Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.883 views

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Tsja, dat gold een paar jaar terug ook toen de eerste TV's met CI+ en ingebouwde DVB-C werden geintroduceerd.

Mensen die kort daarvoor nog een mooie nieuwe TV hadden gekocht en daar nog een mediabox aan moesten hangen hebben toen waarschijnlijk ook gedacht: "Komen ze nu mee, een TV waar dat kastje niet meer nodig is".

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:08
eymey schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:12:
Tsja, dat gold een paar jaar terug ook toen de eerste TV's met CI+ en ingebouwde DVB-C werden geintroduceerd.

Mensen die kort daarvoor nog een mooie nieuwe TV hadden gekocht en daar nog een mediabox aan moesten hangen hebben toen waarschijnlijk ook gedacht: "Komen ze nu mee, een TV waar dat kastje niet meer nodig is".
Dat zijn er niet zo veel, ik ken ze tenminste niet. De meeste mensen zijn over gegaan van analoog naar digitaal toen DVB-C al beschikbaar was... Bijna iedereen die ik ken, heeft de afgelopen 1,5-2 jaar wel een HD tv gekocht met DVB-C. Blijft daarom wel jammer/ achteruitgang voor veel mensen....

Het mooie is wel dat Vodafone nu ook alleen internet aanbied... Denk dat er meer mensen zullen zijn die weer gaan afstappen van die alles in één pakketten en TV gewoon zullen afnemen bij de kabelboer en internet bij glasvezel. Ik overweeg dat in elk geval wel.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:35
Nuevocasa schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:21:
[...]

Dat zijn er niet zo veel, ik ken ze tenminste niet. De meeste mensen zijn over gegaan van analoog naar digitaal toen DVB-C al beschikbaar was... Bijna iedereen die ik ken, heeft de afgelopen 1,5-2 jaar wel een HD tv gekocht met DVB-C. Blijft daarom wel jammer/ achteruitgang voor veel mensen....

Het mooie is wel dat Vodafone nu ook alleen internet aanbied... Denk dat er meer mensen zullen zijn die weer gaan afstappen van die alles in één pakketten en TV gewoon zullen afnemen bij de kabelboer en internet bij glasvezel. Ik overweeg dat in elk geval wel.
We kunnen de conclusie wel trekken dat DVB-C in HD het niet gaat worden omdat het om allerlei redenen die hier al genoemd zijn, niet kan.
Dan liever wat minder betalen per maand en de settopbox voor lief nemen.
Wel moet de kwaliteit van het beeld en geluid omhoog omdat je er anders niet op vooruit gaat.

Er is nog een belangrijke reden dat glasvezelaanbieders moeten oppassen.
http://www.nu.nl/tech/368...stellen-concurrentie.html

Als de kabelaars hun kabel inderdaad moeten gaan openstellen wordt de concurrentie alleen maar groter en zal glas zich echt moeten gaan bewijzen door onderscheidend te zijn.

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
Nuevocasa schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:11:
[...]

Dat geloof ik graag, maar dan moet je ook weer nieuwe TV's kopen waarschijnlijk... Heb net 2 nieuwe dure LED TV's en ben niet van plan om daar extra kastjes aan te gaan hangen, laat staan die te vervangen binnen een paar jaar... In de woonkamer zou eventueel nog wel kunnen, maar ideaal is het niet. Daarom was de combi met DVB-C ideaal.
dat begrijp ik. Maar de ontwikkelen gaan erg snel. Zie het met de smart phone. 3 jaar geleden kon je er wat met internet doen en wat kleine toepassingen erop draaien. Tegenwoordig is het een kleine zak computer.

Dus over enkele jaren heb je geen decoder meer nodig en doet de tv met smart card alles.

• eymey
HoppyF schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:14:
[...]

We kunnen de conclusie wel trekken dat DVB-C in HD het niet gaat worden omdat het om allerlei redenen die hier al genoemd zijn, niet kan.
Dan liever wat minder betalen per maand en de settopbox voor lief nemen.
Wel moet de kwaliteit van het beeld en geluid omhoog omdat je er anders niet op vooruit gaat.

Er is nog een belangrijke reden dat glasvezelaanbieders moeten oppassen.
http://www.nu.nl/tech/368...stellen-concurrentie.html

Als de kabelaars hun kabel inderdaad moeten gaan openstellen wordt de concurrentie alleen maar groter en zal glas zich echt moeten gaan bewijzen door onderscheidend te zijn.
Tsja, sterker nog: Als je op de kabel op z'n minst in ieder geval keuze zou hebben in ISP's en verkopers van digitale TV, dan zou ik persoonlijjk waarschijnlijk ook minder hard vóór het overal beschikbaar komen van glasvezel geweest zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
eymey schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:20:
[...]

Tsja, sterker nog: Als je op de kabel op z'n minst in ieder geval keuze zou hebben in ISP's en verkopers van digitale TV, dan zou ik persoonlijjk waarschijnlijk ook minder hard vóór het overal beschikbaar komen van glasvezel geweest zijn.
Precies.
De nadelen van kabel (lage upload e.d.) los je niet op met concurrentie op de kabel maar variatie in pakketten kan mensen wel doen besluiten op de kabel te blijven zitten.
Glasaanbieders hebben nu nog het voordeel van veel aanbieders maar dat gaat dus verdwijnen.
Tot die tijd moet Vodafone dus zijn slag slaan want het duurt wel even voordat de regelgeving is aangepast. Ik geloof wel dat dit gaat gebeuren zeker met de op hande zijnde overname van UPC en Ziggo.

Glas zal uiteindelijk wel winnen want ze zijn technologisch een stap vooruit tov de kabel.
De kabelaars zullen het kaas echter niet van hun brood laten eten en nog een hele partij onzin argumenten en marketing geleuter laten horen.
Het is aangetoond dat ze daar heel goed in zijn, TV reclame's komen regelmatig voorbij.

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12 10:11

vr6-only

Blub Blub

Zonet AiE 500Mb aangevraagd. Ik ben benieuwd. Echter loopt de vraagbundeling nog en kan het ook zomaar afgeblazen worden.....over een maand weet ik meer.

Zo te zien krijg je een andere decoder dan de standaard Animo. Iemand hier al zo'n Entone in huis? Ik ken ze van Caiway en de 400 serie is niet bepaald denderend.

[ Voor 3% gewijzigd door vr6-only op 03-02-2014 10:06 ]

It ain't stupid if it works!

Verwijderd

vr6-only schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:57:
Zo te zien krijg je een andere decoder dan de standaard Animo. Iemand hier al zo'n Entone in huis? Ik ken ze van Caiway en de 400 serie is niet bepaald denderend.
http://testblog.nl/preview-vodafone-thuis-glasvezel-deel-1/

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Nuevocasa schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:21:
[...]
Ik weet nog niet zonet of dat op grotere schaal gaat gebeuren. Als je op glas als consument beperkingen gaat krijgen mbt het gebruiken van allerlei apparatuur of services, wat is dan precies de meerwaarde van een hogere upload? De gemiddelde kabelklant zal toch meer naar een hoge downloadsnelheid kijken. Althans, die indruk heb ik wel.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-12 20:08

lordsnow

I know nothing

Oude abonnementen:

Vodafone Thuis Internet Bellen en TV 30
30Mbps up & down
6x (€41 + €51) abo + 12x €9,95 Pluspakket = €651,50

Vodafone Thuis Internet Bellen en TV 50
50Mbps up & down
6x (€34 + €54) abo + 12x €9,95 Pluspakket = €647,40

Vodafone Thuis Internet Bellen en TV 100
100Mbps up & down
6x (€34 + €64) abo + 12x €9,95 Pluspakket = €707,40

Nieuwe abonnementen:

Alles-In-1 50Mb
Internet 50Mb + Bellen Start
(12 x €37,50 abo incl TV Start) + €30 Activatiekosten = €480
(12 x €45 abo incl TV Extra) + €30 Activatiekosten = €570 (voorheen €647,40)

Alles-In-1 100Mb
Internet 100Mbps + Bellen Start
(12 x €47,50 abo incl TV Start) + €30 Activatiekosten = €600
(12 x €55 abo incl TV Extra) + €30 Activatiekosten = €690 (voorheen €707,40)

Alles-In-1 500Mb
Internet 500Mbps + Bellen Start
(12 x €55 abo incl TV Start) + €30 Activatiekosten = €690
(12 x €60 incl TV Extra) + €30 Activatiekosten = €750 (voorheen €647,40)

TV Extra: 2 van de onderstaande paketten = +€20

TV Plus: 4 van de onderstaande paketten = +€25

Paketten: Kids & Music, Entertainment, Infotainment, International

De paketten kan je maandelijks (de)aktiveren. Let op: wanneer gedeaktiveerd is het geen Alles-in-1 pakket meer, en vervalt de €10 korting. Dus in plaats van €25 of €20 te besparen door TV Extra of TV Plus te deaktiveren, bespaar je maar €15 of €10.

Het goedkoopste pakket incl 'TV Plus Pakket' (nu TV Extra) was €651,50. Dit is nu €570. Een verlaging van €81,50.

Het 50Mbps pakket incl ' TV Plus Pakket' (nu TV Extra) was €647,40. Dit is nu €570. Een verlaging van €77,40.

Het 100Mbps pakket incl ' TV Plus Pakket' (nu TV Extra) was €707,40. Dit is nu €690. Een verlaging van €17,40.

De prijs voor een 50Mbps abo is dus aanzienlijk gunstiger geworden.

Groot nadeel is het verlies van analoog en DVB-C. Waar moet men nu de tweede TV, DVR, en radio op aansluiten?

[ Voor 44% gewijzigd door lordsnow op 31-01-2014 21:47 . Reden: Gecorrigeerd: De Alles-in-1 abo's hebben allen standaard "TV Start" en "Bellen Start", dus ook de duurdere abo's. ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35
Radio aansluiten op de settopbox of een internetradio. Tweede TV op tweede decoder voor 5 euro per rmaand...

Dat klopt. Ik heb besteld en ik woon in een aangelegd glasgebied. Bij bijstelling werd aangegeven dat het rond 1 april zou zijn,

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
Heb je nu al glas ? Bij welke provider ?
Ik heb net vodafone gebeld. Als je migreert van een andere glasprovider dan heb je te maken met een downtijd van ca. 2 weken.

[ Voor 61% gewijzigd door jccjk op 31-01-2014 09:10 ]

• TestBlog
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-03-2023

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

@vr6-only
De Entone 515 werkt perfect, heb zelfs nog nooit zo'n goede set top box gehad.
Heerlijk snel en eenvoudig in gebruik.

Enkel de optie voor koppeling met de Vodafone Thuis App ontbreekt nog in het menu.
Plus de tijd voorop is niet uit te zetten, wat zeeën aan licht veroorzaakt.

TestBlog.nl

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@TestBlog, Heeft IPTV een apart netwerk nodig om te werken?
Wat is de video-on-demand provider? Videoland of MovieMax mogelijk ook Netflix?

• eymey
Ik hoop wel dat, als men de Vodafone app geschikt gaat maken voor koppeling met de Entone, dat dan de bestaande koppelingsfunctionaliteit met het Amino platform niet gaat verdwijnen

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Contact gehad met Vodafone:

Reggefibber glasvezelmodem vervalt, wordt vervangen door Draytek van Vodafone.
Vlgs Vodafone is dit een extra krachtig WIFI modem.
Wifi van modem kan uitgezet worden.
Je kunt er een eigen WIFI router achter zetten zonder problemen zegt Vodafone.

Ik moet nog aangesloten worden in week 17 en heb het pakket met 6 mnd korting.
En je kunt dan, althans waar ik woon, meteen het nieuwe pakket krijgen.

Als dit zo is,betekent het voor mij alleen een extra set top box met extra kabel trekken omdat DVB-c ontbreekt.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Barre73 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:27:
Radio aansluiten op de settopbox of een internetradio.
Ah, er zit dus een coax aansluiting op de settopbox?

Ik kan dan gewoon zenders zoeken op m'n radio? Ik wil dus niet zappen op de settopbox.
Tweede TV op tweede decoder voor 5 euro per rmaand...
Ik wil juist zo min mogelijk aan kastjes. Gewoon coax direct naar de slaapkamer TV. In de woonkamer coax naar de DVR en radio, en IPTV via de HTPC naar de TV.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-12 08:56

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

TestBlog schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:08:
@vr6-only
De Entone 515 werkt perfect, heb zelfs nog nooit zo'n goede set top box gehad.
Heerlijk snel en eenvoudig in gebruik.

Enkel de optie voor koppeling met de Vodafone Thuis App ontbreekt nog in het menu.
Plus de tijd voorop is niet uit te zetten, wat zeeën aan licht veroorzaakt.
Had je al kunnen kijken naar de bitrates en welke audiostreams er allemaal worden doorgestuurd ? :)

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
tonber schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:24:
Contact gehad met Vodafone:

Reggefibber glasvezelmodem vervalt, wordt vervangen door Draytek van Vodafone.
Vlgs Vodafone is dit een extra krachtig WIFI modem.
Wifi van modem kan uitgezet worden.
Je kunt er een eigen WIFI router achter zetten zonder problemen zegt Vodafone.

Ik moet nog aangesloten worden in week 17 en heb het pakket met 6 mnd korting.
En je kunt dan, althans waar ik woon, meteen het nieuwe pakket krijgen.

Als dit zo is,betekent het voor mij alleen een extra set top box met extra kabel trekken omdat DVB-c ontbreekt.
Bedoel je, wanneer je het oude pakket krijgt (met 6 maand korting) je later kunt switchen naar het nieuwe pakket?

• HoppyF
lordsnow schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:51:
[...]

Ik kan dan gewoon zenders zoeken op m'n radio? Ik wil dus niet zappen op de settopbox.

[...]

Ik wil juist zo min mogelijk aan kastjes. Gewoon coax direct naar de slaapkamer TV. In de woonkamer coax naar de DVR en radio, en IPTV via de HTPC naar de TV.
Dit is één van de grootste knelpunten en dilemma's van een glasvezelaanbieder.
Er zijn consumenten die het nieuwste van het nieuwste willen, dus full HD met digital geluid maar aan de andere kant heb je een groep consumenten die analoge tv/radio willen en van de coax die er nog ligt, gebruikt willen maken.

Technisch kan er veel maar daar hangt weer een prijskaartje aan die men niet wil betalen...

• Barre73
jccjk schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:38:
Heb je nu al glas ? Bij welke provider ?
Ik heb net vodafone gebeld. Als je migreert van een andere glasprovider dan heb je te maken met een downtijd van ca. 2 weken.
Nee hoor. Dat gaat niet gebeuren. Medio februari gaan ze de eerste naadloze migraties proberen (nog binnen KPN-INTS platform natuurlijk). Maar het pakket dat ik bestel (vanaf 1 april) zit op een andere operator, namelijk KPN Wholesale (voor zover we nu weten althans). Dat is vergelijkbaar met overstappen van XS4All naar Vodafone. Geen downtime, als Vodafone maar weet hoe ze het moeten inschieten. En dat kan ik gelukkig zelf in de gaten houden :-)

• Barre73
lordsnow schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:51:
[...]

[...]

Nee, er zit geen (bruikbare) coax aansluiting op de settopbox. Ik heb mijn huidige STB op mijn versterker aangesloten (simpele rood-witte tulpstekkers) op de ingang Video.. En zo krijg ik via mijn versterker en dus mijn hele geluidssysteem de digitale radiozenders in de kamer.Uiteraard ook bij TV zenders (films of zo). En de TV hoeft niet aan. Nadeel bij mijn huidige Amino is nog dat je de zenders niet kan aflezen zonder de TV erbij aan te doen maar zodra ik de goede radiozender heb gaat de TV weer uit.

Als je dat wil is het nieuwe Vodafone niet geschikt voor jou. En eigenlijk bijna geen enkele glasvezelaanbieder meer. Coax hebben de meeste nog wel maar IPTV via je HTPC kan maar in een zeer beperkt aantal gebieden en de vraag is nog hoe lang dat duurt.

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

@vDorst
De on-Demand functie beslaat nu alleen nog uitzending gemist. De keuze om een film te huren is er nog niet.
Duidelijk is dus, dat Vodafone met deze ontvanger nog in een Beta fase zit.

@Priyanyha Bleeker
Op mijn weblog testblog.nl heb ik een screenshot gemaakt, van de Speedtest app, welke de snelheid van het netwerk over wifi laat zien.
Specifiek de tv bitrate weet ik niet hoe ik die moet testen. Graag hoor ik dat.

TestBlog.nl

• jccjk
Barre73 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Nee hoor. Dat gaat niet gebeuren. Medio februari gaan ze de eerste naadloze migraties proberen (nog binnen KPN-INTS platform natuurlijk). Maar het pakket dat ik bestel (vanaf 1 april) zit op een andere operator, namelijk KPN Wholesale (voor zover we nu weten althans). Dat is vergelijkbaar met overstappen van XS4All naar Vodafone. Geen downtime, als Vodafone maar weet hoe ze het moeten inschieten. En dat kan ik gelukkig zelf in de gaten houden :-)
Zou je de migratie van Tweak groen naar Vodafone ook naadloos kunnen ?

Verwijderd

Ik vind wel het aanbod HD zenders vrij mager. UPC biedt meer dan het dubbele aan HD zenders.
Daar mag nog wel flink aan gewerkt worden door Vodafone.

• jccjk
@TestBlog,
Van Vodafone mag je geen servers draaien. Zijn er nog poorten geblokkeerd ? Bijvoorbeeld poort 25.
En is de Draytek dichtgetimmerd of mag je van alles wijzigen ?

• ambilight
jccjk schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:56:
@TestBlog,
Van Vodafone mag je geen servers draaien. Zijn er nog poorten geblokkeerd ? Bijvoorbeeld poort 25.
Handig dan zo'n hogere upload. 7(8)7

Van TotaalTV vandaag: "Ondanks dat glasvezel hogere en symmetrische internetsnelheid biedt, blijkt een groot deel van de Nederlanders hierin onvoldoende aanleiding om een overstap naar glasvezel te maken."

http://www.totaaltv.nl/ni...bel-bij-ziggo-en-upc.html

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12 09:35
@TestBlog,
Er is niks geblokkeerd.

prutsert

Verwijderd

ambilight schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:02:
[...]

Ja maar als je straks bij Vodafone er niks mee mag heb je er niet zoveel aan. Om een eigen server te verbieden gaat veel te ver. Om misbruik tegen te gaan kun je altijd via de bandbreedte (upload) maatregelen nemen.

• tonber
Binnetie schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:52:
[...]

Bedoel je, wanneer je het oude pakket krijgt (met 6 maand korting) je later kunt switchen naar het nieuwe pakket?
Ik kan nu ,omdat het niet aangesloten is nog switchen.

• eymey
ambilight schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:02:
[...]

Van TotaalTV vandaag: "Ondanks dat glasvezel hogere en symmetrische internetsnelheid biedt, blijkt een groot deel van de Nederlanders hierin onvoldoende aanleiding om een overstap naar glasvezel te maken."

http://www.totaaltv.nl/ni...bel-bij-ziggo-en-upc.html
Sorry, maar dat je dat artikel als serieuze bron durft te geven...... Weer zo'n analyse van lik m'n vestje 8)7

Bij mijn weten is het enige criterium bij de verkiezingen van tweakers.net het absolute aantal 'stemmers' geteld. Ziggo en UPC hebben meer klanten dan KPN, plus dat ontzettend veel mensen KPN en XS4ALL alleen maar kunnen krijgen over ADSL. Als je van hogere snelheden houdt is het logisch dat je dus voor je kabelaar kiest.

Oftewel, er zijn gewoon veel mensen die gestemd hebben voor UPC en Ziggo en TotaalTV trekt even een mooie conclusie uit de duim.

• jccjk
Weet jij misschien hoe de verbinding in de Draytek totstand komt ? PPPoE ?

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-12 09:35
jccjk schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:28:
[...]

Weet jij misschien hoe de verbinding in de Draytek totstand komt ? PPPoE ?
Geen PPPoE of al dat soort zaken. 'Gewoon' DHCP en ethernet is basis.

prutsert

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12 18:25
@TestBlog,
Waar heb jij gevonden dat je geen eigen servers mag draaien van Vodafone?? Aangezien ik die gewoon thuis heb draaien (Mail e.d.). Zit nog wel op het 'oude' vodafone pakket.

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Er is inderdaad niks geblokkeerd. Ook in de modem niet. Het is alleen zo dat Vodafone geen eigen server aanbiedt.

TestBlog.nl

• jccjk
peppi_078 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:35:
[...]

Waar heb jij gevonden dat je geen eigen servers mag draaien van Vodafone?? Aangezien ik die gewoon thuis heb draaien (Mail e.d.). Zit nog wel op het 'oude' vodafone pakket.
Hier:
http://www.eindelijkglasvezel.nl en http://www.breedbandwinkel.nl

• Barre73
jccjk schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:53:
[...]

Zou je de migratie van Tweak groen naar Vodafone ook naadloos kunnen ?
Na half februari hopelijk wel... Kijk ook even mee naar de ervaringen van Eymey die hij hier zal delen. Zijn migratie van LIjbrandt naar Vodafone staat gepland voor 12 febrauari.

Maar los daarvan: Kan is zeer groot dat ook jij bij het bestellen van een VF abonnement nu, pas rond begin april geactiveerd kan worden. Dus hoe de orderstraat van Vodafone (richting Reggefiber) dan draait weet ik natuurlijk niet.

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Sorry, maar dat je dat artikel als serieuze bron durft te geven...... Weer zo'n analyse van lik m'n vestje 8)7

Bij mijn weten is het enige criterium bij de verkiezingen van tweakers.net het absolute aantal 'stemmers' geteld. Ziggo en UPC hebben meer klanten dan KPN, plus dat ontzettend veel mensen KPN en XS4ALL alleen maar kunnen krijgen over ADSL. Als je van hogere snelheden houdt is het logisch dat je dus voor je kabelaar kiest.

Oftewel, er zijn gewoon veel mensen die gestemd hebben voor UPC en Ziggo en TotaalTV trekt even een mooie conclusie uit de duim.
Van die aantallen klopt maar dan moet tweakers dat ook niet zo in hun eigen artikel zetten.
Geen wonder dat Wisper onderaan staat zij bieden maar in een beperkt aantal plaatsen hun diensten aan.

In de tekst dat ook "Natuurlijk heeft Ziggo meer klanten, maar de verhoudingen in deze categorie wijzen erop dat Ziggo ook simpelweg meer fans heeft."

De redactie van Tweakers kan dat in de resultaten blijkbaar wel zien maar waarom wordt dat dan niet zichtbaar gemaakt in het artikel?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2014 13:56 ]

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-12 15:39

thof

FP ProMod
TestBlog schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:35:
Er is inderdaad niks geblokkeerd. Ook in de modem niet. Het is alleen zo dat Vodafone geen eigen server aanbiedt.
Ik verwacht meer dat ze het vermelden omdat er anders gemekkerd wordt als het IP adres van de verbinding ineens veranderd...

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• HoppyF
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:54:
Ik vind wel het aanbod HD zenders vrij mager. UPC biedt meer dan het dubbele aan HD zenders.
Daar mag nog wel flink aan gewerkt worden door Vodafone.
Weet je het zeker?
Vodafone levert 24 HD kanalen in het standaard pakket.
UPC maar 15.
Meer (35) kan wel maar daar betaal je dan ook dik voor.
Wat is dus een goede keuze?

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@TestBlog. Gaat de glasvezel direct in de Draytek modem? Al ik deze foto bekijk, lijkt dat wel zo te zijn http://testblog.nl/wp-con...01/foto-7-BorderMaker.jpg .
Zou het dan ook mogelijk zijn om in een Fiber netwerkkaart te stoppen voor een PC?

• HoppyF
vDorst schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:16:
@TestBlog. Gaat de glasvezel direct in de Draytek modem? Al ik deze foto bekijk, lijkt dat wel zo te zijn http://testblog.nl/wp-con...01/foto-7-BorderMaker.jpg .
Zou het dan ook mogelijk zijn om in een Fiber netwerkkaart te stoppen voor een PC?
Zou misschien best kunnen maar wat moet je met een Fiber netwerkkaart in je PC?
Snelheidswinst zul je hierdoor niet krijgen.
Verder is het nogal onhandig om in je huis glasvezel te gaan trekken en aansluiten nog even afgezien van de kosten.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Maar het is wel geinig om de gbic in een knappe switch te stoppen.

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Het zou wel kunnen inderdaad maar de meerwaarde ontgaat mij dan.

TestBlog.nl

• Barre73
HoppyF schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:01:
[...]

Weet je het zeker?
Vodafone levert 24 HD kanalen in het standaard pakket.
UPC maar 15.
Meer (35) kan wel maar daar betaal je dan ook dik voor.
Wat is dus een goede keuze?
Strikt genomen leveren ze 12 zenders in het basispakket maar krijg je het HD pakket met de andere 12 zenders er gratis bij. Zo staat het ook vermeld.

• Barre73
vDorst schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:16:
Niet helemaal. De Reggefiber glasvezel blijft eindigen in de FTU waar die al zat. En vanaf de blauwe connector wordt een glasvezelpatchkabeltje gezet naar de Draytek. Dus als je die in je PC zou willen stoppen moet je een flink langere patchkabel halen... En of er dan ook signaal door heen komt is de vraag. Licht komt er wel maar of je wat met dat licht kan vraag ik me af...

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Het gaat niet om de verkiezing, maar om het de stelling dat de hogere upload veel kabelklanten nog niet echt kan overtuigen van het nut van glas. Dat is eigenlijk ook wat ik om mij heen hoor van consumenten die wel een keuze tussen glas en kabel kunnen maken. Als je dat combineert met de aanhoudende verhalen (al dan niet onterecht) over slechtere beeldkwaliteit van de TV streams en minder HD zenders (da's volgens mij wel een feit), dan lijkt glas z'n glans een beetje te verliezen.

En dat vind ik jammer, want het openstellen van de kabel voor andere partijen is volgens mij ook niet echt een geweldige oplossing. Misschien zet het KPN en andere providers zoals Vodafone wel aan het denken om eindelijk eens met een echt killer-product op glas te komen. Wellicht zou in de toekomst UHD-TV een rol kunnen spelen. Aan de andere kant, we hebben op GoT nog regelmatig discussies over de kwaliteit van (net niet/wel HD streams. Voorlopig zet ik mijn geld eerder op netflix voor UHD dan de glasproviders. Ik heb sowieso het vermoeden dat over-the-top diensten wel eens belangrijker dan IPTV zouden kunnen worden. Is die hele discussie over verplichte kijkkastjes vs eigen apparatuur ook meteen voorbij.

[ Voor 15% gewijzigd door ambilight op 31-01-2014 19:45 ]

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Vanmiddag even naar de Vodafonewinkel geweest. Hier werdt duidelijk dat wanneer je een pakket deactiveerd dat ten kosten gaat van je €10 maandelijkse korting, aangezien het dan geen Alles-in-1 pakket meer is.

Oftewel, in plaats van €25 of €20 te besparen door TV Extra of TV Plus te deaktiveren, bespaar je €15 of €10.

Als gevolg van hetzelfde bezoek ook even mijn eerder gepost overzicht gecorrigeerd:
lordsnow in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

[ Voor 19% gewijzigd door lordsnow op 31-01-2014 21:49 ]

• eymey
ambilight schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 17:23:
[...]

Het gaat niet om de verkiezing, maar om het de stelling dat de hogere upload veel kabelklanten nog niet echt kan overtuigen van het nut van glas. Dat is eigenlijk ook wat ik om mij heen hoor van consumenten die wel een keuze tussen glas en kabel kunnen maken. Als je dat combineert met de aanhoudende verhalen (al dan niet onterecht) over slechtere beeldkwaliteit van de TV streams en minder HD zenders (da's volgens mij wel een feit), dan lijkt glas z'n glans een beetje te verliezen.

En dat vind ik jammer, want het openstellen van de kabel voor andere partijen is volgens mij ook niet echt een geweldige oplossing. Misschien zet het KPN en andere providers zoals Vodafone wel aan het denken om eindelijk eens met een echt killer-product op glas te komen. Wellicht zou in de toekomst UHD-TV een rol kunnen spelen. Aan de andere kant, we hebben op GoT nog regelmatig discussies over de kwaliteit van (net niet/wel HD streams. Voorlopig zet ik mijn geld eerder op netflix voor UHD dan de glasproviders. Ik heb sowieso het vermoeden dat over-the-top diensten wel eens belangrijker dan IPTV zouden kunnen worden. Is die hele discussie over verplichte kijkkastjes vs eigen apparatuur ook meteen voorbij.
Grotendeels met je eens.

Maar het TotaalTV artikel heeft m.i. wel heel duidelijk de 'uitslag' van de verkiezin als onderbouwing voor de stelling in de kop van het artikel. En dat maakt het artikel dus gewoon erg slecht.

• tonber
Barre73 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:25:
[...]

Niet helemaal. De Reggefiber glasvezel blijft eindigen in de FTU waar die al zat. En vanaf de blauwe connector wordt een glasvezelpatchkabeltje gezet naar de Draytek. Dus als je die in je PC zou willen stoppen moet je een flink langere patchkabel halen... En of er dan ook signaal door heen komt is de vraag. Licht komt er wel maar of je wat met dat licht kan vraag ik me af...
Ik heb van Vodafone begrepen, dat het glasvezelmodem vervalt ,en vervangen wordt door het Vodafone modem,
Aansluiting glasvezel wordt een dom aansluitpunt.
Of is dit niet juist?
Het scheelt een aansluiting op power namelijk.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:18

robertwebbe

Robert Webbe

Het lege fiber termination point blijft inderdaad hangen. Op de blauwe fiber wordt een verlengkabel aangesloten en naar buiten gelegd en dan via een adapter aangesloten op het Vodafone modem. Het fiber termination point heeft geen stroom nodig, het Vodafone modem natuurlijk wel. Maar feit blijft dat er altijd ergens een modem wordt geplaatst dat stroom nodig heeft.

Testblog heeft een foto gemaakt van zijn situatie:

Afbeeldingslocatie: http://testblog.nl/wp-content/uploads/2014/01/foto-7-BorderMaker.jpg

De DrayTek heeft overigens vier LAN aansluitingen, de eerste twee zijn voor internet en de laatste twee voor IP-TV.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2890/12248703716_6f62dfc2c9_c.jpg

Als je meer bedrade internet aansluitingen nodig hebt dan kun je een switch aansluiten.
Heb je meer dan twee interactieve TV boxen, dan kun je gratis een switch van Vodafone in bruikleen krijgen. Er kunnen maximaal vier interactieve TV boxen per aansluiting aangesloten worden.

Het modem kan ook in bridge modus zodat je je eigen router aan kunt sluiten. Vooral degenen die hoge eisen stellen aan de router (zoals ik) gebruiken liever een eigen router. Met de nieuwste 802.11ac routers haal je veel hogere snelheden, draadloos en bedraad. Daar heb ik wel €175 voor over.

In de voorwaarden staat dat het aansluiten van een eigen server niet is toegestaan. Dit moet je ook weer niet te letterlijk nemen, als je gewoon je Synology NAS beschikbaar maakt en af en toe iets kopieert is dat geen enkel probleem. Het zal bedoelt zijn voor servers die continu heel veel data versturen, daar is dit type aansluiting niet voor bedoeld. Bij consumentenaansluitingen heb je nu eenmaal vanwege de prijs te maken met de zogenaamde overboeking. Als je wel veel data wilt versturen via een server dan moet je geen consumenten lijntje nemen maar een business aansluiting.

Als je overigens het onbeperkt bellen neemt zit er een Fair Use Policy op van maximaal 2.500 minuten per maand, dat is bijna 42 uur en gemiddeld 83 minuten per dag.

[ Voor 76% gewijzigd door robertwebbe op 01-02-2014 11:22 ]

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:30
Het geheel wordt er wel heel erg rommelig van. Buiten dat fiber zoals het nu in de meterkast hangt op de foto kwetsbaarder is.

Weet iemand waarom er niet gekozen is voor de Vigor 1000 serie FTU van Draytek? Zoals deze bij Whisper werd gebruikt?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:18

robertwebbe

Robert Webbe

Zal vast een tijdelijke oplossing zijn vermoed ik.

• Binnetie
Weet iemand of je al meteen signaal hebt wanneer de monteur de FTU geplaatst heeft? Internet moet werken begreep ik van m'n pa die erbij was toen de monteur kwam. Maar van coax heb ik niks gehoord.
Op de website van glashart media heb ik de instelingen gevonden, maar hij vind maar 2 zenders die heel slecht beeld geven. Ik hoor beetje audio maar beeld is alleen maar zwart met beetje wit.
Ik twijfel aan de kabel waar ik connectoren op heb gezet of dat het signaal nog niet werkt.

Modem etc van Vodafone ontvang ik komende week.

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Binnetie schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:55:
Weet iemand of je al meteen signaal hebt wanneer de monteur de FTU geplaatst heeft?
Wanneer de monteur van Vodafone (Guidion) weer vertrekt moet alles werken.

TestBlog.nl

• Binnetie
Dat is volgens mij alleen wanneer je ervoor gekozen hebt dat de monteur alles aansluit. Dus niet zelf het alles aansluit (doe-het-zelf pakket). Deze meneer kwam alleen de FTU plaatsen.
Heb de kabel met kabeltester gemeten en die was goed. Dus ik vermoed dat het signaal er nog op gezet moet worden. En anders morgen de tv maar even dicht bij de meterkast neerzetten en met een standaard coaxkabel even testen.

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Ik wil glasvezel afsluiten maar hoorde dat HD televisie bij KPN en gelieerde maar 8 Mb is. Met de nieuwe Vodafone glasvezel zou dat hoger liggen, klopt dit? Hoorde dat Vodafone het signaal ergens anders vandaan haalt.

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48

Fiber

Beaches are for storming.

Vodafone doet toch geen coax meer...? Of ben jij een van de laatsten die nog wel analoog en DVB-C van Vodafone geleverd krijgen...?

(PS: En als je nog geen modem hebt werkt er überhaupt nog niks...)

(PS2: En Glashart instellingen werken niet bij Vodafone. Die hebben eigen instellingen...)

[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 01-02-2014 18:49 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

marcellux schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:31:
Ik wil glasvezel afsluiten maar hoorde dat HD televisie bij KPN en gelieerde maar 8 Mb is. Met de nieuwe Vodafone glasvezel zou dat hoger liggen, klopt dit? Hoorde dat Vodafone het signaal ergens anders vandaan haalt.
Bij KPN, XS4all en Tweak groen is de bitrate 7 Mbit.

Bij providers die GHM gebruiken Telfort en Vodafone (oude bestaande klanten) is de bitrate van de eerste 10 HD zenders (NL. RTL, SBS6) 12-13 Mbit. Deze streams worden ook KPN geleverd wat voor de meeste mensen verwarrend is.

Voor zover ik weet moet Vodafone de streams straks inkopen bij KPN (omdat eigen multicast niet mogelijk is) normaal zouden de HD zenders van de oude / nieuwe abonnmenten dus gelijk moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 18:47 ]

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-12 08:35
.NCK schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:55:
Het geheel wordt er wel heel erg rommelig van. Buiten dat fiber zoals het nu in de meterkast hangt op de foto kwetsbaarder is.

Weet iemand waarom er niet gekozen is voor de Vigor 1000 serie FTU van Draytek? Zoals deze bij Whisper werd gebruikt?
En dan moet je dat nog eens voorstellen in mijn nieuwe huis waar het glas niet in de meterkast maar in de woonkamer binnenkomt..... puinhoop. Nu gaat het nog met die ene modem, maar dit losse gemier is echt flut. :'(

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
mijn info is dat ze hun eigen tv platform hebben (wisper) en de man van Reggefiber zei dat de streams 12-16 Mb worden maar ik lees nu ook weer dat dat afhankelijk van de regio is.

Jade Vening van Vodafone bevestigt tegen Totaal TV de onafhankelijke status van de tv-diensten. "Vodafone maakt bij haar nieuwe propositie gebruik van een eigen tv-platform. Het aanvoersignaal voor live (IP)TV wordt, afhankelijk van het glasvezelgebied, verschillend ingekocht. Alle on demand content zoals Uitzending Gemist, HBO en Videoland wordt ook vanuit het eigen tv-platform aangeboden. Hiermee is Vodafone een volledig onafhankelijke aanbieder van tv-diensten geworden", aldus Vening. De overstap naar eigen tv-diensten heeft ook een nadeel. Vodafone stopt met het aanbieden van analoge en digitale televisie via de kabeltelevisiestandaard. De kosten hiervoor zijn te hoog en het gebruik van deze kabeldiensten via glasvezel is tanend.

bron: totaaltv

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• datadevil
Zit ineens te denken dat ik eigenlijk wel dat nieuwe abonnement wil, maar heb nog net eind januari aangevraagd. Enige kans dat ik nog kan schakelen?

Verwijderd

marcellux schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:40:
mijn info is dat ze hun eigen tv platform hebben (wisper) en de man van Reggefiber zei dat de streams 12-16 Mb worden maar ik lees nu ook weer dat dat afhankelijk van de regio is.

Jade Vening van Vodafone bevestigt tegen Totaal TV de onafhankelijke status van de tv-diensten. "Vodafone maakt bij haar nieuwe propositie gebruik van een eigen tv-platform. Het aanvoersignaal voor live (IP)TV wordt, afhankelijk van het glasvezelgebied, verschillend ingekocht. Alle on demand content zoals Uitzending Gemist, HBO en Videoland wordt ook vanuit het eigen tv-platform aangeboden. Hiermee is Vodafone een volledig onafhankelijke aanbieder van tv-diensten geworden", aldus Vening. De overstap naar eigen tv-diensten heeft ook een nadeel. Vodafone stopt met het aanbieden van analoge en digitale televisie via de kabeltelevisiestandaard. De kosten hiervoor zijn te hoog en het gebruik van deze kabeldiensten via glasvezel is tanend.

bron: totaaltv
Ja een uitspraak van Vodafone. Je kunt volgens mij niet je eigen tv-platform gebruiken en je vervolgens je volledig onafhankelijke noemen, terwijl je dan bij andere partijen het aanvoersignaal (streams) gaat inkopen afhankelijk van het glasvezelgebied.

Vodafone gebruikt straks het WBA netwerk. Met uitzondering van het gebied waar Glasoperator aktiief is (Wisper als provider)

denan in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

denan in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

Je weet het natuurlijk pas zeker als je gaat meten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 20:50 ]

• Barre73
Niet helemaal.. In alle gebieden waar we nu al Glasoperator zien (Wisper als provider) gaat Vodafone dat geheel overnemen met het pakket zoals nu op de website te zien is. Waarschijnlijk is dat ook snel leverbaar.

In alle andere gebieden gaan ze (voorlopig) inkopen bij KPN met de BCS streams (KPN Broadcast Communication Services).

Verwijderd

datadevil schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:43:
Zit ineens te denken dat ik eigenlijk wel dat nieuwe abonnement wil, maar heb nog net eind januari aangevraagd. Enige kans dat ik nog kan schakelen?
Vodafone bellen (vodafone heeft volgens mij meer belang bij klanten op het nieuwe netwerk dan het oude)

Verwijderd

Barre73 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:30:
Niet helemaal.. In alle gebieden waar we nu al Glasoperator zien (Wisper als provider) gaat Vodafone dat geheel overnemen met het pakket zoals nu op de website te zien is. Waarschijnlijk is dat ook snel leverbaar.
Dat klopt maar dat is maar een heel klein deel. En waar marcel woont is dat 100% niet.

Wisper
Alphen aan den Rijn
Bilthoven
De Bilt
Eindhoven
Heiloo
Nootdorp
Rotterdam
Vught

In theorie zou zelfs in het Glasoperator gebied kunnen streams worden ingekocht bij KPN Broadcast Communication Services of een andere partij Caiway??

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 20:53 ]

• Barre73
Binnetie schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:55:
Weet iemand of je al meteen signaal hebt wanneer de monteur de FTU geplaatst heeft? Internet moet werken begreep ik van m'n pa die erbij was toen de monteur kwam. Maar van coax heb ik niks gehoord.
Op de website van glashart media heb ik de instelingen gevonden, maar hij vind maar 2 zenders die heel slecht beeld geven. Ik hoor beetje audio maar beeld is alleen maar zwart met beetje wit.
Ik twijfel aan de kabel waar ik connectoren op heb gezet of dat het signaal nog niet werkt.

Modem etc van Vodafone ontvang ik komende week.
De Reggefiber monteur heeft vrijdag toch jouw NT (modem) geplaatst? Als alle lampjes daarop groen branden zou alles moeten werken. Ook de coax.

En in tegenstelling tot wat hieronder ergens staat kun je wel degelijk de instellingen van Glashart gebruiken. Dat deel (analoog en DVB-C) is voor Vodafone hetzelfde.
En je coaxdeel is in de wijkcentrale gewoon gepatcht. Althans volgens de database..

• Barre73
Fiber schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:44:
[...]

Vodafone doet toch geen coax meer...? Of ben jij een van de laatsten die nog wel analoog en DVB-C van Vodafone geleverd krijgen...?

(PS2: En Glashart instellingen werken niet bij Vodafone. Die hebben eigen instellingen...)
Binnetie had al een FTU maar er is nu een NT bij hem geplaatst. even wat verwarring over de termen :-)

Verwijderd

robertwebbe schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 10:29:
In de voorwaarden staat dat het aansluiten van een eigen server niet is toegestaan. Dit moet je ook weer niet te letterlijk nemen, als je gewoon je Synology NAS beschikbaar maakt en af en toe iets kopieert is dat geen enkel probleem. Het zal bedoelt zijn voor servers die continu heel veel data versturen, daar is dit type aansluiting niet voor bedoeld. Bij consumentenaansluitingen heb je nu eenmaal vanwege de prijs te maken met de zogenaamde overboeking. Als je wel veel data wilt versturen via een server dan moet je geen consumenten lijntje nemen maar een business aansluiting.

Als je overigens het onbeperkt bellen neemt zit er een Fair Use Policy op van maximaal 2.500 minuten per maand, dat is bijna 42 uur en gemiddeld 83 minuten per dag.
Wat is veel??? Volgens mij is Vodafone van de grote glasvezelproviders de enige die servers verbiedt.

Dan kun ook p2p verkeer gaan verbieden want dat kan nog eens veel meer upload genereren dan een server wie bijv 1 TB per maand verbruikt. Daarom kun je veel beter een Fair Use Policy op het verbruik zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2014 21:43 ]

• Binnetie
Fiber schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:44:
[...]

Dank Fiber, ik ga morgen even de settings bij Vodafone opzoeken.
Ik denk dat ik inderdaad bij de laatste lichting behoor van mensen met dvb-c. Had mijn order al wel half december gedaan. Liep wat wat mis bij Vodafone.

Edit: Barre73 geeft aan dat ook via GHM moet werken. Ik heb gekeken bij de NT (excuses voor de verwarring). Op de Genexis brand geen lampje bij het tv-icootje. Maar is die ook bedoeld voor dvb-c of is die voor iptv? Want met die laatste kan ik nu niks omdat ik nog geen pakket van VF heb ontvangen. Als lampje ook geldt voor dvb-c dan is er wat mis

[ Voor 21% gewijzigd door Binnetie op 02-02-2014 00:00 ]

• tonber
datadevil schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:43:
Ik had het ook aangevraagd, maar ik ben gewisseld zonder problemen naar het nieuwe abonnement.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Binnetie schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 23:55:
[...]

Dank Fiber, ik ga morgen even de settings bij Vodafone opzoeken.
Ik denk dat ik inderdaad bij de laatste lichting behoor van mensen met dvb-c. Had mijn order al wel half december gedaan. Liep wat wat mis bij Vodafone.

Edit: Barre73 geeft aan dat ook via GHM moet werken. Ik heb gekeken bij de NT (excuses voor de verwarring). Op de Genexis brand geen lampje bij het tv-icootje. Maar is die ook bedoeld voor dvb-c of is die voor iptv? Want met die laatste kan ik nu niks omdat ik nog geen pakket van VF heb ontvangen. Als lampje ook geldt voor dvb-c dan is er wat mis
Haal eens de stekker uit je NT en plug het weer in. Lampje van TV zou dan moeten branden, mits daar de patching voor getrokken is. Na enige tijd gaat het lampje vervolgens uit. Tevens is dat lampje inderdaad voor analoge TV (groene vezel).

• datadevil
tonber schreef op zondag 02 februari 2014 @ 08:13:
[...]

Ik had het ook aangevraagd, maar ik ben gewisseld zonder problemen naar het nieuwe abonnement.
Prima, is alleen nog de vraag welke tv aanbieder ik dan zou gaan krijgen in Houten met die versie; Vodafone zelf of KPN (Houten is voormalig Reggefiber WGDO gebied)

• Barre73
vr6-only schreef op zondag 02 februari 2014 @ 09:03:
[...]

Haal eens de stekker uit je NT en plug het weer in. Lampje van TV zou dan moeten branden, mits daar de patching voor getrokken is. Na enige tijd gaat het lampje vervolgens uit. Tevens is dat lampje inderdaad voor analoge TV (groene vezel).
Patching is gezet (volgens het systeem althans) maar branden alle andere lampjes wel dan?

• Binnetie
Ik heb de NT van het stroom gehaald en 20 sec gewacht. Daarna weer het stroom erop gezet, alle lampjes zie je dan even oplichten en weer uitgaan. Vervolgens gaan de lampjes branden die op de foto ook branden. Na 2 minuten is dit wat ik zie:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMAG3932_zpsgfvnqzro.jpg

Of ik de coaxkabel heb aangesloten of niet, dat maakt niet uit... vreemd.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

TV hoort te branden en gaat bij deze type NT's niet uit. Wellicht een defecte CATV module of niet goed erin gedrukt?

NT's voor GenX1 en GenX2: lamp brandt continue;
NT's voor uFTU: lamp gaat na een tijdje uit.

Mogelijke oorzaken:

Patching niet goed aangedrukt/kabel kapot
Vezelbreuk in ODF of FTU
Poort op TVSP kapot
CATV module kapot
CATV module niet goed geklikt

Even bellen met Vodafone en de situatie aangeven. En een mierenneuker zal ook gelijk aangeven dat de zekering niet groen, maar rood moet zijn ;)

[ Voor 67% gewijzigd door vr6-only op 02-02-2014 11:15 ]

• Barre73
Klopt. Dit vergt wel even een ticket vanuit Vodafone naar Reggefiber. Ik hoop op een kapotte of verkeerde patch in de PoP.

Overigens had de Reggefiber monteur dit moeten doormeten bij het plaatsen. Hij heeft namelijk de NT geactiveerd en had toen moeten checken of alles opkwam.

• Binnetie
Hmm vervelend. Zal maandag direct bellen. Heb nog wel TV via digitenne, maar dat wil je je ogen eigenlijk ook niet te lang aan willen doen.
Gelukkig werkt internet, daar ben ik al heel blij mee. Heerlijk zo'n fijne upload.

Btw ik weet een betere plek voor de Genexis, namelijk links op de muur. Dan heb ik veel meer ruimte voor al mijn apparatuur. Qua kabellengte hoeven we het niet te laten want er ligt nog een meter of 20 glasvezel onder mijn kruipruimte. Maar dat zullen ze wel niet zo snel doen denk ik of wel?

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Indien het geen "blocking" issue betreft, nee. Althans, niet kosteloos.

Vroegah mochten dit soort dingen, of beter gezegd, werden ze door de vingers gezien. Hedendaagse regels en naleving erop hinderen dat. FTU hoort links of rechts op de wand geplaatst te worden. Overlengte: max 1m voor het invoerpunt.

• Binnetie
Bij mij zit hij dus in het midden van de meterkast. Wat verstaan ze onder 'blocking'? De invoer komt er rechtonder uit.

• Barre73
Ik proef aan VR6-only dat hij op de een of andere manier met Reggefiber te maken heeft :-)

Blocking betekent dat de plaats of status van de FTU verhindert dat er diensten kunnen worden afgenomen.

Het netwerk in jouw plaats is van iets langer geleden en plaatsing midden op de wand, als er links of rechts nog ruimte is werd toen toegestaan. Tegenwoordig is dat iets strenger geregeld vanuit Reggefiber (als het goed is...)
Er is in Nederland een NEN norm voor meterkasten en wat waar hoort te zitten tot en met de afstand vanaf de grond aan toe. Daarbij komt de glasvezel aan de linkerwand op ca 120 tot 150 cm hoogte.DIe norm is bedoeld voor nieuw gebouwde meterkasten maar het is wel iets wat in bestaande meterkasten ook geprobeerd moet worden. Lukt dat niet, dan op de rechterwand. Pas als dat ook niet lukt is de achterwand een optie.

Dus in jouw geval: Nee, die FTU zal daar blijven zitten en zelfs ook niet tegen betaling worden verplaatst denk ik.

• Binnetie
Streng geregeld zeg! Maar goed het maakt mij niet zo heel veel uit. Kost me nu alleen wat meer werk om alle apparatuur erin kwijt te kunnen.
Wel leuk om zo'n traject mee te maken (inclusief de problemen).

Edit:
Toen ik vorig jaar een jaar in het huis van een vriend van me woonde die zelf in het buitenland zat. Kwam Reggefiber ook glasvezel aanleggen. Toen werd het inderdaad op de rechtermuur geplaatst en moest het Ziggo modem daar weggehaald worden. Die heb ik op de achterwand geplaatst. Toen werd ook iets over de regels verteld herinner ik me net.

[ Voor 46% gewijzigd door Binnetie op 02-02-2014 20:26 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:35:
Het netwerk in jouw plaats is van iets langer geleden en plaatsing midden op de wand, als er links of rechts nog ruimte is werd toen toegestaan. Tegenwoordig is dat iets strenger geregeld vanuit Reggefiber (als het goed is...)
Er is in Nederland een NEN norm voor meterkasten en wat waar hoort te zitten tot en met de afstand vanaf de grond aan toe. Daarbij komt de glasvezel aan de linkerwand op ca 120 tot 150 cm hoogte.DIe norm is bedoeld voor nieuw gebouwde meterkasten maar het is wel iets wat in bestaande meterkasten ook geprobeerd moet worden. Lukt dat niet, dan op de rechterwand. Pas als dat ook niet lukt is de achterwand een optie.

Dus in jouw geval: Nee, die FTU zal daar blijven zitten en zelfs ook niet tegen betaling worden verplaatst denk ik.
Dan hebben ze bij ons in 2009 ook niet aan de regels gehouden. De linker en rechterzijwand waren nog geheel vrij op het moment van plaatsen van de NT, alleen de modems van KPN zijn te breed voor de zijkanten (TL-WDR4300 pas nog net). De NT is op de achterwand helemaal onder de linker groepenkast (totaal 2 x 4 groepen) geplaatst. Door de pvcbuis is ook onder NT de ruimte niet zo gemakkelijk meer te gebruiken. Bij het eerste KPN modem (Thomson) zat de ophangbeugel helemaal tegen de pvcbuis aan maar door de breedte van het modem zat deze vast tegen (1-2 mm) tegen aan de rechter meterkast kolom. Bij de huidige ZTE heb ik 2 gaten in de frontplaat moeten boren en met twee 8 cm schroeven hangt deze nu onder de NT en voor de pvcbuis.

Wij koken nog op gas maar hebben nog wel 3 fasen aansluiting (vorige eigenaar kookte eleketrische) maar in toekomst zou dat alleen nog kunnen door het verplaatsen van NT. Ik heb de monteur van de aannemer (Sc.....) al wel een aantal keren .......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2014 20:34 ]

• Barre73
Haal je nu 2 dingen door elkaar? Wat hebben de modems/experiaboxen van KPN te maken met de zijwanden van de meterkast? Ik had het over het plaatsen van de FTU. Niet van de NT. Daarbij: in het geval van een KPN abonnement komt er een NT op de FTU die qua formaat precies hetzelfde als de lege kap die er op zat. Dat geldt voor alle types FTU. Oud of nieuw.
Wat er achter die NT moet komen is niet bepaald in NEN normen en ook niet relevant eerlijk gezegd. De experiabox wordt gewoon gezien als een onderdeel van het huisnetwerk en dat kan in principe overal geplaatst worden. Is geen onderdeel van het bestel zoals de RF aannemer dat moet hanteren,

Kan je de EB niet gewoon een kwartslag draaien als je hem op de zijwand hangt? Dus met de zijkant naar beneden? Of gewoon een plankje ophangen anders..

Verwijderd

Bij mij kwamen ze destijds ook met een NEN verhaal (hij 'moest' aan de linkerwand; over rechts is voor zover ik me herinner niets gezegd). Maar men wist niet te vertellen in welke wettelijke regeling er naar de betreffende NEN norm wordt verwezen (zou overigens best wel kunnen, in het Bouwbesluit ofzo).

Op zichzelf zijn NEN normen geen echte normen (in de zin van 'gij zult iet door rood rijden' etc), maar hebben 'slechts' de status van vrijwillig te volgen normalisatieafspraken. Pas als er in een wettelijk voorschrift naar wordt verwezen heeft de betreffende NEN norm de status van wettelijk voorschrift.

En zolang er geen wettelijk voorschrift is dat anders bepaalt, ben ik de baas in mijn (koop)huis en in mijn meterkast. De FTU hangt daarom tegen de achterwand, waar het mij het handigst uit kwam...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 00:27 ]

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

nvm

[ Voor 108% gewijzigd door vr6-only op 03-02-2014 08:28 ]

• eymey
Tijdens de verhuizing naar ons huidige huis hadden we ook de glasverbinding (Lijbrandt) mee laten verhuizen.

Bij ons zat de FTU ook echt op een heel ongelukkig plek: Op ongeveer 1,20m hoogte aan de achterwand van de meterkast (Almere, omstreeks 2008/2009). In Almere Stad zitten er afleversets voor de stadsverwarming in de meterkast en de FTU zat daar zowat 'achter', of in ieder geval naast. Kabels aansluiten op de rechter kant van de NT zou echt super lastig zijn.

Gelukkig kon (en wilde) de monteur de FTU nog even een cm. of 30-50 omhoog plaatsen alvorens de NT erop te zetten.

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 00:22:
Bij mij kwamen ze destijds ook met een NEN verhaal (hij 'moest' aan de linkerwand; over rechts is voor zover ik me herinner niets gezegd). Maar men wist niet te vertellen in welke wettelijke regeling er naar de betreffende NEN norm wordt verwezen (zou overigens best wel kunnen, in het Bouwbesluit ofzo).

Op zichzelf zijn NEN normen geen echte normen (in de zin van 'gij zult iet door rood rijden' etc), maar hebben 'slechts' de status van vrijwillig te volgen normalisatieafspraken. Pas als er in een wettelijk voorschrift naar wordt verwezen heeft de betreffende NEN norm de status van wettelijk voorschrift.

En zolang er geen wettelijk voorschrift is dat anders bepaalt, ben ik de baas in mijn (koop)huis en in mijn meterkast. De FTU hangt daarom tegen de achterwand, waar het mij het handigst uit kwam...
Jij bent de baas in jouw koophuis en in jouw meterkast. En de netbeheerder is de baas over zijn eigen meter/aansluiting. Als de netbeheerder niet wil dat hij tegen de achterwand aan komt dan ben je klaar. Op zich wel interessant om te zien hoe mensen een onderscheid maken tussen het waterbedrijf, electrabeheerder en een telecompartij. De norm waar ik het hier over had is de norm ‘Meterruimten’
(NEN 2768, uitgave december 2005)en het Bouwbesluit (uitgave september2005).
Reggefiber heeft precies dezelfde rechten en plichten als een Vitens of een Liander/Enexis op dat punt. Maar veel mensen hebben dat niet door en stellen soms onrealistische eisen waar de onderaannemer dan maar in mee gaat. Beter betaald worden voor een aansluiting dan geen aansluiting.
Ik zeg niet dat dit in jouw geval opgaat maar ik heb vreemde gevallen gezien zal ik maar zeggen....

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Barre73 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:29:
[...]

Beter betaald worden voor een aansluiting dan geen aansluiting.
Ik zeg niet dat dit in jouw geval opgaat maar ik heb vreemde gevallen gezien zal ik maar zeggen....
offtopic:
Dat gaat ook niet meer op. Gezeik van RF komt de aannemers de strot uit. Dan maar geen aansluiting.

Resultaat: over de zeik bewoner met verhalen van hier tot Tokyo. De aannemer heeft ineens verkeerd voorgelicht, is onbeschoft, afspraak niet nagekomen blablablablabla.

Zo makkelijk is de situatie in de praktijk helaas niet. Mensen hebben allemaal een mening en willen dat uiten. Hun mening is tevens wil. Prima, dan niet!

-----------------
Ontopic.

Heb net iemand gesproken die aangeeft dat het niet best gaat met de vraagbundeling. Jammer, jammer, jammer. Ik hoop echt dat het doorgaat. Ziggo kan de concurrentie wel gebruiken!

[ Voor 14% gewijzigd door vr6-only op 03-02-2014 10:06 ]

• Binnetie
Ik heb Vodafone gebeld omtrent het coax-signaal wat ik niet heb. Voor de zekerheid heb ik de TV gisteren even bij de meterkast neergezet en met een 100% goede kabel getest, maar kreeg ook toen geen ontvangst.
Vodafone gaf eerst aan dat ik maar even moest wachten op mijn pakket met de Animo en de router... dat staat toch los van het coax-signaal vroeg ik? Na een poosje navragen en wachten kwam de medewerker toch terug en gaf aan dat er een ticket wordt ingeschoten naar Reggefiber omdat er toch iets niet klopt.

Ook gaf de medewerker aan dat ik al flink data had gebruikt... ja en? Daar neem je toch snel internet voor als ik alle reclamefolders moet geloven? Dat hij dat überhaupt kan zien.

Al met al wordt er met mij contact opgenomen mochten ze nog vragen hebben of dat er een monteur moet langskomen. Ik hoop dat dat geen hele tijd gaat duren.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Verwijderd schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:19:
Je weet het natuurlijk pas zeker als je gaat meten.
Nee hoor, dat weet ik nu al zeker :)
Binnen WBA gebied is er alleen ruimte voor WBA multicast.

• Fiber

Fiber

vr6-only schreef op maandag 03 februari 2014 @ 10:03:
[...]

Heb net iemand gesproken die aangeeft dat het niet best gaat met de vraagbundeling. Jammer, jammer, jammer. Ik hoop echt dat het doorgaat. Ziggo kan de concurrentie wel gebruiken!
Je kan 'jammer, jammer, jammer' roepen of zelf de handen uit de mouwen steken en actie gaan voeren. Bestaat er al een 'Woonplaats van vr6-only' op Glasvezel stichting en ben je daar actief in...?

Weinig dingen gaan vanzelf in deze wereld en als je graag glasvezel wil dan zul je er toch echt zelf aan moeten werken als anderen het niet doen. Die dertig procent is best te halen, maar dat gaat niet vanzelf.

https://www.google.nl/#q=opglasvezel

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Meerdere mensen die het coax signaal niet hebben ?
De dvb-c decoders ontvangen bijna geen signaal , wat ik wel af kan lezen is iets van kpn itns maar verder geen beeld.
Ook het beeld op een oude tv zonder decoders ( analoog ) is er niet.

• Fiber

Fiber

Welke plaats? Analoog en DVB-C is zeer regio gebonden...

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Wierden naast Almelo.
Internet en telefoon en digi tv via de amino werken gewoon alleen het coax signaal niet.

[ Voor 68% gewijzigd door CasaDude op 03-02-2014 17:47 ]

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:30:

In alle andere gebieden gaan ze (voorlopig) inkopen bij KPN met de BCS streams (KPN Broadcast Communication Services).
Als Vodafone binnenkort nieuwe pakketten gaat leveren en zich dus op TV-gebied onafhankelijk noemen van KPN kun je natuurlijk niet twee smaken in de lucht houden.
Ik vraag me dus af hoe ze dat gaan oplossen.
Bestaande klanten zullen er waarschijnlijk weinig moeite mee hebben over te stappen behalve dan als je Vodafone specifiek hebt gekozen vanwege DVB-C.

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Fiber schreef op maandag 03 februari 2014 @ 17:27:
[...]

Je kan 'jammer, jammer, jammer' roepen of zelf de handen uit de mouwen steken en actie gaan voeren. Bestaat er al een 'Woonplaats van vr6-only' op Glasvezel stichting en ben je daar actief in...?

Weinig dingen gaan vanzelf in deze wereld en als je graag glasvezel wil dan zul je er toch echt zelf aan moeten werken als anderen het niet doen. Die dertig procent is best te halen, maar dat gaat niet vanzelf.

https://www.google.nl/#q=opglasvezel
In totaal 9 mensen aangespoord en uiteindelijk ook overgehaald om een abonnement te nemen. Ikzelf heb net mijn inschrijving voltooid op mijn huis, waarvan de bouw over 8 maanden pas voltooid is! Ik vind het goed zo.

Ouders
Zus
Broer
Buren links en rechts
2 vrienden
1 collega en een onbekende die ik tegen het lijf aanliep op de bouw (kan zo bij marketing aan de gang :D)

[ Voor 9% gewijzigd door vr6-only op 03-02-2014 18:08 ]

• Fiber

Fiber

vr6-only schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:07:
[...]

In totaal 9 mensen aangespoord en uiteindelijk ook overgehaald om een abonnement te nemen...
Dat is best wel erg netjes! _/-\o_

Als 'iedereen' dat zou doen dan ben je er zo... :z

• Fiber

Fiber

HoppyF schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:04:
[...] behalve dan als je Vodafone specifiek hebt gekozen vanwege DVB-C.
En dat zullen er best aardig wat zijn... :)

Pagina: 1 ... 35 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.