Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.873 views

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-12 19:17
Dan is de communicatie blijkbaar nog niet optimaal. Of chippie777 heeft niet opgelet :-)

Maar inderdaad, analoog en DVB-C signaal beschikbaar vanaf de Genexis. Enige puntje zou nog kunnen zijn dat het singaal dat nu naar die drie analoge TV's gaat begint bij het Ziggo/UPC abonneepunt. Als dat een flink eind van het glasmodem zit (meterkast vs woonkamer bijvoorbeeld), dan je moet gaan verleggen. Maar dan nog zou ik dat er wel voor voer hebben. Coax-signaal is meestal beter en sterker dan dat van de meeste kabelaars, simpelweg omdat het via glasvezel in de woning wordt gebracht. Dus geen noodzaak voor groepsversterkers, eindversterkers etc...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:06

servies

Veni Vidi Servici

kybuz schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:13:
hier toch even een update van mijn posts binnen dit topic

Vandaag porteringsdatum van Solcon (WDGO) naar vodafone (WDGO) om 8:50 signaal van solcon eraf, modem reset gedaan en voila Vodafone thuis, downtimeloze overgang dus!
Dat het bij/vanaf WDGO goed gaat was al lang bekend... maar weet je overigens wel zeker dat je nu nog steeds WGDO hebt? Voor zover ik het heb begrepen is Vodafone altijd WMP+

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:28

d0s

sssst

Nee hoor, Vodafone levert gewoon in alle WGDO steden :-)

• Barre73
Klopt. Vodafone levert WGDO waar mogelijk en anders WMP+

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk waarom niet alle zenders beschikbaar zijn op de Thuis TV app? Ik zie maar 15 zenders (standaard Ned 1,2,3 etc + Journaal 24, Eurosport, NGC, Animal Planet, DC).

Ik gebruik een Chinese tablet met Android 4.3 die zich identificeert als een Samsung GT i9300 (Galaxy S3).

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-12 18:25
Uhhm gaat er iets mis bij Vodafone? Deed toevallig een speedtest en heb ineens het dubbele aan download snelheid. En ietsjes meer upload. Niet dat ik er problemen mee heb maar ik heb niks gewijzigd aan mijn abonnement.

http://www.speedtest.net/my-result/3065924765

edit: Zie dat er nu Koninklijke KPN N.V. staat ipv ITNS als provider, kan dat ermee te maken hebben?

[ Voor 13% gewijzigd door peppi_078 op 29-10-2013 21:22 ]

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

Verwijderd

peppi_078 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:19:
Uhhm gaat er iets mis bij Vodafone? Deed toevallig een speedtest en heb ineens het dubbele aan download snelheid. En ietsjes meer upload. Niet dat ik er problemen mee heb maar ik heb niks gewijzigd aan mijn abonnement.

edit: Zie dat er nu Koninklijke KPN N.V. staat ipv ITNS als provider, kan dat ermee te maken hebben?
Vodafone koopt alles in bij KPN ITNS. Netzo als bijv Lijbrandt, XMS en Telfort glas dat ook doen

Dit is de speedtest van KPN ITNS zelf

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

Verwijderd

Volg ik de link van spaceone hen ik nu een download van 24 en een upload van 46 bij een 100 abo. Wordt volgende week weer even kijken wat Sam Knows te melden heeft. (Bekabeld gemeten)

• peppi_078
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:31:
[...]

Vodafone koopt alles in bij KPN ITNS. Netzo als bijv Lijbrandt, XMS en Telfort glas dat ook doen

Dit is de speedtest van KPN ITNS zelf

http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html
En zoals ik al zei vroeger stond er dus KPN ITNS bij speedtest.net en nu Koninklijke KPN NV als internet provider. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

Met de speedtest uit jou link haal ik overigens dezelfde snelheden 95 Mbit down en 60 Mbit up als met die op speedtest.net. Ik heb een 50/50 abonnement bij Vodafone.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:36

Fiber

Beaches are for storming.

peppi_078 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:19:
[...] Deed toevallig een speedtest en heb ineens het dubbele aan download snelheid. En ietsjes meer upload...

[...]
Beroerde ping... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3065997144.png

(Met tv aan, over wifi...) :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• peppi_078
Fiber schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:57:
[...]

Beroerde ping... ;)

[afbeelding]

(Met tv aan, over wifi...) :)
Ja, ach. Die is voor mij niet zo belangrijk het enige spelletje dat ik online doe is Candy Crush :+ . Vind het alleen apart dat ik ineens veel sneller internet heb :). En dat zonder contract. Misschien doen ze dat wel express ;). Hogere snelheid zodat je een nieuw jaarcontract afsluit met die snelheid.

De snelheid was ook ineens omhoog gegaan. Router niet hoeven resetten of wat dan ook. Enige wat niet meer werkte bij mij was mijn NAS.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:41:
Volg ik de link van spaceone hen ik nu een download van 24 en een upload van 46 bij een 100 abo. Wordt volgende week weer even kijken wat Sam Knows te melden heeft. (Bekabeld gemeten)
Juist de ITNS speedtest geeft ook bij mij (vanaf een ITNS aansluiting :X ) hetzelfde resultaat.

Download komt niet boven de 24, upload zit netjes op (mijn) 50 mbit.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Fiber

Fiber

IK haal daar ook gewoon 87/94, ping: 3ms, jitter: 4ms op server 1. 85/94, 4ms, 4ms op server 2.

(XMS, Amersfoort, 3812, met tv aan over wifi.)

Zit er toch iets fout in Almere of bij jou thuis...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een kleine vraag, sinds een week of 2 á 3 hebben wij thuis erg last van wegvallende verbindingen en enorm traag internet. Wij hebben een abonnement op 'Alles-in-een 100Mbit's', echter krijgen wij op ieder apparaat maar maximaal 2 á 3 Mbit's. Ik heb vannacht de modem en router beide uit de stroom gehaald (ruim 8 uur) en vanmorgen de reset-knop 30 seconde ingedrukt. Hierop volgend heb ik mijn router e.d. opnieuw ingesteld, maar het probleem blijft. Ook heb ik met de instellingen zitten te spelen (kanalen veranderen, andere frequentie enz.), maar ook dit mocht niet baten. Het lijkt me sterk dat het aan de router ligt, we hebben onze Linksys EA6500 nog geen half jaar.

Verder zijn als het goed is ook alle kabels in orde, deze liggen namelijk al sinds de aanleg van glasvezel in onze wijk en het aansluiten van Vodafone Thuis op dezelfde manier, heb alle kabels al eens nagelopen en opnieuw in/uit-geplugd. Ook dit heeft het probleem niet verholpen.

Iemand nog tips wat hieraan te doen is? Het probleem doet zich letterlijk voor op ieder apparaat in huis. iPhone, iPad, Laptops (met interne en externe wifi-adapter getest), Xbox 360 etc. Zelfs een YouTube video afspelen in 360p is teveel gevraagd. Ook bekabeld is de snelheid slechts maximaal 3 Mbit's. Deze problemen hadden we voorheen niet en zijn ongv. 3 weken geleden begonnen.

Ik hoop graag jullie tips!

Rob

(http://forum.vodafone.nl/...te-verbinding/td-p/105464)

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:00:
Hallo,

Ik heb een kleine vraag, sinds een week of 2 á 3 hebben wij thuis erg last van wegvallende verbindingen en enorm traag internet. Wij hebben een abonnement op 'Alles-in-een 100Mbit's', echter krijgen wij op ieder apparaat maar maximaal 2 á 3 Mbit's. Ik heb vannacht de modem en router beide uit de stroom gehaald (ruim 8 uur) en vanmorgen de reset-knop 30 seconde ingedrukt. Hierop volgend heb ik mijn router e.d. opnieuw ingesteld, maar het probleem blijft. Ook heb ik met de instellingen zitten te spelen (kanalen veranderen, andere frequentie enz.), maar ook dit mocht niet baten. Het lijkt me sterk dat het aan de router ligt, we hebben onze Linksys EA6500 nog geen half jaar.

Verder zijn als het goed is ook alle kabels in orde, deze liggen namelijk al sinds de aanleg van glasvezel in onze wijk en het aansluiten van Vodafone Thuis op dezelfde manier, heb alle kabels al eens nagelopen en opnieuw in/uit-geplugd. Ook dit heeft het probleem niet verholpen.

Iemand nog tips wat hieraan te doen is? Het probleem doet zich letterlijk voor op ieder apparaat in huis. iPhone, iPad, Laptops (met interne en externe wifi-adapter getest), Xbox 360 etc. Zelfs een YouTube video afspelen in 360p is teveel gevraagd. Ook bekabeld is de snelheid slechts maximaal 3 Mbit's. Deze problemen hadden we voorheen niet en zijn ongv. 3 weken geleden begonnen.

Ik hoop graag jullie tips!

Rob

(http://forum.vodafone.nl/...te-verbinding/td-p/105464)
Haal je router er echt even tussenuit voordat je test. De situatie die je hier schetst zal door geen enkele helpdesk geaccepteerd worden als troubleshoot, vooral niet als je ervan uit gaat dat de meeste routers na een tijdje "kuren" gaan vertonen.

• eymey
Fiber schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:37:
IK haal daar ook gewoon 87/94, ping: 3ms, jitter: 4ms op server 1. 85/94, 4ms, 4ms op server 2.

(XMS, Amersfoort, 3812, met tv aan over wifi.)

Zit er toch iets fout in Almere of bij jou thuis...
Bij mij thuis of Almere zeker niet, want uiteraard doen de meeste andere speedtests zoals een willekeurige Speedtest.net mirror het gewoon wel goed ;). En haal ik die snelheden ook daadwerkelijk van/naar servers waar ik wel eens op kom.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Barre73
denan schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:13:
[...]

Haal je router er echt even tussenuit voordat je test. De situatie die je hier schetst zal door geen enkele helpdesk geaccepteerd worden als troubleshoot, vooral niet als je ervan uit gaat dat de meeste routers na een tijdje "kuren" gaan vertonen.
Doe dat dan als volgt:
1) Router ontkoppelen van je Genexis NT ("modem").
2) Genexis uitzetten.
3) Laptop of andere computer met een UTP kabel aansluiten op poort 1 van de GEnexis (waar je router dus zat)
4) Uur wachten
5) Genexis aanzetten en wachten tot alles weer groen brandt. Dan zou je laptop/computer rechstreeks moeten werken vanaf de Genexis.
En dan kijken wat je snelheid is...

Macadres klonen kan natuurlijk ook maar ik ken je kennisniveau niet dus dit was even de Jip en Janneke manier :-)

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Ik zit er aan te denken om van Tweak blauw 35/35 over te stappen op Vodafone. Voornamelijk vanwege voip-problemen via de Packetforce. Laatst een nieuwe opgestuurd gekregen, maar het euvel blijft. Na een dag of wat zijn we niet meer bereikbaar en kunnen we niet meer bellen zonder de router te rebooten.

We zitten nu dus op WGDO en nu vraag ik mij af blijft dit zo bij Vodafone of worden we overgezet naar WMP+? En wat voor consequenties heeft dat? Bijvoorbeeld qua downtime.
Nu heb ik begrepen dat Tweak blauw op een dood spoor zit qua ontwikkelingen, geldt dat dan ook bij Vodafone als het WGDO blijft?

Daarnaast, is het überhaupt wel aan te raden over te stappen?
Bij gelijke features en 50/50 gaan we ongeveer hetzelfde betalen en daar komt nog een lekkere korting bij het eerste half jaar.

twitter.com/curly_sanders

• Barre73
Vodafone levert op WGDO waar WGDO beschikbaar is. Dus je blijft op WGDO. Maar inderdaad, daar is niet veel meer te verwachten qua ontwikkeling. Maar goed... voor nog een jaartje toch geen probleem lijkt me?

Bij bestellen wel even heel goed aangeven (telefonisch misschien?) dat het een migratie betreft en dat dat op WGDO gewoon kan en dat ze dat als migratie moeten inschieten. Bij overstap WGDO geen downtime. Althans niet noemenswaardig.

Mocht je wel overgaan naar een WMP+ provider trouwens ook niet, omdat je van netwerk wisselt. Alleen WMP+ naar WMP+ was nog een probleem. Dat probleem is trouwens ook eindelijk opgelost. De providers zijn nu bezig om hun processen daar ook op in te richten en dan kan dat straks ook eindelijk!

En tja.. ik kan hier niet alle diensten vergelijken maar een half jaar lang 34 euro per maand betalen tikt toch weer leuk aan. En je krijgt er volgens mij ook een nieuwe router bij die je mag gebruiken, als je wil. Of niet, als je zelf een betere hebt :-)

• eymey
Het voordeel van Vodafone boven Tweak Blauw is trouwens wel dat je standaard meer HD-zenders krijgt (volgens mij zit Tweak Blauw gewoon op het standaard Glashart Media stramien qua pakketten).

En wat betreft een 'dood spoor': Tsja.... Zoals Barre73 ook al zegt lijkt me dat met een horizon van een jaar niet echt een probleem. En beiden zullen je vast een oplossing kunnen bieden, mocht WGDO onverhoopt verdwijnen. Dat gaat echt niet gebeuren voordat alle providers op een alternatief zitten.

Verwijderd

Barre73 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:21:
[...]

Doe dat dan als volgt:
1) Router ontkoppelen van je Genexis NT ("modem").
2) Genexis uitzetten.
3) Laptop of andere computer met een UTP kabel aansluiten op poort 1 van de GEnexis (waar je router dus zat)
4) Uur wachten
5) Genexis aanzetten en wachten tot alles weer groen brandt. Dan zou je laptop/computer rechstreeks moeten werken vanaf de Genexis.
En dan kijken wat je snelheid is...

Macadres klonen kan natuurlijk ook maar ik ken je kennisniveau niet dus dit was even de Jip en Janneke manier :-)
Heb de testen gedaan, en inderdaad. Mijn router is (na 8 maanden al) kapot, had van Linksys (CISCO) toch wel iets beters verwacht. Zeker tegen een prijs van €180,-

Maar goed, nu weet ik in ieder geval waar het probleem ligt. Bedankt voor de tip! ;)
Hierbij nog de resultaten:

Bekabeld Router http://www.speedtest.net/my-result/3069280326
Bekabeld Modem http://www.speedtest.net/my-result/3069303476
Draadloos Router (met ingebouwde ontvanger) http://www.speedtest.net/my-result/3069284627
Draadloos Router (met externe ontvanger) http://www.speedtest.net/my-result/3069287836

* Metingen zijn op dezelfde plaats steeds uitgevoerd
* Heb de tests op 2 apparaten uitgevoerd/herhaald

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

HellStorm666 schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:07:
Bij mij hapert het geluid :-(

Verder werkt alles perfect.
Heb de amino al een handmatige firmware update gegeven, maar dat heeft niet geholpen.

Weet iemand nog een oplossing?
Het geluid hapert nog steeds soms :(

Geluid staat op stereo only.
Heb een full-reset uitgevoerd.

Hij hapert niet altijd, soms kort soms lang.
Soms helpt het om even naar een andere zender te gaan en dan weer terug.

Iemand een oplossing?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
HellStorm666 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:44:
[...]

Het geluid hapert nog steeds soms :(

Geluid staat op stereo only.
Heb een full-reset uitgevoerd.

Hij hapert niet altijd, soms kort soms lang.
Soms helpt het om even naar een andere zender te gaan en dan weer terug.

Iemand een oplossing?
Je gebruikt niet toevallig de ARC van je TV met het geluid over een receiver?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-12 20:51
Zijn er problemen bekend bij Vodafone?
Ik heb opeens van ca 14:00 geen internet meer.
Cisco Linksys E2000 laat ook geen IP adres meer zien aan de WAN kant. (0.0.0.0)
IP adres vrijgeven/vernieuwen helpt ook niet, modem uit/aanzetten ook niet.
Genexis uit/aan gezet, geen verschil, lampjes branden normaal.

• Sefyu
  • Niet online
Toen ik gister ging slapen (01:30 ofzo) was het internet ook weggevallen. Vanochtend was het weer werkzaam.

• HoppyF
Volgens http://allestoringen.nl/storing/vodafone zijn er meer problemen, beetje vaag wel.

Ja, hoor hij doet het weer.
(bijna 1 uur geen internet)

Wat is er aan de hand (denk ik).
Ik had een IP adres in de range: 37.251.9x.xx
En nu: 77.175.1xx.xxx

Puur toeval?
Nee, ik denk van niet ....

[ Voor 54% gewijzigd door HoppyF op 31-10-2013 15:00 ]

• Sefyu
  • Niet online
Haha apart. Ik zat eerst op 217.166.2x.xx, nu ook op 77.175.1xx.xxx

Verwijderd

Ook nieuw Ip gekregen van 188 naar 77

• eymey
Hetzelfde bij Lijbrandt, XMS en dus eigenlijk alle providers die "Powered by ITNS" zijn.

Er is gewoon weer een herverdeling van de IP subnetten doorgevoerd :)

• HoppyF
eymey schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:14:
Hetzelfde bij Lijbrandt, XMS en dus eigenlijk alle providers die "Powered by ITNS" zijn.

Er is gewoon weer een herverdeling van de IP subnetten doorgevoerd :)
Zeker om te benadrukken dat KPN de enige provider is?
De afnemende providers lijken zo steeds meer dozenschuivers te worden.

Btw, ik zou het wel prettig vinden dat Vodafone dit soort werkzaamheden even van te voren aankondigt.
Nu zit je plotseling overdag zonder internet en moet je zelf maar uitzoeken wat er aan de hand is.

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Bij mij in ieder geval geen nieuw WAN adres. Maar ik zat al een tijdje op 77.175.xxx.xxx. Heb ook geen onderbrekingen geconstateerd.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• HoppyF
Ook een aardig bericht vandaag:
AT&T wil Vodafone overnemen, link

Als dit gaat gebeuren kan KPN wel inpakken! :P

[ Voor 58% gewijzigd door HoppyF op 31-10-2013 21:28 ]

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:26:
Ook een aardig bericht vandaag:
AT&T wil Vodafone overnemen, link

Maar dan is de vraag of ook de internetactiviteiten worden overgenomen, zo niet wordt het helaas KPN

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

HoppyF schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:26:
AT&T wil Vodafone overnemen

Hangt er maar helemaal van af wat AT&T van plan is. Willen ze alleen de voor hun interessante delen kopen/snel geld maken? Of willen ze echt investeren in toekomstgerichte infrastructuur?
Gezien de reputatie van angelsaksische aandeelhoudersmentaliteit vrees ik het ergste... :X

Mooie Plaatjes   

• eymey
HoppyF schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:22:
[...]

Zeker om te benadrukken dat KPN de enige provider is?
De afnemende providers lijken zo steeds meer dozenschuivers te worden.

Btw, ik zou het wel prettig vinden dat Vodafone dit soort werkzaamheden even van te voren aankondigt.
Nu zit je plotseling overdag zonder internet en moet je zelf maar uitzoeken wat er aan de hand is.
Mja, zo is dat ook gewoon.

Vodafone in z'n huidige vorm is een pure dozenschuiver. Er is volgens mij (maar dat kan mijn pessimistische insteek zijn) niemand bij Vodafone die inhoudelijk iets van het glasvezel product weet. Laat staan dat iemand die marketing website waar je niks wijs uit wordt moet updaten.

Zo durf ik ook te wedden dat, zelfs al wacht ik tot het einde van het jaar, er dan nog steeds niemand bij Vodafone telefoonnummers zal zijn die kan vertellen dat je tegenwoordig kan migreren vanaf een andere provider..... laat staan dat in gang zetten.

Nee, ik wil nog steeds naar Vodafone toe maar dat is puur vanwege het aanbod en de wetenschap dat ik hier nog wel eens wat te weten kan komen. Maar ik zou op dit moment geen enkele onwetende leken consument Vodafone of een andere ITNS reseller aanraden.....

[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 01-11-2013 09:20 ]

• ambilight
  • Laatst online: 25-10 19:21
Kabelinternet gaat de komende tijd veel hogere download EN upload bieden:

http://www.totaaltv.nl/ni...t-wordt-veel-sneller.html

Ben benieuwd hoe stabiel dat zal worden... 8)

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• Polarlander
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-12 13:08
Nee, ik wil nog steeds naar Vodafone toe maar dat is puur vanwege het aanbod en de wetenschap dat ik hier nog wel eens wat te weten kan komen. Maar ik zou op dit moment geen enkele onwetende leken consument Vodafone of een andere ITNS reseller aanraden.....
Waarde Eymey, ik ben zo'n semi-aanstaande-ex-leek: mijn topic = Verandering Glasvezelprovider.
KickXL/Telfort zeggen netjes vier weken voor 26.11 overname aan en dat je mag opzeggen. Maar geen enkele ISP geeft mij de garantie dat zij op 26.11 bij mij alles probleemloos werkend zullen hebben.
In mijn zoektoch langs alle Fora word mij duidelijk dat het lastig is om KPN te vermijden. XS4all en Vodafone zijn, zoals je noemt, dozenschuivers. Toch zijn het voor mij, op dit moment, de enige twee overgebleven kandidaten. Als ik in 2014 van Telfort af kan komen en de nieuwe ISP tijd genoeg heeft om alles aan te sluiten.
Groet, Polarlander

• eymey
ambilight schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 12:27:

Een nieuwe DOCSIS standaard betekent ook weer hogere snelheid op dezelfde frequentie. Met goede bekabeling zal dat vast wel goed gaan.

Maar goed, men roept dit al jaren. Dit was overigens ook al een artikel op de tweakers.net frontpage, paar dagen terug :).

Maar 1 belangrijk probleem blijft: De lokale kabelaar is de enige waarbij je die hogere snelheden kan afnemen.
Polarlander schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:03:
[...]

Waarde Eymey, ik ben zo'n semi-aanstaande-ex-leek: mijn topic = Verandering Glasvezelprovider.
KickXL/Telfort zeggen netjes vier weken voor 26.11 overname aan en dat je mag opzeggen. Maar geen enkele ISP geeft mij de garantie dat zij op 26.11 bij mij alles probleemloos werkend zullen hebben.
In mijn zoektoch langs alle Fora word mij duidelijk dat het lastig is om KPN te vermijden. XS4all en Vodafone zijn, zoals je noemt, dozenschuivers. Toch zijn het voor mij, op dit moment, de enige twee overgebleven kandidaten. Als ik in 2014 van Telfort af kan komen en de nieuwe ISP tijd genoeg heeft om alles aan te sluiten.
Groet, Polarlander
XS4ALL is zeker geen dozenschuiver!!!! Velen vinden wel dat de service en innovatie, sinds ze over zijn genomen door KPN, slechter zijn geworden. Maar zij hebben hun eigen van KPN onafhankelijke ISP netwerk en kunnen bv, in tegenstelling tot KPN. al native IPV6 bieden. Ook bieden ze wat andere dingen die KPN niet biedt. Eigenlijk is Interactieve TV het enige wat ze direct van KPN doorschuiven.

Een overstap van KickXL/Telfort naar XS4ALL zou zonder downtime moeten kunnen. Wel moet je natuurlijk bereid zijn om de analoog en dvb-c op te geven. XS4ALL doet alleen aan IPTV.

Ook bij XS4ALL zou de instructie gewoon moeten zijn dat jij daar een abonnement aanvraagt, ingangsdatum op de dag dat je van Telfort/KickXL af mag. En dan moeten zij de migratie in gang zetten. Pas daarna kan je Telfort opzeggen.

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 01-11-2013 14:18 ]

• MCP cloud
  • Laatst online: 20-12 15:57

MCP cloud

Op het web sinds 1998

:+ idd roepen ze al jaren, ik zelf ben bij UPC weggegaan voor de upload + het telkens eruit knallen van verbinding met uploaden.....(reset modem)
eymey schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:59:
[...]

Een nieuwe DOCSIS standaard betekent ook weer hogere snelheid op dezelfde frequentie. Met goede bekabeling zal dat vast wel goed gaan.

Maar goed, men roept dit al jaren. Dit was overigens ook al een artikel op de tweakers.net frontpage, paar dagen terug :).

Maar 1 belangrijk probleem blijft: De lokale kabelaar is de enige waarbij je die hogere snelheden kan afnemen.

[...]

XS4ALL is zeker geen dozenschuiver!!!! Velen vinden wel dat de service en innovatie, sinds ze over zijn genomen door KPN, slechter zijn geworden. Maar zij hebben hun eigen van KPN onafhankelijke ISP netwerk en kunnen bv, in tegenstelling tot KPN. al native IPV6 bieden. Ook bieden ze wat andere dingen die KPN niet biedt. Eigenlijk is Interactieve TV het enige wat ze direct van KPN doorschuiven.

Een overstap van KickXL/Telfort naar XS4ALL zou zonder downtime moeten kunnen. Wel moet je natuurlijk bereid zijn om de analoog en dvb-c op te geven. XS4ALL doet alleen aan IPTV.

Ook bij XS4ALL zou de instructie gewoon moeten zijn dat jij daar een abonnement aanvraagt, ingangsdatum op de dag dat je van Telfort/KickXL af mag. En dan moeten zij de migratie in gang zetten. Pas daarna kan je Telfort opzeggen.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• HoppyF

Klein detail, de verhouding tussen de download- en uploadsnelheid blijft 10:1.
Dit in tegenstelling tot glas waar je gewoon altijd een 1:1 verhouding hebt.
Als de kabelaars dat nu eens rechttrekken gaan ze pas echt vooruit.
Zoals de kabelaars zelf beweren is hun infrastructuur al grotendeels verglaasd dus daar kan het probleem niet zitten.
Om DOCSIS 3.1 te kunnen gebruiken, dient het kabelbedrijf de gebruikte internetmodems te vervangen. Nu de specificaties van de nieuwe techniek bekend zijn, kunnen modemfabrikanten met de ontwikkeling van nieuwe kabelmodems beginnen. In 2015 zijn dan de eerste modellen verkrijgbaar. Het gaat dan waarschijnlijk om modellen die de 3.0 en 3.1 technieken ondersteunen. Hierdoor hebben kabelbedrijven de mogelijkheid om klanten eerst te voorzien van een geschikt modem om daarna gefaseerd de overgang naar DOCSIS 3.1 in te zetten.
Pas in 2015 1Gbps of meer?
Glas kan het nu al, niet overal maar met het vervangen van modems en PoP apparatuur kan het.

Over de mogelijke overname van Vodafone door AT&T, ik denk dat AT&T juist geïnteresseerd zal zijn in het vaste (glasvezel)netwerk van Vodafone. Dat is immers een grote groeimarkt.
De mobiele telefonie groeit niet echt meer, er komt wel 4G bij maar het aantal abonnementen zal daarmee niet explosief stijgen.

• HoppyF

Kabelaar UPC in de problemen?

• Barre73
Mwah... als je 75 van de 1700 medewerkers laat gaan, noem ik dat niet echt "in de problemen".

Dat is inderdaad zoals ze zelf zeggen meer een kwestie van beter organiseren en efficienter werken. Dat dat uiteindelijk vaak niet werkt is weer een ander verhaal maar het management ziet dat zo graag :-)

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:01:
Mwah... als je 75 van de 1700 medewerkers laat gaan, noem ik dat niet echt "in de problemen".

Dat is inderdaad zoals ze zelf zeggen meer een kwestie van beter organiseren en efficienter werken. Dat dat uiteindelijk vaak niet werkt is weer een ander verhaal maar het management ziet dat zo graag :-)
Sneller internet
Het bedrijf probeert bijvoorbeeld klanten over te zetten naar sneller internet, zodat langzamere abonnementen niet meer aangeboden hoeven te worden.
Langzamer internet voor een lagere prijs is anders niet zo gek.
Niet iedereen heeft 50 euro per maand over voor TV, internet en telefonie.

Vodafone biedt 30/30 aan en dat kan prima voor een instap abonnement.
De prijs zou nog wel wat omlaag kunnen.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Hoppa! schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:51:
[...]

Je gebruikt niet toevallig de ARC van je TV met het geluid over een receiver?
Nope.
Vodafone box zit wel aan de receiver, maar die staat op pass-through en uit.
Geluid komt dus gewoon via de tv.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
En als je de Vodafonebox rechtstreeks aan de TV hangt?

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:00
Sinds gisteren aangesloten op het Vodafone glasvezel netwerk.
Hierop een 100/100 abonnement afgesloten en het werkt perfect.

Echter er is 1 probleem, wanneer is download via nieuwsgroepen haal ik maar een snelheid van 5 Megabyte/s ipv 100/8 = 12,5 Megabyte/s. Knijp Vodafone de snelheid of is er iets anders aan de hand?

Wanneer ik download van een "normale" website en van bijv. Steam haal ik ongeveer 10 Megabyte/s (nog iets te laag maar goed). Ook wanneer ik mijn PC direct aansluit op de modem haal ik deze snelheden, router probleem is dus uitgesloten.

• Fiber

Fiber

De zendende server moet die snelheid natuurlijk ook wel aan kunnen...

12,5MB is sowieso onmogelijk, 10-11MB is al heel netjes.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:28

Edd

Ik denk dat je even naar je settings van je nieuwsreader zal moeten kijken.. Gebruik je alle connecties? En welke snelheid geeft deze provider zelf aan?

Hier ook 100/100 met Vodafone en trek mijn lijn gewoon dicht. Dit houdt in +/- 10,5 MB/s (of rond de 9 MB/s als de animo aanstaat).

-

• Volotactus
Ja die 12.5 MB/s is ook theoretisch, dat weet ik. En heb aan de instellingen van de nieuwreader/server niks veranderd sind ik overgestapt ben van UPC -> Vodafone.
Bij UPC haalde ik altijd de volledige snelheid (13 a 14 MB/s)

• HoppyF
Volotactus schreef op zondag 03 november 2013 @ 21:47:
Ja die 12.5 MB/s is ook theoretisch, dat weet ik. En heb aan de instellingen van de nieuwreader/server niks veranderd sind ik overgestapt ben van UPC -> Vodafone.
Bij UPC haalde ik altijd de volledige snelheid (13 a 14 MB/s)
Één ding is zeker, bij UPC heb je nog nooit een Upload gehaald van 13 Mbps! :P

Dan iets anders, welke poort gebruik je bij je Usenet provider?
Probeer eens een poort met SSL om te vergelijken.

• Volotactus
Nee idd geen upload (jammer genoeg).

Gebruik standaard SSL (568 zo uit mijn hoofd).
Heb ook geprobeert met poort 119 en 23, maar hetzelfde resultaat

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16
Tussen (grote) usernet providers en internet providers in Nederland liggen vaak dedicated lijnen. Het was bijvoorbeeld een tijdje bij UPC zo dat je met de combi Eweka UPC snelheid problemen had tijdens de spits.

Wellicht is dit ook met Vodafone/KPN aan de hand? Welke usenet provider gebruik je?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Volotactus
Supernews

• eymey
Oh oh..... Problemen bij de NPO?

Ik zat op Ned. 1 HD al met verbazing naar het ontzettend ruisende beeld bij Studio Voetbal te kijken. Blijkbaar erg ruisgevoelige camera's bij hun donkere gesprekssetting.

En ineens viel op IPTV (HD+) het beeld stil. Op HD idem. Op SD werd het beeld een soort 'dubbel'. Deel van het beeld boven, bovenste helft van het beeld onder 8)7

Op de DVB-C feed bewoog ook het HD beeld nog, maar ook met de rare verschuiving in het beeld.

Het lijkt niet puur bij ITNS te liggen, want ook op NPO.nl kan ik geen video streams meer krijgen. Ned. 1, 2 en 3 zijn groen en bij de themakanalen staat er een interne melding van ergens in hun infra :o

• Fiber

Fiber

• _reboot_
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-12 18:51
eymey schreef op zondag 03 november 2013 @ 23:14:
Oh oh..... Problemen bij de NPO?

Ik zat op Ned. 1 HD al met verbazing naar het ontzettend ruisende beeld bij Studio Voetbal te kijken. Blijkbaar erg ruisgevoelige camera's bij hun donkere gesprekssetting.

En ineens viel op IPTV (HD+) het beeld stil. Op HD idem. Op SD werd het beeld een soort 'dubbel'. Deel van het beeld boven, bovenste helft van het beeld onder 8)7

Op de DVB-C feed bewoog ook het HD beeld nog, maar ook met de rare verschuiving in het beeld.

Het lijkt niet puur bij ITNS te liggen, want ook op NPO.nl kan ik geen video streams meer krijgen. Ned. 1, 2 en 3 zijn groen en bij de themakanalen staat er een interne melding van ergens in hun infra :o
http://www.nu.nl/media/36...oomstoring-mediapark.html

[ Voor 85% gewijzigd door _reboot_ op 03-11-2013 23:32 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:18

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zit de laatste tijd met een haperende uitzending gemist. De interface word in zijn geheel niet geladen of veel elementen blijven zwart... Is dit een bekend probleem en hebben meer mensen hier last van?

I am the great Cornholio!

• eymey
Yes, ik las het later :). Wel een 'faal' om zoiets op primetime te testen.

:D. Zelfs de FM frequenties lagen plat. DWZ, nog wel een draaggolf maar verder stilte.

• denan
MetaFrame schreef op maandag 04 november 2013 @ 00:14:
Ik zit de laatste tijd met een haperende uitzending gemist. De interface word in zijn geheel niet geladen of veel elementen blijven zwart... Is dit een bekend probleem en hebben meer mensen hier last van?
Van welke zender? Er zijn een aantal UZG applicaties omgezet naar een nieuwe cloudomgeving, een aantal staan nog op de oude omgeving. Dus er zit verschil tussen de backends waarop de applicaties draaien.

• denan
Dedicated vezels lijkt me overkill, maar waarschijnlijk zijn er geen peering afspraken met de club die je newsserver beheert. Als supernews een peering deal opzet met KPN ITNS weet je in ieder geval zeker dat je niet via een omweg (waar het wellicht druk is) route.

Add: wat je ook nog kunt proberen -> het account weggooien en even compleet opnieuw configureren. Speel ook even met de max connections en zet je firewall/virusscanner even uit. Dat kan nog wel eens een groot verschil uitmaken. Je netwerksituatie is veranderd dus je firewall zou best wat zaken aangepast kunnen hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door denan op 04-11-2013 11:59 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:18

HaterFrame

Well... Poo came out!

denan schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:52:
[...]

Van welke zender? Er zijn een aantal UZG applicaties omgezet naar een nieuwe cloudomgeving, een aantal staan nog op de oude omgeving. Dus er zit verschil tussen de backends waarop de applicaties draaien.
Van de NPO.

I am the great Cornholio!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:16
denan schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:54:
[...]

Dedicated vezels lijkt me overkill, maar waarschijnlijk zijn er geen peering afspraken met de club die je newsserver beheert. Als supernews een peering deal opzet met KPN ITNS weet je in ieder geval zeker dat je niet via een omweg (waar het wellicht druk is) route.

Add: wat je ook nog kunt proberen -> het account weggooien en even compleet opnieuw configureren. Speel ook even met de max connections en zet je firewall/virusscanner even uit. Dat kan nog wel eens een groot verschil uitmaken. Je netwerksituatie is veranderd dus je firewall zou best wat zaken aangepast kunnen hebben.
Je hebt helemaal gelijk. Met dedicated lijnen bedoel ik inderdaad peering afspraken.
Ik heb geen ervaring met supernews en helaas ook geen 100mbit abb. Kan de (trial) dus niet voor je testen

CISSP! Drop your encryption keys!

• Volotactus
Heb intussen een Sunnyusenet test account geprobeerd en die gaat wel met de maximale snelheid. Dan maar overstappen. En kan dan ook de account delen, dus nog goedkoper ook

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:13
KickXL wordt binnenkort Telfort en daar ben ik niet heel blij mee :/.

Nu ben ik even gaan rondkijken en kwam ik bij Vodafone uit (en dit topic), en kwam ik tot de conclusie dat Vodafone wel een goede opvolger kon zijn. Dus even met Vodafone aan de telefoon geweest, alleen zij geven aan dat overstappen van KickXL naar Vodafone een onderbreking van enkele weken zal opleveren. KickXL geeft daarentegen aan dat het wel soepel kan verlopen.

We zitten nu op een WBA+ netwerk aldus Kick XL, heeft er iemand praktijkervaringen of suggesties?

• Fiber

Fiber

Voorlopig gewoon nog even afwachten. Dat 'binnenkort' kan namelijk nog best wel een tijdje duren en technisch gaat er in eerste instantie ook weinig tot niets veranderen. Alleen het labeltje wordt anders.

• HoppyF
@Rub147, KickXL heeft gelijk, overstappen moet nu goed kunnen lopen.
Lees het topic er hier nog maar even op na.
Het was een lange tijd ellende met overstappen maar er zit verbetering in ook vanwege de druk die er vanuit de politiek en de ACM is uitgeoefend. Niks gaat vanzelf bij de diverse providers.

• Barre73
Maar kleine nuance (Denan: stap er maar in als je wil...). De operator (KPN-ITNS) heeft het na lang wachten nu dan technisch mogelijk gemaakt om binnen een halve dag over te stappen van Kick (of Telfort o.i.d) naar Vodafone. Maar de providers, in het bijzonder de ontvangende provider (Vodafone), nog niet. Ook daar moeten processen en ordersystemen aangepast worden.
Wordt aan gewerkt....

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 04-11-2013 19:38 ]

• Rub147
Dank voor de heldere antwoorden :-)
Om moeilijkheden te voorkomen blijf ik maar nog even bij Telfort/Kick XL

• eymey
Rub147 schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:57:
KickXL wordt binnenkort Telfort en daar ben ik niet heel blij mee :/.

Nu ben ik even gaan rondkijken en kwam ik bij Vodafone uit (en dit topic), en kwam ik tot de conclusie dat Vodafone wel een goede opvolger kon zijn. Dus even met Vodafone aan de telefoon geweest, alleen zij geven aan dat overstappen van KickXL naar Vodafone een onderbreking van enkele weken zal opleveren. KickXL geeft daarentegen aan dat het wel soepel kan verlopen.

We zitten nu op een WBA+ netwerk aldus Kick XL, heeft er iemand praktijkervaringen of suggesties?
In navolging van wat @Fiber ook al adviseert: Wat is eigenlijk je beweegreden om nu bij Telfort weg te willen en bv. naar Vodafone te gaan?

Puur omdat je het concept "Telfort" ( = low budget KPN ) maar niets vindt? Dat is denk ik een slechte raadgever. Sowieso is het product heel anders opgezet dan bv. Telfort ADSL en zal het technisch allemaal zo blijven werken zoals je nu ook al gewend bent.

Dus tenzij het financiele of pakket-inhoudelijke (zenders, telefonie, etc.) redenen zijn, zou ik sowieso me niet druk maken :)

• Rub147
eymey schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:59:
[...]

In navolging van wat @Fiber ook al adviseert: Wat is eigenlijk je beweegreden om nu bij Telfort weg te willen en bv. naar Vodafone te gaan?

Puur omdat je het concept "Telfort" ( = low budget KPN ) maar niets vindt? Dat is denk ik een slechte raadgever. Sowieso is het product heel anders opgezet dan bv. Telfort ADSL en zal het technisch allemaal zo blijven werken zoals je nu ook al gewend bent.

Dus tenzij het financiele of pakket-inhoudelijke (zenders, telefonie, etc.) redenen zijn, zou ik sowieso me niet druk maken :)
Zowel financieel (zouden +20 euro betalen tov nu) en kwa pakket, inmiddels het zo voor elkaar dat we een flinke korting hebben (en extra diensten) zodat het pakket vergelijkbaar is met Vodafone.

En stiekem ben ik ook not amused door het merk Telfort ;)

• Marcomp3
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-01 08:50
Hallo, sinds een paar weken op Vodafone, postcode 3721. Nu wil ik mijn tweede tv de digitale zenders op laten zoeken via de coax. Echter, mijn Panasonic vraagt om frequentie en netwerk-id. Iemand een idee wat die zijn of hoe ik er achter kan komen? Op Vodafone zegt men: handmatig naar beste kwaliteit laten zoeken, maar dat doet mijn tv niet. wel al mail gestuurd naar helpdesk, maar nog geen antwoord. Misschien heft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

Wallie

Herr

Marcomp3 schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:27:
Hallo, sinds een paar weken op Vodafone, postcode 3721. Nu wil ik mijn tweede tv de digitale zenders op laten zoeken via de coax. Echter, mijn Panasonic vraagt om frequentie en netwerk-id. Iemand een idee wat die zijn of hoe ik er achter kan komen? Op Vodafone zegt men: handmatig naar beste kwaliteit laten zoeken, maar dat doet mijn tv niet. wel al mail gestuurd naar helpdesk, maar nog geen antwoord. Misschien heft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Kabel+TV/

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Marcomp3
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-01 08:50

• Barre73
Heb je in deze lijst je eigen gemeente gezocht en die specifeke gegevens ingevuld? en dan bedoel ik het netwerkID. Dat verschilt namelijk per gemeente afhankelijk van op welk headend je gemeente is aangesloten.

http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

• Fiber

Fiber

En soms moet je ergens nog wat nulletjes achter plakken...

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:18
Ik zit momenteel heel erg in twijfel of ik Vodafone neem of Ziggo. Ik woon in postcode 7943

Voor mij is beeldkwaliteit van belang en de maandprijs (beiden hebben een leuke aanbieding). De hogere upload is mooi meegenomen, maar zo heel vaak komt dat niet voor dat ik enorme bestanden moet downloaden vanaf mijn NAS.
Ik kijk TV, maar dan gewoon de basiszenders. Bellen doen we met onze mobiel.

In de slaapkamer komt een tweede tv te staan wanneer we klaar zijn met klussen, dus een tweede aansluiting (coax) is dan welkom. Zitten hier nog meerkosten aan vast? Ik dacht zelf niet maar kan me vergissen.

Wat is momenteel aan te raden?

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
Wat betreft de coax moet er alleen een kabel vanuit de plek waar je Genexis komt te hangen naar de slaapkamer liggen. Die kan je daar zonder problemen inpluggen of splitten. Het modem stuurt gewoon een analoog + DVB-C signaal over de coax.

• MCP cloud
  • Laatst online: 20-12 15:57

MCP cloud

Op het web sinds 1998

yup klopt >> Oud typ Genexis

Afbeeldingslocatie: http://fiberdordrecht.nl/plugins/kissgallery/photos/848.jpg
captain007 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:50:
Wat betreft de coax moet er alleen een kabel liggen vanuit de plek waar je Genexis komt te hangen naar de slaapkamer liggen. Die kan je daar zonder problemen inpluggen of splitten. Het modem stuurt gewoon een analoog + DVB-C signaal over de coax.