Het totale gebrek aan communicatie stoort mij erg. Leg het de klant dan gewoon uit.
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:44:
[...]

Niet alleen WGDO maar ook KPN
Inderdaad, daar krijg ik regelmatig een brief van in de bus dat ze kunnen leveren.

[ Voor 22% gewijzigd door LED-Maniak op 01-05-2014 19:45 ]

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:41:
[...]

Wat ik me zo kan herinneren is Enschede een WGDO gebied?
Vooralsnog durf ik dan ook geen tijd te geven
Niet alleen WGDO maar ook KPN

• Barre73
In de meeste PoPs in Nederland die ooit als WGDO zijn begonnen (waar Reggefiber helemaal, helemaal niets meer mee van doen heeft tegenwoordig) zit inmiddels ook KPN WBA apparatuur. En is dus voor Vodafone te leveren via de KPN WBA weg. In een aantal zit alleen WGDO apparatuur. Die moeten nog van KPN WBA apparatuur worden voorzien (door KPN zelf dus). Dat is in een aantal gebieden gebeurd en die zijn ook direct als Gbit ingebouwd. Voorbeeld: Elburg, Amersfoort, etc..

Tip: Niet googlen naar Reggefiber en WGDO. Teveel oude info door elkaar. Er is geen enkele relatie meer. al twee jaar niet meer.

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 19:43:
[...]
Er zal ook een groep zijn die niet wil overstappen, zij mogen dan kosteloos het lopende contract beëindigen [...]
Ik zie dit soort zinnen vaker verschijnen, maar wanneer Vodafone een dienst opheft (DVB-C) is het Vodafone die het contract beëindigt. Zij stoppen immers met het nakomen van de afspraak.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:17:
[...]

Ik zie dit soort zinnen vaker verschijnen, maar wanneer Vodafone een dienst opheft (DVB-C) is het Vodafone die het contract beëindigt. Zij stoppen immers met het nakomen van de afspraak.
Vodafone is nog niet gestopt met het leveren van CaTV. Hoe het in de toekomst verloopt weten we niet.
Dan nog, zullen wij een aanbod doen, en niet zo maar alle CaTV klanten "beëindigen". Een keus bieden dus...

• HoppyF
Dazzler2120 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:38:
[...]

Vodafone is nog niet gestopt met het leveren van CaTV. Hoe het in de toekomst verloopt weten we niet.
Dan nog, zullen wij een aanbod doen, en niet zo maar alle CaTV klanten "beëindigen". Een keus bieden dus...
Precies.
Ik ga er ook vanuit dat jullie een goed aanbod zullen gaan doen voor bestaande klanten en niet zo te werk gaan als Tweak nu doet. Daarbij komt dat de klant het contract mag beëindigen als Vodafone eenzijdig de voorwaarden gaat wijzigen of delen van de dienst (DVB-CaTV) laat vervallen.
Als er genoeg alternatieven geboden gaan worden kunnen de gevolgen best meevallen.
Het moet geen slikken-of-stikken verhaal worden.

Verwijderd

@ Dazzler2120
Ik schreef ook wanneer ;)
Maar ik heb wel m'n twijfels over wat die keus inhoudt, wanneer het kader zou zijn dat Vodafone stopt met leveren van DVB-C.
Kunnen mensen dan nog steeds op basis van het bestaande contract kiezen voor contimuering van DVB-C?
(ja, ik vraag het bewust zo)

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:43:
[...]

Precies.
Ik ga er ook vanuit dat jullie een goed aanbod zullen gaan doen voor bestaande klanten en niet zo te werk gaan als Tweak nu doet. Daarbij komt dat de klant het contract mag beëindigen als Vodafone eenzijdig de voorwaarden gaat wijzigen of delen van de dienst (DVB-CaTV) laat vervallen.
Als er genoeg alternatieven geboden gaan worden kunnen de gevolgen best meevallen.
Het moet geen slikken-of-stikken verhaal worden.
Met een knipoog naar je eigen sig:

Lees de posting voordat je blaat! ;)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
@lcyk
Veels te vroeg nog voordat je daarover kan oordelen. Voor zo ver bij ons bekend is is het uideindelijk de bedoeling om al onze klanten over de nieuwe systemen te krijgen. Hoe dat gedaan wordt en op wat voor termijn, geen idee. Dat moet echt afgewacht worden.

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 20:15:
In de meeste PoPs in Nederland die ooit als WGDO zijn begonnen (waar Reggefiber helemaal, helemaal niets meer mee van doen heeft tegenwoordig) zit inmiddels ook KPN WBA apparatuur. En is dus voor Vodafone te leveren via de KPN WBA weg. In een aantal zit alleen WGDO apparatuur. Die moeten nog van KPN WBA apparatuur worden voorzien (door KPN zelf dus). Dat is in een aantal gebieden gebeurd en die zijn ook direct als Gbit ingebouwd. Voorbeeld: Elburg, Amersfoort, etc...
En sommige PoP's zijn daar gewoon te klein voor en dan moet dus eerst het hele netwerk letterlijk op de schop...

Zie bijvoorbeeld dit in Arnhem:

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/ktsqhs525/pop.jpg

Plaatje uit het XMS draadje van fast-server:

fast-server in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

• Kangodo
Is dat een PoP?
Ik dacht dat die van buiten zo uitzagen: http://www.eindelijkglasv...at%20in%20Voorthuizen.jpg

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:46:
@ Dazzler2120
Ik schreef ook wanneer ;)
Maar ik heb wel m'n twijfels over wat die keus inhoudt, wanneer het kader zou zijn dat Vodafone stopt met leveren van DVB-C.
Kunnen mensen dan nog steeds op basis van het bestaande contract kiezen voor contimuering van DVB-C?
(ja, ik vraag het bewust zo)
Ja, maar dan niet bij Vodafone maar bij een andere provider zoals bijvoorbeeld Telfort.

Op een gegeven moment stopt Vodafone gewoon met het leveren van DVB-C en met alles wat met het 'oude' Vodafone te maken heeft. Dan krijg je de keus: Mee naar het 'nieuwe' Vodafone of een nieuwe provider zoeken.

Lijkt me toch niet zo heel ingewikkeld. Vodafone kan nou eenmaal niet oneindig lang twee soorten glasvezel abbo's in de lucht houden.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Zo zijn ze vaak ook, maar er zijn ook andere types PoPs

And who knows @lcyK

• Fiber

Fiber

Dat zijn de mooie, nieuwe, moderne wijk-PoP's met veel meer mogelijkheden...

Maar die staan (nog) lang niet overal. Die bedienen ook een groter gebied, 2000 aansluitingen of zo. Die oude kleintjes zijn meer op 'buurt' niveau. Dus je plaats ook niet zomaar even een nieuwe PoP, dan moet eerst het hele netwerk letterlijk op de schop... O-)

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:41:
[...]

Ja, maar dan niet bij Vodafone maar bij een andere provider zoals bijvoorbeeld Telfort.

Op een gegeven moment stopt Vodafone gewoon met het leveren van DVB-C en met alles wat met het 'oude' Vodafone te maken heeft. Dan krijg je de keus: Mee naar het 'nieuwe' Vodafone of een nieuwe provider zoeken.

Lijkt me toch niet zo heel ingewikkeld. Vodafone kan nou eenmaal niet oneindig lang twee soorten glasvezel abbo's in de lucht houden.
Dat begrijp ik allemaal wel. Het gaat erom wie het contract beëindigt (áls dat er nog is, als ze slim zijn wachten ze totdat alle huidige 'oude' klanten-met-dvb-c over hun minimale contractsduur heen zijn).

Het aanpassen van een dienst zou je nog in de Algemene Voorwaarden kunnen regelen via een zgn 'wijzigingsbeding' (bijvoorbeeld geen HD zenders meer in het basispakket).
Maar het opheffen van een dienst (stoppen met dvb-c, zelfs al is het buiten de schuld van de contractspartijen om) betreft een kernbeding (zeg maar de essentie van het contract) en dat kan je niet in de AV tackelen.
VF kan niet 'gewoon' stoppen met het nakomen van een kernbeding, net zomin als ik 'gewoon' kan stoppen met betalen.

Het is in zo'n geval dus niet de klant die het contract opzegt, maar Vodafone. En als de klant nog binnen de contractsduur zit en daardoor schade lijdt (bijvoorbeeld elders opnieuw aansluitkosten moet betalen), dient VF dat te compenseren. Of een iptv-naar-DVB-C-dingetje te leveren oid. (ik zeg nu steeds Vodafone omdat we in het VF draadje zitten, maar voor Tweak, Lijbrandt, etc geldt hetzelfde).

De providers doen net alsof het een gunst dat je mag opzeggen, en veel forumgebruikers praten dat na, maar zo zit het niet in elkaar.

• eymey
Ik zie het opzeggen van mijn abonnement binnen de contractsduur als de provider de dienst wijzigt zeker niet als 'gunst', maar als een recht.

Vergoeding van schade omdat je bij een nieuwe provider wellicht weer aansluitkosten e.d. moet betalen is echter een tweede. Juridisch gezien zal je daar vast recht op hebben. Maar daarna komt het halen van je gelijk......

• Kangodo
Contract-technisch gezien heb je gelijk.
Maar voor 'ye gemiddelde gebruiker' komt het neer op "Wij halen analoge TV weg, als je wil mag je nu opzeggen!".
Het is de keuze van de klant om verder te gaan met Vodafone of niet, dus bijna iedereen ziet het als de klant die opzegt.

Ik denk ook dat mensen weten dat het een verplichting is voor de provider.
Zelfs Ziggo gaf duidelijk aan dat ik kon opzeggen omdat het abonnement een euro duurder werd.

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 23:22:
Ik zie het opzeggen van mijn abonnement binnen de contractsduur als de provider de dienst wijzigt zeker niet als 'gunst', maar als een recht.
[...]
Een laatste keer, dan stop ik ermee (ter voorkoming van off-topic meldingen).
Wanneer een provider wil stoppen met het nakomen van een kernbeding (een essentieel onderdeel van het leveringspakket) zal de provider aan de klant toestemming moeten vragen, wanneer die klant nog een contract voor bepaalde tijd heeft.
Het is niet een gunst of recht van de klant om het abonnement te beëindigen, het is een gunst van de klant wanneer hij de provider toestemming verleent om het contract te wijzigen.

(Dit is anders voor de wijziging van een dienst, bijvoorbeeld geen HD kanalen meer. Zelfs voor stoppen met een newsserver zou betoogd kunnen worden dat een klant redelijk makkelijk naar een ander kan, hoewel in dat geval wel het verhaal van schadeloosstelling te verdedigen is. Maar een klant is voor levering van DVB-C afhankelijk van de provider die de diensten op de vezel zet, en zolang beide vezels niet separaat 'belicht' kunnen worden is hij dus afhankelijk van zijn internet provider. Dat is een andere situatie dan met de newsserver.)

• Barre73
Fiber schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:45:
[...]

Dat zijn de mooie, nieuwe, moderne wijk-PoP's met veel meer mogelijkheden...

Maar die staan (nog) lang niet overal. Die bedienen ook een groter gebied, 2000 aansluitingen of zo. Die oude kleintjes zijn meer op 'buurt' niveau. Dus je plaats ook niet zomaar even een nieuwe PoP, dan moet eerst het hele netwerk letterlijk op de schop... O-)
Netwerken die door Reggefiber zijn gebouwd hebben grote PoP's. In de eerste jaren waren die vooral met een "grintbeton" buitenkant. Later kwamen de versies zoals Kangado in de foto liet zien. En nog recenter zijn er kleinere PoPs ontworpen die ongeveer de helft van dat gebouwtje zijn. Die zijn vooral in kleine kernen van een gemeente terecht gekomen of in een specifiek klein deel van een wijk.
En her en der zijn er wel eens inpandige PoP's gemaakt (Amsterdam b.v.)

Wat op die foto te zien is, is een straatkast PoP uit een verglazingsproject van woningstichting Portaal. Die woningen zijn toen verglaasd met 1 operator en 1 provider. En veel meer is nog steeds niet echt mogelijk op dit moment. Er zijn ook wel iets grotere gebouwtjes gebruikt her en der maar al met al is het een redelijke lappendeken. Reggefiber heeft die netwerken later overgenomen.

@Fiber: capaciteit van een huidige moderne PoP is 2772 aansluitingen. Dan is er reservecapaciteit gehouden in elke DP en ook nog wat in de 3 ODF kasten. Op papier zouden er 3168 in kunnen. Maar dat kan je in de praktijk nergens engineeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 02-05-2014 07:42 ]

Verwijderd

LED-Maniak schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:43:
Zorg in ieder geval dat je geen haast hebt. Ik wacht nu >2 maanden en niemand die mij kan vertellen wanneer ze mij komen aansluiten..
Is eigenlijk ook raar. Ik hoorde van mijn vrouw dat VF vorige week aan de deur stond met een verkooppraatje (Veenendaal). Ze heeft de dame afgepoeierd, want mijn vrouw weet niets van dit soort dingen. Als iemand aan je deur staat om je iets aan te smeren, ga je er natuurlijk niet vanuit dat ze vervolgens zeggen: "We sluiten u ergens in Q3 aan.".

Laat ze eerst dat oude netwerk hier maar eens gaan upgraden. Dan zien we daarna wel weer verder. Ik heb met een 100Mb Genexis in de meterkast absoluut geen reden om Ziggo de deur uit te doen.

• eymey
Ik kreeg trouwens van de week toevallig een klanttevredenheidsonderzoek van Vodafone in m'n mail, waarschijnlijk omdat ik daar nu 2 maanden aangesloten ben.

Er zat ook een vraag tussen die betrekking had op hoe belangrijk het 'analoge' signaal nog is voor mij. Heb uiteraard aangekruist dat dit zeer belangrijk is en dat het ook een reden zou kunnen zijn om op te stappen wanneer men mij binnen het jaar over wil hebben op het nieuwe abbo.

• Bubba76
Ik kon het zo snel niet vinden in dit draadje, maar kun je op die entone boxen van VF eigenlijk nog steeds een ouderwetse TV met alleen maar een scart aansluiten?

Even verder gekeken dan mijn neus lang was >:) (op de Vodafone support page) 8)7 8)7

En het is mogelijk O-) O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Bubba76 op 02-05-2014 11:00 ]

Verwijderd

Ik ben sinds kort overgestapt naar Vodafone met de Entone amulet 515
Voorheen zat ik bij Lijbrandt met de Amino M540
Ik vind dat het HD signaal minder scherp is
Hierover geklaagd bij Vodafone
Als reactie krijg ik dat de bitrate van de Entone lager is en hier ( voorlopig) niets aan te doen is
Ben hier niet blij mee, zit nu een jaar vast aan Vodafone.

Hebben meer mensen deze ervaringen ?
Welke provider/ box geeft het beste HD signaal ??

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Kabel i.c.m. de ingebouwde DVB-C tuner van de TV.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
eymey schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:37:
Ik kreeg trouwens van de week toevallig een klanttevredenheidsonderzoek van Vodafone in m'n mail, waarschijnlijk omdat ik daar nu 2 maanden aangesloten ben.

Er zat ook een vraag tussen die betrekking had op hoe belangrijk het 'analoge' signaal nog is voor mij. Heb uiteraard aangekruist dat dit zeer belangrijk is en dat het ook een reden zou kunnen zijn om op te stappen wanneer men mij binnen het jaar over wil hebben op het nieuwe abbo.
Ik vind het nog steeds erg spijtig dat diverse partijen (mogelijk gedwongen in het geval van Tweak door aflopen van contract met Glashart Media/KPN?) zijn gestopt of gaan stoppen met digitale tv via DVB-C en analoge tv. Zeker DVB-C is een must en ik zou zeker niet zonder kunnen voor de slaapkamers. Ik wil niet extra betalen voor losse huur decoders/CI+ voor tv's in de slaapkamers.

Ik ben benieuwd of Vodafone nog van plan is om in de toekomst ooit nog DVB-C aan te bieden via haar glasvezel pakketten. Het lijkt me dan ook dat ze deze service dan ook niet langer in stand willen blijven houden voor bestaande klanten.

• fast-server
Bij UPC krijg je ook een ongecodeerd basispakket, als het een beetje meezit krijgt ziggo dit ook na de overname van UPC.

TV op glasvezel is nooit echt goed geweest, of de STB was brak of de streams zijn van matige kwaliteit.
Tot nu toe weet ik wel 1 ding zeker>> op glasvezel is geen enkele dienst zeker, voor dat je het weet veranderen ze zenders, strippen ze audio of het/een pakket/dienst bestaat in eens niet meer.
Ben je het er niet mee eens?>> dan hoepel je maar op.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:02:

Hebben meer mensen deze ervaringen ?
Welke provider/ box geeft het beste HD signaal ??
Of het klopt of de streams van Vodafone (WBA) lager zijn weet ik niet. Maar bij een Amino krijg je de bij zenders 1 tm 10 HD+ streams en die zijn beter dan de streams van KPN zelf en ze zijn ongeveer gelijk aan de kabel.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:53

servies

Veni Vidi Servici

fast-server schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:50:
Bij UPC krijg je ook een ongecodeerd basispakket, als het een beetje meezit krijgt ziggo dit ook na de overname van UPC.

TV op glasvezel is nooit echt goed geweest, of de STB was brak of de streams zijn van matige kwaliteit.
Tot nu toe weet ik wel 1 ding zeker>> op glasvezel is geen enkele dienst zeker, voor dat je het weet veranderen ze zenders, strippen ze audio of het/een pakket/dienst bestaat in eens niet meer.
Ben je het er niet mee eens?>> dan hoepel je maar op.
Je bedoelt: het is precies hetzelfde als UPC...

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11 00:20
Ik heb ook een Vodafone 50mbit pakket aangevraagd voor 32,50 euro, ga alleen internet gebruiken.
Heb zelf een eigen router van TP-Link en die wil ik op de vodafone modem aansluiten, voor zover ik het weet wordt het een Draytek modem die ze leveren en die heeft 4 LAN poorten.

Nou wil ik de Draytek modem als bridge instellen en op LAN-1 mijn TP-Link aansluiten, kan ik dan nog gebruik maken van LAN 2 t/m 4?

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Zit nu bij Tweak alles-in-1 maar door al 'het gedoe' denken we (2 abonnees) over te stappen op VF alles-in-1 50Mb, TV en Bellen start. Op de VF site staat dat er omstreeks 22 juli pas geleverd / geactiveerd kan worden. Als ik besluit niet akkoord te gaan met het nieuwe Tweak / Sparql voorstel houden mijn diensten per 01 juli op. Dit zal iig een downtime van zo'n 3 weken betekenen.

Stel ik zou vandaag bestellen bij VF, is het dan verstandig om VF toestemming te geven mijn glasvezellijn vrij te maken door de diensten van Tweak te verwijderen?

Als ik VF deze opdracht geef, betekent dit dat hierdoor mijn huidige contract bij Tweak direct wordt beëindigd? Of moet ik zelf ook opzeggen?

Is het dan zo dat VF mijn lijn voor 01 juli vrij zal maken of gebeurt dit vlak voor 22 juli (lijn is dan al vrij). Ik zit niet te wachten op een nog langere downtime natuurlijk.

Wat is hierin nou verstandig?

• eymey
servies schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:39:
[...]

Je bedoelt: het is precies hetzelfde als UPC...
@fast-server post wel iets moois tegenstrijdig ja :)

Aan de ene kant de glasvezelproviders er van betichten dat men maar naar believen diensten verandert, opdoekt, script, etc. Wat natuurlijk inderdad strontvervelend is voor de consument dus het is deels een terecht verwijt.

Aan de andere kant is het ook gewoon onderdeel van de ontwikkelingen die gaande zijn, providers die nu hun eigen diensten aan het opzetten zijn en gewoon de keiharde overweging moeten maken of ze nog enorme kosten willen hebben aan een 'ouderwetse' distributiemanier (analoog, dvb-c, etc.) terwijl glasvezel bij uitstek een medium is voor IP-diensten. Het is dus een afweging tussen "hoe veel klanten verlies ik als ik geen DVB-C/analoog meer aanbied en hoe veel kost het me om zo'n infra in stand te houden".

Aan de andere kant refereert @fast-server aan mogelijke veranderingen die Ziggo-klanten te wachten staan. Maar is dat dan niet hetzelfde als wat er met de klant van een glasprovider gebeurt? Als ik de discussies her en der zo volg zijn Ziggo klanten uiterst tevreden met wat ze geboden wordt (op het magere HD aanbod na). Als Ziggo in het UPC stramien komt, komt er weliswaar wellicht een ongecodeerd dvb-c basispakket voor terug, maar verliezen Ziggo klanten de vrijheid in apparatuur waarop interactieve TV wordt ondersteund, plus de vrijheid om met een alphacrypt of softcam hun eigen HTPC oplossing te bouwen.

Dat er op de kabelmarkt de afgelopen 8 jaar (na ook jaren van ellende en constant negatieve veranderingen en problemen met instabiliteit) geen reet meer is gebeurt zegt eerder hoe erg op slot die markt zit.

Elk voordeel heeft z'n nadeel. Ik zie dat de markt voor glas nu heerlijk open aan het gaan is. Dat dit gepaard gaat met het verliezen van bv. dvb-c en zo is vervelend, maar anderszijds ook logisch. Dit ongemak valt nog in het niet vergeleken met de ellende die ik begin deze eeuw van UPC heb moeten slikken. En toen was er geen alternatief om heen te gaan.....

• Barre73
lazrambo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:12:
Ik heb ook een Vodafone 50mbit pakket aangevraagd voor 32,50 euro, ga alleen internet gebruiken.
Heb zelf een eigen router van TP-Link en die wil ik op de vodafone modem aansluiten, voor zover ik het weet wordt het een Draytek modem die ze leveren en die heeft 4 LAN poorten.

Nou wil ik de Draytek modem als bridge instellen en op LAN-1 mijn TP-Link aansluiten, kan ik dan nog gebruik maken van LAN 2 t/m 4?
Lan 3 en 4 zijn niet voor internet maar voor TV dus die kan je sowieso niet gebruiken. Lan 1 en 2 zijn voor internet. Lan 1 gebruik je dus voor de TP Link. Maar je geeft zelf al aan dat je de Draytek wil laten bridgen. Dan lijkt me dat je LAN 2 niet meer kan gebruiken want de routerfunctie die je daarvoor nodig hebt draag je over aan de TP Link.

Of zie ik het nou fout?

• Barre73
hannez80 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:20:
Zit nu bij Tweak alles-in-1 maar door al 'het gedoe' denken we (2 abonnees) over te stappen op VF alles-in-1 50Mb, TV en Bellen start. Op de VF site staat dat er omstreeks 22 juli pas geleverd / geactiveerd kan worden. Als ik besluit niet akkoord te gaan met het nieuwe Tweak / Sparql voorstel houden mijn diensten per 01 juli op. Dit zal iig een downtime van zo'n 3 weken betekenen.

Stel ik zou vandaag bestellen bij VF, is het dan verstandig om VF toestemming te geven mijn glasvezellijn vrij te maken door de diensten van Tweak te verwijderen?

Als ik VF deze opdracht geef, betekent dit dat hierdoor mijn huidige contract bij Tweak direct wordt beëindigd? Of moet ik zelf ook opzeggen?

Is het dan zo dat VF mijn lijn voor 01 juli vrij zal maken of gebeurt dit vlak voor 22 juli (lijn is dan al vrij). Ik zit niet te wachten op een nog langere downtime natuurlijk.

Wat is hierin nou verstandig?
Alle suggesties die je hier boven aandraagt helpen niet. Het feit dat Vodafone zegt pas vanaf 22 juli te kunnen activeren heeft niets te maken met Tweak of met het wel of niet vrij zijn van je lijn. Maar puur en alleen met capaciteit van monteurs die Vodafone langs moet sturen om jouw aansluiting te plaatsen en activeren.

Bij jou lopen er 2 dingen door elkaar. Wat jij eigenlijk zou willen is Tweak laten doorlopen na 1 juli. Contract aangaan met Vodafone en die bellen jou een paar weken voor 22 juli (minimaal 2) om e.e.a. door te spreken en op dat moment wordt de migratie aangevraagd. Lijn wordt op de ochtend van 22 juli vrijgemaakt in de PoP en omgezet naar de Vodafone poort. Daar heb jij nog niks aan want dan moet je in de loop van die dag de Vodafone monteur ontvangen die de boel aansluit en activeert.

Dus dat lijkt me bij jou de beste actie. Tweak aanbod accepteren en niets doen. Betaal je een maandje iets meer.

Het zou overigens zo moeten zijn dat de migratieopdracht vanuit Vodafone voor Tweak het signaal moet zijn dat jij per 22 juli je diensten beindigt. Dan is het nog even de vraag of ze dat als einde contractsdatum willen accepteren maar dat is aan hen en jou.

• hannez80
Ok, thnx. Dus ik zou nu gewoon VF al kunnen bestellen. Als ik daar weer mee wacht zal de opleverdatum ook weer verder komen te liggen natuurlijk. Tweak / Sparql aanbod accepteren en wachten totdat VF straks contact met me opneemt om de migratie te bespreken.

• Barre73
Helemaal correct. Ik weet natuurlijk niet hoe lang jouw oorspronkelijke contract met Tweak loopt.

• hannez80
De duur van m'n Tweak contract is al lang verlopen. Kan dus maandelijks opzeggen :)

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-12 08:00
Ik heb vf ook in overweging.

22 juli valt echter midden in mijn vakantie.

Nu loop ik met het idee om Tweak gewoon op 1 juli te laten aflopen. Dan heb ik een downtime van enkele dagen. Gedurende mijn vakantie heb ik m'n thuis internet toch niet nodig en kan met vf afspreken dat ze de boel op 5 augustus komen aansluiten.

Zie ik nu nog iets over het hoofd?

• hannez80
Als je alles-in-1 van Tweak hebt vervalt ws alleen je iptv. Je internet en telefonie behoud je dan toch?Dan heb je dus van 1 juli tot 5 augustus iig geen tv. Toch?

• Mouki_9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-12 18:47
hannez80 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:27:
Als je alles-in-1 van Tweak hebt vervalt ws alleen je iptv. Je internet en telefonie behoud je dan toch?Dan heb je dus van 1 juli tot 5 augustus iig geen tv. Toch?
volgens mij vervalt alles dan omdat je contract over triple play gaat....

xps15 9570 32gb|1tb|4k|i7

• hannez80
Nielsdeboer schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:08:
Dan heb ik een downtime van enkele dagen.
Dat zou dan betekenen dat je langer dan enkele dagen downtime hebt.

• Nielsdeboer
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-12 08:00
Klopt, maar omdat ik het grootste deel van de tijd met vakantie ben maakt dat niet uit.

• PaulBNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-05-2018
@ Dazzler2120, Fiber, Barre73

Bedankt voor de informatie ! Ik ben weer wat wijzer geworden :)

Waarschijnlijk licht er in mijn nieuwe woning dan wel al glasvezel, en hoeft Reggefiber niet eerst langs te komen, in mijn meter kast licht volgens mij al glasvezel, er zit ook zo'n plastic kastje in mijn meterkast waar volgens mij een glasvezel modem in komt te zitten ? Er zit alleen volgens mij nog niets in dit witte plastic kastje.

De reden waarom ik vroeg of ik ook een Entone kastje toegestuurd kreeg, ook al heb ik alleen internet 50 aangevraagd, was omdat je bij dit Vodafone abbonement per maand onderdelen zou moeten kunnen opzeggen of toevoegen. Ik heb nu dus alleen internet 50 aangevraagd, maar wat als ik nu, na een half jaar ofzo, ook zou besluiten om tv erbij te nemen, word er dan alsnog een Entone naar mij toegestuurd, en moet er dan opnieuw een monteur langs komen om dit te activeren ? Vooralsnog houd ik het gewoon bij internet.

Ik heb ook al eens met de Vodafone helpdesk gebeld, en heb toen ook gevraagd waarom het alles in een pakket na een jaar 10 euro duurder word, (Dit is natuurlijk de korting) maar als je alleen internet pakt, betaal je over een jaar nog steeds 32,50 wat wel echt goedkoop is. Er werd mij verteld dat er weinig (onderhoud) kosten aan verbonden waren, als je alleen maar een internet aansluiting had, en dat ze daardoor de prijs van alleen internet laag konden houden, ik hoop dat dit over een jaar ook echt zo is, en dat ik dan nog steeds 32,50 in de maand betaal, anders ga ik toch weer naar alternatieven zoeken. Voor "alleen internet glasvezel", is Vodafone momenteel echt de aller goedkoopste, gevolgd door onsbrabant net geloof ik.

Is het verder echt niet mogelijk om het Draytek modem in mijn woonkamer neer te zetten ? Als ik dit vriendelijk aan de Vodafone monteur zou vragen, of moet deze echt in de meterkast ?

Heb ik verder veel verlies, als zegmaar het Draytek modem in mijn meterkast zou staan, en ik hier op poort 1 een korte (40cm) cat 5 of 6 kabel verbind aan zo'n blokje wat in mijn meterkast zit, waar je zeg maar een Utp kabel in kan klikken, die weer uitkomt in de muur in mijn woonkamer, (Ongeveer 7 a 8 meter verder) waar ik dan zeg maar weer een Cat 5 of 6 kabel (40cm) verbind met een gigabit switch, en hier dan mijn laptop en game pc op aan sluit ? Wat voor nadelige gevolgen zou dit kunnen hebben ? En zou hier ook mijn ping hoger door kunnen worden, of maakt dit niet zoveel uit, en is het verlies te verwaarlozen ?

Ik zou het echt fijn vinden om het Draytek modem in mijn woonkamer te hebben staan, mijn game pc en laptop wil ik dan bedraad aansluiten, en mijn Ps3, Wii, en Home theater centre, en wellicht over een tijdje misschien de Wii-U of Ps4, zou ik dan via de Wi-fi willen laten lopen. Ik heb een klein beetje verstand van netwerken, routers, en het aansluiten enzo hiervan, maar hoe ik een router moet bridgen zou ik bij God niet weten, ook komen er dan weer extra kosten bij kijken, omdat ik dan een extra router erbij moet kopen.

Jullie advies en input, word wel gewaardeerd :)

• Barre73
Als ik het goed lees stel jij hier dat je een UTP verbinding hebt door de muur heen via 2 UTP wandcontactdozen? Eentje in je meterkast en de andere kant in je woonkamer?
Dat verlies is nihil en absoluut de mooiste en netste oplossing. De Draytek kan niet in je woonkamer. Zo simpel is het. De kabel tussen jouw lege witte doosje van Reggefiber (de FTU) en die Draytek is een dun glasvezelkabeltje dat hooguit een meter lang is. En veel te gevoelig om buiten je meterkast te komen. Gaat snel kapot dus.
Dus wat jij hier schetst is perfect. Cat5E of CAT6 kabeltje in LAN poort 1 van de Draytek en in je UTP contact in de meterkast. In de woonkamer Cat5E of CAT6 van UTP contact naar router.
Dus ja, een maal de kosten van een extra router. Reken op circa iets meer dan 40 euro voor een goede (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND)

Tegen de tijd dat het zover is meld je je hier maar weer. Het bridgen van de Draytek is vele malen simpeler dan je denkt. 1 keer inloggen op dat apparaat. 2 vinkjes uitzetten en klaar.

Als je me je postcode en huisnr in een DM stuurt dan check ik wel even of je glasvezelaansluiting echt opgeleverd is door Reggefiber (dus zonder diensten)

Oh ja: Als je later toch TV er bij neemt krijg jij gewoon die Entone thuis gestuurd en die sluit je aan op de Draytek (en dan misschien ook via zo'n UTP wandcontactdoos naar je woonkamer). Is geen monteur voor nodig en ook geen activatie ter plaatse.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 02-05-2014 22:16 ]

• hannez80
Barre73 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:50:
[...]

Lijn wordt op de ochtend van 22 juli vrijgemaakt in de PoP en omgezet naar de Vodafone poort. Daar heb jij nog niks aan want dan moet je in de loop van die dag de Vodafone monteur ontvangen die de boel aansluit en activeert.
Het is dus niet zo dat Tweak 22 juli al van de lijn af moet zijn als ze me die dag in de PoP omzetten naar Vodafone? Ontstaat er dan geen geen probleem tijdens het activeren bv omdat de vezel nog bezet / belicht wordt door Tweak?

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:13:
Als ik het goed lees stel jij hier dat je een UTP verbinding hebt door de muur heen via 2 UTP wandcontactdozen? Eentje in je meterkast en de andere kant in je woonkamer?
Dat verlies is nihil en absoluut de mooiste en netste oplossing. De Draytek kan niet in je woonkamer. Zo simpel is het. De kabel tussen jouw lege witte doosje van Reggefiber (de FTU) en die Draytek is een dun glasvezelkabeltje dat hooguit een meter lang is. En veel te gevoelig om buiten je meterkast te komen. Gaat snel kapot dus.
Dus wat jij hier schetst is perfect. Cat5E of CAT6 kabeltje in LAN poort 1 van de Draytek en in je UTP contact in de meterkast. In de woonkamer Cat5E of CAT6 van UTP contact naar router.
Dus ja, een maal de kosten van een extra router. Reken op circa iets meer dan 40 euro voor een goede (pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND)

Tegen de tijd dat het zover is meld je je hier maar weer. Het bridgen van de Draytek is vele malen simpeler dan je denkt. 1 keer inloggen op dat apparaat. 2 vinkjes uitzetten en klaar.

Als je me je postcode en huisnr in een DM stuurt dan check ik wel even of je glasvezelaansluiting echt opgeleverd is door Reggefiber (dus zonder diensten)

Oh ja: Als je later toch TV er bij neemt krijg jij gewoon die Entone thuis gestuurd en die sluit je aan op de Draytek (en dan misschien ook via zo'n UTP wandcontactdoos naar je woonkamer). Is geen monteur voor nodig en ook geen activatie ter plaatse.
Interessant.
Bij mij komt de glasvezel via de voortuin door de muur, mijn huiskamer binnen.
De UFTU, de Genexis plus Cisco E2000 modem en Amino zitten nog geen meter van elkaar af, de TV staat er naast.

Als ik het nieuwe Vodafone pakket zou krijgen komt de Draytek op dezelfde plaats dus in de huiskamer.
De meterkast is hier niet gekozen omdat daar geen ruimte beschikbaar is. Oud huis voor 1940, vandaar.

• Fiber

Fiber

HoppyF schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:47:
[...]

Interessant.
Bij mij komt de glasvezel via de voortuin door de muur, mijn huiskamer binnen.
De UFTU, de Genexis plus Cisco E2000 modem en Amino zitten nog geen meter van elkaar af, de TV staat er naast.

Als ik het nieuwe Vodafone pakket zou krijgen komt de Draytek op dezelfde plaats dus in de huiskamer.
De meterkast is hier niet gekozen omdat daar geen ruimte beschikbaar is. Oud huis voor 1940, vandaar.
Mijn Genexis hangt ook in de woonkamer, ook een oud huis. ik hèb niet eens een meterkast. Stoppenkast en gas/licht/watermeters zitten in de grote trapkast/kelderkast...

• Barre73
hannez80 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 22:35:
[...]

Het is dus niet zo dat Tweak 22 juli al van de lijn af moet zijn als ze me die dag in de PoP omzetten naar Vodafone? Ontstaat er dan geen geen probleem tijdens het activeren bv omdat de vezel nog bezet / belicht wordt door Tweak?
Migratie is eigenlijk lijnkaping maar dan netjes met medeweten van de oude provider. Dus Vodafone schiet de migratieorder in via de orderstraat van Reggefiber en Tweak krijgt te horen dat de lijn werd overgenomen.
Zo zou het moeten werken. En zowel Vodafone als Tweak werken daar normaliter goed aan mee.
En in mijn geval (ik ging van Telfort naar VF) beschouwde Telfort dat bericht van overname van de lijn als opzegging van mijn abonnement. En ik kreeg automatisch een bevestigingsbrief daarvan.

Ik ben uiteindelijk 4 uurtjes plat geweest en ik heb nul euro overlappende kosten gehad. Telfort is betaald tot de dag van migratie. Vodafone wordt betaald vanaf die dag.

• marcdek
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-12 15:08
RegurBellej schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:55:
[...]

Dit heb ik ook gedaan, alleen heb ik 2 UTP's kabels getrokken en geen telefoonkabels omdat ik geen vaste lijn nodig heb, daar heb ik mijn mobiel voor.

Waarom zou je signaal verlies krijgen? Over afstanden voor huis, tuin en keuken gebruik zou hier geen sprake van moeten zijn. *correct me if i'm wrong*
Ik denk dat het geen probleem mag zijn tenzij je heel groot woont (of hele gekke bochten in je kabel legt)
CAT 5e maximum lengte 350 meter
CAT 6 maximum lengte 550 meter
En dat is per kabel tussen 2 aansluitpunten.

Het is niet dat ik dom ben. Jij bent gewoon zo slim.

• fast-server
Dat is wel erg lang, volgens mij geeft de standaard aan dat de kabel maximaal 100 meter (300 ft) lang mag zijn dit is de afstand inclusief patch kabels.
Meestal wordt 90 meter (300 ft) aangehouden zodat je nog 2 patch snoeren kunt plaatsen van 5 meter.

[ Voor 27% gewijzigd door fast-server op 03-05-2014 11:50 ]

• Barre73
Maar voor de vraagsteller dus geen enkele issue...

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Is het mogelijk om bij de Draytek alleen het WIFI gedeelte uit te zetten?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• Barre73
Ja.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Bedankt Barre 73.

Hier moeten wij wachten,tot UPC toestemming geeft om in zijn pijp glasvezel bij te leggen.
Het is een hoogbouw en de pijpen liggen er al van oudsher.
Is het zo dat UPC de concurrent toelaat?
Wat is jouw ervaring?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
tonber schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:29:
Bedankt Barre 73.

Hier moeten wij wachten,tot UPC toestemming geeft om in zijn pijp glasvezel bij te leggen.
Het is een hoogbouw en de pijpen liggen er al van oudsher.
Is het zo dat UPC de concurrent toelaat?
Wat is jouw ervaring?
Ik ga ervan uit ivm concurrentie beding dat zij dit niet mogen weigeren...
Maar ik weet niet hoe dit precies zit

• Barre73
Oei... Vanuit de Telecomwet moeten zij meewerken maar alleen indien technisch haalbaar. Als die buizen rechtstreeks naar de huizen lopen en daaruit komen bij het AOP, dan kan je het schudden. Dan mogen ze het weigeren omdat hun klanten dan tijdelijk diensten moeten missen.
Ik heb het in Almere geprobeerd maar dat liep ook niet goed af.

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:49:
[...]

Ik ga ervan uit ivm concurrentie beding dat zij dit niet mogen weigeren...
Maar ik weet niet hoe dit precies zit
De term concurrentiebeding is een dingetje uit het arbeidsrecht. Dat is hier niet van toepassing.
In dit geval betreft het (als ik het goed begrijp) de eigendom (of het beheer) van leidingen en mantelbuizen. Daar heeft UPC het 'zelfbeschikkingsrecht' op, net zo goed als jij niet verplicht bent om jouw auto (ook al gebruik je die zelf niet) uit te lenen of te verkopen aan je buurman die er wel één nodig heeft.
Pagina: 1 ... 45 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.