Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.856 views

Verwijderd

apis29 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:59:
Wil dat zeggen dat dat bij ADSL en/of kabel wel het geval is/was dan? Zoals eerder gezegd door mij en anderen: (wij hadden) nog nooit gehoord van een verlenginsaanbod bij een isp :/
Nee, dat zeg ik toch ook niet? wsp's en esp's doen het volgens mij ook niet, maar het ging over glasvezelaanbieders dus daar had ik het over ;)
Overigens kan ik me vaag herinneren dat ik bij xs4all in de adsl tijd weleens een keer zoiets heb gehad (nieuwe router of snellere verbinding, ik weet het niet precies meer).

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-12 14:36
Yep, XS4ALL had zo nu en dan wel zo'n actie :). Op die manier een paar keer een nieuw ADSL modem/router gehad :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:22

Meneer aard

Porsche rulez!

eymey schreef op woensdag 04 september 2013 @ 00:13:
Idd. Alleen bij mobiele providers is dit gebruikelijk.

Of bij kabelproviders die zenuwachtig worden als er een vraagbundeling voor FttH of uberhaupt concurrentie van FttH is O-)

Mijn ouders in Apeldoorn hebben laatst maar eens UPC gebeld omdat ze een abonnement hadden (met dito lage snelheden e.d.) wat al uit 2005 stamde :O. Ook toen m'n vader aangaf misschien wel te vertrekken werd er geen enkele andere aanbieding gedaan dan gewoon wat een nieuwe klant ook zou krijgen.
Nu schijnt het (volgens de persberichten) wel te kunnen. Maar UPC doet sowieso geen snelheidsverhogingen naar bestaande klanten. Wat ik begreep van de helpdesk dat ze het wettelijk niet mogen maar volgens mij is dat bullshit want je krijgt gewoon een extraatje van de ISP.
Nu schijnt dat het wel kan dat bestaanden klanten een nieuw jaarcontract kunnen afsluiten om van de nieuwe prijzen gebruik te kunnen maken. Maar ja vind dat beetje wazig. Wou dat toendertijd ook eens maar dat kon niet want ik had alles al in mijn pakket.

En het aanbod wat ze me deden toen ik ging opzeggen was ook ronduit triest..Was ik nog meer kwijt met minder snelheid en minder zenders terwijl ik dat nu bij vodafone kwijt ben met bellen afgekocht.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
apis29 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 23:59:
Wil dat zeggen dat dat bij ADSL en/of kabel wel het geval is/was dan? Zoals eerder gezegd door mij en anderen: (wij hadden) nog nooit gehoord van een verlenginsaanbod bij een isp :/
Ik heb toch altijd een "verlengingsvoorstel/retentie" gekregen toen ik bij UPC zat. Elk jaar belde ik trouw. Ook daarvoor bij Wanadoo/Orange was het geen enkel probleem.

Overigens vond de verkoop-medewerker bij Vodafone het ook erg vervelend/stom dat hij niets kon bieden.
Alleen dus bij het opzeggen/aanmelden kon ik gebruik maken van een korting.

[ Voor 16% gewijzigd door geenstijl op 04-09-2013 09:55 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 09:23
Een verlengingsaanbod is helemaal zo vreemd niet. Je kunt dan als trouwe klant een beter aanbod krijgen dan je had, bijvoorbeeld een hogere snelheid of lagere abonnementsprijs.
Waarom zouden alleen nieuwe klanten mogen profiteren van een aanbieding/actie prijs?

En het is simpel, doet een provider niets dan is hij een klant kwijt en stap je naar een provider over die wel een interessant aanbod doet. Een provider kan dis beter een klant behouden voor weer één of twee jaar en een goed aanbod doen.
Ik zie het verschil ook niet met de telecom markt, het komt op hetzelfde neer.
Vodafone zou dat als geen ander moeten weten als één van de grootste telecom providers.

Glasvezel onderscheid zich hiermee ook van de kabel.
Bij een kabelaar kun je niet overstappen naar een andere kabel provider bij glas wel.
(even de niet bestaande of slechte overstap procedures buiten beschouwing gelaten...)

[ Voor 14% gewijzigd door HoppyF op 04-09-2013 10:03 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:20

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bij mij ligt op het moment de HD+ stream van Discovery er uit, sinds dat ik net een software update heb gedraaid op de animo kan ik dus blijkbaar streams selecteren. De SD stream is wel actief, meer mensen last van?

I am the great Cornholio!

Verwijderd

zie Lijbrandt topic streams geven zwart beeld maar wordt aangewerkt

Turboprop in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

• eymey
HoppyF schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:01:
Een verlengingsaanbod is helemaal zo vreemd niet. Je kunt dan als trouwe klant een beter aanbod krijgen dan je had, bijvoorbeeld een hogere snelheid of lagere abonnementsprijs.
Waarom zouden alleen nieuwe klanten mogen profiteren van een aanbieding/actie prijs?

En het is simpel, doet een provider niets dan is hij een klant kwijt en stap je naar een provider over die wel een interessant aanbod doet. Een provider kan dis beter een klant behouden voor weer één of twee jaar en een goed aanbod doen.
Ik zie het verschil ook niet met de telecom markt, het komt op hetzelfde neer.
Vodafone zou dat als geen ander moeten weten als één van de grootste telecom providers.

Glasvezel onderscheid zich hiermee ook van de kabel.
Bij een kabelaar kun je niet overstappen naar een andere kabel provider bij glas wel.
(even de niet bestaande of slechte overstap procedures buiten beschouwing gelaten...)
Wat betreft dat laatste: Yep :). Glas heeft op papier nog steeds erg goede selling points zoals de hogere upload en de mogelijkheid voor meerdere ISP's om diensten aan te bieden, al dan niet op wholesale of op eigen gelegenheid. Maar op dit moment komen beiden gewoon absoluut niet uit de verf.

Zeker nu UPC full steam veel HD in het 'instappaket' (dwz het goedkoopste pakket waar je CI+ of settopbox voor nodig hebt) aan het stoppen is en qua downloadsnelheid nu al hoger zit dan bv. Vodafone op hetzelfde prijsniveau, lijkt me dat er nog meer urgentie moet komen te zitten achter overstappen, maar ook snelheden, streams, etc.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
@eymey, klopt.
Op papier ziet het er goed uit maar de praktijk is anders.
UPC maakt goed gebruik van de veranderde markt, glas aanbieders doen niets.
Natuurlijk heeft UPC er jarenlang een zooitje van gemaakt en zijn ze pas sinds de opkomst van glas in beweging gekomen, maar ze vechten terug.
Van een agressieve marketing kun je bij glad nauwelijks spreken.
Alleen bij een vraagbundeling komt men in actie daarna valt het stil.

Vodafone zou in één klap de grootste glasprovider kunnen worden als ze dit zouden willen.
Geld hebben ze genoeg (lees de berichten maar van afgelopen week).
Ze hebben dus de potentie kabelaars van de markt te vegen maar doen helemaal niets, dit verbaasd me nog steeds. Een goed product in de markt zetten kost veel tijd maar die tijd is nu wel om.

Vodafone reageer eens? (zal niet gebeuren vrees ik ...)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kan iemand eens kijken of er wat aan de streams van de TV is veranderd? Ik heb het idee dat de kwaliteit stukken minder is sinds gister/eergister? Daarnaast heb ik op sommige zenders nu ineens hd+?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 16:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik vraag me al een tijdje af of het mogelijk is om een andere ontvanger/recorder te gebruiken dan die Vodafone standaard levert.
Maar in de TS zie ik hier niets over staan.

Bij de kabelboeren kun je een TV met CI+ gebruiken, waarbij de kabel het transportmedium is.
Is zoiets met glas ook mogelijk, waarbij de ethernetverbinding het transportmedium is?

Zo ja, waar zou ik dan een alternatieve recorder/PVR kunnen vinden?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:19
Nee, dat is niet mogelijk. Via de TV zelf sowieso niet omdat er nog geen TV is die dat zou kunnen. Via een andere ontvanger/decoder technisch gezien vast wel maar je krijgt niet de gegevens die je nodig zou moeten hebben ervoor.

En voor de duidelijkheid: Die CI+ want dat is alleen maar een toevoeging zodat kabelboeren er voor kunnen zorgen dat je alleen met hun smartcard kan kijken.

Het medium is DVB-C en de benodigde decoder zit in de TV gebouwd. Bij Vodafone kan je de coax ook zo op je TV aansluiten (als deze DVB-C heeft dus) en op die manier 3 HD kanalen en een stuk of 40 hele goede SD kanalen bekijken.

[ Voor 46% gewijzigd door Barre73 op 05-09-2013 15:20 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Barre73
MetaFrame schreef op donderdag 05 september 2013 @ 14:24:
Kan iemand eens kijken of er wat aan de streams van de TV is veranderd? Ik heb het idee dat de kwaliteit stukken minder is sinds gister/eergister? Daarnaast heb ik op sommige zenders nu ineens hd+?
Vertel even welk gebied je zit? WGDO of WMP+?

• Barre73
HoppyF schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:26:
@eymey, klopt.
Op papier ziet het er goed uit maar de praktijk is anders.
UPC maakt goed gebruik van de veranderde markt, glas aanbieders doen niets.
Natuurlijk heeft UPC er jarenlang een zooitje van gemaakt en zijn ze pas sinds de opkomst van glas in beweging gekomen, maar ze vechten terug.
Van een agressieve marketing kun je bij glad nauwelijks spreken.
Alleen bij een vraagbundeling komt men in actie daarna valt het stil.

Vodafone zou in één klap de grootste glasprovider kunnen worden als ze dit zouden willen.
Geld hebben ze genoeg (lees de berichten maar van afgelopen week).
Ze hebben dus de potentie kabelaars van de markt te vegen maar doen helemaal niets, dit verbaasd me nog steeds. Een goed product in de markt zetten kost veel tijd maar die tijd is nu wel om.

Vodafone reageer eens? (zal niet gebeuren vrees ik ...)
En als ze nu eens voorlopig wat rustiger aan doen terwijl ze plannen maken om hun eigen apapratuur te plaatsen? Als ze dat namelijk gedaan hebben zullen ze alle klanten die nu via WMP+ bediend worden en over willen of moeten naar het eigen Vodafone platform moeten voorzien van een nieuwe NT en decoders...

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:22:
[...]

En als ze nu eens voorlopig wat rustiger aan doen terwijl ze plannen maken om hun eigen apapratuur te plaatsen? Als ze dat namelijk gedaan hebben zullen ze alle klanten die nu via WMP+ bediend worden en over willen of moeten naar het eigen Vodafone platform moeten voorzien van een nieuwe NT en decoders...
Ja, maar daar heeft Vodafone toch zeker zelf voor gekozen?
Ik kan het me voorstellen dat het tijd kost om zelf als operator te gaan werken maar geef dan een globale datum af wanneer we dit kunnen verwachten. Duidelijkheid is wel zo prettig en het komt echt niet op een dag aan.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Barre73 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:20:
[...]

Vertel even welk gebied je zit? WGDO of WMP+?
Wgdo voorzover ik weet, reggefiber in Enschede.

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Vodafone wil ook Caiway overnemen las ik als alles door CIF op glasvezelverbinding is gezet.

• HoppyF
jeroen028 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:16:
Vodafone wil ook Caiway overnemen las ik als alles door CIF op glasvezelverbinding is gezet.
Goed plan!
Want ....
En niet het aantal HD zenders is zo belangrijk maar vooral DVB-C.
Kan die Animo er meteen uit.

BASISPAKKET MET 26 HD-ZENDERS
Caiway heeft na de uitschakeling wel het HD-aanbod groter gemaakt. Op dit moment biedt men 26 HD-kanalen in het basispakket en is hiermee nog steeds de meest vooruitstrevende tv-aanbieder van Nederland. In gebieden waar Caiway al diensten via glasvezel aanbiedt, is het voor de abonnee het beste om de overstap naar glasvezel te maken. Bandbreedte problemen zijn er via glasvezel vrijwel niet en via deze uitzendstructuur kan een aanbieder ook gewoon digitale tv via het de kabeluitzendnorm DVB-C aanbieden.

Verwijderd

MetaFrame schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:12:
[...]

Wgdo voorzover ik weet, reggefiber in Enschede.
Bij welke HD zenders staat er dan HD+? ook bij 1 tm 10. Dan is het eventueel mogelijk dat ze geen 1:1 meer zijn.
HD+ staat bij KPN voor streams van 12-13 Mbit en niet de standaard HD 7,2 Mbit streams.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nee 1tm10 zijn high def. Vreemd genoeg viel me vanmiddag op dat RTL7 ineens een stuk fletser en smudgy was.

Wat betreft de HD+ zenders: Discovery HD, animal planet en Ngwild.
Vreemd hoor, ik dacht dat vf deze rechtstreeks doorgaf :/

• Barre73
Daarom vroeg ik het dus. HD + hoorde buj WMP+. Komt dus nu blijkbaar ook via WGDO door...

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nou lekker dan, de reden waarom ik voor VF koos in mijn gebied was juist omdat men alles rechtstreeks doorgaf. Ik kan nu op Discovery pixels/artefacten tellen en er lijkt een soort dynamische compressie te zitten op het geluid. Kunnen ze dit zo maar doen? Vind het alles behalve netjes, juist de zenders die ik veel keek zijn bagger nu...

• eymey
Het lijkt er inderdaad al langer op dat via WGDO ook steeds meer KPN streams doorgegeven worden. Was ergens ook wel te verwachten.

Maar ehm.... bagger?..... Volgens mij is dat ook wel weer overdreven.

Met de Discovery HD+ stream hier is niks mis en dat men het DD5.1 geluid van Discovery ook nog bewerkt lijkt me heel sterk......

• eymey
HoppyF schreef op donderdag 05 september 2013 @ 18:30:
[...]

Goed plan!
Want ....
En niet het aantal HD zenders is zo belangrijk maar vooral DVB-C.
Kan die Animo er meteen uit.

BASISPAKKET MET 26 HD-ZENDERS
Caiway heeft na de uitschakeling wel het HD-aanbod groter gemaakt. Op dit moment biedt men 26 HD-kanalen in het basispakket en is hiermee nog steeds de meest vooruitstrevende tv-aanbieder van Nederland. In gebieden waar Caiway al diensten via glasvezel aanbiedt, is het voor de abonnee het beste om de overstap naar glasvezel te maken. Bandbreedte problemen zijn er via glasvezel vrijwel niet en via deze uitzendstructuur kan een aanbieder ook gewoon digitale tv via het de kabeluitzendnorm DVB-C aanbieden.
Het zal áltijd een goede zaak zijn als een Vodafone of evt. een Tele2 op termijn echt overal eigen apparatuur gaat plaatsen en op een eigen manier diensten aanbieden.

Maar waarom dat blijven vasthouden aan DVB-C ? Granted, het kan door veel TV's ontvangen worden dus het zou sowieso een goede zaak zijn als een breed basispakket met veel HD zonder gedoe op die TV te ontvangen zou zijn (is ook nog steeds een wens van UPC en Ziggo klanten overigens).

Maar persoonlijk zou ik liever zien dat er 1:1 IPTV streams komen zonder encryptie, in ieder geval voor wat betreft het basispakket. En dat je die ook via een playlist-constructie kan opvragen en ook via je gewone internetverbinding kan opvragen ( 'vroegah' scheen dit bij sommige providers te hebben gekund). Dan wordt iedere PC in 1 klap zonder extra hardware een apparaat om hoogwaardig TV op te kijken.

Deze is overigens nog veel pikanter:

http://www.allaboutmedia....emen-en-daarmee-upc-.html

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 05-09-2013 21:26 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

eymey schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:20:
Het lijkt er inderdaad al langer op dat via WGDO ook steeds meer KPN streams doorgegeven worden. Was ergens ook wel te verwachten.
Maar ehm.... bagger?..... Volgens mij is dat ook wel weer overdreven.
Met de Discovery HD+ stream hier is niks mis en dat men het DD5.1 geluid van Discovery ook nog bewerkt lijkt me heel sterk......
Dat is jou`n mening, ik zie en hoor daadwerkelijk verschil. Het is allemaal minder crisp en veel meer smudgy, daarnaast lijkt het geluid in stereo een bepaalde dynamische compressie te hebben. Dat heeft weinig met de kwalliteit te maken maar bepaalde details gaan daar wel verloren door.

Anyhow, los van bovenstaande vraag ik me af of ze dat ook zo maar kunnen doen. Zoals ik al aangaf ben ik specifiek voor VF gegaan voor de hoge kwalliteit TV. Vind dit wel een heel erg jammere actie, zeker ook omdat er bijzonder weinig gecommuniceerd word vanuit VF. :'(

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:45

Fiber

Beaches are for storming.

MetaFrame schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:31:
[...] los van bovenstaande vraag ik me af of ze dat ook zo maar kunnen doen...
Heb jij dan een contract met Vodafone waarin precies staat welke kwaliteit tv streams ze aan jou zouden moeten leveren...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nee dat is ook het naaierige aan dit verhaal, je maakt een keuze en halverwege veranderen ze het product.
Neem aan dat jij daar ook niet gecharmeerd van bent? ;)

• Fiber

Fiber

* Fiber kijkt nog tv op een 80 cm 4:3 beeldbuis... :z

(Wel 100 Hz... :) )

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 05-09-2013 22:35 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah ja dat verklaard het een en ander.

Verwijderd

HoppyF schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:54:
[...]

Ja, maar daar heeft Vodafone toch zeker zelf voor gekozen?
[...]
Ik begrijp dit soort reacties nooit. Dat ze daar zelf voor hebben gekozen impliceert toch niet dat ze nu verplicht zouden zijn om een andere keuze te maken, of dat ze verantwoording aan jou of mij schuldig zijn, of dat ze nu opeens niet meer aan het contract voldoen?

VF heeft ervoor gekozen crappy KPN meuk te leveren, jij hebt ervoor gekozen daarmee akkoord te gaan toen je je contract afsloot.
Dat VF inmiddels andere technieken in huis heeft betekent toch niet dat ze verplicht zijn die technieken ook uit te rollen?

• eymey
Precies. Het is gewoon simpel:

In de huidige situatie is Vodafone gewoon afhankelijk van wat KPN als wholesale kan/wil aanbieden (in de vorm van ITNS). De enige keus die Vodafone zou hebben als ze dat niet zouden willen, is gewoon helemaal geen diensten aan te gaan bieden.

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-12 20:57
Inmiddels een week op het glasvezel. De telefoon is er om onverklaarbare reden een keer uitgeklapt. Maar na een belletje naar de helpdesk een een reboot van het Genexis modem werkt het weer. Een tweede probleem krijg ik echter niet opgelost. Ik krijg het niet meer voor elkaar PPTP VPN verbindingen naar mijn werk op te bouwen. Heb de Sitecom WLR-4004 die door Vodafone wordt meegeleverd al gecontroleerd, en PPTP en alle andere passthroug instellingen aangevinkt. Ik krijg wel verbinding vervolgens met de VPN, maar de routering o.i.d. werkt niet. Via de Wifi van mn telefoon werkt het wel, dus ik weet zeker dat het aan de internetverbinding ligt. Vodafone beweert iig dat er niets geblokkeerd wordt dus ik begin de Sitecom te verdenken van het blokkeren van traffic. Iemand anders die ook dit soort problemen ervaart en dit heeft op kunnen lossen of is enkel een andere router een oplossing?

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-12 16:30

ByteDelight

Retro computing is alive!

Barre73 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:16:
Nee, dat is niet mogelijk. Via de TV zelf sowieso niet omdat er nog geen TV is die dat zou kunnen. Via een andere ontvanger/decoder technisch gezien vast wel maar je krijgt niet de gegevens die je nodig zou moeten hebben ervoor.

En voor de duidelijkheid: Die CI+ want dat is alleen maar een toevoeging zodat kabelboeren er voor kunnen zorgen dat je alleen met hun smartcard kan kijken.

Het medium is DVB-C en de benodigde decoder zit in de TV gebouwd. Bij Vodafone kan je de coax ook zo op je TV aansluiten (als deze DVB-C heeft dus) en op die manier 3 HD kanalen en een stuk of 40 hele goede SD kanalen bekijken.
Dus er worden via de coax uitgang van de Genexis Titanium ook digitale zenders via DVB-C meegegeven, maar slechts een select aantal?
Jammer dat ze niet alle beschikbare kanalen op de coax uitgang doorgeven.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• HoppyF
bverstee schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:51:
[...]

Dus er worden via de coax uitgang van de Genexis Titanium ook digitale zenders via DVB-C meegegeven, maar slechts een select aantal?
Jammer dat ze niet alle beschikbare kanalen op de coax uitgang doorgeven.
Klopt.
Helaas is het nu nog zo dat er maar een aantal kanalen uit het pakket via DVB-C worden doorgeven.
Van die kanalen zijn er maar vier in HD.
Als alles wat er via IPTV zou zijn ook via DVB-C beschikbaar zou zijn had je geen losse STB (Animo) nodig en kon je gewoon via je afstandsbediening van je TV zappen.
Dit alles als je een DVB-C decoder in je TV zou hebben.

Nu verkoopt Vodafone nog het pakket van KPN en Glashart, als ze dit zelf zouden gaat beheren kon het nog interessant worden en zou Vodafone veel meer klanten gaan krijgen.
Nu is het min of meer een "me too" dozenschuiver.

• eymey
Tsja, maar toch is het op dit moment geheel koffiedik kijken wat Vodafone precies zou gaan bieden als ze alles zelf gaan doen.

Ik snap de keuze om alleen een basispakket via DVB-C door te geven op zich gewoon prima (paar pagina's terug ook al ter discussie geweest). Functioneel is het vrijwel gelijk aan hoe UPC het bv. doet. "Als service" een basispakket ongecodeerd en op iedere TV te ontvangen, voor de rest moet je een set top box hebben.

Dat UPC ook een CI+ optie heeft voor het uitgebreide pakket is een 'mazzel' die zij hebben omdat zij nou eenmaal aangewezen zijn op DVB-C.

En, zoals in een eerdere discussie hierover ook al werd genoemd: Dat je voor de uitgebreide functionaliteit op glasvezel gewoon IPTV gebruikt is volkomen logisch, gezien het medium. Het uitgebreide standaardpakket ook op dvb-c doorgeven kan wel, maar is rechtentechnisch dus weer veel te duur.

Glas is wat dat betreft eigenlijk gewoon 'te vroeg'. Als men voor IPTV nou ook standaarden zou gaan afspreken (wat voor 95% eigenlijk al het geval is), dan zouden TV fabrikanten ook gewoon IPTV kunnen inbouwen. Dat is wat mij betreft toch de toekomst, ipv dat gedoe met RF modulators, multiplexers en tuners.

Als Vodafone ooit Liberty Global en andere kabelaars in handen zou krijgen, wellicht dat ze dan een sterkere onderhandelingspositie in handen kunnen krijgen om uitgebreide pakketten zowel via IPTV als DVB-C aan te mogen bieden zonder dubbele kosten. Maar zelfs dan nog: Koste wat het kost en tot in lengte van dagen vasthouden aan een standaard ( DVB-C ) die is ontwikkeld om digitale Transport Streams over coax te kunnen vervoeren terwijl je gewoon een medium hebt dat bij uitstek geschikt is voor IP-verkeer is gewoon een beetje raar. Terwijl je ook kan gaan pushen (en zelfs meewerken) naar een standaard zodat TV's ook massaal IGMP en zo kunnen gaan praten.

Maar ja, voorlopig is er zelfs in Smart TV land nog geen standaard :')

Hoe dan ook, het komende jaar zal wel gaan uitwijzen hoe veel mensen het een probleem vinden dat je voor de uitgebreide zenderpakketten naar IPTV moet en hoe veel mensen dat geen probleem vinden. Zo lang het aantal IPTV abonnees van KPN maar blijft stijgen (via het 'oude' ADSL nog wel het hardst) denk ik niet dat ITNS de resources zal gaan krijgen om DVB-C hard uit te breiden.

Of UPC moet als volgende stap ook HD-simulcasts van meer zenders in het 18 euro p/mnd abbo gaan stoppen.

Maar ik denk eerder dat ze bij KPN en KPN ITNS nu hun hoofd breken over het feit dat UPC op het 50 euro per maand prijspeil nu 120 mbit aanbiedt :P

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 06-09-2013 13:53 ]

• Barre73
Dat laatste geloof ik direct. En als je weet dat de basis van de prijs is bepaald door de ACM (huur aan Reggefiber), dan weet je dat je niet veel marge hebt...

• HoppyF
Barre73 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 13:56:
Dat laatste geloof ik direct. En als je weet dat de basis van de prijs is bepaald door de ACM (huur aan Reggefiber), dan weet je dat je niet veel marge hebt...
Kwestie van goed onderhandelen toch?
Snelheid is niet meer dan een profiel.
De infrastructuur kan het best aan, dit in tegenstelling tot de kabel waar het veel meer moeite en geld kost om de kabel in stand te houden.

Wat eymey zegt is waar, er is geen goede standaard in TV land waardoor je meerdere standaarden naast elkaar ziet. Dit komt vooral ook omdat IPTV nog lang niet perfect is en DVB-C dus nog steeds een nuttige aanvulling is.
Als IPTV standaard zou zijn en in iedere TV zou zitten worden de STB overbodig.
Zover is het helaas nog niet.
Wel zou ik van Vodafone graag een duidelijke visie willen zien waar men naar toe wil.
Nu blijft het allemaal maar vaag en gissen.

• Barre73
Het prijsverschil tussen 50 en 100 Mbit is misschien niet helemaal logisch maar volgens mij wel (deels) terecht. Gaat vooral over de afrekening in data die je doet richting je internetleverancier (AMX en zo..)

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Polster schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 14:15:
Nu 2 weken verder en de soap bij mij gaat ook nog door (verhuizing en daarmee opzeggen KPN door oude bewoners en nieuwe aanvraag bij Vodafone).

Nu 3 telefoongesprekken gehad met KPN helpdesk om ze zover te krijgen een ophef order in te schieten zodat Vodafone een nieuwe aansluiting kan realiseren.

Telefoongesprek 1: Medewerker kon zien dat de oude bewoners hun KPN glasvezelabonnement inderdaad succesvol hadden verhuisd. Ophef order kon 5 dagen duren en lijn zou daarna vrij zijn.
Telefoongesprek 2: Er kan geen ander abonnement afgesloten worden want het zit op hetzelfde netwerk. 8)7
Telefoongesprek 3: Er is geen glasvezelaansluiting op het bewuste adres en er is nooit een KPN abonnement actief geweest. |:(
De soap lijkt nu eindelijk tot zijn einde te zijn gekomen. KPN heeft na 2,5 week de lijn vrijgegeven en Reggefiber heeft na 1,5 week (gisteren) een nieuwe modem geplaatst. Vandaag hebben mijn ouders het installatiepakket van Vodafone ontvangen. Ik heb nog niet kunnen testen of alles daadwerkelijk werkt maar daar gaan we dan maar even vanuit. Doorlooptijd bij verhuizing was dus 4 weken; ondanks vele telefoontjes, mails en het, zeer gewaardeerde, ingrijpen van Barre73.
Ik blijf het echt ongelooflijk vinden dat het allemaal zo moeilijk gaat en dat er totaal niet wordt gecommuniceerd (buiten dit forum).

Edit: er heeft ook nog een telefoongesprek 4 plaatsgevonden met KPN maar die werd door de medewerker verbroken omdat wij geen klant van KPN waren :(

[ Voor 5% gewijzigd door Polster op 06-09-2013 19:10 ]

• HoppyF
@Polster
Je hebt hier een levend voorbeeld hoe het vooral NIET goed gaat.
Stuur aub je "belevenissen" door aan de ACM. (zie eerdere posts met contact info)
Hoe meer cases hoe beter want concrete gevallen spreken toch meer tot de verbeelding dan een procedure die alleen maar op papier bestaat.
De ACM wil best wat doen maar heeft bewijs nodig.

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:05

996

Heb glasvezel aangevraagd bij Vodafone. Na 2 weken is inmiddels het glasvezelmodem geplaatst, dat is inmiddels 3 dagen geleden.Als ik op MyVodafone inlog,krijg ik sindsdien het volgende te zien:
"Orderstatus
Hier krijg je inzicht in de huidige status van jouw order.
Status overzicht
Er is een fout op getreden bij het uitvoeren van je order."

Dus mail gestuurd naar klantenservice. Antwoord: "Wij proberen uw vraag binnen twee dagen te beantwoorden" Krijg ik op de tweede dag een mail dat mijn vraag is doorgestuurd naar de afdeling ordermanagement, zij zullen de vraag binnen 5 dagen in behandeling nemen. Pfffff.... :O kastje en muur? |:(

Ik wil gewoon mijn DHZ pakket voor installatie ontvangen. Meer niet.

Iemand ervaring met bovenstaande melding en wat dat inhoudt?

• HoppyF
Het DHZ pakket is vermoedelijk wel onderweg.
Bij mij duurde het een week maar het zou ook wat langer kunnen zijn.
Communicatie is niet het sterkste punt van Vodafone. Klinkt vreemd voor een telecomreus maar het is wel zo.
Helaas hebben ook andere providers hier last van.

• 996

996

Bedankt voor je reactie.
Communicatie, service, klantgerichtheid: juist in deze tijden van (levens)belang zou je denken, maar helaas.
Ach ik zit nog goed bij Upc, heb mail, tv, internet. Dus weekje of twee langer maakt niet uit...

• Barre73
Zoals vaak gezegd is hier: Vodafone neemt compleet een whitelabel dienst af van KPN ITNS. Is op zich niet erg maar als je Vodafone gaat bellen dan krijg je mensen aan de lijn die daar dus niets van weten en alles moeten doorspelen naar KPN ITNS..
Dat is vooral wat beter moet worden. Als je meer zelf in de hand hebt kun je ook veel beter communiceren.

Neem een voorbeeld aan (het oude) Concepts. Namen ook diensten af van ITNS maar wisten wel heel goed waar ze het over hadden. Bovendien deden ze zelf meer dingen (Internet en telefonie bijvoorbeeld)

• captain007
captain007 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:44:
Een tweede probleem krijg ik echter niet opgelost. Ik krijg het niet meer voor elkaar PPTP VPN verbindingen naar mijn werk op te bouwen. Heb de Sitecom WLR-4004 die door Vodafone wordt meegeleverd al gecontroleerd, en PPTP en alle andere passthroug instellingen aangevinkt. Ik krijg wel verbinding vervolgens met de VPN, maar de routering o.i.d. werkt niet. Via de Wifi van mn telefoon werkt het wel, dus ik weet zeker dat het aan de internetverbinding ligt. Vodafone beweert iig dat er niets geblokkeerd wordt dus ik begin de Sitecom te verdenken van het blokkeren van traffic.
Heb een andere router ASUS RT-AC66U gekocht en die nu in plaats van de Sitecom router geplaatst. PPTP VPN werkt nu weer zoals het hoort. Dus iemand die hier veelvuldig van gebruikt maakt zal in combinatie met Vodafone Thuis dus zelf een router moeten aanschaffen om dit werkend te krijgen.

• laurens0619
  • Nu online
Sinds een weekje heb ik nu naast de "reguliere storing" (iedere 1 a 2 minuten 5sec bevroren beeld terwijl het geluid doorgaat) nu ook last van compleet zwart beeld. Dit komt ongeveer iedere 5 minuten voor en dan is het beeld toch wel zeker 20-30 sec zwart.

Klinkt dat iemand bekend?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik zit nu 2 weken met Vodafone en moet aangeven dat ik uitermate positief ben. Het blijft jammer dat ik de Animo op de slaapkamer niet aangesloten krijg, maar het is prachtig dat beneden alles goed werkt. Ik was na alle verhalen wat huiverig geworden voor de Animo, maar het is echt een wereld van verschil ten opzichte van die crappy UPC-box rommel.

Waar UPC bij mij om de haverklap bleef hangen (deels door zeer beroerde COAX-bekabeling in huis) en beroerd beeld opleverde (SCART is echt niet meer van deze tijd), is het beeld van de Animo gewoon een verademing. Internetsnelheid is gemiddeld zo'n 45mbps op mijn draadloze laptop. Op de desktop iets hoger, maar net geen 50 mbps.

Ik ben een tevreden klant, zo tevreden dat ik zelfs mijn mobiele telefoonabonnement bij ze heb opgehoogd :)

• eymey
Mooi zo! :). Het is trouwens "Amino"..... kijk maar eens goed op het kastje :)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

laurens0619 schreef op maandag 09 september 2013 @ 08:01:
Sinds een weekje heb ik nu naast de "reguliere storing" (iedere 1 a 2 minuten 5sec bevroren beeld terwijl het geluid doorgaat) nu ook last van compleet zwart beeld. Dit komt ongeveer iedere 5 minuten voor en dan is het beeld toch wel zeker 20-30 sec zwart.

Klinkt dat iemand bekend?
Yep hier ook gehad. Kunnen 2 dingen zijn: storing bij VF.
Bij mij hebben ze het modem en de Amino vervangen, toen waren de problemen opgelost.

Overigens wil ik graag een filmpje huren in de videotheek, echter is dat zo ontzettend traag en werkt slecht op de AB dat het me niet lukt... Meer mensen die ervaring?

• The_Marsmellow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:38

The_Marsmellow

[MUG] since 1998

MetaFrame schreef op maandag 09 september 2013 @ 18:29:
[...]
Overigens wil ik graag een filmpje huren in de videotheek, echter is dat zo ontzettend traag en werkt slecht op de AB dat het me niet lukt... Meer mensen die ervaring?
Hier hetzelfde, ook gebeurd het regelmatig dat de MovieMax Videotheek crashed en dat ik weer naar tv-beeld terugval. Aan de andere kant werkt het bij HBO GO wel soepel.

Living in a tower, however secure it may feel, is hardly a social attribute.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Hier en bij nog iemand anders ook traag, bijna niet doorheen te komen en het helpt niet dat ie al die trailers automatisch gaat laden. Had het voor "de vf actie" ook wel eens bekeken en een making of oid getest maar dat ging toen wel wat soepeler. Nog niet vlot te noemen maar zeker niet zo tergend traag als nu ...

edit: nu rond middernacht loopt het zoals voorheen, doenbaar dus. Paar leuke films in de sport categorie zoals Crooked Arrows, over lacrosse iirc. (en bij een paar bleef het ook :D )

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 11-09-2013 14:32 ]

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:17
Jongens (edit: en dames) ik denk er over om wellicht Vodafone alles in één te nemen. Wat zijn de unique selling points? Ik heb nu Ziggo alles in één maar wil wel eens glasvezel proberen, maar wel graag mijn coax kabels (zo veel mogelijk) gebruiken en DVB-C. Dus twijfel een beetje tussen Ziggo TV+XS4all, Telfort en Vodafone.

• Barre73
Lord_Dain: Dit hoort dus niet thuis op tweakers.. Er wordt wel verwacht dat je zelf uitzoekwerk verricht voor je hier een vraag stelt. Alle info die je onder andere van mij, Pogostokje en Eymey hebt gehad was anders moeilijk te vinden geweest, maar dit zeker niet.

Kwestie van 2 schermen open zetten op je computer. Eentje met de Ziggo website en eentje met de VF website...

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 11-09-2013 17:14 ]

• Lord_Dain
Barre73 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 17:11:
Lord_Dain: Dit hoort dus niet thuis op tweakers.. Er wordt wel verwacht dat je zelf uitzoekwerk verricht voor je hier een vraag stelt. Alle info die je onder andere van mij, Pogostokje en Eymey hebt gehad was anders moeilijk te vinden geweest, maar dit zeker niet.

Kwestie van 2 schermen open zetten op je computer. Eentje met de Ziggo website en eentje met de VF website...
Je moest eens weten hoeveel schermen ik open heb staan! Ik vind nl. geen unique selling points als het op Vodafone aankomt, behalve dat ze best veel zenders in HD hebben. Ik ben dus op zoek naar easter eggs of gebruikers ervaring en iemand die zegt; nou je moet het echt nemen want....

En ik zou zeggen ga maar eens door de vorige pagina's heen lezen, ellenlange discussies over IPTV en DVB-C en verdienmodellen, dat zal dan vast wel on-topic zijn. maar daar haal ik iig niets nuttigs uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 11-09-2013 17:27 ]

• Fiber

Fiber

Dan stellen we de vraag anders. Wat verwacht je precies van je ISP/tv-boer? Welke eisen stel je, wat is voor jou belangrijk?

Je kan je COAX blijven gebruiken maar daar heb je alleen HD op voor NL 1/2/3 en een regio zender. De rest (alleen basis paket) is in zeer goede kwaliteit SD. Als je meer HD, meer zenders en meer interactieve mogelijkheden wil hebben dan moet je toch de iptv gaan gebruiken via netwerkkabels of Powerline of zo en een Amino decoder. Niks mis mee, maar niet iedereen heeft daar zin in.

Je moet het vooral nemen voor de 100/100 Mbit/s internet verbinding met een ping van 4 ms.

• Barre73
Dan zou ik dat er nog bij zeggen want nu kwam het dus zo over..

Maar dan ben ik bang dat ik er maar eentje is, namelijk uploadsnelheid en stabiliteit van downloadsnelheid. Je valt niet terug in snelheid tussen zes en acht uur 's avonds zeg maar..

Tenzij.... zie hier:

http://www.telecompaper.c...ideo--966304#.UjCQCD_-T4c

Onbekend of dat ook voor Vodafone geldt...

• Lord_Dain
@Fiber je hebt natuurlijk gelijk. Context is wel handig. Helaas ben ik inmiddels 4 draadjes aan het bijhouden nadat ik in de KPN GV draad begonnen ben. Voor mij wordt het wat onoverzichtelijk en ik snap dat mensen die vnl. deze draad volgen totaal niet weten wat ik hier kom doen.

Ik heb nu Ziggo Ai1 Plus, op zich tevreden mee, maar de mogelijkheid doet zich voor om in te schrijven voor glas. Ik wil dat niet voorbij laten gaan (en hoop dat we de 30% halen) al was het maar om de concurrentie in ons postcode gebied op te krikken.

Ik heb dus bekabeling gebaseerd op mixed coax + utp, vanuit meterkast naar 2 'satelliet' locaties waar switches staat (unmanaged). Ik ben op zich tevreden met de kwaliteit van Ziggo TV via coax en stb's, heb al 3 smartcards en voor de PC een anysee en wil ook eigenlijk niet alles ombouwen naar managed network switches, ik bedoel ik vind het wel leuk, maar niet als het ten koste gaat van de kwaliteit van HD televisie. Vandaar dat ik nu overweeg voro TV bij Ziggo te blijven en alleen Internet via glas te doen.

Maar ik wil ook de leveranciers die glas Internet + TV met dvb-c optie een kans geven en overwegen.

@Barre, ok dus het is iig niet zoals @home hier in 2005/6, dat je op zondag middag 1kb/s haalde en uit counterstrike wordt gedonderd vanwege ping > 300ms. Goed om te weten. Verder lees ik veel klagende mensen op Internet, als je alleen al op google'd of hier ook kijkt, klagen mensen steen en been en de service desk zou ook niet bijzonder zijn.

Nou moet ik zeggen Ziggo is ook niet alles qua service en helpdesk, als je de juiste kanalen niet weet (Webcare reageert op zich redelijk, alhoewel mijn laatste 2 tweets genegeerd werden). Als het werkt, dan heb je een goed product. Dat zal bij VF ook wel zijn. Wat ik goed vindt aan Ziggo, is dat er eigenlijk de afgelopen jaren geen enkele storing geweest is. Dat is wel eens anders geweest in mijn ADSL en @home tijd. Dat vind ik dus ook belangrijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 11-09-2013 19:21 ]

• Fiber

Fiber

Lord_Dain schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:19:
TV bij Ziggo te blijven en alleen Internet via glas...
Lijkt mij persoonlijk 'the best of both worlds'... Zeker doen dus, als ze nog internet only of internet plus telefoon (Kost 2 Euro per maand extra of zo, zonder de tikken natuurlijk) aanbieden.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:19:
Ik heb nu Ziggo Ai1 Plus, op zich tevreden mee, maar de mogelijkheid doet zich voor om in te schrijven voor glas. Ik wil dat niet voorbij laten gaan (en hoop dat we de 30% halen) al was het maar om de concurrentie in ons postcode gebied op te krikken.

Ik heb dus bekabeling gebaseerd op mixed coax + utp, vanuit meterkast naar 2 'satelliet' locaties waar switches staat (unmanaged). Ik ben op zich tevreden met de kwaliteit van Ziggo TV via coax en stb's, heb al 3 smartcards en voor de PC een anysee en wil ook eigenlijk niet alles ombouwen naar managed network switches, ik bedoel ik vind het wel leuk, maar niet als het ten koste gaat van de kwaliteit van HD televisie. Vandaar dat ik nu overweeg voro TV bij Ziggo te blijven en alleen Internet via glas te doen.

Maar ik wil ook de leveranciers die glas Internet + TV met dvb-c optie een kans geven en overwegen.
Ik overweeg hetzelfde, de DVB-C kwaliteit van SD kanalen op glasvezel heb ik inmiddels gezien bij een collega, dat is echt om te huilen vergeleken met Ziggo. Enige nadeel van de combi internet-only + Ziggo TV is dat de Ziggo App voor tablet/smartphone niet meer gebruikt kan worden.

Verder heb ik even gekeken en via de keuze-site van reggefiber is het aanbod van internet-only vrij beperkt en qua prijzen eigenlijk niet eens goedkoper dan de triple-play pakketten. Toch maar eens kijken of 50/50 + ziggo me het geld waard is. Prijs komt dan op 43 (goedkoopste 50/50) + 17,50 voor Ziggo tov 49,- nu (Internet + TV)

Verwijderd

Sander schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:45:
[...]

[...] de DVB-C kwaliteit van SD kanalen op Glasvezel IPTV [...]
Dat is zoiets als "De Corsa's van Volkswagen"?

• Fiber

Fiber

[...] de DVB-C kwaliteit van SD kanalen op glasvezel [...] is echt om te huilen...
Dat is gewoon onzin, je hebt waarschijnlijk analoog gezien. Je moet DVB-C SD natuurlijk niet gaan vergelijken met HD, maar voor SD is het gewoon prima.

Wat niet wegneemt dat ook de allerbeste kwaliteit SD voor bijvoorbeeld een 60 inch LCD gewoon erg weinig is, daar is het gewoon niet voor bedoeld...

• Lord_Dain
Op zich kan ik op mijn HD ready TV in de slaapkamer best lijden. Daarom vind ik het in 't geval van Telfort of Vodafone ook niet erg als het daar DVB-C blijft. Alleen in de huiskamer zou ik een IPTV ontvanger aansluiten want op mijn FHD TV wil ik toch wel graag HD.

Ik vind wel dat als je eenmaal gewend bent aan een bepaalde kwaliteit en grootte, dan is het heel lastig om terug te gaan. Ik heb tot 3 jaar geleden gewoon nog analoog zitten kijken op een 100HZ Sony TV en ik vond het best. Totdat ik bij een maatje Fifa 2010 ging spelen op zijn FHD plasma en ik door had dat ik wat achterliep...
[...]

Ik overweeg hetzelfde, de DVB-C kwaliteit van SD kanalen op glasvezel heb ik inmiddels gezien bij een collega, dat is echt om te huilen vergeleken met Ziggo. Enige nadeel van de combi internet-only + Ziggo TV is dat de Ziggo App voor tablet/smartphone niet meer gebruikt kan worden.

Verder heb ik even gekeken en via de keuze-site van reggefiber is het aanbod van internet-only vrij beperkt en qua prijzen eigenlijk niet eens goedkoper dan de triple-play pakketten. Toch maar eens kijken of 50/50 + ziggo me het geld waard is. Prijs komt dan op 43 (goedkoopste 50/50) + 17,50 voor Ziggo tov 49,- nu (Internet + TV)
De TV app daar heb je een punt, maar ik moet zeggen dat we hem hier thuis niet gebruiken en het dus niet zullen missen. Op mijn PC kijk ik via een Anysee DVB-C ontvanger en dat gaat lekker.

Ik ben het met je eens dat het aanbod nogal beperkt is qua Internet only. Zowel voor de 100 als 500 mbit pakketten. De 50/50 pakketten liggen zo rond de 45€, dus met 18€ voor ziggo zit je rond de 63€.

Ik persoonlijk heb nu dus een Spotify abbo lopen a 10€/m dus ik heb mijn oog laten vallen op het 100/100mbit pakket van XS4ALL, wat 55€ is inclusief Spotify, dan kan ik dat losse abbo van 10€ opzeggen en betaal ik netto voor Internet 45€..wat ik ook kwijt zou zijn voor 50/50.

[ Voor 54% gewijzigd door Lord_Dain op 11-09-2013 20:36 ]

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fiber schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:24:
[...]

Dat is gewoon onzin, je hebt waarschijnlijk analoog gezien. Je moet DVB-C SD natuurlijk niet gaan vergelijken met HD, maar voor SD is het gewoon prima.

Wat niet wegneemt dat ook de allerbeste kwaliteit SD voor bijvoorbeeld een 60 inch LCD gewoon erg weinig is, daar is het gewoon niet voor bedoeld...
Dit, of je hebt Baantjer op Belgie gekeken ofzo. Dat ziet er zelfs upscaled op het HD kanaal om te huilen uit. Of een standaard beroerde zender als Eurosport SD ... (valt nog wel mee Eurosport 1 op DVB-C bij nader inzien. Eurosport 2 SD op iptv echter ... ;( )

Persoonlijk is het goed aansluiten op mijn wensen van het Vodafone tv pakket de doorslaggevende factor. Met standaard Eurosport 2 erbij en BBC 1 én 2 in HD tegenwoordig ... (alhoewel BBC vrij weinig in echt HD uitzendt kijkend naar de programmering op de BBC website van de HD kanalen)

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 12-09-2013 12:42 ]

• eymey
[...]

Ik vraag me dan wel af wat voor TV je collega heeft of wat jullie hebben zitten kijken.

De kwaliteit van DVB-C bij Vodafone (of iedere andere aanbieder van het ITNS signaal) kan onmógelijk om te huilen zijn, zeker niet in vergelijking met Ziggo of UPC. Want juist bij het DVB-C pakket worden nog de onbewerkte streams bij de Ericsson mediagateway in Hilversum of de SAT rechtstreeks doorgegeven aan de eindklant.

En wat hierboven ook al geopperd wordt is wel een goed punt, en sowieso iets om ter harte te nemen als je tussen providers gaat vergelijken:

Als je SD bij de ene provider en SD bij de andere provider... of HD bij de ene provider en HD bij de andere provider gaat vergelijken, zorg dan dat je dit bij voorkeur op een zelfde soort TV doet maar, ook heel belangrijk, bij hetzelfde programma !!!

Dat laatste is wel heel erg van belang. Want ik ervaar zelf op HD+ via IPTV of op HD via DVB-C nogal grote verschillen tussen programma's. De upscaled SD kwaliteit van veel RTL 4 programma's is bijvoorbeeld om te huilen, maar ook bij de publieke omroep bestaat er veel kwaliteitsverschil tussen diverse programma's.

Het ene upscaled SD programma op Ned. 3 HD ziet er bijvoorbeeld prima uit. Terwijl het andere upscaled SD programma op Ned. 3 HD om te huilen is.

Als jij vervolgens toevallig bij Ziggo of UPC net een goed programma treft en op een andere dienst een slecht programma, dan is de vergelijking al oneerlijk.

• Sander
  • Niet online
Hmm goed punt, ik ben op dit moment toch in de markt om Ziggo te houden voor TV en daarnaast een glasvezel verbinding van KPN/XS4all (ivm Spotify Premium). Ik zal dan zeker ook overwegen om eens te kijken in hoeverre ik het DVB-C gedeelte een maand oid op proef kan krijgen om inderdaad de eerlijke vergelijking side-by-side te kunnen maken met 2 dezelfde TV's op zelfde kanaal.

• eymey
Hmm, DVB-C gedeelte op proef? XS4ALL levert het DVB-C gedeelte niet ;)

• Lord_Dain
:) Dan is de keuze (misschien) nog makkelijker...

• Sander
  • Niet online
eymey schreef op donderdag 12 september 2013 @ 08:22:
Hmm, DVB-C gedeelte op proef? XS4ALL levert het DVB-C gedeelte niet ;)
Oh idd, maarja helaas geen internet-only bij Vodafone. Keuzes keuzes.

• Barre73
Als je evt internet only had willen nemen bij Vodafone kan je net zo goed naar Telfort gaan. Internet + bellen (belabonnement kost niks zolang je niet belt) voor 50 euro per maand. Precies dezelfde leverancier op de achtergrond.

• heilow
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-12 21:19
captain007 schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:09:
[...]

Heb een andere router ASUS RT-AC66U gekocht en die nu in plaats van de Sitecom router geplaatst. PPTP VPN werkt nu weer zoals het hoort. Dus iemand die hier veelvuldig van gebruikt maakt zal in combinatie met Vodafone Thuis dus zelf een router moeten aanschaffen om dit werkend te krijgen.
Captain, weet je zeker dat het probleem met de ASUS RT-AC66U route is opgelost. Heb hier namelijk soortgelijk probleem (sitecom wireless Gigabit Rotuer 300N X4 / WLR-4000). Heb ook een VPN verbinding naar mijn werk, maar 'diensten' daarover lopen regelmatig vast / verbinding binnen VPN is weg. Ook als ik laptop direct op het glasvezel modem van VODAFONE aansluit (GENEXIS). Ik ben dus bang dat de router die er tussen zit, in ieder geval bij mij, niet het (enige) probleem is.

Had jij ook problemen zonder de SITECOM router ???

• captain007
@Heilow: Ik had het vreemde probleem dat Windows wel aangaf dat er verbinding was maar dat ik vervolgens geen enkele IP kon bereiken/pingen via de VPN. Net alsof de routering helemaal in de soep loopt of dat er pakketjes geblokkeerd werden. In ieder geval werkte het met de Asus router wel weer en is mijn conclusie dat het dan dus aan de router moet liggen. Instellingen in het Sitecom router met PPTP Passthrough, etc haalde bij mij helaas niets uit. Een belletje met Vodafone leverde ook niets op (ze blokkeren niets zeggen ze en ook kunnen ze geen andere router leveren). Overigens lijkt het erop dat het gebruikte VPN protocol wel erg van belang schijnt te zijn. Mijn vader gebruikt ook een VPN, maar dan met Shrewshoft VPN software en die werkte dus wel gewoon zonder problemen met de Sitecom router. Maar het lijkt erop dat jij weer andere soort problemen lijkt te hebben, omdat die van jouw dus instabiel is. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog geen hele lange periode de VPN verbinding via de nieuwe router heb getest, dus over stabiliteit kan ik eigenlijk niets zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door captain007 op 12-09-2013 13:31 ]

• Barre73
Vodafone heeft wel gelijk. Er wordt niets geblokkeerd, er zitten geen firewalls in de gateway of zoiets. Alles moet op de eigen router worden ingesteld of in het geval van geen router, alles op de ene computer.

• captain007
Uiteraard heeft Vodafone gelijk wat betreft die blokkades. Ik had ook niet anders verwacht. Het is alleen teleurstellend dat de apparatuur die ze meeleveren PPTP VPN niet fatsoenlijk slikt. Ik verwacht dat het een issue is in die specifieke routerserie dus dat Sitecom het zal moeten fixen in hun firmware.

• laurens0619
  • Nu online
captain007 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:59:
Uiteraard heeft Vodafone gelijk wat betreft die blokkades. Ik had ook niet anders verwacht. Het is alleen teleurstellend dat de apparatuur die ze meeleveren PPTP VPN niet fatsoenlijk slikt. Ik verwacht dat het een issue is in die specifieke routerserie dus dat Sitecom het zal moeten fixen in hun firmware.
ik heb diezelfde sitecom in gebruik en bij mij werkt pttp vpn (meestal) wel

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:54:
Dus eindconclusie: Wil je van je ITNS provider af, dan kan je het beste maar gewoon terug naar ADSL of Kabel. Prima verdienmodel voor KPN, ITNS en Reggefiber toch O-). Hopelijk breng ik UPC of Ziggo niet op ideeën voor hun volgende reclamecampagne......
UPC weet het al, zo heb ik in de UPC winkel in Dordrecht al aangegeven dat ze nog een mooi argument kunnen gebruiken en dit soms ook werkelijk doen. In Dordrecht zijn de POP's namelijk niet geschikt voor snelheden hoger dan 100Mbps met als resultaat dat diezelfde 100Mbps bandbreedte ook nog eens wordt gebruikt voor de telefonie dienst en nog erger, de televisie dienst. Met 1 ontvanger + recorder opnemen en gelijktijdig kijken houdt de klant met het 100Mbit abonnement dus nog slechts 74-76Mbps over hopende dat er niet nog een ontvanger bij staat waarmee een zender in HD wordt bekeken.

Met deze zelfde uitleg heb ik ook al aardig wat mensen weten te weerhouden om van UPC over te stappen op glasvezel. Vodafone is dan wel het eerste jaar € 49,00 (zolang het actietarief van kracht is) maar dan nog is het maar de vraag of je de ellende genaamd Glasvezel zou durven/willen afnemen.
apis29 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:50:
Zondag bij iemand door het moviemax menu proberen te komen, werkte echt sloom. Had het al eens eerder bekeken thuis maar dat ging lang niet zo sloom als deze keer :/ . HBO on demand werkt in ieder geval wel goed (zit alleen geen Rome of The Wire bij maar dat zal al wel te oud zijn o.i.d.)
Mijn vrouw stelde mij op 7 September voor om even een filmpje uit te zoeken en te kijken aangezien we er 3 gratis kregen van Vodafone. Maar door het trage laden van de previews was de zin in film kijken er gauw vanaf. Stond al zelfs bijna op het punt om laat op de avond nog even gauw die digitale zooi door het raam bij KPN ITNS te gooien. Op het mailtje met mijn hartelijke dank overigens ook geen reactie gehad maar ach, de kracht van KPN om concurrentie uit te moorden slaagt hiermee wel. Iedereen kijkt Vodafone hier grotendeels op aan met als gevolg dat de Vodafone Glasvezel dienst niet nu en in de toekomst qua kwaliteit en naam al volledig vernield wordt. En aangezien Vodafone zelf haar verantwoording ook niet neemt om haar naam hoog te houden, lijkt het mij dat ze de glasvezel markt op termijn vast weer zullen verlaten.
geenstijl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:18:
Overstappen naar andere glasvezel-providers is nog een ramp (lange tijd zonder internet), dus dat wordt gewoon weer aanmelden bij UPC.
Valt mee MITS je in WGDO gebied zit. En dan nog is het duimen draaien of je de goede medewerker binnen ITNS aantreft aangezien 99% van de ellendelingen die ik er sprak maar niet begrijpen dat een WGDO <-> WGDO migratie gewoon probleemloos en 1:1 kan worden overgenomen.

• captain007
laurens0619 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:28:
[...]

ik heb diezelfde sitecom in gebruik en bij mij werkt pttp vpn (meestal) wel
Is dat met de laatste firmware?

• CasaDude
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-10 10:16
Bij aansluiten van glasvezel van VF een gratis router tp link wr1042 nd gekregen , deze ben ik pas gaan gebruiken toen mijn eigen router kapot ging.
Instellen was zo gedaan maar kreeg van mijn kids de opmerking dat wifi telkens wegviel en later zelfs de bedrade verbinding voor een paar seconden , gemaild met klantenservice en volgende dag al telefoon.
Er werd me gezegd dat het bekend probleem was en dat ik een andere router zou krijgen , 2 dagen later de nieuwe router ( tp link wr1043 ipv de sitecom wat me verteld werd aan de telefoon ) , deze draait nu al een week en geen probleem meer.
Ook het signaal is veel sterker, moet dus zeggen dat de service van VF in mijn geval zeer goed is.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:12
Wat een hoop onzin kan jij opschrijven zeg. Met alle respect, maar wat een te kort door de bocht bericht heb je geschreven. Meer kan ik er niet van maken

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-12 15:48
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:15:
[...]

UPC weet het al, zo heb ik in de UPC winkel in Dordrecht al aangegeven dat ze nog een mooi argument kunnen gebruiken en dit soms ook werkelijk doen. In Dordrecht zijn de POP's namelijk niet geschikt voor snelheden hoger dan 100Mbps met als resultaat dat diezelfde 100Mbps bandbreedte ook nog eens wordt gebruikt voor de telefonie dienst en nog erger, de televisie dienst. Met 1 ontvanger + recorder opnemen en gelijktijdig kijken houdt de klant met het 100Mbit abonnement dus nog slechts 74-76Mbps over hopende dat er niet nog een ontvanger bij staat waarmee een zender in HD wordt bekeken.
Slechts 75 mb? Als al jou buurtjes savonds gaan downloaden op je UPC kabeltje zul jij ook niet veel meer halen..

• Barre73
White_Collar schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:25:
[...]

Wat een hoop onzin kan jij opschrijven zeg. Met alle respect, maar wat een te kort door de bocht bericht heb je geschreven. Meer kan ik er niet van maken
Ik kreeg meer de woorden "azijn" en ..... in mijn hoofd. Dat laatste woord zal ik hier niet gebruiken. Is niet netjes...

Dat hele gezeur over de mindere downloadsnelheid bij TV kijken hangt met toch al aardig de keel uit. Alsof het dagelijks gebeurt is dat er twee HD streams (en in WGDO zijn dat best goede streams...) worden gebruikt terwijl er iemand uren aan het downloaden is. En ook als was dat wel zo, of je nou met 75 of 100 per sec download.. Je bent ca 5 minuten en 35 seconden meer tijd kwijt aan het downloaden van een 20 Gig Blueray.

Get a life...en ga solliciteren bij UPC zou ik zeggen. Of beter nog: Ga even kijken in het UPC topic. Daar lachen ze de hele dag keihard om al die domme mensen met glasvezel. Want zij hebben nooit problemen gelukkig,...

• eymey
Haha inderdaad.

Als UPC letterlijk de argumentatie van DarkForce gaat overnemen, dan gaat dat eerder in hun nadeel werken.

De grootste blunder is wel om te zeggen "De POP's zijn in Dordrecht niet geschikt voor hoger den 100 mbit". Wat een bullcrap. Daar hebben de POP's niets mee te maken, maar de apparatuur die de operator in de POP's plaatst.

En dat kan van de ene op de andere dag veranderen als KPN toch besluit om gigabit switches en optics te gaan plaatsen (mits hun backbone uplink het toestaat) of als er nieuwe operators opduiken.

Nee, het enige echte argument dat UPC kan hebben is om 'overstappers', die niet van glas naar glas kunnen, te lokken.

En inderdaad, hoe vaak per dag valt UPC terug naar 75 of minder omdat blijkt dat er te weinig downstreams op 1 wijkhub gegenereerd worden om al die abbo's achter de wijkhub tegelijk verkeer te laten genereren?

Verwijderd

Lekker makkelijk om iemand af te zeiken die terecht aangeeft dat de isp's een groot deel van hun klanten belazeren met 100 mbit internet (of je er nou last van hebt of niet). Het zal mij met m'n 25 mbit abbo ook jeuken, maar waarom zou iemand die er wél last van heeft daar niets over mogen zeggen?
Als je niet in staat bent andermans uitingsvrijheid te respecteren dan is er altijd nog de optie om zelf weg te blijven.
Scheelt mij ook weer wat vervelende fascisme-associaties.

En de (overigens terechte) opmerking over de POP is tegelijkertijd wel een beetje flauw. Je begrijpt toch wel dat er met een pop niet het stenen huisje wordt bedoeld? Of ga je iemand bij een opmerking als bijvoorbeeld 'een lelijke eend is niet sterk genoeg om een caravan te trekken' ook belachelijk maken omdat het eigenlijk moet zijn 'de motor van een lelijke eend is niet sterk genoeg om een caravan te trekken'...

• Barre73
Zoals je terecht opmerkt is er vrijheid van uiting van mening. Dat geldt dus ook voor mij. Het was op zich niet mijn bedoeling om Dark Force echt af te branden maar zijn verhaal was zo negatief en kort door de bocht dat ik mij serieus afvroeg waarom hij nog in dit topic wil schrijven.
Dat er mensen zijn die echt last hebben van een verminderde downloadsnelheid zal ongetwijfeld maar dat is wat zij persoonlijk als last ervaren. Het is dus een mening en geen feit (of het lastig is bedoel ik dan)
Dat kan je elke keer weer benoemen maar dat helpt niet.

On topic: KPN heeft al lang wel begrepen dat de D-Slams moeten worden opgewaardeerd naar Gigabit en zijn daar ook echt wel mee bezig qua voorbereiding. Als ik de hijgerige verkopers met targets niet meereken dan is het gros van de providers inmiddels ook wel netjes genoeg om toe te geven dat het een totaalsnelheid is.

• Lord_Dain
Meh.. Ik vind bijna alle providers, of het nou kabelboeren of glasvezelboeren zijn, voorzichtig gezegd, twijfelachtig als het aankomt op openheid, eerlijkheid en integriteit. Uiteindelijk moeten er gewoon harde knaken verdiend worden, om de directie of de aandeelhouders tevreden te houden.

Nee, waar ik pas echt misselijk van wordt is die spam van Ziggo van de laatste maanden. Ze doen er alles aan om de concurrent de grond in te schrijven en te voorkomen dat mensen hier inschrijven op glas. Ze proberen het wel in een net jasje te steken 'met coax ben je ook bereid op de toekomst en heb je eigenlijk ook glas' maar ze vergeten de nadelen van coax op lange termijn te benoemen. Daarnaast is het voor elke particulier natuurlijk alleen maar gunstig als er concurrentie is, want dan moet Ziggo meer zijn best doen.

Ik twijfel er geen seconde aan dat ook de glasvezelboeren zich niet van zulke acties zouden onthouden als het ze zou uitkomen. Vooral dat ene bedrijf met een K. Nee, geef mij maar bedrijven die op basis van hun eigen sterke punten excelleren, innoveren en daardoor klanten aantrekken en niet op basis van het afzeiken van de concurrent.

• eymey
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 00:27:
Lekker makkelijk om iemand af te zeiken die terecht aangeeft dat de isp's een groot deel van hun klanten belazeren met 100 mbit internet (of je er nou last van hebt of niet). Het zal mij met m'n 25 mbit abbo ook jeuken, maar waarom zou iemand die er wél last van heeft daar niets over mogen zeggen?
Als je niet in staat bent andermans uitingsvrijheid te respecteren dan is er altijd nog de optie om zelf weg te blijven.
Scheelt mij ook weer wat vervelende fascisme-associaties.

En de (overigens terechte) opmerking over de POP is tegelijkertijd wel een beetje flauw. Je begrijpt toch wel dat er met een pop niet het stenen huisje wordt bedoeld? Of ga je iemand bij een opmerking als bijvoorbeeld 'een lelijke eend is niet sterk genoeg om een caravan te trekken' ook belachelijk maken omdat het eigenlijk moet zijn 'de motor van een lelijke eend is niet sterk genoeg om een caravan te trekken'...
Iedereen die daar last van heeft mag dat zeggen en benoemen. Graag zelfs, want ook ik zou graag zien dat KPN dit zsm oplost.

Het ging echter vooral om de toon waarop DarkForce dit aan de kaak stelt en zo'n toontje van "Ik ga lekker tegen iedereen zeggen dat ze vooral geen abbo op glasvezel moeten nemen omdat..... zodat KPN lekker huilie huilie gaat doen, boehoe" terwijl je bij de concurrentie (UPC) ook 'belazerd' wordt wat betreft de snelheden.

Voor de rest moet iedereen lekker zelf weten wat hij doet en waar hij heen gaat.

En wie zegt dat ik het over "het stenen huisje" had? Natuurlijk had ik het over de vezels en de apparatuur erin. Zoals DarkForce het brengt lijkt het alsof de vezels en het ODF zelf de snelheid niet aan kunnen, terwijl dat gewoon grote onzin is.

De mogelijklheden vandaag de dag zijn niet in beton gegoten.

En tsja, wat betreft wervingscampagnes sluit ik me helemaal bij Lord_dain aan. Iedereen, zowel kabelaars als glasvezelproviders wil natuurlijk zo veel mogelijk klanten

En zoals ik al vaker zei geloof ik er zeker in dat 'de kabel' nog heel lang mee kan komen op het gebied van snelheid en diensten. Zeker als KPN niet eens echt gaat innoveren. Maar 1 ding is zeker: Als er geen glas was gekomen op zo veel plekken, dan hadden de kabelaars zeker niet zo hard hun best gedaan als nu.

En een onmiskenbaar feit is ook dat op 'de kabel' de lokale kabelaar de enige is waar je uit kan kiezen om een dienst af te nemen. Op glas zijn er nu al in meerdere kleine plaatsen ook alternatieven beschikbaar die echt onafhankelijk zijn van KPN. En met wat geluk op de middellange termijn dus overal..... Op het moment dat dat het geval is, dan zal iedereen zien dat de kabelaar z'n netwerk voor zich zelf houdt en dat concurrentie op glas wel degelijk werkt. In in hoe meer plaatsen er glas uitgerold wordt, des te groter het potentiele afzetgebied voor een aspirant operator.

Overigens, UPC en Ziggo zouden ook perfect hun verzorgingsgebied kunnen uitbreiden door in plaatsen waar al glas ligt ook apparatuur in de PoP's te gaan plaatsen.

Verwijderd

Barre73 schreef op zondag 15 september 2013 @ 10:52:
Zoals je terecht opmerkt is er vrijheid van uiting van mening. Dat geldt dus ook voor mij.
Touché ;)
Dat kan je elke keer weer benoemen maar dat helpt niet.
Mwah, door het maar vaak te benoemen is KPN voor WMP+ gebieden met de HD+ streams gekomen, dus soms helpt 'tot vervelens toe benoemen' wel.
Heel de klachtenregen zou niet bestaan wanneer de isp's eerlijk zouden zijn over de snelheid bij de combi 100 Mbit intenet + iptv. De feitelijkheden zijn idd voorlopig niet te veranderen (iig niet zolang er geen andere apparatuur geplaatst wordt), maar de communicatie daarover (en de verwachtingen die gewekt worden) wel.
eymey schreef op zondag 15 september 2013 @ 11:45:
[...]

En wie zegt dat ik het over "het stenen huisje" had? Natuurlijk had ik het over de vezels en de apparatuur erin. Zoals DarkForce het brengt lijkt het alsof de vezels en het ODF zelf de snelheid niet aan kunnen, terwijl dat gewoon grote onzin is.
Niet om vervelend te doen, maar
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:15:
[...]

In Dordrecht zijn de POP's namelijk niet geschikt voor snelheden hoger dan 100Mbps met als resultaat dat diezelfde 100Mbps bandbreedte ook nog eens wordt gebruikt voor de telefonie dienst en nog erger, de televisie dienst.
Wanneer jij (eymey) ook de apparatuur bedoelde heeft DF m.i. gewoon gelijk: de huidige apparatuur in de POPs in Dordrecht is niet geschikt voor snelheden hoger dan 100 Mbits (duplex); dat is geen 'bullcrap'.

Voor wat betreft de toonzetting van de 'klaagposts': daar ben ik het wel mee eens, maar laten we niet vergeten dat dit vaak een gevolg is van teleurstellingen die veroorzaakt zijn door het wekken van valse beloftes door de isp's. Het lijkt me dan ook meer op z'n plaats om de isp erop aan te vallen in plaats van de klager...

• Lord_Dain
Vraagje over het VF glasvezel product;

Ik begrijp nog niet helemaal wat nu het verschil is tussen de VF ontvangers. Op de website kan je bij het bestellen kiezen tussen een Interactieve Box en een Interactieve Box met recorder. Dit betreft toch IPTV over ITNS? Ik snap dat je standaard niet kan opnemen omdat het niet in de cloud zit, zoals bij IPTV van KPN.

De reden dat ik het niet begrijp is als volgt; bij het Telfort abbo, krijg je standaard ook maar 1 ontvanger en als ik het goed begrijp, is dit ook IPTV over ITNS. Echter kost hier de 'opname functionaliteit' niets, dat zit er al standaard bij. Gebruiken ze bij Telfort een andere manier van 'opnemen'? Of krijg je bij Telfort standaard al de Ontvanger met recorder ingebouwd?

Bij Telfort krijg je de Amino A140 en bij VF zo te zien ook de Amino A140.

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 15-09-2013 13:22 ]

• Barre73
Bij IPTV van ITNS kun je inderdaad niet in de cloud opnemen dus moet je het lokaal doen. Wil je dat kunnen doen dan zal je een decoder met recoder/harde schijf moeten hebben. Dat is de M540. De A140 is de versie zonder harde schijf.
Niks vreemds aan hoor. Bij Ziggo werkt het precies hetzelfde. SImpele HD decoder of de luxe met opnamefunctie.

Telfort en Vodafone is (op de zenderindeling na) exact hetzelfde produkt. Bij Telfort betaal je ook gewoon voor opnemen hoor, 5 euro per maand voor het Opnemen pakket. En dan krijg je dus......... inderdaad, een Amino M540. Dat zit er zeker niet standaard bij. Kijk nog maar eens hier:
http://internetshop.telfort.nl/pages/glasvezel-alles-in-1b/

Tenzij je het duurste Telfort pakket neemt, dan zit die M540 er gratis bij. Was een jaar geleden bij wel meer providers het geval. Zo kom ik aan mijn Concepts 100 Mbit abo. Alleen voor die M540 die ik er dan gratis bij kreeg. Met 50 Mbit had ik ook prima kunnen leven. Maar ik wilde live pauzeren, terugspoelen en opnemen. En dat kan allemaal niet met de A140.

• Lord_Dain
Vandaar, ja ik was van plan het dure pakket te nemen, die 100mbit. Is ook best wel rendabel imo en ik heb eigenlijk ook de 100mbit niet nodig, maar als je er ook nog opnemen pakket bijkrijgt is het dat tientje per maand wel waard. Heb jij indertijd het bij 1 ontvanger gelaten of heb je er nog bij besteld?

Ik wil eigenlijk op 2 plekken opnemen, maar 1 daarvan mag ook op de coax blijven en daar heb ik nu een dvb-c ontvanger. Ik had idd op de Telfort site gezien dat er het live opnemen pakket bijkwam, maar uit de begeleidende tekst kon ik niet opmaken dat de ontvanger wezenlijk verschilde, omdat ze niet specifiek het over een recorder hebben. Het is me in ieder geval duidelijk nu.

Als ik het verder zie is het enige verschil tussen VF en TF dat VF iets meer HD zenders heeft.

Er valt me trouwens net op dat op de bestelpage van VF de actievoorwaarden 'verlopen' zijn, omdat de kortingsactie van 34€ voor de eerste 6 maanden, maar tot 1 augustus loopt.

Overigens valt me bij Telfort op dat er staat 'Om het kabeltelevisiesignaal digitaal te ontvangen heb je per televisie een kastje (met smartcard) nodig', ik dacht dat je geen smartcard meer nodig had voor het DVB-C stuk, want ongecodeerd..

[ Voor 50% gewijzigd door Lord_Dain op 15-09-2013 17:39 ]

• Barre73
Dat laatste dacht je goed. Geen smartcard nodig. Wellicht zeggen ze dat om het simpel te houden voor mensen. "Een kastje waar een smartcard in kan" klinkt zo lang...

Ik heb 1 ontvanger. Op de andere TV in huis (slaapkamer) zit een ingebouwde DVB-C tuner dus die krijgt coax. Heel soms jammer dat ik een zender beneden kijk die ik dan niet boven in bed verder kan kijken maar ach.. om nou UTP te gaan trekken voor die paar keer, nee dank je.

Er zijn wel wat meer verschillen tussen VF en TF hoor. VF heeft 23 HD zenders en Telfort maar 10. En voor nog 7,50 meer heb je er nog steeds geen 23 maar 18 totaal.
Daarnaast hebben beiden andere zenderpakketten. En een paar zenders wel die TF niet heeft en VF wel en andersom.

• Lord_Dain
Yep, heel eerlijk kijken we bijna niet boven de 11 'standaard' zenders. Dat is echt incidenteel. Telfort is daarbij een stuk goedkoper met dezelfde hardware setup. Dit wordt echter ruim gecompenseerd door de actie die ze bij VF de eerste 6 maanden hebben, 180€ korting daar moet je 20 maanden Telfort voor hebben a 9€ goedkoper om dat terug te verdienen en binnen een jaar kan je toch weer kijken of je iets anders wil. Dus VF wint het door de kortingsactie en totale kosten over eerste jaar en bijna gelijk over 2 jaar.

Toch jammer dat VF/Telfort geen usenet bieden. Dit is echt iets wat de doorslag zal geven bij me, aangezien ik nu een 100mbit abbo heb, eigenlijk heel het jaar door, los voor zo'n 8€ per maand. Dan zit ik beter bij een provider die de diensten levert die ik wil inclusief gratis usenet.

XS4all+UPC of Tweak+UPC zijn voor mij dan exact even duur (64€ p/m). Ik neig om Tweak een kans te geven want ik heb een jaar of 4 Tweakdsl ADSL gehad hier thuis en was zeer te spreken over de laagdrempeligheid van de service (via irc) en de uptime was ook goed. Helaas werd het op het einde minder, zowel qua snelheid van de ADSL (van 20mbit->6mbit op 3 km afstand centrale) qua service van de helpdesk, waar ik gewoon een of ander dom blondje aan de lijn kreeg op een gegeven moment.

Ik ga nog verder neuzen, misschien is er wel een ITNS provider die ook een hele leuke usenet oplossing heeft, want op een bepaalde manier is het toch wel aantrekkelijk om DVB-C te hebben zonder versleuteling, omdat ik dan mijn HTC PC in de huiskamer nieuw leven kan inblazen.

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Heeft iemand anders trouwens een nieuwe tijdelijke Glashart firmware vandaag gekregen op hun PVR Amino kastje? Hij had bijna dezelfde uiterlijk, maar met blauwe ipv rood en Glashart in de menus ipv Vodafone. Andere interactief elementen waren er ook bij - nu.nl bijvoorbeeld. Die skin duurde ongeveer een paar uren vanmiddag, maar alles is weer veranderd in de oude skin.

[ Voor 10% gewijzigd door floepie05 op 16-09-2013 01:21 ]

• eymey
Zal wel een storing geweest zijn in het systeem dat detecteert bij welke provider jouw aansluiting hoort en aan de hand daarvan een bepaalde 'huisstijl', kleurstelling en zenderindeling naar jou toe stuurt.

Of ze zijn wel degelijk aan het sleutelen in verband met dat cloud STB gebeuren.

Maar dat de provider-afhankelijke layout soms weg valt is iig niets nieuws :).

offtopic:
@Lord_dain: HTC PC? Ik eem aan dat je gewoon HTPC bedoelt. Of maakt HTC nu ook al PC's ? :+

• Lord_Dain
eymey schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:18:
offtopic:
@Lord_dain: HTC PC? Ik eem aan dat je gewoon HTPC bedoelt. Of maakt HTC nu ook al PC's ? :+
offtopic:
ROFL! a mind is a terrible thing to waste...zucht... ;w

[ Voor 38% gewijzigd door Lord_Dain op 16-09-2013 14:28 ]

• eymey
http://www.klachtenkompas...zij-weken-zonder-diensten

Voor wie het interesseert en wil bijdragen aan een stekrer signaal via die site.

KPN doet de klacht in ieder geval af als "dit is ons beleid en dat is aan u gemeld. Dus klacht afgehandeld".

• Lord_Dain
Wow, dat zuigt zeg. Klanten zullen inderdaad pissig overstappen op kabel en de aanvraag voor glas annuleren. Dat kan bijna niet anders. Wat een m*r*ns zeg bij de KPN. Wil ik daar wel klant worden??

(Gaat dit ook zo bij KPN groen?)

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 16-09-2013 16:39 ]

• eymey
Voor zo ver ik begrijp is de "WMP+ groen" (WMP+) leverstraat van ITNS zo ongeveer nog de enige waarin dit overstapproces niet geregeld is. En dan ook alleen van WMP+ naar WMP+.

WMP+ Blauw (WGDO) naar WMP+ blauw kan bv. wel. Of van kaal WBA of WMP (zonder plus) naar WMP+ Groen.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
eymey schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:56:
....Of van kaal WBA of WMP (zonder plus) naar WMP+ Groen.
Misschien kan het maar in de praktijk gaat dit ook niet altijd goed. Bij mijn ouders vorige maand nog 4 weken downtime (KPN->VF).

• HoppyF
eymey schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:15:
http://www.klachtenkompas...zij-weken-zonder-diensten

Voor wie het interesseert en wil bijdragen aan een sterker signaal via die site.

KPN doet de klacht in ieder geval af als "dit is ons beleid en dat is aan u gemeld. Dus klacht afgehandeld".
Bedankt voor deze actie.
Ik kende deze site niet maar nuttig en zichtbaar is een klacht zo wel.
De reactie van KPN lijkt natuurlijk nergens op, zo kun je nooit overstappen naar of van Vodafone naar een andere KPN of KPN dochter waarvan er vele zijn.

Mijn reactie is op die site toegevoegd.
Hopelijk volgen er meer reactie's van tweakers of niet-tweakers.

• 996

996

Inmiddels werkt glasvezel hier naar behoren. Internet, tv, alleen telefoonnummer moet nog overgenomen worden, dat gebeurt deze week. Tot zover verloopt het dus best goed.

Probleempje met MyVodafone: heb daar verschillende mailadressen aangemaakt voor mijn gezinsleden. Eentje per ongeluk verwijderd en die krijg ik nu dus niet meer aangemaakt. Heb al een mail gestuurd naar de klantenservice? Weet een van jullie een truuk om dit mailadres weer terug te krijgen?
Pagina: 1 ... 26 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.