Het oude Vodafone pakket dat iedereen nu nog heeft doet dat wel. Maar dat kan je nu niet meer bestellen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Kortom, gaan we er met het nieuwe Vodafone pakket nu op vooruit of niet (vwb TV)?Barre73 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:18:
Nee, het nieuwe Vodafone pakket maakt in een groot deel van het land gebruik van KPN streams. Niet van de KPN ITNS streams (zoals Telfort).
Het oude Vodafone pakket dat iedereen nu nog heeft doet dat wel. Maar dat kan je nu niet meer bestellen.
Je kan bij Vodafone een scart kabel aanvragen voor de Animo; dat beeld is tenminste nog wat beter dan analoog direct via de coax en toegang tot de IPTV zenders. Alleen ook niks aan interactief of zender info in beeld ...Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 15:14:
[...]
Mijn coax komen vanaf het modem hoor? Maar voor mijn reactie was er een korte discussie of je ook op de Animo coax kon aansluiten. En dat heb ik geprobeerd en zodoende mijn opmerking.
Laten we voorlopig nog even niet geheel op de bevindingen van Testblog afgaan (niet persoonlijk bedoeld) want hij geeft zelf ook aan dat het in een soort Betafase lijkt te zitten.HoppyF schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:55:
[...]
Kortom, gaan we er met het nieuwe Vodafone pakket nu op vooruit of niet (vwb TV)?
We zullen nog even geduld moeten hebben. Ik zelf ga rond 1 april over. Maar dat duurt nog ruim 7 weken helaas.. Wie eerder overgaat telt niet mee want die zal zeer waarschijnlijk op Vodafone Glasoperator worden aangesloten, en dan gaan we appels met peren vergelijken.
Verwijderd
Zou het in dat geval ook mogelijk zijn dat Vodafone de (nog niet 'in bedrijf' zijnde) nieuwe KPN super streams gaat leveren? Want die zitten komen in dezelfde multicast range als de huidige KPN itv streams toch?Barre73 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:18:
Nee, het nieuwe Vodafone pakket maakt in een groot deel van het land gebruik van KPN streams. Niet van de KPN ITNS streams (zoals Telfort).
Maar nog steeds geen concrete zaken.
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Blijft gissen natuurlijk zolang er officieel nog niets is aangekondigd.eymey schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:31:
Ik heb nog niet zo veel concreets gelezen over de "KPN super streams". Wat mij betreft is dat nog echt een kwestie van "eerst zien, dan geloven". Er zijn wel allemaal geruchten dat er in Q1 'iets groots' staat te gebeuren op stream gebied, zelfs waarbij KPN zelf de streams niet meer door de encoder zou hoeven halen omdat ze bij binnenkomst al encrypted zijn.
Maar nog steeds geen concrete zaken.
Het zal echter KPN niet ontgaan zijn dat er veel mensen ontevreden zijn en dat de concurrentie (Vodafone) ook niet stil zit. Het eerste kwartaal is nog niet om dus nog even geduld denk ik zo.
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Das wel goed om te weten. Overigens nog geen aanbieder gevonden die dat niet doeteymey schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:36:
Tsja, aan de andere kant hebben ze in hun jaarverslag ook te kennen gegeven dat men de investeringen op een lager pitje gaat zetten.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Verwijderd
kunnen jullie vertellen hoe hoog de bitrate is waar vodafone in uitzend?
hoe is de kwaliteit tov van Ziggo?
alvast bedankt
Staat allemaal hierboven.Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:43:
Ik zit er over te denken om naar vodafone te gaan
kunnen jullie vertellen hoe hoog de bitrate is waar vodafone in uitzend?
hoe is de kwaliteit tov van Ziggo?
alvast bedankt
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
- eigen decoder gebruiken kan wel, maar geven ze geen garantie op. Moet je dan aansluiten op de decoder van VF en is afhankelijk van of je het aansluit op de tv. Geen antwoord waar ik wat aan heb; maar, wellicht weet iemand dat hier, kan ik bijvoorbeeld mijn Humax decoder blijven gebruiken die ik nu ook heb?
Heb de indruk dat ik anders gewoon een tv signaal moet opnemen.
- kan met opneem functie van vf 1 kanaal tegelijk opnemen. Iemand ervaring met gebruiksgemak van deze functie?
- beeldkwaliteit tv is 1080pi, volgens mij is dat dan een nieuwe standaard, maar ik begrijp in ieder geval dat vf van mening is dat de beeldkwaliteit beter is dan die van ziggo, want glasvezel. Kreeg er niet helemaal in dat dit afhankelijk is van de kwaliteit die je over het medium (glas/coax) stuurt, dus die vraag blijft ook onbeantwoord.
- eigen router gebruiken kan, je krijgt er eentje bij die je dan ergens anders voor kunt gebruiken. Wat precies is me onduidelijk, misschien als keukenmachine
- abo gaat op z'n vroegst in op 1/4, want nieuwe abo's.
Niet zo'n indrukwekkend gesprek, zal in ieder geval 's polsen op welke plek van de MoSCoW prio's dat 2 kanalen tegelijk opnemen staat.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!
Ik heb de vraag aan Vodafone Thuis voorgelegd en het volgende antwoord ontvangen:MJLJO schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:03:
vreemde vind ik nu dat mijn postcode zegt dat VF niet mer beschikbaar is terwijl dit met de oude pakketten wel zo was
"U maakt op dit moment gebruik van glasvezel van het type WGDO. Voorheen leverde Vodafone inderdaad ook nog op dit type abonnementen. Sinds de nieuwe pakketten leveren wij alleen nog maar in gebieden met het type WBA glasvezel. Of en wanneer wij gaan leveren in WGDO gebieden is op dit moment helaas nog niet duidelijk."
Vodafone laat in de nieuwe opzet dus vooralsnog blijkbaar toch deze oude gebieden links liggen. Ik vraag me af wat het vooruitzicht is voor deze gebieden, hoe lang zal het onderscheid blijven bestaan? Dat maximaal 100 Mbit vind ik nog tot daaraan toe, maar dat we beperkt zijn in de keuze voor providers begint wel te knagen.
Dus dan kan Vodafone ook gewoon gaan leveren.
Klinkt niet bepaald als een iemand met kennis van zaken...NiGeLaToR schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:34:
Even gebeld met VF en het volgende werd me uitgelegd:
- eigen decoder gebruiken kan wel, maar geven ze geen garantie op. Moet je dan aansluiten op de decoder van VF en is afhankelijk van of je het aansluit op de tv. Geen antwoord waar ik wat aan heb; maar, wellicht weet iemand dat hier, kan ik bijvoorbeeld mijn Humax decoder blijven gebruiken die ik nu ook heb?
Heb de indruk dat ik anders gewoon een tv signaal moet opnemen.
- kan met opneem functie van vf 1 kanaal tegelijk opnemen. Iemand ervaring met gebruiksgemak van deze functie?
- beeldkwaliteit tv is 1080pi, volgens mij is dat dan een nieuwe standaard, maar ik begrijp in ieder geval dat vf van mening is dat de beeldkwaliteit beter is dan die van ziggo, want glasvezel. Kreeg er niet helemaal in dat dit afhankelijk is van de kwaliteit die je over het medium (glas/coax) stuurt, dus die vraag blijft ook onbeantwoord.
- eigen router gebruiken kan, je krijgt er eentje bij die je dan ergens anders voor kunt gebruiken. Wat precies is me onduidelijk, misschien als keukenmachine(oke, dat laatste zei ik niet, maar dacht ik alleen).
- abo gaat op z'n vroegst in op 1/4, want nieuwe abo's.
Niet zo'n indrukwekkend gesprek, zal in ieder geval 's polsen op welke plek van de MoSCoW prio's dat 2 kanalen tegelijk opnemen staat.
Eigen decoder gebruiken is in principe niet mogelijk tenzij je er eentje hebt die hun IPTV signaal snapt. Je Humax gebruiken zou misschien kunnen als de decoder van Vodafone het signaal van IPTV omzet in DVB-C wat je dan naar je TV sluist... volgens mij kan dat technisch helemaal niet maar goed, wie ben ik :-)
1080p zegt helemaal niks. Dat hebben de huidige KPN HD zenders ook en die vind ik ook matig. Voorlopig weten we dat ze de streams van KPN overnemen maar we weten niet hoe dit zullen zijn per 1 april.
De router van Vodafone heb je zeker nodig want die fungeert ook als NT. Dus omzetting van glasvezelsignaal in kopersignaal. En daar sluit je je decoders, telefoons en computers op aan. Dat kan je niet met je eigen router. Of je een eigen route rkan gebruiken en die van hen als bridge kan instellen is nog niet bekend.
Dus die van hen aan de kant leggen is gegarandeerd geen optie. Ik denk dat de medewerker nog in de war was met het oude pakket waarbij je een Siteomc krijgt die je gewoon als standaard router kan inzetten. Maar daarvoor kan je ook gewoon een TPLink, of elk ander merk pakken.
Echt...?NiGeLaToR schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:34:
[...]
- beeldkwaliteit tv is 1080pi, volgens mij is dat dan een nieuwe standaard...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik haal ze ook altijd door elkaar :-)eymey schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:47:
Kleine aanvulling op Barre73: De streams zijn 1080i. Niet 1080p
Dat vind ik dus ook raar. KPN, XS4ALL en Tweak geven allen aan hier wel degelijk beschikbaar te zijn. Toch maar de vraag aan Vodafone terugstellen of hun informatie wel up-to-date is. Het zou verouderd kunnen zijn, want het is relatief kort geleden dat Edutel - toen nog onder de naam Ons Net Eindhoven, nu ON - wel de enige provider was in dit gebied.Barre73 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:57:
Het vreemde daaraan is dat elk WGDO gebied ook WBA gebied is....KPN heeft haar apparatuur gewoon naast de actieve apparatuur van WGDO geplaatst voor KPN, XS4all en Tweak Groen klanten.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Verwijderd
Ik zelf niet helaas nog niet verkrijgbaar hier, maar ken wel mensen die het hebben en die halen net als de andere pakketen mooie snelheden. Zal nooit 100% zijn maar 90 zeker.Speedster schreef op zondag 09 februari 2014 @ 15:48:
Kan iemand van hier mij vertellen of de 500/500 snelheid ook daadwerkelijk wordt gehaald?
En waarom zou dat nooit 100% zijn? Het is glas he, geen coaxVerwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 19:39:
[...]
Ik zelf niet helaas nog niet verkrijgbaar hier, maar ken wel mensen die het hebben en die halen net als de andere pakketen mooie snelheden. Zal nooit 100% zijn maar 90 zeker.
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Klopt maar bij een snelheid van 500 Mbits moet de andere kant het ook nog wel bij kunnen houden.White_Collar schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:05:
[...]
En waarom zou dat nooit 100% zijn? Het is glas he, geen coax
Als je dus bv "maar" 400 Mbits haalt wil dat nog niet zeggen dat dit aan Vodafone ligt.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Omdat dat niet gebeurd je haalt nooit 100% je snelheid ik vind 95% nog wel veel.White_Collar schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:05:
[...]
En waarom zou dat nooit 100% zijn? Het is glas he, geen coax
Bij White_Collar komt het er een beetje bot uit, maar hij heeft wel gelijk. Bij een 50/50 Abbo op een 100 Mbit aansluiting haal je ook gewoon de volle snelheid. Er is geen enkele reden waarom dat bij 500/500 op een Gigabit aansluiting anders zou zijn. Dat de andere kant het niet aan kan heeft er niks mee te maken.Verwijderd schreef op zondag 09 februari 2014 @ 20:12:
[...]
Omdat dat niet gebeurd je haalt nooit 100% je snelheid ik vind 95% nog wel veel.
Ik heb 50/50 abbo en haal altijd de snelheid , meestal stuk hoger zelfs.
Op dit moment nog Wisper glasvezel 600/600 en haal altijd 600+
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Ik heb Vodafone de volgende vervolgvraag gesteld:Barre73 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:57:
Het vreemde daaraan is dat elk WGDO gebied ook WBA gebied is....KPN heeft haar apparatuur gewoon naast de actieve apparaturu van WGDO geplaatst voor KPN, XS4all en Tweak Groen klanten.
Hierop ontving ik vandaag deze reactie:Dank voor uw reactie. Ik begrijp dat het nieuwe product van Vodafone Thuis inderdaad gebruik maakt van WBA. Toch roept uw antwoord vragen op [...] Immers, ook de providers KPN, XS4ALL en Tweak (Groen) zouden gebruik maken van WBA, en deze geven momenteel alledrie aan wel degelijk beschikbaar te zijn op mijn adres. Ik maak hieruit op dat hoewel glasvezel in deze wijk inderdaad oorspronkelijk op WGDO gebaseerd was, dat inmiddels niet meer de enige beschikbare techniek is, en dat WBA ernaast bestaat. Kan het zijn dat uw postcodedatabase op dit punt niet up-to-date is, of is er een andere verklaring?
Hieruit krijg ik niet het idee dat mijn punt echt overgekomen is... dat ik niet zeg dat *Vodafone* op WGDO en WBA tegelijk moet kunnen leveren, maar dat de twee types wel naast elkaar bestaan in veel gebieden... Ze gaan dus ook niet in op de vraag waarom KPN/XS4ALL/Tweak hier wel kunnen leveren, en Vodafone zogenaamd niet. Daar is namelijk ook geen antwoord op, want het kan gewoon wel, denk ik nog steeds, tenzij iemand een duidelijk argument heeft waarom het niet zou kunnen.Bedankt voor uw mail naar Vodafone Thuis. U vraagt zich af waarom de overstap van het netwerktype WGDO niet mogelijk is naar Vodafone. De nieuwe klanten van Vodafone maken alleen gebruik van het netwerktype WBA. Vodafone levert aan de nieuwe klanten dus geen WGDO. Vandaar dat u niet kunt overstappen naar ons. Bovendien levert Vodafone het netwerktype WBA niet naast WGDO op hetzelfde adres. Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben. Voor vragen, kunt u mailen of bellen. We helpen u graag verder.
Ik zal maar weer aan een beleefde reactie gaan werken...
Precies.
Klanten die (lastige) vragen stellen zien ze liever gaan dan komen...
Het is ook best lastig de soms ingewikkelde vragen goed te beantwoorden.
Je zou daar een tweedelijns techneut bij moeten zetten.
Verwijderd
Juist het gebrek aan een goed tweedelijnstechneut is het grote makke van VF. Maar soms, zoals ik heb ervaren, kom je er wel doorheen en bij de tweedelijnstechneut terecht. Ik had problemen dat de opties voor de voicemail niet werkten. Na de nodige mailtjes en telefoontjes leek ik op doodspoor te zitten. Maar mijn laatste mail in deze deed wonderen en werd ik gebeld door de tweedelijns en samen met hem heb ik zitten testen tot het probleem was opgelost. En hij belde altijd mij zodat ik niet onnodig op extra kosten werd gejaagd.HoppyF schreef op maandag 10 februari 2014 @ 19:36:
[...]
Precies.
Klanten die (lastige) vragen stellen zien ze liever gaan dan komen...
Het is ook best lastig de soms ingewikkelde vragen goed te beantwoorden.
Je zou daar een tweedelijns techneut bij moeten zetten.
Een ander groot makke van VH is dat de eerstelijns je vraag doorsturen naar de betreffende afdeling met de belofte dat je wordt teruggebeld. Dus niet en is mailen vaak de enige optie om a. reactie te krijgen en b. het kunnen volgen resp. aanmanen via de mail.
Het lijkt op de beginjaren van Wanadoo en daarna Casema en toen weer Ziggo die het in het begin ook niet goed hadden geregeld.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2014 07:41 ]
Helaas kijken de meeste mensen (en eerlijk gezegd ik ook) te snel alleen maar naar prijs.
Verwijderd
Is morgen de groter dag van de migratie????eymey schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:30:
Yep. Solcon staat inderdaad goed bekend.
Helaas kijken de meeste mensen (en eerlijk gezegd ik ook) te snel alleen maar naar prijs.
Dan blijft de glasvezel alleen nog even ongebruikt.
YepVerwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 08:49:
[...]
Is morgen de groter dag van de migratie????
Ik zal wel gewoon op m'n werk zijn dus kan alleen af en toe ff kijken of ik iets aan de verbinding merk. En m'n vriendin kan als ze thuis komt kijken hoe de menu's op de Amino eruit zien.
Hoe staat het ermee?eymey schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:17:
[...]
Yep. Will keep you posted.
Ik zal wel gewoon op m'n werk zijn dus kan alleen af en toe ff kijken of ik iets aan de verbinding merk. En m'n vriendin kan als ze thuis komt kijken hoe de menu's op de Amino eruit zien.
Maar inmiddels is in de orderstatus van "Mijn vodafone thuis" de status 1 stapje verder gekomen. Heeft weken op "werkzaamheden in het glasvezelnetwerk" gestaan. Staat nu bij "Technische oplevering".
In de call log van mijn Fritz!box thuis zie ik een gemiste 'spook oproep' richting het vaste telefoonnummer dat ik bij Lijbrandt had (gebruik ik nooit, maar toch aangesloten op de analoge telefoniepoort op de Genexis).
Die 'spook oproepen' komen altijd voor wanneer ik de Genexis een power flip geef.
Ik maak daaruit op dat er iets van een provisioning activiteit plaats heeft gevonden waarbij de Genexis is herstart.
Als ik nu het nieuwe "Vodafone" vaste nummer instel als fixed line op mijn Fritz!box en erheen bel met mijn mobiel, dan komt ie ook netjes in de call log te staan.
Ergo:
* Om 10:37 een spook oproep richting het vaste telefoonnummer bij Lijbrandt (herkenbaar van reset/reboot op Genexis)
* Ik lijk nu daadwerkelijk bereikbaar op het Vodafone telefoonnummer
* In IP-connectiviteit kan ik alleen maar zien dat de Fritz!box "sinds 11:23" verbonden is. Dus wellicht is er even downtime geweest (ik ben pas om 11:30 gaan kijken of er al iets gebeurde). Maar sowieso heb ik hetzelfde IP-adres als hiervoor.
edit: Vriendin bericht net dat de Amino thuis (zonder reboot) nu in Vodafone huisstijl staat.
Al met al kan ik toch wel stellen dat de migratie zeer soepel is gegaan!
Ben wel benieuwd of ik nu straks in de Vodafone Thuis customization van de KPN ITNS/ISPFabriek portal meer mogelijkheden krijg om zelf opties aan en uit te zetten. De portal voor Lijbrandt gaf sinds een verhuizing aan dat ik geen diensten afnam
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 12-02-2014 15:24 ]
Wat nog wel opvalt is dat ik nog helemaal níemand bij Vodafone heb gesproken. Je zou verwachten dat met zo'n "nieuwe migratie" er wel even gebeld zou worden of alles naar wens verlopen is.
Ook ontdek ik nu net, omdat ik me heb aangemeld voor "Mijn Pakket" van PostNL, dat er een zending van BNS Logistics naar me onderweg is
"Ik kan nu zeggen dat alle huidige klanten over kunnen stappen op de nieuwe propositie, en dus kunnen genieten van de korting. Het enige verschil is, dat dit dan geldt als een nieuw contract met een nieuw klantnummer. Dit zal uitgevoerd worden via een migratie, dit omdat er van nieuwe apparatuur gebruik gemaakt wordt." (Dazzler, 11-02-2014, Vodafone forum)
Verwijderd
Maar vreemd dat de downtime (nog) niet bekend is. Men zal immers toch wel ervaring bij bv testen hebben opgedaan?
En even los van de downtime, waarom sturen ze de bestaande klanten geen brief? Het is voor VF toch voordeliger dat ze van KPN loskomen? En dan wordt er hopelijk ook de 500/500 mogelijk.
nieuws: Glasvezelprovider Glashelder is failliet
Er zijn meerdere glasvezel boeren. Onlogisch is het niet natuurlijk.Fiber schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:30:
Gaat Vodafone (de klanten van) het failliete Glashelder nou ook overnemen? Of is dat totaal onlogisch...?
nieuws: Glasvezelprovider Glashelder is failliet
apart..zou dan toch iedereen op hun eigen nieuwe platform kunnen of bedoelen ze alleen de klanten die op het juiste netwerk zittenodo966 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:52:
Misschien interessant om te vermelden voor huidige "oude stijl" Vodafone Thuis klanten: op het Vodafone forum schrijft een medewerker dat huidige klanten ervoor mogen kiezen om gemigreerd te worden naar het nieuwe product. Ik begrijp hieruit dat ze dan dezelfde (aanbiedings)prijzen als nieuwe klanten gaan betalen, maar wel een nieuw (jaar)contract aangaan. Hij zegt er wel bij dat "nog niet bekend" is of zo'n migratie met een downtime gepaard zal gaan...
[...]
Waarom zou Vodafone dat willen dan?Neyluzz schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:45:
[...]
Er zijn meerdere glasvezel boeren. Onlogisch is het niet natuurlijk.
Verwijderd
1
2
3
4
| In Alphen aan den Rijn en Vught stapt Vodafone via haar tv-aanbieder Wisper in het gat dat Glashelder op glasvezelnetwerken achterlaat. Glashelder-klanten kunnen telefonisch contact met Wisper opnemen. De aanbieder verzekert dat men binnen enkele dagen op de Wisper-diensten wordt aangesloten. |
http://www.totaaltv.nl/ni...even-voor-glashelder.html
Goede vraagdatadevil schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 20:51:
[...]
apart..zou dan toch iedereen op hun eigen nieuwe platform kunnen of bedoelen ze alleen de klanten die op het juiste netwerk zitten
Lijkt me een goed plan dat bestaande VF klanten kunnen overstappen naar het nieuwe pakket incl korting.odo966 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:52:
Misschien interessant om te vermelden voor huidige "oude stijl" Vodafone Thuis klanten: op het Vodafone forum schrijft een medewerker dat huidige klanten ervoor mogen kiezen om gemigreerd te worden naar het nieuwe product. Ik begrijp hieruit dat ze dan dezelfde (aanbiedings)prijzen als nieuwe klanten gaan betalen, maar wel een nieuw (jaar)contract aangaan. Hij zegt er wel bij dat "nog niet bekend" is of zo'n migratie met een downtime gepaard zal gaan...
[...]
In feite komt dit neer op het overstappen van een niet-Vodafone klant naar Vodafone.
Dat je hierbij een nieuw jaarcontract afsluit lijkt me logisch.
Het zou vreemd zijn dat je na bv een maand het nieuwe pakket al zou kunnen opzeggen omdat dan toevallig je lopende contract afloopt. Ook al je nu contract vrij bent is het niet de bedoeling na een maand al te stoppen.
Punt is alleen nog dat de overstap wel soepel moet gaan verlopen maar je mag er vanuit gaan dat met daaraan wel gedacht heeft. Dat is het eerste wat je in beschouwing neemt als je met een nieuw product op de markt komt.
Op die manier.... maar daar was dat ook heel makkelijk om dat Wisper daar toch al aanbood. De achterliggende operator (Glasoperator) zit daar al in de PoP's.Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:39:
[...]
code:
1 2 3 4 In Alphen aan den Rijn en Vught stapt Vodafone via haar tv-aanbieder Wisper in het gat dat Glashelder op glasvezelnetwerken achterlaat. Glashelder-klanten kunnen telefonisch contact met Wisper opnemen. De aanbieder verzekert dat men binnen enkele dagen op de Wisper-diensten wordt aangesloten.
http://www.totaaltv.nl/ni...even-voor-glashelder.html
Zie net dat ik inderdaad gelijk had.
Van de website van Glasoperator:
Glashelder is op 13 februari 2014 failliet verklaard. Glashelder levert over de GlasOperator netwerken in Alphen a/d Rijn en Vught internet, televisie en telefonie. GlasOperator heeft gezocht naar de beste oplossing voor deze consumenten.
GlasOperator kan, in samenwerking met Wisper, u voorzien van een snelle overstap met behoudt van al uw diensten. Bij deze overstap kunt u gebruik blijven maken van uw huidige apparatuur, zijn er geen extra installaties nodig en hoeft u geen borg te betalen. Daarnaast wordt het TV aanbod van Wisper in maart verbeterd en uitgebreid.
[ Voor 30% gewijzigd door Barre73 op 14-02-2014 08:43 ]
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
//edit: Antwoord terug per mail van Vodafone
"Netwerk
Op uw postcode ligt ook het WBA-netwerkt. Dit betekend dat wij op uw adres ook met de nieuwe diensten kunnen leveren."
[ Voor 47% gewijzigd door lordsnow op 14-02-2014 17:36 ]
Bij mij in Eindhoven waar de postcodecheck nog steeds "nee" zegt heb ik al een iets concreter antwoord inmiddels van Vodafone ontvangen, op mijn vraag hoe dat nou kan, dat KPN en XS4ALL wel leveren (beide toch WBA-providers), en Vodafone niet:
Komt erop neer dat dit hun informatie is en dat ze het verder ook niet weten, maar ze begrijpen de vraag tenminste...Vooralsnog kunnen wij geen diensten leveren op dit postcode gebied. Dit omdat wij alleen op WBA leveren en volgens onze informatie alleen WGDO op de postcode beschikbaar is. Of andere providers hier leveren op WBA kan ik niet nakijken, dus dat kan ik helaas niet verifiëren. De informatie die wij zien staat in verband met de postcodechecker op de website. Concreet kan ik niet zeggen of het in de toekomst wel mogelijk is om over te stappen. We hopen wel dat dit in de toekomst zal kunnen. Zodra dit mogelijk is zal dit ook te zien zijn via de postcodechecker op onze website.
Misschien Reggefiber maar eens aanspreken of zij hier nog iets over kunnen zeggen. Hun site eindelijkglasvezel.nl geeft overigens aan dat Vodafone wèl beschikbaar is, maar dat zou op zich nog verouderde info kunnen zijn van het oude product.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik krijg het nieuwe pakket in Eindhoven Stratum, planning week 17.odo966 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:34:
In Enschede dus wel...
Bij mij in Eindhoven waar de postcodecheck nog steeds "nee" zegt heb ik al een iets concreter antwoord inmiddels van Vodafone ontvangen, op mijn vraag hoe dat nou kan, dat KPN en XS4ALL wel leveren (beide toch WBA-providers), en Vodafone niet:
[...]
Komt erop neer dat dit hun informatie is en dat ze het verder ook niet weten, maar ze begrijpen de vraag tenminste...
Misschien Reggefiber maar eens aanspreken of zij hier nog iets over kunnen zeggen. Hun site eindelijkglasvezel.nl geeft overigens aan dat Vodafone wèl beschikbaar is, maar dat zou op zich nog verouderde info kunnen zijn van het oude product.
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Ik ga me er nog even in verdiepen. Mogelijk dat tv via Ziggo en internet van Vodafone ook een optie is voor mij. Coax kan dan blijven liggen voor ziggo. Bellen doe ik toch niet.
Ja, ik had erbij moeten zeggen: de onduidelijkheid waar ik mee te maken heb speelt niet in heel Eindhoven, maar alleen in de oude gebieden waar glasvezel als eerste gelegd werd ergens halverwege de jaren '00. Dit zijn o.a. Tongelre en Woensel-Oost, toentertijd eigenlijk de eerste uitbreiding van Ons Net Nuenen, een van de eerste glasvezelnetwerken van Nederland, van het type WGDO, en waarbij de apparatuur in zowel wijkcentrales als huisaansluitingen beperkt is tot 100 Mbit. Ons Net Eindhoven had toen de ambitie om ruim voor 2010 al heel de stad te bedekken, maar tijdens "de crisis" is de aanleg op een gegeven moment stilgevallen. De laatste paar jaar is het weer opgepakt, te beginnen met Blixembosch en Achtse Barrier in Eindhoven Noord, maar dan wel "nieuwe stijl" KPN WBA WMP+ etc. in plaats van WGDO, met meteen meerdere providers beschikbaar, ook Glasoperator en Wisper e.d., en dus ook snelheden van 500 Mbit en hoger mogelijk omdat het gigabitapparatuur is.tonber schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 07:34:
[...]
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar ik krijg het nieuwe pakket in Eindhoven Stratum, planning week 17.
Stratum is een van de meest recent aangelegde gebieden volgens mij, dus inderdaad verbaast me niks dat de all-new Vodafone daar gewoon beschikbaar is. Veel plezier ermee. Hier in Woensel-Oost zitten we nog even met de wet van de remmende voorsprong...
"Het klopt ook dat de nieuwe abonnementen niet geleverd worden op het WGDO netwerk. We hebben hier voorlopig ook nog geen oplossing of alternatief voor. Hier zijn we wel mee bezig maar concreter dan dit kan ik hier niet over zijn."
Ondertussen ben ik weer verder aan het kijken, en zie dat alleen Tele2 en KPN 4-in-1 abo's (dus met mobiel) hebben. En alleen Tweak heeft een beetje redelijke newsserver, alleen is het prijsverschil zo dat je daarmee een payserver kan nemen als je voor een andere Provider kiest.
[ Voor 28% gewijzigd door lordsnow op 16-02-2014 13:36 . Reden: typo ]
Het is alleen nog wel tot maximaal 100mbps.
Ook Vodafone gaat hier diensten leveren.
Hoe kan ik weten of het een WBA(+) of WGDO netwerk gaat worden?
Levert Vodafone nou ook DVB-C (SD) aan? Of is dat tegenwoordig alleen nog IPTV, aangezien iemand van Reggefiber vertelde dat je bij Vodafone alleen met zo'n interactief kastje TV kunt kijken.
Is het dan niet ook zo dat je internetsnelheid omlaag gaat als je TV kijkt?
@lordsnow: Diezelfde persoon van Reggefiber (kwam aan de deur) vertelde ook dat Vodafone binnenkort met iets soortgelijks als KPN Compleet gaat komen! Wat en hoe het er precies uit gaat zien wist hij alleen nog niet. Ook iemand van de klantenservice van Vodafone wist mij te vertellen dat ze daar inderdaad mee bezig zijn, maar dat ze er nog niets over mochten zeggen.
Lijkt mij wel super, heb ook mobiel bij Vodafone.
Beiden zal ik niet gaan gebruiken omdat ik de Amino M540 van Lijbrandt gewoon lekker blijf gebruiken. Misschien dat ik de Amino nog op mijn werkkamer op zolder ga aansluiten op de HDMI-ingang van m'n monitor.
Waar ik me wel over verbaas (en wat ik eigenlijk best een beetje schande vind), is dat men zulke crappy routers blijft leveren bij glasvezel internet. Ik heb die Sitecom even kort uitgeprobeerd en met de bedrade snelheid is niet veel mis. Maar wat is het wireless slecht zeg
Het bereik valt al 1 verdieping hoger weg. En op 3 meter afstand haal ik maar net 50 mbit. Nou is het wel druk op de 2,4 ghz. band hier, maar met mijn Fritz!box haal ik een stuk hogere draadloze snelheden.
De testresultaten van hardware.info stemmen ook niet echt positief, wat betreft wireless.
Waarom denken glasvezelproviders die 100 mbit/s symmetrisch aanbieden toch steeds weg te komen met zulke slechte routers? De router die m'n schoonouders bij Lijbrandt kregen was ook al niets waard.
Zo dat zou relaxed zijn! Hier heeft het hele huis vodafone!!AlesT schreef op maandag 17 februari 2014 @ 00:05:
Hier in het zuiden Amstelveen ligt nu sinds de nieuwbouw al voor een deel glasvezel, in juni/juli worden ook de bestaande huizen in dezelfde wijk aangesloten op het glasvezelnetwerk van Reggefiber, vanwege het feit dat ze nog capaciteit over hadden.
Het is alleen nog wel tot maximaal 100mbps.
Ook Vodafone gaat hier diensten leveren.
Hoe kan ik weten of het een WBA(+) of WGDO netwerk gaat worden?
Levert Vodafone nou ook DVB-C (SD) aan? Of is dat tegenwoordig alleen nog IPTV, aangezien iemand van Reggefiber vertelde dat je bij Vodafone alleen met zo'n interactief kastje TV kunt kijken.
Is het dan niet ook zo dat je internetsnelheid omlaag gaat als je TV kijkt?
@lordsnow: Diezelfde persoon van Reggefiber (kwam aan de deur) vertelde ook dat Vodafone binnenkort met iets soortgelijks als KPN Compleet gaat komen! Wat en hoe het er precies uit gaat zien wist hij alleen nog niet. Ook iemand van de klantenservice van Vodafone wist mij te vertellen dat ze daar inderdaad mee bezig zijn, maar dat ze er nog niets over mochten zeggen.
Lijkt mij wel super, heb ook mobiel bij Vodafone.
DaveD
Helemaal verbazend als je bedenkt dat Vodafone voor deze Sitecom een TP Link 1043D meeleverde. En die is gewoon goed. Althans bij mij... (al heb ik em zelf gekocht.eymey schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:38:
Afgelopen weekend heb ik ook het Vodafone Thuis installatiepakket ontvangen. Met een Sitecom N300 gigabit router en de Amino set top box.
Beiden zal ik niet gaan gebruiken omdat ik de Amino M540 van Lijbrandt gewoon lekker blijf gebruiken. Misschien dat ik de Amino nog op mijn werkkamer op zolder ga aansluiten op de HDMI-ingang van m'n monitor.
Waar ik me wel over verbaas (en wat ik eigenlijk best een beetje schande vind), is dat men zulke crappy routers blijft leveren bij glasvezel internet. Ik heb die Sitecom even kort uitgeprobeerd en met de bedrade snelheid is niet veel mis. Maar wat is het wireless slecht zeg
Het bereik valt al 1 verdieping hoger weg. En op 3 meter afstand haal ik maar net 50 mbit. Nou is het wel druk op de 2,4 ghz. band hier, maar met mijn Fritz!box haal ik een stuk hogere draadloze snelheden.
De testresultaten van hardware.info stemmen ook niet echt positief, wat betreft wireless.
Waarom denken glasvezelproviders die 100 mbit/s symmetrisch aanbieden toch steeds weg te komen met zulke slechte routers? De router die m'n schoonouders bij Lijbrandt kregen was ook al niets waard.
Maar ik merk bij een kennis van me waar ik de router ook had geplaatst dat die Sitecom echt een ontzettend slecht Wifi bereik heeft.
De Sitecom router die Lijbrandt levert (bij 100/100) is ook echt dramatisch.
In mijn geval is het geen issue want ik heb al fatsoenlijke apparatuur. En het is natuurlijk wel zo dat je het 'gratis' krijgt.
Maar gewone consumenten vertrouwen erop dat je apparatuur krijgt waarmee je ten volle gebruik kan maken van je verbinding. Wat dus gewoon onmogelijk is.
Verwijderd
En een afdeling marketing die (ook begrijpelijk) zoveel mogelijk bombarie wil maken (gratis router, gratis amino, gratis licht op de vezel
Providers als xs4all overzien de hele keten nog, vele anderen schuiven slechts dozen...
Maar ik blijf het een belachelijke manier van werken vinden, zeker in een hoek van de telecomsector ( FttH ) die het op dit moment al zwaar te verduren heeft met reputatieschade als gevolg van nare colportageverhalen, KPN dat het zwaar verliest van 'de kabelaars', etc.
Met een 2 tientjes duurdere router, in plaats van de troep die zo slecht is dat het de winkelschappen maar niet uit komt, had men de consument al kunnen imponeren met een router wél in een heel rijtjeshuis dekking geeft en die wél 100 mbit kan halen.
[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 17-02-2014 14:19 ]
Op zich helemaal waar maar het dozenschuiven heeft niets te maken met de keuze voor de router. De afdeling marketing waarschijnlijk wel...Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:55:
Het is m.i. begrijpelijk maar helaas het gevolg van het schuiven met dozen door een isp (en niet alleen Vodafone!) die niet helemaal begrijpt wat hij eigenlijk aanbiedt.
En een afdeling marketing die (ook begrijpelijk) zoveel mogelijk bombarie wil maken (gratis router, gratis amino, gratis licht op de vezel) tegen zo weinig mogelijk kosten.
Providers als xs4all overzien de hele keten nog, vele anderen schuiven slechts dozen...
Die TP link had naar ik vermoed een iets te hoge inkoopprijs om het nog te verantwoorden dus schakel je terug naar een Sitecom bagger ding.
Ook TP-link is helaas niet heilig. Het zijn super speelbakken en ze bieden relatief veel performance 'voor weinig'. Maar zoals ook in het topic over de 1043ND op GoT blijkt, zijn ze ook niet issue-vrij. Maar het wifi bereik is over het algemeen uitstekend.
Ik denk dat Vodafone net grijpt wat er voorhanden is.Barre73 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 14:32:
[...]
Op zich helemaal waar maar het dozenschuiven heeft niets te maken met de keuze voor de router. De afdeling marketing waarschijnlijk wel...
Die TP link had naar ik vermoed een iets te hoge inkoopprijs om het nog te verantwoorden dus schakel je terug naar een Sitecom bagger ding.
Bij mij heeft Vodafone de Cisco/Linksys E2000 meegeleverd, deze werkt best goed.
Zowel naar boven toe, als ook horizontaal (ding draait nu in studentencomples bij m'n zusje). Haar kamertje gaat makkelijk, maar de 'huiskamer' 20 meter de gang in heeft al geen bereik meer......
Ik gebruik de E2000 hoofdzakelijk als router voor een aantal vaste aansluitingen.eymey schreef op maandag 17 februari 2014 @ 20:04:
Hmm, ik heb hier ook zo'n E2000 liggen (over gehouden aan een ipv6 pilot van ISPfabriek een paar jaar terug). En de wireless daarvan vind ik ook vrij waardeloos.
Zowel naar boven toe, als ook horizontaal (ding draait nu in studentencomples bij m'n zusje). Haar kamertje gaat makkelijk, maar de 'huiskamer' 20 meter de gang in heeft al geen bereik meer......
Een tweede router is een TP Link 1043 met DDWRT, draadloos daarvan werkt prima.
Zo even kijken of dit met coax ook gebeurd.
Welke Sitecom router heb je gekregen? Modelnr en versie? (Bijvoorbeeld WLR-4000 v1 001).eymey schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:38:
Nummerporteringen worden altijd via COIN geregeld, dus ik zie geen reden waarom dat niet zou moeten werken.Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 18:04:
En juist is bij migratie de downtime belangrijk om te weten. Daarnaast ik er voor ook de eis dat mijn twee telefoonnummers ook hetzelfde blijven. En een nieuw jaarcontract heb ik geen moeite mee.
Maar vreemd dat de downtime (nog) niet bekend is. Men zal immers toch wel ervaring bij bv testen hebben opgedaan?
En even los van de downtime, waarom sturen ze de bestaande klanten geen brief? Het is voor VF toch voordeliger dat ze van KPN loskomen? En dan wordt er hopelijk ook de 500/500 mogelijk.
Downtime is altijd lastig in te schatten.
Ik wil wedden dat ze je binnen een uur kunnen overzetten, maar als ze dat adverteren wil iedereen het tegelijk en dan kom je in de knoei
Uiteindelijk zal er waarschijnlijk wel een massa-migratie komen.
Als je op dit moment echter overstapt krijg je dezelfde rommel als bij een standaard glasvezeloverstap en dat zijn inderdaad 4 tot 5 weken.
Het laatste puntje: Ik heb van andere posts gezien dat zij pas op 01-04 worden aangesloten, ik ga er dus van uit dat de campagne nog niet is begonnen.
Het is de WLR-4004 v1 001lordsnow schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:33:
[...]
Welke Sitecom router heb je gekregen? Modelnr en versie? (Bijvoorbeeld WLR-4000 v1 001).
We wachten maar af
[ Voor 6% gewijzigd door Axelfoley007 op 18-02-2014 13:09 ]
Voor de goede orde: Je hebt een migratie aangevraagd? Dus níet eerst Concepts opgezegd?
Hij is inmiddels uitgevoerd, er heeft wel een downtime van een paar uur tussen gezeten en heb nu een KPN IP adres dus ik gok dat ik gelijk van WGDO af gemigreerd bent.
Nadat het spul online kwam moest het internet een uurtje opwarmen (om het maar zo te noemen) voordat deze stabiel was. Er was allemaal packetloss en high ping met praktisch 5mbit up en down. Dit is nu weg en zit weer op 100/100. Alleen heb ik volgens mijn nu weer die bug dat je IPTV stream als deze ooit een keer is aangezet altijd van je snelheid afgaat en niet terug komt wanneer je de decoder uitzet/ loskoppelt. Je krijgt je volle snelheid pas als je de genexes stroomloos maakt je je decoder in standby houd staan.
(fixed)
IPTV lijkt voor de rest prima met weer rode menu's ipv blauwe en telefonie werkt nog niet ivm nummer portering die ik nog moet aanvragen.
Al met al dus oke gegaan
Met IPTV UTP los

Na fw update van de Amino in standby mode:
[ Voor 15% gewijzigd door Axelfoley007 op 18-02-2014 19:18 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Fiber op 18-02-2014 19:06 ]
Dat is dus niet 100/100, maar 95/95.
Of komt dat door IPTV?
Bij Ziggo haal ik nu gewoon 148.9 down en 14.8 up.
Binnenkort ligt hier ook glasvezel en we zijn wel bereid om over te stappen
Vooral synchrone up- en download lijken mij heerlijk, vooral met mijn NAS.
Wat is zo'n beetje de gemiddelde toegangstijd bij glasvezel? minder dan 5 ms?
[ Voor 24% gewijzigd door AlesT op 19-02-2014 03:29 ]
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Als jij ergens woont waar ze nog glasvezel aan het aanleggen zijn, dan kom je waarschijnlijk al op een gigabit verbinding tussen jou en de PoP te zitten.AlesT schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 03:28:
Zijn dat de maximale snelheden die je kunt halen?!
Of komt dat door IPTV?
Bij Ziggo haal ik nu gewoon 148.9 down en 14.8 up.
Binnenkort ligt hier ook glasvezel en we zijn wel bereid om over te stappen
Vooral synchrone up- en download lijken mij heerlijk, vooral met mijn NAS.
Wat is zo'n beetje de gemiddelde toegangstijd bij glasvezel? minder dan 5 ms?
100/100 zal dan gewoon zijn wat je haalt, plus dat je dan waarschijnlijk ook voor 500/500 abonnementen moet kunnen kiezen.
Gemiddeld zit ik rond de 6 ms.
Er zit wat overhead in, met een 100/100 zul je maximaal 96/96 kunnen halen. Ook is er een deel gereserveerd voor telefonie (highest QoS) wat iets breder genomen is vanwege wisselgesprekken en meerdere telefoonlijnen.AlesT schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 03:28:
Zijn dat de maximale snelheden die je kunt halen?!
Wel zei de meneer van Reggefiber dat zeer binnenkort wel 500/500 wordt geleverd, een aantal
aanbieders bieden het overigens al aan op eindelijkglasvezel.nl, maar Vodafone dus niet.
@denan: Is die QoS overhead ook als je alleen internet afneemt?! Want dat gaan wij waarschijnlijk doen.
Het hangt er dus helemaal af aan het feit of de backbone gigabit is. Net zoals hier in huis, waar we op één plek een Airport Express hebben die geen gigabit haalt, hier zit ook een klein beetje overhead op, waardoor je via die Airport maar maximaal rond de 93 mbit haalt
Dat je bij Vodafone max 100-100 kan afnemen is een keuze van Vodafone en zal ook snel veranderen. Kijk maar naar hun nieuwe aanbod op hun site.
Dat anderen het wel aanbieden in jouw woonplaats zegt dus dat de verbinding tussen jouw huis en de PoP dus wel gigabit is en dat je dus ook bij het kijken naar TV de max internetsnelheid kan krijgen. Of dat dan 95/96 is of 100 vind ik dan persoonlijk niet zo spannend meer.
Maar dat ben ik....
Nu vroeg ik mij echter af; is in die wijk Ziggo (voor TV) te combineren met Vodafone voor internet?
Ik hoop namelijk van wel, dat zou voor mij de ideale situatie zijn.
Lijkt me dus dat je dat perfect kan combineren.
Ik denk wel dat je goedkoper uit bent als je het eerste jaar alles op glasvezel pakt omdat de tv je dan maar 5 euro extra kost; altijd handig als je net op jezelf gaat wonen.
Even een andere vraag.
Zo'n EoF of GoF-techniek, geldt dat niet voor de gehele PoP?
[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 20-02-2014 01:08 ]
Dit topic is gesloten.
![]()