Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:47:
[...]
Barre, als het echt waar is dat Guidion de nieuwe NT installeert dan is er een probleem als ik moet worden omgezet als dat al verplicht vanuit VF zou worden. De twee gasten van Guidion waren een stelletjes amateurs. Naast heel slordig werken mocht de eerste monteur geen stopcontact in de meterkast aanleggen, kan gebeuren (niet bevoegd tot), maar had ook niet voldoende materiaal bij zich om bv DCB aan te sluiten en wat die aan materiaal had was echt niet te geloven.
De tweede monteur kwam na het aanleggen van het stopcontact erachter dat hij ook niet de nodige zaken had om de klus te klaren. De volgende dag zou hij terugkomen maar na twee dagen had ik hem nog niet gezien en heb de klus door een buurman laten afmaken.
Mijn mailtje, in volstrekt nette bewoordingen, waarin ik bij Guidion mijn beklag deed kreeg ik geen antwoord. Daarna heb ik ze gemaild dat ik ze nooit en te nimmer nog bij mij over de vloer wil hebben.
Ik heb nog geen ervaring met Guidion, maar reageren op vragen, via mail, geen antwoord ,ook na 2e mail.
Het antwoorden via de telefoon is gewoon slecht..
Na lang wachten, en aandringen, kreeg ik iemand anders.
De antwoorden die ik kreeg waren inderdaad amateuristisch.
Mijn vraag aan Guidion, hoe leveren jullie het werkend op, met de installatie kosten die door Vodafone worden aangegeven.
Ik moet van mijn meterkast naar de huiskamer met ongeveer 25 m1 utp kabel, die ze vlgs hun antwoord over de plint leggen.
Dit moet dan door een muur van 40cm beton. Wie dat boren, doen moet ,zijn ze vaag over.
Op mijn opmerking dat er ook een utp kabel , van +/-15 m1,door een bestaande ptt buis getrokken kan worden wat mij toch wat gemakkelijker lijkt geven ze als antwoord dat doen we niet zomaar.
Zit dit niet in het werkend opleveren??.
Op mijn vraag wat het gaat kosten, om het werkend opgeleverd te krijgen, hebben ze alleen het antwoord ,dat ze per kwartier werken en ter plaatse wel zien wat het gaat kosten.
Er moeten namelijk diverse mensen voor komen.
Dat vind ik niet kunnen.
Te meer daar er inmiddels diverse offertes binnen zijn die gewoon betaalbaar zijn. Uiteraard via de bestaande PTT buis.
Dan heb ik Guidion, niet meer nodig, en kan Vodafone de installatie kosten, op mijn rekening storten.
.
Hier ligt voor Vodafone nog werk, om echt duidelijk te maken wat Guidion wel moet doen, om het werkend opgeleverd te krijgen.
Ik heb op dit moment, weinig vertrouwen in Guidion, zeker wat hun deskundigheid betreft.
De tijd van uurtje factuurtje is wat mij betreft voorbij.
I