Mijn ouders hebben een nieuw huis gekocht (sleuteloverdracht op 29 augustus) en willen een Vodafone glasvezel abo.
- Oude bewoners hebben hun KPN glasvezel abonnement per 5 augustus laten "verhuizen" naar hun nieuwe adres.
- Ik heb op 6 augustus online een aanvraag ingediend bij Vodafone om de diensten per 29 augustus in te laten gaan.
Ik wist al dat dit allemaal problematisch ging worden dus we hebben gelijk een belronde gedaan.
Status:
- Reggefiber zegt Vodafone moet een aanvraag op de lijn doen.
- Vodafone zegt we kunnen geen aanvraag op de lijn doen want KPN zit er nog op
- KPN zei eerst dat de afsluiting zo'n 5 dagen kan duren en vandaag zeggen zij dat overstappen niet kan omdat "het op hetzelfde netwerk zit".
Als ik nu ga wachten en verder niets doe gaat het dan goed komen binnen enkele weken of gaat iedereen op zijn handen zitten?
De enige situatie die nu volgens mij nog ingewikkeld is, is een ITNS -> ITNS migratie (WMP+, dus bv. Telfort naar Vodafone of vice versa).
KPN Retail naar WMP of WMP naar WMP of WMP naar WMP+, of KPN Retail naar WMP+ zou nu volgens mij gewoon al lang goed moeten kunnen.
Waar wel een probleem kan zitten is, dat een migratie normaal in gang wordt gezet door éérst de nieuwe provider een aanvraag op de lijn te laten doen (een migratieverzoek) en dat dáárna pas de oude provider er vanaf gaat.
Een soortgelijke situatie had een collega van me ook. vorige bewoner had KPN Glasvezel gehad. En hij kon onmogelijk Lijbrandt erop krijgen. Uiteindelijk heeft hij na maanden heen en weer bellen met medewerkers van ITNS en Reggefiber van ellende maar een ADSL provider genomen. Later is hij nog wel door Reggefiber gebeld dat de lijn weer helemaal 'schoon' was maar hij heeft er geen zin meer in.....
Jammer Reggefiber, KPN en consorten! Wéér een actieve aansluiting minder. Sukkels.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat het allemaal zo moeizaam moet gaan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verhuizing is geen migratie. En in dit geval moet KPN Glasvezel gewoon een lijnophef inschieten op basis van de verhuizing van de oduer bewoners per 5 augustus. Zodra die door de aannemer klaargemeld is is de lijn "schoon" en kan Vodafone inschieten.eymey schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 13:31:
Volgens mij geven zowel KPN als Vodafone gewoon misinformatie.
De enige situatie die nu volgens mij nog ingewikkeld is, is een ITNS -> ITNS migratie (WMP+, dus bv. Telfort naar Vodafone of vice versa).
KPN Retail naar WMP of WMP naar WMP of WMP naar WMP+, of KPN Retail naar WMP+ zou nu volgens mij gewoon al lang goed moeten kunnen.
Waar wel een probleem kan zitten is, dat een migratie normaal in gang wordt gezet door éérst de nieuwe provider een aanvraag op de lijn te laten doen (een migratieverzoek) en dat dáárna pas de oude provider er vanaf gaat.
Een soortgelijke situatie had een collega van me ook. vorige bewoner had KPN Glasvezel gehad. En hij kon onmogelijk Lijbrandt erop krijgen. Uiteindelijk heeft hij na maanden heen en weer bellen met medewerkers van ITNS en Reggefiber van ellende maar een ADSL provider genomen. Later is hij nog wel door Reggefiber gebeld dat de lijn weer helemaal 'schoon' was maar hij heeft er geen zin meer in.....
Jammer Reggefiber, KPN en consorten! Wéér een actieve aansluiting minder. Sukkels.
En inderdaad: Dit betreft NIET hetzelfde netwerk. KPN is WBA en Vodafone is WMP+. Dus geen probleem daarmee.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Meerdere aanbieders een van de aanbieders losgekoppeld netwerk is prima maar de afspraken onderling moeten gewoon goed geregeld worden.
Zo heeft de ACM het ook voor ogen.
@Polster: Stuur mij even een PM met de postcode en huisnr van het bewuste adres..Polster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:36:
Is er een manier om glasvezel naar glasvezelmigratie te versnellen bij Vodafone?
Mijn ouders hebben een nieuw huis gekocht (sleuteloverdracht op 29 augustus) en willen een Vodafone glasvezel abo.
- Oude bewoners hebben hun KPN glasvezel abonnement per 5 augustus laten "verhuizen" naar hun nieuwe adres.
- Ik heb op 6 augustus online een aanvraag ingediend bij Vodafone om de diensten per 29 augustus in te laten gaan.
Ik wist al dat dit allemaal problematisch ging worden dus we hebben gelijk een belronde gedaan.
Status:
- Reggefiber zegt Vodafone moet een aanvraag op de lijn doen.
- Vodafone zegt we kunnen geen aanvraag op de lijn doen want KPN zit er nog op
- KPN zei eerst dat de afsluiting zo'n 5 dagen kan duren en vandaag zeggen zij dat overstappen niet kan omdat "het op hetzelfde netwerk zit".![]()
Als ik nu ga wachten en verder niets doe gaat het dan goed komen binnen enkele weken of gaat iedereen op zijn handen zitten?
DoneBarre73 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:03:
[...]
@Polster: Stuur mij even een PM met de postcode en huisnr van het bewuste adres..
Eens. Zelf wilde ik ook overstappen van Lijbrandt naar Vodafone en er werd aangegeven dat een overstap 4-6 weken kon duren. Niemand gaat natuurlijk 4-6 weken zonder internet, telefoon en TV zitten waardoor overstap dus praktisch onmogelijk is. Klacht ingediend bij ACM. Maar dit even terzijde.HoppyF schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:03:
Wie er aan het prutsen is maakt niet uit als de klant er maar niet de dupe van is.
Meerdere aanbieders een van de aanbieders losgekoppeld netwerk is prima maar de afspraken onderling moeten gewoon goed geregeld worden.
Zo heeft de ACM het ook voor ogen.
[ Voor 61% gewijzigd door Polster op 13-08-2013 14:22 ]
@Barre73: Ik snap dat een verhuizing wat anders is dan een migratie. Echter, dit is al de zóveelste case die ik lees, waarin een oude provider (toevallig genoeg te vaak KPN) van een vorige bewoner weigert van de lijn op te krassen zodat de provider van de nieuwe bewoner erop kan.
Mijn collega is er een HALF JAAR !!!!!! mee bezig geweest!!!! Na escalaties via sociale media is er zowel iemand van Lijbrandt als van Reggefiber hard mee bezig geweest! Niemand heeft het kunnen oplossen!
Dus het is precies zoals HoppyF zegt: Wie er ook aan het prutsen is, de consument mag hier niet de dupe van worden! Maar helaas is dat al sinds het begin van glasvezel zo.
Dat een migratie in veel gevallen nu wel snel kan is trouwens ook wel leuk en aardig. Maar zelfs daar: Als er ook maar 1 persoon per ongeluk een procedurefoutje maakt en er een 'exception' plaatsvindt ligt de hele procedure meteen in duigen. Om van WMP+ <-> WMP+ nog maar te zijgen.
Zou zelf overigens ook nog steeds van Lijbrandt/Telfort naar Vodafone willen. Maar helaas.... na KPN laat zelfs de ACM consumenten in de kou staan.
iets offtopic, maar de SD zenders (in MPEG2 720x576) lijken inderdaad wat lager dan voorheen als ik nu DTVmonitor.com zie echter is de bitrate toch afhankelijk van het moment dat DTVmonitor dit vastlegd? Deze kan toch enigsinds veranderen correct? Zie nu bijvoorbeeld BBC1 dat kan nooit kloppen. Maar ik was wel altijd in de veronderstelling dat SD zenders zoals Ned1,2,3 altijd 8Mbps waren en niet 6,6/6,3Mbps.eymey schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:39:
Toen ik laatst op DTVmonitor.nl keek om elders een vraag van iemand te beantwoorden viel het me inderdaad op hoe laag de SD bitrates bij UPC zijn! En dan zit men op KPN te zeiken.
Ned1 | 6661 kbit/s / Ned2 | 6697 kbit/s / Ned3 | 6382 kbit/s / RTL4 | 7842 kbit/s
RTL5 | 8162 kbit/s / SBS6 | 5950 kbit/s / RTL7 | 8187 kbit/s / Net5 | 5465 kbit/s
RTL8 | 7276 kbit/s / Veronica | 7576 kbit/s / ComedyCentral | 5706 kbit/s / één | 7986 kbit/s
Canvas | 7191 kbit/s / BBC1 | 1720 kbit/s / BBC 2 | 4856 kbit/s / MTV | 4840 kbit/s
Discovery | 6624 kbit/s / NatGeo | 7310 kbit/s / TLC | 4642 kbit/s | Eurosport 3139 kbit/s
Al moet ik zeggen dat als gebruiker van UPC digitale tv voor zowel SD/HD (met Pace HD mediabox/decoder) en DVB-C ik de beeldkwaliteit nog steeds zeer goed vind.
[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 13-08-2013 16:37 ]
Bij UPC zie ik eigenlijk net zo veel artefacts en 'compressie onscherpte' als bij de KPN streams.
SD op dvb-c van Glashart Media / ITNS is overigens wel een stukje scherper dan KPN IPTV.
De bitrate is natuurlijk inderdaad VBR, dus variabel. Maar ik zie het bij dvb-c op glasvezel eigenlijk nooit onder de 7-8 komen.
Ik zat me laatst overigens af te vragen of er geen software bestaat waarmee je zelf ook gegevens kan aanleveren aan dtvmonitor. Lijkt me best leuk om ze gegevens over ITNS dvb-c aan te leveren
[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 13-08-2013 16:44 ]
Idem hier. Klacht mbt misbruik van monopolypositie bij ACM gedeponeerd. Kreeg 2x een followup emailtje. De eerste was een standaard bedankje. De tweede een samenvatting van mijn klacht met de mededeling dat de info naar de dienstdoende persoon zou worden doorgestuurd. Er moet dus iemand mee bezig zijn geweest.Polster schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:19:
[...]
Zelf wilde ik ook overstappen van Lijbrandt naar Vodafone en er werd aangegeven dat een overstap 4-6 weken kon duren. Niemand gaat natuurlijk 4-6 weken zonder internet, telefoon en TV zitten waardoor overstap dus praktisch onmogelijk is. Klacht ingediend bij ACM. Maar dit even terzijde.
Ik wacht het maar af. Er zullen op dit moment niet veel mensen zijn met soortgelijke klachten zijn want het speelt eigenlijk alleen maar in de nieuwe WMP+ gebieden. Dat zijn hoofdzakelijk klanten die nog maar kortgeleden (een jaar ofzo) glas hebben gekregen en die stappen natuurlijk nu nog niet massaal over.
Maar wel lekker allemaal blijven aandringen bij de ACM.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
DVB-C van GHM is idd mooi constant en prima van kwaliteit. Als alle SD zenders bij KPN zo goed zouden zijn, was ik dik tevreden. Even nog buiten het gebrek aan een ruim aanbod van goede HD zenders natuurlijkeymey schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:42:
SD op dvb-c van Glashart Media / ITNS is overigens wel een stukje scherper dan KPN IPTV.
De bitrate is natuurlijk inderdaad VBR, dus variabel. Maar ik zie het bij dvb-c op glasvezel eigenlijk nooit onder de 7-8 komen.
Dat zal je overigens nog verbazen hoor. WMP+ is niet zo 'nieuw' meer. Almere, gem. Lansingerland en Leeuwarden zijn bijvoorbeeld enkele van de eerste grotere steden waar de verglazing medio 2008-2009 is voltooid. En grotendeels met KPN als operator (op een paar wijken in Almere Buiten na).ambilight schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:24:
[...]
Idem hier. Klacht mbt misbruik van monopolypositie bij ACM gedeponeerd. Kreeg 2x een followup emailtje. De eerste was een standaard bedankje. De tweede een samenvatting van mijn klacht met de mededeling dat de info naar de dienstdoende persoon zou worden doorgestuurd. Er moet dus iemand mee bezig zijn geweest.
Ik wacht het maar af. Er zullen op dit moment niet veel mensen zijn met soortgelijke klachten zijn want het speelt eigenlijk alleen maar in de nieuwe WMP+ gebieden. Dat zijn hoofdzakelijk klanten die nog maar kortgeleden (een jaar ofzo) glas hebben gekregen en die stappen natuurlijk nu nog niet massaal over.
Maar wel lekker allemaal blijven aandringen bij de ACM.
WMP+ (wat men vroeger WBA+ noemde) is sinds eind 2010 in het leven geroepen door KPN om partijen met Glashart Media als aanbod (nu ITNS) diensten te kunnen laten leveren. Hierna kwamen plaatsen in de Veluwe en de achterhoek. Allemaal WMP+.
Zelf ben ik inmiddels al sinds begin 2011 WMP+ klant (bij Lijbrandt).
Inmiddels is de groep die mogelijk van provider wil wisselen en hier tegenaan moet lopen dus substantieel. Helaas zal het grootste deel, na weken niets te horen, maar terug gaan naar de kabel of adsl en slechts een klein deel vindt het belangrijk om dit bij de ACM aan te kaarten.
[ Voor 74% gewijzigd door eymey op 13-08-2013 23:10 ]
Ja daar heb je gelijk in. Er zouden dus statistisch gezien veel meer klantjes met overstapkoorts moeten zijn. Maar hoe mobiliseer je deze om bij de ACM te gaan klagen? Ik denk dat 90% nog nooit van de ACM heeft gehoord en de overige 9.999 % doet gewoon geen moeite. Blijven wij hier met een klein cluppie over om het vuile werk op te knappeneymey schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 21:44:
[..]
Inmiddels is de groep die mogelijk van provider wil wisselen en hier tegenaan moet lopen dus substantieel. Helaas zal het grootste deel, na weken niets te horen, maar terug gaan naar de kabel of adsl en slechts een klein deel vindt het belangrijk om dit bij de ACM aan te kaarten.
Ik zit met een probleempje.
Enig tijd geleden rondgekeken voor glasvezel.
Uiteindelijk Vodafone gekozen omdat deze een redelijke aanbieding hadden en als een van de weinigen een vast ip adres.
Gebeld naar vodafone om een contract af te sluiten.
Hier is mij het volgende toegezegd.
- Vast IP adres
- Zelf een telefoonnummer kiezen uit een lijst
- Kunnen internetten ed zodra de verbinding actief is
Tot op heden nog niets gehoord.
Heb goed contact met de gene die het glasvezel aanlegt en activeert en weet dat hij 19-08 mijn verbinding actief maakt.
Dus toch maar contact op genomen met vodafone (via de e-mail. Absurd dat je 10cent/min moet betalen om ze te kunnen bellen) om het een en ander te controleren.
Nu geven ze aan de spullen pas te kunnen versturen om het moment dat de verbinding actief is.
binnen 5 werkdagen na activatie verbinding zou het binnen moeten zijn.
1) Dat is dus niet kunnen internetten zodra de verbinding actief is
= vervelend, maar is niet een ramp. Alleen niet wat afgesproken is.... jammer.
Telefoonnummer krijg ik gewoon toegewezen, dus niets kiezen
2) Dus niet zelf een nummer kunnen kiezen uit de lijst.
= vervelend, geen ramp. Maar wel onderdeel 2 wat niet afgesproken was.
De vraag of er al bekend is welk vaste IP adres ik krijg werd beantwoord met....
U krijgt geen vast ip, maar een dynamisch ip.
3) Derde punt al wat niet afgesproken is.
= zwaar kl#te. Had JUIST voor vodafone gekozen omdat ze een VAST ip adres geven. Dit heb ik oa nodig om te kunnen koppelen aan mn DNS en daar mee dus m'n services bereikbaar te houden (ftp server, webserver, mailserver ed)
Wat kan ik hier aan doen?
probleem 1 en 2 zijn jammer.... Niet volgens afspraak (wat het vervelendste is van alles).
Probleem 3 is voor mij een serieus probleem. (hier in de OP staat ook dat ze een vast ip leveren)
iemand tips?
Kan vodafone echt niet vaste ip adressen geven, of zijn ze te lui/willen ze extra geld daar voor?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Wel tijdens dat gesprek opgenomen door hun.TRaSH schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:54:
zijn je afspraken op papier gezet ?
Dat zijn ze nl verplicht als soort contract/handtekening.
Scientia Potentia Est
Kun je met dynamic DNS niet e.e.a. voor elkaar krijgen? B.v.: Wikipedia: DynDNS
Zoals iemand anders al vroeg, zijn je afspraken schriftelijk bevestigd en heb je die concreet b.v. in een bevestigingsemailtje gekregen?
Wel is het zo dat in praktijk je IP adres maanden hetzelfde kan blijven. Mijn Lijbrandt IP is al meer dan een jaar niet veranderd en heeft zelfs een verhuizing (wel binnen dezelfde city PoP) overleefd. Alleen als je met een nieuw MAC adres komt aanzetten of als ITNS de subnetting wijzigt (wat bij een snel groeiend netwerk zeker kan voor komen), dan wijzigt je IP.
Ik wil juist van dat dyndns spul af omdat ik dan 2 domeinnamen heb en extra kosten heb.ehtweak schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:00:
Wat betreft dat vaste IP adres. Ik zie nergens bij Vodafone staan dat ze een fixed IP address leveren. Naar mijn weten zijn Xs4all en Solcon zo'n beetje de enigen die voor consumentenverbindingen een vast IP adres aanbieden.
Kun je met dynamic DNS niet e.e.a. voor elkaar krijgen? B.v.: Wikipedia: DynDNS
Zoals iemand anders al vroeg, zijn je afspraken schriftelijk bevestigd en heb je die concreet b.v. in een bevestigingsemailtje gekregen?
Ondertussen is er idd niets meer te vinden over vast ip, toen ik bestelde hadden meerdere vergelijkingssites het over vast en een enkeling het over vast/variabel.
Telefonisch, tijdens het afsluiten van het contract, is mij een vast ip toegezegd.
Afspraken zijn op dat moment dus telefonisch bevestigd.
Hieraan zitten de zelfde rechten en plichten als aan een papiertje.
Scientia Potentia Est
Vergelijkingssites zeg je? Maar Vodafone zelf niet imho...HellStorm666 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:12:
[...]
Ondertussen is er idd niets meer te vinden over vast ip, toen ik bestelde hadden meerdere vergelijkingssites het over vast en een enkeling het over vast/variabel.
Maar als dat dan zo belangrijk voor je is, dan heb je dat toch wel laten bevestigen? Of heb je zelf een opname van je bestelgesprek?HellStorm666 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:12:
Telefonisch, tijdens het afsluiten van het contract, is mij een vast ip toegezegd.
Afspraken zijn op dat moment dus telefonisch bevestigd.
Hieraan zitten de zelfde rechten en plichten als aan een papiertje.
Mag aannemen dat je een bestelling controleert of e.e.a. volgens afspraak in werking wordt gezet, toch?
Dit heb ik telefonisch laten bevestigen.ehtweak schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:18:
Maar als dat dan zo belangrijk voor je is, dan heb je dat toch wel laten bevestigen? Of heb je zelf een opname van je bestelgesprek?
Mag aannemen dat je een bestelling controleert of e.e.a. volgens afspraak in werking wordt gezet, toch?
Als een bedrijf waar je wat koopt/afsluit zonder enige twijfel, volmondig Ja zegt op een vraag over een vast ipadres. Dan ga je er toch van uit dat het dus zo is.
Ik ben niet zo slecht gelovig dat ik alles in 3voud als bewijs wil hebben.
Toezegging is toezegging. En Vodafone is volgens mij niet een of ander prutsbedrijf dat toezeggingen doet die ze niet waar kunnen maken om maar klanten te krijgen.
Scientia Potentia Est
Even aannemende dat wanneer er een nieuw glasvezel modem geplaatst je ook een nieuw MAC adres krijgt wil niet zeggen dat je een nieuw ip adres krijgt. Niet bij mij althans, na vervangen van het glasvezel modem heb ik nog steeds het zelfde IPeymey schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 11:11:
Idd. In de marketing / op de website heb ik volgens mij nog nooit Vodafone zien zeggen dat je een vast IP adres krijgt. Dat kan ook helemaal niet (meer) bij ITNS, waar Vodafone ook de internetconnectiviteit van afneemt.
Wel is het zo dat in praktijk je IP adres maanden hetzelfde kan blijven. Mijn Lijbrandt IP is al meer dan een jaar niet veranderd en heeft zelfs een verhuizing (wel binnen dezelfde city PoP) overleefd. Alleen als je met een nieuw MAC adres komt aanzetten of als ITNS de subnetting wijzigt (wat bij een snel groeiend netwerk zeker kan voor komen), dan wijzigt je IP.
I am the great Cornholio!
Met "Alleen als je met een nieuw MAC adres komt aanzetten" bedoel ik eigenlijk "In alle gevallen waarin je bv. een laptop of een andere router aan de NT hangt en vergeet om het MAC adres van het vorige aangesloten apparaat te klonen".
Maar ik kan het ook heel simpel zeggen (alleen dekt dat niet alle use cases): "Alleen als je een andere router aan je NT hangt ben je het IP adres kwijt".
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 14-08-2013 14:10 ]
Vraag 2 en 3: Je lijkt de dupe te zijn geworden van een onwetende of te sluwe verkoper. Vast IP heeft Vodafone nog nooit gedaan en kan ook niet aangezien Vodafone alles whitelabel inkoopt bij ITNS. En die leveren geen vast IP. Kiezen van telefoonnummer heb ik nog nooit ergens gezien in glasvezelland maar het zou kunnen zijn verteld natuurlijk. Blijkbaar ook fout dan.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 17:41 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Voor IPTV altjd UTP kabel. Ook al is het lastig...
Tuurlijk het is puur een mening. Ik heb alleen als vergelijkingsmateriaal een vriend van mij die Tele2 IPTV heeft. Naar mijn weten vergelijkbaar met IPTV van KPN qua bitrate echter weet ik niet of die ook met MPEG4 werken? Daar zag een voetbal wedstrijd er niet bepaald fraai uit (zoek de bal) terwijl hij een vrijwel identieke Samsung 40inch tv heeft.eymey schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:42:
Tsja, wat is 'zeer goed'..... Het viel mij bij mijn ouders al eerder op dat ik veel SD zenders bij UPC eigenlijk helemaal niet zo goed vind . Eigenlijk niet veel beter dan de KPN SD streams die weliswaar nog een veel lagere bitrate hebben, maar dan wel weer in mpeg4.
Bij UPC zie ik eigenlijk net zo veel artefacts en 'compressie onscherpte' als bij de KPN streams.
Verwijderd
Naast het adres staat HD TV, Internet, Bellen, Glasvezel allemaal beschikbaar (Gefeliciteerd!)
Maar daaronder kun je alleen kiezen uit een Internet & Bellen 8 of 20 pakket ADSL dus.
https://www.vodafone.nl/shop/vodafone-thuis/glasvezel/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 22:44 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Tele 2 heeft ook de MP4 streams van KPN BCS. Alleen maakt het erg veel uit of je SD of HD kijkt. Als hij alleen een SD pakket heeft wil je daar geen voetbal op kijken.. maar dat wil ik bij UPC ook nietfunrider schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:12:
[...]
Tuurlijk het is puur een mening. Ik heb alleen als vergelijkingsmateriaal een vriend van mij die Tele2 IPTV heeft. Naar mijn weten vergelijkbaar met IPTV van KPN qua bitrate echter weet ik niet of die ook met MPEG4 werken? Daar zag een voetbal wedstrijd er niet bepaald fraai uit (zoek de bal) terwijl hij een vrijwel identieke Samsung 40inch tv heeft.
het is idd heel erg afhankelijk van het huis maar ik heb onlangs een setje van zyxel aangeschaft (pla4201) en dat werkt echt perfect. Heb nog geen enkele hapering oid gehad door het gebruik van powerline. Ik zit dan ook wel in een nieuwbouw huis en heb alle dimmers in dit huis de deur gewezenVerwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:40:
Heeft iemand ervaring met met draadloos TV kijken via Powerline adapters. Bij KPN/Tele2 kun je ze rechtstreeks bestellen (http://www.internetbestel...atie/draadloos-tv-kijken/), Vodafone biedt dit niet aan maar zou voor Vodafone niet een willekeurige Powerline adapter ook gewoon moeten werken?
CISSP! Drop your encryption keys!
Spannend!
Als je pech hebt legt de monteur de UTP kabel gewoon langs de plint.Hoppa! schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:16:
Modem hangt er in! Installatiepakket in huis! Volgende week komt de installateur om de boel in te hangen. Kreeg een uitgebreide installatie cadeau, dus ga ik zelf niet lopen klungelen. Ik hoop dat het de installateur lukt om een UTP naar boven te trekken door de smalle ruimte die er is.
Spannend!
De weg van de minste weerstand ....
Dat versta ik niet onder 'uitgebreide installatie' maar goed. Ik zie het wel. Lijkt me niet dat de kabel langs de plint van de trap, over de overloop en dan naar de slaapkamer wordt gelegd. In dat geval mag Vodafone de tweede interactieve box houden. En voor wat betreft de woonkamer, daar kan de kabel niet langs de plint. Tenzij ze een gat in de deur boren of de tegelvloer uitbikken.HoppyF schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:52:
[...]
Als je pech hebt legt de monteur de UTP kabel gewoon langs de plint.
De weg van de minste weerstand ....
Mijn eerste telefonische kennismaking gisteren was al tamelijk belabberd. Ik hoop niet dat da het niveau van de communicatie en service blijft zijn, want dan had ik beter bij UPC kunnen blijven.
Communicatie is bij het telecombedrijf dat Vodafone heet niet hun sterkste puntHoppa! schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:16:
[...]
Mijn eerste telefonische kennismaking gisteren was al tamelijk belabberd. Ik hoop niet dat da het niveau van de communicatie en service blijft zijn, want dan had ik beter bij UPC kunnen blijven.
Qua "vast" geven ze gewoon alles uit handen aan de wholesale leverancier (in het geval van glas dus aan ITNS).
9/10 keer is het langs de plint evt gaatje door de muur of kozijn
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Verwijderd
Nou zit ik speedtesten uit te voeren en kom ik op 95/85~88. Hoort dit zo, zo'n groot verlies op de upload?
Ik zit absoluut niet ver van de centrale af. Hoogstens 400 meter.
Het modem dat Reggefiber heeft geinstalleerd beschikt overigens maar over 100 Mbit poorten (kost het dan tegenwoordig zoveel om een 1Gbit poort erop te drukken?)
Ik had ook nog een vraag met betrekking tot de beschikbaarheid van de snelheid. Stel dat een groot aantal mensen in mijn buurt een glasvezelverbinding heeft en deze ook gebruikt. Dan gaat dit allemaal naar de centrale in de buurt, maar deze heeft toch een maximale bandwidth die deze aan kan? Hoeveel Gbit kan zo'n centrale nou in de praktijk aan? Dus zal ik het merken wanneer er 100 mensen hun lijn zitten leeg te trekken?
[ Voor 36% gewijzigd door jopitan op 16-08-2013 16:22 ]
CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB
Tsja, in glasvezel/kabel termen vind ik "uitgebreid" nog niet zo heel moeilijk te bedenken.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:04:
Ondanks "uitgebreide" installatie door monteur boren deze alleen gaten tegen bijbetaling. Ik heb nooit begrepen wat "uitgebreid" inhield. By the way, de monteur die langskwam had niet voldoende materiaal bij zich om de klus in één keer te klaren, paar dagen later komt andere monteur en heeft zelfde probleem, ontbreken van materiaal en wat ze gebruikten was slechte hobbyistisch materiaal. Ik heb ze ook de deur uit gegooid en zelf alles verder aangelegd.
Basisinstallatie is zorgen dat de NT wordt bevestigd, werkt en dat de verbinding geactiveerd wordt. 'Uitgebreid' is ook zorgen dat de router wordt ingesteld en dat er TV gekeken kan worden. Voor TV kijken hoeft de UTP niet door gaten, goten of de kruipruimte heen te zitten
Afstand tot de centrale maakt bij glas echt 0,0 uit. Het is geen ADSL.jopitan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:19:
Zo.. dan toch eindelijk glasvezel in huis. Toch maar gekozen voor een 100/100 abonnement aangezien Reggefiber sinds een aantal weken glasvezel in ons huis heeft geinstalleerd.
Nou zit ik speedtesten uit te voeren en kom ik op 95/85~88. Hoort dit zo, zo'n groot verlies op de upload?
Het modem dat Reggefiber heeft geinstalleerd beschikt overigens maar over 100 Mbit poorten.
Speedtesten zijn eigenlijk nooit betrouwbaar, zeker niet tijdens de korte bursts waarin ze plaats vinden. Afhankelijk van wat voor router je hebt en of/hoe die trafficshaping doet kan de upload behoorlijk variëren.
Mijn Fritz!box thuis laat de uitgaande bandbreedte gecontroleerd oplopen. Pas tegen het einde van de speedtest run zit ik tegen de 50 (van de 50 mbit) aan. Het kan zo maar zijn dat jouw router je 'te laat' de 100 aan laat tikken.
[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 16-08-2013 16:23 ]
Dat is dus het grappige. Er zit op het moment geen router of modem tussen, maar gaat het direct in de PC om te testen. Dus zonder iets er tussen blijkt het dus dat ik ~88Mbit upload haal. En dat is met drie verschillende PC's (waarvan 2 laptops) getest.eymey schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:20:
[...]
Afstand tot de centrale maakt bij glas echt 0,0 uit. Het is geen ADSL.
Speedtesten zijn eigenlijk nooit betrouwbaar, zeker niet tijdens de korte bursts waarin ze plaats vinden. Afhankelijk van wat voor router je hebt en of/hoe die trafficshaping doet kan de upload behoorlijk variëren.
Mijn Fritz!box thuis laat de uitgaande bandbreedte gecontroleerd oplopen. Pas tegen het einde van de speedtest run zit ik tegen de 50 (van de 50 mbit) aan. Het kan zo maar zijn dat jouw router je 'te laat' de 100 aan laat tikken.
Hoe kun je dan een zo accuraat mogelijke snelheidstest doen?
[ Voor 6% gewijzigd door jopitan op 16-08-2013 16:34 ]
CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB
Inderdaad. Standaard is gewoon langs de plint en zo... En even testen of alles werkt. (TV, eventueel radio, internet en telefoon.Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:04:
Ondanks "uitgebreide" installatie door monteur boren deze alleen gaten tegen bijbetaling...
Voor de rest kan echt alles hoor, het zijn gewoon lokale aannemers, maar dat is meerwerk en gaat dan wel tegen een normaal uurloon.
Wat je modem betreft: Nee, dat kost niet zo heel veel meer, maar heeft geen zin omdat de hele dure apparatuur in de wijkcentrale ook maar max 100 Mbit per verbinding aankan. Wat in jouw geval wel vreemd is want het laatste jaar wordt eigenlijk alleen nog maar Gbit apparatuur in centrales geplaatst.jopitan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:19:
Zo.. dan toch eindelijk glasvezel in huis. Toch maar gekozen voor een 100/100 abonnement aangezien Reggefiber sinds een aantal weken glasvezel in ons huis heeft geinstalleerd.
Het modem dat Reggefiber heeft geinstalleerd beschikt overigens maar over 100 Mbit poorten (kost het dan tegenwoordig zoveel om een 1Gbit poort erop te drukken?)
Ik had ook nog een vraag met betrekking tot de beschikbaarheid van de snelheid. Stel dat een groot aantal mensen in mijn buurt een glasvezelverbinding heeft en deze ook gebruikt. Dan gaat dit allemaal naar de centrale in de buurt, maar deze heeft toch een maximale bandwidth die deze aan kan? Hoeveel Gbit kan zo'n centrale nou in de praktijk aan? Dus zal ik het merken wanneer er 100 mensen hun lijn zitten leeg te trekken?
Waar woon je als ik vragen mag?
Met de centrale bedoel je dus in dit geval de actieve "router"van de operator die jouw provider voorziet van de diensten. En die staat in de wijkcentrale van Reggefiber en is in jouw geval van KPN.
Ja, die router (in dit geval heet het een DSLAM) heeft uiteraard een maximale doorvoersnelheid. Afhankelijk van wat deze is zou je het kort kunnen merken als er 100 mensen met een 100 Mbit abonnement tegelijk gaan downloaden.Maar ja... dat is een kwestie van kansberekening en de kans is niet zo heel groot..
[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 16-08-2013 18:52 ]
Nuria installeren en na een paar dagen eens kijken wat er in die dagen per uur is gescoord.jopitan schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:32:
[...]
Dat is dus het grappige. Er zit op het moment geen router of modem tussen, maar gaat het direct in de PC om te testen. Dus zonder iets er tussen blijkt het dus dat ik ~88Mbit upload haal. En dat is met drie verschillende PC's (waarvan 2 laptops) getest.
Hoe kun je dan een zo accuraat mogelijke snelheidstest doen?
Hoho... bij 5 km zie ik toch al tegen de 4db aan demping hooreymey schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:20:
Afstand tot de centrale maakt bij glas echt 0,0 uit. Het is geen ADSL.
Maar volgens mij maakt dat over de afstanden waar we het hier over hebben niet uit, laat staan voor de te halen snelheid
Lijkt me vrij hoog... .Uit mn hoofd is de demping op normale SMF @ 1550nm zo'n 0,3dB/km.Barre73 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:53:
[...]
Hoho... bij 5 km zie ik toch al tegen de 4db aan demping hoor
4dB demping in de vezel naar de klant is ook buiten de RF specs
Maar goed, dat wil niet zeggen dat het dan niet werkt. Een normale SFP kan een dBtje of 10 verlies wel aan (maar goed, verlies bestaat uit meer dan de klantkabels, connectoren en patchings in de pop tellen ook nog mee)
Ik weet niet of de Genexis modems een AGC hebben. Volgens mij niet, in dat geval is demping op de vezel wel (beperkt) meetbaar in het uitgangsnivo van de CATV poort.
[ Voor 36% gewijzigd door DJSmiley op 16-08-2013 22:24 ]
In het mooie stadshagen in Zwolle, waar ze net nieuw glasvezel hebben geplaatst.
Okay hartelijk dank voor het uitleggen. Dat is toch weer een pak van mijn hart. Je betaalt immers voor 100/100.Barre73 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:49:
[...]
Met de centrale bedoel je dus in dit geval de actieve "router"van de operator die jouw provider voorziet van de diensten. En die staat in de wijkcentrale van Reggefiber en is in jouw geval van KPN.
Ja, die router (in dit geval heet het een DSLAM) heeft uiteraard een maximale doorvoersnelheid. Afhankelijk van wat deze is zou je het kort kunnen merken als er 100 mensen met een 100 Mbit abonnement tegelijk gaan downloaden.Maar ja... dat is een kwestie van kansberekening en de kans is niet zo heel groot..
Ik heb even een aantal speedtesten gedaan met de Sitecom N300 die we van Vodafone hebben ontvangen.
| Server | Ping (ms) | Down (Mbit) | Up (Mbit) |
| Groningen (w3xo) | 5 | 94,70 | 81,29 |
| Dronten (Solcon) | 5 | 93,91 | 77,45 |
| Utrecht (Vodafone NL) | 21 | 85,03 | 25,64 |
| Haarlem (Leaseweb) | 4 | 94,02 | 93,80 |
| Rotterdam (Frostgaming) | 5 | 93,65 | 79,72 |
| Rotterdam (IP Visie Networking BV) | 4 | 92,20 | 93,61 |
| Cologne, Deutschland (Haimspiel Media GmbH) | 9 | 94,22 | 76,65 |
Als ik zo naar deze tabel kijk dan zit er niet een heel groot verschil tussen alle providers. De server van Vodafone viel mij wel heel erg tegen qua snelheid. Had toch wel wat meer verwacht van zo'n groot bedrijf.
Overigens zijn er maar een paar servers die redelijk in de buurt komen van de 100Mbit (zowel upload als download).
[ Voor 8% gewijzigd door jopitan op 17-08-2013 15:20 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Fiber op 17-08-2013 22:42 ]
My bad, ik dacht dat het modem een mac adres had en op basis daarvan een lease kreeg.eymey schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 14:08:
Uhm, welk device bedoel jij als je zegt "Glasvezel modem" ? Ik heb het nooit over een glasvezel modem of NT of wat dan ook gehad. Wat de DHCP-server van ITNS ziet is het MAC adres van je op de NT aangesloten router, laptop, whatever.
Met "Alleen als je met een nieuw MAC adres komt aanzetten" bedoel ik eigenlijk "In alle gevallen waarin je bv. een laptop of een andere router aan de NT hangt en vergeet om het MAC adres van het vorige aangesloten apparaat te klonen".
Maar ik kan het ook heel simpel zeggen (alleen dekt dat niet alle use cases): "Alleen als je een andere router aan je NT hangt ben je het IP adres kwijt".
Maar, zeker in de KPN ITNS configuratie, is de NT gewoon een 'bridge' die het netwerk in de PoP verbindt met jouw router, die verder een adres moet verkrijgen, etc.
Helaas, het is nog steeds 1 grote zooi en ik denk nu alweer "laaat maaar"...
De 'brabants-achtig' sprekende dame die ik aan de lijn kreeg wist nog van geen enkel migratieproces af (ook niet in WGDO gebieden), ook bij navraag niet. En de instructie die zij nog steeds hadden om te vertellen is, om ALTIJD eerst de oude provider op te zeggen omdat anders de aanvraag in het systeem vast loopt.
Nou, dat is dan alweer duidelijk......
Verwijderd
Want in het laatste geval is die instructie echt zorgelijk...
Als via beide kanalen wordt aangegeven dat mensen achter dat nummer er verstand van zouden moeten hebben en je krijgt dan zo'n verhaal te horen, dan zakt de moed je wel in de schoenen.
Ja... zelfs ik heb dan steeds minder reden om positief te blijven.
Natuurlijk ken ook ik (gelukkig) hier mensen die beter weten, maar dan nog.... het is toch van de zotte dat een provider zo lakoniek doet tegenover een potentiele nieuwe klant en dat er blijkbaar niemand harder druk op KPN of ITNS zit om dit eens te verbeteren.....
Sowieso geeft die salesdesk dus verkeerde instructies, want voor minimaal een groot deel van hun potentiele klanten geldt juist dat je NIET eerst bij de oude provider moet opzeggen (WGDO -> WGDO) en je zou bij WMP+ -> WMP+, als dat ooit nog goed komt, verwachten dat het daar ook zoiets wordt.
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 19-08-2013 15:35 ]
Vodafone heeft geen webcare die iets met glasvezel doet en het nummer op de website zal je inderdaad direct bij de salesdesk laten uitkomen. Ook het oude helpdesknummer (dat andere 0900 nummer) heeft een aantal IVR keuzes die je bij de sales desk laten uitkomen (alles wat met "kopen!" te maken heeft).eymey schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:31:
Natuurlijk ken ook ik (gelukkig) hier mensen die beter weten, maar dan nog.... het is toch van de zotte dat een provider zo lakoniek doet tegenover een potentiele nieuwe klant en dat er blijkbaar niemand harder druk op KPN of ITNS zit om dit eens te verbeteren.....
Alleen de technische supportnummers komen bij de technische helpdesk uit.
Vodafone wil juist heel graag meer klanten binnenhalen. En geloof me, ik kan het weten... :-)
En wat @Barre73 ook zegt...... als Vodafone zo graag nieuwe klanten binnen haalt, dan zorgen ze dat de salesdesk ook de juiste informatie krijgt, OF dat je via hun centrale IVR menu direct bij mensen uit komt die wél verstand hebben van glasvezel.
Het is gewoon te zot voor woorden.
Enerzijds doet Vodafone er van alles aan om zieltjes te winnen voor glasvezel: colporteurs, bellen, weet ik wat. En bieden ze ook best leuke voorwaarden (veel beter zenderpakket met HD als standaard, standaard 10 dagen uitzending gemist, etc.).
Maar als je vervolgens al ergens anders glas hebt is het enige wat de SALESdesk kan zeggen: "ja sorry meneer, u moet eerst uw oude provider opzeggen, anders komt uw order niet door. Iets anders weten wij niet". En geen enkele afdeling wenst dus verantwoordelijkheid te nemen voor het verkrijgen van kennis m.b.t. migraties, of het dwingen van KPN om die beter te maken.
Als Vodafone eens wakker zou worden, dan zouden ze toch zorgen dat alles wat over een NIEUW medium gaat, wat zich nog moet bewijzen en al overal mikpunt is van kritiek, in GOEDE banen wordt geleid
En men kan zich hier echt niet achter afhankelijkheid van KPN verschuilen. COMMUNICATIE is altijd de verantwoordelijkheid van de provider waar ik een contract mee heb of waar ik eventueel klant van wil worden. En als Vodafone die informatie niet krijgt, dan moeten ze wat harder aan KPN of KPN ITNS trekken.
Maar goed, het lijkt er inderdaad echt op dat geen enkele partij nog iets wil maken van Glasvezel.
Zelfs ik (en iedereen die mij onderhand een beetje kent zal dat als een schok ervaren) denk erover om voorlopig maar weer eens terug te gaan naar UPC...... als dat de enige manier is om waar een 'schone' aansluiting te krijgen. Ik kan 'braaf' bij Lijbrandt/Telfort blijven. Internet is prima. TV is redelijk. Maar er zit gewoon compleet geen ontwikkeling in en het wordt mij onmogelijk gemaakt om over te stappen naar een partij die iig nog een klein beetje boven de anderen uit steekt. Maar zelfs die partij doet 0,0 poging om dat mogelijk te maken.
Vodafone, wake up! Ga óf je overname van Wiericke bekrachtigen door hard te investeren in eigen infra zodat je onafhankelijk wordt van KPN, óf ga KPN onder druk zetten om gewoon hun verplichtingen na te komen (inclusief soepele migratieprocedures) óf stop met het hele glasvezel gebeuren en accepteer dat je alleen maar iets betekent op de mobiele markt.....
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 19-08-2013 23:37 ]
Verwijderd
Tja, maar om te weten welke info je mist zal je eerst wel moeten weten dat die info 'ergens' is. Als je niet weet wat je niet weet kan je het (kennis)hiaat ook niet opvullen omdat je niet weet wat je moet vragen.eymey schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:30:
[...]
En als Vodafone die informatie niet krijgt, dan moeten ze wat harder aan KPN of KPN ITNS trekken.
[...]
Maar nu maak ik graag ruim baan voor Denan om de vraag van Barre73 te beantwoorden...
Vodafone heeft toegang tot die info als ODF partij. (iig via hun overname van Wiericke)Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:17:
[...]
Tja, maar om te weten welke info je mist zal je eerst wel moeten weten dat die info 'ergens' is. Als je niet weet wat je niet weet kan je het (kennis)hiaat ook niet opvullen omdat je niet weet wat je moet vragen.
Maar nu maak ik graag ruim baan voor Denan om de vraag van Barre73 te beantwoorden...
en als hier een VF insider meeleest: oa ODF Access artikel 3.2.2 / 3.6.1 / bijlage C)
Het moet alleen bij de juiste afdelingen/personen komen, en in het geval van de diensten die via KPN ITNS geleverd worden zal dit *daar* geimplementeerd moeten worden. Behalve 'pushen' kan VF daar niets aan veranderen (ja, of zelf hun netwerk uitrollen)
[ Voor 5% gewijzigd door DJSmiley op 20-08-2013 00:29 ]
En daar bovenop komt dan nog eens hoe lang er nu al niet beloofd wordt dat het op WMP+ ook geregeld zal worden.
Er is bij VF toch iemand geweest die dacht "oh leuk, we gaan VF Thuis uitbreiden met glas" en daar een projectteam of wat dan ook voor heeft opgestart? DIE horen dit soort info gewoon te hebben van een partij (ITNS) waar ze mee samen werken.
[ Voor 27% gewijzigd door eymey op 20-08-2013 08:51 ]
Die vraag zul je aan vf moeten stellen, niet aan mijBarre73 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:08:
Denan: Je draait nu om het belangrijkste heen. Waarom is het zo moeilijk om de verkoopdesk te voorzien van de juiste informatie??
Vodafone wil juist heel graag meer klanten binnenhalen. En geloof me, ik kan het weten... :-)
Kijken of dit meer resultaat oplevert......
Nu 3 telefoongesprekken gehad met KPN helpdesk om ze zover te krijgen een ophef order in te schieten zodat Vodafone een nieuwe aansluiting kan realiseren.
Telefoongesprek 1: Medewerker kon zien dat de oude bewoners hun KPN glasvezelabonnement inderdaad succesvol hadden verhuisd. Ophef order kon 5 dagen duren en lijn zou daarna vrij zijn.
Telefoongesprek 2: Er kan geen ander abonnement afgesloten worden want het zit op hetzelfde netwerk.
Telefoongesprek 3: Er is geen glasvezelaansluiting op het bewuste adres en er is nooit een KPN abonnement actief geweest.
Goed..... wel heel erg snel een antwoord terugeymey schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:54:
Nou... net nog maar eens een e-mail formulier eraan gewaagd. En ook meteen met de klacht dat de Limburgse sales desk mij verkeerd heeft voorgelicht.
Kijken of dit meer resultaat oplevert......
Beste
Bedankt voor je e-mail aan de klantenservice van Vodafone Thuis, waarin je naar meer informatie vraagt over een WMP+ migratie.
Door een tekortkoming in het ordersysteem van alle glasvezelaansluitingen is het niet mogelijk om een order naadloos over te nemen. De dienst van de huidige glasvezel provider zal volledig stopgezet moeten zijn voordat Vodafone kan leveren op de lijn. Het is dus niet mogelijk om zonder onderbreking over te stappen. Het spijt ons dat glasvezel deze mogelijkheid nog niet heeft.
We kunnen een overstap proberen aan te vragen, maar dit gaat niet werken aangezien onze overstapservice pas in werking treedt als de levering al plaatsvindt. Aangezien dit technisch niet mogelijk is, dien je zelf eerst al je diensten bij de huidige provider op te zeggen. Echter als de diensten van de huidige provider beëindigd zijn kan de oplevering van Vodafone Thuis nog drie tot zes weken duren.
Het is wel mogelijk om een tijdelijke ADSL verbinding te nemen en deze vervolgens te upgraden naar een glasvezel verbinding. De ADSL verbinding dient echter wel drie maanden in gebruik te zijn alvorens deze geupgraded mag worden naar een glasvezel verbinding.
Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Thuis Klantenservice
Telefoon: 0900 717 1000
Email: klantenservice@vodafonethuis.nl
(Always look at the bright side...
Dat is ook lekker, het is jouw fout niet dat je niet gelijk van glasvezel naar glasvezel kan, dan zou ik zeggen prima dat ADSL als tussenoplossing maar dan ook gelijk over als de lijn weer vrij is!eymey schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 17:05:
De ADSL verbinding dient echter wel drie maanden in gebruik te zijn alvorens deze geupgraded mag worden naar een glasvezel verbinding.
Zit hij niet gewoon op kanaal 14, iptv...? (Analoog en DVB-C hebben hem in ieder geval nog niet.)MetaFrame schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:03:
Hoe zit het eigenlijk met die nieuwe zender (Fox), kunnen we die ook ontvangen?
Ja.Fiber schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 18:47:
[...]
Zit hij niet gewoon op kanaal 14, iptv...? (Analoog en DVB-C hebben hem in ieder geval nog niet.)
Beter de volgorde een volgende keer even omdraaien: Eerst checken en dan hier vragen melden...MetaFrame schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:52:
Zal het als mn dienst over is eens checken dan
Ik lees hier dat het administratieve proces nog niet rond is maar hoe anders is dit dan met ADSL wat wel in 1 dag kan? En hoe moeilijk kan het administratieve proces rondom het veranderen van de patching in een wijkkast zijn?
Inquiring minds want to know :-)
Opzet is bijna hetzelfde als met ADSL: Je hebt een centrale/PoP, wat eindjes kabels naar huizen toe die in die centrale/PoP getermineerd worden, patching als er sprake is van meerdere operators of gewoon omzetten van diensten binnen dezelfde operator.
Ik ben in mijn ADSL tijd ook meerdere keren tussen providers ge-switched en dat ging vaak gewoon van het ene op het andere moment.
Bij glas heb je bij WMP+ en WGDO alleen ook nog een tweede vezel erbij, maar over deze vezel komt bij alle WMP+ aanbieders nota bene hetzelfde signaal heen
Ik snap gewoon niet waarom dat wiel opnieuw moet worden uitegevonden.
Maar dan suggereer je dat het min of meer opzettelijk onmogelijk wordt gemaakt. Hier in Almere is uiteindelijk toch elke glas aansluiting linksom of rechtsom een abonnee bij KPN dus waarom de klant zo frustreren? Je jaagt ze dan alleen maar terug naar UPC.Fiber schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:54:
In de begintijd van ADSL waren daar dezelfde problemen... Begint gewoon weer overnieuw. Tot dat er wetgeving voor komt en een fatsoenlijk protocol wordt opgesteld.
Verwijderd
ik heb even een vraag een aantal weken geleden hadden we steeds last dat de diensten er steeds uit lagen hier in almere. Dit is nu netjes opgelost echter heb ik 100/100 maar ik haal de laatste 3 a 4 weken niet meer dan 50/50. kan het zijn dat ze capaciteits problemen hebben. en gewoon snelheid omlaag hebben gezet en daarom alle problemen zijn opgelost?
Hebben meer mensen last van snelheids problemen
mvg
alex
En dat is juist het vreemde. Het gaat mis bij WMP+->WMP+. Daar hoeft dus zelfs niet eens een patching voor veranderd te worden. Vandaar dat het ook moeilijker in te regelen is dan van operator naar operator. Dat laatste kan namelijk via Reggefiber ingeregeld worden en je kan met verschillende poorten gaan werken. Actieve poort depatchen in de ochtend, nieuwe poort patchen in de middag.Polster schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:24:
Begint inmiddels wel een beetje offtopic te worden maar kan iemand uitleggen waarom overstappen überhaupt zo ontzettend moeizaam is?
Ik lees hier dat het administratieve proces nog niet rond is maar hoe anders is dit dan met ADSL wat wel in 1 dag kan? En hoe moeilijk kan het administratieve proces rondom het veranderen van de patching in een wijkkast zijn?
Inquiring minds want to know :-)
Eigenlijk zou het misschien nog beter gaan als een overstap binnen WMP+ gewoon als een operatormigratie beschouwd zou worden. Met nieuwe orders, en nieuwe actieve poort om naar toe te patchen. Ook al zijn de diensten dan hetzelfde (maar de provider anders). CATV schijnt het juist lastig te maken wat imho inderdaad vreemd is omdat dat helemaal niet met actieve poorten werkt. Gewoon de klant patchen op een splitterboard. Elke ingang werkt dus, waar je ook patcht.
@Polster: jouw geval is anders. Dat is geen overstap maar een provider die z'n zaak niet goed heeft uitgevoerd waardoor nieuwe bewoners de dupe zijn van een bezette lijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 20-08-2013 23:57 ]
De ACM (voorheen o.a. OPTA) ziet er op toe dat providers hun werk goed doen. Ze willen echter niet voor iedere futiliteit een wet of regelgeving maken. Er zijn immers al regels en wetten genoeg.Fiber schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:54:
In de begintijd van ADSL waren daar dezelfde problemen... Begint gewoon weer overnieuw. Tot dat er wetgeving voor komt en een fatsoenlijk protocol wordt opgesteld.
De ACM vindt dat de providers het onderling zelf moeten regelen en gaat er vanuit dat ze dit ook doen en kunnen. Het hele proces lijkt immers op dat van ADSL.
Pas als er veel klachten binnenkomen zal de ACM de providers gaan dwingen.
Dit alles is niet mijn verzinsel maar ik heb ik van de ACM zelf gehoord.
Niet alleen Vodafone maakt er een rommeltje van ook andere providers doen hier aan mee.
Vreemd natuurlijk want het is hun gezamenlijk belang de kabelaars buiten de deur te houden.
Die kabelaars lachen zich rot als dit proces niet goed loopt want zij hebben alles in eigen hand en kunnen het dus wel goed regelen.
De hoop is gevestigd op Vodafone dat ze nu snel een eigen operator starten en zich losweken van de KPN diensten.
Wat ik me nu even afvroeg (en wat imho in de FAQ van Reggefiber/Voda zou moeten), is in hoeverre je zonder IPTV decoder toch gewoon HD kanalen over DVB-C kunt doorsturen naar je TV's? En zo ja, heb je hier nog CAM+Smartcards voor nodig, en is dit beetje kwaliteit?
[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 26-08-2013 08:42 ]
Verwijderd
Via DVB-C zijn de SD en HD streams 1:1, zijn NL1,2,3 alleen in HD en je hebt geen CAM of Smartcards nodig.Sander schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 08:41:
Wat ik me nu even afvroeg (en wat imho in de FAQ van Reggefiber/Voda zou moeten), is in hoeverre je zonder IPTV decoder toch gewoon HD kanalen over DVB-C kunt doorsturen naar je TV's? En zo ja, heb je hier nog CAM+Smartcards voor nodig, en is dit beetje kwaliteit?
Voor DVB-C zie de Analoge radio en televisie lijst (of een woonplaats in buurt)
http://www.glashartmedia.nl/Diensten/Zenderlijsten/
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 09:34 ]
Thanks voor de lijst, begrijp alleen dit stuk niet: "zijn NL1,2,3 alleen in HD". Volgens de lijst zijn er meer in HD?Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:09:
[...]
Via DVB-C zijn de SD en HD streams 1:1, zijn NL1,2,3 alleen in HD en je hebt geen CAM of Smartcards nodig.
Waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik nu bij Ziggo, grootste deel van de kanalen in HD ontvang. Ik vind het prima als dat er een paar minder zijn, maar de "normale" NL kanalen zoals 1,2,3,RTL,SBS etc verwacht ik wel in HD anders vind ik de stap terug te groot. Volgens de zenderlijst is dit zo, dus neem aan dat het dan klopt?
Weten jullie een goedkoper adresje met kastjes die ook werken met Vodafone?
Verder is het ook niet gelukt om een tweede UTP naar de woonkamer te trekken, dus dat wordt met smart switches werken, of mijn overige apparatuur aansluiten via Wifi. Kan ik mooi mijn oude router voor gebruiken, al heeft wired mijn voorkeur.
Eerst indruk: prachtig HD-beeld over IP-TV. En de Sitecom 300N heeft een heel behoorlijk bereik, misschien nog wel beter dan mijn TP-Link had.
En de verwachting is niet dat dit op korte termijn wordt uitgebreid. IPTV is de toekomst en het doel van de partijen die de diensten leveren.Polster schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:56:
Via DVB-C kun je NL1, 2 en 3 in HD ontvangen. De andere HD zenders zijn alleen via IPTV te ontvangen.
Ja, dan heb je een IPTV decoder nodig maar de afstandsbediening daarvan is ook rpima int e regelen om als enige gebruikt te worden. Zit je niet met 2 bedieningen te klooien.
Groot verschil tussen het ziggo/upc en de fiber DVB-C zenderaanbod is dat GHM alles unencrypted doorzet op dvb-c. Je hebt dus geen smartcard nodig om te kunnen kijken.Sander schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:36:
[...]
Thanks voor de lijst, begrijp alleen dit stuk niet: "zijn NL1,2,3 alleen in HD". Volgens de lijst zijn er meer in HD?
Waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik nu bij Ziggo, grootste deel van de kanalen in HD ontvang. Ik vind het prima als dat er een paar minder zijn, maar de "normale" NL kanalen zoals 1,2,3,RTL,SBS etc verwacht ik wel in HD anders vind ik de stap terug te groot. Volgens de zenderlijst is dit zo, dus neem aan dat het dan klopt?
Er is dus een verschil tussen Interactieve TV ( IPTV ) en het basispakket (dat je via de coax connector in analoog en DVB-C ontvangt). Bij IPTV is meer HD. Via DVB-C over coax zijn alleen Ned. 1, 2 en 3 en eventueel TV Oost (indien van toepassing) HD.Sander schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:36:
[...]
Thanks voor de lijst, begrijp alleen dit stuk niet: "zijn NL1,2,3 alleen in HD". Volgens de lijst zijn er meer in HD?
In principe moet iedere oplossing, die IP-verkeer van de ene naar de andere plek kan krijgen, werken. Wireless, Powerline (ga voor een set met AV200 of 500 standaard), Ethernet over Coax (2x Hirschmann moka 16), etc.Hoppa! schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:07:
Nou. Vodafone is langsgeweest en internet doet het. Het is alleen helaas niet gelukt om een UTP te trekken naar de slaapkamer. Daar moet echt een andere oplossing voor komen. Installateur gaf aan dat ethernet over coax de beste oplossing was, kastjes kosten € 120,- bij hem.
Weten jullie een goedkoper adresje met kastjes die ook werken met Vodafone?
Verder is het ook niet gelukt om een tweede UTP naar de woonkamer te trekken, dus dat wordt met smart switches werken, of mijn overige apparatuur aansluiten via Wifi. Kan ik mooi mijn oude router voor gebruiken, al heeft wired mijn voorkeur.
Eerst indruk: prachtig HD-beeld over IP-TV. En de Sitecom 300N heeft een heel behoorlijk bereik, misschien nog wel beter dan mijn TP-Link had.
De ene oplossing is echter stabieler dan de ander. Wireless zal naar verwachting niet stabiel genoeg zijn en bij powerline hangt het heel erg van de staat van je electriciteitsnetwerk in huis af. Met de ethernet over coax oplossing heb ik geen ervaring maar het ziet er in theorie goed uit.
edit: http://computertotaal.nl/...w-hirschmann-moka-16.html
[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 26-08-2013 13:51 ]
Dit topic is gesloten.
![]()