Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.866 views

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:17
Dan hebben we bij deze wel een reactie van een techneut in de hoogste lijn :-)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
Barre73 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:27:
Maar de router heeft niks met de telefoonlijn te maken... telefoon gaat rechtstreeks van je Genexis modem.
Ik had toch ook nergens gezegd dat dat met mijn router te maken had :) Het is toeval dat het probleem sinds de nieuwe router speelt. Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen en met betere oplossingen komen dan maar iedere keer dat ding te resetten. Het zou immers stabiel moeten kunnen blijven werken denk ik zo.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
captain007 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:54:
Ik had toch ook nergens gezegd dat dat met mijn router te maken had :) Het is toeval dat het probleem sinds de nieuwe router speelt. Ik hoop dat ze er wat aan kunnen doen en met betere oplossingen komen dan maar iedere keer dat ding te resetten. Het zou immers stabiel moeten kunnen blijven werken denk ik zo.
Als de telefoonlijn down blijft kunnen ze dat simpel uitmeten als je de helpdesk belt. Kan niet echt lastig zijn om dat te troubleshooten en op te lossen.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 10:17
Misschien een stomme vraag... Ik overweeg Vodafone glasvezel aan te vragen had tot en met juni Lijbrandt en dit beviel zeer goed. Volgens mij gebruikt Vodafone dezelfde glashart media tv stream?

Nu heb ik nog een Animo van Lijbrandt liggen, kan ik deze bij Vodafone opnieuw inzetten?
Ik had in het tweak topic gelezen dat de animo's niet perse tussen alle providers uitwisselbaar zijn?
Ik heb geen zin een tweede te moeten kopen voor de slaapkamer.
Hopelijk kan iemand me hiermee wat extra info geven.

Klopt het overigens dat History (HD) bij Vodafone niet in het pakket zit?

• Barre73
Zou inderdaad moeten kunnen.

History HD: Dat klopt. Althans volgens de website van Vodafone. Niet in het basispakket en niet in het pluspakket. Trouwens ook niet in SD...

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Lijbrandt Amino werkt idd gewoon. Zelf getest ;)

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:27
thefox154 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:04:
Misschien een stomme vraag... Ik overweeg Vodafone glasvezel aan te vragen had tot en met juni Lijbrandt en dit beviel zeer goed. Volgens mij gebruikt Vodafone dezelfde glashart media tv stream?

Nu heb ik nog een Animo van Lijbrandt liggen, kan ik deze bij Vodafone opnieuw inzetten?

Hopelijk kan iemand me hiermee wat extra info geven.

Klopt het overigens dat History (HD) bij Vodafone niet in het pakket zit?
Ik kan persoonlijk bevestigen dat het werkt, in elk geval bij mijn overstap van Lijbrandt naar Vodafone in juli (WGDO). De m540 en opnemen blíjft gewoon werken, ook zonder opnemen pakket.

• Barre73
Vodafone heeft ook geen opnemen pakket. Ze kunnen je alleen de M540 leveren tegen 5 euro per maand extra huur.

• captain007
denan schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
Als de telefoonlijn down blijft kunnen ze dat simpel uitmeten als je de helpdesk belt. Kan niet echt lastig zijn om dat te troubleshooten en op te lossen.
Zojuist maar even de helpdesk gebeld. Die beweren dat er al sinds enige dagen een VOIP storing in het netwerk zit en dat ik niet de enige ben die het probleem heeft. Hopelijk lossen ze dat binnen niet al te lange tijd op en werkt het dan weer zoals het zou moeten.

• RoyPeterse
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-12 20:32
Ik heb een vraagje, ik heb al enkele maanden vodafone glasvezel en ben zeer tevreden.
Is het iemand gelukt om vanuit de thuis tv app een opname te bekijken?
Ik kan wel een opname plannen en de opnames in een lijst zien, maar niet afspelen.

• denan
RoyPeterse schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:23:
Ik heb een vraagje, ik heb al enkele maanden vodafone glasvezel en ben zeer tevreden.
Is het iemand gelukt om vanuit de thuis tv app een opname te bekijken?
Ik kan wel een opname plannen en de opnames in een lijst zien, maar niet afspelen.
Die functionaliteit bestaat ook niet.

• Barre73
Nieuws:

http://glasvezelgids.nl/o...vezelprovider-moet-beter/

Eerst lezen... dan reageren :-)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:16
Goed dat het probleem nu wat hogerop bekend begint te worden maar feitelijk wordt er niets nieuws gezegd. Het komt weer neer op; de glasvezelmarkt is nog jong, ze werken er aan en het wordt allemaal beter. Jammer dat er verder niet meer druk wordt uitgeoefend door bijv. het stellen van een deadline want de zelfregulering van de markt (uhum KPN) heeft het in 3-4 jaar nog niet voor elkaar gekregen.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-12 13:45
Ik ben vorige week ook nog terug gebeld door Consuwijzer (terwijl ik een klacht bij een link van ACM had ingediend). Ook weer het verhaal van "we weten dat dit probleem speelt maar we willen de markt eerst kans geven het zelf te regelen", bla bla :')

Wel werd me het advies gegeven om vooral zo veel mogelijk mensen een klacht in te laten dienen .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:51
Goede zaak!
Wel treurig natuurlijk dat er voor een overstapservice kamervragen moeten worden gesteld en dat de minister zich hier tegenaan moet bemoeien.
De glasvezelaanbieders te samen zouden zich hiervoor dood moeten schamen dat ze onderling niet eerder in staan zijn geweest dit als volwassen organisaties op te lossen.

Wel goed dat je nu per 1 januari gebruik kunt gaan maken van een overstapservice.
De nieuwe provider wordt dan verantwoordelijkheid gemaakt voor een goede en snelle overstap, daarmee wordt de consument ontlast wat ook precies de bedoeling is van dit soort afspraken.
Die paar maanden wil ik nog wel wachten.

• f4stf0rw4rd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-12 20:42
Je kunt nu ook al gebruik maken van de overstapservice (tenminste van kabel naar glasvezel). vorige week VF glasvezel aangevraagd en zij regelen het opzeggen van mijn abonnementen bij UPC en nummerbehoud. Alleen TV kan nog niet opgezegd worden, moet je zelf doen. Vanaf 1-1-14 kan het dus ook voor tv en kunnen complete triple-play pakketten door je nieuwe provider omgezet worden.

hier stond ooit een hoop info over wat eens een vet cool wrede configuratie was....

• HoppyF
f4stf0rw4rd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 15:21:
Je kunt nu ook al gebruik maken van de overstapservice (tenminste van kabel naar glasvezel). vorige week VF glasvezel aangevraagd en zij regelen het opzeggen van mijn abonnementen bij UPC en nummerbehoud. Alleen TV kan nog niet opgezegd worden, moet je zelf doen. Vanaf 1-1-14 kan het dus ook voor tv en kunnen complete triple-play pakketten door je nieuwe provider omgezet worden.
Het zelf opzeggen van een onderdeel van je pakket (zoals TV) is niet het probleem.
Het goed kunnen overstappen zonder dat je lang zonder TV/internet/telefoon zit is het probleem, vandaar dat een goede overstapservice waarbij de nieuwe aanbieder (hier Vodafone) de verantwoordelijkheid neemt, is belangrijk.
Niets is vervelender dan in een soort niemandsland te belanden waar niemand zich verantwoordelijk voelt maar je wel (uren/dagen/weken) zonder één van de drie services zit.

De ADSL-ADSL, kabel-glas, glas-kabel e.d. liepen al aardig goed. Glas-glas echter nog niet op een enkele uitzondering na.

[ Voor 5% gewijzigd door HoppyF op 21-10-2013 16:02 ]

• eymey
En toch (heb ik ook in commentaar onder dat artikel gezet) staat er iets in wat me niet bevalt:

Er staat, als ik het goed en compleet lees, correct me if I'm wrong, in dat de downtime nu ongeveer 24 uur is en dat dát beter moet.

En dan denk ik: "ja hallo. Er zijn legio scenario's waarin de downtime nog steeds meerdere weken is en die zijn dus blijkbaar nog niet in zicht om te worden aangepakt".

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Barre73
@ Eymey, einde is in zicht....

• HoppyF
eymey schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:23:
En toch (heb ik ook in commentaar onder dat artikel gezet) staat er iets in wat me niet bevalt:

Er staat, als ik het goed en compleet lees, correct me if I'm wrong, in dat de downtime nu ongeveer 24 uur is en dat dát beter moet.

En dan denk ik: "ja hallo. Er zijn legio scenario's waarin de downtime nog steeds meerdere weken is en die zijn dus blijkbaar nog niet in zicht om te worden aangepakt".
Was het maar 24 uur!
Er staat echter: De dienstonderbreking is in de meeste gevallen wel significant verminderd, van enkele weken naar minder dan 24 uur, maar dat moet nog beter.
Het woordje "meeste" betekent niet in alle gevallen!

Maar goed, er is dus nog hoop dat het allemaal wel goed komt.
Ik lees nu in ieder geval dat er concrete maatregelen genomen zijn en de overstaptijd wordt bekort tot minder dan een dag.
Helemaal naadloos zou perfect zijn maar dat is wellicht iets te hoog gegrepen.

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Omdat glasvezel relatief jong is, bevindt het overstappen bij glasvezel zich volgens de minister nog in een pril stadium.

Dat lijkt mij feitelijk onjuist. Ten eerste is glasvezel helemaal niet zo 'pril' meer en juist in de oude gebieden is een overstap zonder lange downtime WEL mogelijk.
De problemen met overstappen begonnen pas toen glasvezel voornamelijk een KPN WMP+ feestje werd. Daar komt nog bij dat een overstap naar KPN zelf wel snel kan, maar tussen KPN resellers onderling niet. Dat heeft dus niets met prilheid te maken maar eerder met beleid. KPN heeft er duidelijk geen baat bij als klanten gaan reseller-hoppen. Helemaal niet als die resellers elkaar met bijna hetzelfde product beconcureren.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• Barre73
Daar heeft KPN echter niks over te zeggen of te vinden. KPN Wholesale is aan strenge eisen gebonden betreffende onpartijdigheid. En daar houden ze zich ook aan als je zelfs ziet hoe krampachtig dat intern gaat bij KPN glasvezel versus KPN Wholesale.
Daarnaast maak je nu een feitelijke denkfout want overstappen op het WMP platform gaat wel goed en daar zitten ook minstens twee providers bij die in het geheel niet van KPN zijn, namelijk Tweak en Trined. Van KPN naar Tweak of Trined, of andersom etc... gaat op een normale manier met een halve dag down, hooguit. Maar dat is 1 vezel. Het probleem heeft altijd in de tweede vezel gezeten. Dat zijn ook twee orderstraten dus..

Maar zoals ik hierboven al tegen Eymey zei...: Het einde is in zicht.

• eymey
ambilight schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:15:
[...]

Omdat glasvezel relatief jong is, bevindt het overstappen bij glasvezel zich volgens de minister nog in een pril stadium.

Dat lijkt mij feitelijk onjuist. Ten eerste is glasvezel helemaal niet zo 'pril' meer en juist in de oude gebieden is een overstap zonder lange downtime WEL mogelijk.
De problemen met overstappen begonnen pas toen glasvezel voornamelijk een KPN WMP+ feestje werd. Daar komt nog bij dat een overstap naar KPN zelf wel snel kan, maar tussen KPN resellers onderling niet. Dat heeft dus niets met prilheid te maken maar eerder met beleid. KPN heeft er duidelijk geen baat bij als klanten gaan reseller-hoppen. Helemaal niet als die resellers elkaar met bijna hetzelfde product beconcureren.
Wat Barre73 zegt.

Overigens, dat statement van "de problemen met overstappen begonnen pas toen glasvezel voornamelijk een KPN WMP+ feestje werd" lees ik ook in min of meer dezelfde bewoordingen in de reacties op het TotaalTV artikel.

Ik wilde er nog op reageren maar hun site blijft weer eens categorisch zeggen dat ik dingen niet correct heb ingevuld :r

In iedergeval: het is een statement waar helemaal niets van waar is en wat nu wel weer als waarheid op TotaalTV verkondigd wordt. Waar vervolgens iedereen in mee gaat "om het anti-KPN gevoel even lekker o pte stoken".

Terwijl er, zoals Barre73 ook al zegt, dus helemaal geen "KPN WMP+ feestje" is. Er zijn meerdere Wholesale leverstraten waarop overstappen gewoon al prima en soepel werkt. Alleen WMP+ is nog een probleem.

En "voor het een KPN feestje" werd was er voornamelijk WGDO in een aantal kleine vraagbundelingsplaatsjes en Portaal woningen. En toen was er uberhaupt nog nauwelijks sprake van meerdere providers, laat staan dat je kan zeggen dat overstappen toen wel prima zou zijn geweest. Pas toen Tweak (blauw) en Solcon ook actief werden op WGDO kwam ook overstappen aan het licht. En dat heeft toen ook tijd nodig gehad om te regelen.

Er is een heleboel verkeerd en jammer aan de grote invloed die KPN heeft op het glasvezelgebeuren van Reggefiber en je kan het oneens zijn met de manier waarop ze IPTV en dergelijke aanbieden.

Maar ik word soms wel moe van de enorme klok en klepel verhalen die mensen op TotaalTV en andere sites neer plempen, als waarheid verkondigen maar waar slechts weinig van klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 22-10-2013 16:07 ]

Verwijderd

Feit is m.i. toch wel dat je nu in de 'oude' (WGDO) gebieden makkelijk over kan stappen (dwz zonder veel downtime), dus de opvatting dat het in de oude (pre-WMP+) gebieden beter geregeld is lijkt mij wel enigszins te verdedigen. En daarmee de opvatting dat het in de WMP+ gebieden ('KPN-feestje-gebieden' ;) ) niet goed geregeld is ook...

En
Barre73 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:52:
[...]
Het probleem heeft altijd in de tweede vezel gezeten. Dat zijn ook twee orderstraten dus..
Laat ze die tweede (CATV) vezel lekker laten zitten dan! Wanneer je overstapt naar een ITNS reseller komt daar toch hetzelfde signaal uit (dus kan je eraf blijven), als je overstapt naar een WMP / WBA reseller krijg je een andere NTU zonder CATV dus dan heb je er niks aan.

If it ain't broke, don't fix it...

• ambilight
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:06:
Feit is m.i. toch wel dat je nu in de 'oude' (WGDO) gebieden makkelijk over kan stappen (dwz zonder veel downtime), dus de opvatting dat het in de oude (pre-WMP+) gebieden beter geregeld is lijkt mij wel enigszins te verdedigen. En daarmee de opvatting dat het in de WMP+ gebieden ('KPN-feestje-gebieden' ;) ) niet goed geregeld is ook...
Amen.

• Barre73
Laat ze die tweede (CATV) vezel lekker laten zitten dan! Wanneer je overstapt naar een ITNS reseller komt daar toch hetzelfde signaal uit (dus kan je eraf blijven), als je overstapt naar een WMP / WBA reseller krijg je een andere NTU zonder CATV dus dan heb je er niks aan.

If it ain't broke, don't fix it...
Dus.... if you don't know what you're saying... be silent.

Verwijderd

Tja ... of doe niet zo geheimzinnig over wat er werkelijk aan de hand is ;)

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:32:
Tja ... of doe niet zo geheimzinnig over wat er werkelijk aan de hand is ;)
Omdat ook de diensten voor de tweede vezel gemanaged moeten worden. Het is geen stopcontact achtige dienst maar een managed service die men provisioned voor een specifieke isp.

Verwijderd

OK, dat is iig een antwoord dat ik begrijp...
Ik vind het wel verrassend, omdat er in de CATV dienst geen provider-afhankelijke verschillen zijn (geen pluspakketten etc). Het moeten managen van een aan/uit dienst met één standaard-inhoud lijkt mij onnodige ballast wanneer de apparatuur bij de klant (wel/geen CATV module) hetzelfde resultaat geeft (wel module = wel dienst, geen module = geen dienst).

• eymey
Niks te amen. Jullie weigeren gewoon (selectief?) het punt te zien waar het hier om draait:

Waar het om draait is dat er half gedaan wordt alsof, sinds alleen nog KPN opereert op de nieuwere netwerken, het overstappen een zooitje is en bewust gesaboteerd omdat dat KPN wel goed uit zou komen.

En dat is dus gewoon grote bullshit:

1) Van KPN naar WMP+ (Vodafone, Fype, etc.) of van KPN naar WMP/WIA ( Tweak Groen ) is gewoon soepel. Beiden scenario's waarin je bij KPN weg zou willen

2) van WMP/WIA naar WMP/WIA gaat ook gewoon soepel

3) Alleen tussen ITNS resellers werkt het dus nog moeizaam.

4) WGDO is tegenwoordig ook helemaal in handen van KPN, wel nog onder eigen leverstraat infrastructuur (als ik het goed heb). Dat WGDO naar WGDO gewoon soepel kan en dat KPN dat nog steeds niet 'gesaboteerd' heeft lijkt me genoeg.

Er wordt om de haverklap gewoon bewust een sfeer gecreëerd waarin wordt gedaan alsof KPN de boeman is die alles verpest, overstappen en dus weg gaan bij KPN ontmoedigt, etc. En dat vind ik gewoon onterecht en compleet naast de waarheid.

Er zijn ook nog genoeg dingen om terecht over te klagen omtrent KPN (en waar ik zelf ook geregeld aan mee doe) maar dat bewust en fact-free creëren van een compleet nuance-loze anti-stemming is wel zo ontzettend goedkoop.

Verwijderd

Lees dan zelf ook even goed en probeer het vooroordeel dat IcyK wel wat te zeuren zal hebben even opzij te zetten.
IcyK:
Feit is m.i. toch wel dat je nu in de 'oude' (WGDO) gebieden makkelijk over kan stappen (dwz zonder veel downtime), dus de opvatting dat het in de oude (pre-WMP+) gebieden beter geregeld is lijkt mij wel enigszins te verdedigen.
Waar suggereer ik dat KPN iets saboteert?
.
IcyK:
En daarmee de opvatting dat het in de WMP+ gebieden ('KPN-feestje-gebieden' ;) ) niet goed geregeld is ook...
Waar suggereer ik dat KPN iets saboteert?
.
.
eymey:
Er wordt om de haverklap gewoon bewust een sfeer gecreëerd waarin wordt gedaan alsof KPN de boeman is die alles verpest, overstappen en dus weg gaan bij KPN ontmoedigt, etc.
WAAR dan?

• eymey
@IcyK: Ik doel hierbij niet specifiek op jou of wat jij beweerd zou hebben, maar op zaken die je o.a. op http://www.totaaltv.nl/ni...en-wordt-makkelijker.html ) kan lezen en wat @Ambilight hier zegt.

En jij valt dat (deels, misschien onbedoeld) bij door te stellen dat het in 'oude' (WGDO) gebieden wel degelijk dus beter geregeld is en dat je dus wel degelijk over een "KPN Feestje" zou kunnen spreken waar het niet geregeld is.

En dat laatste is dus gewoon bezijden de waarheid. Dat het toevallig op WGDO eerder in orde is dan bij WMP+ heeft niets te maken met een "KPN Feestje". Sterker nog, tegen de tijd dat WGDO gereed was voor migraties was de overname door KPN waarschijnlijk ook al lang aanstaande.

En @ambilight ziet jouw reactie weer als bijval voor zijn verkeerde aannames door "amen" te zeggen.

Daar reageerde ik op, ookal bedoelde jij het misschien niet zo en bedoelde je jouw reactie misschien meer als een eigen analyse van wat er geschreven werd.

• denan
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:47:
Ik vind het wel verrassend, omdat er in de CATV dienst geen provider-afhankelijke verschillen zijn (geen pluspakketten etc). Het moeten managen van een aan/uit dienst met één standaard-inhoud lijkt mij onnodige ballast wanneer de apparatuur bij de klant (wel/geen CATV module) hetzelfde resultaat geeft (wel module = wel dienst, geen module = geen dienst).
Zie het als ADSL. Een ADSL dienst op het KPN netwerk kun je inkopen bij een van de ISP's die gebruik maken van de wholesale diensten van KPN. Neem je een ADSL dienst af bij concepts en wil je migreren naar xs4all -> Dan zul je de diensten uit de ene administratie moeten halen, verwijderen van de lijn, opnieuw provisionen en in de nieuwe administratie (xs4all) moeten zetten. Ook KPN (als dienst/lijneigenaar) moet weten dat de lijn niet meer van Concepts is, maar voortaan van XS4all.

Wat jij in essentie zegt is "ADSL is ADSL. Als ik migreer van Concepts naar XS4all is het dezelfde dienst, dus je hoeft niets te doen. Ik stop gewoon met het betalen van de rekening bij Concepts en ik maak voortaan 20 euro naar XS4all over".

en @overstappen discussie: Op WMP+ is een (relatief) naadloze overstap technisch ingeregeld. In de meeste gevallen is het snel gebeurt, in exotische gevallen kan het maximaal een dag duren. Maar dat komt bijna niet voor. Wat echter wel moet gebeuren -> ISP's die gebruik willen maken van zo'n "naadloze" overstap zullen hun processen moeten aanpassen. Zoals bij bijna elke migratie is er namelijk wat handwerk nodig, maar dat is niet veel complexer dan het indienen van een bestelling op het juiste moment.

[ Voor 20% gewijzigd door denan op 23-10-2013 09:43 ]

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:02

servies

Veni Vidi Servici

denan schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:27:
[...]
en @overstappen discussie: Op WMP+ is een (relatief) naadloze overstap technisch ingeregeld. In de meeste gevallen is het snel gebeurt, in exotische gevallen kan het maximaal een dag duren. Maar dat komt bijna niet voor. Wat echter wel moet gebeuren -> ISP's die gebruik willen maken van zo'n "naadloze" overstap zullen hun processen moeten aanpassen. Zoals bij bijna elke migratie is er namelijk wat handwerk nodig, maar dat is niet veel complexer dan het indienen van een bestelling op het juiste moment.
Dus het is nog puur administratief gerotzooi bij de providers wat een fatsoenlijke overstap/verhuizing onmogelijk maakt... Lijkt me tijd voor een flinke ontslagronde in dat geval... slechter kan het niet worden...

• denan
servies schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:42:
Dus het is nog puur administratief gerotzooi bij de providers wat een fatsoenlijke overstap/verhuizing onmogelijk maakt... Lijkt me tijd voor een flinke ontslagronde in dat geval... slechter kan het niet worden...
Nee, dat het nu technisch mogelijk is heeft weer tot gevolg dat ze het nu in de administratie moeten implementeren. Sommige partijen zullen dat snel kunnen, andere iets trager.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:47:
Aan het CATV vezeltje zit binnen KPN ITNS geen verschil idd tussen de diverse providers. Maar dat wil niet zeggen dat men die 'maar lekker af moet blijven'. Administratief enz zitten er wel een hoop processen aan vast, zowel bij de isp's (administratie van abbonementen enz) en bij de operator (welke klant/welke isp). Het is idd niet een schakelbaar iets, het is gewoon een passief iets (1 grote stekkerdoos). CATV=CATV. In- en uitschakelen van de CATV module gebeurt vanuit de provisioning, in de pops is dat geen actief deel.

• eymey
denan schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:27:
[...]

@Denan: Zeg je hierboven dat op WMP+ (door ITNS?) inmiddels een migratie ondersteund kan worden?

En dat de bal nu dus alleen nog bij de providers ligt? Want tot voor kort (bleek ook uit een gesprek van mij met Telfort en Vodafone) lag de bottleneck nog bij ITNS / het operator deel achter ITNS.

Of bedoelde je eigenlijk WMP/WIA :).

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 23-10-2013 11:44 ]

• servies

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:40:
Of bedoelde je eigenlijk WMP/WIA :).
Dat idee had ik ook een beetje...
Maar wat moet er dan administratief allemaal gebeuren dat een simpele verhuizing 5 weken duurt... Moeten alle documenten soms door monniken gekalligrafeerd worden en handmatig ingebonden???

[ Voor 34% gewijzigd door servies op 23-10-2013 12:32 ]

• denan
eymey schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:40:
[...]

@Denan: Zeg je hierboven dat op WMP+ (door ITNS?) inmiddels een migratie ondersteund kan worden?
Correct.

• eymey
Thanks :). Dus er is echt hoop op een overstap naar Vodafone :).

Nu alleen hopen dat Vodafone dit ook snel gaat oppakken. Ik durf te wedden dat als ik ze nu bel, ze nog steeds zoiets hebben van "Ikke niet weet".

• servies

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:39:
Thanks :). Dus er is echt hoop op een overstap naar Vodafone :).

Nu alleen hopen dat Vodafone dit ook snel gaat oppakken. Ik durf te wedden dat als ik ze nu bel, ze nog steeds zoiets hebben van "Ikke niet weet".
Ik denk eerder dat je dat van Lijbrandt te horen gaat krijgen... Ik wacht het nog even af...

• eymey
Nee, als eerste (dwz, als het net zo gaat als bij WGDO en WMP/WIA) moet de nieuwe provider dit in gang zetten en er dus ook van op de hoogte zijn dat die procedure er nu is.

• Barre73
Drie maal raden wie er met Vodafone belde toen hij dit (al wat eerder) hoorde :-)

Hele vriendelijke KS dame, ook nog even gecheckt met haar supervisor maar helaas... was hen nog niet bekend.
We wachten nog even af...

• eymey
:D ;)

Ik hoop wel dat je die supervisor ervan hebt weten te doordringen hier achteraan te gaan :P

• Barre73
Nee hoor... daar zijn andere wegen voor ;-)

Maar zoals Denan terecht opmerkte: De operator heeft het dan nu mogelijk gemaakt, dan moeten de providers (of Vodafone dan in dit geval) het ook mogelijk gaan maken. Het is een andere manier van orderen en als hun software dat nog niet kan, dan zal dat eerst geregeld moeten worden.
En de vraag is natuurlijk of Vodafone het wil om de kans te lopen ineens een heleboel extra orders te ontvangen. Je moet het ook maar aankunnen...

[ Voor 83% gewijzigd door Barre73 op 23-10-2013 21:47 ]

• eymey
Of course, dat snap ik :).

Maar goed, gelukkig is er nu toch eindelijk ook wat extra aandacht vanuit de overheid :)

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 12:12
Zo, via een truukje de ThuisTV app werkend gekregen op een 10.1 inch tablet. Gebruikers op het Vodafone Forum zijn creatief geworden.

Verwijderd

Gisteren heb ik 2 heren op de stoep gekregen welke mij vertelde dat er via vodafone home glasvezel 500/500 mbit geleverd kan worden,

sinds ik al een tijdje wacht op meer internet snelheid heb ik hun verhaal aangehoord en hun konden mij niet vertellen of het mogelijk was om een statisch ip adres te krijgen vanuit vodafone.

heeft iemand hier ervaring mee?

• eymey
Nope. Vodafone werkt niet met statische IP adressen.

Wel is het zo dat je IP adres heel erg lang hetzelfde kan blijven als je niet van router wisselt of wanneer je, bij een wisseling van router, het oude MAC-adres cloned.

Het IP-adres kan wel veranderen als er bv. een herindeling van de subnetten wordt gedaan door ITNS.

• Barre73
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:50:
Gisteren heb ik 2 heren op de stoep gekregen welke mij vertelde dat er via vodafone home glasvezel 500/500 mbit geleverd kan worden,

sinds ik al een tijdje wacht op meer internet snelheid heb ik hun verhaal aangehoord en hun konden mij niet vertellen of het mogelijk was om een statisch ip adres te krijgen vanuit vodafone.

heeft iemand hier ervaring mee?
Niet om de Vodafone verkopers direct af te vallen maar ik zou dat wel even controleren... Niet alle gelasvezelgebieden hebben 500 mbit beschikbaar en in het verleden hebben verkopers wel eens iets meer mogelijkheden geschetst dan de werkelijkheid toestond... (netjes gezegd toch?)
Beste manier om het te checken is een PC check te doen via KPN Glasvezel op http://www.kpn.com/glasvezel/glasvezel-pakketten.htm

En dan de PC check te doen voor pakket "Premium"

Als die niet aangeeft dat er max 100 Mbit leverbaar is en ja kan gewoon verder met bestellen van dat Premium pakket, dan hadden de Vodafone verkopers gelijk.

Verwijderd

ik zag net inderdaad op de mail staan dat er een 100 mbit pakket is aangevraagd... terwijl ik duidelijk 500mbit heb gevraagd (enige beweegreden dat ik over zou willen stappen).

vandaag vodafone gebeld deze geven echter wel aan dat 500mbit mogelijk is

"KPN Glasvezel Premium is niet leverbaar op jouw adres, wel Glasvezel Standaard. Hieronder bieden we je het beste alternatief"

• Barre73
Welke gebied / postcode cijfers als ik vragen mag? DE KPN PC check is meestal erg correct namelijk.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:37
Ik zit ook al de check te doen, i.v.m. een gekocht woning. Maar hier is het ook niet beschikbaar. Terwijl Meppel al heel lang, jaar of 3 glasvezel beschikbaar heeft (weet niet of dat er mee heeft te maken).

Verwijderd

1335TT

• Barre73
Dan kan ik toch echt met 99,9% zekerheid melden dat Vodafone het helaas fout heeft en dat daar niet meer dan 100 Mbit leverbaar is. En ik ken het glasnetwerk van Almere heel goed....

• Barre73
Binnetie schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:22:
Ik zit ook al de check te doen, i.v.m. een gekocht woning. Maar hier is het ook niet beschikbaar. Terwijl Meppel al heel lang, jaar of 3 glasvezel beschikbaar heeft (weet niet of dat er mee heeft te maken).
Ik weet niet precies wat je checkt maar juist het feit dat Meppel al lang geleden verglaasd is, is de de reden dat er geen 500 Mbit beschikbaar is.

De enige echte grote operator op de Reggefiber netwerken is KPN Wholesale en tot een jaartje geleden plaatsen zij in de PoP's van Reggefiber nog alleen apparatuur die max 100 Mbit per klant kon doorvoeren. Dat geldt dus zeker voor Meppel, maar ook voor bijvoorbeeld Almere (zie de andere vraag). Sinds een jaar geleden rusten ze nu (bijna) elke nieuwe PoP uit met gigabit apparatuur zodat de max verbinding naar je woning 1000 Mbit is. Er worden alleen geen abonnementen van meer dan 500 aangeboden maar goed....

• eymey
Tsja, en aangezien in Almere de utilization van glasvezelverbindingen op dit moment slechts rond de 23% is, verwacht 'men' vanuit KPN helaas ook geen investeringen binnen afzienbare termijn om hier gigabit uit te gaan rollen.

Met 'men' bedoel ik hier 1 van de mensen van "Team Almere" van Reggefiber, die op 5 oktober j.l. "Open PoP" hielden in Muziekwijk.

Maar ja, ik heb hem toen ook wel mijn mening verteld, namelijk dat het in de huidige situatie gewoon een "kip en ei" probleem is geworden.

De huidige stand van zaken is dat, in Almere en alle andere gebieden van meer dan een jaartje oud:

* Je geen abonnementen van meer dan 100 mbit af kan nemen
* Door die beperking ook je IPTV nog van je eventuele 100 mbit af gaat
* De kwaliteit van TV dankzij KPN als inferieur wordt ervaren aan de lokale kabelaar.

Tsja, Reggefiber kan dan zo vaak een 'charme offensief' voeren als ze willen, maar op dit moment wordt in steeds minder vraagbundelingsgebieden de 30% gehaald en in plaatsen als Almere ligt het gebruik ook al onder dat streefpercentage.

Wanneer gaat KPN zich dit realiseren? Je kan wel zeggen "er is nieteens 30% utilization, dus verdere investeringen zijn onverantwoord". Maar dat houdt in dat je er zeker van kan zijn dat het ook nooit meer 30% of meer gaat worden.

Los van de vraag of al dat 'gezeur' over KPN-streams nou terecht of onterecht is, ook op het gebied van internet is alleen de hogere uploadsnelheid nog maar een Unique Selling Point. Maar als dat het enige USP moet blijven, dan vrees ik dat zelfs 23% nog te hoog is......

En wederom gaan bij Ziggo en UPC de kurken van de champagneflessen......

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 24-10-2013 23:25 ]

• servies

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:02:
...

Wanneer gaat KPN zich dit realiseren? Je kan wel zeggen "er is nieteens 30% utilization, dus verdere investeringen zijn onverantwoord". Maar dat houdt in dat je er zeker van kan zijn dat het ook nooit meer 30% of meer gaat worden.

Los van de vraag of al dat 'gezeur' over KPN-streams nou terecht of onterecht is, ook op het gebied van internet is alleen de hogere uploadsnelheid nog maar een Unique Selling Point. Maar als dat het enige USP moet blijven, dan vrees ik dat zelfs 23% nog te hoog is......

En wederom gaan bij Ziggo en UPC de kurken van de champagneflessen......
Tja... als het ergens aan ontbreekt bij KPN dan is het een lange termijn visie... of überhaupt visie....

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ga thuis eens overleggen of we niet terug moeten gaan naar UPC. Dat zou 25 euro per maand schelen, een hogere download verbinding geven en meer TV opties geven. Enige nadeel is de veel lagere upload.

Vodafone heeft hier flink teleurgesteld met hun achterlijke houding mbt tarieven. Ze weten dat je niet makkelijk overstapt op glasvezel dus ze laten je vrolijk 25% meer betalen dan alle nieuwe klanten. Niks aan te doen, als u wat anders wilt stapt u maar over naar UPC. Nou, dan doen we dat toch?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

servies schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:35:
[...]

Tja... als het ergens aan ontbreekt bij KPN dan is het een lange termijn visie... of überhaupt visie....
Ik denk dat we ons daar vergissen.
Alleen is 'onze' visie niet die van KPN... :X Wij (= de technisch onderlegde consument) zien het heel anders dan financiële grootgraaiers. :X

Wel jammer dat Vodafone's eigen plannetjes om zelf operator te worden in glasvezelland nog steeds niet concreet zijn.

BTW: het is niet alleen de hogere (symmetrische verbinding) uploadsnelheid die FttH biedt, maar ook een veel lagere PING en Latency gecombineerd met de stabiliteit van de verbinding (zeker als ik Xs4all vergelijk met UPC). Daarnaast is, vooral bij UPC, de internet peering c.q. aantal hops tussen de eindklant en een plek ergens in het interpret nogal eens twijfelachtig. ;)
Nog een punt van verschil: VoIP/SIP mogelijkheden die b.v. Xs4all wel biedt en UPC niet.

Alleen lijkt het wel alsof het TV product het enige punt is waarnaar veel mensen kijken. Terwijl in onze situatie dit slechts één van de drie diensten is. Waarbij de andere twee zeker ook belangrijk zijn. Zeer zeker de stabiele en symmetrische interpretpijp.

[ Voor 42% gewijzigd door ehtweak op 25-10-2013 09:24 ]

Mooie Plaatjes   

• eymey
Mja, ik heb laatst wel vernomen van iemand, die o.a. ook werkzaamheden voor UPC uitvoert, dat het coax netwerk bij jou in Lelystad behoorlijk 'rot' is (soms zelfs letterlijk). Dan kan ik me voorstellen dat de internetverbindingen en stabiliteit van dvb-c al vrij snel een drama worden.

Maar over het algemeen is bij UPC de latency tegenwoordig nieteens zo heel beroerd meer. Wel nog steeds 2x zo hoog als op glas, maar nog steeds vrij laag.

Zelf geloof ik ook nog steeds in de toekomst van glas op de langere termijn, maar op de kortere termijn helpt dat niets. Mensen in vraagbundelingsgebieden kijken NU naar wat het hen voor voordeel zal opleveren en dan is het gewoon nihil. Qua downloadsnelheid overtroeven de kabelaars tegenwoordig de glas aanbieders in alle oudere gebieden. En die downloadsnelheid wordt ook steeds beter gewaarborgd, vooral in Ziggo gebied (ok, daar klaagt men weer over karig HD aanbod :P ).

Oftewel, voor de gewone consument biedt glas gewoon geen meerwaarde.

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:11
Al die nieuwe gebieden (afgelopen 1.5 jaar) is toch de mogelijkheid voor vlotter interpret dan 100Mbit ? Als de providers gewoon nieuwe pakketten maken die in de lijn zijn met UPC en Ziggo alleen de snelheid verdrievoudigd aanbieden kan dat nu gelijk een meerwaarde voor de klant zijn.

Doe 200, 400 en 800. Niemand die het nodig heeft maar glasproviders kunnen dat nu aanbieden in die nieuwe gebieden en de concurrentie op dat vlak dan wegvagen. Maak het nog extremer door te zeggen dat eind volgend jaar de snelheden verder omhoog gaan naar 250, 500 en 1000.
vervolgens sta je 10-0 voor op de kabel betreffende internet snelheden.

Telefonie tarieven vergelijkbaar maken met de optie tot afkoop voor de enthousiastelingen.

Het enige puntje van kritiek blijft dan de TV (al denk ik dat persoonlijk dat ook nog meevalt, veel mensen die van analoog, Digitenne, of UPC/Ziggo standaard SD komen vinden het beeld van KPN zelf aanbied gewoon prima. Laat staan de signalen van GHM/ITNS).

• Barre73
Tsurany schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:44:
Ik ga thuis eens overleggen of we niet terug moeten gaan naar UPC. Dat zou 25 euro per maand schelen, een hogere download verbinding geven en meer TV opties geven. Enige nadeel is de veel lagere upload.

Vodafone heeft hier flink teleurgesteld met hun achterlijke houding mbt tarieven. Ze weten dat je niet makkelijk overstapt op glasvezel dus ze laten je vrolijk 25% meer betalen dan alle nieuwe klanten. Niks aan te doen, als u wat anders wilt stapt u maar over naar UPC. Nou, dan doen we dat toch?
Het overstappen is inmiddels technisch mogelijk gemaakt bij de leverende operator en binnen nu en een paar maanden verwacht ik dat de providers ook hun proces hebben aangepast om het mogelijk te maken.

• Barre73
Axelfoley007 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:29:
Al die nieuwe gebieden (afgelopen 1.5 jaar) is toch de mogelijkheid voor vlotter interpret dan 100Mbit ? Als de providers gewoon nieuwe pakketten maken die in de lijn zijn met UPC en Ziggo alleen de snelheid verdrievoudigd aanbieden kan dat nu gelijk een meerwaarde voor de klant zijn.

Doe 200, 400 en 800. Niemand die het nodig heeft maar glasproviders kunnen dat nu aanbieden in die nieuwe gebieden en de concurrentie op dat vlak dan wegvagen. Maak het nog extremer door te zeggen dat eind volgend jaar de snelheden verder omhoog gaan naar 250, 500 en 1000.
vervolgens sta je 10-0 voor op de kabel betreffende internet snelheden.

Telefonie tarieven vergelijkbaar maken met de optie tot afkoop voor de enthousiastelingen.

Het enige puntje van kritiek blijft dan de TV (al denk ik dat persoonlijk dat ook nog meevalt, veel mensen die van analoog, Digitenne, of UPC/Ziggo standaard SD komen vinden het beeld van KPN zelf aanbied gewoon prima. Laat staan de signalen van GHM/ITNS).
Providers hebben geen mogelijkheid om afwijkende snelheden te leveren. Dat wordt bepaald door de operator. Dus wederom -> KPN Wholesale of KPN ITNS. De stap die ze nu hebben gemaakt om 50-100 of 500 te kunnen verkopen is wel een hele grote. Ben het met je eens dat daar meer tussen zou moeten zitten.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Barre73 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:43:
[...]

Providers hebben geen mogelijkheid om afwijkende snelheden te leveren. Dat wordt bepaald door de operator.
Dus wordt het hoognodig tijd dat er een alternatieve operator (bij)komt! :Y

Vodafone; WAKKER WORDEN!

Alternatieve producten met een concurrende prijsstelling. Waardoor de hegemonie van KPN doorbroken zou worden. Uiteindelijk zouden we daar allemaal van profiteren. oOo

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 25-10-2013 10:51 ]

Mooie Plaatjes   

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik had Vodafone een mailtje gestuurd over een missende creditering (die ik zou krijgen omdat ik 3 maanden storing op IPTV heb gehad) op mijn factuur.

Nu kreeg ik het volgende antwoord terug:
Beste meneer / mevrouw,

Hartelijk bedankt voor jouw e-mail waarin je aangeeft dat op de factuur de kosten voor Video on Demand onterecht berekend zijn.

Naar aanleiding van de dienst onderbrekingen had Vodafone besloten om uit coulance 2 maanden gratis HBO aan het abonnement toe te voegen ook had je recht op 3 gratis films in de maand september.
Helaas zijn de kosten voor de drie films van Video on Demand onterecht op de factuur berekend. Vandaag zal je namens Vodafone Thuis een 2de factuur ontvangen, op deze factuur zullen de kosten voor maximaal 3 films gecrediteerd worden. Vodafone zal alleen de 2de factuur incasseren eind oktober begin november.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Iets heel anders dus, zit daar iemand op de automatische piloot mail templates aan te klikken ipv de mails te lezen :+ Voor mij niet belangrijk omdat ik toch geen HBO films heb gehuurd in deze periode. Noem me negatief maar ik had al een voorgevoel dat dit mis zou gaan bij Vodafone.

Reden dat ik dit post is voor mensen die wel een factuur hebben gekregen met HBO kosten erop. Volgens dit mailtje komt dat allemaal goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door laurens0619 op 25-10-2013 11:12 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 20:41
Hoezo niet. Wisper welke overgenomen is door vodafone biedt wel andere snelheden aan
[...]

Providers hebben geen mogelijkheid om afwijkende snelheden te leveren. Dat wordt bepaald door de operator. Dus wederom -> KPN Wholesale of KPN ITNS. De stap die ze nu hebben gemaakt om 50-100 of 500 te kunnen verkopen is wel een hele grote. Ben het met je eens dat daar meer tussen zou moeten zitten.

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-11 20:41
KPN bied korting van 16,50 euro voor glasvezel. Dat betekend 71,50 voor 500mbit/alles in een. Overweeg om mij wel in te gaan schrijven in Noordwijk. Als de 30% niet word gehaald dan hebben wij pech en blijft alles bij ziggo. Opmerkingen over KPN met betrekking tot een gebrek aan visie ben ik wel mee eens.

• denan
laurens0619 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:11:
Iets heel anders dus, zit daar iemand op de automatische piloot mail templates aan te klikken ipv de mails te lezen :+ Voor mij niet belangrijk omdat ik toch geen HBO films heb gehuurd in deze periode. Noem me negatief maar ik had al een voorgevoel dat dit mis zou gaan bij Vodafone.

Reden dat ik dit post is voor mensen die wel een factuur hebben gekregen met HBO kosten erop. Volgens dit mailtje komt dat allemaal goed :)
HBO was gratis, het gaat hier om kosten van gehuurde videofilms in de videotheek.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:05
denan schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:33:
[...]

HBO was gratis, het gaat hier om kosten van gehuurde videofilms in de videotheek.
Klopt! Zeg ik ergens iets anders dan? :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

[...]

Tweak 30 / 60 Mbit is echt afwijkend volgens mij.

http://www.tweak.nl/consu...onnement.html&prodid=1224

• Axelfoley007
Zie het probleem ook niet zo

De operator zou de volgende profielen kunnen maken als de wil er is:
30, 50, 60, 100, 200, 250, 400, 500, 800, 1000 (of totaal iets anders, maar dat maakt niet uit)

De providers kunnen dan zelf zeggen wat ze hieruit in het portfolio willen hebben.

• ambilight
ehtweak schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:12:
[...]
Alleen lijkt het wel alsof het TV product het enige punt is waarnaar veel mensen kijken. Terwijl in onze situatie dit slechts één van de drie diensten is. Waarbij de andere twee zeker ook belangrijk zijn. Zeer zeker de stabiele en symmetrische interpretpijp.
Voor veel gewone consumenten is TV natuurlijk het meest 'zichtbare' deel van een 3-play pakket. Internet is gewoon data, het enige dat de massa boeit is de snelheid en betrouwbaarheid. Ondertussen is de snelheid bij de kabelaars die van glas ruimschoots voorbij (500Mbit glas kun je immers lang niet overal krijgen) en is ook de betrouwbaarheid over het algemeen (zeker in de nieuwere gebieden) niet zo slecht meer.

Veek mensen kijken ook niet veel verder dan de maandlasten. Dat doen ze met huizen leasen, telefoons leasen, auto's leasen en dus ook met 3-play pakketten. En dan lijkt 50 Euro voor 120Mb en een aardig compleet TV pakket natuurlijk niet zo'n slechte deal. Die symmetrische up/down link van glas gaat de meute echt niet over de streep trekken.

Zat er trouwens niet vanuit KPN wat aan te komen mbt IPTV 3.0? Ik heb iets gehoord over hogere bitrates, dolby streams, etc. In feite zou glasvezel dan dus echt losgekoppeld worden van adsl. De geruchten staan echter haaks op uitlatingen van KPN dat iedereen dik tevreden is met de huidige streams en dat er dus voorlopig geen kwaliteitsverbeteringen worden doorgevoerd. Of was dat verhaal ook incorrect?

• ambilight
[...]
De stap die ze nu hebben gemaakt om 50-100 of 500 te kunnen verkopen is wel een hele grote. Ben het met je eens dat daar meer tussen zou moeten zitten.
Eens! En het zou ook helpen als je dan daadwerkelijk die keuze zou hebben.

Glasoperatoren hebben zichzelf in beetje in de voet geschoten door te beweren dat kabel afgedaan heeft en glas de toekomst is. Dat is het op zich ook wel (denk ik), maar dan moet je niet met 30-50Mb pakketten stunten. UPC snoert ze de mond door doodleuk 120Mb een instappakketje te maken.

• Axelfoley007
En juist in aan die vraagbundelings gebieden kunnen de glasboeren hetzelfde doen.

€50
200/200
standaard telefonie
standaard tv (incl. wat HD) pakket.

Klaar!
Ik snap niet waarom ze dit niet doen en juist wel met die trieste snelheden blijven hangen. Het sterke punt van glasvezel wordt gewoon totaal niet gebruikt.

• HoppyF
ambilight schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:30:
[...]

Eens! En het zou ook helpen als je dan daadwerkelijk die keuze zou hebben.

Glasoperatoren hebben zichzelf in beetje in de voet geschoten door te beweren dat kabel afgedaan heeft en glas de toekomst is. Dat is het op zich ook wel (denk ik), maar dan moet je niet met 30-50Mb pakketten stunten. UPC snoert ze de mond door doodleuk 120Mb een instappakketje te maken.
De kabel is nog steeds een achterhaald medium.
Want...
De download snelheden zijn dan misschien aardig hoog maar de upload blijft daarbij VER achter.
Heel vervelend als de iets naar de Cloud wilt backuppen of uploaden.
Zeg nou niet dat mensen dat niet doen want dat doen ze wel!

De kabel is sterk afhankelijk van de beschikbare bandbreedte. Ze hebben gewoon kanalen nodig en die zijn beperkt ook al probeert men uit alle hoeken en gaten ruimte vrij te maken.
Glas kent al dit soort nadelen niet.

Dat glas 30 en 50 Mbits abonnementen aanbiedt gebeurt gewoon omdat dit prijstechnisch interessant is. Technisch gezien zouden ze ook kunnen beginnen met een instap van 100 Mbits en en max aanbieden van 1Gbits. De vraag is alleen of je hiervoor wilt betalen.

• eymey
@HoppyF: Dat laatste doen Wisper en Glashelder dan weer wel ;). Die stappen zelfs in met 200. Wel is het aanbod van "Multivisie" TV schijnbaar wat karig, maar kwalitatief wel erg goed.

Maar goed, ook ik snap niet waarom men in nieuwe vraagbundelingsgebieden niet gewoon vol gaat inzetten op abbo's beginnend bij 100, 200, etc. Met evt nog 50 als 'budget' optie zoals UPC ook heeft.

Zal allemaal ook wel weer met capaciteit op de KPN uplinks en hun core netwerk te maken hebben. Maar men zal toch echt moeten gana bewegen.

De kabelaars hebben adequaat op de 'dreiging' van glas gereageerd (toen in 2005 de eerste glasnetwerken van de grond kwamen was 100 mbit nog wel degelijk baanbrekend, en voor de kabelaars pas bereikbaar toen ze op Docsis 3.0 over gingen). Nu is KPN weer aan de beurt.

Maar goed, ik lees her en der (bv. bij Telecompaper) nog steeds dat providers als Tele2 en Vodafone grote ambities hebben op dit vak.

En ook gezien alle wilde overname plannen die er her en der nog steeds in de lucht zweven ( Vodafone versus Liberty Global, Liberty Global versus Ziggo, etc. ) geloof ik ook zeker dat we daar in 2014/2015 nog wel wat van gaan zien. Mits de economie weer een beetje aantrekt.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 25-10-2013 15:37 ]

• ambilight
HoppyF schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:00:
[...]
De kabel is nog steeds een achterhaald medium.
Dat glas een superieur medium is, is voor ons techneuten natuurlijk wel duidelijk. Maar Henk en Ingrid zal die hogere uploadsnelheid voorlopig een worst wezen. Ik heb de afgelopen tijd diverse mensen geprobeerd zo eerlijk mogelijk te adviseren over glas vs kabel. En daarbij stiekum toch geprobeerd om genoemde voordelen van glas te promoten (shame on me! >:) ). Interesseert echter geen hond! Sinds UPC hier DVB-C ongecodeerd begon door te geven en nu voor 50 Euro 120Mb internet aanbiedt, lijkt de belangstelling voor glas een behoorlijke deuk te hebben opgelopen. In minder dan een jaar tijd na introductie lijkt het meest tastbare voordeel (let wel: voor de gemiddelde consument) van glas tov van kabel bij mij in de woonplaats toch wel een beetje verdwenen.
Dat glas 30 en 50 Mbits abonnementen aanbiedt gebeurt gewoon omdat dit prijstechnisch interessant is. Technisch gezien zouden ze ook kunnen beginnen met een instap van 100 Mbits en en max aanbieden van 1Gbits. De vraag is alleen of je hiervoor wilt betalen.
Waarom zou men er meer voor willen betalen? UPC biedt toch al 120Mb voor ongeveer dezelfde prijs?
Ik denk dat de vraag hoe glasvezelproviders (en dus ook de infra/dienstenleveranciers) een hogere snelheid zonder hogere kosten denken aan te gaan bieden veel relevanter is. Ik kan mij niet helemaal aan de indruk onttrekken dat het besluit om van een max 100Mbit infrastructuur uit te gaan omdat dat voor de meute goed genoeg is een beetje in de category valt van 640kB aan RAM is genoeg voor iedereen.
Ik heb overigens geen zicht op in hoeveel gebieden >100MBit leverbaar is. Hier is het netwerk net 1 jaar oud en kan het op mijn adres sowieso niet.

Hoe dan ook, we leven in interessante tijden. De komst van glas heeft de boel iig wel lekker opgeschud. En daar ben ik dus wel blij mee. :)

• eymey
Idd. En zelfs al zou er geen verdere uitrol meer plaats vinden, inmiddels ligt er al in zo veel plaatsen glas dat UPC en Ziggo de concurrentie in die plaatsen altijd zal moeten blijven vrezen.

Wat KPN vandaag niet doet kunnen zij (of een ander) morgen ineens wel doen.

Het grote voordeel van glas blijft nog steeds de openheid. Wie vandaag de dag alleen tussen ADSL en kabel kan kiezen, die zal voor sneller internet alleen bij de kabelaar terecht kunnen. Nu en in de toekomst.

Wie vandaag de dag op glas alleen voor KPN of een KPN reseller kan kiezen, kan mogelijk volgende week of volgend jaar ineens interessante partijen erbij zien komen.

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:36:
En ook gezien alle wilde overname plannen die er her en der nog steeds in de lucht zweven ( Vodafone versus Liberty Global, Liberty Global versus Ziggo, etc. ) geloof ik ook zeker dat we daar in 2014/2015 nog wel wat van gaan zien. Mits de economie weer een beetje aantrekt.
Dat denk ik ook. Een snel glasvezel netwerk kan volgens mij ook bijdragen aan de economie. Wat mij betreft zie ik liever dat onze samenleving eens wat meer energie stopt in technisch hoogstaande producten en bedrijven, dan te blijven drijven op de kurk van steeds maar duurdere huizen en hoge schulden. Dat is alleen maar schijnwelvaart en totaal niet productief. Maar goed, da's een hele andere discussie die hier niet thuishoort.

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:05:
Idd. En zelfs al zou er geen verdere uitrol meer plaats vinden, inmiddels ligt er al in zo veel plaatsen glas dat UPC en Ziggo de concurrentie in die plaatsen altijd zal moeten blijven vrezen.

Wat KPN vandaag niet doet kunnen zij (of een ander) morgen ineens wel doen.

Het grote voordeel van glas blijft nog steeds de openheid. Wie vandaag de dag alleen tussen ADSL en kabel kan kiezen, die zal voor sneller internet alleen bij de kabelaar terecht kunnen. Nu en in de toekomst.

Wie vandaag de dag op glas alleen voor KPN of een KPN reseller kan kiezen, kan mogelijk volgende week of volgend jaar ineens interessante partijen erbij zien komen.
Eens, maar we moeten ons wel realiseren dat die openheid op papier wel bestaat maar dat het in de praktijk vrij veel kapitaal vereist om concurrent naast KPN te worden. Volgens mij zijn er in NL niet zo veel partijen die het geld en de manpower hebben om dat te doen. En voor buitenlandse investeerders is de markt misschien weer te klein?

Weet jij trouwens iets meer over de plannen van KPN voor IPTV 3.0? Ik kan er nog niet veel over vinden maar er schijnt wat te borrelen: http://forum.kpn.com/t5/T...V-3-0-bij-KPN/td-p/141099

• HoppyF
@ambilight, het is en blijft lastig om mensen te overtuigen om op glas over te gaan.
Het is al vaak gezegd maar de mensen die nu op de kabel zitten en een behoorlijk hoge downloadsnelheid krijgen hebben dit louter en alleen te danken aan de opkomst van glas.
Zonder glas hadden de kabelaars niets gedaan.
Glasaanbieders moeten eens leren een goede marketing campagne te houden. Ze hebben alles in huis om de kabelaas van de markt te vagen maar doen er niets mee.
Als ik KPN, Vodafone of andere aanbieder zou zijn wist ik het wel, ik zou ze echt onderuit halen.

De relatief lage snelheden 30/50 op glas zijn bedacht om een concurrent product in de markt te zetten tov de kabelaars. De snelheid kan dus zondermeer aangepast worden als dit een betere marktpositie oplevert.

• eymey
Partijen als Tele2 en Vodafone hebben zeker die know-how en mankracht wel. En hebben in de pers recentelijk ook al die ambities geüit. En op kleine schaal, bv. in Ermelo, zijn er ook al kleinere operatortjes concurrerend actief naast KPN. Zoals "XSyou".

Wat betreft IPTV 3.0: Er borrelt inderdaad wat. Een paar weken terug deed een user al een uitspraak over IPTV 3.0 in het KPNGlasvezel topic. Echter, ik verwacht er niet te veel van tot het daadwerkelijk concreet wordt. Het enige wat die user concreet zei, is dat de streams rond de 16 mbit komen te liggen. Er werd verder niets gezegd over wel/geen encryptie, audio streams, etc.

En bij die 16 mbit vraag ik me meteen weer af hoe dit kan, als de streams die ITNS, UPC en Ziggo via DVB-C doorgeven onaangeraakt zijn en rond de 12-14 mbit zitten. Zouden er vanuit het NOB/Ericsson of andere mediagateways dan ook nog dikkere (wellicht geheel niet gecomprimeerde) streams beschikbaar zijn?

Al met al, veel vragen. En KPN heeft ook nog niets officieel bevestigd richting de pers zoals TotaalTV.

• chippie777
  • Laatst online: 23:37
Ik heb al vaak overwogen om de overstap van kabel naar glas te maken. Maar wat mij tot nu toe tegenhoudt is de ontvangst van analoge tv. Dat is, ondanks dat de techniek gedateerd is, een sterk punt.
Ik heb hier in huis 4 tv’s. Eén op de decoder de andere drie gewoon via coax analoog aangesloten. Ik zie het gewoon niet zitten om daarvoor 3 decoders in huis te halen. Die upload is mooi en zou ik best wel willen maar zolang er geen goede oplossing is voor de 3 analoge tv’s bij mij maak ik die overstap niet.

• HoppyF
@eymey, ik las net het KPN topic, zeker interessant die IPTV 3.0
Ik verwacht daar toch wel iets van, alleen de bitrate verhogen is immers zinloos. Er zullen vast en zeker meer features in zitten.
Het artikel bij Totaal TV is ook leuk om te lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door HoppyF op 25-10-2013 16:37 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41

Fiber

Beaches are for storming.

chippie777 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:32:
[...] Die upload is mooi en zou ik best wel willen maar zolang er geen goede oplossing is voor de 3 analoge tv's bij mij maak ik die overstap niet.
Die oplossing is er gewoon al lang: Vodafone, en een heleboel andere glasvezelboeren zoals Telfort, leveren ook gewoon een analoog (en DVB-C) signaal... :) Vanaf het allereerste begin zelfs al.

Dus analoog mag zeker het probleem niet zijn. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

ambilight schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:12:
[...]

Weet jij trouwens iets meer over de plannen van KPN voor IPTV 3.0? Ik kan er nog niet veel over vinden maar er schijnt wat te borrelen: http://forum.kpn.com/t5/T...V-3-0-bij-KPN/td-p/141099
verwijderd KPN topic was al vermeld.

Ja allemaal na mijn opmerking dat KPN geen speciale diensten voor glas ontwikkelde

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 17:28 ]

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:21:
Partijen als Tele2 en Vodafone hebben zeker die know-how en mankracht wel. En hebben in de pers recentelijk ook al die ambities geüit. En op kleine schaal, bv. in Ermelo, zijn er ook al kleinere operatortjes concurrerend actief naast KPN. Zoals "XSyou".

Wat betreft IPTV 3.0: Er borrelt inderdaad wat. Een paar weken terug deed een user al een uitspraak over IPTV 3.0 in het KPNGlasvezel topic. Echter, ik verwacht er niet te veel van tot het daadwerkelijk concreet wordt. Het enige wat die user concreet zei, is dat de streams rond de 16 mbit komen te liggen. Er werd verder niets gezegd over wel/geen encryptie, audio streams, etc.

En bij die 16 mbit vraag ik me meteen weer af hoe dit kan, als de streams die ITNS, UPC en Ziggo via DVB-C doorgeven onaangeraakt zijn en rond de 12-14 mbit zitten. Zouden er vanuit het NOB/Ericsson of andere mediagateways dan ook nog dikkere (wellicht geheel niet gecomprimeerde) streams beschikbaar zijn?

Al met al, veel vragen. En KPN heeft ook nog niets officieel bevestigd richting de pers zoals TotaalTV.
In theorie zou het beeld beter kunnen zijn bij een aantal NL zenders dan via de kabel. ( de stream van Ericsson is ook niet 1:1 en de encoder bij Ericsson bepaald uiteindelijk ook gewoon de beeldkwaliteit. Alleen als KPN die stream zou gebruiken is de beeldkwaliteit gelijk/minder afhankelijk van de bitrate /encoder.

Maar het is afwachten of zulke informatie uiteindelijk wel naar buiten komt.

• chippie777
  • Laatst online: 23:37
Fiber schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:13:
[...]

Die oplossing is er gewoon al lang: Vodafone, en een heleboel andere glasvezelboeren zoals Telfort, leveren ook gewoon een analoog (en DVB-C) signaal... :) Vanaf het allereerste begin zelfs al.

Dus analoog mag zeker het probleem niet zijn. :)
Werkt dat echt goed, naar ik had begrepen zou je nog steeds aparte bekabeling door huis moeten trekken. Maar als dit niet (meer) nodig is dan is het zeker het overwegen waard geworden.

• eymey
Voor het analoge en DVB-C signaal heb je alleen maar je (bestaande?) coax-bekabeling in huis nodig. En de kwaliteit van dat DVB-C signaal is helemaal perfect.

Je hebt alleen een stuk minder zenders en behalve Ned. 1, 2, 3 en TV-Oost verder geen HD.

• eymey
HoppyF schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:36:
@eymey, ik las net het KPN topic, zeker interessant die IPTV 3.0
Ik verwacht daar toch wel iets van, alleen de bitrate verhogen is immers zinloos. Er zullen vast en zeker meer features in zitten.
Het artikel bij Totaal TV is ook leuk om te lezen.
Mja, mijn persoonlijke mening (maar dat hoeft niet die van jou te zijn ;) ) is dat dat artikel eigenlijk totaal niets zegt. Het maakt melding van de geruchten omtrent IPTV3.0, maar er komt geen enkele bevestiging vanuit KPN. Ook geen ontkenning overigens. Het artikel had dus net zo goed achterwege kunnen blijven :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41

Fiber

Beaches are for storming.

chippie777 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:40:
[...] Werkt dat echt goed, naar ik had begrepen zou je nog steeds aparte bekabeling door huis moeten trekken. Maar als dit niet (meer) nodig is dan is het zeker het overwegen waard geworden.
Aparte bekabeling door huis moeten trekken is niet nodig voor analoog en DVB-C. Is ook nooit nodig geweest.

Aparte bekabeling trekken is alleen nodig voor iptv, met meer HD en interactieve diensten en zo. Maar voor een gewoon analoog signaal kun je gewoon je bestaande coax netwerk gebruiken. Als je nog wat betere kwaliteit wilt dan pluk je wat Ziggo decoders van Marktplaats, hoewel de meeste moderne tv's een ingebouwde DVB-C decoder hebben en dus geen losse decoder meer nodig hebben.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HoppyF
eymey schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:47:
[...]

Mja, mijn persoonlijke mening (maar dat hoeft niet die van jou te zijn ;) ) is dat dat artikel eigenlijk totaal niets zegt. Het maakt melding van de geruchten omtrent IPTV3.0, maar er komt geen enkele bevestiging vanuit KPN. Ook geen ontkenning overigens. Het artikel had dus net zo goed achterwege kunnen blijven :)
Het gaat niet om de exacte specificaties van IPTV 3.0.
Bij alle eerste testen van een nieuw product zijn de details nog niet publiek bekend.
IPTV 3.0 kan net zo goed een werknaam zijn van een verdere ontwikkeling van het huidige IPTV product.

Over het algemeen bevatten geruchten vaak een kern van waarheid en komt er na enige tijd "opeens" een nieuw product uit de hoge hoed.
Ik zie liever ook een openheid van KPN over waar ze mee bezig zijn maar KPN staat niet zo bekend als een heel open bedrijf.
Dit topic gaat over Vodafone, maar omdat Vodafone diensten van KPN inkoopt is de discussie ook hier relevant.

• ambilight
HoppyF schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:19:
Glasaanbieders moeten eens leren een goede marketing campagne te houden. Ze hebben alles in huis om de kabelaas van de markt te vagen maar doen er niets mee.
Als ik KPN, Vodafone of andere aanbieder zou zijn wist ik het wel, ik zou ze echt onderuit halen.
Dat heb ik hier op tweakers als vaker gezegd. Het potentieel om kabel het nakijken te geven is er zeker.
De relatief lage snelheden 30/50 op glas zijn bedacht om een concurrent product in de markt te zetten tov de kabelaars. De snelheid kan dus zondermeer aangepast worden als dit een betere marktpositie oplevert.
Is dat echt zo? Ik had begrepen dat er wel iets meer bij komt kijken dan alleen het modem bij de klant vervangen ofzo. Ik heb wel eens voor de grap bij KPN en Vodafone naar 500Mb geinformeerd, maar die zeiden onafhankelijk van elkaar dat het vanwege infra niet mogelijk was. En wij hebben pas sinds 1.5 jaar glas.

• eymey
Tsja, zoals al meerdere malen hier is gezegd: Op netwerken ouder dan ongeveer ~1 jaar is dus nergens in gigabit verbindingen tussen PoP en NT voorzien. Dus daar kan het uiteraard niet zomaar.

Wil je in een ouder gebied meer dan 100 mbit aanbieden, dan zal je als operator dus moeten investeren in nieuwe apparatuur bij de consument thuis en nieuwe optics / kaarten / DSLAM's of hoe je het maar wil noemen in de PoP. En je uplink van de City-PoP naar je backbone en de backbone zelf moeten natuurlijk 'dik genoeg' zijn. Dat bedoelen de ISP's met "vanwege de infra".

Echter, in alle nieuwe gebieden plaatst KPN dus gewoon vrolijk apparatuur die geschikt is voor gigabit. Is de gebruikte NT bij de klant thuis dat nog niet, dan is de apparatuur in de PoP dat wel. In dat geval is een snelheidsupgrade een stuk makkelijker te realiseren.

Maar goed, dat is dus pas in recent aangesloten gebieden. Wat dat betreft kan er in glasvezelland dus in een jaar al aardig wat veranderen ;)

Maar er zit wel een kern van waarheid in wat HoppyF zegt: Ook de kabelaars bieden nog steeds lagere abonnementen aan voor de prijsbewuste consumenten. MIjn ouders in Apeldoorn zitten op 60/6 bij UPC (ze hebben nog net op tijd op die actie ingeschreven waar je dat voor rond de 40 euro p/mnd hebt. Nu zouden ze voor dat bedrag 50/2,5 krijgen :P ).

Hoe dan ook, KPN zal vast wel gaan bewegen, ook in oudere gebieden. Ze moeten gewoonweg wel. Doen ze dat niet, dan kan dat in het slechtste geval zelfs tot het omvallen van Reggefiber (waar zij ook een meerderheidsbelang in hebben) leiden. Wat overigens ook wel weer de mogelijkheid zou openen dat een andere partij die vezels en PoP's voor een habbekrats kan over nemen :P.

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 25-10-2013 23:46 ]

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:21:
Ik had XSYou best wel eens willen proberen, want ze krijgen de TV streams van cai Harderwijk geloof ik. Helaas trokken ze het lijntje naar ons niet net door :'(

Ach, met encryptie kan ik nog wel leven. Ik heb er op de amino totaal geen last van, al zal het zappen er misschien iets langzamer door gaan. Voor geklooi met HTPCs wordt ik waarschijnlijk te oud. En ik zit de hele week al voor m'n werk met electronica en firmware te stoeien. Dan wil je als je TV kijkt een kastje dat gewoon werkt ;)

Ik had ook over 16Mb streams gelezen. Ik ben niet meer zo thuis in de NOB-wereld, maar ik geloof dat er idd hogere streams voor intern gebruik voorhanden zijn. In ieder geval wel op AVID.
De 12Mbit broadcast streams zijn bedoeld voor eindgebruikers, net zoals 320kb MP3 voor eindgebruikers is. In een geluidsstudio wordt alles vaak op 32bit opgenomen en gemixed en dan op 24bit gemastered. Daar rolt dan weer een 16bit CD master uit die uiteindelijk naar 320kb voor iTunes e.d. wordt omgezet. Dan koop je dus echte studiokwaliteit *not* ;)
Ik kan me voorstellen dat zoiets ook bij TV streams wordt gedaan.

Voor de sat streams ligt de kwaliteit natuurlijk al op broadcast kwaliteit vast, dus zal een hogere bitrate niet veel helpen. Het kan natuurlijk ook zijn dat die 16Mb streams voor VoD diensten gebruikt gaat worden.

Hoe dan ook, ik zie het nieuws hierover met belangstelling tegemoet. Het lijkt mij dat KPN toch iets moet doen om het negatieve sentiment omtrent glasvezel TV te keren.

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:42:
Wat overigens ook wel weer de mogelijkheid zou openen dat een andere partij die vezels en PoP's voor een habbekrats kan over nemen :P.
Alle tweakers hier een tientje lappen en dan kunnen we het eindelijk goed aanpakken ;)
Kabelaars wees gewaarschuwd! All your base are belong to us. >:)

• Barre73
ambilight schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:35:
[...]

Dat heb ik hier op tweakers als vaker gezegd. Het potentieel om kabel het nakijken te geven is er zeker.

[...]

Is dat echt zo? Ik had begrepen dat er wel iets meer bij komt kijken dan alleen het modem bij de klant vervangen ofzo. Ik heb wel eens voor de grap bij KPN en Vodafone naar 500Mb geinformeerd, maar die zeiden onafhankelijk van elkaar dat het vanwege infra niet mogelijk was. En wij hebben pas sinds 1.5 jaar glas.
Laat maar... Eymey had mijn verhaal al verteld :-)

[ Voor 30% gewijzigd door Barre73 op 27-10-2013 21:05 ]

• kybuz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 15:17
hier toch even een update van mijn posts binnen dit topic

Vandaag porteringsdatum van Solcon (WDGO) naar vodafone (WDGO) om 8:50 signaal van solcon eraf, modem reset gedaan en voila Vodafone thuis, downtimeloze overgang dus!

• captain007
chippie777 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:32:
Ik heb al vaak overwogen om de overstap van kabel naar glas te maken. Maar wat mij tot nu toe tegenhoudt is de ontvangst van analoge tv. Dat is, ondanks dat de techniek gedateerd is, een sterk punt.
Ik heb hier in huis 4 tv’s. Eén op de decoder de andere drie gewoon via coax analoog aangesloten. Ik zie het gewoon niet zitten om daarvoor 3 decoders in huis te halen. Die upload is mooi en zou ik best wel willen maar zolang er geen goede oplossing is voor de 3 analoge tv’s bij mij maak ik die overstap niet.
Dat kan toch gewoon met glas. Bij Vodafone komt er gewoon een analoog signaal uit de aansluiting op het Genexis modem en wordt er ook nog een dvb-c signaal op gezet. Dit kan je lijkt mij gewoon over alle TV's distribueren. En je kan ook nog IPTV kijken door een UTP kabel naar een van de TV's te trekken en daar de meegeleverde decoder op aan te sluiten.
Pagina: 1 ... 29 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.