Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.880 views

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 20:51
@eymey, je collega is overgestapt van Vodafone naar Telfort en heeft dus zijn DVB-C vermoedelijk ingeleverd. Stel dat de overstap andersom was geweest, van Telfort (of andere KPN dochter) naar Vodafone, was het dan ook zo snel geregeld geweest?

Hoe dan ook goed te weten dat overstappen op WMP+ snel kan.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Telfort heeft gewoon WMP+ met DVB-C. Eymey geeft ook al aan dat het WMP+ -> WMP+ is geweest. Ergo: inclusief ATV en DVB-C. Anders was het WMP+ -> WBA geweest.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56
HoppyF schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:01:
@eymey, je collega is overgestapt van Vodafone naar Telfort en heeft dus zijn DVB-C vermoedelijk ingeleverd. Stel dat de overstap andersom was geweest, van Telfort (of andere KPN dochter) naar Vodafone, was het dan ook zo snel geregeld geweest?

Hoe dan ook goed te weten dat overstappen op WMP+ snel kan.
Wat @Denan zegt :)

Wat doet jou denken dat Telfort geen DVB-C (CATV signaal) heeft?

het is dus idd WMP+ <-> WMP+

Van bv. KPN of XS4ALL naar Vodafone of Telfort zou wrs al snel gekund hebben omdat die scenario's (verschillend platform) al snel konden.

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 10-12-2013 16:08 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:00
Dus ik kan gewoon Vodafone bestellen? Misschien hebben ze wel onderhoud aan de website nu i.v.m. aanbiedingen. Vanochtend las ik in de actievoorwaarden dat de aanbieding liep van 1 december 2013 tot 1 of 14 februari 2014

• eymey
ho ho wacht.....

Dat van Vodafone naar Telfort blijkbaar goed is gegaan, betekent niet automatisch dat andersom ook goed zal gaan.

De nieuwe provider moet nog steeds 'weten' dat in dit geval een migratie order nodig is (en moet ook de aspirant klant instrueren om nog niet de oude ISP op te zeggen tot de migratie rond is).

Bij mijn collega heeft Telfort er ook maanden voor nodig gehad om deze procedure in werking te zetten, maar dus wel met als resultaat dat m'n collega niet weken zonder internet heeft gezeten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
eymey schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:07:
[...]

Wat @Denan zegt :)

Wat doet jou denken dat Telfort geen DVB-C (CATV signaal) heeft?

het is dus idd WMP+ <-> WMP+

Van bv. KPN of XS4ALL naar Vodafone of Telfort zou wrs al snel gekund hebben omdat die scenario's (verschillend platform) al snel konden.
Oops :o !
Telfort levert inderdaad ook DVB-C maar biedt veel minder HD kanalen standaard aan dan Vodafone.
Ik zie dus geen toegevoegde waarde om over te stappen naar een andere aanbieder.
Heeft je collega aangegeven waarom hij overstapt?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:17

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht is Telfort goedkoper.... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HoppyF
Fiber schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 19:37:
Wellicht is Telfort goedkoper.... ;)
Ja, 4 euro per maand bij een 50/50 Mbps abonnement.
Je levert dan wel 12 HD kanalen in, de rest van de pakket is vrijwel gelijk.

• eymey
HoppyF schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 17:37:
[...]

Oops :o !
Telfort levert inderdaad ook DVB-C maar biedt veel minder HD kanalen standaard aan dan Vodafone.
Ik zie dus geen toegevoegde waarde om over te stappen naar een andere aanbieder.
Heeft je collega aangegeven waarom hij overstapt?
Hij heeft eerder via ADSL Telfort gehad (en was daar tevreden mee). Hij had het, naast VF glasvezel, ook nog aangehouden voor zijn e-mail adressen die hij nog bij Telfort gebruikte. Hij kijkt verder bijzonder weinig TV dus zag geen meerwaarde in het aanhouden van Vodafone terwijl Telfort nu dus ook glasvezel biedt :)

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 13:28

Maverick2001

Never look back

Tsurany schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:56:
[...]

Inderdaad waardeloze service. De mensen willen wel maar ze mogen niks en zodra je service personeel geen service meer kan verlenen blijft er nog weinig positiefs over.
Maar goed, ik heb een week of twee terug met hetzelfde bijltje gehakt en dat is uiteindelijk wel opgelost. Had een paar maanden eerder wat harder moeten doorbijten, had toch geld gescheeld.
Het werkt! Ik heb je stappen gevolgd en vanmorgen ben ik netjes gebeld waarbij ze aangeven dat ze de maandprijs gaan aanpassen naar de huidige prijs :)
Nogmaals dank _/-\o_

Pura Vida

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maverick2001 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 09:49:
[...]

Het werkt! Ik heb je stappen gevolgd en vanmorgen ben ik netjes gebeld waarbij ze aangeven dat ze de maandprijs gaan aanpassen naar de huidige prijs :)
Nogmaals dank _/-\o_
Super! Het is jammer dat het zo moet maar het is fijn dat het wel opgelost wordt :)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• eymey
Leuk weetje voor VF klanten die graag Serious Request willen gaan volgen (weet niet of Vodafone in hun IPTV pakket ook 101tv vrij heeft laten geven....)

In het Lijbrandt topic werd ik erop gewezen dat 101-tv ook via DVB-C door wordt gegeven. Aangezien dit pakket als het goed is bij alle ITNS aanbieders (ongeacht wel of geen eigen IPTV pakket agentuur) hetzelfde zou moeten zijn, zou dit dus ook voor Vodafone moeten gelden.

• Binnetie
Is het mogelijk om te portforwarden met het standaard meegeleverde wifi-modem van Vodafone? Ik heb een NAS en daar gebruik een stuk of 5 poorten die ik moet forwarden.

• denan
eymey schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:55:
Leuk weetje voor VF klanten die graag Serious Request willen gaan volgen (weet niet of Vodafone in hun IPTV pakket ook 101tv vrij heeft laten geven....)

In het Lijbrandt topic werd ik erop gewezen dat 101-tv ook via DVB-C door wordt gegeven. Aangezien dit pakket als het goed is bij alle ITNS aanbieders (ongeacht wel of geen eigen IPTV pakket agentuur) hetzelfde zou moeten zijn, zou dit dus ook voor Vodafone moeten gelden.
Op IPTV zit deze zender ook per vandaag (tijdelijk) in het basispakket van Vodafone.

• Fiber

Fiber

Binnetie schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:02:
Is het mogelijk om te portforwarden met het standaard meegeleverde wifi-modem van Vodafone? Ik heb een NAS en daar gebruik een stuk of 5 poorten die ik moet forwarden.
Dat zal best wel mogelijk zijn, maar je kan beter je eigen router gebruiken want dat Vodafone geval is redelijk brak als ik de verhalen hier allemaal moet geloven...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:04

Meneer aard

Porsche rulez!

Gisteren voor het eerst de klantenservice van vodafone voor een storing gebeld..Sinds de oplevering viel af en toe zonder enige reden de telefonie totaal weg. Een reset van het glasvezel modem zorgde dat het weer werkte maar midden in het gespek de verbinding verliezen is niet grappig. Ik dacht eerst dat er een andere relaease werd gestuurd omdat ze misschien in de wijkcentrale bezig waren.

Niets is minder waar, schijnt een bekend probleem te zijn geweest met een bepaald type modem was ik toevallig ook heb..Die wordt binnenkort verspreid ze hebben al test gedraaid met ongeveer 1000 klanten waar de update naar toe is verstuurd. Tenminste betere feedback als bij upc..waar je na 3,5 maand nog steeds achter je bord van het modem moet bellen!

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:56

robertwebbe

Robert Webbe

Als tweaker ben ik juist blij met "domme" internetaansluitingen zodat ik mijn eigen router kan aansluiten en niet verplicht vast zit aan die van de provider. Ik heb nu een Linksys EA6500 staan en die is supersnel en kan ik instellen zoals ik wil. Kost wel €150 maar ja, dat is mijn hobby.

De meeste consumenten zal het een worst zijn en die zijn wel blij met meegeleverde basis router.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28

d0s

sssst

eymey schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:22:
Die hele site zit vaag in elkaar :'). Ik meen ook laatst nog ergens te hebben gelezen dat deze actie eigenlijk allang voorbij had moeten zijn 8)7

Wat betreft je aansluitgebied: Ik denk dat alleen Denan en/of Barre73 dat voor je kan beantworden. Maar ik zou me sowieso niet zo druk maken. De HD-zenders hebben gewoon een beeld dat nagenoeg gelijk is aan dat van je kabelprovider.

On another note, wederom over het onderwerp "overstappen": Een collega van mij in Almere Haven (dus WMP+) is gisteren succesvol in 1 ochtend gemigreerd van Vodafone naar Telfort! (op wmp+ dus).

Hij heeft de bestelling bij Telfort weliswaar al in augustus in gang gezet (gewenste ingangsdatum ergens in September), maar gisteren is de migratie dus wel in 1 keer goed gegaan. :)
Goed om te horen ;)

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
denan schreef op donderdag 12 december 2013 @ 16:09:
[...]

Op IPTV zit deze zender ook per vandaag (tijdelijk) in het basispakket van Vodafone.
Yes, kanaal 273.
Een hele verbetering met vorig jaar, toen ik speciaal voor 101TV 1 maand een extra zender pakket had afgesloten 8)

• eymey
Hehe, dat heb ik nu dus bij Lijbrandt gedaan :')

Vorige week was nog niet bekend dat Vodafone, Lijbrandt, XMS of Telfort dit ging doen (alleen providers zoals Fype, die direct onder de Glashart Media agentuur vallen).

En ik wilde graag de 1 na laatste uitzending van Ekstra Weekend opnemen (die ik zelf ook mocht bijwonen in Hilversum) en vanavond de laatste.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:29

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gisteravond deed TV wazig. Gelukkig na de finale van expeditie robinson viel het signaal weg (iptv)... Ik dus de amino opnieuw opgestart en vervolgens kreeg ik de GHM skin maar geen TV. Vanmorgen werkte alles weer.

I am the great Cornholio!

• denan
Storing in Hilversum waardoor wij geen signaal kregen. Aangezien *iedereen* vervolgens in dezelfde minuut zijn Amino ging resetten kreeg de server het "een beetje druk". Nadat in Hilversum de aanvoer hersteld was kreeg iedereen vanzelf weer IPTV en DVB-C beeld.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gelukkig was er weer eens niets op tv wat ik wilde zien na expeditie, dus geen last van gehad...
Mn vriendin daarintegen was er minder blij mee :+

• denan
De vod applicaties en kpn bcs zenders werkten nog wel ;)

• flowiej
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-12 13:37
Ik ben overgestapt van Ziggo allesin1 Extra (150/10) naar Vodafone Thuis (100/100). Voorheen behaalde ik bij het downloaden via nieuwsgroepen een downloadsnelheid van 17.5mb/s. Na de overstap haal ik slechts 8mb/s. In theorie zou ik 12.5mb/s moeten kunnen halen. Laten we voor het gemak zeggen minimaal 11mb/s. Enig idee waar dit aan kan liggen? Als ik een speedtest uitvoer haal ik netjes 100/100.

• Binnetie
Ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat je bij 100mbit snelheden de televisie stream (in mbit) eraf moet halen? Indien deze aanstaat natuurlijk.
Ik heb zaterdag na lang wikken en wegen een abonnement afgesloten bij Vodafone, tijdens het onderteken lees je ook een stukje over de snelheden dat ze niet altijd gehaald worden ivm vele factoren enzo... ik ben benieuwd hoe dat bij mij gaat.

Overigens lees ik dit in de overeenkomst:
Bevestiging aanvraag overeenkomst
Deze aanvraag is op 14-12-2013 besteld. U kunt binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bevestigingse-mail de aanvraag kosteloos annuleren, tenzij u heeft ingestemd met vervroegde nakoming. U kunt opzeggen door middel van een brief aan onderstaand adres. U kunt steeds op dezelfde manier opzeggen als u de overeenkomst heeft afgesloten.
Is er ergens een optie om in te stemmen met vervroegde nakoming om het proces enigszins te versnellen?

• flowiej
Binnetie schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:07:
Ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat je bij 100mbit snelheden de televisie stream (in mbit) eraf moet halen? Indien deze aanstaat natuurlijk.
Ik heb zaterdag na lang wikken en wegen een abonnement afgesloten bij Vodafone, tijdens het onderteken lees je ook een stukje over de snelheden dat ze niet altijd gehaald worden ivm vele factoren enzo... ik ben benieuwd hoe dat bij mij gaat.

Overigens lees ik dit in de overeenkomst:

[...]

Is er ergens een optie om in te stemmen met vervroegde nakoming om het proces enigszins te versnellen?
TV staat uit, dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat je door een telefoontje met de helpdesk dit wel kan regelen. Berg je maar want ook dit loopt snel in de kosten. Achteraf was ik nooit naar Vodafone gegaan. Zit er nu een jaar aan vast, daarna ga ik verder kijken.

• Binnetie
Hoe bedoel je dat dit snel in de kosten loopt? Het abonnent gaat in op het moment dat de verbinding is opgeleverd. Of komen er dan nog andere kosten bij?
Ik twijfelde tussen Ziggo en Vodafone of Fype. Maar 2 jarig contract vond ik net wat teveel van het goede omdat ik wisselende verhalen hoor over glasvezel. Hier in de buurt is Ziggo wel erg stabiel.

• flowiej
Binnetie schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:30:
Hoe bedoel je dat dit snel in de kosten loopt? Het abonnent gaat in op het moment dat de verbinding is opgeleverd. Of komen er dan nog andere kosten bij?
Ik twijfelde tussen Ziggo en Vodafone of Fype. Maar 2 jarig contract vond ik net wat teveel van het goede omdat ik wisselende verhalen hoor over glasvezel. Hier in de buurt is Ziggo wel erg stabiel.
Ik doel op de kosten die je betaald voor bellen met de Helpdesk. In tegenstelling tot Ziggo is bellen met de Helpdesk van Vodafone niet gratis. |:(

• Binnetie
Daarvan was ik me bewust. Daarom neem ik ook een jaar contract, bevalt het niet goed dan ben ik daarna direct weer weg. 2 Jaar vind ik net even een stap te ver.

Edit: Net even Vodafone gebeld en de afkoelingsperiode laten omzeilen. Dit scheelt toch weer een stukje. Overigens werd ik snel geholpen (binnen 20 seconden). Bij Ziggo stond ik regelmatig meer dan 5 minuten in de wacht.

[ Voor 41% gewijzigd door Binnetie op 16-12-2013 11:52 ]

Verwijderd

Volgens mij heeft je iptv stream niets met je 100/100 te maken je hoort gewoon 100 te halen ook al staat je tv aan.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-12 19:17
Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:08:
Volgens mij heeft je iptv stream niets met je 100/100 te maken je hoort gewoon 100 te halen ook al staat je tv aan.
Dit is niet flauw bedoeld maar hoe vaak kom je hier op deze topics? Als er iets bekend is op GoT, is het wel dat je IPTV stream af gaat van je bandbreedte. Bij een groot deel van de mensen is de max bandbreedte tussen PoP en huis max 100 Mbit. Bij een 50 Mbit abonnement heb je dan inderdaad geen last van IPTV maar bij 100 dus wel degelijk.
Alleen in nieuwe gebieden waar de max verbinding 1 Gbit is, heb je het probleem ook niet, Maar dat zijn er nog niet meer dan de oude helaas.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12 12:40
Binnetie schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:56:
Daarvan was ik me bewust. Daarom neem ik ook een jaar contract, bevalt het niet goed dan ben ik daarna direct weer weg. 2 Jaar vind ik net even een stap te ver.

Edit: Net even Vodafone gebeld en de afkoelingsperiode laten omzeilen. Dit scheelt toch weer een stukje. Overigens werd ik snel geholpen (binnen 20 seconden). Bij Ziggo stond ik regelmatig meer dan 5 minuten in de wacht.
Succes, ik heb in een week tijd drie keer gebeld of ze mij er aub uit willen halen. Steeds werd het aangepast. Op dag 6 nog eens gebeld, bleek dat ik er nog steeds op stond. Ben benieuwd of het bij jou de boel heeft versneld.
flowiej schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:37:
[...]

Ik doel op de kosten die je betaald voor bellen met de Helpdesk. In tegenstelling tot Ziggo is bellen met de Helpdesk van Vodafone niet gratis. |:(
Ik kom ook niet verder dan 4.9MB/s (+/- 50Mbit), in het begin (twee weken terug) wel. Heb nu per mail contact met de klantenservice. Kreeg een handleiding toegestuurd waar in stond hoe ik screenshots moet maken van mijn netwerkinstellingen en hoe ik snelheidstesten kan uitvoeren als bewijs. Heb nu de opdracht gekregen om op een aantal verschillende tijdstippen een snelheidstest uit te voeren via speedtest.operator.nl. Ben benieuwd waar ze mee komen nadat ik alle tests heb gedaan.

[ Voor 34% gewijzigd door flo_ op 16-12-2013 23:27 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de ping een stukkie hoger ligt dan voorheen...
In het begin toch eigenlijk wel standaard zo tussen de 4 en 10ms, nu vaker 10+ tot aan 25.
Peanuts nog steeds overigens en ben er nog steeds blij mee, zeker als je mee rekent dat het allemaal draadloos gaat hier.

Up en down stabiel op 90+

• flowiej
Zojuist een email verstuurd naar de Helpdesk omtrent mijn onvrede mbt de downloadsnelheid.. to be continued...

• denan
MetaFrame schreef op maandag 16 december 2013 @ 23:34:
Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de ping een stukkie hoger ligt dan voorheen...
In het begin toch eigenlijk wel standaard zo tussen de 4 en 10ms, nu vaker 10+ tot aan 25.
Peanuts nog steeds overigens en ben er nog steeds blij mee, zeker als je mee rekent dat het allemaal draadloos gaat hier.
</voice of god enabled>Thou shall never do latency or speedtests on wireless networks! </voice of god disabled> :)

• Binnetie
Ik ben benieuwd flowiej, waarschijnlijk krijg je een standaard mail met de handleiding hoe je screenshots kan maken wanneer je de langzame snelheid hebt.

Wat anders:
Ik krijg dus binnenkort ook Vodafone glasvezel. Nu ben ik even aan het bekijken wat ik wil gaan doen met mijn achterliggende netwerk.

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/VodafoneBG_zpsa367ed8e.jpg

In de meterkast bevind zich de FTU en hier komt ook mijn NAS te staan.. Zoals ik nu weet levert Vodafone een TP-Link modem mee.
Onderaan de plattegrond komt mijn TV te staan + mediaspeler + Amino, de TV heeft ook een netwerkaansluiting. Ik wil hier dus een kleine switch neerzetten om alle apparatuur aan te kunnen sluiten. De 2 lijnen zijn 2 netwerkkabels, de ene voor IPTV en de andere voor data vanaf de NAS.

Is dit nu een handige manier van aansluiten? Of kan ik beter een router nemen in de meterkast die ik met VLAN's kan instellen en dan 1 netwerkkabel naar de kamer trekken? Naar boven kan ik met een coax-kabel zodat ik daar via coax tv kijk.

[ Voor 74% gewijzigd door Binnetie op 17-12-2013 12:26 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

denan schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 11:30:
[...]
</voice of god enabled>Thou shall never do latency or speedtests on wireless networks! </voice of god disabled> :)
:+ Almachtige, ik ben nog steeds blij met mn ping! :+

• Barre73
Binnetie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 12:06:
Ik ben benieuwd flowiej, waarschijnlijk krijg je een standaard mail met de handleiding hoe je screenshots kan maken wanneer je de langzame snelheid hebt.

Wat anders:
Ik krijg dus binnenkort ook Vodafone glasvezel. Nu ben ik even aan het bekijken wat ik wil gaan doen met mijn achterliggende netwerk.

Zie:
[afbeelding]

In de meterkast bevind zich de FTU en hier komt ook mijn NAS te staan.. Zoals ik nu weet levert Vodafone een TP-Link modem mee.
Onderaan de plattegrond komt mijn TV te staan + mediaspeler + Amino, de TV heeft ook een netwerkaansluiting. Ik wil hier dus een kleine switch neerzetten om alle apparatuur aan te kunnen sluiten. De 2 lijnen zijn 2 netwerkkabels, de ene voor IPTV en de andere voor data vanaf de NAS.

Is dit nu een handige manier van aansluiten? Of kan ik beter een router nemen in de meterkast die ik met VLAN's kan instellen en dan 1 netwerkkabel naar de kamer trekken? Naar boven kan ik met een coax-kabel zodat ik daar via coax tv kijk.
Dan kom je dus op de standaard manier 1 UTP kabel te kort. Ik lees dat je er drie nodig hebt, nl 1 voor de TV (vanuit de TP link als standaard internetaansluiting), 1 voor de Amino (rechtstreeks vanuit de FTU/NT en eentje voor je mediaplayer (vanuit je NAS neem ik aan).
Aangezien de drie kabels vanuit drie verschillende apparaten moeten komen op die manier heb je volgens mij maar 1 optie namelijk de tweede. En dan zou ik nog steeds 2 kabels gebruiken. Eentje voor TV + Amino, waarbij dan inderdaad Vlans moet gebruiken (en dus 2 managed switches nodig hebt) en een aparte voor je NAS<->mediaplayer.

• Binnetie
Ik vat je even niet.
Voor de duidelijkheid, 1 utp vanuit de FTU naar de Amino (in de woonkamer). De TP-link van Vodafone (welke ik in de meterkast zet) heeft ook een switch toch? Dus vanaf de TP-link een utp kabel naar de NAS (in de meterkast) en vanaf de TP-link ook een kabel naar mijn woonkamer. Als ik hier een 'domme' switch neerzet kan ik daar toch de mediaspeler en de TV op aansluiten? Want de TV en mediaspeler kunnen in hetzelfde VLAN.

• HoppyF
Binnetie schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:57:
Ik vat je even niet.
Voor de duidelijkheid, 1 utp vanuit de FTU naar de Amino (in de woonkamer). De TP-link van Vodafone (welke ik in de meterkast zet) heeft ook een switch toch? Dus vanaf de TP-link een utp kabel naar de NAS (in de meterkast) en vanaf de TP-link ook een kabel naar mijn woonkamer. Als ik hier een 'domme' switch neerzet kan ik daar toch de mediaspeler en de TV op aansluiten? Want de TV en mediaspeler kunnen in hetzelfde VLAN.
Klopt, zo heb ik hier ongeveer ook.
De FTU plus Vodafone router (bij mij is de Cisco E2000 geleverd) zitten bij elkaar.
Vanaf de FTU een UTP naar de Amino.
Mijn NAS zit achter de tweede router maar dat maakt weinig verschil.
Ik gebruik zelf een eigen TP-link als tweede router/switch.

• eymey
Zo, zojuist eens 'gek gedaan'.

En gewoon een glasvezel order ingeschoten bij Vodafone. Kijken hoe het gaat lopen......

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12 23:08
Ik heb sinds 03-12 glasvezel via Vodafone en uiteraard het 100Mbit abo genomen. Echter merk ik dat met name mijn upload snelheden niet zijn zoals het hoort. Ik download volgens Speedtest (en Usenet) met max 98Mb/s maar mijn upload is "slechts" 68Mb/s. Uiteraard nog steeds erg snel maar zou graag die resterende 30Mb/s ook willen hebben.

Nieuw modem (Genesis nog wat) i.c.m. een Linksys E4200 router. Ik zie wel dat de WAN snelheid volgens de router 10/100Mbit haalt terwijl 1Gbit WAN wel ondersteund wordt. Betekent dit dat het modem richting de WAN maar max 100Mbit is?

Iemand nog tips of andere testmethodes om echt vast te stellen waar het aan ligt voordat ik Vodafone bel (of dat iets uitmaakt, geen idee :?)

..::System Specs::..

Verwijderd

Ibidem schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:16:
Ik heb sinds 03-12 glasvezel via Vodafone en uiteraard het 100Mbit abo genomen. Echter merk ik dat met name mijn upload snelheden niet zijn zoals het hoort. Ik download volgens Speedtest (en Usenet) met max 98Mb/s maar mijn upload is "slechts" 68Mb/s. Uiteraard nog steeds erg snel maar zou graag die resterende 30Mb/s ook willen hebben.
Heb je deze van KPN-ITNS gebruikt?

http://speedtest.operator.nl

Verder kun je pc rechtsreeks aansluiten (zonder router) om een probleem met de router uit te sluiten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2013 15:23 ]

• eymey
Idd. Veel routers van tegenwoordig kunnen ook bandwidth throttlen op basis van poortnummer, ToS, etc. of doen dit automatisch, beetje afhankelijk van de implementatie. Bij mijn Fritz!box merk ik bijvoorbeeld dat, als er al wat tcp connecties open staan, de upload niet meteen de volle bandbreedte haalt. Speedtest.net of andere testjes van Ookla zijn te kort om de router alsnog te doen besluiten wat sneller uit te sturen.

• HoppyF
@Ibidem, is die Linksys E4200 router je eigen router of een router die door Vodafone geleverd is?
Verder is het inderdaad handig om een latop/PC rechtstreeks op de Genexis aan te sluiten om een goede testsnelheid te krijgen.

• Ibidem
HoppyF schreef op woensdag 18 december 2013 @ 16:15:
@Ibidem, is die Linksys E4200 router je eigen router of een router die door Vodafone geleverd is?
Verder is het inderdaad handig om een latop/PC rechtstreeks op de Genexis aan te sluiten om een goede testsnelheid te krijgen.
Dat is een eigen router welke ik speciaal voor deze glasvezel verbinding had aangeschaft ivm DD-WRT mogelijkheden. Zal die er eens opzetten en de pc rechtstreeks op 't modem aansluiten vanavond.

Kijken wat er gebeurd!

Dank allen.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
eymey schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:21:

En gewoon een glasvezel order ingeschoten bij Vodafone. Kijken hoe het gaat lopen......
Ben benieuwd, wil ook nog altijd over van Lijbrandt naar VF.

Verwijderd

Mijn snelheden laat ik meten door SamKnows in het kader van het Nelie Smit-Kroes project. Ik heb een 100/100 abo. Over november de volgende resultaten: download gem. 81,80 Mbps met max. 94,14 en min. 0,04 Mbps (waarschijnlijk onderhoud door VF) upload gem. 94,69 Mbps met max. 112,82 en min. 79,81.

En gemeten over hun soort van router die weer aan mijn Linksys E2000 hangt.

En als ik over de laatste twee en een half jaar kijk heb ik gemiddeld nog steeds ruim 90 Mbps zowel up- als download.

• Binnetie
HoppyF schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:10:
[...]

Klopt, zo heb ik hier ongeveer ook.
De FTU plus Vodafone router (bij mij is de Cisco E2000 geleverd) zitten bij elkaar.
Vanaf de FTU een UTP naar de Amino.
Mijn NAS zit achter de tweede router maar dat maakt weinig verschil.
Ik gebruik zelf een eigen TP-link als tweede router/switch.
Heb je hiervoor dan een managed TP-link genomen? Dus met 2 kabels richting de woonkamer kom ik eerst een heel eind?
Gisteren kreeg ik een brief van Vodafone en daar spreken ze over een installatietijd van 4 tot 6 weken. Hier ligt alles al een jaar of 3 dus dit zou eventueel sneller kunnen? Ik heb al afstand gedaan van mijn 7 dagen bedenktermijn dus we zijn al 1 weekje opgeschoten.

• Ibidem
Binnetie schreef op donderdag 19 december 2013 @ 09:52:
[...]

Heb je hiervoor dan een managed TP-link genomen? Dus met 2 kabels richting de woonkamer kom ik eerst een heel eind?
Gisteren kreeg ik een brief van Vodafone en daar spreken ze over een installatietijd van 4 tot 6 weken. Hier ligt alles al een jaar of 3 dus dit zou eventueel sneller kunnen? Ik heb al afstand gedaan van mijn 7 dagen bedenktermijn dus we zijn al 1 weekje opgeschoten.
Had dezelfde situatie, uiteindelijk op 3 dec besteld (telefonisch) en 13 dec werd het modem geinstalleerd en kon ik aan de gang. :+

• Barre73

Naar mijn weten kunnen ze nog niet migreren Eymey.. Dus of ze cancellen je order, of je moet instemmen met downtime, denk ik..

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21

Spannond! Uiterlijk 1 januari 2014 zou een 'soepele' overstap toch geregeld moeten zijn?
Ik hoop maar dat je een beetje ruime databundel op je Xperia Z hebt. Kun je ons hier toch van je ervaringen live op de hoogte houden 8)

Overigens wordt de ACM ook wakker: http://www.totaaltv.nl/ni...e-informatie-gewenst.html

Glasvezel verhaal in Ridderkerk, Noordwijk en Katwijk is trouwens afgeblazen lees ik net. Bummer.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• eymey
Tsja, aan KPN kan het iig niet liggen. En een soepele overstap van Vodafone naar Telfort blijkt ook mogelijk in de ervaringen van een collega van me) WMP+.

Dus we zullen zien.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:06

servies

Veni Vidi Servici

Kijk, altijd mooi om te lezen dat iemand anders proefkonijn wil spelen :+

• eymey
Ik ben eind 2010 reeds proefkonijn geweest toen ik één van de eerste consumenten was (als het niet echt de eerste was) die van glas naar glas wilde.

Ik ben toen van Tweak naar Lijbrandt gegaan (ik wilde graag het analoge en dvb-c signaal erbij krijgen en het Amino platform was toen, vond ik, veel mooier dan het IPTV platform van KPN).

Uiteindelijk is toen de downtime net geen 3 weken geweest, oa. door goede communicatie tussen Tweak en Lijbrandt.

• HoppyF
ambilight schreef op donderdag 19 december 2013 @ 23:03:
[...]

Spannond! Uiterlijk 1 januari 2014 zou een 'soepele' overstap toch geregeld moeten zijn?
Ik hoop maar dat je een beetje ruime databundel op je Xperia Z hebt. Kun je ons hier toch van je ervaringen live op de hoogte houden 8)

Overigens wordt de ACM ook wakker: http://www.totaaltv.nl/ni...e-informatie-gewenst.html

Glasvezel verhaal in Ridderkerk, Noordwijk en Katwijk is trouwens afgeblazen lees ik net. Bummer.
Het wel of geen glasvezel aanleggen verhaal blijft actueel.
Mega monopolisten als Ziggo en UPC werken de aanleg van glas graag tegen, daar trekken ze een flink promotie budget voor uit.

België wordt vaak gezien minder vooruitstrevend op intenet/TV gebied maar het is maar de vraag of dit juist is. Lees dit maar!

Het blijft natuurlijk een raar verhaal dat kabelaars hun netwerk verglazen tot in de centrale en de rest tot de voordeur laten zitten. Dit valt niet uit te leggen. Je doet het één of het ander. Alles via de coax of alles via glas, maar net wat je de beste infrastructuur vindt.

Vodafone, want daar gaat dit topic over, zou ook eens meer aan de weg moeten timmeren als tegenhanger van KPN maar ook als concurrent van UPC en Ziggo.
Ze zijn groot genoeg maar stellen zich nog steeds veel te bescheiden op.

Verwijderd

HoppyF schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:14:
[...]

Het blijft natuurlijk een raar verhaal dat kabelaars hun netwerk verglazen tot in de centrale en de rest tot de voordeur laten zitten. Dit valt niet uit te leggen. Je doet het één of het ander. Alles via de coax of alles via glas, maar net wat je de beste infrastructuur vindt.
[...]
Waarom? Verschillende technologieën kunnen toch voor verschillende toepassingen beter of minder goed geschikt zijn? Ik vind het juist erg logisch dat de kabelaars capaciteit vergroten op de onderliggende infrastructuur maar de consument niet lastig vallen met hak- en breekwerk omdat er zo nodig een glasvezeltje naar binnen moet dat waarover niets méér geleverd gaar worden dan dat er nu over coax geleverd wordt.
Wanneer jij brandstof tankt bij de shell komt dat ook uit een dunner slangetje dan wanneer ze een schip met olie aan het lossen zijn. Terwijl je aan de pomp met een slang van 10 cm doorsnee veel sneller klaar zou zijn...

• eymey
Niet helemaal een goede vergelijking, @IcyK hoewel ik hem wel begrijp.

Natuurlijk is het logisch dat de kabelaars zo lang mogelijk capaciteit vergroten op infrastructuur die toch al eenmaal in de grond ligt. Is in principe niets mis mee.

Wat wél mis is, is dat zij op die kabel een monopoly bezitten. En nee, ADSL en VDSL worden met de toenemende behoefte aan bandbreedte steeds minder een alternatief.

Nú wordt er misschien nog niet veel meer over glasvezel geleverd dan over de coax kabel en in dat opzicht lijkt het lastig dat de consument lastig gevallen moet worden met het naar binnen brengen van nieuwe infra.

Maar dat kan maar zo met een jaar anders zijn. En het belangrijkste: Er ligt een netwerk dat op de toekomst voorbereid is! Nieteens zo zeer vanwege snelheid (want dat gaat op coax ook nog wel opgerekt worden) maar voorál omdat iedere partij die in de toekomst denkt breedbandige diensten te willen kunnen leveren, dit meteen kan middels toegang tot 2 vezels naar ieder huis. Op de lange termijn is dat voor iedereen beter.

Iets wat vanwege de onderliggende topologie op coax nooit gaat kunnen (en wat de kabelaars ook graag doen geloven als het gaat om concurrentie toelaten). Dus mocht de lokale kabelaar iets verzinnen wat jou niet bevalt, dan mag je het lekker slikken of stikken in een veel te langzame telefoonlijn.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 20-12-2013 17:49 ]

Verwijderd

Het argument dat het met de huidige netwerktopologie niet gaat lukken begrijp ik niet. Wat is er zo anders aan een coax netwerk (vanuit topologisch perspectief) dan aan een telefoonnetwerk? Over dezelfde koperdraadjes heb ik xs4all, Speedlinq, Telfort en Tele2 gehad. Omdat de autorisatie in de apparatuur bij de klant plaatsvindt.
Dat kan op coax ook, en is nu zelfs al zo (anders kunnen kabelaars geen verschillende diensten aanbieden). Dat ze (de kabelaars) zeggen dat he niet kan, maakt het nog niet tot een technische waarheid. ;)

(overigens was mijn reaktie niet gericht op het monopolie aspect, maar op de stelling dat je óf volledig moet verglazen, óf helemaal niet, wat m.i. een merkwaardige gedachtegang is)

Verwijderd

Vandaag een colporteur van Ziggo aan de deur gehad. De goede man vroeg bij welke provider ik nu aangesloten ben, natuurlijk VF ;) , en waarom ik bij Ziggo was vertrokken. Bij Ziggo had ik grote problemen en was voor mij de reden om naar VF over te stappen. Tja, daar stond die goede man dus met zijn verkoopverhaal. En jawel, Ziggo gaat op termijn ook 500/?? (wist de upload niet) bieden. Nou VF ook dus voor geen reden om weer terug te gaan naar Ziggo.

Maar de kabelaars werken dus weer heel hard om zieltjes te winnen en voelen zij volgens mij toch wel terdege dat er klanten overstappen naar glasvezel. En dat zie ik als positief want ook VF zal toch wel degelijk rekening moeten houden met de kabelaars. En niet alleen voor snelheid, prijs en overstappen naar een andere glasprovider.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 17:55:
Het argument dat het met de huidige netwerktopologie niet gaat lukken begrijp ik niet. Wat is er zo anders aan een coax netwerk (vanuit topologisch perspectief) dan aan een telefoonnetwerk? Over dezelfde koperdraadjes heb ik xs4all, Speedlinq, Telfort en Tele2 gehad. Omdat de autorisatie in de apparatuur bij de klant plaatsvindt.
Dat kan op coax ook, en is nu zelfs al zo (anders kunnen kabelaars geen verschillende diensten aanbieden). Dat ze (de kabelaars) zeggen dat he niet kan, maakt het nog niet tot een technische waarheid. ;)
Coax is geen point-to-point topologie, maar point-to-multipoint om het maar zo te noemen. De koperlijntjes van KPN zijn 1:1 naar de centrale (of tegenwoordig wijkkast bij VDSL-BR). Dan kun je per klant een provider toewijzen, of op infra van een andere partij prikken. Immers, de last-mile is dedicated per klant.

Bij coax is het echter een distributienetwerk gebaseerd op passief splitten. Een signaal wat op de coax aangeboden wordt, staat tot beschikking op alle aansluitingen in dat segment. Versterkers kunnen geen onderscheid maken, immers alles is gebaseerd op een RF signaal wat versterkt wordt. Niet alleen analoog maar ook dvb-c transponderstreams en docsis downstreams (en upstreamkanalen).

Enige segmentatie is mogelijk door glas steeds verder 'naar beneden' uit te rollen ipv tot de wijkcentra, maar het blijft een shared media. Zolang er niet *per klant* een eigen 'feed' in de straatkast gegenereerd wordt (ipv een passieve tap) blijft het technisch onmogelijk.

Je kan wel meerdere docsis netwerken op 1 netwerk actief hebben, maar dat heeft behoorlijk haken en ogen in de praktijk (modems die gaan rangen en bij een storing op de verkeerde cmts komen enz). Op beide cmtssen moeten dan de modems van de andere 'geblacklisted' worden. Vergt dus een behoorlijke administratie. Los daarvan blijft de bandbreedte op de coax beperkt, zeker als je ook nog eens meerdere downstreamkanalen kwijt wilt. Met nieuwere Docsis technieken, channelbonding en lagere segmentatie in het netwerk is er wel nog rek, maar het blijft met de techniek meegaan om maar verdere rek te houden.

Bij glasvezel heb je dat gewoon niet, dat is ook een 1:1 netwerk tot de pop. En met de huidige technieken kun je daar al makkelijk 10Gbit overheen krijgen (over 1 vezel) en als je DWDM en beide vezels gebruikt al 160Gbit. Gewoon met de huidig verkrijgbare technieken. Niet met nieuwe dingen die nog amper of net op de markt zijn zoals bv docsis 3.1

En nu de prijzen van gigabit glasvezelapparatuur steeds verder dalen is het een kwestie van tijd voordat 100/500/1Gbit de standaard pakketkeuzes wordt, ipv 35/50/100 ofzo. De 100Mbit zal verschuiven naar een budgetpakket en dan hoeft die apparatuur niet perse afgeschreven te worden. KPN ITNS plaatst niet voor niets tegenwoordig ook overal gigabitapparatuur in de nieuwere projecten. Ze moeten wel, omdat de kabelaars anders gewoon snellere verbindingen leveren. De overboeking/hogere latency en mindere stabiliteit nemen veel mensen voor lief, en kijkt men puur naar de Mbits.. (de megapixels onder de internetlijnen.. meer is beter punt)

• eymey
Precies.

In, bijvoorbeeld, Harderwijk heeft de lokale kabelaar (die nog een stichting is zonder winstoogmerk) al jaren een beleid dat meerdere partijen internet en telefonie moeten kunnen aanbieden via hun netwerk. En de laatste jaren zelfs met symmetrisch 10/10, 30/30, 50/50 en zelfs 100/100. Via docsis!

Maar ook daar zijn ze inmiddels, mede omdat Reggefiber in omliggende gemeenten hard aan de weg timmert, hard opweg om alles te verglazen. Overigens wel voorlopig naast coax. Gewoon omdat er dan voor andere marktpartijen veel meer vrijheid is om te kiezen hoe ze de diensten naar de consument willen leveren.

En dat glas zoals Reggefiber het nu al aanlegt ook daadwerkelijk goed is voor 'de markt', dat wordt op kleine schaal ook al bewezen. Zo heb je in Ermelo bv. "XSYou" dat geheel onafhankelijk van KPN eigen apparatuur in de PoP's heeft en ook het kabeltv signaal van Cai Harderwijk in Ermelo aanbiedt.

"De kabel open gooien" werkt voor TV trouwens al helemaal nauwelijks. Juist vanwege het 'shared segment' kan je niet op een bepaalde frequentie iets aanbieden terwijl je daar op het huis van de buren heel iets anders op zet. Er is dus gewoon geen goed te scheiden access. Met DVB-C en CI/CI+ kan je nog wat bewerkstelligen, maar anders ook niet.

• HoppyF
@eymey, Harderwijk is een uitzondering in kabelland, echter CAI Harderwijk heeft het "licht" gezien en is het oude coax netwerk helemaal aan het verglazen.
De aanleg is nagenoeg gereed daarna krijgt de klant een aanbod om de diensten over glas af te gaan nemen ipv over de kabel.
CAI Harderwijk klanten gaan dus 1:1 over op glas en de tarieven blijven gelijk.

Harderwijk is HET voorbeeld voor de kabelaars hoe je je netwerk moet verglazen en tegelijkertijd tijd klanten kunt behouden en ook nog eens concurrenten op glas toelaat. Het kan dus wel UPC en Ziggo!

Harderwijk laat ook zien dat half verglazen geen oplossing is en dat glas tot in de meterkast gewoon de enige juiste manier is. Je kunt Reggefiber verwijten dat ze graag glas willen aanleggen om hieraan te verdienen maar deze vlieger gaat niet op in Harderwijk omdat Reggefiber daar geen partij is.

Zoals DJSmiley al uitlegt is coax en ook telefoonkabel een technisch achterhaald medium.
Met truukjes is de snelheid nog wat op te rekken maar daar blijft het bij.
Koperen kabel dus ook coax, hebben slechte eigenschappen zoals hoge demping en beperking van de bandbreedte omdat er hoogfrequente signalen gebruikt wordt.
Bij glas gebruik je ook een frequentie maar dan eentje van licht waarbij nauwelijks demping is en er ook geen beperking van de bandbreedte is.
Doordat er bij coax beperkingen zijn mbt de beschikbare frequenties, blijft de upload ook sterk achter bij de download, bij glas is er geen probleem.

Het is voor Tweakers en gewone consumenten belangrijk te weten wat de beperkingen van de kabel is omdat toekomstige diensten en ontwikkelingen dus nauwelijks kans krijgen zich daar te ontwikkelen. Je moet verder kijken dan je neus lang is en niet alleen naar het nu kijken.

[ Voor 9% gewijzigd door HoppyF op 20-12-2013 20:19 ]

• flo_
  • Laatst online: 13-12 12:40
Zow, ik heb na meerdere malen meetgegevens doorsturen per mail Vodafone zo ver gekregen om een monteur hier naartoe te laten komen (op kosten van Vodafone). Ben benieuwd of het wat oplevert.

Verwijderd

DJSmiley schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 19:19:
[...]

Coax is geen point-to-point topologie, maar point-to-multipoint om het maar zo te noemen. De koperlijntjes van KPN zijn 1:1 naar de centrale (of tegenwoordig wijkkast bij VDSL-BR). Dan kun je per klant een provider toewijzen, of op infra van een andere partij prikken. Immers, de last-mile is dedicated per klant.

[...]

Je kan wel meerdere docsis netwerken op 1 netwerk actief hebben, maar dat heeft behoorlijk haken en ogen in de praktijk (modems die gaan rangen en bij een storing op de verkeerde cmts komen enz). Op beide cmtssen moeten dan de modems van de andere 'geblacklisted' worden. Vergt dus een behoorlijke administratie. Los daarvan blijft de bandbreedte op de coax beperkt, zeker als je ook nog eens meerdere downstreamkanalen kwijt wilt. Met nieuwere Docsis technieken, channelbonding en lagere segmentatie in het netwerk is er wel nog rek, maar het blijft met de techniek meegaan om maar verdere rek te houden.

[...]
Heldere uitleg, dank!

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Iemand meer problemen met uitzending gemist.

Die wil zo langzaam laden op de Amino 140 dat kijken (bijna) niet meer mogelijk is.

Oorzaak naar mijn idee het nieuwe menu

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Welk nieuwe menu? En welke uitzending gemist? (NPO?) Gister bleef bij mij het menu helemaal zwart en was het heel traag. Was overigens nog wel de normale zoals we die altijd hadden.
Ik had gister wel het idee dat de beeldkwalliteit van de nieuwe uitzendingen omhoog was gegaan... Maar kan me vergissen.

[ Voor 27% gewijzigd door HaterFrame op 29-12-2013 21:33 ]

• Barre73
Ik had even soortgelijke problemen. Eigenlijk bleef zo ongeveer alles hangen. Was snel opgelost met een powerflip van de Amino.

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Het gaat over de Uitzending gemist van NPO.

Ik dacht dat het een nieuw menu was, maar als je lang genoeg wacht is het toch inderdaad het oude menu.

Ik zal hem eens even van de stroom af halen.

• avdkooij
  • Niet online
Telecompaper - vrijdag 3 januari 2014 | 16:32 CET

KPN en Vodafone bij de rechter over outsourcing callcenter
KPN en Vodafone hebben een geschil over de kwaliteit van het callcenter voor Vodafone Thuis, blijkt uit een uitspraak van de rechtbank Rotterdam. Vodafone neemt diensten over xDSL en glasvezel af van KPN.
Volgens Webwereld berichtgeving gaat het geschil overigens over meer onderdelen in dienstverlening dan alleen het callcenter.

Samenwerking ITNS en Vodafone heeft denk ik z'n langste tijd gehad...

Edit: hier nog een linkje naar de uitspraak

[ Voor 45% gewijzigd door avdkooij op 05-01-2014 18:06 ]

• denan
Lekker genuanceerd artikel ook van webwereld. Die van telecompaper is duidelijker en is duidelijk geschreven na het lezen van de uitspraak :P

• HoppyF
denan schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:31:
Lekker genuanceerd artikel ook van webwereld. Die van telecompaper is duidelijker en is duidelijk geschreven na het lezen van de uitspraak :P
Ik heb de uitspraak niet in detail doorgenomen maar het is wel duidelijk dat KPN steken heeft laten vallen en flinke dwangsommen opgelegd heeft gekregen.
Daarnaast is de conclusie te trekken dat Vodafone diensten naar zich toe haalt en minder afhankelijk wil zijn van KPN.
Dit valt alleen maar toe te juichen.

• denan
HoppyF schreef op zondag 05 januari 2014 @ 21:44:
Ik heb de uitspraak niet in detail doorgenomen maar het is wel duidelijk dat KPN steken heeft laten vallen en flinke dwangsommen opgelegd heeft gekregen.
In de uitspraak staat 6 van de 65 toegewezen, de rest afgewezen. Dat is niet echt in lijn met het artikel :)
En de dwangsommen zijn om te voorkomen dat iets gebeurt, niet per definitie een boete.

• HoppyF
denan schreef op maandag 06 januari 2014 @ 16:23:
[...]

In de uitspraak staat 6 van de 65 toegewezen, de rest afgewezen. Dat is niet echt in lijn met het artikel :)
En de dwangsommen zijn om te voorkomen dat iets gebeurt, niet per definitie een boete.
Er wordt altijd meer geeist in een dergelijke rechtszaak dan er toegewezen wordt.
Dwangsommen zijn inderdaad geen boete maar wel een dwangmiddel om de tegenpartij te dwingen zich aan de aanspraken te houden.
Afspraken heten ook niet voor niets afspraken dus daar heeft KPN zich ook aan te houden, net als Vodafone zelf natuurlijk.

• Barre73
Maakt niet zoveel uit waar ik dit probleem post dus dan maar hier :-) Wie weet raad?

Sinds een paar dagen werkt de Amino M540 afstandsbediening met de meeste van zijn toetsen op mijn Samsung TV. En dat is niet handig... Voorbeeld: De navigatietoetsen in het midden bedienen nu op de TV de zenders (analoog dus) en het volume. De OK knop roept op de TV het instellingen menu op.

Gevolg is dus dat bij de Amino alleen nog maar te zappen is via de P+ en P- toetsen en dat je geen enkel menu meer kan gebruiken want je kan de navigatietoetsen en de OK knop niet meer gebruiken.

Al gedaan: geprobeerd de AB een nieuwe TV code te geven. Dat lukt vreemd genoeg ook niet. Is ooit wel gelukt want ik kon altijd de TV aan en uit zetten met de AB.

Batterijen eruit gehaald, ook voor een paar uur.

Ik ben een beetje door mijn opties heen.

Dit is dus wat Glashart de Media Custom Remote noemt. De ovaalvormige zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 06-01-2014 18:54 . Reden: Type AB toegevoegd ]

Verwijderd

Meestal hebben providers een optie om de AB een fabrieksreset te geven. Wellicht is dit een optie...

• Barre73
Probleem is alleen dat die optie voor deze Amino AB nergens te vinden is.

• Fiber

Fiber

Dat ding heeft toch bovenaan twee knopjes om te schakelen tussen tv en stb functies...?

• Barre73
Nee, dat zijn wel twee knoppen maar die dienen alleen om resp. de TV en de STB aan of uit te zetten.

• denan
HoppyF schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:33:
Er wordt altijd meer geeist in een dergelijke rechtszaak dan er toegewezen wordt.
Dwangsommen zijn inderdaad geen boete maar wel een dwangmiddel om de tegenpartij te dwingen zich aan de aanspraken te houden.
Afspraken heten ook niet voor niets afspraken dus daar heeft KPN zich ook aan te houden, net als Vodafone zelf natuurlijk.
Klopt, maar als je het artikel van webwereld zo leest dan heb je hele andere verwachtingen. op zich ben ik van webwereld iets genuanceerdere berichtgeving gewend. Het is geen telegraaf :)

Blijft spijtig dat geschillen voor de rechtbank uitgevochten worden.. maarja, dat gebeurt wel vaker in de zakelijke wereld.

• denan
Barre73 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:55:
Nee, dat zijn wel twee knoppen maar die dienen alleen om resp. de TV en de STB aan of uit te zetten.
Met jouw connecties kun je toch wel een van de nieuwe AB's krijgen? ;)

• denan
doublepost :P

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 06-01-2014 20:02 ]

• Fiber

Fiber

Weet je dat zeker? Bij mijn A110 bepalen ze het gedrag van de AB...

Maar dan is dat bij de M540 wellicht anders. Maar toch denk ik dat ook die een schakel-mogelijkheid heeft om te schakelen tussen tv en stb bediening. En dat die van jou dus per ongeluk naar tv bediening is geschakeld.
Triple... :z

[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 06-01-2014 20:08 ]

• Binnetie
Ik heb half december Vodafone thuis aangevraagd en de dag erop afstand gedaan van de 7 dagen afkoelingsperiode. Mijn status staat nog steeds op 'bezig met technische werkzaamheden in het netwerk'.

Dit is nu zeg maar een maand aan de gang, weet iemand hoe lang dit normaal gesproken duurt en zijn alle monteurs met kerst en oud en nieuw vrij? Is het Reggefiber die deze werkzaamheden uitvoert?

• Priyantha Bleeker
  • Laatst online: 19-12 08:56

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

Ik heb zojuist eens bij Vodafone geïnformeerd over de levering van Glasvezel bij mij in Osdorp, aan de telefoon gaven zowel KPN als Vodafone aan dat het geen enkel probleem is om glasvezel hier binnen te krijgen.
Op dit moment heb ik géén glasvezel kabel in mijn meterkast, dat heb ik ook aangegeven, maar dit zou worden geregeld door een monteur dan.

Dus ik heb zojuist op de website van Vodafone een bestelling geplaatst *O*, alleen kreeg ik nu dit in mijn mail:
Hartelijk dank voor je aanvraag van Internet, Bellen & TV 100. Het ordernummer van je bestelling is: $nummertje

Zodra voldoende inwoners uit jouw gemeente zich (ook) hebben ingeschreven, zal glasvezel daadwerkelijk worden aangelegd. Over de voortgang hiervan zullen we je informeren.

Je hebt de algemene voorwaarden en actievoorwaarden voor Vodafone Thuis geaccepteerd tijdens de aanmelding. Je hebt het recht om deze overeenkomst te ontbinden, binnen zeven werkdagen, nadat je deze e-mail hebt ontvangen. Hiervoor kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op 0900 – 7171000.

Mocht je de voorwaarden nog willen nalezen, kijk dan voor de algemene voorwaarden op vodafone.nl/thuis/algemenevoorwaarden. Kijk voor de actievoorwaarden op vodafone.nl/thuis/actievoorwaardenglasvezel.

Heb je nog vragen? Dan kun je bellen met onze klantenservice. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 0900 - 7171000 (€ 0,10 per minuut). Je kunt ook een e-mail sturen naar klantens ervice@vodafonethuis.nl.
Vervolgstappen

Binnen een aantal werkdagen ontvang je een brief met meer informatie over het gekozen abonnement en het aansluitproces.

Meer informatie over de Computer APK vind je op de voucher in het installatiepakket.

Proces van aansluiten: Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV. Nadat minimaal 30% van de huishoudens in jouw gemeente zich heeft ingeschreven voor glasvezel, zal enkele maanden later de Reggefiber monteur de glasvezelaansluiting installeren in je woning. Zodra dit gedaan is, ontvang je per post het Vodafone Thuis Installatiepakket. Na ontvangst van het installatiepakket zal Vodafone Thuis Klantenservice contact met je opnemen voor het maken van een afspraak als je een monteur hebt besteld.
Hieruit blijkt dat er helemaal nog niks geleverd kan worden dus 8)7
Gelukkig heb ik UPC (nog) niet opgezegd maar ik hoop nu maar dat in die brieven die ik ga ontvangen goed nieuws komt te staan... |:(

Owja nog een vraagje over de TV diensten die Vodafone levert, kan ik gewoon kiezen voor Engelstalige audio-sporen voor bijvoorbeeld Eurosport en Discovery e.d? Zoals ik dat nu bij UPC ook kan?

• eymey
Dit is een standaardbrief. Die mail kreeg ik ook na bestelling van Vodafone (terwijl ik al enkele jaren gebruik maak van mijn verbinding 8)7 ).

Wat betreft Eurosport en Discovery: Ik zou het even moeten proberen. Maar ik geef je weinig hoop. Je kan bij bv. Cartoon Network ook niet kiezen voor engelstalige audio terwijl dit bij UPC wel kan.. Met dank aan KPN 8)7

Dan even een statusupdate wat betreft mijn migratiepoging van Lijbrandt naar Vodafone: Vanochtend werd ik door iemand van Vodafone (of ITNS? :P ) gebeld vanaf een 06-nummer. Met goed nieuws: Men gaat mij zonder downtime ( 'patchloos' ) migreren. Wel met de notitie dat dit voor Vodafone nog steeds niet automatisch goed geinitieerd zal worden voor iedereen die Vodafone aanvraagt en al ergens een abonnement heeft. Maar men wilde het met mij testen.

Ben benieuwd dus! 12 februari zou mijn lijn 'geruisloos' over gezet moeten worden van Lijbrandt naar Vodafone. En zouden een DHCP renew (of misschien zelfs dat nieteens) + reboot van mijn bestaande Amino voldoende moeten zijn om op Vodafone te zitten.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Even een vraagje over HBO OD, klopt dat ik dit gewoon kan gebruiken zonder HBO abo? Ik kan er namelijk nog steeds in :)

• Barre73
Priyantha Bleeker schreef op maandag 13 januari 2014 @ 13:30:
Ik heb zojuist eens bij Vodafone geïnformeerd over de levering van Glasvezel bij mij in Osdorp, aan de telefoon gaven zowel KPN als Vodafone aan dat het geen enkel probleem is om glasvezel hier binnen te krijgen.
Op dit moment heb ik géén glasvezel kabel in mijn meterkast, dat heb ik ook aangegeven, maar dit zou worden geregeld door een monteur dan.

Dus ik heb zojuist op de website van Vodafone een bestelling geplaatst *O*, alleen kreeg ik nu dit in mijn mail:

[...]

Hieruit blijkt dat er helemaal nog niks geleverd kan worden dus 8)7
Gelukkig heb ik UPC (nog) niet opgezegd maar ik hoop nu maar dat in die brieven die ik ga ontvangen goed nieuws komt te staan... |:(

Owja nog een vraagje over de TV diensten die Vodafone levert, kan ik gewoon kiezen voor Engelstalige audio-sporen voor bijvoorbeeld Eurosport en Discovery e.d? Zoals ik dat nu bij UPC ook kan?
Welke mededeling krijg je als je je PC en huisnummer invoert bij de PC Check op www.eindelijkglasvezel.nl?

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Barre73 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 17:43:
[...]

Welke mededeling krijg je als je je PC en huisnummer invoert bij de PC Check op www.eindelijkglasvezel.nl?
Aah crap -O-
Je krijgt glasvezel als 30% ervoor kiest.

Als 30% van de huishoudens een glasvezelabonnement afsluit, komt het glasvezelnetwerk er ook echt.

In jouw plaats wordt geïnventariseerd of er voldoende interesse is. Help ook mee en sluit een abonnement af. Met onze keuzehulp kun je direct de beschikbare abonnementen op jouw adres vergelijken, kiezen en bestellen. En dan wordt ook jouw woning aangesloten op de nieuwe online wereld.

• Fiber

Fiber

Dat wordt folderen en actievoeren... :z

Je hebt nog geluk, een paar jaar terug moest je nog 40 procent halen... :)

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Een simpel briefje bij iedereen bij mij in de flat in de bus doen kan ik sowieso wel doen ja ;)

• Barre73
Dus jouw wijk/woonplaats zit nog in de vraagbundelingsfase...

• HoppyF
Barre73 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:23:
Dus jouw wijk/woonplaats zit nog in de vraagbundelingsfase...
Lijkt me vreemd want:
Het grootste deel van Nederland moet nog wel even wachten op glasvezel, maar een groot deel van Amsterdam Osdorp heeft het al. Veel huishoudens in Amsterdam Osdorp hebben nu toegang tot een wereld aan nieuwe mogelijkheden via glasvezel.
http://www.eindelijkglasvezel.nl/Amsterdam-Osdorp/status

Het lijkt me onlogisch dat men halve wijken aan gaat leggen.
De aanleg van glas verloopt wel in fases maar je ziet dat men toch per wijk oplevert (bij Reggefiber) dus ook Vodafone als Vodafone één van de aanbieders is.

• eymey
Is het netwerk in Amsterdam Osdorp niet een poos terug over genomen van het GNA project? (glasvezelproject van gemeente Amsterdam).

In dat geval kan ik me wel voorstellen dat het niet overal aanwezig is, of dat destijds alleen mensen die ook een abonnement hebben genomen een aansluiting hebben gekregen.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Zijn er meer mensen die knettergestoord worden van het niet-functioneren van uitzending gemist? Bij mij werkt het vaker niet dan wel. Ik kom tot het menu van de Animo-box, maar zodra ik dan 'uitzending gemist' selecteer loopt hij vast, knalt hij terug naar de TV of verschijnt het menu zo tergend traag dat het onwerkbaar is.

• eymey
Klopt. Hier ook last van. Initieel hielp het vorige week een keer om de Amino te herstarten maar het werkt nu gewoon absoluut niet meer.

edit: "Hier" is trouwnes Almere, 1325, WMP+ met een Amino m540

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 15-01-2014 10:08 ]

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-12 17:11
eymey schreef op maandag 13 januari 2014 @ 14:00:
Dan even een statusupdate wat betreft mijn migratiepoging van Lijbrandt naar Vodafone: Vanochtend werd ik door iemand van Vodafone (of ITNS? :P ) gebeld vanaf een 06-nummer. Met goed nieuws: Men gaat mij zonder downtime ( 'patchloos' ) migreren. Wel met de notitie dat dit voor Vodafone nog steeds niet automatisch goed geinitieerd zal worden voor iedereen die Vodafone aanvraagt en al ergens een abonnement heeft. Maar men wilde het met mij testen.
Hier ook opgebeld, de migratie zal ook voor mij patchloos/zonder downtime uitgevoerd worden in de 2e week van Februari. (WGDO) Duurt nog even omdat er intern diverse processen aan het veranderen waren.

Nummer portering moet ik zelf even regelen na de overgang in de online portal van VF

• denan
eymey schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:08:
Klopt. Hier ook last van. Initieel hielp het vorige week een keer om de Amino te herstarten maar het werkt nu gewoon absoluut niet meer.

edit: "Hier" is trouwnes Almere, 1325, WMP+ met een Amino m540
Helemaal "nooit"? Of tijdens specifieke momenten? Ik weet dat het tijdens piekmomenten (te) druk is op de applicatie, daar zijn we mee bezig en de eerste maatregelen zijn al in place.

• eymey
In ieder geval gedurende de hele avond .
Axelfoley007 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:14:
[...]

Hier ook opgebeld, de migratie zal ook voor mij patchloos/zonder downtime uitgevoerd worden in de 2e week van Februari. (WGDO) Duurt nog even omdat er intern diverse processen aan het veranderen waren.

Nummer portering moet ik zelf even regelen na de overgang in de online portal van VF
Ook goed nieuws dus! Hoewel het op WGDO al lang probleemloos kan. Maar kan me idd voorstellen dat ze met allerlei veranderingen bezig zijn vanwege de WMP+ migratie.

[ Voor 88% gewijzigd door eymey op 15-01-2014 11:17 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.