Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.893 views

• Kangodo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-04-2022
Dat klopt :) het is dan je persoonlijke keuze of die besparing het waard is.
(Blijkbaar kun je binnen je jaarcontract ook diensten verwijderen en downgraden, dat is redelijk uniek)

Wanneer ga je eigenlijk op jezelf wonen? Want dan zou ik even navragen of ze wel zo snel kunnen leveren, vooral omdat deze propositie nieuw is.
Volgens Breedbandwinkel.nl zijn ze 31 januari gestart met het testpanel voor de uitrol.
Dit is ook in Amersfoort! Lijkt me ook misschien wat, vooral omdat je de eerste zes maanden terug kan krijgen.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:06
Ik betaal nu €34,50 per maan voor 50/50 + tv en telefonie. Telefonie gebruik ik niet. Na 6 maanden wordt het €54,- ik ga tegen die tijd eens kijken of ik ook over kan naar het nieuwe product. Want dan neem ik via Vodafone internet only en dan los Ziggo voor tv.

Ik weet alleen niet meer of Ziggo nu standaard nog coax levert bij een aansluiting. Want volgens mij sluit je de interactive decoder via utp aan op het modem die meestal in de meterkast zit.
Een tweede tv kan wel gewoon via coax nog aangesloten worden?

Dit scheelt me dan 4 euro per maand en dan heb ik een heel mooie combinatie.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08
Uhm, via wat anders dan coax zou Ziggo TV moeten leveren? :?

Natuurlijk gaat TV over coax bij Ziggo.

Die interactieve TV van ze heeft alleen een internetverbinding nodig voor het verzenden van jouw acties op de afstandsbediening. De interface en video zelf komen via een "prive dvb-c kanaal" naar je toe.

Overigens betwijfel ik of Interactieve TV van Ziggo uberhaupt gaat werken als je internet niet van Ziggo is.

[ Voor 60% gewijzigd door eymey op 20-02-2014 10:09 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-12 17:06
Even een vraagje over het televisiesignaal: Waar halen jullie eigenlijk de informatie vandaan dat Vodafone de KPN-streams gaat leveren? Aan de telefoon vertelde de tweede lijn me namelijk dat de televisie in de nieuwe propositie door dezelfde leverancier als die van Wisper zal worden geleverd. Voorzover ik heb begrepen zijn dit aanzienlijk betere streams.

Voor mij op dit moment wel van belang, want denk er sterk over om van de kabel over te stappen naar Vodafone. De kabel krijgt namelijk een probleem met mijn telefonie niet (goed) opgelost. Maar als het KPN streams zijn bij Vodafone moet ik toch meer eens verder kijken.

• eymey
Simpel:

Die tweede lijn van jou heeft in zoverre gelijk dat Vodafone nu een 'eigen' platform gebruikt, maar zolang zij voor het grootste deel nog over netwerken van KPN leveren (tot ze zelf apparatuur plaatsen in alle PoP's) kan het niet anders dan dat de streams van KPN vandaan komen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Rhodez
Dus het kan niet zo zijn dat ze enkel voor het internetsignaal gebruik maken van de KPN-streams? Want als ze toch voor het televisie-signaal daar ook gebruik van maken begrijp ik de link naar Wisper niet goed.

• Rhodez
Bovendien gebruiken ze exact dezelfde apparatuur als Wisper doet en zijn ook de televisiezenders qua samenstelling anders dan die van KPN.

• eymey
Ik zeg ook niet dat de televisiezenders qua samenstelling (pakket) hetzelfde zijn en ik zeg ook niet dat de apparatuur of het platform hetzelfde is als bij KPN.

Maar ze zullen, om multicast te kunnen gebruiken, wel de streams van KPN BCS moeten gebruiken.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 16:34

Trebbors

Failure is no option!

Op de Amino decoder kon via USB een irextender aangesloten worden. Bestaat deze mogelijkheid ook voor de nieuwe decoder van VF? Of kan het alleen met van die plak plaatjes?

Ik wil best overstappen maar die decoder blijft in de kelderkast.

[ Voor 12% gewijzigd door Trebbors op 20-02-2014 13:55 ]

• Rhodez
Ok, dus als ik het nu goed begrijp zijn de zenders qua indeling wel anders, maar is de kwaliteit van de streams gelijk aan die van KPN Glasvezel zelf?

• Kangodo
Het 'oude' pakket gaat via Glashart Media en het nieuwe (als dat inderdaad dezelfde als Wisper is) gaat dan via Multivisie.
De pakketen komen ook overeen met wat deze twee aanbieden volgens hun website.

@eymey: Voor zover ik heb begrepen is het ook de bedoeling dat ze de eigen apparatuur gaan plaatsen.

• Rhodez
Ik lees hier trouwens dat Vodafone de eigen apparatuur al zou hebben geplaatst:

http://www.fiberapeldoorn.nl/nieuws/vodafone-gaat-concurrentie-aan-met-nieuwe-prijzen/

Verwijderd

http://www.totaaltv.nl/ni...kelijke-tv-aanbieder.html

code:
1
2
3
Jade Vening van Vodafone bevestigt tegen Totaal TV de onafhankelijke status van de tv-diensten. 
"Vodafone maakt bij haar nieuwe propositie gebruik van een eigen tv-platform. Het aanvoersignaal 
voor live (IP)TV wordt, afhankelijk van het glasvezelgebied, verschillend ingekocht.

Als je eigen appartuur in de POP hebt staan ga je niet de streams bij andere inkopen lijkt mij.

Verder is in de laatste weken in dit topic aangeven dat Vodafone WBA van KPN gaat gebruiken in de meeste gebieden. Bij WBA zijn alleen de maar multicast streams van KPN beschikbaar. Vodafone kan wel zijn eigen ontvangers zonder problemen gebruiken wat voorheen bij GHM niet kon.

Alleen in gebieden waar Wisper nu of straks kan leveren zou Vodafone van eigen apparatuur in de POP gebruik kunnen maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 15:31 ]

Verwijderd

Rhodez schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:38:
Ok, dus als ik het nu goed begrijp zijn de zenders qua indeling wel anders, maar is de kwaliteit van de streams gelijk aan die van KPN Glasvezel zelf?
Vodafone had voorheen ook al een afwijkend pakket t.o.v van GHM omdat zij zelf de rechten regelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 15:31 ]

• eymey
Dus met andere woorden:

Vodafone levert nu z'n geheel eigen internet- en televisiedienst (gebaseerd op die van Wisper?), alleen in de meeste Reggefiber gebieden had/heeft Vodafone nog geen eigen apparatuur.

Dus maken ze gebruik van WBA voor het transport, met dus ook KPN multicast streams.

Waar ze eigen apparatuur hebben zullen ze wrs andere streams gebruiken, hoewel het nog steeds interessant zou zijn om te weten waar die vandaan komen en hoe die zijn. Maar dat kunnen huidige Wisper klanten wrs het beste vertellen, er van uitgaande dat het meeste inderdaad op het huidige Wisper aanbod gebaseerd zal worden qua techniek.

Wat op TotaalTV gezegd wordt klopt dus inderdaad: Per gebied worden de televisiestreams ingekocht afhankelijk van wat mogelijk is.

Laten we hopen dat Vodafone wel ook binnen afzienbare termijn eigen apparatuur gaat gebruiken.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 08:35
Trebbors schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 13:55:
Op de Amino decoder kon via USB een irextender aangesloten worden. Bestaat deze mogelijkheid ook voor de nieuwe decoder van VF? Of kan het alleen met van die plak plaatjes?

Ik wil best overstappen maar die decoder blijft in de kelderkast.
Dit wist ik niet eens; heb je daar een linkje voor en hoe doe je het dan met je hdmi, een lange kabel of is je kelderkast vlakbij?
Inderdaad. In alle PoPs'waar nu al Glasoperator zit zal Vodafone via deze partij haar nieuwe pakket gaan leveren. Streams via Multivisie. (dat alles hoorde bij Wiericke dat ze gekocht hebben)

Alle PoPs waar deze nog niet zitten (veel meer dus) zullen zij gebruik maken van de KPN BCS streams omdat ze niet anders kunnen. Die streams kunnen wel degelijk op de Entone decoders worden gebruikt.

Voordeel voor Vodafone is dat ze straks kunnen beginnen met uitrollen van apparatuur in alle andere PoPs (Glasoperator doet dat dan) en dat ze klanten met minimale overlast kunnen overzetten. Er is alleen een ompatching nodig in de PoP en waarschijnlijk een firmware update van de Entone. Verder niks.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Dat deel van het bericht is pertinent onwaar. Vodafone heeft niet de afgelopen tijd apparatuur in de wijkcentrales geplaatst. Helemaal nog niet zelfs.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kangodo schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:16:
Dat klopt :) het is dan je persoonlijke keuze of die besparing het waard is.
(Blijkbaar kun je binnen je jaarcontract ook diensten verwijderen en downgraden, dat is redelijk uniek)

Wanneer ga je eigenlijk op jezelf wonen? Want dan zou ik even navragen of ze wel zo snel kunnen leveren, vooral omdat deze propositie nieuw is.
Volgens Breedbandwinkel.nl zijn ze 31 januari gestart met het testpanel voor de uitrol.
Dit is ook in Amersfoort! Lijkt me ook misschien wat, vooral omdat je de eerste zes maanden terug kan krijgen.
Ik zie nu deze reactie pas, sorry voor late reactie. Het duurt voor mij nog wel een aantal weken, nog niet alle meubels zijn er en zo. Maar wil al wel TV en internet aanvragen, zodat ik alles mooi netjes op tijd rond heb en vanaf dag 1 kan genieten. :)

• Binnetie
Hoe zit het eigenlijk met de traceerbaarheid van je ip? Veranderd deze overigens vaak?
Ik deed even een trace op mijn ip en je kwam zo in de plaats uit waar ik woon. Bij mijn vorige provider (Solcon) was dit tot in Dronten telkens (kantoor van Solcon).

• Kangodo
Dat is "dynamisch" zoals bij zowat elke provider.
(Is het bij mijn Ziggo ook, maar ondertussen is hij al zo oud dat ik hem bijna statisch zou noemen)

• Binnetie
Dat het dynamisch is wist ik, maar dat hij toch zover nog te traceren valt.
Overigens had ik net even een hik in mijn verbinding. Na 5 minuten was het internet weer terug.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 16:34

Trebbors

Failure is no option!

datadevil schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 16:49:
[...]

Dit wist ik niet eens; heb je daar een linkje voor en hoe doe je het dan met je hdmi, een lange kabel of is je kelderkast vlakbij?
De kelderkast inclusief modem zit achter de muur met de televisie, dus ideaal.

Het gaat om deze sensor:
http://www.glasvezel.nu/recensie/tv-sensor-getest

Dit is het product:
https://www.home-electro.com/products/tira-4am

Dit is een shop die er verkoopt. Alleen is de prijs redelijk hoog en weet ik niet of het een tira is.
http://tvsensor.com/index...e=product/category&path=1

• Kangodo
Binnetie, daarom was het ook tussen aanhalingstekens.
Het is dynamisch, maar het kan wel voorkomen dat je maanden lang hetzelfde IP krijgt.

• Rhodez
Waarschijnlijk begrijp ik het toch nog niet helemaal goed (ben een leek op dat gebied). Als ik namelijk naar het zenderpakket van Vodafone kijk, dan wijkt dit toch best wel af van die van KPN. Ik had begrepen dat Vodafone voor de niet-Wisper gebieden de KNP-streams zou aanbieden, maar hoe kan het dan dat de zenders afwijken?

• eymey
Een "stream" is niet hetzelfde als een pakket.

KPN biedt andere ISP's de mogelijkheid om hun gehele Interactieve TV product (of het Interactieve TV product van voorheen Glashart Media) te wederverkopen. Maar een ISP kan ook zelf z'n eigen set top boxen, middleware, on demand diensten, zenderpakketten, etc. regelen.

Echter, omdat Vodafone in niet-Wisper gebieden gebruik maakt van de netwerkdiensten en het transporteren van "multicast" TV nogal 'bewerkelijk' is, moet Vodafone dus gebruik maken van de streams van KPN. KPN biedt dat ook als los wholesale product aan.

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Rhodez schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:02:
Ik had begrepen dat Vodafone voor de niet-Wisper gebieden de KPN-streams zou aanbieden, maar hoe kan het dan dat de zenders afwijken?
KPN Wholesale heeft het zodanig georganiseerd dat 'Distributietechnisch beschikbaar' en 'rechtentechnisch beschikbaar' twee losse dingen zijn.

Hierdoor kan het zo zijn dat voor een bepaald televisiekanaal wél een multicast ingericht is op het KPN netwerk, maar dat bijvoorbeeld Glashart Media met die zender geen distributieovereenkomst heeft (daarmee dus niet in het tvpakket van Telfort Glasvezel/Lijbrandt/XMS) en ook KPN Media geen distributieovereenkomst heeft met die zender (dus niet in het tvpakket van KPN Glasvezel/XS4ALL/Tweak Groen), terwijl Vodafone wél een distributieovereenkomst heeft en de zender dus kan opnemen in het tvpakket.

Meer info: KPN Wholesale - WBA Broadcast Streams (WBA BS)

• Rhodez
Aha, dan lijk ik het inderdaad nu te begrijpen. Vodafone levert haar content vanuit Multivisie aan richting KPN, die op haar beurt het signaal converteert naar een signaal dat kan worden verzonden over het netwerk richting de POP's om het door te kunnen zetten naar de huishoudens. Omdat Vodafone dus (nog) geen eigen broadcast streams kan aanbieden vanuit de POP's wordt voor de WBA gebieden dus voor deze optie gekozen.

Die link naar de site van KPN is ook duidelijk. Daar zie je volgens mij al waar het fout gaat (bij de kenmerken), aangezien deze streams ook voor ADSL beschikbaar (moeten) zijn.

• Rhodez
Ik heb het trouwens toch besteld. Je kunt namelijk maandelijks een optie van televisie opzeggen. Ik ga dus de eerste maand de televisie uitproberen (is namelijk wel een stuk goedkoper dan de kabel), maar als het toch niks is kan ik het dus direct weer opzeggen.
Rhodez schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 13:20:
Aha, dan lijk ik het inderdaad nu te begrijpen. Vodafone levert haar content vanuit Multivisie aan richting KPN, die op haar beurt het signaal converteert naar een signaal dat kan worden verzonden over het netwerk richting de POP's om het door te kunnen zetten naar de huishoudens. Omdat Vodafone dus (nog) geen eigen broadcast streams kan aanbieden vanuit de POP's wordt voor de WBA gebieden dus voor deze optie gekozen.

Die link naar de site van KPN is ook duidelijk. Daar zie je volgens mij al waar het fout gaat (bij de kenmerken), aangezien deze streams ook voor ADSL beschikbaar (moeten) zijn.
Goed samengevat ;)

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Het precieze dekkingsgebied van Glasoperator is niet helemaal duidelijk, maar ik ga er van uit dat Vodafone voor Glasoperator kan kiezen in de POPs van Alphen aan den Rijn, Bilthoven, De Bilt, een deel van Eindhoven, Heiloo, Nootdorp, een deel van rotterdam Rotterdam en Vught, omdat Wisper in deze plaatsen kan leveren.

In de overige Reggefiber gebieden is Vodafone genoodzaakt om te kiezen voor KPN Wholesale - WBA BS.

Wil Vodafone onafhankelijker worden van KPN, dan zal Glasoperator richting landelijke dekking moeten gaan werken. De eerste stap zal zijn dat Glasoperator voor dekking zal zorgen in de pop's waar Vodafone al veel klanten heeft, zodat ook in die betreffende POP de klanten overgezet kunnen worden van KPN Wholesale WBA BS naar Glasoperator.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-12 22:08
Ik zat eens te kijken naar de glasvezelpakketten die er worden aangeboden... Als je de alles in één pakketten van Vodafone vergelijkt met die van KPN dan ben je toch knettergek als je bij KPN glas neemt....

Ik wacht zelf nog wel en blijf nog even bij Ziggo, maar neig wel steeds meer naar glas. Vodafone is echt goed bezig alleen jammer dat er geen DVB-C wordt aangeboden, maar ook wel te begrijpen.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Kort vraagje, Meer mensen hier die de vodafone website niet kunnen bereiken ?
Als ik het via mijn 3g abo probeer werkt het prima.
Tracing route to vodafone.nl [47.73.8.15]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms ASUS [192.168.1.1]
2 <1 ms <1 ms <1 ms 188-142-4-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.4.1]
3 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.38
4 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.37
5 3 ms 3 ms 3 ms 188.142.0.134
6 3 ms 3 ms 3 ms kpn-itns.telecity2.openpeering.nl [82.150.153.18
6]
7 13 ms 14 ms 14 ms AMDGW2.arcor-ip.net [195.69.144.123]
8 15 ms 14 ms 14 ms 188.111.185.57
9 14 ms 14 ms 14 ms 188.111.129.21
10 13 ms 13 ms 12 ms 92.79.215.241
11 12 ms 12 ms 12 ms 85.205.0.126
12 * * * Request timed out.
13 * * * Request timed out.
14 * * * Request timed out.
15 * * * Request timed out.

[ Voor 3% gewijzigd door Axelfoley007 op 24-02-2014 12:49 ]

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 21:57

OmeJoyo

This is me

Hier doet hij het ook niet, gisteren ook over 3G niet trouwens.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
hier ook niet en de helpdesk van VF kun je ook maar beter links laten leggen, 'euh hier doet hij het gewoon hooorrrr'

stelltje prutsers...

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12 15:44
Hier geen problemen om de Vodafone site te bereiken.

Verwijderd

Hier ook niet bereikbaar op KPN Corporate Fibre. Via Solcon (DSL) doet hij het wel gewoon.

Was van korte duur. Nu is hij ook weer toegankelijk vanaf KPN.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2014 13:09 ]

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Ik weet niet zeker of dit het goede topic is maar:
Ik heb nu Kabel van Ziggo en gebruik daarvoor een Cisco 8485 decoder, welke van mijzelf is. Deze is via coax aangesloten en de utp poort is dmv ziggo firmware uitgeschakelt.
Nu mijn vraag: kan ik deze decoder ook weer gebruiken voor Vodafone. de techische helpdesk van vodafone geeft iig aan dat zij hem niet ondersteunen. Misschien dat iemand hiermee ervaring heeft?

• Kangodo
De huidige abonnementen hebben een CATV-ondersteuning, DVB-C werkt dan ook.
Gewoon instellen met: http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

De nieuwe vorm heeft de coax afgesloten, zal dan ook niet meer werken.

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Dus als ik het goed begrijp. mijn coax vervangen door utp (moet toch). Daarmee aansluiten. apparaat naar factory reset en dan bovenstaande gegevens invullen?

• Kangodo
Nee :)
Je Cisco is een DVB-C decoder, die werkt dus via de coaxkabel.
Momenteel is dit nog mogelijk door hem op de coax-aansluiten te hangen, deze gaan ze echter weg halen.
Vodafone heeft nu namelijk IPTV over een UTP én CATV over de coax.

(Ik weet niet of het technisch mogelijk is om je Cisco om te bouwen zodat hij ook op de UTP werkt)

Verwijderd

jelmerc schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:12:
Dus als ik het goed begrijp. mijn coax vervangen door utp (moet toch). Daarmee aansluiten. apparaat naar factory reset en dan bovenstaande gegevens invullen?
Als je nu voor Vodafone kiest krijg je geen DVB-C meer alleen nog IPTV en dat werkt alleen met door Vodafone geleverde ontvangers. Als je nog DVB-C wilt zou je bijvoorbeld voor Telfort glasvezel of een andere provider kunnen kiezen en dan kun je DVB-C ontvanger gewoon via coax aansluiten daarnaast krijg je ook een IPTV ontvanger bij Telfort erbij.

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
Erg teleurgesteld.
Net bericht terugontvangen van VF: downtijd bij overstap naar VF in mijn WBA-gebied (1095DW) is geschat op 4 weken.

Laatste keer -ca sep 2012- was het antwoord dat men bezig was met overzetexperimenten, ik besloot daaraan niet mee te doen, de uitkomst vond ik te onzeker.
Al die tijd! En dan dit povere resultaat?

De enige manier om van mijn 20/20 voorheen Alice -nu Tele2- dingetje (Comfort, alleen internet & bellen) af te komen is blijkbaar toch wat ik al die tijd niet wilde: een jaartje UPC.
Dat is toch ongelooflijk?

Een familielid van me zat rond feb 2011 met een downtijd van 11 weken. Dus er is vooruitgang, zij het met slakkesnelheid. })

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:35
ultrapreventive schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:43:
Erg teleurgesteld.
Net bericht terugontvangen van VF: downtijd bij overstap naar VF in mijn WBA-gebied (1095DW) is geschat op 4 weken.

Laatste keer -ca sep 2012- was het antwoord dat men bezig was met overzetexperimenten, ik besloot daaraan niet mee te doen, de uitkomst vond ik te onzeker.
Al die tijd! En dan dit povere resultaat?

De enige manier om van mijn 20/20 voorheen Alice -nu Tele2- dingetje (Comfort, alleen internet & bellen) af te komen is blijkbaar toch wat ik al die tijd niet wilde: een jaartje UPC.
Dat is toch ongelooflijk?

Een familielid van me zat rond feb 2011 met een downtijd van 11 weken. Dus er is vooruitgang, zij het met slakkesnelheid. })
Zit je nu ook op glas?
Een snelheid van 20/20 vind ik namelijk wat vreemd klinken.
Zoals je waarschijnlijk wel gelezen hebt is Vodafone bezig met een nieuw pakket en gewijzigde techniek. Dit betekent dus dat je pas ergens in april aangesloten kunt worden.
Dit staat dus los van een "gewone" overstap.

• ultrapreventive
Ja, glas. (Dacht dat het evident was, gezien de symmetrische up- en download?)
20/20 was wat Alice aanbood indertijd, juni 2009; het familielid stapte later over naar kpn 30/30.

Snap niet helemaal wat je bedoelt met de rest, wil je ermee zeggen dat ik sowieso niet naar VF had gekund vóór april?
Nog tips om toch aan de UPC zooi te ontkomen?

[ Voor 27% gewijzigd door ultrapreventive op 25-02-2014 17:30 ]

Ja, dat klopt. Vodafone neemt nu alleen nog orders aan die pas vana 1 april geleverd kunnen gaan worden. En die downtime van 4 weken is dan onzinnig. Nieuwe Vodafone is WBA, Tele2 is ook WBA. Dus downtime is binnen een dag afaik.

Vodafone helpdesk durft er echter nog niks over te zeggen geloof ik..dus dan maar de oude richtlijn van 4 weken.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 16:40
Ik snap er niks van. Ik heb voor bijna een jaar een abonnement lopen bij vodafone (glasvezel, 50 mbit, telefonie oneinding en standaard tv). Kost maandelijks 71 euro per maand.

Nu zie ik op reggefiber een actie waarbij het slechts 37,50 voor het eerste jaar kost. Wij als early adopters betalen de hoofdprijs. Ik heb dus een mail gestuurd met de vraag of ik gebruik kan maken van de introductiekorting (37,50 per maand voor hetzelfde abonnement ex. oneinding bellen (+7,50). Ik had het al eerder gedaan met andere providers zoals telfort of wannadoo.

Ik kreeg vandaag een telefoontje om het allemaal te bespreken. Het antwoordt is dat het wel kan, maar je zit dan een pakweg 6 weken zonder tv, internet en telefonie. Blijkbaar willen ze dat ik overstap naar een goedkopere provider. Ik begrijp hun denkwijze niet, want klantenbehoud staat blijkbaar niet centraal bij hun. Maar waarom op deze moeilijke manier? Op papier veranderd er toch alleen iets of zie ik iets over het hoofd?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• HoppyF
Monkeydancer schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:46:
Ik snap er niks van. Ik heb voor bijna een jaar een abonnement lopen bij vodafone (glasvezel, 50 mbit, telefonie oneinding en standaard tv). Kost maandelijks 71 euro per maand.

Nu zie ik op reggefiber een actie waarbij het slechts 37,50 voor het eerste jaar kost. Wij als early adopters betalen de hoofdprijs. Ik heb dus een mail gestuurd met de vraag of ik gebruik kan maken van de introductiekorting (37,50 per maand voor hetzelfde abonnement ex. oneinding bellen (+7,50). Ik had het al eerder gedaan met andere providers zoals telfort of wannadoo.

Ik kreeg vandaag een telefoontje om het allemaal te bespreken. Het antwoordt is dat het wel kan, maar je zit dan een pakweg 6 weken zonder tv, internet en telefonie. Blijkbaar willen ze dat ik overstap naar een goedkopere provider. Ik begrijp hun denkwijze niet, want klantenbehoud staat blijkbaar niet centraal bij hun. Maar waarom op deze moeilijke manier? Op papier veranderd er toch alleen iets of zie ik iets over het hoofd?
Trouwe klanten zouden inderdaad dezelfde korting of actiepakket moeten kunnen krijgen als hun contractperiode van meestal 12 maanden voorbij is.
Ik zit nu zelf ruim een jaar bij Vodafone en ben van plan over te stappen naar het nieuwe pakket wat ze in april gaan leveren. In dat geval gaan voor mij ook de nieuwe prijzen en voorwaarden gelden.
In die zin ben ik weer een nieuwe klant en ga ik wederom een contract van een jaar aan.

Ik vind wel dat providers waaronder Vodafone erg onduidelijk zijn over het verlengen van een contract.
Ze zou denken dat ze klanten willen behouden maar een actieve houding nemen ze niet aan.
Ze zijn wel actief bij vraagbundeling maar daarna valt het stil.

Noodgedwongen blijf ik nog even wachten tot april want eerder overstappen gaat niet.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-12 16:40
HoppyF schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:46:
[...]

Trouwe klanten zouden inderdaad dezelfde korting of actiepakket moeten kunnen krijgen als hun contractperiode van meestal 12 maanden voorbij is.
Ik zit nu zelf ruim een jaar bij Vodafone en ben van plan over te stappen naar het nieuwe pakket wat ze in april gaan leveren. In dat geval gaan voor mij ook de nieuwe prijzen en voorwaarden gelden.
In die zin ben ik weer een nieuwe klant en ga ik wederom een contract van een jaar aan.

Ik vind wel dat providers waaronder Vodafone erg onduidelijk zijn over het verlengen van een contract.
Ze zou denken dat ze klanten willen behouden maar een actieve houding nemen ze niet aan.
Ze zijn wel actief bij vraagbundeling maar daarna valt het stil.

Noodgedwongen blijf ik nog even wachten tot april want eerder overstappen gaat niet.
Mijn contract loopt ook in april af. Maar ik kreeg te horen via de telefoon dat de migratie een maand duurt naar de nieuwe netwerk (omdat ik nu op een KPN lijn zit). Ja, het klopt dat je een nieuwe klantnummer krijgt en een nieuwe contract aangaat, maar ik vind het te zot voor woorden om een maand zonder internet te zitten. Ik had ook de insteek om wat langer te wachten, want ik ben erg tevreden met de HD tv aanbod. Maar in de vodafone forums wordt ik er ook niet wijzer op. Ze zeggen dat je een bericht krijgt als je de mogelijkheid krijgt om over te stappen naar het nieuwe systeem, maar intern is dit niet naar de helpdesk gecommuniceerd. :/. Ik kreeg althans dit niet te horen van de helpdesk zelf.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:46

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Ze zijn gestopt met de pakketten zoals jij die nu nog hebt. Het nieuwe Vodafone is pas vanaf 1 april leverbaar en is ook technisch anders. (Ander modem/router/STB, geen DVB-C en analoog meer, etc.)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Kangodo
Ik kan het heel kort uitleggen:
Glasvezel is redelijk nieuw. Het overstapproces is nog niet helemaal geoptimaliseerd.
Als je nu "overstapt" dan wordt meestal het oude abonnement stopgezet en dan kan pas de aansluiting beginnen.
Zelfs zogeheten 'migraties' verlopen regelmatig met veel moeite.

De overstap van Vodafone-oud naar Vodafone-nieuw kun je het beste vergelijken met een overstap naar een geheel nieuwe provider.
ITNS zorgt niet meer voor de levering.
Je krijgt nieuwe apparatuur.
De patches in de PoP zitten meestal anders.
Je wordt zelfs in een heel nieuw klantensysteem gezet.

Kan dat sneller?
Natuurlijk kan dat sneller! Dat kan sneller als ze dat proces optimaliseren.
De nieuwe abonnementen zijn niet eens écht live gegaan en dan kan het even duren voordat de overstap perfect werkt.

Als ik de ervaringen van de testklanten hoor dan is dat al in no-time gegaan van een hele dag bezig zijn met de aansluiting tot een uur.
En dat is nog maar voor één klant, je kunt je dus wel voorstellen wat er gebeurt als het om duizenden gaat.

Lijbrandt zelf geeft de volgende informatie: http://fiberdordrecht.nl/...zel:Glasvezel_overstappen

[ Voor 3% gewijzigd door Kangodo op 25-02-2014 21:04 ]

• HoppyF
De gemiddelde glasvezelklant weet niet of ze op WGDO of WBA zitten, dat doet er ook niet toe, overstappen moet gewoon in een paar uur geregeld kunnen worden ongeacht het achterliggende administratieve systeem en technische voorzieningen.
Gelukkig wordt er steeds druk op de providers uitgeoefend om dit goed te regelen.
Kangodo schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:55:
[...]

Ik kan het heel kort uitleggen:
Glasvezel is redelijk nieuw. Het overstapproces is nog niet helemaal geoptimaliseerd.
Als je nu "overstapt" dan wordt meestal het oude abonnement stopgezet en dan kan pas de aansluiting beginnen.
Zelfs zogeheten 'migraties' verlopen regelmatig met veel moeite.

De overstap van Vodafone-oud naar Vodafone-nieuw kun je het beste vergelijken met een overstap naar een geheel nieuwe provider.
ITNS zorgt niet meer voor de levering.
Je krijgt nieuwe apparatuur.
De patches in de PoP zitten meestal anders.
Je wordt zelfs in een heel nieuw klantensysteem gezet.

Kan dat sneller?
Natuurlijk kan dat sneller! Dat kan sneller als ze dat proces optimaliseren.
De nieuwe abonnementen zijn niet eens écht live gegaan en dan kan het even duren voordat de overstap perfect werkt.

Als ik de ervaringen van de testklanten hoor dan is dat al in no-time gegaan van een hele dag bezig zijn met de aansluiting tot een uur.
En dat is nog maar voor één klant, je kunt je dus wel voorstellen wat er gebeurt als het om duizenden gaat.

Lijbrandt zelf geeft de volgende informatie: http://fiberdordrecht.nl/...zel:Glasvezel_overstappen
Even nuance: In het nieuwe pakket monteert de Reggefiber monteur niet langer de NT. Dat wordt door de Vodafone monteur gedaan (Guidion waarschijnlijk). Dat vergt ook inplanning en coordinatie met de patchmigratie en dat hebben ze nog nergens kunnen oefenen. De enige migraties die ze nu hebben geprobeerd zijn WMP+ - WMP+ overstappers. Dat is redelijk goed gegaan zien we her en der nu.

Ik heb een nieuw pakket besteld en hou het nauwlettend in de gaten. Ik zit nu bij Telfort (ex Concepts) dus ik ben heel benieuwd hoe het ze het willen doen. En ook al zou ik iets kunnen regelen met het uitvoeren van de patchorders (vooral de verwijdering), als Vodafone pas een order wil inschieten als de lijn vrij is, dan zit ook ik met downtime...

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12 10:11

vr6-only

Blub Blub

Vodafone zit ook lekker te kloten zo te zien. Ik heb mij (voor) ingeschreven voor alles in één 500 Mb. Doe ik nu echter een postcode check, dan krijg ik tot 100Mb te zien. Er wordt expliciet aangegeven dat 500Mb niet beschikbaar is.

Fijn. Morgen maar is bellen. 100Mb heb ik niets aan, ik wil 500 of niet.

It ain't stupid if it works!

• ultrapreventive
Barre73 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:19:
Ja, dat klopt. Vodafone neemt nu alleen nog orders aan die pas vana 1 april geleverd kunnen gaan worden. En die downtime van 4 weken is dan onzinnig. Nieuwe Vodafone is WBA, Tele2 is ook WBA. Dus downtime is binnen een dag afaik.

Vodafone helpdesk durft er echter nog niks over te zeggen geloof ik..dus dan maar de oude richtlijn van 4 weken.
Bedankt, dat biedt positiever perspectief!

De stokoude Genexis NT moet vermoedelijk ook vervangen, neem voorzichtigheidshalve maar aan, dat dat niet in de geschatte 1 dag zit.

Er was in ons verzorgingsgebied wel sprake van een aparte situatie, meen ik me van Denan te herinneren. Mede daarom vroeg ik aan VF om zekerheid omtrent WBA.
Maar dat moeilijke zal dan wel weggeharmoniseerd zijn (dan wel binnenkort worden).

Ik kan de verbeteringen in overstaptijd met de beste wil van de wereld niet zien als respons op druk van buitenaf, als ik zie dat het 11 weken incident (incident?) al begin 2011 was en we nu 3 jaar verder zitten. Moet dan wel een bijster lage druk zijn geweest -of een reuze ongevoeligheid voor druk van buitenaf, kan natuurlijk ook. 8)

Maar goed. Nu ik zolang heb gewacht, kan ik ook nog wel tot ergens in april volhouden en dan bestellen.

[ Voor 21% gewijzigd door ultrapreventive op 26-02-2014 02:29 ]

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-12 13:52

KLK

Gister te horen gekregen dat reggefiber ons dorp ook overhoop gaat graven :)

Ik had mij al ingeschreven voor Vodafone 100/100, maar als het er eenmaal is ga ik toch even een maandje 500/500 proberen.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Net met Vodafone opgehangen. 500/500Mb is niet beschikbaar. Ver#%#$
Dan maar annuleren. Nu begint dus het gezeik.......

• HoppyF
vr6-only schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 11:04:
Hoe heb je je dan in kunnen laten schrijven voor 500/500 Mbit/s?
Die info moet toch ergens vandaan gekomen zijn neem ik aan.

Verwijderd

Dan zit je dus op 100Mb hardware in wijkkast. Dan zou ik inderdaad niet voor 100Mb gaan als jullie thuis zware TV gebruikers zijn. Ik heb bij een kennis eens getest met 100Mb i.c.m. 2 TV's op een HD zender en dan nog 1 HD zender opnemen. Met moeite kwam zijn internet nog maar aan de 50Mb. Wij hadden destijds maar een 50Mb abonnement en dan merk je er niets van.

En korting op je 100Mb abonnement t.o.v. iemand die toevallig wel op 1Gb apparatuur in de wijkkast zit kun je vergeten. Dus da's gewoon (deels) weggegooid geld.

Nou is 3 HD streams tegelijk ook wel veel natuurlijk, maar 2 is (bij ons thuis) heel normaal. De TV staat - vooral 's avonds - eigenlijk altijd wel aan en dan wordt er vaak ook nog wel iets opgenomen, dus je gaat het zeker merken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2014 15:33 ]

Welke stad of dorp betreft het dan?

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 22:30:
[...]

Even nuance: In het nieuwe pakket monteert de Reggefiber monteur niet langer de NT. Dat wordt door de Vodafone monteur gedaan (Guidion waarschijnlijk). Dat vergt ook inplanning en coordinatie met de patchmigratie en dat hebben ze nog nergens kunnen oefenen. De enige migraties die ze nu hebben geprobeerd zijn WMP+ - WMP+ overstappers. Dat is redelijk goed gegaan zien we her en der nu.
Barre, als het echt waar is dat Guidion de nieuwe NT installeert dan is er een probleem als ik moet worden omgezet als dat al verplicht vanuit VF zou worden. De twee gasten van Guidion waren een stelletjes amateurs. Naast heel slordig werken mocht de eerste monteur geen stopcontact in de meterkast aanleggen, kan gebeuren (niet bevoegd tot), maar had ook niet voldoende materiaal bij zich om bv DCB aan te sluiten en wat die aan materiaal had was echt niet te geloven.

De tweede monteur kwam na het aanleggen van het stopcontact erachter dat hij ook niet de nodige zaken had om de klus te klaren. De volgende dag zou hij terugkomen maar na twee dagen had ik hem nog niet gezien en heb de klus door een buurman laten afmaken.

Mijn mailtje, in volstrekt nette bewoordingen, waarin ik bij Guidion mijn beklag deed kreeg ik geen antwoord. Daarna heb ik ze gemaild dat ik ze nooit en te nimmer nog bij mij over de vloer wil hebben.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

HoppyF schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:38:
[...]

Hoe heb je je dan in kunnen laten schrijven voor 500/500 Mbit/s?
Die info moet toch ergens vandaan gekomen zijn neem ik aan.
Omdat ik enkele weken geleden een check deed en de site gewoon aangaf dat het beschikbaar was. Gisteren wou ik mijn buurman (klant nr 10 voor glasvezel O-) ) inschrijven en toen gaf de site aan dat het
niet meer beschikbaar was, ook niet op mijn postcode. Terwijl in "Mijn" Vodafone Thuis de bestelling gewoon erin staat.
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:21:
[...]

Dan zit je dus op 100Mb hardware in wijkkast. Dan zou ik inderdaad niet voor 100Mb gaan als jullie thuis zware TV gebruikers zijn. Ik heb bij een kennis eens getest met 100Mb i.c.m. 2 TV's op een HD zender en dan nog 1 HD zender opnemen. Met moeite kwam zijn internet nog maar aan de 50Mb. Wij hadden destijds maar een 50Mb abonnement en dan merk je er niets van.

En korting op je 100Mb abonnement t.o.v. iemand die toevallig wel op 1Gb apparatuur in de wijkkast zit kun je vergeten. Dus da's gewoon (deels) weggegooid geld.

Nou is 3 HD streams tegelijk ook wel veel natuurlijk, maar 2 is (bij ons thuis) heel normaal. De TV staat - vooral 's avonds - eigenlijk altijd wel aan en dan wordt er vaak ook nog wel iets opgenomen, dus je gaat het zeker merken.
Nope. Gbit en moet nog überhaupt neergezet worden. Vodafone koopt echter geen 500Mb in bij KPN. Werd min of meer duidelijk zonet aan de telefoon. Hiervoor willen ze wachten tot dat zij zelf apparatuur hebben geplaatst. Fiber en KPN zelf leveren wel 500Mbit. Nagevraagd en 100% zeker (niet bij de providers btw).
Barre73 schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:35:
[...]

Welke stad of dorp betreft het dan?
Gemeente Hellendoorn, Overijssel regio Twente. Aanleg backbone is al gestart. Voldoende 7x14 haspels aanwezig :D

[ Voor 7% gewijzigd door vr6-only op 26-02-2014 18:10 ]

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:47:
[...] De twee gasten van Guidion waren een stelletjes amateurs...
Guidion heeft geen eigen monteurs maar huurt plaatselijke aannemers in...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:47:
[...]

Barre, als het echt waar is dat Guidion de nieuwe NT installeert dan is er een probleem als ik moet worden omgezet als dat al verplicht vanuit VF zou worden. De twee gasten van Guidion waren een stelletjes amateurs. Naast heel slordig werken mocht de eerste monteur geen stopcontact in de meterkast aanleggen, kan gebeuren (niet bevoegd tot), maar had ook niet voldoende materiaal bij zich om bv DCB aan te sluiten en wat die aan materiaal had was echt niet te geloven.

De tweede monteur kwam na het aanleggen van het stopcontact erachter dat hij ook niet de nodige zaken had om de klus te klaren. De volgende dag zou hij terugkomen maar na twee dagen had ik hem nog niet gezien en heb de klus door een buurman laten afmaken.

Mijn mailtje, in volstrekt nette bewoordingen, waarin ik bij Guidion mijn beklag deed kreeg ik geen antwoord. Daarna heb ik ze gemaild dat ik ze nooit en te nimmer nog bij mij over de vloer wil hebben.
Ik heb nog geen ervaring met Guidion, maar reageren op vragen, via mail, geen antwoord ,ook na 2e mail.
Het antwoorden via de telefoon is gewoon slecht..
Na lang wachten, en aandringen, kreeg ik iemand anders.
De antwoorden die ik kreeg waren inderdaad amateuristisch.

Mijn vraag aan Guidion, hoe leveren jullie het werkend op, met de installatie kosten die door Vodafone worden aangegeven.

Ik moet van mijn meterkast naar de huiskamer met ongeveer 25 m1 utp kabel, die ze vlgs hun antwoord over de plint leggen.
Dit moet dan door een muur van 40cm beton. Wie dat boren, doen moet ,zijn ze vaag over.

Op mijn opmerking dat er ook een utp kabel , van +/-15 m1,door een bestaande ptt buis getrokken kan worden wat mij toch wat gemakkelijker lijkt geven ze als antwoord dat doen we niet zomaar.
Zit dit niet in het werkend opleveren??.

Op mijn vraag wat het gaat kosten, om het werkend opgeleverd te krijgen, hebben ze alleen het antwoord ,dat ze per kwartier werken en ter plaatse wel zien wat het gaat kosten.
Er moeten namelijk diverse mensen voor komen.
Dat vind ik niet kunnen.

Te meer daar er inmiddels diverse offertes binnen zijn die gewoon betaalbaar zijn. Uiteraard via de bestaande PTT buis.
Dan heb ik Guidion, niet meer nodig, en kan Vodafone de installatie kosten, op mijn rekening storten.

.
Hier ligt voor Vodafone nog werk, om echt duidelijk te maken wat Guidion wel moet doen, om het werkend opgeleverd te krijgen.

Ik heb op dit moment, weinig vertrouwen in Guidion, zeker wat hun deskundigheid betreft.
De tijd van uurtje factuurtje is wat mij betreft voorbij.

I

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Indien je het nieuwe Vodafone pakket krijgt is de monteur verplicht. Als je wil weten wat er in de basis-installatie zit en wat je krijgt voor het extra bedrag van de uitgebreide installatie, bel dan de VF helpdesk. Ik heb hun informatie gezien en daar staat precies in wat wel en wat niet.

Als het nog om het oude VF pakket gaat (dus met analoge TV en zo) dan is het inderdaad tussen jou en Guidion. De dingen die je nu noemt (boren en/of door bestaande buis trekken en UTP stekkers monteren) zitten nooit in een Guidion basisinstallatie (oude pakket). Dat is max 15 meter over een plint met plintspijkertjes.

Werkend opleveren gaat vooral over installatie van de apparatuur, niet zozeer over kabelroutes e.d.

Dus de hamvraag is: Hebben we het hier over Vodafone oud of Vodafone nieuw?

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Barre73 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:42:
Indien je het nieuwe Vodafone pakket krijgt is de monteur verplicht. Als je wil weten wat er in de basis-installatie zit en wat je krijgt voor het extra bedrag van de uitgebreide installatie, bel dan de VF helpdesk. Ik heb hun informatie gezien en daar staat precies in wat wel en wat niet.

Als het nog om het oude VF pakket gaat (dus met analoge TV en zo) dan is het inderdaad tussen jou en Guidion. De dingen die je nu noemt (boren en/of door bestaande buis trekken en UTP stekkers monteren) zitten nooit in een Guidion basisinstallatie (oude pakket). Dat is max 15 meter over een plint met plintspijkertjes.

Werkend opleveren gaat vooral over installatie van de apparatuur, niet zozeer over kabelroutes e.d.

Dus de hamvraag is: Hebben we het hier over Vodafone oud of Vodafone nieuw?
Vodafone nieuw.
Wat ons stoort, we hebben het hier over 80 appartementen, dat we geen uitsluitsel krijgen wat een werkende installatie kost.
In het laatste telefoon gesprek met Guidion, heb ik gevraagd een offerte te maken in samenhang met de installatie kosten die Vodafone rekent.
Maar zoals gebruikelijk bij Guidion niets meer gehoord.
Zij blijven liever uurtje factuurtje werken.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Verwijderd

tonber schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 11:10:
[...]

Vodafone nieuw.
Wat ons stoort, we hebben het hier over 80 appartementen, dat we geen uitsluitsel krijgen wat een werkende installatie kost.
In het laatste telefoon gesprek met Guidion, heb ik gevraagd een offerte te maken in samenhang met de installatie kosten die Vodafone rekent.
Maar zoals gebruikelijk bij Guidion niets meer gehoord.
Zij blijven liever uurtje factuurtje werken.
"Werkende installatie" is ook een te vaag begrip. Wat wil je dat ze concreet komen doen? De "gratis installatie", die je vanuit een provider krijgt, stelt doorgaans niks voor. Die trekken echt geen kabels op de nette manier. Die spijkeren een UTP-kabel op je plinten en vertrekken weer. :)

Kun je, voor 80 appartementen, niet beter een zelfstandige installateur laten komen? Die communiceren doorgaans beter en ze zullen vast geïnteresseerd zijn in zo'n klus.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 15:21:

Kan dus wel 1 opnemen en 1 kijken? Of alleen op ander device?
Merk dat wij veelvuldig 2 dingen opnemen en 3e ding aan hebben staan, maar dat kan de VF decoder niet begreep ik? Zal ook niet direct via de smartTv werken, maar alleen via de iTV decoder?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:39:
[...]

Kan dus wel 1 opnemen en 1 kijken? Of alleen op ander device?
Merk dat wij veelvuldig 2 dingen opnemen en 3e ding aan hebben staan, maar dat kan de VF decoder niet begreep ik? Zal ook niet direct via de smartTv werken, maar alleen via de iTV decoder?
Weet ik niet. Ik heb alleen ervaring met de Amino kastjes en die (M540) kon maar 1 ding tegelijk opnemen, dacht ik. Onze test werd uitgevoerd met een M540 en een A140 tegelijk. Zo kwamen we aan 3 HD streams.

• HoppyF
Verwijderd schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 13:11:
[...]

"Werkende installatie" is ook een te vaag begrip. Wat wil je dat ze concreet komen doen? De "gratis installatie", die je vanuit een provider krijgt, stelt doorgaans niks voor. Die trekken echt geen kabels op de nette manier. Die spijkeren een UTP-kabel op je plinten en vertrekken weer. :)

Kun je, voor 80 appartementen, niet beter een zelfstandige installateur laten komen? Die communiceren doorgaans beter en ze zullen vast geïnteresseerd zijn in zo'n klus.
Werkende installatie betekent dat TV, internet en telefoon werkend dient te worden opgeleverd.
Niet iets daar tussen in.
Kabels op de plint timmeren is natuurlijk amateuristisch prutswerk.
Dan kan iedereen wel en daar hoeft geen monteur voor langs te komen.

Een professionele installatie is heel wat anders.
Het is wel belangrijk te installatie voorwaarden van te voren door te nemen omdat ongewenste situaties te voorkomen. Een basis of uitgebreide installatie maakt wel wat uit.

Onder de nieuwe voorwaarden zal er wel wat aangepast gaan worden in april.

Verder heb je een goed punt, installatie voor 80 appartementen is een leuke klus wat voor een installateur voordelig uit te voeren is. Weinig reistijd en een hoog volume, dat moet voor iedereen interessant zijn.
Nieuwe pakket Vodafone: installatiekosten 37,50 (maar bij een all-in-1 pakket gratis). Daarvan is in ieder geval een groot deel nodig voor het monteren van de nieuwe NT, de Draytek. Dus afzeggen monteur is onmogelijk want je kan zelf die nieuwe NT niet monteren.

Mijn advies: regel een goede offerte bij een installateur voor bedrading van de FTU locatie naar de woonkamer (neem ik aan). Weten jullie wel wat er precies allemaal nodig is dan?
Laat dat vooraf uitvoeren zodat als de Vodafone monteur komt er netjes kabels klaarliggen met stekkertjes en hij kan doen wat hij moet doen, namelijk een TV bedraad werkend aansluiten en instellen, een computer draadloos aansluiten en de telefonie werkend opleveren (exl. bekabeling).

HoppyF schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:22:
[...]

Werkende installatie betekent dat TV, internet en telefoon werkend dient te worden opgeleverd.
Niet iets daar tussen in.
Kabels op de plint timmeren is natuurlijk amateuristisch prutswerk.
Dan kan iedereen wel en daar hoeft geen monteur voor langs te komen.

Een professionele installatie is heel wat anders.
Het is wel belangrijk te installatie voorwaarden van te voren door te nemen omdat ongewenste situaties te voorkomen. Een basis of uitgebreide installatie maakt wel wat uit.

Onder de nieuwe voorwaarden zal er wel wat aangepast gaan worden in april.

Verder heb je een goed punt, installatie voor 80 appartementen is een leuke klus wat voor een installateur voordelig uit te voeren is. Weinig reistijd en een hoog volume, dat moet voor iedereen interessant zijn.
Werkzaamheden voor de klant bij monteur basis:
Werkend opleveren van de internetverbinding.
Draadloos aansluiten computer
Aansluiten 1 telefoon, exl bekabeling.
Aansluiten en instellen 1 decoder op de TV via UTP kabel van max 15 meter langs/op de plint met spijkerclips

Al het andere valt er dus niet onder. Wil je dat wel, dus gebruiken van bestaande buizen of gaatjes boren of een wcd plaatsen, dan moet je kiezen voor de uitgebreide installatie. Materiaalkosten trouwens niet inbegrepen.

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 17:34:
[...]

Al het andere valt er dus niet onder. Wil je dat wel, dus gebruiken van bestaande buizen of gaatjes boren of een wcd plaatsen, dan moet je kiezen voor de uitgebreide installatie. Materiaalkosten trouwens niet inbegrepen.
En zo ongeveer is het volgens mij altijd al geweest, bij alle (glasvezel-)ISP's. Werkend is werkend. Als het er ook nog netjes uit moet zien en je wilt meer tv's of andere aansluitingen dan is dat meerwerk, wat per aansluiting weer anders is en apart wordt afgerekend, rechtstreeks met de zelfstandige lokale ondernemer. Maar daar kun je ook zelf iemand voor inhuren of je doet het zelf. Guidion KAN daar niks over zeggen. Hooguit een voorzichtige prognose met veel slagen om de arm.

• robkerkhof
  • Laatst online: 01-12-2021
Had begin februari al gebeld met vodafone om nieuwe glasvezelabonnement af te sluiten, mijn huidige contract liep dat moment af.

Destijds kreeg ik te horen dat ik beter eind februari terug kon bellen omdat er nu te weinig info bekend was en dat de downtime 4 tot 6 weken bedraagt. 1e mogelijkheid om uberhaupt nieuwe pakket af te sluiten cq te laten ingaan was 1 april 2014.

Zojuist teruggebeld naar vodafone, er waren helaas nog geen nadere details bekend. Medewerker vertelde wel dat de activatiedatum nu is gesteld op 19 mei 2014, dus 1,5 maand later.

Hier word ik niet blij van. Ik wil graag klant blijven maar betaal in ieder geval tot en met mei circa 25 euro per maand meer aan mijn oude abonnement. Heb weinig vertrouwen dat ik in mei wel zonder downtime kan overstappen. Tot mei wil ik best wachten en verwacht ik dat vodafone met een passense oplossing komt. Zo niet dan komen andere glasaanbieders of wellicht upc bij mij echter weer in beeld.

• HoppyF
19 mei is inderdaad niet volgens afspraak.
Misschien dat er nog wat verschil zit in de plaats/regio omdat het voor Vodafone denk ik niet lukt om iedereen tegelijk te gaan overzetten.
Een duidelijke communicatie naar de klant zou wel prettig zijn!
Wachten is op zich niet zo erg zolang je maar weet waar je aan toe bent.

• Kangodo
Ik denk dat er ook veel te veel geklaagd wordt over de wachttijd bij het overstappen.
Wij hebben nu al twee maanden voor de daadwerkelijke 'live-gang' informatie over de pakketten en de techniek die er gebruikt wordt.
Persoonlijk vind ik het fijn om dit al ver van te voren te weten.

En om tientallen pagina's samen te vatten:
-Nieuwe klanten kunnen vanaf/na 1 april worden aangesloten op de nieuwe abonnementen.
-Bestaande klanten worden later overgezet, hier kunnen ze geen datum over afspreken omdat:
1) Zij niet weten of ze die datum kunnen garanderen.
2) Zij niet weten welke aanbieding/korting hierbij wordt gegeven.
3) De overstap in orde moet zijn.

Een duidelijk antwoord zou altijd fijn zijn, maar ik heb zelf liever een "Wij weten het nog niet." in plaats van beloftes die ze niet kunnen waarmaken met een latere aansluiting, downtime bij de overstap en kortingen die opeens anders blijken te zijn.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 20:08

lordsnow

I know nothing

Gisteren Vodafone gebeld en gevraagd naar de eventuele aansluitdatum. Op de site wordt aangegeven "medio april". Dan wil ik wel zeker weten dat ik, wanneer ik mijn huidig ADSL abonnement opzeg (per eind april, of zo), niet een tijd zonder Internet kom te zitten.

De Vodafone-dame gaf aan, eind april, uiterlijk begin mei.

Dus heb ik nu een abo afgesloten via de Vodafone website. Aan het eind krijg je dan een overzicht, en daarin staat dan weer de verwachte leverdatum van 19 mei.

Lekker consequent. Not.

Ik hoop dat Vodafone ergens in maart de exacte leverdatum kunnen geven, zodat ik een precieze opzegdatum heb ivm de maand opzegtermijn.

[ Voor 16% gewijzigd door lordsnow op 27-02-2014 22:17 ]

• qwert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-07 21:27
Aansluiten van het nieuwe Vodafone Thuis pakket (Draytek 2130FVn + Entone Amulet 515) is bij mij erg snel en soepel gegaan:
  • 3 februari: aanvraag via Breedbandwinkel.nl
  • 4 februari: bevestiging ontvangen met de mededeling dat het abonnement op 13-02-2014 in kan gaan ( 7 dagen afkoelperiode)
  • 10 februari: Guidon belt voor het maken van een afspraak op 24-02-2014
  • 24 februari: Alles aangesloten. Alles werkt
  • 26 februari: nummerportering (UPC -> Vodafone thuis) afgerond
We hadden nog geen bestaand glasvezel abonnement, maar alleen de FTU.

Nu na bijna een week nog geen seconde spijt. Nu nog de UPC Horizon terugsturen >:)

• HoppyF
qwert schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:53:
Aansluiten van het nieuwe Vodafone Thuis pakket (Draytek 2130FVn + Entone Amulet 515) is bij mij erg snel en soepel gegaan:
  • 3 februari: aanvraag via Breedbandwinkel.nl
  • 4 februari: bevestiging ontvangen met de mededeling dat het abonnement op 13-02-2014 in kan gaan ( 7 dagen afkoelperiode)
  • 10 februari: Guidon belt voor het maken van een afspraak op 24-02-2014
  • 24 februari: Alles aangesloten. Alles werkt
  • 26 februari: nummerportering (UPC -> Vodafone thuis) afgerond

Nu na bijna een week nog geen seconde spijt. Nu nog de UPC Horizon terugsturen >:)
Uhh, hoe kan jij nu al het nieuwe pakket krijgen terwijl iedereen tot april moet wachten? :?

Buiten dat, hoe is je beeldkwaliteit van het TV signaal?
Omdat hij meedoet aan een soort test via breedbandwinkel.nl en in een Glasoperator gebied woont. Gok ik...

Verwijderd

qwert schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 16:53:
Dat was volgens mij ook een harde eis om aan de test mee te doen.

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:13:
Omdat hij meedoet aan een soort test via breedbandwinkel.nl en in een Glasoperator gebied woont. Gok ik...
code:
1
2
3
Telecomprovider Vodafone start vandaag in samenwerking met Breedbandwinkel.nl in 
de regio's Almere, Amersfoort, Dordrecht, Hilversum en Hoofddorp een testpanel voor de 
uitrol van nieuwe glasvezel internet diensten.

Heeft Glasoperator dan apparatuur in de Reggifiber POP van die plaatsen?

http://www.breedbandwinke...-ontvang-6-maanden-retour

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 19:47 ]

Nee.... helemaal niet zelfs :-)
Dan zat ik fout met die gok...

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:13:
Ja, het lijkt dan wel op de breedbandwinkel/Vodafone testpanel deal te gaan.
Ik vind het toch opvallend dat er maar zo weinig testers hier aanwezig zijn.
Je zou toch meer positief dan wel negatief nieuws verwachten.

• eymey
Grappig dat alweer Almere ook in het testgebied zit :). Toen Vodafone net begon met de ITNS propositie was Almere ook 1 van de eerste plaatsen.

Maar goed, ik pas voorlopig (heb ook al een actieve ITNS aansluiting via ze inmiddels :P ).

Met de encrypted KPN BCS streams ben ik nog te erg aan m'n DVB-C en FM gehecht.

Misschien dat, als er ooit een IPTV only provider komt met unencrypted streams, dat ik dan FM wel kan missen. Nu kleven er dus echter iets té veel nadelen aan IPTV only.

Verwijderd

even uit nieuwsgierigheid ivm orientatie op nieuw ISP; hoe ervaren vodafone fiber klanten de pingtijden ?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 19:46:
[...]

code:
1
2
3
Telecomprovider Vodafone start vandaag in samenwerking met Breedbandwinkel.nl in 
de regio's Almere, Amersfoort, Dordrecht, Hilversum en Hoofddorp een testpanel voor de 
uitrol van nieuwe glasvezel internet diensten.

Heeft Glasoperator dan apparatuur in de Reggifiber POP van die plaatsen?

http://www.breedbandwinke...-ontvang-6-maanden-retour
Kan iedereen hier overigens gebruik van maken? :) Ik ga binnenkort in Amersfoort (3826 GR) wonen en zou zelf ook graag 500/500 willen via Vodafone, maar kan nergens vinden of het mogelijk is of niet.

Verwijderd

Ik krijg gewoon de melding als ik 500/500 wil bestellen dat het niet mogelijk is.

Je kunt op dit adres geen 500 Mbps ontvangen. Je kunt wel kiezen voor een pakket met maximaal 100 Mbps aan internet snelheid.

https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketsamenstellen/fiber

Zolang KPN de POP niet naar gigabit upgrade zal dat ook wel zo blijven

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2014 15:08 ]

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 13:07:
even uit nieuwsgierigheid ivm orientatie op nieuw ISP; hoe ervaren vodafone fiber klanten de pingtijden ?
Ping is net als bij elke andere glasvezel ISP gewoon goed. Rond de 4 ms naar een snelle testserver.

Precies. Dat geldt eigenlijk voor alle glasverbindingen.

Los daarvan: Fiber heeft een Vodafone pakket via KPN-ITNS en het netwerk van de ISP fabriek. Dat mag je (en kan je ook) niet vergelijken met wat Vodafone straks zelf aanbiedt middels hun eigen internetverbinding. En omdat Galvanize blijkbaar nog geen Vodafone heeft kan je alleen maar afgaan op het nieuwe Vodafone produkt en er zijn nog maar weinig mensen hier op Tweakers met ervaring daarmee.
Qwert is er dus eentje van. Misschien kan die een paar pingtijden checken?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:06:
Ik krijg gewoon de melding als ik 500/500 wil bestellen dat het niet mogelijk is.

Je kunt op dit adres geen 500 Mbps ontvangen. Je kunt wel kiezen voor een pakket met maximaal 100 Mbps aan internet snelheid.

https://thuisbestellen.vodafone.nl/pakketsamenstellen/fiber

Zolang KPN de POP niet naar gigabit upgrade zal dat ook wel zo blijven
Het kan aan mij liggen, maar ik zie nergens een postcode check, dus of dit op mij slaat (de reactie boven de jouwe), geen idee.

EDIT: Ah, wel dus. Beetje vreemd om eerst de mogelijkheid wél te bieden en daarná pas de postcode check te doen. Wel beetje vreemd overigens, de postcode is een nieuwbouw wijk (Vathorst) dus je zou zeggen dat er nieuwere, betere apparatuur ligt.

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2014 17:55 ]

Te laat... je had het zelf al gezien.

Wat Vathorst betreft: Dat heeft niks te maken met hoe nieuw de wijk is. Het gaat om de apparatuur in de PoP die door KPN (of destijds door Reggefiber Wholesale) is geplaatst. En in alle PoP's in nederland heeft KPN nog tot anderhalf jaar geleden 100 Mbit Dslams geplaatst. En Vathorst is al wel een stuk eerder begonnen met aanleg als ik me herinner.
Het nieuws zingt trouwens al langere tijd rond dat ze in 2014 alle PoPs gaan opwaarderen naar Gigabit.

Maar het netwerk van Reggefiber in de grond kan met gemak tot 10Gbit dus maak je daar niet druk om.

[ Voor 87% gewijzigd door Barre73 op 01-03-2014 17:59 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hopelijk gaat het wel snel komen dan, hahaha... :P Zal dan tot die tijd met 100/100 moeten leven denk ik. :)
Barre73 schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 17:56:
Te laat... je had het zelf al gezien.

Wat Vathorst betreft: Dat heeft niks te maken met hoe nieuw de wijk is. Het gaat om de apparatuur in de PoP die door KPN (of destijds door Reggefiber Wholesale) is geplaatst. En in alle PoP's in nederland heeft KPN nog tot anderhalf jaar geleden 100 Mbit Dslams geplaatst. En Vathorst is al wel een stuk eerder begonnen met aanleg als ik me herinner.
Het nieuws zingt trouwens al langere tijd rond dat ze in 2014 alle PoPs gaan opwaarderen naar Gigabit.

Maar het netwerk van Reggefiber in de grond kan met gemak tot 10Gbit dus maak je daar niet druk om.
Ik begrijp dat het niet aan de wijk an sich ligt, maar je zou toch wel mogen verwachten dat in Vathorst (en zeker waar ik kom te wonen) al gigabit apparatuur zou liggen. De woning waar ik in kom te zitten is namelijk in juli 2013 opgeleverd (en later pas aan mij verkocht). ;) Dan zou je (ik althans wel) verwachten dat er wel snellere apparatuur er zou liggen. ;)

[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 01-03-2014 18:04 ]

• Kangodo
Ik vraag me af wat het prijsverschil zou zijn tussen zo'n EoF en GoF-DSLAM.

Vergeet trouwens niet dat die 100/100 ook gebruikt wordt door je IPTV, volgens mij hebben die streams 10mbit per STB nodig.
Misschien dat je gewoon per ongeluk de verkeerde omschrijving gebruikt maar er ligt geen apparatuur hoor. De apparatuur is in de PoP opgehangen en dat gebeurde al toen de eerste woningen er stonden. Een nieuwbouwwijk van bijvoorbeeld 250 woningen krijgt voor de oplevering van de eerste woning een werkende PoP. Maar ook de 250ste woning die waarschijlijk wel een paar jaar later wordt opgeleverd wordt op diezelfde PoP aangesloten.

Het is een kwestie van afschrijving. Een paar jaar geleden was een 100 mbit verbinding zat en de apparatuur daarvoor (en de backbone die erachter hangt) werd dus op basis daarvan geplaatst. Dan is het een hele lastige beslissing voor bijvoorbeeld een KPN Wholesale om maar een paar jaar later al die apparatuur en de backbone te vervangen voor Gigabit. Aan de ene kant zie je dat je klanten begint kwijt te raken aan de kabel. Maar aan de andere kant... zoveel klanten zijn het nou ook weer niet die meer dan 100 vragen.
Wel/niet/wel/niet/wel/niet...

Ga er maar eens aan staan als grote partij waar iedereen naar kijkt maar die ook flink moet bezuinigen.

Kangodo schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:41:
Ik vraag me af wat het prijsverschil zou zijn tussen zo'n EoF en GoF-DSLAM.

Vergeet trouwens niet dat die 100/100 ook gebruikt wordt door je IPTV, volgens mij hebben die streams 10mbit per STB nodig.
Dat verschil valt op zich wel mee inmiddels. Paar jaar geleden was dat makkelijk twee keer zo veel.

Maar belangrijker is de glasvezelverbinding achter de CityPoP. Je verwacht het niet maar er blijken veel routes te zijn in het backbone netwerk die al vol beginnen te raken, ook met nieuwe methoden om meer te versturen. Simpelweg omdat het oude glasvezelkabels zijn van meer dan 20 jaar oud. 12voudige, 24 voudige e.d. Tegenwoordig is 96v. de standaard of zelfs 192v.
En even enkele tientallen kilometers glasvezel bij blazen is al duur, maar het wordt pas echt erg als er niet bijgeblazen kan worden. Dan kan je eigenlijk alleen nog maar bij graven. Bestaande buis leeghalen en opnieuw inblazen is bij die afstanden geen optie meer. Dan zou de verbinding veel te lang platliggen.

• Kangodo
Tweemaal zoveel maar? Ik had het veel duurder verwacht.

Sowieso is het niet zo interessant om deze GoF te plaatsen.
Je hebt gelijk met de vraag voor "meer dan 100", dit komt bijna niet voor.
Nederland is sowieso al één van de toplanden, bijna iedereen is aangesloten en toch zaten we vorig jaar op een gemiddelde snelheid van +/- 10 mbit.
Vooral bij extreem hoge snelheden is het maar de vraag of hier ook winst op gemaakt wordt.

Als ik kijk naar de cijfers van Reggefiber zie ik trouwens dat anderhalf miljoen gebruikers de mogelijkheid hebben, maar dat maar 30% daarvan ook glasvezel gebruikt.
En dan komt de vraag: "Gaan ze Gigabit plaatsen als maar één iemand het gebruikt?"

Hmm, dat verhaal van xxV volg ik niet helemaal. Zo veel verstand heb ik er niet van ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Kangodo op 01-03-2014 20:24 ]

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Het is niet een kwestie van gaan gebruiken het gaat omdat dat je voor dezelfde of lagere prijs evenveel of meer snelheid dan de kabelaars kan aanbieden zodat je meer klanten aantrekt.

Betreffende de download snelheden rennen UPC en Ziggo nu om de glas aanbieders. Als je hele glas verzorgingsgebied gigabit geschikt gemaakt is kunnen de glas aanbieders hard tegengas bieden tegen de kabelaars die nu 150 en 200 Mbit hebben voor pratisch geen geld.
Dit was ook niet mijn mening hoor. Ik ben het met Axelfoley007 van harte eens. Ik geef alleen weer hoe er wordt gedacht bij bepaalde partijen.

• Kangodo
Dan denk ik dat het moeilijk wordt.
Vooral nu Vodafone zichzelf loskoppelt van KPN denk ik dat ze zich dit niet kunnen veroorloven.

Sowieso denk ik niet dat er een "snelheid/prijzenoorlog" tussen Ziggo en glasvezel gaat plaatsvinden.
Op dit moment roept Ziggo continu dat ze al 97% glasvezel hebben en glasvezelaanbieders hebben als enig weerwoord dat "wij wel de upload hebben!".
Het beste kunnen wij ze dan zien als 'alternatieven' ipv concurrenten.
Ziggo heeft dan het voordeel dat mensen al tig jaar gebruik maken van de kabel.
Vodafone heeft als voordeel dat het een gigantische klantenbase heeft op mobiel, klanten die al een goed vertrouwen hebben in het bedrijf.

[ Voor 12% gewijzigd door Kangodo op 01-03-2014 20:28 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.