Tja dan gaat het voor mij over, ik ga niet en stap terug in de tijd. Net van al die setop-boxen af die 0,0 functionaliteit toevoegen aan wat een moderne TV toch al kan (Timeshift, Online content maar dan zonder vendor lock-in en tv gids).Barre73 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:13:
[...]
En de verwachting is niet dat dit op korte termijn wordt uitgebreid. IPTV is de toekomst en het doel van de partijen die de diensten leveren.
Ja, dan heb je een IPTV decoder nodig maar de afstandsbediening daarvan is ook rpima int e regelen om als enige gebruikt te worden. Zit je niet met 2 bedieningen te klooien.
Klopt, maar het grootste probleem is dat het aantal DVB-C kanalen veel te weinig is.denan schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:28:
[...]
Groot verschil tussen het ziggo/upc en de fiber DVB-C zenderaanbod is dat GHM alles unencrypted doorzet op dvb-c. Je hebt dus geen smartcard nodig om te kunnen kijken.
Ik begrijp niet dat dit inmiddels nog niet aangepast is.
Technisch gezien moet het kunnen, het is volgens mij gewoon onwil.
IPTV promoten boven DVB-C zie ik niet zitten.
Ik kijk nu wel noodgedwongen IPTV omdat ik daar wel alle HD kanalen heb maar zou heel graag die Animo in de prullenbak willen gooien inclusief de zoveelste afstandsbediening ....
Losse kastjes is zo achterhaald en echt niet meer nodig.
En voor die TV gids via IPTV hoeft je het ook niet te doen.
Tja, dan zul je 'terug' moeten naar de kabel, al-dan-niet met CI+. Maar goed, dat is nu mooi, maar technisch kan er nog een hoop tegengewerkt worden (het bv niet kunnen doorspoelen van reclame's is mogelijk, maar wordt, gelukkig, nog weinig gebruikt)HoppyF schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:02:
[...]
Klopt, maar het grootste probleem is dat het aantal DVB-C kanalen veel te weinig is.
IPTV promoten boven DVB-C zie ik niet zitten.
Ik kijk nu wel noodgedwongen IPTV omdat ik daar wel alle HD kanalen heb maar zou heel graag die Animo in de prullenbak willen gooien inclusief de zoveelste afstandsbediening ....
Losse kastjes is zo achterhaald en echt niet meer nodig.
En voor die TV gids via IPTV hoeft je het ook niet te doen.
En in jouw geval kun je ook overstappen naar een glasvezelaanbieder die wel alles op DVB-C aanbied.
De meeste glasproviders kiezen voor GHM als bron, en die hebben gekozen voor IPTV. Ergens ook wel logisch, omdat dat tenminste '2-weg' is, en men de kijker zo dus VOD kan bieden (al dan niet tegen betaling). Bij DVB-C kan dat niet. Op de kabel wel (Die is retourgeschikt) maar over glas is dat niet het geval. (kan technisch wel maar dat wordt niet gebruikt voor de last-mile)
Ik wel... Ik ben verslaafd aan die Mini EPG onder de OK knop...HoppyF schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:02:
[...] En voor die TV gids via IPTV hoeft je het ook niet te doen...
(Geen idee overigens of Ziggo ook iets soortgelijks biedt)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Een smart tv is al retourgeschikt en daar is geen IPTV of DVB-C meer voor nodig en betaald VOD is ook geen probleem meer. Alleen verdienen de providers daar direct geen geld mee tenzij de providers ook een app gaan bouwen en dan eventueel met hogere HD bitrates.DJSmiley schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:39:
[...]
De meeste glasproviders kiezen voor GHM als bron, en die hebben gekozen voor IPTV. Ergens ook wel logisch, omdat dat tenminste '2-weg' is, en men de kijker zo dus VOD kan bieden (al dan niet tegen betaling). Bij DVB-C kan dat niet. Op de kabel wel (Die is retourgeschikt) maar over glas is dat niet het geval. (kan technisch wel maar dat wordt niet gebruikt voor de last-mile)
Als providers straks eventueel verplicht zijn om het HbbTV signaal door te geven levert dat eerder minder geld op dan meer voor de VOD diensten van de providers.
Met de komst van Netflix en later dit jaar RTL gaat er komende jaren op het VOD gebied veel veranderen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 18:31 ]
1 woord: rechten.HoppyF schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:02:
Klopt, maar het grootste probleem is dat het aantal DVB-C kanalen veel te weinig is.
Technisch kan alles. Alle content kan 365/24/7 opgeslagen worden in de cloud en aan klanten aangeboden worden via een iptv/web/tablet-gui. En ook via DVB-c ontsloten worden, alle zenders, allemaal in HD.
Maar dat wil nog niet zeggen dat de contenteigenaren het daar ook mee eens zijn.
Verwijderd
Dat lijkt me geleuter. Op oud-WGDO zijn noch de 'oude' SD noch de 'oude' HD kanalen kanalen encrypted. eea is m.i. een gevolg van een keuze bij KPN, niet bij de zenders.
Heb ook geen moeite met die keuze, HD is aan mij toch nauwelijks besteed. Maar ga niet in een slachtofferrol kruipen met verwijzing naar rechten en contenteigenaren (óf motiveer de redenering).
Heb ook geen moeite met die keuze, HD is aan mij toch nauwelijks besteed. Maar ga niet in een slachtofferrol kruipen met verwijzing naar rechten en contenteigenaren (óf motiveer de redenering).
Tsja, toch is en blijft dat gewoon een uitzonderlijke situatie. Erg leuk zo lang het duurde maa nu gewoon al voor meer dan de helft van de aansluitingen niet meer beschikbaar, en ook niet bij andere partijen.
Ik ken in ieder geval geen enkele provider (ook niet in kabel-land) waar een breed scala aan HD-zenders onversleuteld beschikbaar is. Alleen bij UPC is een eenvoudig basispakket onversleuteld beschikbaar, met óók alleen maar Ned. 1, 2 en 3 in HD. Voor meer HD heb je daar even goed een set top box of CI+ module nodig.
Het enige verschil tussen glas en kabel is dan dat je bij de meeste glas aanbieders voor het uitgebreidere pakket met meer HD-zenders automatisch aan een set top box vast zit vanwege IPTV. Dat is gewoon een keus die nou eenmaal is gemaakt.
Glas is 'geboren' voor IP-verkeer. Over IP (dank zij multicast) ben je in totaal minder bandbreedte kwijt en je bent al helemaal geen bandbreedte kwijt aan zenders die op enig moment niet bekeken worden door iemand (i.t.t. DVB-C waar iedere zender altijd bandbreedte in beslag neemt). Ook is het veel eenvoudiger om een set top box te bouwen die geheel IP 'praat' en je dus maar over 1 'aansluiting' hoeft te werken voor zowel Live TV als VoD. I.t.t. UPC en Ziggo die bv. een DOCSIS modem moeten inbouwen voor het versturen van aanvragen en het ontvangen van streams, of een middleware die de aangevraagde content in de wijkhub op een vrije DVB-C service gereserveerd voor VoD gooit.
Omdat DVB (-c, -t of -s) al wat langer bestaat omdat wereldwijd de respectievelijke media nu eenmaal een hogere penetratiegraad hebben, is er ook bij televisies inmiddels voornamelijk op die standaarden gebaseerd. Dat dit als resultaat heeft dat je alleen bij 'de kabel' naar een uitgebreid pakket kan kijken zonder extra set top box is een resultaat daarvan.
Wil je met een CI+ kijken zonder set top box, dan moet je gewoon terug naar de kabel, sim-pel. Tot er ooit een keer ook op IPTV gestandaardiseerd wordt wanneer dit wereldwijd wat meer doorbreekt.
Als ik hier op GoT de diverse topics volg, dan merk ik dat (grof geschat) de verhouding tussen "een set top box gebruiken is geen probleem" en "een set top box gebruiken is onacceptabel" ongeveer 50/50 is. Genoeg keus dus waar een glas provider zeker niet wakker van gaat liggen tenzij het echt een leegloop aan klanten tot resultaat heeft.
Het is voor een glas provider, op een enkele uitzondering zoals XSYou die echt een "kabeltv kijk ervaring" wil bieden na, gewoon niet rendabel genoeg om te gaan investeren in twee technologieën tegelijk (te weten DVB-C over CATV met eventueel conditional access voor pluspakketten) en dan ook nog IPTV.
Dus kiest GHM/ITNS gewoon voor IPTV met alle uitgebreide mogelijkheden en DVB-C met een basispakket.
Natuurlijk zie ook ik het liefst een zo uitgebreid mogelijk basispakket aan HD-zenders die ik geheel onversleuteld kan ontvangen. Waarschijnlijk zal ik 1 van de eersten zijn die over zou stappen naar een provider die dat zou bieden (zelfs als het kabel zou zijn). Stel dat UPC ineens zou besluiten om het vrij te ontvangen pakket van 18 euro per maand uit te breiden naar alle beschikbare zenders in HD, dan zou ik misschien zelfs ook nog wel overstappen. Maar wat mij betreft mag dat (in het geval van glas) eigenlijk ook best via IPTV. Dan is tenminste iedere NIC die ik in huis heb een potentiele TV-ontvanger
Ik ken in ieder geval geen enkele provider (ook niet in kabel-land) waar een breed scala aan HD-zenders onversleuteld beschikbaar is. Alleen bij UPC is een eenvoudig basispakket onversleuteld beschikbaar, met óók alleen maar Ned. 1, 2 en 3 in HD. Voor meer HD heb je daar even goed een set top box of CI+ module nodig.
Het enige verschil tussen glas en kabel is dan dat je bij de meeste glas aanbieders voor het uitgebreidere pakket met meer HD-zenders automatisch aan een set top box vast zit vanwege IPTV. Dat is gewoon een keus die nou eenmaal is gemaakt.
Glas is 'geboren' voor IP-verkeer. Over IP (dank zij multicast) ben je in totaal minder bandbreedte kwijt en je bent al helemaal geen bandbreedte kwijt aan zenders die op enig moment niet bekeken worden door iemand (i.t.t. DVB-C waar iedere zender altijd bandbreedte in beslag neemt). Ook is het veel eenvoudiger om een set top box te bouwen die geheel IP 'praat' en je dus maar over 1 'aansluiting' hoeft te werken voor zowel Live TV als VoD. I.t.t. UPC en Ziggo die bv. een DOCSIS modem moeten inbouwen voor het versturen van aanvragen en het ontvangen van streams, of een middleware die de aangevraagde content in de wijkhub op een vrije DVB-C service gereserveerd voor VoD gooit.
Omdat DVB (-c, -t of -s) al wat langer bestaat omdat wereldwijd de respectievelijke media nu eenmaal een hogere penetratiegraad hebben, is er ook bij televisies inmiddels voornamelijk op die standaarden gebaseerd. Dat dit als resultaat heeft dat je alleen bij 'de kabel' naar een uitgebreid pakket kan kijken zonder extra set top box is een resultaat daarvan.
Wil je met een CI+ kijken zonder set top box, dan moet je gewoon terug naar de kabel, sim-pel. Tot er ooit een keer ook op IPTV gestandaardiseerd wordt wanneer dit wereldwijd wat meer doorbreekt.
Als ik hier op GoT de diverse topics volg, dan merk ik dat (grof geschat) de verhouding tussen "een set top box gebruiken is geen probleem" en "een set top box gebruiken is onacceptabel" ongeveer 50/50 is. Genoeg keus dus waar een glas provider zeker niet wakker van gaat liggen tenzij het echt een leegloop aan klanten tot resultaat heeft.
Het is voor een glas provider, op een enkele uitzondering zoals XSYou die echt een "kabeltv kijk ervaring" wil bieden na, gewoon niet rendabel genoeg om te gaan investeren in twee technologieën tegelijk (te weten DVB-C over CATV met eventueel conditional access voor pluspakketten) en dan ook nog IPTV.
Dus kiest GHM/ITNS gewoon voor IPTV met alle uitgebreide mogelijkheden en DVB-C met een basispakket.
Natuurlijk zie ook ik het liefst een zo uitgebreid mogelijk basispakket aan HD-zenders die ik geheel onversleuteld kan ontvangen. Waarschijnlijk zal ik 1 van de eersten zijn die over zou stappen naar een provider die dat zou bieden (zelfs als het kabel zou zijn). Stel dat UPC ineens zou besluiten om het vrij te ontvangen pakket van 18 euro per maand uit te breiden naar alle beschikbare zenders in HD, dan zou ik misschien zelfs ook nog wel overstappen. Maar wat mij betreft mag dat (in het geval van glas) eigenlijk ook best via IPTV. Dan is tenminste iedere NIC die ik in huis heb een potentiele TV-ontvanger
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 26-08-2013 22:04 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Allemaal waar, maar dan heb je het over techniek en gemaakte keuzes. Niet over rechten en eisen van zenders (en over dat laatste ging mijn reaktie).
Precies!Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:15:
Allemaal waar, maar dan heb je het over techniek en gemaakte keuzes. Niet over rechten en eisen van zenders (en over dat laatste ging mijn reaktie).
Er zit helaas een flinke mismatch over wat technisch gezien kan via glasvezel en hetgeen er aangeboden wordt door de providers.
Er wordt nog teveel geleund op wat er mogelijk was met ADSL en op de kabel.
Echt innovatieve producten heb ik nog niet gezien. Er wordt wel vaak gesproken over de "toekomst", maar wat je nu in het heden kunt aanbieden stopt het al gauw.
De snelheden bv zijn afgestemd op wat de kabel ook aanbiedt.
Onzin natuurlijk want glas is niet afhankelijk van de techniek zoals het bij de kabel wel een beperking is.
Het enige voordeel is dat glas een upload heeft die gelijk is aan de download.
Het zou ook wel erg krom zijn om een 5 Mbits upload snelheid te gaan leveren.
Maar ook op TV gebied kan het nog veel beter, de bandbreedte is nauwelijks een beperking.
Dus of er nu voor een compleet DVB-C pakket (incl volledig HD) gekozen wordt of IPTV inclusief volledige audio kanaal (niet alleen stereo) mag niet uitmaken. Beiden aanbieden kan ook en maakt het aanbod via glas alleen maar aantrekkelijker.
Nog steeds zijn er veel mensen die glas nauwelijks onderscheidend vinden tov de kabel die ze hebben. Dus het aanbod en de prijs maken weinig verschil.
Het verschil zou zo groot moeten zijn dat je gewoon dom bent als je niet overstapt naar glas.
Marketeers zouden glas moeten positioneren als HET product waar je gewoon niet omheen kan.
Dat gebeurt vreemd genoeg niet.
Het lijkt er soms wel op dat glasvezelaanbieders geen klanten willen en de klanten die ze hebben liever kwijt zijn. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.
Bij vraagbundeling in nieuwe gebieden lukt het maar moeizaam om klanten binnen te halen terwijl er geen twijfel zou moeten bestaat om voor glas te kiezen. Ook daar laat men steken vallen.
Het excuus dat contentaanbieders het voor het zeggen hebben betwijfel ik. Content is afhankelijk van het medium waarover de content loopt. Geen geschikt medium betekent geen inkomsten.
Kwestie van goed onderhandelen dus wat de gezamenlijke glasvezelaanbieders zouden moeten doen.
Die glasvezelaanbieders zijn vaak grote bedrijven die ook een goede onderhandelingspositie hebben en zich niet onder de tafel hoeven laten schuiven.
Mja, daar kan ik ook niets over zeggen, daar heb ik geen verstand van.Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:15:
Maar ik denk, op enkelen na, niemand hier
Het kan heel goed zijn dat je voor 2 verschillende distributiemedia toch verschillende afspraken moet maken bijvoorbeeld. Om maar een gooi te doen.
@HoppyF: Wat dat laatste betreft: Dat valt dus echt vies tegen hoor.
In de huidige markt hebben eigenlijk alleen Tele2, Vodafone en KPN genoeg omvang om goed te kunnen onderhandelen met contentaanbieders. De rest zal veroordeeld zijn tot het inkopen van pakketten (inclusief "agentuur", zoals men dat bij KPN Wholesale noemt) qua afspraken met zenders.
Verder zijn er ook allerlei beperkingen, zoals wanneer jij bv. Veronica wil doorgeven, je ook verplicht bent om de andere zenders van SBS groep door te geven, etc.
Ik denk wel dat er hier wat te makkelijk gedacht wordt over contentaanbieders. Vooral als het om 'live tv' gaat zijn er zo veel haken en ogen. En dit heb ik van iemand die ook wel eens in die business wat geprobeerd heeft.
[ Voor 41% gewijzigd door eymey op 27-08-2013 14:01 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
goed gegooideymey schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:52:
[...]
Mja, daar kan ik ook niets over zeggen, daar heb ik geen verstand van.
Maar ik denk, op enkelen na, niemand hier
Het kan heel goed zijn dat je voor 2 verschillende distributiemedia toch verschillende afspraken moet maken bijvoorbeeld. Om maar een gooi te doen.
Eea is afhankelijk van de contentboer, maar de contracten worden steeds specifieker. Voor een tablet-app moet bv de contracten aangepast worden, en iptv en dvb zjin ook weer andere.... En overal hangt een vergoeding aan. Het is niet 'even x / mnd' betalen aan 'hilversum'... Sky radio groep, nob, rtl, allemaal apart. Signaal is 1, rechten voor doorgifte is 2.
Dus... het kan zo maar zijn dat KPN en/of KPN ITNS apart moet betalen (aan tig instanties) voor ieder kanaal waarover ze iets kunnen aanbieden en waar aan verdiend kan worden.....
Zo zal Vodafone dus wrs. zelf betalen voor de rechten van het IPTV pakket wat ze aanbieden, maar betalen ze aan ITNS ook weer kosten die worden doorberekend voor de rechten om ook zenders over de CATV aan te mogen bieden.
Het zelfde zag je ook in de soap rond Tele2 die analoge TV van UPC en Ziggo wilde gaan aanbieden. Het was extreem moeilijk om met iedere partij die via UPC of Ziggo een analog zender heeft aparte afspraken te maken. En in de administratieve rompslomp van het doorberekenen van de rechten aan Tele2 hadden UPC en Ziggo weer geen zin.
Zo zal Vodafone dus wrs. zelf betalen voor de rechten van het IPTV pakket wat ze aanbieden, maar betalen ze aan ITNS ook weer kosten die worden doorberekend voor de rechten om ook zenders over de CATV aan te mogen bieden.
Het zelfde zag je ook in de soap rond Tele2 die analoge TV van UPC en Ziggo wilde gaan aanbieden. Het was extreem moeilijk om met iedere partij die via UPC of Ziggo een analog zender heeft aparte afspraken te maken. En in de administratieve rompslomp van het doorberekenen van de rechten aan Tele2 hadden UPC en Ziggo weer geen zin.
[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 27-08-2013 14:06 ]
De discussie ging over DVB-C. Dat is een ander medium met andere afspraken dan IPTV. Bij "open" DVB-C (dus zonder smartcard) ben je niet in control over de content die een gebruiker tot zich neemt, bij IPTV heb je verschillende mechanismen om dat wel te "sturen".Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:36:
Dat lijkt me geleuter. Op oud-WGDO zijn noch de 'oude' SD noch de 'oude' HD kanalen kanalen encrypted. eea is m.i. een gevolg van een keuze bij KPN, niet bij de zenders.
Verder hebben contentaanbieders specifieke afspraken per platform, distributiemedium en netwerk. En dan weer op contenttype (heb je afspraken voor SD op DVB-C open? Dan wil dat niet zeggen dat je ook een HD signaal door mag geven).
De DVB-C kanalen die wij doorgeven hebben maar 3 HD feeds, ned1/2 en 3. Dat heeft puur te maken met de rechten.
(na al die jaren moet je toch wel weten dat ik niet snel leuter
Ik raad je aan om een IPTV platform OTT te ontwerpen en een afspraak met RTL in te schieten. Je twijfels zijn waarschijnlijk binnen een paar minuten weggenomen.HoppyF schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:23:
Het excuus dat contentaanbieders het voor het zeggen hebben betwijfel ik. Content is afhankelijk van het medium waarover de content loopt. Geen geschikt medium betekent geen inkomsten.
Kwestie van goed onderhandelen dus wat de gezamenlijke glasvezelaanbieders zouden moeten doen.
Die glasvezelaanbieders zijn vaak grote bedrijven die ook een goede onderhandelingspositie hebben en zich niet onder de tafel hoeven laten schuiven.
Ik denk dat als alle glasvezel aansluitingen tot in de meterkast minimaal 1Gbit zijn, de diensten vanzelf beter worden. Nu ben je beperkt dat niet alle klanten dezelfde bandbreedte hebben. Ik kan bijvoorbeeld maximaal 100 Mbit kiezen, en daar gaan ook de IPTV streams vanaf. Uiteindelijk blijft er weinig voor de rest over als je een paar HD streams actief hebt op je TVs dan wel telefoons/tablets.
KPN lost dit half op door opnames in de cloud te doen ipv op de settop boxen. Scheelt veel bandbreedte. Plus ze beperken de bitrate op de streams zelf... Maar dit is symptoombestrijding, ze horen gewoon de pijp naar de klant groter te maken maar daar ontbreekt het aan geld en wil denk ik.
1-10Gbit aansluitingen zijn ook voor 4K streams helemaal mooi natuurlijk...maar aangezien omroepend Nederland veelal in SD opneemt, verwacht ik de komende jaren geen echte innovatie
Mijn wensenlijst:
Minimaal 1Gbit aansluiting op mijn glasvezelmodem (of 2x1Gbit voor IPTV, maakt mij niet uit)
Volledige bitrate op alle SD en HD kanalen. Het liefst zonder Verimatrix maar dat zij zo.
Keuze(pakketten) van zenders uitbreiden. IPTV kent geen echte beperking qua hoeveelheid zenders die je aan kan bieden, profiteer hier dan van!
Behouden van extra vezel voor CAI signaal tbv DVB-C en FM radio.
KPN lost dit half op door opnames in de cloud te doen ipv op de settop boxen. Scheelt veel bandbreedte. Plus ze beperken de bitrate op de streams zelf... Maar dit is symptoombestrijding, ze horen gewoon de pijp naar de klant groter te maken maar daar ontbreekt het aan geld en wil denk ik.
1-10Gbit aansluitingen zijn ook voor 4K streams helemaal mooi natuurlijk...maar aangezien omroepend Nederland veelal in SD opneemt, verwacht ik de komende jaren geen echte innovatie
Mijn wensenlijst:
Minimaal 1Gbit aansluiting op mijn glasvezelmodem (of 2x1Gbit voor IPTV, maakt mij niet uit)
Volledige bitrate op alle SD en HD kanalen. Het liefst zonder Verimatrix maar dat zij zo.
Keuze(pakketten) van zenders uitbreiden. IPTV kent geen echte beperking qua hoeveelheid zenders die je aan kan bieden, profiteer hier dan van!
RTL is wel 'one of the worst' idd.. als ie die gehad heeft is ie al een heel einddenan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:13:
[...]
Ik raad je aan om een IPTV platform OTT te ontwerpen en een afspraak met RTL in te schieten. Je twijfels zijn waarschijnlijk binnen een paar minuten weggenomen.
En daarbovenop betaal je ook nog X/user aan Technicolor als je het zelf ophaalt op de mediagateway (je signaal moet *ergens* vandaan komen.
TVprijs is distributie (je infra, fixed prijs), signaal (technicolor + anderen, prijs per abbonee) en rechten (per abbonee, per distribtievorm, per kwaliteit blabla.)
Allemaal leuk en aardig maar uiteindelijk zijn het toch WIJ (de consument) die bepaalt en betaalt voor een dienst zoals TV kijken?DJSmiley schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:18:
[...]
RTL is wel 'one of the worst' idd.. als ie die gehad heeft is ie al een heel eind
En daarbovenop betaal je ook nog X/user aan Technicolor als je het zelf ophaalt op de mediagateway (je signaal moet *ergens* vandaan komen.
TVprijs is distributie (je infra, fixed prijs), signaal (technicolor + anderen, prijs per abbonee) en rechten (per abbonee, per distribtievorm, per kwaliteit blabla.)
Het is dus niet aan ZIJ (de contentaanbieders) om te bepalen wat wij mogen kijken?
Daarbij maakt het nog een verschil of het publieke omroepen betreft (belastinggeld) of commerciële omroepen die door reclame betaald worden.
En ja, ook de reclame wordt voor de consumenten gemaakt, reclame betekent extra verkopen waar de fabrikanten dus wel hun winst vandaan halen.
Over de rechten, ja een ingewikkeld verhaal ik weet het maar ook hier geldt dat wij als consument dit gewoon betalen en willen betalen. Per maand betaal je via belastinggeld of via de abonnementsprijs aan je provider ook voor rechten niet alleen voor de techniek.
Partijen als Vodafone want daar gaat dit topic over, maar ook KPN zijn groot genoeg om scherp te kunnen onderhandelen met contentaanbieders. Dat er veel kleine aanbieders zijn die min of meer gedwongen worden om een standaardpakket of te nemen zal wel juist zijn maar ook hier geldt dat de inkoop van deze pakketten in grote hoeveelheden zal gaan en de "hoofdaannemer" bv KPN ook onderhandelt namens de kleintjes.
Het lijkt overigens wel of we iedere keer weer het wiel opnieuw aan het uitvinden zijn. Die rechtenkwesties blijven al jarenlang terugkomen en staan in feite los van de techniek. Bij analoge TV of TV die je via een antenne moest ontvangen was dit ook al zo.
@HoppyF: Waarom denk je dat bijvoorbeeld van Ned. 1, 2 en 3 zo makkelijk wél de HD-versies doorgegeven kunnen worden in zo'n beetje alle basispakketten?
Verder kan jij wel vinden dat "wij" als consument dit betalen en bepalen. Feit is dat nog steeds de contentaanbieders dit bepalen. Dát is al sinds er commerciele TV en kabeltv is de realiteit.
Dus realitycheck: Ja, de contentaanbieders (met name de commerciele) bepalen wat wij mogen kijken en hoe, en dus ook wat en hoe de aanbieders het doorgeven.
Zolang de consument er naar blijft kijken en de adverteerders adverteren zal hier niets aan veranderen en zal de aanbieder van TV altijd moeten schipperen tussen z'n kosten, zenderaanbod en wat hij via welke wegen en voor welke prijzen aan de consument aanbiedt.
Het enige wat je kan doen is diensten afnemen bij de aanbieder die qua aanbod en medium waarover hij dit aanbiedt het meest bij jouw wensen in de buurt komt. En dat zou ik dan ook zeker doen. Meer invloed heb je er niet op.
Verder kan jij wel vinden dat "wij" als consument dit betalen en bepalen. Feit is dat nog steeds de contentaanbieders dit bepalen. Dát is al sinds er commerciele TV en kabeltv is de realiteit.
Dus realitycheck: Ja, de contentaanbieders (met name de commerciele) bepalen wat wij mogen kijken en hoe, en dus ook wat en hoe de aanbieders het doorgeven.
Zolang de consument er naar blijft kijken en de adverteerders adverteren zal hier niets aan veranderen en zal de aanbieder van TV altijd moeten schipperen tussen z'n kosten, zenderaanbod en wat hij via welke wegen en voor welke prijzen aan de consument aanbiedt.
Het enige wat je kan doen is diensten afnemen bij de aanbieder die qua aanbod en medium waarover hij dit aanbiedt het meest bij jouw wensen in de buurt komt. En dat zou ik dan ook zeker doen. Meer invloed heb je er niet op.
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 27-08-2013 14:53 ]
Het blijft grappig hoe de industrie keer op keer in dezelfde domme gaten blijft trappen. Ze hebben dit zelfde gezeik gehad met zowel DVB-T, DVB-S en DVB-C. Hebben ze het eindelijk allemaal opgelost met CAM modules etc, gaan ze met IPTV weer eigenwijs van voren af aan beginnen. Om dan maar niet te parallel te trekken met VHS/Video2000, Bluray/HD-DVD etc.
Helaas is het inmiddels wel zo ver dat een simpel vergelijkbaar glasvezel internet-only abonnement me al net zoveel kost als triple-play bij Ziggo. Oftewel de voordelen van glasvezel internet zijn alleen beschikbaar als je met TV weer een stap terug in de tijd doet.
Helaas is het inmiddels wel zo ver dat een simpel vergelijkbaar glasvezel internet-only abonnement me al net zoveel kost als triple-play bij Ziggo. Oftewel de voordelen van glasvezel internet zijn alleen beschikbaar als je met TV weer een stap terug in de tijd doet.
Tsja, de 1 noemt het een stap terug in de tijd. De ander vindt het prima en maakt graag gebruik van de VoD mogelijkheden, opnemen in de cloud (KPN), etc.
Zoals ik al een keer eerder zei: Ik lees even veel mensen die graag een set top box gebruiken en zelfs al alle coax hun huis uit gegooid hebben, als mensen die wél graag alles in hun tv houden.
Voor mij zou alles in m'n TV houden overigens ook een stap terug in de tijd zijn, simpel omdat ik bv. nog geen smart TV heb en ook nog geen opname- en timeshift mogelijkheden. Ook ik zal dus extra kastjes moeten / willen voor die functies.
Zoals ik al een keer eerder zei: Ik lees even veel mensen die graag een set top box gebruiken en zelfs al alle coax hun huis uit gegooid hebben, als mensen die wél graag alles in hun tv houden.
Voor mij zou alles in m'n TV houden overigens ook een stap terug in de tijd zijn, simpel omdat ik bv. nog geen smart TV heb en ook nog geen opname- en timeshift mogelijkheden. Ook ik zal dus extra kastjes moeten / willen voor die functies.
Het liefste zou ik alles via XBMC ontsluiten. Alle content, on demand, nas, lineaire TV, etc gewoon via 1 interface benaderen. Thuis ben ik een tijdje bezig geweest met de laatste plugins waarmee je remote je dreambox kon uitlezen (EPG dump) en daarna kon connecten op de streaming output van een dreambox via de EPG. Maar in de praktijk werkte dat niet helemaal lekker. Het was in ieder geval te foutgevoelig om door de girlfriend-test te komen.
Graag!denan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:22:
Het liefste zou ik alles via XBMC ontsluiten. Alle content, on demand, nas, lineaire TV, etc gewoon via 1 interface benaderen. Thuis ben ik een tijdje bezig geweest met de laatste plugins waarmee je remote je dreambox kon uitlezen (EPG dump) en daarna kon connecten op de streaming output van een dreambox via de EPG. Maar in de praktijk werkte dat niet helemaal lekker. Het was in ieder geval te foutgevoelig om door de girlfriend-test te komen.
Ik gebruik ook XBMC en heb een dreambox gehad waarmee ik satelliet TV keek. Niet meer omdat ik nu TV kijk via IPTV of DVB-C.
Feit is wel dat steeds meer mensen van hun "gewone" TV kijken af willen en zelf willen bepalen op welk tijdstip ze TV serie "x" of film "y" willen zien. Zonder reclame ook nog.
De contentaanbieders hebben dan het nakijken.
Je kunt dus zeggen en denken dat de contentaanbieders oppermachtig zijn en de prijs vast stellen en ook bepalen waar je naar mag kijken maar die trend wijzigt snel.
Dit omdat er technieken bestaan die het mogelijk maken, legaal dan wel illegaal.
De consument heeft dus wel een stem. Jammer alleen dat contentaanbieders weigeren te luisteren.
Lijkt een beetje op de platenbazen die dacht dat hij nog gewoon elpees en CD's kon blijven verkopen. En wie weet er nog wat een videoband is? Allemaal achterhaald.
Glas kan en moet dus beter, met of zonder hulp van de contentaanbieders eens kijken wie de langste adem heeft ...
Zonder content heb je alleen zo weinig aan je snelle, low latency verbindingHoppyF schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:51:
Lijkt een beetje op de platenbazen die dacht dat hij nog gewoon elpees en CD's kon blijven verkopen. En wie weet er nog wat een videoband is? Allemaal achterhaald.
Glas kan en moet dus beter, met of zonder hulp van de contentaanbieders eens kijken wie de langste adem heeft ...
Even de pijp naar de klant groter maken.... Er lijkt een idee te heersen dat met glasvezel alles kan. Bedenken jullie ook dat alle die bandbreedte ook achter de CityPoP de wijde wereld in moet kunnen (heen en terug)? En dan blijken er nog heel wat stukken in Nederland te zijn waar vele,vele kilometers gegraven moet worden om die backbones op te waarderen, om nog maar te zwijgen over alle in te blazen kabels.LosserNL schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:18:
Ik denk dat als alle glasvezel aansluitingen tot in de meterkast minimaal 1Gbit zijn, de diensten vanzelf beter worden. Nu ben je beperkt dat niet alle klanten dezelfde bandbreedte hebben. Ik kan bijvoorbeeld maximaal 100 Mbit kiezen, en daar gaan ook de IPTV streams vanaf. Uiteindelijk blijft er weinig voor de rest over als je een paar HD streams actief hebt op je TVs dan wel telefoons/tablets.![]()
Mijn wensenlijst:
Wat er in de grond ligt ligt er in smommige gevallen al sinds eind jaren tachtig en dat kan gewoon niet alles aan wat er nu op afkomt. En dat is echt niet even in een jaartje geregeld. Zowel qua kosten, als qua tijd.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Je kunt natuurlijk ook het hong-kong model aannemen 1/10GB binnen de ring (geen QOS garanties) en naar buiten 10Mbit.Barre73 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:02:
Even de pijp naar de klant groter maken.... Er lijkt een idee te heersen dat met glasvezel alles kan. Bedenken jullie ook dat alle die bandbreedte ook achter de CityPoP de wijde wereld in moet kunnen (heen en terug)? En dan blijken er nog heel wat stukken in Nederland te zijn waar vele,vele kilometers gegraven moet worden om die backbones op te waarderen, om nog maar te zwijgen over alle in te blazen kabels.
Wat er in de grond ligt ligt er in smommige gevallen al sinds eind jaren tachtig en dat kan gewoon niet alles aan wat er nu op afkomt. En dat is echt niet even in een jaartje geregeld. Zowel qua kosten, als qua tijd.
Verwijderd
Maar gaan de meeste klanten dan x maal zo veel bandbreedte gebruiken bij het verhogen van de snelheid?Barre73 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:02:
[...]
Even de pijp naar de klant groter maken.... Er lijkt een idee te heersen dat met glasvezel alles kan. Bedenken jullie ook dat alle die bandbreedte ook achter de CityPoP de wijde wereld in moet kunnen (heen en terug)? En dan blijken er nog heel wat stukken in Nederland te zijn waar vele,vele kilometers gegraven moet worden om die backbones op te waarderen, om nog maar te zwijgen over alle in te blazen kabels.
Persoonlijk zal ik niet meer bandbreedte verbruiken als de snelheid naar 300 - 500 GB zal gaan. Bij 50 Mbit kun je al ruim 300 GB per dag downloaden. Ik denk dat het bij de meeste gebruikers gaat om de tijd .
.
Er liggen al vele kilometers vaak ongebruikt, glas in Nederland.Barre73 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 16:02:
[...]
Capaciteit is er genoeg. De infrastructuur ligt er al is nog niet ieder huis 123 aangesloten.
Dat is iets wat wel tijd en geld kost
Natuurlijk moet er apparatuur in de PoP's geplaatst worden en dat kost ook geld.
Het glasvezel netwerk heeft potentie genoeg, het aantal diensten wat aangeboden wordt is echter nog onder de maat.
Vaak kun je wel kiezen voor provider X of Y maar is de inhoud van het pakket vrijwel gelijk en zijn het details waarop de verschillen te zien zijn zoals wel of niet een gratis draadloos modem.
Dat iedereen teveel bandbreedte zou gebruiken geloof ik niet.
Ik heb een 30/30 Mbits maar download echt geen Gb's per dag/week.
Dit zal voor het gros van de mensen gelden.
Volgens mij doelt Barre meer op de onnet/offnet situatie. Onnet kun je de snelheid prima opschroeven, offnet zit je met capaciteitsproblemen bij de netwerken die data naar het vezelnetwerk moeten sturen.HoppyF schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:36:
[...]
Er liggen al vele kilometers vaak ongebruikt, glas in Nederland.
Capaciteit is er genoeg. De infrastructuur ligt er al is nog niet ieder huis 123 aangesloten.
Dat is iets wat wel tijd en geld kost
Natuurlijk moet er apparatuur in de PoP's geplaatst worden en dat kost ook geld.
Het glasvezel netwerk heeft potentie genoeg, het aantal diensten wat aangeboden wordt is echter nog onder de maat.
Vaak kun je wel kiezen voor provider X of Y maar is de inhoud van het pakket vrijwel gelijk en zijn het details waarop de verschillen te zien zijn zoals wel of niet een gratis draadloos modem.
Dat iedereen teveel bandbreedte zou gebruiken geloof ik niet.
Ik heb een 30/30 Mbits maar download echt geen Gb's per dag/week.
Dit zal voor het gros van de mensen gelden.
Wat Denan zegt bedoel ik inderdaad. Min of meer. Veel mensen lijken te denken dat een FttH netwerk landelijk is (of in ieder geval tussen de plaatsen waar het is aangelegd). Dat is niet het geval. Elk FttH netwerk op open ODF basis (zoas Reggefiber) zijn een heleboel kleine gesloten netwerkjes. En binnen een grotere plaats zelfs ook nog meerdere. Die netwerkjes kunnen de grote bandbreedtes wel aan.
Simpel gezegd: 1 CityPoP, een aantal AreaPoPs erachter (max 12) en dat is je gesloten netwerk. De operator die de apparatuur plaatst moet zorgen voor aansluiting van de CityPoP op zijn netwerk. In het geval van KPN moet KPN dus voldoende vezels hebben om dat allemaal aan te kunnen. En niet voor 1 netwerkje maar meerdere die uiteindelijk in 1 van de KPN Backbone ringen uitkomen.
En om te reageren op HoppyF: Dat is dus zeker niet het geval. Er zijn wat KPN betreft een groot aantal plekken in Nederland waar vooralsnog niet genoeg capaciteit is in de achterliggende backbone om 500 Mb abonnementen aan te kunnen bieden, laat staan 1 Gb.
Ja er ligt wel glasvezel maar dat is dan vaak de hele oude soort met 6 of hooguit 24 vezels. En de moderne apparatuur die met kleurstapeling werkt is niet te gebruiken met die oude vezels. Dus hele grote stukken opengraven om bij te leggen, of in een iets gunstiger geval, minibuisjes inblazen en daar vezels bijblazen. Dat laatste is wel zo'n beetje gedaan waar het kon, dat eerste vergt veel geld, veel tijd en vooral veel voorbereiding. Denk vooral aan doorlooptijden van vergunningen.
En geloof me, ik heb het hier niet over enkele tientallen kilometers.
Heb je nou daarentegen een operator die voor haar backboneverbinding gebruik maakt van bijvoorbeeld Eurofiber of Relined (willekeurig voorbeeld) dan is de kans groot dat er een stuk meer capaciteit op de vezels mogelijk is, simpelweg omdat die netwerken een stuk nieuwer zijn.
Simpel gezegd: 1 CityPoP, een aantal AreaPoPs erachter (max 12) en dat is je gesloten netwerk. De operator die de apparatuur plaatst moet zorgen voor aansluiting van de CityPoP op zijn netwerk. In het geval van KPN moet KPN dus voldoende vezels hebben om dat allemaal aan te kunnen. En niet voor 1 netwerkje maar meerdere die uiteindelijk in 1 van de KPN Backbone ringen uitkomen.
En om te reageren op HoppyF: Dat is dus zeker niet het geval. Er zijn wat KPN betreft een groot aantal plekken in Nederland waar vooralsnog niet genoeg capaciteit is in de achterliggende backbone om 500 Mb abonnementen aan te kunnen bieden, laat staan 1 Gb.
Ja er ligt wel glasvezel maar dat is dan vaak de hele oude soort met 6 of hooguit 24 vezels. En de moderne apparatuur die met kleurstapeling werkt is niet te gebruiken met die oude vezels. Dus hele grote stukken opengraven om bij te leggen, of in een iets gunstiger geval, minibuisjes inblazen en daar vezels bijblazen. Dat laatste is wel zo'n beetje gedaan waar het kon, dat eerste vergt veel geld, veel tijd en vooral veel voorbereiding. Denk vooral aan doorlooptijden van vergunningen.
En geloof me, ik heb het hier niet over enkele tientallen kilometers.
Heb je nou daarentegen een operator die voor haar backboneverbinding gebruik maakt van bijvoorbeeld Eurofiber of Relined (willekeurig voorbeeld) dan is de kans groot dat er een stuk meer capaciteit op de vezels mogelijk is, simpelweg omdat die netwerken een stuk nieuwer zijn.
De mogelijkheid creert de vraag... Als je het aanbiedt zal het gebruikt gaan worden. In het begin mss nog niet zoveel maar dat wordt snel anders dan. En wel aanbieden maar dan al heel snel moeten toegeven dat je achterliggende netwerk het niet aankan is helemaal een ramp. Dan zou je niet anders zijn dan de kabelaars waarbij de snelheid ook terugvalt als er veel gebruikers tegelijk zijn. Weer een USP vergooid.Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 18:19:
[...]
Maar gaan de meeste klanten dan x maal zo veel bandbreedte gebruiken bij het verhogen van de snelheid?
Persoonlijk zal ik niet meer bandbreedte verbruiken als de snelheid naar 300 - 500 GB zal gaan. Bij 50 Mbit kun je al ruim 300 GB per dag downloaden. Ik denk dat het bij de meeste gebruikers gaat om de tijd .
.
inderdaad. Het bandbreedte profiel van fiber klanten wijkt scherp af van dat van kabel/dsl klanten. Maak niet de fout om je eigen gedrag te projecteren op de doorsnee consument, dat doe ik zelf ook te vaak.
Henk Doorsnee sluit zijn computer zonder router aan op een fiber modem, klikt een paar GB torrents aan met default parameters: [downspeed- unlimited/connections per torrent -> unlimited / upspeed - unlimited] en verstookt in zijn eentje evenveel threads/bandbreedte als een halve wijk met xDSL klanten. Vooral als de upstream flink blijft trekken en je ervan uit gaat dat hij zijn torrents niet verplaatst als ze klaar zijn.
Henk Doorsnee sluit zijn computer zonder router aan op een fiber modem, klikt een paar GB torrents aan met default parameters: [downspeed- unlimited/connections per torrent -> unlimited / upspeed - unlimited] en verstookt in zijn eentje evenveel threads/bandbreedte als een halve wijk met xDSL klanten. Vooral als de upstream flink blijft trekken en je ervan uit gaat dat hij zijn torrents niet verplaatst als ze klaar zijn.
Punt is dat Henk Doorsnee niet eens weet wat torrents zijn laat staan hoe je deze moeten gebruiken.denan schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:44:
inderdaad. Het bandbreedte profiel van fiber klanten wijkt scherp af van dat van kabel/dsl klanten. Maak niet de fout om je eigen gedrag te projecteren op de doorsnee consument, dat doe ik zelf ook te vaak.
Ik denk dat het gemiddelde gebruik op glas niet veel zal afwijken van de kabel.
Tweakers zullen wellicht wat meer gebruiken maar zoveel tweakers zijn er ook weer niet.
Het is wel waar wat Barre73 zegt, de backbone moet ook voldoende capaciteit hebben. De plaatselijke PoP's op volle snelheid laten lopen is idd niet voldoende.
Maar goed de kabelaars hebben dit probleem ook en juist dat stuk van hun infrastructuur is om die reden verglaasd.
Maar Henk Doorsnee Junior wel... Tenminste dat denkt hij, met alle gevolgen van dien zoals door Denan beschreven...HoppyF schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:20:
[...] Punt is dat Henk Doorsnee niet eens weet wat torrents zijn...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En hoe lang heeft dat geduurd? Jaren...HoppyF schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:20:
[...]
Maar goed de kabelaars hebben dit probleem ook en juist dat stuk van hun infrastructuur is om die reden verglaasd.
Maar treur niet. Er zullen nieuwe operators opstaan. En dan zal de markt zijn werk doen en zal de grootste speler zich gedwongen voelen sneller te gaan upgraden. Precies zoals de kabelaars hebben gedaan toen ze glasvezel begonnen te voelen.
Inderdaad. De kabelaars zijn pas gaan verglazen en CMTS'en dieper de wijk in gaan plaatsen (en upgraden naar DOCSIS 3 ) toen ze glasvezel begonnen te voelen. En zelfs nu nog, ookal ligt er in sommige gebieden tegenwoordig zelfs al glasvezel tot in straatkasten, is dit laatste alleen maar gedaan om verliezen door coax te elimineren (en een heleboel versterkers). Maar nog steeds deel je de frequentieruimte en het totaal aan beschikbare downstreams met je buurtgenoten.
Zie ook ArChie in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Voorlopig zal de situatie wel blijven dat de groten (KPN, UPC en Ziggo) elkaar marginaal blijven beconcurreren met steeds iets hogere snelheden. Tot er zoals Barre73 zegt nieuwe operators opstaan.
Zie ook ArChie in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Voorlopig zal de situatie wel blijven dat de groten (KPN, UPC en Ziggo) elkaar marginaal blijven beconcurreren met steeds iets hogere snelheden. Tot er zoals Barre73 zegt nieuwe operators opstaan.
[ Voor 7% gewijzigd door eymey op 27-08-2013 22:52 ]
Henk doorsnee senior weet dat prima hoor, vaak downloaden die meer dan junior. Junior weet echter vaak wat de impact is van een foutieve configuratie, senior nietFiber schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 21:53:
[...]
Maar Henk Doorsnee Junior wel... Tenminste dat denkt hij, met alle gevolgen van dien zoals door Denan beschreven...
Verwijderd
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem.
Ik heb Vodafone Thuis en naast de de digitale ontvanger met HDD voor in de huiskamer, heb ik voor in de keuken een extra HD kastje van Vodafone genomen. Bij dit alles is door Vodafone een switch geleverd. Bij het trekken van de UTP kabels is helaas gebleken dat het niet mogelijk is om de Coax-kabel die naar de keuken loopt te vervangen door een UTP kabel. De Coax-kabel ligt niet in een buis
maar achter de keuken langs en ligt te vast dus ik durf het risico van straks helemaal geen kabel niet te nemen.
Oplossing: een homeplug aansluiten op de switch (2e poort) en de andere op het stopcontact in de keuken bij de TV. De stopcontacten zitten overigens op dezelfde groep.
Derhalve een D-Link set gekocht bij de computerzaak. Werkt even goed doch daarna gebeurd het volgende. De TV in de keuken valt stil qua beeld of beeld valt helemaal weg. De hoofd TV in de woonkamer krijgt helemaal geen ontvangst meer of het beeld valt ook stil. Trek ik de utp stekker van de homeplug er uit, dan gaat de TV in de woonkamer weer verder. Om te testen heb ik ook rechtstreeks op de switch een UTP kabel aangesloten op het Animo kastje in de keuken en dat werkte prima, samen met de TV in de kamer. Probleem zit dus in of met de homeplug van D-Link. Ik heb al een nieuwe gekregen van de computerzaak, doch hetzelfde probleem.
Weet iemand hoe dit kan worden opgelost? Wellicht een andere en betere homeplug aanschaffen (deze was voor data en voor digitale TV geschikt; wellicht eentje voor alleen digitale TV aanschaffen en zo ja, welke?)? Vodafone had hier niet zelf een oplossing voor, maar wist wel te melden dat dit bij andere klanten werkt.
Ik heb Vodafone Thuis en naast de de digitale ontvanger met HDD voor in de huiskamer, heb ik voor in de keuken een extra HD kastje van Vodafone genomen. Bij dit alles is door Vodafone een switch geleverd. Bij het trekken van de UTP kabels is helaas gebleken dat het niet mogelijk is om de Coax-kabel die naar de keuken loopt te vervangen door een UTP kabel. De Coax-kabel ligt niet in een buis
Oplossing: een homeplug aansluiten op de switch (2e poort) en de andere op het stopcontact in de keuken bij de TV. De stopcontacten zitten overigens op dezelfde groep.
Derhalve een D-Link set gekocht bij de computerzaak. Werkt even goed doch daarna gebeurd het volgende. De TV in de keuken valt stil qua beeld of beeld valt helemaal weg. De hoofd TV in de woonkamer krijgt helemaal geen ontvangst meer of het beeld valt ook stil. Trek ik de utp stekker van de homeplug er uit, dan gaat de TV in de woonkamer weer verder. Om te testen heb ik ook rechtstreeks op de switch een UTP kabel aangesloten op het Animo kastje in de keuken en dat werkte prima, samen met de TV in de kamer. Probleem zit dus in of met de homeplug van D-Link. Ik heb al een nieuwe gekregen van de computerzaak, doch hetzelfde probleem.
Weet iemand hoe dit kan worden opgelost? Wellicht een andere en betere homeplug aanschaffen (deze was voor data en voor digitale TV geschikt; wellicht eentje voor alleen digitale TV aanschaffen en zo ja, welke?)? Vodafone had hier niet zelf een oplossing voor, maar wist wel te melden dat dit bij andere klanten werkt.
Doen die home pluggen het wel als je geen switch gebruikt (en dus ook geen tv in de woonkamer aansluit)?
Dus Modem ---> Homeplug --------------------> Homeplug ---> HD ontvanger ---> TV in de keuken. Gewoon even om te testen.
Een ander merk of type homeplug wil soms ook wel eens helpen maar is geen garantie. Een goede winkel zal ze altijd weer terug nemen als het niet werkt.
Dus Modem ---> Homeplug --------------------> Homeplug ---> HD ontvanger ---> TV in de keuken. Gewoon even om te testen.
Een ander merk of type homeplug wil soms ook wel eens helpen maar is geen garantie. Een goede winkel zal ze altijd weer terug nemen als het niet werkt.
Homeplug/powerline setjes werken prima, maar het kan wat puzzelen zijn. 2 punten die iig behoorlijk impact hebbben (En soms het verschil zijn tussen werken of niet)
- Zender en ontvanger op dezelfde fase
- Zender en ontvanger direct in het stopcontact. Verlengsnoeren en stekkerdozen = kans op ellende. Zoveel mogelijk direct op de (2.5mm2) installatiekabels is het beste.
- Zender en ontvanger direct in het stopcontact. Verlengsnoeren en stekkerdozen = kans op ellende. Zoveel mogelijk direct op de (2.5mm2) installatiekabels is het beste.
Bij mij werkte de homeplugs prima! Ik heb ze van devolo want die werden mij aanbevolen door een monteur! Ben sinds gisteren na een jaar wel weg bij Vodafone en terug bij ziggo. In mijn geval beter en stabielere snelheid en stuk goedkoper!
DaveD
Verwijderd
dezelfde groep (?)DJSmiley schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 19:43:
Voor iedereen in Almere of omgeving:
Kom op zaterdag 5 oktober naar de Open dag en beleef de techniek achter glasvezel!
Locatie: Reggefiber wijkcentrale in het Muzenpark, naast de speeltuin in Almere tussen 11.00 - 16.00 uur
Tijdens de open dag kunt u een kijkje nemen in de wijkcentrale.
Neem uw laptop mee, sluit deze aan in de wijkcentrale en ervaar
direct de snelheid van het hypermoderne glasvezelnetwerk. Ook de
serviceproviders zijn aanwezig en beantwoorden al uw vragen over
hun aanbod voor tv, internet en telefonie via glasvezel. Kom ook en
beleef de techniek achter glasvezel.
Kom op zaterdag 5 oktober naar de Open dag en beleef de techniek achter glasvezel!
Locatie: Reggefiber wijkcentrale in het Muzenpark, naast de speeltuin in Almere tussen 11.00 - 16.00 uur
Komt Vodafone ook? Mooi moment om even flink tegen ze aan te zeiken dat ik verdomme wil overstappen zonder een maand lang geen verbinding te hebben.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
I'll be there!Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:42:
Voor iedereen in Almere of omgeving:
Verwijderd
Toch wel Gigabit?Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:42:
direct de snelheid van het hypermoderne glasvezelnetwerk.
Nee, dat niet. Er is nog geen enkele PoP in Almere die is omgebouwd naar Gigabit. Je kan ook niet 1 PoP ombouwen als je de CityPoPs niet eerst ombouwt en de achterliggende backbone opwaardeert.
Maar goed, dat hele verhaal heb ik in meerdere topics al eens uitgelegd.
Maar goed, dat hele verhaal heb ik in meerdere topics al eens uitgelegd.
Van mij mag je maar dat daar zal de verkoper weinig verstand van hebben ben ik bang...Tsurany schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:42:
Komt Vodafone ook? Mooi moment om even flink tegen ze aan te zeiken dat ik verdomme wil overstappen zonder een maand lang geen verbinding te hebben.
Idd.
Voor het overstap issue geldt:
Klacht indienen bij ACM (via Consuwijzer) en ook heb ik op www.klachtenkompas.nl een klacht ingediend (gewoon onder KPN). Ik heb via die laatst nu al daadwerkelijk een reactie dat iemand van KPN contact met me op gaat nemen
. Ben benieuwd.
Hoe meer mensen er klagen, hoe groter de kans dat je over een drempel heen gaat waarbij de ACM wél gaat ingrijpen.
Voor het overstap issue geldt:
Klacht indienen bij ACM (via Consuwijzer) en ook heb ik op www.klachtenkompas.nl een klacht ingediend (gewoon onder KPN). Ik heb via die laatst nu al daadwerkelijk een reactie dat iemand van KPN contact met me op gaat nemen
Hoe meer mensen er klagen, hoe groter de kans dat je over een drempel heen gaat waarbij de ACM wél gaat ingrijpen.
Na, heel, heel veel gedoe, heb ik nu de TV boven aangesloten via een powerline. Echter, zodra ik de tweede TV in de meterkast aansluit, gaat de TV in de woonkamer op zwart. Ik word een beetje moedeloos, iemand die weet hoe dit kan?
Situatie is als volgt, IPtv-signaal uit de modem gaat naar een switch, van daar uit gaat er een UTP-kabel naar de TV in de woonkamer en de tweede UTP gaat de Powerlink (Eminent) in. Het lukt me dan om boven de TV in te stellen, en een paar minuten heeft alles goed gewerkt, maar daarna gingen beide TV's op zwart om slechts af en toe een flard beeld te geven. Zodra ik de UTP die naar de Powerline gaat er uittrek, werkt de IPTV in de woonkamer weer prima.
Rara, wat is er mis? Kan het glasvezelmodem niet omgaan met de Powerline-adapter???
Situatie is als volgt, IPtv-signaal uit de modem gaat naar een switch, van daar uit gaat er een UTP-kabel naar de TV in de woonkamer en de tweede UTP gaat de Powerlink (Eminent) in. Het lukt me dan om boven de TV in te stellen, en een paar minuten heeft alles goed gewerkt, maar daarna gingen beide TV's op zwart om slechts af en toe een flard beeld te geven. Zodra ik de UTP die naar de Powerline gaat er uittrek, werkt de IPTV in de woonkamer weer prima.
Rara, wat is er mis? Kan het glasvezelmodem niet omgaan met de Powerline-adapter???
Maar test het nou eens zonder switch en zonder tv in de woonkamer...! Dus alleen modem, powerline setje, HD ontvanger boven, tv boven...
Als je als verkoper niet weet wat voor product of dienst je verkoopt kun je beter een ander vak gaan zoeken!Barre73 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:20:
[...]
Van mij mag je maar dat daar zal de verkoper weinig verstand van hebben ben ik bang...
Onder verkopen versta ik ook dat een provider de overstap goed regelt.
Dit slaat niet alleen op Vodafone maar geldt voor alle providers.
Ik hoop dat er duidelijke antwoorden uitkomen in Almere.
We hebben het niet over een klein dorpje zoals hier dus ik verwacht er wel wat van.
O ja, je mag rustig even lachen als een verkoper een 100 Mbits aansluiting "hypermodern" noemt!
Meen je dit nou echt? Of is dit cynisch...
Verkopers van providers hebben mijns inziens maar 1 doel. Verkopen. Helaas al veel te veel voorbeelden van gezien en gehoord. Dingen roepen die helemaal niet kunnen, handtekeningen laten zetten onder dingen die later een contract blijken te zijn, etc...
Doe me dan maar liever de Reggefiber jongens die in Almere van winkelcentrum naar winkelcentrum trekken om mensen te helpen en adviseren. Maar ook helpen zonder winstoogmerk.
En jij weet net zo goed als ik dat Vodafone (op WGDO na dan) zelf helemaal niets kan doen aan het gebrek aan overstapmogelijkheden. Dat kan je een verkoper niet aanrekenen lijkt me zo.
En geloof me: er wordt door bepaalde mensen echt wel aan gewerkt hoor. Zelfs bij KPN Wholesale/ITNS begrijpen ze heel goed dat het mogelijk moet worden.
Verkopers van providers hebben mijns inziens maar 1 doel. Verkopen. Helaas al veel te veel voorbeelden van gezien en gehoord. Dingen roepen die helemaal niet kunnen, handtekeningen laten zetten onder dingen die later een contract blijken te zijn, etc...
Doe me dan maar liever de Reggefiber jongens die in Almere van winkelcentrum naar winkelcentrum trekken om mensen te helpen en adviseren. Maar ook helpen zonder winstoogmerk.
En jij weet net zo goed als ik dat Vodafone (op WGDO na dan) zelf helemaal niets kan doen aan het gebrek aan overstapmogelijkheden. Dat kan je een verkoper niet aanrekenen lijkt me zo.
En geloof me: er wordt door bepaalde mensen echt wel aan gewerkt hoor. Zelfs bij KPN Wholesale/ITNS begrijpen ze heel goed dat het mogelijk moet worden.
Vanaf vanmiddag in Zwolle geen dvb-c signaal meer. Ook op het modem brandt het symbool niet meer. Modem gereset, andere kabel geprobeerd, antenneversterker er tussen weg, tv direct aangesloten.
Niets heeft geholpen. Ook kan ik niets over een storing ontdekken.
Kan zoiets in het modem zitten? Alle andere diensten (internet, ip-tv, telefoon) werken goed.
Kan ik nog iets anders proberen?
(uiteraard vlak voor het weekend...)
Kan zoiets in het modem zitten? Alle andere diensten (internet, ip-tv, telefoon) werken goed.
De Analoog/DVB-C module in je modem kan inderdaad kapot zijn. Zit weinig anders op dan de helpdesk bellen lijkt mij.
@Barre73
Verkopen mag best met wat overdreven reclame erbij dat doorzien mensen wel.
Processen zoals overstappen moet bij de verkoop van de eerste abonnementen al goed geregeld zijn en niet na een paar jaar. Beetje uitloop is niet erg maar er zijn grenzen.
Ik zit nu zelf al bijna een jaar bij Vodafone maar weet zeker dat ik niet bij de eerste Vodafone (of KPN) klanten behoor.
Verschuilen achter KPN ITNS is zwak en geeft alleen maar aan dat er niet goed nagedacht is over overstappen. Ok, het proces zal er wel komen maar blijft vreemd dat men de hete aardappel maar voor zich uit blijft schuiven.
Processen zoals overstappen moet bij de verkoop van de eerste abonnementen al goed geregeld zijn en niet na een paar jaar. Beetje uitloop is niet erg maar er zijn grenzen.
Ik zit nu zelf al bijna een jaar bij Vodafone maar weet zeker dat ik niet bij de eerste Vodafone (of KPN) klanten behoor.
Verschuilen achter KPN ITNS is zwak en geeft alleen maar aan dat er niet goed nagedacht is over overstappen. Ok, het proces zal er wel komen maar blijft vreemd dat men de hete aardappel maar voor zich uit blijft schuiven.
Hey, ik lees nu pas dat jij hetzelfde probleem hebt als wat ik heb gepost. Ik heb zelf de homepluggen van Eminent, en heb exact hetzelfde probleem.....Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:54:
Hopelijk heeft iemand een oplossing voor het volgende probleem.
Ik heb Vodafone Thuis en naast de de digitale ontvanger met HDD voor in de huiskamer, heb ik voor in de keuken een extra HD kastje van Vodafone genomen. Bij dit alles is door Vodafone een switch geleverd. Bij het trekken van de UTP kabels is helaas gebleken dat het niet mogelijk is om de Coax-kabel die naar de keuken loopt te vervangen door een UTP kabel. De Coax-kabel ligt niet in een buismaar achter de keuken langs en ligt te vast dus ik durf het risico van straks helemaal geen kabel niet te nemen.
Bizar, want er is geen reden waarom het niet zou moeten werken......
Als het ledje al niet brand dan blijven er een paar opties overroko14 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:19:
Vanaf vanmiddag in Zwolle geen dvb-c signaal meer. Ook op het modem brandt het symbool niet meer. Modem gereset, andere kabel geprobeerd, antenneversterker er tussen weg, tv direct aangesloten.
- TV module in je CPE is defect
- Vezel is defect of per ongeluk afgekoppeld
- EDFA of splitterveld of kabel in de pop is defect
In geval 1 is het relatief snel opgelost, je provider moet regelen dat je modem vervangen wordt
Geval 2 duurt wat langer vaak, want die diagnose wordt pas gesteld vaak nadat de cpe vervangen is. En dan moet het naar RF, wat ook een doorlooptijd heeft die er dan bij komt.
Geval 3 is relatief snel, want dan zijn er meerdere klanten met hetzelfde issue
Zelf kun je er weinig aan doen, tenzij je de juiste apparatuur hebt om uit te sluiten of je vezel of CPE defect is. (bij een defecte CPE moet je nog steeds zo'n -4dBm @ 1550nm meten op je CATV vezel)
Maar ja, een powermeter of otdr is niet iets wat de meeste mensen hebben liggen. Of een andere catv module, maar daar geld hetzelfde voor.
Tja... Zoals barre al aangeeft, een verkoper heeft targets en provisie. En zeker bij een aantal providers is het scoren-in-korte-termijn belangrijker dan klanttevredenheid. De gemiddelde student heeft dan toch alweer een andere job.HoppyF schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:39:
[...]
Als je als verkoper niet weet wat voor product of dienst je verkoopt kun je beter een ander vak gaan zoeken!
Onder verkopen versta ik ook dat een provider de overstap goed regelt.
Dit slaat niet alleen op Vodafone maar geldt voor alle providers.
Je hebt verkopers en technici. Een verkoper kan prima lullen, maar weet in veel gevallen alleen de basis, of de feiten die 'm geleerd zijn, of in een boekje staan. Technici weten alle details, maar kunnen vaak te diepgaande info geven, en hebben veel minder het gevoel voor commercieel correcte antwoorden. Dus ja, die gaan ze dan niet laten verkopen.
En dat gebeurt overal, niet alleen bij glasvezel.
Ik heb zelf ook wel een aantal keren bv op de open dagen van RF in Ermelo gestaan, maar voor de commerciele verhaaltjes stuur ik mensen lekker door naar mn collega's, die zijn daar veel handiger in. Ik vang de techinsche vragen wel op, of neem het gesprek over als het voor mn commerciele collega's te diep gaat. En dan kun je de klant altijd wel een technisch correct antwoord geven. ook wel handig aangezien ik t actieve netwerk zelf moest ontwerpen/bouwen
[ Voor 35% gewijzigd door DJSmiley op 30-08-2013 20:31 ]
Bedankt voor de reactie's. Het wordt mij weer een stukje duidelijker.
Ik zal een email sturen naar de helpdesk, bellen heeft nu toch weinig zin....
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Aanvulling: toch maar even gebeld. Men kon gelijk zien dat er inderdaad geen signaal op de lijn zat en men heeft het doorgegeven aan de netbeheerder.
Ik ben best tevreden over de service tot nu toe hoor.
Ik neem aan dat alles wel weer goed komt nu...
Ik zal een email sturen naar de helpdesk, bellen heeft nu toch weinig zin....
Ik zal jullie op de hoogte houden.
Aanvulling: toch maar even gebeld. Men kon gelijk zien dat er inderdaad geen signaal op de lijn zat en men heeft het doorgegeven aan de netbeheerder.
Ik ben best tevreden over de service tot nu toe hoor.
Ik neem aan dat alles wel weer goed komt nu...
[ Voor 40% gewijzigd door roko14 op 30-08-2013 20:09 ]
Dat laatste is gewoon de realiteit en heeft niets met verschuilen te maken. Iedere aanbieder die via ITNS werkt heeft daar per definitie last van (overigens gaat het bij KPN Wholesale / retail inmiddels wel goed).HoppyF schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:37:
@Barre73
De enige waar je dus je pijlen op kan richten (en wij Tweakers met net iets meer kennis van de bedrijfsstructuur zijn de aangewezen personen om dit zo veel mogelijk bij div. instanties te doen) is ITNS.
Barre73 heeft dus gewoon gelijk. Straks op de open dag in Almere hierom gaan vragen is leuk en aardig, maar ik kan je het antwoord nu gewoon voorspellen. Tenzij ITNS voor die tijd met iets geniaals komt (keep on dreaming). En geloof mij, een collega van me met overstapperikelen kent inmiddels iedereen bij het Almeerse team van Reggefiber persoonlijk en zij vinden het net zo erg dat het bij de operators (specifiek ITNS) zo'n zooi is. Maar meer dan mensen achter de broek aan zitten voor kunst- en vliegwerk kunnen zij ook niet.
Persoonlijk ga ik de open dag dus gewoon aangrijpen om te 'genieten' van de techniek. De mensen van Reggefiber daar hebben niets met de bedrijfspolitiek van KPN van doen. En mensen van providers (behalve KPN zelf) kunnen ook niet veel.
Ik heb inmiddels binnen Vodafone wel meerdere afdelingen en mensen lopen porren en het is gewoon simpel: ITNS moet dit gaan fixen! Ze zullen er ongetwijfeld ook hard aan bezig zijn maar aan de andere kant denk ik "hoe moeilijk moet het zijn? Men is hier nu al járen mee bezig!".
Oftewel, tot er officieel uitzicht is op een datum vanaf wanneer overstappen soepel mogelijk is blijf ik (en hopelijk ook anderen) her en der porren bij instanties (consuwijzer, klachtenkompas.nl, etc.) en op andere publieke kanalen hoe belachelijk het is dat ITNS klanten nog steeds terug gejaagd worden, de armen van de kabelaars in.
Het is toch frustrerend dat je als klant niet fatsoenlijk kunt overstappen.
Ik weet ook wel dat je niet alle partijen binnen glas hiervan de schuld kunt geven maar Reggefiber kent het probleem zeker wel en zou dus samen met de providers de druk op ITNS op kunnen voeren.
Reggefiber is nota bene ook zo'n beetje KPN dus het draait in feite allemaal om KPN onderdelen.
Ik denk toch dat de overstap vraag in Almere door klanten gesteld gast worden omdat er nu eenmaal al even glas in Almere ligt. Het is dus een logische gedachte dat mensen willen overstappen.
Klanttevredenheid zou hoog in het vaandel moeten staan van alle providers/operators/netwerkbeheerder.
Eenmaal een klant kwijt blijft kwijt.
Ik ben zelf in het verleden behoorlijk ontevreden geweest over UPC/Chello en zal nooit en te nimmer meer naar hun terugkeren, ook niet als ik daar een 500 Mbits voor 10 euro per maand zou kunnen krijgen.
Daarmee wil ik maar zeggen dat het erg belangrijk is klanten goed te behandelen en te behouden.
Ik weet ook wel dat je niet alle partijen binnen glas hiervan de schuld kunt geven maar Reggefiber kent het probleem zeker wel en zou dus samen met de providers de druk op ITNS op kunnen voeren.
Reggefiber is nota bene ook zo'n beetje KPN dus het draait in feite allemaal om KPN onderdelen.
Ik denk toch dat de overstap vraag in Almere door klanten gesteld gast worden omdat er nu eenmaal al even glas in Almere ligt. Het is dus een logische gedachte dat mensen willen overstappen.
Klanttevredenheid zou hoog in het vaandel moeten staan van alle providers/operators/netwerkbeheerder.
Eenmaal een klant kwijt blijft kwijt.
Ik ben zelf in het verleden behoorlijk ontevreden geweest over UPC/Chello en zal nooit en te nimmer meer naar hun terugkeren, ook niet als ik daar een 500 Mbits voor 10 euro per maand zou kunnen krijgen.
Daarmee wil ik maar zeggen dat het erg belangrijk is klanten goed te behandelen en te behouden.
Geloof me... de druk van Reggefiber is maximaal hoor. SImpel voorbeeld:
Paar maanden geleden wilden veel mensen weg bij Lijbrandt, Concepts, Kick, etc.. omdat per 1 juli de pakketten en telefonieprijzen veranderden (overgang naar KPN/Telfort).
Heel veel van die mensen hadden vast naar Vodafone gewild. Maar dat kon niet zonder lange downtime dus er zijn er wss veel te veel overgestapt naar de kabelaar.
Zonde....
Paar maanden geleden wilden veel mensen weg bij Lijbrandt, Concepts, Kick, etc.. omdat per 1 juli de pakketten en telefonieprijzen veranderden (overgang naar KPN/Telfort).
Heel veel van die mensen hadden vast naar Vodafone gewild. Maar dat kon niet zonder lange downtime dus er zijn er wss veel te veel overgestapt naar de kabelaar.
Zonde....
Precies.
En dat "Reggefiber zo'n beetje KPN is", is alleen maar op papier en heeft helemaal niets met de bedrijfsorganisatie te maken. Sterker nog, ik werk bij een "grote rode internationale database boer" (zo kennen de meesten het tenminste) en ik ken dus steeds meer het klappen van de zweep in een grote organisatie met meerdere LOB's en bedrijfsonderdelen. Communiceren daartussen en 'elkaar helpen' ofzo is echt niet zo vanzelfsprekend.
Kijk naar de storing in het oosten van Nederland van laatst, waar het probleem in het core netwerk van KPN zat. En hoe veel moeite het ITNS heeft gekost om KPN te dwingen in beweging te komen om die storing op te gaan lossen.
Dus nee... hoe graag we het allemaal zouden willen en hoe logisch het ook klinkt, dat onderdelen allemaal uiteindelijk bij KPN horen betekent niet dat dat organisatorisch en qua communicatie ook allemaal zo werkt.
Overigens, dat KPN nu 51% meerderheidsbelang heeft in Reggefiber betekent volgens mij niet dat ze ook ineens al 'eigenaar' zijn..... Ze mogen misschien heel veel bepalen, maar het zijn toch echt verder gewoon nog twee losse bedrijven.
In ieder geval, in Almere zal de overstapvraag vast naar voren komen (en terecht). Maar "erover door zagen" heeft denk ik echt geen zin.....
En dat "Reggefiber zo'n beetje KPN is", is alleen maar op papier en heeft helemaal niets met de bedrijfsorganisatie te maken. Sterker nog, ik werk bij een "grote rode internationale database boer" (zo kennen de meesten het tenminste) en ik ken dus steeds meer het klappen van de zweep in een grote organisatie met meerdere LOB's en bedrijfsonderdelen. Communiceren daartussen en 'elkaar helpen' ofzo is echt niet zo vanzelfsprekend.
Kijk naar de storing in het oosten van Nederland van laatst, waar het probleem in het core netwerk van KPN zat. En hoe veel moeite het ITNS heeft gekost om KPN te dwingen in beweging te komen om die storing op te gaan lossen.
Dus nee... hoe graag we het allemaal zouden willen en hoe logisch het ook klinkt, dat onderdelen allemaal uiteindelijk bij KPN horen betekent niet dat dat organisatorisch en qua communicatie ook allemaal zo werkt.
Overigens, dat KPN nu 51% meerderheidsbelang heeft in Reggefiber betekent volgens mij niet dat ze ook ineens al 'eigenaar' zijn..... Ze mogen misschien heel veel bepalen, maar het zijn toch echt verder gewoon nog twee losse bedrijven.
In ieder geval, in Almere zal de overstapvraag vast naar voren komen (en terecht). Maar "erover door zagen" heeft denk ik echt geen zin.....
Lijkt mij juist wel. Eigenlijk zouden we ze gewoon elke dag op moeten bellen met die vraag, tot ze het zo zat zijn dat ze het goed gaan regelen...eymey schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:42:
[...]
Maar dan wel richting ITNS. En die zijn telefonisch volgens mij niet direct bereikbaar.
Nee, gewoon richting Vodafone...
Jawel.eymey schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 13:40:
Maar dan wel richting ITNS. En die zijn telefonisch volgens mij niet direct bereikbaar.
0238910000
(Onderstaande tekst komt uit een vacature)
Het bedrijfsonderdeel KPN ITNS faciliteert internet-, televisie- en netwerkdiensten via het glasvezelnetwerk voor serviceproviders en eindgebruikers. Klantcontact neemt een belangrijke positie in binnen de organisatie. Jouw visie en kennis over optimaal klantcontact breng je over op het team van de afdeling Customer Operations Front Office. Dit team bestaat uit 18 eerstelijns medewerkers.
Nee, vanuit de operator gezien is de klant de provider. Net als de klant van Reggefiber formeel gezien alleen de operator is
Customer operations is bedoeld voor providers.
Herstel: Deze customer Operations is wss inderdaad voor eindgebruikers. Maar dan krijg je niet ITNS aan de lijn maar de provider. Of anders gezegd: ITNS verzorgt dan ook het klantcontact voor de provider. Bijvoorbeeld voor Vodafone, Lijbrandt, en XMS.
Dus ze nemen op "met Vodafone" maar je spreekt met een ITNS-er.
Denan: klopt dit?
Customer operations is bedoeld voor providers.
Herstel: Deze customer Operations is wss inderdaad voor eindgebruikers. Maar dan krijg je niet ITNS aan de lijn maar de provider. Of anders gezegd: ITNS verzorgt dan ook het klantcontact voor de provider. Bijvoorbeeld voor Vodafone, Lijbrandt, en XMS.
Dus ze nemen op "met Vodafone" maar je spreekt met een ITNS-er.
Denan: klopt dit?
[ Voor 50% gewijzigd door Barre73 op 31-08-2013 14:31 ]
Vandaag bij mijn ouderlijk huis Vodafone Glasvezel (Ewijk in Gemeente Beuningen) in gebruik genomen. Reggefiber had afgelopen dinsdag de vezels naar binnen gebracht en een Genexis Core Advanced modem geplaatst. Vodafone stuurde enkele dagen later al een installatiepakket op. Vandaag alles afgemonteerd en zowaar het werkte allemaal meteen. Nummerbehoud is via internet aangevraagd, dus hopelijk gaat dat soepel. Ook analoge TV/Radio werkt prima en natuurlijk ook het internet (meting laat 50 Mbit down en ongeveer 34 Mbit up zien).
Was nog een flinke klus om dit alles aan te leggen. Coax van UPC kwam namelijk in de woonkamer binnen, dus zelf nog een coax kabel van de meterkast via de kruipruimte naar de woonkamer aangelegd. Ook gelijk maar twee UTP kabels erbij aangelegd voor in de toekomst eventueel een mediacenter en interactieve TV als dat ooit nog gebruikt gaat worden. Aangezien mijn ouders nog een oude breedbeeld TV hebben staan voegt digitale TV weinig toe (beeldkwaliteit is nu met analoog al top). En later verwacht ik met name DVB-C gebruik voor digitale TV. Uiteindelijk drie dagen met de voorbereidingen en aanleg bezig geweest en dan ziet het er in de meterkast als volgt uit:
Was nog een flinke klus om dit alles aan te leggen. Coax van UPC kwam namelijk in de woonkamer binnen, dus zelf nog een coax kabel van de meterkast via de kruipruimte naar de woonkamer aangelegd. Ook gelijk maar twee UTP kabels erbij aangelegd voor in de toekomst eventueel een mediacenter en interactieve TV als dat ooit nog gebruikt gaat worden. Aangezien mijn ouders nog een oude breedbeeld TV hebben staan voegt digitale TV weinig toe (beeldkwaliteit is nu met analoog al top). En later verwacht ik met name DVB-C gebruik voor digitale TV. Uiteindelijk drie dagen met de voorbereidingen en aanleg bezig geweest en dan ziet het er in de meterkast als volgt uit:
O?
Direct nadat glas in huis is aangelegd al een Genexis geplaatst?
Bij mij is er eerst een lege "Genexis", (UFTU) opgehangen, pas veel later volgde de apparatuur waaruit de Genexis bestaat.
Wat is dat witte kastje met blauwe lampjes boven de Genexis?
Bij mij is er eerst een lege "Genexis", (UFTU) opgehangen, pas veel later volgde de apparatuur waaruit de Genexis bestaat.
Ja, de apparatuur is meteen direct geplaatst bij de aanleg van de vezel. Ik was ook verbaast gezien de verhalen hier dat het allemaal nog wel een tijdje op zich zou laten wachten. Het kastje erboven is de Sitecom router die door Vodafone werd meegeleverd met het installatiepakket. Rechtsonder zie je btw nog de dummydoosjes die je moet terugplaatsen indien je ooit weer die Genexis moet inleveren als je je abonnement opzegt.
Edit: Nog wel een vraagje. Is de firmware in die Sitecom X4 N300 router standaard of is die gecustomized voor Vodafone? Dus met andere woorden, kan ik de laatste firmware van Sitecom gebruiken of moet ik via een andere weg de laatste firmware bemachtigen?
Edit: Nog wel een vraagje. Is de firmware in die Sitecom X4 N300 router standaard of is die gecustomized voor Vodafone? Dus met andere woorden, kan ik de laatste firmware van Sitecom gebruiken of moet ik via een andere weg de laatste firmware bemachtigen?
[ Voor 48% gewijzigd door captain007 op 31-08-2013 17:05 ]
Zo hoort het ook. Bij aanleg van een netwerk na een vraagbundeling hoort de aannemer bij de aansluiting ook direct een NT te kunnen ophangen en activeren, mits de patchopdracht en de installatieopdracht ook op tijd komen. Helaas komt het nog te vaak voor dat dit niet gebeurt. Er zijn een aantal factoren die bij elkaar moeten komen. Deels ligt dat bij de aannemer, maar voor een heel groot deel ook in de orderstraat van de operator.HoppyF schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 16:45:
O?
Ok, dat is dan bij mij afwijkend opgeleverd. Wellicht omdat ik in één van de eerste straten woon die voorzien is van glasvezel. Direct aansluiten kon gewoon toen nog niet omdat de PoP ook nog niet gereed was. In mijn straat staat de eerste PoP hier in het dorp.
Voor de rest maakt het ook weinig uit, Vodafone heeft bij mij een Cisco E2000 geleverd vandaar dat ik de Sitecom niet herkende.
Voor de rest maakt het ook weinig uit, Vodafone heeft bij mij een Cisco E2000 geleverd vandaar dat ik de Sitecom niet herkende.
Helaas gebeurt het inderdaad wel eens dat de aannemer toch eerder moet beginnen uit tijdsdruk, zodat de operator de PoP niet op tijd klaar heeft voor diensten.
Ik herinner me dat jij in Ermelo woont en dat dat daar inderdaad speelde.
Ik herinner me dat jij in Ermelo woont en dat dat daar inderdaad speelde.
Bij mijn schoonouders (oost Ermelo aan de rand van het bos) heeft het toch ook wel enkele maanden geduurd voor ze aangesloten werden, terwijl de uFTU al was geplaatst. Toen kwam daar ook nog een keer gepruts van Lijbrandt achteraan. Maar ook ik kan me inderdaad herinneren dat ITNS de PoP niet op tijd klaar had.
Klopt, daar woon ik dus ook ....eymey schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 22:16:
Bij mijn schoonouders (oost Ermelo aan de rand van het bos) heeft het toch ook wel enkele maanden geduurd voor ze aangesloten werden, terwijl de uFTU al was geplaatst. Toen kwam daar ook nog een keer gepruts van Lijbrandt achteraan. Maar ook ik kan me inderdaad herinneren dat ITNS de PoP niet op tijd klaar had.
Het is dus geen standaard procedure geweest in Ermelo omdat het in Ewijk anders is gegaan.
Het is vandaag 1 september, eens kijken of de twee maanden gratis HBO werkt ...
Edit: niet dus!
Geen HBO te vinden, kanalen 341 enz doen het niet.
Edit 2:
STB opnieuw opgestart, nog steeds geen HBO.
Via Menu, Instellingen, Abonnement staat bij dat HBO niet geabonneerd is.
Ik neem aan dat Vodafone dit zelf zou moeten activeren.
[ Voor 11% gewijzigd door HoppyF op 01-09-2013 11:00 ]
Op kanaal 14 wel Fox.
Maar dit is meer een promotiekanaal
Meer hun 'open' kanaal, met onder andere dagelijkse 'Sportjournaals' en een tegenhanger van 'Studio Voetbal'... Volgend jaar hebben ze waarschijnlijk ook de samenvattingen van de Eredivisie. Dit jaar is nog een beetje proefdraaien, maar het moet een serieuze zender worden, naast de NPO, RTL en SBS zenders...Serotonine schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:18:
Op kanaal 14 wel Fox.
Even bellen met de klantenservice..HoppyF schreef op zondag 01 september 2013 @ 10:50:
[...]
Klopt, daar woon ik dus ook ....
Het is dus geen standaard procedure geweest in Ermelo omdat het in Ewijk anders is gegaan.
Het is vandaag 1 september, eens kijken of de twee maanden gratis HBO werkt ...
Edit: niet dus!
Geen HBO te vinden, kanalen 341 enz doen het niet.
Edit 2:
STB opnieuw opgestart, nog steeds geen HBO.
Via Menu, Instellingen, Abonnement staat bij dat HBO niet geabonneerd is.
Ik neem aan dat Vodafone dit zelf zou moeten activeren.
Ik ben sinds 1 week ook (actieve) klant geworden van vodafone. Bevalt me echt reuze goed. Alleen mn uitzending gemist deed het niet (ook niet geabonneerd)...even belletje met vodafone en was geregeld.
Jammer genoeg wel mis gelopen met het opzeggen van mijn provider, moest zelf eerst gaan bellen naar vodafone hoe en wanneer mijn telefoon nr overgezet werd..kreeg te horen dat er totala niks bekend was..kon gelijk daar alles regelen en maar zelf de hele bups opgezegd bij upc..
Heeft nog wel geduurd voordat de hardware zelf was opgeleverd van reggefiber..ze komen 3x? 1x voor de kabel naar je voordeur, dan komt er een de kabel naar binnen trekken en een montage paneeltje ophangen en monteur 3 komt het daadwerkelijk modem activeren en testen stumpers..Dat te bedenken dat eigenlijk april vorig jaar de bups opgeleverd had moeten worden maar goed.
En dat verhaal rondom vodafonethuis TV app wat een flop is dat zeg..op mijn Samsung S3 werkt dat als een tiet maar op mn tablet (galaxy tab2) was het ding niet te vinden in de appstore..zoeken op internet blijkt dat er nog geen ondersteuning hiervoor is naja het is niet het eind van de wereld zullen we maar zeggen..
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Bellen met de klantenservice op zondag? Grapje zeker!
Heb je hulp nodig?
Bel 0900-7171000
€ 0,10 p.min
Wil je klant worden?
Bel 0900-9290
€ 0,10 p.min
Maandag t/m vrijdag
9:00 tot 21:00 uur
Zaterdag
10:00 tot 17:00 uur
Heb je hulp nodig?
Bel 0900-7171000
€ 0,10 p.min
Wil je klant worden?
Bel 0900-9290
€ 0,10 p.min
Maandag t/m vrijdag
9:00 tot 21:00 uur
Zaterdag
10:00 tot 17:00 uur
door dat laatste laten wij Tweakers ons toch niet tegenhouden of wel soms?Meneer aard schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:31:
[...]
En dat verhaal rondom vodafonethuis TV app wat een flop is dat zeg..op mijn Samsung S3 werkt dat als een tiet maar op mn tablet (galaxy tab2) was het ding niet te vinden in de appstore..zoeken op internet blijkt dat er nog geen ondersteuning hiervoor is naja het is niet het eind van de wereld zullen we maar zeggen..
Gewoon de APK van VodafoneThuis TV app op je S3 backuppen zodat je hem kunt sideloaden (handmatig installeren) op je Galaxy Tab2
Sowieso raar dat jij hem niet ziet in de store want op mijn Galaxy Tab2 (7.0 draaiend op Android 4.0.4) zie ik hem gewoon

Voor het geval het je niet zelf lukt: nl.vodafone.thuistv.apk (linkje naar APK in mijn dropbox)
[ Voor 7% gewijzigd door Yucko op 01-09-2013 12:05 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
HBO werkt, ook On Demand.
Animo een software update gegeven, daarna zijn de HBO kanalen actief op 341, 342, 343 en via Kiezen Kijken, HBO On Demand.
De abonnementsinformatie staat nog op "niet geabonneerd" vwb HBO.
Animo een software update gegeven, daarna zijn de HBO kanalen actief op 341, 342, 343 en via Kiezen Kijken, HBO On Demand.
De abonnementsinformatie staat nog op "niet geabonneerd" vwb HBO.
[ Voor 18% gewijzigd door HoppyF op 01-09-2013 14:21 ]
Ik heb de losse apk ook ergens van internet opgeduikeld en op mijn Asus ME301T tablet geinstalleerd met Android 4.2 er op. Werkt als een trein, snap niet dat Vodafone de verplichting van Adroid ICS niet loslaat in de Playstore.Yucko schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:51:
[...]
door dat laatste laten wij Tweakers ons toch niet tegenhouden of wel soms?Dat is gewoon een attribute die gezet is waardoor hij niet naar boven komt in de Play Store op je Tab2 (zoals in het begin met de TomTom app ook het geval was op bv. mijn HTC Flyer)
Gewoon de APK van VodafoneThuis TV app op je S3 backuppen zodat je hem kunt sideloaden (handmatig installeren) op je Galaxy Tab2
Sowieso raar dat jij hem niet ziet in de store want op mijn Galaxy Tab2 (7.0 draaiend op Android 4.0.4) zie ik hem gewoon
[afbeelding]
Voor het geval het je niet zelf lukt: nl.vodafone.thuistv.apk (linkje naar APK in mijn dropbox)
Welke versie die draait moet ik even om liegen hoor want dacht dat die ergens op 4.1 zoveel draaide. Had er nog geen tijd voor gehad om die buiten de appstore te installen. En hoe vaak gebruik je het nou? We zijn hier met z`n tweeën, en 2 tv`s in huis beneden interactief en boven gewoon dtv via de kabel..misschien handig als je met meerdere mensen in huis woont maar ja tegenwoordig heeft iedereen wel een tv/ compu op zijn of haar kamer..Yucko schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:51:
[...]
door dat laatste laten wij Tweakers ons toch niet tegenhouden of wel soms?Dat is gewoon een attribute die gezet is waardoor hij niet naar boven komt in de Play Store op je Tab2 (zoals in het begin met de TomTom app ook het geval was op bv. mijn HTC Flyer)
[afbeelding]
@ openingstijden klantsenservice..Vind het vreemd dat ze op zondag niet open zijn..en bij upc was het nr gratis..dat scheelde weer want zovaak je die aan de telefoon had ga ik iederre keer geen 0900 nr voor bellen.
@henk26..Wat ik ook vreemd vind is dat een galaxy tab juist gecertificeerd is door die lui..zou je toch verwachten dat men gewoon een app ontwikkeld die het gewoon doet (in zekere zin doet ie het wel alleen niet officieel).
[ Voor 6% gewijzigd door Meneer aard op 01-09-2013 19:36 ]
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
HBO kanalen doen het. Wil ik 'On Demand' kijken via de box, werkt het niet... Pincode geblokkeerd (waarom moet je uberhaupt een pincode invoeren? On Demand is toch gratis voor HBO?). Vind je het gek als de code in de installatiegids niet werkt.... Moet je zeker bellen om te resetten? Zondag niet open en 0900 nummer. Gaat lekker
On Demand werkt bij mij wel zonder pincode.Deezers schreef op zondag 01 september 2013 @ 20:00:
HBO kanalen doen het. Wil ik 'On Demand' kijken via de box, werkt het niet... Pincode geblokkeerd (waarom moet je uberhaupt een pincode invoeren? On Demand is toch gratis voor HBO?). Vind je het gek als de code in de installatiegids niet werkt.... Moet je zeker bellen om te resetten? Zondag niet open en 0900 nummer. Gaat lekker
Wel heb ik de STB een software update gegeven.
Het is inderdaad vreemd dat er geen klantenservice te bereiken is op zondag.
TV/internet/telefoon gebruik je immers ook op zondag en ook dan kunnen er storingen zijn.
HBO on demand werkt hier ook.
En volgens mij kan je van de HBO kanalen ook opnemen. Er staat in ieder geval geen slotje bij.
Vanavond maar even de HDD van de Amino legen en de boel voorprogrammeren.
En volgens mij kan je van de HBO kanalen ook opnemen. Er staat in ieder geval geen slotje bij.
Vanavond maar even de HDD van de Amino legen en de boel voorprogrammeren.
LOL, mijn klacht bij "klachtenkompas.nl" heeft weer een vervolg gekregen.
Ik werd eerst gebeld door een dame van KPN, die wel aangaf mijn klacht zo goed mogelijk te willen begrijpen maar niet veel kennis had van het 'glasvezellandschap'. Ze had iig mijn klacht door gezet naar Telfort (want Lijbrandt = straks Telfort
).
In ieder geval werd ik vrij kort daarna terug gebeld door een heel vriendelijk klinkende dame van Telfort Glasvezel. Het hele verhaal nog een keer verteld en zij bleek aardig goed te weten hoe de vork in de steel zit.
En ook vanuit haar was het verhaal:
ITNS is degene die het proces voor dit soort migraties nog steeds niet onder controle heeft. En ja, ze zijn zich er van bewust dat dit ze enorm veel klanten kost. En nee, ze kon niet exact vertellen wanneer dit (eindelijk) wel zou gaan kunnen. "Hopelijk een keer begin 2014" werd er met ongeveer gelijke bewoording gezegd.
Maar goed, eigenlijk geen nieuwe informatie dus. En iets wat Denan en de Operatortjes hier ook al hebben gezegd. Maar in ieder geval nu ook eens via 'officiele weg' nog duidelijk bevestigd.
Dus eindconclusie: Wil je van je ITNS provider af, dan kan je het beste maar gewoon terug naar ADSL of Kabel. Prima verdienmodel voor KPN, ITNS en Reggefiber toch
. Hopelijk breng ik UPC of Ziggo niet op ideeën voor hun volgende reclamecampagne......
Ik werd eerst gebeld door een dame van KPN, die wel aangaf mijn klacht zo goed mogelijk te willen begrijpen maar niet veel kennis had van het 'glasvezellandschap'. Ze had iig mijn klacht door gezet naar Telfort (want Lijbrandt = straks Telfort
In ieder geval werd ik vrij kort daarna terug gebeld door een heel vriendelijk klinkende dame van Telfort Glasvezel. Het hele verhaal nog een keer verteld en zij bleek aardig goed te weten hoe de vork in de steel zit.
En ook vanuit haar was het verhaal:
ITNS is degene die het proces voor dit soort migraties nog steeds niet onder controle heeft. En ja, ze zijn zich er van bewust dat dit ze enorm veel klanten kost. En nee, ze kon niet exact vertellen wanneer dit (eindelijk) wel zou gaan kunnen. "Hopelijk een keer begin 2014" werd er met ongeveer gelijke bewoording gezegd.
Maar goed, eigenlijk geen nieuwe informatie dus. En iets wat Denan en de Operatortjes hier ook al hebben gezegd. Maar in ieder geval nu ook eens via 'officiele weg' nog duidelijk bevestigd.
Dus eindconclusie: Wil je van je ITNS provider af, dan kan je het beste maar gewoon terug naar ADSL of Kabel. Prima verdienmodel voor KPN, ITNS en Reggefiber toch
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 02-09-2013 15:57 ]
Nog even een vraagje over die HBO actie, HBO GO zit er niet bij in he? Kan dit namelijk nergens terug vinden...
I am the great Cornholio!
Kennen wij niet toevallig iemand die daar werkt...eymey schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:54:
[...] ITNS...
Moeten meer mensen betaalpincode invoeren bij HBO On Demand? Beetje raar... de zenders werken wel gewoon goed. Pincode is geblokkeerd en geen zin om te bellen, maar moet wel vrees ik...
Nope, mischien 9999 proberen zoals in de brief staat. Zie wel steeds een (rood) balkje met "betalen" in beeld maar dan gaat ie gewoon door.Deezers schreef op maandag 02 september 2013 @ 23:20:
Moeten meer mensen betaalpincode invoeren bij HBO On Demand? Beetje raar... de zenders werken wel gewoon goed. Pincode is geblokkeerd en geen zin om te bellen, maar moet wel vrees ik...
Ook niet, zoals in de brief staat (1 v.d. 2 brieven i.i.g.)MetaFrame schreef op maandag 02 september 2013 @ 16:28:
Nog even een vraagje over die HBO actie, HBO GO zit er niet bij in he? Kan dit namelijk nergens terug vinden...
Zondag bij iemand door het moviemax menu proberen te komen, werkte echt sloom. Had het al eens eerder bekeken thuis maar dat ging lang niet zo sloom als deze keer
Vodafone moet nog wel wat veranderen om klanten te behouden. Mijn contract loopt binnenkort af, maar het is niet mogelijk gebruik te maken van de acties op de site. Optie die ik voorgelegd kreeg was opzeggen (nummerbehoud is dan dus een uitdaging), spullen terugsturen en opnieuw aanmelden, waarna ik dus weer nieuwe spullen opgestuurd krijg
Iets anders konden ze mij als klant niet aanbieden.
Overstappen naar andere glasvezel-providers is nog een ramp (lange tijd zonder internet), dus dat wordt gewoon weer aanmelden bij UPC.
Overstappen naar andere glasvezel-providers is nog een ramp (lange tijd zonder internet), dus dat wordt gewoon weer aanmelden bij UPC.
Nou inmiddels zit ik al 3 maanden met een haperende IPTV verbinding 
Na nogmaals contact met ze te hebben gezocht (ze zouden zelfs eens bellen
) deze keer te horen dat het ging om een "landelijke storing".
Als ik landelijk mag opvatten als "iedereen heeft er last van" dan is het wel erg rustig in dit topic. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen naar dat schokkende beeld zit te kijken wat ik hier heb
Ik geef ze nog 1 maand (dan ben ik al 4 maanden geduld geweest) om de storing op te lossen. Daarna ga ik maar proberen er eerder vanaf te komen om naar een aanbieder over te stappen waar het spul wel werkt (En moeite doen om een storing op te lossen)
Na nogmaals contact met ze te hebben gezocht (ze zouden zelfs eens bellen
Als ik landelijk mag opvatten als "iedereen heeft er last van" dan is het wel erg rustig in dit topic. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen naar dat schokkende beeld zit te kijken wat ik hier heb
Ik geef ze nog 1 maand (dan ben ik al 4 maanden geduld geweest) om de storing op te lossen. Daarna ga ik maar proberen er eerder vanaf te komen om naar een aanbieder over te stappen waar het spul wel werkt (En moeite doen om een storing op te lossen)
CISSP! Drop your encryption keys!
Stel ze dan nu formeel in gebreke met een aangetekende brief waarin je ze een redelijke termijn geeft om het op te lossen. Een maand lijkt mij wel redelijk. Dan maak je de beste kans om straks een lopend abonnement op te zeggen.
Overigens speelde die landelijke storing al een paar maanden geleden en hoor ik er nu niemand meer over. Inclusief mezelf.
Overigens speelde die landelijke storing al een paar maanden geleden en hoor ik er nu niemand meer over. Inclusief mezelf.
Wat?geenstijl schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 17:18:
Vodafone moet nog wel wat veranderen om klanten te behouden. Mijn contract loopt binnenkort af, maar het is niet mogelijk gebruik te maken van de acties op de site. Optie die ik voorgelegd kreeg was opzeggen (nummerbehoud is dan dus een uitdaging), spullen terugsturen en opnieuw aanmelden, waarna ik dus weer nieuwe spullen opgestuurd krijg![]()
Kreeg je geen goed verlengingsaanbod?
Opzeggen en opnieuw aanmelden slaat natuurlijk nergens op.
Alleen met nummerbehoud gaat het dan al mis.
Heb je het "aanbod" wat Vodafone gedaan heeft zwart op wit?
Het overstappen loopt ook al voor geen meter.
Lijkt er dus op dat Vodafone je dan min of meer in gijzeling neemt en dat kan absoluut niet.
Ik ga ook eens informeren wat mijn verlengingsaanbod is?
Nog een maand te gaan ongeveer.
Verwijderd
Voor zover ik weet biedt geen enkele provider op glas een 'verlengingsaanbod', dus bereid je maar voor...
Voor het behoud van je nr zou je natuurlijk je nummer preventief kunnen porteren van voda naar een VOIP provider en daarna weer terug (of daarna naar upc ofzo).
Voor het behoud van je nr zou je natuurlijk je nummer preventief kunnen porteren van voda naar een VOIP provider en daarna weer terug (of daarna naar upc ofzo).
Wil dat zeggen dat dat bij ADSL en/of kabel wel het geval is/was dan? Zoals eerder gezegd door mij en anderen: (wij hadden) nog nooit gehoord van een verlenginsaanbod bij een isp
Idd. Alleen bij mobiele providers is dit gebruikelijk.
Of bij kabelproviders die zenuwachtig worden als er een vraagbundeling voor FttH of uberhaupt concurrentie van FttH is
Mijn ouders in Apeldoorn hebben laatst maar eens UPC gebeld omdat ze een abonnement hadden (met dito lage snelheden e.d.) wat al uit 2005 stamde
. Ook toen m'n vader aangaf misschien wel te vertrekken werd er geen enkele andere aanbieding gedaan dan gewoon wat een nieuwe klant ook zou krijgen.
Of bij kabelproviders die zenuwachtig worden als er een vraagbundeling voor FttH of uberhaupt concurrentie van FttH is
Mijn ouders in Apeldoorn hebben laatst maar eens UPC gebeld omdat ze een abonnement hadden (met dito lage snelheden e.d.) wat al uit 2005 stamde
Dit topic is gesloten.
![]()