Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.895 views

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:54:
Waar ik woon is Reggefiber momenteel bezig met het aanleggen van glasvezel. Vodafone is verreweg de goedkoopste. Alles-in-1 500Mb voor ongeveer 55 euro p/m. Dit vond ik uiteraard een interessante deal maar nu mag je bij Vodafone geen eigen server draaien. Weet iemand of dit ook echt zo is? Ik heb gezocht in dit topic maar ik krijg niet echt een duidelijk antwoord. Weet iemand hier meer over?
Heb je dit zelf al in de algemene voorwaarden gezocht op de site van Vodafone? Dat is al eerder uitgezocht en daar staat niks over in.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
HoppyF schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 11:43:
Wat is nu de reden dat Dolby geluid niet meegestuurd wordt?
Zoveel bandbreedte boven het video signaal kan dat dus niet zijn wat meegestuurd moet worden.
Ik begrijp echt niet waarom dit zo'n groot probleem moet zijn om dit door te geven.
Het zit momenteel niet in de signaallevering vanuit KPN, tenminste niet op alle zenders die dolby hebben. Op een stuk of 4 zenders zit het wel (oa RTL HD)

Verwijderd

Dat lijkt me nauwelijks een antwoord op de vraag.... ;)

• denan
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:16:
Dat lijkt me nauwelijks een antwoord op de vraag.... ;)
Vanuit mijn domein wel :)

Het zit gewoon niet in de streams die wij aangeleverd krijgen. Wat daar binnen het KPN domein de reden voor is weet ik niet. Wellicht omdat het merendeel van hun eigen STB's niet met meerdere audio feeds om kan gaan?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:32

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op zondag 13 april 2014 @ 12:24:
[...]

Het zit gewoon niet in de streams die wij aangeleverd krijgen. Wat daar binnen het KPN domein de reden voor is weet ik niet. Wellicht omdat het merendeel van hun eigen STB's niet met meerdere audio feeds om kan gaan?
Maar jullie zijn toch afnemer van dat spul? Een belangrijke klant als Vodafone kan je toch eisen stellen? Waarom gebeurt dat dan niet? je verschuilt je nu wel erg makkelijk achter een incompetente leverancier... :)

Het zit er gewoon niet in... Pfff... Doe daar dan wat aan...! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Fiber schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:17:
[...]

Maar jullie zijn toch afnemer van dat spul? Een belangrijke klant als Vodafone kan je toch eisen stellen? Waarom gebeurt dat dan niet? je verschuilt je nu wel erg makkelijk achter een incompetente leverancier... :)

Techniek en commerciele bewegingen zijn heel verschillende dingen. Op hogere nivo's kunnen hele andere keuzes gemaakt worden dan door de technische personen de voorkeur zou zijn.

En geloof me, dat is niet alleen daar zo, dat is overal. Ik zou bepaalde keuzes in ons portfolio ook anders doen dan hogerop beslist wordt ;)

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:30
[...]

Prima, maar dit beantwoord mijn vraag nog niet.
Het maakt mij niet zoveel uit of Vodafone of KPN de oorzaak van het ontbreken van de audio feeds is.
Ergens gaat het mis en niemand doet er wat aan, dat is waar ik mij aan erger.

Dat er met de overgang ADSL -> Glas een situatie ontstaat dat er gekozen wordt om audio te strippen kan ik me nog voorstellen maar je zou dan verwachten dat er hard gewerkt wordt om dit probleem op te lossen.
Daar lijkt het niet op want alles blijft zoals het is.

Vodafone heeft nu een nieuw product in de markt gezet en daarmee hoop ik dat dit audio probleem is opgelost maar ik heb nog nergens een bevesting hiervan gezien dat dit ook werkelijk zo is.

Het is in de basis dan misschien geen Vodafone probleem vanwege de afname van KPN diensten maar deze situatie kan toch niet eindeloos zo doorgaan?

• denan
Fiber schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:17:
[...]

Wel wakker blijven Fiber.. ik zit niet bij VF :) (dat moet je toch weten na al die jaren )

Verder zeg ik ook niet dat de leverancier incompetent is, de uptime en stabiliteit van de KPN feeds ligt op de hoogste van het land. Dat zij ervoor gekozen hebben om bepaalde zaken uit het signaal te halen en een 2e keer te encoden is een keuze die daar gemaakt is. En niet een waar Glashart (of een vodafone) iets aan kan doen. Wel vragen om verandering, alleen dat heeft natuurlijk impact op meerdere niveaus dan alleen het GHM of het VF product. Wij (en vast VF ook) blijven het regelmatig vragen.. en gezien de nieuwe wetsvoorstellen (signaalneutraliteit) zou de druk wel eens hoger kunnen worden.

Verder: wat djsmiley zegt :)

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 13 april 2014 @ 02:04:
[...]

Heb je dit zelf al in de algemene voorwaarden gezocht op de site van Vodafone? Dat is al eerder uitgezocht en daar staat niks over in.
Waarom staat het dan op de site van Reggefiber? Lijkt me niet dat Reggefiber dit uit zijn duim zuigt of wel?

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:13

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:25:
[...]

Waarom staat het dan op de site van Reggefiber? Lijkt me niet dat Reggefiber dit uit zijn duim zuigt of wel?
Ik durf je eerlijk gezegd niet te zeggen of je je server mag runnen... Is niet bepaald een vraag dat vaak voor komt, maar ik zou daar gewoon eens met de klantenservice voor bellen! Denk dat vast en zeker wel iemand aanwezig is dat je het antwoord wel kan vertellen ;)

PS4 PSN: Dazzler2120

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11 16:31
[...]

Op 27-3-2014 is het volgende hierover gezegd door een KPN Webcare medewerker op forum.kpn.com:

"Wat betreft de andere suggesties, Dolby Digital 5.1 en de HD zenders op de corresponderende kanalen zijn we intern al aan het kijken naar mogelijkheden. Voor alle dingen kan ik, zoals jullie je voor kunnen stellen, nog geen garanties geven of en wanneer het uitgevoerd zal worden maar we zijn er mee bezig!"
(http://forum.kpn.com/t5/T...D-groot-gemis/td-p/211691)

Ik hoop dat dit wel doorgevoerd gaat worden en dat het niet nog eens een jaar gaat duren!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:54:
... Vodafone is verreweg de goedkoopste. Alles-in-1 500Mb voor ongeveer 55 euro p/m. ...
Het eerste jaar. Daarna 65 euro/maand.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Juup schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:10:
[...]

Het eerste jaar. Daarna 65 euro/maand.
Jup

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:25:
De site van Reggefiber is hierin niet leidend en daar zou ik me niet al te veel van aantrekken. Er staan diverse fouten in en de 2e alinea in de gebruiksvoorwaarden is: "Aan (de informatie op) deze website kunnen geen rechten worden ontleend."

Voor 100% zekerheid is het beter om naar de productvoorwaarden van vodafone thuis te kijken.

Daargaans is het toegestaan, met name omdat je met een server op een glasvezelverbinding niemand in je wijk in de weg zit (in tegenstelling tot de kabel). Sommige providers verbieden een mailserver en doorgaans maken ze het dan ook technisch onmogelijk, dit alles te voorkomen om met de hele ip-range op een blacklist te komen. Weet iemand of bij VF/Glasoperator poort 25 open?
Dazzler2120 schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:49:
Ik durf je eerlijk gezegd niet te zeggen of je je server mag runnen... Is niet bepaald een vraag dat vaak voor komt, maar ik zou daar gewoon eens met de klantenservice voor bellen! Denk dat vast en zeker wel iemand aanwezig is dat je het antwoord wel kan vertellen ;)
Nou, jij lijkt me een van de VF medewerkers die er zich nog redelijk in verdiept heeft. Dus als jij het niet weet, verwacht ik bij VF klantenservice ook niet zo 1-2-3 iemand aan de lijn te krijgen die klip en klaar uitsluitsel kan geven. 8)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
avdkooij schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:57:

Nou, jij lijkt me een van de VF medewerkers die er zich nog redelijk in verdiept heeft. Dus als jij het niet weet, verwacht ik bij VF klantenservice ook niet zo 1-2-3 iemand aan de lijn te krijgen die klip en klaar uitsluitsel kan geven. 8)
Ik doe me best mij er zo diep mogelijk in te verdiepen! Ik kan helaas niet zeggen dat ik *alle* toepasselijke kennis heb ;) vooral de kennis wat van me verwacht wordt en de gemiddelde klant vraagt. Wij hebben natuurlijk een ondersteunend team wat al een tijd langer in de glasvezel zit, wellicht dat deze het antwoord weten! ik zal eens voor je nakijken, ik kan me voorstellen dat we het niet tegen gaan maar dat het ook niet ondersteund wordt, maar dat is een zondagmiddag vermoeden... Dus eventjes tot morgen wachten dan kan ik dit navragen ;)

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
avdkooij schreef op zondag 13 april 2014 @ 15:57:
Daargaans is het toegestaan, met name omdat je met een server op een glasvezelverbinding niemand in je wijk in de weg zit (in tegenstelling tot de kabel). Sommige providers verbieden een mailserver en doorgaans maken ze het dan ook technisch onmogelijk, dit alles te voorkomen om met de hele ip-range op een blacklist te komen. Weet iemand of bij VF/Glasoperator poort 25 open?
Uit de PDF:
Eventuele restricties voor bepaalde diensten
Bij normaal gebruik van je abonnement zijn er geen beperkingen aan het gebruik van je aansluiting. Vodafone kan je abonnement in dat geval alleen blokkeren als je je rekeningen niet op tijd betaalt. Wel kunnen er Fair Use Policies gelden voor specifieke diensten, die vind je altijd terug in de informatie en voorwaarden over deze dienst.

Op de website kan ik inderdaad niet terug vinden wat de Fair Use Policy nu precies is en wat ze verstaan onder "normaal gebruik".
Nu heb je me ook nieuwsgierig gemaakt, morgen dus eens navragen!

Mag ik vragen wat je bedoelt met het verbieden van een mail-server?
Zover ik weet is het alleen poort 25 die (altijd) geblokkeerd is voor non-provider mailservers.
Of doel je dan nu op het draaien en onderhouden van de hele server bij jou thuis?

Verwijderd

Ik zou ook die tekst nog eens kritisch laten bekijken....
Bij normaal gebruik van je abonnement zijn er geen beperkingen aan het gebruik van je aansluiting.
Dus op basis van deze tekst ook geen beperkingen aan het gebruik van poort 25.
Daarnaast inderdaad: wat is 'normaal gebruik', en ter beoordeling van wie?
Wel kunnen er Fair Use Policies gelden voor specifieke diensten, die vind je altijd terug in de informatie en voorwaarden over deze dienst.
- Er kunnen FUPs gelden, maar misschien ook niet.
- Als er een FUP geldt, staat het dan bij die voorwaarden ook expliciet uitgewerkt wat die FUP inhoudt en wie dat beoordeelt?
- Voor welke specifieke diensten gelden de FUPs?
- Beperkende voorwaarden (FUPs) die slechts in de informatie over een dienst worden vermeldt, hebben geen bindende werking.
- "die vind je altijd terug in de informatie en voorwaarden" -> en waar vind ik die informatie en voorwaarden dan?

• Barre73
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 16:52:
Ik zou ook die tekst nog eens kritisch laten bekijken....

[...]

Dus op basis van deze tekst ook geen beperkingen aan het gebruik van poort 25.
Daarnaast inderdaad: wat is 'normaal gebruik', en ter beoordeling van wie?

[...]

- Er kunnen FUPs gelden, maar misschien ook niet.
- Als er een FUP geldt, staat het dan bij die voorwaarden ook expliciet uitgewerkt wat die FUP inhoudt en wie dat beoordeelt?
- Voor welke specifieke diensten gelden de FUPs?
- Beperkende voorwaarden (FUPs) die slechts in de informatie over een dienst worden vermeldt, hebben geen bindende werking.
- "die vind je altijd terug in de informatie en voorwaarden" -> en waar vind ik die informatie en voorwaarden dan?
Op de site bij de Algemene voorwaarden staan (indien van toepassing) ook specifieke voorwaarden voor specifieke diensten. Daarin staat dan of er een FUP van toepassing zou zijn. Hier staan alle voorwaarden voor Vodafone Thuis:
https://www.vodafone.nl/s...even-en-voorwaarden.shtml

Zoals je ziet geen specifieke zaken op het moment. Dus er is niets van toepassing. Zo werkt het dus. Als er niets staat is er niets. Niet verder door denken, dat maakt het leven makkelijker.

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:55:
[...]

Als er niets staat is er niets. Niet verder door denken, dat maakt het leven makkelijker.
_/-\o_
'k Hou het in gedachten... ;)

• Fiber

Fiber

denan schreef op zondag 13 april 2014 @ 14:07:
[...]

Wel wakker blijven Fiber.. ik zit niet bij VF :)
Ik hou het allemaal niet meer bij. Jij verandert vaker van pet dan sommige mensen van kleren... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:55:
[...] Niet verder door denken, dat maakt het leven makkelijker.
Precies. En ik heb in dit- en andere glasvezel-draadjes nog nooit iemand horen klagen dat hij vanwege een server is afgesloten of zelfs maar gewaarschuwd is. Dus vergeet die tekst op Reggefiber gewoon en maak verder liever geen slapende honden wakker... :)

• Barre73
Fiber schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:13:
[...]

Ik hou het allemaal niet meer bij. Jij verandert vaker van pet dan sommige mensen van kleren... ;)
Ik snap de verwarring wel. Denan werkte altijd bij ITNS veel voor de "Vodafone account".
Maar nooit voor Vodafone zelf.

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Nog 2 dagen ;)

Weet iemand al hoe de Vigor geconfigureerd is? Zijn er bepaalde poortjes fixed voor internet of tv? Of kan je gewoon in elk poortje aansluiten wat je wilt en wordt het automatisch gedetecteerd?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
dannyreuser schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:31:
Nog 2 dagen ;)

Weet iemand al hoe de Vigor geconfigureerd is? Zijn er bepaalde poortjes fixed voor internet of tv? Of kan je gewoon in elk poortje aansluiten wat je wilt en wordt het automatisch gedetecteerd?
Spannend!

Poort 1 en 2 worden gebruikt voor het Internet, poort 3 en 4 voor IPTV. Als je 2 settopboxen besteld krijg je ook nog een switch erbij voor de 2de settopbox aan te sluiten.

Succes met de installatie!

• koekkoek
Dazzler2120 schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:39:
[...]

Spannend!

Poort 1 en 2 worden gebruikt voor het Internet, poort 3 en 4 voor IPTV. Als je 2 settopboxen besteld krijg je ook nog een switch erbij voor de 2de settopbox aan te sluiten.

Ok thx!

Ik heb voor de zekerheid maar vrij gevraagd om er bij te kunnen zijn.

Het is een nieuwbouw woning en heb natuurlijk overal cat6 naar toe getrokken en aangesloten op een patch paneel in de meterkast. Ben een beetje bang dat hij de 10-15meter netwerk kabel gaat uitrollen en boven de plint gaat monteren :+

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
dannyreuser schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:51:
[...]

Ok thx!

Het is een nieuwbouw woning en heb natuurlijk overal cat6 naar toe getrokken en aangesloten op een patch paneel in de meterkast. Ben een beetje bang dat hij de 10-15meter netwerk kabel gaat uitrollen en boven de plint gaat monteren :+
Monteur zal net als jij en ik de makkelijkste oplossing pakken ;) Als er dan al cat6 kabels ijn getrokken naar een patchpaneel dan lijkt het me handig dat deze ook gebruikt worden!
Een toeziend oog kan nooit kwaad zullen we maar zeggen!

Dit weekend ook zelf bezig geweest... 30meter cat6 kabel moeten trekken naar me zolderkamertje vanuit de meterkast... Is eventjes werk, maar als dat dan eindelijk gelukt is ben ik blij dat ik het heb gedaan _/-\o_

• Barre73
Dazzler2120 schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:39:
[...]

Spannend!

Thanks voor de reminder. Ik heb 2 Entone's ontvangen maar geen switch...even bellen met KS.

Wel apart trouwens: @Dazzler2120: Als er twee poorten van de Draytek voor IPTV gebruikt kunnen worden, waarom zou er dan een switch nodig zijn voor een tweede STB?

[ Voor 16% gewijzigd door Barre73 op 14-04-2014 13:05 ]

• Barre73
dannyreuser schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:51:
[...]

Ok thx!

Heb je ook kleine kabeltjes klaarliggen om van je patchpaneel naar de Draytek te komen? Voordat de monteur daar die 15 meter voor gaat gebruiken...

• koekkoek
Barre73 schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:07:
[...]

Heb je ook kleine kabeltjes klaarliggen om van je patchpaneel naar de Draytek te komen? Voordat de monteur daar die 15 meter voor gaat gebruiken...
haha :*) ja zeker :P

Alles zit al aangesloten volgens tekening, alleen de Vigor ontbreekt nog 8)

Afbeeldingslocatie: http://upload.foppa.dk/files/patchlayout.PNG

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik wilde even kijken wat de prijzen zijn voor Vodafone glasvezel alles in 1 en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/xlc6rt.jpg

Ik had gekozen voor 100mbit , tv basis en goedkoopste telefonie.
Lijkt mij dat het moet zijn eerste 12 maanden 47,50 .. ?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Exocet schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:36:
Ik wilde even kijken wat de prijzen zijn voor Vodafone glasvezel alles in 1 en dit is het resultaat:

[afbeelding]

Ik had gekozen voor 100mbit , tv basis en goedkoopste telefonie.
Lijkt mij dat het moet zijn eerste 12 maanden 47,50 .. ?
Als ik hem zonder extra pakketen invul krijg ik gewoon te zien eerste 12 maanden €47,50 daarna €57,50...
Misschien dat ergens een exta pakket is aangevinkt of een extra settopbox met harddiskrecorder?

maak anders een screen van het volledige besteloverzicht... Kan daar denk ik meer uihalen

@Barre73
Excuus ik had mij vergist, je krijgt pas een switch bij het bestellen van een 3de settopbox. Véél logischer ook natuurlijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dazzler2120 op 14-04-2014 14:51 ]

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dazzler2120 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:47:
[...]

Als ik hem zonder extra pakketen invul krijg ik gewoon te zien eerste 12 maanden €47,50 daarna €57,50...
Misschien dat ergens een exta pakket is aangevinkt of een extra settopbox met harddiskrecorder?
Als ik de link naar de samengestelde pakketten gebruik, klopt het wel :)
Alleen zie ik nu dat er in deze abonnementen geen DVB-C meer zit helaas.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Exocet schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:57:
[...]

Als ik de link naar de samengestelde pakketten gebruik, klopt het wel :)
Alleen zie ik nu dat er in deze abonnementen geen DVB-C meer zit helaas.
Maar hoe klopte het niet dan :o Dan kan ik dit onderzoeken en eventueel doorzetten als er ergens iets niet klopt ;)

CaTV is een klein slachtoffer ja, afhankelijk van hoeveel tv's je hebt thuis zou je eraan kunnen denken om daarvoor een extra settopbox te nemen.

• Barre73
Dazzler2120 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:47:
[...]

maak anders een screen van het volledige besteloverzicht... Kan daar denk ik meer uihalen

@Barre73
Excuus ik had mij vergist, je krijgt pas een switch bij het bestellen van een 3de settopbox. Véél logischer ook natuurlijk :)
Dazzler: Ik had de Vodafone KS al gebeld en aangegeven dat ik twee STB's heb maar geen switch. Die zei ook direct dat dat niet goed was gegaan dan en heeft er alsnog eentje geregeld. Dus wellicht heb ik die niet eens nodig als 'ie komt :-)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Barre73 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:32:
[...]

Dazzler: Ik had de Vodafone KS al gebeld en aangegeven dat ik twee STB's heb maar geen switch. Die zei ook direct dat dat niet goed was gegaan dan en heeft er alsnog eentje geregeld. Dus wellicht heb ik die niet eens nodig als 'ie komt :-)
Daar zijn nog wel eens verwarringen over m.b.t oude propositie en nieuwe propositie ;) Als je hem krijgt; prima eentje gratis :P Zo niet dan weet je waarom!

• Fiber

Fiber

Dazzler2120 schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:03:
[...] CaTV is een klein slachtoffer ja...
Groot slachtoffer bedoel je. Voor veel mensen waarschijnlijk reden om geen Vodafone te nemen, maar bijvoorbeeld Telfort lijkt mij. Voor zolang als het duurt natuurlijk.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Fiber schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:57:
[...]

Groot slachtoffer bedoel je. Voor veel mensen waarschijnlijk reden om geen Vodafone te nemen, maar bijvoorbeeld Telfort lijkt mij. Voor zolang als het duurt natuurlijk.
Nwa ligt eraan hoe je het bekijkt, voor de meeste huishoudens met 1 of 2 tv's is het geen enorm slachtoffer. Voor mensen dat op iedere kamer een TV hebben... Dan ja, dan is het een groot slachtoffer!
Doordat we analoog niet afnemen is het abonnement natuurlijk een stuk goedkoper, en je staat er altijd vrij in om internet en telefonie af te nemen, en TV bij je kabelaar te houden oid ;)

P.s. Als jullie alternatieven hebben op het analoge signaal, laat het alsjeblieft weten! We zijn er namelijk naar op zoek :) 8)7 Ruimte voor verbetering is er namelijk altijd!

• Kangodo
Goed idee, dan kunnen mensen altijd later nog overstappen naar IPTV.

Met MoCa zou je IPTV kunnen kijken door gebruik te maken van de Coax-bekabeling in het huis.
Ik weet echter niet of dat een goed en betrouwbaar signaal geeft en dat kan aardig oplopen in de kosten.

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:06:
[...]

Nwa ligt eraan hoe je het bekijkt, voor de meeste huishoudens met 1 of 2 tv's is het geen enorm slachtoffer. Voor mensen dat op iedere kamer een TV hebben... Dan ja, dan is het een groot slachtoffer!
Doordat we analoog niet afnemen is het abonnement natuurlijk een stuk goedkoper, en je staat er altijd vrij in om internet en telefonie af te nemen, en TV bij je kabelaar te houden oid ;)

P.s. Als jullie alternatieven hebben op het analoge signaal, laat het alsjeblieft weten! We zijn er namelijk naar op zoek :) 8)7 Ruimte voor verbetering is er namelijk altijd!
Als "oude" klant van VF heb ik gelukkig nog de analoge aansluiting waarop ik nog een tv, Humax HD recorder en een tweetal audiosystemen heb aangesloten. Dat analoog was een beslissende eis voor mij bij het overstappen van Ziggo naar VF.

Het is toch te gek voor woorden dat ik nog uitstekend werkende apparatuur zou moeten vervangen omdat analoog niet meer wordt geleverd? Indien ik verplicht wordt door VF om over te stappen van de huidige aansluiting naar de nieuwe ben ik weg bij VF en ga dan (helaas) weer terug naar Ziggo.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:15:
[...]

Als "oude" klant van VF heb ik gelukkig nog de analoge aansluiting waarop ik nog een tv, Humax HD recorder en een tweetal audiosystemen heb aangesloten. Dat analoog was een beslissende eis voor mij bij het overstappen van Ziggo naar VF.

Het is toch te gek voor woorden dat ik nog uitstekend werkende apparatuur zou moeten vervangen omdat analoog niet meer wordt geleverd? Indien ik verplicht wordt door VF om over te stappen van de huidige aansluiting naar de nieuwe ben ik weg bij VF en ga dan (helaas) weer terug naar Ziggo.
Ik vind dat een geweldige verkoop strategie van Ziggo... ongeloofelijk, laat mensen een box kopen met smartcard, vervolgens als ze weggaan overwegen mensen om €100,- vrijwel onklaar te maken ;)

Ook voor jou geld dan als optie om bv alleen internet of internet en telefonie af te nemen, en je tv ergens anders oid.

Het is dan wel uitstekend werkend apparatuur, maar niet op een UTP kabel

• Fiber

Fiber

Dazzler2120 schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:37:
[...]

Ik vind dat een geweldige verkoop strategie van Ziggo... ongeloofelijk, laat mensen een box kopen met smartcard, vervolgens als ze weggaan overwegen mensen om €100,- vrijwel onklaar te maken... ;)
Ik snap hem even niet. Met een moderne tv heb je die Ziggo box helemaal niet nodig... O-)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Fiber schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:01:
[...]

Ik snap hem even niet. Met een moderne tv heb je die Ziggo box helemaal niet nodig... O-)
Klopt, toch absurd hoeveel mensen nog de ziggo kastjes halen :')
Als je wilt opnemen is het wel handig tho, en dan zit je met een kastje van 100 tot 170eu?
Je zou zo'n ding achteraf alleen op marktplaats oid kunnen zetten

• Fiber

Fiber

Dazzler2120 schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:05:
[...]

Je zou zo'n ding achteraf alleen op marktplaats oid kunnen zetten
Of op je Vodafone DVB-C aansluiting gebruiken... ;)

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Fiber schreef op maandag 14 april 2014 @ 19:09:
[...]

Of op je Vodafone DVB-C aansluiting gebruiken... ;)
Totdat dat niet meer mogelijk is of je humax defect raakt :)

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Op de VF thuis website zie ik nieuwe kastjes staan die op heel serieuze en degelijke apparaten lijken. Ik ben klant van VF glas al sinds juni 2012 nog met het wit ovaal (moet ik ook lelijk zeggen) kastje met HD recorder. Ik vroeg me af of de nieuwe recorder kastjes meer kracht hebben qua zappen snelheid, UI, uitgebreider opties, enz. Misschien als ik een niuewe abbo afsluit, krijg ik nieuwe apparatuur. Niet dat mijn huidige per se zo slecht is, maar hij is zeker aan de tragere kant.

Verwijderd

Dazzler2120 schreef op maandag 14 april 2014 @ 18:37:
[...]

Ik vind dat een geweldige verkoop strategie van Ziggo... ongeloofelijk, laat mensen een box kopen met smartcard, vervolgens als ze weggaan overwegen mensen om €100,- vrijwel onklaar te maken ;)

Ook voor jou geld dan als optie om bv alleen internet of internet en telefonie af te nemen, en je tv ergens anders oid.

Het is dan wel uitstekend werkend apparatuur, maar niet op een UTP kabel
Lol, de decoder etc. van Ziggo heb ik nog in mijn bezit en dus geen extra kosten in deze.

Maar het gaat mij om het volgende. Ik koos toen der tijd voor VF vanwege problemen met Ziggo en dat VF ook analoog aanbood. En als VF dan maar bepaald dat analoog er maar uit moet, om welke plausibele redenen dan ook, kan dit dus verlies aan klanten veroorzaken. En kijk naar meerdere punten waarin ook het geluid van 5:1 niet via VF is te verkrijgen en bij de oude kabelaars wel.

Vooruitgang is logisch en niet tegen te houden maar of elke vooruitgang ook verbetering is? Ach, blijft dus persoonlijk voor een ieder.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 23:56 ]

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

DivxLover schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 11:55:
(Gewoon gisteravond mijn Apple TimeCapsule aangesloten op de Genesix, stroom er af en er weer op en dit is mijn draadloze resultaat)
Nog andere mensen met ervaringen met een TimeCapsule gebruiken als router icm Vodafone Glasvezel?

Belde net even de saleslijn van VF en die zeiden dat het niet mag ivm garantie van de snelheid (:Z), maar dat het wel kan. Lijkt mij natuurlijk ook. Maar hoor graag ervaringen hiermee (of met een andere draadloze router aan je VF modem hangen dus).

• eymey
  • Laatst online: 10:08
Bij de 'oude' ITNS propositie kan je sowieso gewoon zonder meer iedere router gebruiken, zolang die een IP adres kan verkrijgen via DHCP en uiteraard je snelheid goed aan kan.

Bij de nieuwe propositie krijg je dus een NT die ook meteen je router en zo is. Die helemaal vervangen zal niet mogen (en je hebt ook apparatuur nodig die aan de WAN kant met een fiber patchkabel verbonden kan worden). Maar wat je erachter hangt is natuurlijk aan jou.

Ik snap wel dat de servicedesk/saleslijn aangeeft dat, wil je 100% support kunnen verlangen van VF, je gewoon hun spul moet gebruiken. Of op z'n minst bij problemen je PC direct op de VF router aansluiten voordat je gaat bellen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

eymey schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:37:
Bij de nieuwe propositie krijg je dus een NT die ook meteen je router en zo is. Die helemaal vervangen zal niet mogen (en je hebt ook apparatuur nodig die aan de WAN kant met een fiber patchkabel verbonden kan worden). Maar wat je erachter hangt is natuurlijk aan jou.
Ik was ook niet van plan dat deel te vervangen. Maar wil gewoon mijn TC aan de modem/router hangen en van daaruit mijn wifi netwerk door het huis verdelen. O.a. ook omdat de TC 5Ghz ondersteunt en het VF modem (wrsl) niet.
Ik snap wel dat de servicedesk/saleslijn aangeeft dat, wil je 100% support kunnen verlangen van VF, je gewoon hun spul moet gebruiken. Of op z'n minst bij problemen je PC direct op de VF router aansluiten voordat je gaat bellen.
Inderdaad, dat lijkt me duidelijk.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
@keeper
Je kan gewoon je modem router in bridge modus instellen en je eigen router aansluiten ;) Is inderdaad geen verdere ondersteuning op van de KS, dat zal dan direct op modem getest moeten worden.
De Draytek vigor 2130FVn heeft inderdaad geen 5Ghz.

Succes!

Verwijderd

Vodafone ontwikkelt eigen tv-platform met Entone

Vodafone ontwikkelt een hybride (broadcast en IP tv) platform voor digitale televisie over FTTH. De leverancier is het Californische bedrijf Entone. Vodafone ontwikkelt tv en een Cloud TV videorecorder met opnemen, Live pauzeren en (subscription-) video-on-demand van de publieke omroepen, HBO, Videoland en andere aanbieders.

Het Entone EnterLink platform is ontwikkeld om tv op meerdere tv-schermen te krijgen, via een combinatie van 11ac WiFi, MoCA voor HD video over bestaande coaxbekabeling binnenshuis. Het Boxless concept is geschikt om vanuit één set-top box meerdere tv’s van beeld te voorzien, zonder dat er extra apparatuur nodig is.

Voor Vodafone is EnterLink een belangrijke stap naar het ontwikkelen van eigen tv-diensten, waarvoor het niet of veel minder afhankelijk is van wholesale inkoop bij KPN/Reggefiber. Vodafone is het platform al aan het testen, maar meldt nog niet wanneer het live gaat.

http://www.telecompaper.c...tform-met-entone--1008389

• koekkoek
Monteur is net weg, en ik ben weer terug op me werk. Maar het werkt iig :)

Heb nog geen tv ervaringen, maar het internet doet wat het moet doen :)

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 08:35
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:37:
Vodafone ontwikkelt eigen tv-platform met Entone

Vodafone ontwikkelt een hybride (broadcast en IP tv) platform voor digitale televisie over FTTH. De leverancier is het Californische bedrijf Entone. Vodafone ontwikkelt tv en een Cloud TV videorecorder met opnemen, Live pauzeren en (subscription-) video-on-demand van de publieke omroepen, HBO, Videoland en andere aanbieders.

Het Entone EnterLink platform is ontwikkeld om tv op meerdere tv-schermen te krijgen, via een combinatie van 11ac WiFi, MoCA voor HD video over bestaande coaxbekabeling binnenshuis. Het Boxless concept is geschikt om vanuit één set-top box meerdere tv’s van beeld te voorzien, zonder dat er extra apparatuur nodig is.

Voor Vodafone is EnterLink een belangrijke stap naar het ontwikkelen van eigen tv-diensten, waarvoor het niet of veel minder afhankelijk is van wholesale inkoop bij KPN/Reggefiber. Vodafone is het platform al aan het testen, maar meldt nog niet wanneer het live gaat.

http://www.telecompaper.c...tform-met-entone--1008389
dan laat ik mijn coax nog maar even zitten...wel net net IPTV naar boven getrokken

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Collega heeft die Moca aangesloten; en voor zover hij kan vergelijken (komt van DigiTenne) merkt hij niks van enig kwaliteitsverlies.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ik ben heel erg benieuwd naar hoe en wat dit precies bedoeld is! Zou namelijk een enorm mogelijke oplossing zijn voor het geen CaTV verhaal!
Ben in ieder geval wel enthiousiast over dit bericht

Verwijderd

Moca is toch een soort powerline voor de bestaande coax met het voordeel dat je geen rj-45 kabel moet trekken. Moca zou vermoedelijk gewoon bij alle iptv diensten werken. Is wel duurder dan powerline maar zou in theorie beter moeten werken omdat de meer bandbreedte beschikbaar is geen verstoringen via het lichtnet

Maar bij elke zou nog een soort aparte ontvanger nodig hebben voor ip naar hdmi.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 15:27 ]

• Barre73
En we zijn weer online.... maar nu via Vodafone nieuw pakket.
* Migratie van Telfort probleemloos verlopen. Ergens tussen 9:00 en 13:00 is in de PoP mijn patch omgezet waardoor ik dus offline was. Maar ik was er toch niet dus dat boeide niet.
* Net voor de afgesproken montagetijd kwam de monteur. Die had natuurlijk een makkie want die hoefde alleen de Draytek op te hangen en aan te sluiten en vervolgens de 4 kabels aan te sluiten die al in de meterkast voor hem klaar hingen. Twee TV's geactiveerd, Wifi netwerk draaide meteen prima, evenals de bedrade verbinding. Telefoon is geactiveerd (maar wordt niet gebruikt hier want ik bel via Cheapconnect).

Vanavond even rustig de TV bekijken en de decoder beoordelen. Hij zal het niet winnen van de Amino M540, dat weet ik wel zeker want die was top. Maar als het zappen goed gaat dan ben ik al lang blij. Beeld ziet er goed uit maar ik heb een 32"HD ready TV dus ik ben niet de beste referentie daarvoor.
Wat ik bij het zappen al wel zag is dat hij iets mist wat de Amino wel had. Je kon daar tijdens het TV kijken via de pijltjesknoppen alvast doorzappen naar de volgende zenders en pas als je iets zag wat je wilde zien drukte je op OK en dan versprong de zender pas. Hier kan je alleen zappen terwijl de zender ook direct verspringt. Ik zal het als tip voor Entone noteren...

• eymey
Ik ivnd het maar een vaag bericht, in ieder geval met veel technologieën door elkaar heen genoemd zonder dan te vermelden hóe ze worden toegepast.

Moca kan je inderdaad voor ongeveer 'alles' gebruiken dat normaal over ethernet heen gaat. Het is eigenlijk dus zoals boven mij geopperd een alternatief voor powerline, wifi of UTP. Maar je moet aan de ontvangende kant (tv-kant?) nog steeds iets hebben dat weer overweg kan met de IPTV. Dus hoe men dan dat verhaal voor zich ziet van "boxless tv"?

Of komt er een Entone apparaat aan dat het IPTV signaal pakt (al dan niet on demand of zelfs gerenderd in de cloud), via Moca op de coax gooit met een klein weergave apparaat aan de TV-kant?

Any way, we shall see :)

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 16-04-2014 15:31 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:29:
En we zijn weer online.... maar nu via Vodafone nieuw pakket.
* Migratie van Telfort probleemloos verlopen. Ergens tussen 9:00 en 13:00 is in de PoP mijn patch omgezet waardoor ik dus offline was. Maar ik was er toch niet dus dat boeide niet.
* Net voor de afgesproken montagetijd kwam de monteur. Die had natuurlijk een makkie want die hoefde alleen de Draytek op te hangen en aan te sluiten en vervolgens de 4 kabels aan te sluiten die al in de meterkast voor hem klaar hingen. Twee TV's geactiveerd, Wifi netwerk draaide meteen prima, evenals de bedrade verbinding. Telefoon is geactiveerd (maar wordt niet gebruikt hier want ik bel via Cheapconnect).

Vanavond even rustig de TV bekijken en de decoder beoordelen. Hij zal het niet winnen van de Amino M540, dat weet ik wel zeker want die was top. Maar als het zappen goed gaat dan ben ik al lang blij. Beeld ziet er goed uit maar ik heb een 32"HD ready TV dus ik ben niet de beste referentie daarvoor.
Wat ik bij het zappen al wel zag is dat hij iets mist wat de Amino wel had. Je kon daar tijdens het TV kijken via de pijltjesknoppen alvast doorzappen naar de volgende zenders en pas als je iets zag wat je wilde zien drukte je op OK en dan versprong de zender pas. Hier kan je alleen zappen terwijl de zender ook direct verspringt. Ik zal het als tip voor Entone noteren...
Mooi gelukt dus!
Gaat er toch nog eens wat goed.
Ben erg benieuwd wat je ervaringen zijn vwb de kwaliteit van het TV signaal met name HD en de audio kanalen die meegestuurd worden.

• eymey
@Barre73: Mooi dat het zo soepel is verlopen :)

• HoppyF
Er is nog hoop op Glas.
Behalve Vodafone gaan er nu meer partijen van KPN weg.
De website is nog niet actief op dit moment....
http://www.sparql.nl/

Tweak kiest voor Sparql

In een tv-landschap dat beheerst wordt door grote aanbieders als Ziggo en UPC en KPN, steekt een nieuwkomer de lont in het kruitvat: Sparql is de nieuwste tv-aanbieder in Nederland. Met een interessante troefkaart: premiumzender HBO zit standaard in het basisabonnement.

• eymey
HoppyF schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:22:
Er is nog hoop op Glas.
Behalve Vodafone gaan er nu meer partijen van KPN weg.
De website is nog niet actief op dit moment....
http://www.sparql.nl/

Tweak kiest voor Sparql

In een tv-landschap dat beheerst wordt door grote aanbieders als Ziggo en UPC en KPN, steekt een nieuwkomer de lont in het kruitvat: Sparql is de nieuwste tv-aanbieder in Nederland. Met een interessante troefkaart: premiumzender HBO zit standaard in het basisabonnement.
nieuws: Kleine provider Tweak levert gigabit-verbindingen in Almere en Enschede

Zie ook hier :)

Als Almeerder voel ik me hier wel een beetje trots op! Nog een kleine provider die op lokaal niveau begint met het uitrollen van eigen apparatuur in de PoP's. Niet Tele2 of Vodafone. Nee, Tweak!

Ik ben wel heel benieuwd wat de specs zijn van de IPTV streams.

Als deze onveranderd uit Hilversum en van de SAT komen, dan heb ik bij deze spijt dat ik zo nodig onlangs voor een jaar moest tekenen bij Vodafone........... ;)

• koekkoek
Ik kan eigenlijk nergens de login gegevens vinden van het Vigor modem, iemand een idee?

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
dannyreuser schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:07:
Ik kan eigenlijk nergens de login gegevens vinden van het Vigor modem, iemand een idee?
Probeer eens gebruikersnaam &wachtwoorf beiden op user te zetten

• koekkoek
Dazzler2120 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 17:11:
[...]

Probeer eens gebruikersnaam &wachtwoorf beiden op user te zetten
Dat werkt _/-\o_

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Top! Hoe werkt alles?

• koekkoek
Ben net thuis, dus even kijken nog :)
Het modem is iig uitgebreid en vrij instelbaar, dat is al een dikke plus!

• Barre73
Staat ook gewoon in de handleiding internet en bellen die in de doos zat hoor. Die inlog dan. Ik heb de Wifi als eerste maar even omgenaamd en een ander wachtwoord gegeven.

• HoppyF
eymey schreef op woensdag 16 april 2014 @ 16:37:
[...]

nieuws: Kleine provider Tweak levert gigabit-verbindingen in Almere en Enschede

Zie ook hier :)

Als Almeerder voel ik me hier wel een beetje trots op! Nog een kleine provider die op lokaal niveau begint met het uitrollen van eigen apparatuur in de PoP's. Niet Tele2 of Vodafone. Nee, Tweak!

Ik ben wel heel benieuwd wat de specs zijn van de IPTV streams.

Als deze onveranderd uit Hilversum en van de SAT komen, dan heb ik bij deze spijt dat ik zo nodig onlangs voor een jaar moest tekenen bij Vodafone........... ;)
Ik heb een email gestuurd naar Sparql en de vraag gesteld wat de spec's zijn.
Kunnen ze dat meteen in de FAQ op hun site vermelden.
Als de spec's goed zijn kunnen ze veel klanten krijgen.
Een een goede tegenhanger van KPN en dochters kunnen we wel gebruiken, dit is de enige manier om een logge reus in beweging te krijgen.
We hebben dat zelfde effect gezien bij de kabelaars Ziggo en UPC, die begonnen pas nerveus te worden en te innoveren toen glasvezel in opkomst was. Daarvoor deden ze helemaal niets...

• koekkoek
Barre73, wat zijn jou ping tijden naar bijvoorbeeld tweakers.net ?

Vindt het eigenlijk een beetje tegen vallen, had eigenlijk < 5ms verwacht.

C:\Users\Danny>tracert www.tweakers.net

Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.20]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 4 ms 1 ms Vigor2130.lan [192.168.1.1]
2 10 ms 10 ms 9 ms 1-83-143-37.ftth.glasoperator.nl [37.143.83.1]
3 10 ms 12 ms 10 ms 10.10.10.53
4 10 ms 10 ms 10 ms wiericke.nikhef.openpeering.nl [82.150.156.105]
5 10 ms 10 ms 10 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
6 20 ms 21 ms 30 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]
7 10 ms 10 ms 10 ms tweakers.net [213.239.154.20]

Trace complete.

C:\Users\Danny>tracert www.nu.nl

Tracing route to www-nu-nl.gl.sanomaservices.nl [62.69.166.15]
over a maximum of 30 hops:

1 3 ms 1 ms 1 ms Vigor2130.lan [192.168.1.1]
2 18 ms 11 ms 9 ms 1-83-143-37.ftth.glasoperator.nl [37.143.83.1]
3 10 ms 10 ms 10 ms 10.10.10.53
4 21 ms 9 ms 14 ms hurricane-electric.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.14]
5 14 ms 17 ms 12 ms br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
6 10 ms 11 ms 12 ms 85.112.0.157
7 11 ms 10 ms 10 ms 62-69-166-15.ptr.as24646.net [62.69.166.15]

Trace complete.

• Kangodo
Die tijden heb ik zelf ook bij mijn Ziggo.
Ik vraag me af hoeveel verbetering daar technisch in is te krijgen, en of dat erg veel uit zal maken.

Verwijderd

Kangodo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:48:
Die tijden heb ik zelf ook bij mijn Ziggo.
Ik vraag me af hoeveel verbetering daar technisch in is te krijgen, en of dat erg veel uit zal maken.
Biedt Ziggo dan glasvezel aan?

Dat is net een verschil met kabel zelfs via KPN glas de bovenstaande website een ping van 4 ms

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2014 19:55 ]

• avdkooij
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:29:
Net voor de afgesproken montagetijd kwam de monteur. Die had natuurlijk een makkie want die hoefde alleen de Draytek op te hangen en aan te sluiten en ...
@Barre73, @Dannyreuser,
wat voor FTU hebben jullie en hoe is de glasvezelpatchkabel daar op aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door avdkooij op 16-04-2014 19:57 ]

• Barre73
Ik heb een UFTU en daar is de Draytek boven gehangen en met een patchkabeltje aangesloten. Een patchglaskabeltje welteverstaan.

Foto komt eraan.

• Barre73
Dannyreuser: Pingtijden zijn ongeveer gelijk aan die van jou. 11 ms naar Tweakers.
Maar pingen naar een website is niet erg zinvol om te weten hoe je verbinding is. Wat ik nu vooral merk is langzaam laden van sites. Ik heb al wat gespeeld met de DNS servers (die van Google even ingesteld) maar lijkt geen verschil te maken.
Ik vind het zorgwekkender dat ik nu (rond 8 uur) maar ca 37 mbit download haal op Eweka (van mijn 50 mbit abo). Die problemen speelden de laatste tijd bij KPN ITNS providers maar die had ik hier niet verwacht.
En ja, dat is bedraad en was vanmiddag toen het net actief was gewoon 49 mbit.

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:10:
Dannyreuser: Pingtijden zijn ongeveer gelijk aan die van jou. 11 ms naar Tweakers.
Maar pingen naar een website is niet erg zinvol om te weten hoe je verbinding is. Wat ik nu vooral merk is langzaam laden van sites. Ik heb al wat gespeeld met de DNS servers (die van Google even ingesteld) maar lijkt geen verschil te maken.
Ik vind het zorgwekkender dat ik nu (rond 8 uur) maar ca 37 mbit download haal op Eweka (van mijn 50 mbit abo). Die problemen speelden de laatste tijd bij KPN ITNS providers maar die had ik hier niet verwacht.
En ja, dat is bedraad en was vanmiddag toen het net actief was gewoon 49 mbit.
DNS servers zijn te testen.
https://www.grc.com/dns/benchmark.htm
Normaal zou die van je provider vrij bovenaan moeten staan. De DNS server van je provider even handmatig toevoegen.

• Barre73
http://i.imgur.com/FHSKXHK.jpg

En de volgende ingezoomd op het patchkabeltje. Je ziet als het goed is dat ze er wel een extra beschermhuls omheen hebben gezet voordat de pigtail er op werd gelast.

http://i.imgur.com/qmhJGDN.jpg

[ Voor 159% gewijzigd door Barre73 op 16-04-2014 20:29 ]

• avdkooij
  • Niet online
thx, maar ik was meer benieuwd hoe het onder die oranje kap aangesloten zit... :)

• Barre73
Dat wordt lastig. Die haal ik er niet meer af want dat patchkabeltje zit daar achter met een paperclipje vast.

Maar ik zal de monteursinstructie zo even opzoeken en een plaatje daarvan hier uploaden.

Zo ziet het eruit als je de blindkap eraf haalt:
http://i.imgur.com/ZgeYAyH.jpg

En zo als alles weer vastzit.
http://i.imgur.com/8WO2tQp.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 16-04-2014 20:48 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
dannyreuser schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:16:
Barre73, wat zijn jou ping tijden naar bijvoorbeeld tweakers.net ?

Vindt het eigenlijk een beetje tegen vallen, had eigenlijk < 5ms verwacht.
Vodafone
code:
1
2
3
--- www.tweakers.net ping statistics ---
25 packets transmitted, 25 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 7.800/8.391/11.146/0.981 ms

Dat is ook mijn ervaring, maar ik wilde meer ervaringen horen voordat ik er over begon. Ik had eigenlijk beter verwacht, zoiets:

Twee andere machines:
code:
1
2
3
4
5
6
7
25 packets transmitted, 25 received, 0% packet loss, time 24028ms
rtt min/avg/max/mdev = 4.705/4.914/5.393/0.211 ms

25 packets transmitted, 25 received, 0% packet loss, time 24032ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.698/2.915/4.380/0.314 ms

Bij mij zit het grootste deel van de delay in een traceroute al bij de 1e echte hop (de router van *.ftth.glasoperator.nl).

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 16 april 2014 @ 19:12:
[...]

Ik heb een email gestuurd naar Sparql en de vraag gesteld wat de spec's zijn.
Kunnen ze dat meteen in de FAQ op hun site vermelden.
Als de spec's goed zijn kunnen ze veel klanten krijgen.
Een een goede tegenhanger van KPN en dochters kunnen we wel gebruiken, dit is de enige manier om een logge reus in beweging te krijgen.
We hebben dat zelfde effect gezien bij de kabelaars Ziggo en UPC, die begonnen pas nerveus te worden en te innoveren toen glasvezel in opkomst was. Daarvoor deden ze helemaal niets...
Hier nog een persbericht (zonder het over specs te hebben verder): http://perssupport.nl/aps...parql+biedt+standaard+HBO

Zo te lezen al gratis HBO in the basis tv pakket 8) (maar dan geen HD zenders). Maar het uitgebreide tv pakket + een 50/50 voor bijelkaar 59 euro is wel interessant O-)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 16-04-2014 20:48 ]

• Barre73
Graag even verder hierover in het Tweak topic..

• apis29
  • Niet online
;)

Hoe zit de nieuwe settop box eruit eigenlijk irl en afstandsbediening? Of is die al eens voorbij gekomen van een van de testers eerder?

Ik zie al een plaatje op de entone site: een mooie Megadrive III

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 16-04-2014 20:58 ]

• Kangodo
ANdrode schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:43:
Bij mij zit het grootste deel van de delay in een traceroute al bij de 1e echte hop (de router van *.ftth.glasoperator.nl).
Dat signaal hebben we vaker gehoord, dan ging het om delays van bijna 0.1 seconde met bijbehorend snelheidsverlies.
Zover ik weet (vandaag vrij dagje) is dat in onderzoek.

@spaceone, bedankt voor de link!
Mijn provider-DNS stond inderdaad als beste, nu heb ik wel een mooie alternatieve dankzij jou.

• Barre73
apis29 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 20:52:
;)

Hoe zit de nieuwe settop box eruit eigenlijk irl en afstandsbediening? Of is die al eens voorbij gekomen van een van de testers eerder?

Ik zie al een plaatje op de entone site: een mooie Megadrive III
Google even: De PVR versie is de Entone Amulet 515 en de standaard box is de Kamei 500. DIe laatste is trouwens best klein :-)

• koekkoek
Klopt ja, het probleem zit al in de 1e hop. Die is al meteen 10ms en zou eigenlijk 1-2ms moeten zijn.

Nu game ik niet meer de laatste jaren maar dit blijft toch altijd een meet punt voor mij ;)

Download/Upload snelheid is bij mij trouwens nog wel ok, 5600 KB/s in nzbget op het moment

[ Voor 19% gewijzigd door koekkoek op 16-04-2014 21:11 ]

• apis29
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:03:
[...]

Google even: De PVR versie is de Entone Amulet 515 en de standaard box is de Kamei 500. DIe laatste is trouwens best klein :-)
Al gedaan ja, kom alleen oostblok sites tegen met echte plaatjes ... en filmpjes! :*)
(zelfde formaat als Amino 140 zo'n beetje lijkt me zo)

Amulet 515 (snel is idd anders :/ ; wel mooiere afstandsbediening dan de 500 iig maar de 500 lijkt een stuk soepeler)

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 16-04-2014 21:34 ]

• Barre73
apis29 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:20:
[...]

Al gedaan ja, kom alleen oostblok sites tegen met echte plaatjes ... en filmpjes! :*)
(zelfde formaat als Amino 140 zo'n beetje lijkt me zo)

[video]

Amulet 515 (snel is idd anders :/ ; wel mooiere afstandsbediening dan de 500 iig maar de 500 lijkt een stuk soepeler)

[video]
Doet deze het niet dan?
www.entone.com/assets/File/Data Sheets/Kamai 510 series datasheet (v3_0413EU).pdf

En deze:
http://www.entone.com/ass...tasheet%20(v3_1013EU).pdf

De 515 is de versie met 320 Gb.

Edit: Ik krijg nu geen verbinding meer met de site van Entone. Dan wordt het even lastig...
.
Ik heb nu een avondje met de Amulet 515 gespeeld. Het is wennen vergeleken met de Amino M540 die ik had maar voor allebei is iets te zeggen. Ik vind de Amino op dit moment nog beter in gebruiksgemak. Bij de Entone moet je meer dingen via de menuknop bereiken, Dat zorgt voor minder knoppen op de AB en dat kan prettig zijn. Maar om nou bijvoorbeeld het menu in te duiken zodat je een zenderlijst kan oproepen waar je doorheen kan bladeren.... net een stap te veel eigenlijk, Snelheid vind ik eigenlijk geen probleem. Menu is net zo snel als de Amino en soms zelfs sneller.
De zapsnelheid is iets minder dan de Amino maar het scheelt maar heel weinig. Bij de Amino kreeg je iets sneller beeld maar dat beeld stond dan nog een fractie van een seconde stil. Die fractie slaat de Entone over door gewoon nog even zwart beeld te houden en dan in 1 keer bewegend beeld te geven. Is een keuze maar de overgang van zender naar zender is vrijwel gelijk aan elkaar.
Kwaliteit: Gewoon strakke HD. Op een HD ready TV dan wel te verstaan..zeker als ik native HD materiaal bekijk ziet dat er gewoon goed uit. Ik heb niet de hardware om de bitstreams te meten en eelrijk gezegd wil ik dat ook niet. Die discussie ga ik niet opnieuw in.
Geluid: Geen Dolby. Tenzij dat pas als optie getoond wordt als de TV/receiver dat zou aan kunnen. Hetgeen bij mij niet het geval is. Maar vooralsnog ga ik daar even niet vanuit.

[ Voor 52% gewijzigd door Barre73 op 16-04-2014 21:48 ]

• apis29
  • Niet online
Ik krijg (momenteel) geen verbinding nee met de entone site (niet de enige dus). Maar het ging me ook meer om hoe ze er in het echt uitzagen, beetje unboxing plaatjes kon nooit kwaad ;). Mag hopen dat de software verbeterd is t.o.v. die uit testblog (zie nu je edit pas); die van die russen ziet er een stuk beter uit en werkt soepeler zo te zien.

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 16-04-2014 21:45 ]

• Barre73
Eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen mijn software op de Entone en die van Testblog...Die van de russen ziet er leuk uit maar lijkt in het geheel niet op wat hier gebruikt wordt. Die afstandsbediening trouwens ook niet...

Overigens heb ik ook een Kamei 500 maar die staat boven op de slaapkamer dus die ga ik vanavond even testen op snelheid en soepelheid.

[ Voor 23% gewijzigd door Barre73 op 16-04-2014 21:52 ]

• apis29
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:51:
Eerlijk gezegd zie ik geen verschil tussen mijn software op de Entone en die van Testblog...Die van de russen ziet er leuk uit maar lijkt in het geheel niet op wat hier gebruikt wordt. Die afstandsbediening trouwens ook niet...

Overigens heb ik ook een Kamei 500 maar die staat boven op de slaapkamer dus die ga ik vanavond even testen op snelheid en soepelheid.
Dat is ook de 500 bij die Russen (die 500 van jou heeft een andere ab?). Kom net dit tegen trouwens over de 500: DVR ondersteuning bij een Canadeese provider (opnemen op sd kaart of externe harde schijf). Het menu daar komt ook meer overeen met die uit het russische filmpje dus mischien iets specifieks van de 500 t.o.v. 515 maar dat kan jij dus mooi ophelderen met beide boxen in bezit :) . [edit:] Ik zie dat je themas in kan stellen in een standaard Entone maar dat zal er wel uit gehaald zijn bij VF en vandaar ziet het er vast anders uit.
Maar ik zie ook dat ze al in gebruik waren bij Caiway dus mischien is dat allemaal daar al eens langsgekomen :+ [en dat lijkt er wel op, dus geen dvr ondersteuning op externe opslag hier]

[beetje beroerde video: dvr/pvr] http://youtu.be/-KAVBuOVB1w

[menu in beeld] http://youtu.be/yFO933kEeDI

[ Voor 21% gewijzigd door apis29 op 16-04-2014 22:36 ]

Verwijderd

Caiway gebruikt een Entone 515

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:37:
[...]
Bij de Amino kreeg je iets sneller beeld maar dat beeld stond dan nog een fractie van een seconde stil. Die fractie slaat de Entone over door gewoon nog even zwart beeld te houden en dan in 1 keer bewegend beeld te geven. Is een keuze maar de overgang van zender naar zender is vrijwel gelijk aan elkaar.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
GET /client-portal/json-facade/CommonPropertyFacade.getBooleanProperty?json={%22key%22:%22stb.channel.zap.blank%22} HTTP/1.1
User-Agent: Opera/9.80 (Linux 7405d0-smp; U; en) Presto/2.10.250 Version/11.60
Host: 10.12.255.50
Accept-Language: en-US,en;q=0.9
Accept-Encoding: gzip, deflate
Referer: http://10.12.255.50/client-portal/device/entone
Cookie: device-mac=00:03:ab:3f:aa:af
Connection: Keep-Alive
X-Access-Key: [redacted]
X-Request: JSON
Accept: application/json

HTTP/1.1 200 OK
Cache-Control: public, max-age=900
Expires: Wed,, 22 Apr 2014 16:14:00 GMT
Content-Type: application/json;charset=UTF-8
Server: fokusOn appserver
Content-Length: 14
Accept-Ranges: bytes
Date: Mon, 21 Apr 2014 10:12:03 GMT
X-Varnish: 1879701283 1879701726
Via: 1.1 varnish
Connection: keep-alive

{"value":true}

Is dus letterlijk een config instelling 8)7.

Snelheid is subjectief. Ik merk wel dat ik via de zenderlijst zappen "handiger" vind. Zeker met de gaten in de zender nummers wederom: een config boolean als de namen logisch zijn.

De Kamai 500/510 kan trouwens opnemen volgens de specificaties. Vodafone heeft de code voor het instellingsmenu niet verstrekt, maar daarin kan je storage configureren.

• Barre73
Vodafone ook. Maar dan alleen als je kiest voor de decoder met opnamefunctie. Dan krijg je een Amulet 515. Hou je de standaard dan krijg je de Kamei 500

• Barre73
apis29 schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:23:
[...]

Dat is ook de 500 bij die Russen (die 500 van jou heeft een andere ab?). Kom net dit tegen trouwens over de 500: DVR ondersteuning bij een Canadeese provider (opnemen op sd kaart of externe harde schijf). Het menu daar komt ook meer overeen met die uit het russische filmpje dus mischien iets specifieks van de 500 t.o.v. 515 maar dat kan jij dus mooi ophelderen met beide boxen in bezit :) . [edit:] Ik zie dat je themas in kan stellen in een standaard Entone maar dat zal er wel uit gehaald zijn bij VF en vandaar ziet het er vast anders uit.
Maar ik zie ook dat ze al in gebruik waren bij Caiway dus mischien is dat allemaal daar al eens langsgekomen :+ [en dat lijkt er wel op, dus geen dvr ondersteuning op externe opslag hier]

[beetje beroerde video: dvr/pvr] http://youtu.be/-KAVBuOVB1w

[menu in beeld] http://youtu.be/yFO933kEeDI
Er is bij Vodafone nul komma nul verschil in het menu tussen de Kamei 500 en de Amulet 515. Uiteraard zijn menu's provider afhankelijk en alles kan met software. Ik heb nog geen thema-instelling gevonden dus dat zal vast niet kunnen. Thema is nu rood (verrassend bij Vodafone...).
Ondersteuning voor externe opslag op de Kamei 500 heb ik nog niet geprobeerd maar ik reken erop dat het niet wordt ondersteund bij Vodafone.

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:43:
[...]
Ondersteuning voor externe opslag op de Kamei 500 heb ik nog niet geprobeerd maar ik reken erop dat het niet wordt ondersteund bij Vodafone.
In het overzicht van gisten staat dat Vodafone ook met een cloud voor opnames komt. Dan heb je helemaal geen harddisk meer nodig.

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 12:12
Hebben we ineens dd51 op RTL e.d. of ben ik nu gek

• HoppyF
ariedude schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:45:
Hebben we ineens dd51 op RTL e.d. of ben ik nu gek
Ik hoop het!
Straks even kijken als ik thuis ben.
Gebruik je het oude of nieuwe Vodafone pakket?

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:51:
[...]

In het overzicht van gisten staat dat Vodafone ook met een cloud voor opnames komt. Dan heb je helemaal geen harddisk meer nodig.
Welk overzicht van gisteren bedoel je?

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:20:
[...]

Welk overzicht van gisteren bedoel je?
Deze

code:
1
2
3
4
Vodafone ontwikkelt een hybride (broadcast en IP tv) platform voor digitale televisie over FTTH. 
De leverancier is het Californische bedrijf Entone. Vodafone ontwikkelt tv en een Cloud TV 
videorecorder met opnemen, Live pauzeren en (subscription-) video-on-demand van de 
publieke omroepen, HBO, Videoland en andere aanbieders.

Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 17:27 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.