Hoorde net dat het de lichttest was; en dus niet een voor/na foto was . (excuses).
Hij maakt van de week een nieuwe foto met de huidige situatie.
Hij maakt van de week een nieuwe foto met de huidige situatie.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[ Voor 27% gewijzigd door I_stealth_I op 04-04-2014 13:15 ]
/dev/null
Er zit zeker een FTU. Dta is waar je naar zit te kijken. Alleen de plastic kap die daar over heen hoort te zitten is er op dat moment af.Deshmir schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 09:31:
Ik had er nog naar gevraagd; maar er heeft nooit een FTU gezeten.
Zal hem van de week eens porren voor een nieuwe foto.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Dat ga ik je op 15 april melden :-)I_stealth_I schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:10:
Kan je met het nieuwe Vodafone nog wel je eigen router gebruiken? Met de oude pakketten en FTU werd ieder VLAN op een aparte ethernetpoort afgeleverd. Op foto's die ik ergens anders op het web heb gezien, loopt het glas tot in de Draytek router en zal de Draytek vermoedelijk het tagged-verkeer op de glasvezel netjes op dedicated poortjes afleveren. Iemand al ervaring mee? Welke VLAN ID'S e.d.?
Ik zou de glasvezel dan graag in deze switch prikken en dan zelf scheiden naar m'n eigen router en naar de DTV decoder. Telefonie zal mij een worst wezen, die gooi ik er na een jaar weer uit.
Daar ben ik ook reuze benieuwd naar. Ik ben namelijk erg tevreden met m'n ASUS router.Barre73 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:47:
Dat ga ik je op 15 april melden :-)
Dan zou mijn aansluiting moeten draaien namelijk. TV wil ik best zonder eigen router draaien maar intenert liever niet. Liever een bridge-achtige oplossing waarbij ik mijn eigen router kan laten staan en gebruiken.
Verwijderd
Betekent dat ook dat er een tweede stopcontact in de meterkast moet komen? Uiteraard is een tafelcontactdoos dan een mogelijke oplossing.Barre73 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:46:
[...]
Er zit zeker een FTU. Dta is waar je naar zit te kijken. Alleen de plastic kap die daar over heen hoort te zitten is er op dat moment af.
En dit is een oude Genexis FTU, ook wel bekend als FXP (100).
Op de nieuwe UFTU zou het heel goed rechtstreeks gekikt kunnen worden alleen heeft Vodafone ervoor gekozen dat niet te doen en ook daar een patchkabel vanuit de connector te maken naar de Draytek die er naast/boven komt te hangen. Dus dezelfde oplossing feitelijk.
Verwijderd
Dank Barre voor antwoord.Barre73 schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:26:
Nee. Nog steeds 1 stopcontact. Bij andere providers kwam er een "actieve"kop op de FTU ( ter vervanging van een lege kap). Die had een stopcontact nodig. Vodafone verplaatst dat deel eigenlijk alleen maar naar buiten de FTU. Dus de Draytek heeft nu het stopcontact nodig.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
[ Voor 14% gewijzigd door koekkoek op 05-04-2014 16:11 ]
Wanneer had jij het besteld?dannyreuser schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:09:
Zojuist het Vodafonethuis installatie pakket ontvangen met de draytek en entone tv decoder.
De draytek zit verzegeld met een vodafone sticker (alleen te monteren door vodafone monteur)
De entone heb ik alvast uitgepakt en aangesloten om te kijken of ik het geluid over HDMI kon instellen ofdat ik een optische kabel moet halen. Maar die zat vast in de bootup omdat er geen netwerk gevonden was
Er zit ook een brief bij dat alle diensten vanaf 16 april zouden moeten werken. Dus nadat Guidion langs is geweest zou alles het moeten doen.
Nog even geduld tot 16 april!
DaveD
Blijkbaar kijken ze voor oplevering niet naar aanvraag datum. Heb eind januari aangevraagd en het is vertraagd tot eind april.
DaveD
Oké nou dan wacht ik het nog wel af. Ben wel benieuwd naar de ervaringen met het nieuwe pakket!Barre73 schreef op maandag 07 april 2014 @ 09:21:
Nee, het hangt niet af van je aanvraagdatum maar meer van je regio lijkt het wel. Wanneer zijn ze waar zover dat ze kunnen leveren..
Ik had 30 januari aangevraagd en werd op 1 april gebeld voor een afspraak, die een week later zou hebben gekund.
DaveD
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
of als je WGDO klant bent het IPTV topic bekijken, ik kan nog steeds een groot aantal (SD) zenders kijkenFiber schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:34:
Een DVB-C tuner kopen voor je PC...
(Als je nog het oude Vodafone pakket hebt met DVB-C.)
Nog een kleine opmerking: Je abonnement kan heel goed doorlopen terwijl je niet meer bent aangesloten. Dat zijn twee aparte zaken uiteraard. Ik heb een opzegtermijn van 1 maand. Als ik nu opzeg, maar na 2 weken wordt mijn lijn al overgenomen moet ik echt die laatste twee weken bij Telfort wel betalen hoor. En zo werkt het overal.Kangodo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:05:
Maar dat is normaal!
Bij het nieuwe aanbod zit geen overstapservice, maar jij hebt een migratie.
Telfort kan je abonnement niet door laten lopen als ze je niet hebben aangesloten, logisch toch?
(Of de facturatie op 16 april stopt is wat anders, dat zou ik wel in de gaten houden)
Dat komt omdat je binnen je contract zit en "eigenlijk niet weg mocht".Barre73 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:07:
Nog een kleine opmerking: Je abonnement kan heel goed doorlopen terwijl je niet meer bent aangesloten. Dat zijn twee aparte zaken uiteraard. Ik heb een opzegtermijn van 1 maand. Als ik nu opzeg, maar na 2 weken wordt mijn lijn al overgenomen moet ik echt die laatste twee weken bij Telfort wel betalen hoor. En zo werkt het overal.
Je kan altijd overal eerder opzeggen. Je moet alleen wel je contract uitdienen en betalen. Of het nou gaat over glasvezel, ADSL, mobiele telefonie of wat dan ook..
CISSP! Drop your encryption keys!
Vergelijkbare situatie hier in het oude WGDO-gebied van Eindhoven. Er is wel eens voorbijgekomen op deze forums dat KPN in de loop van 2014 "alle" locaties naar Gigabit zou willen upgraden, zodat ook overal snelheden van boven de 100 Mbps beschikbaar worden. Voorzichtig speculeer ik dan dat dat ook voor oorspronkelijke WGDO-gebieden zal gelden, en dat daarna wellicht ook al het onderscheid wat er nu nog is tussen deze gebieden en de rest voorgoed verdwenen zal zijn?laurens0619 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:36:
Ik heb nu de oude vorm van Vodafone glasvezel. Als ik op eindelijkglasvezel.nl kijk zie ik dat de (nieuwe?) vorm van glasvezel aangeboden wordt. Postcodecheck bij vodafone levert echter op dat het niet beschikbaar is.
Een belletje naar Vodafone leverde ook op dat het niet beschikbaar was omdat ik in een WGDO only gebied woon. Iemand enig idee wanneer (oud portaal) gebieden naar WBA gaan?
Dat zat bij mij allemaal in de doos van de Draytek.dannyreuser schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:00:
Ik zie trouwens in de bevestigings mail van guidion dat het volgende ook in het pakket geleverd hoort te worden:
• Settopbox van het merk Amulet 515 of Kamai 500.
• Kartonnen ophang lay out.
• Optic (zit in een roze verpakking).
• Een voedingsadapter.
• Een doorzichtige kabel of een gele kabel en twee blauwe koppelblokjes.
• Modem type: Draytek 2130n Residential Gateway.
Het dik gedrukte heb ik in mijn installatiepakket niet gezien, jij wel Barre73?
Zit er wel in maar dan moet je de sticker van Vodafone die op de doos van de Draytek zit verbreken. Die doos is bij hen opengemaakt, daar zijn die genoemde zaken ingestopt en vervolgens is de doos weer dichtgeplakt met een Vodafone sticker. Die heb ik gewoon losgemaakt :-)dannyreuser schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:00:
Ik zie trouwens in de bevestigings mail van guidion dat het volgende ook in het pakket geleverd hoort te worden:
• Settopbox van het merk Amulet 515 of Kamai 500.
• Kartonnen ophang lay out.
• Optic (zit in een roze verpakking).
• Een voedingsadapter.
• Een doorzichtige kabel of een gele kabel en twee blauwe koppelblokjes.
• Modem type: Draytek 2130n Residential Gateway.
Het dik gedrukte heb ik in mijn installatiepakket niet gezien, jij wel Barre73?
[ Voor 7% gewijzigd door ANdrode op 09-04-2014 20:38 ]
Toevallig ook de nieuwe app geprobeerd? Kan je de recorder daarmee instellen?ANdrode schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:51:
Ik heb de Entone Kamai 500 (maar ik kijk ook bijna geen TV). Daarom heb ik om te testen de STB even op een computer monitor aangesloten. Ik kan geen duidelijk oordeel over de kwaliteit geven omdat het materiaal door mijn monitor nog geupscaled moet worden van 1080p naar WQXGA.
De STB geeft weinig opties wat betreft geluid/bitrate/etc. Zo kan ik bijvoorbeeld (bij HDMI verbinding) niet kiezen wat voor uitvoer resolutie ik wil. Alleen "HD".
De setup box is duidelijk een setupbox… echt snel voelt hij niet aan**. Zappen tussen HD zenders duurt ongeveer 3 seconden*, SD zenders gaan duidelijk sneller. De ontvangers bij Telfort/KPN ADSL voelen sneller aan omdat zij direct het eerste frame van de nieuwe zender tonen. Bij deze receiver merk je dat duidelijk eerst de GUI verschijnt met de zender info, daarna het geluid en daarna het beeld.
Bij "door" zappen zie je het getal van de huidige zender niet staan. Samen met de vertraging vind ik dat niet zo handig.
Gemeten interval tussen zwart beeld en nieuwe zender, HD zenders:
3.2, 2.6, 2.8, 3.4 secnde
Maar als bijna gratis extra-tje is het mooi
*: Gemeten: 3.2, 2.8, 2.6, 3.4 seconde zwart beeld.
**: vergeleken met Samsung 2012 40" met CI+ en Ziggo Cisco HD recorder.
DaveD
Daar ben ik er inderdaad een van, dus dank voor de minutieuze follow-ups.Barre73 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:03:
Vandaar mijn vele updates. Er zijn veel mensen hier die graag willen horen dat dit nu goed gaat.
eymey schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 20:49:
Volgens mij klopt het "migratie" scenario van Kangodo ook niet helemaal:
Als ik het goed begrijp is er wel degelijk bij migratie ook sprake van een soort van "overstapservivce". In ieder geval is de migratie order naar de nieuwe provider een impliciete opzegging aan de oude provider.
Eerst de oude provider opzeggen en die de lijn vrij laten maken voor de nieuwe provider kan orderen is juist geen migratie en was het oude scenario, waarbij de downtime enkele weken kon zijn.
Volgens mij heb ik een migratie besteld (en wel van WBA->WBA). Toestemming tot vrijmaking aangevinkt.Kangodo schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:57:
Overstapservice houdt in dat je nieuwe provider het verzoek naar de oude stuurt om het abonnement stop te zetten.
Bij een migratie stopt de oude provider het abonnement zelf omdat er geen diensten meer geleverd kunnen worden.
Komt op hetzelfde neer maar er is dus wel wat verschil
Waarom zou dat moeten als er de facto al een impliciete opzegging door opheffing van de dienst door vrijmaking ontstaat?quote: Vodafone"Wij adviseren je om je contract met je huidige aanbieder op te zeggen, als de afspraak met de Vodafone Thuis-monteur is gepland."
Ik zou gek worden. Mijn Amino A110 zapt binnen een halve seconde of zo...ANdrode schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:51:
[...] Gemeten: 3.2, 2.8, 2.6, 3.4 seconde zwart beeld...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Volgens mij is dat een standaardtekst.ultrapreventive schreef op woensdag 09 april 2014 @ 22:51:
Bij de bestellingsbevestiging krijg je oa de tekst:
[...]
Waarom zou dat moeten als er de facto al een impliciete opzegging door opheffing van de dienst door vrijmaking ontstaat?
Ik vind het ook vrij langzaam jaFiber schreef op woensdag 09 april 2014 @ 23:32:
[...]
Ik zou gek worden. Mijn Amino A110 zapt binnen een halve seconde of zo...
De app is leuk! Beeldkwaliteit is goed en er is echt heel veel moeite voor gedaan om hem soepel te laten werken.DaveD1109 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 21:06:
[...]
Toevallig ook de nieuwe app geprobeerd? Kan je de recorder daarmee instellen?
Ik schrok er ook een beetje van. Daarom heb ik in video de tijd zitten nameten omdat ik het niet zomaar wilde claimen.eymey schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:20:
[...]
Als dit Vodafone's oplossing voor "KPN-onafhankelijkheid" is, dan vraag ik me af of ze niet beter gewoon bij ITNS hadden kunnen blijven
[ Voor 22% gewijzigd door ANdrode op 10-04-2014 08:59 ]
Maar zit de optie om op te nemen wel in de app?ANdrode schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:54:
[...]
De app is leuk! Beeldkwaliteit is goed en er is echt heel veel moeite voor gedaan om hem soepel te laten werken.
Ik heb geen recorder, dus ik weet niet hoe opnemen werkt. Ik heb ergens anders TVHeadend draaien (zowel met DVB-C van Ziggo als via een andere IPTV dienst) dus ik vond de recorder overbodig.
[...]
Ik schrok er ook een beetje van. Daarom heb ik in video de tijd zitten nameten omdat ik het niet zomaar wilde claimen.
De kamai 500 gebruikt Opera voor zijn GUI lijkt het. Ik zie ook sporen van de fokusOn appserver – een product dat verimatrix integreert.
Bij het zappen zie ik ook een http request (nadat de nieuwe multicast stream al binnen komt). Maar dat gaat allemaal relatief snel tov het zappen van de box.
Ik hoop dat deze traagheid eenmalig was, de box stond pas 15-30 minuten aan toen ik het testte.
DaveD
[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 10-04-2014 11:13 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Dazzler2120 op 11-04-2014 09:58 ]
PS4 PSN: Dazzler2120
Oké ben benieuwd! Had hier in Alphen aan den Rijn al met een medewerker in de shop gesproken over de nieuwe pakketten. Hij is tester ervan en was er wel tevreden over. hij gaf wel aan dat het menu er wat simpel uit zag in vergelijking met de Amino STB.Dazzler2120 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:55:
Wat zijn tot nu toe jullie ervaringen over de oplevering van Vodafone Thuis en de diensten van de nieuwe abonnementen? Heb het een beetje doorgelezen, kom tegen dat de settopbox van de kamai 510 wat langzaam reageert, maar dat zodra de box langer aanstaat hij sneller reageert...?
@Eymey De nieuwe TV app is volledig opnieuw ontwikkeld. Deze zullen dan ook verschillend zijn, de nieuwe App heeft ook een veel bredere ondersteuning qua toestellen. Op de nieuwe propositie hebben we al niet meer te maken met ITNSEn voor ons op de klantenservice is dat een verademing kan ik je vermelden!
@DaveD Ik zal eens voor je nakijken of dit ook in de app verwerkt zit... Verwacht hier later vandaag antwoord op!
EDIT: was maar een korte zoektocht blijkt... In de nieuwe app zit een Pauze functie, je kan er nog geen Opname mee inplannen, dit is een functionaliteit dat later toegevoegd gaat worden. Over eventuele settopbox ermee bedienen dat zou ik graag aan mijn ervaringsdeskundigen willen vragen
Over mij; ik ben een medewerker van de klantenservice, net als @kangodo, dat zich wat actiever wil bezig houden met vragen op het internet (fora, GoT etc)
DaveD
Nog bredere ondersteuning? Ik vind de Vodafone ThuisTV app op ITNS al een verademing qua compatibiliteit! Hij werkt op mijn Sony Xperia Z1c, Samsung Galaxy Ace2 van m'n vriendin, Nexus 7, zelfs op een cheap Rockchip android stickje.Dazzler2120 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:55:
@Eymey De nieuwe TV app is volledig opnieuw ontwikkeld. Deze zullen dan ook verschillend zijn, de nieuwe App heeft ook een veel bredere ondersteuning qua toestellen. Op de nieuwe propositie hebben we al niet meer te maken met ITNSEn voor ons op de klantenservice is dat een verademing kan ik je vermelden!
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 11-04-2014 10:34 ]
De nieuwe TV app is een stuk gebruiksvriendelijker, en zoals gezegd nog in ontwikkeling! D.w.z. dat er een aantal functionaliteiten later toegevoegd gaan worden, opnamens inplannen via de app is hier één vaneymey schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:30:
[...]
Nog bredere ondersteuning? Ik vind de Vodafone ThuisTV app op ITNS al een verademing qua compatibiliteit! Hij werkt op mijn Sony Xperia Z1c, Samsung Galaxy Ace2 van m'n vriendin, Nexus 7, zelfs op een cheap Rockchip android stickje.
Dit in tegenstelling tot de app van ITNS (Glashart Media) zelf. Maar de Glashart Media app vind ik qua gebruiksvriendelijkheid dan wel weer stukken beter dan de Vodafone ThuisTV-ITNS app.
En tsja, wat jullie klantenservice ervaart met ITNS weet ik niet.
Maar als ik nu al de eerste ervaringen met de Entone boxen lees en dat je met de Android app op het nieuwe platform dus nog nieteens opnames kan regelen, dan vind ik het maar een hele dikke achteruitgang tov. ITNS:
* Tragere boxen (de Amino's zappen heerlijk snel en werken ook snel)
* ITNS en Telfort nu ook bezig met opnemen in de cloud pilot, met o.a. 6 dingen tegelijk opnemen.
* Geen CATV signaal met FM en DVB-C meer. Dit laatste zou ik nog bereid zijn op te geven als de IPTV streams stukken beter zouden zijn dan bij KPN en niet encrypted. Maar als Vodafone gewoon WBA blijft afnemen van KPN (dus niet zelf gaat investeren in apparatuur in de PoP's) valt ook daar geen enkel voordeel te halen. Laat staan dat er nog geen ervaringen zijn met de streams op Glasoperator netwerken, voor zo ver ik weet.
Nee, mocht Vodafone mij voor het einde van m'n jaarcontract over willen zetten naar de nieuwe propositie, dan zal ik dat als aanleiding zien om voortijdig het contract te verbreken en wordt het weer Telfort. I'm not impressed. Vodafone zal op deze manier ook geen "kabel killer" worden.
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 11-04-2014 11:12 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Dazzler2120 op 11-04-2014 11:24 ]
[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 11-04-2014 11:50 ]
Gadgets fan
Thanks voor het aanbodDazzler2120 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:56:
De IP-tv streams zijn voorzien van encyptie, verdere specs van het glasoperator netwerk zijn helaas nog niet bekend. Ik heb eens gezocht op glasoperator.nl maar daar kan ik helaas niet meer info uithalen. Dat durf ik je dus echt niet te zeggen. Voor zover ik weet is er nog geen daadwerkelijke klant voor ons via het glasoperator netwerk aangesloten. Er wordt wel gewerkt aan het plaatsen van de apparatuur in de POP's zodat daar uiteindelijk de levering over gaat (en dan de enige vorm van KPN afhankelijkheid dan nog loopt via Reggefiber...).
Dit is wel iets waar aan gewerkt wordt, maar verwacht op de lange termijn. Ik heb daar helaas ook geen actuele status van.
Ik laat je wat weten zodra ik meer weet over de echt onafhankelijke Glasoperator streams! voel je niet vies om me af en toe een friendly reminder te sturen op me profiel... Maar ik doe me best om eraan te denken
Ik maak me net als eymey, zorgen om het nieuwe pakket van Vodafone.eymey schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:30:
Nou, mijn bedoeling was dus tweeledig. Aan de ene kant haalde ik glasoperator aan omdat dat de enige gebieden zijn waar Vodafone nu al 100% KPN-onafhankelijk is.
Ik ben dus benieuwd welke streams er op het glasoperator netwerk gebruikt worden. Specs zoals wel/geen encryptie? 1 op 1 over genomen uit Hilversum / sat? Dus wél Dolby Digital 5.1 als de zender dat ook doorgeeft? Ergo: Zijn de streams op het glasoperator netwerk wél minstens gelijk aan dat van de kabel of misschien zelfs beter, in plaats van slechter zoals bij KPN?
Vervolgens maak ik uit jouw post dus min of meer op (correct me if I'm wrong) dat er tot nu toe in huidige Reggefiber netwerken dus nog geen concrete activiteiten zijn gestart om ook voor de streams onafhankelijk van KPN te worden (want je zegt: "Wie weet dat in de toekomst eigen apparatuur geplaatst gaat worden").
Dat laatste zal gewoon voor veel mensen (incl. mijzelf) een teleurstelling zijn.
Als er dan toch nog geen betere streams komen, dan ben je bij ITNS dus gewoon beter af met meer functionaliteit, vertrouwde settopboxen die zich bewezen hebben en CATV waar tenminste nog wel goede streams zijn (ookal is het dan niet HD).
......
Verwijderd
De Wisper klanten? want zo te zien is Wisper nu alleen nog voor zakelijk klanten. En Wisper maakt gebruik van het glasoperator netwerk. Hun tv pakket is volgens mij vorige maand aangepast aan dat van Vodafone.Dazzler2120 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:56:
De IP-tv streams zijn voorzien van encyptie, verdere specs van het glasoperator netwerk zijn helaas nog niet bekend. Ik heb eens gezocht op glasoperator.nl maar daar kan ik helaas niet meer info uithalen. Dat durf ik je dus echt niet te zeggen. Voor zover ik weet is er nog geen daadwerkelijke klant voor ons via het glasoperator netwerk aangesloten. Er wordt wel gewerkt aan het plaatsen van de apparatuur in de POP's zodat daar uiteindelijk de levering over gaat (en dan de enige vorm van KPN afhankelijkheid dan nog loopt via Reggefiber...).
Ik durf het je helaas niet zo te zeggen of Wisper wel al via Glasoperator leverde... De volgende keer als ik contact met ze heb zal ik eraan proberen te denken om hier wat vragen over te stellenVerwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:40:
[...]
De Wisper klanten? want zo te zien is Wisper nu alleen nog voor zakelijk klanten. En Wisper maakt gebruik van het glasoperator netwerk. Hun tv pakket is volgens mij vorige maand aangepast aan dat van Vodafone.
Voorheen was het pakket (Multivisie) veel kleiner.
[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 11-04-2014 13:51 ]
Verwijderd
Het verbaast me dat mensen dat argument überhaupt serieus namen... (niet lullig bedoeld)eymey schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:46:
[...]
Langzamerhand begin ik steeds minder te geloven van de praatjes dat er helemaal geen mogelijkheid zou zijn (door de apparatuur bij klanten thuis zo genaamd?) om gewoon 1:1 streams door te geven. Of op z'n minst 5.1 en ALLE audio mogelijkheden aan de streams toe te voegen.
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door Dazzler2120 op 11-04-2014 14:18 ]
Aan de hand van de site van Entone dacht ik ook dat ik de 510 (europa) had. Maar hij flashed een firmware met 500 in de filename.Kangodo schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:37:
Even muggenziften: Volgens mij is het de Kamai 510 die je hebt
Volgens mij zijn de vragen over de app ondertussen beantwoord. Ik kan er zelf geen opties over het bedienen van mijn box of opnames in terugvinden maar opnemen "mag" ik niet. Er zit wel een optie in voor het maken (en uiteraard sociaal delen) van screenshots uit opnames.eymey schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:10:
@ANdrode:
Heb je ook mogelijkheden om screenshots te maken van de app ofzo? Ik ben benieuwd of deze wezenlijk anders in elkaar zit dan de Vodafone ThuisTV app die ik hier op het ITNS aanbod gebruik. Die app vind ik namelijk helemaal niet gebruiksvriendelijk en ook helemaal niet intuitief (te veel gecentreerd rond social media, opties om de box te bedienen zijn te ver weg gestopt en niet uitegebreid genoeg).
Ericsson, NOB, Technicolor en andere streams via Surfnet. Geen betaal zenders maar de rest is zonder encryptie op te nemen…En out of curiosity en offtopic: Welke IPTV dienst is het die jij gebruikt icm. TVHeadend?
"Goed" is niet goed genoeg.Dazzler2120 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:38:
@HoppyF
De feedback dat we tot nu hebben gekregen is dat de kwaliteit goed is. Ik heb eens gegoogled, er is blijkbaar een review; http://testblog.nl/preview-vodafone-thuis-glasvezel-deel-1/
Naar horen zeggen is de beeldkwaliteit niet zo goed als de kabelaars, daar zit nog veel ruimte voor verbetering dus. Wat betreft de dolby streams, daar ben ik je oko het antwoord op verschuldigd!
Ik ga voor jullie kijken of ik dit kan achterhalen, maar via de WBA stream zal dit (naar mijn weten) nog niet mogelijk zijn
Verwijderd
Klopt, ik heb voor glasvezel ADSL van HCC en daarna is dat overgenomen door XS4all en heb alleen gebeld bij het opzeggen. En nu 4,5 jaar KPN en ik heb al regelmatig moeten bellen. Ik bel tegenwoordig als het echt niet anders kan.HoppyF schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:55:
[...]
De klantenservice van Vodafone en kabelaars moet ook in orde zijn, ben ik het volledig mee eens maar ik heb liever een goed werkend product dan een heel goed werkende klantenservice.
De diensten gebruik ik iedere dag de klantenservice bijna nooit.
Als de diensten goed werken heb je ook geen klantenservice nodig en is de klantenservice hooguit bedoeld voor echte verstoringen zoals apparatuur die defect is of voor vragen te beantwoorden van minder technisch onderlegde klanten.
Nou de beeldkwaliteit baad mij echt grote zorgen! In het filmpje flikkert het beeld behoorlijk en de reviewer geeft dat ook aan. Als dat echt werkelijk zo is mogen ze van mij na installatie alles weer inpakken en meenemen!Dazzler2120 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:38:
@HoppyF
De feedback dat we tot nu hebben gekregen is dat de kwaliteit goed is. Ik heb eens gegoogled, er is blijkbaar een review; http://testblog.nl/preview-vodafone-thuis-glasvezel-deel-1/
Naar horen zeggen is de beeldkwaliteit niet zo goed als de kabelaars, daar zit nog veel ruimte voor verbetering dus. Wat betreft de dolby streams, daar ben ik je oko het antwoord op verschuldigd!
Ik ga voor jullie kijken of ik dit kan achterhalen, maar via de WBA stream zal dit (naar mijn weten) nog niet mogelijk zijn
[ Voor 13% gewijzigd door DaveD1109 op 11-04-2014 16:53 ]
DaveD
Nick39 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"Dazzler2120 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:15:
Ik ben het echter zeker met jullie eens dat meer transperantie niet onwelkom zou zijn...
Ben trouwens wel benieuwd naar die ziggo pilot? Misschien iets voor miij thuis waar helaas nog geen glas ligt!
Oh ja.... dat heb ik eens ergens gelezen!ANdrode schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:44:
[...]
Ericsson, NOB, Technicolor en andere streams via Surfnet. Geen betaal zenders maar de rest is zonder encryptie op te nemen…
[ Voor 60% gewijzigd door eymey op 11-04-2014 16:56 ]
Heb je ooit al eens van de TV opgenomenDaveD1109 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:51:
[...]
Nou de beeldkwaliteit baad mij echt grote zorgen! In het filmpje flikkert het beeld behoorlijk en de reviewer geeft dat ook aan. Als dat echt werkelijk zo is mogen ze van mij na installatie alles weer inpakken en meenemen!Zit niet zo lang te wachten om vervolgens met slechte kwaliteit tv te zitten.
Ik heb een jaar het oude pakket gehad en daar had ik het eerste half jaar ook problemen mee en ben na dat jaar weer terug gegaan naar ziggo. Nu was het laatste half jaar bij Vodafone wel echt een verbetering maar als ik dit zo zie zijn ze echt een grote stap achteruit gegaan met de nieuwe pakketten!
In het filmpje zegt hij toch anders? Hij geeft in het begin aan dat het beeld flikkert omdat de uitzendingen in 25 fps zijn en rim 7 minuut 19 laat hij dat ook zien onder systeem informatie. Aan het einde benadrukt hij dat nogmaals rond 8 minuut 40.Dazzler2120 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 16:59:
[...]
Heb je ooit al eens van de TV opgenomenhaha in het opmerkingveld staat uitgelegd dat dit door de opname gekomen is. Dit zal je tijdens het tv kijken niet zien
[ Voor 34% gewijzigd door DaveD1109 op 11-04-2014 17:10 ]
DaveD
van de comment sectielaurens zegt:
19 februari, 2014 om 23:20
Hi Reinier,
Dit komt inderdaad alleen door de opname met camera.
Video is eigenlijk iets te snel in elkaar gezet. Oorspronkelijk bedoelt voor een lezer, die een vraag had hierover.
Je hebt met Vodafone perfect strak beeld, wat vergelijkbaar is met interactieve tv of kabel tv van bijv. UPC of Ziggo.
[ Voor 8% gewijzigd door Dazzler2120 op 11-04-2014 17:10 ]
review en filmpje zijn hierover tegenstrijdig!Dazzler2120 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:09:
[...]
van de comment sectieDaaruit maak ik op dat hij het inderdaad over de opname heeft!
Maar ik zal eens het filmpje zelf bekijken, heb alleen de review tot nu toe gelezen... Als ik iets zie wat niet hoor laat ik het in 10minuutjes weten
Ik weet trouwens niet meer wie voor screenshots van de app vroegen, maar deze zijn ook in die review verwerkt!
DaveD
Even voor de duidelijkheid om de appels en peren uit elkaar te houden ...Barre73 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:15:
Dazzler2120: er waren 2 providers die hun diensten leverden via Glasoperator. Wisper voor consumenten en Glashelder voor zakelijk. Het nieuwe VF pakket wordt nu in GLOP gebieden geleverd via GLOP. In alle andere gebieden via WBA. Dat wordt echter ook geheel door GLOP geregeld voor jullie. Idee daarachter is ook dat als een POP op een gegeven moment wel is voorzien van GLOP apparatuur, dat een klant die nu via WBA draait overgezet kan worden door simpel om te patchen in de POP. Zonder verder bij de klant thuis te hoeven komen.
Hoe kan je dit als gebruiker zien?Barre73 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 17:15:
Dazzler2120: er waren 2 providers die hun diensten leverden via Glasoperator. Wisper voor consumenten en Glashelder voor zakelijk. Het nieuwe VF pakket wordt nu in GLOP gebieden geleverd via GLOP. In alle andere gebieden via WBA.
Vergeet aub dat artikel in totaalTV. De persoon die die uitspraken daar deed wist absoluut niet waar hij het over had. (Never ask a marketeer for facts). Iedereen die dat las had een #facepalm reactie.. eneymey schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:46:
Langzamerhand begin ik steeds minder te geloven van de praatjes dat er helemaal geen mogelijkheid zou zijn (door de apparatuur bij klanten thuis zo genaamd?) om gewoon 1:1 streams door te geven. Of op z'n minst 5.1 en ALLE audio mogelijkheden aan de streams toe te voegen.
De kwaliteit is toch echt steeds wat beter aan het worden, ook op de traditionele HD kanalen. HD+ kanalen liggen qua beeldkwaliteit al op WGDO niveau en ook een aantal HD kanalen die op nieuwe encoders zitten zijn qua kwaliteit echt niet te onderscheiden van WGDO kanalen.1. Nu serieus werk gaat maken van verbetering van de kwaliteit
Volgens mij gaan de klachten vooral over geluid en (keuzemogelijkheden in) ondertiteling en/of na-synchronisatie...denan schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:26:
[...]
De kwaliteit is toch echt steeds wat beter aan het worden, ook op de traditionele HD kanalen. HD+ kanalen liggen qua beeldkwaliteit...
Jij gaat daar toch over...?denan schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:34:
[...]
Wat betreft geluid en audiotracks ben ik het met je eens.. vandaar ook mijn dolby opmerking.
Verwijderd
Wel eens de traditionele HD stream tijdens tekst TV overdag op NL1 HD bekeken?denan schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:26:
[...]
De kwaliteit is toch echt steeds wat beter aan het worden, ook op de traditionele HD kanalen. HD+ kanalen liggen qua beeldkwaliteit al op WGDO niveau en ook een aantal HD kanalen die op nieuwe encoders zitten zijn qua kwaliteit echt niet te onderscheiden van WGDO kanalen.
Welke sat feed of zender is tegenwoordig in mpeg 2 kost gewoon te veel geld. Het klopt dat als je van mpeg2 naar H264 gaat (zeker met een high profiel) veel bandbreedte kunt besparen. Maar bij een zenders als ARD HD waar de bitrate boven de 15 Mb komt is dat gewoon niet mogelijk.denan schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:34:
Nee, dat is een slechts een deel van de klachten. Er is een (erg vocale) groep die maar blijft hameren op de kwaliteit van een stream en daarbij verwijst naar de bitrate in mpeg4.. en deze vergelijkt met de bitrate in mpeg2
Bij de oude encoders maakte dat veel verschil.. maar met de nieuwe ziet die wereld er anders uit.
MPEG2 zat ooit op 18Mbit en nu rond de 15. Mpeg4 heeft gelijkwaardige kwaliteit ergens tussen de 7 en de 12.
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 22:00 ]
Ik zal morgenochtend eens tekst TV kijken op NED2HD. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de beeldkwaliteit van KPN iTV met een Arcadyan HMB2260 tot nu toe als goed tot zeer goed ervaar. Opvallende verschillen met Ziggo heb ik nog niet kunnen ontdekken behalve dan het ontbreken van Dolby Digital 5.1 bij een groot aantal zenders. Bij HBO zit het er gelukkig wel bij!Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:24:
[...]
Wel eens de traditionele HD stream tijdens tekst TV overdag op NL1 HD bekeken?
Vooral de tekst onder in beeld. Er vallen gewoon delen van de letters weg. Of de intro van studio sport Zal eens een foto proberen te maken. Het is alleen bij de HD zenders bij SD blijven de letters gewoon intact.
KPN 1963 ontvanger getest met verschillende HDMI kabels en tv's.
Zal komende week eens proberen te vergelijk met de HD zender op sat.
[...]
Verwijderd
Die ontvanger heb ik niet. Ik heb geprobeerd eventueele oorzaken vanaf de HDMI poort uit te sluiten. Ik zal proberen het eens zichtbaar te maken. Jouw ontvanger kan veel hogere bitrates aan vergelijkbaar met de Amino. In theorie.kan KPN bij deze ontvanger hogere bitrates gebruiken (HD+).JanR1969 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:10:
[...]
Ik zal morgenochtend eens tekst TV kijken op NED2HD. Ik kan alleen maar zeggen dat ik de beeldkwaliteit van KPN iTV met een Arcadyan HMB2260 tot nu toe als goed tot zeer goed ervaar. Opvallende verschillen met Ziggo heb ik nog niet kunnen ontdekken behalve dan het ontbreken van Dolby Digital 5.1 bij een groot aantal zenders. Bij HBO zit het er gelukkig wel bij!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 22:22 ]
Die ontvanger heeft geen HD+ zenders, alleen HD. Verder zijn de nieuwe encoders niet ingezet op de basis 10 maar op latere zenders. Daar is het verschil kleiner.Verwijderd schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 21:24:
[...]
Wel eens de traditionele HD stream tijdens tekst TV overdag op NL1 HD bekeken?
Vooral de tekst onder in beeld. Er vallen gewoon delen van de letters weg. Of de intro van studio sport Zal eens een foto proberen te maken. Het is alleen bij de HD zenders bij SD blijven de letters gewoon intact.
KPN 1963 ontvanger getest met verschillende HDMI kabels en tv's.
Zal komende week eens proberen te vergelijk met de HD zender op sat.
Verwijderd
Wat is nu de reden dat Dolby geluid niet meegestuurd wordt?denan schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 20:34:
Nee, dat is een slechts een deel van de klachten. Er is een (erg vocale) groep die maar blijft hameren op de kwaliteit van een stream en daarbij verwijst naar de bitrate in mpeg4.. en deze vergelijkt met de bitrate in mpeg2
Bij de oude encoders maakte dat veel verschil.. maar met de nieuwe ziet die wereld er anders uit.
MPEG2 zat ooit op 18Mbit en nu rond de 15. Mpeg4 heeft gelijkwaardige kwaliteit ergens tussen de 7 en de 12.
Wat betreft geluid en audiotracks ben ik het met je eens.. vandaar ook mijn dolby opmerking.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq