Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.873 views

Verwijderd

@ Dummy1

Over het bellen het volgende: als je op de site van Vodafone kijkt (https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis) kun je zien dat je voor € 9,95 per maand onbeperkt naar vaste nummers kunt bellen.
Overigens zijn zo'n beetje alle grote providers van het gratis of heel goedkoop bellen afgestapt. Tegenwoordig noemen 9 cent per minuut en een starttik van 9 cent goedkoop!!! Een paar jaar geleden had ik ADSL van Tiscali/Telfort en toen belde je gewoon voor niks...Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat het bellen naar mobiel nu ook 9 cent kost.
Bij UPC kost "voordelig" bellen naar vast en mobiel in het alles in 1 pakket van € 50 ook 9 cent per minuut. Onbeperkt bellen naar vast en mobiel kost daar € 14 per maand.
Tip om goedkoper te bellen: neem een goedkoop SIM-only abonnement. Voor € 7 à € 8 per maand heb je bij diverse providers dan 275-300 minuten/sms en soms zelfs Mb's. Dat is 3-4 cent per minuut zonder startti ;-)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:36

Fiber

Beaches are for storming.

ambilight schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:15:
[...] Er is voor zover ik weet ook geen (service) menu...
Volgens mij wel, op eigen risico, je kan je garantie op de Amino verspelen...:

rfbroek in "XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII"
XMS glasvezelinternet voor particulieren deel VII

:z

[ Voor 14% gewijzigd door Fiber op 17-11-2013 20:35 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 20:51
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:21:
@ Dummy1

Over het bellen het volgende: als je op de site van Vodafone kijkt (https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis) kun je zien dat je voor € 9,95 per maand onbeperkt naar vaste nummers kunt bellen.
Overigens zijn zo'n beetje alle grote providers van het gratis of heel goedkoop bellen afgestapt. Tegenwoordig noemen 9 cent per minuut en een starttik van 9 cent goedkoop!!! Een paar jaar geleden had ik ADSL van Tiscali/Telfort en toen belde je gewoon voor niks...Moet ik wel eerlijk bij zeggen dat het bellen naar mobiel nu ook 9 cent kost.
Bij UPC kost "voordelig" bellen naar vast en mobiel in het alles in 1 pakket van € 50 ook 9 cent per minuut. Onbeperkt bellen naar vast en mobiel kost daar € 14 per maand.
Tip om goedkoper te bellen: neem een goedkoop SIM-only abonnement. Voor € 7 à € 8 per maand heb je bij diverse providers dan 275-300 minuten/sms en soms zelfs Mb's. Dat is 3-4 cent per minuut zonder startti ;-)
Beetje vreemd toch dat het goedkoper is om bij een concurrent een SIM-only te moeten afsluiten omdat vastbellen bij Vodafone via glasvezel duurder is?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weer eens contact gehad met Vodafone. Het is onmogelijk mij een voordeliger abonnement te geven omdat de systemen hier niet op ingericht zijn en er geen afdeling binnen Vodafone is die dit voor mij kan regelen. Ik betaal nu ruim 17 euro per maand meer omdat ik een early adopter ben van Vodafone glasvezel. Mevrouw van de klantenservice heeft aangeboden een klachtenprocedure op te starten en daar heb ik gebruik van gemaakt. Enige optie zou namelijk overstappen naar een nieuw Vodafone abonnement zijn waarbij ik een maand zonder zou zitten.

In ieder geval de laatste keer dat ik bewust een dienst bij Vodafone of een partner van Vodafone afsluit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:18

HaterFrame

Well... Poo came out!

denan schreef op maandag 11 november 2013 @ 23:00:
Toch maar eens onderzoeken, het valt me de laatste tijd ook op dat er in bepaalde zenders op 1080i een lichte trilling te zien is, maar ook alleen in bepaalde programma's. Doet me af en toe een beetje denken aan mijn oude Amiga monitor. Dat was een paar weken geleden niet zo volgens mij.

Het vreemde is dat ik dit bij Ziggo vorige week ook zag.

To be continued.
Hey Denan, kun je niet eens testen of de deinterlacer van de Amino met harddisk recorder beter is?

I am the great Cornholio!

• HoppyF
Tsurany schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:58:
Weer eens contact gehad met Vodafone. Het is onmogelijk mij een voordeliger abonnement te geven omdat de systemen hier niet op ingericht zijn en er geen afdeling binnen Vodafone is die dit voor mij kan regelen. Ik betaal nu ruim 17 euro per maand meer omdat ik een early adopter ben van Vodafone glasvezel. Mevrouw van de klantenservice heeft aangeboden een klachtenprocedure op te starten en daar heb ik gebruik van gemaakt. Enige optie zou namelijk overstappen naar een nieuw Vodafone abonnement zijn waarbij ik een maand zonder zou zitten.

In ieder geval de laatste keer dat ik bewust een dienst bij Vodafone of een partner van Vodafone afsluit.
Pardon?
Dit is wel het kromste antwoord wat ik zou kunnen bedenken ...
De afdeling die over de abonnementen gaat is gewoon de verkoopafdeling.

Er is nog steeds hoop, het is bijna januari en dan moeten alle glas/glas overstappen goed geregeld zijn.
Je moet dan misschien wel van Vodafone naar een andere aanbieder overstappen maar bent dan wel een stuk goedkoper uit.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56
Mja, zo "krom" vind ik het niet hoor.

Het zijn echt niet de sales agents (of zelfs de sales manager) die de abonnementen en -vormen bepalen. Dat zal eerder thuis horen bij de marketingafdeling of een ander beslissend 'strategisch' orgaan binnen het bedrijf.

Als een sales agent de instructie krijgt dat ze klanten geen aanbiedingen mogen/kunnen doen, dan houdt het gewoon op .

Slim is het natuurlijk niet van VF......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

eymey schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:46:
Mja, zo "krom" vind ik het niet hoor.

Het zijn echt niet de sales agents (of zelfs de sales manager) die de abonnementen en -vormen bepalen. Dat zal eerder thuis horen bij de marketingafdeling of een ander beslissend 'strategisch' orgaan binnen het bedrijf.

Als een sales agent de instructie krijgt dat ze klanten geen aanbiedingen mogen/kunnen doen, dan houdt het gewoon op .

Slim is het natuurlijk niet van VF......
Ik denk dat op het moment VF glasvezel nog een ondergeschoven kindje is, iets waar ze te weinig tijd en energie in steken. Qua marketing, ontwikkeling van de faciliteiten (mijn vodafone thuis bijv.) en klanten service (betaald nr?!?) merk je dat. Het komt een beetje over als een beta product die ze op dit moment druk aan het testen zijn. Echter word je daar als consument niet naar behandeld, zeker gezien de onkundige helpdesk.

Jammer, het kan zo veel beter en soepeler. En eigenlijk als ik kijk wat ik in de maand naar VF breng MOET dat ook wel beter.

• Fiber

Fiber

MetaFrame schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:12:
[...] Ik denk dat op het moment VF glasvezel nog een ondergeschoven kindje is, iets waar ze te weinig tijd en energie in steken...
Sterker, ik denk dat het nog helemaal los staat van het 'echte' Vodafone. Alleen de naam en het logo zijn zo'n beetje hetzelfde... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:22
Tsurany schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:58:

Bij mij hetzelfde verhaal. Ook meerdere keren contact gehad met VF hierover. Eerst werd mij beloof dat het mogelijk zou zijn in september. In september gebeld, niet mogelijk om om te zetten naar de actievoorwaarden. Laatst nog een paar weken terug contact gehad. Nog steeds niet mogelijk. Dat heeft mij er toe doen besluiten het een jaartje bij UPC te gaan proberen. Het nieuwe alles in een abbo met 120 mbit internet is nog goedkoper ook en inclusief opnemen en pauzeren waar je bij VF nog apart € 5 per maand bij moet betalen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Fiber schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:25:
[...]

Sterker, ik denk dat het nog helemaal los staat van het 'echte' Vodafone. Alleen de naam en het logo zijn zo'n beetje hetzelfde... O-)
Mevrouw wist mij juist te vertellen dat het terug naar Vodafone is gegaan en ze eveneens fysiek op het hoofdkantoor zitten. Ze was het ook roerend met mij eens maar kon niks voor me doen. In ieder geval wel fijn dat er begrip is, al is het helaas bij de uitvoerende mensen en niet de beslissende.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:52:
[...]

Mevrouw wist mij juist te vertellen dat het terug naar Vodafone is gegaan en ze eveneens fysiek op het hoofdkantoor zitten. Ze was het ook roerend met mij eens maar kon niks voor me doen. In ieder geval wel fijn dat er begrip is, al is het helaas bij de uitvoerende mensen en niet de beslissende.
Het grote makke van VF is de communicatie en flexibiliteit. Maar net als Ziggo, voorheen Casema en voorheen Orange, hadden dit probleem ook in de eerste jaren van actief worden. Ik heb menig ongein qua contact meegemaakt maar ik moet zeggen dat tot mijn verlaten van Ziggo ik amper de helpdesk nodig had en als dat zo was het goed ging.

Alleen de laatste discussie tussen Ziggo en mijn persoontje en hun reactie resp. mij niet serieus nemen heeft mij na het nodige uitzoekwerk bij VF gebracht. Met VF een keer een langdurige en vervelende discussie gehad en dat juist over het telefoongedeelte waar de opties voor berichten niet werkten. Na een heel erg straffe en vervelende mail werd het probleem opgepakt en was ik even op verzoek van VF diegene die ging testen na de nodige aanpassingen.

Volgens een medewerker van de helpdesk is juist mijn mailtje die de doorslag gaf om het probleem op te lossen. Voor hoever dat waar is weet ik niet.

Maar feit is en ben het met een ieder eens dat de kwaliteit van de helpdesk te wensen overlaat en het per definitie al belachelijk is dat je een duur nummer moet bellen en een mail minimaal drie dagen wachttijd heeft voor er antwoord komt.

Als VF het probleem van communicatie en kennis van medewerkers aan de helpdesk aanzienlijk zou verbeteren zijn op voorhand m.i. een hoop problemen snel opgelost en meer tevredenheid.

Dan is er nog een discussie over de "voordeeltjes" die nieuwe abonnees krijgen t.o.v. de bestaande klanten. Tja, zoiets heet marketing en zie je bij alle aanbieders van diensten en producten. Ook ik baal wel eens dat een product na aanschaf ineens goedkoper is geworden maar helaas daar is in zijn algemeenheid niets aan te doen. Datzelfde geldt voor VF waar je een contract mee hebt afgesloten om voor een bepaalde prijs bepaalde diensten geleverd te krijgen. Het zou een leveranciers zoals bv. VF sieren als de overeengekomen prijs in het contract wordt aangepast op wat in een later stadium aan nieuwe abonnees wordt bedongen. Maar verplicht is dit niet en lijkt ook VF niet van plan er iets aan te doen.

Na het aflopen van het afgesloten contract kan je maandelijks opzeggen en bv. teruggaan naar je vorige provider of vanaf januari 2014, wanneer die achterlijke downtime niet meer mag, naar een andere glasvezelprovider gaan. Maar hoe ziet de aanbieding van je nieuwe provider er dan uit?

Het is goed en wenselijk wat mij betreft om kritisch te zijn m.b.t. de prijs van het geleverde product of dienst. Maar mijn keuze voor VF was en is dat Ziggo ver beneden de afgesproken snelheid leverde en mijn klacht hierover niet serieus nam en KPN en onder de vleugels van KPN providers met die Expiriabox werken die mij totaal niet aanstaat.

Klachten over VF mogen hier uiteraard vermeld worden maar de discussie over meer of juist minder geld voor je abonnement tot het uiterste doorvoeren is wat mij betreft overbodig. Ervaar je het als een echt probleem, al dan niet principieel, zeg je abo bij VF op (hier is alleen VF topic) en stap over naar een andere provider, koper of glasvezel.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is marketing dat ik 81 euro per maand betaal terwijl nieuwe klanten 64 euro per maand betalen voor exact hetzelfde abonnement? Nee, dat is gewoon puur misbruik maken van de onmogelijkheid tot overstappen. Ze weten dat een klant op glasvezel geen maand zonder abonnement wilt zitten dus blijven ze je maar flink uitknijpen. Je zal zien dat, zodra overstappen mogelijk is, Vodafone opeens wel de prijzen kan verlagen. Doen ze dat niet zullen ze leeg lopen.

Zodra ik kan overstappen ga ik gegarandeerd weg bij Vodafone, een dergelijke organisatie wil ik niet langer sponsoren dan nodig is.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
MetaFrame schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:15:
Hey Denan, kun je niet eens testen of de deinterlacer van de Amino met harddisk recorder beter is?
Dat is exact dezelfde hardware als de Amino140, alleen dan met een HD erbij en in een grotere behuizing.

@tsurany: technisch moet dat echt geen probleem zijn, het is in het verleden al vaak zat gedaan namelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door denan op 26-11-2013 08:40 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

denan schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 08:37:
[...]
Dat is exact dezelfde hardware als de Amino140, alleen dan met een HD erbij en in een grotere behuizing.
Ah ok, bedankt iig.
Iemand ervaring met de recorder? Ik vind het wel erg interessant maar is het die €5,- in de maand wel waard?
Hoe is bijv. de beeld kwaliteit van het opgenomen deel en de snelheid van het apparaat?

Oh en trouwens, tot wanneer kan ik gebruik blijven maken van HBO VOD?

[ Voor 7% gewijzigd door HaterFrame op 26-11-2013 10:27 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mail terug van Vodafone na het indienen van een klacht.

U kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice op het telefoonnummer: 0900 717 1000
(€0,10 p/m), en dan kiezen voor optie 1 en dan optie 5.

Ja daar kom ik verdorie vandaan. En zij geven aan dat ik bij optie 1 en dan optie 2 moet zijn. En die sturen mij weer naar optie 1 en optie 5.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-12 19:17
MetaFrame schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:27:
[...]

Ah ok, bedankt iig.
Iemand ervaring met de recorder? Ik vind het wel erg interessant maar is het die €5,- in de maand wel waard?
Hoe is bijv. de beeld kwaliteit van het opgenomen deel en de snelheid van het apparaat?

Oh en trouwens, tot wanneer kan ik gebruik blijven maken van HBO VOD?
Goeie recorder. Beeldkwaliteit is gelijk aan originele kwaliteit van de uitzending op je TV. Snelheid is niet anders dan die van de A140 en ik vind em prima. Niet zo traag als de KPN decoders.
Het is niet alleen opnemen natuurlijk. Ook live pauzeren en live terugspeoelen is mogelijk door die harde schijf.
En voor mij persoonlijk een belang: Ik vind die A140 lelijk staan in mijn huiskamer. De M540 is plat en slank en staat veel mooier.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• denan
Barre73 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 14:01:
[...]

Goeie recorder. Beeldkwaliteit is gelijk aan originele kwaliteit van de uitzending op je TV. Snelheid is niet anders dan die van de A140 en ik vind em prima. Niet zo traag als de KPN decoders.
Het is niet alleen opnemen natuurlijk. Ook live pauzeren en live terugspeoelen is mogelijk door die harde schijf.
En voor mij persoonlijk een belang: Ik vind die A140 lelijk staan in mijn huiskamer. De M540 is plat en slank en staat veel mooier.
Vodafone voert de a540 :)

• Barre73
Oh... dan is mijn laatste statement niet van toepassing. Die is ook lelijk.,... (Eigen mening natuurlijk)

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-12 19:16
Zit te denken om vodafone (en daarmee glasvezel) eens een jaartje te proberen. Ik zat alleen even naar de tv zenders te kijken en het lijkt erop dat die lijst op de website niet echt actueel is. Heeft iemand misschien een actuele lijst qua tv zenders?

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 10:17
Misschien een stomme vraag, maar hoe gaat het in zijn werk met een tweede tvbox? Kan ik dit signaal via een bestaand netwerk laten lopen?

Om mijn vragen even te verduidelijken:
Beneden in de woonkamer glasvezelmodem + tplink router op poort 1. Poort 2 voor de tv.
Boven op werkkamer staat een nas met switch welke aan de tplink router zit. Vanuit deze plek gaat het signaal van de nas naar de popcornhour op de slaapkamer via een powerline adapter. Ik heb dus geen fysieke cat5 aansluiting in de slaapkamer.

Wens: zowel TV als de Popcornhour kunnen aansluiten.

Kan ik simpelweg een switch achter de tplink plaatsen waar ik dan de tplink + poort2 glasvezel modem op aansluit? Zodat het tv-signaal in mijn bestaande netwerk wordt opgenomen. Of ga ik hier conflicten mee krijgen? Moeten dit twee gescheiden netwerken zijn?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:10
Moeten gescheiden netwerken zijn dus de enige manier om dit over bestaande bekabeling aan de praat te krijgen (los van 2 netwerken over 1 utp knopen) is om switches met VLAN ondersteuning te gebruiken

CISSP! Drop your encryption keys!

• Amelandbor
Een makkelijkere vraag dan van mijn kant, zit fox hd ook in het vodafone pakket?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Laatste keer een pittig maar beleefd mailtje naar de klachtenservice terug gestuurd en voila, ze gaan het factuurbedrag aanpassen. Niks geen uitleg of excuses, gewoon de melding dat het factuur bedrag aangepast wordt en dat is dat.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Amelandbor schreef op donderdag 28 november 2013 @ 09:36:
Een makkelijkere vraag dan van mijn kant, zit fox hd ook in het vodafone pakket?
De lijst van het basispakket klopt in principe vrij aardig alleen zijn Eurosport 2 ( :/ ) en Brava NL geen HD; Brava HD en Brava 3D wel. En FoxSports moet natuurlijk FOX zijn (qua logo) en is geen HD (maar merk je niet echt vlgns mij). Ik zie Disney XD nog als standaard HD zender staan maar dat kan ik zelf niet bevestigen (nog nooit bekeken). Wat is er voor nieuws op tv gebied dat je deed denken dat deze lijst verouderd was :*) ? Of was je een andere lijst tegengekomen?
Verder is er alleen nog een extra zenders pakket, maar geen extra HD pakket.

https://vast-bellen-en-in...ders/?TVZenderPakket=1238

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 02-12-2013 11:53 ]

• Fiber

Fiber

apis29 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:36:
[...] De lijst van het basispakket klopt in principe vrij aardig...
Maar het zou fijn zijn als hij exact klopte... En de namen erbij in plain text zou ook fijn zijn...

• Amelandbor
apis29 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 12:36:
[...]

De lijst van het basispakket klopt in principe vrij aardig alleen is Eurosport 2 geen HD ( :/ ) en zijn alle Brava zenders dat wel. En FoxSports moet natuurlijk FOX zijn (qua logo) en is geen HD (maar merk je niet echt vlgns mij). Ik zie Disney XD nog als standaard HD zender staan maar dat kan ik zelf niet bevestigen (nog nooit bekeken). Wat is er voor nieuws op tv gebied dat je deed denken dat deze lijst verouderd was :*) ? Of was je een andere lijst tegengekomen?
Verder is er alleen nog een extra zenders pakket, maar geen extra HD pakket.

https://vast-bellen-en-in...ders/?TVZenderPakket=1238
Het was meer dat ik helemaal geen FOX in het basispakket zie op https://salesportal.vodafone.nl/tvzenders.html. Ook zie ik nergens History Channel en is volgens mij de extra zender TNT alweer gestopt in de Benelux.

En ik zie toch duidelijk een verschil tussen HD en SD op de kabel. Helemaal bij FOX waar zo'n beetje alle content ook echt HD is. Met het oog op het NL elftal waar ze vanaf volgend jaar de rechten op hebben, zou het toch wel mooi zijn als deze in HD te zien zijn.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Die lijst is idd net iets anders dan die waar je via https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/ terecht komt. History Channel is er inderdaad niet en nooit geweest bij Vodafone iirc. TNT stopt per 1 januari lees ik ...
Ik mag aannemen dat ze nog bezig zijn om Fox HD te krijgen? Zie eigenlijk alleen die nieuwe series op FOX dus dat beeld valt wel mee, bij voetbal zie je idd wel een verschilletje (en bij die oude Simpsons afleveringen en andere oude series) :*)

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-12 12:40
Monteur van Reggefiber is vandaag langs geweest om het modem te installeren. Nu nog wachten op het pakket van Vodafone. Zal ook wel een paar dagen duren.

Kan ik ook al mijn pc aansluiten op het Genexis-modem? Of gaat dat niet werken?

• Fiber

Fiber

Gaat wel werken. Al zou ik er zelf wel liever een router tussen zetten.

• flo_
Fiber schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 19:55:
Gaat wel werken. Al zou ik er zelf wel liever een router tussen zetten.
Uiteraard. Ik heb nog een Airport Express, die kan ik er dus op aansluiten. Ik las iets over een MAC-address lock. Riskeer ik daarmee dat voortaan alleen nog maar mijn AE aangesloten kan worden op de Genexis?

[ Voor 11% gewijzigd door flo_ op 29-11-2013 20:17 ]

• Fiber

Fiber

Die lock is een uur of zo. Dus als je iets anders wil aansluiten even een uur de stroom van het modem en het werkt weer. Of het mac adres clonen, maar daar heb ik geen verstand van.

• denan
Fox Sports international tijdelijk gratis in het basispakket
denan in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

• flo_
Fiber schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:30:
Die lock is een uur of zo. Dus als je iets anders wil aansluiten even een uur de stroom van het modem en het werkt weer. Of het mac adres clonen, maar daar heb ik geen verstand van.
De Reggefiber-monteur heeft zijn pc ook aangesloten op de modem om de werkzaamheden van Reggefiber gereed te melden. Dat deed hij via een website. Zou toch moeten betekenen dat de MAC-lock inmiddels actief is?

• Fiber

Fiber

Geen idee, gewoon proberen, anders een uurtje de stroom er af.

Kan ook nog dat het vandaag toch nog niet werkt en bijvoorbeeld maandag wel. Gewoon proberen, je kan niks slopen.

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-12 15:57

MCP cloud

Op het web sinds 1998

yup dat klopt.......

Waarschijnlijk zelfde gedaan als hier (Genexis Modem + Activeren) ik heb oud model modem nog.
flo_ schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 20:56:
[...]

De Reggefiber-monteur heeft zijn pc ook aangesloten op de modem om de werkzaamheden van Reggefiber gereed te melden. Dat deed hij via een website. Zou toch moeten betekenen dat de MAC-lock inmiddels actief is?

[ Voor 8% gewijzigd door MCP cloud op 29-11-2013 21:23 ]

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• flo_
fiberdordrecht schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 21:22:
yup dat klopt.......

Waarschijnlijk zelfde gedaan als hier (Genexis Modem + Activeren) ik heb oud model modem nog.

[...]
Klopt, exact hetzelfde is vandaag hier gedaan. Ook wat er op de screenshot te zien is.

Ben op dit moment niet in de woning, maar het feit dat de monteur via het modem naar de pagina surfde, betekent volgens mij dat het internet al werkt.

(Ja, stom, was druk met andere dingen regelen, dus vergeten te vragen... Maar ben nu stiekem wel benieuwd.)

• Barre73
De monteur leverde jouw aansluiting via zijn laptop op naar de operator. Nadat hij vertrokken is kan het ineternet prima werken of niet. Dat varieert wel eens. Het is heel simpel: Brandt het groene lampje op de voorkant van de Genexis? Heb je een Genexis Hybrid dan ziet het er zo uit <>
Heb je de iets oudere Genexis Core dan ziet het eruit als twee pijltjes boven elkaar in tegengestelde richting (tweede lampje van boven)

Genexis Hybrid (1Gbit): Yucko in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20"

Genexis Core (100 Mbit): http://www.glasvezel.nu/f...Genexis_CORE_Advanced.jpg

Bij groen lampje: ja, zo niet, dan wachten.

Overigens telt die laptop van de monteur niet als eerste aangesloten apparaat voor je DHCP leasetijd (of Maclock zoals jullie het noemden)

• flo_
Barre73 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:18:
De monteur leverde jouw aansluiting via zijn laptop op naar de operator. Nadat hij vertrokken is kan het ineternet prima werken of niet. Dat varieert wel eens. Het is heel simpel: Brandt het groene lampje op de voorkant van de Genexis? Heb je een Genexis Hybrid dan ziet het er zo uit <>
Heb je de iets oudere Genexis Core dan ziet het eruit als twee pijltjes boven elkaar in tegengestelde richting (tweede lampje van boven)

Genexis Hybrid (1Gbit): Yucko in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20"

Genexis Core (100 Mbit): http://www.glasvezel.nu/f...Genexis_CORE_Advanced.jpg

Bij groen lampje: ja, zo niet, dan wachten.

Overigens telt die laptop van de monteur niet als eerste aangesloten apparaat voor je DHCP leasetijd (of Maclock zoals jullie het noemden)
Weer wat wijzer...

Ik heb een soortgelijk modem met vier lampjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/NjgzWDEwMjQ=/z/bYIAAOxyRNJShlPd/$_84.JPG

Alle vier de lampjes branden (ja, ook het <> lampje). Ik ga het morgen gewoon testen :) Ben benieuwd naar de snelheid.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-12 13:36

robertwebbe

Robert Webbe

Let wel op dat je je router op ETH1 aansluit, alleen deze kun je gebruiken.
ETH2 is voor IP-TV en ETH3 en ETH4 zijn (nog) niet te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8405/8704808352_ab56fd902e.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door robertwebbe op 30-11-2013 10:51 ]

• Barre73
flo_ schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 23:22:
[...]

Weer wat wijzer...

Ik heb een soortgelijk modem met vier lampjes:

[afbeelding]

Alle vier de lampjes branden (ja, ook het <> lampje). Ik ga het morgen gewoon testen :) Ben benieuwd naar de snelheid.
De Genexis Core dus. En alles brandt dus alles werkt!

Voor de duidelijkheid: Het TV symbooltje wat er op staat is de analoge TV/DVB-C. Het coax signaal dus. Heeft niks met je IPTV te maken.

• flo_
Barre73 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 12:20:
[...]

De Genexis Core dus. En alles brandt dus alles werkt!

Voor de duidelijkheid: Het TV symbooltje wat er op staat is de analoge TV/DVB-C. Het coax signaal dus. Heeft niks met je IPTV te maken.
robertwebbe schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:48:
Let wel op dat je je router op ETH1 aansluit, alleen deze kun je gebruiken.
ETH2 is voor IP-TV en ETH3 en ETH4 zijn (nog) niet te gebruiken.

[afbeelding]
Thanks mannen! :)

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
Is Vodafone Glas te gebruiken met bonjour/airplay van apple of kan ik mijn Airport Express gebruiken als router? (gezien de problemen met experiabox van KPN op zoek naar andere mogelijkheden)

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• Fiber

Fiber

marcellux schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 22:39:
Is Vodafone Glas te gebruiken met bonjour/airplay van Apple...
Geen idee...
of kan ik mijn Airport Express gebruiken als router...?
Natuurlijk kan dat...
(gezien de problemen met Experiabox van KPN op zoek naar andere mogelijkheden)
Geen Experiaboxen bij Vodafone... :)

• flo_
Nou, ik heb zojuist mijn eigen router aangesloten op de Genexis Core (totdat de TP-Link er is). Telefoon werkt al, analoge tv nog niet kunnen testen. Eerst nog direct een netwerkkabel aan de pc aangesloten. Daar kwam onderstaande snelheid uit:

Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/fs82o4jh3/Pasted_Graphic_3.png
Amsterdam, IJburg

Heb een 100/100-pakket. Kan het na verloop van tijd nog beter worden?

Afgelopen vrijdag nog met Vodafone gebeld nadat de modem was geïnstalleerd. Ze gaven aan dat het pakket met de router en interactieve box verstuurd zou worden, maar konden geen track&trace-code afgeven. Indicatie was dat het maandag verstuurd wordt. Nou, zojuist weer even in mijn nieuwe woning geweest. Lag er al een briefje in de bus van PostNL... Lekker... Ga het maandag maar ophalen bij een ophaalpunt.

[ Voor 10% gewijzigd door flo_ op 30-11-2013 23:20 ]

• Fiber

Fiber

flo_ schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 23:15:
[...] Eerst nog direct een netwerkkabel aan de pc aangesloten. Daar kwam onderstaande snelheid uit:

[afbeelding]
Amsterdam, IJburg

Heb een 100/100-pakket. Kan het na verloop van tijd nog beter worden?

[...]
Er gaat niets veranderen 'na verloop van tijd'. Up is prima, down zou nog wat beter moeten kunnen, maar dat kan bijvoorbeeld ook aan je computer liggen of aan de test server. Die zijn ook niet allemaal even goed. Probeer eens een paar andere. Ik krijg zelf de beste resultaten van de Oakla Server in Amsterdam

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3136035433.png

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3136041037.png

• flo_
Fiber schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 23:44:
[...]

Er gaat niets veranderen 'na verloop van tijd'. Up is prima, down zou nog wat beter moeten kunnen, maar dat kan bijvoorbeeld ook aan je computer liggen of aan de test server. Die zijn ook niet allemaal even goed. Probeer eens een paar andere. Ik krijg zelf de beste resultaten van de Oakla Server in Amsterdam

[afbeelding]

[afbeelding]
Oke. Ik heb diverse servers geprobeerd. Dit was het beste resultaat. Kan ook nog aan de bekabeling liggen en mijn pc. Van die laatste weet ik dat 'ie niet helemaal optimaal draait. Binnenkort nog met wat andere opstellingen testen.

• Barre73
flo_ schreef op zondag 01 december 2013 @ 00:18:
[...]

Oke. Ik heb diverse servers geprobeerd. Dit was het beste resultaat. Kan ook nog aan de bekabeling liggen en mijn pc. Van die laatste weet ik dat 'ie niet helemaal optimaal draait. Binnenkort nog met wat andere opstellingen testen.
En het kan aan de router liggen. Beste test is de server van ITNS zelf:
http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Maar eigenlijk is een FTP download natuurlijk altijd het beste. Gewoon een heel groot bestand downloaden en de snelheid bekijken. Of een Usenet download.

• flo_
Hmmm.... Opzich draait alles hier nu lekker. Heb gisteren de settopbox ontvangen samen met de Sitecom N300. Die router zou 100Mbit moeten halen (draadloos), maar dat lukt niet. Kom niet verder dan 35/35 Mbit (en dan sta ik op 1m afstand van de router). Heb de meegeleverde kabels gebruikt, niets anders. Geen instellingen gewijzigd. Wel een reset geprobeerd, maar qua snelheid heeft dat niets uitgemaakt. Zodra ik de UTP weer direct op het glasvezelmodem aansluit, haal ik de eerder geplaatste snelheid (70/95 Mbit).

Iemand ervaringen met de N300 en/of tips?

[ Voor 11% gewijzigd door flo_ op 03-12-2013 19:58 ]

• Fiber

Fiber

En als je de router bedraad aansluit...?

• flo_
Fiber schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:17:
En als je de router bedraad aansluit...?
Precies hetzelfde als draadloos. Alleen direct op het glasvezelmodem geeft acceptabele resultaten.

• Fiber

Fiber

Router terug zetten naar fabrieksinstellingen...?

• flo_
Fiber schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:19:
Router terug zetten naar fabrieksinstellingen...?
Is dat hetzelfde als de reset (15 sec de knop ingedrukt houden)?

• Fiber

Fiber

Geen idee. Ik zou inloggen op de router en het dan via het menu doen.

• flo_
Fiber schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 20:48:
Geen idee. Ik zou inloggen op de router en het dan via het menu doen.
Ok, gedaan, mocht niets uithalen.

Ik heb wel iets gemerkt:

Heb tien keer een 1GB.bin binnengehaald via de 300N (bekabeld). De downloadduur liep alleen maar op, van 1m42s tot 2m12s.

Heb ook tien keer een 1GB.bin binnengehaal via een direct kabeltje naar het glasvezelmodem. De downloadduur varieerde telkens met twee/drie seconden, maar bleef rond de 1m42s.

Het lijkt wel of die 300N "volloopt"...

En dan nog iets interessants... Als ik twee muren achter de router ga staan, dan verlies ik 9Mbit op downloadsnelheid en bijna 50Mbit op uploadsnelheid. 8)7 Ik denk dat ik maar beter spul ga kopen...

[ Voor 14% gewijzigd door flo_ op 03-12-2013 21:48 ]

• Fiber

Fiber

Wellicht is dat ding gewoon brak...

Probeer je Apple router eens. Haalt die de snelheid wel...?

Ik heb zelf deze: pricewatch: Netgear WNDR4000 Die haalt de snelheden prima, maar er zijn vast ook nog wel wat goedkopere opties die ook goed zijn.

Nieuwere firmware flashen is wellicht ook nog een optie.

[ Voor 59% gewijzigd door Fiber op 03-12-2013 22:08 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ikzelf draai hier een Airport extreme (09 model) en haal 94/94 strak.

Weinig te klagen dus :) (en best netjes voor een draadloos netwerk)

• Falcon
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

--- deze vraag maar even op het Tele2 forum neergezet ---

[ Voor 88% gewijzigd door Falcon op 05-12-2013 13:19 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met een beetje onderhandelen met Vodafone om je als nieuwe klant te verwelkomen? Ik twijfel tussen Ziggo en Vodafone. Bij Vodafone krijg je momenteel de eerste 6 maanden voor 34 euro per maand (50/50 abo) en daar zit een gratis interactieve ontvanger bij. Kan je ook kijken met een CI-module? Ik hoef al dat interactieve nog niet of hoef je dan alleen maar de coax aan te sluiten en heb je al beeld?

Bij Ziggo krijg je de eerste 6 maand voor 30 euro (normaal 48,95 bij een 60/6 abo). Nu kon ik met hun wel overleggen dat ik de eerste 6 maand voor 30 euro per maand kreeg + een gratis CI-module bij 1 jarig abonnement.

Maar ik weet niet of Vodafone in geval van codering ook CI modules levert?

• Barre73
Misschien moet je eerst weten wat er precies wordt geleverd? Vodafone levert op twee manieren TV (tegelijk welteverstaan): Via de digitale IP kant waarbij je een decoder nodig hebt die je met HDMI op je TV aansluit. Die decoder moet met een UTP kabel op het glasvezelmodem worden aangesloten.Op die wijze krijg je de 21 HD zenders, pluspakketten, interactief, uitzending gemist etc...
Er komt nog een signaal je huis binnen als je Vodafone neemt, namelijk DVB-C. Op het glasvezelmodem zit een coax uitgang waarmee je 1 of meerdere TV's kan aansluiten. Dat is ongecodeerd en dus geen CI module nodig. Je TV moet wel een DVB-C functie hebben maar als je er een module in kan stoppen dan heeft de TV dat dus. Die heb je niet nodig voor ontvangst van signaal maar alleen voor de decodering ervan.
En dat laatste is niet nodig. Heeft je TV geen DVB-C dan werkt het nog wel maar dan is het op de oude manier: analoog en zenders zoeken.
Het aantal zenders is beperkt tot ca 40 of 45 (heb ze niet precies geteld) waarvan alleen ned 1,2 en 3 in HD. De rest in goede digitale SD. Is ook niet uit te breiden. WYSIWYG...

Hier een lijst van de DVB-C/analoge zenders (kies even voor je eigen gemeente/woonplaats)
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 07-12-2013 11:37 . Reden: Analoog toegevoegd ]

• flo_
Nou, ik heb vandaag maar eens Vodafone gebeld. Ik haal nu continu 58/93Mbit. Kreeg een handleiding toegestuurd waarin staat hoe ik screenshots kan maken van mijn netwerkkaartconfiguratie en een speedtest. De helpdesk gaf aan dat ze minimaal 95% van de beloofde snelheid willen garanderen. Wellicht wordt er toch nog actie ondernomen door Vodafone.

Wat ik wel lekker vind, is dat ik altijd binnen een minuut iemand aan de lijn heb. Echt top!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

flo_ schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:58:
Nou, ik heb vandaag maar eens Vodafone gebeld. Ik haal nu continu 58/93Mbit. Kreeg een handleiding toegestuurd waarin staat hoe ik screenshots kan maken van mijn netwerkkaartconfiguratie en een speedtest. De helpdesk gaf aan dat ze minimaal 95% van de beloofde snelheid willen garanderen. Wellicht wordt er toch nog actie ondernomen door Vodafone.

Wat ik wel lekker vind, is dat ik altijd binnen een minuut iemand aan de lijn heb. Echt top!
Bij mijn moeder thuis heb ik het zelfde denk ik. Ze heeft een 30/30 verbinding. Upload raakt 27/28Mbit, download gaat zelden boven de 13Mbit.

-Eerst 2 maal contact gehad met de helpdesk waar ik terug gebeld zou worden door de 2e lijn. Nooit gebeurt.
-Na een hoop klagen zijn ze het modem komen vervangen maar dat helpt ook niet.
-Ping en upload is dus goed, alleen de download niet.

Er is blijkbaar niemand bij Vodafone die me kan helpen, ben er inmiddels wel klaar mee.

Voor mijn moeder is het wel prima, ze doet toch alleen wat surfen. Maar voor mij dus geen Vodafone.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:04

B2

wa' seggie?

Helaas nog geen nieuwe pakketten en prijsverlagingen van Vodafone.. Zou eigenlijk deze maand komen. Eigen operator ipv KPN ITNS. Naar verluid uitgesteld tot februari.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ga straks ook erg kritisch om me heen kijken. Eind december loopt mn contract af, ik wacht tot uiterlijk maart. Ik wil dan wel eens weten wat vf van plan is, staat het me niet aan dan vertrek ik weer. Vooralsnog zie ik gewoon weinig vooruitgang vergeleken met andere aanbieders.

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:04

B2

wa' seggie?

Er komt iets beweging in de prijs bij de providers. Moeten ze ook wel natuurlijk, druk vanuit kabelaars is groot. Maar zolang Vodafone en Tele2 nog geen eigen operator zijn zal er nog niet heel veel veranderen, hooguit euro werk.

• HoppyF
B2 schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 12:18:
Er komt iets beweging in de prijs bij de providers. Moeten ze ook wel natuurlijk, druk vanuit kabelaars is groot. Maar zolang Vodafone en Tele2 nog geen eigen operator zijn zal er nog niet heel veel veranderen, hooguit euro werk.
Het is eerder andersom, de kabelaars voelen de druk van glasvezelaanbieders.
Buiten dat is het wel noodzakelijk dat Vodafone zich los weeks van KPN ITNS.
Dat vergt de nodige voorbereiding maar ik hoop wel dat er spoedig beweging in komt.

• HoppyF
KPN heeft het voornemen om in ieder geval de tien belangrijkste HD-zenders van Nederland met Dolby Digital 5.1 geluid – afgekort DD 5.1 – te gaan aanbieden. Het gaat hierbij om HD-zenders van de Nederlandse publieke omroep NPO, RTL Nederland en SBS Broadcasting. Het telecombedrijf stelt dat er diverse reden zijn waarom men dit hoogwaardige geluid op dit moment nog niet bij haar tv-product Interactieve TV aanbiedt.
Hoe zit het met deze plannen?
Het is nu eind 2013 en ik zou denken dat er nu wel een aantal kanalen in DD zouden zijn.
Dat valt nog erg tegen op dit moment.
Ik kom daar achter omdat ik net een nieuwe AV receiver (met HDMI) achter de Amino heb hangen.
De configuratie van de Amino is goed ingesteld omdat bijvoorbeeld Animal Planet HD wel DD weergeeft.
Geen flauw idee waarom juist Animal Planet DD geluid moet mee sturen.
Ik heb liever NLD1/2/3, RTL + SBS met DD.

Op de Apeldoorn Fiber website staat dit:

iTV 3.0
De wens was onder veel KPN klanten groot en er gonsden al langer geruchten op diverse fora op internet, maar wij hebben nu (helaas nog niet officieel) bevestigd gekregen dat KPN op dit moment zogenaamde testen bij klanten aan het uitvoeren is met een nieuw TV platform, iTV 3.0 geheten. Dit nieuwe platform zal de beeldkwaliteit aanzienlijk opschroeven (in technische termen, naar 16 Mbit/s) inclusief Dolby Digital 5.1 geluid bij bijvoorbeeld films en series. Naar verwachting zal dit platform in het eerste kwartaal van 2014 voor iedereen beschikbaar komen. Precies op tijd dus voor de uitrol in Apeldoorn.

[ Voor 26% gewijzigd door HoppyF op 08-12-2013 22:40 ]

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
De vraag is natuurlijk of KPN dit dan ook meteen door gaat geven aan Vodafone klanten. Het kan natuurlijk zijn dat ze dit eerst een tijdje exclusive houden voor hun eigen klanten. DD 5.1 bij films en series zou voor mij absoluut een sellingpoint zijn waar ik ook bereid ben om meer voor te betalen en over te stappen over een jaar.

• eymey
Mwa, niet alle 'moois' van KPN is exclusief voor eigen klanten hoor?

De huidige HD+ streams zijn bv. alleen voor ITNS beschikbaar.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
Hoppa! schreef op maandag 09 december 2013 @ 08:55:
De vraag is natuurlijk of KPN dit dan ook meteen door gaat geven aan Vodafone klanten. Het kan natuurlijk zijn dat ze dit eerst een tijdje exclusive houden voor hun eigen klanten. DD 5.1 bij films en series zou voor mij absoluut een sellingpoint zijn waar ik ook bereid ben om meer voor te betalen en over te stappen over een jaar.
De omgekeerde wereld ...
KPN zou er al lang voor gezorgd moeten hebben dat er bij alle kanalen DD 5.1 meegestuurd wordt.
De bron (bv NLD 1) heeft immers al DD.
Het is dus de vraag waarom dit niet al veel eerder gedaan is en dat heeft niets te maken met een sellingpoint.
Uit eerdere berichtgeving blijkt ook dat KPN dit jaar alles al geregeld had moeten hebben.
Vodafone kan daar niets aan doen omdat het van KPN ITNS de diensten afneemt.

• Hoppa!
HoppyF schreef op maandag 09 december 2013 @ 11:10:
[...]

De omgekeerde wereld ...
KPN zou er al lang voor gezorgd moeten hebben dat er bij alle kanalen DD 5.1 meegestuurd wordt.
De bron (bv NLD 1) heeft immers al DD.
Het is dus de vraag waarom dit niet al veel eerder gedaan is en dat heeft niets te maken met een sellingpoint.
Uit eerdere berichtgeving blijkt ook dat KPN dit jaar alles al geregeld had moeten hebben.
Vodafone kan daar niets aan doen omdat het van KPN ITNS de diensten afneemt.
Ów, maar dat ben ik volledig met je eens. Het is van de zotte dat dit niet al lang zover is. Maar kijkende naar de markt zoals die nu is, zou ik bereid zijn om over te stappen voor een glasvezelaanbieder die zijn zaken op dat punt wel op orde heeft.

• Binnetie
Hoe kon ik ook alweer checken onder welk gebied ik val qua aansluiting WGDO/WMP+? Mijn postcode is 7943 JR. Ik zou graag de Glashart Media streams ontvangen en niet die van KPN.
Die van Glashart Media waren toch 'beter' qua beeldkwaliteit?

Ik heb me er even niet mee bezig gehouden maar nu ik dit lees van KPN ITNS begon toch de twijfel toe te slaan.

• jossie67
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12 14:31
Sinds vrijdag heb ik ook Vodafone thuis, groot voordeel ten opzichte van KPN glas is dat je eigen router kunt gebruiken. Kan de N300 mooi in de doos blijven.
Moet deze na je jaar contract weer terug naar Voadafone, of mag je deze houden?

Bijna alles werkt, behalve dvb-c, dat signaal staat er nog niet op volgens Vodafone.

@Flo_ ik zag dat jij ook in IJburg woont, had jij wel meteen dvb-c signaal?

• Fiber

Fiber

Heb je wel analoog...?

• jossie67
nee ook niet :-(

• jossie67
Het lampt bij de TV brand ook niet op mijn kastje
VF is er al mee bezig

• HoppyF
jossie67 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:19:
Het lampt bij de TV brand ook niet op mijn kastje
VF is er al mee bezig
Misschien zijn ze de DVB-C module vergeten of is de andere kant in de PoP nog niet gepatched.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
jossie67 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:13:
Sinds vrijdag heb ik ook Vodafone thuis, groot voordeel ten opzichte van KPN glas is dat je eigen router kunt gebruiken. Kan de N300 mooi in de doos blijven.
Moet deze na je jaar contract weer terug naar Voadafone, of mag je deze houden?

Bijna alles werkt, behalve dvb-c, dat signaal staat er nog niet op volgens Vodafone.

@Flo_ ik zag dat jij ook in IJburg woont, had jij wel meteen dvb-c signaal?
Ik moest de router terug sturen. Wat ik overigens wel erg vreemd vond aangezien er bij afsluiten werd vermeld "gratis router twv €....." 8)7

DaveD

• jossie67
Zou kunnen, ik kan wel mijn coax aansluiten, dan zal de DVB-c module er toch ook wel in zitten?
Ik had trouwens eerst een andere Genexis kastje, zonder coax aansluiting en telefoon, deze was van KPN.
Waar staat PoP voor?

• jossie67
DaveD1109 schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:39:
[...]

Ik moest de router terug sturen. Wat ik overigens wel erg vreemd vond aangezien er bij afsluiten werd vermeld "gratis router twv €....." 8)7
mmmm. jammer dus op marktplaats zetten is geen optie |:(

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Na uitzitten van het contract is de router mijn eigendom, tenminste dat is wat ik me er van herinner. (geloof ook dat denan dat nog eens bevestigde)
Maar dat zien we dan wel weer, ik heb de mijne al verkocht :+

• Hoppa!
Hoe zijn de ervaringen bij jullie met de N300-router? Voor degene die hem gebruiken of gebruikt hebben?

Ik zit momenteel op het minst drukke kanaal en heb een keer of drie per avond dat het signaal wegvalt. Ook is het bereik van de interne antenne enorm slecht, vele malen minder dan mijn TP-Link. Enige pluspunt is dat hij, in vergelijking met de TP-Link veel minder vaak gerestart moet worden, maar 1x in de twee maanden ofzo.

• HoppyF
Router is eigendom (in mijn geval Cisco E2000)
Alleen de Amino (IPTV) is in bruikleen verstrekt.
PoP staat voor Point of Presence, of te wel zo'n huisje waar alle glasvezels uit de wijk in samenkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door HoppyF op 09-12-2013 16:05 ]

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:04:
Router is eigendom (in mijn geval Cisco E2000)
Alleen de Amino (IPTV) is in bruikleen verstrekt.
PoP staat voor Point of Presence, of te wel zo'n huisje waar alle glasvezels uit de wijk in samenkomen.
Ook het modem is uiteraard in bruikleen.

• Fiber

Fiber

Hoppa! schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:58:
Hoe zijn de ervaringen bij jullie met de N300-router? Voor degene die hem gebruiken of gebruikt hebben...?
Ik heb er geen eigen ervaring mee, maar als ik de verhalen hierboven lees dan is dat ding gewoon redelijk brak... :z

• denan
MetaFrame schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:51:
Na uitzitten van het contract is de router mijn eigendom, tenminste dat is wat ik me er van herinner. (geloof ook dat denan dat nog eens bevestigde)
Maar dat zien we dan wel weer, ik heb de mijne al verkocht :+
De router is eigendom inderdaad.

• marcellux
Ik wil toch nog een keer vragen of er problemen zijn met Vodafone Glasvezel en Airplay/Bonjour en of ik ander een eigen router kan gebruiken. Ik twijfel nog tussen Vodafone Glasvezel of xs4all glasvezel; welke zouden jullie kiezen? (je hangt er wel een jaar aan vast als het mis gaat). Bedankt voor de reacties , alvast!

• Fiber

Fiber

Ja je kan een eigen router gebruiken.

Airplay/Bonjour heb ik geen ervaring mee.

En die keus moet je verder zelf maken lijkt mij, veel te veel variabelen. Het ligt er vooral aan wat je eisen zijn. Bijvoorbeeld: Vast ip? ---> xs4all. DVB-C? ---> Vodafone.

• marcellux
IP adres maakt me niet uit. Gaat mij om de vrijheid om je eigen router te gebruiken en of de TV ontvanger voldoende mogelijkheden bied.
Niemand hier op dit forum die Airplay gebruikt?

[ Voor 15% gewijzigd door marcellux op 09-12-2013 20:17 ]

• HoppyF
marcellux schreef op maandag 09 december 2013 @ 20:15:
IP adres maakt me niet uit. Gaat mij om de vrijheid om je eigen router te gebruiken en of de TV ontvanger voldoende mogelijkheden bied.
Niemand hier op dit forum die Airplay gebruikt?
Bedoel je of airplay kunt gebruiken op een modem welke door Vodafone is geleverd?
Het antwoord is ja, bij mij werkt dit goed.
Ik heb pas een paar dagen een AV receiver maar daarmee kan ik via het draadloze netwerk vanaf mijn iPad audio streamen. Ik heb hiervoor niets in hoeven te stellen.

• eymey
marcellux schreef op maandag 09 december 2013 @ 19:50:
Ik wil toch nog een keer vragen of er problemen zijn met Vodafone Glasvezel en Airplay/Bonjour en of ik ander een eigen router kan gebruiken. Ik twijfel nog tussen Vodafone Glasvezel of xs4all glasvezel; welke zouden jullie kiezen? (je hangt er wel een jaar aan vast als het mis gaat). Bedankt voor de reacties , alvast!
Ik zie niet in wat Airplay/Bonjour met Vodafone Glasvezel of welke andere provider dan ook te maken zou moeten hebben.

Deze protocollen vinden gewoon op je lokale netwerk plaats.

Bij XS4ALL is het bewerkelijk je eigen router te gebruiken (vanwege gebruik van VLAN's en PPPoE tunnel voor de internetverbinding) maar de geleverde Fritz!box is een prima apparaat dat ik hier thuis (zelf gekocht) ook met mijn Lijbrandt/ITNS verbinding gebruik.

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 13:28

Maverick2001

Never look back

Ik heb vorige week gebeld met Vodafone en wilde mijn abonnement verlengen (mijn jaar contract is al een tijdje voorbij) echter bieden ze daar geen mogelijkheid voor. De prijzen voor nieuwe abonnees zijn nu lager dan wat ik betaal echter is er geen mogelijkheid om mijn abonnement met nieuwe voorwaarden te verlengen (ook al vind ik het prima dat ik weer een jaar contract krijg).

Daarnaast vind ik het wel treurig dat de servicepagina na ruim 1 een jaar nog steeds zo mager is. Je kan eigenlijk niks online regelen. Zoals ook met mobiele telefonie van Vodafone.. de diensten werken super echter de service is ver te zoeken.

Pura Vida

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maverick2001 schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:14:
Ik heb vorige week gebeld met Vodafone en wilde mijn abonnement verlengen (mijn jaar contract is al een tijdje voorbij) echter bieden ze daar geen mogelijkheid voor. De prijzen voor nieuwe abonnees zijn nu lager dan wat ik betaal echter is er geen mogelijkheid om mijn abonnement met nieuwe voorwaarden te verlengen (ook al vind ik het prima dat ik weer een jaar contract krijg).

Daarnaast vind ik het wel treurig dat de servicepagina na ruim 1 een jaar nog steeds zo mager is. Je kan eigenlijk niks online regelen. Zoals ook met mobiele telefonie van Vodafone.. de diensten werken super echter de service is ver te zoeken.
Bellen met de administratie desk en zodra ze je doorverwijzen naar de retentie desk aangeven dat je daar al bent geweest en zij je weer hierheen doorverwezen. Zeg dat ze intern eens moeten navragen waar je moet zijn. Dat levert niks op en dan zeg je dat je een klacht wilt indienen. Zij vullen netjes het klachtenformulier in en een paar dagen later krijg je per mail reactie dat je de retentie desk moet bellen. Dan mail je licht pissig terug dat zij je niet kunnen helpen en dat je dat al hebt geprobeerd. Dan krijg je een dag later een mail dat je tarief is aangepast ;)

Ze kunnen het wel aanpassen maar enkel via de klachtenservice.

• marcellux
@ eymey de vraag is relevant omdat er bij glasvezel van KPN veel problemen zijn met Airplay/bonjour. Er wordt gewezen op het uitschakelen van multicast door KPN waardoor Airplay niet werkt met de Experiabox. Vandaar dat ik zeker wil zijn dat de Provider die ik kies dit ondersteund anders zit ik er een jaar aan vast.

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 13:28

Maverick2001

Never look back

Tsurany schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:16:
[...]

Bellen met de administratie desk en zodra ze je doorverwijzen naar de retentie desk aangeven dat je daar al bent geweest en zij je weer hierheen doorverwezen. Zeg dat ze intern eens moeten navragen waar je moet zijn. Dat levert niks op en dan zeg je dat je een klacht wilt indienen. Zij vullen netjes het klachtenformulier in en een paar dagen later krijg je per mail reactie dat je de retentie desk moet bellen. Dan mail je licht pissig terug dat zij je niet kunnen helpen en dat je dat al hebt geprobeerd. Dan krijg je een dag later een mail dat je tarief is aangepast ;)

Ze kunnen het wel aanpassen maar enkel via de klachtenservice.
Dank voor de tip. Blijft natuurlijk wel een belachelijke situatie dat ze niks bieden voor bestaande klanten. Blijf altijd bij Vodafone een gevoel houden van 'hoe kan zo'n groot bedrijf, soms zo'n waardeloze service bieden'. Voorheen ook mobiel (zakelijk) abonnement, de site en de mogelijkheden waren ook echt om te huilen.

Pura Vida

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maverick2001 schreef op maandag 09 december 2013 @ 22:54:
Dank voor de tip. Blijft natuurlijk wel een belachelijke situatie dat ze niks bieden voor bestaande klanten. Blijf altijd bij Vodafone een gevoel houden van 'hoe kan zo'n groot bedrijf, soms zo'n waardeloze service bieden'. Voorheen ook mobiel (zakelijk) abonnement, de site en de mogelijkheden waren ook echt om te huilen.
Inderdaad waardeloze service. De mensen willen wel maar ze mogen niks en zodra je service personeel geen service meer kan verlenen blijft er nog weinig positiefs over.
Maar goed, ik heb een week of twee terug met hetzelfde bijltje gehakt en dat is uiteindelijk wel opgelost. Had een paar maanden eerder wat harder moeten doorbijten, had toch geld gescheeld.

• Binnetie
Binnetie schreef op maandag 09 december 2013 @ 14:35:
Hoe kon ik ook alweer checken onder welk gebied ik val qua aansluiting WGDO/WMP+? Mijn postcode is 7943 JR. Ik zou graag de Glashart Media streams ontvangen en niet die van KPN.
Die van Glashart Media waren toch 'beter' qua beeldkwaliteit?

Ik heb me er even niet mee bezig gehouden maar nu ik dit lees van KPN ITNS begon toch de twijfel toe te slaan.
Even een kleine aanvulling hierop (had nog geen antwoord gekregen). Ik weet niet op welke POP ik aangesloten zit, maar stel nu dat hier ook WMP+ zit. Levert Vodafone dan daar op?
Ik denk toch dat ik Vodafone neem ipv Ziggo en het een jaartje aankijk. Maar dan wel graag met een zo hoog mogelijk beeldkwaliteit.

Edit: de postcodecheck bij Tweak zegt dat ik namelijk Tweak Groen en Tweak Blauw kan krijgen, hoe weet ik zeker dat Vodafone via WGDO dan levert? De medewerkers van Vodafone konden mij daar geen uitsluitsel over geven.
Is de analoge DVB-C ook in HD overigens?

Edit 2: Het lijkt alsof de aanbiedingen een beetje door de war lopen:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/Vodafone_zpsbd613df1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/Vodafone2_zpsd7228078.jpg

Hoe kom ik nou aan een maandbedrag van €61,90?

[ Voor 27% gewijzigd door Binnetie op 10-12-2013 12:21 ]

• eymey
Die hele site zit vaag in elkaar :'). Ik meen ook laatst nog ergens te hebben gelezen dat deze actie eigenlijk allang voorbij had moeten zijn 8)7

Wat betreft je aansluitgebied: Ik denk dat alleen Denan en/of Barre73 dat voor je kan beantworden. Maar ik zou me sowieso niet zo druk maken. De HD-zenders hebben gewoon een beeld dat nagenoeg gelijk is aan dat van je kabelprovider.

On another note, wederom over het onderwerp "overstappen": Een collega van mij in Almere Haven (dus WMP+) is gisteren succesvol in 1 ochtend gemigreerd van Vodafone naar Telfort! (op wmp+ dus).

Hij heeft de bestelling bij Telfort weliswaar al in augustus in gang gezet (gewenste ingangsdatum ergens in September), maar gisteren is de migratie dus wel in 1 keer goed gegaan. :)

• Binnetie
Ik denk dat er inderdaad iets fout gaat, want als je nu wil bestellen krijg je een melding dat het helaas niet mogelijk is om online te doen :) "Tijdelijk niet beschikbaar".

Qua beeld bedoel ik meer dat ik geen TV via KPN IPTV wil hebben die ze ook voor ADSL nog gebruiken.

• eymey
De HD-zenders zijn HD+, dus sowieso beter dan wat KPN via ADSL door geeft :).

Pagina: 1 ... 31 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.