Dat is natuurlijk technisch gezien niet te vergelijken, omdat het leveringsbedrijf is gesplitst van het bedrijf waar je je contract mee hebt. Bij energie veranderd er dus technisch gezien niets als je met een andere firma een contract afsluit (enkel administratief wordt er wat gewijzigd). Dat is bij internet natuurlijk niet het geval en dat is ook het hele probleem. Vrijwel altijd is het dat deel van de overstap wat stroef verloopt in combinatie met de processen die dat goed zouden moeten regelen. Als je hier al kijkt hoe moeilijk het kan zijn om van de ene glasaanbieder naar de andere over te stappen dan is het overstappen niet iets wat je eventjes doet.HoppyF schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:11:
[...]
Klopt!
Bij energie bijvoorbeeld kun je naadloos overstappen zonder dat je ook maar één minuut zonder stroom komt te zitten. Ik verwacht hetzelfde bij internet/TV/telefoon omdat dit immers ook producten zijn waarbij je wel een paar minuten of uren zonder kunt maar geen dagen/weken.
In hoeverre het technisch te vergelijk is, is natuurlijk afhankelijk van inspanningen die men als leveranciers wil leveren. Als men echt wil, dan is het technisch best te regelen, omdat net als bij energie een deel van de infrastructuur gewoon losstaat van de geleverde dienst. De ene leverancier stopt zijn signaal, de andere start met het doorgeven. Lijkt me niet zo lastig te organiseren, als alle partijen dat willen. Zelfs het moeten vervangen van allerlei kastjes is een keuze van de leveranciers.captain007 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:14:
[...]
Dat is natuurlijk technisch gezien niet te vergelijken, omdat het leveringsbedrijf is gesplitst van het bedrijf waar je je contract mee hebt. Bij energie veranderd er dus technisch gezien niets als je met een andere firma een contract afsluit (enkel administratief wordt er wat gewijzigd). Dat is bij internet natuurlijk niet het geval en dat is ook het hele probleem. Vrijwel altijd is het dat deel van de overstap wat stroef verloopt in combinatie met de processen die dat goed zouden moeten regelen. Als je hier al kijkt hoe moeilijk het kan zijn om van de ene glasaanbieder naar de andere over te stappen dan is het overstappen niet iets wat je eventjes doet.
Precies.Hoppa! schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:18:
[...]
In hoeverre het technisch te vergelijk is, is natuurlijk afhankelijk van inspanningen die men als leveranciers wil leveren. Als men echt wil, dan is het technisch best te regelen, omdat net als bij energie een deel van de infrastructuur gewoon losstaat van de geleverde dienst. De ene leverancier stopt zijn signaal, de andere start met het doorgeven. Lijkt me niet zo lastig te organiseren, als alle partijen dat willen. Zelfs het moeten vervangen van allerlei kastjes is een keuze van de leveranciers.
De infrastructuur, de glasvezelkabels zelf blijven gewoon liggen.
De operator en de aanbieders moeten onderling dus uitzoeken wie/wat aansluit.
Daar heeft de klant niets mee te maken, die neemt slechts een dienst af bij een van de aanbieders.
In die zin is de situatie vergelijkbaar met de energie markt.
Dat het technisch mischien even uitdaging is om de overstap processen goed te regelen geloof ik wel.
Glasvezel is echter niet zo nieuw meer dat dit nog niet uitgezocht moet worden.
Heren, er is wel een belangrijk verschil: De klant moet in de wijkcentrale worden aangesloten op de goede apparatuur. Dat kan per provider verschillen.
Vergelijking met energie gaat natuurlijk helemaal niet op. De stroom uit je stopcontact komt echt niet ineens van een andere centrale als je van Essent overstapt naar Greenchoice o.i.d. Daar is juist een zeer ingewikkeld systeem voor bedacht met inkoop, verkoop etc.. Iets waar klanten verder geen last van hebben maar wat met glasvezel simpelweg onmogelijk is. Alleen al om er fysiek een kabel moet worden gewijzigd als je van KPN overstapt naar bijvoorbeeld Wisper. Of straks (hopelijk Tele2 of Vodafone). Jouw signaal moet dan uit een andere actieve kast komen en de netwerkbeheerder moet dat doen.
Overstappen van provider 1 naar provider 2 die op verschillende platforms zitten is al lang goed ingeregeld bij de netbeheerder (Reggefiber). Het betreft nog maar 1 overstap die niet kan en daar zijn we het allemaal al lang over eens. En nogmaals: dat komt er echt aan, de noodzaak is ook bij die bewuste partij voldoende doorgedrongen.
Vergelijking met energie gaat natuurlijk helemaal niet op. De stroom uit je stopcontact komt echt niet ineens van een andere centrale als je van Essent overstapt naar Greenchoice o.i.d. Daar is juist een zeer ingewikkeld systeem voor bedacht met inkoop, verkoop etc.. Iets waar klanten verder geen last van hebben maar wat met glasvezel simpelweg onmogelijk is. Alleen al om er fysiek een kabel moet worden gewijzigd als je van KPN overstapt naar bijvoorbeeld Wisper. Of straks (hopelijk Tele2 of Vodafone). Jouw signaal moet dan uit een andere actieve kast komen en de netwerkbeheerder moet dat doen.
Overstappen van provider 1 naar provider 2 die op verschillende platforms zitten is al lang goed ingeregeld bij de netbeheerder (Reggefiber). Het betreft nog maar 1 overstap die niet kan en daar zijn we het allemaal al lang over eens. En nogmaals: dat komt er echt aan, de noodzaak is ook bij die bewuste partij voldoende doorgedrongen.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ondertussen zijn we een maand verder na mijn bestelling bij VF, na de bevestigingsbrief niets meer vernomen...
Krijg ik dan ander internet als ik overstap van bijvoorbeeld Vodafone Glasvezel naar Telfort Glasvezel...?Barre73 schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:56:
Heren, er is wel een belangrijk verschil: De klant moet in de wijkcentrale worden aangesloten op de goede apparatuur. Dat kan per provider verschillen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Nee, daarom zei ik "Kan per provider verschillen". JIj weet drommels goed dat die twee allebei KPN ITNS is ;-)
En zelfs van Vodafone naar KPN is geen andere apparatuur in de PoP. Maar Wisper of Glashelder wel, en hopelijk Vodafone en Tele2 straks ook.
En zelfs van Vodafone naar KPN is geen andere apparatuur in de PoP. Maar Wisper of Glashelder wel, en hopelijk Vodafone en Tele2 straks ook.
[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 30-09-2013 17:23 ]
Voorlopig nog een vrij zeldzame situatie dus...Barre73 schreef op maandag 30 september 2013 @ 17:23:
[...] Maar Wisper of Glashelder wel, en hopelijk Vodafone en Tele2 straks ook...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
dubbel...
[ Voor 94% gewijzigd door Fiber op 30-09-2013 17:43 ]
Voorlopig wel... Maar OT: Je kan het niet vergelijken met de energiemarkt. Feit is natuurlijk wel een overstap met hooguit enkele uren downtime gewoon mogelijk moet zijn.
Verwijderd
Momenteel heb ik via Vodafone de Amino A140, maar mis de opname/pauze-functionaliteit. Ik kan via VF de Amino met opnamefunctionaliteit huren, maar dat vindt ik geen geschikt alternatief.
Kan ik zelf een ander merk/model/type aanschaffen (bijv. Amino M540) en werkt dat dan ook? Of heeft VF naast de eigen witte kleur en het VF-logo ook binnen in het apparaat zelf bepaalde wijzigingen (software dan wel hardware) aangebracht, waardoor ik alleen maar hun apparatuur kan gebruiken?
Kan ik zelf een ander merk/model/type aanschaffen (bijv. Amino M540) en werkt dat dan ook? Of heeft VF naast de eigen witte kleur en het VF-logo ook binnen in het apparaat zelf bepaalde wijzigingen (software dan wel hardware) aangebracht, waardoor ik alleen maar hun apparatuur kan gebruiken?
Je kan een gebruikte Amino M540 kopen via bijvoorbeeld MP. Moet je wel zeker weten dat deze gebruikt is op hetzelfde netwerk als waarvan jij Vodafone afneemt. Dus WGDO of WMP+.
Een nieuwe kopen is volgens mij niet mogelijk maar gaat ook niet werken.
Overigens is de M540 ook degene die je dan zou huren via Vodafone. Verkijk je niet op de aanschafprijs. OP MP kosten ze tussen de 100 en 150 euro. Jaar huren bij Vodafone 60 euro..
Een nieuwe kopen is volgens mij niet mogelijk maar gaat ook niet werken.
Overigens is de M540 ook degene die je dan zou huren via Vodafone. Verkijk je niet op de aanschafprijs. OP MP kosten ze tussen de 100 en 150 euro. Jaar huren bij Vodafone 60 euro..
Om even in te takken op de overstap perikelen. Ik had me dus opgegeven voor een overstap van XMS naar Vodafone. Uiteraard na eerst contact te hebben gehad met de verkoopafdeling, welke me verzekerde dat een overstap tegenwoordig goed mogelijk was, zeker met de overstapservice. Echter begon ik toch wat onraad te ruiken, dus maar even de klantenservice gemaild.
Krijg ik de volgende reactie terug:
Jullie zijn gewaarschuwd. Blijkbaar is overstappen van Glas --> Glas nog niet geregeld en vermelden ze dit niet op de website/verkoopdesk!?Bedankt voor je e-mail aan de klantenservice van Vodafone Thuis, waarin je naar de status van je aanmelding vraagt.
Door een tekortkoming in het ordersysteem van alle glasvezelaansluitingen is het niet mogelijk om een order naadloos over te nemen. De dienst van de huidige glasvezel provider zal volledig stopgezet moeten zijn voordat Vodafone kan leveren op de lijn. Het is dus niet mogelijk om zonder onderbreking over te stappen. Het spijt ons dat glasvezel deze mogelijkheid nog niet heeft.
We kunnen een overstap proberen aan te vragen, maar dit gaat niet werken aangezien onze overstapservice pas in werking treedt als de levering al plaatsvindt. Aangezien dit technisch niet mogelijk is, dien je zelf eerst al je diensten bij de huidige provider op te zeggen. Echter als de diensten van de huidige provider beëindigd zijn kan de oplevering van Vodafone Thuis nog drie tot zes weken duren.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S
Bedankt voor de waarschuwing. Hier in Noordwijk is reggefiber bezig om te kijken of er voldoende animo is. Overstappen is een ramp zo te lezen. Twijfel nu enorm of ik ga inschrijven. Hier had men van tevoren goed over na moeten denken
Kun je gewoon doen. Het overstappen is op zich wel mogelijk, alleen niet tussen providers onderling die analoge TV bieden. Als je nu bij KPN wil en over een jaar naar Vodafone of zoiets, dan kan dat prima. Andersom ook trouwens.
Maar ook de onderlinge overstap die nu nog niet naadloos mogelijk is zal binnen nu en enkele maanden echt wel geregeld zijn. .
Als jij nu inschrijft zal het nog ca een half jaar duren voor je echt aangesloten bent. Dan nog een jaar lang glasvezel dus het overstappen speelt dan pas over 1,5 jaar.
Maar ook de onderlinge overstap die nu nog niet naadloos mogelijk is zal binnen nu en enkele maanden echt wel geregeld zijn. .
Als jij nu inschrijft zal het nog ca een half jaar duren voor je echt aangesloten bent. Dan nog een jaar lang glasvezel dus het overstappen speelt dan pas over 1,5 jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 05-10-2013 12:18 ]
Dat had je natuurlijk uit al deze topics kunnen weten, maar goed.. als de provider anders zegt kan ik het me voorstellen. Zie verder mijn reactie hierboven over overstappen. De mail van Vodafone is veel te kort door de bocht en telt alleen als je bij hen wil komen (en dan ook alleen als ze via KPN Wholesale leveren).DARKviper123 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:59:
Om even in te takken op de overstap perikelen. Ik had me dus opgegeven voor een overstap van XMS naar Vodafone. Uiteraard na eerst contact te hebben gehad met de verkoopafdeling, welke me verzekerde dat een overstap tegenwoordig goed mogelijk was, zeker met de overstapservice. Echter begon ik toch wat onraad te ruiken, dus maar even de klantenservice gemaild.
[...]
Jullie zijn gewaarschuwd. Blijkbaar is overstappen van Glas --> Glas nog niet geregeld en vermelden ze dit niet op de website/verkoopdesk!?
Wat mij over de streept trok was de medewerker die mij vertelde dat er geen 'noemenswaardige' internetonderbreking zou zijn, alsmede dat de overstapservice expliciet melding maakt van XMS als mogelijke overstap provider!Barre73 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:16:
[...]
Dat had je natuurlijk uit al deze topics kunnen weten, maar goed.. als de provider anders zegt kan ik het me voorstellen. Zie verder mijn reactie hierboven over overstappen. De mail van Vodafone is veel te kort door de bocht en telt alleen als je bij hen wil komen (en dan ook alleen als ze via KPN Wholesale leveren).
XMS is een glasvezel-only provider, dus ga ik er vanuit dat een glas-glas overstap fatsoenlijk zou moeten kunnen verlopen. Het blijft mij namelijk nog steeds een raadsel of ik nu via KPN-itns / WGDO / WBA etc mijn internet krijg! Ik zou dat ook niet zelf moeten hoeven uit te zoeken, dat kan zo'n provider mij toch exact vertellen... voordat ik bij ze bestel.
We leven God-non-de-ju toch in 2013!
Je hebt helemaal gelijk.DARKviper123 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:44:
[...]
Wat mij over de streept trok was de medewerker die mij vertelde dat er geen 'noemenswaardige' internetonderbreking zou zijn, alsmede dat de overstapservice expliciet melding maakt van XMS als mogelijke overstap provider!
XMS is een glasvezel-only provider, dus ga ik er vanuit dat een glas-glas overstap fatsoenlijk zou moeten kunnen verlopen. Het blijft mij namelijk nog steeds een raadsel of ik nu via KPN-itns / WGDO / WBA etc mijn internet krijg! Ik zou dat ook niet zelf moeten hoeven uit te zoeken, dat kan zo'n provider mij toch exact vertellen... voordat ik bij ze bestel.
We leven God-non-de-ju toch in 2013!
Er zijn beperkte overstap mogelijkheden maar die kun je als niet-technische klant onmogelijk weten.
Barre73 heeft meer achtergrond informatie maar de rest van Nederland weet absoluut niet dat er problemen zijn en willen gewoon van de ene naar andere glasaanbieder kunnen overstappen zonder noemenswaardige downtime.
Een paar uur zonder telefoon/internet/TV is nog te doen maar langere tijd is zeker niet acceptabel.
Het probleem is al maanden zo niet jaren bekend en zal ooit wel opgelost worden maar daar hebben de huidige klanten die vaak al langer dan één jaar erop hebben zitten, geen boodschap aan.
Ik vrees dat er niets anders op zal zitten dan de ACM in te lichten, alleen zij kunnen dwingende maatregelen opleggen als de providers er zelf niet uitkomen of er te lang over doen om een oplossing te bedenken.
Verder moet de procedure zo ontworpen worden dat de nieuwe partij waarbij je een abonnement wilt afsluiten ervoor zorgt dat de oude partij opgezegd wordt, dat is niet iets wat je zelf hoeft te doen voordat je een nieuw abonnement afsluit.
Zo werkt het overal met overstappen.
[ Voor 8% gewijzigd door HoppyF op 04-10-2013 14:21 ]
Zo net mijn ongenoemen geuit en de ACM getipt:HoppyF schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:18:
[...]
Je hebt helemaal gelijk.
Er zijn beperkte overstap mogelijkheden maar die kun je als niet-technische klant onmogelijk weten.
Barre73 heeft meer achtergrond informatie maar de rest van Nederland weet absoluut niet dat er problemen zijn en willen gewoon van de ene naar andere glasaanbieder kunnen overstappen zonder noemenswaardige downtime.
Een paar uur zonder telefoon/internet/TV is nog te doen maar langere tijd is zeker niet acceptabel.
Het probleem is al maanden zo niet jaren bekend en zal ooit wel opgelost worden maar daar hebben de huidige klanten die vaak al langer dan één jaar erop hebben zitten, geen boodschap aan.
Ik vrees dat er niets anders op zal zitten dan de ACM in te lichten, alleen zij kunnen dwingende maatregelen opleggen als de providers er zelf niet uitkomen of er te lang over doen om een oplossing te bedenken.
Verder moet de procedure zo ontworpen worden dat de nieuwe partij waarbij je een abonnement wilt afsluiten ervoor zorgt dat de oude partij opgezegd wordt, dat is niet iets wat je zelf hoeft te doen voordat je een nieuw abonnement afsluit.
Zo werkt het overal met overstappen.
https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons/
Deze praktijk blijkt al sinds het begin van glasvezel te bestaan en heeft geen prioriteit binnen KPN/Reggefiber, temeer ze op zoek zijn naar nieuwe klanten en niet geïnteresseerd zijn in het verhuizen van al bestaande klanten! Afdwingen dan maar.
Volgende als tip gestuurd naar de ACM:
Het is heden ten dagen niet geregeld dat je na je contracttermijn bij een glasvezelprovider makkelijk over kan stappen naar een andere provider. Dit heeft in totaliteit 2 tot 4 weken nodig, waarbij je in deze weken geen gebruik kan maken van de diensten. In mijn ogen past dit niet meer bij de huidige tijd en dient er door een organisatie afgedwongen te worden dat de glasvezelproviders en leveranciers het overstappen tussen dienstverleners stroomlijnen en verbeteren, zodanig dat er geen noemenswaardige dienstenonderbreking meer nodig is. Denk hierbij aan overstappen tussen telefoonaanbieders (met nummerbehoud), overstappen tussen energieleveranciers, maar zelfs de overstap tussen ADSL-leveranciers/providers welke goed zijn geregeld.
Mja.... aan de andere kant...doublehelix schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:53:
Bedankt voor de waarschuwing. Hier in Noordwijk is reggefiber bezig om te kijken of er voldoende animo is. Overstappen is een ramp zo te lezen. Twijfel nu enorm of ik ga inschrijven. Hier had men van tevoren goed over na moeten denken
ALS wat Barre73 uit zijn wandelgangen heeft gehoord werkelijk gaat gebeuren en overstappen wordt -eindelijk- ook op WMP+ mogelijk, dan is overstappen geregeld eer het glas bij jou is aangelegd en eer jij je eerste jaar achter de rug hebt
Als de 30% niet wordt gehaald, dan zal er uberhaupt niets anders beschikbaar komen dan alleen je lokale kabelboer voor snel internet.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nou, ik heb VT nu 3 maanden en ben er al klaar mee... UPC was een verademing. Ook qua HD beeld trouwens. Upload kan mij momenteel gestolen worden, die coax is zo gek nog niet! :-)
* Voip werkte niet, nieuw modem
* Kom terug van vakantie geen analoog signaal, nieuw modem
* Enorme storing Kpn, 1,5 dag niks geen diensten. Fijn als je dan net thuis werkt.
* Nu weer schokkend beeld via de Amino op zo`n beetje alle zenders, weer call aangemaakt.
Wat is jullie ervaring met dit product?
* Voip werkte niet, nieuw modem
* Kom terug van vakantie geen analoog signaal, nieuw modem
* Enorme storing Kpn, 1,5 dag niks geen diensten. Fijn als je dan net thuis werkt.
* Nu weer schokkend beeld via de Amino op zo`n beetje alle zenders, weer call aangemaakt.
Wat is jullie ervaring met dit product?
Tjsa wat is mijn ervaring? De down en up speeds zijn geweldig, daar is dan ook wel weer alles me gezegd.
Zeker de laatste tijd vind ik het allemaal wat minder.
Wanneer je eindelijk een oplossing krijgt van VF dan is dit gewoon goed, alsin als er afspraken worden gemaakt dan komen ze die ook na (en vaak nog snel ook) Echter staat daar weer een telefoon rekening tegenover van het ik jou daar.
Wil je zaken via het internet regelen kan dat vaak niet, bel maar met KS. Slechte dienstverlening vind ik dat.
Daarnaast lijkt het product TV zonder mijn medeweten aangepast te zijn. Ik zit op WGDO gebied en zou dus niet die baggerstreams van KPN moeten hebben. Wat dan wel erg raar is dat ik bij discovery ed. zenders ineens HD+ heb.
Daarnaast regelmatig ellende met de Amino die niet aan wil gaan en dat alleen opgelost word door hem een pwrcycle te geven. Het stotterende beeld hebben ze weten op te lossen dmv een modem swap.
Al met al word ik erg vrolijk van het internet, maar daar is dan ook eigenlijk alles mee gezegd.
Ik denk dat wanneer mijn contract verlopen is maar weer naar ziggo ga kijken. Die doen er namelijk wel alles aan om je tevreden te maken én te houden!
Zeker de laatste tijd vind ik het allemaal wat minder.
Wanneer je eindelijk een oplossing krijgt van VF dan is dit gewoon goed, alsin als er afspraken worden gemaakt dan komen ze die ook na (en vaak nog snel ook) Echter staat daar weer een telefoon rekening tegenover van het ik jou daar.
Wil je zaken via het internet regelen kan dat vaak niet, bel maar met KS. Slechte dienstverlening vind ik dat.
Daarnaast lijkt het product TV zonder mijn medeweten aangepast te zijn. Ik zit op WGDO gebied en zou dus niet die baggerstreams van KPN moeten hebben. Wat dan wel erg raar is dat ik bij discovery ed. zenders ineens HD+ heb.
Daarnaast regelmatig ellende met de Amino die niet aan wil gaan en dat alleen opgelost word door hem een pwrcycle te geven. Het stotterende beeld hebben ze weten op te lossen dmv een modem swap.
Al met al word ik erg vrolijk van het internet, maar daar is dan ook eigenlijk alles mee gezegd.
Ik denk dat wanneer mijn contract verlopen is maar weer naar ziggo ga kijken. Die doen er namelijk wel alles aan om je tevreden te maken én te houden!
I am the great Cornholio!
Als ik het zo lees is iedereen opeens heel tevreden of zijn oude kabelaar Ziggo/UPC.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht.
Storingen komen bij Vodafone (en KPN) zeker ook voor, een modem of Amino kan altijd stuk gaan.
Dat staat los van het geleverde product, dat is namelijk best goed.
De TV kwaliteit is ook prima en is zeker vergelijkbaar of beter dan de kabel.
Wat je Vodafone wel kwalijk kunt nemen is de dienstverlening. De service naar klanten kan zeker beter, ook administratief kunnen er verbeteringen doorgevoerd worden.
De besproken overstap problemen verdienen geen schoonheidsprijs.
Maar van overstappen hebben ze bij kabelaanbieders nog nooit gehoord.
Het eeuwig durende monopolie op de kabel lijkt in de verste verte niet op enige marktwerking.
Kabelaars hebben overigens diverse malen een uitnodiging van Reggefiber gehad om in glasgebieden hun diensten via glas aan te gaan bieden.
Ze gaan er gewoon niet op in. Dat zegt mij al genoeg.
Dat vind ik wel erg kort door de bocht.
Storingen komen bij Vodafone (en KPN) zeker ook voor, een modem of Amino kan altijd stuk gaan.
Dat staat los van het geleverde product, dat is namelijk best goed.
De TV kwaliteit is ook prima en is zeker vergelijkbaar of beter dan de kabel.
Wat je Vodafone wel kwalijk kunt nemen is de dienstverlening. De service naar klanten kan zeker beter, ook administratief kunnen er verbeteringen doorgevoerd worden.
De besproken overstap problemen verdienen geen schoonheidsprijs.
Maar van overstappen hebben ze bij kabelaanbieders nog nooit gehoord.
Het eeuwig durende monopolie op de kabel lijkt in de verste verte niet op enige marktwerking.
Kabelaars hebben overigens diverse malen een uitnodiging van Reggefiber gehad om in glasgebieden hun diensten via glas aan te gaan bieden.
Ze gaan er gewoon niet op in. Dat zegt mij al genoeg.
Helemaal met je eens, @HoppyF.
De glasvezel producten van Vodafone, Telfort, etc. zijn verre van perfect. Sommige aspecten zijn zelfs ronduit beroerd (zoals de klantenservice en het niet zelf kunnen regelen van veel zaken).
En TV, tsja, daar kan je eindeloos over blijven discusseren. @Metaframe: Het is al langer bekend dat op WGDO langzaamaan een aantal zenders streams van KPN aan het krijgen is. Maarehm, merk je nou ook 'echt' duidelijk verschil tussen WGDO HD en KPN HD+ ? Het verschil is gewoon nihil en het lijkt me erg knap als je dat duidelijk ziet zonder dat je er echt heel sterk op gaat zitten letten.
Verder heb ik hier, op de grote storing van een paar maanden terug na, eigenlijk nog nooit enige problemen gehad qua stabiliteit ofzo. Ook mijn Amino M540 werkt eigenlijk gewoon onberispelijk.
En de kabelaars? Tsja.... die zijn ook pas harder gaan lopen toen de concurrentie van glas om de hoek kwam kijken. Dat Ziggo en UPC nu ook vrij hoge snelheden aanbieden heb je grotendeels aan de komst van glasvezel te danken, dat durf ik wel te zeggen.
Maar zoals HoppyF al zegt, zullen UPC en Ziggo NOOIT andere ISP's op hun netwerk toelaten, tenzij ze daartoe gedwongen worden. Op glas heb je als ISP die diensten wil gaan aanbieden nu al genoeg keuze.
Zoals zelf apparatuur plaatsen in de PoP's en die verbinden met je eigen netwerk, óf het afnemen van de netwerkdiensten van KPN. Dat dat laatste niet ideaal is merk je wel in dit topic, maar er is in ieder geval reeds nu veel meer keuze dan toen je alleen nog kon kiezen tussen UPC en UPC. Of tussen Ziggo en Ziggo (het langzame ADSL niet mee gerekend).
Zo, en nu eens ff naar de PoP in Almere Muziekwijk gaan fietsen
De glasvezel producten van Vodafone, Telfort, etc. zijn verre van perfect. Sommige aspecten zijn zelfs ronduit beroerd (zoals de klantenservice en het niet zelf kunnen regelen van veel zaken).
En TV, tsja, daar kan je eindeloos over blijven discusseren. @Metaframe: Het is al langer bekend dat op WGDO langzaamaan een aantal zenders streams van KPN aan het krijgen is. Maarehm, merk je nou ook 'echt' duidelijk verschil tussen WGDO HD en KPN HD+ ? Het verschil is gewoon nihil en het lijkt me erg knap als je dat duidelijk ziet zonder dat je er echt heel sterk op gaat zitten letten.
Verder heb ik hier, op de grote storing van een paar maanden terug na, eigenlijk nog nooit enige problemen gehad qua stabiliteit ofzo. Ook mijn Amino M540 werkt eigenlijk gewoon onberispelijk.
En de kabelaars? Tsja.... die zijn ook pas harder gaan lopen toen de concurrentie van glas om de hoek kwam kijken. Dat Ziggo en UPC nu ook vrij hoge snelheden aanbieden heb je grotendeels aan de komst van glasvezel te danken, dat durf ik wel te zeggen.
Maar zoals HoppyF al zegt, zullen UPC en Ziggo NOOIT andere ISP's op hun netwerk toelaten, tenzij ze daartoe gedwongen worden. Op glas heb je als ISP die diensten wil gaan aanbieden nu al genoeg keuze.
Zoals zelf apparatuur plaatsen in de PoP's en die verbinden met je eigen netwerk, óf het afnemen van de netwerkdiensten van KPN. Dat dat laatste niet ideaal is merk je wel in dit topic, maar er is in ieder geval reeds nu veel meer keuze dan toen je alleen nog kon kiezen tussen UPC en UPC. Of tussen Ziggo en Ziggo (het langzame ADSL niet mee gerekend).
Zo, en nu eens ff naar de PoP in Almere Muziekwijk gaan fietsen
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Feit is wel dat ik daar specifiek naar gekeken heb op het moment dat ik een glas abo koos, nu word me ineens wat anders door de strot gedrukt. En ja, ik zie het verschil wel en het irriteert me mateloos.eymey schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:53:
Helemaal met je eens, @HoppyF.
@Metaframe: Het is al langer bekend dat op WGDO langzaamaan een aantal zenders streams van KPN aan het krijgen is. Maarehm, merk je nou ook 'echt' duidelijk verschil tussen WGDO HD en KPN HD+ ? Het verschil is gewoon nihil en het lijkt me erg knap als je dat duidelijk ziet zonder dat je er echt heel sterk op gaat zitten letten.
Iets wat voorheen ruis was, dat is nu blokkering/uitgesmeerd. Met name in de zwart-overgangen.
Storingen hoor je me verder niet over, die zijn netjes opgelost. Echter heb ik wel een lang lopend probleem met de Amino die maar niet opgelost kan worden lijkt t. Ook daar komen we wel weer overheen, zo nu en dan een pwr-cycle is niet verkeerd zullen we maar zeggen.
Ik kijk wel wat ik in December doe, ik ben wel erg tevreden met het internet namelijk.
Ik ga niet opnieuw een heeele lange discussie in over het verschil tussen WGDO en HD+. Wat jij aangeeft lijkt op een vergelijking tussen 2 verschillende zenders. En dat is niet correct. Dus tenzij je twee TV's naast elkaar hebt met op de ene WGDO en op de andere WMP+ die op dezelfde zender staan?
Zou het niet in de bron van Discovery kunnen zitten? Die "brakke KPN streams zijn niet de HD+ streams hoor. Daarmee worden de KPN WMP streams bedoeld die KPN zelf gebruikt.
Zou het niet in de bron van Discovery kunnen zitten? Die "brakke KPN streams zijn niet de HD+ streams hoor. Daarmee worden de KPN WMP streams bedoeld die KPN zelf gebruikt.
Zoals ik al eerder aangaf zit het dus niet alleen in discovery maar in alle zenders die HD+ aangeven Toevallig is dat iets wat ze voorheen niet deden? alsin bij de oplevering en tot een week of 3/4 geleden.
Anyhow, een lange discussie heeft geen zin, daar heb je een punt. Ik ga jou toch niet overtuigen en jij mij niet aangezien ik keer op keer aangeef dat ik het wel zie.
Anyhow, een lange discussie heeft geen zin, daar heb je een punt. Ik ga jou toch niet overtuigen en jij mij niet aangezien ik keer op keer aangeef dat ik het wel zie.
Gisteren Vodafone thuis aangesloten bij mijn moeder thuis. Aansluiten was een eitje enkel het nummerbehoud is nog niet rond.
TV kijkt ze gewoon via DVB-C, dus de interactieve TV ontvanger is niet in gebruik genomen. Wat mij echter tegenvalt is de snelheid. Ze heeft een 30/30 abonnement afgesloten.
-Upload blijft steken op 25mbit.
-Download gaat echter niet hoger dan 10-12Mbit.
Het is eigenlijk geen probleem, mijn moeder doet toch enkel wat surfen. Toch even met de servicedesk gebeld, maar die kunnen enkel een monteur sturen. Vreemde zaak. Meer mensen met snelheids problemen bij Vodafone?
TV kijkt ze gewoon via DVB-C, dus de interactieve TV ontvanger is niet in gebruik genomen. Wat mij echter tegenvalt is de snelheid. Ze heeft een 30/30 abonnement afgesloten.
Het is eigenlijk geen probleem, mijn moeder doet toch enkel wat surfen. Toch even met de servicedesk gebeld, maar die kunnen enkel een monteur sturen. Vreemde zaak. Meer mensen met snelheids problemen bij Vodafone?
Kansloze zooi is het, ik sluit analoog maar weer aan want tv kijken is momenteel onmogelijk. Weer een klacht ingediend, als er geen oplossing komt probeer ik het contract te ontbinden wegens wanprestatie.
Verwijderd
Sorry (absoluut niet persoonlijk!), maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat KPN willens en wetens de "nieuwe standaard" van HD+ wil verdedigen, het gaat iedere keer over twee tv's naast elkaar, verschillende bronnen die het aanleveren en blabla. IMHO moet KPN HD+ hernoemen naar HD en HD hernoemen naar SD en SD naar digitenne streams. IMHO maakt KPN de potentie van glas weer helemaal naar de klote.Barre73 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:16:
Ik ga niet opnieuw een heeele lange discussie in over het verschil tussen WGDO en HD+. Wat jij aangeeft lijkt op een vergelijking tussen 2 verschillende zenders. En dat is niet correct. Dus tenzij je twee TV's naast elkaar hebt met op de ene WGDO en op de andere WMP+ die op dezelfde zender staan?
Edit:
Ik blijf achter mijn persoonlijke mening staan: Verwijderd in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 15:53 ]
Verwijderd
Absoluut niet persoonlijk, maar zolang jij de correcte technische uitleg blabla vindt, vind ik jouw humble opinion blabla...
Heren... (neem ik aan).. Laten we niet weer beginnen.
En Segs: Dat wil KPN ongetwijfeld. Alleen werk ik niet bij KPN..
Agree.Barre73 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:05:
Maar het staat iemand vrij om een gezamenlijk topic te openen hierover. De discussie HD/HD+/KPN/GHM-streams komt in alle (KPN-ITNS)-topics terug en is al vele malen beschreven. Genoeg voer tot discussie, maar laten we het in de provider-topics houden op de provider-specifieke vragen en ervaringen.
Mocht iemand een topic willen openen dan is ie welkom. Maar wel met een goede topicstart. Glasvezel: (IP)TV kwaliteit en (on)mogelijkheden ofzoiets.
Verwijderd
Ik zeg Barre73 == GentlemanBarre73 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:05:
Verwijderd
En dat mag je, daarvoor is het een forumVerwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:32:
Absoluut niet persoonlijk, maar zolang jij de correcte technische uitleg blabla vindt, vind ik jouw humble opinion blabla...
Wat zijn de ervaringen voor
APK voor je pc: https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/internet/
APK voor je pc
Neem je een abonnement op Vodafone Thuis, dan krijg je als nieuwe abonnee een gratis APK voor je pc of laptop. Je computer wordt in een half uurtje op afstand geanalyseerd. Daarna ontvang je een helder adviesrapport waarmee je direct zelf aan de slag kunt. Als er tijd over is, wordt je harde schijf opgeruimd en gedefragmenteerd. Hierdoor kun je sneller bij je bestanden. Een APK aanvragen doe je met een voucher. Die zit in het installatiepakket of krijg je thuisgestuurd.
Iemand?
APK voor je pc
Neem je een abonnement op Vodafone Thuis, dan krijg je als nieuwe abonnee een gratis APK voor je pc of laptop. Je computer wordt in een half uurtje op afstand geanalyseerd. Daarna ontvang je een helder adviesrapport waarmee je direct zelf aan de slag kunt. Als er tijd over is, wordt je harde schijf opgeruimd en gedefragmenteerd. Hierdoor kun je sneller bij je bestanden. Een APK aanvragen doe je met een voucher. Die zit in het installatiepakket of krijg je thuisgestuurd.
Iemand?
win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam
De overboeking zal de reden hiervoor zijn. In de piektijden daalt de snelheid dan omdat er heel veel mensen gelijktijdig aan het downloaden zijn. Helaas zie je dit nu ook steeds vaker bij glasvezel voorkomen. De verbindingssnelheid ongetwijfeld 30/30 zijn maar de internetverbinding niet. Als je waarschijnlijk een keertje heel vroeg of heel laat op de dag meet (als iedereen nog ligt te slapen) dan zal je je 30/30 wel halen.Jay-v schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:06:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 06-10-2013 12:21 ]
Nieuwe standaard? Die "standaard" was er al vanaf het begin voor WMP+ (cmiiw)/ iig sinds HD in het basis pakket zit bij veel zenders en dat is al heel wat langer dan die paar weken (lijkt me op zich ook wel onhoudbaar dat WGDO op Vodafone). Herriner op zich wel vaag wat klachten maar of dat hier, in het Lijbrandt of in het KPN topic durf ik niet te zeggen. Dat van dat zwarte met die, al dan niet, compressie artifacts komt me niet onbekend voor maar als dat aan HD+ (met 12Mbit/s bitrate vs 12-13Mbit voor WGDO/Technicolor)) zou liggen dan zou je dat in elke scene met zwart moeten zien of niet soms? En dat is absoluut niet het geval ... je zal wel vast één of ander upscaled programma hebben zitten kijken (ja zelfs op Discovery HD is lang niet elk programma native HD).Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:40:
[...]
Sorry (absoluut niet persoonlijk!), maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat KPN willens en wetens de "nieuwe standaard" van HD+ wil verdedigen, het gaat iedere keer over twee tv's naast elkaar, verschillende bronnen die het aanleveren en blabla. IMHO moet KPN HD+ hernoemen naar HD en HD hernoemen naar SD en SD naar digitenne streams. IMHO maakt KPN de potentie van glas weer helemaal naar de klote.
Edit:
Ik blijf achter mijn persoonlijke mening staan: Verwijderd in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Mischien kan je de volgende keer eens onthouden wat je precies aan het kijken was
Net Dark Shadows op HBO gekeken en het niet eens kunnen waarnemen, terwijl het bij andere films ook op HBO wel te merken was (als slechts 7Mbit HD). Wel is het nu overdag natuurlijk en valt het 's avonds beter/eerder op ...
Zou me benieuwenPentiummania schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 07:19:
APK voor je pc
Iemand?
[ Voor 33% gewijzigd door apis29 op 06-10-2013 13:32 ]
Niet vervelend bedoeld maar als je op Tweakers zit heb je toch geen hulp nodig om je computer weer op te schonen en sneller te krijgen?Pentiummania schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 07:19:
APK voor je pc
Iemand?
Klopt, maar hoeveel procent van de Vodafone Thuis klanten zijn tweakers?Barre73 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:17:
[...]
Niet vervelend bedoeld maar als je op Tweakers zit heb je toch geen hulp nodig om je computer weer op te schonen en sneller te krijgen?
Ik denk dat de vraag hier gesteld is om meer details over deze service te krijgen.
(bv welke software er gebruikt wordt en hoe de rapportage eruit ziet)
Ik heb voor diegene die het interessant vinden Wireshark nog eens een keer langs de Vodafone TV streams gehaald om de huidige bitrate te controleren, gezien de discussie omtrent de kwaliteit van de streams. Mijn conclusie: niets veranderd ten opzichte van een jaar geleden wat betreft bitrate. Zie hieronder een screenshot van de capture:

De bitrates zijn onder te verdelen in:
NL HD zenders NL 123, RTL 45 en 7, SBS 6, Veronica en Net 5 zijn 12,8 mbit/s.
SD zenders als Fox, Ketnet etc. zijn 3,2 mbit/s.
Overige HD zenders als Een HD, BBC One HD e.d. zijn alle 7,2 mbit/s, m.u.v. Fox Eredivisie, Discovery HD, Animal Planet HD en National Geographic Wild HD die 12,8 mbit/s zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat in tussentijd de bron van de streams is veranderd en dat daarmee de kwaliteit minder is geworden. Ik ervaar dat zelf niet, vind de kwaliteit uitstekend en een verademing t.o.v. de kwaliteit streams die de KPN abbonees krijgen.

De bitrates zijn onder te verdelen in:
NL HD zenders NL 123, RTL 45 en 7, SBS 6, Veronica en Net 5 zijn 12,8 mbit/s.
SD zenders als Fox, Ketnet etc. zijn 3,2 mbit/s.
Overige HD zenders als Een HD, BBC One HD e.d. zijn alle 7,2 mbit/s, m.u.v. Fox Eredivisie, Discovery HD, Animal Planet HD en National Geographic Wild HD die 12,8 mbit/s zijn.
Het kan natuurlijk zijn dat in tussentijd de bron van de streams is veranderd en dat daarmee de kwaliteit minder is geworden. Ik ervaar dat zelf niet, vind de kwaliteit uitstekend en een verademing t.o.v. de kwaliteit streams die de KPN abbonees krijgen.
Je persoonlijke mening is prima, maar stop aub met het verkondigen van zaken die in andere reacties al ontkracht zijn. (en dan vaak niet eens door mij, maar door andere forumgebruikers)Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:40:
Sorry (absoluut niet persoonlijk!), maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat KPN willens en wetens de "nieuwe standaard" van HD+ wil verdedigen, het gaat iedere keer over twee tv's naast elkaar, verschillende bronnen die het aanleveren en blabla. IMHO moet KPN HD+ hernoemen naar HD en HD hernoemen naar SD en SD naar digitenne streams. IMHO maakt KPN de potentie van glas weer helemaal naar de klote.
Edit:
- HD+ is *geen* nieuwe standaard. Gewoon een naam voor een streamtype dat erbij is gekomen. Daar had net zo goed "barbapappatv" kunnen staan, of "HDmeteenietshogerebitrateinmpeg4".
- Je vergelijkt overal appels met kippen.. en springt op elke externe discussie in de hoop je eigen mening kracht bij te zetten, zonder dat je weet waar het over gaat.
Voor metaframe is het in ieder geval zo dat hij in een WGDO gebied woont en hier zijn de afgelopen maanden geen streams vervangen. Wel zijn er (naast de bestaande KPN streams) HD+ streams bijgekomen.
Nieuwe zenders (zoals bvb Fox) komen wel van KPN af. De oude staan nog steeds actief op het oude platform.
Verwijderd
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40995689 Heb je die al gelezen?denan schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:33:
[...]
Je persoonlijke mening is prima, maar stop aub met het verkondigen van zaken die in andere reacties al ontkracht zijn. (en dan vaak niet eens door mij, maar door andere forumgebruikers)
- HD+ is *geen* nieuwe standaard. Gewoon een naam voor een streamtype dat erbij is gekomen. Daar had net zo goed "barbapappatv" kunnen staan, of "HDmeteenietshogerebitrateinmpeg4".
- Je vergelijkt overal appels met kippen.. en springt op elke externe discussie in de hoop je eigen mening kracht bij te zetten, zonder dat je weet waar het over gaat.
Voor metaframe is het in ieder geval zo dat hij in een WGDO gebied woont en hier zijn de afgelopen maanden geen streams vervangen. Wel zijn er (naast de bestaande KPN streams) HD+ streams bijgekomen.
Nieuwe zenders (zoals bvb Fox) komen wel van KPN af. De oude staan nog steeds actief op het oude platform.
Edit:
Ik zal binnenkort een nieuw topic openen over de kwaliteit en standarisatie normen voor IPTV, dan gaan we daar verder
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 14:19 ]
Dat PDF'je waar je naar linkt bekrachtigt op geen enkele manier jouw beweringen En zeker het stukje dat je eruit quote niet.
Verder staat er bovenaan het document duidelijk "recommendation". Aanbeveling, dus.
Maar goed, tot in het nieuw te openen topic. En succes met het hard maken dat jij denkt dat KPN HD+ een 'standaard' noemt .
Verder staat er bovenaan het document duidelijk "recommendation". Aanbeveling, dus.
Maar goed, tot in het nieuw te openen topic. En succes met het hard maken dat jij denkt dat KPN HD+ een 'standaard' noemt .
Verwijderd
Nog nooit een RFC gelezen?eymey schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:13:
Dat PDF'je waar je naar linkt bekrachtigt op geen enkele manier jouw beweringen En zeker het stukje dat je eruit quote niet.
Ik neem aan dat jij één van de eerste poster bent in de nieuwe topic
Ik gok dat eymey niet de eerste is, maar waarschijnlijk wel de laatste
Verwijderd
Tja, dat kan..denan schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:01:
Ik gok dat eymey niet de eerste is, maar waarschijnlijk wel de laatste
Verder uit het pdf'je:Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:59:
[...]
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40995689 Heb je die al gelezen?
Edit:
Ik zal binnenkort een nieuw topic openen over de kwaliteit en standarisatie normen voor IPTV, dan gaan we daar verderAkkoord?
2.7 Continuous monitoring
Flat panel screens with Grade 1 specifications are currently only available in small screen sizes (up
to about 23"). As long as this is the case, both “Grade 1 reference monitors” and large flat panel screens (50") such as plasma displays should be used to evaluate video quality. These large displays make artefacts caused by compression or moving graphics and captions more visible than do smaller reference displays and assist in evaluating the quality as the consumer may experience it.
It must be noted that large flat panel displays may themselves introduce picture artefacts, and
their use for quality evaluation entails some experience.
Overigens gister nog wat opgezocht over Discovery en op Discovery HD zou in principe alles toch wel native HD moeten zijn3. Quality maintenance in Programme Delivery
3.1 Bit rates for video delivery
Tests carried out on H.264/AVC HDTV emission encoders in 2007 and 2008 recommended that bit rates should be at least 10 Mbit/s for 720p50 signals and 12 Mbit/s for 1080i25 signals.
The 1080i25 format requires about 20% more bit rate to achieve the same perceived picture quality
as 720p50.
Since these tests, many manufactures have produced upgrades and new (third generation) encoders implementing the full H.264 tool sets that have significantly reduced these bit rate requirements.
Good implementations of the H.264 codec will produce a picture quality as good as, if not better
than the 2007 - 2008 tests at about 9 Mbit/s (CBR). It is expected that encoding efficiency will
continue to develop over the next few years.
Nu ook twee dagen op rij bij KPN gebruikers geweest en het is er toch wel aan af te zien bij hen dat het geen HD+ is op de 1 tm/10. Nu nog even bij een UPC'er uitgebreid opletten (helaas geen Ziggo hiero)
Wil ook nog wel opmerken dat er op zich bij het her-encoderen met dat verimatrix gedoe op zich nog wel kwaliteit verlies zal optreden en mogelijk bij bepaalde scenes dan net wel wat artifacts oplevert die al bij de technicolor stream aan de grens zaten(?).
Verwijderd
Dan vergelijk je SD met HD+ want op de HD zenders zitten vanaf 701 bij KPN.apis29 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:22:
[...]
Nu ook twee dagen op rij bij KPN gebruikers geweest en het is er toch wel aan af te zien bij hen dat het geen HD+ is op de 1 tm/10. Nu nog even bij een UPC'er uitgebreid opletten (helaas geen Ziggo hiero)![]()
.
Dat was een figuurlijke 1 t/m 10 (om de NL HD+ zenders samen te vatten, de 1 t/m 10 bij Vodafone)Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:27:
[...]
Dan vergelijk je SD met HD+ want op de HD zenders zitten vanaf 701 bij KPN.
Persoonlijk intereseert met het ook niet, hoeveel bitrate, wat voor benaming het krijgt, etc. Al noemen ze het SD, als het niet "om te huilen is" kan ik er goed mee leven (heb ook een paar jaar capper gespeeld en [een] h.264 "mpeg4" is echt een wonderlijke codec
[je kan het aan de andere kant natuurlijk een gemiste kans noemen om de beste kwaliteit mogelijk te leveren op glasvezel maar ongecodeerd lijkt me nooit haalbaar; persoonlijk zou ik voor een schotel gaan als daar je wensen liggen, Canal Digitaal daargelaten]
Wat wel het predikaat "om te huilen" verdient bijvoorbeeld was Eurosport 2 SD bij zo'n KPN promotie hok en ook bij Glashart zelf in Almere-Buiten om maar een standaard aan te geven, dat is net een legpuzel
[en voor de duidelijkheid: ik neem aan dat dat aan de aangeleverde kwaliteit van Eurosport zal liggen van de SD stream? Niet dat ze bij Technicolor nog de EUR2 HD in SD moeten omzetten]
[ Voor 79% gewijzigd door apis29 op 07-10-2013 21:57 ]
Verwijderd
Providers mogen niet zomaar een de HD stream als bron gebruiken voor een SD stream gebruiken. En er zit nogal kwaliteit verschil tussen de SD streams vermoedelijk dat de bron niet altijd 7-8 Mbit is.
En bij sportuitzendingen is het kwaliteitsveschil meestal beter zichtbaar.
En bij sportuitzendingen is het kwaliteitsveschil meestal beter zichtbaar.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 22:30 ]
Volgens www.dtvmonitor.nl zit dit moment Eurosport 2 ook bij Ziggo en UPC zo rond de 3,5-4 mbit bij mpeg2.
Je kan dus inderdaad ook niet zo maar stellen dat alle SD zenders standaard 7-8 mbit als bron moeten hebben en alles wat KPN als 3-4 mbit versprijdt dus per definitie bagger is.
Ergo: Zo maar wat gaan roepen zonder alle factoren te overwegen is gewoon een faal.
Overigens verwacht ik niet dat wel of geen Verimatrix ook maar enige invloed zal hebben op de kwaliteit. Een encryptie algoritme hoeft niet lossy te zijn (sterker nog, dat lijkt me in de meeste gevallen zoals bij bv. SSH of SSL ook niet echt gewenst
)
En @segs: Misschien heb ik wel meer RFC's gelezen dan jij
.
Je kan dus inderdaad ook niet zo maar stellen dat alle SD zenders standaard 7-8 mbit als bron moeten hebben en alles wat KPN als 3-4 mbit versprijdt dus per definitie bagger is.
Ergo: Zo maar wat gaan roepen zonder alle factoren te overwegen is gewoon een faal.
Overigens verwacht ik niet dat wel of geen Verimatrix ook maar enige invloed zal hebben op de kwaliteit. Een encryptie algoritme hoeft niet lossy te zijn (sterker nog, dat lijkt me in de meeste gevallen zoals bij bv. SSH of SSL ook niet echt gewenst
En @segs: Misschien heb ik wel meer RFC's gelezen dan jij
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 07-10-2013 22:38 ]
Verwijderd
De SD zenders (bron) zijn bij de meeste zenders in mpeg2 en wil je daar zoals KPN dat doet een mpeg4 stream van maken dan moet als je de kwaliteit wlt behouden minimaal de dubbele bitrate bij mpeg2 gebruiken. Is de bron mpeg2 4 Mbit dan is KPN stream slechter in kwaliteit dan bij een mpeg2 bron van 7-8 Mbit bij dezelfde uitzenidng. Ook zijn alle 2 KPN streams 3 Mbit mpeg4eymey schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:36:
Volgens www.dtvmonitor.nl zit dit moment Eurosport 2 ook bij Ziggo en UPC zo rond de 3,5-4 mbit bij mpeg2.
Dat heeft @denan ook als eens aangeven en daar komt ook nog bij dat de encoders het minder goed doen bij SD streams.
Bij een video omzetting van mpeg2 naar mpeg4 geldt dit ook.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 22:53 ]
Verwijderd
Hehehehe dat zou kunneneymey schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:36:
Overigens verwacht ik niet dat wel of geen Verimatrix ook maar enige invloed zal hebben op de kwaliteit. Een encryptie algoritme hoeft niet lossy te zijn (sterker nog, dat lijkt me in de meeste gevallen zoals bij bv. SSH of SSL ook niet echt gewenst)
En @segs: Misschien heb ik wel meer RFC's gelezen dan jij.
Maar heb je er één ook zelf geschreven?
Maar ik dwaal af, ik zal binnenkort een nieuw draadje openen kunnen we daar gezellig(en ja dat vind ik echt!) verder bomen over alles
In other news: Voor Vodafone staat een nieuwe videotheek live. Sneller, mooier, en een cloudplatform, dus minder snel last van drukte tijdens spitsuren.
Go break it in
Go break it in
Nou mijn IPTV storing is na (3,5 maand) eindelijk opgelost 
Wat een verademing om naar IPTV te kijken zonder dat het beeld iedere minuut even stilstaat.
Wat was het nou? De 4e monteur is naar de wijkcentrale gereden en heeft mijn fiber in een andere switch gestopt. Dus of de poort of die switch waar ik in zat was gaar. Probleem opgelost!
Reggefiber had mijn verbindingen 2 weken lang zitten monitoren en wist met 100% zekerheid vast te stellen dat de storing in mijn huis was. Toen 2 andere monteurs met eigen Amino boxen het gedeelte bij mij thuis kwamen testen bleek het toch extern te liggen
Zo zie je maar weer hoe lastig sommige issues te detecteren zijn
Wat een verademing om naar IPTV te kijken zonder dat het beeld iedere minuut even stilstaat.
Wat was het nou? De 4e monteur is naar de wijkcentrale gereden en heeft mijn fiber in een andere switch gestopt. Dus of de poort of die switch waar ik in zat was gaar. Probleem opgelost!
Reggefiber had mijn verbindingen 2 weken lang zitten monitoren en wist met 100% zekerheid vast te stellen dat de storing in mijn huis was. Toen 2 andere monteurs met eigen Amino boxen het gedeelte bij mij thuis kwamen testen bleek het toch extern te liggen
Zo zie je maar weer hoe lastig sommige issues te detecteren zijn
[ Voor 9% gewijzigd door laurens0619 op 08-10-2013 10:30 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Mooi! kun je meteen de nieuwe videotheek testen
Ik heb toevallig gisteren even (Lijbrandt) die Videotheek app getest. Ziet er wel smooth en soepel uit. Hoewel ik problemen had met het 'terug' (kringeltje) knopje. Blijkbaar is die weer anders dan de "back" knop die mijn Harmony kent. "Exit" haalt je sowieso helemaal uit de app.
Nu nog wat interessante content die niet de hoofdprijs kost maar waar wel mooi mee te testen valt
. Kon zo snel niet iets gratis vinden.
Nu nog wat interessante content die niet de hoofdprijs kost maar waar wel mooi mee te testen valt
er zit een rubriek "gratis" tussen (voornamelijk promo's voor films of het eerste deel van een serie)
Bij FTTH zou er juist geen overboeking moeten plaatsvinden. Je verbinding word namelijk niet gedeeld. Als het inderdaad door overboeking zou komen zou iedereen er hier last van moeten hebben... Ik heb verschillende keren getest in de laatste 4 dagen en de (30/30) verbinding komt vrijwel nooit boven de 15Mbit (down).robertwebbe schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:14:
[...]
De overboeking zal de reden hiervoor zijn. In de piektijden daalt de snelheid dan omdat er heel veel mensen gelijktijdig aan het downloaden zijn. Helaas zie je dit nu ook steeds vaker bij glasvezel voorkomen. De verbindingssnelheid ongetwijfeld 30/30 zijn maar de internetverbinding niet. Als je waarschijnlijk een keertje heel vroeg of heel laat op de dag meet (als iedereen nog ligt te slapen) dan zal je je 30/30 wel halen.
Uiteraard wordt de verbinding wel gedeeld alleen op een andere plek in het netwerk, namelijk in de wijkcentrale in de apparatuur van de operator (dus niet Reggefiber). De glasvezelverbinding (lees, de doorlatende poort van de actieve apparatuur) is echt niet gelijk aan aantal aansluitingen x abonnementssnelheid.
Of in normaal nederlands: meestal zijn dat 2 poorten van 2 Gbit of van 1 Gbit (afhankelijk van het soort apparatuur). Dan kan je zelf ook uitrekenen dat 50 klanten die tegelijk met 50 Mbit willen downloaden niet past op een 1Gbit poort.
Dat wordt er bedoeld met overboeking.
In jouw geval klinkt het meer als een ander probleem idd..
Of in normaal nederlands: meestal zijn dat 2 poorten van 2 Gbit of van 1 Gbit (afhankelijk van het soort apparatuur). Dan kan je zelf ook uitrekenen dat 50 klanten die tegelijk met 50 Mbit willen downloaden niet past op een 1Gbit poort.
Dat wordt er bedoeld met overboeking.
In jouw geval klinkt het meer als een ander probleem idd..
Verwijderd
Broadband Report Card
From 1 Sep 2013 to 30 Sep 2013
There's more to broadband performance than speed alone. We're measuring a range of different metrics to get the complete picture on performance of ISPs nationwide. This report card shows how your broadband connection has performed over the last month.
Downstream throughput
Downstream throughput (or download speed) is the most commonly associated metric with broadband performance. It dictates the rate at which your computer will be able to fetch content (e.g. web pages, pictures, music, video etc) from the Internet.
» View Detailed Charts
83.42Mbps
Average 2.03Mbps Min 10pm, Wed
18th Sep
94.50Mbps Max 6pm, Tue
3rd Sep
Upstream throughput
Upstream throughput (or upload speed) is the measurement of the rate at which your computer will be able to send or upload content (e.g. pictures, music, videos etc) to the Internet.
» View Detailed Charts
89.13Mbps
Average 24.18Mbps Min 2pm, Tue
24th Sep
100.29Mbps Max 12pm, Tue
3rd Sep
Latency
Latency is the measurement of how long it takes one packet to be sent to one of our test servers, and then returned back to you. This can effectively be thought of as the responsiveness of the connection between your home and our servers out on the Internet.
» View Detailed Charts
3.91ms
Average 0.11ms Min 4pm, Sun
8th Sep
34.86ms Max 11pm, Wed
18th Sep
Packet Loss
Packet loss is relatively rare in modern networks. That said, some broadband providers have been known to suffer high packet loss at peak times. If this is the case for your ISP then you may find that time sensitive applications such as Voice over IP (VoIP) and online gaming will suffer.
» View Detailed Charts
0.22%
Average 0.00% Min 12am, Sun
1st Sep
37.71% Max 3pm, Wed
18th Sep
Dit gemeten door SamKnows. Ik heb een 100/100 abo.
From 1 Sep 2013 to 30 Sep 2013
There's more to broadband performance than speed alone. We're measuring a range of different metrics to get the complete picture on performance of ISPs nationwide. This report card shows how your broadband connection has performed over the last month.
Downstream throughput
Downstream throughput (or download speed) is the most commonly associated metric with broadband performance. It dictates the rate at which your computer will be able to fetch content (e.g. web pages, pictures, music, video etc) from the Internet.
» View Detailed Charts
83.42Mbps
Average 2.03Mbps Min 10pm, Wed
18th Sep
94.50Mbps Max 6pm, Tue
3rd Sep
Upstream throughput
Upstream throughput (or upload speed) is the measurement of the rate at which your computer will be able to send or upload content (e.g. pictures, music, videos etc) to the Internet.
» View Detailed Charts
89.13Mbps
Average 24.18Mbps Min 2pm, Tue
24th Sep
100.29Mbps Max 12pm, Tue
3rd Sep
Latency
Latency is the measurement of how long it takes one packet to be sent to one of our test servers, and then returned back to you. This can effectively be thought of as the responsiveness of the connection between your home and our servers out on the Internet.
» View Detailed Charts
3.91ms
Average 0.11ms Min 4pm, Sun
8th Sep
34.86ms Max 11pm, Wed
18th Sep
Packet Loss
Packet loss is relatively rare in modern networks. That said, some broadband providers have been known to suffer high packet loss at peak times. If this is the case for your ISP then you may find that time sensitive applications such as Voice over IP (VoIP) and online gaming will suffer.
» View Detailed Charts
0.22%
Average 0.00% Min 12am, Sun
1st Sep
37.71% Max 3pm, Wed
18th Sep
Dit gemeten door SamKnows. Ik heb een 100/100 abo.
En je conclusie is? Dat je een nieuwe router nodig hebt? Dat je te weinig snelheid krijgt? Vertel...
Ik moet even terug komen op voorgaande posts over de kwalliteit van de zenders de laatste tijd.
Naar het nu blijkt heeft er een klein monstertje thuis bij ons met de afstandsbediening van de TV lopen klooien. Deze was ik al geruime tijd kwijt, maar aangezien ik die dus niet meer nodig heb ook niet naar gezocht.Deze heb ik terug gevonden in haar speelgoed bak
Dit monstertje heeft de instellingen zo weten te verzetten dat het beeld dusdanig bagger was dat ik hier -ten onrechte- heb lopen klagen.
Onderstaande afbeelding zegt meer dan 1000 worden denk ik

ik was het niet hoor, ikkes is heul lief!
Naar het nu blijkt heeft er een klein monstertje thuis bij ons met de afstandsbediening van de TV lopen klooien. Deze was ik al geruime tijd kwijt, maar aangezien ik die dus niet meer nodig heb ook niet naar gezocht.Deze heb ik terug gevonden in haar speelgoed bak

[ Voor 3% gewijzigd door HaterFrame op 10-10-2013 03:35 ]
Hehe.. "it's evil"MetaFrame schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 03:34:
Ik moet even terug komen op voorgaande posts over de kwalliteit van de zenders de laatste tijd.
Naar het nu blijkt heeft er een klein monstertje thuis bij ons met de afstandsbediening van de TV lopen klooien. Deze was ik al geruime tijd kwijt, maar aangezien ik die dus niet meer nodig heb ook niet naar gezocht.Deze heb ik terug gevonden in haar speelgoed bakDit monstertje heeft de instellingen zo weten te verzetten dat het beeld dusdanig bagger was dat ik hier -ten onrechte- heb lopen klagen.
[afbeelding]
Maar als nu alles toch weer goed staat -> Hoe ervaar jij de HD+ zenders die je hebt?
Weinig mis mee, crisp en clear... Al lijken sommige details soms wat smudgy, maar dat kan dus ook aan de bron liggen.
Je bent vast niet de enige...MetaFrame schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 03:34:
[...] dat ik hier -ten onrechte- heb lopen klagen...
Maar toch wel fijn dat je het hier even komt melden...
Hmm zojuist was de interface bij mij ineens helemaal blauw, GHM!?
Herstarten verhielp het maar vreemd was het wel
Authenticatie issue. Als je je niet kunt aanmelden krijg je het default menu (en geen extra zenderpakket). Kan een netwerkglitch zijn geweest.MetaFrame schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:49:
Hmm zojuist was de interface bij mij ineens helemaal blauw, GHM!?
Ah oke, was me nog niet eerder overkomen
Ik zie dat ik ineens HBO on demand heb? Tijdelijke promo ofzo? Volgens mij met al het aanbod gratis?
Lekker met dit klote weer.
Lekker met dit klote weer.
Yups als tegemoetkoming van de slechte televisieontvangst (niks van gemerkt overigens) hebben alle Vodafone-klanten twee maanden HBO gratis.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Verwijderd
Hehehehe,MetaFrame schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 03:34:
Naar het nu blijkt heeft er een klein monstertje thuis bij ons met de afstandsbediening van de TV lopen klooien. Deze was ik al geruime tijd kwijt, maar aangezien ik die dus niet meer nodig heb ook niet naar gezocht.Deze heb ik terug gevonden in haar speelgoed bakDit monstertje heeft de instellingen zo weten te verzetten dat het beeld dusdanig bagger was dat ik hier -ten onrechte- heb lopen klagen.
[afbeelding]
Die kan zich nu al "verkopen" (en ik geloof niet dat iemand het haar kwalijk zou kunnen nemen)
offtopic:
Idd, ze is zich er bewust van hoe schattig ze eigenlijk wel niet is... Je kunt op zo`n moment ook niet anders dan lekker met haar knuffelen
Idd, ze is zich er bewust van hoe schattig ze eigenlijk wel niet is... Je kunt op zo`n moment ook niet anders dan lekker met haar knuffelen
Bij mij hapert het geluid
Verder werkt alles perfect.
Heb de amino al een handmatige firmware update gegeven, maar dat heeft niet geholpen.
Weet iemand nog een oplossing?
Verder werkt alles perfect.
Heb de amino al een handmatige firmware update gegeven, maar dat heeft niet geholpen.
Weet iemand nog een oplossing?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Dolby digital uitzetten, waarschijnlijk heb je dat ingesteld en support je tv/receiver dat niet goed
Die staat al op stereo only.denan schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:45:
Dolby digital uitzetten, waarschijnlijk heb je dat ingesteld en support je tv/receiver dat niet goed
Daarnaast ondersteund mijn onkyo TX-NR818 die formaten wel.
M'n tv duidelijk niet, omdat geluid alleen via tv niets doet om hd kanalen qua geluid.
Vandaar dat k m al op always stereo had gezet ;-)
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Hallo allemaal,
Ik overweeg over te stappen op Glasvezel van Vodafone. Zit nu bij Ziggo. Kan iemand mij wat vertellen van de kwaliteit van de televisie beelden? Het signaal via DVB-C is dat in orde? Ik zie ook allerlei verschillende termen als HD+ en dergelijke is dat ook te realiseren via DVB-C?
Weet iemand toevallig het aanbod via DVB-C? In de regio Alphen aan den Rijn? Vodafone zet hier niks over op hun website.
Wat zijn de voordelen en nadelen tegenover Ziggo.. Ik kom er namelijk niet uit. Ook niet na het lezen van de posts... Is het aan te raden via de interactieve TV ontvanger te kijken dan via DVB-C?
HELP!
Groet,
Marco
Ik overweeg over te stappen op Glasvezel van Vodafone. Zit nu bij Ziggo. Kan iemand mij wat vertellen van de kwaliteit van de televisie beelden? Het signaal via DVB-C is dat in orde? Ik zie ook allerlei verschillende termen als HD+ en dergelijke is dat ook te realiseren via DVB-C?
Weet iemand toevallig het aanbod via DVB-C? In de regio Alphen aan den Rijn? Vodafone zet hier niks over op hun website.
Wat zijn de voordelen en nadelen tegenover Ziggo.. Ik kom er namelijk niet uit. Ook niet na het lezen van de posts... Is het aan te raden via de interactieve TV ontvanger te kijken dan via DVB-C?
HELP!
Groet,
Marco
[ Voor 11% gewijzigd door Yao op 16-10-2013 10:52 ]
Check even de website van www.glashartmedia.nl voor de inhoud van DVB-C.
DVB-C is gewoon dik in orde (alles wordt 1:1 doorgegevan vanaf de bron).
Kwaliteit van IPTV is voor de HD+ zenders (de 10 meest belangrijke Nederlandse zenders) ook prima in orde.
Verder kan je voor- en nadelen gewoon hier lezen in de ervaringen. Of de Interactieve TV ontvanger aan te raden is zal je zelf moeten overwegen aan de hand van je wensen qua tv-aanbod en eventuele interactieve diensten (die je via dvb-c niet hebt).
Kwaliteit van IPTV is voor de HD+ zenders (de 10 meest belangrijke Nederlandse zenders) ook prima in orde.
Verder kan je voor- en nadelen gewoon hier lezen in de ervaringen. Of de Interactieve TV ontvanger aan te raden is zal je zelf moeten overwegen aan de hand van je wensen qua tv-aanbod en eventuele interactieve diensten (die je via dvb-c niet hebt).
Wellicht een n00b vraag... is DVB-C ook HD?eymey schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:08:
Check even de website van www.glashartmedia.nl voor de inhoud van DVB-C.
Wat Yao trouwens ook in de zenderoverzichten had kunnen zien.....
In Alphen levert ook Wisper bij mijn weten. Zou ik liever daar heen gaan denk ik...
Oeps, verkeerde topic :-)
Ned 1,2, 3. De rest in prima kwaliteit SD, maar alleen basispakket.Yao schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:45:
[...] Wellicht een n00b vraag... is DVB-C ook HD...?
Als je meer opties wil dan moet je iptv nemen. (Dat noemen ze geloof ik interactieve tv...)
Verwijderd
En waarom dan wel? Ik woon in Alphen a/d Rijn en ben heel content met wat VF levert.Barre73 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:00:
In Alphen levert ook Wisper bij mijn weten. Zou ik liever daar heen gaan denk ik...
Volgens mij is wisper opgekocht door vodafone
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:39:
[...]
En waarom dan wel? Ik woon in Alphen a/d Rijn en ben heel content met wat VF levert.
Nou, bijvoorbeeld omdat Wisper veel meer snelheid levert, en veel betere TV streams. Alleen het aantal zenders is nog wat mager. Wisper levert diensten die niet door KPN worden aangeleverd maar door Glasoperator. En die zijn (voor mij in ieder geval) aantrekkelijker dan het Vodafone pakket van KPN.
Maar goed: ieder zijn mening natuurlijk.
Jammer dat het bij mij niet beschikbaar is, erg aantrekkelijk en relatief goedkoop pakket!
Verwijderd
Ok, duidelijk en inderdaad ieder zijn/haar mening resp. keuze.Barre73 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:24:
Nou, bijvoorbeeld omdat Wisper veel meer snelheid levert, en veel betere TV streams. Alleen het aantal zenders is nog wat mager. Wisper levert diensten die niet door KPN worden aangeleverd maar door Glasoperator. En die zijn (voor mij in ieder geval) aantrekkelijker dan het Vodafone pakket van KPN.
Yep... met kidspakket erbij zou ik op op 65 euro per maand zitten voor 200/200. Zeker niet duur!MetaFrame schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 20:58:
Jammer dat het bij mij niet beschikbaar is, erg aantrekkelijk en relatief goedkoop pakket!
Maar goed, de hoop blijft dat dit is wat Vodafone gaat bieden maar dan uiteraard nog uitgebreider qua TV diensten. Ze hebben die diverse bedrijven die dit mogelijk maken niet voor niets opgekocht hoop ik.
[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 16-10-2013 21:58 ]
Nou ik ben het hier nog niet mee eens. Ik heb nu een aantal maanden Vodafone Thuis en ik kon altijd prima VPN opbouwen naar mijn werk, maar sinds een paar weken niet meer.captain007 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:59:
Uiteraard heeft Vodafone gelijk wat betreft die blokkades. Ik had ook niet anders verwacht. Het is alleen teleurstellend dat de apparatuur die ze meeleveren PPTP VPN niet fatsoenlijk slikt. Ik verwacht dat het een issue is in die specifieke routerserie dus dat Sitecom het zal moeten fixen in hun firmware.
Zelf heb ik vanaf het begin een Cisco router achter de Vodafone hangen. Geloof me, er is niets veranderd. Kon alleen van het ene op andere moment niet meer vpn'en, Alles op de zaak nagekeken, meerdere pc's getest en andere versie Shrewsoft. Vodafone beweerd niets te blokkeren. Das niet waar!
Als ik mijn Galaxy S3 als hotspot instel (via T-mobile) en ik doe dezelfde VPN sessie, kom ik DIRECT binnen. Kan niet missen dat er aan de Vodafone-kant wat veranderd is.
Ik gebruik hier ook verschillende VPN oplossingen (PPTP, IPSEC, SSL) via een ITNS lijn (in mijn geval Lijbrandt) en heb nog nooit enig probleem gehad. Niet naar VPN servers toe en ook niet van buiten naar een PPTP die ik zelf draai.
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 17-10-2013 08:43 ]
Haha das toevallig ik wilde je net Quote'n om de regel 'Er wordt niks geblokkeerd', maar zie net dat je hem ge-edit hebteymey schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 08:43:
Ik gebruik hier ook verschillende VPN oplossingen (PPTP, IPSEC, SSL) via een ITNS lijn (in mijn geval Lijbrandt) en heb nog nooit enig probleem gehad. Niet naar VPN servers toe en ook niet van buiten naar een PPTP die ik zelf draai.
Die dame bij de Vodafone helpdesk zegt ook resoluut dat hun niks blokkeren en dit ook niet zal veranderen. Sorry hoor, hoe kan zo'n lieftallige dame op de eerste lijn helpdesk nu weten wat de techneuten in het hoogste lijn allemaal wel en niet blokkeren/doorlaten.
Ik ga van provider wisselen zodra het kan.
Ik haalde die regel weg omdat ik niet zeker ben over SMTP, SMB en dergelijke.
Maar op de hoge poorten boven de 1024 en diverse VPN implementaties heb ik nog nooit enige beperking gehad.
edit: maar goed, misschien helpt het als je bv. met Wireshark eens probeert te tracen op welke poortnummers (of evt. protocol naast IP) het fout gaat? Misschien dat een ITNS'er die hier rond hangt een helder idee heeft.
Maar op de hoge poorten boven de 1024 en diverse VPN implementaties heb ik nog nooit enige beperking gehad.
edit: maar goed, misschien helpt het als je bv. met Wireshark eens probeert te tracen op welke poortnummers (of evt. protocol naast IP) het fout gaat? Misschien dat een ITNS'er die hier rond hangt een helder idee heeft.
[ Voor 37% gewijzigd door eymey op 17-10-2013 11:08 ]
Bij mij was vermoedelijk de router het probleem. Ik heb sinds ik een andere router heb geen problemen meer met VPN. Wel is de telefoonlijn zeer instabiel. Hij is er nu in een paar weken tijd al meerdere keren uitgeklapt (ook midden in een telefoongesprek). Dat wordt dus bellen naar de helpdesk, want dat lijkt mij niet de bedoeling.
Maar de router heeft niks met de telefoonlijn te maken... telefoon gaat rechtstreeks van je Genexis modem.
Bij deze: er is *niets* aangepast of geblokkeerd. VPN's werken gewoon. Vodafone maakt gebruik van het netwerk van KPN ITNS en stelt zelf ook geen portblockings in. Alleen standaard zaken als Windows filesharing staan dicht, maar dat was omdat 80% van de mensen die open heeft staan en in de eerste glasvezelnetwerken iedereen de harddisk van de buurtbewoners kon uitlezen.maffe schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:41:
Haha das toevallig ik wilde je net Quote'n om de regel 'Er wordt niks geblokkeerd', maar zie net dat je hem ge-edit hebtWist je dat toch niet helemaal zeker?
Die dame bij de Vodafone helpdesk zegt ook resoluut dat hun niks blokkeren en dit ook niet zal veranderen. Sorry hoor, hoe kan zo'n lieftallige dame op de eerste lijn helpdesk nu weten wat de techneuten in het hoogste lijn allemaal wel en niet blokkeren/doorlaten.
Ik ga van provider wisselen zodra het kan.
Dit topic is gesloten.
![]()