Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
denk dat ik inderdaad wat meer zal moeten zelf regelen nu.. volgens Vodafone kan het max 4 weken duren vanaf het moment dat de lijn had vrijgegeven.
Grootste punt nu is dat zowel kpn en Reggefiber naar elkaar verwijzen als het aankomt op het vrijgeven van de lijn.
morgen maar eens een belronde doen.
Heb gelukkig wel nog tv via de kabel en internet van de buren dus kan in ieder geval verder met leven
Als je Reggefiber belt kan je vragen naar de status van je lijn: Bezet, in ophef of vrij.
Ik ben benieuwd. De laatste keer dat ik bij vodafone informeerde duurde het zeker 4 weken om een overstap rond te krijgen. De VF helpdesk is overigens niet erg nuttig.prothello schreef op maandag 24 juni 2013 @ 07:50:
Voor KPN werkt dat erg goed inderdaad, met de webcare van Vodafone is er alleen voor mobiel kreeg ik van de week te horen, thanks voor de tip ik houd jullie op de hoogte!
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
1,5 maand geleden glas besteld. Reggefiber is al 2x langsgeweest (2e keer wist die ook niet waarom die moest komen, want modem was opgeleverd) maar internet ho maar.
Als je vodafone belt krijg je te horen: huh komt er iemand bij je langs? ik weet van niets. Ik zet het door en je wordt teruggebeld. Natuurlijk niet dus...
Via de mail contact gezocht, na 2 dagen bericht: we gaan het niet redden om binnen 2 dagen te reageren komt later.
Forum/Webcare: we doen alleen mobiel. stik er maar in.
Ik kan wel dat dure 0900 nummer blijven bellen maar daar wordt je ook niet gelukkig van. Het is duidelijk zichtbaar dat mobiel de core business van vodafone is en ze dit "erbij doen"
edit:
En toen werkte plots mijn internet verbinding en kwam ook mijn IPTV box binnen. Jammer dat het beeld bij zappen even 1 seconden stilstaat maar verder top apparaat.
En verder tevreden over de internet verbinding
test via wifi (heb 50/50 abb):
[ Voor 17% gewijzigd door laurens0619 op 26-06-2013 12:30 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Ik ben benieuwd. Zal nog wel een maandje duren voor ik daadwerkelijk via Glasvezel internet en TV kijk, schat ik zo in.
Geen enkel probleem hier.
Wel een dag geen TV gehad....(ethernetkabel in modem zat niet helemaal goed vast....wat voelde ik mij dom toen ik de helpdesk belde en hier achter kwam
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Hier (Ermelo) ook problemen vandaag, begon rond 09:00 even later was het spontaan weer opgelost.Tsurany schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:38:
Gisteravond een internet storing en nu weer. Schijt irritant, net op mijn vrije dag.
Daarna nog een keer problemen rond 13:00.
Vraag me af wat ze aan het doen zijn, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben met uitval van internet. Verschijnsel is dat je geen IP verbinding meer hebt, alles staat op 0:0:0:0
Genexis resetten hielp ook niet. Tweede lampje van boven knipperde wel, nu nog steeds.
Normaal gesproken branden alle vier lampjes continu.
Edit:
Alle vier lampjes branden nu weer continu.
[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 27-06-2013 13:40 . Reden: Update ]
Alle KPN-ITNS providers hebben landelijke problemen. Maar gek genoeg weer niet iedereen. Ik heb nog nergens last van gehad..
Verwijderd
Laaste 2 maanden storing storing storing en nog eens storing daarvoor nooit probleme.
Dna internet eruit dan telefoon of tv.
Probeer nu via uitzending gemist een programma te kijken betaal 1,49 en elke paar min De verbinding is verbroken (code 4). Wordt er helemaal gek van.
Wat is er toch aan de hand man damm.
Alleen werkt uitzending gemist/ videotheek/ mozaïek niet goed, als ik deze opstart "crasht" hij de helft van de tijd en gaat hij gewoon terug naar de tv zender. En als het er wel door komt dan hangt hij heel lang. Heeft dit te maken met te weinig bandbreedte? De TV gaat over een 200mbit powerline, ik snap dat dit niet de daadwerkelijke snelheid zal zijn maar HD tv werkt echter wel heel soepel. Of is dit een probleem met de amino box? Of gaat HD tv ook van je internet abonnement af, dit is het 30mbit abonnement?
[ Voor 4% gewijzigd door Kinger7 op 28-06-2013 08:50 ]
TV app werkt trouwens ook hartstikke leuk, alleen de afstandbediening functionaliteit al uitgeschakeld om grappen/ergernissen te voorkomen.
Inderdaad, eerst testen met een kabel, dan pas conclusies trekken. En wellicht de glasvezelmodem een keer herstarten en de Amino settopbox updaten. Je zou ook nog een ander merk of type powerline setje kunnen proberen. Dat helpt soms ook, maar er valt geen peil op te trekken. Er zijn huizen genoeg waar het probleemloos werkt, en bij andere huizen werkt het voor geen meter. Die powerline setjes dus.Kinger7 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:19:
Was ik al bang voor, maar het alternatief, een nieuwe kabel door de kruip ruimte aanleggen waardoor de vloer open gesneden moet worden, is ook niet echt een optie. Ik zal volgende week toch eens kijken met een lange kabel van meterkast naar woonkamer om te kijken of het dan wel beter werkt...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Heb nu wel twee keer gehad dat ik via de router geen verbinding kreeg maar direct op het modem wel (na het nodige gepruts). En veel tv storing met "cannot connect to url" oid. Iemand in ander stadsdeel ook met tv storing en kleine internet storingen maar niet zo'n grote als ik dat je via een router met geen mogelijkheid erop kwam (met beperkte netwerken kennis iigHoppyF schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:13:
[...]
Hier (Ermelo) ook problemen vandaag, begon rond 09:00 even later was het spontaan weer opgelost.
Daarna nog een keer problemen rond 13:00.
Vraag me af wat ze aan het doen zijn, ik kan me namelijk niet voorstellen dat ik de enige ben met uitval van internet. Verschijnsel is dat je geen IP verbinding meer hebt, alles staat op 0:0:0:0
Genexis resetten hielp ook niet. Tweede lampje van boven knipperde wel, nu nog steeds.
Normaal gesproken branden alle vier lampjes continu.
Edit:
Alle vier lampjes branden nu weer continu.
En alles is begonnen na die aangekondigde werkzaamheden van een paar weken terug ...
Overigens is Vodafone in de wijken bezig aan de deuren met een aanbieding, hier in Almere iig. 50/50 voor 6mnd a 34 euro, 30/30 vlgns mij 41, 100/100 weet ik al niet meer. Blijkbaar wordt er nu een nieuwere router meegeleverd die de storing zou verhelpen
Zie dat deze "aanbieding" gewoon op de website staat overigens
[ Voor 10% gewijzigd door apis29 op 28-06-2013 20:05 ]
Zijn er al tweakers die langer dan een jaar bij Vodafone zitten?
Op zich ben ik wel tevreden en een kleine storing kan overal voorkomen.
Verwijderd
zou weer stabiel moeten zijnapis29 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:27:
[...]
Heb nu wel twee keer gehad dat ik via de router geen verbinding kreeg maar direct op het modem wel. En veel tv storing met "cannot connect to url" oid. Iemand in ander stadsdeel ook met tv storing en kleine internet storingen maar niet zo'n grote als ik dat je via een router met geen mogelijkheid erop kwam (met beperkte netwerken kennis iig); op de router idd 0.0.0.0 )
En alles is begonnen na die aangekondigde werkzaamheden van een paar weken terug ...
Verwijderd in "Lijbrandt Glasvezel ervaring - || DHZ special"
Werd er hiervoor niet een TP-link router meegeleverd door Vodafone? Zo ja dan is blijkbaar die Sitecom de vervanger....
[ Voor 15% gewijzigd door dere12 op 28-06-2013 18:38 ]
Life is all about Tweaking
Zit er al meer dan een jaar ja. Deden het overkomen alsof het speciaal voor bestaande klanten wasHoppyF schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 18:06:
Die aanbiedingen lopen wel vaker, wat ik niet kan terugvinden is een aanbieding als je na één jaar contract je abonnement wilt verlengen.
Zijn er al tweakers die langer dan een jaar bij Vodafone zitten?
Op zich ben ik wel tevreden en een kleine storing kan overal voorkomen.
Vraag me af of het uberhaupt zo kan dan? Formulier leek op en standaard overstap/nieuwe klant formuliertje ...
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 28-06-2013 19:44 ]
Verwijderd
Als je naar hd televisie gaat en dan extra zenders zie je Sport 1 in HD.
Ik heb hier ook last van, het lijkt aan de amino te liggen...laurens0619 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:18:
nog meer mensen last van een TV signaal via IPTV wat iedere X seconden even vastloopt? PAs mijn eerste avond IPTV van vodafone dus weet niet of dit normaal is of er iets anders aan de hand is...
Ik heb al eens een nieuwe gehad, toen was het een maand lang verholpen en vervolgens begon het weer
Ik heb zojuist maar weer een mailtje verstuurd om een monteur langs te laten komen.
[ Voor 8% gewijzigd door HaterFrame op 30-06-2013 20:29 ]
I am the great Cornholio!
Eerst leek het samen te hangen met de internetstoringen (dus algehele IP storing) maar ik lees dus ook signalen dat mensen het met de Amino hebben terwijl ze met internet geen probleem hebben.
Hier overigens geen probleem (1325, Almere, WMP+ ) .De streams zijn hier gewoon super stabiel.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Almere 1336 elke dag valt internet wel weg modem van stroom en dan na 10 min werkt het weer.
nu na 3 weken wordt ik er wel gek van hoor
Maar goed, ik gun ITNS nog steeds het voordeel van de twijfel. Het is de afgelopen 2 jaar (incl. een verhuizing) rock solid geweest en super stabiel. En ik heb ook nog de herinnering van UPC in de beginjaren vers in het geheugen......
Laten we hopen dat het na alle perikelen rond de overname en 1 juli weer wat stabieler wordt.....
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Daarnaast heb ik eigenlijk nooit storing in mn internet, dus aan de lijn zal het wel niet liggen.
DaveD
Is dat op alle zenders? of slechts op een paar? (zoja: welke?)MetaFrame schreef op maandag 01 juli 2013 @ 06:13:
Mja toch heb ik het idee dat het stotterende beeld echt aan de Amino ligt. Nadat dat ding vervangen was heeft het een maand prima gewerkt, daarna begon het weer.
Daarnaast heb ik eigenlijk nooit storing in mn internet, dus aan de lijn zal het wel niet liggen.
Verwijderd
Hier op 2402 doet de tv, radio, internet en telefoon het goed.DaveD1109 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:16:
Weet iemand of er storing is in alphen aan den rijn postcode 2402? Tv doet het niet. Kreeg gisteravond al last ervan en net kreeg ik zelfs een soort boot menu op mijn amino beneden. Boven doet die het nu ineens weer wel.
Nou, Reggefiber heeft mij dus laten weten dat Vodafone een migratieverzoek moet indienen en dat zij dan alles in orde kunnen maken, dit is dus precies het tegenovergestelde van wat jij en Vodafone beweren..Barre73 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:00:
Vrijgeven van de lijn betekent alleen dat KPN een opheforder moet inschieten bij Reggefiber. Vodafone heeft daar niets mee te doen. Dus KPN is de enige die actie moet ondernemen. Als Reggefiber dat eenmaal heeft ontvangen zal normaliter de lijn binnen vijf dagen zijn vrijgegeven. Dat is dan inclusief het monteursbezoek aan de wijkcentrale om jouw patch te ontkoppelen en evt bij jou thuis de NT van de aansluiting te halen (actieve deel van je aansluiting dus).
Als je Reggefiber belt kan je vragen naar de status van je lijn: Bezet, in ophef of vrij.
Understament van de week, de klantenservice van VF is waardeloos! Meerdere malen gemaild en krijg niet eens volledig antwoord, alleen een simpele "onze excuses, maar het kan niet".ambilight schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:57:
Ik ben benieuwd. De laatste keer dat ik bij vodafone informeerde duurde het zeker 4 weken om een overstap rond te krijgen. De VF helpdesk is overigens niet erg nuttig.
Weet iemand of ze een 2e lijns support desk hebben? De 1e lijns zijn een stelletje simpele zielen die ergens in een callcenter scripts oplezen en alles in een zgn. knowledge base opzoeken.
Je kunt zeggen wat je wilt over KPN maar één ding zijn ze erg goed in en dat is service verlenen!
Dat is dan ook de enige reden dat ik ook nog bij KPN klant zal worden/blijven.
Overigens - ik ben niet eens afgesloten van m'n diensten door KPN, terwijl ik per 22/6 heb opgezegd en volgens KPN word de verbinding was opgeheven nadat de nieuwe provider zich meld bij Reggefiber.. ik ben het helemaal kwijt
Update: Reggefiber heeft mijn tweet aan hun webcare beantwoord en vragen om m'n contact gevens, zullen waarschijnlijk weer hetzelfde vertellen.. ben benieuwd!
[ Voor 4% gewijzigd door prothello op 01-07-2013 10:08 ]
Alle zenders, standaard om de 20 a 30 minuten. Na vervanging van mijn Amino was het probleem opgelost voor een maand of misschien iets langer.denan schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:23:
[...]
Is dat op alle zenders? of slechts op een paar? (zoja: welke?)
Jij gaf aan dat je zelf KPN al had opgezegd. Dan zou het hele verhaal van het indienen van een migratieverzoek door Vodafone niet meer opgaan. vandaar mijn antwoord. Als jij niet had opgezegd dan klopte het inderdaad. Je gaat van de ene operator (KPN WBA) naar de andere operator (KPN ITNS) en die overstap kan vrij naadloos verlopen. Mits de klant niet zelf opzegt maar dat aan Vodafone overlaat middels het migratieverzoek e.d.prothello schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:05:
[...]
Nou, Reggefiber heeft mij dus laten weten dat Vodafone een migratieverzoek moet indienen en dat zij dan alles in orde kunnen maken, dit is dus precies het tegenovergestelde van wat jij en Vodafone beweren..
[...]
Understament van de week, de klantenservice van VF is waardeloos! Meerdere malen gemaild en krijg niet eens volledig antwoord, alleen een simpele "onze excuses, maar het kan niet".
Weet iemand of ze een 2e lijns support desk hebben? De 1e lijns zijn een stelletje simpele zielen die ergens in een callcenter scripts oplezen en alles in een zgn. knowledge base opzoeken.
Je kunt zeggen wat je wilt over KPN maar één ding zijn ze erg goed in en dat is service verlenen!
Dat is dan ook de enige reden dat ik ook nog bij KPN klant zal worden/blijven.
Overigens - ik ben niet eens afgesloten van m'n diensten door KPN, terwijl ik per 22/6 heb opgezegd en volgens KPN word de verbinding was opgeheven nadat de nieuwe provider zich meld bij Reggefiber.. ik ben het helemaal kwijt
Update: Reggefiber heeft mijn tweet aan hun webcare beantwoord en vragen om m'n contact gevens, zullen waarschijnlijk weer hetzelfde vertellen.. ben benieuwd!
Weet Reggefiber wel dat jij zelf al hebt opgezegd bij KPN?
Zelfde probleem bij mij sinds vrijdag. Haperend beeld op de HD+ zenders, andere zenders geen probleem. internet en telefonie geen probleem, ook nooit gehad.denan schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:23:
[...]
Is dat op alle zenders? of slechts op een paar? (zoja: welke?)
Met de Concepts klantenservice afgesproken dat ik een andere Amino regel om te proberen, en zo uit te sluiten dat het aan mijn Amino zou liggen. Die overigens sinds septemeber vorig jaar zonder problemen functioneerde.
En ja, ik weet dat dit het Vodafone draadje is, maar platform is hetzelfde.
eymey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:51:
[...]
Ff eentje 'omhoog' gaan (de gekleurde balk die nu op de zendernaam staat gaat dan naar het "HD" balkje toe). En dan kan je met links en rechts de stream selecteren.
ambilight schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:53:
[...]
Met je cursor pijtje omhoog/omlaag naar de stream selectieknop navigeren (de knop wordt dan rood gekleurd) en vervolgens met cursor pijltje links/rechts de stream kiezen
Dit blijf ik overigens best vaag vinden: bij de ene wel en bij een ander niet dat balkje. Zag het toevallig dit weekend bij iemand anders in Almere en die was zo goed als tegelijk lid geworden, met dezelfde Animo 140 en zelfde firmware. En hier (thuis) zit dat balkje er niet in??musicfreak schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 08:31:
[...]
Ik kan met de beste wil van de wereld niet bij dat HD balkje komen. Omhoog en omlaag gaan met de pijltjes leid er alleen toe dat ik wel of niet de programmainfo zie. Nar link en rechts gaan met de pijltjes heeft helemaal geen effect.
Ik heb overigens TV van XMS, met een Amino M540 decoder. Had ik volgens mij al een keer geroepen maar even voor de zekerheid...
Verwijderd
Op WMP+ kan je kiezen uit SD, HD-- of HD-, in WGDO heb je geen keuze via pijltoetsen (ook niet tussen SD en HD).
De enige verklaring die ik hiervoor heb (maar ik ben geen werknemer van GHM / ITNS en heb de middleware en firmware niet ontworpen), is dat de ene Amino via "WMP+ blauw" (voormalig Reggefiber Wholesale WGDO) werkt en de ander via WMP+.apis29 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:20:
[...]
[...]
[...]
Dit blijf ik overigens best vaag vinden: bij de ene wel en bij een ander niet dat balkje. Zag het toevallig dit weekend bij iemand anders in Almere en die was zo goed als tegelijk lid geworden, met dezelfde Animo 140 en zelfde firmware. En hier zit dat balkje er niet in??
Op WMP+ zou je de keuze (nog steeds) moeten hebben. Op WGDO weet ik dus niet of die keuze er wel of niet is maar in ieder geval is er daar al geen HD+, maar is standaard "HD" gewoon de onaangetaste kwaliteit.
Het kan dus best goed zijn dat WMP+ Blauw niet de keuze krijgt en WMP+ wel.
Ook in Almere is er een aantal wijken met WMP+ Blauw (in Almere Buiten).
edit: Zie verder de verkorte verklaring van IcyK
[ Voor 49% gewijzigd door apis29 op 01-07-2013 14:25 ]
klopt maar wat ik dus niet snap.. op de site van Vodafone staat het volgende over hun overstapservice: Let op! Dit geldt alleen voor internet- en telefoonabonnementen.Barre73 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 13:13:
Jij gaf aan dat je zelf KPN al had opgezegd. Dan zou het hele verhaal van het indienen van een migratieverzoek door Vodafone niet meer opgaan. vandaar mijn antwoord. Als jij niet had opgezegd dan klopte het inderdaad. Je gaat van de ene operator (KPN WBA) naar de andere operator (KPN ITNS) en die overstap kan vrij naadloos verlopen. Mits de klant niet zelf opzegt maar dat aan Vodafone overlaat middels het migratieverzoek e.d.
Weet Reggefiber wel dat jij zelf al hebt opgezegd bij KPN?
Als je ook HD TV van Vodafone bestelt dan moet je zelf je tv-abonnement opzeggen.
en dan de niets-toevoegende reactie van VF klantenservice vanmorgen;
Het is niet mogelijk om te migreren van een WBA netwerk naar een WBA netwerk bij Vodafone Thuis. Vodafone heeft hier nog geen proces voor dat daadwerkelijk juist gaat. Wellicht dat het bij andere providers wel mogelijk is maar bij Vodafone niet.
Bedankt voor je hulp maar de verwarring word steeds erger haha..
En op WMP+zijn migraties inderdaad nog steeds niet soepel te doen. Dus de reactie van de Vodafone medewerker klopt.
De verwarring zit hem in het feit dat óf de medewerker niet weet op welk netwerk ze op jouw lokatie zitten of dat er bij jou een verkeerde perceptie is m.b.t. van welk netwerk naar welk netwerk (of binnen welk netwerk) jouw migratie verloopt.
Denk ik.
Reggefiber vertelt mij vanmiddag heel vriendelijk dat overstappen prima mogelijk is, mits het naar een van de KPN dochters is! Ha, daar ga ik dus niet aan beginnen.
Het word toch UPC denk ik zo langzamerhand, dan maar een tijdje geen hoge uploadsnelheid.
Wat een nitwits bij Vodafone...prothello schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:09:
[...]
klopt maar wat ik dus niet snap.. op de site van Vodafone staat het volgende over hun overstapservice: Let op! Dit geldt alleen voor internet- en telefoonabonnementen.
Als je ook HD TV van Vodafone bestelt dan moet je zelf je tv-abonnement opzeggen.
en dan de niets-toevoegende reactie van VF klantenservice vanmorgen;
Het is niet mogelijk om te migreren van een WBA netwerk naar een WBA netwerk bij Vodafone Thuis. Vodafone heeft hier nog geen proces voor dat daadwerkelijk juist gaat. Wellicht dat het bij andere providers wel mogelijk is maar bij Vodafone niet.
Bedankt voor je hulp maar de verwarring word steeds erger haha..
Het opzeggen TV abonnement gaat over je analoge/digitale coax diensten (UPC/Ziggo etc.). De overstapservice voorzoet daar niet in omdat deze partijen de opzegging alleen van de klant zelf accepteren. Die melding heeft niets te maken met overstappen.
WBA/WMP... het is verwarrend. Wat Vodafone bedoelt is dat je niet kan overstappen tussen providers die gebruik maken van Glashart Media TV (ofwel, die analoge TV bijleveren). Die zitten namelijk allemaal bij operator KPN-ITNS en daar is het naadloos overstappen (nog) niet geregeld.
Dus van KPN (geen analoge TV naar Vodafone is mogelijk binnen 1 dag.
Punt uit
Iets genuanceerder: van WGDO naar WGDO Vodafone van glashart kan juist weer wel (ik migreer van Lijbrandt naar Vodafone).Barre73 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 17:51:
[...]
Wat een nitwits bij Vodafone...
WBA/WMP... het is verwarrend. Wat Vodafone bedoelt is dat je niet kan overstappen tussen providers die gebruik maken van Glashart Media TV (ofwel, die analoge TV bijleveren). Die zitten namelijk allemaal bij operator KPN-ITNS en daar is het naadloos overstappen (nog) niet geregeld.
(punt over en uit
Inderdaad: En dat maakt het eigenlijk heel lastig want klanten weten zelf bijna nooit of ze op WGDo of WBA zitten..
De helpdesk van Vodafone gaf mij aan dat zij het ook niet zomaar konden zien op basis van mijn vraag aan hun of ze vooraf konden aangeven of migratie in 1 dag mogelijk zou zijn. Pas na verwerken van de aanvraag voor migratie werd bekend of het inderdaad WGDO -> WGDO zou zijn en dus in 1 dag migratie mogelijk was. Het bestelproces is er ook nog niet klaar voor; je blijft hangen in "adres reeds bekend", en vanaf daar gaat het orderproces middels emails met de helpdesk verder. 18 juli weet ik zeker of het is gelukt, pas daarna zal ik het ook echt durven aanraden aan anderenBarre73 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:38:
Zat me zo op te winden dat ik dat kleine detail helemaal vergat...
Inderdaad: En dat maakt het eigenlijk heel lastig want klanten weten zelf bijna nooit of ze op WGDo of WBA zitten..
Het zo ook niets uit mogen maken welke onderliggende techniek er gebruikt wordt, overstappen binnen een korte termijn (1 dag) moet haalbaar zijn of je nu naar Vodafone wilt overstappen of naar een andere provider.Barre73 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 19:38:
Zat me zo op te winden dat ik dat kleine detail helemaal vergat...
Zoals al eens eerder gezegd houdt de ACM een vinger aan de pols en zal de providers gaan verplichten goede overstap procedures te maken als ze er onderling niet uitkomen.
De providers zijn volwassen genoeg om het zelf uit te zoeken, dat is uiteindelijk ook hun eigen belang.
Echter, vanavond besloot ik eens een handmatige software update te initieren met mijn Lijbrandt Amino M540. En nu hangt het ding in reboot-loop / powercycle loop met "network error" bij het Amino logo. Dit blijft een tijd staan en dan reboot ie weer
Voor de XMS, Telfort en Concepts labels lijkt men momenteel trouwens wel met een de-branding bezig te zijn (Glashart Media logo boven het menu ipv. van het specifieke merklabel). Hier iees ik tenminste dingen over van een XMS'er die ik volg op Twitter.
Echter, voor Vodafone zou er niets mogen veranderen. Die bepalen als het goed is hun eigen label en zijn ook niet onderhevig aan de wijzigingen in de zenderpakketten die 1 of 2 juli volgen.
[ Voor 31% gewijzigd door eymey op 01-07-2013 21:56 ]
Verwijderd
Heb ik ook al een week of 4 nu metal die storiningen wordt er gek van.MetaFrame schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:31:
Hmmm ik kreeg zojuist invalid URL, na een pwrcycle was dit weer eens opgelost... Het word steeds vreemder met die amino
Het proberen met de kabel was niet nodig, het werkt nu gewoon soepel over de powerline, ik zal het maar op "opstart problemen" houden. Echter wordt de animo box zeer warm als er van het mozaïek en kiezen & kijken gebruik gemaakt wordt, en het moment dat je dan weer terugschakelt naar een zender valt de box een aantal seconden weg/ moet je hem opnieuw opstarten. Kan het zijn dat zo'n kastje oververhit raakt?Fiber schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:16:
[...]
Inderdaad, eerst testen met een kabel, dan pas conclusies trekken. En wellicht de glasvezelmodem een keer herstarten en de Amino settopbox updaten. Je zou ook nog een ander merk of type powerline setje kunnen proberen. Dat helpt soms ook, maar er valt geen peil op te trekken. Er zijn huizen genoeg waar het probleemloos werkt, en bij andere huizen werkt het voor geen meter. Die powerline setjes dus.
Verder klaagt mijn moeder ook dat "het internet langzamer is dan bij UPC", heb een paar tests gedaan en de ping schommelt tussen 40-300ms, wat ik onnodig hoog vind voor glasvezel, had verwacht dat de ping lager zou zijn dan bij upc waar hij toch rond de 20-30ms zat. De internet snelheid was wel gewoon de beloofde 30mbit dus aan mijn moeder nog maar eens gevraagd wat ze met langzaam bedoeld: "regelmatig staat er een geel driehoekje bij het wifi signaal". Dit is hopelijk op te lossen door het wijzigen van het wifi kanaal.
Is het dus normaal dat de amino box warm wordt/uitvalt?
40-300 ms is toch niet de normale ping voor glasvezel?
Verwijderd
Nee komt vermoedelijk doordat er problemen zijn in het netwerkKinger7 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:34:
[...]
Via KPN glas
ping google.nl
Pinging google.nl [2a00:1450:400c:c03::5e] from 2001:610:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx
:deed with 32 bytes of data:
Reply from 2a00:1450:400c:c03::5e: time=7ms
Reply from 2a00:1450:400c:c03::5e: time=6ms
Ping statistics for 2a00:1450:400c:c03::5e:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 7ms, Average = 6ms
ping tweakers.net
Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.20: bytes=32 time=3ms TTL=59
Ping statistics for 213.239.154.20:
Minimum = 3ms, Maximum = 3ms, Average = 3ms
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 11:19 ]
Dat de Amino warm wordt is normaal, maar oververhit raken natuurlijk nietKinger7 schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 10:34:
[...]
Is het dus normaal dat de amino box warm wordt/uitvalt?
Wat pingtijden betreft, 40-300ms is echt véél te hoog, hier is de ping constant 3ms naar tweakers. <10ms zou je "normaal" kunnen noemen.
Heb je deze hoge pingtijden ook als je met een kabel test? Staat de wifi-kaart van de laptop soms op powersaving?
De problemen zijn nog niet samen gevallen met een te hoge ping bij mij, hoogstens met packet loss voor een tijdje.Verwijderd schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 11:11:
[...]
Nee komt vermoedelijk doordat er problemen zijn in het netwerk
Via KPN glas
ping google.nl
Pinging google.nl [2a00:1450:400c:c03::5e] from 2001:610:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx:xxxx
:deed with 32 bytes of data:
Ping statistics for 2a00:1450:400c:c03::5e:
Minimum = 6ms, Maximum = 7ms, Average = 6ms
ping tweakers.net
Pinging tweakers.net [213.239.154.20] with 32 bytes of data:
Ping statistics for 213.239.154.20:
Minimum = 3ms, Maximum = 3ms, Average = 3ms
Maar als ik lees over een geel driehoekje en wifi en zo, dan denk ik eerder dat het aan een slechte wifi router ligt, of een router die de verbindingssnelheid niet helemaal trekt (weet niet of het over de door Vodafone geleverde router gaat?).
Overigens, 20-30 is ook voor UPC begrippen al behoorlijk hoog.
Mijn Amino kan overigens ook best warm worden, maar hij staat op een open meubel met rondom airflow. Nog nooit problemen gehad.
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 02-07-2013 13:12 ]
Mijn moeder heeft geen <10ms ping nodig, maar ik vond het raar dat ze er op achter uitgaat met ping terwijl ze een veel nieuwere router + glasvezel heeft.
Ik weet niet of het wegvallen van de amino box te maken heeft met warm worden, ik weet alleen dat hij het moeilijk krijgt/doet op het moment dat je van interactieve tv(Uitzending gemist, videotheek, mozaïek) gebruikt maakt, en dat hij goed warm is naderhand. Het maakt geen verschil of dit over een powerline of een lange utp kabel gaat.
Edit: Bij mijn moeder staat de amino rechtop op een open tv meubel, dus airflow is ook hier geen probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door Kinger7 op 02-07-2013 14:18 ]
Een ping meten via een draadloos modem is weinig zinvol.
Meet de ping eens met een vaste netwerkkabel.
Ik kan nog wel een een vergelijk maken met pings via vast en draadloos als je het verschil wilt weten.
De router van Vodafone is een volledig ander verhaal, het ping is gelukkig wel normaal toen ik gister testen (+- 15ms) hier hoor ik verder ook geen klachten over. Mijn moeder zegt wel dat het wifi signaal nog steeds regelmatig wegvalt(verschillende keren per dag), dat wifi op telefoon en laptop beide geen verbinding hebben. Toen ik om 18:30 aankwam gister was het SSID inderdaad nergens te bekennen. Heb er op dat moment niks aan gedaan en rond 19:00 kwam het signaal van zelf terug. Daarna in de logs van de router gaan kijken. En hier zag ik dat er vanaf 18:15 pas logs waren. "Ja heb het stekkertje er toen 10 seconden uit gehaald omdat hij geen signaal gaf, hij is alleen niet terug gekomen naderhand." De logs geven aan dat hij toen helemaal opgestart is, time server gevonden, update gecontroleerd, niet gevonden. En toen tot 18:57 niks gedaan. Op dat moment begon hij met het uitdelen van ip adressen. (1 naar laptop, 1 naar telefoon mam en 1 naar mijn telefoon). Nu aan mijn moeder gevraagd om de router tot maandag niet te resetten, aangezien de logs bij iedere keer opnieuw opstarten vanaf nul beginnen. Dan kan ik maandag hopelijk zien wat er vooraf gaat aan het wegvallen van het signaal, en het vervolgens geen ip adres uit delen. Maar zoals het er nu naar uit ziet heeft deze router kuren en mag er een nieuwe komen.
Of je legt hem in de kast en je koopt zelf voor een paar tientjes een fatsoenlijke eigen router...Kinger7 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:07:
[...] Maar zoals het er nu naar uit ziet heeft deze router kuren en mag er een nieuwe komen.
Keertje resetten helpt niet? Dan zit er niet anders op dan de helpdesk te bellen...BeZaX schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 15:05:
Weet iemand trouwens hoe ik de tijd van de Animo box kan aanpassen? Deze staat sinds de zomertijd 2 uur te vroeg. In de instellingen kan ik niks vinden.
[ Voor 37% gewijzigd door Fiber op 05-07-2013 16:56 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat versta je onder resetten? 10 minuten het stroom er af? Dat heb ik al meerdere keren geprobeerd.Fiber schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:53:
Keertje resetten helpt niet? Dan zit er niet anders op dan de helpdesk te bellen...
Verwijderd
Je durft wel, ik wou van Lijbrandt naar Voda maar ze waren aan de telefoon heel stellig, dit ging niet goed komen in 1 dag. Ook niet als ik de hele dag ging zitten bellenjurjen_g schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:17:
[...]
De helpdesk van Vodafone gaf mij aan dat zij het ook niet zomaar konden zien op basis van mijn vraag aan hun of ze vooraf konden aangeven of migratie in 1 dag mogelijk zou zijn. Pas na verwerken van de aanvraag voor migratie werd bekend of het inderdaad WGDO -> WGDO zou zijn en dus in 1 dag migratie mogelijk was. Het bestelproces is er ook nog niet klaar voor; je blijft hangen in "adres reeds bekend", en vanaf daar gaat het orderproces middels emails met de helpdesk verder. 18 juli weet ik zeker of het is gelukt, pas daarna zal ik het ook echt durven aanraden aan anderen
Ook reggefiber hier gaf aan dit beter niet te doen omdat ze verwachten dat dit minimaal 2 weken ging duren. Dus weer terug naar UPC en dan volgend jaar maar kijken, ik wil niet het risico hebben zonder internet/tv/telefoon te komen zitten.. UPC leverde overigens in 3 dagen op (zal wel rustig zijn daar?) nummer portering is vrijdag na 5 dagen door Lijbrandt bevestig voor as maandag. Dus al met al een week overstap tijd. Best netjes!
Zou je deze ervaring willen melden aan de ACM/Consuwijzer?thefox154 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:49:
[...]
Je durft wel, ik wou van Lijbrandt naar Voda maar ze waren aan de telefoon heel stellig, dit ging niet goed komen in 1 dag. Ook niet als ik de hele dag ging zitten bellen![]()
Ook reggefiber hier gaf aan dit beter niet te doen omdat ze verwachten dat dit minimaal 2 weken ging duren. Dus weer terug naar UPC en dan volgend jaar maar kijken, ik wil niet het risico hebben zonder internet/tv/telefoon te komen zitten.. UPC leverde overigens in 3 dagen op (zal wel rustig zijn daar?) nummer portering is vrijdag na 5 dagen door Lijbrandt bevestig voor as maandag. Dus al met al een week overstap tijd. Best netjes!
http://www.consuwijzer.nl/contact
Zij willen heel graag weten als consumenten problemen ondervinden met het overstappen.
Teruggaan naar UPC zou ik persoonlijk nooit doen, maar goed ik kan me wel voorstellen dat je deze overweging maakt om te voorkomen dat je zonder TV/internet/telefoon komt te zitten.
Heb ik een tijdje geleden ook gedaan. Nooit een reactie op gekregen. Volgens mij laat de ACM dit soort zaken liever aan 'de markt' over. Aangezien 'de markt' op glas in feite bestaat uit KPN, zal er wel geen haast mee gemaakt worden.HoppyF schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:34:
[...]
Zou je deze ervaring willen melden aan de ACM/Consuwijzer?
Ik ben door de ACM persoonlijk gebeld na mijn klacht per email. Ze nemen klachten wel degelijk serieus maar zijn wel afhankelijk van ervaringen die consument aan hun doorgeven.ambilight schreef op maandag 08 juli 2013 @ 11:00:
[...]
Heb ik een tijdje geleden ook gedaan. Nooit een reactie op gekregen. Volgens mij laat de ACM dit soort zaken liever aan 'de markt' over. Aangezien 'de markt' op glas in feite bestaat uit KPN, zal er wel geen haast mee gemaakt worden.
Het klopt dat ze het in principe aan de markt zelf overlaten maar als er veel klachten zijn kunnen ze de providers dwingende maatregelen opleggen.
Dat de markt vooral uit KPN en dochters bestaat doet niet ter zake want zelf als er maar één niet-KPN provider zou bestaan moet overstappen ook soepel lopen.
LOL. Juist omdat 'de markt' op glas uit KPN en dochters bestaat is er geen markt. In feite stap je over van KPN naar KNP. Interne kwestie dus. Als je dat niet bevalt, kun je naar de concurrent... oh wacht, die is er niet. Nou ja, behalve UPC en Ziggo dan. Die lijken er niet slechter van te worden want veel 'overstappers' doen dat nu via de band (UPC en Ziggo dus).HoppyF schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:19:
[...]
Dat de markt vooral uit KPN en dochters bestaat doet niet ter zake want zelf als er maar één niet-KPN provider zou bestaan moet overstappen ook soepel lopen.
Er is geen sprake van een "Interne kwestie".
Vodafone, Fype, Tweak, Scarlet, Tele2, allemaal bedrijven die op geen enkele manier een dochter van KPN zijn.
Dat zij toevallig wholesalediensten bij KPN afnemen omdat ze ook een graantje meepikken op de FttH markt maakt niet dat het ineens een "interne kwestie" is.
En je zegt het zelf ook al: Het alternatief is UPC of Ziggo. Zonder glas zouden dat nog steeds 100% monopolisten zijn. Met glas is er dan weliswaar alleen aanbod dat qua TV op KPN is gebaseerd maar er is iig keus.
Zeggen dat er helemaal geen markt is, is dus gewoon schromelijk overdreven.
Done.. Heb het even kort en bondig aan ze uitgelegtHoppyF schreef op zondag 07 juli 2013 @ 14:34:
[...]
Zou je deze ervaring willen melden aan de ACM/Consuwijzer?
http://www.consuwijzer.nl/contact
Zij willen heel graag weten als consumenten problemen ondervinden met het overstappen.
Teruggaan naar UPC zou ik persoonlijk nooit doen, maar goed ik kan me wel voorstellen dat je deze overweging maakt om te voorkomen dat je zonder TV/internet/telefoon komt te zitten.
Ik was zo klaar met Lijbrandt en hun eeuwige durende pakketwijzingen en prijsstijgingen dat blijven geen optie was. Overtappen niet mogelijk, dus enige alternatief is een jaartje horizon proberen en dan weer verder zien... Erg fijne markt dat glasvezel
Daarom blijft klagen bij de ACM hierover de enige zinvolle manier om hier verandering in te krijgen.eymey schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:07:
Tsja, dat dat moeilijke overstappen een schandaal is, dat staat buiten kijf
De providers doe er blijkbaar te lang over om het onderling goed te regelen.
Geen idee waarom ze dat doen want klanten behouden doe je niet door de overstap moeilijk te maken.
Ik "moet" nog een paar maanden bij Vodafone maar als Vodafone mij geen goed verlengingsaanbod doet overweeg ik wel om over te stappen en dan wel graag naar een andere glasvezelprovider niet naar ADSL of de kabel.
Afgelopen weekend heeft mijn moeder veel problemen gehad met tv en internet. Aangezien het probleem van de TV ligt aan de powerline gaat er komende weken toch een kabel onder de vloer gelegd worden.
Het probleem met de wifi router is de soap waar ik het over heb. Het wifi signaal blijft wegvallen, Vodafone thuis klantenservice opgebeld: De medewerkster had nog niet van dit probleem gehoord, maar ze kon wel twee tips geven, Sitecom cloud sercurity uitschakelen en een kanaal uitzoeken waar weinig/geen andere netwerken op zitten. Beide had ik al gedaan. Toen kwam het advies dat ik het maar zelf via Sitecom moest gaan regelen, want Vodafone levert geen ondersteuning op de router. Ik haal er een quote bij van de website consuwijzer over garantie "De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen voor u." Alleen was de Vodafone medewerkster hier niet zo van gediend volgens mij, want ze begon ook meteen te dreigen met de voorwaarden van Vodafone waar in zou staan dat de router problemen van een door hen geleverde router niet aan hen was om op te lossen. Als dat echt zo is wil ik dat weten, dus dat ging ze de voorwaarden er bij halen voor mij. Na een paar minuten komt ze weer terug aan de lijn, in plaats dat ze terugkomt met wat in de voorwaarde had moeten staan zegt ze dat ze van haar manager te horen gekregen dat ze dit niet doen. Had zelf ook al de voorwaarden er bij gepakt en kon er zelf ook niks over in vinden. Op dit moment begon ik een beetje geïrriteerd te raken. Als je een claim maakt met dat het in de voorwaarden staat en dat blijkt niet te kloppen, of ja zij/haar manager en ik kunnen het niet vinden, dan wil ik niet afgescheept worden met een "mijn manager zegt ook dat we het niet doen". Dus ik maak de opmerking dat het mij er niet om gaat wat ze kunnen doen, maar wat ze moeten doen volgens de wet. Zoals verwacht wordt ik op dat moment gezegd dat ze mij niet verder kunnen helpen en mijn door sturen naar een ander nummer binnen Vodafone: 0900-990009. Netjes het nummer terug gelezen aan haar zodat ik het goed opgeschreven heb. Bel ik dat nummer: "Dit nummer is niet in gebruik". Nu is de vraag, heeft ze me per ongeluk of expres een fout nummer gegeven. Weet iemand wat dit nummer had moeten zijn, waar het fout is, of raakt het kant nog wal? Ik heb op dat moment niet terug gebeld naar de Vodafone thuis helpdesk, omdat mijn bloed druk eerst moest zakken. Vanavond maar weer een poging en even vragen waar het fout gegaan is met dat telefoonnummer.
Website consuwijzer mbt garantie:
http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Tsja, in jouw geval zou je dan alvast eens bij bv. XSYou kunnen gaan kijken (als hun aanbod je tenminste aan staat). Ze zijn hun eigen operator (andere operator) en daar zouden goede overstapprocedures voor moeten zijn binnen ReggefiberHoppyF schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:56:
[...]
Daarom blijft klagen bij de ACM hierover de enige zinvolle manier om hier verandering in te krijgen.
De providers doe er blijkbaar te lang over om het onderling goed te regelen.
Geen idee waarom ze dat doen want klanten behouden doe je niet door de overstap moeilijk te maken.
Ik "moet" nog een paar maanden bij Vodafone maar als Vodafone mij geen goed verlengingsaanbod doet overweeg ik wel om over te stappen en dan wel graag naar een andere glasvezelprovider niet naar ADSL of de kabel.
[ Voor 56% gewijzigd door eymey op 09-07-2013 14:17 ]
Ja, dat zou voor mij een goede optie kunnen zijn maar er zijn genoeg plaatsen waar geen KPN onafhankelijke providers zijn.eymey schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:16:
[...]
Tsja, in jouw geval zou je dan alvast eens bij bv. XSYou kunnen gaan kijken (als hun aanbod je tenminste aan staat). Ze zijn hun eigen operator (andere operator) en daar zouden goede overstapprocedures voor moeten zijn binnen Reggefiber.
@Kinger7
Vreemde reactie van Vodafone over die draadloze modem, vraag anders om een Cisco/Linksys E2000, die heeft Vodafone aan mij geleverd en die werkt goed.
Als ik meespiek in Wireshark, zie ik op het moment dat het bufferen lijkt te stoppen veel TCP Keep-Alive en TCP Dup packets voorbijkomen. Vreemd genoeg lijkt het bufferen op netwerkniveau wel door te gaan. [TCP segment of a reassembled PDU] blijft in hoog tempo binnenstromen.
Ik heb Vodafone 30/30 en er hangt een Linksys E2000 router achter het modem (harde reboot reeds geprobeerd).
Zijn er meer mensen met dit probleem, of zal het probleem waarschijnlijk toch bij mij liggen?
Gisteravond weer Vodafone gebeld, natuurlijk niet de zelfde medewerkster als ik gister aan de lijn had. Kort situatie uitgelegd, dat Vodafone dit probleem op hoor te lossen en niet Sitecom en dat het ergens fout gegaan is met het telefoon nummer. Krijg ik van de Vodafone medewerker te horen dat de medewerkster er van gister ook is en hij het even na zal vragen aan haar. Blijkt het nummer 0900-9990009, een 9 meer. Ik aan deze medewerker gevraagd waar dat nummer eigenlijk van is. Dat wist hij niet, hij had het nog nooit gebeld. Vond het raar dat ze me door verbinden aan een nummer dat ze zelf niet kennen, maar zal het eerst maar eens bellen. Blijk het het nummer van Sitecom te zijn. Toen brak mijn klomp, direct opgehangen en Vodafone weer teruggebeld. Gelukkig neemt zelfde medewerker als net weer op. Ik vertel hem dat ik niet van gediend ben van wat jullie bij de Vodafone helpdesk doen, ik geef nog eens een keer aan dat volgens het recht op deugdelijk product de verkoper mij niet naar de fabrikant door mag sturen, Vodafone moet het probleem voor mij oplossen of fabrikant inschakelen. En dat het ronduit onbeschoft is dat ik toch gewoon door gestuurd wordt naar de helpdesk van Sitecom, ook al heb ik aangegeven dat niet te willen. Op dat moment krijg ik te horen dat ze mijn moeder gewoon een nieuwe router op kunnen sturen. Fijn nieuws, maar de service van de helpdesk is rond uit slecht, je eerst af proberen te wimpelen met zogenaamde voorwaarden en dan door verwijzen naar een andere partij zonder dat te melden. Als ik een helpdesk/klantenservice bel ga ik er van uit dat ze mij helpen/service verlenen, niet zo snel mogelijk het niet meer hun probleem proberen te maken.
Even een korte samenvatting van de algehele indruk van Glasvezel van Vodafone nu, niet alleen het negatieve.
- Mijn moeder is hartstikke blij de telefonie, het zorgeloos naar vast wordt al goed gebruikt van gemaakt.
- Met telefonie heeft nu gratis nummerweergave dat bij haar UPC abonnement er nog niet bij zat, we kwamen er pas via het opzeggen bij UPC achter dat ze dat inmiddels ook gratis doen.
- De analoge televisie is geruisloos op de tv boven, zelfs met versterker er tussen zat er veel ruis op de kabel van UPC door de vele splitsingen die nodig waren. Er ligt nog steeds de zelfde kabel naar boven, maar die kan nu rechtstreeks in het glasvezel modem.
- 21 HD zenders zijn geweldig, ook een hele vooruitgang.
- Na wat opstart problemen met de amino box werkt nu interactieve tv ook goed. Maar de interactieve box van UPC vereiste een maandelijkse rest om goed te blijven werken dus is ook vooruitgang.
- Het powerline setje voor de TV is van het weekend verschillende keren weggevallen, waardoor handmatig de verbinding tussen deze twee herstelt moest worden. Ondanks dat de vloer dan open moet gaat er toch een kabel gelegd worden om dit te op te lossen. Is dus geen probleem het de glasvezel.
- De problemen met hoge ping zijn ook opgelost dus Internet verbinding is goed.
- Wifi netwerk van de router geleverd door Vodafone valt paar keer per dag weg, komende weken wordt deze vervangen.
- Het enige dat dus echt ongelofelijk tegenvalt is de service van Vodafone zoals hier boven en vorige berichten van mij te lezen is.
DaveD
Goed idee, dat ga ik eens proberen.Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 23:10:
Je kunt eens proberen met een Linux live cd om de pc (windows) uit te sluiten.
Verwijderd
Lekker vaag dan! Ik snap er niets van!Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:35:
Ik woon ook in Alphen a/d Rijn postkode 2402 en heb geen problemen en heb nog nooi de Amino hoeven te resetten. Zelfs afgelopen nacht niet toen er een half uur storing was.
DaveD
Daar hoopte ik gek genoeg op!Barre73 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:33:
Heeft te maken met de grote netwerkproblemen van de afgelopen weken. Treedt niet bij iedereen op maar wordt zeer hard aan gewerkt. Zie ook Lijbrandt en XMS topic. Vodafone gebruikt dezelfde netwerkoperator (KPN-ITNS)
DaveD
Dat vind ik ook. Heb ook nu elke keer last van een hoge ping en een lage down en upload snelheid. Word er nu wel een beetje moedeloos van! Zit er op deze manier sterk aan te denken weer terug te gaan naar ziggo.Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:48:
Blijft het vreemd dat op de ene 2402 postcode wel problemen zijn en op de andere niet.
DaveD
Er zal dan eerder een defect zijn dan een structurele storing.DaveD1109 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:58:
[...]
Dat vind ik ook. Heb ook nu elke keer last van een hoge ping en een lage down en upload snelheid. Word er nu wel een beetje moedeloos van! Zit er op deze manier sterk aan te denken weer terug te gaan naar ziggo.
Hier heb ik nooit problemen gehad met de Animo (3852).
Ding doet het altijd. Er is wel eens een keer een korte uitval van internet geweest maar dat was kort daarna weer vanzelf hersteld.
Meestal hing dat ook samen met een landelijke KPN storing.
Ik denk ook nog wel eens terug aan UPC maar dan net andersom, hoe goed het nu is met glasvezel tov de bagger via de kabel ....
Maar met ADSL is dit ook al voor een groot deel het geval, ik heb heel lang XS4ALL gehad over een KNP lijn, uiteraard betaal je wel meer, maar daar krijg je wel de service van een goede provider bij, ben echter toch naar KPN overgestapt omdat XS4ALL de prijzen wel heel erg bont maakte.ambilight schreef op maandag 08 juli 2013 @ 21:49:
[...]
LOL. Juist omdat 'de markt' op glas uit KPN en dochters bestaat is er geen markt. In feite stap je over van KPN naar KNP. Interne kwestie dus. Als je dat niet bevalt, kun je naar de concurrent... oh wacht, die is er niet. Nou ja, behalve UPC en Ziggo dan. Die lijken er niet slechter van te worden want veel 'overstappers' doen dat nu via de band (UPC en Ziggo dus).
Verwijderd
Heb je al eens geprobeerd om rechtstreeks een kabel vanaf het modem naar je laptop/desktop? Indien hetzelfde effect een tweede kabel proberen en als het dan nog niet goed is helaas VF weer bellen.DaveD1109 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:58:
[...]
Dat vind ik ook. Heb ook nu elke keer last van een hoge ping en een lage down en upload snelheid. Word er nu wel een beetje moedeloos van! Zit er op deze manier sterk aan te denken weer terug te gaan naar ziggo.
Ik heb ook 10 jaar ADSL van XS4ALL gehad. Nooit een echt probleem, misschien 2x modem gereset. Maar nadat KPN de boel overnam, ging de prijs gestaag omhoog en de service achteruit. Op een gegeven moment stond de maandelijkse vergoeding totaal niet meer in verhouding tot het gebodene.raptorix schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 16:18:
[...]
Maar met ADSL is dit ook al voor een groot deel het geval, ik heb heel lang XS4ALL gehad over een KNP lijn, uiteraard betaal je wel meer, maar daar krijg je wel de service van een goede provider bij, ben echter toch naar KPN overgestapt omdat XS4ALL de prijzen wel heel erg bont maakte.
Dat ADSL grotendeels een KPN feestje is, komt natuurlijk doordat de koperdraadjes ook van hun zijn. Kon ik wel mee leven. Met glas zie ik dat toch anders omdat het als 'open' wordt verkocht. Op papier is het dat ook wel, maar in de praktijk zie je overal de vettige KPN vingers weer opduiken. Toen ik glas bestelde zou ik een vast IP-adres en 1:1 glashart TV-streams krijgen. Uiteindelijk kreeg een dynamisch adres, KPN streams en een stuk of 5 HD-zenders minder dan was beloofd. Klagen had geen zin, want ondertussen was de boel door KPN overgenomen. Nu weer verdere ontmanteling van HD-TV. Als ik wil overstappen, moet ik op minstens 2 weken downtime van ALLE diensten rekenen. Glas begint voor mij steeds meer op ADSL 2.0 te lijken. En ik kan, gezien het aantal keren dat ik het UPC-busje bij buren in de straat zie, rustig constateren dat glas voor meer klanten op een regelrechte teleurstelling is uitgelopen.
Dat de meeste partijen toch besluiten om te blijven winkelen bij KPN is een keuze van 'de markt' en niet door KPN of Reggefiber gedicteerd.
Het enige wat we kunnen hopen (en stiekem heb ik het gevoel, noem het wishful thinking, dat dit ook wel gaat gebeuren), is dat KPN ITNS snel overstappen van WMP+ naar WMP+ mogelijk gaat maken en dat er meer ODF partijen komen in meer gemeenten.
Maar of het een grote teleurstelling is? Nee, zo zie ik het niet.
Ik ben begonnen met "always online" internet in 1999, bij Telekabel in Apeldoorn, dat een hafl jaar later werd over genomen door UPC. Pas in 2002/2003 kwam er waar ik woonde (inmiddels in Almere) een alternatief voor monopolist UPC, in de vorm van ADSL. Dat toen overigens superieur was aan 'de kabel'. Tot 'de kabel' met Eurodocsis 2.0 kwam, wat snelheden tot 55 mbit mogelijk maakte. Niet dat de kabelaars dit nodig vonden want de maximale snelheid die je kon krijgen had men heel slim net wat hoger gezet dan wat ADSL maximaal kon halen.
Pas sinds er op grote schaal glasvezel is gekomen voelden de kabelaars zich genoodzaakt om te investeren in EURODOCSIS 3.0 en straks dus 3.1.
Plus dat je, zelfs al is het nu erg veel KPN-flavoured, je tenminste de keus hebt uit meerdere ISP's voor je internet. Ik zie op 'de kabel' nog steeds geen keus in ISP's.
Ja, in wat kleinere gebieden zoals Harderwijk waar 'de kabel' nog niet in handen is van bedrijven die net zo winstgedreven zijn als KPN.
Dat gezegd hebbende ben ik voorlopig redelijk tevreden met was Lijbrandt (straks Telfort) me biedt. De beeldkwaliteit vind ik persoonlijk acceptabel via IPTV en net zo goed als bij UPC via de CATV feed. Het basispakket is overigens goed genoeg voor mij, dat speelt wrs. ook mee.
Wel hoop ik van harte dat KPN nog eens 'het licht' zal zien en ook bij IPTV voor zichzelf én voor alle wholesale afnemers (WMP en WMP+) de streams gewoon gaat doorgeven zoals het hoort.
Ik vind dat glas gewoon een kans moet krijgen en dat het liefst in iedere gemeente. Zelfs al was het glas 100% KPN, dan nog is dat concurrentie tegen de kabel monopolisten.
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 11-07-2013 23:12 ]
Het is mij ook een raadsel waarom mensen ondanks wat teleurstellingen en minpuntjes toch terug blijven keren naar die kabelaars. Het mag toch bekend zijn dat kabelaars monopolisten zijn die echt schijt hebben aan de consument om het maar eens grof uit te drukken.
Ik weet ook wel dat KPN + dochters geen ideale partij is maar er zijn her en der nog wat kleine aanbieders. Er is dus keuze ook al is dat nog geen perfecte keuze vrijheid.
Bij kabelaar is er geen keuze en die zal er ook nooit komen als ze hun werkwijze niet aanpassen.
Ik heb bewust ook voor Vodafone gekozen omdat bij uitstek een partij is die tegenwicht aan KPN kan geven. Ze kopen nu weliswaar KPN spullen in maar blijven dit niet doen, dit hebben ze gedaan om de glasvezelmarkt te verkennen en goedkoop te kunnen starten.
Blijft Vodafone toch nog lang bij KPN hangen dan kan ik altijd nog besluiten een andere aanbieder te kiezen op grond van prijs of een ander pakket.
Na de stroom van de modem en router afgehaald te hebben lijkt de internet verbinding weer normaal. Zal zodra het weer voorkomt inderdaad eens proberen de laptop op de modem aan te sluiten.Verwijderd schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:14:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om rechtstreeks een kabel vanaf het modem naar je laptop/desktop? Indien hetzelfde effect een tweede kabel proberen en als het dan nog niet goed is helaas VF weer bellen.
DaveD
Verwijderd
Ik heb nu glasvezel van Lijbrandt (GHM) op WGDO.
Gezien de recente veranderingen in het zenderpakket overweeg ik over te stappen naar Vodafone.
Ik gebruik nu 3 Amino's (2x 540 en 1 x 140). Nu hoor ik berichten dat ik die gewoon kan blijven gebruiken.
Kan iemand dat aub bevestigen?
Al vast bedankt voor de reactie
Ja. Zelfde basisproduct dus ze blijven gewoon werken.Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:04:
Even een wellicht al eerder in dit topic gestelde vraag. Er zijn echter zoveel pagina's dat ik maar even voor de luie weg kies en de vraag gewoon stel![]()
Ik heb nu glasvezel van Lijbrandt (GHM) op WGDO.
Gezien de recente veranderingen in het zenderpakket overweeg ik over te stappen naar Vodafone.
Ik gebruik nu 3 Amino's (2x 540 en 1 x 140). Nu hoor ik berichten dat ik die gewoon kan blijven gebruiken.
Kan iemand dat aub bevestigen?
Al vast bedankt voor de reactie
Maar goed het werkt
[ Voor 16% gewijzigd door Mastasidaz op 12-07-2013 16:40 ]
Dit topic is gesloten.
![]()