Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.893 views

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12 23:35
Kangodo schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:22:
Dan denk ik dat het moeilijk wordt.
Vooral nu Vodafone zichzelf loskoppelt van KPN denk ik dat ze zich dit niet kunnen veroorloven.

Sowieso denk ik niet dat er een "snelheid/prijzenoorlog" tussen Ziggo en glasvezel gaat plaatsvinden.
Op dit moment roept Ziggo continu dat ze al 97% glasvezel hebben en glasvezelaanbieders hebben als enig weerwoord dat "wij wel de upload hebben!".
Het beste kunnen wij ze dan zien als 'alternatieven' ipv concurrenten.
Ziggo heeft dan het voordeel dat mensen al tig jaar gebruik maken van de kabel.
Vodafone heeft als voordeel dat het een gigantische klantenbase heeft op mobiel, klanten die al een goed vertrouwen hebben in het bedrijf.
Ziggo (en ook UPC) zijn monopolisten die geen concurrentie op het medium (coax) dulden.
Dat zou je rustig een nadeel mogen noemen want geen concurrentie betekent altijd dat je als consument aan het kortste eind trekt.
Dat veel mensen nog op de kabel zitten komt alleen maar omdat er nog lang niet overal glas ligt.

Verder heb ik niet meer vertrouwen in Vodafone dan bv KPN, ik geloof echter wel in het initiatief van Vodafone dat ze zich los maken van de KPN producten en een eigen koers gaan varen.
Ik blijf dus nog even bij Vodafone.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:55

Fiber

Beaches are for storming.

Je hoeft toch niet in één keer de hele PoP te vervangen...? Je kan toch ook dat Gigabit spul erbij plaatsen...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

HoppyF schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:46:
[...]

Dat veel mensen nog op de kabel zitten komt alleen maar omdat er nog lang niet overal glas ligt.

[...]
En er gaan ook weer mensen terug naar de kabel, vooral in de oude glasvezelgebieden. In de oude gebieden loopt het aantal glasvezelklanten terug. De groei zit in de nieuwe gebieden die nu uitgerold worden.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:37
Fiber schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:50:
Je hoeft toch niet in één keer de hele PoP te vervangen...? Je kan toch ook dat Gigabit spul erbij plaatsen...?
Dat zou kunnen. Zo deed WGDO het ook. 1 router (Dslam zeg maar) met Gbit doorvoer plaatsen naast de bestaande 100 Mbit routers. En mensen die een 200 mbit abonnement wilden (meer kon toen nog niet) daar op aan sluiten.
Maar misschien wil KPN dat ook wel zo doen. We weten het gewoon nog niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 01-03-2014 21:48 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit nu bij UPC en wil overstappen naar glasvezel (vorige adres zat ik bij Lijbrandt). In een vergelijking blijven Vodafone en KPn over (XS4all vind ik te duur).
Vodafone is goedkoper en leverd standaar 24 hd zenders. KPN wellicht voordeel via KPN compleet (vriendin heeft HI), geen aansluitkosten. Ik neem aan dat beide gewoon leveren zoals beloofd qua snelheid.

Om een goede afweging te maken, weet iemand of er noemenswaardig verschil zit tussen de setopbox en de modem/router? Ook belangrijk, ik maak gebruik van usenet (Tweak), wordt er nog iets afgeknepen of is dat helemaal niet meer van toepassing?

[ Voor 11% gewijzigd door Eriksk op 01-03-2014 22:03 ]

• HoppyF
Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:27:
[...]

En er gaan ook weer mensen terug naar de kabel, vooral in de oude glasvezelgebieden. In de oude gebieden loopt het aantal glasvezelklanten terug. De groei zit in de nieuwe gebieden die nu uitgerold worden.
Noem mijn eens één reden waarom je als glasvezelklant terug zou willen gaan naar de kabel?

De enige reden die ik kan bedenken is een actie prijs bij de kabelaanbieder waarbij je dus alleen om het (tijdelijke) prijsvoordeel de overstap neemt.

• Fiber

Fiber

Het tv aanbod van bijvoorbeeld Ziggo met HD zenders via DVB-C rechtstreeks op je tv zonder STB is op dit moment wellicht nog net ietsje beter dan het tv aanbod van de glasproviders.

Veel meer kan ik ook niet verzinnen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08
Zonder een aparte STB TV kijken is natuurlijk inderdaad een groot voordeel van 'de kabel'. Zeker nu Ziggo ook ism. TV-fabrikanten en met behulp van een nieuwe CI+ module interactieve TV-diensten wil gaan aanbieden (wat ze nu al met div. DVB-C STB's kunnen).

Voor een groot aantal consumenten zal dit inderdaad voldoende reden zijn om toch weer voor 'de kabel' te kiezen, vooral als deze ook een iets betere beeldkwaliteit biedt.

Echter, het is ook weer helemaal niet gezegd dat al die glas klanten die na een jaar weg gingen inderdaad terug zijn gegaan naar 'de kabel'. Ik denk namelijk dat de groep consumenten die hoofdzakelijk naar prijs kijkt (en dan aanbod en dan pas kwaliteit) ook aanzienlijk is.

KPN heeft als ik het goed begrepen heb tussen de 1 en de 2 miljoen klanten van Interactieve TV. Slechts een deel daarvan via glas. Die grote groep vindt de wat mindere kwaliteit, lagere snelheid en aparte STB blijkbaar geen enkel probleem.

Ik ken zelfs mensen in Harderwijk die bewust alles via ADSL doen bij KPN, voornamelijk vanwege de pakketkortingen icm. bijvoorbeeld mobiele abonnementen bij KPN. En als er 1 plaats is waarin je gráág alles via 'de kabel' zou doen, dan is het in mijn ogen Harderwijk:

* Enorm pakket free to cable
* Keuze uit meerdere partijen voor telefonie en internet (het kán dus wél) via EURODOCSIS
* Straks ook FttH (Cai Harderwijk ziet het voordeel van FttH voor data wel).

Oh ja, en dan UPC. Hoe veel Horizon klanten zijn er nu al? (volgens UPC zelf).

Ergo, er is meer dan "de beste beeldkwaliteit", "de hoogste downloadsnelheid" of "alles via de ingebouwde dvb-c tuner in de TV".

Ik ben blij dat er dankzij glasvezel nu zo veel keuze is. Mede door de druk die de kabelaars gingen voelen door de uitrol van glas hebben ook zij hun diensten flink verbeterd.

Het mag nu misschien zo zijn dat qua downloadsnelheid de kabelaars 'rondjes om glasvezel heen rennen', in de tijd van de eerste echt grootschalige uitrolprojecten in o.a. Deventer en Almere was 100 mbit, zelfs minus de overhead van IPTV, werkelijk baanbrekend. De kabelaars waren toen pas net bezig met hun slogan "de kabel gaat verder waar ADSL ophoudt". Yeah, een whooping maximale 25 mbit over DOCSIS 2.0, een veilige 5 mbit sneller dan wat met ADSL haalbaar was. Met eventueel de optie om door te gaan tot 50 mbit maar ook niet meer dan dat (dat kon pas na een upgrade naar docsis 3.0).

Die hogere snelheden over glas, ook bij KPN, die komen er vast wel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-12 09:40
Nou, het tv-aanbod van UPC lijkt me zelfs in vrijwel alle opzichten beter dan welke glasvezelprovider dan ook. Meer zenders, waarvan meer in HD, zenders die vrijwel nergens anders te krijgen zijn zoals FOX HD, SyFy HD, 13th Street HD, ARD HD, ZDF HD, BBC2 HD (die laatste heeft Vodafone dan weer wel als bijna de enige verder).

Daarnaast 200 Mbit bijna overal beschikbaar, kan ook interessant zijn als je in 100 Mbit glasvezelgebied woont. Beperkte uploadsnelheid is dan het enige, maar dan ook echt het enige nadeel.

Kan me best voorstellen dat mensen daarom teruggaan van glas naar kabel, ik heb het zelf ook overwogen, maar nog altijd niet gedaan, vanuit het idee dat glas in theorie toch de superieure technologie is, al blijft de content van de providers op dit moment nog wat achter.

• Barre73
Eriksk schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:56:
Ik zit nu bij UPC en wil overstappen naar glasvezel (vorige adres zat ik bij Lijbrandt). In een vergelijking blijven Vodafone en KPn over (XS4all vind ik te duur).
Vodafone is goedkoper en leverd standaar 24 hd zenders. KPN wellicht voordeel via KPN compleet (vriendin heeft HI), geen aansluitkosten. Ik neem aan dat beide gewoon leveren zoals beloofd qua snelheid.

Om een goede afweging te maken, weet iemand of er noemenswaardig verschil zit tussen de setopbox en de modem/router? Ook belangrijk, ik maak gebruik van usenet (Tweak), wordt er nog iets afgeknepen of is dat helemaal niet meer van toepassing?
Er is op dit moment nog maar heel weinig bekend over de settopbox van Vodafone of de NT/Router. Je kan even hier kijken voor wat meer info: http://testblog.nl/preview-vodafone-thuis-glasvezel-deel-1/
En er is in ieder geval 1 tweaker hier die het nieuwe pakket ook heeft,

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Waar ik heel nieuwsgierig naar ben is wat de mogelijkheden worden voor de klantenservice.
Bij de ZyXel's van ADSL kunnen ze op afstand inloggen om zaken voor je in te stellen.
Het zou superfijn zijn als dit mogelijk wordt op de Drayteks.
HoppyF schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:42:
Noem mijn eens één reden waarom je als glasvezelklant terug zou willen gaan naar de kabel?

De enige reden die ik kan bedenken is een actie prijs bij de kabelaanbieder waarbij je dus alleen om het (tijdelijke) prijsvoordeel de overstap neemt.
Ik denk dat het voor veel klanten een kwestie is van voor en nadelen tegen elkaar afwegen.
Voor mij persoonlijk is het belangrijk waar het modem geplaatst wordt.

En het klinkt raar, maar de reden hoeft niet altijd een goede of logische reden te zijn.
Niet tevreden met de service kan voor mensen een rede zijn om terug te gaan naar kabel, zonder een andere ISP te proberen.
Ik heb voor verschillende ISP's gewerkt en wat ik ook vaak hoor is: "Bij mijn vorige provider had ik *nooit* storing op mijn WiFi!"

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 23:06:
Het tv aanbod van bijvoorbeeld Ziggo met HD zenders via DVB-C rechtstreeks op je tv zonder STB is op dit moment wellicht nog net ietsje beter dan het tv aanbod van de glasproviders.

Veel meer kan ik ook niet verzinnen.
Ik wel. Telefonie van Ziggo bevalt ons beter dan die van Tweak Blauw en XMS. Wellicht heeft KPN dat beter voor elkaar, maar dan krijg je weer mindere kwaliteit IPTV en moet je het zonder DVB-C en analoge RTV doen. Ik hoop eigenlijk dat de ontwikkelingen bij de kabelaars de glasvezelproviders dwingt om een breder en over de hele linie kwalitatief beter pakket met diensten aan te bieden. Dan zou ik best weer naar glasvezel willen overstappe. Ik wil deze keer alleen geen beloften voor de toekomst, want daar is nog niet heel veel van waargemaakt.

• eymey
Er zijn op diverse fronten verbeteringen en ontwikkelingen gaande:

* ITNS is immer bezig het IPTV product en dan vooral de interactieve diensten te verbeteren (overstappen naar hetzelfde cloud platform als Ziggo met z'n Interactieve TV ). Het lijkt er dus ook niet op dat KPN op korte termijn van plan is deze dochter op te heffen.

* Vodafone met eigen diensten (of dat een verbetering gaat geven is nog afwachten)

* Naar verluidt KPN met ook in de oude gebieden gigabit (en dus 500/500 abonnementen)

Wat telefonie betreft is het moeilijk m'n mening te vormen. Ik ben, toen ik in 2009 Interactieve TV + ADSL van KPN nam, voor de telefonie over gegaan naar "Callvoip" (had geen zin in telefonie via Experiabox). En daar zit ik nog tot op de dag van vandaag, met Lijbrandt (nu Vodafone) wel aangesloten op de Fritz!box maar verder niet actief gebruikt. Maar ik ken genoeg mensen met telefonie via KPN en die hebben er nooit problemen mee.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Fiber

Fiber

Telefonie daar heb ik een mobiel voor... ;)

• HoppyF
odo966 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 00:47:
Nou, het tv-aanbod van UPC lijkt me zelfs in vrijwel alle opzichten beter dan welke glasvezelprovider dan ook. Meer zenders, waarvan meer in HD, zenders die vrijwel nergens anders te krijgen zijn zoals FOX HD, SyFy HD, 13th Street HD, ARD HD, ZDF HD, BBC2 HD (die laatste heeft Vodafone dan weer wel als bijna de enige verder).

Daarnaast 200 Mbit bijna overal beschikbaar, kan ook interessant zijn als je in 100 Mbit glasvezelgebied woont. Beperkte uploadsnelheid is dan het enige, maar dan ook echt het enige nadeel.

Kan me best voorstellen dat mensen daarom teruggaan van glas naar kabel, ik heb het zelf ook overwogen, maar nog altijd niet gedaan, vanuit het idee dat glas in theorie toch de superieure technologie is, al blijft de content van de providers op dit moment nog wat achter.
Vodafone levert 20 kanalen in HD, dat vind ik niet weinig.
Die 200 Mbit/s zit ik echt niet op te wachten.
Zoals vaker gezegd zijn kabel kijkers niet zo erg kritisch op de geboden kwaliteit, waarom zou een kabel klant dat wel de maximale download snelheid willen?
Ik geloof daar niets van.
Volgens mij is de kabel klant ook tevreden met een snelheid van 50 Mbit/s zeker als dat een stuk goedkoper is.

Dat je via de kabel geen kastje nodig hebt is misschien mooi meegenomen.
Ik verwacht echter dat IPTV zich nog verder zal ontwikkelen met alles in HD plus DD geluid.

• Barre73
Mis jij HD kanalen dan? Het waren er altijd rond de 22/23 (via KPN ITNS dan)...En in het nieuwe pakket 24.

• Fiber

Fiber

Tja, wat is missen...? Persoonlijk vind ik het gewoon gek dat SD tv überhaupt nog steeds bestaat en niet gewoon alles in HD tv is. Bandbreedte genoeg op de glasvezel, al maakt zelfs bandbreedte niet veel meer uit wat dit betreft bij iptv. Er zijn toch ook geen zwart wit tv zenders meer...?

(Niet dat het voor mij echt boeiend is hoor, ik zie het verschil tussen SD en HD toch niet op mijn ouwe, trouwe beeldbuis...)

• odo966
Inderdaad is het eigenlijk gewoon gek dat er nog zoveel zenders in SD-only in het aanbod zitten die wel in HD bestaan. Waarom zijn die HD-versies op de wereld als ze niet eens op glasvezel, het medium van de toekomst, beschikbaar zijn? In een heel aantal gevallen lijkt UPC de enige van het land die bepaalde zenders in HD doorgeeft. Nou deed Vodafone het inderdaad nog niet eens zo slecht in vergelijking met andere KPN-ITNS providers, door alle HD-zenders *die* ze doorgeven gewoon in het standaardpakket te zetten, maar toch, onder de overige zenders en in de pluspakketten nog genoeg zenders die ook in HD zouden kunnen. FOX NL, ARD/ZDF, BBC 3/4, etc. Hoeveel jaar nog voordat deze SD-doorgifte even belachelijk is als dat je bepaalde zenders alleen in zwart/wit zou doorgeven?

• Barre73
Zoals Denan al in een ander topic opmerkte: Rechten, rechten, rechten.... (of geld, geld, geld...)

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Barre73 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:13:
Omdat hij meedoet aan een soort test via breedbandwinkel.nl en in een Glasoperator gebied woont. Gok ik...
Ik denk dat dat een goede gok is. Dat wil zeggen... ik geen flauw idee heb in welk gebied ik qua glas provider zit. Maar als het ene een voorwaarde is voor het andere, dan durf ik die gok wel aan. :)

• odo966
Barre73 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:42:
Zoals Denan al in een ander topic opmerkte: Rechten, rechten, rechten.... (of geld, geld, geld...)
Dat zal het wel zijn ja, maar ook daarbij kun je dezelfde vraag stellen: rechthebbenden bieden toch ook geen zenders in zwartwit aan, voor een goedkopere prijs dan de kleurenversie? Hoe lang zullen ze dit voor SD vs HD nog blijven volhouden?

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Barre73 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 08:56:
[...]

Er is op dit moment nog maar heel weinig bekend over de settopbox van Vodafone of de NT/Router. Je kan even hier kijken voor wat meer info: http://testblog.nl/preview-vodafone-thuis-glasvezel-deel-1/
En er is in ieder geval 1 tweaker hier die het nieuwe pakket ook heeft,
Ik ben zelf overgestapt van UPC (met Horizon) naar Vodafone Thuis. De reden om bij UPC te vertrekken waren:
  • Nog steeds problemen met de Horizon box (traag, vastlopers, wegvallend beeld/geluid, fan-geluid van de STB)
  • Veel verbindingsproblemen met Netflix.
  • Een goed aanbod van Breedbandwinkel & Vodafone Thuis
De nieuwe Vodafone Thuis STB (Entone met harddisk) werkt vooralsnog prima. Qua beeld minimaal gelijkwaardig aan Horizon, alleen nu standaard meer HD zenders. Ja, de Encore heft minder functionaliteit dan de Horizon, maar liever een basic kastje dat uitblinkt in de dingen die het moet doen, dan een Horizon die alles zou moeten kunnen maar niet presteert. En... nog geen enkele vertraging met Netflix gezien :D

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Barre73 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 09:42:
Geld is maar een deel. Het zal je verbazen hoe weinig interesse buitenlandse partijen hebben om hun HD content in andere landen te verspreiden.

• HoppyF
denan schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:20:
[...]

Geld is maar een deel. Het zal je verbazen hoe weinig interesse buitenlandse partijen hebben om hun HD content in andere landen te verspreiden.
Geen probleem, de consument komt links- of rechtsom toch wel aan HD content.
Als de providers het niet willen leveren komt het wel via andere bronnen.

De consument is best wel bereid een redelijk bedrag per maand te betalen, dat gebeurt nu ook al.
Zorg er dus gewoon voor dat de bron goed is (beeld/geluid) en dit op een fatsoenlijke manier bij je thuis gepresenteerd wordt. Dat is alles wat men vraagt.

• denan
HoppyF schreef op maandag 03 maart 2014 @ 17:02:
Geen probleem, de consument komt links- of rechtsom toch wel aan HD content.
Als de content owners het niet willen leveren komt het wel via andere bronnen.

De consument is best wel bereid een redelijk bedrag per maand te betalen, dat gebeurt nu ook al.
Zorg er dus gewoon voor dat de bron goed is (beeld/geluid) en dit op een fatsoenlijke manier bij je thuis gepresenteerd wordt. Dat is alles wat men vraagt.
There.. i fixed that for you ;)

Kijk maar eens hoe ontzettend traag buitenlandse content naar nederland komt. Dat heeft alles te maken regio/rechten en niets met serviceproviders.

• HoppyF
denan schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:31:
[...]

There.. i fixed that for you ;)

Kijk maar eens hoe ontzettend traag buitenlandse content naar nederland komt. Dat heeft alles te maken regio/rechten en niets met serviceproviders.
Nee dat heeft niets te maken met service providers zoals Vodafone maar wel over de afspraken die service providers maken met content aanbieders. Zonder service provider kan een content aanbieder geen film/TV programma bij een consument afleveren.
Door goede afspraken te maken (lees: tegen een redelijke vergoeding) valt er echt wel wat te verbeteren.

Je ziet ook wel een verbetering bij bijvoorbeeld bioscoop films. Vroeger duurde het maanden voordat een film in Nederland te zien was, nu is die tijd veel korter geworden.

Verwijderd

Maar in totaliteit heeft Vodafone beduidend minder HD zenders dan UPC. Ik vind dat ze weleens mogen opschieten met uitbreiding van de HD zenders bij Vodafone.

• odo966
Geldt voor de meeste niet-UPC providers eigenlijk wel, niet alleen Vodafone natuurlijk. Wat wel opvalt is dat hele kleine aanbieders vaak wel snel rechten geregeld krijgen, bijvoorbeeld Stichting Kabelnet Veendam die onlangs als eerste BBC 3 HD en BBC 4 HD heeft toegevoegd. Aan gebrek aan interesse bij BBC heeft het in dit geval toch niet gelegen blijkbaar.

• HoppyF
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 18:19:
Maar in totaliteit heeft Vodafone beduidend minder HD zenders dan UPC. Ik vind dat ze weleens mogen opschieten met uitbreiding van de HD zenders bij Vodafone.
Het gaat toch niet om het absolute aantal HD zenders?

Volgens mij krijg je bij UPC alleen de 35 HD zenders als je het extra pakket neemt wat je dus minimaal € 60 per maand kost.
Vodafone heeft dan 20 HD (iets meer) kanalen maar dan wel voor de standaard prijs.

Ik denk niet dat de meeste mensen € 10 per maand extra willen betalen voor de minder bekeken HD kanalen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:20
HoppyF schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:42:
[...]

Ik betaal nu 54,- in de maand voor Vodafone met 50/50 internet digitale TV +telefonie
Ik stap over naar UPC. Daar krijg ik voor 42,- (vaste prijs) 50/2,5 internet + digitale TV voor.

Waarom stap ik over? Prijs dus. In mijn ogen moet je een beetje geluk/pech hebben met je aansluiting bij je ISP dus kan UPC ook prima werken.

De extra voordelen van glas (upload,ping) zijn mij persoonlijk de 12 euro extra in de maand niet waard :)

CISSP! Drop your encryption keys!

• HoppyF
laurens0619 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:18:
[...]

Ik betaal nu 54,- in de maand voor Vodafone met 50/50 internet digitale TV +telefonie
Ik stap over naar UPC. Daar krijg ik voor 42,- (vaste prijs) 50/2,5 internet + digitale TV voor.

Waarom stap ik over? Prijs dus. In mijn ogen moet je een beetje geluk/pech hebben met je aansluiting bij je ISP dus kan UPC ook prima werken.

De extra voordelen van glas (upload,ping) zijn mij persoonlijk de 12 euro extra in de maand niet waard :)
De nieuwe prijzen van Vodafone zijn toch anders?
Voor 50/50 en 24 HD kanalen, € 47,50 per maand, bij UPC 50/2,5 plus 15 kanalen HD voor € 42.
Actie aanbiedingen e.d. reken ik even niet mee.

• Barre73
Ik vind die 10 euro korting voor het eerste jaar eigenlijk niet eens een actie. Je abonnement is namelijk ook voor een jaar. Dus stiekem is het 37,50 per maand.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:20
Barre73 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:38:
Ik vind die 10 euro korting voor het eerste jaar eigenlijk niet eens een actie. Je abonnement is namelijk ook voor een jaar. Dus stiekem is het 37,50 per maand.
En daarom heb ik ook maar alleen het eerste jaar Vodafone Glasvezel genomen ;) Onder de streep is het in jaar 1 inderdaad goedkoper. Niet dat het mij alleen om de euros gaat hoor, maar als ik alles wegstreet van elkaar is jaar 2 met "hogere" kosten het mij niet waard voor wat ik ervoor terug krijg :)

En ja gaat inderdaad om de oude tarieven, maar een nieuw abb zou voor mij geen optie zijn (want WGDO gebied) en wil wel graag ook via coax tv kunnen kijken. Dat zou mij dus nog 10,- extra pe rmaand kosten bij de nieuwe Vodafone abb structuur ipv 2 extra oude tvtjes waar ik tv op wil hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door laurens0619 op 06-03-2014 07:21 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik ga verhuizen naar een appartement waar al (tweak) glasvezel is gebruikt door een vorige bewoner. Het aanbod van Vodafone is op dit moment (voor mij) de beste propositie en daarom heb ik een week geleden besteld.

Bij mijn bestelling staat op dit moment een opleverdatum van 1 april. Vandaag heb ik gebeld met Vodafone en zij gaven aan dat de eerste abonnees op 1 april worden aangesloten. Mijn eigen aansluitdatum hangt af van het moment waarop de Guidion monteur tijd heeft en deze datum weet ik dus pas wanneer ik een afspraak heb. Ik zou hier nog mails/brieven over moeten krijgen.

Als ze in mijn regio pas op 1 april beginnen met het aanpassen van de huis aansluitingen dan zou ik moeten rekenen op een wachttijd van 3-4 weken. Als dit klopt dan zou ik 3-4 weken extra geen internet+tv hebben – dit is als ik geen zekerheid krijg over deze data voor mij niet acceptabel.

Ik hoop dat ik de medewerker verkeerd heb geïnterpreteerd…

tldr; opleverdatum bij "my Vodafone thuis" is een stuk vroeger dan wat ik te horen krijg wanneer ik bel.

Concreet; Heeft iemand die buiten het proef gebied zit al een afspraak of berichten gehad van Guidion?

• Fiber

Fiber

Ik zou op ongeveer 1 april rekenen. Alles wat het eventueel eerder wordt is meegenomen. Maar inderdaad best kans dat het zelfs nog een paar weken later wordt als je pech hebt.

Kun je niet die Tweak van de vorige bewoner nog een tijdje blijven gebruiken? Of een dealtje met je buren maken over gebruik van de wifi? Of wellicht een kortdurend kabel of adsl contractje...?

Vodafone is op dit moment het netwerk aan het ombouwen en dat kost helaas nou eenmaal tijd. Als je een paar maanden eerder of later zou zijn dan was er niks aan de hand geweest.

• Barre73
Fiber schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:34:
Ik zou op ongeveer 1 april rekenen. Alles wat het eventueel eerder wordt is meegenomen. Maar inderdaad best kans dat het zelfs nog een paar weken later wordt als je pech hebt.

Kun je niet die Tweak van de vorige bewoner nog een tijdje blijven gebruiken? Of een dealtje met je buren maken over gebruik van de wifi? Of wellicht een kortdurend kabel of adsl contractje...?

Vodafone is op dit moment het netwerk aan het ombouwen en dat kost helaas nou eenmaal tijd. Als je een paar maanden eerder of later zou zijn dan was er niks aan de hand geweest.
De Tweak van de vorige bewoner lijkt me niet handig. Dan kan Vodafone niet leveren op het moment dat dat moet. Zeker niet als de vrager in een WBA gebied zit waar hij Vodafone via WBA krijgt (net als Tweak)

Ze zijn niet echt iets aan het ombouwen hoor. Dat werkt allemaal al. Ze zitten officieel alleen nog steeds in een testfase.
Maar het probleem van de vrager is volgens mij meer dat je 1 april te horen krijgt maar dat je dankzij de Guidion monteur nog niet weet of het 1 april of 28 april wordt.
En dat is niet handig. Je zou die afspraak nu al moeten kunnen maken,.

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:48:
[...]
Maar het probleem van de vrager is volgens mij meer dat je 1 april te horen krijgt maar dat je dankzij de Guidion monteur nog niet weet of het 1 april of 28 april wordt.
En dat is niet handig. Je zou die afspraak nu al moeten kunnen maken,.
Klopt. Ik vind dat je dit direct moet communiceren. Dus niet zo:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2395155/Screenshot%202014-03-06%2021.34.28.png
Telefonisch waren ze trouwens goed bereikbaar en legden ze het duidelijker uit dan mijn samenvatting hierboven :X. Maar, dat is pas als je belt.

Heeft iemand die afspraak al? :)

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:09

TdV

Nope, ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben zelfs een weekje weg op 1 april dus ik hoop niet dat het die week moet gebeuren. Overigens vertelde de helpdesk mij dat het eerder een paar weken later zou worden ivm drukte. Het is niet heel transparant helaas, gewoon afwachten totdat guideon eens contact opneemt.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 16:34

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb ook een bestelling geplaatst:

Besteldatum 04-03
Opleverdatum 22-05

Dat is nog even! Klopt het dat mijn huidige Genexis modem (zit nu via Lijbrant) vervangen wordt door een ander modem?
Als dat zo is, dan krijgen ze dat Genexis modem niet mee. Hoort toch bij de aansluiting van glashart?

• eymey
En toen ging ongeveer 20 minuten terug de Amino M540 hier ineens spontaan (tijdens TV kijken) zogenaamd een "system upgrade" doen. Na een paar keer in een loop van dan weer Amino logo met een update melding en dan weer reboot, heb ik nu een geheel wit scherm met de melding dat de "the page is temporarily not available"

:?

Verwijderd

eymey schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:59:
En toen ging ongeveer 20 minuten terug de Amino M540 hier ineens spontaan (tijdens TV kijken) zogenaamd een "system upgrade" doen. Na een paar keer in een loop van dan weer Amino logo met een update melding en dan weer reboot, heb ik nu een geheel wit scherm met de melding dat de "the page is temporarily not available"

Precies hetzelfde verhaal hier, het lijkt er op dat hij het tvmenu niet kan bereiken (w.zt6.nl) 8)7
Edit: een reboot wil ook niet helpen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 23:05 ]

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Ik zit ook te kampen met storing en hetzelfde verhaal. Slechte update? Ik heb ook de modem gereboot.

[ Voor 30% gewijzigd door floepie05 op 06-03-2014 23:12 ]

• Fiber

Fiber

Mijn Amino A110 doet het nog steeds prima. (Amersfoort, 3812)

• Kangodo
Deze week komt er inderdaad een upgrade op de Amino's.
Komen jullie ook niet in het menu?
[b][message=41892518,noline]
Dat is nog even! Klopt het dat mijn huidige Genexis modem (zit nu via Lijbrant) vervangen wordt door een ander modem?
Als dat zo is, dan krijgen ze dat Genexis modem niet mee. Hoort toch bij de aansluiting van glashart?
Ja, bij de nieuwe abonnementen komt een Draytek 2130vn :D
En dat oude Genexis gaat gewoon terug zover ik weet.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 08:35
Bij mij niks aan de hand met mijn vorige week opgeleverde Vodafone 'oude stijl' op WGDO in Houten...

• denan
eymey schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:59:

Werkt het nu wel weer? Zo nee-> aub even bij de helpdesk melden en gooi ook even je postcode+huisnr per dm in mijn tweakers box. Ik kreeg gisteravond en vanmorgen meer van dit soort klachten.

• Deshmir
  • Laatst online: 21-12 17:02
Gaat zeker over die bug dat je op afstand iemand anders zijn kanalen kan wisselen?

• eymey
denan schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 07:04:
[...]

Werkt het nu wel weer? Zo nee-> aub even bij de helpdesk melden en gooi ook even je postcode+huisnr per dm in mijn tweakers box. Ik kreeg gisteravond en vanmorgen meer van dit soort klachten.
Vanochtend deed hij het weer. Vannacht de box gewoon 'standby' gegooid en vanochtend dus gewoon weer uit standby gehaald en toen werkte alles weer.

www.glashartmedia.nl ligt er overigens nog steeds uit.

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12 15:44
Als ik nu naar www.glashartmedia.nl ga krijg ik te zien dat de site alleen toegankelijk is voor serviceproviders van glashartmedia! Mooi is dat want de gegevens voor analoge tv en DVB-C stonden daar tenminste overzichtelijk bij elkaar en gebruikte ik wanneer ik bij iemand het een en ander moest instellen. Zie die informatie maar eens gemakkelijk te vinden op een site van een van de serviceproviders.

• denan
De site ligt er niet uit, de site staat al sinds een week achter een login aangezien de informatie op de site alleen toegankelijk zou moeten zijn voor serviceproviders. GHM heeft geen eindgebruikers en is een platformleverancier.

Alle informatie die voor eindgebruikers nuttig is zou echter wel op de websites van de serviceproviders terug te vinden moeten zijn. Die informatie is namelijk aangeleverd.

• Sabes
  • Laatst online: 19-12 15:44
Inmiddels dus gezien dat Fiber.nl dit wel goed doet op de site, Telfort en Scarlet o.a. komen nog steeds uit bij glashartmedia :-)

• floepie05
  • Laatst online: 28-03 10:03
De mijne doet het weer na een restart door de menu knop --> select "no" en vervolgens hem naar "yes" aan te passen. Rare instellingen menu trouwens.

[ Voor 12% gewijzigd door floepie05 op 07-03-2014 10:47 ]

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Ik zit sterk te twijfelen of ik overstap van Ziggo naar VF maar ik heb toch een vraag waar ik niet gemakkelijk antwoord op kan vinden.

De huidige situatie: het signaal van Ziggo komt binnen en vanaf de splitter gaat een coax kabel naar de TV waar een CI+ module zorgt voor de decodering van het digitale signaal. Verder loopt er vanaf de splitter een data kabel naar het Ziggo modem. Dit modem staat in bridge mode en er loopt nu een ethernet kabel vanaf het Ziggo modem naar een router in m'n studeerkamer. Ook loopt er vanaf het Ziggo modem een telefoon kabel naar m'n DECT basisstation in de woonkamer.

In het geval van VF zal de splitter komen te vervallen en gaat het TV signaal via een ethernet kabel vanaf het VF modem naar de TV. De bestaande coax zal waarschijnlijk plaats gaan maken voor de TV ethernet kabel (of initieel met powerline oid).

Mijn vraag heeft betrekking op de configuratie van het modem. Kan deze, net als het Ziggo modem, in bridge mode gezet worden zodat ik m'n huidige router kan blijven gebruiken (net nieuw)? Of is het door de bridge mode niet mogelijk om dan het TV signaal door te geven?

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 16:34

Trebbors

Failure is no option!

Trebbors schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:32:

Besteldatum 04-03
Opleverdatum 22-05

Zojuist contact opgenomen met Vodafone en het Genexis modem wordt vervangen.. Maar mogen ze die zomaar mee nemen? Heeft iemand een idee wie het eigendom daarover heeft?

• Barre73
Trebbors schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 22:32:

Besteldatum 04-03
Opleverdatum 22-05

Dat klopt. Maar je moet je huidige Genexis niet als 1 geheel zien. Ik neem aan dat je het hebt over het "oude" model waarbij het bovenste deel los kan. Dat is nu het actieve deel. Die moet er wel af en weer terug vervangen worden voor de lege versie (de dummy kap). Vodafone gaat dan een compleet nieuwe en losstaand modem installeren boven/naast de Genexis FTU en tussen die twee komt een glasvezelpatchkabel. Maar om dat te laten werken mag er geen andere actieve NT (modem) op de FTU zitten.

Strikt genomen moet de Guidion monteur jouw Genexis actieve deel ook helemaal niet meenemen. Dat is iets tussen jou en Lijbrandt. Die zal jij misschien moeten opsturen of zo.

• Deshmir
@Barre73; stel ze hebben de huidige FTU in de woonkamer geplaatst (ik woonde er zelf toen niet), gaan ze dan nog meer apparaten in mijn woonkamer aan de muur tegelen?

Of zijn ze dan zo netjes om een kabel terug de grond in te boren, naar de meterkast, en daar de rest te monteren?

• eymey
Hoezo "zijn ze dan zo netjes".... ?

Door je vorige bewoner is bij de schouwing akkoord gegaan met waar hij nu hangt. Ik gok dat daar ook voor gekozen is omdat de andere 'nutsvoorzieningen' (CAI en telefoon) ook daar hun overnamepunt hebben. Lees, wat oudere woning?

In ieder geval lijkt niemand me 'verplicht' om nog speciaal de grond in te gaan om die kabel weer ergens anders af te monteren. Aan UPC of KPN ga je dat ook niet zo maar kunnen vragen.

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:04:
Hoezo "zijn ze dan zo netjes".... ?

Door je vorige bewoner is bij de schouwing akkoord gegaan met waar hij nu hangt. Ik gok dat daar ook voor gekozen is omdat de andere 'nutsvoorzieningen' (CAI en telefoon) ook daar hun overnamepunt hebben. Lees, wat oudere woning?

In ieder geval lijkt niemand me 'verplicht' om nog speciaal de grond in te gaan om die kabel weer ergens anders af te monteren. Aan UPC of KPN ga je dat ook niet zo maar kunnen vragen.
Een CAI overnamepunt of ISRA, netjes in de muur, is natuurlijk wel iets anders dan zo'n joekel van een Genexis aan de muur. In mijn vorige woning zat het CAI overnamepunt ook in de woonkamer. Maar met kabelinternet heb je daar niet zoveel last van, want je kunt best een paar meter kabel tussen je overnamepunt en je modem hebben, waardoor je je modem gewoon netjes in een kast kunt zetten (of op de vensterbank, wat jij wil). Een Genexis is wat "statischer" en de kabel dient wel wat voorzichtiger behandeld te worden dan coax, dus in een kast of op de vensterbank leggen is er niet bij.

Ik zou al niet blij zijn met 1 flinke kast (Genexis) aan de muur, maar het zou geen onoverkomelijk probleem zijn. Als er dan 2 jaar later iemand komt, die me gaat vertellen dat hij naast de grondplaat van de Genexis een ander kastje gaat hangen en een kabeltje tussen die twee gaat hangen..... dan zou ik ook niet vrolijk worden. Als ze me dat vooraf niet heel duidelijk hebben gemaakt, dan zou het een dealbreaker zijn. Mijn woonkamer is geen meterkast.

• Deshmir
Het zou mij dan in dit geval dus weerhouden om over te stappen naar Vodafone.

Ik heb nu een ISRA punt + versterker + Genexis hangen in de hoek van mijn woonkamer en ben sort-of-verplicht om mijn TV meubel ervoor te zetten.
Ik vind het persoonlijk namelijk geen gezicht. Als er ivm VF dan nog een 'kastje' bij zou komen dan is dat zeker een dealbreaker (en eigenlijk best wel jammer).

[ Voor 4% gewijzigd door Deshmir op 07-03-2014 16:00 ]

• eymey
Tsja, daarom ben ik blij dat ik gewoon in een redelijk nieuw huis woon :). Alles in de meterkast en leidingen voor wat er evt. naar de woonkamer moet.

In de vorige woning waar ik woonde zat trouwens ook alles in de woonkamer. Maar omdat die aan de achterkant zat en de meterkast aan de voorkant, heeft men het daar gewoon alsnog in de Meterkast gehangen :).

Ik blijf het, ondanks dat ik me ook besef dat een FTU/NTU natuurlijk wel wat groter is, gewoon het meest logisch vinden dat men deze ook in de woonkamer hangt. Al is het alleen al vanwege veel infra (splitters en zo voor coax) die veel mensen dan toch ook al daar vandaan hebben lopen.

Ik ben het wel met jullie eens dat Vodafone die van te voren duidelijk zou moeten melden. Verder weet ik ook niet hoe lang zo'n fiber patchkabel maximaal mag zijn? Natuurlijk zijn deze kwetsbaarder dan UTP en coax kabels, maar ze zijn ook weer niet helemaal van een zijden draadje.

Overigens vraag ik me af hoe ze het in nieuwe gebieden (met de universele FTU's doen). Komt dat Draytek ding daar wél netjes op de FTU te zitten?

[ Voor 51% gewijzigd door eymey op 07-03-2014 16:11 ]

Verwijderd

Ik heb de situatie in mijn huidige huis altijd wat vreemd gevonden:
- Glasvezel en CAI in de meterkast.
- ISRA in de woonkamer (Tot ik het ISRA-punt demonteerde en de kabel terug de kruipruimte in trok. Ik had UTP nodig en geen KPN.).

Je bent Tweaker of niet. Op dit moment zit mijn CAI overnamepunt in de kruipruimte. Kwam me wat beter uit met het trekken van de benodigde UTP- en coaxkabels. Ik had geen zin om extra gaten te boren in de betonnen vloer van de meterkast en zo kon het ook. :)

Binnenkort haal ik de Genexis van de muur af, omdat hij daar toch maar loos hangt te hangen. Op die plek ga ik mijn kabelmodem ophangen. De glasvezel ga ik netjes verpakken en goed opbergen, zodat ik de boel gewoon weer terug kan hangen als dat nodig mocht zijn.

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:05:

[...]

Verder weet ik ook niet hoe lang zo'n fiber patchkabel maximaal mag zijn? Natuurlijk zijn deze kwetsbaarder dan UTP en coax kabels, maar ze zijn ook weer niet helemaal van een zijden draadje.

[...]
1000Base-LX over OS1 vezels..... theoretisch 2 kilometer (van actief component naar actief component). Dus een metertje meer of minder is op zich niet zo erg. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2014 16:23 ]

• Barre73
eymey schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:05:
Tsja, daarom ben ik blij dat ik gewoon in een redelijk nieuw huis woon :). Alles in de meterkast en leidingen voor wat er evt. naar de woonkamer moet.

In de vorige woning waar ik woonde zat trouwens ook alles in de woonkamer. Maar omdat die aan de achterkant zat en de meterkast aan de voorkant, heeft men het daar gewoon alsnog in de Meterkast gehangen :).

Ik blijf het, ondanks dat ik me ook besef dat een FTU/NTU natuurlijk wel wat groter is, gewoon het meest logisch vinden dat men deze ook in de woonkamer hangt. Al is het alleen al vanwege veel infra (splitters en zo voor coax) die veel mensen dan toch ook al daar vandaan hebben lopen.

Ik ben het wel met jullie eens dat Vodafone die van te voren duidelijk zou moeten melden. Verder weet ik ook niet hoe lang zo'n fiber patchkabel maximaal mag zijn? Natuurlijk zijn deze kwetsbaarder dan UTP en coax kabels, maar ze zijn ook weer niet helemaal van een zijden draadje.

Overigens vraag ik me af hoe ze het in nieuwe gebieden (met de universele FTU's doen). Komt dat Draytek ding daar wél netjes op de FTU te zitten?
Zo'n patchkabel is echt heel kwetsbaar hoor. In een PoP zijn ze natuurlijk wel meerdere meters lang maar daar moet iedereen ook oppassen. En kapotte patchkabels komen toch regelmatig als storing voor.

En sterker nog: het installatiedocument dat ik heb gezien was juist voor de UFTU. Er is daarbij dus niet gekozen voor de Draytek Vigor serie die wel op de UFTU past.
Ik heb er verder geen mening over maar een UFTU en een Draytek naast/boven elkaar in de woonkamer....

• Barre73
Deshmir schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:56:
@Barre73; stel ze hebben de huidige FTU in de woonkamer geplaatst (ik woonde er zelf toen niet), gaan ze dan nog meer apparaten in mijn woonkamer aan de muur tegelen?

Of zijn ze dan zo netjes om een kabel terug de grond in te boren, naar de meterkast, en daar de rest te monteren?
Ja, dan komt de Draytek boven of naast de FTU. Er wordt niks geboord en terug naar de meterkast geleid.Zou ook niet kunnen met die patchkabels.

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:29:
[...]

Zo'n patchkabel is echt heel kwetsbaar hoor. In een PoP zijn ze natuurlijk wel meerdere meters lang maar daar moet iedereen ook oppassen. En kapotte patchkabels komen toch regelmatig als storing voor.

[...]
Ik mag hopen dat ze niet een standaard patchcord gebruiken, die je normaal gesproken netjes in een 19" rack wegwerkt. Die zijn inderxaad vrij kwetsbaar. Die wil je niet onbeschermd in een ruimte waar mensen en huisdieren leven.

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 12:12
Enig idee of ik bij VT ook Sport1 gratis heb deze maand? Zoals alle andere providers ook aanbieden in maart. Ik kan nergens het zender nummer vinden.

• eymey
Barre73 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:29:
[...]

En sterker nog: het installatiedocument dat ik heb gezien was juist voor de UFTU. Er is daarbij dus niet gekozen voor de Draytek Vigor serie die wel op de UFTU past.
Ik heb er verder geen mening over maar een UFTU en een Draytek naast/boven elkaar in de woonkamer....
Gelukkig kan ik die mening vrijelijk uiten ;)

Eigenlijk best een gemiste kans van Vodafone 8)7 :X (Vodafone, lezen jullie mee?).

Hoe halen ze het in hun hoofd om een perfecte UFTU, waar nota bene een Draytek voor bestaat, zo te ondermijnen met zo'n houtje touwtje oplossing?
Barre73 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:32:
[...]

Ja, dan komt de Draytek boven of naast de FTU. Er wordt niks geboord en terug naar de meterkast geleid.Zou ook niet kunnen met die patchkabels.
Ik denk dat Deshmir bedoelt dat hij graag zou zien dat een aannemer van Reggefiber de vezels zelf alsnog in de meterkast komt afmonteren ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 21:54:
[...]

Ik mag hopen dat ze niet een standaard patchcord gebruiken, die je normaal gesproken netjes in een 19" rack wegwerkt. Die zijn inderxaad vrij kwetsbaar. Die wil je niet onbeschermd in een ruimte waar mensen en huisdieren leven.
Precies. Op m'n werk zijn in de patchruimte ook 2 glas verbindingen afgemonteerd (eentje Tele2 en eentje Unet). Die van Unet komt binnen op een 19" patch strip en gaat dan met een glas kabel naar een NT kastje van Telsea. Die kan an sich best wat hebben.

[ Voor 55% gewijzigd door eymey op 07-03-2014 22:16 ]

• apis29
  • Niet online
ariedude schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 22:00:
Enig idee of ik bij VT ook Sport1 gratis heb deze maand? Zoals alle andere providers ook aanbieden in maart. Ik kan nergens het zender nummer vinden.
Heeft vast iemand vergeten het "aan" te zetten :+ . Vlgns mij is het kanaal 301 t/m 305 oid ... Dat was FOX Sports nu ik er weer aan denk (als het goed is), geen idee welke Sport1 moet zijn ...

En nu er toch iemand van VF gaat meelezen O-) : waar blijft Eurosport 2 HD!?

[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 08-03-2014 11:49 ]

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 08:35
het lijkt er op dat men bij mijn verhuizing naast mijn telefoonnummer ook mijn ip adres heeft geporteerd.....

• Kangodo
apis29 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 00:22:
En nu er toch iemand van VF gaat meelezen O-) : waar blijft Eurosport 2 HD!?
In het nieuwe pakket ;)

• apis29
  • Niet online
:z Dat is "snel"! Zo teruglezend zou het vorig jaar juli al beschikbaar geweest moeten zijn en op de zenderlijst zoals die er afgelopen November opstond werd Eurosport 2 al als HD zender aangegeven :/ ...
Keek gister even de Algarve Cup en het verschil is nog groter dan dag en nacht tussen een uitzending in HD op 1 en SD op 2 :N (dacht eerst dat het aan de scartkabel vanuit de recorder lag maar via hdmi vanuit de Animo was het net zo triest :D .

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06
Wat ik me af zit te vragen is hoe Vodafone aankijkt tegen groot dataverbruik.
Ik heb vorige maand mijn glasvezel flink belast met download en uploaden. Daar kwam een grote hoeveelheid dataverkeerd uit.
Nu is een vriend van me opzoek naar tijdelijke opslag om zijn laptop opnieuw in te richten. Hij woont een stuk bij me vandaag en ik heb geen externe schijf liggen om 800 a 900GB te kunnen stallen.
Via mijn NAS of FTP zou het natuurlijk ideaal zijn. Hij heeft ook glasvezel, maar het is wel een enorme hoeveelheid data. Natuurlijk moet de data later weer teruggezet worden.

• kdbruin
kdbruin schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:31:
Ik zit sterk te twijfelen of ik overstap van Ziggo naar VF maar ik heb toch een vraag waar ik niet gemakkelijk antwoord op kan vinden.

De huidige situatie: het signaal van Ziggo komt binnen en vanaf de splitter gaat een coax kabel naar de TV waar een CI+ module zorgt voor de decodering van het digitale signaal. Verder loopt er vanaf de splitter een data kabel naar het Ziggo modem. Dit modem staat in bridge mode en er loopt nu een ethernet kabel vanaf het Ziggo modem naar een router in m'n studeerkamer. Ook loopt er vanaf het Ziggo modem een telefoon kabel naar m'n DECT basisstation in de woonkamer.

In het geval van VF zal de splitter komen te vervallen en gaat het TV signaal via een ethernet kabel vanaf het VF modem naar de TV. De bestaande coax zal waarschijnlijk plaats gaan maken voor de TV ethernet kabel (of initieel met powerline oid).

Mijn vraag heeft betrekking op de configuratie van het modem. Kan deze, net als het Ziggo modem, in bridge mode gezet worden zodat ik m'n huidige router kan blijven gebruiken (net nieuw)? Of is het door de bridge mode niet mogelijk om dan het TV signaal door te geven?
Een beetje ondergesneeuwd in de diverse discussies, maar als iemand hier een antwoord op heeft?

• Fiber

Fiber

kdbruin schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:49:
[...] Een beetje ondergesneeuwd in de diverse discussies, maar als iemand hier een antwoord op heeft?
Bij het oude Vodafone kon je standaard je eigen modem gebruiken. Bij de nieuwe configuratie zal dat iets lastiger zijn maar kan vast ook wel. Maar daar heeft nog vrijwel niemand ervaring mee.

@ Binnetje: Gewoon proberen. Dagje uploaden (ruim 20 uur) en een dagje downloaden... :)

Maar kan hij die zooi niet beter direct op een eigen NAS of externe HD knallen? Laptops zijn om op te werken, niet om grote hoeveelheden data op te slaan... O-)

[ Voor 50% gewijzigd door Fiber op 12-03-2014 13:56 ]

• Binnetie
Dat zei ik hem ook al. Maar goed, het is een student en die doen alles met de laptop. De films worden dan met een HDMI kabeltje weer bekijken. Het ging me er meer om wat VF ervan vind dat er ineens zoveel data over die vezel heen gaat. Ik heb 50 Mbit dus het gaat dan wat langzamer.

• Fiber

Fiber

Dat is dus twee keer twee dagen je verbinding compleet dicht trekken...

Er is geen data limiet, maar in de kleine lettertjes zal vast wel iets over 'fair use staan...

Je hoort het vanzelf als ze het niet leuk vinden. Ik denk dat je niks gaat horen, maar geef geen garantie. Of het een goed plan is, dat is weer een andere vraag.

• Binnetie
kdbruin schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Een beetje ondergesneeuwd in de diverse discussies, maar als iemand hier een antwoord op heeft?
Ik heb zelf een eigen router aangesloten op de FTU in de meterkast. Dat is zeg maar het glasvezelmodem waaruit een UPT poort komt. Op deze poort zit een UTP-kabel richting mijn eigen router. Haal ik mijn router er tussenuit dan zit ik rechtstreeks met mijn laptop op internet (externe ip).

Dit is in de oude situatie.
In de nieuwe situatie komt de Draytek erbij kijken, ik weet niet of die te vervangen is. Hier lees je wat meer info: http://testblog.nl/preview-vodafone-thuis-glasvezel-deel-1/ als ik dat zo zie dan wordt er een fiber aangesloten op de Draytek. Dit kan niet op je huidige router. Of de Draytek in bridge te zetten is kan ik zo niet achterhalen.

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 12-03-2014 14:04 ]

• Fiber

Fiber

Vervangen zeker niet. In bridge (laten) zetten, zoals bij een KPN Experia Box zal wel kunnen denk ik.

• Barre73
Begin nu toch wat nieuwsgierig te worden. Ingangsdatum nieuwe abonnement staat bij mij nog steeds op 1 april. Nu zie je ook wat meer info als je inlogt. Welke pakketten, welke diensten, vodafonemailbox is aangemaakt etc.
Maar nog niks gehoord over het feit dat ik al een actieve aansluiting heb. En ook nog geen migratieorder binnen zien komen voor mijn adres.
Zit te twijfelen of in de KS zal bellen of gewoon even ga aankijken hoe het gaat. Eigenlijk had Vodafone mijn Telfort abonnement moeten opzeggen begin deze maand (via de migratieorder) . Weet 99,9% zeker dat dat niet gebeurd is
EDIT:
En inderdaad.... er is niets opgezegd. Een migratieorder kan nog niet gedaan worden, ondanks het feit dat ze dit net voorzichtig aan het proberen waren op het ITNS platform. Maar bij de nieuwe propositie blijkbaar weer niet.
Dus de oplossing: Wachten tot Guidion contact met mij opneemt voor de afspraak. Dan een afspraak plannen voor half april. Telfort opzeggen, en zelf regelen dat de patch op tijd verwijderd wordt en de nieuwe order op tijd binnenkomt en gepatcht wordt voordat de Guidion monteur komt. Pff.... Gaat me een paar dagen downtime kosten ben ik bang.. En dan kom ik nog goed weg met mijn mogelijkheden

[ Voor 34% gewijzigd door Barre73 op 12-03-2014 20:18 ]

• kdbruin
Binnetie schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:01:
[...]

Ik heb zelf een eigen router aangesloten op de FTU in de meterkast. Dat is zeg maar het glasvezelmodem waaruit een UPT poort komt. Op deze poort zit een UTP-kabel richting mijn eigen router. Haal ik mijn router er tussenuit dan zit ik rechtstreeks met mijn laptop op internet (externe ip).

Dit is in de oude situatie.
In de nieuwe situatie komt de Draytek erbij kijken, ik weet niet of die te vervangen is. Hier lees je wat meer info: http://testblog.nl/preview-vodafone-thuis-glasvezel-deel-1/ als ik dat zo zie dan wordt er een fiber aangesloten op de Draytek. Dit kan niet op je huidige router. Of de Draytek in bridge te zetten is kan ik zo niet achterhalen.
Ik wil het Draytek modem ook niet vervangen, want deze moet ook de TV/telefonie afhandelen. Wat ik niet wil is dat de Draytek het internetverkeer afhandeld; dat wil ik door m'n huidige router laten doen.
Fiber schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:03:
Vervangen zeker niet. In bridge (laten) zetten, zoals bij een KPN Experia Box zal wel kunnen denk ik.
Dank! Ik zal denk ik even moeten wachten totdat er meer installaties zijn en er misschien andere mensen met hetzelfde "probleem" zitten.

• eymey
Wel balen voor je @Barre73. Gelukkig heb jij jouw mogelijkheden ;)

Zelf dan toch ook nog even een kleine update m.b.t. de migratie van Lijbrandt naar Vodafone.

Gisteren kreeg ik een creditnota van Lijbrandt voor het deel van Februari dat ik officieel niet meer bij Lijbrandt zat. En ik heb zelf richting Lijbrandt 0,0 hoeven doen qua opzeggen. De ITNS migratie-order lijkt z'n werk dus prima te doen :).

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Bij mij was administratief de WGDO migratie niet goed gegaan. Krijg nog gewoon een factuur van Telfort, vanmorgen even gebeld, en ze gaan het uitzoeken. (ze konden ook geen opzegging terug vinden alleen dat ik een klant was zonder actieve diensten twv € 60 :')

Geweldige systemen die er allemaal aan vastgeknoopt zijn :')

Ook is het telefonie gedeelte nog steeds niet werkend hier. Portering zou uitgevoerd zijn alleen nummer werkt niet en op de Genexis knippert het tel1 lampje druk. (ook het tijdelijke nummer heeft tot de portering niet gewerkt).

EDIT:
Monteur van reggefiber is geweest en het bleek dat de genexis gaar was. Deze is vervangen en nu werkt alles.

[ Voor 9% gewijzigd door Axelfoley007 op 13-03-2014 15:43 ]

• ANdrode
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:57:
Dus de oplossing: Wachten tot Guidion contact met mij opneemt voor de afspraak. Dan een afspraak plannen voor half april. Telfort opzeggen, en zelf regelen dat de patch op tijd verwijderd wordt en de nieuwe order op tijd binnenkomt en gepatcht wordt voordat de Guidion monteur komt. Pff.... Gaat me een paar dagen downtime kosten ben ik bang.. En dan kom ik nog goed weg met mijn mogelijkheden
Per post hebben ze mij een brief gestuurd waarin ze uitleggen dat Guidion voor 1 april gaat langskomen en dat de verbinding dan vanaf 1 april werkt (kopie op verzoek beschikbaar).

De telefonische klantenservice gaat er dus vanuit Guidion vanaf 1 april langs kan komen :O?…

• Barre73
Guidion komt natuurlijk niet zomaar langs zonder afspraak. Wat jij aangeeft zeiden ze bij mij ook wel, maar ik wil juist niet dat Guidon eerder langskomt. Ik moet namelijk tijd maken om bij Telfort op te zeggen en de de-patch te laten uitvoeren. En dat kan ik pas gaan regelen als ik weet wanneer Guidion langskomt en dan nog wel met wat tijd over. Vandaar dat ik half april zei. Daar kies ik dan zelf voor.

• Fiber

Fiber

Heb je Guidion al gebeld...? Volgens mij kun je die afspraak best alvast rechtstreeks met hun inplannen. Of sterker nog, je vraagt met welke lokale aannemer ze werken en dan neem je daar rechtstreeks contact mee op om een datum te prikken.

En Telfort opzeggen doet Vodafone toch voor jou...? O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 14-03-2014 17:40 ]

Verwijderd

Fiber schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 17:38:
Heb je Guidion al gebeld...? Volgens mij kun je die afspraak best alvast rechtstreeks met hun inplannen. Of sterker nog, je vraagt met welke lokale aannemer ze werken en dan neem je daar rechtstreeks contact mee op om een datum te prikken.

En Telfort opzeggen doet Vodafone toch voor jou...? O-)
Dat laatste klopt behalve het abonnement van je tv, die moet je zelf opzeggen want wettelijk mag een provider dat niet doen.

• Barre73
Precies. En omdat migratie dus niet ondersteund wordt kan ik het net zo goed helemaal zelf opzeggen. Heb ik het in eigen hand.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-12 21:40
Misschien dat iemand enige duidelijkheid kan verschaffen?

Ik ben van plan om Vodafone Thuis alles in 1 af te sluiten, waarbij het televisie deel enige vragen oproept. Wat ik begrijp is dat de decoders een netwerkkabel vereisen (ipv coax, zoals nu bij ziggo). Televisie boven dus ook. Nou heb ik daar wel netwerkaansluitingen (boven voor mediaspeler; beneden is een switch aanwezig ivm mediaspeler+smarttv+playstation+ethermostaat).

De vraag is, komt het tv signaal via een eigen netwerk en moet ik nieuwe kabels trekken, of kan ik prima een splitter/switch ofzo toepassen?

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11 16:31
@Def1ant: als je al netwerkaansluitingen hebt dan kan je die gewoon gebruiken. Misschien is een rechtstreekse aansluiting vanaf de router beter (KPN adviseert dat voor itv), maar ik zou het eerst eens proberen door de stb op een switch aan te sluiten.

• Kangodo
IPTV en het internet lopen over twee verschillende netwerken.
Zij hebben ook een aparte aansluiting op het modem.

Dat betekent dat je niet de decoder zomaar op één van je bestaande kabels kunt aansluiten, want daar heb jij internet op zitten en geen IPTV.

• HoppyF
Def1ant schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:19:

Ik ben van plan om Vodafone Thuis alles in 1 af te sluiten, waarbij het televisie deel enige vragen oproept. Wat ik begrijp is dat de decoders een netwerkkabel vereisen (ipv coax, zoals nu bij ziggo). Televisie boven dus ook. Nou heb ik daar wel netwerkaansluitingen (boven voor mediaspeler; beneden is een switch aanwezig ivm mediaspeler+smarttv+playstation+ethermostaat).

De vraag is, komt het tv signaal via een eigen netwerk en moet ik nieuwe kabels trekken, of kan ik prima een splitter/switch ofzo toepassen?
Staat in de (nieuwe) handleiding uitgelegd.
Een tweede interactieve TV box kun je op het glasvezelmodem aansluiten via een UTP kabel.
Dit staat dus los van je internet aansluiting.
Wil je nog een derde of vierde interactieve TV box aansluiten dan heb je een switch nodig die Vodafone meelevert met de extra interactive box.

Zie de handleiding:
https://www.vodafone.nl/_...-thuis-tv-installatie.pdf

• eymey
Def1ant schreef op zondag 16 maart 2014 @ 16:19:

Aanvulling op het reeds goede antwoord van HoppyF:

Je kan eventuetel wel TV over je bestaande UTP kabel gebruiken, maar dan moet je 1 van de volgende twee dingen doen:

* Een splitter gebruiken zodat je LAN 4 aders van de UTP gebruikt en de IPTV ook.

* Met 'smart switches' gaan werken, waarbij je IPTV een VLAN geeft en je eigen LAN ook. Beiden kan je dan over 1 UTP kabel sturen. De switch aan de andere kant haalt de VLAN's weer uit elkaar.

• ANdrode
  • Niet online
eymey schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:20:
[...]
* Met 'smart switches' gaan werken, waarbij je IPTV een VLAN geeft en je eigen LAN ook. Beiden kan je dan over 1 UTP kabel sturen. De switch aan de andere kant haalt de VLAN's weer uit elkaar.
De Draytek 2130 lijkt zelf al vlan support te hebben (en support voor de bekende Temper thermometers).

Als gebruikers volledig controle over de router krijgen dan heb je dus alleen aan de kant waar je het wilt splitsen een managed switch met vlan support nodig.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Is één van jullie toevallig al gebeld door Guidion om een afspraak te maken voor de levering?

• eymey
ANdrode schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:18:
[...]

De Draytek 2130 lijkt zelf al vlan support te hebben (en support voor de bekende Temper thermometers).

Als gebruikers volledig controle over de router krijgen dan heb je dus alleen aan de kant waar je het wilt splitsen een managed switch met vlan support nodig.
Dat laatste zou ideaal zijn ja.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen van de eersten die aangesloten gaan worden :).

• HoppyF
ANdrode schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:18:
[...]

Lijkt me toch een dure oplossing om een managed switch met VLAN support te moeten aanschaffen alleen maar om tv op je slaapkamer te kunnen kijken.
Goedkoper is wellicht een extra UTP kabel te trekken.

Verwijderd

Of een router ie OpenWRT kan draaien. Netgears 3700 en 3800 vind je op marktplaats voor 30 - 45 euro. Let bij de 3700 op dat je een v2 koopt.

• Binnetie
Toevallig begon mijn Netgear WNDR3700v2 met DD-WRT te bokken gisteren. Hij werkte alsswitch op mijn interne netwerk prima. Maar kon de webpage van de Netgear niet meer bereiken. Resetten, 30/30/30 sec reset etc hielp niet. Was er na een middag prutsen een beetje klaar mee.

Dus heb ik de Sitecom WLR-4004 aangesloten die ik van Vodafone kreeg, klein apparaatje. Op zich goed in te stellen. Ik was DD-WRT gewend, daar kon je ontiegelijk veel instellen, maar veel gebruikte ik toch niet. Het enige wat ik mis is de mogelijk dat hij precies kan aangeven wie hoeveel data gebruikt en hoeveel je elke maand via de WAN-poort ontvang en verzend.

Alles ingesteld en we konden weer internetten. Draadloze bereik is in mijn huis tot nu toe prima. Op de slaapkamer heb ik nog volle bak ontvangst. Dat ga ik nog verder testen. Maar mijn nas was niet bereikbaar van buitenaf. Bleek dat ik een ander IP-adres gekregen heb. Komt dat nou door de andere router? Ik was van mening dat via dit niet zomaar gebeurde en dat dit alleen kon als je de FTU opnieuw opstart bijvoorbeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 23-03-2014 09:47 ]

Verwijderd

Binnetie schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:46:
Maar mijn nas was niet bereikbaar van buitenaf. Bleek dat ik een ander IP-adres gekregen heb. Komt dat nou door de andere router? Ik was van mening dat via dit niet zomaar gebeurde en dat dit alleen kon als je de FTU opnieuw opstart bijvoorbeeld.
Omdat je router een ander mac adres heeft krijg je ook een ander ip adres.

• TestBlog
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-03-2023

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Sinds vandaag heeft Vodafone ook de speciale Vodafone TV-app in de App store en Google Play staan. Straks proberen en kijken of dit makkelijk en snel te koppelen is, en werkt.
Zal mijn ervaring op mijn website delen in het Vodafone Glasvezel artikel.

TestBlog.nl

Pagina: 1 ... 39 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.