Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.881 views

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
denan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:21:
[...]

Helemaal "nooit"? Of tijdens specifieke momenten? Ik weet dat het tijdens piekmomenten (te) druk is op de applicatie, daar zijn we mee bezig en de eerste maatregelen zijn al in place.
Ik kan me voorstellen dat ik in een piekmoment zit. Wij kijken standaard rond 18:00 een aflevering van een kinderprogramma dat eigenlijk 's ochtends wordt uitgezonden.

Goed om te weten dat het in ieder geval niet aan mijn box/aansluiting/wat dan ook ligt en dat er aan een oplossing gewerkt wordt.

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 14:31
Wie heeft er ook het probleem gehad VF om het CATV sigaal actief te krijgen.
Ik ben nu al een maand bezig. Terwijl de eerste monteur toch alleen meteen de oorzaak had gevonden.
In de wijk centrale staat er geen signaal op mijn poort/patch. Er moest een zgn poort swith worden uitgevoerd in Hoofddorp. Daar schijnt alles samen te komen. Zelf woon ik in Amsterdam IJburg. Deze monteur had zelfde lijn van uit m'n huis naar een de centrale doorgemeten voor de zekerheid
Uiteidenlijk kwam er een monteur om een modem swith uit te voeren, volgens VF lag de oorzaak toch echt aan het modem. Maar ja toch maar laten komen. Deze meneer van Gidion kwam ook tot deze conlusie dat er geen signaal in de centrale aanwezig was. Na 1 week zou alles moeten werken.
Nu een week later, natuurlijk nog steeds niks.
Het verbaast mij dat VF niets weet van de actie's die andere partijen voor hun uitvoeren. Er is schijnbaar geen of slechte communicatie tussen allerlei partijen.

Internet ging meteen goed en ben beste tevreden ik kan gewoon mijn eigen router gebruiken. Dat vind ik erg prettig

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
jossie67 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:36:
Wie heeft er ook het probleem gehad VF om het CATV sigaal actief te krijgen.
Ik ben nu al een maand bezig. Terwijl de eerste monteur toch alleen meteen de oorzaak had gevonden.
In de wijk centrale staat er geen signaal op mijn poort/patch. Er moest een zgn poort swith worden uitgevoerd in Hoofddorp. Daar schijnt alles samen te komen. Zelf woon ik in Amsterdam IJburg. Deze monteur had zelfde lijn van uit m'n huis naar een de centrale doorgemeten voor de zekerheid
Uiteidenlijk kwam er een monteur om een modem swith uit te voeren, volgens VF lag de oorzaak toch echt aan het modem. Maar ja toch maar laten komen. Deze meneer van Gidion kwam ook tot deze conlusie dat er geen signaal in de centrale aanwezig was. Na 1 week zou alles moeten werken.
Nu een week later, natuurlijk nog steeds niks.
Het verbaast mij dat VF niets weet van de actie's die andere partijen voor hun uitvoeren. Er is schijnbaar geen of slechte communicatie tussen allerlei partijen.
Daar heeft men een directe ingang voor. Dit betreft een simpele patch opdracht, dat is echt binnen een paar minuten uitgevoerd :)
Wat een raar verhaal. Het CATV signaal is uiteraard niet adresgebonden maar komt gewoon als compleet signaal binnen in de CityPoP en vandaar uit via de ring naar de diverse AreaPops. In jouw areapop staat een CATV router die het signaal ontvangt en die verbonden is met 1 of meerdere splitterboards. Dat splitterboard kan maximaal een X aantal adressen bedienen. Dus vanuit het splitterboard gaat een patchkabeltje naar 1 van de 2 poorten in de wijkcentrale die bij jouw adres horen. Als jij (als enige in de straat) geen CATV krijgt dan kunnen er in principe maar twee oorzaken zijn:
1) Er is geen patchkabel aangebracht tussen splitterboard en jouw poort.
2) Modem is niet goed (NT dus eigenlijk)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-12 08:56

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Barre73 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:23:
Dus jouw wijk/woonplaats zit nog in de vraagbundelingsfase...
Jups dat blijkt ja.
Zojuist contact gehad met Reggefiber, ze konden niet zeggen wat de status is, hoeveel procent zich al heeft gemeld e.d. Zowel het 088 nummer als een 0548 nummer konden ze mij geen status update geven.

Ook Vodafone kon er geen zinnig antwoord op geven in ieder geval.

Voorlopig is het dus afwachten...en hopen dat gauw andere buren dit ook willen in mijn wijk hier in Osdorp.

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren ooit gehoord te hebben dat er echt wijken zijn geweest waar de 30% niet is gehaald?

Ik woon in ieder geval in een zeer gevarieerde wijk (stukken met vrijstaande huizen en stukken met pauperzooi) en bij ons werd de 40% ruim gehaald waardoor iedereen is aangesloten. De bordjes in de voortuin dat mensen meededen stonden ook werkelijk overal egaal over de wijk verspreid.

Sowieso heb je er zeer weinig van begrepen als je hier niet aan meedoet, of je moet op het punt staan om te verhuizen ofzo of überhaupt geen TV kijken.....
Priyantha Bleeker schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:19:
[...]

Jups dat blijkt ja.
Zojuist contact gehad met Reggefiber, ze konden niet zeggen wat de status is, hoeveel procent zich al heeft gemeld e.d. Zowel het 088 nummer als een 0548 nummer konden ze mij geen status update geven.

Ook Vodafone kon er geen zinnig antwoord op geven in ieder geval.

Voorlopig is het dus afwachten...en hopen dat gauw andere buren dit ook willen in mijn wijk hier in Osdorp.
Maar het rare is: ik vind helemaal geen vraagbundelingsprojecten teurg in Osdorp. Ook niet op www.eindelijkglasvezel.nl. Valt jouw postcode wel onder Osdorp dan? De enige die ik vindt is Nieuw-Sloten. Maar als ik op de kaart kijk ligt dat gebied tegen Osdorp aan (andere kant van de Plesmanlaan).
Zie ook: http://www.eindelijkglasv...uw-sloten/waar-glasvezel/

NB: Reggefiber geeft zelden tot nooit een status af van een lopende vraagbundeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 15-01-2014 13:29 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56
Barre73 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 13:27:
[...]

Maar het rare is: ik vind helemaal geen vraagbundelingsprojecten teurg in Osdorp. Ook niet op www.eindelijkglasvezel.nl. Valt jouw postcode wel onder Osdorp dan? De enige die ik vindt is Nieuw-Sloten. Maar als ik op de kaart kijk ligt dat gebied tegen Osdorp aan (andere kant van de Plesmanlaan).
Zie ook: http://www.eindelijkglasv...uw-sloten/waar-glasvezel/

NB: Reggefiber geeft zelden tot nooit een status af van een lopende vraagbundeling.
Ik heb wel jaaaaren terug gelezen over glasvezel aanleg in Osdorp door gem. Amsterdam. Dat is al ver voor de tijd dat ik van het bestaan van Reggefiber afwist. Volgens mij ong. in dezelfde tijd dat gem. Almere hier ook met de fiber pilot begon.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 19-12 08:56

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

@Barre73 en @eymey
Ik heb jullie per DM even mijn postcode en huisnummer gestuurd :)

• eymey

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

denan schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:55:
[...]

Daar heeft men een directe ingang voor. Dit betreft een simpele patch opdracht, dat is echt binnen een paar minuten uitgevoerd :)
Helaas was die al uitgevoerd bij de eerste installatie... Dus toch ergens een probleem.

• Sebusta
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-12 21:51
Vandaag de brief van vodafone gehad dat komende volgende week de aansluiting in de meterkast en modem geplaatst wordt. Nu kan het een paar dagen duren voordat het glasvezel signaal door vodafone geactiveerd wordt.
Wat is jullie ervaring met de tijd die tussen het plaatsen van het modem zit en een werkende glasvezelverbinding?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 20:51
Sebusta schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 13:33:
Vandaag de brief van vodafone gehad dat komende volgende week de aansluiting in de meterkast en modem geplaatst wordt. Nu kan het een paar dagen duren voordat het glasvezel signaal door vodafone geactiveerd wordt.
Wat is jullie ervaring met de tijd die tussen het plaatsen van het modem zit en een werkende glasvezelverbinding?
Je zegt dus dat er nog geen glas in je meterkast aangesloten is?
Of zit de glasaansluiting er wel maar moet er een actief modem geplaatst worden ipv de dummy?
Maakt niet uit. In beide gevallen is het antwoord hetzelfde.

In principe werkt alles nadat de monteur het modem heeft opgehangen en met de laptop heeft getest. Alleen zal Vodafone het pakket met de decoder en dergelijke pas daarna opsturen. Mocht je zelf een router hebben dan kan je die nadat de monteur is geweest als het goed is al wel aansluiten en je internet werkt dan. Je IPTV komt ook wel door maar je hebt nog geen decoder om het te gebruiken. Je analoge/DVB-C signaal komt al wel door op het modem dus die TV ('s) kan je ook al aansluiten.

• Sebusta
Modem komt maandag samen met de aansluiting in de meterkast. Zover ik gelezen heb wordt het definitieve modem geplaatst en niet een dummy.
Volgens vodafone duurt het even voordat het abonnement geactiveerd is. Het lijkt me dat wanneer het abonnement nog niet geactiveerd is er geen signaal binnenkomt. Of is dit wel het geval?
Wat ik graag wil weten hoe lang het ongeveer duurt voordat het abonnement geactiveerd wordt en we hier gebruik kunnen maken van glasvezel.

Verwijderd

Bij mij twee dagen na plaatsing van modem in de meterkast had ik al signaal etc. Was toen slechts een kwestie van apparatuur aansluiten en alles werkte.
Eerlijk gezegd kan het wat verschillen heb ik in de praktijk gemerkt. Bij sommige klanten werkt alles direct na installatie door de monteur (zie mijn reactie hier iets boven), en bij sommige klanten duurt het een paar dagen. Voor Vodafone is het laatste de bedoeling omdat zij het pakket met benodigdheden pas opsturen nadat de aansluiting is geplaatst en het modem is getest. En logischerwijs is het niet helemaal eerlijk om klanten al te gaan factureren vanaf de dag van aansluiting terwijl ze nog geen pakket hebben ontvangen.

Maar je kan het na de installatie gewoon zelf zien hoor. Het modem dat je krijgt heeft aan de voorkant een aantal symbolen met lampjes. Wat groen brandt, werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 24-01-2014 09:03 ]

• Sebusta
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:47:
Bij mij twee dagen na plaatsing van modem in de meterkast had ik al signaal etc. Was toen slechts een kwestie van apparatuur aansluiten en alles werkte.
Barre73 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 08:59:
Eerlijk gezegd kan het wat verschillen heb ik in de praktijk gemerkt. Bij sommige klanten werkt alles direct na installatie door de monteur (zie mijn reactie hier iets boven), en bij sommige klanten duurt het een paar dagen.

Maar je kan het na de installatie gewoon zelf zien hoor. Het modem dat je krijgt heeft aan de voorkant een aantal symbolen met lampjes. Wat groen brandt, werkt.
Bedankt voor jullie reacties. Het is duidelijk dat het sowieso binnen een paar dagen moet werken. Heb bij andere wel gehoord dat er eerst een dummy werd geplaatst en het vervolgens nog een paar weken duurde voordat het echt geactiveerd werd.
Zal maandag kijken of het signaal al binnenkomt. Zo ja dan kunnen we al genieten van een supersnelle verbinding:) en anders is het een paar dagen wachten. Maar hopelijk nog wel diezelfde week.
Dat eerst plaatsen van een dummy en weken later terugkomen was tot een jaar geleden inderdaad veel voorkomend in uitrolprojecten. Maar een hele enkele uitzondering daargelaten gebeurt dat niet meer. Vooropgesteld dat de provider de order natuurlijk netjes heeft doorgezet en deze dus is aangekomen bij de aannemer die het modem moet plaatsen en activeren.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00
Wat was bij jullie de levertijd dan (indien er glas beschikbaar was)? Ik wacht al sinds half december. Heb speciaal gebeld om van de 7 dagen bedenktijd af te kunnen. De afkoelingsperiode wachten ze dan niet af en ze schieten de order dan direct door naar de firma die de boel in orde moet maken.
Maar nu heb ik behalve een welkomstbrief niks meer gehoord van de Vodafone of de monteur. Hoeveel weken zit hier gemiddeld tussen?

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
Binnetie schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 17:41:
Wat was bij jullie de levertijd dan (indien er glas beschikbaar was)? Ik wacht al sinds half december. Heb speciaal gebeld om van de 7 dagen bedenktijd af te kunnen. De afkoelingsperiode wachten ze dan niet af en ze schieten de order dan direct door naar de firma die de boel in orde moet maken.
Maar nu heb ik behalve een welkomstbrief niks meer gehoord van de Vodafone of de monteur. Hoeveel weken zit hier gemiddeld tussen?
Valt weinig over te zeggen zonder inzicht te hebben in alle tussenliggende schakels (voorraad, planning, beschikbaarheid van poorten enz).
De fysieke patch wordt door Reggefiber vrij snel gedaan na ontvangt van een order bij hun. Als de glasvezel in de woning al compleet opgeleverd is (dus afgelast, gemeten enz) dan is dit <1 week (en vaak nog veel sneller). In principe kan de operator dan al zijn diensten leveren. Maar daar komen nog wel de handelingen bij als monteur inplannen, opsturen apparatuur, configureren poort enz.

Reggefiber heeft alles gewoon duidelijk vastgelegd, het gaat mis in of het te laat indienen van een order, of de afhandeling tussen operator/provider waardoor een klant soms onnodig lang wacht.
uiteraard zijn er ook genoeg uitzonderingen mogelijk, switch vol, voorraad hardware op, enz maar dat is allemaal in het domein van de operator

• Binnetie
Heb ze maar eens gebeld. Vodafone kon ook niks zien werd me verteld. Ze hebben een ticket aangemaakt en na 28 dagen was het normaal om de order opnieuw in te schieten... Zijn we klaar mee.
Had gelukkig snel iemand aan de telefoon, maar niks opgeschoten. Zou je nog van je contract af kunnen? Is alleen interessant als er op dit moment betere aanbiedingen zijn natuurlijk.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Toevallig iemand nog een Amino te leen? De mijne lijkt overleden :'(

I am the great Cornholio!

• HoppyF
MetaFrame schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:55:
Ik zou Vodafone maar bellen.
De Amino is in bruikleen verstrekt door Vodafone.

Zit je misschien wel een paar dagen zonder, maar je kunt nog wel DVB-C kijken.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Doet mn vrouw als het goed is.
DVBC is leuk, maar niet als je geen coax hebt liggen vanaf de meterkast naar het punt van de TV :/

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm net thuis, t lampje blijft knipperen op de animo maar start verder niet op. Pwrcycle geen effect, modem pwrcycle geen effect.

Waar ligt dit nou weer aan? Netwerk ledje knippert gewoon.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Jouw Amino was toch al kapot...? O-)
MetaFrame schreef op maandag 27 januari 2014 @ 15:55:

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heb idd al eens een vervangend exemplaar mogen ontvangen.
Nu lijkt deze dus ook de geest te hebben gegeven :( (viel uit toen ik op mn werk zat)

Edit:
Nu breekt mijn klomp, als laatste redmiddel de TV eens een reset gegeven.... Guess what, het werkt weer.
Was mn tv dus het probleem, dit heb ik nog nooit mee gemaakt :/

[ Voor 38% gewijzigd door HaterFrame op 27-01-2014 23:07 ]

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
Ik zag net nieuwe pakketprijzen online staan bij vf.
De prijzen zijn redelijk gedaald.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/nmwxw8.png

[ Voor 40% gewijzigd door Axelfoley007 op 28-01-2014 11:11 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
Nou, zou het dan eindelijk wat worden met de concurrentie en prijzen in dit land.... Met deze pakketten van Vodafone wil ik er wel eens over nadenken.

Iemand al ervaring met overstappen van aanbieder op glasvezel? Ik ontkom denk ik niet aan enige downtime, maar dat is met mobiele data wel op te vangen. Mits het niet al te lang duurt.

Ennuh, iemand al kijk op quadruple-play pakketten bij Vodafone?

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-12 15:44
Misschien ook leuk om te weten dat je nu bij Vodafone niet meer alleen alles in een hoeft te bestellen maar je dus je eigen pakket samenstelt. Internet is de basis en daarboven kies je je tv pakket en/of telefoniepakket..

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-12 15:39

thof

FP ProMod
Volgens mij is DVB-C inmiddels ook verdwenen per vandaag. De handleiding sectie heeft namelijk een onderscheid van 'voor 28 januari' en 'na 28 januari'.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Minder leuk: Installatiekosten worden verplicht tenzij je een alles-in-1 bestelt. En de aansluitkosten van 30 euro zijn ook weer terug. TV extra kost 7,50 per maand maar daarvoor krijg je niet de zenders die voorheen in het pluspakket zaten. Nee, je mag 2 categorieen kiezen die je voor die 7,50 erbij wil. Wil je alle zenders die voorheen in een pluspakket zaten van 10 euro, dan ga je nu 12,50 betalen.

Als ik de 10 euro korting voor het eerste jaar wegdenk kom ik op voor een 50/50 zonder pluspakket op € 47,50. Dat was volgens mij 54 euro dus ja. Dan wordt het iets goedkoper.

Ik wilde tot gisteren een 50/50 met pluspakket bestellen en zou dan 64 euro per maand betalen (zonder kortingen). Dat wordt dan nu 60 euro.
Met kortingen zat ik tot gisteren op:
6x4+6x54 528
12x10 (pluspakket) 120

Totaal: 648

Nu:
12x50 = 600
1 x 30 aansluitkosten

Totaal 630.

Dus lijkt me goede deal.

thof schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:25:
Volgens mij is DVB-C inmiddels ook verdwenen per vandaag. De handleiding sectie heeft namelijk een onderscheid van 'voor 28 januari' en 'na 28 januari'.
Daar ben ik ook bang voor. Ik zie namelijk bij de afdeling: glasvezelmodem" een Draytek Vigor die rechtstreeks op de FTU van Reggefiber kan. En geen coax ondersteunt....

• peppi_078
  • Laatst online: 20-12 18:25
Is het nu dan ook eindelijk mogelijk om te verlengen? Aangezien mijn contract al vanaf oktober afgelopen is.

edit: Gebeld met dat 0800 nummer. Huidige abonnee's krijgen bericht of worden gebeld met een eventuele aanbieding.

[ Voor 35% gewijzigd door peppi_078 op 28-01-2014 12:28 ]

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 11:57:
[...]

Daar ben ik ook bang voor. Ik zie namelijk bij de afdeling: glasvezelmodem" een Draytek Vigor die rechtstreeks op de FTU van Reggefiber kan. En geen coax ondersteunt....
Inderdaad geen DVB-C pakket meer te zien. Wordt die Draytek Vigor ook niet gebruikt door de provider die Vodafone heeft overgenomen?

Trouwens 13th Street zit nu ook in het pakket. (zit deze zender eindelijk in het pakket maar nu geen DVB-C meer)

code:
1
2
3
4
    TV-zenders
    In totaal ontvang je 53 digitale zenders bij een Vodafone Thuis TV-pakket.

Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, RTL 4, RTL 5, SBS 6, RTL 7, Veronica / Disney XD, NET 5, RTL 8, Eén, Canvas, Discovery Channel, Animal Planet, BBC One, BBC Two, Eurosport, Eurosport 2, Nickelodeon, MTV, ZEN TV, Brava, TLC, 24Kitchen, National Geographic, FOX, Ketnet, Videoland Promo, Investigation Discovery. Cartoon Network, Comedy Central, Fashion TV, XITE, CNN, BBC World, Euronews, 13th Street, TV5MONDE Europe, TV Noord-Holland, AT5, TV West, Omrop Fryslan, TV Noord, RTV Drenthe, TV Oost, Omroep Flevoland TV, Regio TV Utrecht, TV Gelderland, TV Rijnmond, Omroep Zeeland, Omroep Brabant, L1 TV, Focus Tv, Playboy TV

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 12:19 ]

• Axelfoley007
Welke tv boxen bieden ze nu aan ? Zijn geen amino's iig

• denan
MetaFrame schreef op maandag 27 januari 2014 @ 22:57:
Heb idd al eens een vervangend exemplaar mogen ontvangen.
Nu lijkt deze dus ook de geest te hebben gegeven :( (viel uit toen ik op mn werk zat)

Edit:
Nu breekt mijn klomp, als laatste redmiddel de TV eens een reset gegeven.... Guess what, het werkt weer.
Was mn tv dus het probleem, dit heb ik nog nooit mee gemaakt :/
Je bent wel van de exotische problemen he.. Je tv heeft kuren of je dochter ;)

Maar deze is ook nieuw voor me.. wellicht een HDMI-CEC issuetje? Wat voor tv heb je?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zal ik nu weer een klacht in gaan dienen om ons maandbedrag verlaagd te krijgen? Want deze verlaging gaat natuurlijk weer niet in voor huidige abonnees....

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• denan
Tsurany schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:23:
Zal ik nu weer een klacht in gaan dienen om ons maandbedrag verlaagd te krijgen? Want deze verlaging gaat natuurlijk weer niet in voor huidige abonnees....
Het is een compleet ander product en je krijgt minder diensten.. Dus ik denk dat je weinig kans maakt.

• Binnetie
Axelfoley007 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 09:50:
Ik zag net nieuwe pakketprijzen online staan bij vf.
De prijzen zijn redelijk gedaald.

[afbeelding]
Maar mocht dit nu interessanter zijn (ik moet het nog nakijken) is het dan mogelijk de boel nog te veranderen nu ik al 6 weken op mijn oplevering wacht? Het einde is inzicht, maar lijkt me anders redelijk zuur.

• roko14
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-09 10:02
Ik vind het redelijk zorgelijk dat DVB-C verdwenen is. Dit gebruik ik toch nog behoorlijk veel. Houdt in dat ik ook weer om mij heen moet gaan kijken naar een andere aanbieder die het wel levert.
Ben niet blij met de ontwikkelingen momenteel....

• denan
Dat is alleen voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten zullen ze niet zo snel iets veranderen :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:24:
[...]

Het is een compleet ander product en je krijgt minder diensten.. Dus ik denk dat je weinig kans maakt.
In essentie is het toch hetzelfde alles in 1 product?
denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:29:
Dat is alleen voor nieuwe klanten. Voor bestaande klanten zullen ze niet zo snel iets veranderen :)
Klopt, bij de vorige tariefdalingen moest het via een aparte klachtenprocedure.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Binnetie
Ik ben mijn huis aan het inrichten op de oude situatie nog (met DVD-C) maar als ik 2x interactief kan krijgen voor uiteindelijk hetzelfde maandbedrag dan doe ik dat liever...

• denan
Tsurany schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:30:
[...]

In essentie is het toch hetzelfde alles in 1 product?

[...]

Klopt, bij de vorige tariefdalingen moest het via een aparte klachtenprocedure.
Geen Analoge TV
Geen DVB-C
Andere IPTV product (geen videoland videotheek maar een eigen product. ander aanbod van On Demand diensten. etc)
Shit... ik heb niet zo'n trek in een extra decoder boven bij mijn slaapkamer TV die nu zo mooi aan de muur hangt. Moet ik daar een plankje naast maken voor een decoder of zo...
En erger nog: De Amino M532 die ik nu heb is nutteloos. En dat is niet fijn...

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 28-01-2014 12:50 ]

denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:35:
[...]

Geen Analoge TV
Geen DVB-C
Andere IPTV product (geen videoland videotheek maar een eigen product. ander aanbod van On Demand diensten. etc)
Maar wel via KPN (ITNS) neem ik aan?

Interessant.... dit is de info op de keuzehulp van reggefiber:

Ingangsdatum 

Wegens technische redenen kan Vodafone u niet eerder dan medio april een werkende aansluiting leveren. U ontvangt persoonlijk bericht op welke datum u aangesloten wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door Barre73 op 28-01-2014 12:52 ]

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:47:
[...]

Interessant.... dit is de info op de keuzehulp van reggefiber:
Ingangsdatum 

Wegens technische redenen kan Vodafone u niet eerder dan medio april een werkende aansluiting leveren. U ontvangt persoonlijk bericht op welke datum u aangesloten wordt.
De diensten via hun eigen operator blijkbaar dan. Bij mij staat er ook medio april

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2014 13:14 ]

• denan
Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:47:
Nope, ik herken mijn producten niet ;)

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:06

servies

Veni Vidi Servici

Ok... Vodafone valt hiermee dus af als mogelijke keuze...

• denan
servies schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:17:
Ok... Vodafone valt hiermee dus af als mogelijke keuze...
Jeej.. meer klanten voor mij! ;)

• eymey
Waaat? Dus Vodafone gaat met nieuwe paketten komen (eigen operator eindelijk?) en dus geen DVB-C en analoog meer?

Ik hoop dat het abbo dat ik heb genomen onder de vorige voorwaarden nog wel geleverd gaat worden, 12 februari :X.

Wel erg jammer dat DVB-C en analoog ge-dropped gaan worden vanaf nu. Dat zou voor mij een echte dealbreaker zijn. Tenzij er onversleutelde IPTV streams komen maar dat zal wel utopisch gedacht zijn.

Overigens ben ik uberhaupt wel benieuwd wat er de komende tijd in (IP)TV land gaat gebeuren.

Ik lees via het KPNGlasvezel en IPTV op je PC topic geruchten dat er binnenkort nieuwe streams via o.a. Technicolor/Ericsson (?) beschikbaar komen die al encrypted zijn waardoor KPN niet meer zelf hoeft te hercoderen met Verimatrix encryptie...... :X

Degene die dat tipje heeft opgelicht kon/mocht verder echter niet veel vertellen (begrijpelijk)

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 28-01-2014 13:23 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Lekker aangekondigd ook (of het moet in een nieuwsbrief gestaan hebben die nooit gelezen wordt; of die "interessante aanbiedingen eind januari" in het lijbrandt topic zeker :+ ). Had ik het geweten dan toch maar ff nog snel naar 50/50 gegaan (van nog altijd 30/30 :D ) ...
Het is nu wel goedkoper maar als IPTV weer eens plat ligt is DVB-C wel handig om achter de hand hebben en vice versa ...

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 28-01-2014 13:27 ]

Verwijderd

Een eigen server wordt niet toegestaan (bron http://www.eindelijkglasvezel.nl)

• eymey
Raar. Waar op die site staat dat dan? Dit is een site van Reggefiber die verder geen enkele dienst richting de eindgebruiker biedt.

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:24:
[...]

Raar. Waar op die site staat dat dan? Dit is een site van Reggefiber die verder geen enkele dienst richting de eindgebruiker biedt.
via de postcode check en dan naar Vodafone en details.

• eymey
Raar verhaal.

In ieder geval is het "nieuwe vodafone" ineens een stuk minder interessant geworden.

Hier was ik dus ook al bang voor. De KPN-bashers zullen het vast geweldig vinden dat er straks een Vodafone is dat onafhankelijk is van KPN, maar man oh man, het aanbod van KPN ITNS is zo slecht nog niet.

ALS vodafone nu inmiddels tenminste ook echt via eigen operator werkt.....

Het gekke is namelijk dat men nog steeds claimt bij mij geen 500 mbps te kunnen leveren ( in lijn met KPN).

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:19

B2

wa' seggie?

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
Apart verhaal van het niet mogen draaien van eigen servers. Betekent dit nu ook dat je in feite niet eens je NAS aan het internet mag hangen? Overigens ben ik dan ook benieuwd of het ook expliciet staat in de algemene en gebruikersvoorwaarden van de abonnementen bij Vodafone.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die disclaimer is voornamelijk gericht op mensen die een 100/100 of 500/500 in gaan zetten voor servers die een zware load te verduren krijgen. Bijvoorbeeld FTP servers, game servers of webservers met flink wat bezoekers.

eymey schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:41:
Raar verhaal.

In ieder geval is het "nieuwe vodafone" ineens een stuk minder interessant geworden.

Hier was ik dus ook al bang voor. De KPN-bashers zullen het vast geweldig vinden dat er straks een Vodafone is dat onafhankelijk is van KPN, maar man oh man, het aanbod van KPN ITNS is zo slecht nog niet.

ALS vodafone nu inmiddels tenminste ook echt via eigen operator werkt.....

Het gekke is namelijk dat men nog steeds claimt bij mij geen 500 mbps te kunnen leveren ( in lijn met KPN).
Eymey,

Nu denk je wel heel erg naar jezelf toe. Het enige en grootste verschil is geen DVB-C. Dat hoeft voor een heleboel mensen niet perse minder interessant te zijn. Het is wel goedkoper dan het huidige ITNS product en je krijgt nog steeds een heleboel TV zenders. Minstens zoveel als in hun ITNS aanbod.

Ik slingerde de discussie over een eigen operator wel aan, maar ik weet ook oprecht niet wat er gaat gebeuren. Ik denk alleen logisch na op basis van wat ik op hun site zie. Ik zie Entone decoders en een Draytek Vigor NT met ingebouwde Wifi. Dat kan in principe niet op het ITNS pakket maar het is wel een kopie van wat Wisper (Glasoperator) nu levert. Dus ik tel 1 en 1 bij elkaar op.

denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:19:
[...]

Jeej.. meer klanten voor mij! ;)
Voor jou? JIj zat toch niet meer bij ITNS?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:11
Ik zou het ook zeer zonde vinden als ze DVB-C overboord gooien. Dat wordt dan toch maar bij Lijbrandt/Telfort blijven zitten.

• eymey
Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:50:
[...]

Eymey,

Nu denk je wel heel erg naar jezelf toe. Het enige en grootste verschil is geen DVB-C. Dat hoeft voor een heleboel mensen niet perse minder interessant te zijn. Het is wel goedkoper dan het huidige ITNS product en je krijgt nog steeds een heleboel TV zenders. Minstens zoveel als in hun ITNS aanbod.

Ik slingerde de discussie over een eigen operator wel aan, maar ik weet ook oprecht niet wat er gaat gebeuren. Ik denk alleen logisch na op basis van wat ik op hun site zie. Ik zie Entone decoders en een Draytek Vigor NT met ingebouwde Wifi. Dat kan in principe niet op het ITNS pakket maar het is wel een kopie van wat Wisper (Glasoperator) nu levert. Dus ik tel 1 en 1 bij elkaar op.
Ik geef toe dat ik het heel erg naar mezelf toe denk, maar ik denk dat dat voor heel veel 'enthousiastelingen' geldt (of die nou hier op GoT zitten, op TotaalTV of whatever).

Voor mij is de partij die de beste mogelijkheden biedt voor wat betreft het gebruiken van hoogwaardige tv-streams op mijn eigen netwerk/htpc, het meest interessant. Of dat nou een partij is die het basispakket onversleuteld op dvb-c aanbiedt icm. analoog of IPTV, dat maakt dan nieteens zo veel uit.

Analoog en dvb-c geniet wel mijn voorkeur omdat er dan ook nog FM is en er nou eenmaal veel apparatuur (TV's) voor is.

Dat wat Vodafone nu biedt een kopie is van wat Wisper (glasoperator) nu levert icm. berichten hier dat men nu zeg pas in April te kunnen leveren op sommige plekken, zegt inderdaad wel wat.

Ben wel benieuwd of men hier eerdaags nog een persbericht ofzo over uit brengt.

Een eigen operator zou sowieso postief nieuws zijn. Dan gaat eindelijk de "KPN groen monster monopoly" zweem van glasvezel af.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:06

servies

Veni Vidi Servici

Die Entones, als ik naar de specs kijk wat er achterop staat (via de hierboven genoemde link) zuipen stroom...
Power: 36 Watt...
Voor een simpele HD decoder/recorder vind ik dat schandalig veel...
Schijnt ook regelmatig vast te lopen...

[ Voor 9% gewijzigd door servies op 28-01-2014 14:08 ]

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
eymey schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:02:
[...]

Analoog en dvb-c geniet wel mijn voorkeur omdat er dan ook nog FM is en er nou eenmaal veel apparatuur (TV's) voor is.
Voor mij was dit een doorslaggevende reden om bij mijn ouders voor Vodafone te kiezen. Die hebben nog een analoge HDD Recorder en oude TV dus dan zit je nog niet op IPTV te wachten of je moet flinke kosten maken en apparatuur weggooien. DVB-C vind ik bovendien nog handiger dan IPTV, omdat je niet een dubbele IP infrastructuur nodig hebt (of je moet zelf wat gaan rotzooien met managed switches met VLAN's). Als ik nu zou moeten kiezen zou Vodafone zeker afvallen, omdat het voor verbogen kosten zorgt als je nog oude apparatuur hebt (aanschaf nieuwe TV en harddiskrecorder).

• B2

B2

wa' seggie?

Voor wat betreft het verdwijnen van het DVB-C signaal, ik hoor dat er nu zelfs gebieden aangesloten worden waar helemaal geen analoge diensten meer aanwezig zijn. Bijvoorbeeld Ijsselmuiden. Apeldoorn is nog wel verkocht als digitaal en analoog.

• eymey
Dat van Ijsselmuiden zou ook kunnen komen doordat dat 'echte' nieuwbouw is waar KPN meteen geen koper meer leg maar alleen nog glas. En volgens mij is daarvan bekend dat er maar 1 vezel gebruikt wordt. Volgens mij werkt men daar ook niet met Reggefiber.

Wilde gok.

• B2

B2

wa' seggie?

eymey schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:34:
Dat van Ijsselmuiden zou ook kunnen komen doordat dat 'echte' nieuwbouw is waar KPN meteen geen koper meer leg maar alleen nog glas. En volgens mij is daarvan bekend dat er maar 1 vezel gebruikt wordt. Volgens mij werkt men daar ook niet met Reggefiber.

Wilde gok.
Nope is ook bestaande bouw.

Verwijderd

B2 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:35:
[...]

Dan klopt http://www.eindelijkglasvezel.nl ook niet. Postcode van een huis dat te koop staat gebruikt en het Telfort pakket is gewoon te bestellen met DVB-C

• B2

B2

wa' seggie?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:48:
[...]

Dan klopt http://www.eindelijkglasvezel.nl ook niet. Postcode van een huis dat te koop staat gebruikt en het Telfort pakket is gewoon te bestellen met DVB-C
Dat klopt, dat hoorde ik ook al van een collega. De eindelijkglasvezel database wordt ook gewoon gevoed door de providers.

• denan
Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:52:
[...]

Voor jou? JIj zat toch niet meer bij ITNS?
"Productmanager IPTV".. Andere rol.. -> hoe meer (blije) klanten op het GHM platform hoe beter voor mij :)

• Axelfoley007
eymey schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 13:21:
Waaat? Dus Vodafone gaat met nieuwe paketten komen (eigen operator eindelijk?) en dus geen DVB-C en analoog meer?

Ik hoop dat het abbo dat ik heb genomen onder de vorige voorwaarden nog wel geleverd gaat worden, 12 februari :X.
Precies nog op tijd klant geworden dan :)
Persoonlijk gebruikte ik analoog/dvbc niet en zal naar het 500mb pakketje gaan als dat hier beschikbaar is.

• denan
Wat ik ervan begrepen heb worden alle bestaande orders (tot nader order) nog op het oude product uitgeleverd.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:15:
[...]

Je bent wel van de exotische problemen he.. Je tv heeft kuren of je dochter ;)

Maar deze is ook nieuw voor me.. wellicht een HDMI-CEC issuetje? Wat voor tv heb je?
Ja het is echt ongelofelijk, irritant hoor!

Ik heb een Sharp Aquos Quattron LC40810LE

• denan
MetaFrame schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:24:
[...]

Ja het is echt ongelofelijk, irritant hoor!

Ik heb een Sharp Aquos Quattron LC40810LE
Aangezien die niet bestaat gok ik deze: LC-40LE810 ? Heb je al gekeken of daar een firmware update voor te krijgen is? HDMI-CEC issues zijn redelijk standaard, al heb ik deze nog nooit gehoord. En meestal worden ze in software opgelost. (zo zijn er ook wat exoten van Loewe en B&O die zich niet aan bepaalde HDMI standaarden houden)

Toevoeging: Eerste vermelding donderdag 6 mei 2010. -> Tijd voor een nieuwe! ;D

[ Voor 7% gewijzigd door denan op 28-01-2014 15:55 ]

B2 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:35:
[...]

Volgens mij is die PoP eerst geplaatst voor nieuwbouw (waarbij er meestal geen analoge vezel wordt gelegd) maar gaat die nu ook voor bestaande bouw gebruikt worden. En Er zal vast nog wel een analoge vezel bij komen hoor. Ik denk dat Telfort op basis van die info al aangeeft dat het wel geleverd kan worden straks.

@Eymey: Alles is Reggefiber :-) Ook nieuwbouw waar KPN geen koper meer legt. Dan legt RF de glasvezel. Maar de operator die in de PoP zit bepaalt welke backbone er naar toe gaat. Wel of geen analoog signaal, dat is aan KPN Wholesale.
Maar het netwerk blijft gewoon Reggefiber.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:54:
[...]
Aangezien die niet bestaat gok ik deze: LC-40LE810 ? Heb je al gekeken of daar een firmware update voor te krijgen is? HDMI-CEC issues zijn redelijk standaard, al heb ik deze nog nooit gehoord. En meestal worden ze in software opgelost. (zo zijn er ook wat exoten van Loewe en B&O die zich niet aan bepaalde HDMI standaarden houden)
Toevoeging: Eerste vermelding donderdag 6 mei 2010. -> Tijd voor een nieuwe! ;D
Heb deze vorig jaar van sharp gekregen voor nop omdat mijn bijna 3 jaar oude showroom model uit het jaar kruik het had begeven. Was meer dan voldoende compensatie dacht ik zo ;)

Anyheu, ik denk niet dat het aan de HDMI-CEC heeft gelegen. Laatste update staat er op. Vermoed dat het echt iets in de software zelf is geweest.

• eymey
Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:14:
[...]

Volgens mij is die PoP eerst geplaatst voor nieuwbouw (waarbij er meestal geen analoge vezel wordt gelegd) maar gaat die nu ook voor bestaande bouw gebruikt worden. En Er zal vast nog wel een analoge vezel bij komen hoor. Ik denk dat Telfort op basis van die info al aangeeft dat het wel geleverd kan worden straks.

@Eymey: Alles is Reggefiber :-) Ook nieuwbouw waar KPN geen koper meer legt. Dan legt RF de glasvezel. Maar de operator die in de PoP zit bepaalt welke backbone er naar toe gaat. Wel of geen analoog signaal, dat is aan KPN Wholesale.
Maar het netwerk blijft gewoon Reggefiber.
OK, dus ook bij die nieuwbouwgebieden zullen er altijd meerdere vezels naar de huizen gaan? (bv. voor toekomstige operators die hier gebruik van willen maken).

• HoppyF
denan schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:59:
[...]

"Productmanager IPTV".. Andere rol.. -> hoe meer (blije) klanten op het GHM platform hoe beter voor mij :)
Gefeliciteerd!
Je zult dan ook wel weten wat de verschillen/verbeteringen zijn van Vodafone IPTV tov het KPN IPTV.
Ik wil graag kwaliteits HDTV met dolby digital geluid.

Dat Vodafone DVB-C laat vallen is nog niet zo erg omdat er toch maar drie (of vier) HD kanalen beschikbaar waren, dat is natuurlijk veel te weinig.
Als het nieuwe pakket vwb IPTV beter is dan het huidige pakket stap ik over.
Internet zal wel werken dus dat geloof ik wel. Telefonie idem.

Dat je geen eigen server mag draaien is niet erg.
Voor een paar euro kun je bij veel hostingproviders prima terecht, zinloos om daarvoor thuis een PC dag en nacht te laten loeien.

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:54
HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:18:

Ik wil graag kwaliteits HDTV met dolby digital geluid.

Dat Vodafone DVB-C laat vallen is nog niet zo erg omdat er toch maar drie (of vier) HD kanalen beschikbaar waren, dat is natuurlijk veel te weinig.
Vodafone was één van mijn kandidaten voor een overstap vanuit Telfort (ex-Concepts). Nu dus niet meer.

Eigenlijk ongelofelijk: eindelijk een geloofwaardige concurrent van KPN en dan gaan ze exact hetzelfde doen als KPN, namelijk overal je dwingen overal in huis nieuwe kabels te trekken en kastjes te plaatsen.

Ook ik wil graag kwaliteits HDTV met dolby digital (op de Amino al mogelijk voor stereo, waarom dan geen surround), maar ik wil wel liefst provider-onafhankelijke apparaten kunnen aansluiten. Dan kan ik kiezen wat ik handig vind. Dus liever geen Amino's, Horizons etc.

Aan het feit dat er weinig HD-zenders op DVB-C zitten had Vodafone nu juist wat kunnen doen. Waarom niet vol inzetten op (ongecodeerd) HD op DVB-C? Dat is wat mij betreft het meest klantvriendelijke systeem. Een goede recorder regel ik dan zelf.

Het lijkt er kortom op dat ook Vodafone zich niet laat leiden door wat de klant wil, maar door het systeem dat de meeste commerciële mogelijkheden biedt. Zonde, gemiste kans Vodafone!

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
eymey schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:29:
[...]

OK, dus ook bij die nieuwbouwgebieden zullen er altijd meerdere vezels naar de huizen gaan? (bv. voor toekomstige operators die hier gebruik van willen maken).
Ik zou niet weten waarom RF naar 1 vezel zou teruggaan. Het prijsverschil tussen 1 of 2 vezels is minimaal. En daarnaast is de UFTU bedoeld voor 2 vezels. Beetje onlogisch om dat ding half te gebruiken.

Maar los daarvan, technisch kun je ook prima analoog/dvb-c naast IP over 1 vezel doen, mits je meerdere kleuren gebruikt (1310nm/1490nm of 1270/1310nm bv voor IP, en 1550nm voor CATV)
Rallye schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:39:
[...]

Vodafone was één van mijn kandidaten voor een overstap vanuit Telfort (ex-Concepts). Nu dus niet meer.

Eigenlijk ongelofelijk: eindelijk een geloofwaardige concurrent van KPN en dan gaan ze exact hetzelfde doen als KPN, namelijk overal je dwingen overal in huis nieuwe kabels te trekken en kastjes te plaatsen.

Ook ik wil graag kwaliteits HDTV met dolby digital (op de Amino al mogelijk voor stereo, waarom dan geen surround), maar ik wil wel liefst provider-onafhankelijke apparaten kunnen aansluiten. Dan kan ik kiezen wat ik handig vind. Dus liever geen Amino's, Horizons etc.

Aan het feit dat er weinig HD-zenders op DVB-C zitten had Vodafone nu juist wat kunnen doen. Waarom niet vol inzetten op (ongecodeerd) HD op DVB-C? Dat is wat mij betreft het meest klantvriendelijke systeem. Een goede recorder regel ik dan zelf.

Het lijkt er kortom op dat ook Vodafone zich niet laat leiden door wat de klant wil, maar door het systeem dat de meeste commerciële mogelijkheden biedt. Zonde, gemiste kans Vodafone!
Niet iedereen heeft overal coax liggen, er zijn ook mensen die weer amper coax in huis hebben liggen en liever IP willen. Los daarvan is coax een 1-richtingsmedium (techisch kan retour ook wel over glas maar dat wordt eigenlijk nergens gebruikt). Als gevolg daarvan is het eigenlijk alleen kijken en verder niets.

Juist de dingen waar veel providers op gokken, on-demand enz, is dan niet mogelijk. Op IPTV kan een provider nog verdienen aan eventuele extra content (VOD en andere interactieve dingen).
Aan de andere kant zie je ook dat veel mensen dit wel willen, maar niet perse via hun provider (Denk bv aan Videoland, Netflix, Spotify enz).
Vanuit dat oogpunt kan het zijn dat VOD via de provider af zal nemen, ten gunste van andere diensten. Maar het kan ook prima zijn dat de consument liever kiest voor een all-in-one oplossing, en dan bied IPTV wel meerwaarde tov CATV.

En dingen als ongecodeerd HD op DVB-C, en zowel DVB-C met alles in HD als IPTV... Technisch allemaal geen probleem, maar je hebt ook nog te maken met contentleveranciers. Naast het feit dat die al eisen stellen aan de manier van distributie (encryptie) zullen de kosten ook steigen als men over 2 media wil leveren, bij sommige betaal je per distributiemedia en soort.
Als alle contentleveranciers gewoon lieten betalen per klant en klaar dan was het simpel, maar de bijkomende eisen maken het verhaal een stuk complexer.

Verder zijn de echte geinteresseerde in glas vaak nogal kritisch (kijk bv maar hier in de vele topics). De beeldkwaliteit van KPN is k*t... Maar in de praktijk is het eigenlijk niet zichtbaar, vaak is de discussie 'het gevoel'. En dingen als extra audiostreams, DD enz, is voor het gros van de mensen niet van belang. KPN heeft niet een alleen veel klanten door hun actieve marketing, maar ook genoeg wel tevreden klanten.

Als iedereen kritisch zou zijn zoals de gemiddelde tweaker had Digitenne bv ook geen bestaansrecht gehad (en dan wil je heeeel snel de KPN streams hebben). Voor een provider heeft het commercieel (te) weinig nut om te investeren in dat kleine groepje....
Enne.. @hoppyF: jij kan tenminste nog overstappen en gewoon 'raw' HD/DVB-C nemen buiten KPN om op glasvezel. De meeste mensen zitten in gebieden met maar 1 operator.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 28-01-2014 18:24 ]

eymey schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:29:
[...]

Ik heb geen reden om op dit moment anders aan te nemen. In de huidige nieuwbouwgebieden liggen in ieder geval 2 vezels per woning naar de PoP. En het ontbreken van een CATV signaal in de backbone blijft ook niet altijd zo hoor. In je eigen mooie Almere zit er inmiddels ook CATV in de PoPs van Poort. Alleen Nobelhorst nog niet.

• Rallye
DJSmiley schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:16:
Juist de dingen waar veel providers op gokken, on-demand enz, is dan niet mogelijk. Op IPTV kan een provider nog verdienen aan eventuele extra content (VOD en andere interactieve dingen).
(...)
En dingen als ongecodeerd HD op DVB-C, en zowel DVB-C met alles in HD als IPTV... Technisch allemaal geen probleem, maar je hebt ook nog te maken met contentleveranciers. Naast het feit daleveren, bij sommige betaal je per distributiemedia en soort.
(...)
Verder zijn de echte geinteresseerde in glas vaak nogal kritisch (kijk bv maar hier in de vele topics). De beeldkwaliteit van KPN is k*t... Maar in de praktijk is het eigenlijk niet zichtbaar, vaak is de discussie 'het gevoel'. En dingen als extra audiostreams, DD enz, is voor het gros van de mensen niet van belang. KPN heeft niet een alleen veel klanten door hun actieve marketing, maar ook genoeg wel tevreden klanten.
Wel goed dat je het technisch uitlegt.

Eigenlijk zeg je hetzelfde als ik: alle zaken waar veel mensen last van hebben (overal kastjes, kabels) worden veroorzaakt door providers die meer geld uit je willen persen. Gewoon een goed produkt leveren doet niemand, nog even afgezien van het feit dat, inderdaad, een groot deel van de bevolking niet in de techniek of de kwaliteit geïnteresseerd is. Voor iets waar je al gauw tussen de zes en zevenhonderd euro per jaar aan uitgeeft vind ik dat dan wel weer vreemd...... Overigens maken de providers het wel moeilijk om te zien wat je in huis krijgt, zie ook de discussie over welke spullen Vodafone nu voor de nieuwe dienst zou gebruiken.

Tja, met contentleveranciers heb ik sowieso weinig op, maar ik begrijp dat dat een probleem kan zijn. Misschien moeten die wat minder beschermd worden.

Ik realiseer mij dat ik wellicht tot een minderheid behoor, die gewoon een goed en handig signaal wil, dat zonder poespas overal in huis op eigen spullen te bekijken is. Een provider zou dus puur een kale dienst moeten leveren. Je zou aan de andere kant zeggen dat er juist een provider op zou moeten staan die zich niet op de grote massa richt, maar op de "kenner". Nu hebben we veel concurrentie, maar iedereen doet hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Rallye op 28-01-2014 19:12 ]

servies schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:05:
Die Entones, als ik naar de specs kijk wat er achterop staat (via de hierboven genoemde link) zuipen stroom...
Power: 36 Watt...
Voor een simpele HD decoder/recorder vind ik dat schandalig veel...
Schijnt ook regelmatig vast te lopen...
Dat is de versie met HD recorder. Die zonder HD recorder is een ander type en die verbruikt max 7 watt

Bij de Entone Amulet 515 zie ik in de datasheet dit staan:
Power 1.5A maximum at 12V
0.5W power consumption in standby mode

Waar haal je dan die 36 watt vandaan?

[ Voor 33% gewijzigd door Barre73 op 28-01-2014 19:25 ]

• HoppyF
Het lijkt haast een onmogelijkheid te zijn om bv 20 kanalen HD ongecodeerd en mèt dolby digital geluid te leveren. Het alternatief is dan IPTV met HD en dolby digital.
Dat de meeste mensen tevreden zijn met het huidige KPN aanbod is onzin.
Ze hebben een alternatief, dat is het punt.
Een groot deel van de consumenten heeft wel een fulltime HD TV, waarom zou je dan genoegen moeten nemen met matig beeld of slecht geluid?
Gemiddeld betaal je wel 50 euro per maand dus daar mag je ook iets voor terug verwachten.

Verwijderd

Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:19:
[...]

Dat is de versie met HD recorder. Die zonder HD recorder is een ander type en die verbruikt max 7 watt

Bij de Entone Amulet 515 zie ik in de datasheet dit staan:
Power 1.5A maximum at 12V
0.5W power consumption in standby mode

Waar haal je dan die 36 watt vandaan?
http://caiway.gebruikers....thread.php?thread_id=1011
Komt niet helemaal overeen met dit:

http://www.entone.com/ass...tasheet%20(v3_1013EU).pdf

Verwijderd

HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:34:
Een groot deel van de consumenten heeft wel een fulltime HD TV, waarom zou je dan genoegen moeten nemen met matig beeld of slecht geluid?
Gemiddeld betaal je wel 50 euro per maand dus daar mag je ook iets voor terug verwachten.
Misschien ben ik wat negatief, maar ik heb niet de indruk dat de meeste consumenten daadwerkelijk weten waar ze naar kijken. Het zou mij niet verbazen wanneer ze willen kunnen zeggen dat ze full HD hebben, gewoon om het te kunnen zeggen.
En als een provider VHS kwaliteit levert in 1920 x 1080 kunnen ze dat zeggen... ;)

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:35
Ja maar!? Ik heb net voor mijn nieuwe huis Vodafone aangevraagd voordat deze nieuwe deals kwamen. Houdt dat dan in dat ik nog wel DVB-C krijg? Heb namelijk helemaal geen zin om voor de slaapkamer een iptv box met kabel e.d. te gaan regelen, had net een mooie DVB-C tv uitgezocht..

• eymey
Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:21:
[...]

Ik heb geen reden om op dit moment anders aan te nemen. In de huidige nieuwbouwgebieden liggen in ieder geval 2 vezels per woning naar de PoP. En het ontbreken van een CATV signaal in de backbone blijft ook niet altijd zo hoor. In je eigen mooie Almere zit er inmiddels ook CATV in de PoPs van Poort. Alleen Nobelhorst nog niet.
Hehe, "mooie" ? :X (nou ja, zelf vind ik er niks mis mee :P).

Goed om te zien dat ook in die nieuwe wijken al vrij snel ook CATV beschikbaar komt :).

En verder, wat betreft de hele discussie DVB-C met eigen apparatuur versus DVB-C met verplichte apparatuur (UPC, horizon) of IPTV....

Tsja, er blijft altijd een groep die helemaal niet aan de kastjes wil. Zeker niet voor de 2e, 3e, Nde TV. Maar aan de andere kant, als je ziet hoe ontzettend veel mensen een UPC mediabox of een Horizon hebben. Of een KPN box. Natuurlijk komt dat deels omdat er geen alternatief is wanneer men bv. ook interactieve diensten wil kunnen afnemen. Anderszijds zit het mensen blijkbaar ook niet hoog genoeg om dan maar naar een 'basispakket' op DVB-C over te stappen.

Oftewel, de groep die echt hecht aan alleen maar DVB-C maar dan wel met zo veel mogelijk HD én het liefst nog onversleuteld, daar gaat geen enkele partij genoeg extra klanten aan winnen om het aanbieden hiervan te rechtvaardigen. Ik denk dat Cai Harderwijk (en XSYou in Ermelo) daar nog wel het dichtst in de buurt komt.

Voor mij is de huidige combi van vrije DVB-C (met ned. 1, 2 en 3 in HD) en IPTV voor de timeshifting en extra diensten eigenlijk altijd best een fijne geweest. Dat DVB-C alleen maar ned. 1, 2 en 3 in HD heeft maakt voor mij niet zo heel veel uit. Ik kijk toch meestal 1, 2 en 3 en daar komen voor mij ook vaak de meeste HD-waardige programma's op. De commerciëlen bieden zelden iets interessants, op een film na.

Maar goed, alleen in dit topic zie je dus al zo veel mensen, zo veel wensen.

Ik gok dat de nieuwe deal van Vodafone, MITS de streams gewoon volwaardig zijn (encrypted of niet merkt een gewone consument toch niet), het goed werkt en niet te duur is, toch voor best wat mensen interessant zal zijn.

[ Voor 57% gewijzigd door eymey op 28-01-2014 22:27 ]

• Bubba76
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12 10:32
Barre73 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 12:45:
Shit... ik heb niet zo'n trek in een extra decoder boven bij mijn slaapkamer TV die nu zo mooi aan de muur hangt. Moet ik daar een plankje naast maken voor een decoder of zo...
En erger nog: De Amino M532 die ik nu heb is nutteloos. En dat is niet fijn...
Ja daar baal ik ook van,ik heb drie Animo's die straks (als ik overstap) niet meer te gebruiken zijn.

Maar zelfs als ik één extra decoder huur ben ik nog goedkoper uit dan bij XMS,met een beter tv pakket. :*)

Is het al 12 februari O-)

• eymey
Hehe, jij wordt ook 12 februari aangesloten?

Toevallig werd ik vanmiddag nog na gebeld door Vodafone (eigenlijk best netjes). Om nog even te bevestigen dat 12 februari mijn migratiedatum is van Lijbrandt naar Vodafone.

Ik heb toen ook meteen even gevraagd naar de pakketten. En de meneer aan de telefoon kon bevestigen dat ik gewoon nog het KPN ITNS aanbod krijg.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:35
eymey schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:29:
Hehe, jij wordt ook 12 februari aangesloten?

Toevallig werd ik vanmiddag nog na gebeld door Vodafone (eigenlijk best netjes). Om nog even te bevestigen dat 12 februari mijn migratiedatum is van Lijbrandt naar Vodafone.

Ik heb toen ook meteen even gevraagd naar de pakketten. En de meneer aan de telefoon kon bevestigen dat ik gewoon nog het KPN ITNS aanbod krijg.
inclusief DBV-C? En gaan ze dat dan niet zsm uitfaseren? Lijkt me zo raar om 2 product reeksen te lang te onderhouden
Dat wordt vast later wel een keer uitgefaseerd en dan krijgen klanten met het ITNS pakket vanzelf het aanbod over te gaan naar het andere pakket. Maar voorlopig lijkt me dat een veel te grote operatie.

Bubba76 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:27:
[...]

Ja daar baal ik ook van,ik heb drie Animo's die straks (als ik overstap) niet meer te gebruiken zijn.

Maar zelfs als ik één extra decoder huur ben ik nog goedkoper uit dan bij XMS,met een beter tv pakket. :*)

Is het al 12 februari O-)
Die kan je dus nog wel gebruiken want alle lopende orders worden afgehandeld zoals ze besteld zijn. Dus het ITNS aanbod met de 34 euro per maand voor de eerste 6 maanden en met DVB-C, Amino's etc..

Voor mijzelf: Ik heb een week te lang gewacht
Voordeel: Naadloze migratie is nu in ieder geval geregeld. Of het nou een eigen glasoperator platfomr is of toch op de een of andere manier via KPN lijnen: Het is geen interne ITNS overstap dus ik denk dat ik maar eens ga bestellen.

Wel jammer dat ik nu toch gewoon op 60 euro per maand kom in plaats van de 6x44 en 6x64 die ik vorige week nog zou hebben. Want ik heb geen 1 extra decoder nodig maar een HD decoder beneden (5 euro extra) en een gewone voor boven. Dus 10 eurp per maand erbovenop. En dat pluspakket van 12,50... Het wordt allemaal niet veel beter.

Maar goed! Ik betaal sinds mijn onvrijwillige overstap naar Telfort 80 per maand dus met wat downgraden ga ik er toch op vooruit.

Niet leuk... Ik wilde eindelijk bestellen maar de eerst mogelijke ingangsdatum is rond 1 april 2014. Dat is 2 hele maanden! Vreemd...

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-12 09:40
@Barre73: krijg je die 1 april op de Vodafone site te zien als je probeert te bestellen? Ik krijg nu zelfs: "Glasvezel wordt in jouw buurt momenteel aangelegd, maar het kan nog even duren voordat het klaar is"... Terwijl Vodafone tot gisteren gewoon beschikbaar was op mijn adres.

Dat "glasvezel wordt aangelegd" is natuurlijk onzin, ik zit in het "WGDO"-gebied van Eindhoven waar al een klein decennium glasvezel ligt, maar zat net te denken om te gaan overstappen van ON naar Vodafone.

Als Vodafone met deze nieuwe productvorm inderdaad als operator gaat fungeren is het misschien niet zo gek dat het nog niet meteen overal kan, maar ze zullen het toch niet nu gelanceerd hebben als ze niet binnen korte tijd weer het verzorgingsgebied kunnen bereiken dat ze met het oude product hadden, zou je zeggen. Dat "kan nog even duren" klinkt wel een beetje zorgwekkend...

• Rallye
HoppyF schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:34:
Het lijkt haast een onmogelijkheid te zijn om bv 20 kanalen HD ongecodeerd en mèt dolby digital geluid te leveren.
Dat zou een technische (dus niet-commerciële) reden zijn voor IPTV. Die heb ik, ook van de technici hier op het forum, echter nog niet gehoord. Voor zo'n technische reden heb ik respect, voor het mij om commerciële redenen opzadelen met decoders en inferieur geluid (in ieder geval van mindere kwaliteit dan gewoon bij de provider binnenkomt) niet.
Pagina: 1 ... 33 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.