Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 107 Laatste
Acties:
  • 775.546 views

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:59:
Ik kom nog even terug op het Dolby Digital geluid wat nu voor een flink aantal zenders (HD+ streams) meegezonden wordt.
Ik kan inderdaad DD 5.1 geluid uit mijn receiver (Denon X2000) krijgen als ik de Amino op Dolby Digital zet. Bij de niet-DD kanalen zoals NLD-1/2/3 is het geluid gewoon stereo.

Tot zover prima maar ...
Als ik geen geluid uit mijn receiver wil maar geluid uit de TV wil laten komen gaat het mis, de receiver uitschakelen werkt goed, video gaat via HDMI passthrough gewoon naar de TV, echter geen geluid.
Dit komt natuurlijk omdat de Amino nog op Dolby Digital staat, zet ik deze weer op Stereo gaat het weer goed en heb ik geluid uit de TV.
Het is alleen niet echt handig om iedere keer om te schakelen, dit kost veel tijd want de Amino moet dan weer opnieuw gestart worden.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
Of luistert iedereen die een receiver heeft altijd met de receiver aan?

Aansluiting loopt bij mij als volgt:
Amino - HDMI - Denon X2000 receiver - HDMI - TV (plasma Panasonic)
Bij mij werkte het met de M540 (en nu met de Ziggo box) zo:

M540 -> HDMI -> Sony Bravia home cinema (goedkoop dingetje) -> HDMI -> Sony Bravia uit 2010

Als ik de home cinema uitzet, dan schakelt automatisch het geluid op de TV in.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27
Dat is nog handiger dan bij mij :D. Maar jij had de Amino dus ook gewoon standaard op Dolby Digital staan voor die zenders die het hadden, @BazzH?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• eymey
HoppyF schreef op woensdag 23 april 2014 @ 14:33:
[...]

Ok, dus je zegt dat je gewoon stereo geluid uit je TV luidsprekers kunt horen bij Ned 1, 2 en 3 als de Amino op Dolby Digitaal staat?
Dat is belangrijk te weten want het stuk daarna 5.1. geluid via de receiver is de volgende stap.
Bij mij gaat het al eerder mis want als ik de Amino op Dolby Digital zet krijg ik geen geluid meer uit de TV luidsprekers.
De volgorde van aansluiten is dan:
Amino -> HDMI -> TV
De receiver is op de ARC HDMI van de TV aangesloten en kan dus geluid vanaf de TV weergeven.
De ingang van de receiver staat dan op TV OUT en mode ARC.

Ik ga nog wel eens e.e.a. testen want het moet toch lukken.
Krijg je dan ook geen geluid meer uit de TV luidsprekers bij bv. Ned. 1, 2 en 3 als je Amino op Dolby Digital staat? :?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• eymey
Deshmir in "IPTV op je HTPC"
Deshmir schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:21:
Vervelende mededeling:
Per 1/7/2014 stopt KPN met TV verkoop als wholesale dienst.

Voor die tijd moeten alle non-KPN aanbieders over naar een andere TV leverancier (Sparql, Multivisie (VF) of Compenz).

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:42
Madje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:32:
[...]

Nee. Deze zijn ook niet te benaderen. Gisteren op de pc die bekabeld aan de router zit kwam ik niet op Battle.Net, maar wel op Steam. Ditzelfde was ook zo met Hearthstone op de iPad die verbonden was via het vodafone wifi. Zodra ik het wifi op Ziggo zette, was het gewoon rustig spelen alsof er niks aan de hand was.

Ik heb net de klantenservice gebeld en het probleem bij hen neergelegd. Het was al bekend bij hen en ze zijn bezig het te onderzoeken. Ik heb ook gevraagd of ze terugkoppeling willen geven als het probleem opgelost is.
Na wat contact gehad te hebben met iemand die nauw betrokken is bij het netwerk/systeem beheer van glasoperator, is het probleem opgelost! Er was een probleem bij de leverancier. De details zijn mij onbekend.

Alle websites zijn voor mij weer te benaderen. Evenals quickconnect van de synology nas die niet wilde registreren en de battle.net game services zoals Hearthstone, Starcraft 2, Diablo 3.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 19:16
Madje schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:06:
[...]

Na wat contact gehad te hebben met iemand die nauw betrokken is bij het netwerk/systeem beheer van glasoperator, is het probleem opgelost! Er was een probleem bij de leverancier. De details zijn mij onbekend.

Alle websites zijn voor mij weer te benaderen. Evenals quickconnect van de synology nas die niet wilde registreren en de battle.net game services zoals Hearthstone, Starcraft 2, Diablo 3.
Iets met nieuw subnet in gebruik nemen, deze wel doorgeven aan transit partijen, maar vervolgens maken ze daar een typvaud in... |:(

prutsert

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Dit is een onafhankelijk van de heen-en-weer "stuiterende" routes die soms ook te zien zijn?

Audio op Entone 500/510:
Op mijn Entone zie ik bij sommige zenders een "chat bubble" een 2 staan. Dit zijn volgens mij de zenders met twee audio kanalen.

Impliceert dat een "WBA+" HD+ stream?

[ Voor 38% gewijzigd door ANdrode op 23-04-2014 17:14 . Reden: "WBA"+ -> HD+. Ik ken de termen niet… ]

• --WaaZaa--
ANdrode schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:35:
[...]

Dit is een onafhankelijk van de heen-en-weer "stuiterende" routes die soms ook te zien zijn?

Audio op Entone 500/510:
Op mijn Entone zie ik bij sommige zenders een "chat bubble" een 2 staan. Dit zijn volgens mij de zenders met twee audio kanalen.

Impliceert dat een "WBA+" stream?
Waar doel je hier op? Als je je trace bedoelt naar bbc.co.uk, het is een lange route, maar we hebben vrij weinig invloed hoe telia het verkeer door hun netwerk gooit...

V.w.b. WBA+: dat is er niet. We krijgen 2 smaakjes binnen van een aantal zenders: HD en HD+. Allemaal volledig geregeld door KPN. Deze bepaalt ook welke audio streams erin staan.

[ Voor 32% gewijzigd door --WaaZaa-- op 23-04-2014 16:53 ]

prutsert

• eymey
ANdrode schreef op woensdag 23 april 2014 @ 16:35:
[...]

Audio op Entone 500/510:

Impliceert dat een "WBA+" stream?
"WBA+" bestaat niet. Geef het gewoon de naam die KPN BCS eraan geeft: een "HD+" stream Zou eventueel kunnen ja. Maar het hangt er van af welke zender je bedoelt. Ook binnen KPN HD (zonder +) zijn er wel wat zenders die gewoon met 5.1 geluid worden door gegeven.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik lees overal over het feit dat je de Animo op Dolby Digital moet zetten. Maar wat is de Dolby Digital Plus optie in het instellingen menu dan?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:24
Binnetie schreef op woensdag 23 april 2014 @ 17:49:
Ik lees overal over het feit dat je de Animo op Dolby Digital moet zetten. Maar wat is de Dolby Digital Plus optie in het instellingen menu dan?
Dolby Digital Plus is een uitbreiding op Dolby Digital, dit werkt alleen als de bron (zender) deze informatie ook mee stuurt. Of er op dit moment DD+ zenders zijn via Vodafone weet ik niet.

• Binnetie
Oke, dankjewel. Gewoon op Dolby Digital zetten dus...

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-02 16:35
HoppyF schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:17:
[...]

Dolby Digital Plus is een uitbreiding op Dolby Digital, dit werkt alleen als de bron (zender) deze informatie ook mee stuurt. Of er op dit moment DD+ zenders zijn via Vodafone weet ik niet.
maar hij stuurt zo te zien ook gewoon DD uit, want ik heb hem er op staan en krijg dat binnen op mijn reciever, kan geen kwaad dus lijkt me?

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03-2025
Er zit altijd binnen een DD+ stream (hoger resolutie en meer kanalen) een kern van de normale DD stream. Volgens mij heeft het geen zin om beide opties te bieden. Correct me if I'm wrong.

• HoppyF
floepie05 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:59:
Er zit altijd binnen een DD+ stream (hoger resolutie en meer kanalen) een kern van de normale DD stream. Volgens mij heeft het geen zin om beide opties te bieden. Correct me if I'm wrong.
Klopt, je kunt DD zien als subset van DD plus.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-02 20:30

Dazzler2120

FP ProMod
Er waren een aantal mensen dat bepaalde sites niet konden bereiken? (battle.net, werk.nl, zalando.nl, badoo.nl etc. etc.) Wij krijgen terugkoppeling dat dit probleem opgelost is, hebben jullie hier nog steeds last van?

PS4 PSN: Dazzler2120

• eymey
@Dazzler2120: Je vraag is niet van toepassing op mij dus nog ff wachten op feedback van mensen op de nieuwe propositie :).

Maar ik heb op dat gebied wel een vraag aan jou: Is het al bekend op wat voor termijn jullie klanten op de huidige ITNS propositie willen migreren naar die van jullie?

En berust het bericht van Deshmir ( eymey in "Vodafone Thuis via Glasvezel" ) op accurate info of zitten er nuances aan?

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:48:
Dat is nog handiger dan bij mij :D. Maar jij had de Amino dus ook gewoon standaard op Dolby Digital staan voor die zenders die het hadden, @BazzH?
Ja, die stond gewoon altijd op DD. Mijn huidige Humax STB werkt op dezelfde manier. De TV pakt het geluid blijkbaar gewoon op en speelt het als 2.0 af. (De TV geeft ook een melding in beeld over inschakelen van de luidsprekers.) Als ik dan de home cinema weer aanzet, schakelt de TV de luidsprekers weer uit en meldt hij dat er een audiosysteem actief is.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2014 09:49 ]

• eymey
Blijkbaar is Sony daar dan erg goed in :) Nice.

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Dazzler2120 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:30:
Er waren een aantal mensen dat bepaalde sites niet konden bereiken? (battle.net, werk.nl, zalando.nl, badoo.nl etc. etc.) Wij krijgen terugkoppeling dat dit probleem opgelost is, hebben jullie hier nog steeds last van?
Ik kon in ieder geval gister weer op zalando.nl komen de rest niet geprobeerd.

• Madje
  • Laatst online: 07-02 00:42
Dazzler. Zie mijn vorige bericht.

• --WaaZaa--
eymey schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:42:
@Dazzler2120: Je vraag is niet van toepassing op mij dus nog ff wachten op feedback van mensen op de nieuwe propositie :).

Maar ik heb op dat gebied wel een vraag aan jou: Is het al bekend op wat voor termijn jullie klanten op de huidige ITNS propositie willen migreren naar die van jullie?

En berust het bericht van Deshmir ( eymey in "Vodafone Thuis via Glasvezel" ) op accurate info of zitten er nuances aan?
Daar kunnen en mogen nog geen uitspraken over gedaan worden. Streven is zo snel mogelijk, maar dat verschilt ook per gebied.

prutsert

• eymey
Een dergelijk antwoord had ik al verwacht ;).

Dan rest me niets anders dan hier communicatie over af te wachten. Voor mij gaat, in ieder geval in de huidige staat van ontwikkeling van bv. de TV-dienst, jullie nieuwe propositie toch een dealbreaker voor mij zijn.

Dus als ik zou weten wanneer Almere ongeveer aan de beurt is, dan weet ik ook wanneer ik naar een andere provider kan gaan kijken ;)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Madje schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:06:
Dazzler. Zie mijn vorige bericht.
Ahh okay top! Iets met een paar dagen ziek te zijn geweest en vervolgens niet alle nieuwe berichten lezen 8)7 |:(
Top dat het is opgelost !

• tonber
  • Laatst online: 28-09-2021
is het mogelijk, om na het Draytek modem, met 2 rj45 splitters, die zijn dan 2 maal 4 draads, tv-signaal naar TV, en internet naar draadloos modem, over een cat 5e utp kabel te sturen?

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-02 08:16

TdV

Ik kan weer overal op (zalando en conrad geprobeerd). Ik ben gisteravond door VF gebeld met de vraag het te testen, en inderdaad alles werkte weer.

Ik had gisteren wel wat tv storing overigens; eergisteren ook al. Op alle zenders kwam er iedere 15sec ongeveer een hickup/freeze/blokkerige storing van een halve seconde, erg irritiant. Iemand anders op de nieuwe propositie die dit ook heeft gezien?

• Binnetie
Stel nou dat de mensen met het oude VF pakket over moeten worden gezet naar de nieuwe. Betekent het dan dat je gewoon je contract kunt opzeggen? Of misschien wel een mooi voorstel krijgen vanuit VF om te blijven.

• HoppyF
Binnetie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:42:
Stel nou dat de mensen met het oude VF pakket over moeten worden gezet naar de nieuwe. Betekent het dan dat je gewoon je contract kunt opzeggen? Of misschien wel een mooi voorstel krijgen vanuit VF om te blijven.
Ik verwacht dat Vodafone wel met een interessante aanbieding zal gaan komen, ze willen tenslotte van het oude pakket af. Als mensen het oude pakket houden kost dit voor Vodafone meer geld om dit in stand te houden.
Door een interessant aanbod te doen blijven klanten zitten en kan Vodafone de oude spullen uitfaseren.
Klanten die heel graag DVB-C willen houden zullen niet graag overstappen maar uiteindelijk zal er niet aan te ontkomen zijn vrees ik.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:46

Fiber

Beaches are for storming.

Binnetie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:42:
Ja en Ja... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Binnetie
Dan ga ik dat eens goed in de gaten houden... DVB-C is is voor mij nu ideaal, ik heb ook een utp aansluiting boven, maar dan moet ik ergens dit kunnen spliten omdat ik die utp aansluiting voor de aansluiting op mijn tv (mediaspeler) wil gaan gebruiken.

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:14:
[...]

Door een interessant aanbod te doen blijven klanten zitten en kan Vodafone de oude spullen uitfaseren.
Klanten die heel graag DVB-C willen houden zullen niet graag overstappen maar uiteindelijk zal er niet aan te ontkomen zijn vrees ik.
Wat zou onder een interessant aanbod verstaan? Bijv je kijkt nu met 2 TV's via DVB-C en je zou straks dan 2 ontvangers extra moeten huren voor 10 euro (zonder opnemen).
1 of 2 jaar gratis huur?

• Binnetie
Ik meende dat een vriend van me zei dat bij KPN standaard 2 ontvangers in het abonnement zitten. Nu is KPN volgens mij een stuk duurder (niet echt meer naar gekeken sinds ik VF heb), maar die spelen daar op zo'n manier op in.
Uiteindelijk is de vraag hoe lang DVB-C nog via glasvezel blijft bestaan. Zou het niet zijn dat alle providers er afscheid van zullen nemen? Dan is de keus op een gegeven moment OF een snelle upload (voor torrents etc) OF een beter beeldkwaliteit via de kabel.

Verwijderd

of glas voor internet en kabel voor tv ;)

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32
Helemaal opgelost!!

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Binnetie
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:28:
Haha ja die oplossing was ik even vergeten O+

Verwijderd

Binnetie schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:25:
Ik meende dat een vriend van me zei dat bij KPN standaard 2 ontvangers in het abonnement zitten. Nu is KPN volgens mij een stuk duurder (niet echt meer naar gekeken sinds ik VF heb), maar die spelen daar op zo'n manier op in.
Ik heb zelf begin 2009 KPN glas besteld met toen nog analoog. Bij oplevering september 2009 was KPN al gestopt met analoog. Toen ook een aanbieding gehad voor 2 ontvangers 1 jaar huur. Maar na 1 jaar betaal je wel de volle huurprijs. Terwijl stopppen met DVB-C gewoon een besparing is voor de provider.
Op de derde ontvanger hebben we nog tot kerst mogen wachten omdat KPN niet genoeg ontvangers had.
Was een verrassing bij de installatie. De termijn had wel een maand korter gekund maar dan had KPN de eerste ontvangers niet "koper" klanten moeten sturen als vervanging van de oude ontvanger welke nog gewoon werkte.

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:28:
Ja, kan wel maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan, kabel is ook niet goedkoop.
Waarschijnlijk is een alles in één pakket plus een extra kastje voor de tweede TV toch nog goedkoper.

Verwijderd

Wanneer een oplossing te duur bevonden wordt is het probleem kennelijk niet groot genoeg...

• eymey
Daar heb je zeker gelijk in :)

Hier is het ook een afweging: Ga ik, als Vodafone stopt met ITNS, weer terug naar Telfort?

Of ga ik toch naar een hybride van TV van UPC + internet van Tweak of Vodafone? Heb ik dat er voor over?

Met Ziggo was de keus simpeler geweest: Volgens mij heb je voor rond de 18 euro per maand daar al een veel uitgebreider pakket (met meer HD ook). Voorlopig kan je daar ook voor de HTPC nog prima uit de voeten doordat ze het gebruik van 'ouderwetse' CI modules / softcam-oplossingen nog niet blocken.

Maar bij UPC kost TV only met wat meer HD dan alleen Ned. 1, 2 en 3 de hoofdprijs.

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:14:
[...]

Ja, kan wel maar daar hangt dan wel een prijskaartje aan, kabel is ook niet goedkoop.
Waarschijnlijk is een alles in één pakket plus een extra kastje voor de tweede TV toch nog goedkoper.
Vorige week kreeg ik bezoek van een Ziggo verkoper om het zomaar te noemen met een aantrekkelijke aanbieding als ik weer terug zou gaan naar Ziggo. Maar even doorgeprikt op de aanbieding en na x tijd zou de prijs tussen kabel en glasvezel zijnde VF niet groot meer zijn. Wel kon ik een setopbox krijgen met een hd en één zonder hd voor noppes.

Tegen die tijd dat ik van VF analoog kwijt raak hoop ik toch wel dat deze aanbieding nog geldt. Want even een nieuwe tv kopen en kabels te trekken gaat mij net even iets te ver.

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-02 10:51
Voor de tweakers die het al een tijdje hebben, voldoet het nieuwe pakket van Vodafone?

• tonber
tonber schreef op donderdag 24 april 2014 @ 15:34:
is het mogelijk, om na het Draytek modem, met 2 rj45 splitters, die zijn dan 2 maal 4 draads, tv-signaal naar TV, en internet naar draadloos modem, over een cat 5e utp kabel te sturen?
Werkt dit?
Uit het onderstaande schema kan je opmaken dat er bij 10Base-T and 100Base-T kabels maar 4 aders van de 8 gebruikt worden.

Je zou dus 2 verbindingen over één kabel kunnen laten lopen door aan beide zijden van de kabel zo'n 2 poorts utp contactdoos op de kabel aan te sluiten.

Op de eerste UTP poort sluit je dan (aan beide zijden) alleen de aders Wit/Oranje (pin 1), Oranje (pin 2), Wit/Groen (pin 3) en Groen (pin 6) aan.

Op de tweede UTP poort sluit je dan (aan beide zijden) alleen de aders Wit/Blauw (pin 1), Blauw (pin 2), Wit/Bruin (pin 3) en Bruin (pin 6) aan.

Op beide poorten blijven pin 4, 5, 7 en 8 dus leeg.

• ANdrode
  • Niet online
WhySoSerious? schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:42:
Voor de tweakers die het al een tijdje hebben, voldoet het nieuwe pakket van Vodafone?
Ik ben erg tevreden :)

Mijn twee kanttekeningen zijn:
  • Je moet een STB gebruik om TV te kijken. Ik heb zelf een (sterke) voorkeur voor CI+
  • Het wifi van de Draytek werkt hier niet goed maar er is hier veel interferentie. Bij een snelle scan met mijn laptop zie ik hier 25 netwerken.
Mijn "goede" adapter met externe antenne is stuk – maar het moet hier lukken om meer dan 100 netwerken te vinden. Bij een oude screenshot had ik bij een snelle scan > 35 overlappende AP's
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2395155/Screenshot%202014-03-21%2010.44.31.png

Verwijderd

tonber schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 09:12:
[...]

Werkt dit?
Uit het onderstaande schema kan je opmaken dat er bij 10Base-T and 100Base-T kabels maar 4 aders van de 8 gebruikt worden.

Je zou dus 2 verbindingen over één kabel kunnen laten lopen door aan beide zijden van de kabel zo'n 2 poorts utp contactdoos op de kabel aan te sluiten.

[...]
Ik weet niet wat je ermee wil, naar ik heb dit system een jaar lang met genoegen gebruikt. Dus ja, vwb de bekabeling werkt het (op max 100 mbit). Hou er wel rekening mee dat de standaard 'utpstekkerknijpmiddelen' uitgaan van een volledig bezette kabel; je zal zelf iets aanvullends moeten verzinnen om de stekkers stevig aan de kabels te krijgen.

• Binnetie
Weet iemand wat het betekent als het lampje 1 op de Genexis knippert? En het power lampje rood brand? Heb de Genexis al een herstart gegeven. Nu is het powerlampje groen maar blijft er bij i 1 een lampje knipperen. Dat is volgens mij de eerste poort voor IPTV. Heb ook geen internet en het lampje van DVB-C en internet branden ook niet.

Edit:
Lampje op i1 brand nu
De beide lampjes voor telefonie knipperen nu.

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 25-04-2014 15:40 ]

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Als beide telefonie-lampjes knipperen, dan meldt het modem aan op het netwerk.
Is hij nu wel goed opgestart?

• Binnetie
Nee, powerlampje brand groen
De 2 telefonie lampjes knipperen elke seconde een keer. Dit doen ze nu een minuut of 10

[ Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 25-04-2014 16:18 ]

• Kangodo
Even gecontroleerd en het gaat om een storing, hele PoP ligt er uit.
Het is bekend bij Vodafone en een oplossing komt er aan.

• Binnetie
Heel erg bedankt voor de snelle hulp! Is dit op woonplaatsniveau? Of hoe moet ik dat zien?

[ Voor 26% gewijzigd door Binnetie op 25-04-2014 16:30 ]

Verwijderd

Meer een wijk volgens mij heeft een POP rond de 2000 aansluitingen. Deze zijn natuurlijk niet allemaal ingebruik

• Binnetie
Kangodo heeft het via PM uitgelegd. Het is op wijkniveau. Ik zie toevallig op Twitter via de search ook een tweet van iemand die geen internet heeft. Maar deze persoon zit bij Lijbrandt...

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Binnetie schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:55:
Kangodo heeft het via PM uitgelegd. Het is op wijkniveau. Ik zie toevallig op Twitter via de search ook een tweet van iemand die geen internet heeft. Maar deze persoon zit bij Lijbrandt...
Ja dan is het dus groter als alleen Vodafone, dan is de impact iig de kpn itns providers dat aangesloten zijn op die PoP.

• Binnetie
Inmiddels werkt alles weer. De lampjes branden weer zoals ze moeten doen. Al met al toch nog snel opgelost. Het was dat ik toevallig eerder naar huis gegaan was anders had ik er niks van gemerkt.

• HoppyF
Ik heb iets vreemds vandaag, ik probeer bij de website van de Agis ziektekostenverzekeraar te komen maar dit lukt niet.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat de hele site van Agis eruit ligt, maar uitgesloten is het ook niet.
Voor de rest heb ik eigenlijk geen problemen.

Kunnen jullie bij de site?
http://www.agisweb.nl/

C:\Users\HoppyF>tracert agisweb.nl

Traceren van de route naar agisweb.nl [194.104.123.32]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms <1 ms <1 ms CISCO01769 [192.168.1.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms 188-xxx-xxx-xxx.FTTH.ispfabriek.nl [188.xxx.xxx.xxx]
3 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.157
4 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.38
5 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.37
6 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.134
7 4 ms 4 ms 4 ms kpn-itns.nikhef.openpeering.nl [82.150.153.185]

8 5 ms 6 ms 4 ms r22.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [195.69.144.36]
9 13 ms 13 ms 13 ms ae-5.r03.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net [129.250.4.1
86]
10 13 ms 10 ms 10 ms po-6.r01.londen05.uk.bb.gin.ntt.net [129.250.6.2
6]
11 12 ms 10 ms 14 ms ae-2.r02.londen05.uk.bb.gin.ntt.net [129.250.5.1
11]
12 11 ms 11 ms 11 ms 82.112.115.186
13 36 ms 11 ms 11 ms t2c3-xe-0-3-2-0.uk-lof.eu.bt.net [166.49.237.64]

14 48 ms 11 ms 12 ms t2c3-xe-0-0-0-0.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.208.21
2]
15 11 ms 14 ms 11 ms t2as2-te1-1.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.200.99]
16 14 ms 14 ms 16 ms 166-49-149-174.eu.bt.net [166.49.149.174]
17 * * * Time-out bij opdracht.
18 * * * Time-out bij opdracht.
19 * * * Time-out bij opdracht.
20 * * * Time-out bij opdracht.
21 * * * Time-out bij opdracht.
22 * * * Time-out bij opdracht.
23 * * * Time-out bij opdracht.
24 *

• WhySoSerious?
Website werkt hier gewoon. En ik heb internet van Tweak.

• HoppyF
WhySoSerious? schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:13:
Website werkt hier gewoon. En ik heb internet van Tweak.
Dat bedoel ik maar!
Toch een Vodafone probleem?

• --WaaZaa--
Nee, lijkt meer aan de andere kant. Via Ziggo werkt het hier ook niet.

prutsert

• HoppyF
--WaaZaa-- schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:21:
Nog gekker, ligt er dus ergens een route uit...
Wellicht zijn er dus nog veel meer website getroffen.

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-02 11:31
Hier wel, via Caiway. Maar mijn trace loopt heel anders dan die van Hoppy. Ik ga via Amsterdam naar Parijs over Cogentco. Echter, na jouw hop 16 krijg ik ook een timeout.

• WhySoSerious?
Tracing route to agisweb.nl [194.104.123.32]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.254
2 5 ms 5 ms 5 ms 195.190.242.21
3 21 ms 11 ms 10 ms fo1-ve203.nikhef.cambrium.net [217.19.16.78]
4 30 ms 14 ms 10 ms fo1-ve203.tc3.cambrium.net [217.19.16.77]
5 7 ms 7 ms 7 ms ix-1-1-0-505.tcore1.AD1-Amsterdam.as6453.net [19
5.219.150.41]
6 48 ms 8 ms 8 ms ams-ix.bt.com [195.69.144.108]
7 8 ms 9 ms 8 ms t2as2-te1-1.nl-ams2.eu.bt.net [166.49.200.99]
8 12 ms 12 ms 11 ms 166-49-149-174.eu.bt.net [166.49.149.174]
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.

• LED-Maniak
  • Laatst online: 23:51
Pfff, hoe lang moet het aansluiten nog duren.

Sinds 28 Februari wacht ik en er is geen vooruitzicht wanneer ik aangesloten word. Heb inmiddels alweer tweemaal mijn oude contract moeten verlengen en het begint langzaamaan interessant te worden om de hele boel af te blazen.. :/

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:55
LED-Maniak schreef op zondag 27 april 2014 @ 13:37:
Pfff, hoe lang moet het aansluiten nog duren.

Sinds 28 Februari wacht ik en er is geen vooruitzicht wanneer ik aangesloten wordt. Heb inmiddels alweer tweemaal mijn oude contract moeten verlengen en het begint langzaamaan interessant te worden om de hele boel af te blazen.. :/
Ik vanaf 28 januari. Eerst zouden ze aansluiten op 1 april, toen 1 mei en nu komen ze pas 12 mei. Ben er eigenlijk wel klaar mee.

DaveD

• tonber
--WaaZaa-- schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:21:
Via UPC:

Deze pagina kan niet worden weergegeven

•Controleer of het webadres http://www.agisweb.nl juist is.
•Zoek de pagina met een zoekmachine.
•Vernieuw de pagina na een paar minuten.

• Barre73
Ook geen verbinding via Vodafone nieuw pakket. En dit keer geloof ik niet dat het aan Vodafone ligt want alle andere pagina's die het eerder niet deden doen het nu wel. Dus dat probleempje is al lang opgelost.

• koekkoek
Hier werkt www.agisweb.nl prima op het nieuwe vodafone pakket.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-02 16:06

thof

FP ProMod
www.agisweb.nl is ook niet bereikbaar met mijn ADSL2+ verbinding van Online. Lijkt dus een groter probleem te zijn dan Vodafone. Wellicht zoals hier boven een defecte route, of een probleem aan de kant van Agis zelf.

Edit: Op de Twitter van Agis (@AgisWeb) zijn al replies te zien van 25 april over een storing. Wellicht dat die nog niet opgelost zijn: https://twitter.com/Agisweb

[ Voor 27% gewijzigd door thof op 27-04-2014 18:58 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• HoppyF
Barre73 schreef op zondag 27 april 2014 @ 17:09:
Ook geen verbinding via Vodafone nieuw pakket. En dit keer geloof ik niet dat het aan Vodafone ligt want alle andere pagina's die het eerder niet deden doen het nu wel. Dus dat probleempje is al lang opgelost.
Hoe kan het bij Dannyreuser met het nieuwe pakket dan wel werken?
Aan de reacties te zien werkt het mij meer providers niet maar bij sommige ook wel wat dan wel vreemd is omdat de website vanuit één plek gehost wordt (mag ik aannemen).

Verwijderd

agisweb.nl kan ik hier wel bereiken met "oude" VF

• Barre73
Leuk.. een mysterie :-)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:46

Fiber

Beaches are for storming.

HoppyF schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:09:
Ik heb iets vreemds vandaag, ik probeer bij de website van de Agis ziektekostenverzekeraar te komen maar dit lukt niet.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat de hele site van Agis eruit ligt, maar uitgesloten is het ook niet.
Voor de rest heb ik eigenlijk geen problemen.

Kunnen jullie bij de site?
http://www.agisweb.nl/

[...]
Raar verhaal...

Ik heb ongeveer dezelfde traceroute, maar kan de website verder wel gewoon bereiken... O-)

(Via XMSnet)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Traceroute has started&#8230;

traceroute to agisweb.nl (194.104.123.32), 64 hops max, 72 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  1.276 ms  0.747 ms  0.728 ms
 2  188-142-58-1.ftth.ispfabriek.nl (188.142.58.1)  1.427 ms  1.269 ms  1.267 ms
 3  188.142.0.38 (188.142.0.38)  4.373 ms  5.488 ms  4.673 ms
 4  188.142.0.37 (188.142.0.37)  7.624 ms  5.300 ms  4.084 ms
 5  188.142.0.46 (188.142.0.46)  4.203 ms  4.099 ms  4.159 ms
 6  kpn-itns.nikhef.openpeering.nl (82.150.153.185)  15.758 ms  4.596 ms  4.475 ms
 7  r22.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (195.69.144.36)  5.248 ms  6.830 ms  5.151 ms
 8  ae-5.r03.amstnl02.nl.bb.gin.ntt.net (129.250.4.186)  14.228 ms  22.430 ms  14.375 ms
 9  po-6.r01.londen05.uk.bb.gin.ntt.net (129.250.6.26)  11.178 ms  14.341 ms  14.162 ms
10  ae-2.r02.londen05.uk.bb.gin.ntt.net (129.250.5.111)  13.152 ms  11.931 ms  13.291 ms
11  82.112.115.186 (82.112.115.186)  12.952 ms  13.271 ms  12.921 ms
12  t2c3-xe-0-3-3-0.uk-lof.eu.bt.net (166.49.237.68)  13.363 ms  16.580 ms  12.173 ms
13  t2c3-xe-1-0-1-0.nl-ams2.eu.bt.net (166.49.208.218)  11.963 ms  12.053 ms  12.598 ms
14  t2as2-te1-1.nl-ams2.eu.bt.net (166.49.200.99)  12.941 ms  12.117 ms  11.918 ms
15  166-49-149-174.eu.bt.net (166.49.149.174)  15.204 ms  15.736 ms  15.299 ms
16  * * *
17  * * *
18  * * *
19  * * *
20  * * *
21  * * *
22  * * *
23  * * *
24  * * *
25  * * *
26  * * *
27  * * *
28  * * *

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HoppyF
Hier kan ik de website www.agisweb.nl nog steeds niet bereiken.
Het lijkt er dus ook niet op dat er toevallig weekendwerkzaamheden/onderhoud zijn geweest.
Ik geef het op!

Edit:
Na ca 09:30 kreeg ik opeens de website wel te zien.
Ergens is er dus iemand "wakker" geworden.

[ Voor 23% gewijzigd door HoppyF op 28-04-2014 10:01 ]

• ANdrode
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:05:
Hier kan ik de website www.agisweb.nl nog steeds niet bereiken.
Het lijkt er dus ook niet op dat er toevallig weekendwerkzaamheden/onderhoud zijn geweest.
Volgens Agis op Twitter was het een bekend probleem. Ik gok dat het aan hun kant zat.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-02 17:49
Vandaag heb ik de doos met de installatie-onderdelen ontvangen. In de handleiding(en) wordt gesproken over een welkomstbrief die ik al zou moeten hebben ontvangen. Hebben jullie deze toevallig ook later gekregen dan de doos?

Daarnaast zou ik eigenlijk wel willen weten hoe breed het modem precies is, om eventueel iets aan te passen in de meterkast. De doos van het modem is echter verzegeld. Weten jullie toevallig de breedte?

Oh ja, ten slotte ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar jullie ervaringen met beeldkwaliteit van het televisie-gedeelte. De monteur komt 5 mei. Als het beeld goed is, zou het het meest handig zijn als ik de kabels de zondag ervoor al trek. Ik ben alleen wat huiverig. Als het beeld namelijk niet goed is, blijf ik wat televisie betreft misschien liever bij de kabel en zet ik het televisie-gedeelte van Vodafone uit. Kabels veranderen is dan natuurlijk niet nodig. Hoe verhoudt zich het beeld dus ten opzichte van de kabel?

[ Voor 38% gewijzigd door Rhodez op 28-04-2014 13:52 ]

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-02 10:02
Ik zou even wachten en de kabels later trekken. Dan kun je evt. met een losse kabel testen welk beeld je nu zelf beter vindt.

• koekkoek
Heeft iemand met het nieuwe abo al een rekening/afschrijving gehad?

• Barre73
dannyreuser schreef op maandag 28 april 2014 @ 15:23:
Heeft iemand met het nieuwe abo al een rekening/afschrijving gehad?
Nee, maar dat zal pas begin mei worden neem ik aan. Betaal je voor april (vanaf je activatiedatum) en direct voor mei erbij. + de 30 euro activatiekosten.
Even een flinke rekening dus.

• Barre73
Rhodez schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:49:
Vandaag heb ik de doos met de installatie-onderdelen ontvangen. In de handleiding(en) wordt gesproken over een welkomstbrief die ik al zou moeten hebben ontvangen. Hebben jullie deze toevallig ook later gekregen dan de doos?

Daarnaast zou ik eigenlijk wel willen weten hoe breed het modem precies is, om eventueel iets aan te passen in de meterkast. De doos van het modem is echter verzegeld. Weten jullie toevallig de breedte?

Oh ja, ten slotte ben ik eigenlijk wel erg benieuwd naar jullie ervaringen met beeldkwaliteit van het televisie-gedeelte. De monteur komt 5 mei. Als het beeld goed is, zou het het meest handig zijn als ik de kabels de zondag ervoor al trek. Ik ben alleen wat huiverig. Als het beeld namelijk niet goed is, blijf ik wat televisie betreft misschien liever bij de kabel en zet ik het televisie-gedeelte van Vodafone uit. Kabels veranderen is dan natuurlijk niet nodig. Hoe verhoudt zich het beeld dus ten opzichte van de kabel?
Beeld is echt prima. Niet te vergelijken met de "slechtere"streams van KPN.

Je kan zelf zien hoe groot het modem is. Zit namelijk in de doos. Dat is die Draytek doos met die sticker overheen. Die mag je gewoon openmaken hoor. Het is geen zegel of zo. Staat ook niet op dat je 'em niet mag openmaken. Alleen dat de Vodafone monteur dit moet installeren. En die sticker zit er ook op omdat Vodafone een aantal nodige zaken tussendoor in die verpakking heeft gestopt in plaats van in de grote doos zelf. Zaken die gevoelig zijn voor beschadigingen, zoals een glasvezelpatchkabel en zo..
En door die sticker kunnen ze bij het verzendhuis zien dat de doos niet origineel van Draytek is maar al is aangevuld.

Trouwens: bedenk wel dat als je het TV gedeelte uit zet, je de combinatiekorting van 10 euro per maand kwijt bent. Dan wordt het misschien een dure grap om te combineren met TV van de kabel.

[ Voor 19% gewijzigd door Barre73 op 28-04-2014 22:41 ]

Verwijderd

Ik ervaar hier in de Oude IJsselstreek de laatste 2 maanden problemen met trage en/of verbroken verbindingen. Ik haal dan bijvoorbeeld maar 6 van de 100 mbit. Vaak vinden deze problemen na 12 uur 's nachts plaats. Zijn hier meer mensen die dit probleem ervaren?

Ik heb het probleem al bij Vodafone voorgelegd. Alleen komt er geen oplossing. Het opsturen van nieuwe hardware houdt een keer op. Het duurt alleen weken voordat ze gaan beseffen dat het probleem niet in de hardware zit. Ze moeten er nu nog achter komen... Iemand een idee hoe ik onder dit contract uit kan komen?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 02:06:
Ik ervaar hier in de Oude IJsselstreek de laatste 2 maanden problemen met trage en/of verbroken verbindingen. Ik haal dan bijvoorbeeld maar 6 van de 100 mbit. Vaak vinden deze problemen na 12 uur 's nachts plaats. Zijn hier meer mensen die dit probleem ervaren?

Ik heb het probleem al bij Vodafone voorgelegd. Alleen komt er geen oplossing. Het opsturen van nieuwe hardware houdt een keer op. Het duurt alleen weken voordat ze gaan beseffen dat het probleem niet in de hardware zit. Ze moeten er nu nog achter komen... Iemand een idee hoe ik onder dit contract uit kan komen?
Ligt er helemaal aan waar het probleem ligt! Als het een probleem is van je bekabeling, of van de wifi is er weinig wat wij van Vodafone zelf kunnen doen, je zou kunnen proberen om het kanaal aan te passen. Of door zonder router een kabel op het modem aan te sluiten en dan kijken of het dan wel een stabiele verbinding is.

Als je direct bekabeld last hebt van deze issues raad ik je aan om op het moment dat het niet werkt contact op te nemen. Zorg wel dat dit direct bekabeld is, aangezien dat één van de eerste dingen is dat wij vragen ;)

• Barre73
En schakel anders ook op met ITNS (operatortje of operatortje2). 99 procent kans dat dit een oud pakket Vodafone is wat dus via de ISP fabriek loopt. En daar heeft Vodafone zelf heel weinig invloed op naar ik aanneem.

• DaveD1109
Ik heb het pakket ook binnen en 12 mei komen ze mij aansluiten. Weet iemand wanneer de lijn actief is? Heb hier nog een oude genesix hangen in de meterkast namelijk.

DaveD

• ANdrode
  • Niet online
DaveD1109 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:33:
Ik heb het pakket ook binnen en 12 mei komen ze mij aansluiten. Weet iemand wanneer de lijn actief is? Heb hier nog een oude genesix hangen in de meterkast namelijk.
Heb je de afspraak met Guidion al staan? Bij mij stond er iets in hun informatiemail over het naar voor schuiven van de afspraak nadat ik het pakket binnen had ;).

En op de dag dat het pakket binnen was brandde het WAN lampje op de Genexis wanneer ik de adapter in het stopcontact deed. Via de poorten kreeg ik volgens mijn herinnering geen IP pakketten binnen en/of DHCP replies. Ik weet niet of de iss.glasoperator.nl site die de monteur later gebruikte te bereiken was.

[ Voor 1% gewijzigd door ANdrode op 29-04-2014 22:09 . Reden: duidelijker ]

• DaveD1109
ANdrode schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:52:
[...]

Heb je de afspraak met Guidion al staan? Bij mij stond er iets in over het naar voor schuiven van de afspraak nadat ik het pakket binnen had ;).

En op de dag dat het pakket binnen was brandde het WAN lampje op de Genexis wanneer ik de adapter in het stopcontact deed. Via de poorten kreeg ik volgens mijn herinnering geen IP pakketten binnen en/of DHCP replies. Ik weet niet of de iss.glasoperator.nl site die de monteur later gebruikte te bereiken was.
Gast!!! Bedankt man! Net gebeld en wordt nu een week eerder aangesloten! Stond inderdaad onderaan de mail vermeld! Dat vandie site zal ik even testen.

DaveD

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

Heb je de afspraak met Guidion al staan? Bij mij stond er iets in over het naar voor schuiven van de afspraak nadat ik het pakket binnen had ;).

Dit is iets wat bij mij ook niet bekend was! Weer een methode om de gelukkige klant aan de lijn te hebben ;) Bedankt voor de tip.

• Barre73
[...]

Wat heeft de Genexis hiermee te maken? Die wordt door Vodafone toch helemaal omzeild middels een glaspatchkabel naar de Draytek?

Oh wacht... Jij had nog een Genexis met oude actieve NT erop zitten? En ergens in de PoP was jouw patch al gezet waardoor de Geenxis wel een WAN verbinding detecteerde. Waar hij verder niks mee kan omdat de GEenxis niet geprovisioned is voor de Vodafone diensten.

Dus antwoord op je laatste vraag is simpel: Die site is alleen te bereiken via de Draytek nadat de monteur deze had aangesloten.

• DaveD1109
Barre73 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:30:
[...]

Wat heeft de Genexis hiermee te maken? Die wordt door Vodafone toch helemaal omzeild middels een glaspatchkabel naar de Draytek?

Oh wacht... Jij had nog een Genexis met oude actieve NT erop zitten? En ergens in de PoP was jouw patch al gezet waardoor de Geenxis wel een WAN verbinding detecteerde. Waar hij verder niks mee kan omdat de GEenxis niet geprovisioned is voor de Vodafone diensten.

Dus antwoord op je laatste vraag is simpel: Die site is alleen te bereiken via de Draytek nadat de monteur deze had aangesloten.
De genesix hangt bij mij nog en wat ik begrepen heb is de lijn altijd actief. De genesix hang hier al een jaar ongebruikt in de meterkast.

DaveD

• HoppyF
DaveD1109 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:46:
[...]

De Genexis hangt bij mij nog en wat ik begrepen heb is de lijn altijd actief. De Genexis hangt hier al een jaar ongebruikt in de meterkast.
Begrijp ik het goed dat je geen glasvezelabonnement had en nu voor het eerst een nieuw Vodafone abonnement gaat krijgen?
Als dat zo is snap ik niet waar die Genexis vandaan komt, als je geen glasvezelabonnement hebt zit er een dummy waar wel de glasvezels in afgemonteerd zijn maar er geen actieve componenten aanwezig zijn.

• DaveD1109
Had inderdaad een glasvezel abo en ben daarna overgestapt naar ziggo. De genesix is echter altijd blijven hangen.

DaveD

• RegurBellej
  • Laatst online: 15-11-2025
Ik lees veel wisselende reacties en ervaringen in allerlei diverse situaties over het Glasvezel van Vodafone.

Ik heb net een nieuwe woning (160meter cat6 door de woning heen getrokken, switches en wandcontactdozen voor apart signaal IPTV en Internet) waar glasvezel nog niet in de woning ligt, maar aan de rand van het perceel tegen het huis aan (volgens Reggefiber, gemeente Raalte).
Er is geen bestaand abonnement in de woning, de woning heeft nml 6 maanden leeg gestaan, wellicht is dit iets wat in mijn voordeel werkt?

Nu zie ik de aanbieding van Vodafone (37,50 voor 50/50 alles in 1, inclusief wifi modem/router en interactieve TV ontvanger), zeer interessant. Het enige minpunt wat ik zie is de levertijd van 10 weken.

Ik verwacht dat ik pas eind Mei/begin Juni in de woning zal gaan wonen, dus even wachten is niet zo'n probleem. Maar 10 weken vind ik echter wel lang.

Door het vele klussen niet echt de mogelijkheid gehad om me er goed in te verdiepen.
Helaas duurt de actie nog maar een dag, maar wat zouden jullie aanraden?
Of zijn er wellicht ervaringen van mensen in een vergelijkbare situatie?

Hoe is de kwaliteit in gebruik en wat zou ik kunnen verwachten qua opleversnelheid?

[ Voor 6% gewijzigd door RegurBellej op 29-04-2014 22:32 ]

• Kangodo
Ik zie de actie niet precies?
Wat jij aangeeft is gewoon wat de website aanbiedt. Deze actie blijft gewoon lopen.

Mijn advies is om de aanvraag bijna volledig in te vullen.
Nét voor het einde zie je de snelst mogelijke datum, daar kun je dan van uit gaan.

• RegurBellej
Kangodo schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:22:
Ik zie de actie niet precies?
Wat jij aangeeft is gewoon wat de website aanbiedt. Deze actie blijft gewoon lopen.

Mijn advies is om de aanvraag bijna volledig in te vullen.
Nét voor het einde zie je de snelst mogelijke datum, daar kun je dan van uit gaan.
De actie zag ik op breedbandwinkel:

http://www.breedbandwinke...ef=alles-in-een-pakketten

Waar zag je die snelst mogeljike datum?
Via breedbandwinkel website of via Vodafone?

[ Voor 6% gewijzigd door RegurBellej op 29-04-2014 22:40 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
RegurBellej schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 22:33:
[...]

De actie zag ik op breedbandwinkel:

http://www.breedbandwinke...ef=alles-in-een-pakketten

Ik denk dat jij bij het invullen bedoeld op de website van Vodafone zelf?
Zelfde actie ;) Deze zal gewoon doorlopen naar ons weten!
Wel vreemd dat dit zo vermeld staat op de Breedbandwinkel... Wellicht bedoelen ze daarmee de eenmalige korting van €10,- van breedbandwinkel zelf?

[ Voor 8% gewijzigd door Dazzler2120 op 29-04-2014 22:39 ]

• Barre73
RegurBellej schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:46:
Ik lees veel wisselende reacties en ervaringen in allerlei diverse situaties over het Glasvezel van Vodafone.

Ik heb net een nieuwe woning (160meter cat6 door de woning heen getrokken, switches en wandcontactdozen voor apart signaal IPTV en Internet) waar glasvezel nog niet in de woning ligt, maar aan de rand van het perceel tegen het huis aan (volgens Reggefiber, gemeente Raalte).
Er is geen bestaand abonnement in de woning, de woning heeft nml 6 maanden leeg gestaan, wellicht is dit iets wat in mijn voordeel werkt?

Nu zie ik de aanbieding van Vodafone (37,50 voor 50/50 alles in 1, inclusief wifi modem/router en interactieve TV ontvanger), zeer interessant. Het enige minpunt wat ik zie is de levertijd van 10 weken.

Ik verwacht dat ik pas eind Mei/begin Juni in de woning zal gaan wonen, dus even wachten is niet zo'n probleem. Maar 10 weken vind ik echter wel lang.

Door het vele klussen niet echt de mogelijkheid gehad om me er goed in te verdiepen.
Helaas duurt de actie nog maar een dag, maar wat zouden jullie aanraden?
Of zijn er wellicht ervaringen van mensen in een vergelijkbare situatie?

Hoe is de kwaliteit in gebruik en wat zou ik kunnen verwachten qua opleversnelheid?
Dat er geen actieve lijn in de woning aanwezig is geweest is verder niet in je voor- of nadeel. DIt moet dus nog gedaan worden door Reggefiber. Dat heeft een doorlooptijd van max 21 dagen. Die gaan niet af van je levertijd bij Vodafone. Ik was 1 van de eersten die werd geactiveerd op het nieuwe Vodafone pakket (in de buurgemeente :) ) begin april maar het lijkt er meer op dat de levertijd van 10 weken te maken heeft met de grote belangstelling en vooral met de capaciteit van de monteurs die Vodafone naar de klant stuurt. Zonder monteur kan er niet geinstalleerd worden. En dat is niet de Reggefiber monteur die bij jou de aansluiting naar binnen moet brengen. Bij veel andere providers wel maar bij Vodafone niet. Daar komt een aparte monteur voor.

Dus ik zeg: aanvragen via Internet. Kijken wat er aan het eind als mogelijke leverdatum komt. Dan heb je nog een week wettelijke bedenktijd en die tijd kan je gebruiken om te bellen met Vodafone om te kijken of het iets versneld zou kunnen worden.

En zoals je hierboven al ziet van Dazzler2120 (die van Vodafone is): De 10 euro korting per maand voor het eerste jaar is gewoon nog geldig hoor., Loopt niet morgen af.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 30-04-2014 00:02 ]

• Barre73
DaveD1109 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 19:46:
[...]

De genesix hangt bij mij nog en wat ik begrepen heb is de lijn altijd actief. De genesix hang hier al een jaar ongebruikt in de meterkast.
De lijn is zeker niet altijd actief. Anders was dat WAN lampje altijd wel blijven branden. Maar het is nu duidelijk dus. Het actieve deel van de Genexis had eigenlijk terug gemoeten naar de provider maar dat retourbeleid gaat al jaren heel slecht dus heel veel mensen hebben em nog in huis, of er op zitten zoals bij jou.
En die reageert inderdaad op het patchen van jouw woning in de PoP. Hij kan er alleen niks mee-> want Vodafone dus niet geschikt voor die Genexis.

• DaveD1109
Barre73 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:05:
[...]

De lijn is zeker niet altijd actief. Anders was dat WAN lampje altijd wel blijven branden. Maar het is nu duidelijk dus. Het actieve deel van de Genexis had eigenlijk terug gemoeten naar de provider maar dat retourbeleid gaat al jaren heel slecht dus heel veel mensen hebben em nog in huis, of er op zitten zoals bij jou.
En die reageert inderdaad op het patchen van jouw woning in de PoP. Hij kan er alleen niks mee-> want Vodafone dus niet geschikt voor die Genexis.
Ahh oké! Krijg de melding van ipv4 en ipv6 niet gevonden ofzo. Heb begrepen dat dat te maken heeft met het nog niet hebben van een geldig ip adres?

DaveD

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
DaveD1109 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 07:14:
[...]

Ahh oké! Krijg de melding van ipv4 en ipv6 niet gevonden ofzo. Heb begrepen dat dat te maken heeft met het nog niet hebben van een geldig ip adres?
Als je nog niet aangesloten bent kun je inderdaad heel moeilijk een geldig IP adres krijgen ;)

• RegurBellej
Barre73 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 00:00:
[...]

Dat er geen actieve lijn in de woning aanwezig is geweest is verder niet in je voor- of nadeel. DIt moet dus nog gedaan worden door Reggefiber. Dat heeft een doorlooptijd van max 21 dagen. Die gaan niet af van je levertijd bij Vodafone. Ik was 1 van de eersten die werd geactiveerd op het nieuwe Vodafone pakket (in de buurgemeente :) ) begin april maar het lijkt er meer op dat de levertijd van 10 weken te maken heeft met de grote belangstelling en vooral met de capaciteit van de monteurs die Vodafone naar de klant stuurt. Zonder monteur kan er niet geinstalleerd worden. En dat is niet de Reggefiber monteur die bij jou de aansluiting naar binnen moet brengen. Bij veel andere providers wel maar bij Vodafone niet. Daar komt een aparte monteur voor.

Dus ik zeg: aanvragen via Internet. Kijken wat er aan het eind als mogelijke leverdatum komt. Dan heb je nog een week wettelijke bedenktijd en die tijd kan je gebruiken om te bellen met Vodafone om te kijken of het iets versneld zou kunnen worden.

En zoals je hierboven al ziet van Dazzler2120 (die van Vodafone is): De 10 euro korting per maand voor het eerste jaar is gewoon nog geldig hoor., Loopt niet morgen af.
Bedankt voor de reacties.
Het monteur verhaal was me duidelijk. Reggefiber komt immers pas nadat ik een abonnement heb afgesloten, dus ik krijg Reggefiber over de vloer en daarna de "vodafone monteur".

Helaas zie ik die mogelijk levertijd nergens terugkomen.
Zowel niet als ik het process tot aan bevestigen doorloop op de breedbandwinkel website als op de vodafone website, wellicht zie ik iets over het hoofd of moet ik juist wel bevestigen en dan middels bedenktijd wat doen?

Andere meer technische vraag.
Ik heb alle UTP CAT6 kabels naar de meterkast getrokken, van alle ruimte in huis.
In de meterkast heb ik dan 2 switches. 1 switch voor IPTV en 1 switch voor Internet. Vanuit beide switches loopt dus 1 kabel naar elke ruimte, waar ze vervolgens middels wandcontactdoos beschikbaar zijn.
Op elke wandcontactdoos heb ik dus een IPTV en een Internet signaal.

Kan ik vanuit het modem/router zo een kabeltje naar beide switches trekken, en heb ik daarmee direct plug&play TV / internet (even niet de settopboxen / decoders meegenomen).

Over decoders gesproken, je krijgt een gratis interactieve TV decoder (in bruikleen), deze kan ik dan toch op de UTP aansluiten en middels HDMI aan m'n TV of receiver verbinden?

• DaveD1109
Haalt de monteur eigenlijk ook die genesix weg? En gaat itv op een aparte aansluiting op de draytek net als bij de genesix?

DaveD

• DaveD1109
RegurBellej schreef op woensdag 30 april 2014 @ 09:22:
[...]

Bedankt voor de reacties.
Het monteur verhaal was me duidelijk. Reggefiber komt immers pas nadat ik een abonnement heb afgesloten, dus ik krijg Reggefiber over de vloer en daarna de "vodafone monteur".

Helaas zie ik die mogelijk levertijd nergens terugkomen.
Zowel niet als ik het process tot aan bevestigen doorloop op de breedbandwinkel website als op de vodafone website, wellicht zie ik iets over het hoofd of moet ik juist wel bevestigen en dan middels bedenktijd wat doen?

Andere meer technische vraag.
Ik heb alle UTP CAT6 kabels naar de meterkast getrokken, van alle ruimte in huis.
In de meterkast heb ik dan 2 switches. 1 switch voor IPTV en 1 switch voor Internet. Vanuit beide switches loopt dus 1 kabel naar elke ruimte, waar ze vervolgens middels wandcontactdoos beschikbaar zijn.
Op elke wandcontactdoos heb ik dus een IPTV en een Internet signaal.

Kan ik vanuit het modem/router zo een kabeltje naar beide switches trekken, en heb ik daarmee direct plug&play TV / internet (even niet de settopboxen / decoders meegenomen).

Over decoders gesproken, je krijgt een gratis interactieve TV decoder (in bruikleen), deze kan ik dan toch op de UTP aansluiten en middels HDMI aan m'n TV of receiver verbinden?
Werkt het als ik een kabel voor itv en een voor telefoon trek door de kruipruimte naar de woonkamer en daar in de muur bevestig aan een contactdoos met utp en telefoon aansluiting? En daar dan vervolgens de utp voor itv indoet? Of krijg ik dan signaal verlies?

DaveD

• RegurBellej
DaveD1109 schreef op woensdag 30 april 2014 @ 10:39:
[...]

Werkt het als ik een kabel voor itv en een voor telefoon trek door de kruipruimte naar de woonkamer en daar in de muur bevestig aan een contactdoos met utp en telefoon aansluiting? En daar dan vervolgens de utp voor itv indoet? Of krijg ik dan signaal verlies?
Dit heb ik ook gedaan, alleen heb ik 2 UTP's kabels getrokken en geen telefoonkabels omdat ik geen vaste lijn nodig heb, daar heb ik mijn mobiel voor.

Waarom zou je signaal verlies krijgen? Over afstanden voor huis, tuin en keuken gebruik zou hier geen sprake van moeten zijn. *correct me if i'm wrong*
Pagina: 1 ... 44 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.