Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.849 views

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
eymey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 12:04:
Op zich goede toevoegingen, @ambilight maar ik vraag me af of ze nodig zijn / niet te verwarrend voor degene die het weer na moet trekken.

Zoals "Hetzelfde internet en digitale TV-product van KPN". Formeel is GHM natuurlijk van KPN, maar voorlopig heet het nog GHM en is er dus onderscheid met het 'echte' Interactieve TV product van KPN :).
Mijn punt is dat de providers tussen welke je kan switchen in feite hetzelfde product van dezelfde leverancier leveren en dat er dus geen technische obstakels aanwezig zijn. Anders kan men het weer op capaciteitsproblemen o.i.d. gooien. Nu ruikt het zaakje heel erg naar een paarse krokodil. Ik denk dat de ACM daar eerder bovenop springt omdat het in feite de concurrentie op glas tegenwerkt en dat is weer in strijd met de gemaakte afspraken.

Nou ja, we zullen zien. Het gaat er om dat zoveel mogelijk mensen over de onaceptabele downtime klagen. Ook daar is de ACM blijkens hun eigen website allergisch voor.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Inderdaad. Hopelijk kunnen zij net even dat zetje aan KPN geven om het nu gewoon te regelen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-12 09:23
Nogmaals de ACM kent de problemen met downtime bij het overstappen van glas naar glas al.
Punt is dat er nog geen (dwingende) regelgeving is die afdwingt dt je binnen één dag naadloos kunt overstappen. De ACM laat dit voorlopig nog aan de markt zelf over om dit onderling af te stemmen.
Net als ook bij ADSL eerder is gebeurd. Zie ook mijn eerdere berichten hierover een aantal weken geleden.

Buiten het overstappen moeten de diensten ook veelzijdiger worden en niet alleen maar bestaan uit het doorschuiven van een KPN product, ik denk alleen niet dat dit door de ACM geregeld moet worden. De markt is al vrij.

• ambilight
HoppyF schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:31:
Nogmaals de ACM kent de problemen met downtime bij het overstappen van glas naar glas al.
Punt is dat er nog geen (dwingende) regelgeving is die afdwingt dt je binnen één dag naadloos kunt overstappen. De ACM laat dit voorlopig nog aan de markt zelf over om dit onderling af te stemmen.
Net als ook bij ADSL eerder is gebeurd. Zie ook mijn eerdere berichten hierover een aantal weken geleden.
De ACM is er voor de consument. Als die massaal klaagt dat 'de markt' weinig baat heeft bij flexabiliteit omdat er in feite slechts 1 echte speler is, kan de ACM best eens gaan praten. Marktwerking en opgelegde stroperigheid gaan immers niet goed samen.

• HoppyF
ambilight schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:47:
[...]

De ACM is er voor de consument. Als die massaal klaagt dat 'de markt' weinig baat heeft bij flexabiliteit omdat er in feite slechts 1 echte speler is, kan de ACM best eens gaan praten. Marktwerking en opgelegde stroperigheid gaan immers niet goed samen.
Marktwerking betekent ook dat je naadloos moet kunnen overstappen net als bij ADSL en mobiele telefonie het geval is. Als er aantoonbare slechte ervaringen zijn met overstappen wil de ACM dat wel graag weten.
Bij veel klachten kunnen ze immers de providers hierop aanspreken.
Dat KPN een grote speler is klopt maar daarmee is nog gezegd dat glas niet open is.
Dit in tegenstelling tot de kabel wat helaas nog steeds een gesloten netwerk is op een enkele uitzondering na.

• ambilight
HoppyF schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:57:
[...]

Dat KPN een grote speler is klopt maar daarmee is nog gezegd dat glas niet open is.
Theoretisch heb je gelijk, praktisch gezien niet. En wel hierom:

Toen ik van ADSL naar glas overstapte, heb ik bewust voor een provider gekozen die mij een vast IP-adres en goede hoogwaardige (HD)TV streams kon bieden. Naar aanleiding van slechte ervaringen van heel veel andere gebruikers met KPN wbt de TV streams (+ experiabox) en de lovende kritieken van GHM afnemers, koos ik voor XMS. Na een (veel te) lange wachttijd werd ik dan eindelijk ook aangesloten. En wat gebeurt er? Geen vast IP-adres meer mogelijk, geen hoogwaardige technicolor streams en minder HD-zenders dan wat er op de website van GHM stond. Ik zat dus gewoon tegen mijn zin en afspraak in weer bij KPN die zojuist de hele bende had overgenomen.

Nu KPN zo'n beetje alle kleine spelers in Telfort heeft geassimileerd, blijkt dat ik niet eens normaal naar een andere KPN-reseller kan overstappen. Iets wat bij ADSL wel kan. Kortom, de downtime en TV-kwaliteit van weleer op glas. Zo blijft het inderdaad een medium van de toekomst.

Tenslotte heeft de ACM zelf toestemming gegeven aan KPN om hun territorium uit te breiden. Maar daar blijkbaar geen harde eisen wbt overstappen tussen providers of openheid van TV-streams aan gekoppeld. Dat laten ze dan maar aan de markt over. Een markt die ze zelf nota bene reduceren tot 1 echte speler. Met zulke vrienden heeft de glasconsument geen vijanden meer nodig.

Glas is op papier open. En papier is geduldig. Wij tweakers niet 8)

Verwijderd

Weer even de internetsnelheden bij een abo van 100/100, gemeten door SamKnows, een Europeesproject van Neelie Kroes.

download upload
2012 augustus 90.45 94,42
2012 september 29,68 54,83 (op 5 en 29 negatief)
2012 oktober 75,47 91,54 (Download dip op 19e 11,47)
2012 november 84,82 92.02
2012 december 84,05 91,71
2013 januari 85,52 91,47 (beiden forse dip op 2 januari)
2013 februari 85,18 79,05
2013 maart 88,37 87,92
2013 april 90,46 94,49
2013 mei 48,73 62,46 (sinds 16 mei 22,98 download en 38,27 upload)

Over het laatste heb ik het rapport naar VF toegezonden en gevraagd wanneer de snelheid weer op het gewenste niveau komt.

Vanmorgen al een mail gehad en een en ander getest en snelheid ziet er nu goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2013 18:03 ]

• eymey
HoppyF schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:57:
[...]

Marktwerking betekent ook dat je naadloos moet kunnen overstappen net als bij ADSL en mobiele telefonie het geval is. Als er aantoonbare slechte ervaringen zijn met overstappen wil de ACM dat wel graag weten.
Bij veel klachten kunnen ze immers de providers hierop aanspreken.
Dit in tegenstelling tot de kabel wat helaas nog steeds een gesloten netwerk is op een enkele uitzondering na.
Dat ben ik wel helemaal met je eens:

We klagen nu wel hard over de eenzijdigheid aan KPN-diensten op FttH. Maar in ieder geval zijn er meerdere (ook nog steeds) niet-KPN partijen die diensten aanbieden, waarvan sommigen ook nog steeds met een onderscheidend of scherp aanbod op het gebied van internet.

Zelfs nu is de glasvezel al een oneindige factor opener dan de kabel van UPC of Ziggo ooit geweest is.....

Met dat overstappen gaat het vast goed komen. En wie weet met de streams ook ooit nog wel.... Howel dat laatste misschien wishful thinking is. Voorlopig lijkt het erop alsof het aantal IPTV klanten van KPN alleen maar blijft groeien. Het doet dus blijkbaar geen pijn dat ze het zo houden.....

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 03-06-2013 20:03 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:13
Bij ons is vorige week de straat open gegraven om glasvezel aan te leggen. Het moet nog aangelegd worden in huis. Ik heb vorig jaar een abbonement afgesloten bij lijbrandt, het is dus nog niet actief in huis, aangezien dit telfort gaat worden wil ik daarvan af.
Ik ben naar wat rondkijken bij vodafone uitgekomen. Ik heb een aantal vragen hierbij.
Wat is de beste stap om het contract met lijbrandt op te zeggen?
Welke digitale ontvanger levert vodafone en hoeveel zenders zijn er tegelijk mee op te nemen?

• HoppyF
Met het groeien van het aantal klanten op glas en dus ook bij KPN en de KPN providers zal de druk op KPN alleen maar toenemen om betere streams en andere diensten te gaan leveren.
Stilstaan is achteruitgang en de kabelaars proberen ook te innoveren.

Partijen als Vodafone kunnen zich positief onderscheiden door ook als operator te gaan werken.
Even geduld dus nog. Er is nog hoop.

• ambilight
satshow schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:47:
Bij ons is vorige week de straat open gegraven om glasvezel aan te leggen. Het moet nog aangelegd worden in huis. Ik heb vorig jaar een abbonement afgesloten bij lijbrandt, het is dus nog niet actief in huis, aangezien dit telfort gaat worden wil ik daarvan af.
Ik ben naar wat rondkijken bij vodafone uitgekomen. Ik heb een aantal vragen hierbij.
Wat is de beste stap om het contract met lijbrandt op te zeggen?
Welke digitale ontvanger levert vodafone en hoeveel zenders zijn er tegelijk mee op te nemen?
Lijbrandt is opgenomen in de Telfort familie. Dus in feite KPN met ditto TV streams en paketten. Aangezien dit product nogal afwijkt van wat Lijbrandt oorspronkelijk kon bieden, lijkt mij dit voldoende reden om het contract te ontbinden. Alle abonnees van bijv XMS (net als lijbrandt door Telfort ingelijfd) hebben een brief met zender- en tariefswijzigingen gehad met het recht om op te zeggen. Wel voor 1 juli doen.

Vodafone gebruikt voor zover ik weet de amino 140 en de 540. Met die laatste kun je opnemen, max 1 programma tegelijkertijd. Je kunt daarnaast dan ook nog 1 zender bekijken (max 2 streams dus). De PVR moet je extra per maand voor betalen, de standaard 140 zit in het basispakket.

• satshow
Ik heb overigens nog geen brief van lijbrandt hierover ontvangen. Ik ga van de week even naar lijbrandt bellen en de zaak opzeggen.

Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als een ontvanger stuk gaat bij vodafone? Wordt deze dan kosteloos vervangen? Bij lijbrant krijg je die ontvanger ook maar als die kapot gaat zul je dat lijkt me toch zelf moeten betalen.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
eymey schreef op zondag 02 juni 2013 @ 23:24:
Je moet, als je net naar een zender gegaan bent en de info er nog staat, op de blauwe knop drukken. Dan krijg je info over het huidige programma, met daaronder ook een keuzemenu waar je uit de HD of de SD versie kan kiezen. In WMP+ gebieden staat er ook nog een HD+ optie bij.
Ik krijg bij een druk op de blauwe knop programma info te zien, en in het onderste gedeelte dat ik naar een HD zender kijk. Met welke toetsen kan je de kiezen tussen de streams?

• ambilight
satshow schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:09:
Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk als een ontvanger stuk gaat bij vodafone? Wordt deze dan kosteloos vervangen? Bij lijbrant krijg je die ontvanger ook maar als die kapot gaat zul je dat lijkt me toch zelf moeten betalen.
Als je een ontvanger echt huurt, dan dient deze bij defect kosteloos vervangen of gerepareerd te worden. Als je de ontvanger 'gratis' of tegen een eenmalige kleine bijbetaling krijgt en bij opstappen dus mag houden, dan koop je 'm en ben je zelf verantwoordelijk. Overigens geldt in dat laatste geval nog wel de wettelijke garantie die bijna altijd langer dan de fabrieksgarantie is. Voor een STB is die wettelijke garantie 3 jaar. Defecten binnen die periode zijn nooit helemaal voor rekening van de klant.

Volgens mij huur je de STBs bij vodafone (je betaalt immers per box een extra bedrag per maand) en dus dienen deze bij een defect kosteloos vervangen te worden. Dit geldt geloof ik ook voor de wifi-router. Je moet de geleende hardware dan wel bij opzegging weer inleveren.

• eymey
musicfreak schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:24:
[...]

Ik krijg bij een druk op de blauwe knop programma info te zien, en in het onderste gedeelte dat ik naar een HD zender kijk. Met welke toetsen kan je de kiezen tussen de streams?
Ff eentje 'omhoog' gaan (de gekleurde balk die nu op de zendernaam staat gaat dan naar het "HD" balkje toe). En dan kan je met links en rechts de stream selecteren.

• ambilight
musicfreak schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:24:
[...]

Met je cursor pijtje omhoog/omlaag naar de stream selectieknop navigeren (de knop wordt dan rood gekleurd) en vervolgens met cursor pijltje links/rechts de stream kiezen

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Edd

ambilight schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:33:
[...]
Volgens mij huur je de STBs bij vodafone (je betaalt immers per box een extra bedrag per maand) en dus dienen deze bij een defect kosteloos vervangen te worden. Dit geldt geloof ik ook voor de wifi-router. Je moet de geleende hardware dan wel bij opzegging weer inleveren.
De STB is inderdaad gehuurd, maar de Wifi-router die je van Vodafone krijgt wordt wel eigendom van de klant.

-

• musicfreak
eymey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 22:51:
[...]
Ff eentje 'omhoog' gaan (de gekleurde balk die nu op de zendernaam staat gaat dan naar het "HD" balkje toe). En dan kan je met links en rechts de stream selecteren.
Ik kan met de beste wil van de wereld niet bij dat HD balkje komen. Omhoog en omlaag gaan met de pijltjes leid er alleen toe dat ik wel of niet de programmainfo zie. Nar link en rechts gaan met de pijltjes heeft helemaal geen effect.
Ik heb overigens TV van XMS, met een Amino M540 decoder. Had ik volgens mij al een keer geroepen maar even voor de zekerheid...

• eymey
OK, dat klinkt 99% zeker als WGDO waar je dan op zit.

Ik had begrepen van WGDO'ers in het XMS topic dat die ook die keuze niet kunnen maken.....

Als je ook nog dolby digital 5.1 streams krijgt (als je Amino bv. optisch of met hdmi aan een home cinema receiver hangt), dan heb je zeker WGDO :)

• ambilight
Edd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:52:
[...]

De STB is inderdaad gehuurd, maar de Wifi-router die je van Vodafone krijgt wordt wel eigendom van de klant.
Bedankt voor de aanvulling. Nog beter dat je de router wel mag houden. Die kun je immers altijd ergens anders gebruiken terwijl een STB nogal provider gebonden is.

• eymey
Voor mij wordt een eventuele overstap naar Vodafone trouwens ook toch weer interessanter.....

Gisteravond thuis gekomen met een Sony Xperia Z en er achter gekomen dat de Vodafone Thuis app hierop kan draaien _O_. De app van Glashart Media (uiteraard :') ) niet.

Ik heb nog wel geprobeerd om de app te koppelen met mijn Amino M540 van Lijbrandt en tot op zekere hoogte lukt dat ook, alleen de laatste bevestigingsstap in de app werkt dus niet.

• satshow
Bedankt voor de antwoorden, heb zojuist lijbrandt opgezegd. Nu eerst even wachten totdat ik de brief hiervan binnen heb voordat ik verdere stappen ga ondernemen.

• musicfreak
eymey schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:55:
OK, dat klinkt 99% zeker als WGDO waar je dan op zit.
Ik had begrepen van WGDO'ers in het XMS topic dat die ook die keuze niet kunnen maken.....
Dat denk ik dan ook. Heb helaas geen 5.1 versterker dus op die manier kan ik het niet testen...

• ambilight
eymey schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 11:20:
Voor mij wordt een eventuele overstap naar Vodafone trouwens ook toch weer interessanter.....

Gisteravond thuis gekomen met een Sony Xperia Z en er achter gekomen dat de Vodafone Thuis app hierop kan draaien _O_. De app van Glashart Media (uiteraard :') ) niet.

Ik heb nog wel geprobeerd om de app te koppelen met mijn Amino M540 van Lijbrandt en tot op zekere hoogte lukt dat ook, alleen de laatste bevestigingsstap in de app werkt dus niet.
Yep. Dat schreef ik vorige week ook al (op het XMS draadje gleuf ik). 8)

Ik heb het trouwens geprobeerd op een Xperia T phone. Voor een Z wacht ik nog ff totdat de tablet met die naam voor een leuke prijs ergens voorbij komt :9

[ Voor 11% gewijzigd door ambilight op 04-06-2013 21:38 ]

• eymey
Hehe :D.

In ieder geval is het wel duidelijk dat Vodafone de intentie heeft om verder te gaan waar Glashart Media ophoudt.

Ookal lijkt in de huidige situatie de 'service' van Vodafone ook te wensen over te laten als er iets niet helemaal gaat zoals het volgens de wholesale lijntjes zou moeten gaan.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

robertwebbe

Robert Webbe

Edd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 23:52:
[...]

Uit welke bron heb je dat de Wi-Fi router eigendom van de klant is? Want mij is verteld dat je hem bij het opzeggen van de aansluiting weer retour moet sturen. En als je dat niet doet dat ze gefactureerd wordt.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Aangezien ze adverteren met "gratis draadloze routeer" a 99,- denk ik niet dat je hem moet retourneren. Daarnaast had ik het denan nog gevraagd en die gaf ook aan dat deze eigendom werd.

Ach ja, ik zie het wel. Ik heb hem diezelfde dag nog verkocht :+

I am the great Cornholio!

• satshow
Is de kwaliteit van het beeld van vodafone beter dan KPN, telfort ed? Of maakt dat weinig verschil uit.
Lees wel dat als mensen problemen mee met hun glasvezel hebben bij vodafone dat het een drama is om geholpen te worden of speelt dat maar bij een enkeling?

• eymey
Kwaliteit zal weinig verschil uitmaken. Komt allemaal vanuit dezelfde bron die in een bepaald gebied beschikbaar is.

Qua geholpen worden: Tsja. Hier lees je natuurlijk sowieso sneller iets als het niet goed is gegaan :)

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:01

Edd

robertwebbe schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:57:
[...]

Uit welke bron heb je dat de Wi-Fi router eigendom van de klant is? Want mij is verteld dat je hem bij het opzeggen van de aansluiting weer retour moet sturen. En als je dat niet doet dat ze gefactureerd wordt.
Uit dit topic en van de site?
Je hebt deze vraag al eens eerder gesteld en daar heeft Denan antwoord op gegeven.
denan schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 07:00:
[...]

Dan zou ik nog even met Vodafone overleggen, het is toch echt eigendom.

Verder lijkt me de website redelijk duidelijk: Gratis router twv 99,-. Er staat niets over bruikleen constructies. Bij de STB's staat wel heel duidelijk: Interactieve Box Gratis, in bruikleen

-

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

robertwebbe

Robert Webbe

Excuus, die had ik niet gezien 8)7

Verwijderd

Iemand een idee of sport1 bij vodafone ook naar HD gaat? Omdat iemand aangaf dat het ergens in juni bij kpn naar hd gaat.

En is er iets bekent over nieuwe en hogere snelheden 100/100 heb ik de 500/500 is niét beschikbaar maar 200/200 zou mooi zijn.?? Is er een optie om een vast ip te krijgen bij vodafone laaste 3 weken heb ik al 2 nieuwe gehad. En ik host een eigen website via me NAS en is nu dus al 3 keer niet bereikbaar geweest.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28
Er zijn maar twee mogelijkheden op een regulier consumenten-glasvezelnetwerk wat betreft de maximale snelheden. 100 Mbit of 1000 Mbit (1Gbit dus). En dan bedoel ik de max snelheid. De apparatuur die dat mogelijk moet maken is namelijk OF max 100 Mbit, OF max 1 Gbit. Iets ertussen bestaat niet. Vervolgens kan de aanbieder natuurlijk wel een maximale snelheid daaronder vaststellen om abonnementen van elkaar te onderscheiden. Dus 25, of 50 of de maximale 100. Of in het geval van een Gbit gebied: 200, of 500 of 600, of wat dan ook.
Met andere woorden: Als 500/500 niet beschikbaar is, is 200/200 dat automatisch ook niet.

Hogere snelheden zal niet snel komen omdat de achterliggende partij (KPN Wholesale dus) voorlopig alleen in nieuwe aanleggebieden direct 1Gbit apparatuur plaatst in de wijkcentrales. Het vervangen van de bestaande in oudere centrales kost nog veel meer en kan dus nog wel even duren.

En nee, er is momenteel geen enkele glasvezelaanbieder meer met vaste IP adressen (voor consumenten) voor zover ik weet.. Als dat heel belangrijk voor je was had je dat al heel lang kunnen nagaan hier op Tweakers, voordat je dit abonnement nam.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:05

Yucko

One clown to rule them all !

Barre73 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:53:
...

En nee, er is momenteel geen enkele glasvezelaanbieder meer met vaste IP adressen (voor consumenten) voor zover ik weet.. Als dat heel belangrijk voor je was had je dat al heel lang kunnen nagaan hier op Tweakers, voordat je dit abonnement nam.
waarom zegt Telfort dan tegen mij dat ik een vast IP adres heb :? De mijne is nl. nog niet veranderd sinds mijn verbinding opgeleverd is

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

...
En nee, er is momenteel geen enkele glasvezelaanbieder meer met vaste IP adressen (voor consumenten) voor zover ik weet.
Ehhh.... ik dacht 't wel! Wat dacht je van Xs4all? Fixed IPv4 en IPv6 adres(sen). :Y

Mooie Plaatjes   

• Barre73
Echt waar? Ik dacht echt dat je dan naar Helden van nu o.i.d. moest. Maar dat is dan mooi.

@Yucko: Omdat Telfort niet weet waar ze het over hebben? Zoveel IP adressen hebben ze niet eens ben ik bang..

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

ehtweak schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:19:
[...]

Ehhh.... ik dacht 't wel! Wat dacht je van Xs4all? Fixed IPv4 en IPv6 adres(sen). :Y
Bij vodafone word het geloof ik niet gegarandeerd maar ik heb sinds dag 1 al dezelfde.

I am the great Cornholio!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-12 15:48
Yucko schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 07:13:
[...]

waarom zegt Telfort dan tegen mij dat ik een vast IP adres heb :? De mijne is nl. nog niet veranderd sinds mijn verbinding opgeleverd is
Het is in principe een "vast" IP adres, maar als ze om technische redenen het moeten aanpassen ben je hem gewoon kwijt.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
[....]
Bij Solcon krijg je ook een vast IP (XS4ALL is al genoemd).

[ Voor 3% gewijzigd door trankilo op 08-06-2013 11:02 ]

• Barre73
trankilo schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:01:
[...]

Bij Solcon krijg je ook een vast IP (XS4ALL is al genoemd).
Ook bij Solcon via WMP+ ? Of alleen waar Solcon ook operator is? Dus Dronten en zo..

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:13
Barre73 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 17:26:
[...]

Ook bij Solcon via WMP+ ? Of alleen waar Solcon ook operator is? Dus Dronten en zo..
Met bijna 2 jaar Solcon heb ik zelfs met technisch onderhoud altijd hetzelfde IP gehad. (wgdo)

Verwijderd

Dus...?

• Deshmir
@IcyK

Dienstbeschrijving Solcon

"Een internetpakket geeft de beschikking over 1 vast IP-adres."

• Barre73
Dat is een document van drie jaar oud dat ook nog eens verwijst naar snelheden die tegenwoordig niet meer te krijgen zijn (35 Mbit). Zo te zien verwijst het naar glasvezel op WGDO.
Vandaar mijn vraag. Tegenwoordig levert Solcon ook op WMP+ netwerken, maar dan zitten ze behoorlijk vast in het keurslijf van KPN Wholesale.

Verwijderd

Ik bedoelde eigenlijk meer aan te geven dat de ervaring van één abonnee nog geen zekerheid geeft over het aanbod van de aanbieder.
Ik heb nl bij Lijbrandt al anderhalf jaar ook steeds hetzelfde IP adres (ook WGDO). Ook na onderhoud en storingen. Maar dat betekent niet dat ik 'adminiatratief' een vast ip adres heb.

• Deshmir
@Barre73 & IcyK, bedoelde het ook meer als aanvulling op mijn huidige contract.
Ik heb ook nog steeds een 35Mbit abbo.

• HoppyF
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:52:
Ik bedoelde eigenlijk meer aan te geven dat de ervaring van één abonnee nog geen zekerheid geeft over het aanbod van de aanbieder.
Ik heb nl bij Lijbrandt al anderhalf jaar ook steeds hetzelfde IP adres (ook WGDO). Ook na onderhoud en storingen. Maar dat betekent niet dat ik 'adminiatratief' een vast ip adres heb.
Een dynamisch IP adres kan ook best een lange tijd hetzelfde blijven.
Dit betekent alleen nog niet dat dat je een vast IP adres hebt.

Vodafone is dynamisch en wel aan verandering onderhevig.
Ik heb al een paar keer een nieuw IP adres gekregen.
Dit is echter geen probleem.
Als je toch een eigen website o.i.d. wilt draaien is het beter om dit bij een hosting provider onder de brengen, dat kost maar een paar euro per jaar dus daar hoef je het niet voor te laten.

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-12 12:38

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb mijn Vodafone-glas telefonisch afgesloten en gevraagd of ik een vast IPv4 kreeg en of ze IPv6 leveren.
Beide vragen snapte ze niet, werd nagevraagd, Krijg een VAST IPv4 adres :-) maar helaas nog geen IPv6 mogelijkheden (behalve dan via een IPv6 tunnel broker).

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:44

TVL

HellStorm666 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:40:
Ik heb mijn Vodafone-glas telefonisch afgesloten en gevraagd of ik een vast IPv4 kreeg en of ze IPv6 leveren.
Beide vragen snapte ze niet, werd nagevraagd, Krijg een VAST IPv4 adres :-) maar helaas nog geen IPv6 mogelijkheden (behalve dan via een IPv6 tunnel broker).
Volgens mij is tot nu toe de enige die IPv6 levert XS4ALL

Verwijderd

HellStorm666 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 10:40:
IPV6 werkt bij KPN ITNS wel bij Lijbrandt en XMS. Aangezien het internet van Vodafone ook door KPN ITNS wordt geleverd.

• eymey
Idd. En volgens mij klopt dat "VASTE" ook niet....

Of ITNS moet per reseller IP blokken kunnen reserveren en/of 6rd aan- of uitzetten.

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:36
Gooit Vodafone eigenlijk de Verimatrix codering over de IPTV streams heen? Ofterwijl, kan ik mijn XBMC blijven gebruiken als ik naar Vodafone overga?:+

• eymey
Niet met 100% zekerheid te zeggen, maar uit het feit dat je nu de IPTV streams op een HTPC gebruikt maak ik op dat je nu via WGDO aangesloten bent.

Grote kans dat dat bij een overgang naar Vodafone zo blijft. Vodafone gooit namelijk niks maar geeft alleen de streams door die op een bepaald netwerk beschikbaar zijn.

Maar goed, het kan wel dat je op een lokatie woont waar zowel WMP+ "blauw"(zoals WGDO nu officieel heet) gerouteerd wordt en gewoon WMP+. En dan is het de vraag met welke Vodafone werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 10-06-2013 23:00 ]

Verwijderd

Vodafone gooit zeker Verimatrix codering over de IPTV streams.
Ben zelf weken bezig geweest maar helaas. Wel kan je de coax analoog gebruiken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 juni 2013 @ 23:13:
Vodafone gooit zeker Verimatrix codering over de IPTV streams.
Ben zelf weken bezig geweest maar helaas. Wel kan je de coax analoog gebruiken.
Onzin, Vodafone doet h e l e m a a l niets met of aan de streams die ze via KPN of GHM doorleveren. (behalve misschien op het netwerk van Wiericke, maar die streams lopen niet via KPN/GHM ;-)

En de coax kan je ook voor digitale tv gebruiken (DVB-c), niet alleen voor analoog.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2013 02:16 ]

• eymey
@IcyK: Dat dus.

Zoals ik in mijn reactie voor Fibre ook al zei: Vodafone schijft door wat Glashart Media, ITNS en de Wholesale operator aan tv-streams doorgeven.

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
Barre73 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:32:
Dat is een document van drie jaar oud dat ook nog eens verwijst naar snelheden die tegenwoordig niet meer te krijgen zijn (35 Mbit). Zo te zien verwijst het naar glasvezel op WGDO.
Vandaar mijn vraag. Tegenwoordig levert Solcon ook op WMP+ netwerken, maar dan zitten ze behoorlijk vast in het keurslijf van KPN Wholesale.
Klanten krijgen 1 vast IP ongeacht het netwerk waar het verkeer overheen loopt. En zijn er problemen dan kan 2lijns (sommige van de 1e ook) je een ander ip toewijzen. Solcon is nog een beetje hoe XS4ALL vroeger was op dit gebied ;-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 02:14:
[...]

Onzin, Vodafone doet h e l e m a a l niets met of aan de streams die ze via KPN of GHM doorleveren. (behalve misschien op het netwerk van Wiericke, maar die streams lopen niet via KPN/GHM ;-)

En de coax kan je ook voor digitale tv gebruiken (DVB-c), niet alleen voor analoog.
Aub niet zo stressen zeg of nou vodafone het toepast of kpn of wie dan ook het zit erop dat wou ik aangeven.

Gaf alleen even aan dat het wel via ren dvb-c kon.

• HoppyF
Voorlopig levert Vodafone nog diensten die ze inkopen via ITNS en GHM.
Dit zal niet eeuwig duren is de verwachting omdat Vodafone liever zelf de operator diensten zal gaan leveren. Dit heeft twee voordelen, voor Vodafone zelf dat ze onafhankelijk worden van KPN en dus heen dure vergoeding aan KPN hoeven te betalen, maar ook voor ons omdat er dan meer en onderscheidende diensten kunnen worden aangeboden los van het standaard KPN/GHM spul.
Dat hoeft niet perse een financieel voordeel te zijn maar kan wel een betere dienst opleveren.
Daar wil ik graag nog wel even op wachten.

• Barre73
@HoppyF: Er zit voor Vodafone voorlopig geen financieel voordeel aan hoor. Ja, dan zouden ze geen vergoeding meer aan KPN betalen (die helemaal niet zo duur is trouwens) , maar uiteraard wel de vergoeding aan Reggefiber voor lijnhuur en plaatsing in PoPs natuurlijk. En bovendien is het plaatsen van apparatuur en het aan laten leggen van al die backhauls/dark fibers bepaald niet goedkoop...
Maar goed: Die businesscase zal wel gemaakt zijn voordat ze dit deden.

Ik hoop gewoon heel erg dat ze het aanbod van Glasoperator overnemen. Vanaf 200 Mbit, 21 zenders in echte HD (en niet in 12 Mbit HD+) en zo verder.

• floepie05
  • Laatst online: 28-03 10:03
Weet iemand trouwens de beleid qua verlenging en afkortingen op abonnementen? Of zijn kortingen gereserveerd alleen voor nieuwe klanten? Ik zie geen reden om naar een andere provider over te stappen aangezien de 20 HD kanalen, gratis UG, maar de prijzen voor het bellen zouden wat scherper kunnen zijn.

• HoppyF
floepie05 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:45:
Weet iemand trouwens de beleid qua verlenging en afkortingen op abonnementen? Of zijn kortingen gereserveerd alleen voor nieuwe klanten? Ik zie geen reden om naar een andere provider over te stappen aangezien de 20 HD kanalen, gratis UG, maar de prijzen voor het bellen zouden wat scherper kunnen zijn.
Kortingen zouden ook moeten gelden bij verlenging van een abonnement.
Zo vreemd zijn als je in jaar 2 opeens de volle mep moet gaan betalen.
In de telecom business krijg je als bestaande klant ook korting.

Belangrijk punt is echter wel dat een snelle overstap goed geregeld moet worden.
Niet alleen bij Vodafone maar ook bij de andere providers.
Daar hebben we het hier al vaker over gehad.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Barre73 schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:19:
Ik hoop gewoon heel erg dat ze het aanbod van Glasoperator overnemen. Vanaf 200 Mbit, 21 zenders in echte HD (en niet in 12 Mbit HD+) en zo verder.
Er is werkelijk 0 kwaliteitsverschil tussen een 1080p stream in mpeg2 op 24Mbit en een van de (nieuwe) MP4 streams op 12Mbit (of zelfs lager). Persoonlijk ben ik nooit zo'n bitrate freak geweest, het gaat om de uiteindelijke beeldkwaliteit. Niet om de container waar het in zit.

SD is een ander verhaal, dat performed anders op MP4, maar voor HD zie je het echt niet.

• denan
btw: Vanavond zal een netwerkelement vervangen worden waarop veel VF klanten aangesloten zitten. Ergens na 00:00 zullen (als alles volgens plan verloopt) de IP verbindingen wegvallen totdat de nieuwe hardware up and running is. Alleen DVB-C en analoge tv zullen blijven werken.

• Barre73
denan schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:57:
[...]

Er is werkelijk 0 kwaliteitsverschil tussen een 1080p stream in mpeg2 op 24Mbit en een van de (nieuwe) MP4 streams op 12Mbit (of zelfs lager). Persoonlijk ben ik nooit zo'n bitrate freak geweest, het gaat om de uiteindelijke beeldkwaliteit. Niet om de container waar het in zit.

SD is een ander verhaal, dat performed anders op MP4, maar voor HD zie je het echt niet.
Denan: Ik heb zelf Concepts via WMP+ en ik vind het HDbeeld net iets minder dan op een gelijke TV via WGDO op een kantoor in een niet nader te noemen plaats in het oosten van het land ;)
Of het moet inmiddels niet meer zo zijn dat de streams ongecomprimeerd door worden gezet.

In dat geval zou ik last hebben van gezichtsbedrog..

• denan
Ligt eraan wanneer je die feeds bekeken hebt, en welke feeds je exact bekeken hebt. De techniek staat niet stil :)

• eymey
LOL, wat moeten we nou weer van die dialoog denken?.... Zijn er ontwikkelingen gaande op het gebied van de streams op WMP+ ?

Ik moet wel met Barre73 mee gaan: De HD+ streams zijn zeker niet slecht maar als ik bv. Ned. 1, 2 en 3 HD+ vergelijk met HD via de DVB-C feed, dan vind ook ik de DVB-C feed nog steeds beter.

Voor het vergelijk zet ik de Amino dan op 1080i output, zodat in beide gevallen de TV het postprocessen moet doen.

• denan
er zijn altijd ontwikkelingen gaande: nieuwe hardware, nieuwe software, nieuwe setup.

• eymey
Tsja, maar het zou fijn zijn als zich dat ook wat meer gaat uiten in zichtbare verbeteringen van het e.e.a, vooral in het licht van de snelheid waarmee op dit moment er bij de kabelaars wordt geinvesteerd (hogere snelheden, betere beeldkwaliteit vooral bij SD, etc. )

Zo kan de UPC Horizonbox bijvoorbeeld iets wat op glasvezel nog steeds niet mogelijk is: 4 programma's tegelijk opnemen! Iets waar op coax kunst- en vliegwerk voor moet worden verricht (meerdere tuners inbouwen).

Ik weet niet of 'men' het intern bij KPN en ITNS een beetje in de gaten heeft, maar op dit moment zeggen de kritische klanten bij bosjes het abonnement bij de glas ISP's die over gaan naar Telfort op......

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:16

IkWilbert

Het is mij!

eymey schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:19:

Ik weet niet of 'men' het intern bij KPN en ITNS een beetje in de gaten heeft, maar op dit moment zeggen de kritische klanten bij bosjes het abonnement bij de glas ISP's die over gaan naar Telfort op......
Klopt, gisteren concepts opgezegd. Ga terug naar ziggo :-)

I intend to live forever. So far, so good.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
Het is uiteindelijk toch het totale plaatje c.q. beeld dat telt

Op dit moment zijn afspraken c.q. contracten met KPN of een KPN dochter ISP gewoon niets waard.

Prijsverhogingen tellen ook voor lopende contracten of contracten die nog in moeten gaan, ben je het er niet mee eens? dan mag je opzeggen maar denk maar niet dat wij meewerken aan nummerbehoud...
Daarnaast is er geen alternatief op glas ( bijvoorbeeld.: IPTV abonnementen verhaal per 1 Juli geld zo goed als voor iedereen en 450% telefonie verhoging in een jaar)

Als je dit soort fratsen uithaalt als bedrijf naar je klanten dan kom je voor een ieder normaal denkend mens over als onbetrouwbaar en/of onbeschoft.

In Nederland was afspraak toch afspraak? of zetelt KPN nu in 1 of andere bananen republiek?

Op de kabel hebben mensen nog steeds abonnementen van bijvoorbeeld 16Mbps onder de destijds afgesproken contractuele voorwaarden (alleen de wettelijk b.t.w. verhoging is daar bijgekomen)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• eymey
Tsja, behalve dat er op 'de kabel' al een tijdje geen overnames meer zijn geweest.

Bovendien is Vodafone nog steeds wel degelijk onderscheidend qua inhoud van de pakketten.

En dat 450% telefonie verhoging is natuurlijk leuk bedacht, maar geheel marktconform aan wat UPC en Ziggo en andere grote jongens al hadden. Dat het bij XMS zo goedkoop was, was leuk zolang het duurde maar ver onder de markt van de 'grote jongens'. De goedkope VOIP providers daargelaten.

Verder ben ik het wel eens met de gedacht achter het punt wat je wil maken, maar laten we het gewoon even los blijven zien van alle overname frustraties die mensen hier uiten (waarvan ik er sommige overdreven vind):

Wil KPN ook de kritische consument blijven interesseren voor glas, zonder in vraagbundelingsgebieden allerlei dubieuze colporteurs inzetten om zieltjes te winnen, dan zal men gewoon met een aanbod moeten komen dat zich onderscheidt van de kabelaars en hun eigen ADSL proposities.

• denan
fast-server schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:52:
Prijsverhogingen tellen ook voor lopende contracten of contracten die nog in moeten gaan, ben je het er niet mee eens? dan mag je opzeggen maar denk maar niet dat wij meewerken aan nummerbehoud...
Dat is natuurlijk onzin. De ISP's zijn gewoon verplicht om mee te werken aan nummerbehoud. Als je nieuwe provider het nummer opvraagt krijgt men het gewoon.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

fast-server schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:52:
[...] Prijsverhogingen tellen ook voor lopende contracten... Op de kabel hebben mensen nog steeds abonnementen van bijvoorbeeld 16Mbps onder de destijds afgesproken contractuele voorwaarden (alleen de wettelijk b.t.w. verhoging is daar bijgekomen)
Mijn (XMS, Alles uit de kast.) all in one glasvezel abbo heeft nog steeds min of meer dezelfde prijs als die ik destijds ook betaalde voor 10/10 internet, telefoon en analoge tv. (Digitale tv bestond toen nog niet op de glasvezel.) Ik heb zonder serieuze prijsverhogingen al heel wat upgrades gehad: Internet van 10/10 via 25/25 en 50/50 naar 100/100. En op tv gebied van alleen analoge sd tv naar iptv, hdtv, DVB-C, etc... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Meer mensen problemen met digi tv vandaag? De box zegt nu invalid url... Heb alles al enige minuten van de stroom afgehaald maar niks helpt.. Weet ook niet hoe ik de tv box moet resetten (heb die ufo met opname functie). Analoge tv, internet en telefoon werken trouwens wel.

[ Voor 10% gewijzigd door jroersma op 14-06-2013 15:25 ]

• denan
jroersma schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:23:
Meer mensen problemen met digi tv vandaag? De box zegt nu invalid url... Heb alles al enige minuten van de stroom afgehaald maar niks helpt.. Weet ook niet hoe ik de tv box moet resetten (heb die ufo met opname functie). Analoge tv, internet en telefoon werken trouwens wel.
reset/software update via het menu? of kom je daar al niet?
(add: helpdesk al proberen te bellen?)

[ Voor 4% gewijzigd door denan op 14-06-2013 15:46 ]

• HoppyF
Aardig artikel op NU nl vandaag dat het aantal glasvezelverbindingen de komende jaren gaat verdubbelen.
Dit zie ik bij de kabel nooit gebeuren.
Zoveel huishoudens zijn er namelijk niet.
Glas is dus een (grote) groeimarkt waar veel te halen valt mits het aanbod gevarieerd, uitgebreid en prijsgunstig is tov de kabel.
Er valt dus nog veel werk te doen want veel glasaansluitingen worden nu nog niet gebruikt.
Een gemiste kans dus zeker voor een grote partij als Vodafone.

Artikel
http://www.nu.nl/internet...dubbelt-in-vijf-jaar.html

• jroersma
reset/software update via het menu? of kom je daar al niet?
(add: helpdesk al proberen te bellen?)
[/quote]

Nee kom ik niet in...
Heb de helpdesk ook al gebeld en die vertelden mij dat er een landelijke storing was?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:50

Fiber

Beaches are for storming.

Die 'landelijke' storing was gisteren. Die zou nu over moeten zijn dacht ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• jroersma
Kwam nu wel in het menu..opnieuw opgestart en alles werkt weer.
Thnx voor het mee denken.

• Barre73
HoppyF schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:51:
Aardig artikel op NU nl vandaag dat het aantal glasvezelverbindingen de komende jaren gaat verdubbelen.
Glas is dus een (grote) groeimarkt waar veel te halen valt mits het aanbod gevarieerd, uitgebreid en prijsgunstig is tov de kabel.
Er valt dus nog veel werk te doen want veel glasaansluitingen worden nu nog niet gebruikt.

Artikel
Volgens mij heeft Vodafone vorige maand net een eerste belangrijke stap gezet om die kans om te zetten in werkelijke groei. Alleen dan niet met het aanbod van KPN ITNS (denk ik..)

• eymey
Dat denk ik dus ook, @Barre73.

Hoewel het natuurlijk de vraag is hoe snel ze de overname van Wiericke gaan omzetten in daadwerkelijke uitrol naast KPN in bestaande gebieden....

• HoppyF
Ik denk dat Vodafone die stap wel wil gaan nemen.
Onafhankelijk zijn van KPN biedt enorme mogelijkheden.
Glas is ook een groeimarkt waar je nog flink kunt uitbreiden en nieuwe producten kunt introduceren.
Dat kan niet of zeer beperkt, op de kabel en ADSL.

• ambilight
HoppyF schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 15:51:

Artikel
Een derde van het aantal aangesloten huishoudens neemt ook daadwerkelijk een abonnement af. Vergelijk dat eens met de kabel. En KPN heeft 89% (!!!) van de markt in handen. Hoezo concurrentie? 8)7

Als er niet heel snel op glas een kwalitatief veel beter aanbod komt, zitten we straks met 3.5mlj aansluitingen en nog steeds op 30% (of minder) daadwerkelijke gebruikers (allemaal bij kpn). Beetje duur experiment lijkt me.

Van alle potentiele klanten in mijn directe omgeving die een jaar geleden nog overwogen glas te nemen, is nu bijna niks meer over. Een symmetrische downloadsnelheid van 50-100Mbps boeit niet. Het gedoe met IPTV en de belabberde kwaliteit van met name SD en te weinig hoogwaardige HD zenders schrikt af. Evenals de vele gebroken beloften. Overstappen tussen providers is ook al een ramp en voelt als een ISP lock-in.

Ik zou op dit moment echt niet weten waarom een joe sixpack-gezin glasvezel boven de kabel zou moeten kiezen.

• ambilight
HoppyF schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 11:46:
Ik denk dat Vodafone die stap wel wil gaan nemen.
Onafhankelijk zijn van KPN biedt enorme mogelijkheden.
Glas is ook een groeimarkt waar je nog flink kunt uitbreiden en nieuwe producten kunt introduceren.
Dat kan niet of zeer beperkt, op de kabel en ADSL.
Daarom zou ik ook graag naar vodafone overstappen om ze de motivatie te geven die stap ook daadwerkelijk te nemen. Maar een downtime van 4 weken ofzo heb ik echt geen zin in.

• HoppyF
Het overstap probleem moet inderdaad snel aangepakt worden.
Voor de rest zijn de HD kanalen van Vodafone prima.
Die symmetrische up en downloadsnelheid boeit juist wel!
Wie wil er nu nog een upload van 2Mbits of iets meer?
Uploaden gebeurt juist veel meer dan een paar jaar geleden.

Nieuwe toepassingen zoals een tweerichtingen video verbinding gaat prima via glas maar werkt nauwelijks via de kabel omdat juist die upload zo traag is.

Ik ben het er mee eens dat zo'n 30% actieve aansluitingen veel te laag is maar dat komt vooral omdat mensen niet van de kabel afwillen en partijen zoals Ziggo maar blijven betalen.
Dat vinden ze prima want de baas van Ziggo harkt per jaar miljoenen binnen.
Lees de krant van vandaag maar. Vooral op de kabel blijven zitten....

http://www.telegraaf.nl/o...omens_stijgen_weer__.html

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 15-06-2013 13:50 ]

• ambilight
HoppyF schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:37:
Het overstap probleem moet inderdaad snel aangepakt worden.
Voor de rest zijn de HD kanalen van Vodafone prima.
Die symmetrische up en downloadsnelheid boeit juist wel!
Wie wil er nu nog een upload van 2Mbits of iets meer?
Uploaden gebeurt juist veel meer dan een paar jaar geleden.

Nieuwe toepassingen zoals een tweerichtingen video verbinding gaat prima via glas maar werkt nauwelijks via de kabel omdat juist die upload zo traag is.

Ik ben het er mee eens dat zo'n 30% actieve aansluitingen veel te laag is maar dat komt vooral omdat mensen niet van de kabel afwillen en partijen zoals Ziggo maar blijven betalen.
Dat vinden ze prima want de baas van Ziggo harkt per jaar miljoenen binnen.
Lees de krant van vandaag maar. Vooral op de kabel blijven zitten....
De meeste klanten kijken eerst naar de prijs en vervolgens wat daar voor krijgen. Qua prijs is glas op dit moment ongeveer gelijk aan kabel, dus daar slaat het geen deuk.
Blijft dus over wat je er voor krijgt. Een upload van 10Mbit (bij 120Mbit down) is voor de meeste toepassingen ruim voldoende. Videovergaderen en dekstopsharing deed ik al over m'n 6/1Mbit ADSL lijntje. De kwaliteit hangt vooral van de PC-hardware en software af. Begrijp me niet verkeerd; ik ben blij met m'n symmetrische verbinding en heb er voor mijn toepassingen ook voordeel van. Maar dat ligt een beetje anders voor joe sixpack die hoofdzakelijk een beetje websites bekijkt, emailed en af en toe een filmpje bekijkt.

En met wat de directeur van Ziggo verdient houdt de gemiddelde consument zich al helemaal niet bezig. Die heeft het veel te druk om op doordeweeks in de file en op zaterdag in de rij bij Ikea te staan. ;)

Ik heb het op andere draadjes al eerder gezegd: glas wordt alleen een succes als OF de prijs significant lager is dan de kabel (bijv 30 Euro voor 3-in-1, wat dus niet haalbaar is), OF als er spectaculair betere diensten worden aangeboden. Dan moet je niet alleen denken aan perfecte beeld- en geluidskwaliteit bij TV-streams (lees: tenminste 1:1 doorgifte) maar ook aan bluray kwaliteit bij huurfilms, HD audio streaming (geen mp3 meuk) en gaming evt. via videostreaming. En dan het liefste in paketten waarbij je voor een vast bedrag per maand onbeperkt mag consumeren. Glasvezel infra kan het aan.

• HoppyF
Glasvezel kan veel maar de pakketten zijn vooral afgestemd op de kabelconcurrentie niet alleen kwa inhoud maar ook voor wat betreft de prijs.
Hiermee maken de glasvezelaanbieders een grote fout want daarmee zijn ze juist niet onderscheidend of slechts op bepaalde punten onderscheidend zoals de hoge upload.

Maar ook al betaal ik evenveel als op de kabel en krijg ik nu nog niet genoeg onderscheidende diensten blijf ik toch bij glas. Ik hoop nog steeds op meer concurrentie op glas tov de kabel.
Kwestie van tijd.
Het is wel jammer dat men het zo aanpakt want een groter onderscheid zou mensen sneller doen overstappen.

Kabel is voor mij al jaren dood.
Slechte dienstverlening en een beperkt aanbod hebben mij jaren geleden al doen overstappen.
Ik zal ook nooit meer terugkeren ook niet voor de helft van de prijs.

• ambilight
HoppyF schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:00:
Glasvezel kan veel maar de pakketten zijn vooral afgestemd op de kabelconcurrentie niet alleen kwa inhoud maar ook voor wat betreft de prijs.
Hiermee maken de glasvezelaanbieders een grote fout want daarmee zijn ze juist niet onderscheidend of slechts op bepaalde punten onderscheidend zoals de hoge upload.
Yep. Een winkelstraat vol met restaurants en toch beperkt het aanbod zich hoofdzakelijk tot een broodje met hamburger en een hamburger met broodje |:(

• eymey
Kan allemaal wel zo zijn, maar op z'n minst is er iig keuze (ookal is het grotendeels keuze tussen ISP's die KPN diensten doorverkopen).

XS4all onderscheidt zich vooral op diensten voor de enthousiaste gebruiker (native ipv6, rdns instelbaar, etc.). Jammer dat hun TV aanbod zich beperkt tot WMP en niet WMP+.

Vodafone onderscheidt zich in andere zenderpakketten.

Hebben we die keus op 'de kabel' ooit gehad?

Zelfs nu is er dus al meer keus dan op 'de kabel', in de toekomst zal dat vast beter worden.

Overigens, 1/3 van de glasvezelaansluitingen benut (als dit waar is), is de target voor Reggefiber om het aanleggen rendabel te maken (met een voor hen acceptabele tvt ).

• Barre73
Eymey,

Dat klopt niet. 1/3 van de aansluitingen benut is wat Reggefiber nodig heeft om te beginnen. Vervolgens moet er in de 2 jaar erna wel degelijk nog meer komen om het rendabel te maken.

• HoppyF
Barre73 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 08:35:
Eymey,

Dat klopt niet. 1/3 van de aansluitingen benut is wat Reggefiber nodig heeft om te beginnen. Vervolgens moet er in de 2 jaar erna wel degelijk nog meer komen om het rendabel te maken.
Kan best, maar het is maar de vraag hoeveel procent er bijvoorbeeld na een jaar na aanleg nog bijkomt.
De meeste mensen die wel willen overstappen doen dat in het begin omdat ze dan mooi van hun kabelabonnement af kunnen.
De vastgeroeste kabelgebruikers zijn veel moeilijker te overtuigen en zien vaak op tegen een overstap.
Ook levert ze het financieel te weinig op.

Kortom, de echte techneuten en voorstanders van keuzevrijheid stappen wel over. De rest wacht af.
Deze groep moet je overtuigen met een interessante aanbieding met bv een groot TV pakket met veel HD kanalen (zoals Vodafone wel goed doet).
Vodafone is echter lang niet overal beschikbaar.

• Barre73
Bij mijn weten is Vodafone overal beschikbaar waar glasvezel (van Reggefiber) ligt.

Maar je hoeft mij en Eymey niet te overtuigen hoor :-) Wij zijn al lang om en zien de voordelen. Helaas zien we ook de nadelen, of beter gezegd de domme acties van enkele betrokken partijen.

• eymey
@Barre73: Thanks voor de correctie :).

Maar idd. Mij hoef je echt niet te overtuigen.

Zelfs al is het nu niet perfect, Lijbrandt (en straks telfort) biedt me wat ik nodig heb en genoeg vrijheid om te 'spelen' (onversleuteld dvb-c signaal).

Wel zou ik graag overstappen naar Vodafone als aanmoediging om stappen naar KPN-onafhankelijkheid te nemen en om het betere zenderaanbod. Of naar XS4ALL vanwege native ipv6 en nog wat voordelen voor internet-enthousiastelingen. Geen dvb-c is echter best een dealbreaker voor mij.

Hoe dan ook, zelfs in de huidige situatie juich ik de komst van glas enorm toe.

Het zou alleen fijn zijn als het groene monster wat meer z'n best deed om ook echt iets neer te zetten dat de kabelaars het nakijken geeft. NU klinkt het als enorm verspilde moeite voor Reggefiber.....

• ambilight
eymey schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:40:

Wel zou ik graag overstappen naar Vodafone als aanmoediging om stappen naar KPN-onafhankelijkheid te nemen en om het betere zenderaanbod. Of naar XS4ALL vanwege native ipv6 en nog wat voordelen voor internet-enthousiastelingen. Geen dvb-c is echter best een dealbreaker voor mij.

Hoe dan ook, zelfs in de huidige situatie juich ik de komst van glas enorm toe.

Het zou alleen fijn zijn als het groene monster wat meer z'n best deed om ook echt iets neer te zetten dat de kabelaars het nakijken geeft. NU klinkt het als enorm verspilde moeite voor Reggefiber.....
100% mee eens!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:37

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:40:
Wel zou ik graag overstappen naar Vodafone als aanmoediging om stappen naar KPN-onafhankelijkheid te nemen en om het betere zenderaanbod.
De downtime die een overstap van glas -> glas momenteel oplevert weerhoudt mij hier nog van...
Of naar XS4ALL vanwege native ipv6 en nog wat voordelen voor internet-enthousiastelingen. Geen dvb-c is echter best een dealbreaker voor mij.
Same here...
Het probleem daarmee is (denk ik) dat er teveel nitwits bij KPN hun korte termijn bonus dan in rook op zien gaan...

• rctroodt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-08 08:49
[Amino STB Network problem na software update]

Hoi allemaal,
wellicht herkent een van jullie mijn probleem?
Ik had gisteren last van een haperende uitzending gemist: afleveringen werden niet ingeladen, en de toepassing liep vast. (Live) TV kijken was geen enkel probleem.
Om dit op te lossen heb ik geprobeerd een software update uit te voeren: menu|instellingen|systeem|software update uitvoeren.
Hierna werd de STB gereset, en kwam het Amino recovery image in beeld. Daarna kreeg ik de melding 'network problem' en dat is nog steeds zo.

In het verleden heeft dit wel gewerkt, dus kabels en aansluitingen zouden goed moeten zijn.
Om zeker te zijn dat het hier niet aan ligt al vanalles geprobeerd:
- STB uit/aan
- glasvezel modem uit/aan
- netwerkstekker los/vast
- andere netwerk kabel tussen modem en STB

Helaas blijft de STB continue resetten.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, of hoe ik de STB uit de recovery mode kan krijgen?

• prothello
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-06 01:25
Beste mede-tweakers,
Ik was tot vrijdag klant bij kpn glasvezel en heb een aanvraag lopen bij Vodafone.
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat KPN of Reggefiber (beide verwijzen naar elkaar) mij niet kan vertellen per wanneer de lijn weer vrij is zodat Vodafone aan de slag kan.

Heeft iemand al de overstap binnen het Reggefiber netwerk gemaakt en zo ja, hoe lang heeft het geduurd?
Bijkomende vraag is wiens verantwoordelijkheid het is om hier werk van te maken, want de Vodafone klantenservice vertelt mij dat ik bij kpn moet aandringen en hun dan moet informeren zodat zij aan de slag de kunnen.. de omgekeerde wereld lijkt mij.

Bedankt voor jullie wijsheid!

• ambilight
prothello schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:26:
Beste mede-tweakers,
Ik was tot vrijdag klant bij kpn glasvezel en heb een aanvraag lopen bij Vodafone.
Het probleem waar ik tegenaan loop is dat KPN of Reggefiber (beide verwijzen naar elkaar) mij niet kan vertellen per wanneer de lijn weer vrij is zodat Vodafone aan de slag kan.

Heeft iemand al de overstap binnen het Reggefiber netwerk gemaakt en zo ja, hoe lang heeft het geduurd?
Bijkomende vraag is wiens verantwoordelijkheid het is om hier werk van te maken, want de Vodafone klantenservice vertelt mij dat ik bij kpn moet aandringen en hun dan moet informeren zodat zij aan de slag de kunnen.. de omgekeerde wereld lijkt mij.

Ik heb wel eens ergens gelezen dat het binnen 3 maanden geregeld kan zijn. Maar pin me d'r niet op vast >:)

Verwijderd

prothello schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:26:
Beste mede-tweakers,

Heb jij KPN zelf opgezegd? dan kan het wel eens lang gaan duren.
Voor zo ver ik weet moet je niet zelf opzeggen maar gaat dat de nieuwe provider in dit geval vodafone dat doen. Dan kan de overstap als het goed is snel.
Pagina: 1 ... 21 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.