Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.850 views

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
Mastasidaz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:37:
Wat ik me wel afvraag is of er een manier is om de kwaliteit van de HD-TV te verbeteren. Het HD beeld lijkt minder scherp en korreliger dan dat van UPC. Op de achterkant van de Amino zit ook een coax aansluiting, levert dit beter beeld op? Heb het e.a. gelezen over het aansluiten van DVB-C maar het is me niet helemaal duidelijk of hiermee de kwaliteit vooruitgaat ten opzichte van de iptv via utp.
De amino moet je via een HDMI-kabel op je TV aansluiten. Vervolgens even in het settingsmenu controleren wat je beeldkwaliteit is. Staat default (na firmware upgrade of 1e start) meestal op 480p. Verander dit naar 1080i of 1080p. Heb je nog een HD-ready TV, kies dan voor 720p.

Nadat je de instelling hebt bevestigd, herstart de amino en moet je geloof ik nog een keer bevestigen. Daarna zou de HD-output goed moeten staan. Voor de eerste 10 zenders kun je ook nog de kwaliteit kiezen: SD (3Mbit), HD (8Mbit) en HD+ (12Mbit,alleen in WMP+ gebied). Je doet dit via het de info knop wanneer de kleine programmagids open is.

Beter dan dat wordt het niet met IPTV.

Met coax CATV kun je NED1-3 in HD ontvangen en de rest in SD als je een digitale DVB-C tuner in je TV hebt. De SD zenders op CATV zijn beter van kwaliteit dan SD bij IPTV. Jammer dat CATV eerste 10 ned zenders niet allemaal in HD doorgeeft.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
ambilight schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:49:
[...]

De amino moet je via een HDMI-kabel op je TV aansluiten. Vervolgens even in het settingsmenu controleren wat je beeldkwaliteit is. Staat default (na firmware upgrade of 1e start) meestal op 480p. Verander dit naar 1080i of 1080p. Heb je nog een HD-ready TV, kies dan voor 720p.
Vergeet ook niet om even naar de settings van je tv te kijken. Heel wat "beeldverbeteraars" in moderne tv's zijn prima voor het verbeteren van DVB-C beeld, maar minder goed voor IPTV beeld. Mijn default instelling is meestal "alles uit".

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
ambilight schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:49:
[...]

Nadat je de instelling hebt bevestigd, herstart de amino en moet je geloof ik nog een keer bevestigen. Daarna zou de HD-output goed moeten staan. Voor de eerste 10 zenders kun je ook nog de kwaliteit kiezen: SD (3Mbit), HD (8Mbit) en HD+ (12Mbit,alleen in WMP+ gebied). Je doet dit via het de info knop wanneer de kleine programmagids open is.

Beter dan dat wordt het niet met IPTV.

Met coax CATV kun je NED1-3 in HD ontvangen en de rest in SD als je een digitale DVB-C tuner in je TV hebt. De SD zenders op CATV zijn beter van kwaliteit dan SD bij IPTV. Jammer dat CATV eerste 10 ned zenders niet allemaal in HD doorgeeft.
Bedankt voor de tips, de box staat op 1080p/50. Het kiezen van de kwaliteit lukt niet, wanneer ik bij de tvgids die je onderaan in beeld ziet bij verwisselen van zenders op "info" klik kan er niets geselecteerd worden. Ik neem aan dat je deze tv gids bedoelt en niet degene die je opent door op de tv-gids knop te drukken (afstandsbediening) ?

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28
Matthijs8 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:44:
Na ook nog naar Vodafone te hebben gekeken, heb ik bij Wisper een abonnement aangevraagd, zij gebruiken GlasOperator, maar die is helaas niet overal beschikbaar. Geen KPN streams voor tv, ze gebruiken Multivisie, alleen helaas geen DVB-C. Glashelder maakt ook gebruik van GlasOperator, en ze gebruiken afhankelijk van de gemeente ook Multivisie, of Compenz Media(wel DVB-C.)
Dus zit je eigenlijk toch bij Vodafone:

http://www.breedbandwinke...zel-provider-wisper-overe :)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-12 19:38
Ja, dat was wel een beetje een gok, maar het lijkt er op dat ze wel hun eigen diensten blijven aanbieden en dan kunnen ze tenminste niet meer door KPN worden overgenomen, zoals zoveel andere nieuwe aanbieders..

• ambilight
Mastasidaz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor de tips, de box staat op 1080p/50. Het kiezen van de kwaliteit lukt niet, wanneer ik bij de tvgids die je onderaan in beeld ziet bij verwisselen van zenders op "info" klik kan er niets geselecteerd worden. Ik neem aan dat je deze tv gids bedoelt en niet degene die je opent door op de tv-gids knop te drukken (afstandsbediening) ?
Als de mini-gids zichtbaar is wanneer je van zender wisselt, kun je met de info knop een 2e vester met uitgebreide programma informatie openen. Hierin staat dan bijv de omschrijving van de film of het programma. Bij mij bevindt zich onderin dit venster een 'knop' die ik met de up/down toetsen kan selecteren (wordt rood). Met links/rechts kies ik dan de gewenste stream. Als je in een (nieuw) WMP+ gebied zit, kun je naast SD en HD ook HD+ kiezen. Het oudere WGDO kent alleen SD en HD, maar dat laatste is al de hoogste kwaliteit. HD+ heeft KPN later toegevoegd omdat HD bij hun eigenlijk vanwege de lage bitrate HD- is.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/1821bd2a11fb3b0a20215d96663ddf05.jpg

Meestal is het verschil tussen SD and HD sowieso duidelijk te zien. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van de amino wat tegenvallen. Als ik NED1..3 tussen de amino en DVB-C (via CATV) switch, is die laatste stream strakker en rustiger. Wat ik ook doe aan de instelling aan m'n TV, de amino legt het af. Mijn Dune en PS3 geven daarentegen via HDMI wel een retestrak beeld.

Verwijderd

ambilight schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 18:41:
[...]

Meestal is het verschil tussen SD and HD sowieso duidelijk te zien. Persoonlijk vind ik de beeldkwaliteit van de amino wat tegenvallen. Als ik NED1..3 tussen de amino en DVB-C (via CATV) switch, is die laatste stream strakker en rustiger. Wat ik ook doe aan de instelling aan m'n TV, de amino legt het af. Mijn Dune en PS3 geven daarentegen via HDMI wel een retestrak beeld.
Ligt dat aan de amino of de KPN streams? en niet alle HD zenders zijn HD+ (worden schijnbaar niet meer uitgebreid)

Overzicht WGDO (Bij WMP+ zijn de eerste 10 zenders ook in HD+)
MADLAX in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 19:22 ]

• ambilight
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:17:
[...]

Ligt dat aan de amino of de KPN streams? en niet alle HD zenders zijn HD+ (worden schijnbaar niet meer uitgebreid)
De amino heeft gewoon een wat fletser beeld. Op m'n mediaspeler kan ik bijv. allerlei beeldparameters aanpassen, waardoor het contrast (zwart = echt zwart) veel beter is. De amino biedt alleen instelling van de beeldresolutie en interlaced/progressive scan. Te weinig voor wie wat kritischer is. Had liever gezien dat de IPTV boxjes van Dune werden gebruikt.

De gehercodeerde KPN streams zijn waarschijnlijk verantwoordelijk voor het verlies aan detail. Vooral bij live sportuitzendingen zoals europees voetbal is het verschil tussen de KPN streams op de amino en satelliet streams heel duidelijk te zien. De sat streams zijn meer gestoken waardoor de spelers meer op het gras dan 'erin' te lijken staan. Noem het maar diepte. Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke TV je hebt.

Het lijkt er voorlopig idd niet op dat KPN betere kwaliteit HD streams gaat bieden. HD+ was volgens mij een beetje een noodgreep nadat veel early glasvezel adopters KPN vervloekten om de ADSL HD-streams. Nu de 10 belangrijkste zenders zijn gepimpt, zijn de protesten een stuk minder geworden. Het is afwachten of Vodafone of een andere onafhankelijke partij straks met iets beters komt...

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 09:23
@ambilight.
Over de stream selectie. Ik zie wel het scherm zoals je laat zien en kan op de blauwe Info knop drukken, het bovenste scherm verschijnt dan.
Ik zie echter geen tekst Video staan met een rood veld erachter.
Enig idee wat ik fout doe? Ik zit in een WMP+ gebied. De kanalen zijn wel gewoon HD dus geen SD.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-12 14:36
Tussen Ned. 1, 2 en 3 HD+ op mijn Amino en Ned. 1, 2 en 3 HD op mijn TV is nagenoeg geen verschil te merken.

"Fletsheid" van een Amino is sowieso erg onwaarschijnlijk. Er bestaan over HDMI wel allerlei zaken zoals diepere zwartwaarden en dergelijke, maar deze hebben alleen zin als het bronmateriaal er ook naar is. Bij geen enkele TV-bron (zelfs niet bij 1:1 Technicolor) is dit het geval.

Dat je PS3 of Dune wel 'retestrak beeld' geeft komt waarschijnlijk omdat je het daar ook met heel ander bronmateriaal vergelijkt (correct me if I'm wrong).

Het enige waar de Amino niet echt in excelleert is het de-interlacen van TV-materiaal. Met de Amino op 1080p ingesteld krijg ik inderdaad langs diagonale lijnen of ronde lijnen (bv. het HD EO logo) wat onrust. Stel ik de Amino in op 1080i en laat ik mijn TV dus het de-interlace werk doen, net zoals hij het bij DVB-C ook zelf doet en zet ik verder alle beeldverbeteraars hetzelfde (lees: uit), dan is het beeld gewoon bij beiden prima strak.

@Ambilight: Zit jij nou trouwens bij XMS (in WMP+ gebied) of bij Vodafone (beiden rood)? Een mogelijke verklaring voor het ontbreken van de keuze voor HoppyF zou wellicht kunnen zijn dat je bij Vodafone die keuze niet krijgt ofzo? :).

Overigens een leuk onderzoek uit halverwege vorig decennium, waar ik toevallig op stuitte bij een Google opdracht:

http://www.immovator.nl/f...in%20Nederland%20(v1).pdf

Pagina 8/60 en 9/60 bv. Over aanbevolen bitrates bij distributie richting consument maar ook de te gebruiken "HD-vorm". En dus ook 'grappig' om te zien dat uiteindelijk massaal voor 1080i is gekozen ten nadele van 720p. Terwijl, voor zo ver ik het begrijp, progressive content veel minder last krijgt van artefacten en kwaliteitsverlies bij conversie naar lagere bitrates (bv. voor IPTV over ADSL) en ook aan de productiekant minder kwaliteitsverlies oploopt.

Maar ja, 1080i klinkt 'mooier' :')

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 12-07-2013 23:13 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• ambilight
HoppyF schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:45:
@ambilight.
Over de stream selectie. Ik zie wel het scherm zoals je laat zien en kan op de blauwe Info knop drukken, het bovenste scherm verschijnt dan.
Ik zie echter geen tekst Video staan met een rood veld erachter.
Enig idee wat ik fout doe? Ik zit in een WMP+ gebied. De kanalen zijn wel gewoon HD dus geen SD.
Zoals eymey al terecht vraagt, ik zit dus (nog) bij XMS/telfort en daar kan ik dus voor de HD-kanalen uit 3 streams kiezen. Wellicht dat klanten van VF gewoon altijd de beste stream aangeboden krijgen. Of misschien krijgen VF klanten alleen maar de KPN (ADSL) HD streams. Met WGDO, WMP+ en VF die gedeeltelijk zijn eigen koers vaart, ben ik totaal de draad kwijt wie nou wat krijgt :?

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-12 14:22

d0s

sssst

Ik zit bij Lijbrandt (WMP+) en heb ook niet de keuze tussen HD+ of iets anders in het meer info scherm.

• ambilight
eymey schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 22:53:
"Fletsheid" van een Amino is sowieso erg onwaarschijnlijk. Er bestaan over HDMI wel allerlei zaken zoals diepere zwartwaarden en dergelijke, maar deze hebben alleen zin als het bronmateriaal er ook naar is. Bij geen enkele TV-bron (zelfs niet bij 1:1 Technicolor) is dit het geval.
Het bronmateriaal dat ik vergelijk zijn live TV-streams tussen amino via HDMI, DVB-C en DVB-S. Ik zie dan duidelijk dat de amino een wat fletser en minder scherp beeld geeft. M'n familie en kennissen zien het verschil ook, zonder dat ik van tevoren mijn voorkeur kenbaar heb gemaakt.

Het klopt dat digitale TV streams maar een beperkte dynamniek hebben, als ik me niet vergis 8bit/16-255. Mijn Dune speler kan zeker tot 12bit aan, maar geripte TV streams (ik vermoed afkomstig uit een WGDO gebied) die ik wel eens van usenet pluk, zien er op de Dune toch echt beter uit. Zelfs als ik 'm naar 8bit kleurdiepte terugzet.
Het enige waar de Amino niet echt in excelleert is het de-interlacen van TV-materiaal. Met de Amino op 1080p ingesteld krijg ik inderdaad langs diagonale lijnen of ronde lijnen (bv. het HD EO logo) wat onrust. Stel ik de Amino in op 1080i en laat ik mijn TV dus het de-interlace werk doen, net zoals hij het bij DVB-C ook zelf doet en zet ik verder alle beeldverbeteraars hetzelfde (lees: uit), dan is het beeld gewoon bij beiden prima strak.
Klopt helemaal. Daar heb ik op het XMS draadje al eens een opmerking over gemaakt, maar daar leek het verder niemand te zijn opgevallen. Mijn Philips TV biedt erg goede de-interlacing en dus zet ik mijn amino maar op 1080i output. Is er tenminste nog iets dat 1:1 wordt doorgegeven ;)
Met een strakker beeld doel ik overigens niet op wippende logo's oid. Meer of er diepte in zit. Doordat contouren bij een hogere bitrate scherper zijn, komt dit de diepte in het beeld ten goede. Zo heeft een HD stream (zelfs KPN HD) op mijn TV meer diepte dan een SD stream.
En dus ook 'grappig' om te zien dat uiteindelijk massaal voor 1080i is gekozen ten nadele van 720p. Terwijl, voor zo ver ik het begrijp, progressive content veel minder last krijgt van artefacten en kwaliteitsverlies bij conversie naar lagere bitrates (bv. voor IPTV over ADSL) en ook aan de productiekant minder kwaliteitsverlies oploopt.
Veel materiaal wordt tegenwordig wel in 1080p geschoten en ge-edit. 1080 beeldlijnen is weldegelijk beter ook al is het interlaced. Interlacing is vooral hinderlijk bij horizontale bewegingen, maar aangezien de meeste TV-programma's niet zo veel snelle bewegingen hebben, valt het nog wel mee. Maar dat 720p beter naar lagere bitrates converteert, lijkt me wel logisch.

Ik zag vorig jaar op de IBC een leuke 120Hz demo bij NHK. Dat gecombineerd met 4 or 8k UHD (h265 compressie) ziet er best wel geinig uit. Ik zal maandag KPN eens bellen om te vragen wanneer ze met UHD op glas gaan beginnen >:)

• ambilight
d0s schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:38:
Ik zit bij Lijbrandt (WMP+) en heb ook niet de keuze tussen HD+ of iets anders in het meer info scherm.
Toen ik 'm pas kreeg (september 2012) deed ie het ook niet, maar na een software upgrade zat het er ineens op.

• eymey
Tsja, ik zie interlacing als geheel overbodig en alleen maar lastig. Alleen voor de beeldbuis was het perfect. De meeste mediaspelers zoals de Dune en anderen hebben vaak al nieteens de 'spierballen' om -i materiaal fatsoenlijk te de-interlacen. Het enige wat rest is het ook als -i uitsturen en hopen op goede de-interlacing in je TV. Ik had echt 100x liever 720p gezien.

Er is juist nog best wel veel tv-content waarbij je duidelijk last hebt van de interlacing. Een avondje Ned. 1, 2 of 3 HD van dvb-c opnemen en dan in VLC afspelen met interlacing uit zal je doen huiveren. Tickertapes onderin beeld, 'pans' van een camera (zelfs bij langzame bewegingen zie je het al), actie in series/films.

En dan ben ik nog slechtziend (hoewel dat in dit geval misschien een 'voordeel' is want ik zit dus sowieso al vrij dicht op een scherm om te lezen).

En wat betreft 1080p: Tsja, er zal vast een reden zijn waarom nog steeds niemand TV in 1080p distribueert. Als opnemen, editing en distributie echt al zo veel in 1080p gedaan werd als jij suggereert, dan hadden er echt al meer zenders mee moeten werken. Zeker aangezien zelfs een Bluray rip op 1080p die 'slechts' rond de 8 mbit zit (om op ong. 9 gig te passen), zoals je dit op usenet nog vaak tegen komt, eigenlijk al een super strak plaatje geeft met nauwelijks artefacten.

Nou is het vergelijk natuurlijk ook weer niet helemaal eerlijk, want het re-encoden van een Bluray rip naar een lagere bitrate mag lang duren terwijl live TV ook 'live' (of iig met een minimum aan vertraging) encoded moet worden, zelfs al is het 1:1 Mediagateway.

Lijkt me overigens wel een leuk experiment ja, aan KPN vragen wanneer ze met UHD komen. Misschien gaan ze wel heel hard lachen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 13-07-2013 00:48 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ambilight schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 23:19:
[...]

Zoals eymey al terecht vraagt, ik zit dus (nog) bij XMS/telfort en daar kan ik dus voor de HD-kanalen uit 3 streams kiezen. Wellicht dat klanten van VF gewoon altijd de beste stream aangeboden krijgen. Of misschien krijgen VF klanten alleen maar de KPN (ADSL) HD streams. Met WGDO, WMP+ en VF die gedeeltelijk zijn eigen koers vaart, ben ik totaal de draad kwijt wie nou wat krijgt :?
Volgens mij staat het standaard op HD+ maar niet iedereen heeft dat keuze scherm. Een aantal posts terug dacht ik dat we eruit waren dat het kwam doordat iemand die ik ken met het wel heeft en in WGDO gebied woont (daar kon je ook XMS krijgen iig toen) maar ikzelf het niet heb maar in een ander deel van de stad woon.
Maar dan lees je in het Lijbrandt topic dat een gebruiker het op zn 540 wel heeft maar op zn 140 weer niet 8)7 . Dus waar het echt aan ligt :?

Overigens merk ik ook dat de kleuren via de Amino/IPTV fletser zijn dan via DVB-C. Heb in principe op dat gebied dezelfde instellingen op de TV maar wel een scherp filter aan voor de SD op DVB-C. Qua scherpte voor HD via DVB-C vs IPTV leek het via DVB-C scherper maar als ik echt dichtbij ga zitten en op de details let zit er nauwlijks verschil in imo en werd die impressie eerder gewekt door het kleurverschil en scherpte filter :*). FF checken wat er nog meer aan stond bij DVB-C en ook maar eens 1080i testen ...

edit: motionflow stond aan en backlight mischien 1 hoger of lager bij de ander. Ga er maar niet meer mee kloten, was al tevreden met de settings na veel gespeel in het begin.

1080p komt idd echt zo goed als niet voor in de tv wereld. In Amerika is/was het ook gewoon 1080i of 720p (NBC bijv. was vlgns mij 1080i en FOX 720p wat ik van de cappers herinner bij sportuitzendingen en 720p had ook de voorkeur) ...

[ Voor 13% gewijzigd door apis29 op 13-07-2013 20:10 ]

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Sefyu schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:11:
Ik heb sinds een week of twee erg veel last van haperingen bij het bekijken van Youtube-videos. Ik kan maar weinig vinden over die specifieke probleem met recente meldingen. Ik draai Windows 7. Het probleem doet zich voor in alle browsers en doet zich voor bij alle video's, voor zover ik me kan herinneren. De video buffert een gedeelte van de video prima, maar stopt dan op een gegeven moment. Wachten haalt niks uit.

Als ik meespiek in Wireshark, zie ik op het moment dat het bufferen lijkt te stoppen veel TCP Keep-Alive en TCP Dup packets voorbijkomen. Vreemd genoeg lijkt het bufferen op netwerkniveau wel door te gaan. [TCP segment of a reassembled PDU] blijft in hoog tempo binnenstromen.

Ik heb Vodafone 30/30 en er hangt een Linksys E2000 router achter het modem (harde reboot reeds geprobeerd).

Zijn er meer mensen met dit probleem, of zal het probleem waarschijnlijk toch bij mij liggen?
Ik heb het nu op een andere pc in het thuisnetwerk geprobeerd, met een tablet, en met een livecd. Alledrie geven problemen. Ik vind nu ook meer en meer berichten op het internet over problemen met bufferen.

Het blokkeren van bepaalde TeliaSonera (waar Youtubevideos gechacht worden) ip's (80.239.174.109 e.v.) helpt, maar lost het probleem niet helemaal op.

Mijn pings en traceroutes zien er prima uit, behalve dan dat ik 3 hops (soms 4) op het KPN-netwerk, wat volgens met wel wat minder kan:
Traceren van de route naar tweakers.nl [213.239.154.20]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms CISCO01234 [192.168.1.1]
2 2 ms 4 ms 2 ms 77-xxx-xx-1.FTTH.ispfabriek.nl [77.xxx.xx.1]
3 2 ms 2 ms 1 ms 188.142.0.141
4 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.38
5 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.37
6 3 ms 3 ms 3 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
7 3 ms 17 ms 17 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]

8 3 ms 3 ms 3 ms tweakers.net [213.239.154.20]

De trace is voltooid.
Traceren van de route naar 80-239-174-79.customer.teliacarrier.com [80.239.174.7
9]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms CISCO01234 [192.168.1.1]
2 5 ms 3 ms 2 ms 77-xxx-xx-1.FTTH.ispfabriek.nl [77.xxx.xx.1]
3 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.141
4 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.38
5 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.37
6 2 ms 2 ms 2 ms 188.142.0.46
7 2 ms 2 ms 2 ms TenGigabitEthernet7-3.ar8.AMS2.gblx.net [64.215.80.137]
8 2 ms 2 ms 4 ms telia-1-ar2.AMS1.gblx.net [64.215.195.18]
9 2 ms 2 ms 2 ms adm-bb3-link.telia.net [213.155.130.46]
10 12 ms 12 ms 12 ms hbg-bb1-link.telia.net [213.155.135.27]
11 28 ms 30 ms 30 ms kbn-bb1-link.telia.net [80.91.249.204]
12 29 ms 30 ms 29 ms kbn-b4-link.telia.net [213.155.130.97]
13 140 ms 140 ms 140 ms google-ic-154337-kbn-b4.c.telia.net [213.248.99.42]
14 128 ms 124 ms 123 ms 80-239-174-79.customer.teliacarrier.com [80.239.174.79]

De trace is voltooid.
Prima ping:
C:\Users\xxx>ping tweakers.nl

Pingen naar tweakers.nl [213.239.154.20] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 213.239.154.20: bytes=32 tijd=2 ms TTL=56
Blokkeren van alle Google-TeliaSonera-IP's (80.239.174.1 - 80.239.174.128) werkt helaas niet, ik krijg dan een error op Youtube.

Iemand een idee wat er mogelijk aan de hand is? Ik consumeer veel content via Youtube en dit begint echt irritant te worden.

Is dit relevant? http://www.allestoringen....1842-Storing-bij-Vodafone

• apis29
  • Niet online
Denk niet dat dat laatste relevant is nee. Ik zou maar aannemen dat het probleem bij Youtube ligt ...
Heb het zelf ook wel vaker gehad dat het grijze balkje gewoon stopt met laden en niet pas in de laatste 2 weken (waarschijnlijk ook wel bij vorige provider), alleen me er nooit zo aan geërgerd om het verder te onderzoeken (dus weet ook niet of ie lokaal verder buffert) :*)

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 13-07-2013 20:41 ]

Verwijderd

Iemand een idee wanneer vodafone sport 1 in hd gaat uitzenden als je op hun site kijkt bij extra zenders is hij al hd echter ik heb het maar is nog netjes SD.

• denan
iets beter kijken? Hij is sinds afgelopen dinsdag al in HD op 2 feeds van sport1 :)

• denan
@youtube issues:
Probleem zie ik inderdaad ook al sinds tijden, maar meer mensen klagen erover op internet. Het is een lastig probleem, het kan aan je verbinding liggen, aan je route, aan de interconnect, aan je firewall/virusscanner of aan youtube. Wat mij opvalt is dat ik het over verschillende verbindingen ervaar en met verschillende computers. Soms wil het ook verschillen per filmpje: sommige filmpjes blijven na 4 seconden stilstaan en bufferen met 20kb/sec, andere stomen 10 seconden later binnen 5 seconden voor 100% door.

Verwijderd

Ik download al een aantal jaren mp4 files van youtube, maar de snelheid kan liggen tussen de max van mijn KPN verbinding 50 Mbit en heel dicht bij of soms minder dan de bitrate van video. Vooral nieuwe videos's zijn meestal langzamer.

De laatste tijd download ik via ipv6 en de snelheid is tot nu altijd constant op 10 Mbit (tunnel van SixXS)
Door IPv6 krijg je wel een andere route.

http://www.tunnelbroker.net/
https://www.sixxs.net/main/

XMS en Lijbrandt kunnen met een IPv6 geschikt router wel een IPv6 verbinding gebruiken. Ik weet niet of dat ook voor Vodafone klanten geldt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 22:41 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heeft iemand trouwens een rechtstreeks linkje naar my.vodafonethuis? Die nieuwe website werkt niet echt met safari :(

I am the great Cornholio!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
MetaFrame schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:37:
Heeft iemand trouwens een rechtstreeks linkje naar my.vodafonethuis? Die nieuwe website werkt niet echt met safari :(
https://my.vodafone.nl/my_vodafone

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Edd

MetaFrame schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:37:
Werkt bij mij in Chrome ook niet echt lekker...

https://my.vodafone.nl/internet/thuis/my_vodafone_thuis/

EDIT:
Wel een nieuwe website, maar nog steeds niets kunnen doen via My Vodafone Thuis.. Zo jammer, weer een gemiste kans ;(

[ Voor 16% gewijzigd door Edd op 15-07-2013 11:03 ]

-

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Idd jammer, daar zouden ze nog wel wat te winnen hebben. Zag n aanbieding van sport 1, wilde ik best ff digitaal aanvragen maar ik ga daar niet voor bellen... Is me nu ff iets te veel moeite.

Anyhow, monteur is net geweest. Heeft het modem hier in huis vervangen en de fibers doorgemeten, gaat nu richting de wijkcentrale om daar mijn poort te vervangen... Nu hopen dat dat de problemen enigszins verhelpt. Anders maar weer contact opnemen met VF.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het lijkt er op dat bovenstaande de problemen met de TV haperingen verhelpt! :)
* HaterFrame happy!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
MetaFrame schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:31:
Het lijkt er op dat bovenstaande de problemen met de TV haperingen verhelpt! :)
* laurens0619 happy!
ik heb nog steeds (vanaf dat ik mn vodafone abb heb, maandje nu) last van het stotterende beeld :(
Heb woensdag VF gebeld en die zouden het doorspelen naar de technische afdeling > tot nu toe niets gehoord

Hoe ging dat bij jou? Kreeg jij direct van de 1e lijns een oplossing aangedragen of werd het bij jou ook doorgezet en moet ik dus maar even geduld hebben :(

CISSP! Drop your encryption keys!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nee, ik probeer zo veel mogelijk via de mail te doen. Dit heeft ook best lang geduurd. Eerst werd mijn Amino vervangen, vervolgens ging het weer een maand goed en daarna weer diezelfde problemen. al met al een traject van een maand of drie...

Echter zit ik nu met knipperend beeld op sommige zenders, discovery voornamelijk... iemand hier ook last van?

• peppi_078
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12 10:44
Ik heb dat knipperende beeld alleen bij Extreme Engineering op Discovery Channel. Verder is het beeld op elke andere zender gewoon goed.
MetaFrame schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:30:
Nee, ik probeer zo veel mogelijk via de mail te doen. Dit heeft ook best lang geduurd. Eerst werd mijn Amino vervangen, vervolgens ging het weer een maand goed en daarna weer diezelfde problemen. al met al een traject van een maand of drie...

Echter zit ik nu met knipperend beeld op sommige zenders, discovery voornamelijk... iemand hier ook last van?

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
denan schreef op zondag 14 juli 2013 @ 21:40:
@youtube issues:
Probleem zie ik inderdaad ook al sinds tijden, maar meer mensen klagen erover op internet. Het is een lastig probleem, het kan aan je verbinding liggen, aan je route, aan de interconnect, aan je firewall/virusscanner of aan youtube. Wat mij opvalt is dat ik het over verschillende verbindingen ervaar en met verschillende computers. Soms wil het ook verschillen per filmpje: sommige filmpjes blijven na 4 seconden stilstaan en bufferen met 20kb/sec, andere stomen 10 seconden later binnen 5 seconden voor 100% door.
Inmiddels heb ik een VPN-dienst aangeschaft en laat ik de Youtube-CDN's via split tunneling lopen via de VPN. De VPN staat in Frankfurt en ik heb nu weer supersnel Youtube zonder haperingen en bufferproblemen.

Als moet ik zeggen dat het soms zonder VPN ook wel goed gaat. Maar het is erg onvoorspelbaar. Misschien heeft het te maken met netwerkdrukte. Ik kijk de meeste Youtube-videos in de avond.

En ik heb nu ook het voordeel (voor $6/m) dat ik kan verbindingen met VPN's over de hele wereld en dingen als BBC iPlayer kan bekijken en US-only diensten kan afnemen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:35

Fiber

Beaches are for storming.

Welke dienst is dat dan? Doe eens een linkje als dat kan...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Sefyu schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:07:
[...]

En ik heb nu ook het voordeel (voor $6/m) dat ik kan verbindingen met VPN's over de hele wereld en dingen als BBC iPlayer kan bekijken en US-only diensten kan afnemen.
om eens te testen
http://www.justfreevpn.com/

Verwijderd

Ik kreeg net een brief van VF met excuses omdat de afgelopen weken het tv kijken, internetten en telefoon door dienstonderbrekingen. Ze vinden dat vervelend en als compensatie krijg ik twee maanden HBO en mag in september uit drie films kiezen voor noppes. Netjes toch en mag ook vermeld worden.

Zelf 1 x onderbreking gehad in de nacht om half twee waar niets meer het deed behalve analoge tv.
Postkode 2402

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 15:08:
Ik kreeg net een brief van VF met excuses omdat de afgelopen weken het tv kijken, internetten en telefoon door dienstonderbrekingen. Ze vinden dat vervelend en als compensatie krijg ik twee maanden HBO en mag in september uit drie films kiezen voor noppes. Netjes toch en mag ook vermeld worden.

Zelf 1 x onderbreking gehad in de nacht om half twee waar niets meer het deed behalve analoge tv.
Postkode 2402
HBO is altijd de eerste twee maanden gratis om te proberen! 8)7

Edit: Krijg net ook zelf de brief! :+

[ Voor 3% gewijzigd door DaveD1109 op 20-07-2013 17:30 ]

DaveD

• denan
Nee, dat was een tijdelijke introductieaanbieding. Ook klanten die al HBO hebben krijgen het nu 2 maanden gratis.

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik denk dat ze de brief naar alle klanten hebben gestuurd (en dat weet ik wel zeker, mijn ouders zijn net 1 week klant, moet nog aangesloten worden, en hadden vandaag ook een brief binnen).
Erg netjes (zelf geen problemen gehad) en ook mensen die nu bijvoorbeeld in hun gratis maanden van de introductie HBO zitten, krijgen daarna nog 2 maanden gratis.

• HoppyF
geenstijl schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 18:10:
Ik denk dat ze de brief naar alle klanten hebben gestuurd (en dat weet ik wel zeker, mijn ouders zijn net 1 week klant, moet nog aangesloten worden, en hadden vandaag ook een brief binnen).
Erg netjes (zelf geen problemen gehad) en ook mensen die nu bijvoorbeeld in hun gratis maanden van de introductie HBO zitten, krijgen daarna nog 2 maanden gratis.
Ik kreeg vandaag ook die brief (3852, Ermelo).
Wel netjes al moet ik zeggen dat ik geen problemen met de TV heb gehad.
De afgelopen weken wel één keer een korte onderbreking met internet smorgens rond 08:30.
Voor de rest draait het hier stabiel.

@MetaFrame @peppi_078
Hier is het mij recent ook opgevallen dat Discovery HD af en toe even wat knipperend beeld geeft.
Dit lijkt me een probleem bij Discovery want op andere zenders zie ik het niet.

• apis29
  • Niet online
En pas in September omdat ...? Start van het nieuwe tv seizoen? Bij elkaar toch wel minstens 2 hele dagen zonder internet en weet niet hoeveel keer de animo van het stroom moeten halen om iptv te krijgen ...
(eerste keer langdurig zonder internet, niet veel aandacht aan besteed aannemende dat het algemeen was zo vlak na de "werkzaamheden". Was op een zondag, van in de ochtend al en kwam er maandag achter dat het niet algemeen was :+ . Stroom paar uur van de modem en viola in de namiddag. Verder nog 1 keer een halve dag ofzo en de rest steeds een half uurtje of minder)

En zoals gezegd, is het hetzelfde als het intro aanbod. Enige verschil is dat je het zelf niet hoeft aan te vragen en op te zeggen ... (vraag me af of je daarna ook nog van het intro aanbod gebruik kan maken O-) )
Ben waarschijnlijk niet eens in NL in die periode :| . Kan nu wel wat on demand Game of Thrones gebruiken als dat beschikbaar is iig. Maar ja zoals hierboven al gemeld kan je nog steeds niks regelen via My Vodafone |:(

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

peppi_078 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:32:
Ik heb dat knipperende beeld alleen bij Extreme Engineering op Discovery Channel. Verder is het beeld op elke andere zender gewoon goed.
HoppyF schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:05:
@MetaFrame @peppi_078
Hier is het mij recent ook opgevallen dat Discovery HD af en toe even wat knipperend beeld geeft.
Dan ben ik dus gelukkig niet de enige, het is volgens mij bij meer zenders maar kan mn vinger er niet geheel achter krijgen.

Is bovenstaande al bekend Denan?

Ik heb de brief ook ontvangen vandaag, best nette oplossing. 3 films gratis kijken ook nog, vraag me af welke titels dat zijn... Of gewoon alles?

• denan
MetaFrame schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:21:
[...]
Dan ben ik dus gelukkig niet de enige, het is volgens mij bij meer zenders maar kan mn vinger er niet geheel achter krijgen.

Is bovenstaande al bekend Denan?
Yup, we horen meer van dit soort dingen uit meerdere plekken in het netwerk. Men is er mee bezig maar vooralsnog is het lastig te troubleshooten.
Ik heb de brief ook ontvangen vandaag, best nette oplossing. 3 films gratis kijken ook nog, vraag me af welke titels dat zijn... Of gewoon alles?
Er komt een selectie van films. Qua rechten mag je niet zomaar films weggeven namelijk.
apis29 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:48:
En zoals gezegd, is het hetzelfde als het intro aanbod. Enige verschil is dat je het zelf niet hoeft aan te vragen en op te zeggen ... (vraag me af of je daarna ook nog van het intro aanbod gebruik kan maken O-) )
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er gewoon een gepeperde rekening komt vanuit HBO voor alle klanten. Alle acties kosten geld.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

denan schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:26:
[...]

Yup, we horen meer van dit soort dingen uit meerdere plekken in het netwerk. Men is er mee bezig maar vooralsnog is het lastig te troubleshooten.
Duidelijk verhaal, zal ook wel lastig te reproduceren zijn. Ik kan er wel eens een filmpje van maken, mocht daar behoefte aan zijn.
Er komt een selectie van films. Qua rechten mag je niet zomaar films weggeven namelijk.
Ah ben benieuwd dan!

• peppi_078
  • Laatst online: 19-12 10:44
HoppyF schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 19:05:

@MetaFrame @peppi_078
Ik stoor me er niet zo aan, ik heb het ook echt alleen bij Extreme Engineering op Discovery HD. Dacht eerst dat het aan mijn hdmi kabel lag aangezien ik het ook heb op mijn mediaplayer maar dat is niet zo. Voor de rest kijk ik vrij weinig tv aangezien er toch geen bal op is te zien wat interessant is en daarbij worden er alleen maar herhalingen van herhalingen van herhalingen uitgezonden, dus ik download gewoon de series die ik wil zien.

Het is dat die brief in de bus lag anders was het gewoon aan mij voorbij gegaan :)

Niet omdat het moet, maar omdat het kan ;)

• HoppyF
peppi_078 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 09:56:
[...]

Ik stoor me er niet zo aan, ik heb het ook echt alleen bij Extreme Engineering op Discovery HD. Dacht eerst dat het aan mijn hdmi kabel lag aangezien ik het ook heb op mijn mediaplayer maar dat is niet zo. Voor de rest kijk ik vrij weinig tv aangezien er toch geen bal op is te zien wat interessant is en daarbij worden er alleen maar herhalingen van herhalingen van herhalingen uitgezonden, dus ik download gewoon de series die ik wil zien.

Het is dat die brief in de bus lag anders was het gewoon aan mij voorbij gegaan :)
Het verschijnsel van af en toe een knipperend beeld is niet alleen bij Extreme Engineering ik heb het ook bij andere Discovery programma's gezien, en als wij het al zien zouden er nog duizenden mensen moeten zijn die het zien.
Dat wil zeggen als het een algemeen Discovery probleem zou zijn.
Als het probleem alleen bij Vodafone op glas zit zullen er veel minder klachten zijn.
Het is ook geen groot probleem en wellicht lost het vanzelf weer op.

De gratis HBO is goed gekozen na de vakantietijd, nu kijken er toch veel minder mensen naar de TV.

• apis29
  • Niet online
Dat is idd wel een logische gedachte ja "na de vakantietijd". Dan kunnen de meeste mensen van de hele 2 maanden gebruik maken. In theorie in ieder geval :*)
Een zender als HBO kijk je nauwelijks naar doordeweeks, mischien in het begin een weekje/paar weken. Juist in de vakantie periode is dit een heerlijke zender om te hebben. Maar, zo dacht ik in eerste instantie tenminste, er zal ook vast iets meespelen met het begin van het nieuwe tv seizoen en een goede promotie kans voor HBO (met nieuwe series wellicht) gelijk met het eind van de vakantie periode.
Maar we hebben het iig eindelijk in NL, kende het al veel langer van uit het buitenland. Was altijd wel wat interesants en totaal onbekends op maar net als FiLM 1 bijv. is het leuke van de nieuwigheid er zo van af als die film/serie/aflevering voor de vierde keer die week voorbij komt ;) .

En het aanbod kwam natuurlijk totaal onverwacht dus om er ook nog over te gaan "klagen" van mijn kant ... >:) (missen zal ik het niet)

Wat betreft "knipperend" beeld niks gemerkt denk ik, wel dat het beeld soms voor meerdere seconden op zwart gaat terwijl het geluid gewoon loopt (zender info balk gewoon nog beschikbaar). Bij Discovery geloof ik een paar keer en/of TLC en laatste keer op AT5 en daar kreeg ik alleen beeld terug door een andere zender te kiezen en weer terug te zappen ...

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 22-07-2013 00:41 ]

• DaveD1109
Iemand hier een verlengingsaanbod gehad toevallig van Vodafone? Ik kan bijna opzeggen of verlengen en ben nieuwsgierig hoe dat bij anderen is gegaan.

DaveD

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

apis29 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 00:38:
Wat betreft "knipperend" beeld niks gemerkt denk ik, wel dat het beeld soms voor meerdere seconden op zwart gaat terwijl het geluid gewoon loopt (zender info balk gewoon nog beschikbaar). Bij Discovery geloof ik een paar keer en/of TLC en laatste keer op AT5 en daar kreeg ik alleen beeld terug door een andere zender te kiezen en weer terug te zappen ...
Dat had ik ook, bij mij hebben ze het modem en de kaart in waar ik in de wijkcentrale op zat vervangen en dat heeft het probleem verholpen. (ik had het overigens op alle zenders, soms bleef het beeld gewoon hangen ipv op zwart te gaan)

• HoppyF
MetaFrame schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:50:
[...]

Dat had ik ook, bij mij hebben ze het modem en de kaart in waar ik in de wijkcentrale op zat vervangen en dat heeft het probleem verholpen. (ik had het overigens op alle zenders, soms bleef het beeld gewoon hangen ipv op zwart te gaan)
Je hebt dan een ander probleem gehad dan het heel kort op zwart gaan van het beeld zoals bij Discovery te zien is geweest. Met heel kort bedoel ik ook een fractie van een seconde een paar seconden ofzo is het zeker niet.

Een verlengingsaanbod van Vodafone heb ik nog niet gezien omdat ik nog geen jaar bij Vodafone zit.
Ik ben wel benieuwd wat men voor voorstel doet.
Er moeten toch wel Vodafone klanten van het eerste uur zijn waarbij hun contractperiode van een jaar verstreken is.

• Edd

Edd

HoppyF schreef op maandag 22 juli 2013 @ 18:11:
Een verlengingsaanbod van Vodafone heb ik nog niet gezien omdat ik nog geen jaar bij Vodafone zit.
Ik ben wel benieuwd wat men voor voorstel doet.
Er moeten toch wel Vodafone klanten van het eerste uur zijn waarbij hun contractperiode van een jaar verstreken is.
Ja, hier. Maar ik heb geen verleningsaanbod gehad van Vodafone, het werd gewoonweg automatisch iedere maand verlengt met dezelfde voorwaarden. Ik denk ook niet dat je iets anders hoeft te verwachten? Ik ben eerlijk gezegd niet anders gewend.

Na dit jaar heb ik wel wat veranderingen gedaan (100Mbit ipv 50 en geen Gemist meer), maar dat was op eigen initiatief.

-

• DaveD1109
Edd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:01:
[...]

Ja, hier. Maar ik heb geen verleningsaanbod gehad van Vodafone, het werd gewoonweg automatisch iedere maand verlengt met dezelfde voorwaarden. Ik denk ook niet dat je iets anders hoeft te verwachten? Ik ben eerlijk gezegd niet anders gewend.

Na dit jaar heb ik wel wat veranderingen gedaan (100Mbit ipv 50 en geen Gemist meer), maar dat was op eigen initiatief.
Ok! Ik probeer al maanden van 30 naar 50 te gaan maar op de 1 of andere manier wil het hen niet lukken door te voeren! 8)7

DaveD

• HoppyF
[...]

Iedere maand verlengen onder dezelfde voorwaarde is leuk maar levert je financieel gezien geen enkel voordeel op.
Dat doe je toch ook niet met je mobiele telefoonabonnement?
Het is net als met telefonie en bv energie zo dat nieuwe klanten vaak een voordelige aanbieding krijgen. Dat voordeel zou ook bij bestaande klanten moeten gelden die zich weer voor een jaar willen binden.

Iedere aanbieder wil toch graag zijn klanten behouden?

• Edd

Edd

HoppyF schreef op maandag 22 juli 2013 @ 19:37:
[...]

Iedere maand verlengen onder dezelfde voorwaarde is leuk maar levert je financieel gezien geen enkel voordeel op.
Dat doe je toch ook niet met je mobiele telefoonabonnement?
Het is net als met telefonie en bv energie zo dat nieuwe klanten vaak een voordelige aanbieding krijgen. Dat voordeel zou ook bij bestaande klanten moeten gelden die zich weer voor een jaar willen binden.

Iedere aanbieder wil toch graag zijn klanten behouden?
Als jij een nieuw jaarcontract met ze afsluit, zal dat inderdaad gaan met de actievoorwaarden die dan gelden. Maar dan zonder de eventuele x maanden gratis, maar wel met de extra's als gratis app enzo.

Bij telefonie en energie gaat het naar mijn idee hetzelfde. Want waarom zouden ze je vanzelf een actietarief geven, als ze je ook tegen het normale tarief klant kunnen laten blijven.
Zeker na jaren Ziggo-klant te zijn geweest, kan ik je vertellen dat je niet teveel moet verwachten als klant-zijnde.
Pas als je overgestapt bent, komen ze om de hoek.. Zo heb ik al een aantal keer mijn vorige energieleverancier aan de telefoon gehad of ik niet weer hun klant wilde worden.. :+

Mijn contract heb ik puur verlengt omdat ik tevreden ben met Vodafone als provider. Het bevalt me nog steeds beter dan Ziggo O-)

-

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik vind vodafone ook prima, maar op dit moment niet meer dan dat.
De reden waarom ik voor Vodafone thuis ben gegaan destijds is omdat ik 2 mobiele abonnementen van ze had en hun service altijd als meer dan prima heb ervaren. Alles ging snel en zonder gezeur, t werkte altijd en de online portal kon je bijna alles zelf regelen.

Moet eerlijk zeggen dat ik dat op dit moment een beetje vind tegen vallen bij VFthuis, de online portal is bagger. Alles moet via een duur telefoon nummer óf via de mail maar dan wacht je ook minimaal 3 tot 5 werkdagen voordat er ook maar een reactie komt. De diensten zelf zijn opzich prima, de snelheid is gewoonweg goed. Beeld is super maar ik vind de amino maar een onding, ik ben ook niet van plan te gaan betalen voor het gemist gedeelte. Die enkele keer dat ik dat gebruik hang ik de lap wel aan de TV. Vind het eerlijk gezegd ook niet normaal dat er voor betaald moet worden, ongelofelijk slecht vind ik dat zelfs. Het zou als TV aanbieder gewoon een aanvullende service moeten zijn zonder kosten.

Dus om heel eerlijk te zijn zit ik er aan te denken om einde contract het boeltje maar weer op te zeggen en te kijken naar een beter alternatief óf vodafone moet met een leuk aanbod komen.

• eymey
@MetaFrame: Jammer genoeg is Vodafone op dit moment gewoon nog een dozenschuiver van het KPN Wholesale WMP+ aanbod (dat via KPN ITNS wordt verzorgd). Behalve dan dat Vodafone betere pakketten heeft dan de standaard KPN ITNS propositie.

Het wordt wachten op wat ze gaan doen met hun acquisitie van Wiericke ( "glasoperator" en "wisper" ). Want ze willen wel graag onafhankelijker van KPN worden. Nu zijn er gewoon te veel lijntjes en krijg je stiekem eigenlijk nieteens Vodafone aan de lijn, maar medewerkers van ITNS.

Op zich bevalt de Amino mij trouwens prima. Hij zapt en navigeert sneller dan de UPC HDD mediabox bij m'n ouders thuis en de programma gemist functie wordt door mijn vriendin zeer gewaardeerd. Wel is deze bij Lijbrandt (en straks bij Telfort volgens mij ook nog steeds) tot nu toe nog steeds gratis. Alleen voor de content waarbij je aan RTL en SBS moet dokken, moet je uiteraard betalen (ze zijn geen filantropische instelling :P ).

• apis29
  • Niet online
Uitzending gemist is bij Vodafone ook gratis. Alleen idd die RTL XL onzin moet je voor alles betalen, die weinige programma's die je uberhaupt zou willen zien van ze ;) . Maar dat is op de RTL website net zo goed dus je lap eraan hangen heeft weinig nut vlgns mij.
Amino (140) werkt verder gewoon goed. Zap snelheid is goed, menu's werken ook vlot. (Iets) Sneller dan UPC (Pace vlgns mij) voorheen en helemaal ten opzichte van die KPN Motorola die ze in het begin iig hadden bij KPN Glas (was naast gebrek aan BBC en async down/up wel een sterke reden niet voor KPN te kiezen, en beroerd beeld niet te vergeten).
Alleen output via de scart is een beetje bagger en via RF is helemaal om te huilen (naar de hdd/dvd) recorder. Wordt dus ook zo goed als nooit meer gebruikt :|

[ Voor 23% gewijzigd door apis29 op 23-07-2013 02:20 ]

• apis29
  • Niet online
[...]

Idd nog nooit van een verlengingsaanbod gehoord bij tv/internet/vaste telefonie ... Dan ook niet gehad anders dan de aan de deur verkopers met het zelfde aanbod van de website, zogenaamd voor huidige klanten maar wel verbaasd dat vodafone glas al gebruikt werd en met z'n 3en/4en door de hele wijk heen :+
Vraag me ook af of het wel zou gelden als bestaande klant wanneer getekend was ... App zou gratis zijn ja en het nieuwere modem zou je krijgen en weer een Amino maar ook dat half jaar voor de helft oid bij 50/50.
Had een beetje haast dus maar afgepoeierd ... Vast een lulverhaal aangezien ik er al een jaar en 4 maanden zat en niet nèt voorbij een jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 23-07-2013 02:13 ]

• laurens0619
nou de monteur is geweest voor de problemen die ik heb met mijn IPTV. hij heeft een modemwissel gedaan maar verder wist hij het ook niet.

Ik ben maar eens een (via de utp) een ping gaan meelopen. Ik kom toch wel op een packetloss van 1 a2%. Ik denk dat hiermee de uitval van tv ook direct te verklaren valt. Zijn er meer mensen die packetloss ervaren? (en wellicht ook in combinatie met problemen IPTV?)

Verwijderd

Hoe heb je dat getest bijv een ping naar google.com of binnen het netwerk van de provider (ITNS) bijv de eerste router?

• laurens0619
een test naar google.com ik zal eens een ping naar de eerste router (188.142.0.37) erbij proberen )

[ Voor 8% gewijzigd door laurens0619 op 24-07-2013 15:41 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

code:
1
2
3
4
5
6
7
--- www.tweakers.net ping statistics ---
129 packets transmitted, 129 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 4.364/6.567/9.226/1.099 ms

--- 188.142.0.37 ping statistics ---
63 packets transmitted, 63 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 4.193/12.200/235.229/33.630 ms

Geen problemen hier dus. Lijkt dan toch in je bekabeling of apparatuur te zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door HaterFrame op 24-07-2013 15:48 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Blijft die TP-link router na een jaar eigenlijk je eigendom, of moet die retour naar VF?

• HoppyF
musicfreak schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 00:04:
Blijft die TP-link router na een jaar eigenlijk je eigendom, of moet die retour naar VF?
Modem, TP-link of een ander merk bij mij Linksys, is jouw eigendom.
Interactieve TV kastje, de Animo A140 is wel in bruikleen verstrekt.
Het glasvezelmodem is ook geen eigendom.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

GVD, TV hapert als een malle en op internet 30 tot 40% packet loss uit het niets... meer mensen last van?

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-12 23:40

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

MetaFrame schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:58:
GVD, TV hapert als een malle en op internet 30 tot 40% packet loss uit het niets... meer mensen last van?
Bij Tweak ook (Reggefiber/glashartmedia)

Packet loss in het netwerk van Cambrium zo te zien (gebruikt vodafone die ook?).

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah ok, ben dus niet de enige...
Geweldig dit... TV praktisch onbruikbaar...

[ Voor 42% gewijzigd door HaterFrame op 28-07-2013 21:17 ]

• DaveD1109
Tv doet het hier prima alleen internet traag als een Malle!

DaveD

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier doet nu niets het meer, amino is Waiting for network, en internet 95% packet loss

• apis29
  • Niet online
Niks aan de hand hier ... Gister wel duidelijk dat knipperende beeld op Discovery trouwens, eerder ook gehad maar deze keer duidelijk onthouden. Wel iets anders dan dat iets langduriger op zwart gaan maar vast dezelfde oorzaak.

[ Voor 84% gewijzigd door apis29 op 28-07-2013 22:26 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

En we zijn weer up, nog steeds packet-loss maar minimaal.

Moet eerlijk bekennen dat ik Vodafone een beetje zat begin te raken, constant problemen met de Amino, slechte en dure communicatie, My VFThuis wat gewoon niets voorstelt, probleem loos werkt het internet dus ook niet en niet eens een fatsoenlijke website...

Ik had eigenlijk verwacht dat VF het met een jaar wel op orde zou hebben, ben zwaar teleurgesteld in ze.

Overigens:
--- www.google.nl ping statistics ---
1587 packets transmitted, 1482 packets received, 6.6% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 7.866/12.049/115.260/4.406 ms

6.6% packet loss nog steeds....

[ Voor 96% gewijzigd door HaterFrame op 28-07-2013 23:58 ]

• DaveD1109
MetaFrame schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:58:

Moet eerlijk bekennen dat ik Vodafone een beetje zat begin te raken, constant problemen met de Amino, slechte en dure communicatie, My VFThuis wat gewoon niets voorstelt, probleem loos werkt het internet dus ook niet en niet eens een fatsoenlijke website...

Ik had eigenlijk verwacht dat VF het met een jaar wel op orde zou hebben, ben zwaar teleurgesteld in ze.

Overigens:

That makes 2 of us! :)

DaveD

• laurens0619
dat packetloss heb ik al sinds ik internet van ze heb (~2%)
ik heb ze hier nog vrijdag over gebeld, weet je wat ik als antwoord kreeg?

"2% meneer? ow dan zit het nog binnen onze grenzen van 10% en gaan we er geen case van maken"
omg

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Tjonge, jullie praten me wel moed in zeg. Ze moeten het hier nog aan komen sluiten en ik heb er al geen zin meer in :').

Hoe zit het trouwens met het DVB-C signaal als alles er uit ligt? Werkt dat wel nog gewoon? Sowieso trouwens, komt het DVB-C signaal ook via het glasvezel binnen of nog gewoon via de oude kabels en dan via het bestaande coax-netwerk in huis?

• eymey
Uiteraard komt DVB-C ook via glas binnen. Hoe anders? ;-)

DVB-C en de IP-diensten komen allebei over een eigen vezel binnen. Over het algemeen is DVB-C het meest stabiel van alles (ook heel andere infra).

Hier is het ook een mooie backup voor als IPTV het niet doet. Hoewel ik met IPTV, op 3 weken terug na, eigenlijk nooit problemen heb gehad.

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 29-07-2013 09:28 ]

• Hoppa!
eymey schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:27:
Uiteraard komt DVB-C ook via glas binnen. Hoe anders? ;-)

DVB-C en de IP-diensten komen allebei over een eigen vezel binnen. Over het algemeen is DVB-C het meest stabiel van alles (ook heel andere infra).

Hier is het ook een mooie backup voor als IPTV het niet doet. Hoewel ik met IPTV, op 3 weken terug na, eigenlijk nooit problemen heb gehad.
Akkoord. Blij dat jij minder problemen hebt.

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik het hier moet oplossen. Ik heb onlangs een UTP-kabel getrokken van de meterkast naar de woonkamer (om mijn apparatuur aan te sluiten op het netwerk). Tijdens het trekken van die kabel (wat vreselijk moeizaam ging) is de coax-kabel (die ik straks nodig heb voor het DVB-C signaal naar de TV) beschadigd. De PVC-buis maakt ergens een knik of is gewoon volgelopen met beton, niet doorheen te komen.

Eigenlijk wil ik het liefst 2 UTP en 1 coax door die PVC-pijp hebben, maar in de praktijk blijkt 1 kabel trekken al een grote uitdaging. Ik hoop maar dat de Vodafone monteur (ik krijg uitgebreide installatie) een oplossing heeft, anders wordt het geen Coax-kabel en een UTP-kabel met switches zodat ik IPTV en internet over 1 UTP kan laten lopen. Is natuurlijk niet de beste oplossing en ik heb geen DVB-C meer.

Op de slaapkamer heb ik een tweede interactieve box besteld (niet wetende dat die boxes via UTP aangesloten moeten worden) en ook daar gaat het nevernooitniet lukken om een UTP kabel door die buizen te trekken, want er lopen al zo'n 4 (akelig dunne) coax-kabels door 1 buis naar boven.

Echt, die randdebiel die in dit huis de bekabeling heeft aangelegd moet echt een volslagen idioot zijn geweest, zonder enig benul van toekomstige ontwikkelingen. Helaas is verder alles perfect afgewerkt, dus om nu te gaan slopen is veel te kostbaar. Ongelooflijk balen allemaal.

• denan
MetaFrame schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:58:

Enschede heeft schijnbaar tussen 20:00 en 22:00 last gehad van een DDOS aanval op het core netwerk. Daardoor kreeg je packetloss met impact op internet en IPTV.
Overigens:

Ping krijgt op een netwerk altijd de laagste prio en is als 'kwaliteitsmeting' niet echt bruikbaar. Het is een indicatie, maar geen "feit".

@laurens0619: dat is natuurlijk onzin. Een helpdesk heeft geen 10% packetloss marge :P

• eymey
Idd. Voor een goede latency test moet je gewoon gaan timen met een TCP connect of wat je ook maar wil timen.

• laurens0619
denan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:43:

@laurens0619: dat is natuurlijk onzin. Een helpdesk heeft geen 10% packetloss marge :P
nou schijnbaar bij vodafone wel. Ze gingen er iig geen case van maken want hij was er heel stellig in dat 10% moest kunnen...

Je merkt bij Vodafone gewoon echt dat je niet bij je "echte provider" uitkomt. Het enige wat ze daar doen is de telefoon aannemen en een mailtje sturen naar ispfabriek/reggefiber. Die belt je vervolgens (na enkele dagen) om te kijken hoe en wat. Het irritante eraan is echter dat je zelf reggefiber niet kan bellen en dus altijd maar afhankelijk bent om gebeld te worden.

De helpdesk van Vodafone heb je werkelijk waar geen ene fluit aan...

• denan
laurens0619 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:51:
[...]

nou schijnbaar bij vodafone wel. Ze gingen er iig geen case van maken want hij was er heel stellig in dat 10% moest kunnen...

Je merkt bij Vodafone gewoon echt dat je niet bij je "echte provider" uitkomt. Het enige wat ze daar doen is de telefoon aannemen en een mailtje sturen naar ispfabriek/reggefiber. Die belt je vervolgens (na enkele dagen) om te kijken hoe en wat. Het irritante eraan is echter dat je zelf reggefiber niet kan bellen en dus altijd maar afhankelijk bent om gebeld te worden.

De helpdesk van Vodafone heb je werkelijk waar geen ene fluit aan...
Gewoon stellig terug zijn. 10% is echt onzin, vooral als de lijn direct aangesloten is (dus geen router/wireless ertussen). De helpdesk is over het algemeen btw best prima, maar je kunt altijd een rotte appel tegenkomen :)

Het staat in ieder geval 100% zeker niet in de instructies voor de 1e/2e lijn :)

• laurens0619
denan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:23:
[...]

Gewoon stellig terug zijn. 10% is echt onzin, vooral als de lijn direct aangesloten is (dus geen router/wireless ertussen). De helpdesk is over het algemeen btw best prima, maar je kunt altijd een rotte appel tegenkomen :)

Het staat in ieder geval 100% zeker niet in de instructies voor de 1e/2e lijn :)
Ik ben het helemaal met je eens dat je een rotte appel ertussen kan hebben hoor. Echter heb ik tot nu toe 100% rotte appel score op de helpdesk:

Aanmelding:
Ik heb mij online aangemeld. Nooit een brief ofzo van ontvangen over de leverdatum. 6 weken later belde opeens een monteur. Ik heb vaker gebeld om te informeren wat mijn aansluitdatum zou zijn. Het enige wat ze konden doen was mijn vraag doorzetten naar de 2e lijns (die vervolgens nooit terugbelde).

IPTV storing:
3 weken geleden doorgegeven dat mijn beeld stottert (sinds ik iptv heb). Ik geef wat zaken door als mijn mac adres van mn amino box en wordt na een week (!) teruggebeld met de vraag wat het mac adres van mn amino is. Weer een week later komt reggefiber langs voor een modem swap en weer stil.

0900 nummer:
Ik probeer de Vodafone helpdesk te bellen op 0900-7171000 vanaf mijn Vodafone glasvezel telefonie verbinding. Ik krijg een melding dat het nummer niet in gebruik is. Vanaf mijn mobiel werkt het nummer wel. Na een hele discussie met de VF medewerker schijnt het nummer met een 0 teveel op de site te staan. Met een 0 minder werkte het inderdaad wel vanaf mn vaste tel verbinding van VF. Dat beide nrs via mn telfort abb wel werkte is een raadsel...

etc....

Het lijkt er echt op alsof het glasvezel product iets wat Vodafone erbij doet. Je krijgt geen hulp via het forum/chat/webcare en niemand weet van iets. Het enige wat ik krijg is iemand die de tel wil opnemen op het dure 0900 nummer :(

Voor de rest is het IPTV aanbod wel top (veul hd kanalen!!!) en is de lijn op de packetloss na lekker stabiel! Hopelijk gaat Vodafone het thuis gedeelte wel wat serieuzer oppakken. Zit zeker potentie in :)

• eymey
Vodafone heeft een poos terug Wiericke (eigenaar van Glasoperator, Multivisie en Wisper) over genomen. Volgens hun eigen persbericht om onafhankelijk te worden van KPN.

In dat licht bezien zou je wel duidelijk kunnen stellen dat Vodafone het glasvezelproduct serieus wil nemen. Maar waarom ze er dan, nu er nog met KPN ITNS wordt gewerkt, zo'n zooitje van maken... geen idee.

Hoe moeilijk moet het zijn om gewoon een kundige servicedesk op te zetten die namens de klant weer communiceert met ITNS en ook de klantenservice website up to date houdt?

• laurens0619
eymey schreef op maandag 29 juli 2013 @ 11:39:
Vodafone heeft een poos terug Wiericke (eigenaar van Glasoperator, Multivisie en Wisper) over genomen. Volgens hun eigen persbericht om onafhankelijk te worden van KPN.

In dat licht bezien zou je wel duidelijk kunnen stellen dat Vodafone het glasvezelproduct serieus wil nemen. Maar waarom ze er dan, nu er nog met KPN ITNS wordt gewerkt, zo'n zooitje van maken... geen idee.

Hoe moeilijk moet het zijn om gewoon een kundige servicedesk op te zetten die namens de klant weer communiceert met ITNS en ook de klantenservice website up to date houdt?
Nja afhankelijk/samenwerken met andere partijen is natuurlijk nooit ideaal. De helpdesk medewerker vertelde mij ook dat hij letterlijk alleen kon zien dat reggefiber mij ging bellen en het "in behandeling was". Verdere detail informatie was voor hem niet zichtbaar en het was voor hem ook maar afwachten. De helpdesk die ik spreek lijkt dus een beetje met de rug tegen de muur te staan. De medewerker wist mij wel te vermelden dat het beeld probleem wat ik heb met IPTV een wat bekender probleem was en best complex was.

• Fiber

Fiber

Hoppa! schreef op maandag 29 juli 2013 @ 09:38:
[...] een tweede interactieve box besteld (niet wetende dat die boxes via UTP aangesloten moeten worden) en ook daar gaat het nevernooitniet lukken om een UTP kabel door die buizen te trekken...
Een Powerline setje werkt vaak (Maar niet altijd!) ook prima voor iptv. En een ethernet over coax setje werkt nog beter maar is een stuk duurder.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• denan
Fiber schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:26:
[...]

Een Powerline setje werkt vaak (Maar niet altijd!) ook prima voor iptv. En een ethernet over coax setje werkt nog beter maar is een stuk duurder.
Bij onze testers hebben ze ook zeer goede resultaten met de wifi bridges die nu uit zijn. Ik zal eens kijken of ik wat typenummers kan achterhalen. "veel stabieler dan powerline" is het algemene oordeel.

• Hoppa!
denan schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:39:
[...]

Bij onze testers hebben ze ook zeer goede resultaten met de wifi bridges die nu uit zijn. Ik zal eens kijken of ik wat typenummers kan achterhalen. "veel stabieler dan powerline" is het algemene oordeel.
Zeer geïnteresseerd. Ik wil ook best tester worden.... :P

• Andre1971
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09-2020
Sinds gisteren ben ik gemigreerd van XMS naar Vodafone.
Nu heb ik enkel nog geen gegevens gekregen van Vodafone.

Weet iemand hoelang dat gaat duren?

• laurens0619
Andre1971 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:36:
Sinds gisteren ben ik gemigreerd van XMS naar Vodafone.
Nu heb ik enkel nog geen gegevens gekregen van Vodafone.

Weet iemand hoelang dat gaat duren?
Ik kreeg ongeveer 2 weken nadat ik signaal had op de lijn een brief van Vodafone. Had daarvoor wel al een username/password voor my vodafone gekregen waar ik de status van de order kon volgen :)

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12 08:02
thefox154 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:49:
[...]

Je durft wel, ik wou van Lijbrandt naar Voda maar ze waren aan de telefoon heel stellig, dit ging niet goed komen in 1 dag. Ook niet als ik de hele dag ging zitten bellen :+
Ook reggefiber hier gaf aan dit beter niet te doen omdat ze verwachten dat dit minimaal 2 weken ging duren. Dus weer terug naar UPC en dan volgend jaar maar kijken, ik wil niet het risico hebben zonder internet/tv/telefoon te komen zitten.. UPC leverde overigens in 3 dagen op (zal wel rustig zijn daar?) nummer portering is vrijdag na 5 dagen door Lijbrandt bevestig voor as maandag. Dus al met al een week overstap tijd. Best netjes!
Terug van vakantie: de migratie is gelukt op 22 juli (dus tijdens mijn afwezigheid). Televisie deed het direct, ook via mijn oude Amino M540 van Lijbrandt. Internet kostte een flink aantal reboots van glasvezelmodem en router voor ik dat aan de praat had.

Kortom; migreren van glasvezel naar glasvezel (Lijbrandt -> Vodafone) in WDGO kan echt!

Minpuntjes:
1. ondanks veel mailwisseling was nummerbehoud toch niet in gang gezet, vandaag alsnog aangevraagd maar dat duurt nog 5 werkdagen voor ik het nummer weer terug heb
2. uitzending gemist staat nog niet aan, gaan ze vandaag als het goed is activeren
3. my vodafone thuis app kon ik wel aan de nieuwe amino koppelen, maar nog niet gelukt aan de oude (zou handig zijn ivm opnames plannen via telefoon e.d.).
4. Ik moet nog zien of het stoppen van het Lijbrandt abonnement is gelukt... Ik heb van Lijbrandt geheel niets vernomen nog.

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Pffff............

22 Juli eindfactuur ( opzeggingsdatum 10-06), teruggave van 185 euro... ( teveel/ vooruitbetaalde.....).

"
Opbouw van de factuur
De factuur bestaat uit meerdere pagina's. Op de eerste pagina vind je het totaalbedrag van deze factuur. De specificatie van dit bedrag vind je op de andere pagina's. Het totaalbedrag zal binnen 5 werkdagen van je bankrekening worden geïncasseerd."

Maar wanneer terug gestort wordt..... zeggen ze helaas niet...
Zal wel goed komen maar ondertussen.........wel punctueel de kosten voor de mobiel afschrijven... :-) ( wel ander contract....)

Wordt een in gebreke email/ aanmaning komende maandag..... ook leuk :-)

• laurens0619
net maar even Vodafone weer gebeld hoe het met de voortgang met mijn IPTV storing is (die al sinds het begin aanwezig is).

Ze hadden geen idee en adviseerden mij om maar weer over een week opnieuw te bellen.
Hij vroeg nog of de rest van mijn diensten wel werken (nee mijn internet heeft 2% packetloss) maar kreeg opnieuw te horen dat dat onder de marge van 10% viel dus dat er niets aan de hand was.

Gaat lekker zo :P Gelukkig werkt de DVB-C van upc nog :)

• HoppyF
laurens0619 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:39:
net maar even Vodafone weer gebeld hoe het met de voortgang met mijn IPTV storing is (die al sinds het begin aanwezig is).

Ze hadden geen idee en adviseerden mij om maar weer over een week opnieuw te bellen.
Hij vroeg nog of de rest van mijn diensten wel werken (nee mijn internet heeft 2% packetloss) maar kreeg opnieuw te horen dat dat onder de marge van 10% viel dus dat er niets aan de hand was.

Gaat lekker zo :P Gelukkig werkt de DVB-C van upc nog :)
Je hebt toch ook DVB-C van Vodafone nog?
Buiten dat is een packetloss van 10% helemaal niet acceptabel.
Dit hoort gewoon 0% te zijn anders is er iets aan de hand.

• laurens0619
HoppyF schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:17:
[...]

Je hebt toch ook DVB-C van Vodafone nog?
Buiten dat is een packetloss van 10% helemaal niet acceptabel.
Dit hoort gewoon 0% te zijn anders is er iets aan de hand.
Ja klopt, ik vind het DVB-C beeld van Vodafone niet echt in de buurt komen van de kwaliteit van IPTV. UPC doet dat een stuk beter op DVB-C.

En ik ben het helemaal met je eens dat het 0% hoort te zijn, nu Vodafone nog :(

• HoppyF
Volgens mij is DVB-C (HD) vergelijkbaar met UPC.
Probleem is alleen dat Vodafone slechts vier zenders in HD levert via DVB-C.

Met je IP verbinding moet wel iets mis zijn anders had je gewoon 0% loss.

Verwijderd

De streams op DVB-C worden rechtstreeks vanaf de bron en onbewerkt doorgegeven. Beter dan GHM DVB-C bestaat (dus) niet voor SD, ook niet bij UPC.
Ofwel je hebt het over een verschil tussen iptv HD en DVB-C SD (maar dat is niet helemaal een eerlijke vergelijking), ofwel je tv doet aan 'beeldverbetering' waardoor beeld via HDMI er anders uitziet dan beeld via DVB-C (naar dan ligt de oorzaak niet bij de stream).

• Fiber

Fiber

laurens0619 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 15:39:
Net maar even Vodafone weer gebeld hoe het met de voortgang met mijn IPTV storing is...
Woon je toevallig in de omgeving van Winterswijk...? Zo ja, lees dan even hier...: Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"

• eymey
IPTV kan inderdaad onmogelijk beter zijn dan DVB-C, danzij je DVB-C SD gaan vergelijken met IPTV HD.

[ Voor 32% gewijzigd door eymey op 07-08-2013 00:00 ]

• laurens0619
Euh ja dat bedoel ik. Die hd zenders van vodafone op dvb c zien er top uit. De vf sd zenders zien er minder uit dan de (sd?) van upc

Dus in zijn geheel is dvb-c van upc van betere kwaliteit dan dvb-c van vf. Tenzij je natuurlijk vodafone hd kanalen gaat vergelijken met sd van upc ;)

• denan
laurens0619 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:40:
Euh ja dat bedoel ik. Die hd zenders van vodafone op dvb c zien er top uit. De vf sd zenders zien er minder uit dan de (sd?) van upc

Dus in zijn geheel is dvb-c van upc van betere kwaliteit dan dvb-c van vf. Tenzij je natuurlijk vodafone hd kanalen gaat vergelijken met sd van upc ;)
DVB-C SD heeft een hogere bitrate dan bij UPC en komt vanuit technicolor. Wat je nu zegt kan dus niet :)

Wellicht een instelling op je TV? (beeldverbeteraars aan wellicht?)

• eymey
Toen ik laatst op DTVmonitor.nl keek om elders een vraag van iemand te beantwoorden viel het me inderdaad op hoe laag de SD bitrates bij UPC zijn! En dan zit men op KPN te zeiken 8)7.

• laurens0619
denan schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:06:
[...]

DVB-C SD heeft een hogere bitrate dan bij UPC en komt vanuit technicolor. Wat je nu zegt kan dus niet :)

Wellicht een instelling op je TV? (beeldverbeteraars aan wellicht?)
Nou zo te lezen loop ik inderdaad flink uit mijn nek te kletsen :+
Ik heb geen idee meer nu maar ik dacht dat dat de reden was waarom ik UPC-SD bleef gebruiken. Ik zal het vanavond nog eens omprikken :) thnx!

Pagina: 1 ... 23 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.