Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dit snap ik dus echt helemaal niet. Het is helemaal geen beleid maar een technisch probleem. Iets dat overigens volledig te maken heeft met het feit dat het om twee vezels gaat die door twee verschillende leverstraten moeten. Dat maakt het technisch uitdagend. Maar beleid? Nee, dat weet ik toch wel zeker van niet.eymey schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:15:
http://www.klachtenkompas...zij-weken-zonder-diensten
Voor wie het interesseert en wil bijdragen aan een stekrer signaal via die site.
KPN doet de klacht in ieder geval af als "dit is ons beleid en dat is aan u gemeld. Dus klacht afgehandeld".
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Misschien dat dát wat in beweging of een stroomversnelling gaat brengen
ThanksHoppyF schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:34:
[...]
Bedankt voor deze actie.
Ik kende deze site niet maar nuttig en zichtbaar is een klacht zo wel.
De reactie van KPN lijkt natuurlijk nergens op, zo kun je nooit overstappen naar of van Vodafone naar een andere KPN of KPN dochter waarvan er vele zijn.
Mijn reactie is op die site toegevoegd.
Hopelijk volgen er meer reactie's van tweakers of niet-tweakers.
Het klinkt misschien een beetje flauw, dit soort acties. Maar als een bedrijf gewoon al bijna 3 jaar nodig heeft om een dergelijk proces op orde te krijgen en niet eens in staat is om nou eens een werkelijk haalbare planning af te geven wanneer dit wel kan, ookal is het technisch misschien wat gecompliceerd, dan wordt het misschien wel eens tijd dat ze wakker worden geschud.
[ Voor 71% gewijzigd door eymey op 16-09-2013 22:47 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Is het mogelijk een Humax iHDR-5200 te gebruiken op Vodafone glasvezel?
Als ik de diverse websites waar ik voorbij kom bekijk (en meestal gesproken wordt over de 5050), is dit inderdaad wel mogelijk, maar is het zenderaanbod minder compleet via DVB-C?
Om wat voor verschil spreken we dan precies? En zijn andere mogelijkheden (zoals opnemen en gelijktijdig TV kijken) wel gewoon mogelijk?
Excuses als een dergelijke vraag al eerder in dit topic gesteld is, het antwoord lijkt nogal complex te zijn, en Vodafone webcare wil mij vrolijk doorsturen naar een betaald 0900 nummer om antwoord te geven hierop.
Op DVB-C is het zenderaanbod inderdaad minder compleet dan via IPTV. Je hebt alleen Ned. 1, 2 en 3 in HD en (indien van toepassing voor je regio) TV Oost. Het pakket is vergelijkbaar met wat je analoog (bv. ook via UPC) krijgt.
Kijk op www.glashartmedia.nl voor het aanbod in jouw regio (voor IPTV gelden bij Vodafone sowieso andere pakketten).
Wat de mogelijkheden van DVb-C zijn hangt verder geheel van jouw gekozen ontvanger af.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik was zelf niet bekend dat het aanbod van Vodafone via Glashart loopt, het is dan ook niet mijn aansluiting maar die van mijn ouders, vandaar dat ik mij er minder in verdiept heb.
Is niet helemaal waar volgens mij, begin dit jaar heb ik voor een glas abonnement gekeken wegens verhuizing naar Dordrecht (Merwedepolder-west)Wanneer jij (eymey) ook de apparatuur bedoelde heeft DF m.i. gewoon gelijk: de huidige apparatuur in de POPs in Dordrecht is niet geschikt voor snelheden hoger dan 100 Mbits (duplex); dat is geen 'bullcrap'.
Ik kon destijds 200/200 bestellen van Tweak blauw. Uiteindelijk afgehaakt wegens de prijs (iets van rond de € 100) en wegens de telefonie die hun wat anders aanbieden als de rest. Ik zie dat ze dat abonnement nu niet meer aanbieden inmiddels.
Kan iemand zeggen of KPN/Reggefiber bezig is met het beschikbaar maken van 1Gbit aansluitingen op de nu dan 100Mbit plekken?
Volgens mij hoef het toch niet zo duur te zijn door wat Gbit switchtjes bij te plaatsen. Mensen kunnen dan over naar een sneller abonnement die dit willen, en iedereen die niet sneller als 100Mbit wil blijft lekker zitten op de 100Mbit apparatuur. Is dit te simpel gedacht, moet alles in één zon POP in één keer over?
In de POP's wordt door Reggefiber/KPN Lucent Acatel apparatuur gebruikt.Axelfoley007 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:50:
[...]
Is niet helemaal waar volgens mij, begin dit jaar heb ik voor een glas abonnement gekeken wegens verhuizing naar Dordrecht (Merwedepolder-west)
Ik kon destijds 200/200 bestellen van Tweak blauw. Uiteindelijk afgehaakt wegens de prijs (iets van rond de € 100) en wegens de telefonie die hun wat anders aanbieden als de rest. Ik zie dat ze dat abonnement nu niet meer aanbieden inmiddels.
Kan iemand zeggen of KPN/Reggefiber bezig is met het beschikbaar maken van 1Gbit aansluitingen op de nu dan 100Mbit plekken?
Volgens mij hoef het toch niet zo duur te zijn door wat Gbit switchtjes bij te plaatsen. Mensen kunnen dan over naar een sneller abonnement die dit willen, en iedereen die niet sneller als 100Mbit wil blijft lekker zitten op de 100Mbit apparatuur. Is dit te simpel gedacht, moet alles in één zon POP in één keer over?
In de nieuw te aan te leggen gebieden wordt in de switches/DLAMS in POP worden standaard al 1 Gb/s poorten geplaatst per gebruiker. Ik ben ben benieuwd wanneer men de 100 Mb/s poorten gaat upgraden. KPN kende zal dit wel met spoed moeten gaan gebeuren als Vodafoon of een andere provider aankondigd om in alle POP's eigen apparatuur gaan plaatsen. Anders zal KPN het normale afschrijf termijn gebruiken die op de hardware van toepassing is.
Wat ik ooit eens van Reggefiber heb gehoord is ze in de toekomst naar 2.5 Gb/s of 3 Gb/s poorten over willen gaan met meerdere kleuren op de vezel. Dit zal pas gaan spelen wanneer er Ultra HD TV aangeboden gaat worden. De glasvezel naar de huisaansluiting van de nieuwe WBA+ netwerken zijn standaard al gestest op 2.5 Gb/s per vezel.
"De glasvezel naar de huisaansluiting van de nieuwe WBA+ netwerken zijn standaard al getest op 2.5 Gb/s per vezel."
De fysieke glasvezel heeft niets te maken met WBA-netwerken. Dat laatste is het acteive deel in de PoP. Het eerste is het passieve deel. Die zijn trouwens al wel op meer dan 2,5 Gbit getest hoor.
Reggefiber heeft niets te maken met poorten of kleuren per vezel. Wederom: Reggefiber beheert alleen het passieve deel. Waar jij het over hebt is actief deel. Dus hoofdzakelijk KPN.
Echter, waarschijnlijk wordt dit nu niet meer aangeboden sinds het over genomen is door KPN (en KPN de snelheden in 1 gebied graag homogeen willen houden, schat ik zo) en volgens mij, maar dat laatste kan ik fout hebben, omdat op WGDO per PoP slechts een aantal aansluitingen beschikbaar is voor deze snelheden.
neem aan van wel, automatic firmware upgrade staan aan iig
Model : Wireless Gigabit Broadband Router
Uptime : 43 days 13 hours 10 min 34 sec
Hardware Version : Rev. A
Serial Number : 131374221
Boot Code Version : 1.0
Runtime Code Version : 1.0
CISSP! Drop your encryption keys!
Ik ben eindelijk weer eens gebeld dat er een monteur zou komen, het probleem zou hem namelijk toch in mijn huis zitten. Toen ik hun vroeg waarom ze nog niet hebben proberen mijn amino te vervangen dan kreeg ik een "goeie, zou ik ook niet weten" :-|
Anyhow vanmiddag kwam de monteur, trekt de meterkast open en ziet het glasvezel modem hangen. Roept iets als:"ja maar dat is voor KPN ITNS, hier kan ik niets mee, ik ga weer".
Dus nu waarschijnlijk weer wat weekjes afwachten tot er iets gaat gebeuren...
Ik heb er iig geen vertrouwen meer in
CISSP! Drop your encryption keys!
In mijn geval is de glasvezel aansluiting in huis nog niet eerder gebruikt door een andere aanbieder.
Tot op heden heb ik niets meer van Vodafone vernomen over een eventuele installatie/oplever datum.
Vorige week heb ik zelf wel telefonisch contact gezocht, maar een duidelijke status kon men mij niet melden.
Wel gaf de medewerker aan dat het standaard mogelijk nog tot 6 weken kon duren.
Wat is jullie ervaring hiermee? Kan ik dit proces nog bespoedigen?
Afwachten (helaas).
Communicatie is niet de sterkste kant van Vodafone, beetje vreemd voor een grote telecom provider maar het is wel zo. Als je eenmaal aangesloten bent werkt het vast wel goed, dat is een schrale troost.
PB je postcode/huisnr eens? Kan wel even kijken.
Verwijderd
Fysiek glas + de pop huisjes met lege racks: Reggefiber
WMP:
- Apparatuur in racks + thuis: KPN
- Diensten: Alles KPN
- TV steams SD: KPN (3,5 mbit mpeg4)
- TV steams HD: KPN (7 mbit mpeg4)
- Verkocht door KPN en 3rd parties
WMP+:
- Diensten: KPN uitgebreid met operator specifieke diensten
- TV steams HD: KPN (13 mbit mpeg4?)
- Verkocht door Vodafone (en meer?)
WDGO:
- Apparatuur in racks + thuis: operator specifiek
- Diensten: operator speciek
- TV steams SD: Glashart media (Originele steams van aanbieders)
- TV steams HD: Glashart media (Originele steams van aanbieders)
- Verkocht door Lijbrandt (voor dat deze werd overgenomen?) en andere
Echter er blijven nog een paar vragen over:
- Klopt bovenstaande?
- is een pop/wijkcentrale altijd WMP(+) OF WDGO? of kan 1 pop ook beide operators hebben?
- Hoe kom je er achter wie welke diensten op welke pop aanbiedt (zonder dit te moeten herleiden uit het aanbod op reggefiber.nl)
- Worden nieuwe pop's nogsteeds met 100mbit poorten aangelegd of krijg je alleen een andere poort als je een 500mbit abbo afsluit?
Ik denk dat dit vragen zijn die bij meer mensen leven, het maakt het kiezen tussen de providers hopelijk makkelijker. In ons geval hadden we gekozen voor Vodafone omdat we de verkoper ons vertelde dat we dus inderdaad de Glashart media streams zouden krijgen, nu blijkt echter dat Vodafone bij ons in de wijk WMP+ gaat aanbieden en dus toch gebruik gaat maken van KPN apparatuur en streams.
Wacht wacht wacht!!! Is het zo dat de geweldige mooie HD signalen van VF inderdaad qua kwaliteit afgenomen zijn onlangs omdat ze anders worden doorgegeven? Of begrijp ik iets verkeerd. Ik wil juist die kwaliteit waar mensen zo hoog over opgeven (Glashart Media)..eymey schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 08:39:
Precies. Het is gewoon simpel:
In de huidige situatie is Vodafone gewoon afhankelijk van wat KPN als wholesale kan/wil aanbieden (in de vorm van ITNS). De enige keus die Vodafone zou hebben als ze dat niet zouden willen, is gewoon helemaal geen diensten aan te gaan bieden.
Vodafone maakt gebruik van dezelfde streams als bijvoorbeeld Telfort in dezelfde plaats. Alleen de pakketten zijn anders. Er zijn volgens mij maar heel weinig plaatsen met meerdere operators.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:40:
[...]
Ik denk dat dit vragen zijn die bij meer mensen leven, het maakt het kiezen tussen de providers hopelijk makkelijker. In ons geval hadden we gekozen voor Vodafone omdat we de verkoper ons vertelde dat we dus inderdaad de Glashart media streams zouden krijgen, nu blijkt echter dat Vodafone bij ons in de wijk WMP+ gaat aanbieden en dus toch gebruik gaat maken van KPN apparatuur en streams.
Nee. Het enige wat onlangs een klein beetje is veranderd is de indeling van de pakketten. En zelfs dat niet bij Vodafone maar wel bij de andere aanbieders. De streams is niks aan veranderd, onlangs.Lord_Dain schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:18:
[...] Is het zo dat de geweldige mooie HD signalen van VF inderdaad qua kwaliteit afgenomen zijn onlangs omdat ze anders worden doorgegeven...?
[ Voor 43% gewijzigd door Fiber op 20-09-2013 15:26 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Heel interessant. Ben ook erg benieuwd naar het antwoord.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:40:
pff best ingewikkeld allemaalIk heb nu een dag gelezen en gezocht denk het volgende te begrijpen:
WMP:
WMP+:
WDGO:
Echter er blijven nog een paar vragen over:
- Klopt bovenstaande?
- is een pop/wijkcentrale altijd WMP(+) OF WDGO? of kan 1 pop ook beide operators hebben?
- Hoe kom je er achter wie welke diensten op welke pop aanbiedt (zonder dit te moeten herleiden uit het aanbod op reggefiber.nl)
- Worden nieuwe pop's nogsteeds met 100mbit poorten aangelegd of krijg je alleen een andere poort als je een 500mbit abbo afsluit?
Ik heb net een huis gekocht en ben bezig met het zoeken naar een provider.
En zou graag Glashard willen hebben voor mijn TV, huis staat in postcode 7943JR. Nu is er in Meppel al heel lang glasvezel leverbaar dus ik verwacht eerlijk gezegd dat de apparatuur alweer ouder is.
Verwijderd
Ik weet niet wat jouw bron is maar het klopt niet meer;Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:40:
pff best ingewikkeld allemaalIk heb nu een dag gelezen en gezocht denk het volgende te begrijpen:
WMP:
WMP+:
WDGO:
WDGO:
https://gathering.tweaker...message/40508417#40508417
Alleen NL1 HD .... 10 zijn nog 1:1 en dan 3 zenders HD+ 13 mbit en de rest is 7 Mbit
WMP+:
Zie bovenstaande overzicht en dan zijn ook NL1 HD .... 10 in HD+.
Maar de streams via VF als ik bovenstaande moet geloven dus WMP+ en geen WDGO?Fiber schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:22:
[...]
Vodafone maakt gebruik van dezelfde streams als bijvoorbeeld Telfort in dezelfde plaats. Alleen de pakketten zijn anders. Er zijn volgens mij maar heel weinig plaatsen met meerdere operators.
[...]
Nee. Het enige wat onlangs een klein beetje is veranderd is de indeling van de pakketten. En zelfs dat niet bij Vodafone maar wel bij de andere aanbieders. De streams is niks aan veranderd, onlangs.
[ Voor 64% gewijzigd door Lord_Dain op 20-09-2013 15:43 ]
Sterker nog, dat gaan ze waarschijnlijk langzaam maar zeker afbouwen. (Maar dat gaat niet van de ene op de andere dag en ook niet overal tegelijk en heeft niets met de kleine wijzigingen van onlangs (2 juli) te maken.)
Verwijderd
Voor de oorsprong van de Vodafone streams kan je de 'Tweak-blauw test' gebruiken.
Wanneer Lijbrandt / Telfort in Reeshof WMP+ levert, doet Vodafone dat ook.
Was het nou zo dat als er analoog beschikbaar was het WMP+ is? Ging even kijken wat de Tweak blauw test ook alweer was en zoiets stond daar vermeld. (allang niet meer mee bezig gehouden)
edit: er stond dat in tweak blauw ook analoog beschikbaar was en bij groen niet maar na aanleiding van het hieronderstaande houdt dat bij tweak dus WGDO in. Bij groen én beschikbaarheid van analoog moet dat dan dus WMP+ zijn (cmiiw
[ Voor 38% gewijzigd door apis29 op 20-09-2013 21:27 ]
Verwijderd
Wel in toekomstige glasvezel gebieden zie je nu vaker dat je dan ook uit Wisper of een andere glasoperator provider kunt kiezen.Fiber schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:22:
[...]
Vodafone maakt gebruik van dezelfde streams als bijvoorbeeld Telfort in dezelfde plaats. Alleen de pakketten zijn anders. Er zijn volgens mij maar heel weinig plaatsen met meerdere operators.
Klopt, net als hier in Ermelo waar XSYou actief is.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 18:47:
[...]
Wel in toekomstige glasvezel gebieden zie je nu vaker dat je dan ook uit Wisper of een andere glasoperator provider kunt kiezen.
Helaas zijn het maar kleine partijen tov KPN maar het begin is er.
Zou dat handiger zijn qua verwijzing?
Ik ga straks even reageren op het uitgebreide verhaal maar eerst een antwoord op de vragen:Binnetie schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:22:
[...]
Heel interessant. Ben ook erg benieuwd naar het antwoord.
Ik heb net een huis gekocht en ben bezig met het zoeken naar een provider.
En zou graag Glashard willen hebben voor mijn TV, huis staat in postcode 7943JR. Nu is er in Meppel al heel lang glasvezel leverbaar dus ik verwacht eerlijk gezegd dat de apparatuur alweer ouder is.
Een PoP kan nog veel meer operators hebben. Dat is het "open"deel van het netwerk waarover altijd gesproken wordt. De meeste PoP's zijn alleen voorzien van WMP+. Een groot aantal WGDO PoP's ook van WMP+ (later bijgeplaatst dus). En de rest van de WGDO PoP's alleen WGDO.
En daarnaast kunnen er dus zeker nog andere operators in zitten. De bekendste na KPN is Glasoperator (Alphen a/d Rijn, Bilthoven, etc..) die met 2 providers werkt, namelijk Wisper en Glashelder. En dan nog een paar hele kleine lokale operators zoals al genoemd hier.
Er zijn nog een paar providers die diensten aanbieden via WGDO. In ieder geval Vodafone (waar beschikbaar dan) en Tweak. Het handige bij Tweak is dat zij daar een verschillende naam voor hebben. Doe een postcodecheck bij Tweak en waar je Tweak Blauw kan krijgen is dus WGDO beschikbaar. In dat geval levert Vodafone daar ook over. Dus niet dat je Tweak moet nemen maar hun PC check is een goede indicatie. Indien alleen Tweak groen beschikbaar: Dan is het een WMP PoP.
Andere providers die nog via WGDO leveren staan niet meer open voor nieuwe klanten omdat ze straks opgaan in Telfort (XMS, Lijbrandt, Concepts..). En Telfort levert niet via WGDO als er WMP beschikbaar is. Of Telfort wel levert in WGDO-only gebied is me eigenlijk niet duidelijk.
Misschien dat iemand in Dordrecht me dat kan vertellen?
Zonder een heel verhaal over netwerkopbouw te beginnen... nieuwe PoP's kunnen door KPN ook nog steeds worden uitgerust met 100 Mbit poorten. Maar alleen als ze een uitbreiding zijn van een reeds bestaand netwerk binnen een plaats dat al maximaal 100 mbit poorten had. Bij een nieuw netwerk in een plaats begint het vanaf de basis al met Gigabit poorten.
Voor Lord_Dain: Reeshof mag je beschouwen als volledig nieuw. Begint met een nieuwe CityPoP.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 20-09-2013 20:33 ]
Inderdaad; ze leveren/bieden hier ook 500mbit, dus het zal volledig nieuw zijn en 1gbit.
[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 20-09-2013 20:43 ]
Verwijderd
Niet met zekerheid, maar gisteren liep ik langs de Reggefiber winkel aan de Voorstraat in Dordrecht en daar waar eerst nog Lijbrandt stickers op het raam zaten zitten nu Telfort stickers.Barre73 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:33:
[...]
Of Telfort wel levert in WGDO-only gebied is me eigenlijk niet duidelijk.
Misschien dat iemand in Dordrecht me dat kan vertellen?
[...]
Op basis daarvan denk ik dat Telfort ook (nieuwe) aansluitingen in Dordt oplevert.
Overigens leveren KPN en xs4all hier ook, ondanks dat het WGDO gebied is (was in het begin niet zo).
Ik zeg net hierboven dat WGDO Teak Blauw is, niet groen...Lord_Dain schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:41:
Okee, helder en duidelijk verhaal. De Tweak check zegt dat ze Tweak groen leveren. Echter ik kan ook VF kiezen alhier. Is het dan wel of niet WGDO? Lijkt me niet, want Tweak Groen != WGDO. Ik snap het in dit geval niet helemaal meer. Of levert VF ook over groen sinds kort, of altijd al?
Inderdaad; ze leveren/bieden hier ook 500mbit, dus het zal volledig nieuw zijn en 1gbit.
Denk maar aan de KPN kleur. Groen dus..
Als de Tweak test zegt: alleen Tweak groen dan is het een PoP die door KPN alleen is gebouwd met WMP en WMP+.
Dus levert VF in dit geval over WMP(+)... Hopelijk WMP+ en dus meer bandbreedte HD streams.
[ Voor 54% gewijzigd door Lord_Dain op 20-09-2013 21:18 ]
Dan zijn die PoP's uitgebouwd met WBA/WMP apapratuur dus.Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:44:
[...]
Niet met zekerheid, maar gisteren liep ik langs de Reggefiber winkel aan de Voorstraat in Dordrecht en daar waar eerst nog Lijbrandt stickers op het raam zaten zitten nu Telfort stickers.
Op basis daarvan denk ik dat Telfort ook (nieuwe) aansluitingen in Dordt oplevert.
Overigens leveren KPN en xs4all hier ook, ondanks dat het WGDO gebied is (was in het begin niet zo).
Verwijderd
De gemiddelde glasvezel klant weet het verschil niet tussen apparatuur en de POP. Overigens wordt POP naar consumenten vaak gecommuniceerd als geheel (dus incl. apparatuur) om het zo eenvoudig mogelijk uit te leggen. Wellicht was het een verkeerde woord/zin keuze. Excuse me in that case!eymey schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:00:
Als UPC letterlijk de argumentatie van DarkForce gaat overnemen, dan gaat dat eerder in hun nadeel werken.
De grootste blunder is wel om te zeggen "De POP's zijn in Dordrecht niet geschikt voor hoger den 100 mbit". Wat een bullcrap. Daar hebben de POP's niets mee te maken, maar de apparatuur die de operator in de POP's plaatst.
En dat doen ze ALS er voldoende vraag naar is alleen is er in veel gebieden nauwelijks vraag naar hogere (100Mbit+) snelheden. Het moet financieel aantrekkelijk zijn wil een bedrijf (KPN) hierin investeren, dit zie je in mobiele telefonie (dekking) maar ook met glasvezel.eymey schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:00:En dat kan van de ene op de andere dag veranderen als KPN toch besluit om gigabit switches en optics te gaan plaatsen (mits hun backbone uplink het toestaat) of als er nieuwe operators opduiken.
Van glas naar glas? Daar zijn inderdaad veel problemen mee, zelfs ik had hier problemen mee toen ik eventjes over dacht te kunnen stappen van Concepts (WGDO) naar Vodafone (WGDO).eymey schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:00:
Nee, het enige echte argument dat UPC kan hebben is om 'overstappers', die niet van glas naar glas kunnen, te lokken.
Op een 120Mbit bij familie en enkele 200Mbit verbindingen bij mensen die ik ken van de school waar mijn oudste zoon zit .... hebben die zelfs tot aan 0:00 uur geen problemen. Die 75Mbit of minder (bijvoorbeeld) is natuurlijk pas van toepassing als er teveel gebruikers zijn die het maximale aan capaciteit willen dat die UBR, groep- & eind versterker toegekend hebben gekregen. Tegenwoordig kan er al eenvoudiger (op afstand) extra capaciteit worden toegekend maar er zijn grenzen. Helaas echter is UPC niet in staat gebleken om de volledige capaciteit in te zetten waarvoor klanten betalen (ofwel, ze zorgen nauwelijks voor het reserveren van wat extra capaciteit). Het kan dus goed zijn dat de mensen uit mijn familie, kenissen en vriendenkring in wijken woonachtig zijn waar geen of minder grootverbruikers (tweakers) zitten.eymey schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 22:00:
En inderdaad, hoe vaak per dag valt UPC terug naar 75 of minder omdat blijkt dat er te weinig downstreams op 1 wijkhub gegenereerd worden om al die abbo's achter de wijkhub tegelijk verkeer te laten genereren?
En toch zul je zien dat op de meeste websites van diezelfde aanbieders nog niet gecommuniceerd wordt hoe de vork in de steel zit. Er wordt zelfs niet vermeld dat het "tot" snelheden zijn, zoals men bij ADSL verplicht was. Bij Telfort zeggen ze zelfs nog altijd bij de product specificaties "gegarandeerd snel internet".Barre73 schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:52:
On topic: KPN heeft al lang wel begrepen dat de D-Slams moeten worden opgewaardeerd naar Gigabit en zijn daar ook echt wel mee bezig qua voorbereiding. Als ik de hijgerige verkopers met targets niet meereken dan is het gros van de providers inmiddels ook wel netjes genoeg om toe te geven dat het een totaalsnelheid is.
Het is daarbij ook helemaal niet relevant of ik 24/7 mijn 100/100 wil of moet halen, en of ik daar ook werkelijk gebruik van maak. Zie het als het bekende "ik betaal ervoor, en wil het op ieder gewenste moment kunnen gebruiken tenzij je als aanbieder aangeeft dat het niet kan omdat .............".
Dan heb je de toon wellicht verkeerd ingeschat, er zijn ook genoeg mensen uit mijn omgeving, die wel gekozen hebben voor glasvezel zeker ook soms op aanraden van mij waarbij televisie bijvoorbeeld helemaal niet belangrijk is en een hogere upload snelheid juist meer dan welkom was. Mijn ervaringen met UPC omtrent snelheden zijn meer dan goed te noemen, en wanneer deze niet gehaald werd, kreeg ik netjes een compensatie - iets dat ik bij Glasvezel zeker niet kan zeggen!eymey schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:45:
Het ging echter vooral om de toon waarop DarkForce dit aan de kaak stelt en zo'n toontje van "Ik ga lekker tegen iedereen zeggen dat ze vooral geen abbo op glasvezel moeten nemen omdat..... zodat KPN lekker huilie huilie gaat doen, boehoe" terwijl je bij de concurrentie (UPC) ook 'belazerd' wordt wat betreft de snelheden.
Het zijn inderdaad teleurstellingen en helaas ook op dit moment nog gewoon omdat zelfs nieuwe klanten in gebieden als Dordrecht - waarbij de apparatuur gewoonweg geen hogere snelheden aankunnen - nog keihard worden misleid met mooie woorden die op internetsites pronken.Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 12:17:
Voor wat betreft de toonzetting van de 'klaagposts': daar ben ik het wel mee eens, maar laten we niet vergeten dat dit vaak een gevolg is van teleurstellingen die veroorzaakt zijn door het wekken van valse beloftes door de isp's. Het lijkt me dan ook meer op z'n plaats om de isp erop aan te vallen in plaats van de klager...
Ik ben mij er echter wel van bewust geworden dat ik in het vervolg mijn bericht enkele malen opnieuw moet door lezen alvorens op submit te klikken en ook de toonaard eens wat beter onder de loep te nemen.
Het of de gebied(en) waar glasvezel als laatste is aangelegd (en ik meen dat dit inderdaad Merwedepolder is), heeft hogere snelheden. Stadspolders is voor wat ik mij meen te herinneren de eerste wijk of één van de eerste waar Glasvezel aangelegd is en hier is maximaal 100/100 mogelijk, ook de binnenstad waar ze een tijd later de werkzaamheden hebben afgerond heeft 100/100Mbit.Axelfoley007 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:50:
Is niet helemaal waar volgens mij, begin dit jaar heb ik voor een glas abonnement gekeken wegens verhuizing naar Dordrecht (Merwedepolder-west)
KPN ITNS heeft mij aangegeven dat dit afhankelijk is van de aanbieder. Lullige is alleen dat KPN de aanbieder is van Vodafone Thuis Glasvezel (en zo nog enkele anderen) en op die opmerking slaan ze dan ook steeds dicht en eindigt het gesprek vaak met "tja ik weet het verder ook niet". Dus ik vermoed dat ze de boel eerst volledig terugverdiend willen hebben voordat ze überhaupt tot vervangen/upgraden over gaan.Axelfoley007 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:50:
Ik heb direct na aanvraag een mail gestuurt waarin ik akkoord ga dat de cooldown periode van 7 werkdagen ingetrokken kon/mocht worden. Hierop volgde zo'n 10-14 dagen de oplevering van mijn glasvezel verbinding, ditzelfde geldt trouwens ook voor de migratie van Concepts naar Vodafone.bbrink schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:08:
Wat is jullie ervaring hiermee? Kan ik dit proces nog bespoedigen?
XS4ALL is inderdaad nieuw, KPN was (meen ik) al sinds Maart verkrijgbaar. Hoorde ik van een paar lui werkzaam bij Hako B.V. (bedrijf die de modems aansluit en de vezels in Dordt in de grond gedumpt hebben).Verwijderd schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 20:44:
Niet met zekerheid, maar gisteren liep ik langs de Reggefiber winkel aan de Voorstraat in Dordrecht en daar waar eerst nog Lijbrandt stickers op het raam zaten zitten nu Telfort stickers.
Werkt probleemloos hier.
Glasoperator houdt even pas op de plaats sinds ze gekocht zijn door Vodafone. Daar zijn wss andere plannen voor...
edit: lijkt er toch op dat ik niet voor VF ga maar voor XS4ALL en alles IPTV!
[ Voor 30% gewijzigd door Lord_Dain op 21-09-2013 17:06 ]
Voor mij is het gewoon heel simpel: Zeker gezien het feit dat ik 1 van de pioniers geweest ben op het gebied van internet via de kabel en heb mee gemaakt wat voor ellende het werd toen UPC de boel (in mijn geval Telekabel) had over genomen en de slechte tot matige dienstverlening waarmee ze zich in de jaren daarna hebben bedropen, zie ik glasvezel echt als een zegen.
Want pas sindsdien zijn de kabelaars hun best gaan doen betere service te gaan bieden. Ik gun het nog steeds ieder huishouden in NL dat er op z'n minste keuze is tussen de lokale kabelboer en een glas provider.
Ik ben wel kwaad op KPN (Like they care
Ik hoop dan ook van harte op serieus meer operators (met ook echt betere diensten) zodat er echte keuze komt. Op het moment dat dat een feit is, dan valt alle grond onder Ziggo en UPC ook echt weg. Want de coax kan wellicht behoorlijk toekomstvast zijn (daar wil ik wel in geloven), iets waar maar 1 aanbieder op actief kan zijn kan nooit toekomstvast zijn.
Life is all about Tweaking
Verwijderd
Nu kom ik dus eindelijk verder in het scherm, krijg ik de mogelijkheid niet om een film af te spelen. Da's dan dus weer even jammer.
Ik was te voorbarigPolster schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:08:
[...]
De soap lijkt nu eindelijk tot zijn einde te zijn gekomen.... Ik heb nog niet kunnen testen of alles daadwerkelijk werkt maar daar gaan we dan maar even vanuit. ...
Verkeerd afgemonteerd in de modem?
Wordt weer 5 werkdagen wachten op een monteur.
Blijven zeuren bij Vodafone en aangeven dat je in een WGDO gebied woont en dat daar wel een naadloze overstap mogelijk is als Vodafone de order als migratie-aanvraag inschiet.
jurjen_g schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:52:
Meer mensen op de factuur plotseling uitzending gemist met terugwerkende kracht 5 euro per maand gefactureerd gekregen? Ten tijde van afsluiten contract zou dit gratis zijn "gedurende de contractperiode". In de bevestiging destijds stond dat het 1 euro per maand zou zijn, maar na een e-mailtje werd mij bevestigd dat het gratis was...
Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)
Nee, contract loopt sinds 22 juli en het bedrag wordt niet als korting verrekend (de app en de normale korting wel). Het is ook met terugwerkende kracht... Vermoedelijk een administratief foutje, maar wel slordig.peppi_078 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:13:
Staat er niet onder dat je ook nog korting hebt? Ik heb korting op de thuis tv app en uitzendig gemist. Is je contract niet toevallig afgelopen?
[...]
<edit> Het was inderdaad een foutje volgens vodafone, UZG hoort gratis te zijn. Volgende maand krijg ik het terug (hoop ik dan maar weer) </edit>
[ Voor 13% gewijzigd door jurjen_g op 25-09-2013 11:39 . Reden: Response Vodafone toegevoegd ]
Maar hier ligt al een jaar of 2 glasvezel. Waar kan je ergens achterhalen in wat voor soort gebied je zit (WGDO etc)?Gefeliciteerd!
Glasvezel is ook bij jou in de buurt gepland. Als (minimaal) 30% van de bewoners in jouw gemeente is geabonneerd, wordt het aangelegd. Mocht in jouw gemeente de 30% al behaald zijn, dan zal Reggefiber zo snel als mogelijk is, ook jouw adres aansluiten op het glasvezelnetwerk
Als ik kijk op de site van reggefiber dan staan er een aantal aanbieders o.a. Fieber, maar Vodafone is lichtgrijs gemaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 24-09-2013 10:56 ]
al eerder vermeld in dit topic maar je kunt de postcodecheck bij tweak.nl uitvoeren. indien je de mogelijkheid krijgt om 'blauw' te bestellen zit je in WDGO gebiedBinnetie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:45:
Maar hier ligt al een jaar of 2 glasvezel. Waar kan je ergens achterhalen in wat voor soort gebied je zit (WGDO etc)?
.
[ Voor 11% gewijzigd door kybuz op 24-09-2013 12:12 ]
Binnetje: WGDO.
Wat betreft de melding die je krijgt: Is een heel ander probleem en zit em in de PC check van Vodafone. Bij elk adres dat al lang glasvezel heeft geven ze aan dat je in een vraagbundelingsgebied zit.
Er is een andere manier op de website om wel goed uit te komen. Gan naar:
https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/
En klik rechtsonder op de rode button "ben jij er klaar voor?"
Op de pagina daarna je postcode en huisnummer invoeren en als het goed is krijg je dan wel de melding:
"Gefeliciteerd! Er ligt al glasvezel op jouw adres. Kies nu alleen nog het glasvezelpakket dat bij je past en binnenkort geniet jij van het snelste thuisnetwerk in Nederland."
En dan klikken op de rode button "Direct bestellen"
WGDO is dus nog 1 op 1 tv-streams? Deze hebben een max van 100 mbit aan snelheid. Voor mij meer dan genoeg, maar dit kan in de toekomst nog opgerekt worden? Want nu heb ik het niet nodig, maar stel over 3 jaar. WMP+ kan nu al sneller meende ik.
Edit: ik lees toch nog dat er eerst 30% behaald moet zijn voordat ze gaan leveren. Vreemd, zal eens met de klantenservice bellen. Standaard zit er analoge televisie tussen zie ik. Dus wanneer ik op de slaapkamer tv wil kijken kan ik dat gewoon een tv op de coax in de slaapkamer afsluiten?
[ Voor 33% gewijzigd door Binnetie op 24-09-2013 13:57 ]
Verwijderd
Niet alle HD streams via WGDO zijn meer 1:1Binnetie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:54:
Bedankt Barre73, nu zie ik wel de pakketten.
WGDO is dus nog 1 op 1 tv-streams? Deze hebben een max van 100 mbit aan snelheid. Voor mij meer dan genoeg, maar dit kan in de toekomst nog opgerekt worden? Want nu heb ik het niet nodig, maar stel over 3 jaar. WMP+ kan nu al sneller meende ik.
MADLAX in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
WMP+ is dat misschien beter qua tv-kijken?
[ Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 24-09-2013 14:30 ]
Ja, de kwaliteit van HD via IPTV bij WMP+ id prima.Binnetie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:07:
Ik zie het, bedankt. De zenders die ik toch het meeste kijk zijn de nederlandse commerciele zenders (RTL4, 5 etc).
WMP+ is dat misschien beter qua tv-kijken?
Daarbij krijg je dan ook nog DVB-C als je Vodafone neemt.
Helaas maar een paar HD kanalen via DVB-C maar de kwaliteit is verder goed.
Moet je daarvoor niet eerst een account aanmaken via de website of zo...?Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 12:52:
Kom er net trouwens achter dat ik zelfs geen films via OnDemand kan afspelen, vraagt om pincode als ik hier 9999 invoer werkt deze niet, bij 0000 eveneens niet.
Nu kom ik dus eindelijk verder in het scherm, krijg ik de mogelijkheid niet om een film af te spelen. Da's dan dus weer even jammer.
Maar je kan toch gewoon bestellen via de website neem ik aan?Binnetie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:54:
Bedankt Barre73, nu zie ik wel de pakketten.
Edit: ik lees toch nog dat er eerst 30% behaald moet zijn voordat ze gaan leveren. Vreemd, zal eens met de klantenservice bellen. Standaard zit er analoge televisie tussen zie ik. Dus wanneer ik op de slaapkamer tv wil kijken kan ik dat gewoon een tv op de coax in de slaapkamer afsluiten?
Overigens kan jij niet kiezen via welk netwerk je Vodafone krijgt. Als je in WGDO gebied woont komt het via WGDO. De snelheid daarvan gaat niet meer opgewaardeerd worden. Waarschijnlijker is dat WGDO opgaat in WMP+ in de toekomst. Maar bij Vodafone is nog waarschijnlijker dat je op den duur overgaat naar hun eigen diensten. Dus volledig los van WGDO, WMP+ of wat dan ook. Dan plaatsen ze zelf apparatuur in de PoP in jouw wijk. Iedereen weet dat ze bedrijven hebben opgekocht die dat heel goed kunnen (en al doen op Reggefiber netwerken maar dan onder een andere naam), maar wanneer er iets mee gaat gebeuren is nog onduidelijk.
Het is voor mij in ieder geval mede een reden om bij Concepts weg te gaan en naar Vodafone over te stappen. Voor het geval dat zeg maar..
Overigens krijg je ook gewoon DVB-C (dus digitale TV via coax) bij WGDO hoor. Mocht je slaapkamer TV een ingebouwde decoder hebben (lees: CI+slot), dan krijg je zelfs gewoon strakke kwaliteit op je slaapkamer. Zowel op SD als HD heel goed om te kijken.
[ Voor 40% gewijzigd door Barre73 op 24-09-2013 19:05 ]
1:1 op die manier idd wel, direct van Technicolor (had meer in gedachten dat MPEG4 @12-13Mbit al niet meer als 1:1 bestempeld kan worden maar dat zal vast voor de SD op DVB-C ook in MPEG4 zijnVerwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:59:
[...]
Niet alle HD streams via WGDO zijn meer 1:1
MADLAX in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Net "Dredd" op HBO gekeken in "inferieur" KPN HD maar zag er weer strak uit, net als Total Recall van de week. Moet wel zeggen dat bij niet sci-fi/cgi het wel aan de grens van het aanvaardbare zit voor HD (eigenlijk gewoon goede DVD kwaliteit)
Zie net dat Eilandenbuurt in Almere geen Tweak blauw (meer?) beschikbaar heeft maar staat nog wel zo'n blauw vlaggetje op de kaart ... mischien ergens verderop
[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 24-09-2013 22:09 ]
Eymey: Help even... welke wijken ongeveer ook al weer?
'Vroegah' meldde de Reggefiber site dat bij o.a. leverbaarheid van XMS.
Maar jij weet vast wel welke verdeling er ong. is qua city- en areapops. Dus ik gok alle wijken achter de city-pop waar ook Regenboogbuurt achter zit
Ga nu even hard nadenken wat ik ga bestellen. Wat is over het algemeen de levertijd van de verbinding?
Blijkbaar in:eymey schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 23:59:
O.a. Regenboogbuurt (daar ken ik iemand die ook op WGDO bij XMS zit). En ik dacht o.a. ook Bloemenbuurt, Landgoederenbuurt en Molenbuurt. Maar die weet ik dan weer niet geheel zeker.
'Vroegah' meldde de Reggefiber site dat bij o.a. leverbaarheid van XMS.
Maar jij weet vast wel welke verdeling er ong. is qua city- en areapops. Dus ik gok alle wijken achter de city-pop waar ook Regenboogbuurt achter zit.
Ik zou namelijk zweren dat je twee jaar geleden XMS kon nemen in Eilanden via de postcode check maar als ik er nog eens over nadenk zou het ook kunnen dat het grijs bleef en ik dat vreemd vond "omdat het toch ook Almere-Buiten was"Aanbieders verschillen per gebied. Concepts ICT, Solcon, Tweak R+ en XMS zijn vooralsnog alleen leverbaar in aantal buurten in Almere Buiten: Bouwmeester-, Landgoederen-, Fauna-, Bloemen-, Indische- en Regenboogbuurt.
Nadeel van dat menu merkte ik is dat je niet de uitgebreide info van vorige/volgende kanalen kan bekijken zonder die info uit zetten en via het kleine balkje te zappen en weer info op te vragen
[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 25-09-2013 11:37 ]
Eilandenbuurt heeft nooit WGDO gehad. Toen op een gegeven moment Solcon ook in Almere kwam leveren (WGDO only) hebben ze in hun postcodecheck wel een poos foutief ook postcodes in Eilandenbuurt vrij gegeven.
Daar kreeg ik toen nog zowat ruzie over met een andere Tweaker hier (die in Eilandenbuurt woont/woonde), die daaruit opmaakte dat Eilandenbuurt ook WGDO moest zijn.
[ Voor 59% gewijzigd door eymey op 25-09-2013 11:38 ]
Blijft vreemd van dat menu maar ben blij dat ik het niet heb vanwege bovengemelde
[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 25-09-2013 11:50 ]
Als je zelf in stad zit en je zou Vodafone bestellen, dan heb je dus precies dezelfde Vodafone als wat je in Eilandenbuurt zou krijgen.
Regenboogbuurt
Bloemenbuurt
Faunabuurt
Landgoederenbuurt
Bouwmeesterbuurt
Molenbuurt zou een klein stukje kunnen zijn als dat stukje toevallig nog op de PoP in de Bouwmeesterbuurt zit. Dat bedoel ik dan met overlapping van wijken ten opzichte van PoP netwerken.
Overigens zijn ze allemaal uitgerust met zowel WGDO als WBA/WMP
Toch blijf ik het wel curieus vinden dat men midden in een WBA/WMP project er ineens een bak WGDO doorheen gegooid heeft.
De afgelopen weken minimaal zo'n 10x contact gehad met de klanten"service".
Wat een ramp.
Ik werd vanaf de "retentie-lijn" (optie 5 in het menu, opzeggen) doorverwezen naar "optie 1" (status order).
Bel je deze optie (intern doorverbinden kan niet), dan zeggen ze "meneer, u kunt beter bellen naar de "retentie-lijn". Dit is mij de afgelopen weken enkele malen gebeurd.
Ook zou ik teruggebeld worden, maar uiteraard niets gehoord (1.5 week geleden).
Na al die weken is mij nu wel duidelijk wat de (on)mogelijkheden zijn:
- geen verlengingsvoorstel, het beste kon ik mij afmelden- en weer aanmelden (maar dat is uiteraard geen werkende optie, enkele weken zonder internet etc. en geen nummerbehoud) om gebruik te maken van de aanbiedingsprijzen
- abonnement door laten lopen kan uiteraard, blijft maandelijks opzegbaar
- wil ik hogere snelheid, dan betaal ik het reguliere tarief én gaat een nieuw jaarcontract in. Bij een "downgrade" kan ik mij zoiets voorstellen, maar bij een upgrade?
Kortom, Vodafone doet mij terugdenken aan het UPC van 5 jaar geleden.
Ik neig er heel erg voor om weer van "glas af te gaan" en terug te gaan naar UPC.
Ik lever dan wel in op uploadsnelheid, en de bediening van de mediabox/zappen is iets minder fijn, maar de downloadsnelheid is wel een stuk hoger (120 vs. 30 in mijn geval) en het is per maand 3 euro goedkoper voor de opties die ik heb.
Kortom, lastige afweging, Vodafone had zich zelf in ieder geval op zeker een klant kunnen behouden als ze wat normaler met hun klanten omgaan
Tot op heden totaal geen problemen met glas hiero. Werkt perfect! Beter dan UPC (maar goed dat is alles in vergelijking met upc). Totaal geen storingen, analoog mooi SDTV + ned 123 in hd.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Toevallig heb ik een paar dagen geleden via een email aan de klantenservice gevraagd wat het verlengingsaanbod zou zijn omdat mijn contract ook gaat aflopen.Barre73 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:20:
Maar geenstijl klaagt ook niet over de technische kant van glasvezel maar over de zeer slechte service van Vodafone in het behouden van klanten wiens jaarabonnement afloopt.
Het antwoord was dat ik contact op moet nemen met de verkoop afdeling omdat de klantenservice hier niet over gaat. (Ja, echt waar!)
Ik zou als klantenservice er alles aan doen om klanten tevreden te stellen, zeker als ze willen blijven.
Een vreemde gang van zaken.
Ik moet nog gaan bellen met de verkoop en ben benieuwd naar het antwoord maar vrees het ergste als ik de bovenstaande berichten lees.
Het gaat om marketing/sales telefoonnummer 0800 1603.
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 28-09-2013 17:44 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Op de site van Tweak Glasvezel de postcode-check doen. Als je Tweak Blauw kan krijgen dan zit je in WGDO gebied...aex351 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:47:
Ik zie de bomen door het bos niet meer. Afgaande van de tot nu toe gelezen informatie is WGDO het beste netwerk. Hoe kan ik zien op welk netwerk een aanbieder zit?
Dat is niet zo moeilijk...Ik wil namelijk hetzelfde of beter beeldkwaliteit dan dat ik nu heb (UPC)
Lijkt me een gat in de markt. Begin zelf een website met een goed, actueel en duidelijk overzicht...met minimaal hetzelfde zenderaanbod. Daarnaast is het nogal een dagtaak om het zenderaanbod per aanbieder met elkaar te vergelijken. KPN biedt bijvoorbeeld History Channel HD aan, maar geen BBC 1 HD en BBC 2 HD, terwijl dit bij Vodafone precies omgekeerd is. Er is nergens een goed overzicht te vinden.
Wat is daar mis mee...?geenstijl schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:49:
[...]
- abonnement door laten lopen kan uiteraard, blijft maandelijks opzegbaar...
Daar doen ze niet aan...HoppyF schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:42:
[...]
Toevallig heb ik een paar dagen geleden via een email aan de klantenservice gevraagd wat het verlengingsaanbod zou zijn omdat mijn contract ook gaat aflopen...
I know. Maar UPC bied net zoals kpn dat heeft gedaan services die ze helemaal niet waar kunnen maken!. Ze roepen allemaal wel richting hun klanten dat het ook glasvezel betreft maar dat is enkel puur tot de wijkcentrale. Daarnaast gaat het over je 30 jaar oude isra aansluiting of kabel.Barre73 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:20:
Maar geenstijl klaagt ook niet over de technische kant van glasvezel maar over de zeer slechte service van Vodafone in het behouden van klanten wiens jaarabonnement afloopt.
Dat bedoelde ik ermee te zeggen. Overigens heb ik van UPC ook totaal geen verlengaanbod gehad wanneer mijn abo afliep. Dat heb ik bij mijn telefoon abo bij vodafone ook niet gehad. Ja daarna toen ik naar de winkel was gegaan maar dat terzijde. Ik denk dat ze geen slapende honden willen wakker maken.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
I am the great Cornholio!
Groen wordt aangeboden. Kan ik hiermee al direct uitsluiten dat dit geen WGDO gebied is? want er zijn bijvoorbeeld wel andere aanbieders die analoog en DVB-C aanbieden. Wat Tweak alleen lijkt aan te bieden in Blauw.Fiber schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:00:
Op de site van Tweak Glasvezel de postcode-check doen. Als je Tweak Blauw kan krijgen dan zit je in WGDO gebied...
[knip]
< dit stukje webruimte is te huur >
Dat zegt niks. WMP+ heeft ook DVB-C en analoog. Niks mis mee overigens. WGDO is sowieso een aflopende zaak. Komt al een jaar of wat niks meer bij.aex351 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:54:
[...] er zijn bijvoorbeeld wel andere aanbieders die analoog en DVB-C aanbieden...
En de Tweak test is ook niet helemaal foolproof meer zagen we deze week in een ander topic.aex351 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:54:
[...]
Groen wordt aangeboden. Kan ik hiermee al direct uitsluiten dat dit geen WGDO gebied is? want er zijn bijvoorbeeld wel andere aanbieders die analoog en DVB-C aanbieden. Wat Tweak alleen lijkt aan te bieden in Blauw.
In welke plaats woon je? Wss kan ik het zo ook wel zeggen.
* Fiber zegt verder maar niks...Barre73 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:00:
[...] En de Tweak test is ook niet helemaal foolproof meer...
Die heb ik ook al enkele malen aan de lijn gehad, zij verwijzen mij weer door naar het 7171 nummerHoppyF schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 17:42:
[...]Het gaat om marketing/sales telefoonnummer 0800 1603.
Technisch is er niets mis met Vodafone, maar het feit dat ze de processen niet op orde hebben is wel erg.
Zo erg dat ze zelf zeggen "je bent de zoveelste al die door mijn collega's verkeerd wordt doorverbonden" of "Vodafone moet snel dingen aanpassen zodat ze niet teveel klanten gaan verliezen".
Uiteraard is er niets mis mee om het contract door te laten lopen, alleen wees daar dan duidelijk in dat er niets mogelijk is, in plaats van klanten van het kastje naar de muur, en vice versa, te laten lopen.
Vlgns mij begon je zelf ooit over dat keuze menu in beeld waarbij je kon zien of het SD/HD/HD+ was Dat was ambilight. Ik, met ook al anderhalf jaar Vodafone, heb dat menu helemaal niet en wel meerdere mensen niet bleek in dit en het lijbrandt topic. In eerste instantie zou dat menu zogenaamd een aanduiding zijn van een ander netwerk maar later bleek dat er ook mensen op WMP+ dat menu hadden. Even teruggezocht en bleek dat het hebben van het menu niet per definitie WGDO betekende maar dat je dat toen al als check kon gebruiken waarbij WMP+ als enige HD+ had ter indicatie van je gebied. Als je het tenminste in beeld krijgt ...eymey schreef op woensdag 25 september 2013 @ 12:02:
Ik snap nog steeds niet helemaal je probleem eigenlijk (misschien door je schrijfstijl, no offense intended). Kan je nog eens duidelijk verwoorden wat nou eigenlijk je overdenking is?
Als je zelf in stad zit en je zou Vodafone bestellen, dan heb je dus precies dezelfde Vodafone als wat je in Eilandenbuurt zou krijgen.
Een vriend van mij in Eilandenbuurt heeft dat menu dus wel (met zelfde firmware nummer, etc.) en laatst toen ik de programering wilde bekijken, niet via "tv gids", merkte ik dat ik niet naar de volgende zender kon zonder de uitgebreide programma beschrijving (blauwe knop) uit te zetten waar ik dat thuis gewend was wel te kunnen. That is all, geen overdenkingen dus maar een opmerking over een klein praktisch nadeel, imo, bij het bedienen van de Amino bij mensen die dat menu wel hebben
edit 1:

Ik kan dus van kanaal naar kanaal de minigids bekijken met behoud van de uitgebreide info in beeld vanwege het ontbreken van het sd/hd/hd+ menu
Maar ik kom net het volgende tegen in het lijbrandt topic, zal het morgen eens testen. Mischien dat die vriend in Eilanden dat per ongeluk een keer aangezet heeft
edit:2bhaaff schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 06:56:
[...]
Hallo Ik heb ook een M540.
Misschien komt het omdat je het volgende niet hebt aanstaan.
Als je naar de instellingen-menu gaat en daar kiest voor algemeen dan heb ik de audio/ondertitel staan op 'aan in minigids'.
Als je dit hebt gedaan moet je eerst even naar een andere zender zappen anders werkt het niet meteen.
Wanneer je dat gedaan hebt dan kun je via de minigids en dan de blauwe knop (info) de informatie vinden over welke stream is ingesteld. Door nu met de pijltoets naar boven te komen licht het vakje bij video op en kun je kiezen tussen verschillende video-streams.
Volgens mij was er daar een misverstand over de HD indicatie en had musicfreak het over het HD icoontje en niet de menubalk ... Die comment over WGDO had ik nog in gedachten icm dat menubalkje.eymey schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:55:
OK, dat klinkt 99% zeker als WGDO waar je dan op zit.
Ik had begrepen van WGDO'ers in het XMS topic dat die ook die keuze niet kunnen maken.....
Als je ook nog dolby digital 5.1 streams krijgt (als je Amino bv. optisch of met hdmi aan een home cinema receiver hangt), dan heb je zeker WGDO
Via instellingen zoals boven beschreven kan ik nu idd ook dat balkje tevoorschijn toveren en tussen HD+/HD/SD kiezen met ook de eerder beschreven zap beperking.
[ Voor 67% gewijzigd door apis29 op 29-09-2013 11:15 ]
Technisch werkt het inderdaad wel, maar verlengen of overstappen kan vooral financiële voordelen opleveren. Waarom zou een nieuwe klant wel korting krijgen en een trouwe klant die wil blijven niet?geenstijl schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:54:
[...]
Die heb ik ook al enkele malen aan de lijn gehad, zij verwijzen mij weer door naar het 7171 nummer![]()
Technisch is er niets mis met Vodafone, maar het feit dat ze de processen niet op orde hebben is wel erg.
Zo erg dat ze zelf zeggen "je bent de zoveelste al die door mijn collega's verkeerd wordt doorverbonden" of "Vodafone moet snel dingen aanpassen zodat ze niet teveel klanten gaan verliezen".
Uiteraard is er niets mis mee om het contract door te laten lopen, alleen wees daar dan duidelijk in dat er niets mogelijk is, in plaats van klanten van het kastje naar de muur, en vice versa, te laten lopen.
Daar wil ik wel eens een goede verklaring voor zien.
Ik ga maandag maar eens bellen en kijken of ik hetzelfde antwoord krijg.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 00:18 ]
Het zal wel aan mij liggen maar ik snap het even niet!Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 00:14:
Omdat wanneer iederéén korting krijgt, het geen korting meer is.
Het is toch de bedoeling van providers om klanten te behouden en niet om ze naar de concurrent te laten gaan?
De concurrent biedt immer WEL een korting of aanbieding waardoor het interessant is naar hun over te stappen, dat principe zie je toch overal?
Ik zie dus echt niet in waarom Vodadone daar niet aan mee zou doen.
Als één van de grootste telecomproviders weten ze toch echt wel hoe de markt in elkaar zit.
Hoe dan ook ga ik de sales afdeling gewoon bellen want dat heeft de klantenservice tenslotte aangegeven en dat heb ik zwart op wit in een email staan.
Verwijderd
Met mijn opmerking bedoelde ik: wanneer een abbo 60 euro kost en iedereen krijgt altijd 10 euro korting, is de abbo prijs 50 euro.
"Verplicht" ieder jaar overstappen dus om een financieel voordeel te behalen...Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:53:
De concurrent lijkt wél korting te bieden omdat je voor hen een nieuwe klant bent. Wanneer je eerste jaar voorbij is, is de korting vermoedelijk ook over.
Met mijn opmerking bedoelde ik: wanneer een abbo 60 euro kost en iedereen krijgt altijd 10 euro korting, is de abbo prijs 50 euro.
Op zich niet zo erg maar dan moet het overstapproces wel goed geregeld zijn en dat is het nog niet.
Verwijderd
Ja maar, de streams zijn ..... maar het eerste jaar zijn ze wel gratis en wat gratis kun je ..... en daarna kun je weer overstappen.
Ik betaal ook al 4 jaar het abonnementbedrag bij KPN waarvan alleen de eerste 2 maanden gratis. En daarvoor bij XS4ALL /HCC (ADSL) ook. Ik wil komend jaar ook wel het iptv deel niet betalen.
Trouwens bij bedrijven met een BTW actie gaat de prijs wel eerste omhoog en daarna pas de BTW er weer af.Waardoor je in werkelijkheid maar 5-7% korting krijgt. Maar het verkoopt wel lekker.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2013 16:47 ]
Dat is toch bijna overal zo tegenwoordig...? Energie, (zorg)verzekeringen, kranten, etc. etc.HoppyF schreef op zondag 29 september 2013 @ 15:56:
[...] ieder jaar overstappen dus om een financieel voordeel te behalen...
Klopt!Fiber schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:46:
[...]
Dat is toch bijna overal zo tegenwoordig...? Energie, (zorg)verzekeringen, kranten, etc. etc.
Bij energie bijvoorbeeld kun je naadloos overstappen zonder dat je ook maar één minuut zonder stroom komt te zitten. Ik verwacht hetzelfde bij internet/TV/telefoon omdat dit immers ook producten zijn waarbij je wel een paar minuten of uren zonder kunt maar geen dagen/weken.
Als glasvezel aanbieders (dus ook Vodafone!) mij gunstige overstap voorwaarden kunnen bieden ben ik tevreden.
Als je het wel/niet kunnen kiezen tussen HD+/HD/SD ook nog met een instelling kan beinvloeden, dan kan je dit dus in ieder geval niet zonder meer als proef gebruiken om te bekijken of je op WGDO of WMP+ zit. Want dan moet je ook zeker weten of die instelling wel goed staat.apis29 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 21:55:
[...]
Vlgns mij begon je zelf ooit over dat keuze menu in beeld waarbij je kon zien of het SD/HD/HD+ was Dat was ambilight. Ik, met ook al anderhalf jaar Vodafone, heb dat menu helemaal niet en wel meerdere mensen niet bleek in dit en het lijbrandt topic. In eerste instantie zou dat menu zogenaamd een aanduiding zijn van een ander netwerk maar later bleek dat er ook mensen op WMP+ dat menu hadden. Even teruggezocht en bleek dat het hebben van het menu niet per definitie WGDO betekende maar dat je dat toen al als check kon gebruiken waarbij WMP+ als enige HD+ had ter indicatie van je gebied. Als je het tenminste in beeld krijgt ...
Een vriend van mij in Eilandenbuurt heeft dat menu dus wel (met zelfde firmware nummer, etc.) en laatst toen ik de programering wilde bekijken, niet via "tv gids", merkte ik dat ik niet naar de volgende zender kon zonder de uitgebreide programma beschrijving (blauwe knop) uit te zetten waar ik dat thuis gewend was wel te kunnen. That is all, geen overdenkingen dus maar een opmerking over een klein praktisch nadeel, imo, bij het bedienen van de Amino bij mensen die dat menu wel hebben. Waarbij het wel of niet aanwezig zijn van dat menu nog steeds een mysterie blijft ...
edit 1:
[afbeelding]
Ik kan dus van kanaal naar kanaal de minigids bekijken met behoud van de uitgebreide info in beeld vanwege het ontbreken van het sd/hd/hd+ menu. Klein handigheidje dat je pas merkt wanneer het er niet is ...
Maar ik kom net het volgende tegen in het lijbrandt topic, zal het morgen eens testen. Mischien dat die vriend in Eilanden dat per ongeluk een keer aangezet heeft:
[...]
edit:2
[...]
Volgens mij was er daar een misverstand over de HD indicatie en had musicfreak het over het HD icoontje en niet de menubalk ... Die comment over WGDO had ik nog in gedachten icm dat menubalkje.
Via instellingen zoals boven beschreven kan ik nu idd ook dat balkje tevoorschijn toveren en tussen HD+/HD/SD kiezen met ook de eerder beschreven zap beperking.
Any way, op mijn Lijbrandt aansluiting in Almere Stad (dus definitely WMP+) heb ik de keuzemogelijkheid iig nog steeds
Dit topic is gesloten.
![]()