Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.899 views

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
HoppyF schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:06:
[...]

Ik hoop het!
Straks even kijken als ik thuis ben.
Gebruik je het oude of nieuwe Vodafone pakket?
Ik in iedergeval niet, in het menu kan ik alleen kiezen voor stereo of digitaal ac3. Met digitaal ac3 krijg ik helemaal geen geluid op rtl.

Trouwens ook jammer dat de taal niet is aan is te passen naar engels.

[ Voor 9% gewijzigd door koekkoek op 17-04-2014 18:10 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:30
apis29 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:46:
[...]

Hier nog een persbericht (zonder het over specs te hebben verder): http://perssupport.nl/aps...parql+biedt+standaard+HBO

Zo te lezen al gratis HBO in the basis tv pakket 8) (maar dan geen HD zenders). Maar het uitgebreide tv pakket + een 50/50 voor bijelkaar 59 euro is wel interessant O-)
Het is een dooie mus...
HoppyF in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 2"

Sparql is dus net als Vodafone een gewone KPN "dozenschuiver".
Rest van de discussie hoort thuis in het Tweak topic omdat Sparql via Tweak levert.

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 12:12
Oud pakket, juni 2013 aangesloten
HoppyF schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:06:
[...]

Ik hoop het!
Straks even kijken als ik thuis ben.
Gebruik je het oude of nieuwe Vodafone pakket?

[ Voor 14% gewijzigd door ariedude op 17-04-2014 18:45 ]

Verwijderd

ariedude schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:44:
[...]
HD+ streams dus.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:05

Fiber

Beaches are for storming.

Ach, met Gigabit internet heb je geen tv meer nodig. Dan kun je zelf tv gaan uitzenden... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HoppyF
ariedude schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:44:

[...]
Hier ook het oude pakket.
Net even gekeken en geluisterd maar helaas helemaal geen Dolby Digital te ontdekken via de IPTV kanalen.
Alleen via DVB-C bijvoorbeeld NLD 1 (HD) wat maar eens duidelijk maakt hoe bagger IPTV op dit moment nog steeds is.
Ik hoop dat het nieuwe pakket wel DD geluid via IPTV levert het bewijs heb ik nog steeds niet gehoord.
Barre73 misschien?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08
Verwijderd in "IPTV op je HTPC"

RTL (en wat ik zelf heb getest ook SBS6, dus wellicht ook de andere SBS zenders) hebben op de HD+ streams nu inderdaad Dolby Digital 5.1! De reden die GoT'er "segs" aangeeft is ook wel intrigerend.

Overigens zit DD5.1 niet op de 'gewone' HD-zenders die KPN doorgeeft. Als "segs" z'n reden klopt, dan moet er dus nog meer bij RTL geklaagd worden.

Overigens wel lame als Vodafone (en dus ook Tweak buiten Almere en Enschede) nieteens de HD+ streams van KPN krijgt maar gewoon de inferieure.......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:30
HoppyF schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:53:
[...]

Net even gekeken en geluisterd maar helaas helemaal geen Dolby Digital te ontdekken via de IPTV kanalen.
Alleen via DVB-C bijvoorbeeld NLD 1 (HD) wat maar eens duidelijk maakt hoe bagger IPTV op dit moment nog steeds is.
Ik hoop dat het nieuwe pakket wel DD geluid via IPTV levert het bewijs heb ik nog steeds niet gehoord.
Barre73 misschien?
oude pakket op WGDO wel :9

• eymey
@HoppyF: Probeer eens de RTL's ?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:13
Ik zit ook op WGDO, maar welke instelling op de Amino moet je dan hebben? Ik heb geswitched tussen Dolby Digital en Dolby Digital+ maar hoor geen verschil vandaar ik dat ik even wil weten op welke setting hij moet staan... Ik heb getest op RTL4.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 17-04-2014 20:38 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:21
HoppyF schreef op donderdag 17 april 2014 @ 19:53:
[...]

Barre73 misschien?
Zie reactie van Dannyreuser hierboven. Geen DD5.1 in de streams. Had me ook verbaasd met KPN BCS streams.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Barre73
Nog wel een kleine bug in de software ontdekt. Radiozenders zitten op precies dezelfde kanaalnummers als bij ITNS (ik had Telfort hiervoor) maar je kan ze niet zomaar selecteren. Daarvoor moet je eerst via het menu naar radio in plaats van TV. Op zich is dat geen probleem maar dan kom je erachter dat je niet handmatig een kanaalnummer kan invoeren van vier cijfers.... Dat pakt de box gewoon niet. Drie cijfers is de max.
Dus je kan alleen maar via de zenderlijst naar een radiozender zappen. Raar...

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:41:
[...]

Zie reactie van Dannyreuser hierboven. Geen DD5.1 in de streams. Had me ook verbaasd met KPN BCS streams.
Zou mij verbazen dat het ook niet voor de HD streams (7,2 MB) gaat gelden. Alleen kan bij HD+ streams gewoon de bandbreedte iets worden verhoogd en dat kan niet bij de HD streams omdat deze ook voor koper worden gebruikt

• eymey
Binnetie schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:37:
Ik zit ook op WGDO, maar welke instelling op de Amino moet je dan hebben? Ik heb geswitched tussen Dolby Digital en Dolby Digital+ maar hoor geen verschil vandaar ik dat ik even wil weten op welke setting hij moet staan... Ik heb getest op RTL4.
Hier staat de Amino op Dolby Digital Plus (maar ik neem aan dat het op Dolby Digital ook gewoon moet werken en dat deze instellingen in dit geval eigenlijk geen verschil maken).

Hier hangt de Amino via HDMI aan een Sony KDL40V5500. Die hangt weer via TOSlink (spdif) aan een home cinema receiver.

RTL 4, 5, 7, SBS6, NET5, Veronica, etc. hebben nu allen Dolby Digital aan staan in de HD+ versies.

WGDO moet altijd al Dolby Digital hebben gehad. Waar de bovenstaande kanalen eventueel door KPN HD+ streams zijn vervangen zou dit nu dus ook weer terug moeten zijn, lijkt me :).

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:24:
[...]

WGDO moet altijd al Dolby Digital hebben gehad. Waar de bovenstaande kanalen eventueel door KPN HD+ streams zijn vervangen zou dit nu dus ook weer terug moeten zijn, lijkt me :).
Zal zins kort zijn de RTL en SBS6 zenders vervangen.

Klanten zeuren al 2-3 jaar erom en RTL wordt boos en het is geregeld

• HoppyF
eymey schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:24:
[...]

Hier staat de Amino op Dolby Digital Plus (maar ik neem aan dat het op Dolby Digital ook gewoon moet werken en dat deze instellingen in dit geval eigenlijk geen verschil maken).

Hier hangt de Amino via HDMI aan een Sony KDL40V5500. Die hangt weer via TOSlink (spdif) aan een home cinema receiver.

RTL 4, 5, 7, SBS6, NET5, Veronica, etc. hebben nu allen Dolby Digital aan staan in de HD+ versies.

Moet ik dan nog iets instellen op de Amino om HD+ te krijgen?
Ik kijk HD dus dat is wel goed, receiver/kabel is ook goed want via DVB-C krijg ik wel DD 5.1.
Met IPTV heb ik op een aantal kanalen wel gewoon geluid (stereo) en op een aantal kanalen hoor ik helemaal geen geluid. Dit als de Amino op DD of DD plus staat ingesteld.
Stel ik hem weer in op stereo dan heb ik op alle kanalen gewoon geluid.

De glasvezel ligt hier nog niet zo heel lang dus aan de infrastructuur zal het niet kunnen liggen.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:32:
[...]

Moet ik dan nog iets instellen op de Amino om HD+ te krijgen?
Ik kijk HD dus dat is wel goed, receiver/kabel is ook goed want via DVB-C krijg ik wel DD 5.1.
Met IPTV heb ik op een aantal kanalen wel gewoon geluid (stereo) en op een aantal kanalen hoor ik helemaal geen geluid. Dit als de Amino op DD of DD plus staat ingesteld.
Stel ik hem weer in op stereo dan heb ik op alle kanalen gewoon geluid.

De glasvezel ligt hier nog niet zo heel lang dus aan de infrastructuur zal het niet kunnen liggen.
Staat standaard op HD+ voor de zenders waarvoor het beschikbaar is. Dat audio probleem is vlgns mij al eerder langsgekomen bij optical out naar de receiver. Vlgns mij zat er niks anders op dan via hdmi (iirc) ...
Als je ondertiteling aanzet in het menu en daarna even van zender switched om vervolgens de uitgebreide info te bekijken middels blauwe knop krijg je het keuzemenu in beeld voor de streams. Kwam ik ook heeeel laat pas achter; stond in het Lijbrandt topic. (re: sparqle -> nog een almeerder hier ;) )
Barre73 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:43:
[...]

Er is bij Vodafone nul komma nul verschil in het menu tussen de Kamei 500 en de Amulet 515. Uiteraard zijn menu's provider afhankelijk en alles kan met software. Ik heb nog geen thema-instelling gevonden dus dat zal vast niet kunnen. Thema is nu rood (verrassend bij Vodafone...).
Ondersteuning voor externe opslag op de Kamei 500 heb ik nog niet geprobeerd maar ik reken erop dat het niet wordt ondersteund bij Vodafone.
Ok, niet verrassend idd. Bij Caiway werkte de usb ingang op de 515 iig niet [verder lijken ze er niet al te blij mee O-) ].
Het zappen zal in de praktijk vast acceptabel zijn ja, de video van testblog op youtube hielp ook niet echt mee in de beleving ;) . Had de Amino lichtelijk overschat dus in de praktijk zal het vast niet veel verschillen.

Radio zenders zijn trouwens ook nog te bereiken via doorzappen na de 900 kanalen.

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 17-04-2014 23:01 ]

• HoppyF
apis29 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 22:36:
[...]

Staat standaard op HD+ voor de zenders waarvoor het beschikbaar is. Dat audio probleem is vlgns mij al eerder langsgekomen bij optical out naar de receiver. Vlgns mij zat er niks anders op dan via hdmi (iirc) ...
Als je ondertiteling aanzet in het menu en daarna even van zender switched om vervolgens de uitgebreide info te bekijken middels blauwe knop krijg je het keuzemenu in beeld voor de streams. Kwam ik ook heeeel laat pas achter; stond in het Lijbrandt topic.
Heb de ondertiteling aangezet in het menu van de Amino.
Ik zie nu bij het indrukken van de blauwe knop "HD+" staan, ik kan dan ook kiezen voor standard of high definition. Dat werkt.
Echter....

Bijna HD+ en de Amino op DD(plus) krijg ik GEEN geluid uit de TV bij RTL4, ik hoor wel geluid bij NLD 1, 2 en 3. Zet ik RTL4 dan op standard of high definition hoor ik direct geluid.
Er zit dus een relatie tussen HD+ en wel/geen geluid alleen vreemd dat het ene kanaal het wel doet en de andere niet.
Met geluid bedoel ik dus geluid uit de TV, dan is natuurlijk geen DD 5.1 maar het gaat even om het verschil aan te tonen. De Amino is via HDMI aangesloten op de TV, en ARC is actief naar de receiver.
De receiver heb ik nu nog even uit laten staan eerder deze avond heb ik met receiver aan gezet maar toen had ik alleen stereo, geen DD.
Optical heb ik niet, alleen HDMI.
Wellicht zit daar nog het probleem dat het DD geluid niet via HDMI wil vanaf de Amino.
DVB-C werkt wel met DD maar dat gaat zonder de Amino maar loopt bij mij wel via dezelfde HDMI kabel naar de receiver, die kabel en ARC instelling is dus goed.

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Sinds vandaag heb ik ook glasvezel via Vodafone Thuis. Ik heb alleen internet afgenomen gezien wij weinig via de kabel keken.

Nu wilde ik vandaag op http://eu.battle.net/ kijken, maar deze bleek ineens niet bereikbaar te zijn? Dat terwijl de internet site en de spellen die ermee gemoeid zijn wel bereikbaar zijn via mijn oude ziggo abonnement.

Is er iets wat ingesteld kan worden op de router? Een andere DNS server of iets dergelijks? Ik heb zo 1-2-3 niet kunnen vinden waar ik dat kan wijzigen op de DrayTek.

• apis29
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:11:
[...]

Ik zie nu bij het indrukken van de blauwe knop "HD+" staan, ik kan dan ook kiezen voor standard of high definition. Dat werkt.
Echter....

Bijna HD+ en de Amino op DD(plus) krijg ik GEEN geluid uit de TV bij RTL4, ik hoor wel geluid bij NLD 1, 2 en 3. Zet ik RTL4 dan op standard of high definition hoor ik direct geluid.
Er zit dus een relatie tussen HD+ en wel/geen geluid alleen vreemd dat het ene kanaal het wel doet en de andere niet.
Met geluid bedoel ik dus geluid uit de TV, dan is natuurlijk geen DD 5.1 maar het gaat even om het verschil aan te tonen. De Amino is via HDMI aangesloten op de TV, en ARC is actief naar de receiver.
De receiver heb ik nu nog even uit laten staan eerder deze avond heb ik met receiver aan gezet maar toen had ik alleen stereo, geen DD.
Wellicht zit daar nog het probleem dat het DD geluid niet via HDMI wil vanaf de Amino.
DVB-C werkt wel met DD maar dat gaat zonder de Amino maar loopt bij mij wel via dezelfde HDMI kabel naar de receiver, die kabel en ARC instelling is dus goed.
Nu ik eraan terugdenk heb ik dat ook wel eens gehad en dan gewoon het geluid van de tv (je zou gaan denken dat dan dd plus audiostream niet meegeleverd wordt met HD+?). Staat hier nu standaard op stereo en klink uit de tv (en stereo) beter/voller dan geluid van dvb-c (zo ff testen vs dolby).
Mischien is het in dit topic nog terug te vinden, kan het me wel herinneren iig "problemen met audio" ...
Madje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:29:
Sinds vandaag heb ik ook glasvezel via Vodafone Thuis. Ik heb alleen internet afgenomen gezien wij weinig via de kabel keken.

Nu wilde ik vandaag op http://eu.battle.net/ kijken, maar deze bleek ineens niet bereikbaar te zijn? Dat terwijl de internet site en de spellen die ermee gemoeid zijn wel bereikbaar zijn via mijn oude ziggo abonnement.

Is er iets wat ingesteld kan worden op de router? Een andere DNS server of iets dergelijks? Ik heb zo 1-2-3 niet kunnen vinden waar ik dat kan wijzigen op de DrayTek.
Je hebt er niks aan aangezien ik op de oude vodafone verbinding zit maar hier gewoon bereikbaar iig ... Neem aan dat je bijv. de google dns wel in zou moeten kunnen stellen op die Draytek?

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 18-04-2014 00:06 ]

• Madje
Inderdaad gedaan. Maar er zijn 2 smaakjes:
LAN dns
WAN dns

De LAN dns kan ik wijzigen. Deze heb ik ingesteld op de google DNS. Maar de WAN kan ik niet wijzigen.
Ik zag op het vodafone forum dat iemand anders daar ook last van had. Hij kon andere websites niet benaderen. De websites die hij niet kon benaderen, kon ik ook niet benaderen.

Als ik een traceroute uitvoer dan komt hij ook niet verder dan de 3de hop.
1. 1-83-143-37.ftth.glasoperator.nl (37.143.83.1)
2. 10.10.10.53 (10.10.10.53)
3. tnf-ccrs1-ut-200_tengige0-0-0-2.net.es.vodafone.nl (80.112.255.69)
4 *
5 *
etc.

• Barre73
Radiozenders zijn niet te bereiken door na de 900 zenders door te zappen. Niet op de Kamei 500 en niet op de Amulet 515. Je moet echt eerst het menu in en omschakelen naar radio.

En het probleem van niet bereikbare sites heb ik ook idd. DNS servers veranderen helpt niet. Althans niet via Windows in de adaptereigenschappen.

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Dit gaat dus om de volgende websites en bij iedereen of alleen jullie twee?
http://eu.battle.net
www.werk.nl
www.zalando.nl
www.spartoo.nl

En als ik het goed begrijp heeft Barre zijn DNS aangepast en werkt het nog steeds niet?
Ik vraag het zo eens na :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kangodo op 18-04-2014 07:07 ]

• Barre73
Ik mijn geval gaat het om bijv. www.badoo.com (geen vragen aub :-)

En ja, mijn DNS op de IPv4 staan aangepast naar de google servers.

Ik heb nog niks geprobeerd op de Draytek in te stellen trouwens. En dat zal wel nodig zijn want ook op de iphone kan ik de genoemde site niet bereiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Barre73 op 18-04-2014 07:55 ]

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Dus de andere websites doen het dan wel via de Draytek?
En zou je eventueel een andere poort kunnen proberen?

Erg vreemd ook, als onze DNS problemen had dan zou je verwachten dat die van Google het oplost.

• eymey
HoppyF schreef op donderdag 17 april 2014 @ 23:11:
[...]

Echter....

Dat je in de huidige situatie bij Ned. 1, 2 en 3 wel geluid hebt en bij RTL 4 niet als je DD(plus) aan hebt staan doet mij vermoeden dat je TV gewoon niks wil doen met Dolby Digital input (misschien een instelling). Ned. 1, 2 en 3 hebben nog geen 5.1

Zoals gezegd: De Amino (iig mijn m540) geeft prima dd5.1 geluid uit via de HDMI. Mijn TV kan dat blijkbaar weer downsamplen naar stereo voor z'n interne speaker en tegelijk ook via de optical out doorgeven aan de receiver (zowel mijn TV als receiver hebben nog geen ARC : P ).

• HoppyF
eymey schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:49:
[...]

Dat je in de huidige situatie bij Ned. 1, 2 en 3 wel geluid hebt en bij RTL 4 niet als je DD(plus) aan hebt staan doet mij vermoeden dat je TV gewoon niks wil doen met Dolby Digital input (misschien een instelling). Ned. 1, 2 en 3 hebben nog geen 5.1

Zoals gezegd: De Amino (iig mijn m540) geeft prima dd5.1 geluid uit via de HDMI. Mijn TV kan dat blijkbaar weer downsamplen naar stereo voor z'n interne speaker en tegelijk ook via de optical out doorgeven aan de receiver (zowel mijn TV als receiver hebben nog geen ARC : P ).
Aha, bedankt voor deze info!
Dit zou bekenen dat de kanalen die wel DD geluid meesturen in mijn opzet geen geluid weergeven en de kanalen die gewoon stereo leveren wel geluid uit mijn TV laten komen.
Ik kan de volgorde van aansluiten wijzigen om dit te kunnen testen, het is nu:
Amino -> TV -> ARC -> receiver (Denon X2000) alles via HDMI.
Het kan ook anders:
Amino -> receiver -> TV.
Passthrough moet dan wel goed staan en HDMI control omdat ik anders nog geen geluid heb uit de TV als de receiver uit staat.
Ik wil niet altijd geluid via de receiver gebruiken, maar ook geluid uit de TV laten komen.
Ik ga er morgen ofzo wel even mee aan de gang.

• Madje
Kangodo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:44:

Erg vreemd ook, als onze DNS problemen had dan zou je verwachten dat die van Google het oplost.
Klopt.
Als je de websites in kwestie ook pingt, dan zie je wel het juiste ip-adres staan, deze komt overeen met het ip-adres wat ik krijg als ik de site zou pingen via Ziggo. Dus het omzetten van naam -> ip adres gaat goed.

Volgens mij strand het verkeer ergens. Na het 3de adres in mijn vorige post.

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:13

Dazzler2120

FP ProMod
Madje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:40:
[...]

Klopt.
Als je de websites in kwestie ook pingt, dan zie je wel het juiste ip-adres staan, deze komt overeen met het ip-adres wat ik krijg als ik de site zou pingen via Ziggo. Dus het omzetten van naam -> ip adres gaat goed.

Volgens mij strand het verkeer ergens. Na het 3de adres in mijn vorige post.
Wat gebeurt er als je de pagina op basis van IP-adres probeert te bereiken? (Via ping of browser)?

PS4 PSN: Dazzler2120

• Madje
Dazzler2120 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:43:
[...]

Wat gebeurt er als je de pagina op basis van IP-adres probeert te bereiken? (Via ping of browser)?
Via de browser werkt niet om een bepaalde rede. De browser wil er steeds www. voorzetten ook al zet ik het adres op deze manier in de adres balk http://adres/ .

Hierbij een voorbeeld van het probleem. Je ziet dat ik 2x hetzelfde adres ga pingen. In bij het eerste ping request zit ik op Vodafone thuis, bij het tweede ping request op Ziggo.
MacBook-Air-van-bla:~ bla$ ping www.werk.nl
PING a834.srip1.akasrip.net.45f13a51.1.cn.akasripcn.net (92.122.221.190): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3
^C
--- a834.srip1.akasrip.net.45f13a51.1.cn.akasripcn.net ping statistics ---
5 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss
MacBook-Air-van-bla:~ bla$ ping www.werk.nl
PING a834.srip1.akasrip.net.45f13a51.1.cn.akasripcn.net (80.239.179.190): 56 data bytes
64 bytes from 80.239.179.190: icmp_seq=0 ttl=103 time=37.244 ms
64 bytes from 80.239.179.190: icmp_seq=1 ttl=103 time=29.714 ms
64 bytes from 80.239.179.190: icmp_seq=2 ttl=103 time=34.016 ms
64 bytes from 80.239.179.190: icmp_seq=3 ttl=103 time=31.650 ms
^C
--- a834.srip1.akasrip.net.45f13a51.1.cn.akasripcn.net ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 29.714/33.156/37.244/2.809 ms
Als ik vervolgens het ip adres pak die uit het Ziggo ping request is gekomen naar werk.nl en de ping request uitvoer op Vodafone, dan krijg ik ook 0 op mijn bordje...
MacBook-Air-van-bla:~ bla$ ping 80.239.179.190
PING 80.239.179.190 (80.239.179.190): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
Request timeout for icmp_seq 1
Request timeout for icmp_seq 2
Request timeout for icmp_seq 3
Request timeout for icmp_seq 4
Request timeout for icmp_seq 5
Request timeout for icmp_seq 6
Request timeout for icmp_seq 7
Request timeout for icmp_seq 8
Request timeout for icmp_seq 9
Request timeout for icmp_seq 10
Request timeout for icmp_seq 11
Request timeout for icmp_seq 12
^C
--- 80.239.179.190 ping statistics ---
14 packets transmitted, 0 packets received, 100.0% packet loss

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Hmm... Erg vreemd, heb je hier al contact over gehad met de KS? Het probleem gaat iig getest worden. Om je individuele probleem op te lossen raad ik je aan gewoon even te bellen, dan kunnen we het adhv je gegevens doorzetten ;)

EDIT: Je geeft trouwens aan dat eu.battle.net niet werkt, werken bijbehorende blizzard applicaties dan wel? (Via de blizzard launcher, of 1 van de games)

[ Voor 25% gewijzigd door Dazzler2120 op 18-04-2014 10:14 ]

• koekkoek
Ik kan de genoemde websites ook niet bereiken.

• Madje
Dazzler2120 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:06:
Hmm... Erg vreemd, heb je hier al contact over gehad met de KS? Het probleem gaat iig getest worden. Om je individuele probleem op te lossen raad ik je aan gewoon even te bellen, dan kunnen we het adhv je gegevens doorzetten ;)

EDIT: Je geeft trouwens aan dat eu.battle.net niet werkt, werken bijbehorende blizzard applicaties dan wel? (Via de blizzard launcher, of 1 van de games)
Nee. Deze zijn ook niet te benaderen. Gisteren op de pc die bekabeld aan de router zit kwam ik niet op Battle.Net, maar wel op Steam. Ditzelfde was ook zo met Hearthstone op de iPad die verbonden was via het vodafone wifi. Zodra ik het wifi op Ziggo zette, was het gewoon rustig spelen alsof er niks aan de hand was.

Ik heb net de klantenservice gebeld en het probleem bij hen neergelegd. Het was al bekend bij hen en ze zijn bezig het te onderzoeken. Ik heb ook gevraagd of ze terugkoppeling willen geven als het probleem opgelost is.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Madje schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:32:
[...]

Nee. Deze zijn ook niet te benaderen. Gisteren op de pc die bekabeld aan de router zit kwam ik niet op Battle.Net, maar wel op Steam. Ditzelfde was ook zo met Hearthstone op de iPad die verbonden was via het vodafone wifi. Zodra ik het wifi op Ziggo zette, was het gewoon rustig spelen alsof er niks aan de hand was.

Ik heb net de klantenservice gebeld en het probleem bij hen neergelegd. Het was al bekend bij hen en ze zijn bezig het te onderzoeken. Ik heb ook gevraagd of ze terugkoppeling willen geven als het probleem opgelost is.
Ok, bedankt voor de info! Laat ons ook meteen weten wat de uitkomst is geweest!

Verwijderd

Kangodo schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:44:

Lijkt ook geen DNS probleem maar de route welke wordt gebruikt via het vodafone netwerk

• apis29
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 09:30:
[...]

Aha, bedankt voor deze info!
Dit zou bekenen dat de kanalen die wel DD geluid meesturen in mijn opzet geen geluid weergeven en de kanalen die gewoon stereo leveren wel geluid uit mijn TV laten komen.
Ik kan de volgorde van aansluiten wijzigen om dit te kunnen testen, het is nu:
Amino -> TV -> ARC -> receiver (Denon X2000) alles via HDMI.
Het kan ook anders:
Amino -> receiver -> TV.
Passthrough moet dan wel goed staan en HDMI control omdat ik anders nog geen geluid heb uit de TV als de receiver uit staat.
Ik wil niet altijd geluid via de receiver gebruiken, maar ook geluid uit de TV laten komen.
Ik ga er morgen ofzo wel even mee aan de gang.
Had gister nog even het geluid op DDplus gezet en had gewoon geluid op zowel Ned 1 als RTL. Zal waarschijnlijk aan het programma liggen, film eerder dan aan een zender per se? 5.1 bij een film (iirc had ik het bij Avatar) en bijv. RTL nieuws gewoon 2.0/2.1

edit: straks even kijken bij de reclames (en voller geluid via amino vs dvb-c was puur het profiel, stond op "spraak" bij dvb-c input/tv vs "dynamisch" :$ )

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 18-04-2014 13:39 ]

• eymey
Ik ben gisteren bij het 'probeer-zappen' zowel langs reclameblokken als films gekomen. Bij mij waren ook de reclameblokken gewoon 5.1.

Als het al per programma verschilt, dan gok ik dat men wisselt tussen DD2.0 en DD5.1 (Dolby Digital kan ook gewoon in 2.0 ).

Ik denk dus dat het eerder aan HoppyF z'n apparatuur ligt (icm. zender) of instellingen.

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:40
Dames en Heren,

Sinds woensdagavond heb ik ook Vodafone thuis. Helaas werkt nieuwsgroepen nu niet meer. Mijn nieuwsprovider is XSnews. Ik heb met hen contact gehad en daar lijkt alles goed te gaan. Zowel poort 119 als 563 (ssl) werkt niet. Het modem is een draytek. Klinkt dit bekend en heeft iemand tips?
Bvd!

• Binnetie
En poort 80? Deze kan ik bij mijn provider instellen als alternatieve poort. Gewoon om even te testen...

• Shifty47
Bij mijn weten werkt XSnews alleen met 119 en 563. Maar ik kan het natuurlijk vanavond wel even proberen.

• Barre73
Ik heb Eweka maar dat bleef ook na de overgang naar het nieuwe Vodafone thuis prima werken (sinds woensdagmiddag jl.) Geen enkele wijziging aangebracht verder.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Wordt dat nu niet geblokkeerd omdat het nu verboden is? Dat Vodafone er voor kiest omsat allemaal te blokkeren?

DaveD

• Shifty47
DaveD1109 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:45:
Wordt dat nu niet geblokkeerd omdat het nu verboden is? Dat Vodafone er voor kiest omsat allemaal te blokkeren?
Als dat zo is dan gaan ze zelf buiten de wet om en begin ik mij ernstig zorgen te maken.
Overigens is het gebruik van usenet niet verboden. Het gaat meer om de content die je download.

Verwijderd

Shifty47 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:29:
Bij mijn weten werkt XSnews alleen met 119 en 563. Maar ik kan het natuurlijk vanavond wel even proberen.
Geef maar eens tracert commando naar de server die je heb ingesteld

tracert reader.xsnews.nl (is via KPN)

4
5 69 ms 12 ms 9 ms eth7-1.edge1.ams5.nl.atrato.net [195.69.145.229]
6 4 ms 6 ms 6 ms 78.152.32.87
7 * * * Request timed out.
8 4 ms 6 ms 4 ms reader.xsnews.nl [94.232.116.50]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2014 13:51 ]

• Barre73
Shifty47 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:48:
[...]

Als dat zo is dan gaan ze zelf buiten de wet om en begin ik mij ernstig zorgen te maken.
Overigens is het gebruik van usenet niet verboden. Het gaat meer om de content die je download.
Dat mag inderdaad niet op basis van de Netneutraliteit in de wet. Bovendien willen de providers dit juist absoluut niet verbieden. Zij zien zichzelf als doorgeefpunt van verkeer en meer niet. Denk maar aan de tegenwerking die Ziggo, KPN etc.. gaven richting Brein ten tijde van de Pirate Bay. Er was een gerechtelijk bevel voor nodig om het te regelen.

Dus nee, voor Vodafone denk ik niet dat we hoeven te vrezen op dit gebied.

• Shifty47
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:50:
[...]

Geef maar eens tracert commando naar de server die je heb ingesteld

tracert reader.xsnews.nl (is via KPN)

4
5 69 ms 12 ms 9 ms eth7-1.edge1.ams5.nl.atrato.net [195.69.145.229]
6 4 ms 6 ms 6 ms 78.152.32.87
7 * * * Request timed out.
8 4 ms 6 ms 4 ms reader.xsnews.nl [94.232.116.50]
Oftewel; bij jouw werkt het dus ook niet..

Verwijderd

Shifty47 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:54:
[...]

Oftewel; bij jouw werkt het dus ook niet..
Jawel regel 8 server reageert op het ping commando (regel 7 betekend dat een router vermoedelijk geen ping commando toestaat )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2014 14:17 ]

• DaveD1109
Barre73 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:54:
[...]

Dat mag inderdaad niet op basis van de Netneutraliteit in de wet. Bovendien willen de providers dit juist absoluut niet verbieden. Zij zien zichzelf als doorgeefpunt van verkeer en meer niet. Denk maar aan de tegenwerking die Ziggo, KPN etc.. gaven richting Brein ten tijde van de Pirate Bay. Er was een gerechtelijk bevel voor nodig om het te regelen.

Dus nee, voor Vodafone denk ik niet dat we hoeven te vrezen op dit gebied.
Is netneutraliteit bij Nederlandse wet geregeld of via EU? Als het het eerste is dan is het wel degelijk mogelijk. En downloaden is inderdaad niet verboden maar het verspreiden wel en dat is toch waar usenet aan meewerkt?

DaveD

• DaveD1109
Als usenet niet werkt bij vodafone ga ik echt spijt krijgen van mijn aanvraag!!!

DaveD

• Shifty47
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:08:
[...]

Jawel regel 8 server reageert op het ping commando (regel 7 betekend dat een router geen ping commando toestaat)
Ok.. Dus als ik het goed begrijp kan jij ze wel gewoon bereiken? En als ik hetzelfde resultaat krijg kan ik concluderen dat de fout niet bij Vodafone zit?

Correct me if im wrong please..

Verwijderd

Shifty47 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:18:
[...]

Ok.. Dus als ik het goed begrijp kan jij ze wel gewoon bereiken? En als ik hetzelfde resultaat krijg kan ik concluderen dat de fout niet bij Vodafone zit?

Correct me if im wrong please..
Je zou ook nog poort 443 kunnen testen deze wordt ook gebruikt voor https verkeer en deze staat normaal nooit dicht.

Als ik het goed heb gebruikt een ping commando het ICMP protocol en dit maakt niet gebruik van bijv poort 119. In theorie zou poort 119 dus alsnog dicht kunnen staan als de server reageert op het ping commando.

Verwijderd

DaveD1109 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:18:
Als usenet niet werkt bij vodafone ga ik echt spijt krijgen van mijn aanvraag!!!
Heeft niets met vodafone te maken werkt prima heb meerdere news groepen. Eweke,xsnews,sunnynews

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:41:
[...]

Heeft niets met vodafone te maken werkt prima heb meerdere news groepen. Eweke,xsnews,sunnynews
Hier ook geen enkel probleem met newsservers.
Vodafone doet daar niets mee door poorten of netwerkverkeer te blokkeren.
Zou ook vreemd zijn.
Als je dus wel problemen hebt moet de oorzaak ergens anders liggen.
Probeer dan eens een andere (gratis) newsserver om te testen.

• Binnetie
nieuws: Gerucht: Vodafone wil abonnees toegang tot Netflix geven Interessant! Zou dit dan voor Vodafone Thuis zijn of voor op je mobiel? Kan me bijna niet voorstellen dat het fijn kijkt op je mobiel/tablet...

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 00:49
Gaat Vodafone hier in Nijmegen-Oost ook met 500/500 komen?
Dat zou voor mij een enorme aanleiding zijn om over te stappen van XMS

• Barre73
Niemand kan nog bevestigen wat Vodafone waar gaat doen..

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
DaveD1109 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 14:18:
Ik heb vodafone nu ongeveer een maandje en tegen dit probleem Ben ik nog niet tegen gekomen op port 119, andere poorten heb in nog niet gebruikt.
Wel is mijn WiFi stuk trager Dan met mijn andere oude netgear wrndr3700 router. Daarmee haalde in De volledige snelheid bij xms van 100Mbs. Nu kom ik niet hoger Dan 35. Heb er niet zoveel moeite mee want download haast niets via WiFi.

PVoutput---->7335wp

• Barre73
Ik zal het maar even wijten aan het opstartgebeuren in de eerste maand (april) maar ik ben tot nu toe nog niet geheel tevreden met de internet dienst. Zeker wel met de manier waarop er actie wordt ondernomen door Vodafone en Glasoperator maar verder...
Aantal sites zijn gewoon niet bereikbaar (wel via mijn 3G verbinding van KPN)
Sommige sites laden tergend traag
Up-en downloadsnelheid varieren toch behoorlijk vergeleken tussen piek-en daluren. En met een 50Mbit abonnement verwacht je dat niet direct.

De internetdienst is in principe de makkelijkste om te leveren dus je verwacht niet dat je daar problemen mee hebt.

Er valt nog wat te verbeteren (Tweaken) voor Vodafone zeg maar...

• apis29
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:20:
Ik ben gisteren bij het 'probeer-zappen' zowel langs reclameblokken als films gekomen. Bij mij waren ook de reclameblokken gewoon 5.1.

Als het al per programma verschilt, dan gok ik dat men wisselt tussen DD2.0 en DD5.1 (Dolby Digital kan ook gewoon in 2.0 ).

Ik denk dus dat het eerder aan HoppyF z'n apparatuur ligt (icm. zender) of instellingen.
Had nog even getest bij de reclame en daar idd ook gewoon geluid. Enige is als hij op dolby digital (plus) staat dat ik het volume op de tv niet via de amino kan aanpassen (0 is net zo hard als 100), dat was mischien wel de uiteindelijke reden dat ik hem op stereo gezet had [aangezien hij toch niet aan een receiver hangt en alleen via headphone jack aan stereo installatie; Sony tv]

[ Voor 7% gewijzigd door apis29 op 19-04-2014 10:39 ]

• eymey
Op zich is het vrij logisch dat je het volume niet kan aanpassen als hij een Dolby Digital signaal uit geeft :). Dat is gewoon een bitstream waar je verder niets aan kan aanpassen :)

• Rallye
  • Nu online
Harder en zachter doe ik altijd met de ab van de receiver. Zo hoort het toch?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Rallye schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:36:
Ja, behalve met dolby digital zoals eymey al zegt, dan kan je wel het volume wijzigen van het dolby surround set? (Heb er verder geen ervaring mee)

Kan ook zijn dat je het tv volume zelf kan aanpassen

[ Voor 7% gewijzigd door Dazzler2120 op 20-04-2014 21:06 ]

• HoppyF
Rallye schreef op zondag 20 april 2014 @ 19:36:
Kan ook met de afstandsbediening van de Amino, op mijn TV zie ik onderin een balk met een melding dat het volume van de receiver gewijzigd wordt in plaats van het volume van de TV luidsprekers.

• koekkoek
Mijn ervaring tot dus ver:

TV: kwaliteit vindt ik vrij goed eigenlijk, ik kom van UPC af en na al die horror verhalen had ik deze kwaliteit helemaal niet verwacht.
Het zappen gaat wel beduidend traag en is gewoon irritant, vooral als je een paar zender's achter elkaar doorzapt duurt het soms wel 5 sec voordat hij weer beeld geeft.
Ook bij het wisselen van kanaal hoor ik elke keer een storing/ruis van een halve seconden.

Internet is snel en stabiel, draadloos gedeelte ook maar verwacht geen Groot bereik.
Behalve dat een paar sites onbereikbaar zijn werkt alles prima. Het modem is makkelijk en uitgebreid te configureren.
Minpunt voor mij zijn toch wel de ping tijden. (10ms naar 1e hop, zou eigenlijk niet meer als 1-2 moeten zijn)

Telefoon gebruik ik niet dus geen ervaring daarmee.

Overall ben ik dus te vrede maar zijn er wel wat verbeterpunten voor Vodafone ;)

• Barre73
Ik sluit me qua ervaringen aan bij Danny alleen kom ik niet van UPC maar van Telfort Glasvezel en dan ben ik heel eerlijk: Het Vodafone product kan er nog niet tegen op. Dat zappen langzamer gaat dan bij de DVB-C van UPC moge duidelijk zijn. Dat zit in de IP techniek. Maar zappen op de Entone is gewoon iets langzamer dan op de Amino's. En verder zijn de menu's en de mogelijkheden wat minder goed geregeld dan bij het ITNS product. Daar kan verbetering in zitten.
Internet is bij mij niet goed. Veel momenten van slechte prestaties. Snelheden die langer zijn dan gewenst. Sites die tergend langzaam laden en een aantal sites die het helemaal niet doen. Toevallig ook nog eens een paar die ik veel bezocht. Daar moet komende week echt wat aan gebeuren anders is het snel klaar ben ik bang.
Draadloos bereik had ik beter verwacht (Danny blijkbaar niet) van een Draytek. Ik heb dit weekend de Draytek in bridge modus gezet en mijn eigen TP link er weer achter gezet. Bij de achterdeur buiten had ik al geen bereik meer en aangezien ik daar vrij vaak sta (als roker) werd dat wat irritant.
En telefonie gebruik ik ook niet.

• Fiber

Fiber

Ook met alternatieve DNS servers...?

En zap tijden van 5 seconden zou voor mij sowieso al een deal-breaker zijn...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Barre73
5 seconden is onzin.
Fiber: Jij hebt al een glasvezelabonnement met een Amino als ik me niet vergis. De zaptijd van deze Entone's is fractioneel meer, maar zoals ik eerder al zei: Zodra er beeld is, speelt dat beeld ook direct. De Amino bevriest het dan nog heel even. Al met al geen dealbreaker voor mij maar ik vermeldde het toch maar voor de volledigheid.

En wat de niet-bereikbare sites betreft: Dat zit niet in DNS maar in hele andere dingen. Traceroutes geven aan dat het na de derde hop stokt. Ik ben al in overleg met de goeie mensen hierover, maar het paasweekend kwam er tussen. Dus hopelijk vinden we deze week de oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 21-04-2014 22:19 ]

• koekkoek
Als je van rtl4 naar rtl5 zapt duurt dat ong 2seconden. Maar wil je even snel van ned1 naar fox zappen met de channel up toets dan moet ik echt 5 seconden wachten voordat er beeld is. Het is niet fijn even snel heen en weer zappen, probeer me aan te leren om de guide te gebruiken.

Zit hier in een nieuwbouw huis en dus alles goed geisoleerd, dus draadlooos verwacht ik uberhaupt niet veel. 1 verdieping hoger hou ik nog maar 1 balkje over en reageert alles gewoon traag. Maar daarvoor heb ik me tplink ingezet op de boven verdieping.

[ Voor 31% gewijzigd door koekkoek op 21-04-2014 22:32 ]

• Fiber

Fiber

Ik verzin het zelf ook niet hoor, maar reageer op dannyreuser. Vijf seconde is gewoon errug lang. wellicht nog eens meten...?
Fiber: Jij hebt al een glasvezelabonnement met een Amino als ik me niet vergis. De zaptijd van deze Entone's is fractioneel meer, maar zoals ik eerder al zei: Zodra er beeld is, speelt dat beeld ook direct. De Amino bevriest het dan nog heel even. Al met al geen dealbreaker voor mij maar ik vermeldde het toch maar voor de volledigheid.
Ik heb een Amino A110. SD dus, dat zal ook wel wat schelen...
En wat de niet-bereikbare sites betreft: Dat zit niet in DNS maar in hele andere dingen. Traceroutes geven aan dat het na de derde hop stokt. Ik ben al in overleg met de goeie mensen hierover, maar het paasweekend kwam er tussen. Dus hopelijk vinden we deze week de oplossing.
Zal best goed komen. Want als het internet niet goed is dan is er eigenlijk geen echte reden meer voor glasvezel...

• koekkoek
Ik kan trouwens de vodafone tv app niet vinden in de playstore, alleen een franse versie uit 2012?

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-12 16:23
Hoe zijn de tv streams van Vodafone? Zijn dat de betere net zoals bij Telfort of krijg je de lage streams die KPN zelf gebruikt? Jammer dat ze het 500 mbit pakket hier niet leveren, is een mooie prijs en helemaal de eerste 12 maanden.
dannyreuser schreef op maandag 21 april 2014 @ 22:48:
Ik kan trouwens de vodafone tv app niet vinden in de playstore, alleen een franse versie uit 2012?
App nieuwe abonnementen:

'Vodafone TV' bekijken
Google Play: Vodafone TV

App oude abonnementen:

'Vodafone Thuis TV' bekijken
Google Play: Vodafone Thuis TV

[ Voor 103% gewijzigd door WhySoSerious? op 22-04-2014 00:47 ]

• koekkoek
WhySoSerious? schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 00:05:
Hoe zijn de tv streams van Vodafone? Zijn dat de betere net zoals bij Telfort of krijg je de lage streams die KPN zelf gebruikt? Jammer dat ze het 500 mbit pakket hier niet leveren, is een mooie prijs en helemaal de eerste 12 maanden.

[...]

App nieuwe abonnementen:

'Vodafone TV' bekijken

App oude abonnementen:

Hmm, thanks. Na het installeren via de weblink komt hij nu wel voor in de playstore op de telefoon. Waar hij gisteren nog onvindbaar was. :+

• Barre73
Ik kwam erachter dat hij niet bruikbaar is op een 7 inch tablet van de Kruidvat... Althans, officieel niet.

Een APK moet ik nog zoeken eigenlijk.

• Barre73
WhySoSerious? schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 00:05:

[...]

App nieuwe abonnementen:

'Vodafone TV' bekijken

App oude abonnementen:

De streams zijn op het oog prima. Maar je hebt wat kennis van zaken en wat andere dingen nodig om de bitrate te meten en zo te weten welke streams het zijn, de HD of de HD+. En daar beschik ik helaas niet over.

Als de kanaalnummers een indicatie zijn? Deze zijn namelijk exact gelijk aan die van Telfort en consorten. Die van KPN zelf zijn anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 22-04-2014 08:20 ]

• eymey
Mja, ik denk eerlijk gezegd dat kanaalnummers geen indicatie zijn. Op het netwerk zijn het gewoon streams die van een bepaald adres af komen. In de middleware of frontend van het betreffende IPTV platform wordt daar een nummertje aan gegeven. Dat denk ik tenminste.

Een indicatie voor HD+ zou ook kunnen zijn dat je dan op RTL en SBS nu DD5.1 output zou moeten krijgen (als de Entone dat tenminste aan kan).

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:20:
[...]

De streams zijn op het oog prima. Maar je hebt wat kennis van zaken en wat andere dingen nodig om de bitrate te meten en zo te weten welke streams het zijn, de HD of de HD+. En daar beschik ik helaas niet over.
Bij een 100Mbit POP en een 100 Mbit abonnement kun je ook eenvoudig een speedtest gebruiken. Als je 1 ontvanger op een HD zender zet zou verschil tussen de streams 7 of 12-13 Mbit wel te meten moeten zijn i.v.m het verlies wat er dan optreed..

Glasoperator - http://speedtest.glasoperator.nl/v4/

KPN ITNS - http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2014 09:01 ]

• WhySoSerious?
Barre73 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:18:
Ik kwam erachter dat hij niet bruikbaar is op een 7 inch tablet van de Kruidvat... Althans, officieel niet.

Staat hij ook niet op Apptoide?

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:52:
[...]

Bij een 100Mbit POP en een 100 Mbit abonnement kun je ook eenvoudig een speedtest gebruiken. Als je 1 ontvanger op een HD zender zet zou verschil tussen de streams 7 of 12-13 Mbit wel te meten moeten zijn i.v.m het verlies wat er dan optreed..

Glasoperator - http://speedtest.glasoperator.nl/v4/

KPN ITNS - http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
Ietwat discutabel gezien alle variabelen maar sowieso niet bruikbaar voor mij aangezien ik ben terug gegaan naar 50/50

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 21 april 2014 @ 20:21:
Ik sluit me qua ervaringen aan bij Danny alleen kom ik niet van UPC maar van Telfort Glasvezel en dan ben ik heel eerlijk: Het Vodafone product kan er nog niet tegen op. Dat zappen langzamer gaat dan bij de DVB-C van UPC moge duidelijk zijn. Dat zit in de IP techniek. Maar zappen op de Entone is gewoon iets langzamer dan op de Amino's.
Ik blijf bij mijn metingen van eerst (2.8-3.5 seconden aan zwarte frames in video opname van TV beeld). Niet snel maar ook niet storend.

Je kan wel met één van de gekleurde knopjes (blauw?) de "kale" zenderlijst in beeld krijgen. Daar kan je snel overheen scrollen om naar een zender te gaan. Een nummer van een zender invoeren > 10 werkt hier namelijk niet zo goed. Daarnaast kan ik de zender nummers niet onthouden 8)7.
Internet is bij mij niet goed. Veel momenten van slechte prestaties. Snelheden die langer zijn dan gewenst. Sites die tergend langzaam laden en een aantal sites die het helemaal niet doen. Toevallig ook nog eens een paar die ik veel bezocht. Daar moet komende week echt wat aan gebeuren anders is het snel klaar ben ik bang.
Ik krijg echt hele gekke routes. Bij sommige routes naar de AMS-IX gaat het goed. Bij andere requests zijn er willekeurige timeouts. Een groot deel van verkeer lijkt via transit (Cogent/NTT/HE) te gaan en werkt goed. Ook wordt ander verkeer naar een adres in de buurt (NDIX) direct vanaf de router met een private ip naar de NDIX gestuurd zonder extra hop. Ik vermoed dus dat die infra op een NDIX locatie staat.

Andere route's vind ik "raar". Zie bijvoorbeeld deze afgeknipte traceroute van www.bb.co.uk; Waarom gaat de peering via Ziggo en is de route zo lang?

Vanaf andere machine's heb ik een route van 7-8 hops tot ik bij het BBC netwerk zit.

Ik gebruik nu een groot deel van de dag VPN…
Draadloos bereik had ik beter verwacht (Danny blijkbaar niet) van een Draytek. Ik heb dit weekend de Draytek in bridge modus gezet en mijn eigen TP link er weer achter gezet.
In echte bridge modus? Moet je daarvoor de helpdesk bellen? Ik zit namelijk in user/user mode op de router.

Het is een single stream wifi access point en hier doet hij het niet lekker. Er zijn hier veel andere access points, maar met veel tweaken (kanaal, 20/40 mhz, etc) haal ik geen goede snelheden (20-25 mbit down, 30 up, maar ook met drops/timeouts). Mijn 1043ND haalt wel goede performance.

[ Voor 1% gewijzigd door ANdrode op 22-04-2014 10:43 . Reden: duidelijker ]

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 08:18:

Ik heb ze even voor je op dropbox gezet:

App oude abonnement:

https://dl.dropboxusercon...2/nl.vodafone.thuistv.apk

App nieuwe abonnement:

Edit: Het duurder even, blijkbaar mag je er online één per uur downloaden 8)7, dus heb het even via mijn samsung telefoon gedaan:

https://dl.dropboxusercon...afonetv.vinson_0.11.0.apk

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2014 11:10 . Reden: Nieuwe app toegevoegd ]

• Barre73
ANdrode schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:08:
[...]

Ik blijf bij mijn metingen van eerst (2.8-3.5 seconden aan zwarte frames in video opname van TV beeld). Niet snel maar ook niet storend.

Je kan wel met één van de gekleurde knopjes (blauw?) de "kale" zenderlijst in beeld krijgen. Daar kan je snel overheen scrollen om naar een zender te gaan. Een nummer van een zender invoeren > 10 werkt hier namelijk niet zo goed. Daarnaast kan ik de zender nummers niet onthouden 8)7.

[...]

Ik krijg echt hele gekke routes. Bij sommige routes naar de AMS-IX gaat het goed. Bij andere requests zijn er willekeurige timeouts. Een groot deel van verkeer lijkt via transit (Cogent/NTT/HE) te gaan en werkt goed. Ook wordt ander verkeer naar een adres in de buurt (NDIX) direct vanaf de router met een private ip naar de NDIX gestuurd zonder extra hop. Ik vermoed dus dat die infra op een NDIX locatie staat.

Andere route's vind ik "raar". Zie bijvoorbeeld deze afgeknipte traceroute van www.bb.co.uk; Waarom gaat de peering via Ziggo en is de route zo lang?

Vanaf andere machine's heb ik een route van 7-8 hops tot ik bij het BBC netwerk zit.

Ik gebruik nu een groot deel van de dag VPN…

[...]

In echte bridge modus? Moet je daarvoor de helpdesk bellen? Ik zit namelijk in user/user mode op de router.

Het is een single stream wifi access point en hier doet hij het niet lekker. Er zijn hier veel andere access points, maar met veel tweaken (kanaal, 20/40 mhz, etc) haal ik geen goede snelheden (20-25 mbit down, 30 up, maar ook met drops/timeouts). Mijn 1043ND haalt wel goede performance.
* Het gekleurde knopje om meteen de zenderlijst in te komen is de gele.
* De routes laat ik over aan Glasoperator namens Vodafone. Die werken er nu aan.
* Bridge: Ik heb na inlog eerst de wifi uitgezet en daarna in General Setup de PPPOE passtrough aangezet. Kabel van poort 1 op de Draytek naar de WAN poort van mijn TP link. En klaar.
Verandert niets voor TV, dat blijft gewoon uit de Draytek komen.

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:54:
[...]

Ik heb ze even voor je op dropbox gezet:

App oude abonnement:

https://dl.dropboxusercon...2/nl.vodafone.thuistv.apk

App nieuwe abonnement:

(komt er zo aan)
Thanks. Ik moet juist de nieuwe hebben.

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 11:01:
[...]

Thanks. Ik moet juist de nieuwe hebben.
Omdat een edit misschien niet opvalt, bij deze:

https://dl.dropboxusercon...afonetv.vinson_0.11.0.apk ;)

• ANdrode
  • Niet online
routes zijn inderdaad niet onze zaak :). Mooi dat ze er mee bezig zijn.

Ik ontdek nu ik een dag thuis werk (bewust zonder VPN) pas wat de impact hiervan is. Misschien had ik hier zelfs last van ipv uitvallend wifi van de Vigor
[...]
* Bridge: Ik heb na inlog eerst de wifi uitgezet en daarna in General Setup de PPPOE passtrough aangezet. Kabel van poort 1 op de Draytek naar de WAN poort van mijn TP link. En klaar.
Verandert niets voor TV, dat blijft gewoon uit de Draytek komen.
Moet je PPPOE nog instellen op de TP link?

Ik heb WLAN uitgezet, poort 1 naar WAN poort van TP-LINK, TP-link in AP modus. Werkt (ook) perfect.

De Draytek is erg mooi :) – behalve zijn wifi. In mijn ogen is dit één van de betere routers die de glasvezel providers bij klanten plaatsen.

Als ik tijd/zin heb meet ik binnenkort de bandbreedte's van de TV streams. Je kan namelijk de IPTV poort mirroren naar een nadere poort. Daarna is het makkelijk om de bandbreedte te meten :-).

[ Voor 8% gewijzigd door ANdrode op 22-04-2014 15:17 ]

• Barre73
Heel graag. Ik haak even af bij dit soort dingen :-) Veel verstand van glasvezel, weinig van netwerken.

Ik heb trouwens nooit gekeken of het werkte zonder het aanvinken van PPPOE passthrough.
In ieder geval niks ingesteld op de TP LINK.

• ANdrode
  • Niet online
Dan ga ik het binnenkort een keer meten :).

De zenderlijst staat op https://gist.github.com/anonymous/11172733 . Als iemand de url's herkent dan scheelt dat mij een uurtje werk ;).

• Barre73
Thanks!! Werkte meteen. Heel fijn...

• Fiber

Fiber

[...]

* Het gekleurde knopje om meteen de zenderlijst in te komen is de gele.
Nee joh, dat is Teletekst. Blauw is de zenderlijst... :) (Bij XMS tenminste, wellicht is het bij Vodafone toch anders...)

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:45:
[...]

Nee joh, dat is Teletekst. Blauw is de zenderlijst... :) (Bij XMS tenminste, wellicht is het bij Vodafone toch anders...)
Ik denk dat hij het heeft over het nieuwe pakket, dat pakket heeft namelijk een andere ontvanger (een Entone). ;)

• Barre73
Fiber schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 17:45:
[...]

Zie reactie hierboven. Ik had het inderdaad over de Entone in het nieuwe VF pakket.

• HoppyF
Ik kom nog even terug op het Dolby Digital geluid wat nu voor een flink aantal zenders (HD+ streams) meegezonden wordt.
Ik kan inderdaad DD 5.1 geluid uit mijn receiver (Denon X2000) krijgen als ik de Amino op Dolby Digital zet. Bij de niet-DD kanalen zoals NLD-1/2/3 is het geluid gewoon stereo.

Tot zover prima maar ...
Als ik geen geluid uit mijn receiver wil maar geluid uit de TV wil laten komen gaat het mis, de receiver uitschakelen werkt goed, video gaat via HDMI passthrough gewoon naar de TV, echter geen geluid.
Dit komt natuurlijk omdat de Amino nog op Dolby Digital staat, zet ik deze weer op Stereo gaat het weer goed en heb ik geluid uit de TV.
Het is alleen niet echt handig om iedere keer om te schakelen, dit kost veel tijd want de Amino moet dan weer opnieuw gestart worden.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
Of luistert iedereen die een receiver heeft altijd met de receiver aan?

Aansluiting loopt bij mij als volgt:
Amino - HDMI - Denon X2000 receiver - HDMI - TV (plasma Panasonic)

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
@HoppyF: Hier een Samsung 40F7000 televisie en een pioneer receiver (met de mogelijkheid voor HDMI Passtrough).

Exact dezelfde uitdaging als wat jij beschrijft, de tv weet niet wat het met de input moet doen en geeft dus geen audio af. Terwijl 5.1 via DVB-C wel netjes wordt afgespeeld op de televisie.

• HoppyF
.NCK schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:13:
@HoppyF: Hier een Samsung 40F7000 televisie en een pioneer receiver (met de mogelijkheid voor HDMI Passtrough).

Exact dezelfde uitdaging als wat jij beschrijft, de tv weet niet wat het met de input moet doen en geeft dus geen audio af. Terwijl 5.1 via DVB-C wel netjes wordt afgespeeld op de televisie.
Klopt, DVB-C geeft wel geluid en ook via ARC van de TV naar de receiver.
Dit is alleen een heel andere oplossing en staat los van IPTV en de Amino.

Misschien moet ik nog iets gaan testen met een optische kabel, geen idee of dat werkt.

• Rallye
  • Nu online
HoppyF schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 19:59:
Of luistert iedereen die een receiver heeft altijd met de receiver aan?
Of iedereen dat doet weet ik niet, maar ik wel.

• WhySoSerious?
Hoeveel programma's tegelijk kan je opnemen met de Entone? Ik kan dit nergens vinden.

• eymey
Ah leuk, het Dolby Digital 5.1 vraagstuk ook hier :)

Ik luister meer TV via de interne luidspreker van de TV, dan via m'n home cinema receiver. Maar goed, ik heb dus het geluk dat mijn TV wél met 5.1 input uit de HDMI om kan gaan.

Hier speelt ook wel mee dat (tenminste, dat vind ik) onze TV een bovengemiddeld goed geluid heeft voor een platte TV. Er zit ook echt een soundbar-achtig iets ingebouwd, dus ook geen speakers die naar achteren wijzen ofzo.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
WhySoSerious? schreef op woensdag 23 april 2014 @ 00:04:
Hoeveel programma's tegelijk kan je opnemen met de Entone? Ik kan dit nergens vinden.
Je kan 2 programma's tegelijk opnemen :)

• HoppyF
eymey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 09:16:
Ah leuk, het Dolby Digital 5.1 vraagstuk ook hier :)

Ik luister meer TV via de interne luidspreker van de TV, dan via m'n home cinema receiver. Maar goed, ik heb dus het geluk dat mijn TV wél met 5.1 input uit de HDMI om kan gaan.

Hier speelt ook wel mee dat (tenminste, dat vind ik) onze TV een bovengemiddeld goed geluid heeft voor een platte TV. Er zit ook echt een soundbar-achtig iets ingebouwd, dus ook geen speakers die naar achteren wijzen ofzo.
Aha, dus de Amino werkt dus goed en het probleem zit em. in de TV?
Zou kunnen dan moet ik nog eens verder zoeken of er een andere oplossing is.
Ben ik blij dat ik eindelijk DD geluid heb, werkt het nog niet zo als ik graag wil ... ;)

• eymey
Bij ons werkt het in ieder geval zo:

Amino (staat op Dolby Digital ingesteld) -> HDMI naar Sony TV -> Toslink naar Yamaha receiver.

In alle gevallen heb ik geluid over m'n TV, of de zender nou Dolby Digital 5.1 of stereo uitzendt. Aan mijn Yamaha receiver kan ik dan zien dat bij bv. Ned. 1, 2 en 3 HD+ gewoon PCM stereo geluid binnen komt (ookal staat de Amino op Dolby Digital). En op de RTL's en SBS, Discovery, etc. komt dus 5.1 binnen.

Ergo: Dat "dolby digital" in het instellingenmenu van de Amino zie ik eigenlijk meer als "geef door wat de bron is". Iets in die strekking staat trouwens wel in de Amino die vrienden van me bij OnsBrabantNet hebben, waar de TV ook van GHM/ITNS is. Daar heet de instelling niet "dolby digital" maar "gelijk aan bron" oid. Hun andere instelling is "altijd stereo".

• HoppyF
eymey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 13:19:
Bij ons werkt het in ieder geval zo:

Amino (staat op Dolby Digital ingesteld) -> HDMI naar Sony TV -> Toslink naar Yamaha receiver.

In alle gevallen heb ik geluid over m'n TV, of de zender nou Dolby Digital 5.1 of stereo uitzendt. Aan mijn Yamaha receiver kan ik dan zien dat bij bv. Ned. 1, 2 en 3 HD+ gewoon PCM stereo geluid binnen komt (ookal staat de Amino op Dolby Digital). En op de RTL's en SBS, Discovery, etc. komt dus 5.1 binnen.

Ergo: Dat "dolby digital" in het instellingenmenu van de Amino zie ik eigenlijk meer als "geef door wat de bron is". Iets in die strekking staat trouwens wel in de Amino die vrienden van me bij OnsBrabantNet hebben, waar de TV ook van GHM/ITNS is. Daar heet de instelling niet "dolby digital" maar "gelijk aan bron" oid. Hun andere instelling is "altijd stereo".
Ok, dus je zegt dat je gewoon stereo geluid uit je TV luidsprekers kunt horen bij Ned 1, 2 en 3 als de Amino op Dolby Digitaal staat?
Dat is belangrijk te weten want het stuk daarna 5.1. geluid via de receiver is de volgende stap.
Bij mij gaat het al eerder mis want als ik de Amino op Dolby Digital zet krijg ik geen geluid meer uit de TV luidsprekers.
De volgorde van aansluiten is dan:
Amino -> HDMI -> TV
De receiver is op de ARC HDMI van de TV aangesloten en kan dus geluid vanaf de TV weergeven.
De ingang van de receiver staat dan op TV OUT en mode ARC.

Ik ga nog wel eens e.e.a. testen want het moet toch lukken.
Pagina: 1 ... 43 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.