Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 107 Laatste
Acties:
  • 775.540 views

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00
TestBlog schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:57:
Sinds vandaag heeft Vodafone ook de speciale Vodafone TV-app in de App store en Google Play staan. Straks proberen en kijken of dit makkelijk en snel te koppelen is, en werkt.
Zal mijn ervaring op mijn website delen in het Vodafone Glasvezel artikel.
Zie deze link:
https://itunes.apple.com/nl/app/vodafone-tv/id819241697?mt=8
Er staat wel bij dat deze App alleen werkt voor de nieuwe abonnementen.

Het is bijna april dus ik verwacht nu wel snel meer duidelijkheid van Vodafone over de migratie naar de nieuwe abonnementen voor bestaande klanten.

Iets anders, het lijkt erop dat TLC nu ook in HD doorgegeven wordt.
Dit viel me vandaag op maar wellicht was dit al even zo.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:48
TLC is inderdaad sinds een paar weken in HD. Zowel bij KPN als bij KPN ITNS.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
Ik hoop wel dat Vodafone zowel de oude ThuisTV app (voor ITNS) als de nieuwe app blijft ondersteunen. Op z'n minst totdat ze geen actieve aanslulitingen op ITNS meer hebben. Ik gebruik die app zeer regelmatig en vind het juist een verademing tov. de app van Glashart Media zelf, die op slechts een handvol Android tablets wordt ondersteund.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
eymey schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:00:
Ik hoop wel dat Vodafone zowel de oude ThuisTV app (voor ITNS) als de nieuwe app blijft ondersteunen. Op z'n minst totdat ze geen actieve aanslulitingen op ITNS meer hebben. Ik gebruik die app zeer regelmatig en vind het juist een verademing tov. de app van Glashart Media zelf, die op slechts een handvol Android tablets wordt ondersteund.
Ik denk het wel.
De twee Apps staan los van elkaar, met de nieuwe App kun je pauzeren dat kan de huidige niet.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Rhodez schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 14:22:
Is één van jullie toevallig al gebeld door Guidion om een afspraak te maken voor de levering?
Is er iemand anders al gebeld? Ondertussen wordt 1 april erg ambitieus.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 07:59
Ben zelf ook nog niet gebeld hoor. Heb wel zelf contact met ze gezocht, en die datum van 1 april is geen opleverdatum helaas. De mensen die 1 april hebben staan worden IN april opgeleverd. Er zijn ook al mensen die pas in juni worden opgeleverd, dus volgens mij loopt het best goed met die aanmeldingen.

• Barre73
Ik ben door Vodafone zelf gebeld (na een "goed gesprek" gisteren van mijn kant met de klantenservice). Ze gaven ruiterlijk toe dat de toeloop zo groot was dat 1 april voor een groot aantal mensen niet haalbaar is. Zal inderdaad in april worden maar wanneer was moeilijk aan te geven. Ik wordt eind volgende week gebeld door Guidion voor een afspraak.

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:22:
Ik ben door Vodafone zelf gebeld (na een "goed gesprek" gisteren van mijn kant met de klantenservice). Ze gaven ruiterlijk toe dat de toeloop zo groot was dat 1 april voor een groot aantal mensen niet haalbaar is. Zal inderdaad in april worden maar wanneer was moeilijk aan te geven. Ik wordt eind volgende week gebeld door Guidion voor een afspraak.
Dat is natuurlijk wel wat onhandig voor de mensen die hun huidige diensten per bijvoorbeeld 10 april hebben opgezegd. Die moeten het dan maar een tijdje zonder telefoon, internet en TV doen?

Of heeft Vodafone vooraf aangegeven, dat ze mogelijk pas later zouden gaan leveren? Toont maar weer aan hoe belangrijk heldere en correcte communicatie is.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02 21:09
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:04:
[...]

Dat is natuurlijk wel wat onhandig voor de mensen die hun huidige diensten per bijvoorbeeld 10 april hebben opgezegd. Die moeten het dan maar een tijdje zonder telefoon, internet en TV doen?

Of heeft Vodafone vooraf aangegeven, dat ze mogelijk pas later zouden gaan leveren? Toont maar weer aan hoe belangrijk heldere en correcte communicatie is.
Dit hebben ze in mijn geval niet aangegeven en lijkt het er dus op dat ik een tijdje zonder zit. Ik ga er zo ook maar even over bellen! 8)7

DaveD

• Barre73
Ik wil niet meteen oordelen maar het lijkt me zeer onverstandig om zelf abonnementen op te zeggen als er geen duidelijke afspraak is over de opleverdatum. En ook dan nog is het soms slimmer om pas op te zeggen als het andere werkt. Ja, dat kost een maand extra abonnement, maar als je niet zonder kunt is dat wel de enige zekere weg.

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:43:
Ik wil niet meteen oordelen maar het lijkt me zeer onverstandig om zelf abonnementen op te zeggen als er geen duidelijke afspraak is over de opleverdatum. En ook dan nog is het soms slimmer om pas op te zeggen als het andere werkt. Ja, dat kost een maand extra abonnement, maar als je niet zonder kunt is dat wel de enige zekere weg.
Nou, je mag in deze moderne tijd van verregaande automatisering toch wel verwachten dat men (lees Vodafone) in staat is een duidelijke installatie datum af te spreken en je naadloos over te laten stappen vanaf welke provider dan ook.
Het probleem wordt nu bij de klant neergelegd die dan maar een maand of meer overlap moet accepteren. Ik vind dit niet kunnen.

Dat er een grote toeloop is zal wel loslopen, zo revolutionair is het nieuwe pakket ook weer niet.
Verder is het zo dat Vodafone veel gebruikt maakt van meerdere onderaannemers waarbij het dus niet zo is dat één of twee monteurs in een paar dagen iedere nieuwe klant moet gaan aansluiten.

• DaveD1109
HoppyF schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:29:
[...]

Nou, je mag in deze moderne tijd van verregaande automatisering toch wel verwachten dat men (lees Vodafone) in staat is een duidelijke installatie datum af te spreken en je naadloos over te laten stappen vanaf welke provider dan ook.
Het probleem wordt nu bij de klant neergelegd die dan maar een maand of meer overlap moet accepteren. Ik vind dit niet kunnen.

Dat er een grote toeloop is zal wel loslopen, zo revolutionair is het nieuwe pakket ook weer niet.
Verder is het zo dat Vodafone veel gebruikt maakt van meerdere onderaannemers waarbij het dus niet zo is dat één of twee monteurs in een paar dagen iedere nieuwe klant moet gaan aansluiten.
Ik ben het met je eens! Er staat ook overigens bij mijn order toch echt opleverdatum 1 april. En een maand dubbel betalen vind ik ook niet kunnen! Niet iedereen zit erop te wachten €50 weg te gooien aan een dubbel abonement!

DaveD

• HoppyF
DaveD1109 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:39:
[...]

Ik ben het met je eens! Er staat ook overigens bij mijn order toch echt opleverdatum 1 april. En een maand dubbel betalen vind ik ook niet kunnen! Niet iedereen zit erop te wachten €50 weg te gooien aan een dubbel abonement!
Zo is dat!
Als je zwart-op-wit een datum van 1 april hebt staan mag je ook verwachten dat het 1 april wordt en niet eind april. Nog een paar dagen en je weet het resultaat.
Ik hoop toch dat het goed komt voor je.

• ANdrode
  • Niet online
Ik snap het als de levering van een nieuw product uitloopt.

Wat ik niet snap is dat Vodafone dit bijzonder inconsequent communiceert. Acht dagen geleden hoorde ik bijvoorbeeld "Guidion is vandaag met een belronde begonnen en waarschijnlijk wordt je zelfs voor 1 april aangesloten. Als je voor (afgelopen) dinsdag niet gebeld bent door Guidion dan moet je ons weer bellen".

Toen ik terug belde hoorde ik een ander bericht.

Ik wil een consequente boodschap horen en meevallers. Geen passieve houding waarbij je de beloftes die je op papier opstuurt en telefonisch bevestigd niet nakomt.

Stel dat je de beloftes niet na kan komen, zeg dat dan uit jezelf tijdens de afkoelperiode...

P.S. het gaat om een aansluiting op een nieuw woon adres. Even iets afsluiten is dus niet mogelijk en mijn fallback (4G) heeft een data limiet en is daarna prijzig.

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 18:17
Ik heb sinds een week of 6 thuis ook glasvezel van Vodafone, de 100/100-variant. Werkt prima, heb een goede stabiele verbinding maar ik heb het vermoeden dat downloaden via nieuwsgroepen wordt afgeknepen. Ik kom qua snelheid namelijk niet boven de 3.0 Mbps uit, terwijl ik voorheen met een 60 Mbit abonnement van Ziggo snelheden haalde van 6.5 Mbps. Ik moet wel zeggen dat ik mijn account deel met iemand anders (buiten ons netwerk) maar ook als ik instel dat ik alle threads wil gebruiken kom ik niet boven de 3.0 Mbps uit.

Is er iemand anders met een zelfde probleem?

Mijn Cardmarket-profiel

• Barre73
HoppyF schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 12:29:
[...]

Het probleem zit in de term opleverdatum. Vodafone beschouwt dat als de datum dat de aansluiting klaar is voor een monteur om heen te gaan. Maar jij als klant bedoelt natuurlijk de datum van installatie en werking.
Wat ik bedoelde is dat je beter niet kan opzeggen als je nog geen installatieafspraak hebt. En moderne tijd of niet, een voorspelde opleverdatum is mij niet betrouwbaar genoeg. Nog even los van of dit een nieuw product is of niet.

En wat de communicatie van Vodafone betreft: helemaal mee eens. Heel slecht en inconsequent.

• HoppyF
ChokingHazard schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 14:01:
Ik heb sinds een week of 6 thuis ook glasvezel van Vodafone, de 100/100-variant. Werkt prima, heb een goede stabiele verbinding maar ik heb het vermoeden dat downloaden via nieuwsgroepen wordt afgeknepen. Ik kom qua snelheid namelijk niet boven de 3.0 Mbps uit, terwijl ik voorheen met een 60 Mbit abonnement van Ziggo snelheden haalde van 6.5 Mbps. Ik moet wel zeggen dat ik mijn account deel met iemand anders (buiten ons netwerk) maar ook als ik instel dat ik alle threads wil gebruiken kom ik niet boven de 3.0 Mbps uit.

Is er iemand anders met een zelfde probleem?
Er wordt niets afgeknepen.
Probeer eens een andere newsprovider of test de downloadsnelheid door een groot bestand te download van een betrouwbare FTP site.
Gebruik geen up/download test sites daar heb je weinig aan.

• W1lko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:47
Nou de communicatie is niet alleen maar slecht maar zelfs bitter slecht :(

Oh u heeft geen brief gehad dat de aansluiting van 1 april naar 19 mei is gegaan :(
Oh wat jammer, die 2 maanden extra abonnement doorbetalen das jammer,
die dag die u als zelfstandige heeft opgenomen is jammer.

Ik vind het ronduit schofterig dat ik op 28 maart wordt opgebeld dat de aansluiting niet doorgaat op 1 april en dat ik dan maar moet wachten tot 19 mei. Een vergoeding van een maand abonnement dat willen ze wel geven maar sorry mijn andere abonnementen moet ik 2 maanden langer doorbetalen die kosten mij fors meer als dat, om van een nutteloze vrije dag maar niet te spreken.

Vodafone is hier nog lang niet klaar mee...

• HoppyF
Laat Vodafone je maar een kopie van die brief laten zien.
Buiten dat is een verschuiving van 1 april naar 19 mei natuurlijk niet normaal.
Een dagje later zou nog kunnen maar dan alleen als je dit ruim van tevoren weet, je moet er immers zoals je zelf al zegt, vrij voor nemen.
Een installatie moet immers door een monteur uitgevoerd worden.
Ik heb nog niet op het Vodafone forum gekeken maar adviseer wel daar je ervaringen te delen.
Wellicht zijn er nog meer mensen getroffen door slechte afspraken.

• ANdrode
  • Niet online
W1lko schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:11:
Ik vind het ronduit schofterig dat ik op 28 maart wordt opgebeld dat de aansluiting niet doorgaat op 1 april en dat ik dan maar moet wachten tot 19 mei.
Heeft Vodafone uit zichzelf gebeld of heb je hiervoor zelf contact moeten opnemen?

Mijn laatste status die ik hoorde was "de eerste 500 kla ten worden op 1, 2 of 3 april aangesloten. Het kan zijn dat we 1 april niet halen maar de eerste week van april moet zeker lukken.".

• Barre73
Het zal echt aan mij liggen maar als je nog geen afspraak hebt met een monteur dan neem je toch geen vrije dag op op basis van een verwachte opleverdatum?

Verder helemaal eens hoor. Het hoort niet zo kort vooraf gemeld te worden en van 1 april naar 19 mei is helemaal belachelijk maar ik kan er nog niet helemaal over uit dat iedereen hier een opleverdatum bij de bestelling ziet als een vast gegeven en er vanuit gaat dat er die dag ook een monteur komt en dan vast vrij neemt.

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:10:
Het zal echt aan mij liggen maar als je nog geen afspraak hebt met een monteur dan neem je toch geen vrije dag op op basis van een verwachte opleverdatum?

Verder helemaal eens hoor. Het hoort niet zo kort vooraf gemeld te worden en van 1 april naar 19 mei is helemaal belachelijk maar ik kan er nog niet helemaal over uit dat iedereen hier een opleverdatum bij de bestelling ziet als een vast gegeven en er vanuit gaat dat er die dag ook een monteur komt en dan vast vrij neemt.
Ligt eraan.
Als er in de bestelling of bevestiging een verwachte installatie/oplever/activatie datum staat is het inderdaad nog niet definitief. Als er geen "verwachte" bij staat is het een ander geval.

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:10:
Het hoort niet zo kort vooraf gemeld te worden en van 1 april naar 19 mei is helemaal belachelijk maar ik kan er nog niet helemaal over uit dat iedereen hier een opleverdatum bij de bestelling ziet als een vast gegeven ziet [red] ...
Ik heb geen dag vrij gehouden, maar ga er vanuit dat ik half april echt werkend internet heb thuis… De ambiguïteit in de door mij ontvangen brief met dagtekening 28-2-2014 is namelijk ver te zoeken:
letterlijk citaat uit brief, fotokopie op verzoek beschikbaar:
Goed nieuws, we kunnen je Vodafone Thuis abonnement per 01-04-2014 activeren. Een monteur van servicebedrijf Guidion belt je voor die tijd om een afspraak te maken en vervolgens sturen we je per post het Vodafone Thuis Installatiepakket op.
Zou jij als je deze brief ontvangt en het telefonisch herhaaldelijk bevestigd wordt er vanuit gaan dat je begin april een werkende verbinding hebt? :)

In het laatste telefoongesprek gaven ze aan dat de brief misschien verwachtingen werkten die wat groter waren dan bedoeld en dat opleveren voor 1 april misschien niet ging lukken. De 1e, 2e of 3e wel. De 1e, 2e of 3e week? Nee, de 1e, 2e of 3e dag van april.

Ik ga er dus nog steeds vanuit dat mijn verbinding begin april opgeleverd wordt – en hierna stop ik even met posten. Ik wilde niet negatief zijn over Vodafone maar het wordt erg lastig.

• HoppyF
Goed nieuws, we kunnen je Vodafone Thuis abonnement per 01-04-2014 activeren.
Als dit er letterlijk staat zou ik er ook vanuit gaan dat je miv 1 april een werkende aansluiting hebt.
Het is blijkbaar wel zo dat de Guidion monteur je tijdig moet bellen om een afspraak te maken.

• W1lko
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:47
Heel verhaal maar dat is dan niet anders,

Heb meer dan half jaar geleden met de vraagbundeling een abbé genomen bij Vodafone,
11 maart bevesteging gehad van reggefiber dat het glasvezelmodem op 1 april wordt geplaatst.
17 Maart belt Vodafone met een hele leuke aanbieding het nieuwe Vodafone, na mijn uitdrukkelijke vraag is er door de dame bevestigd dat de oplevering hierdoor niet vertraagt wordt!

Vandaag belt Guidion, oplevering is vertraagd naar 19 mei euhh ik heb toch echt vrij genomen voor de man van Reggefiber Guidion zegt dat die niet komt.....

Bellen met Vodafone, en inderdaad er komt 1 april helemaal niemand........... :( :(

Dus ik heb een bevestegingsbrief van Reggefiber maar er wordt niks gedaan door niemand....

Ik neem echt niet zomaar vrij helaas moet er iemand thuis zijn als ze het modem op komen hangen...

Vodafone weet dat ze willens en wetens klanten misleid hebben ze weten intern waarschijnlijk al weken dat 1 april niet gehaald word.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom willen jullie eigenlijk allemaal zo graag glasvezel van Vodafone? Er zijn toch genoeg andere glasvezel aanbieders? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Barre73
Even voor de duidelijkheid. Je hebt nog niks in huis? Ook geen Reggefiber aansluiting? In dat geval zou ik Reggefiber bellen en die afspraak in ieder geval maken en door laten gaan. Dan hoef je later alleen nog maar de Guidion monteur in te laten plannen.
Ik weet niet waar je woont maar als je op eindelijkglasvezel.nl kijkt en de pagina van jouw plaats opzoekt zie je bij contact een telefoonnummer staan. Als je dat belt is 1 van de opties: "belt u over een afspraak."
Kies die optie en je wordt doorverbonden naar de planningsdesk van de Reggefiber aannemer.

• Barre73
Fiber schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 20:01:
Waarom willen jullie eigenlijk allemaal zo graag glasvezel van Vodafone? Er zijn toch genoeg andere glasvezel aanbieders? O-)
Omdat het nieuw, anders, (meestal) goedkoper is en waarschijnlijk straks volledig los van KPN. En dat kunnen er maar heeeel weinig zeggen (kan er eigenlijk maar 2 andere noemen)

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Tja, dan zul je de gevolgen van het 'early adopter' zijn waarschijnlijk ook voor lief moeten nemen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 18:17
HoppyF schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:04:
[...]

Er wordt niets afgeknepen.
Probeer eens een andere newsprovider of test de downloadsnelheid door een groot bestand te download van een betrouwbare FTP site.
Gebruik geen up/download test sites daar heb je weinig aan.
Ik heb net een bestand gedownload via de Speedtest van BBNed. Dit is dus een echte download, geen tooltje of wat dan ook. Dat ging met een snelheid van gemiddeld zo'n 8 Mbps.

Ik gebruik op mijn downloadbak Sabnzbd, nu weet ik wel dat dit een vrij zwaar programma is en dat het aan de pc kan liggen (die is best zwak) maar op mijn laptop haal ik dezelfde maximale snelheid van 3 Mbps, terwijl ik daar voorheen 6.5 tot 7 Mbps haalde met Ziggo op 60 Mbit.

Ik heb geen andere account waar ik mee kan testen, heb bijna alle proefaccounts al gehad :+

Probleem gevonden. Ik deel de account met iemand anders, waardoor we allebei 15 threads gebruiken. Bij hem zorgde dat niet voor een daling van snelheid, bij mij helaas wel. Ligt dus niet aan Vodafone :)

[ Voor 23% gewijzigd door ChokingHazard op 28-03-2014 22:10 ]

Mijn Cardmarket-profiel

• elwin999
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10-2025
dat is lekker :-(
net een mail van vodafone ontvangen
ik zou 25 april werkende verbinding hebben (destijds na 3 keer bellen als haalbare datum afgesproken)
morgen maar even bellen met ziggo en vodafone
ze blijven bij vodafone wel erg vaag over de opleverdatum
misschien krijg ik tussen 21 en 25 april wel weer een bericht dat het juni wordt :?

Beste klant,

Enige tijd geleden heb je bij ons een Vodafone Thuis abonnement afgesloten. Wij hebben je laten weten dat dit abonnement in april wordt opgeleverd. Door onvoorziene omstandigheden zijn wij genoodzaakt de levering van je Vodafone Thuis abonnement met uit te stellen tot begin mei.
Mocht je je abonnement bij je huidige provider al hebben opgezegd dan adviseren wij je om per direct contact op te nemen met je provider en je huidige abonnement te verlengen. Dit om te voorkomen dat je zonder diensten komt te zitten. Heb je nog niet opgezegd dan hoef je geen actie te ondernemen.

Tussen 21 en 25 april nemen we contact met je op om te laten weten wat de opleverdatum zal zijn en het maken van een installatieafspraak. Je abonnement bij je huidige provider kun je opzeggen zodra we een installatieafspraak met je hebben gemaakt.

Heb je vragen, dan kun je ons telefonisch bereiken op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur, via telefoonnummer 043 - 3291620 (lokaal tarief).
Wij vinden het zeer vervelend dat deze vertraging is opgetreden en bieden onze excuses aan voor het eventuele ongemak.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis

• Rhodez
Hier exact dezelfde mail toegestuurd gekregen en dit terwijl ik afgelopen dinsdag telefonisch nog de bevestiging heb gehad dat ik deze of uiterlijk volgende week zou worden gebeld door Guidion voor de aansluiting. Wel echt een aanfluiting dit hoor! Goed begin van een relatie met een nieuwe klant...

Morgen toch ook maar eens bellen denk ik. Met de zin 'je abonnement bij je huidige provider kun je opzeggen zodat we een installatieafspraak met je hebben gemaakt' bevalt me niet zo. Klinkt als dat begin mei waarschijnlijk ook niet gehaald zal worden.

• HoppyF
elwin999 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:04:
dat is lekker :-(
net een mail van vodafone ontvangen
ik zou 25 april werkende verbinding hebben (destijds na 3 keer bellen als haalbare datum afgesproken)
morgen maar even bellen met ziggo en vodafone
ze blijven bij vodafone wel erg vaag over de opleverdatum
misschien krijg ik tussen 21 en 25 april wel weer een bericht dat het juni wordt :?

Beste klant,

....

Tussen 21 en 25 april nemen we contact met je op om te laten weten wat de opleverdatum zal zijn en het maken van een installatieafspraak. Je abonnement bij je huidige provider kun je opzeggen zodra we een installatieafspraak met je hebben gemaakt.

....

Met vriendelijke groet,

Vodafone Thuis
Als Vodafone pas op 21 april contact op gaat nemen en dan pas een afspraak gaat inplannen lijkt me dit rijkelijk laat. Als je op dat moment pas kan gaan opzeggen ben je zo een maand verder.
Waarom maakt Vodafone NU niet alvast de afspraak voor laten we zeggen 25 april?
Dit duurt nog een maand dus heeft Vodafone nog tijd zat om zaken op orde te brengen.

Al met al schrik ik wel van dit soort berichten.
Ik had verwacht dat Vodafone na al die maanden dat ze nu met glasvezel op de markt zijn wel wat hadden geleerd. Ze konden eerst KPN nog de schuld geven omdat ze daar diensten afnamen maar die vlieger gaat nu niet meer op.

• DaveD1109
Ik heb vanavond exact dezelfde mail gehad. Ik had als opleveren datum 1 april. Morgen bellen en zeggen dat ze alles lekker kunnen houden! 3 dagen voor oplevering het bijna 2 maanden uitstellen is echt te gek voor woorden!

DaveD

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Dus even voor de duidelijkheid..
Jullie hebben vrijdagmiddag/avond bericht gekregen dat de oplevering voor dinsdag niet meer gaat lukken en is verschoven?

Daar moet dan zeker werk van worden gemaakt.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

HoppyF schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:54:
[...]

Ik had verwacht dat Vodafone na al die maanden dat ze nu met glasvezel op de markt zijn wel wat hadden geleerd...
Nee joh. Dingen leren duurt bij glasvezel ISP's minstens een paar jaar, ipv een paar maanden... :)

En je oude ISP opzeggen voordat je nieuwe ISP werkt is sowieso niet heel handig. Nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Dan is het verder alleen maar een kwestie van geduld hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 29-03-2014 02:17 ]

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Barre73 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 20:05:
[...] Omdat het nieuw, anders, (meestal) goedkoper is en waarschijnlijk straks volledig los van KPN. En dat kunnen er maar heeeel weinig zeggen (kan er eigenlijk maar 2 andere noemen)
Nieuw, anders...? Wasmiddelen in de supermarkt zijn ook elk half jaar 'vernieuwd, nu nog beter' en 'met een nieuwe, verbeterde formule'. Wat kan er nou nieuw zijn aan internet? Wat wordt er fundamenteel anders aan je telefoon? En wordt 'Sterren Springen' op de tv nou echt zo heel anders via Vodafone...?

Goedkoper kan ik nog inkomen, maar ja, dan krijg je dus blijkbaar ook (niet) waar je voor betaald. Pay Peanuts. Get Monkeys.

En dat 'volledig los van KPN' is voorlopig ook nog maar toekomstmuziek. Je hebt daar nu voorlopig nog helemaal niks aan.

• DaveD1109
Kangodo schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 00:20:
Dus even voor de duidelijkheid..
Jullie hebben vrijdagmiddag/avond bericht gekregen dat de oplevering voor dinsdag niet meer gaat lukken en is verschoven?

Daar moet dan zeker werk van worden gemaakt.
Precies!

DaveD

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-02 17:28
Heeft iedereen bericht van uitstel gehad of zijn het wellicht bepaalde regio's. Wel handig als iedereen even zijn of haar woonplaats meegeeft.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

• Barre73
HoppyF schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:54:
[...]

Al met al schrik ik wel van dit soort berichten.
Ik had verwacht dat Vodafone na al die maanden dat ze nu met glasvezel op de markt zijn wel wat hadden geleerd. Ze konden eerst KPN nog de schuld geven omdat ze daar diensten afnamen maar die vlieger gaat nu niet meer op.
Die vlieger gaat juist wel op. In gebieden waar ze met Glasoperator dit leveren verwacht ik deze problemen niet. Het zijn juist de gebieden waar ze niet met Glasoperator werken maar via KPN WBA moeten leveren (dus niet hun oude ITNS pakket) waar we dit nu zien. Het inregelen van alles blijkt toch lastiger dan gedacht vermoed ik.

• elwin999
jschoorl2 schreef op zaterdag 29 maart 2014
Heeft iedereen bericht van uitstel gehad of zijn het wellicht bepaalde regio's. Wel handig als iedereen even zijn of haar woonplaats meegeeft.

9408 kloosterveen assen
Bevestiging aanvraag Vodafone Thuis... Datum: 17-02-2014
ik zou 25 april werkende verbinding hebben

uit de mail van 28-3 :
Tussen 21 en 25 april nemen we contact met je op om te laten weten wat de opleverdatum zal zijn en het maken van een installatieafspraak]

[ Voor 6% gewijzigd door elwin999 op 29-03-2014 09:08 ]

• elwin999
:)

[ Voor 99% gewijzigd door elwin999 op 29-03-2014 09:07 ]

• Kangodo
Dat kom aardig in de buurt :)
Ik denk dat het nu vooral gaat om klanten die dachten dat ze op 1 April werden aangesloten terwijl dat alleen maar een wensdatum was.
Het helpt dan ook niet dat ik signalen hoor dat deur-aan-deur verkopers aangeven dat ze het oude abonnement per 01-04 moeten stopzetten.

• HoppyF
Fiber schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 02:14:
[...]

Nee joh. Dingen leren duurt bij glasvezel ISP's minstens een paar jaar, ipv een paar maanden... :)

En je oude ISP opzeggen voordat je nieuwe ISP werkt is sowieso niet heel handig. Nooit je oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt. Dan is het verder alleen maar een kwestie van geduld hebben.
Ik bedoel het nieuwe pakket wat Vodafone nu gaat leveren.
Het huidige pakket bestaat al jaren en is vooral door KPN ontwikkeld hier heeft Vodafone zelf nauwelijks iets aan bijgedragen.
Dat Vodafone nu zo'n moeite heeft om tijdig een eigen pakket te gaan leveren is dus opmerkelijk te noemen. Ze hebben immers tijd genoeg gehad om de techniek en administratieve zaken goed geregeld te krijgen.

Zo lijkt een groot bedrijf toch nog log en lomp over te komen.

• DaveD1109
Net gebeld en ze geven aan dat ze de drukte niet aan kunnen

DaveD

Verwijderd

Gisteren 28 maart heeft Reggefiber het glasvezel modem geplaatst en kan nu al wel mijn internet en telefonie gebruiken. Voor de IPTV moet ik nog even wachten op het DHZ pakket van Vodafone maar met de internet verbinding ben ik wel in mijn noppies. Ondanks dat mijn internet verbinding qua download bij UPC wel wat sneller was loopt de VF internetbuis best wel lekker. Tot nu toe tevreden maar de rest moet ik nog beleven.

Groet,

Walter

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:23:
Gisteren 28 maart heeft Reggefiber het glasvezel modem geplaatst en kan nu al wel mijn internet en telefonie gebruiken. Voor de IPTV moet ik nog even wachten op het DHZ pakket van Vodafone maar met de internet verbinding ben ik wel in mijn noppies. Ondanks dat mijn internet verbinding qua download bij UPC wel wat sneller was loopt de VF internetbuis best wel lekker. Tot nu toe tevreden maar de rest moet ik nog beleven.

Groet,

Walter
Heb je het nieuwe of het oude pakket?

• Kangodo
De oude natuurlijk ;)
Bij de nieuwe wordt alles pas actief na de Guidion-installatie.

• HoppyF
Kangodo schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:09:
De oude natuurlijk ;)
Bij de nieuwe wordt alles pas actief na de Guidion-installatie.
Zo natuurlijk is dat niet!
Ik dacht namelijk dat Vodafone de afgelopen twee maanden juist geen oude aansluitingen meer uit ging voeren omdat er immers in april nieuwe pakketten leverbaar zouden gaan worden.
Dat er dus op 28 maart nog iemand aangesloten wordt met het oude pakket verbaasd mij dan ook.

• Kangodo
Het is natuurlijk omdat zijn modem al geactiveerd is voordat het DHZ-pakket binnen is.
Bij de nieuwe abonnementen wordt het modem pas geactiveerd ná levering van het installatiepakket.

Waarom verbaast dit jou?
De nieuwe abonnementen gelden alleen voor test-klanten en aanvragen ná 28 februari.
Er zijn zeker ook klanten die een wensdatum op mei 2014 hebben, deze krijgen de oude vorm!

• Barre73
Klanten die voor 28 januari (dus niet februari) het oude Vodafone pakket hebben aangevraagd krijgen dit ook. Wel worden ze blijkbaar actief gebeld met het aanbod om toch het nieuwe te nemen. Zoals een stuk hierboven te lezen viel.

• elwin999
Rhodez@

ik zie op het vodafone forum dat je contact hebt gehad met de klantenservice
wat heeft jou tevreden gesteld ?

• Kangodo
Barre73 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 19:58:
Klanten die voor 28 januari (dus niet februari) het oude Vodafone pakket hebben aangevraagd krijgen dit ook. Wel worden ze blijkbaar actief gebeld met het aanbod om toch het nieuwe te nemen. Zoals een stuk hierboven te lezen viel.
Nee, een gedeelte van de klanten krijgt dit.
Het is namelijk niet bij iedereen mogelijk om de oplevering nog tegen te houden :)

• HoppyF
Kangodo schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:19:
[...]

Nee, een gedeelte van de klanten krijgt dit.
Het is namelijk niet bij iedereen mogelijk om de oplevering nog tegen te houden :)
Het wordt er zo niet eenvoudiger op hè? ;)
Daarbij komt nog dat "oude" klanten straks kunnen gaan migreren naar het nieuwe pakket.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

HoppyF schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:43:
[...]

Daarbij komt nog dat "oude" klanten straks kunnen gaan migreren naar het nieuwe pakket.
Kunnen of moeten...? O-) :z

• DaveD1109
Ik krijg ter compensatie €50 en moet wachten tot end april ipv aansluiting op 1 april. Heb trouwens zelf geen woord gerept over compensatie maar daar kwam de medewerker zelf mee. Heb bij ziggo nu een maand extra kunnen nemen.

DaveD

• Rhodez
@elwin999: Net als DaveD1109 heb ik € 50 compensatie gekregen (waar ik overigens wel zelf over moest beginnen). Daarnaast zijn ze toch wel flink door het stof gegaan met excuses enzo. Ze hebben de animo voor het nieuwe pakket blijkbaar echt enorm onderschat. Blijft wel bij redelijk, want had natuurlijk liever een eerdere oplevering gehad.

• Kangodo
HoppyF schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:43:
Ik denk dat na deze pagina het ook een stuk duidelijker is waarom die migratie nog even moet wachten ;)
Als ik mag gokken: moeten. Uiteindelijk moet iedereen wel weg bij de oude vorm.
't Lijkt me niets als de klantenservice over 5 jaar nog steeds met twee systemen moet werken :P

• HoppyF
Kangodo schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:56:
[...]

Ik denk dat na deze pagina het ook een stuk duidelijker is waarom die migratie nog even moet wachten ;)

[...]

't Lijkt me niets als de klantenservice over 5 jaar nog steeds met twee systemen moet werken :P
Ja, dat is wel logisch dat men eerst nieuwe klanten aansluit en daarna bestaande klanten gaat migreren.
Ik verwacht dat dit binnen twee maanden wel zal starten, dat is een redelijke termijn waarin je de nieuwe klanten allemaal wel aangesloten kunt hebben.
Het kan immers nooit om duizenden klanten gaan verwacht ik.
Enige achterstand zal er zijn (nieuwe orders vanaf eind januari tot nu) maar dat is in te halen.

• elwin999
DaveD1109 @ Rhodez@

is eind april dan wel haalbaar?

in de mail stond we bellen je tussen 21(pasen :? ) en 25 april om een afspaak te maken
ik zou 25 april aangesloten worden
ik heb op advies van vodafone de ziggo opzegging verplaatst naar 25 mei om niet zonder internet te komen zitten
en het is me nog steeds niet duidelijk wanneer ik daadwerkelijk aangesloten ga worden

• DaveD1109
elwin999 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:38:
DaveD1109 @ Rhodez@

is eind april dan wel haalbaar?

in de mail stond we bellen je tussen 21(pasen :? ) en 25 april om een afspaak te maken
ik zou 25 april aangesloten worden
ik heb op advies van vodafone de ziggo opzegging verplaatst naar 25 mei om niet zonder internet te komen zitten
en het is me nog steeds niet duidelijk wanneer ik daadwerkelijk aangesloten ga worden
Ik begreep van de medewerker dat alles ongeveer een maand opschuift.

DaveD

• Rhodez
Eind april is inderdaad ook niet haalbaar, staat in de e-mail. Het zal begin mei worden.

• Kangodo
Even ter informatie: Er zijn verschillende mails verstuurd ;)

• johanm3
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 14:10

johanm3

Het kan altijd slechter

Ik heb 20 feb 2014 glasvezel thuis aangevraagd. 25 maart jl. maar even gebeld dat ik nog niets gehoord heb. Ze konden me toen alleen vertellen dat "per 1 april" veranderd is in "vanaf 1 april"

Op 27-03-2014 gebeld door Vodafone. De levering zou op 16 april 2014 kunnen plaatsvinden.
Op 28-03-2014 nog een keer gebeld door Vodafon, ze konden de levering nog verder naar voren halen. Het is nu 9 april geworden.

Gadgets fan

• eymey
Kangodo schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:56:
[...]

[...]

En toch hoop ik niet dat ik binnen afzienbare termijn 'gedwongen' zal worden om te migreren naar de nieuwe pakketten. Ik maak op dit moment nog veel en graag gebruik van de CATV feed, met name vanwege de unencrypted DVB-C en good old FM op 3 radio ontvangers in huis.

Alleen mits er unencrypted IPTV komt zou ik eventueel kunnen leven met het wegvallen van FM ontvangst. Maar zo lang Vodafone in bestaande gebieden de IPTV bij KPN vandaan blijft halen is dat dus niet het geval....

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Barre73
Misschien interessant om te achterhalen hoe de encryptie zit met de Glasoperator streams. Indien Vodafone die straks wel overal kan leveren ben ik daar wel benieuwd naar.

Verwijderd

Groet,

Walter

Nog even een aanvulling,

Dit was inderdaad nog een oud contract die al in begin januari was aangevraagd maar omdat mijn UPC contract op 21 april 2014 afloopt hebben ze die order toen wel geplaatst en werd die normaal in april in gang gezet. Ik heb dus inderdaad nog de oude situatie van VF. Mijn zwager heeft ook een VF glas aangevraagd en die kreeg ook een mail met de berichtgeving over de uitgestelde levering.

Naar mijn mening kun je klanten niet zomaar overzetten naar een ander platform want dat zijn niet de voorwaarden waarvoor ik mijn abbo ben aangegegaan bij VF. Het zou wel kunnen als ze mij voor de oplevering hadden gebeld met de vraag of ik op het nieuwe platform wil en het geduld heb om te wachten of mijn jaarcontract moet aflopen. Een wijziging van mijn contract geeft mij ook het recht om mijn contract te verbreken met VF dus dat zou ze een hoop klanten kunnen kosten. Voor mij was de CATV aansluiting ook een argument om voor VF te kiezen dus als ik dat nu moest missen dan zou ik wel eens voor een andere glas pakket leveraar kunnen kiezen.

We gaan het allemaal wel weer meemaken en het zal vast wel in goede orde verlopen. Problemen zijn overal dus die kun je moeilijk voorkomen.

Nogmaals groet,

Walter

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 12:16 . Reden: Reactie ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
Beetje offtopic, maar je hoeft hier niet te groeten.

Ontopic, ik merk ook vanzelf wel een keer wanneer ze me van de oude naar de nieuwe situatie willen migreren. Vroeg of laat zullen ze dit vast gaan doen.

[ Voor 60% gewijzigd door Binnetie op 31-03-2014 13:42 ]

Verwijderd

Binnetie schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:41:
ik merk ook vanzelf wel een keer wanneer ze me van de oude naar de nieuwe situatie willen migreren. Vroeg of laat zullen ze dit vast gaan doen.
Dat is inderdaad zo, maar je kunt om die reden gewoon van je contract af en overstappen naar een glasprovider die DVB-C nog wel zou aanbieden.

Vodafone kan op dit moment @Barre73 nog niet laten overstappen op een normale manier, dus het zal nog wel even duren met het migreren van alle oude klanten.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 13:49 ]

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:34
Ja klopt. Mijn contract loopt nu nog tot feb 2015, maar als ze eerder met die voorstel komen zou je er al binnen een jaar af kunnen. Eens kijken wat dan interessant is. Ik denk eerlijk gezegd wel dat het aantal aanbieders met DVB-C signaal steeds minder gaat worden. Het blijft een extra kosten post.

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 09:42:
Misschien interessant om te achterhalen hoe de encryptie zit met de Glasoperator streams. Indien Vodafone die straks wel overal kan leveren ben ik daar wel benieuwd naar.
Verimatrix ? Caiway gebruikt volgens mij ook al Verimatrix. Maar regelt Glasoperator de aanvoer streams vanaf de zenders dan wel allemaal zelf of kopen ze die bij een ander partij zoals KPN in. Bij KPN kun je ook gewoon 1:1 streams kopen ala je dat wilt en deze in je eigen netwerk gebruiken.

• eymey
Hmm, wat betreft dat laatste: Heb je daar een bron voor?

Als dat echt zo zou zijn, dan vraag ik me af waarom er dan geen enkele partij is die dat nu al gebruikt. Als je ze bij KPN kan inkopen, moet KPN ze ook over hun eigen multicast routers kunnen vervoeren en dus bv. ook al aan Vodafone (nieuwe stijl) aanbieden, ipv. de Verimatrix zooi?

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:59:
[...]

Verimatrix ? Caiway gebruikt volgens mij ook al Verimatrix. Maar regelt Glasoperator de aanvoer streams vanaf de zenders dan wel allemaal zelf of kopen ze die bij een ander partij zoals KPN in. Bij KPN kun je ook gewoon 1:1 streams kopen ala je dat wilt en deze in je eigen netwerk gebruiken.
Glasoperator koopt zelf streams in buiten KPN om (via Multivisie om precies te zijn).

Je kan bij KPN BCS geen 1:1 streams kopen die ongecomprimeerd zijn en die in je eigen netwerk gebruiken. Die kan je alleen via de Media Gateway afnemen naar mijn weten. En die is toch echt niet van KPN..

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:46:
[...]

Dat is inderdaad zo, maar je kunt om die reden gewoon van je contract af en overstappen naar een glasprovider die DVB-C nog wel zou aanbieden.

Vodafone kan op dit moment @Barre73 nog niet laten overstappen op een normale manier, dus het zal nog wel even duren met het migreren van alle oude klanten.
Met daarbij de toevoeging dat @Barre73 van Telfort af moet komen. Maar dat maakt voor jouw argument inderdaad niet uit. Zowel VOdafone oud als Telfort komen van KPN-ITNS af.

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Glasoperator koopt zelf streams in buiten KPN om (via Multivisie om precies te zijn).

Je kan bij KPN BCS geen 1:1 streams kopen die ongecomprimeerd zijn en die in je eigen netwerk gebruiken. Die kan je alleen via de Media Gateway afnemen naar mijn weten. En die is toch echt niet van KPN..
Wat ik bedoel is regelt Multivisie de aanvoer dan helemaal zelf. Of kopen zij de aanvoer ook in.

code:
1
2
De aanvoer van Ketnet/Canvas HD is, net als Eén HD, in Nederland bij alle kabelaanbieders, 
via Caiway, beschikbaar.

http://www.totaaltv.nl/ni...terken-hd-aanbod-upc.html

Het zou mij niks verbazen dat bijv Caiway ook hun complete IPTV streams ook aanbieden aan andere partijen. De partij die koopt heeft dan geen verdere investeringen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 15:00 ]

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:39:
[...]

Wat ik bedoel is regelt Multivisie de aanvoer dan helemaal zelf. Of kopen zij de aanvoer ook in.

code:
1
2
De aanvoer van Ketnet/Canvas HD is, net als Eén HD, in Nederland bij alle kabelaanbieders, 
via Caiway, beschikbaar.

http://www.totaaltv.nl/ni...terken-hd-aanbod-upc.html

Het zou mij niks verbazen dat bijv Caiway ook hun complete IPTV streams ook aanbieden aan andere partijen. De partij die koopt heeft dan geen verdere investeringen.
Ik ga het proberen uit te zoeken. Naar mijn beste weten haalt Multivisie ze zelf van de Gateway maar ik weet het niet zeker.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 18:28

lordsnow

I know nothing

Februari 27 of 28 gebeld met Vodafone. Of ze de verwachte aansluitdatum van "medio April" iets preciezer konden geven. Wel zo makkelijk om te weten bij het opzeggen van het bestaande ADSL abo. Ik werdt even in de wacht gezet omdat men dat moest uitzoeken, en werdt daarna verteld dat aansluiting door Gideon eind April / begin Mei zou gebeuren.

Diezelfde avond Vodafone Thuis besteld via de site, en aan het einde van be bestelling werdt gelijk aangegeven dat de aansluitdatum 19 Mei zou zijn. Dat is alweer later dan dat de dame aangaf, en veel later dan de datum aangegeven in de marketing/advertensie teksten. Maar goed, mischien zit er een marge in, houden ze een slag om de arm om te kunnen schuiven. Dus toen niet veel aandacht aan geschonken.

Vandaag toch maar weer eens gebeld. Nu bleek de datum 19 Mei redelijk definitief. In ieder geval kon het niet eerder. Ook op de datum 19 Mei kon ik haar niet vastpinnen. De exacte datum kreeg ik pas te horen wanneer de monteur van Gideon belt.

Zucht. Weer een mooi voorbeeld van verkoop-praat, wat dan niet waargemaakt kan worden door mensen die echt moeten werken voor hun geld.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Als je voor je de bestelling plaatste de laatste paar pagina's van dit topic even had gelezen dan had je dat van te voren kunnen weten...

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 31-03-2014 21:15 ]

• Barre73
Beter lezen Fiber. Hij bestelde 27 of 28 februari. Toen liep die hele discussie nog niet in dit topic.

• Kangodo
Nou, gelukkig heb je een wettelijke bedenktijd en kon je het meteen annuleren als die datum niet klopte.

Ik denk ook niet dat het een verkooppraatje was.
Zij kunnen namelijk ook niet voorspellen wanneer het nu precies wordt aangesloten.
Dus persoonlijk vind ik een week er naast zitten best accuraat.

Verwijderd

Sowieso kan je annuleren wanneer er niet wordt geleverd wat er is afgesproken, op de datum die is afgesproken. Ook buiten enige wettelijke bedenktijd.
Het is alleen de vraag hoe definitief die datum was afgesproken, en of je dat kan aantonen...

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59

m0nk

16-09-2003 15.15

Gisteren zo'n verkoper aan de deur. "Via mij gaat het sneller, blabla". Ik denk: "kan altijd annuleren." Krijg ik vandaag de bevestigingsmail binnen met de verwachte opleverdatum: 19-6..

Klantenservice maar even gebeld en die gast de ik sprak nam zelfs het woord "beschamend" in de mond..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• HoppyF
m0nk schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:56:
Gisteren zo'n verkoper aan de deur. "Via mij gaat het sneller, blabla". Ik denk: "kan altijd annuleren." Krijg ik vandaag de bevestigingsmail binnen met de verwachte opleverdatum: 19-6..

Klantenservice maar even gebeld en die gast de ik sprak nam zelfs het woord "beschamend" in de mond..
Best triest, als het vandaag gebeurd zou zijn had het een 1 april grap kunnen zijn.
Vodafone zou zijn verkopers wel eens beter mogen trainen want ze kramen massaal toch een partij onzin uit...
Ik kan me goed voorstellen dat onwetende en niet-technische klanten op het verkeerde been gezet worden en zich achteraf bekocht en misleid voelen.

• Barre73
Update: Vandaag gebeld door Guidion. Zijn eerste standaard vraag was: heeft u al een actieve aansluiting bij een andere provider? Antwoord: Ja.
"Dan ga ik u nu aanmelden voor een migratieorder en dan kunnen we de afspraak het beste voor over 2 weken maken"

Ik stond paf aan de telefoon.... Migratie kan dus wel maar wordt niet verzorgd door Vodafone zelf maar door haar operator. Daarom heb ik dat nooit kunnen aangeven bij de bestelling maar nu pas bij de montage afspraak.

Na het gesprek kreeg ik binnen 10 seconden een complete mail binnen met zeer veel informatie waaronder, wat wel verwacht mag worden en wat niet. Wat wel ter plaatste kan (tegen meerprijs) en wat niet.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit echt zeer professioneel over komt. Als dit goed afloopt ben ik de eerste om alle lof te geven (ondanks de voorheen wat slechte communicatie bij de mensen hier in het topic)

• DaveD1109
Barre73 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 18:52:
Update: Vandaag gebeld door Guidion. Zijn eerste standaard vraag was: heeft u al een actieve aansluiting bij een andere provider? Antwoord: Ja.
"Dan ga ik u nu aanmelden voor een migratieorder en dan kunnen we de afspraak het beste voor over 2 weken maken"

Ik stond paf aan de telefoon.... Migratie kan dus wel maar wordt niet verzorgd door Vodafone zelf maar door haar operator. Daarom heb ik dat nooit kunnen aangeven bij de bestelling maar nu pas bij de montage afspraak.

Na het gesprek kreeg ik binnen 10 seconden een complete mail binnen met zeer veel informatie waaronder, wat wel verwacht mag worden en wat niet. Wat wel ter plaatste kan (tegen meerprijs) en wat niet.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit echt zeer professioneel over komt. Als dit goed afloopt ben ik de eerste om alle lof te geven (ondanks de voorheen wat slechte communicatie bij de mensen hier in het topic)
Wanneer zou je aangesloten worden dan? En krijg je het nieuwe pakket?

DaveD

• Barre73
Toen ik op 30 januari bestelde stond 'ie op 1 april. Daar is het op blijven staan. Uiteindelijk ben ik dus op 1 april gebeld. Maar daarbij gezegd: Als ik geen migratie had, had het ook volgende week gekund.

En uiteraard het nieuwe pakket, anders was dit geen nieuws :-)

• HoppyF
Nog twee weken wachten dus begrijp ik, op zich is dat nog redelijk.
Beter dan zomaar een maand of meer opschuiven zoals hier ook al te lezen is geweest.

• Barre73
Klopt. En zoals ik hierboven al zei: Die twee weken had gehalveerd kunnen zijn als ik geen migratie had gehad.

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Het zal waarschijnlijk ook per plaats/wijk verschillen hoe lang de wachttijden zijn...

• Barre73
Of (en dat hoop ik eigenlijk niet): Bij mijn eerste check met de helpdesk heb ik me laten ontvallen dat ik weet hoe het het aan toe gaat en dat ik in de branche werk. Ik hoop niet dat daar een aantekening van is gemaakt en dat ik daardoor eerder wordt geholpen. Leuk voor mij maar niet eerlijk natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 01-04-2014 21:48 ]

• Kangodo
Nee, dat heeft er niets mee te maken ;)
Van alle wensdata voor 1 April zijn drie mails verstuurd, zover ik weet helemaal random:
1. Yup, 1 April gaat lukken.
2. Sorry, het wordt eind April.
3. Het wordt helaas begin Mei.

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik heb zelf 20februari besteld en was ook ingepland op 1 april. Ik kreeg afgelopen week een mail met bericht dat het opschoven was en dat ik voor 5 april gebeld zou worden voor een afspraak en opleverdatum.

-edit-

Zojuist gebeld door Guidion en eerst mogelijke datum was woensdag 16 april. Nog 2 weken wachten dus.

[ Voor 21% gewijzigd door koekkoek op 03-04-2014 11:48 ]

• Barre73
Update: de man van Guidion had gelijk in mijn geval. Migratie kan dus wel!! Er is gisteren een opdracht bij de Reggefiber aannemer binnengekomen om de patch van de IP kant over te zetten naar een andere actieve poort. Klein detail: de wensdatum die is opgegeven door de operator is 16 april. En dag na de afspraak die ik heb met de Guidion monteur... die heeft dan niet zoveel te doen op 15 april.

Morgen maar even bellen met Guidion wat ze willen. Op 16 april komen of de datum van de patch migratie een dag terughalen. Komt in beide gevallen wel goed.

Maar iemand met minder toegang tot de systemen had dus een probleempje gehad. Weliswaar niet zo heel ernstig omdat andersom lastiger is (patch omzetting een dag voordat de Guidion monteur komt) maar niet handig.

Nou alleen eens even bellen met Vodafone en Telfort om te kijken of er iemand namens mij een contract opzegt. Geen zin om heel lang voor niks Telfort te moeten betalen. En zelf opzeggen zou misschien wel kunnen nu er al een order loopt maar toch.. het geeft risico's.

• Kangodo
De overstapservice wordt niet aangeboden bij deze nieuwe propositie.
En mooi om te horen dat migratie nu wel wordt ondersteund!

Ik denk zelf dat je meer kans hebt om Guidion wat uit te stellen, dat verloopt waarschijnlijk beter dan een migratie opschuiven (als dat al mogelijk is).

• DaveD1109
dannyreuser schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:08:
Ik heb zelf 20februari besteld en was ook ingepland op 1 april. Ik kreeg afgelopen week een mail met bericht dat het opschoven was en dat ik voor 5 april gebeld zou worden voor een afspraak en opleverdatum.

-edit-

Zojuist gebeld door Guidion en eerst mogelijke datum was woensdag 16 april. Nog 2 weken wachten dus.
Voor migratie? Kom zelf vanaf ziggo en heb 28 januari besteld. Bij mij is het uitgesteld tot eind april.

DaveD

Verwijderd

Nog meer mensen last van geen Discovery Channel al hele dag?

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:59
Als ik al deze verhalen zo lees, heeft mijn collega echt geluk.

Die heeft gelijk op de release van de nieuwe pakketten gebeld, en abbo afgesloten.
Dinsdag zijn ze komen aansluiten (Guidion), alleen helaas een kabelbreuk.
Woensdag heeft Reggefiber de tuin opengemaakt en zagen ze een oude rioolbuis die is gaan lekken en schuiven. Breuk opgelost en alles werkte.

Op de foto die hij had gemaakt heeft hij die creme-kleurige doos niet meer (NTU / FTU), maar gaat de kabel gelijk in de Draytek. (Eigenlijk de oplossing zoals het hoort).

• eymey
Dat lijkt me heel sterk (en juist helemaal niet zo netjes). Op de andere foto's zit de patchkabel in ieder geval nog in de FTU en is de aansluiting op de echte vezel goed beschermd.

Nog mooier zou gewoon zijn als ze een actieve NT gebruikten die direct op de FTU geklikt zit (maar of dat alleen bij de nieuwe situaties met uftu kan weet ik niet zeker). Zo te zien zit/zat op deze foto een oude FTU

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 04-04-2014 08:19 ]

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:59
Ik had er nog naar gevraagd; maar er heeft nooit een FTU gezeten.
Zal hem van de week eens porren voor een nieuwe foto.

• eymey
erg vreemd. Normaal hoort dat nooit zo te worden afgemonteerd .

Pagina: 1 ... 40 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.