Barre73 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:21:
Ik sluit me qua ervaringen aan bij Danny alleen kom ik niet van UPC maar van Telfort Glasvezel en dan ben ik heel eerlijk: Het Vodafone product kan er nog niet tegen op. Dat zappen langzamer gaat dan bij de DVB-C van UPC moge duidelijk zijn. Dat zit in de IP techniek. Maar zappen op de Entone is gewoon iets langzamer dan op de Amino's.
Ik blijf bij mijn metingen van eerst (2.8-3.5 seconden
aan zwarte frames in video opname van TV beeld). Niet snel maar ook niet storend.
Je kan wel met één van de gekleurde knopjes (blauw?) de "kale" zenderlijst in beeld krijgen. Daar kan je snel overheen scrollen om naar een zender te gaan. Een nummer van een zender invoeren > 10 werkt hier namelijk niet zo goed. Daarnaast kan ik de zender nummers niet onthouden

.
Internet is bij mij niet goed. Veel momenten van slechte prestaties. Snelheden die langer zijn dan gewenst. Sites die tergend langzaam laden en een aantal sites die het helemaal niet doen. Toevallig ook nog eens een paar die ik veel bezocht. Daar moet komende week echt wat aan gebeuren anders is het snel klaar ben ik bang.
Ik krijg echt hele gekke routes. Bij sommige routes naar de AMS-IX gaat het goed. Bij andere requests zijn er willekeurige timeouts. Een groot deel van verkeer lijkt via transit (Cogent/NTT/HE) te gaan en werkt goed. Ook wordt ander verkeer naar een adres in de buurt (NDIX) direct vanaf de router met een private ip naar de NDIX gestuurd zonder extra hop. Ik vermoed dus dat die infra op een NDIX locatie staat.
Andere route's vind ik "raar". Zie bijvoorbeeld
deze afgeknipte traceroute van www.bb.co.uk; Waarom gaat de peering via
Ziggo en is de route zo lang?
Vanaf andere machine's heb ik een route van 7-8 hops tot ik bij het BBC netwerk zit.
Ik gebruik nu een groot deel van de dag VPN…
Draadloos bereik had ik beter verwacht (Danny blijkbaar niet) van een Draytek. Ik heb dit weekend de Draytek in bridge modus gezet en mijn eigen TP link er weer achter gezet.
In echte bridge modus? Moet je daarvoor de helpdesk bellen? Ik zit namelijk in user/user mode op de router.
Het is een single stream wifi access point en hier doet hij het niet lekker. Er zijn hier veel andere access points, maar met veel tweaken (kanaal, 20/40 mhz, etc) haal ik geen goede snelheden
(20-25 mbit down, 30 up, maar ook met drops/timeouts). Mijn 1043ND haalt
wel goede performance.
[
Voor 1% gewijzigd door
ANdrode op 22-04-2014 10:43
. Reden: duidelijker ]