Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.883 views

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12 10:32
eymey schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:29:
Hehe, jij wordt ook 12 februari aangesloten?
Neeeee! Sorry voor de verwarring, 8)7

Maar ik was van plan om te wachten tot na 12-02 om te horen van jouw of een naadloze overstap nou ging werken of niet O-)

Nou begrijp ik van Barre dat een overstap geen probleem meer hoeft te zijn,maar ook ik krijg op de website van FD te zien dat ik eerst nog op glas aangesloten moet worden |:(

Ik ga gewoon nog even afwachten :z

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Rallye schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 06:53:
Dat zou een technische (dus niet-commerciële) reden zijn voor IPTV. Die heb ik, ook van de technici hier op het forum, echter nog niet gehoord. Voor zo'n technische reden heb ik respect, voor het mij om commerciële redenen opzadelen met decoders en inferieur geluid (in ieder geval van mindere kwaliteit dan gewoon bij de provider binnenkomt) niet.
Nee, dat heeft gewoon te maken met rechten. Ned1,2,3 mogen ongecodeerd in HD doorgegeven worden.. de rest van de zenders niet. Vooral de nederlandse commerciele zenders zijn daar erg duidelijk in.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35
Denan, waarom gebeurt het dan wel bij WMP Plus Blauw? ALs ik de gebruikers hier tenminste hoor...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56
De vraag is natuurlijk hoe lang IPTV via WMP Plus Blauw nog ongecodeerd blijft.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:27
Welke zenders heeft Vodafone via dvb-c in HD? Ik las hierboven dat het 4 zenders waren, maar ik tel er maar 3 via GHM (Ned1, 2, en 3). Welke is die 4e?

Daarnaast twijfel ik nog sterk aan mijn oude VF pakket die nog in moet gaan:

- ik gebruik geen telefonie
- heb 50/50 aangevraagd
- op de slaapkamer heb ik zowel data als coax getrokken, was nog een heel gedoe maar dat terzijde
- heb een NAS voor torrents enzo, maar volgens mij maakt dat niet uit met het feit dat je geen server mag draaien

Het pakket wat ik nu heb kost 34 euro per maand voor de eerste 6 maanden en daarna 54 euro per maand, 1 jarig contract. Het nieuwe product weet ik zo niet of je daar een 1 jarig contract krijgt of niet.

Nieuw zou dan worden:

- 32,50 voor 50/50
- 12,50 voor TV start
- 5,00 per maand voor een extra TV Box
- 37,50 voor standaard installatie
- 30,00 activatiekosten

Wordt maandelijks: €50,00 eerste jaar daarna €60,-
Plus de eenmalige kosten €67,50.

Hmmm nu ik dit zo uittyp allemaal is toch het oude product interessanter, ondanks dat ik dan boven geen HD zenders heb bij de commerciële omroepen...

• denan
3. Ned 1,2,3. Dat zijn de enige zenders die toestemming geven voor een ongecodeerd HD signaal op dvb-c

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:49
denan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:49:
3. Ned 1,2,3. Dat zijn de enige zenders die toestemming geven voor een ongecodeerd HD signaal op dvb-c
De vierde is toch TV Oost?

Hoe dan ook is het voor de meeste mensen zeker niet interessant als er maar drie/vier kanalen HD zijn via DVB-C. Dat kun je het wat mij betreft wel opheffen.
Voor de liefhebbers van TV op de slaapkamer zou je dan de optie analoge TV moeten open laten.
Dat kan volgens mij wel met de Amino (en wellicht ook andere merken).

Belangrijkste is dat IPTV een volwaardig product wordt zonder gestripte streams e.d.
Daar zullen de meeste consumenten voor gaan en om die reden ook naar Vodafone willen overstappen vanaf KPN (en dochters).
Hopelijk pakt Vodafone dit nu eens goed op, we wachten er al heel lang op.

• nexhil
  • Laatst online: 16:57

nexhil

BAM!

• HoppyF
Niets te vinden hierover op de officiele website van Vodafone...
Wel een goed plan overigens als dit waar is.

• eymey
HoppyF schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:00:
[...]

De vierde is toch TV Oost?

Hoe dan ook is het voor de meeste mensen zeker niet interessant als er maar drie/vier kanalen HD zijn via DVB-C. Dat kun je het wat mij betreft wel opheffen.
Voor de liefhebbers van TV op de slaapkamer zou je dan de optie analoge TV moeten open laten.
Dat kan volgens mij wel met de Amino (en wellicht ook andere merken).

Belangrijkste is dat IPTV een volwaardig product wordt zonder gestripte streams e.d.
Daar zullen de meeste consumenten voor gaan en om die reden ook naar Vodafone willen overstappen vanaf KPN (en dochters).
Hopelijk pakt Vodafone dit nu eens goed op, we wachten er al heel lang op.
Wel of geen analoog voor de slaapkamer heeft niets met Amino te maken ofzo. Dat hangt gewoon af van de vraag of je hier infra en aparte afspraken met zenders voor in de lucht wil houden.

Het is ook niet echt glasvezel-specifiek dat alleen Ned. 1, 2 en 3 via DVB-C vrij in HD zijn. Bij UPC en Ziggo is dit net zo.

Het onversleutelde basispakket bij UPC heeft ook alleen maar ned. 1, 2 en 3 in HD. En bij Ziggo zit het basispakket (met meer HD) al achter versleuteling.

Het enige voordeel van Ziggo en UPC is dan wel dat je m.b.v. CI+ ook zonder extra kastje op de slaapkamer hiervan kan genieten. En dat bij Ziggo ook de versleutelde pakketen vooralsnog via de 'grijze' methode (met softcam en je smartcard) voor HTPC doeleinden te bekijken zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 29-01-2014 11:25 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Barre73
Binnetie schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:48:
Welke zenders heeft Vodafone via dvb-c in HD? Ik las hierboven dat het 4 zenders waren, maar ik tel er maar 3 via GHM (Ned1, 2, en 3). Welke is die 4e?

Daarnaast twijfel ik nog sterk aan mijn oude VF pakket die nog in moet gaan:

- ik gebruik geen telefonie
- heb 50/50 aangevraagd
- op de slaapkamer heb ik zowel data als coax getrokken, was nog een heel gedoe maar dat terzijde
- heb een NAS voor torrents enzo, maar volgens mij maakt dat niet uit met het feit dat je geen server mag draaien

Het pakket wat ik nu heb kost 34 euro per maand voor de eerste 6 maanden en daarna 54 euro per maand, 1 jarig contract. Het nieuwe product weet ik zo niet of je daar een 1 jarig contract krijgt of niet.

Nieuw zou dan worden:

- 32,50 voor 50/50
- 12,50 voor TV start
- 30,00 activatiekosten

Wordt maandelijks: €50,00 eerste jaar daarna €60,-
Plus de eenmalige kosten €67,50.

Hmmm nu ik dit zo uittyp allemaal is toch het oude product interessanter, ondanks dat ik dan boven geen HD zenders heb bij de commerciële omroepen...
Je krijgt sowieso het oude pakket met je oude afspraken. Maar stel dat je het nieuwe zou willen dan maak je nu een rekenfout.

- 32,50 voor 50/50
- 12,50 voor TV start
- 30,00 activatiekosten

Maandelijks 50,00. Niet het eerste jaar 50 en daarna 60.

Maar.... door er telefonie bij te nemen voor 2,50 per maand (en niet te gebruiken natuurlijk) krijg je ineens 2 kortingen. Namelijk de 10 euro per maand voor alles-in-1 en de installatie kosten vervallen geheel. Dus voor het eerste jaar 42,50 en 30 euro eenmalig. En na het eerste jaar 52,50. Maar dan kun je natuurlijk overstappen als je zou willen.

Contractduur is namelijk 1 jaar en daarna automatisch doorlopend met 1 maand opzegtermijn.

Nieuwe product is dan voor het het eerste jaar 12 euro duurder en dat zit volledig in de aansluitkosten. Zonder die zou het nieuwe product voor 1 jaar zelfs goedkoper zijn voor jou.

Maar goed: het is allemaal theorie want je wordt niet omgezet naar een nieuw product.

• Binnetie
HoppyF schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Het staat op de hoofdpagina in paarse letters die voorbij bewegen. Daarin staat dat het maandelijks aanpasbaar is.

• Binnetie
Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:31:
[...]

Je krijgt sowieso het oude pakket met je oude afspraken. Maar stel dat je het nieuwe zou willen dan maak je nu een rekenfout.

- 32,50 voor 50/50
- 12,50 voor TV start
- 30,00 activatiekosten

Maandelijks 50,00. Niet het eerste jaar 50 en daarna 60.

Maar.... door er telefonie bij te nemen voor 2,50 per maand (en niet te gebruiken natuurlijk) krijg je ineens 2 kortingen. Namelijk de 10 euro per maand voor alles-in-1 en de installatie kosten vervallen geheel. Dus voor het eerste jaar 42,50 en 30 euro eenmalig. En na het eerste jaar 52,50. Maar dan kun je natuurlijk overstappen als je zou willen.

Contractduur is namelijk 1 jaar en daarna automatisch doorlopend met 1 maand opzegtermijn.

Nieuwe product is dan voor het het eerste jaar 12 euro duurder en dat zit volledig in de aansluitkosten. Zonder die zou het nieuwe product voor 1 jaar zelfs goedkoper zijn voor jou.

Maar goed: het is allemaal theorie want je wordt niet omgezet naar een nieuw product.
je hebt gelijk met telefonie erbij betaal je iets meer maar krijgt meer korting, voor eerste jaar maakt het niet zoveel uit dus. En dikke kans dat stel dat ze me wel naar nieuwe product om willen zetten dat dit pas vanaf april mogelijk is...

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:11:
[...]

Beter kijken Hoppy :)

https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/index.shtml

Staat op meerdere plekken. Uiteraard wel wat kleine addertjes onder het gras. Als je een 3-in-1 pakket neemt en daarvoor 10 euro per maand korting krijgt, en je wil na een paar maanden de telefonie er geheel afgooien dan ben je ook direct je korting kwijt.
Maar bijvoorbeeld je TV pakket aanpassen per maand van start naar extra of weer terug dat kan allemaal.

In ieder geval goede zaak.

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 11:35:
[...]

Beter kijken Hoppy :)

https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/index.shtml

Staat op meerdere plekken. Uiteraard wel wat kleine addertjes onder het gras. Als je een 3-in-1 pakket neemt en daarvoor 10 euro per maand korting krijgt, en je wil na een paar maanden de telefonie er geheel afgooien dan ben je ook direct je korting kwijt.
Maar bijvoorbeeld je TV pakket aanpassen per maand van start naar extra of weer terug dat kan allemaal.

In ieder geval goede zaak.
Hoe pas ik mijn internet (snelheid) dan aan per maand?

Het wordt voor klanten van Vodafone Thuis mogelijk om elke maand te bepalen welke internetsnelheid, hoeveel tv-zenders en welk beltarief ze willen hanteren.

• Binnetie
Dat gaat waarschijnlijk via ´Mijn Vodafone thuis`

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Ik zie andere stb's staan op de site dan dat ze vorig jaar hadden. Is het met de nieuwe recorder mogelijk meerdere programma's tegelijk op te nemen? En zo ja hoeveel dan?

DaveD

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-12 16:34

Trebbors

Failure is no option!

De bedoeling vorige maand was misschien overstappen.. zo vervelend dat de Amino weer voor niets aangekocht is via Lijbrandt. En dan weer maandelijks betalen voor een decoder met opname functionaliteit.. uiteindelijk betaal je die dus dubbel terug.

En dan nog het vervelendste.. de amino heb ik in een kelderkast staan met IR receiver via USB. (dus niet via een extra oogje op de decoder geplakt)..
Dit maakt een overstap lastiger...

[ Voor 27% gewijzigd door Trebbors op 29-01-2014 12:47 ]

• CyberFR
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:52
Mooie aanbieding bij Vodafone inderdaad.
Net besteld via breedbandwinkel,misschien ook wel een leuke actie om hier te melden. ;)

Alleen bij ons: Test mee met Vodafone: u ontvangt 6 maanden abonnements- en administratiekosten retour.
PS. Lees wel de actie voorwaarde goed door!

PVoutput---->7335wp

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Per maand aanpasbaar? :?
Da's toch niks nieuws... Kan bij Xs4all ook. Heb het ook al een paar keer gebruikt. Een extra TV pakket kun je per maand activeren of opzeggen, hetzelfde geldt voor telefonie.
Dus zo nieuw is het nou ook weer niet... >:)

Mooie Plaatjes   

• Binnetie
Wat is de actie dan, want ik zie hem zo niet echt terug.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:56

knakworst

Get more sats!

http://www.nutech.nl/inte...per-maand-aanpasbaar.html

Internet only is wel erg voordelig!
Eerste jaar 10 euro per maand korting op alles-in-1.

Hiermee gaan ze marktaandeel winnen.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gaan we weer, rot amino:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V2C8HgFsEdsvROG2ZGFREUoF/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CMcAEfovAAQIDEDriUW9QU6N/full.jpg
Begin de wazige problemen en uiterst trage uitzending gemist (NPO) wel onwijs zat te worden.
Gaat geen dag voorbij of ik word wel op mn werk gebeld dat het weer eens niet werkt of een of andere wazige melding krijg.

Zucht...

[ Voor 20% gewijzigd door HaterFrame op 29-01-2014 13:20 ]

I am the great Cornholio!

Verwijderd

MetaFrame schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:05:

Begin de wazige problemen en uiterst trage uitzending gemist (NPO) wel onwijs zat te worden.
Gaat geen dag voorbij of ik word wel op mn werk gebeld dat het weer eens niet werkt of een of andere wazige melding krijg.

Zucht...
denan in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

Verwijderd

MetaFrame schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:05:
Gaan we weer, rot amino:
(foto)
(foto)

Zucht...
@ MetaFrame

Ik zou je Mac adres op je foto even weghalen, er zijn altijd mensen die je mac adres willen "misbruiken" ;).

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ja dat weet ik, het streamen gaat wel goed. Is sneller dan ooit zelfs, echter het menu... niet vooruit te branden!
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:16:
[...]
@ MetaFrame
Ik zou je Mac adres op je foto even weghalen, er zijn altijd mensen die je mac adres willen "misbruiken" ;).
Goed dat je het zegt! Thnx and done

[ Voor 30% gewijzigd door HaterFrame op 29-01-2014 13:20 ]

I am the great Cornholio!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Nu Vodafone internet only doet ga ik misschien ipv XS4ALL toch maar naar vodafone, 50,- p/m voor 500/500 is wel erg nice :-)

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:56

knakworst

Get more sats!

Klanten die zowel internet, tv, als telefonie afnemen krijgen gratis installatie en het eerste jaar 10 euro korting per maand
Dat zou betekenen dat je voor 5 euro per maand het eerste jaar telefonie en TV hebt en gratis installatie. Daarna telefonie en TV uitzetten :)

• Barre73
Plus de eenmalige 67,50 voor monteur en aansluitkosten. Niet vergeten :-)

En voor de Tweakers die hopen geen monteur nodig te hebben: Vergeet het. Ik heb de installatiehandleiding voor monteurs gezien en dat ga je niet zelf doen...

Je kan het ook op de foto zien bij dat testartikel op www.testblog.nl

Nieuwe NT (Draytek) komt aan de muur en wordt met een glaspatchkabel verbonden aan de FTU.

NB: Deze reactie sloeg op die van Sander. Maar Knakworst kwam er nog snel tussendoor...

[ Voor 10% gewijzigd door Barre73 op 29-01-2014 13:27 ]

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:32:
[...]

Hoe pas ik mijn internet (snelheid) dan aan per maand?

Het wordt voor klanten van Vodafone Thuis mogelijk om elke maand te bepalen welke internetsnelheid, hoeveel tv-zenders en welk beltarief ze willen hanteren.
Dat geldt natuurlijk niet voor jou Hoppy. Jij hebt nog het "oude Vodafone" pakket.

Of misschien ook wel. Dat gaat dan straks via Klantenservice of Mijn Vodafone Thuis

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:22:
Plus de eenmalige 67,50 voor monteur en aansluitkosten. Niet vergeten :-)

En voor de Tweakers die hopen geen monteur nodig te hebben: Vergeet het. Ik heb de installatiehandleiding voor monteurs gezien en dat ga je niet zelf doen...

Je kan het ook op de foto zien bij dat testartikel op www.testblog.nl

Nieuwe NT (Draytek) komt aan de muur en wordt met een glaspatchkabel verbonden aan de FTU.

NB: Deze reactie sloeg op die van Sander. Maar Knakworst kwam er nog snel tussendoor...
Dan gaat het dus om de Vigor 2130FVn. Die heeft een SFP slot voor de WAN ipv koper.

http://www.draytek.be/fil...talogus%202014.pdf#page=5

Maar waarom die.... een MC901 en met koper naar een Draytek werkt exact hetzelfde, en dan is de binnenkabel minder gevoelig dan een loshangend glasvezelkabeltje. Enige wat ik kan bedenken is dat a. dit een adapter scheelt en b. ook op de niet- UFTU gebieden kan

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Ik zie nu pas dat idd het glas in die 2130vn direct wordt geprikt met een SPF module. (is wel super vet als je die ook werkend kan krijgen direct op een PC met zon kaart of op een leuke switch).

Dit is dan ook gelijk de upgrade voor naar een 1Gbit FTU (aan de gebruikers kant) omdat die genexis gewoon passief is geworden (ook geen stroom adapter meer nodig i guess ?). Zou dit ook voor de mensen gelden die wel zon universele genexis FTU hebben waar een vigor1000vn op zou kunnen ?

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:26:
[...]

Dat geldt natuurlijk niet voor jou Hoppy. Jij hebt nog het "oude Vodafone" pakket.

Of misschien ook wel. Dat gaat dan straks via Klantenservice of Mijn Vodafone Thuis
Ja, dat weet ik.
Ik ben echter nu contractvrij (>12 maanden bij Vodafone) en zou dus over kunnen stappen naar het nieuwe pakket.
De mogelijk om van internetsnelheid te wijzigen is er blijkbaar wel, het is dus een mooi dynamisch pakket wat veel mensen zal aanspreken.

Die keuze van een Draytek met glasaansluiting is minder handig denk ik.
Aansluiten via Gigabit LAN (koper) kan ook prima.
Er wordt in het installatie verhaal wel zo leuk gesproken over de Draytek monteren in de meterkast maar in mijn geval is dat onmogelijk.
De meterkast is hier erg smal (ca 25cm breed wel 170cm hoog).
Om die reden komt de glasvezel door de tuin/buitenmuur in de huiskamer binnen achter de TV.
Daar zit ook de UFTU, modem en Amino.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Zou er niet bedoeld worden dat de Draytek altijd bij je UFTU komt te hangen. En meestal is dat de meterkast ?

[ Voor 4% gewijzigd door Axelfoley007 op 29-01-2014 15:01 ]

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:24
CyberFR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:56:
Mooie aanbieding bij Vodafone inderdaad.
Net besteld via breedbandwinkel,misschien ook wel een leuke actie om hier te melden. ;)

Alleen bij ons: Test mee met Vodafone: u ontvangt 6 maanden abonnements- en administratiekosten retour.
Let wel: speciale testpanel actie met 6 maanden retour geldt alleen in Almere, Amersfoort, Dordrecht, Hilversum en Hoofddorp.

//

• HoppyF
man-o-script schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:45:
[...]

Let wel: speciale testpanel actie met 6 maanden retour geldt alleen in Almere, Amersfoort, Dordrecht, Hilversum en Hoofddorp.
Zo!, dat is bijna heel Nederland... :(

Tweakers heeft het nieuws nu ook geplaatst:
nieuws: Vodafone laat klanten glasvezelpakketten maandelijks aanpassen

• eymey
Hmm... ben benieuwd wat precies de testpanel actie inhoudt.

Kan dat ook te maken hebben met eventueel toe werken naar eigen operatorschap? Almere is 1 van de plagen plaatsen waar Reggefiber erg veel moeite heeft om een gezonde utilization te bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 29-01-2014 15:34 ]

Verwijderd

CyberFR schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:56:

En

14. Als u nu een glasvezelabonnement hebt bij een andere aanbieder zoals bijvoorbeeld XMS, Lijbrandt, XS4all, Telfort of KPN dan is het helaas niet mogelijk om van deze actie gebruik te maken.

• HoppyF
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:53:
[...]
En

14. Als u nu een glasvezelabonnement hebt bij een andere aanbieder zoals bijvoorbeeld XMS, Lijbrandt, XS4all, Telfort of KPN dan is het helaas niet mogelijk om van deze actie gebruik te maken.
Vodafone zelf staat daar niet bij, dus bestaande klanten kunnen er waarschijnlijk wel gebruik van maken.
Ik zou ook niet weten waarom niet.
Beetje klantenbinding zou niet verkeerd zijn voor Vodafone.

• Barre73
Axelfoley007 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:42:

Dit is dan ook gelijk de upgrade voor naar een 1Gbit FTU (aan de gebruikers kant) omdat die genexis gewoon passief is geworden (ook geen stroom adapter meer nodig i guess ?). Zou dit ook voor de mensen gelden die wel zon universele genexis FTU hebben waar een vigor1000vn op zou kunnen ?
Stroom adapter maakt niet uit met de vorige situatie. Daar had de Genexis NT ook een stopcontact nodig. Nu heeft de Draytek een stopcontact nodig. Zelfde situatie.

Kan wel een stopcontact voor je eigen router schelen. Wellicht gebruik je die niet meer als die Draytek er hangt.

Geldt voor alle FTU's. Dus nee, er worden geen Draytek Vigor rechtstreeks op de UFTU gezet (helaas...)

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 29-01-2014 15:04 ]

• Barre73
eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 14:52:
Hmm... ben benieuwd wat precies de testpanel actie inhoudt.

Kan dat ook te maken hebben met eventueel toe werken naar eigen operatorschap? Almere is 1 van de plagen waar Reggefiber erg veel moeite heeft om een gezonde utilization te bereiken.
Plagen :*)

Ik hou van Almere!

• eymey
LOL. Ik bedoel natuurlijk "plaatsen" :D

edit: Maaruhm, waarom hou je van Almere? :P

[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 29-01-2014 15:41 ]

• TestBlog
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-03-2023

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Ben nu een tijdje bezig met het testen van de nieuwe Vodafone Glasvezel propositie.
Moet zeggen dat het me niets tegenvalt, maar dat ik er dan ook wel wat van verwachtte.

Hiervoor had ik Telfort Interactieve TV en 20Mbit. Vooral het 'zappen' gaat ideaal snel en programma gemist heeft gewoon echt GEEN buffertijd.

De verbinding naar PC viel me wat tegen, erg onstabiel vooral als ik door de 'lijn' van de router en PC liep.
Dit inmiddels opgelost met 2 TP-linkjes (powerline) en werkt nu top. Powerline zit zelfs in een verdeeldoos, en in de meterkast in een professorisch aangelegde contactdoos.

Binnenkort een tweede deel op mijn weblog waarbij duidelijk wordt of het op ten duur nog steeds goed bevalt.

Voor nu staat deel 1 hier: http://bit.ly/1fdeMe7

TestBlog.nl

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb het idee dat de DVB-C/analoge aansluit niet meer bij de nieuwe pakketten zit.
Ik kan het niet terug vinden op de site.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-12 15:57

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Vraag me af veel mensen gebruiken nog een coax radio :+ verplicht internet radio kopen
vDorst schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:35:
Ik heb het idee dat de DVB-C/analoge aansluit niet meer bij de nieuwe pakketten zit.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-12 15:39

thof

FP ProMod
vDorst schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:35:
Klopt, Vodafone is gestopt met het aanbieden van DVB-C bij nieuwe abbonementen. (Stond al in het topic.) Voor sommige wel jammer, maar helemaal raar is het niet. Analoge TV zal op den duur ook uitgefaseerd worden netzoals analoge radio. In principe is UTP superieur aan COAX maar niet iedereen kan even snel 'om'.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• thof

thof

FP ProMod
fiberdordrecht schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:36:
Vraag me af veel mensen gebruiken nog een coax radio :+ verplicht internet radio kopen

[...]
Voor mij zou DVB-C en analoog ook zeer welkom zijn. Analoge radio en TV's met DVB-C ondersteuning, hoofd-TV zou dan wel op UTP kunnen, maar ik krijg ook niet zomaar UTP door het huis. Coax zit namelijk vast in de muur en geen loze leidingen. Zullen vast wel meer mensen tegenaan (gaan) lopen of gewoon geen zin hebben om te vervangen.

Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• eymey
fiberdordrecht schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:36:

[...]
Of de set top box gewoon op je audiosysteem aansluiten.

Wat ik al eerder zei: Voor mij zou het verliezen van dvb-c en fm radio best een gemis betekenen.

Ik ken geen enkele oplossing die zo gebruiksvriendelijk werkt als FM. Zelfs de internetradio mogelijkheden die tegenwoordig al vaak in AVR's ingebouwd zitten vergen nog steeds veel te veel handelingen (en tijd) om 'even radio aan te zetten'.

Met FM kies ik op m'n Logitech Harmony voor "radio luisteren", AVR gaat aan, schakelt naar FM en binnen 10 seconden komt er geluid van de laatst afgespeelde zender uit m'n speakers.

Maar goed, mocht een IPTV only propositie nou zó geweldig zijn (baanbrekende nieuwe functionaliteit, kwalitatief hoogwaardig beeld, etc.), dan zou ik het overwegen.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
thof schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:37:
[...]

Klopt, Vodafone is gestopt met het aanbieden van DVB-C bij nieuwe abbonementen. (Stond al in het topic.) Voor sommige wel jammer, maar helemaal raar is het niet. Analoge TV zal op den duur ook uitgefaseerd worden netzoals analoge radio. In principe is UTP superieur aan COAX maar niet iedereen kan even snel 'om'.
Echt waar? Geen DVB-C meer? Ik hoop dat dat niet gaat gelden voor bestaande abonnementen. Als ik mijn TV op de slaapkamer wil aansluiten via UTP dan gaat me dat duizenden euro's kosten.
thof schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:39:
[...]

Voor mij zou DVB-C en analoog ook zeer welkom zijn. Analoge radio en TV's met DVB-C ondersteuning, hoofd-TV zou dan wel op UTP kunnen, maar ik krijg ook niet zomaar UTP door het huis. Coax zit namelijk vast in de muur en geen loze leidingen. Zullen vast wel meer mensen tegenaan (gaan) lopen of gewoon geen zin hebben om te vervangen.
Dit dus. Hirschmann setje voor internet over coax werkt bij mij niet, omdat de coaxkabel van naadje kwaliteit is. Die coax vervangen kan niet, omdat de beun die de bekabeling in ons huis heeft aangelegd veel te dunne leidingen (met dus veel te dunne coax) heeft gebruikt.

Ook een TP-Link setje geprobeerd om IP via het electriciteitsnet te laten lopen, maar daarbij sloeg het complete glasvezelmodem op hol. Zodra ik dat aansloot was ik in de woonkamer ook mijn IP-TV kwijt.

Zijn er vanuit Vodafone nog geen (goed werkende) draadloze oplossingen? Ik word er knettergek van dat ik een tweede IP-kastje heb liggen, maar dat ik die niet kan gebruiken....

[ Voor 48% gewijzigd door Hoppa! op 29-01-2014 15:46 ]

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
thof schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:37:
[...]
Jammer, Ik zie ook dat ze andere media boxen gebruiken dan de animo's.
Betekent dus ook dat ik geen TV meer kan kijken in de slaapkamer als ik voor Vodafoon ga.
Het opnemen via DVB-C was ook erg handig.

• thof

thof

FP ProMod
Hoppa! schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:42:
Echt waar? Geen DVB-C meer? Ik hoop dat dat niet gaat gelden voor bestaande abonnementen. Als ik mijn TV op de slaapkamer wil aansluiten via UTP dan gaat me dat duizenden euro's kosten.
In hoeverre ik weet (geen insider) veranderd er nog niets voor bestaande klanten of klanten die afgelopen tijd besteld hebben (in Apeldoorn is net de vraagbundeling afgelopen). Er zijn naast Vodafone wellicht nog andere providers die DVB-C leveren. Hoop dat er iets op gevonden wordt of dat ze het in een later stadium alsnog weer aan gaan bieden, desnoods voor een meerprijs.
Dit dus. Hirschmann setje voor internet over coax werkt bij mij niet, omdat de coaxkabel van naadje kwaliteit is. Die coax vervangen kan niet, omdat de beun die de bekabeling in ons huis heeft aangelegd veel te dunne leidingen (met dus veel te dunne coax) heeft gebruikt.

Ook een TP-Link setje geprobeerd om IP via het electriciteitsnet te laten lopen, maar daarbij sloeg het complete glasvezelmodem op hol. Zodra ik dat aansloot was ik in de woonkamer ook mijn IP-TV kwijt.

Zijn er vanuit Vodafone nog geen (goed werkende) draadloze oplossingen? Ik word er knettergek van dat ik een tweede IP-kastje heb liggen, maar dat ik die niet kan gebruiken....
Hier ook een beun geweest, hopla zo achter het stuckwerk lijkt het wel. Ook dunne kabeltjes en zeer broos. Wireless is bij mij stabieler dan powerline, waarschijnlijk is dezelfde beun ook bezig geweest met de stroom bekabeling... Hier gingen mijn switch ook compleet over de zeik van powerline adapters.

[ Voor 31% gewijzigd door thof op 29-01-2014 15:55 ]

• HoppyF
TestBlog schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:34:
Ben nu een tijdje bezig met het testen van de nieuwe Vodafone Glasvezel propositie.
Moet zeggen dat het me niets tegenvalt, maar dat ik er dan ook wel wat van verwachtte.

Hiervoor had ik Telfort Interactieve TV en 20Mbit. Vooral het 'zappen' gaat ideaal snel en programma gemist heeft gewoon echt GEEN buffertijd.

De verbinding naar PC viel me wat tegen, erg onstabiel vooral als ik door de 'lijn' van de router en PC liep.
Dit inmiddels opgelost met 2 TP-linkjes (powerline) en werkt nu top. Powerline zit zelfs in een verdeeldoos, en in de meterkast in een professorisch aangelegde contactdoos.

Binnenkort een tweede deel op mijn weblog waarbij duidelijk wordt of het op ten duur nog steeds goed bevalt.

Voor nu staat deel 1 hier: http://bit.ly/1fdeMe7
Mooi verhaal, maar in welke plaats woon je?
Wat ik heel belangrijk vind is de kwaliteit van het TV signaal.
Hoe is de beeldkwaliteit (bandbreedte, HD) en heb je ook dolby digital geluid via IPTV.
Dat ontbreekt er nu namelijk aan.

• Hoppa!
thof schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:52:

Hier ook een beun geweest, hopla zo achter het stuckwerk lijkt het wel. Ook dunne kabeltjes en zeer broos. Wireless is bij mij stabieler dan powerline, waarschijnlijk is dezelfde beun ook bezig geweest met de stroom bekabeling... Hier gingen mijn switch ook compleet over de zeik van powerline adapters.
Ach, dat zal het zijn ja. De switch zal het probleem zijn geweest met de Powerline. Die zal het wel niet hebben kunnen regelen vanwege matige bekabeling. Misschien hebben we wel dezelfde beun aan het werk gehad, hoe dan ook, IP-TV op de slaapkamer lijk ik te kunnen vergeten. Op zich niet erg, zolang er DVB-C is. Wel zonde dat dat tweede IPTV kastje stof ligt te vangen.

Ik vraag me af of Vodafone (of welke glasvezelaar dan ook) geen manier heeft om dit draadloos te regelen, al moet er dan een behoorlijke verbinding zijn tussen de meterkast en de slaapkamer.

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 13:51
@HoppyF Ik zit ook te kijken naar een nieuwe provider. Momenteel zit ik bij XMS en vind het steeds meer een drama worden. Uitzending gemist werkt veelal niet en administratief echt een drama.

Wat ik mij afvroeg, Hoe worden er meerdere decoders aangesloten. Ik las in je post iets over coax?! Bedoel je daarmeen dat entone decoders via coax worden aangesloten of toch via UTP. Bij de laatste, hoe zit dat dan met de aansluiting op de modem?

I'm confused?!
Pleaz enlighten me!

EDIT:
Nog een 1 vraagje... Hoe was de overstap? Ging je van DSL naar Glasvezel of van glasvezel naar glasvezel, wat mijn geval zal zijn. Ik lees overal dat je een maand zonder zit. Laat ik daar niet op zitten te wachten.

[ Voor 18% gewijzigd door debom op 29-01-2014 16:24 ]

• WoBoW
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:13
@debom
Met de nieuwe pakketten schijnt er geen signaal meer over coax (DVB-C) geleverd te worden. Dus digitale TV alleen over UTP. Dat signaal is prima op te splitsen met simpele switch erbij. Per TV heb je dan een settopbox ("interactie TV box") nodig .

Verwijderd

HoppyF schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:05:
[...]

Mooi verhaal, maar in welke plaats woon je?
Wat ik heel belangrijk vind is de kwaliteit van het TV signaal.
Hoe is de beeldkwaliteit (bandbreedte, HD) en heb je ook dolby digital geluid via IPTV.
Dat ontbreekt er nu namelijk aan.
In het Lijbrandt topic is vandaag gemeld dat Vodafone WBA gaat gebruiken en daar zijn alleen de KPN streams aanwezig.

Voor dolby digital geluid zal je moeten wachten neem ik aan tot KPN zelf ook de bitrate verhoogd. Zo als ik het lees moeten dan all Motorola ontvangers bij de glasvezelklanten worden vervangen omdat deze geen hoger bitrate aan kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 16:32 ]

• eymey
debom schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:21:
@HoppyF Ik zit ook te kijken naar een nieuwe provider. Momenteel zit ik bij XMS en vind het steeds meer een drama worden. Uitzending gemist werkt veelal niet en administratief echt een drama.

Wat ik mij afvroeg, Hoe worden er meerdere decoders aangesloten. Ik las in je post iets over coax?! Bedoel je daarmeen dat entone decoders via coax worden aangesloten of toch via UTP. Bij de laatste, hoe zit dat dan met de aansluiting op de modem?

I'm confused?!
Pleaz enlighten me!

EDIT:
Nog een 1 vraagje... Hoe was de overstap? Ging je van DSL naar Glasvezel of van glasvezel naar glasvezel, wat mijn geval zal zijn. Ik lees overal dat je een maand zonder zit. Laat ik daar niet op zitten te wachten.
@debom: Misschien mag ik ook wat antwoorden geven ;)

* @HoppyF zit nog bij het 'oude' Vodafone (vanaf aanleg in Ermelo, dus eerste provider op de lijn)
* Het 'oude' Vodafone waar je voorlopig ook gewoon nog op aangesloten wordt als een bestelling doet, werkt alles precies zoals bij XMS. Amino met UTP. Coax beschikbaar.

* Het 'nieuwe' Vodafone verliest de coax aansluiting en gebruikt andere set top boxen. Met UTP. Meerdere decoders op dezelfde manier als nu: Op de poort waar je je TV box aansluit kan je ook prima meerdere boxen aansluiten met een simpele switch.
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:28:
[...]

In het Lijbrandt topic is vandaag gemeld dat Vodafone WBA gaat gebruiken en daar zijn alleen de KPN streams aanwezig.
Dat is op dit moment zo in bestaande gebieden. Maar het zou zo maar kunnen (alleen is dat volgens mij nog steeds nergens officieel bevestigd of ontkend) dat Vodafone in fases een eigen netwerk gaat uitrollen om in de toekomst de pakketten over aan te bieden.

[ Voor 56% gewijzigd door eymey op 29-01-2014 16:31 ]

• Hoppa!
eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:29:
[...]

* Het 'nieuwe' Vodafone verliest de coax aansluiting en gebruikt andere set top boxen. Met UTP. Meerdere decoders op dezelfde manier als nu: Op de poort waar je je TV box aansluit kan je ook prima meerdere boxen aansluiten met een simpele switch.
Met de kanttekening dat je dan wel UTP moet kunnen trekken naar alle plaatsen in huis waar je televisie wilt kijken.

• eymey
@Hoppa: Klopt.

Maar dat geldt dus voor bijna alle proposities waarin je IPTV only hebt of gebruik wilt maken van zenders die alleen op IPTV zitten.

• jccjk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-05 15:26
@TestBlog,
Hoe komt de verbinding tot stand ? M.a.w. gaat de draytek middels PPPoE inloggen ?
Kun je dat in de draytek zien ?

• Hoppa!
eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:31:
@Hoppa: Klopt.

Maar dat geldt dus voor bijna alle proposities waarin je IPTV only hebt of gebruik wilt maken van zenders die alleen op IPTV zitten.
Dat klopt, maar het probleem is een stuk minder groot als er ook DVB-C wordt aangeboden, wat dus voor nieuwe Vodafone klanten niet meer is.

Daarbij, het werd mij pas duidelijk dat de boel via UTP moest worden aangesloten toen ik het abonnement al had aangesloten. Ik kwam van UPC en dat werkte (nou ja, werkte....) gewoon via de COAX, incluus interactieve TV.

En toen dacht ik dat ik een sukkel was, maar ik heb al heel wat meer mensen gehoord die ineens twee IP-TV kastjes hadden en nergens UTP hadden liggen.

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

@HoppyF
Ik woon in Leeuwarden (Centrum) en daar heb ik het ook getest.
Geluid op de Entone is Digitaal AC3, of het Dolby Digital is kan ik zo 1 2 3 niet zien.
Beeldkwaliteit is hetzelfde als Telfort/KPN interactief, vind ik.

TestBlog.nl

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

@jccjk
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Even in de modem gekeken maar zie het zo snel niet staan.

TestBlog.nl

Verwijderd

Hoppa! schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:44:
[...]

Dat klopt, maar het probleem is een stuk minder groot als er ook DVB-C wordt aangeboden, wat dus voor nieuwe Vodafone klanten niet meer is.

Daarbij, het werd mij pas duidelijk dat de boel via UTP moest worden aangesloten toen ik het abonnement al had aangesloten. Ik kwam van UPC en dat werkte (nou ja, werkte....) gewoon via de COAX, incluus interactieve TV.

En toen dacht ik dat ik een sukkel was, maar ik heb al heel wat meer mensen gehoord die ineens twee IP-TV kastjes hadden en nergens UTP hadden liggen.
Ik hoop dat VF ook in de toekomst voor de huidige abonnees toch DVB-C blijft leveren. Mijn radio beneden en op mijn werkkamer hebben gewoon coaxaansluiting en de tv op de slaapkamer heeft ook coax aansluiting, sterker nog, die heeft niet eens UTP-aansluiting, het is zo'n ouderwetse maar goed spelende vissenkom.

Dus dat zou betekenen dat ik weer de nodige kabels moet trekken, een nieuwe tv op de slaapkamer kopen terwijl de huidige nog goed is en ook nieuwe radio's zou moeten kopen.

Mocht VF in de toekomst hiertoe besluiten ben ik weer terug bij Ziggo.

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 19-12 08:56

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

TestBlog schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:43:
@HoppyF
Geluid op de Entone is Digitaal AC3, of het Dolby Digital is kan ik zo 1 2 3 niet zien.
Is het geluid AC3 stereo of is het AC3 5.1 ?
Want dat is waar het vooral om gaat ;) Want AC3 = Dolby Digital :P (zie: Wikipedia: Dolby Digital)

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:01:
[...]

Ik hoop dat VF ook in de toekomst voor de huidige abonnees toch DVB-C blijft leveren. Mijn radio beneden en op mijn werkkamer hebben gewoon coaxaansluiting en de tv op de slaapkamer heeft ook coax aansluiting, sterker nog, die heeft niet eens UTP-aansluiting, het is zo'n ouderwetse maar goed spelende vissenkom.

Dus dat zou betekenen dat ik weer de nodige kabels moet trekken, een nieuwe tv op de slaapkamer kopen terwijl de huidige nog goed is en ook nieuwe radio's zou moeten kopen.

Mocht VF in de toekomst hiertoe besluiten ben ik weer terug bij Ziggo.
Iedereen raakt weer in paniek. Het is heel simpel:

Alle bestaande abonnees en alle abonnes die tot 28 januari een abonnement afsloten (die met de eerste 6 maanden voor ca 34 euro etc..) ontvangen het product van KPN-ITNS. Dus met analoge TV/DVB-C via coax.Het ligt in de lijn der verwachting dat op de lange termijn deze klanten gevraagd wordt om ook over te stappen op het nieuwe product. In dat geval kan je altijd je abonnement beëindigen en een andere provider zoeken. Overstappen is tegen die tijd dan zeker goed geregeld.

Iedereen die vanaf 28 januari een abonnement afsluit zal (vanaf 1 april) het nieuwe product ontvangen. TV diensten alleen nog via IP, dus geen coax meer. En nee dat is idd geen analoog of DVB-C meer.
Dat is een bewuste keuze van een provider. Kan je niet leuk vinden maar het is zo. Wil je wel DVB-C dan zijn er nog een aantal providers die het wel leveren (meer wel dan niet eigenlijk).

Dat coax signaal is in den beginne bedacht (door Reggefiber zelf) om de overstap naar glasvezel te vergemakkelijken. Dat is nu al jaren geleden dus je mag verwachten dat het een keer zal eindigen. Niemand weet wanneer maar ik heb daar zelf geen twijfel over. Glasvezel is nou eenmaal ideaal voor IPTV, niet voor DVB-C. Retour geschikt maken is lastig, dus je hebt alleen maar passieve diensten en mensen verwachten meer. Het kost een boel extra geld richting de contenthouders aan rechten om via 2 mediums TV zenders aan te kunnen bieden.

En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Heb je nu echt geen mogelijkheid om UTP kabel naar boven te trekken (wat ik eerlijk gezegd vreemd vindt als er wel coax ligt, hoe dun de buis ook is) dan komen er zeker wel oplossingen in zicht. De Entone STB van Vodafone ondersteunt bijvoorbeeld HD via Wifi.

En tot slot Voor Dummy1 hierboven: Een nieuwe TV op de slaapkamer is zeker niet nodig aangezien het niet de TV is die het signaal moet verwerken maar de decoder. En die sluit je met Scart aan op een oude TV.

• Barre73
eymey schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:33:
LOL. Ik bedoel natuurlijk "plaatsen" :D

edit: Maaruhm, waarom hou je van Almere? :P
Het legt zo makkelijk aan. Alleen maar zand onder de stoepen, En weinig tot geen verrassingen met verkeerd liggen kabels en leidingen. Echt tot op de paar cm is alles gepland en ook neergelegd.

• Barre73
WoBoW schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 16:27:
@debom
Met de nieuwe pakketten schijnt er geen signaal meer over coax (DVB-C) geleverd te worden. Dus digitale TV alleen over UTP. Dat signaal is prima op te splitsen met simpele switch erbij. Per TV heb je dan een settopbox ("interactie TV box") nodig .
De nieuwe NT (modem) die Vodafone daarvoor wil gaan gebruiken heeft 4 Gbit LAN poorten . Zou me zo kunnen voorstellen dat je die kan gebruiken voor TV en Internet. Dus dan kan je waarschijnlijk minimaal 2 TV's toch wel aansluiten zonder switch.

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:50:
[...]

Heb je nu echt geen mogelijkheid om UTP kabel naar boven te trekken (wat ik eerlijk gezegd vreemd vindt als er wel coax ligt, hoe dun de buis ook is) dan komen er zeker wel oplossingen in zicht. De Entone STB van Vodafone ondersteunt bijvoorbeeld HD via Wifi.
In de de test wordt de 515 en deze heeft geen Wifi.
Amulet 511 Hybrid Media Hub with 2.4 GHz Wi-Fi & IR remote 9
Amulet 515 Hybrid Media Hub with 320 GB HDD & IR remote

Het kan natuurlijk dat de wifi optie niet is ingeschakeld. Dat komt namelijk nog voor bij iptv ontvangers met bijv een USB poort.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2014 19:13 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:00:
[...]

De nieuwe NT (modem) die Vodafone daarvoor wil gaan gebruiken heeft 4 Gbit LAN poorten . Zou me zo kunnen voorstellen dat je die kan gebruiken voor TV en Internet. Dus dan kan je waarschijnlijk minimaal 2 TV's toch wel aansluiten zonder switch.
Of flexpoorten dus op alle 4 poorten internet / TV

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:14:
[...]

Of flexpoorten dus op alle 4 poorten internet / TV
Ja dat bedoelde ik ook eigenlijk.

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:09:
[...]

In de de test wordt de 515 en deze heeft geen Wifi.
Amulet 511 Hybrid Media Hub with 2.4 GHz Wi-Fi & IR remote 9
Amulet 515 Hybrid Media Hub with 320 GB HDD & IR remote

Het kan natuurlijk dat de wifi optie niet is ingeschakeld. Dat komt namelijk nog voor bij iptv ontvangers met bijv een USB poort.
In de test wordt idd de 515 gebruikt maar die krijg je als je een PVR neemt. Als je die niet neemt dan krijg je de kleine box, en dat is de Kamei 500
http://www.entone.com/ass...tasheet%20(v3_0413EU).pdf

Niet meteen te enthousiast worden over de mogelijkheid... Kan natuurlijk goed zijn dat Vodafone het niet ondersteunt en in de Draytek niet mogelijk maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 29-01-2014 19:50 ]

• HoppyF
TestBlog schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:43:
@HoppyF
Bedankt voor deze info.
Als je een AV receiver hebt die via HDMI (of eventueel via optische kabel) aangesloten is op de Entone zou duidelijkheid kunnen geven of er nu echt AC3 oftewel Dolby Digital doorgegeven wordt.
De receiver zal dit herkennen als er een TV programma met dit geluid uitgezonden wordt.

Als er toch van KPN streams gebruikt gemaakt wordt schieten we met deze hele omslag van Vodafone niets op behalve dan dat er een pakket keus is.
Ik las in de berichtgeving Vodafone zich juist wil losmaken van KPN (ITNS), dat ligt in de lijn der verwachting maar dan moet Vodafone wel een stap vooruit maken en niet alleen de modem en settopbox vervangen.
Dit heeft alleen zin als je een technologische verbetering doorvoert.

• Barre73
HoppyF schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:43:
[...]

Bedankt voor deze info.
Als je een AV receiver hebt die via HDMI (of eventueel via optische kabel) aangesloten is op de Entone zou duidelijkheid kunnen geven of er nu echt AC3 oftewel Dolby Digital doorgegeven wordt.
De receiver zal dit herkennen als er een TV programma met dit geluid uitgezonden wordt.

Als er toch van KPN streams gebruikt gemaakt wordt schieten we met deze hele omslag van Vodafone niets op behalve dan dat er een pakket keus is.
Ik las in de berichtgeving Vodafone zich juist wil losmaken van KPN (ITNS), dat ligt in de lijn der verwachting maar dan moet Vodafone wel een stap vooruit maken en niet alleen de modem en settopbox vervangen.
Dit heeft alleen zin als je een technologische verbetering doorvoert.
Barre73 in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
Over enkele jaren heb je gewoon iptv zonder decoder. De TV decodeert dan het IP signaal. Autorisatie gaat middels een smart card.

Iets wat je nu ook al ziet bij DVB-C waar het nu al kan. Bovendien kan er sinds enkele maanden ook al interactieve tv worden gebruikt met DVB-C mits je maar bezit over een nieuwere tv.

In finland wordt al gebruikt gemaakt van IPTV zonder die extra kastjes. Het is een kwestie van tijd en geduld voor je ook van deze kastjes af bent.

De techniek wordt steeds verder ontwikkeld.

• HoppyF
Laten we het hopen dat Vodafone zich los gaat weken van KPN.
Als de streams van KPN echter binnenkort sterk verbeterd gaan worden, want zo gaat het gerucht, zal Vodafone nog wat extra's moeten gaan bedenken om zich van de massa te gaan onderscheiden.

Het wordt er zeker niet eenvoudiger op voor de gemiddelde consument.
Als tweaker kan ik het nauwelijks volgen ...

• Barre73
Ik gelukkig nog wel maar ik moet ook mijn best doen om info te vinden bij deze en gene... jammer dat ik sommige dingen niet kan delen maar helaas, zo is het leven.

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:37
Mocht je in het juiste gebied wonen, er is een actie om de uitrol & installatie procedures te testen.

Zie hier.

Helaas alleen in Almere, Amersfoort, Dordrecht, Hilversum en Hoofddorp.

[ Voor 33% gewijzigd door .NCK op 29-01-2014 22:28 . Reden: Plaat informatie toegevoegd ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46

Fiber

Beaches are for storming.

Wacht even... Samenvattend, het nieuwe Vodafone...:
  • De Genexis blijft hangen.
  • Maar je krijgt er dus wel een Draytek modem-router geval bij.
  • Je kan dus geen eigen router meer gebruiken...?
  • Voor iptv krijg je een Entone kastje met een raar lichtgevend digitaal klokje op de voorkant.
  • Mijn Amino's zijn niet meer bruikbaar...?
  • Geen DVB-C meer.
O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Barre73
Fiber schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:33:
Wacht even... Samenvattend, het nieuwe Vodafone...:
  • De Genexis blijft hangen.
  • Maar je krijgt er dus wel een Draytek modem-router geval bij.
  • Je kan dus geen eigen router meer gebruiken...?
  • Voor iptv krijg je een Entone kastje met een raar lichtgevend digitaal klokje op de voorkant.
  • Mijn Amino's zijn niet meer bruikbaar...?
  • Geen DVB-C meer.
O-)
1) ALs je daarmee de FTU bedoelt: Ja. Maar het merendeel van de aansluitingen heeft geen Genexis FTU meer maar een UFTU.
2) Klopt. Waarschijnlijk beter dan een Genexis NT
3) Dat staat nergens. Zal vast wel lukken;-)
4) Klopt maar die verlichting kan gewoon uitgeschakeld worden.
5) Niet bij het nieuwe Vodafone produkt nee.
6) Klopt.

Wat is je punt? Wat als dit nou eens niet in eerste instantie is bedoeld voor de mensen die nu al Vodafone hebben maar voor de mensen die dat nog niet hebben? Of helemaal geen glasvezel hebben?

Ik zie ook wel wat nadelen maar ook veel voordelen. En het is ontegenzeggelijk iets heel anders dan wederom een KPN WMP pakket met een ander strikje.

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:22
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de bitrate van de tv streams bij de nieuwe paketten. Kan iemand die het nieuwe pakket al heeft Wireshark er eens overheen halen?

• Barre73
Dat is maar 1 iemand die we nu weten en dat is Testblog.

Kan hij dat?

• HoppyF
henk26 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:48:
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de bitrate van de tv streams bij de nieuwe paketten. Kan iemand die het nieuwe pakket al heeft Wireshark er eens overheen halen?
Aan de eerdere reacties te zien lijkt het erop dat Vodafone nu nog de KPN streams doorgeeft met de nieuwe opzet. Misschien kan TestBlog een meting doen.
TestBlog in "Vodafone Thuis via Glasvezel"

Plop!

[ Voor 0% gewijzigd door HoppyF op 29-01-2014 21:59 . Reden: Zelfde gedachte op hetzelfde moment Barre73? ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46

Fiber

Beaches are for storming.

Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 21:45:
[...] Wat is je punt? Wat als dit nou eens niet in eerste instantie is bedoeld voor de mensen die nu al Vodafone hebben maar voor de mensen die dat nog niet hebben? Of helemaal geen glasvezel hebben...?
Ik heb nu XMS. Ik overwoog een overstap naar Vodafone, maar ben voorlopig weer genezen geloof ik... :)

Op die foto in dat blog zie ik nog een Genixis onder de Draytec hangen.. Bij mij hangt de Genexis in de huiskamer. Ik heb niet echt de behoefte aan twee van die gevallen boven elkaar zoals op die foto.

En er staat volgens mij ook nergens dat je wèl een eigen router kan gebruiken. Zal in ieder geval een stuk lastiger worden als die Draytec goed dichtgetimmerd is.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• TestBlog

TestBlog

Eerst testen, dan kopen.

Als je me vertelt hoe ik dat moet doen?
Over het lampje voorop de Entone, dit is slecht doordacht. Het is veeel te fel, waardoor als je erheen kijkt niet een keer de tijd ziet, maar 3 keer en niet te focussen.
Nare daarbij is dat het via de instellingen (nog) niet uitgezet kan worden.

Hoop dat dit, net als compatibiliteit met de Vodafone thuis app binnenkort met een firmware update opgelost is.
Kunnen we ook weer mobiel kijken!

TestBlog.nl

Verwijderd

Woon in almere en heb nu al een tijdje 100mbit pakket erg tevreden maar zou zo graag 500mbit pakket willen maar is niet leverbaard, iemand een idee of dat wel gaat komen of heb ik gewoon lekker pech.

Alex

• eymey
Barre73 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:53:
[...]

Het legt zo makkelijk aan. Alleen maar zand onder de stoepen, En weinig tot geen verrassingen met verkeerd liggen kabels en leidingen. Echt tot op de paar cm is alles gepland en ook neergelegd.
Hehe true :). Ik heb hier ook eigenlijk weinig van pnroblemen gelezen die in andere steden wel vaak voor kwamen (schade aan andere infra bv.). Ideaal, zo'n gemaakte stad :+

(nou ja, er is ook een hoop niet goed maar dan ga ik off-topic).
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:57:
Woon in almere en heb nu al een tijdje 100mbit pakket erg tevreden maar zou zo graag 500mbit pakket willen maar is niet leverbaard, iemand een idee of dat wel gaat komen of heb ik gewoon lekker pech.

Alex
Voorlopig heb je "lekker pech" ;) (en ik ook).

KPN verbindingen in Almere zijn vooralsnog maximaal 100 mbit. 500 mbit gaat dus niet lukken (en bij 100 mbit gaat de bandbreedte van je TV ook nog van je internetsnelheid af). Maaarrrr... twee puntjes

* KPN gaat waarschijnlijk nog dit jaar in alle oude gebieden de verbindingen upgraden naar 1 gigabit
* Het ligt in lijn der verwachting dat Vodafone uiteindelijk z'n eigen netwerk zal gaan uitrollen en apparatuur plaatsen in de PoP's van Reggefiber. Het ligt ook in lijn der verwachting dat Vodafone dan hogere snelheden gaat aanbieden via dat netwerk, netals de partijen (Wisper, Glasoperator) die door hen zijn over genomen. Maar dit tweede punt is puur een "educated guess".

[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 30-01-2014 00:12 ]

• eymey
dewaal schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:15:
Over enkele jaren heb je gewoon iptv zonder decoder. De TV decodeert dan het IP signaal. Autorisatie gaat middels een smart card.

Iets wat je nu ook al ziet bij DVB-C waar het nu al kan. Bovendien kan er sinds enkele maanden ook al interactieve tv worden gebruikt met DVB-C mits je maar bezit over een nieuwere tv.

In finland wordt al gebruikt gemaakt van IPTV zonder die extra kastjes. Het is een kwestie van tijd en geduld voor je ook van deze kastjes af bent.

De techniek wordt steeds verder ontwikkeld.
Dit is dus ook mijn verwachting.

Mensen hechten nu nog zo ontzettend aan DVB-C. Op fora zoals TotaalTV ben je al meteen een KPN-medewerker als je de verwachting uit dat op termijn DVB-C steeds minder belangrijk zal worden. Maar goed. Ik snap het natuurlijk ook wel (en geldt deels ook voor mijzelf): Met DVB-C heb je de grootste keus in apparatuur.

En partijen zoals Ziggo beweijzen ook dat je prima interactieve diensten kan aanbieden zonder een uitgebreide voorziening voor retour via DVB-C.

IPTV werkt al voor 95% volgens 'standaarden':
* IGMP multicast
* Services zijn bijna net zo samen gesteld als DVB-C/-S/-T services.
* Zelfde codecs

Alleen op het gebied van het ontvangen van 'playlists' (zenderlijsten), frontends en middleware vallen nog wat slagen te maken.

Er zijn talloze gebieden in deze wereld waar nu nog helemaal niets ligt. Als men daar ooit in de economische positie gaat komen om een vaste infra te gaan leggen voor distributie van TV en internet, dan zal dit waarschijnlijk meteen glas zijn. En dus ook (een vorm van) IPTV.

En sinds wanneer zijn DVB-C ontvangers (en CI / CI+ ) in TV's nou helemaal ingeburgerd? Als ik zeg dat dit pas sinds medio 2007/2008 een beetje begon door te breken, dan zit ik er denk ik niet ver naast.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12 19:16
Dat komt er natuurlijk allemaal aan, alleen het is er nog niet. En mensen zijn bijvoorbeeld nu net gewend om zonder losse decoder via de kabel te kijken en dan moeten ze nu voor glasvezel weer bij elke TV een decoder neer zetten.

Daarom snap ik ook niet dat Vodafone hier nu al voor kiest. CI+ 1.4 duurt waarschijnlijk nog wel minimaal een jaar. Het enige wat dan misschien mogelijk is dat ze met tv fabrikanten binnenkort iets aankondigen. Probleem is dat voor beide oplossingen weer waarschijnlijk geldt dat alleen de nieuwste tv's hiermee overweg kunnen.

Mijns inziens hadden ze beter dvb-c eerst nog even kunnen houden, totdat andere opties beschikbaar zijn, om zo meer mensen van de kabel naar glasvezel te krijgen.

• Barre73
Maar jullie doen net alsof dat voor Vodafone zo even te regelen is. Punt is dat Vodafone zelf operator zal gaan worden. Dat is gewoon zeker. Het huidige nieuwe pakket is een aanloop daarheen.
Ze hebben niet voor niets een operator gekocht en een leverancier van TV diensten.
Het aanbieden van CATV (analoog en dvb-c) vergt een tweede backbone naar de cityPoP en het bijhuren van extra vezels op de Reggefiber ring. Dat laatste is nog wel te overzien maar dat eerste kan duur uitpakken. Ze moeten dus al zelf voor de IP diensten een glasvezel backbone naar elke cityPoP laten maken door hun leverancier (Eurofiber, Relined, etc..) vanaf bepaalde punten in het land en dat zouden ze dan ook nog eens voor elke citypop moeten doen, maar dan vanaf elk headend in nederland. Een dubbele backbone dus met ook nog eens verschillende vertrekpunten. Plus dan nog de extra apparatuur in elke PoP.
Dat KPN Wholesale dat wel doet zegt veel over de bereidheid om te investeren in glasvezel, wat je soms ook van ze mag denken qua keuzes.

• Barre73
Fiber schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:01:
[...]

Ik heb nu XMS. Ik overwoog een overstap naar Vodafone, maar ben voorlopig weer genezen geloof ik... :)

Op die foto in dat blog zie ik nog een Genixis onder de Draytec hangen.. Bij mij hangt de Genexis in de huiskamer. Ik heb niet echt de behoefte aan twee van die gevallen boven elkaar zoals op die foto.

En er staat volgens mij ook nergens dat je wèl een eigen router kan gebruiken. Zal in ieder geval een stuk lastiger worden als die Draytec goed dichtgetimmerd is.
Dat eerste is voor mij ook een zorg. Er zijn zeer veel mensen met een FTU in de huiskamer.

De Experiabox van KPN is ook goed dichtgetimmerd maar qua internet is het gebruiken van een eigen router daarbij ook niet bijzonder moeilijk.

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Het zou idd 'handig' zijn als ze DVB-C aanhouden, maar reken er maar op dat daar echt wel over is nagedacht. Als ze nu langzaam voorbereiden naar een eigen operatorschap door de apparatuur daarop aan de klantzijde al voor te bereiden kunnen ze wel CATV bij GHM inkopen oid, maar dan verplichten ze zich ook indirect om dit aan te blijven houden.

Als ze het glasoperator portfolio aanhouden is al een hoop geregeld en kunnen ze alles over IP doen.
Nu nog DVB-C daarnaast implementeren kost ze gewoon een vermogen. Om een gemiddelde pop te voorzien van een CATV overlay ben je al snel 10K aan hardware kwijt. Daar komt nog bij dat ze de uplinks moeten regelen naar de citypops, eigen headends moeten opzetten en het onderhoud/implementatie.
Met even voor het gemak 5 pops per plaats tikt alleen dat al zwaar aan. Daarnaast moet er bij de klant een optisch-catv converter.
En last but not least mogen ze alle contentleveranciers dubbel licenseren, voor zowel IPTV als Analoog/dvb-c

Het is gewoon een kosten/baten afweging en dat is hun keuze. Als een consument dat wel PERSE wil zijn er nog genoeg andere providers die dat wel leveren.

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12 19:16
Ok duidelijk verhaal. Wist niet wat allemaal aan de achterkant daarvoor nodig is. Trouwens wel vrij belachelijk dat daar een dubbele licentie voor nodig is.

Volgens mij las ik laatst hier ergens dat het ook mogelijk zou moeten zijn om het signaal over dezelfde vezel te sturen. Zit je dan ook nog met al die kosten per POP?

Dan is het maar te hopen dat tv fabrikanten snel een mogelijkheid voor IPTV inbouwen. Probleem is echter denk ik dat veel slaapkamer tv's juist nu net vervangen zijn door platte varianten met alleen CI mogelijkheden.

• eymey
Ik kon al wel zo ongeveer beredeneren dat voor CATV aan de achterkant zo ontzettend veel nodig is.

Daarom snap ook ik de keuze voor IPTV only wel. En, wat Barre73 zegt, wat je ook van KPN mag denken, zij zijn op dit moment de enige die die kosten wél gemaakt hebben, en nog steeds maken om het te onderhouden.

Trouwens, als ik nu kijk naar de abonnementsprijs voor internet only 50/50 bij Vodafone, even de aansluitkosten niet mee gerekend, dan wordt het al haast interessant om in te toekomst gewoon internet only via glas te doen, en TV via UPC/Ziggo.

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-12 13:51
Oke. Bijna helemaal duidelijk. Ik zie dat de tv aan de draytek wordt gehangen en dat er nog twee netwerkinterfaces overblijven voor internet. Even nog een vraag over de decoders.
Kun je met de HDD recorder ook zappen zonder dat de TV aanstaat, voor bijvoorbeeld radio? Dat vind ik een gemis met de huidige amino settops. Vandaar dat ik daar nog gebruik maak van digitale radio, maar nog analoog.

• Barre73
@debom: Ik kan met mijn Amino HDD prima zappen zonder dat de TV aanstaat.. ik kan alleen niet lezen op welke zender ik sta :-) Neem aan dat je dat bedoelt?
Maar ik heb een simpele verbinding van Amino M540 ( RCA rood-wit) naar mijn versterker en zo luister ik de digitale radiozenders. Ik ken de meeste kanaalnummers wel uit mijn hoofd inmiddels maar als ik zeker wil zijn zet ik heel even de TV aan om te zien waar ik naar toe moet zappen. En dan weer uit.

Kijk zelf anders even naar de specs van die nieuwe HDD decoder van Vodafone via Google: Het is de Entone Amulet 515. Ik zie een display aan de voorkant met het kanaalnummer erop.

• denan
DJSmiley schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:34:
En last but not least mogen ze alle contentleveranciers dubbel licenseren, voor zowel IPTV als Analoog/dvb-c
Niet zolang ze het basispakket qua iptv zenders gelijk houden aan het DVB-C/ATV aanbod. als die overlap 1 op 1 is zijn de rechten makkelijk af te dekken.

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Jammer dat vodafone nu ook DVB-C laat vallen. Ik heb gewoon nog vrij veel apparatuur aan de analoge & digitale kabel hangen. Een extra CAT5 kabeltje trekken is voor mij in principe geen probleem, maar een extra decoder huren weer wel.

24 HD zenders in het standaard pakket (nou ja, 12 extra gratis dus) is wel weer erg netjes. En 2,50/mnd voor telefonie is ook niet gek. Kan nog wel goedkoper als het moet, maar voor joe sixpack is het niet onaardig.

Maak me ook een beetje zorgen over de discussie rondom wel/geen eigen router en servers. Ik wil sowieso een aantal zaken zelf kunnen draaien. Dat gedoe met 'dichttimmeren' hoort niet op een medium van de toekomst.

Ik wacht nu wel even af of KPN/Telfort straks nog met betere streams komt. En verder wat vodafone zelf gaat doen. Maar een migratie op korte termijn is voor mij iig niet meer aan de orde.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 20:49
Over een aantal jaar heb je IP TV zonder decoder. Het is een kwestie van geduld hebben.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:08
dewaal schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:57:
Over een aantal jaar heb je IP TV zonder decoder. Het is een kwestie van geduld hebben.
Dat geloof ik graag, maar dan moet je ook weer nieuwe TV's kopen waarschijnlijk... Heb net 2 nieuwe dure LED TV's en ben niet van plan om daar extra kastjes aan te gaan hangen, laat staan die te vervangen binnen een paar jaar... In de woonkamer zou eventueel nog wel kunnen, maar ideaal is het niet. Daarom was de combi met DVB-C ideaal.
Pagina: 1 ... 34 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.