Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.883 views

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12 10:11

vr6-only

Blub Blub

Fiber schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:22:
[...]

Dat is best wel erg netjes! _/-\o_

Als 'iedereen' dat zou doen dan ben je er zo... :z
tjah. Ziggo biedt gewoon goede dienstverlening en mensen vinden het eigenlijk wel best zo. Ze bekijken de pakketten en zien hetzelfde pakje maggie in een ander jasje, als ze het niet minder is in hun ogen.

Nog drie weken en dan weten we het. Ik denk dat als het niet doorgaat, we vanzelf in de toekomst spijt spullen krijgen. |:(

It ain't stupid if it works!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48

Fiber

Beaches are for storming.

Het ligt er wel een beetje aan hoe dicht je er dan tegen aanzit. Niet verder vertellen, maar als je er bijna bent wordt de inschrijfduur nog wel eens met een paar weken/maanden verlengd. ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:35
Fiber schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:34:
Het ligt er wel een beetje aan hoe dicht je er dan tegen aanzit. Niet verder vertellen, maar als je er bijna bent wordt de inschrijfduur nog wel eens met een paar weken/maanden verlengd. ;)
Klopt, zo is het hier ook gegaan.
Ondanks dat ik in een nogal conservatief en behoudend dorp woon is hier glas aangelegd.
Het als in de omringende dorpen (en stad...)
Het kan dus wel als je mensen maar goed informeert over de voordelen.
Het kan altijd nog beter want er zijn nog altijd mensen die op de kabel blijven zitten terwijl daar geen enkele goede reden voor is. Glas ligt immers bij die mensen ook al in de meterkast.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen in eerste instantie wat huiverig zijn maar als glas al actief is blijft er geen reden meer over om niet over te stappen.

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:53:
[...]

Ondanks dat ik in een nogal conservatief en behoudend dorp woon is hier glas aangelegd.
Het kan altijd nog beter want er zijn nog altijd mensen die op de kabel blijven zitten terwijl daar geen enkele goede reden voor is. Glas ligt immers bij die mensen ook al in de meterkast.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen in eerste instantie wat huiverig zijn maar als glas al actief is blijft er geen reden meer over om niet over te stappen.
Die mensen die ik ken zijn niet huiverig voor glas maar zitten met de bekabeling. Glasvezel zit inderdaad in de meterkast waar dan ook nog een stopcontact gemaakt moet worden en via de kabel komt het aansluitpunt in de woonkamer maar net aan de andere kant dan de meterkast.

Dus wordt het deels kabels trekken of omleggen van de woonkamer naar de meterkast of andersom en dat stuit de mensen tegen de borst.

• Fiber

Fiber

Je kan je wellicht ook voor internet only inschrijven. Dat lost een groot deel van die bezwaren al op.

Een stopcontact aanleggen in een moderne meterkast is een fluitje van een cent met de juiste spullen. Ik heb het een monteur letterlijk in een paar minuten zien doen. Kost helaas wel weer een paar tientjes. In een wat oudere meterkast zal het wellicht ietsje meer werk zijn afhankelijk van de situatie.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:29:
[...]

Jij bent de baas in jouw koophuis en in jouw meterkast. En de netbeheerder is de baas over zijn eigen meter/aansluiting. Als de netbeheerder niet wil dat hij tegen de achterwand aan komt dan ben je klaar. Op zich wel interessant om te zien hoe mensen een onderscheid maken tussen het waterbedrijf, electrabeheerder en een telecompartij. De norm waar ik het hier over had is de norm ‘Meterruimten’
(NEN 2768, uitgave december 2005)en het Bouwbesluit (uitgave september2005).
Reggefiber heeft precies dezelfde rechten en plichten als een Vitens of een Liander/Enexis op dat punt. Maar veel mensen hebben dat niet door en stellen soms onrealistische eisen waar de onderaannemer dan maar in mee gaat. Beter betaald worden voor een aansluiting dan geen aansluiting.
Ik zeg niet dat dit in jouw geval opgaat maar ik heb vreemde gevallen gezien zal ik maar zeggen....
Haha, de locatie van de elektriciteits- en gasmeter heeft nooit tot discussie geleid, ik behoor niet tot de 'kapitalisten' die een huis kunnen laten bouwen. ;)
Die zaten er gewoon al in toen ik de sleutel kreeg. Overigens is de netbeheerder wel de baas over zijn eigen apparatuur, maar dat wil niet zeggen dat hij kan bepalen waar die apparatuur opgehangen wordt; het spaanplaat waar het spul aan moet komen is nl weer van mij...

Toen een tijdje geleden in onze wijk de wateraansluitingen bemeterd werden heeft Evides dat wél prima aangepakt. Als je niks deed kwam 'ie in de kruipruimte bij het luik, als je 'm ergens anders wilde kon dat (beperkt) geregeld worden. Ik meen me te herinneren dat hij max 5 meter verder aangebracht kon worden voor 150 euro. Een aantal wat oudere buren hebben 'm toen voor die kleine bijdrage onderin de meterkast laten aanbrengen. En in bijzondere gevallen kon ook een maatwerk oplossing gemaakt worden.
Zo kan het dus ook.

Allerhande netbeheerders doen alsof ze 'God' zijn en van alles kunnen bepalen, maar eigenaren beslissen zelf over hun eigendom. Dat heeft natuurlijk z'n grenzen, als er 3 meter glasvezel op slag ligt en ik wil de FTU in de nok van het huis gaat dat niet lukken. En het is goed verdedigbaar dat een aansluiting gemiddeld x uur werk is, gebaseerd op een standaard oplossing van meterkast of onder het raam in de woonkamer. Wanneer ik een niet-standaard oplossing wens, moet ik ook (op z'n minst een deel van) de extra kosten voor m'n rekening nemen.
Maar monteren op 1.10 meter hoogte tegen de linkerwand of op 1.10 meter hoogte tegen de achterwand van dezelfde meterkast valt m.i. binnen dezelfde scope qua inspanning van de installateur.

Ik heb naar het Bouwbesluit gekeken (kon alleen versie 2012 vinden); de enige verwijzing naar NEN 2768 die ik met [ctrl-F] kon vinden staat in lid 3 van art. 6.9: "Een te bouwen bouwwerk met een in artikel 6.10 bedoelde aansluiting op het distributienet voor gas heeft, voor die aansluiting, leidingdoorvoeren en een mantelbuis die voldoen aan NEN 2768." (onderstreping door mij)

Op grond van het Bouwbesluit 2012 zijn alléén die bepalingen uit NEN 2768 die betrekking hebben op de leidingdoorvoer en mantelbuis van gas wettelijk verplichtend. Alle overige bepalingen uit NEN 2768 zijn voor wat betreft het Bouwbesluit 2012 dus niet-verplichtend (lees: vrijwillig te volgen... of niet).
(welke die overige bepalingen zijn weet ik niet, had geen zin om daarvoor naar Delft te rijden; maar ze zijn iig niet dwingend voorgeschreven op grond van het Bouwbesluit)

Voor de volledigheid: wat nog wel zou kunnen is dat er een andere NEN norm van toepassing is verklaard in het Bouwbesluit (NEN 1010 ofzo) die weer verwijst naar 2768; zover heb ik echter niet door gezocht.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Vandaag komt er een monteur van Guidion om naar mijn ontbrekende coax-signaal op de NT te kijken. Ik dacht dat hun juist voor het aansluiten van de apparatuur ná de NT waren en dat het NT nog onder het beheer van Reggefiber viel.

Ben benieuwd...

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35
FTU is van Reggefiber. NT die er op gezet is is van de provider. Guidion werkt voor Vodafone dus mag inderdaad de NT controleren en evt vervangen of zo.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-12 15:57

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik had daar geen last van :P

Kon via goede contacten regelen dat de modem via de woonkamer binnen kwam, moest wel 8m en 1m diep zelf graven maar dat vond ik niet erg.
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:57:
[...]

Die mensen die ik ken zijn niet huiverig voor glas maar zitten met de bekabeling. Glasvezel zit inderdaad in de meterkast waar dan ook nog een stopcontact gemaakt moet worden en via de kabel komt het aansluitpunt in de woonkamer maar net aan de andere kant dan de meterkast.

Dus wordt het deels kabels trekken of omleggen van de woonkamer naar de meterkast of andersom en dat stuit de mensen tegen de borst.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik werd door de verkoopafdeling van Vodafone doorverwezen naar de technische hulp voor mijn vraag over de bandbreedte van het HD signaal in mijn woonplaats Doetinchem. Na lang heen en weer gepraat kwam het erop neer dat het hoogste 100Mb werd en het HD signaal goed was maar dat het niet beter werd na 1 april als Vodafone volledig overgegaan zal zijn op het eigen TV platform. Moet ik hieruit opmaken dat voor mijn regio ze wel gewoon het signaal bij KPN blijven houden? In ieder geval vind ik het een vreemd verhaal en wacht ik 8)7 nu maar af

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• TestBlog
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-03-2023

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Ik heb een video gemaakt waarbij ik (zo goed mogelijk) de interface van de nieuwe Entone box laat zien, die geleverd wordt bij de nieuwe Vodafone Glasvezel abonnementen.

Hier te zien: http://youtu.be/mdF-4bI8jbs

Let op: ik test de nieuwe propositie voor Vodafone dus de uiteindelijke versie en firmware zal hoogstwaarschijnlijk nog aangepast worden.

TestBlog.nl

• Binnetie
Leuke video, zoals ik het kan beoordelen lijkt het allemaal soepel te lopen. De menu's zitten in de Entone zelf of wordt dit gestreamed zoals ook mogelijk is met de CI+ 1.3 module bij Ziggo?

Even terug naar mijn coax-signaal, dit is zojuist verholpen door de monteur. Hij belde dat hij iets heeft aangedrukt en dat het nu werkt. Als extra service heeft hij mijn tv ook even ingesteld. Vanavond eens testen hoe het beeld is en dan kan de Digitenne ontvanger die ik voor nood gebruikt hebt weer weg.

• vr6-only
  • Laatst online: 21-12 10:11

vr6-only

Blub Blub

Binnetie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:19:
Leuke video, zoals ik het kan beoordelen lijkt het allemaal soepel te lopen. De menu's zitten in de Entone zelf of wordt dit gestreamed zoals ook mogelijk is met de CI+ 1.3 module bij Ziggo?

Even terug naar mijn coax-signaal, dit is zojuist verholpen door de monteur. Hij belde dat hij iets heeft aangedrukt en dat het nu werkt. Als extra service heeft hij mijn tv ook even ingesteld. Vanavond eens testen hoe het beeld is en dan kan de Digitenne ontvanger die ik voor nood gebruikt hebt weer weg.
Patching niet goed gezet, dus. Je moet een subtiele "klik" horen...... 8)

It ain't stupid if it works!

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
ben benieuwd wanneer de postcode check het weer doet op vodafone.
met de oude pakketten kon ik het aanvragen, nu geeft hij aan van niet
leiden 2331

Verwijderd

Over een paar maanden loopt mijn 13-maanden contract met Ziggo af en ik ben me alvast een beetje aan het orienteren op een nieuwe provider. Ik woon in Veenendaal in een wijk waar al jaren glasvezel ligt en ik ben ook al klant geweest bij XMS en Tweak.

Sinds kort is Vodafone Thuis ook leverbaar bij ons en het huidige aanbod leek mij interessant. Ik vraag me alleen af, wat ik nou precies ga krijgen als ik in Veenendaal Vodafone Thuis zou aanvragen. Ik heb inmiddels 2 Humax DVB-C decoders (waarvan 1 PVR met 500GB harddisk) en een Amino M540 PVR in huis.

Levert Vodafone overal DVB-C over coax?
Welke streams ga ik krijgen als ik een abonnement zou afsluiten?
Kan ik mijn Amino M540 (duur kastje) weer gebruiken bij Vodafone?

Voor ik (in april/mei) een keuze ga maken, ga ik een uitgebreid overzicht maken van de diensten en de kosten en daar wil ik ook in meenemen of ik weer een andere PVR aan zou moeten schaffen of niet. Als ik bij Vodafone bijvoorbeeld weer een PVR moet aanschaffen voor 200 euro, dan moet de abonnementsprijs wel erg laag worden om te kunnen concurreren met andere providers (waarvoor ik al een PVR in huis zou hebben).

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Ik ben bang dat als je een paar maanden wacht, je sowieso het 'nieuwe' spul gaat krijgen van Vodafone.

Dan kunnen zowel je Humax als je Amino op marktplaats aangezien Vodafone alleen nog IPTV doet en met andere apparatuur.

Maar goed, Vodafone kan het je écht vertellen natuurlijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 04-02-2014 15:04 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Die Entone kastjes die Vodafone gaat gebruiken is ook niet alles. Op Caiway forums en vele klachtenwebsites staat het bol van de klachten over die ellende Entone kastjes.
Vastlopen, traag zappen, opnames die te laat beginnen. Opnames die niet meer te bekijken zijn. Het blijkt een ramp te zijn! Google maar eens op Entone en Caiway en je hebt gelijk een zuiver beeld.

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12 09:35
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:09:
Die Entone kastjes die Vodafone gaat gebruiken is ook niet alles. Op Caiway forums en vele klachtenwebsites staat het bol van de klachten over die ellende Entone kastjes.
Vastlopen, traag zappen, opnames die te laat beginnen. Opnames die niet meer te bekijken zijn. Het blijkt een ramp te zijn! Google maar eens op Entone en Caiway en je hebt gelijk een zuiver beeld.
Dan heb je een helder beeld over Caiway, niet Vodafone. De problemen bij Caiway gaan over Entone 400's. Deze gebruikt Vodafone niet. Tevens wordt 80% van de functionaliteit niet door de box (ook die jij beschrijft), maar door de middleware bepaald.

[ Voor 6% gewijzigd door --WaaZaa-- op 04-02-2014 15:34 ]

prutsert

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb wel het idee dat het zappen in het filmpje van TestBlog een stuk trager gaat dan nu op mijn Amino, gezien de "zwarte tussenschermen".
Dat zou voor mij best een "dealbreaker" zijn.

• Binnetie
Mijn VF Thuis paket heb ik zojuist ontvangen, ik dacht dat er een TP-link router in zat, maar ik zie een Sitecom WLR-40004 erin zitten. Zijn hier goede ervaringen mee? En zou je DD-WRT op mogen plaatsen?

Heb nu een Netgear WNDR-3700 aangesloten met DD-WRT en die bevalt tot nu toe goed.

Vanavond eens de Animo aansluiten, wat een klein kastje. Ik had groter verwacht. Vriendin ook weer blij

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:15
HoppyF schreef op maandag 03 februari 2014 @ 20:53:
[...]

Wat zijn de voordelen van glas dan.

Ik denk of weet wel zeker dat mensen op de kabel blijven omdat het gewoon goed werkt. Mensen willen geen rompslomp en glasvezel is onbekend.

Meeste mensen die glasvezel nemen, denken dat ze er beter van worden. Ik neem glasvezel omdat ik van nieuwe ontwikkelingen hou maar ik weet gewoon dat ik er in eerste instantie niet op vooruit ga.

Beeldkwaliteit is nog niet beter.
Prijs is gelijk aan kabel
Download snelheid is gelijk aan kabel.

Alleen de upload is sneller. Voor de rest is het allemaal 1 pot nat.

Ik had liever gezien dat glasvezel pakketten standaard 100mb waren en beeldkwaliteit/bitrate beter dan Ziggo en dat voor een 50,- per maand. Dan zouden er denk ik veel meer mensen overstappen.

Nog even een vraag.

Hoeveel programma's kun je tegelijkertijd opnemen met de recorder. Ik kan dat nergens terug vinden. Ik ga ervan uit dat het 1 programma opnemen is en ander programma pauzeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 04-02-2014 17:27 ]

• DaveD1109
  • Laatst online: 09-11 13:38
Garret1410 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Ik denk of weet wel zeker dat mensen op de kabel blijven omdat het gewoon goed werkt. Mensen willen geen rompslomp en glasvezel is onbekend.

Meeste mensen die glasvezel nemen, denken dat ze er beter van worden. Ik neem glasvezel omdat ik van nieuwe ontwikkelingen hou maar ik weet gewoon dat ik er in eerste instantie niet op vooruit ga.

Ik had liever gezien dat glasvezel pakketten standaard 100mb waren en beeldkwaliteit/bitrate beter dan Ziggo en dat voor een 50,- per maand. Dan zouden er denk ik veel meer mensen overstappen.

Nog even een vraag.

Hoeveel programma's kun je tegelijkertijd opnemen met de recorder. Ik kan dat nergens terug vinden. Ik ga ervan uit dat het 1 programma opnemen is en ander programma pauzeren.
Ik ben daar ook benieuwd naar! Met de oude amino stb's kon je er 1 opnemen en 1 kijken. hoop stiekem dat het met de nieuwe stb's uitgebreider kan!

DaveD

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 14:57:
Over een paar maanden loopt mijn 13-maanden contract met Ziggo af en ik ben me alvast een beetje aan het orienteren op een nieuwe provider. Ik woon in Veenendaal in een wijk waar al jaren glasvezel ligt en ik ben ook al klant geweest bij XMS en Tweak.

Sinds kort is Vodafone Thuis ook leverbaar bij ons en het huidige aanbod leek mij interessant. Ik vraag me alleen af, wat ik nou precies ga krijgen als ik in Veenendaal Vodafone Thuis zou aanvragen. Ik heb inmiddels 2 Humax DVB-C decoders (waarvan 1 PVR met 500GB harddisk) en een Amino M540 PVR in huis.

Levert Vodafone overal DVB-C over coax?
Welke streams ga ik krijgen als ik een abonnement zou afsluiten?
Kan ik mijn Amino M540 (duur kastje) weer gebruiken bij Vodafone?

Voor ik (in april/mei) een keuze ga maken, ga ik een uitgebreid overzicht maken van de diensten en de kosten en daar wil ik ook in meenemen of ik weer een andere PVR aan zou moeten schaffen of niet. Als ik bij Vodafone bijvoorbeeld weer een PVR moet aanschaffen voor 200 euro, dan moet de abonnementsprijs wel erg laag worden om te kunnen concurreren met andere providers (waarvoor ik al een PVR in huis zou hebben).
Heel simpel. Het "oude"Vodafone aanbod is niet meer te bestellen. Alleen het nieuwe. Dat komt dan per 1 april ongeveer.
1) Geen DVB-C over coax
2) KPN streams (maar de kwaliteit daarvan is nog wat onduidelijk moet gezegd worden) en naar verwachting op termijn (eigen inschatting) omschakeling naar eigen Vodafone apparatuur in de PoPs. En die streams zijn erg goed.
3) Nee. Nieuwe Vodafone aanbod maakt gebruik van alleen IPTV en wel met Entone decoders. Dan zit je op 5 euro per maand extra voor de huur van een Entone met harde schijf.

Voor andere TV's moet je voor nog 5 euro een extra kastje huren omdat er dus geen coax signaal meer binnen komt.

Ik zou zeggen: kijk op de VF site. Alles staat er wel op. En je kan spelen met de inhoud van de pakketten en zodoende zien wat je zou betalen. Pakket met internet, TV en bellen levert 10 euro korting per maand op. En zowel internet als TV als bellen kan je in drie smaken kiezen binnen dat pakket.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 08:35
De vodafone site is wel een beetje chaotisch; kan geen prijzen vinden voor de kids en muziek pakketten en kwam via wat kliks hier en daar ineens in het 'oude' tv aanbod terecht

• Barre73
De pakketten zijn relatief simpel. Voor 12,50 heb je TV met 53 zenders waarvan 24 HD. Voor 7,50 euro meer kan je 2 pakketten toevoegen uit het rijtje: Kids&Music, Entertainment, Infotainment of International.
Voor 12,50 euro meer (dus 25 euro in totaal) krijg je alle vier de genoemde pakketten.

Wat je het beste kan doen is op www.vodafone.nl/glasvezel klikken op: "zelf je pakket samenstellen"(in een paars blokje.
Misschien gaat het dan makkelijker.Daar kan je bij de TV keuzes ook klikken op Bekijk Pakketten.

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Ik heb nu nog het "oude " Vodafone pakket met een dvb-c coax signaal ( is slecht maar komt morgen monteur voor).De nieuwe abbo's zijn al niet meer met een analoog signaal , dus voor de 3 slaapkamers en de keuken hier zou ik dan aparte ontvangers moeten huren voor 5 euro per maand per stuk met een max van 4 ontvangers.Als alles straks overgaat naar ander tv platform zal ik denk ik ook het analoge signaal kwijtraken wat ik jammer vind.Dan blijft er weinig keuze voor mij over om naar een andere provider te stappen die nog wel langere tijd dat signaal blijft leveren , desnoods Ziggo.

• HoppyF
Garret1410 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Nog even een vraag.

Als je dit topic een beetje volgt ken je de voordelen wel.
Één van de voordelen is o.a. een hoge upload, dit ga je op de kabel nooit krijgen.
Als je eenmaal die hoge upload hebt ervaren wil je echt niet meer terug.

De prijs is nu vrijwel gelijk tov de kabel.
De glasvezel aanbieders positioneren hun pakket gelijk aan de kabelaars.
Dat kan ook goedkoper maar dat doen ze niet omdat je immers hun investeringen ook willen terug verdienen.
De snelheid kan wel omhoog maar niet iedereen heeft dit nodig.
Sterker nog, het merendeel van de klanten gebruikt effectief maar een fractie daarvan.
Tweakers zijn een uitzondering.

Mijn nummer 1 reden om direct over te stappen was dat in niet gebonden wil zij aan de grillen en grollen van de kabelaars. Zij bepalen immers wat jij moet zien, dat accepteer ik niet.
Ik wil zelf kunnen kiezen voor een pakket internet/TV/telefoon met daarbij opties die mij aanstaan.
Die vrijheid is er op glas.
Als Vodafone me niet meer bevalt kan ik overstappen naar een andere aanbieder.
Helaas zijn ook hier beperkingen maar de vrijheid is zeker groter en toekomstvaster dan op de kabel.

Verwijderd

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:30:
[...]

Dan heb je een helder beeld over Caiway, niet Vodafone. De problemen bij Caiway gaan over Entone 400's. Deze gebruikt Vodafone niet. Tevens wordt 80% van de functionaliteit niet door de box (ook die jij beschrijft), maar door de middleware bepaald.
is aan de Entone die VF levert ook geen mogelijkheid meer om een coaxkabel aan te sluiten? Bij de huidige Animo kan dat nl. wel

• Fiber

Fiber

Barre73 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:20:
De pakketten zijn relatief simpel. Voor 12,50 heb je TV met 53 zenders waarvan 24 HD...
Was het maar zo'n feest... :z

Dat kun je niet los bestellen... O-)

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Ik ben daar ook benieuwd naar! Met de oude amino stb's kon je er 1 opnemen en 1 kijken. hoop stiekem dat het met de nieuwe stb's uitgebreider kan!
Ik kan met de nieuwe Entone box 2 programma's tegelijk opnemen. Bij de derde geeft hij aan dat hij andere opnames overlapt.

TestBlog.nl

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:42:
[...]

is aan de Entone die VF levert ook geen mogelijkheid meer om een coaxkabel aan te sluiten? Bij de huidige Animo kan dat nl. wel
Sorry? Op geen enkele Amino die ik heb gezien zit een Coax aansluiting. Misschien op de oude A110, maar dat zal dan hoogstens zijn met een modulator a la de ouderwetse videorecorder/sat ontvanger, dus waar je alleen de zender op hebt die je ook op je Amino aan het bekijken bent.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:42:
[...]

Nee, geen coax-aansluiting. Wel een extra usb aansluiting aan de achterkant. In totaal dus 2. Wat je daarmee allemaal moet weet ik niet.

TestBlog.nl

Verwijderd

Op de A140 zit een coax aansluiting (eigenlijk 2) maar dat is voor ozver ik weet alleen voor doorvoer. Een beetje zoals je vroeger je video recorder kon aanlsuiten.
Het is iig niet om DVB-C te decoden en ik heb het nog nooit gebruikt...

/edit:
linkje, derde foto in de slide show. Uit de tekst onder 'technical specification' begrijp ik dat 'ie inderdaad een RF signaal kan uitsturen. Zou betekenen dat je er iptv mee kan zien op een analoge tv.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 02:07 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 18:12:
[...]

Heel simpel. Het "oude"Vodafone aanbod is niet meer te bestellen. Alleen het nieuwe. Dat komt dan per 1 april ongeveer.
1) Geen DVB-C over coax
2) KPN streams (maar de kwaliteit daarvan is nog wat onduidelijk moet gezegd worden) en naar verwachting op termijn (eigen inschatting) omschakeling naar eigen Vodafone apparatuur in de PoPs. En die streams zijn erg goed.
3) Nee. Nieuwe Vodafone aanbod maakt gebruik van alleen IPTV en wel met Entone decoders. Dan zit je op 5 euro per maand extra voor de huur van een Entone met harde schijf.

Voor andere TV's moet je voor nog 5 euro een extra kastje huren omdat er dus geen coax signaal meer binnen komt.

Ik zou zeggen: kijk op de VF site. Alles staat er wel op. En je kan spelen met de inhoud van de pakketten en zodoende zien wat je zou betalen. Pakket met internet, TV en bellen levert 10 euro korting per maand op. En zowel internet als TV als bellen kan je in drie smaken kiezen binnen dat pakket.
Dan hoef ik al niet verder te kijken. Geen DVB-C is al een dealbreaker en ik ga geen kastjes huren. Als er niets interessants is in glasvezelland, dan blijf ik gewoon bij Ziggo. Mogelijkheden genoeg op glasvezel. Nu nog een provider met een compleet aanbod.

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-12 18:06

TRaSH

koffie ?

Tv via de kabel.
En internet via glas is tot nu toe de beste oplossing.
Zeker als je meerdere tv s hebt en niet overal een kastje wilt.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• DaveD1109
  • Laatst online: 09-11 13:38
TestBlog schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:10:
[...]

Ik kan met de nieuwe Entone box 2 programma's tegelijk opnemen. Bij de derde geeft hij aan dat hij andere opnames overlapt.
Kan je 2 programma's opnemen en dan een derde zender bekijken? Of moet je dan op een van de zenders blijven waar je aan het opnemen bent?

DaveD

Verwijderd

TRaSH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 07:49:
Tv via de kabel.
En internet via glas is tot nu toe de beste oplossing.
Zeker als je meerdere tv s hebt en niet overal een kastje wilt.
Waarom zou ik dan internet via glas nemen? Ik kan me maar 1 reden bedenken en dat is de upload. Laat dat nou net niet zo belangrijk voor me zijn. Dan is alles-in-1 bij Ziggo voordeliger en het heeft een hogere downloadsnelheid. Latency is nou ook niet echt een issue. Mijn ping is bij Ziggo ook constant en maar een fractie hoger als op glasvezel.

Ik had bij XMS (en daarna bij Tweak) op zich wel een aardig pakket over glasvezel: 50/50Mb, IPTV met PVR, DVB-C en telefonie. XMS was op een gegeven moment echt te duur voor 50/50Mb. Toen snelheidsverhoging (of prijsverlaging) uitbleef, ben ik naar Tweak gegaan. Op zich prima, alleen wel een wat brak telefonieplatform en ze leverden een niet-zo-fantastische router. Sinds vorig jaar mei zitten we nu weer bij Ziggo en weet je wat gek is: dat bevalt na jaren glasvezel toch weer prima.

Wanneer komt er een glasvezelprovider met een compleet aanbod, waar Ziggo echt bang van gaat worden? Want dat is ze tot nu toe gewoon niet gelukt.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:09:
[...]

Waarom zou ik dan internet via glas nemen? Ik kan me maar 1 reden bedenken en dat is de upload. Laat dat nou net niet zo belangrijk voor me zijn. Dan is alles-in-1 bij Ziggo voordeliger en het heeft een hogere downloadsnelheid. Latency is nou ook niet echt een issue. Mijn ping is bij Ziggo ook constant en maar een fractie hoger als op glasvezel.

Ik had bij XMS (en daarna bij Tweak) op zich wel een aardig pakket over glasvezel: 50/50Mb, IPTV met PVR, DVB-C en telefonie. XMS was op een gegeven moment echt te duur voor 50/50Mb. Toen snelheidsverhoging (of prijsverlaging) uitbleef, ben ik naar Tweak gegaan. Op zich prima, alleen wel een wat brak telefonieplatform en ze leverden een niet-zo-fantastische router. Sinds vorig jaar mei zitten we nu weer bij Ziggo en weet je wat gek is: dat bevalt na jaren glasvezel toch weer prima.

Wanneer komt er een glasvezelprovider met een compleet aanbod, waar Ziggo echt bang van gaat worden? Want dat is ze tot nu toe gewoon niet gelukt.
De belangrijkste reden dat ik voor aanmelding glasvezel heb gekozen, is dat ik jaren niets van UPC had gehoord, toen kwam de glasvezel aanmelding.
Heel veel meldingen van UPC, 15 euro korting, per maand, met een jaarcontract, en persoonlijk bezoek met een zakje ....

Mijn nieuwe Vodafone abbo is goedkoper, als UPC, hogere up, goedkopere telefonie, maar inderdaad zonder DVB-c.

Dus concurrentie is zeer belangrijk.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• eymey
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:09:
[...]

Tsja, wat voor jou "een compleet aanbod" is, is voor een ander weer helemaal interessant.

Jij vindt iets blijkbaar pas "een compleet aanbod" als er ook DVB-C bij zit (voor de extra TV's). Maar voor honderdduizenden KPN-klanten die bv. ook al IPTV over xDSL afnemen is het geen compleet non-issue. Die willen alleen veel zenders en leuke diensten.

We zullen het zien wat de resultaten van Vodafone worden.

[ Voor 57% gewijzigd door eymey op 05-02-2014 09:34 ]

• Binnetie
Vanavond heb ik alles eindelijk in gebruik kunnen nemen.
Op mijn TV zowel coax (DVB-C) en IPTV aangesloten. De coax gaat naar boven als de tv daar hangt. De beeldkwaliteit valt me niks niet tegen. Scherp beeld. De animo heb ik nu op 1080i50 staan. Op 1080p50 had ik bij bewegende beelden schokken. 1080i50 is toch de meeste ideale instellen?
Audio staat op Dolby Digital plus (of dat wat uitmaakt?). De zenders zijn toch in 2.0 in plaats van 5.1?

De animo liep wel een keer vast, dan krijg je allerlei gegevens te zien, zoals mac-adres, IP-adres. Daarna gaat hij op zwart en verschijnt het Animo logo weer in beeld... kan gebeuren maar ik blijf het even in de gaten houden.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:17
Mijn ervaring is ook dat 1080i op de Amino beter werkt dan 1080p. Waarschijnlijk kan de Amino het aangeboden signaal (dat volgens mij 1080i is) niet goed genoeg "opwerken". Zo ziet het er ook goed uit.

Inderdaad (nog???) geen Dolby Digital Surround. Zou ik wel graag hebben. Voordeel van Dolby Digital plus (ook al is het 2.0) is wel dat de lip sync op mijn Marantz SR6006 beter is met Dolby Digital plus.

• Barre73
Fiber schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:23:
[...]

Was het maar zo'n feest... :z

Dat kun je niet los bestellen... O-)
Nee, dat snap ik ook. Een internet abonnement is altijd een vereiste. Logisch ook als alles via IP gaat.
Maar binnen de TV pakketten kan je wel een keuze maken. Dat wilde ik duidelijk maken...

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:55
Sinds Ziggo heeft besloten de boel weer ten nadele van de klant te wijzigen ben ik bezig uit te vogelen waar we dan heen kunnen. We hebben reggefibre glas en inmiddels groen licht voor Vodafone glas pakketjes. Een 50 of 100 mbit lijn zou meer dan genoeg moeten zijn, ik maak me alleen 'zorgen' over de tv mogelijkheden.
Mijn meis kijkt graag tv, maar uitgesteld, oftewel, opnemen. Ik zie dat die optie er is voor 5,- per maand, maar kan nergens vinden hoe goed dat werkt. We zijn een Humax PVR gewend en dat werkt best oké, beeld bij Ziggo is prima en zo is televisie van oudsher iets wat bij Ziggo gewoon goed zit. Wat zijn jullie ervaringen bij Vodafone?

- opnemen/afspelen
- beeldkwaliteit
- aanbod
- evt tv kijken op tablet / pc / laptop al mogelijk?

Qua internet:
- pingtijden tbv online gamen
- geleverde apparatuur, kwaliteit en mogelijkheden? Of eigen router gebruiken?
- stabiliteit verbinding

Qua vodafone:
- adequaat oplossen problemen
- snel reageren / goede service
- andere overwegingen, aandeelhouders die meer interesse in geld dan in klanten hebben?

Alles in 1 is voor jaar 1 gunstiger dan los samenstellen door kortingactie zie ik, dus het zou dan een alles in 1 100mbit worden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Binnetie
NiGeLaToR schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 11:46:
Sinds Ziggo heeft besloten de boel weer ten nadele van de klant te wijzigen ben ik bezig uit te vogelen waar we dan heen kunnen. We hebben reggefibre glas en inmiddels groen licht voor Vodafone glas pakketjes. Een 50 of 100 mbit lijn zou meer dan genoeg moeten zijn, ik maak me alleen 'zorgen' over de tv mogelijkheden.
Mijn meis kijkt graag tv, maar uitgesteld, oftewel, opnemen. Ik zie dat die optie er is voor 5,- per maand, maar kan nergens vinden hoe goed dat werkt. We zijn een Humax PVR gewend en dat werkt best oké, beeld bij Ziggo is prima en zo is televisie van oudsher iets wat bij Ziggo gewoon goed zit. Wat zijn jullie ervaringen bij Vodafone?

- opnemen/afspelen
- beeldkwaliteit
- aanbod
- evt tv kijken op tablet / pc / laptop al mogelijk?

Qua internet:
- pingtijden tbv online gamen
- geleverde apparatuur, kwaliteit en mogelijkheden? Of eigen router gebruiken?
- stabiliteit verbinding

Qua vodafone:
- adequaat oplossen problemen
- snel reageren / goede service
- andere overwegingen, aandeelhouders die meer interesse in geld dan in klanten hebben?

Alles in 1 is voor jaar 1 gunstiger dan los samenstellen door kortingactie zie ik, dus het zou dan een alles in 1 100mbit worden.
- opnemen/afspelen geen ervaring mee
- beeldkwaliteit vind ik prima, later komt er een grotere TV (nu 40 inch) op 4 meter van de tv ziet dat er goed uit, geluid zou voor mij wel in Dolby Digital mogen
- aanbod vind ik prima, ik kijk niet zo heel veel tv
- via Vodafone app kan ik ook tv kijken, nog niet geprobeerd. Maar van kennissen weet ik dat dat goed werkt
- ping tijden zijn bij mij 4-6ms, maar is natuurlijk van invloed op veel factoren
- met geleverde apparatuur nog niet zoveel ervaring, ik gebruik nu een eigen router die het perfect doet
- oplossen problemen: deden ze snel. Ik had geen coax-signaal. Na melding was er de volgende dag een monteur. Het order traject bleef wel een beetje steken maar dat is ook goed gekomen. Ik ben denk ik een uitzondering hierin.

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:34:
[...]

Tsja, wat voor jou "een compleet aanbod" is, is voor een ander weer helemaal interessant.

Jij vindt iets blijkbaar pas "een compleet aanbod" als er ook DVB-C bij zit (voor de extra TV's). Maar voor honderdduizenden KPN-klanten die bv. ook al IPTV over xDSL afnemen is het geen compleet non-issue. Die willen alleen veel zenders en leuke diensten.

We zullen het zien wat de resultaten van Vodafone worden.
Natuurlijk is niet iedereen geïnteresseerd in alle mogelijke diensten. Daar gaat het mij niet om. Maar waar de providers (KPN voorop) even aan voorbij gaan, is dat er een heleboel mensen gewoon TV over coax willen hebben, naast IPTV. Natuurlijk keken wij via glasvezel beneden ook alleen IPTV. En als je maar 1 TV hebt, dan is alleen IPTV ook prima. Maar ik heb geen behoefte om 15 of 20 euro per maand uit te geven aan het huren van "kastjes" om op 3 of 4 plaatsen TV te kunnen kijken. Ik heb DVB-C decoders "op voorraad" en in de recentere TV's zitten ze zelfs gewoon ingebouwd.

Verder begrijp ik dus, dat men KPN streams gaat leveren zonder 5.1 geluid. Wat is dan de vooruitgang van "glasvezel" ten opzichte van Ziggo TV met 5.1 over coax? Wel grappig: tot een jaar of 3 geleden hadden wij thuis 2.1 geluid in de woonkamer. Toen ging de subwoofer stuk en hebben we besloten om een 5.1 setje met Blu-ray te kopen en sindsdien genieten we van 5.1 (er wordt ook opvallend veel in 5.1 uitgezonden trouwens). Hebben we eindelijk 5.1, gaan de providers ineens terug naar 2.0. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 13:21 ]

• eymey
Tsja, de vraag is hoe veel mensen er zoals jouw huishouden zullen zijn :).

Bij KPN krijg je sowieso al 2 set top boxen gratis. Los van hoe je IPTV naar de slaapkamer gaat krijgen zijn de huishoudens met max. 2 TV's dus al voorzien.

Blijft dus de vraag hoe groot de groep is die hecht aan coax/dvb-c en hoe veel pijn het een porvider zal doen om die niet te kunnen bedienen. Los van de enorme extra kostenpost die je hebt aan een separate infrastructuur voor een CATV signaal en dvb-c multiplexers.

Er loopt bij Lijbrandt/XMS nu een klantonderzoek onder de abonnees hoe zij TV kijken en radio luisteren, waar ook in wordt geinventariseerd hoe veel mensen echt gebruik maken van het CATV signaal. Ben benieuwd :)

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:24:
Tsja, de vraag is hoe veel mensen er zoals jouw huishouden zullen zijn :).

Bij KPN krijg je sowieso al 2 set top boxen gratis. Los van hoe je IPTV naar de slaapkamer gaat krijgen zijn de huishoudens met max. 2 TV's dus al voorzien.

Blijft dus de vraag hoe groot de groep is die hecht aan coax/dvb-c en hoe veel pijn het een porvider zal doen om die niet te kunnen bedienen. Los van de enorme extra kostenpost die je hebt aan een separate infrastructuur voor een CATV signaal en dvb-c multiplexers.

Er loopt bij Lijbrandt/XMS nu een klantonderzoek onder de abonnees hoe zij TV kijken en radio luisteren, waar ook in wordt geinventariseerd hoe veel mensen echt gebruik maken van het CATV signaal. Ben benieuwd :)
Lijbrandt/XMS is tegenwoordig gewoon KPN (alleen dan onder Telfort-vlag). Ik kan al wel raden wat de uitkomst gaat zijn.... Ik kan al wel raden waarom er ineens een onderzoek gedaan wil worden.... Dat komt gewoon bij KPN vandaan, want daar willen ze DVB-C eruit hebben.

Anyway: mijn tijd zal het wel duren. Bij ons in de buurt is er toch niet meer te krigjen op glas dan 100Mb - IPTV-streams. Heel veel zal ik dus niet gaan missen t.o.v. Ziggo.

• eymey
Lijkt me nogal logisch dat dat bij KPN vandaan komt. Waarom iets houden als er nog slechts een kleine groep is die eraan gehecht is?

Overigens hoop ik stiekem dat nog ontzettend veel mensen er gebruik van maken (want dat doe ik zelf ook). En anders wordt het gewoon opties heroverwegen.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Binnetie schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:42:
Vanavond heb ik alles eindelijk in gebruik kunnen nemen.
Op mijn TV zowel coax (DVB-C) en IPTV aangesloten. De coax gaat naar boven als de tv daar hangt. De beeldkwaliteit valt me niks niet tegen. Scherp beeld. De animo heb ik nu op 1080i50 staan. Op 1080p50 had ik bij bewegende beelden schokken. 1080i50 is toch de meeste ideale instellen?
Audio staat op Dolby Digital plus (of dat wat uitmaakt?). De zenders zijn toch in 2.0 in plaats van 5.1?
De animo liep wel een keer vast, dan krijg je allerlei gegevens te zien, zoals mac-adres, IP-adres. Daarna gaat hij op zwart en verschijnt het Animo logo weer in beeld... kan gebeuren maar ik blijf het even in de gaten houden.
Die problemen heb ik al vanaf dag 1 en krijg ik maar niet opgelost. Ook hier nog regelmatig het issue dat de Amino niet aan wil. Nieuwe AB gehad, nieuwe Amino maar niets helpt.
(overigens heb ik ook wel wat exotische probleempjes met mn TV en m`n kleine meid ( :D :'( :D ) gehad al lijkt me het probleem van een niet startende Amino niet aan de TV ligt. T zelfde geld voor die zwarte schermen met alle info)
Ik denk dat ik er vanaaf maar een mailtje aan waag of ik niet de Entone kan krijgen, begin het wel een beetje beu te worden.

I am the great Cornholio!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-12 18:06

TRaSH

koffie ?

Mijn buren 2 huizen verderop hebben glas via KPN.
Vind de tv kwaliteit echt tegenvallen als je dat vergelijkt met Ziggo.
We konden het mooi uit testen omdat ze Ziggo nog niet opgezegd hadden.
Dit was op een 42 inch tv.
Als je KPN ging vergelijken met digitenne zag je weinig verschil met kwaliteit scherpte van het beeld.
Wij hebben meerdere tv's in huis en iedereen wil natuurlijk in HD kijken.
Liefst zonder extra kastje.
Nadeel bij glas als alle tv s aanstaan gaat het internet langzamer worden als je een 100mbit pakket hebt.
Zelf heb ik ook nog een alles in 1 van Ziggo en ben nog steeds aan het rondkijken wat te doen.
Een hogere upload zou ik wel fijn vinden.
Vandaar dat ik naar de optie van tv via kabel en internet via glas voor de hogere upload zonder verlies van snelheid als meerdere tv's aan staan als ik volledig naar glas zou gaan.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• eymey
Ik zie meer mensen het vergelijk maken tussen KPN Digitenne en de beeldkwaliteit van glasvezel. Als je daar nauwelijks verschil tussen ziet, dan heb je IMHO echt iets heel erg verkeerd ingesteld staan (set top box toevallig nog op 720p of 576i wat bij de KPN boxen het geval kan zijn?)

KPN IPTV is echt wel een heel pak beter dan digitenne. Kan ook niet anders met (bij SD) h.264 bij 3-4 mbit voor IPTV en mpeg2 bij 3-4 mbit voor Digitenne.

Dus graag wel vergelijken bij dezelfde output settings van de set top box (1080i) en ook precies zelfde instellingen van de HDMI ingangen van de TV.

Dat het minder goed is dan bij Ziggo of UPC staat buiten kijf, maar de kwaliteit ligt absoluut dichter in de buurt bij de kabel dan bij Digitenne.

En dat het internet langzamer wordt is in nieuw aan te leggen gebieden een 0 issue geworden en in de loop van dit jaar ook in steeds meer oude gebieden door de upgrade naar gigabit.

Overigens is in het nieuwe Vodafone aanbod internet only best interessant.

Verwijderd

TRaSH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:36:
[...]
Vandaar dat ik naar de optie van tv via kabel en internet via glas voor de hogere upload zonder verlies van snelheid als meerdere tv's aan staan als ik volledig naar glas zou gaan.
Als het je het geld waard is, kun je dat doen. Maar reken er gerust op, dat je minimaal 10 euro per maand extra kwijt bent. Je loopt namelijk de korting voor "triple play" mis bij allebei je providers.

Misschien mis ik het punt helemaal hoor, maar wat glas mij op dit moment kan bieden:

Achteruitgang:

- Geen DVB-C meer
- Geen analoge RTV meer
- Mindere beeldkwaliteit dan ik nu heb bij Ziggo
- Geen 5.1 geluid meer
- Maximaal 100Mb down minus de door IPTV verbruikte bandbreedte

Vooruitgang:

- Hogere upload
- Iets lagere latency

Sorry, maar ik ben niet onder de indruk. Zelfs ten opzichte van mijn eerste glasabonnement bij XMS zou ik er op achteruit gaan, als ik weer naar glas zou gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 15:15 ]

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
MetaFrame schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:16:
[...]

Die problemen heb ik al vanaf dag 1 en krijg ik maar niet opgelost. Ook hier nog regelmatig het issue dat de Amino niet aan wil. Nieuwe AB gehad, nieuwe Amino maar niets helpt.
"niet aan wil" klinkt meer alsof je amino niet reageert op de afstandbediening. Gaat hij echt "niet aan" .. of zie je een zwart scherm? Zie je wel aan het rode lampje dat hij IR signalen ontvangt?

Probeer anders eens het volgende: Als hij niet aan wil -> even een WC rolletje voor de Amino houden en de 'STB ON" knop indrukken op de afstandbediening terwijl je de AB in de ene kant van de WC rol steekt en de andere kant van de WC rol tegen de Amino drukt. Daarmee voorkom je dat door reflecterende oppervlakten 'achtergrond' signalen het signaal verstoren.
T zelfde geld voor die zwarte schermen met alle info)
Zwarte schermen met alle info??

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

denan schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:14:
[...]

"niet aan wil" klinkt meer alsof je amino niet reageert op de afstandbediening. Gaat hij echt "niet aan" .. of zie je een zwart scherm? Zie je wel aan het rode lampje dat hij IR signalen ontvangt?
[...]
Jazeker, de amino reageerd op de AB. Het rode lampje knipert dan. Maar aan gaan ho maar, al ga ik er 2 cm met de AB vanaf. Dit probleem loopt dus nog steeds, ook na het vervangen van de Amino en AB.
Zwarte schermen met alle info??
Ik quote mijzelf:
MetaFrame schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:05:
Gaan we weer, rot amino:
[afbeelding]
[afbeelding]
Begin de wazige problemen en uiterst trage uitzending gemist (NPO) wel onwijs zat te worden.
Gaat geen dag voorbij of ik word wel op mn werk gebeld dat het weer eens niet werkt of een of andere wazige melding krijg.

Zucht...

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij ons kan er inmiddels ook overgestapt worden naar glas.

Een collega wees me erop dat je wanneer je glasvezel via vodafone thuis hebt je korting kunt krijgen op je mobiele abonnement. Kan een van jullie dit bevestigen?
En zo ja, hoeveel is die korting?
Mijn vriendin en ik hebben beiden een vodafone mobiel abonnement van +/- 30 euro per maand.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

cypher21 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:43:

Een collega wees me erop dat je wanneer je glasvezel via vodafone thuis hebt je korting kunt krijgen op je mobiele abonnement. Kan een van jullie dit bevestigen?
Mijn vriendin en ik hebben beiden een vodafone mobiel abonnement van +/- 30 euro per maand.
Oh das intressant aangezien ik 2x 50,- mag aftikken aan VF voor mobiele diensten :+

• Barre73
cypher21 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:43:

Ik had er nog niet van gehoord maar is het niet logischer dat je dan Vodafone (mobiel) zelf belt om dat te vragen?

• cypher21
Ik heb vodafone al gebeld, voor info over het glasvezel abonnement aangezien het bij ons nog niet 100% zeker is of alles door gaat.

Zij gaf me als tip terug te bellen als ik het abonnement neem en de boel doorgaat en is aangesloten om dan korting op het mobiele abonnement te vragen.

Geen idee waar ik op moet rekenen qua korting, dus hoopte dat er hier mensen waren die dit al hadden :)

die nieuwe abonnementen lonen voor mij iig wel de moeite. Tik nu €60 per maand af aan UPC, en voor dat zelfde geld zou ik een 500/500 pakket bij vodafone hebben.
Maar liefst met iets meer korting :P

• Fiber

Fiber

TRaSH schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:36:
Mijn buren 2 huizen verderop hebben glas via KPN.
Vind de tv kwaliteit echt tegenvallen als je dat vergelijkt met Ziggo.
We konden het mooi uit testen omdat ze Ziggo nog niet opgezegd hadden...
Vodafone en Telfort etc. geven betere beeldkwaliteit dan KPN etc... :)

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:11:
[...]

Zelfs ten opzichte van mijn eerste glasabonnement bij XMS zou ik er op achteruit gaan, als ik weer naar glas zou gaan.
Telfort en wellicht nog wel een paar andere providers bieden nog steeds wel Analoog en DVB-C over de glasvezel aan. Dus dat is geen argument tegen glasvezel maar specifiek tegen Vodafone en andere providers die dat niet meer bieden...

Maar niemand dwingt je toch om naar glasvezel te gaan...? Waarom overweeg je het eigenlijk als je prima bij Ziggo zit...? Weinig mis met Ziggo hoor, behalve de upload. Glas gaat vast ooit wel een keer veel beter worden dan kabel, maar dat gaat waarschijnlijk nog wel een paar jaar of meer duren.

[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 05-02-2014 17:28 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

cypher21 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:05:
Geen idee waar ik op moet rekenen qua korting, dus hoopte dat er hier mensen waren die dit al hadden :)
Laat je t ff weten? :)

• cypher21
Als ik het weet uiteraard, maar dat is nog niet zeker, en kan nog wel even duren.

Moest terug bellen wanneer ik was aangesloten, alleen ik weet nog niet 100% zeker OF ik glas neem, en als ik het neem wanneer ik dit krijg :P

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:11:
[...]

Als het je het geld waard is, kun je dat doen. Maar reken er gerust op, dat je minimaal 10 euro per maand extra kwijt bent. Je loopt namelijk de korting voor "triple play" mis bij allebei je providers.

Misschien mis ik het punt helemaal hoor, maar wat glas mij op dit moment kan bieden:

Achteruitgang:

- Geen DVB-C meer
- Geen analoge RTV meer
- Mindere beeldkwaliteit dan ik nu heb bij Ziggo
- Geen 5.1 geluid meer
- Maximaal 100Mb down minus de door IPTV verbruikte bandbreedte

Vooruitgang:

- Hogere upload
- Iets lagere latency

Sorry, maar ik ben niet onder de indruk. Zelfs ten opzichte van mijn eerste glasabonnement bij XMS zou ik er op achteruit gaan, als ik weer naar glas zou gaan.
Beetje vreemd, je vindt een hoge download wel belangrijk en een hoge upload niet?
Wat heb je liever, een 100 Mbits download en 10 Mbits upload of een 50 Mbits download en 50 Mbits upload om maar iets te noemen.

Het enige punt van belang is momenteel het ontbreken van 5.1 geluid.
Als dat op glas is opgelost ben ik blij.
DVB-C inclusief alles daarover in HD zou ideaal zijn, maar dit kan niet gerealiseerd worden.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:16:
Op de A140 zit een coax aansluiting (eigenlijk 2) maar dat is voor ozver ik weet alleen voor doorvoer. Een beetje zoals je vroeger je video recorder kon aanlsuiten.
Het is iig niet om DVB-C te decoden en ik heb het nog nooit gebruikt...

/edit:
linkje, derde foto in de slide show. Uit de tekst onder 'technical specification' begrijp ik dat 'ie inderdaad een RF signaal kan uitsturen. Zou betekenen dat je er iptv mee kan zien op een analoge tv.
Dat werkt idd. Alleen is de kwaliteit zodanig dat Digitenne er als een HD walhalla uit gaat zien :')
Wilde het in het begin gebruiken voor de HDD recorder maar dat bleek compleet zinloos zo slecht ... Of Dummy1 moet er op mysterieuze wijze wel goede kwaliteit uit krijgen?
Nu is ie via de scart verbonden maar wordt eigenlijk nooit meer gebruikt :$

• cypher21
HoppyF schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 18:13:
[...]

Beetje vreemd, je vindt een hoge download wel belangrijk en een hoge upload niet?
Wat heb je liever, een 100 Mbits download en 10 Mbits upload of een 50 Mbits download en 50 Mbits upload om maar iets te noemen.

Het enige punt van belang is momenteel het ontbreken van 5.1 geluid.
Als dat op glas is opgelost ben ik blij.
DVB-C inclusief alles daarover in HD zou ideaal zijn, maar dit kan niet gerealiseerd worden.
Download vind ik ook veel belangrijker dan upload. Zie er wel wat voordelen in zoals VPN of streamen vanaf mijn thuis-nas.
Weet alleen niet hoe Vodafone daarmee om gaat als je geen server mag draaien. Wordt een NAS gezien als server?

• Barre73
Ik lees nu al een tijdje een gerucht over het niet mogen draaien van een eigen server bij Vodafone (in het nieuwe pakket). Waar komt dat gerucht vandaan?

Hier: https://www.vodafone.nl/_...thuis_28_januari_2014.pdf

staan alle voorwaarden geldig voor abonnementen geldig vanaf 28-01-2014 (toen het nieuwe pakket aangeboden werd) en ik kan het echt helemaal nergens vinden.

• Fiber

Fiber

apis29 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:03:
[...] Dat werkt idd. Alleen is de kwaliteit zodanig dat Digitenne er als een HD walhalla uit gaat zien :')
Wilde het in het begin gebruiken voor de HDD recorder maar dat bleek compleet zinloos zo slecht ... Of Dummy1 moet er op mysterieuze wijze wel goede kwaliteit uit krijgen?
Nu is ie via de scart verbonden maar wordt eigenlijk nooit meer gebruikt :$
Is waarschijnlijk ook bedoeld voor tv's die zo oud en/of goedkoop zijn dat ze zelfs geen scart hebben... O-)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

cypher21 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:16:
[...]

Download vind ik ook veel belangrijker dan upload. Zie er wel wat voordelen in zoals VPN of streamen vanaf mijn thuis-nas.
Weet alleen niet hoe Vodafone daarmee om gaat als je geen server mag draaien. Wordt een NAS gezien als server?
Mja, wat is een server.
NAS lijkt me niet, als je zo nu en dan eens wat heen en weer stuurt. Maar het moet niet zo zijn dat je 24/7 je 100mbit lijn voltrekt.

• Barre73
Voor wie nog meer niet zo goed uit de nieuwe site wijs kan worden:

https://www.vodafone.nl/_...thuis_28_januari_2014.pdf

Is een stuk duidelijker volgens mij.

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:12
Hoe ziet zo'n (extra) "Interactieve TV Box" er eigenlijk uit? Moet deze dicht bij mijn TV (op de eerste verdieping) worden gemonteerd, of kan ik gewoon een nieuwe kabel naar de eerste verdieping trekken en de laatste 3 meter overbruggen met coax?

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:43:
[...]

Is waarschijnlijk ook bedoeld voor tv's die zo oud en/of goedkoop zijn dat ze zelfs geen scart hebben... O-)
Ondanks de bejaarde tv is het beeld en geluid via de Animo niet te pruimen. Overigens geld dit ook voor de radio. Daarom ben ik al blij dat ik ook nog dus coax heb en dus goed beeld op tv en geluid op radio.

Feitelijk te gek voor woorden maar is niet anders.

• odo966
  • Laatst online: 20-12 09:40
Barre73 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:43:
Ik lees nu al een tijdje een gerucht over het niet mogen draaien van een eigen server bij Vodafone (in het nieuwe pakket). Waar komt dat gerucht vandaan?

Hier: https://www.vodafone.nl/_...thuis_28_januari_2014.pdf

staan alle voorwaarden geldig voor abonnementen geldig vanaf 28-01-2014 (toen het nieuwe pakket aangeboden werd) en ik kan het echt helemaal nergens vinden.
Enige bron die voorbij heb zien komen zijn de vergelijkingssites als www.eindelijkglasvezel.nl en www.breedbandwinkel.nl (zie bv. Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel"). In de specs van een Vodafone abo staat daar bij "eigen server toegestaan" een rood kruisje, waar er bij de meeste andere providers wel een groen vinkje lijkt te staan, tja... In die pdf van Algemene Voorwaarden zie ik bij secties 10.1a en 10.12 wel dingen die er in de buurt komen, maar meer in de sfeer van fair use dan dat servers helemaal niet toegestaan zouden zijn. Er wordt verwezen naar een fair use policy die "op vodafone.nl" te vinden zou zijn, maar die heb ik nog niet makkelijk kunnen vinden.

• Barre73
prutksy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:24:
Hoe ziet zo'n (extra) "Interactieve TV Box" er eigenlijk uit? Moet deze dicht bij mijn TV (op de eerste verdieping) worden gemonteerd, of kan ik gewoon een nieuwe kabel naar de eerste verdieping trekken en de laatste 3 meter overbruggen met coax?
Euh... die box is de decoder die je moet bedienen om de zenders op je TV te kunnen kijken. Die zal dus bij je TV moeten staan lijkt me zo. Of je moet heel creatief met de afstandsbediening worden?

En coax wordt 'em ook niet. Het is een IPTV signaal en de verbinding tussen de "box"en je TV dient HDMI of Scart te zijn. Uiteraard heeft HDMI de voorkeur gezien het HD gedeelte.

Als je wil weten hoe het er uit ziet:
Versie zonder harde schijf recorder: http://www.entone.com/ass...tasheet%20(v3_0413EU).pdf

Met harde schijf recorder:
http://www.entone.com/ass...tasheet%20(v3_1013EU).pdf

• Barre73
odo966 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:46:
[...]

Enige bron die voorbij heb zien komen zijn de vergelijkingssites als www.eindelijkglasvezel.nl en www.breedbandwinkel.nl (zie bv. Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel"). In de specs van een Vodafone abo staat daar bij "eigen server toegestaan" een rood kruisje, waar er bij de meeste andere providers wel een groen vinkje lijkt te staan, tja... In die pdf van Algemene Voorwaarden zie ik bij secties 10.1a en 10.12 wel dingen die er in de buurt komen, maar meer in de sfeer van fair use dan dat servers helemaal niet toegestaan zouden zijn. Er wordt verwezen naar een fair use policy die "op vodafone.nl" te vinden zou zijn, maar die heb ik nog niet makkelijk kunnen vinden.
Ik zal eens gaan informeren waar eindelijkglasvezel.nl die info vandaan heeft dat het niet toegestaan zou zijn...

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:34:
[...]

Ondanks de bejaarde tv is het beeld en geluid via de Animo niet te pruimen. Overigens geld dit ook voor de radio. Daarom ben ik al blij dat ik ook nog dus coax heb en dus goed beeld op tv en geluid op radio.

Ondanks? Of dankzij?

Is de TV echt zo bejaard dat er ook geen Scart op zit? Want dan mag je eigenlijk toch ook niet verwachten dat 'ie goed kan omgaan met het signaal dat er uit die Amino komt.

• MJLJO
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-08-2022
vreemde vind ik nu dat mijn postcode zegt dat VF niet mer beschikbaar is terwijl dit met de oude pakketten wel zo was. hoop wel dat ze mijn wijkpop upgraden want wil 500/500. hangt hier nog een packetfront 100MB.

[ Voor 28% gewijzigd door MJLJO op 05-02-2014 22:05 ]

• Fiber

Fiber

prutksy schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:24:
Hoe ziet zo'n (extra) "Interactieve TV Box" er eigenlijk uit? Moet deze dicht bij mijn TV (op de eerste verdieping) worden gemonteerd,
Ja, maar niet zo zeer monteren, als wel er op onder of naast zetten... Google eens op het woord settopbox...
of kan ik gewoon een nieuwe kabel naar de eerste verdieping trekken en de laatste 3 meter overbruggen met coax?
Nee.

(Als je nou vroeg of dat zou kunnen met een HDMI kabel en een alternatieve rf remote dan was het antwoord wellicht wat gecompliceerder...)

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:34:
[...] Ondanks de bejaarde tv is het beeld en geluid via de Animo niet te pruimen. Overigens geld dit ook voor de radio. Daarom ben ik al blij dat ik ook nog dus coax heb en dus goed beeld op tv en geluid op radio.

Ik denk dat dit meer aan je andere apparaten ligt dan aan de Amino... Of je hebt hem verkeerd aangesloten.

Coax verbindingen trek je rechtstreeks uit de NTU ('Modem'). In principe niet uit de Amino, al zit hij er inderdaad soms nog wel op, maar dat is alleen voor noodgevallen. Je sluit je muis en toetsenborden toch ook niet meer aan over PS/2...?

• Fiber

Fiber

odo966 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:46:
[...] Enige bron die voorbij heb zien komen zijn de vergelijkingssites als www.eindelijkglasvezel.nl en www.breedbandwinkel.nl (zie bv. Verwijderd in "Vodafone Thuis via Glasvezel"). In de specs van een Vodafone abo staat daar bij "eigen server toegestaan" een rood kruisje, waar er bij de meeste andere providers wel een groen vinkje lijkt te staan, tja...
Die sites zijn wel handig, maar kloppen ook lang niet altijd helemaal precies. Als dat de bron is dan lijkt het mij eerder een foutje. :)

Hoop drukte om niks dus.

• NiGeLaToR
Binnetie schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:23:
[...]

- opnemen/afspelen geen ervaring mee
- beeldkwaliteit vind ik prima, later komt er een grotere TV (nu 40 inch) op 4 meter van de tv ziet dat er goed uit, geluid zou voor mij wel in Dolby Digital mogen
- aanbod vind ik prima, ik kijk niet zo heel veel tv
- via Vodafone app kan ik ook tv kijken, nog niet geprobeerd. Maar van kennissen weet ik dat dat goed werkt
- ping tijden zijn bij mij 4-6ms, maar is natuurlijk van invloed op veel factoren
- met geleverde apparatuur nog niet zoveel ervaring, ik gebruik nu een eigen router die het perfect doet
- oplossen problemen: deden ze snel. Ik had geen coax-signaal. Na melding was er de volgende dag een monteur. Het order traject bleef wel een beetje steken maar dat is ook goed gekomen. Ik ben denk ik een uitzondering hierin.
Dank voor je reactie! Tv toch helaas nog slag minder dan KPN iTV, hoop dat dit binnenkort toch eens wordt opgelost - is voor ons toch wel belangrijk(er). Internet goed heb ik wel vertrouwen in.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• eymey
NiGeLaToR schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:54:
[...]

Dank voor je reactie! Tv toch helaas nog slag minder dan KPN iTV, hoop dat dit binnenkort toch eens wordt opgelost - is voor ons toch wel belangrijk(er). Internet goed heb ik wel vertrouwen in.
Uit de eerdere DVB-C problemen van Binnetie maak ik op dat hij nog op de KPN ITNS propositie zit.

Ik snap wat dat betreft niet helemaal wat je bedoelt met "TV toch helaas een slag minder dan KPN iTV".

TV bij alle KPN ITNS proposities is juist een slag -beter- dan KPN. Je krijgt voor HD namelijk HD+ streams die echt beter zijn dan de HD-streams die KPN zelf nog bij haar eigen product aanbiedt.

• Fiber

Fiber

eymey schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:12:
[...]

TV bij alle KPN ITNS proposities is juist een slag -beter- dan KPN. Je krijgt voor HD namelijk HD+ streams die echt beter zijn dan de HD-streams die KPN zelf nog bij haar eigen product aanbiedt.
Klopt.

Maar wellicht zijn de interactieve mogelijkheden bij KPN nog een tikkie beter en/of uitgebreider...? Iets anders kan ik ook niet verzinnen.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:02
Fiber schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:52:
[...]

Die sites zijn wel handig, maar kloppen ook lang niet altijd helemaal precies. Als dat de bron is dan lijkt het mij eerder een foutje. :)

Hoop drukte om niks dus.
Als je snel de algemene voorwaarden door spit kan je zien dat er niks staat over het niet gebruiken van een server, mail server, of iets in die richting.
Enige wat expliciet gemeld staat is dat je de verbinding niet continue open mag laten staan (telefooncentrale en/of babyfoon) en dat je je hebt te houden aan de "fair-use policy".

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 17:25:
[...]

Telfort en wellicht nog wel een paar andere providers bieden nog steeds wel Analoog en DVB-C over de glasvezel aan. Dus dat is geen argument tegen glasvezel maar specifiek tegen Vodafone en andere providers die dat niet meer bieden...

Maar niemand dwingt je toch om naar glasvezel te gaan...? Waarom overweeg je het eigenlijk als je prima bij Ziggo zit...? Weinig mis met Ziggo hoor, behalve de upload. Glas gaat vast ooit wel een keer veel beter worden dan kabel, maar dat gaat waarschijnlijk nog wel een paar jaar of meer duren.
Waarom ik het overweeg? Simpel. Ik hoor en lees verhalen over Vodafone Thuis. Kennissen van ons hebben het ook en die gaven aan, dat ze erg tevreden waren en dat ook DVB-C goed werkte enzo. Maar die hebben dus het oude aanbod. Toen bekend werd, dat Vodafone ook bij ons ging leveren, wekte dat mijn interesse.

Maargoed. Laten we deze discussie maar stoppen. Is hier redelijk offtopic en het is mij inmiddels wel duidelijk dat Vodafone Thuis niet geschikt is voor ons.

• NiGeLaToR
eymey schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:12:
[...]

Uit de eerdere DVB-C problemen van Binnetie maak ik op dat hij nog op de KPN ITNS propositie zit.

Ik snap wat dat betreft niet helemaal wat je bedoelt met "TV toch helaas een slag minder dan KPN iTV".

Hmm, dan heb ik geen idee waar het over gaat blijkbaar - wat krijg je dan als je nu glasvezel van VF neemt? En hoe verhoudt zich dat tov tv van Ziggo?

• eymey
Ik zou zeggen, bel daar gewoon Vodafone over op. Mensen die al eerder besteld hebben (nog de oude pakketten) en nu geleverd krijgen, die krijgen dus gewoon de (oude) KPN ITNS propositie.

Het nieuwe zal overigens qua beeldkwaliteit gelijk zijn aan KPN iTV, aangezien dezelfde streams worden gebruikt.

Wat natuurlijk verder nog in het midden laat hoe de totaal ervaring zal zijn (want daar speelt de settopbox en andere interactieve diensten ook een rol).

• eymey
Fiber schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:48:
[...]

Klopt.

Maar wellicht zijn de interactieve mogelijkheden bij KPN nog een tikkie beter en/of uitgebreider...? Iets anders kan ik ook niet verzinnen.
De interactieve mogelijkheden bij het huidige KPN iTV vind ik niet veel beter dan op de Amino's van KPN ITNS.

In totaal vind ik de 'ervaring' op de Amino's nog steeds een pak beter.

• NiGeLaToR
Zal ze bellen, maar het zou mij verbazen als ik een ander antwoord kreeg dan - ja nou meneer NiGeLaToR, de ervaring bij ons is fan-tas-tisch! :+ thx zover, zal verder 's googlen op de afkortingen ;)

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:02
Collega heeft het besteld na de wijziging, die krijgt nu het nieuwe pakket met oplever datum van 1 April.
Mocht je dus voor de wijziging gebeld hebben, dan krijg je waarschijnlijk het 'oude' pakket.

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:12
Barre73 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:53:
[...]
Euh... die box is de decoder die je moet bedienen om de zenders op je TV te kunnen kijken. Die zal dus bij je TV moeten staan lijkt me zo. Of je moet heel creatief met de afstandsbediening worden?

En coax wordt 'em ook niet. Het is een IPTV signaal en de verbinding tussen de "box"en je TV dient HDMI of Scart te zijn. Uiteraard heeft HDMI de voorkeur gezien het HD gedeelte.
HDMI was me inderdaad later ook te binnen geschoten. Maar goed, ideaal is dit niet. De TV op de slaapkamer hang nu bij het voeteneind van mij bed aan de muur. Daar past (wil ik) geen settopbox hebben hangen.
Helaas heeft die Kamai 510 geen RF afstandsbediening.

• Fiber

Fiber

Die STB kan wellicht ook op je nachtkastje... Heb je gelijk een klokje en/of wekker... :z

[ Voor 37% gewijzigd door Fiber op 06-02-2014 12:28 ]

• odo966
https://twitter.com/Kabel...status/431329996594872320

Stichting Kabelnet Veendam heeft BBC 3 HD en BBC 4 HD toegevoegd, voor zover ik weet als eerste Nederlandse aanbieder. Misschien ook iets voor Vodafone binnenkort? Ik noem Vodafone aangezien ze op UPC na zo'n beetje de enige zijn die BBC 2 HD überhaupt al voert, de rest lijkt het voldoende te vinden om alleen BBC 1 HD te hebben en de rest in SD-only.

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:47:
[...]

Ik denk dat dit meer aan je andere apparaten ligt dan aan de Amino... Of je hebt hem verkeerd aangesloten.

Coax verbindingen trek je rechtstreeks uit de NTU ('Modem'). In principe niet uit de Amino, al zit hij er inderdaad soms nog wel op, maar dat is alleen voor noodgevallen. Je sluit je muis en toetsenborden toch ook niet meer aan over PS/2...?
Mijn coax komen vanaf het modem hoor? Maar voor mijn reactie was er een korte discussie of je ook op de Animo coax kon aansluiten. En dat heb ik geprobeerd en zodoende mijn opmerking.

• odo966
MJLJO schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 22:03:
vreemde vind ik nu dat mijn postcode zegt dat VF niet mer beschikbaar is terwijl dit met de oude pakketten wel zo was. hoop wel dat ze mijn wijkpop upgraden want wil 500/500. hangt hier nog een packetfront 100MB.
Hetzelfde hier, als ik een 50 of 100 Mbit pakket kies zegt de VF site:

"Glasvezel wordt in jouw buurt momenteel aangelegd, maar het kan nog even duren voordat het klaar is."

MAAR, als ik voor de gein een 500 Mbps pakket kies, krijg ik:

"Je kunt op dit adres geen 500 Mbps ontvangen. Je kunt wel kiezen voor een pakket met maximaal 100 Mbps aan internet snelheid."

Dus dat is al inconsistent, en inderdaad het oude Vodafone was hier ook gewoon beschikbaar. Het is wel een oorspronkelijk WGDO-gebied, en het oude Vodafone gebruikte WGDO, maar het nieuwe Vodafone wat ik hier gelezen heb niet (WBA?). Dus dat zou het nog kunnen zijn. Maar volgens mij is hier inmiddels ook bv. KPN glasvezel beschikbaar, dus dan zou Vodafone nieuwe stijl over WBA toch ook moeten kunnen?

• Fiber

Fiber

Bel ze eens op. Lijkt me eenvoudiger.

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Gisteren een mail gestuurd naar VF , ik heb nog het oude pakket met analoge tv ( en DVB-c) erbij naast het digitale signaal via de Amino.
Ik heb gevraagd of de oude pakketten ook per 1 april veranderd zouden worden en het analoge signaal zou verdwijnen.
Ik werd vanmorgen al teruggebeld en kreeg als antwoord dat de oude pakketten nog tot eind van het jaar zo blijven en dat dan ook het analoge signaal en DVB-C zouden verdwijnen.
We krijgen van tevoren bericht over hoe en wat en eventueel kabels opgestuurd om een 2e tv aan te sluiten , voordat ik kon vragen of we dan ook een 2e Amino gratis erbij kregen werd de verbinding verbroken.
Ik heb nog 2 tv's meer in huis die normaal op het dvb-c signaal draaien , als ik daarvoor dus 2 ontvangers moet huren ben ik weer 10 euro meer kwijt.Ik kan hiermee accoord gaan of naar een andere provider gaan die nog wel het andere signaal levert en de vraag is dan hoelang gaat die dat dan nog leveren want ze willen uiteindelijk allemaal naar IPTV.
Wat ik ook wilde weten en waar men mij geen antwoord op kon geven of de tv pakketten zoals ze volgens het nieuwe systeem worden aangeboden ook voor ons gaan werken.
Het gaat mij namelijk om Syfy Channel en History Channel , die zitten nu nog niet in mijn extra tv pakket zoals ik hem nu heb maar wel in de nieuwe .

Mijn dvb-c signaal werkte een paar dagen niet en men heeft vandaag het modem gewisseld zodat ik weer overal tv kan kijken.
Wat ik nog wel wil weten is het volgende :
Het modem heeft 4 uitgangen ( UTP) 1 ervan gaat naar mijn router voor de pc's hier en 1 ervan zit aan de Amino , hoe gaat dat als je meerdere Amino's aan wil sluiten ?
Gaat dit via deze uitgangen of via 1 uitgang en dan naar een switch en vervolgens naar de Amino's ?

[ Voor 14% gewijzigd door CasaDude op 06-02-2014 16:40 ]

• Fiber

Fiber

CasaDude schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:35:
Gisteren een mail gestuurd naar VF , ik heb nog het oude pakket met analoge tv ( en DVB-c) erbij naast het digitale signaal via de Amino.
Ik heb gevraagd of de oude pakketten ook per 1 april veranderd zouden worden en het analoge signaal zou verdwijnen.
Ik werd vanmorgen al teruggebeld en kreeg als antwoord dat de oude pakketten nog tot eind van het jaar zo blijven en dat dan ook het analoge signaal en DVB-C zouden verdwijnen...
Daar zullen een hoop mensen niet blij van worden... O-)
Wat ik nog wel wil weten is het volgende :
Het modem heeft 4 uitgangen ( UTP) 1 ervan gaat naar mijn router voor de pc's hier en 1 ervan zit aan de Amino , hoe gaat dat als je meerdere Amino's aan wil sluiten ?
Gaat dit via deze uitgangen of via 1 uitgang en dan naar een switch en vervolgens naar de Amino's ?
Het laatste, met een switch. Mag de goedkoopste Sweex zijn...

Edit:

Zo is het nu. Maar in de nieuwe situatie krijg je ook een ander modem (DrayTec en je Amino's doen het ook niet meer... O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 06-02-2014 16:54 ]

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

DaveD1109 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 08:06:
[...]

Kan je 2 programma's opnemen en dan een derde zender bekijken? Of moet je dan op een van de zenders blijven waar je aan het opnemen bent?
Nee, ik kan een andere zender bekijken naast de 2 zenders waarop ik opneem.

TestBlog.nl

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Fiber schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:27:
Die STB kan wellicht ook op je nachtkastje... Heb je gelijk een klokje en/of wekker... :z
De nieuwe Entone wil je niet bij je voeteneind hebben staan, dan slaap je niet.

Voor de rest, Vodafone Glas beeld is imo hetzelfde als dat van KPN Iptv.

TestBlog.nl

• Barre73
Dat laatste hadden een boel mensen liever niet gehoord denk ik....

Pagina: 1 ... 36 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.