Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.848 views

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-12 00:42
Yeah, eindelijk een Vodafone app die op gewone toestellen werkt!

Google Play: Vodafone Thuis TV

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• Serotonine
  • Laatst online: 16-12 11:42
Erkel schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:37:

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Ik werd ten onrechte ook blij, maar de app is niet met mijn tablet compitabel. Balen.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Lastig om aan te geven natuurlijk, maar hoe hinderlijk is het beeldkwaliteitsverschil met ziggo? p.s. ik heb een 37" HD-ready
En blijft de volledige functionaliteit van de ziggo interactieve decoder met opname mogelijkheid (cisco 8545) behouden, ik neem aan dat ITV helemaal niet meer werkt, maar kan je nog opnemen?

www.casarodriguillo.com

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Op een 37" HD-ready TV denk ik dat ik wel redelijk veilig zit als ik beweer dat je dit verschil niet hinderlijk gaat vinden. Zeker als je wel gewoon de HD-zenders gebruikt.

Echter, je haalt nu wel even wat dingen door elkaar heen.....

Het kwaliteitsverschil speelt alleen bij de IPTV (interactieve TV). Maar daarvoor zit je sowieso vast aan de set top box van Vodafone / Glashart Media.

Je Cisco, mits deze DVB-C ondersteunt, zal alleen op het DVB-C pakket op de coax aansluiting werken. De kwaliteit daarop is uitstekend (gelijk, zo niet beter, aan Ziggo). Echter heb je wel alleen maar het basispakket (met Ned. 1, 2 en 3 in HD) en verder geen interactieve diensten. OPnemen zal geen probleem zijn, als je Cisco gewoon de signalen kan ontvangen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

eymey schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:27:

Het kwaliteitsverschil speelt alleen bij de IPTV (interactieve TV). Maar daarvoor zit je sowieso vast aan de set top box van Vodafone / Glashart Media
Ok, nou dat is jammer maar geen drama. Iptv bij ziggo is soms ook echt matig, vooral de wereld draait door is slecht

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 07-05-2013 19:48 ]

www.casarodriguillo.com

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Erkel schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 14:37:

Werkt niet op mijn Xperia Z!

DaveD

• Erkel
  • Laatst online: 09-12 00:42
DaveD1109 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:06:
[...]

Werkt niet op mijn Xperia Z!
Op mijn Note werkt hij aardig. Kan alleen het afspelen niet meer stoppen als ik begonnen ben met kijken. Ook als ik van scherm wissel blijft ie doorspelen.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• DaveD1109
Erkel schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:09:
[...]

Op mijn Note werkt hij aardig. Kan alleen het afspelen niet meer stoppen als ik begonnen ben met kijken. Ook als ik van scherm wissel blijft ie doorspelen.
kan hem niet eens installeren! Had via een omweg al de oudere versie geprobeerd maar die geeft aan fat die de resolutie van mijn scherm niet ondersteund!

DaveD

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Gloeiende gloeiende, na een maandje geen problemen met de Amino te hebben gehad begint dat etter apparaat weer... Niet op willen starten (wel reageren op de AB, maar verder niets) Na een pwr cycle wel opstarten, om de 20 a 30 minuten een hapering in het beeld... Om zat van te worden!

I am the great Cornholio!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

En storing internet! TV doet het nog wel...

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Landelijk, "iets" mis op het koppelpunt tussen het netwerk en de buitenwereld. Men is er mee bezig.

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-12 09:35
Jahoor =\

Sinds augustus ligt hier een glasvezel netwerk in de stad.
Maar men kan alleen 100/100 max aanvragen omdat reggefiber heeft gecheapskate op het netwerk...
Nu levert Vodafone ineens 500/500 op mijn adres. Dus heb ik heb aangevraagd.
Meerdere malen heb ik gevraagd of ze het echt konden leveren omdat het een WBA netwerk zou zijn (naar mijn mening).
Vandaag is de monteur langsgeweest, heeft het opgeleverd eeeeeeen nietske... Geen internet of wat.
Vodafone gebeld, ze gingen gaan het onderzoeken...

Net teruggebeld: "Ja 500/500 is niet op uw adres mogelijk want u zit op een WBA netwerk".

Well f*ck you very much :) Dat liep ik al de hele tijd te roepen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52

Fiber

Beaches are for storming.

denan schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 12:51:
Landelijk, "iets" mis op het koppelpunt tussen het netwerk en de buitenwereld. Men is er mee bezig.
Volgens de 'Operators' in het XMS draadje schijnt de boel nu weer te werken... :)
5V1NA70G schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 14:50:
...]
Well f*ck you very much :) Dat liep ik al de hele tijd te roepen.
Waar heeft een mens in }:O naam 500/500 voor nodig...? O-)

Wel grappig verder, ga je nu 100/100 krijgen?

[ Voor 33% gewijzigd door Fiber op 16-05-2013 15:02 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• 5V1NA70G
Naja 500/500 is wel overkill zou liever iets van 200/200 hebben ofzo.

Nee 100/100 is minder downstream dan m'n huidige 120/10 (wat binnenkort 150/15 wordt).

Ik wil er wel op alle vlakken op vooruitgaan :)

• Fiber

Fiber

En die 120 of 150 haal je in de praktijk ook echt...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• 5V1NA70G
Ja :) altijd zo'n 16MB/s :)

[ Voor 9% gewijzigd door 5V1NA70G op 16-05-2013 17:31 ]

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:23
En je UPload dan?
10 of 15 Mbits is nou niet echt technisch vooruitstrevend meer te noemen.
Liever een 30/30 of 50/50 lijn dan een 100/10!
Probeer het maar eens uit ....

Verwijderd

Die 120 heb ik nooit en te nimmer bij Ziggo gehaald, ik mocht al blij zijn als het in de 80 was en over de upload min of meer hetzelfde verhaal. Dat was voor mij de reden om over te stappen naar Vodafone omdat Ziggo mijn klachten hierover niet serieus was.

• 5V1NA70G
Hmmm Ik haal altijd de maximum snelheid, tho' ik ook op spuugafstand van de (wijk/straat)kast zit.

Ja de upload is inderdaad jammer =\.
Maar ik gebruik m'n download meer dan m'n upload :).
Als ik 500/500 had gehad, had ik mijn ovh server eventueel vervangen door eentje thuis :)

• eymey
5V1NA70G schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 16:49:
Naja 500/500 is wel overkill zou liever iets van 200/200 hebben ofzo.

Nee 100/100 is minder downstream dan m'n huidige 120/10 (wat binnenkort 150/15 wordt).

Ik wil er wel op alle vlakken op vooruitgaan :)
Toch is het wel een vaag verhaal met die monteurs.

Het feit dat je op een "WBA" netwerk zit (KPN) houdt helemaal niet tegen dat je 500/500 kan nemen. 500/500 is juist een KPN-dienst! Reggefiber Wholesale is nooit verder gegaan dan 200/200.

Het is wel zo dat 500/500 snelheden op nog maar heel weinig netwerken beschikbaar zijn. Lang verhaal kort: Dat je geen 500/500 kan krijgen komt dus niet doordat het een KPN netwerk is, maar doordat je op een netwerk zit waar gewoon nog geen gigabit verbindingen met de POP zijn.

KIjk maar:
https://www.kpn-wholesale...edband-toegang/w/wba.aspx

WBA kan dus gewoon 500 mbit, ALS kpn geinvesteerd heeft in gigabit apparatuur.
Verwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 17:54:
Die 120 heb ik nooit en te nimmer bij Ziggo gehaald, ik mocht al blij zijn als het in de 80 was en over de upload min of meer hetzelfde verhaal. Dat was voor mij de reden om over te stappen naar Vodafone omdat Ziggo mijn klachten hierover niet serieus was.
Ja grappig. Ik had daar deze week nog een verhitte discussie over met iemand op hardware.info, in de reacties op een nieuwsbericht over de Ziggo verhoging naar 150/15. Ziggo doet, in een door hun zelf opgestelde faq, geloven dat je helemaal geen bandbreedte meer deelt met je buren.

Dankzij DOCSIS3.0 met de mogelijkheid om downstreams te bundelen en om steeds downstreams te kiezen die het minste 'druk bezet' zijn kan de capaciteit van "internet via de kabel" redelijk dynamisch geschaald worden. Maar 1 downstream kost een TV-kanaal met 8 mhz. bandbreedte en levert 50 mbit bandbreedte op. Oftewel, voor 150 mbit heb je al 3 kanalen helemaal voor jezelf nodig. Als jij in een wijk woont met veel snelle abonnementen, dan loop je dus gewoon nog steeds de kans dat jij en je buren over de totaal beschikbare bandbreedte aan downstreamkanalen heen gaan.

Lees ook even (als het je interesseert) de volgende post uit het XMS topic:
ArChie in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

Hierin wordt een onderzoek van TNO (uitgevoerd in opdracht van NLkabel) aangehaald waarin precies wordt geschetst wat de stand van de huidige kabelnetwerken is en wat er gedaan kan worden om de netwerken 'future proof' te krijgen. Huidige stand van zaken is dat de "downstreams" nog steeds vaak langs meerdere tientallen huizen komen en dat de kabelaars niet transparant zijn hoe veel downstreams ze gereserveerd hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door eymey op 16-05-2013 21:43 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• 5V1NA70G
Aaaaaah I see, dat wist ik niet.
Ik dacht dat dat te maken had met WBA vs wgdo (wmp).
Maar kan zijn dat ik dingen door elkaar haal.

Wel naar dat ze bij het opleveren van een nieuwe infrastructuur niet gewoon direct hebben geïnvesteerd in goede apparatuur.

• eymey
Wanneer is bij jou het glas aangelegd en opgeleverd? 'Nieuw' is in glasvezelland heel relatief.

'Nieuw' is qua keuze van apparatuur bijvoorbeeld maar iets van een half jaar tot een jaar. Maar daar weten mensen als Barre73 waarschijnlijk meer van af.

In ieder geval zal KPN wel MOETEN gaan investeren, willen ze de strijd met "de kabel" winnen.

"De kabel" heeft op dit moment meestal beter beeld dan de IPTV van KPN. Alleen het DVB-C signaal van Glashart Media is gelijkwaardig aan "de kabel". Bovendien, ondanks dat "de kabel" nog steeds een gedeeld medium is, is de kans dat je in praktijk de 150/15 bij Ziggo of de 150/10 bij UPC haalt gewoon behoorlijk groot.

Maar goed, stiekem heb ik de hoop dat Vodafone zich snel "los gaat maken van KPN", zoals ze hebben aangekondigd met de overname van Wiericke. Zal wel een forse investering worden want alleen in Almere heb je al iets van 3 city pops (als ik het goed heb) en meer dan 30 area-pops. En dan moeten ze ook nog de backhaul verbindingen tussen de POPs en hun eigen netwerk regelen.

[ Voor 61% gewijzigd door eymey op 16-05-2013 21:47 ]

• 5V1NA70G
Ergens in september is de FTU (?) aangesloten.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28
Dat betekent dat de inrichting van de PoP met de betreffende apparatuur door KPN (dus wel of niet tot 1 Gbit) al een half jaar ervoor kan zijn geweest, afhankelijk van waar je woont in het uitrolgebied. En toen was KPN net bezig met de pilot in Nunspeet en IJburg.

Maar wees gerust. Reggefiber heeft niets gecheapskate (....) want die plaatsen geen actieve apparatuur in hun eigen PoP. Alleen de infrastructuur die de signalen transporteert. En dat kan nog veel meer aan dan die 1 Gbit. Het is alleen afhankelijk van de apparatuur in de PoP en het "modem" in de meterkast. Beiden niet het domein van Reggefiber maar van de operator.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• eymey
Idd. Stel dat er nu een operator zou komen die 10 gigabit aan wil kunnen, dan zou dat met het type vezels dat Reggefiber heeft gelegd volgens mij zelfs nog moeten kunnen.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:19
Ik ga naar een nieuwbouw gebied wonen waar nog glasvezel aansluitingen van oud portaal woningen liggen in Nijmegen (WGDO). Kijk ik op de site van reggefiber komt alleen Telfort als mogelijke leverancier naar boven.

Doe ik echter de check bij Vodafone dan staat daar dat ik ook via hun glasvezel kan nemen. Ik heb Vodafone gebeld en dit bevestigen ze ook. Ik heb echter ook Reggefiber gebeld (Waarom hun overzicht niet compleet is) en die zeggen dat Vodafone het fout heeft en ze 100% niet kunnen leveren in mijn gebied. Ik heb geen zin om het maar te proberen en bv na 1 maand een afwijzing van Vodafone te krijgen en zonder internet te zitten. Heeft iemand hier enig idee over?

Verder lees ik in het topic veel verschillende uitspraken over de TV streams. Als ik nu Vodafone neem, krijg ik dan de glashart streams via mijn interactieve ontvanger? Of de kpn IPTV streams?

CISSP! Drop your encryption keys!

• 5V1NA70G
Ah I see. Hmmm dan vraag ik me af of er in de nabije toekomst geupdate gaat worden naar nieuwere apparatuur in de PoP.

Verwijderd

Mijn snelheden worden gemeten door het Europees traject van Neelie Kroes genaamd Sam Knows. Ik krijg elke maand alle meetresultaten netjes via mail binnen. Maar Ziggo had daar geen boodschap aan en vond dat alleen hun speedtest maatgevend was.

Zie voor metingen van Vodafone eerder in topic.

Verwijderd

laurens0619 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 10:07:

Verder lees ik in het topic veel verschillende uitspraken over de TV streams. Als ik nu Vodafone neem, krijg ik dan de glashart streams via mijn interactieve ontvanger? Of de kpn IPTV streams?
Alle nieuwe zenders in het WGDO gebied die de laatste maanden erbij zijn gekomen zijn KPN streams bij SD betekend dat 3 Mbit. Ook is ondertussen een deel van de HD zenders vervangen door de KPN streams met uitzondering van de NL zenders 1 tm 10 volgens mij. Of de bitrate van de vervangde HD zender HD+ 12-13 Mbit of van de 7 Mbit (KPN) is weet ik niet.

De eerst nieuwe HD zender bij zowel Glashart als KPN wordt Eurosport 2 in Juli. En wat wordt straks de bitrate van deze zender 7 of 12 Mbit? Het bepaald wel wat voor richting KPN op wil met IPTV, nu KPN ook eigenaar is van Glashart Media.

• eymey
Als het al waar is dat ze door KPN streams vervangen zijn, dan zullen dat de HD+ 12-13 mbit streams zijn. Bij mij thuis kan ik iig geen HD zender vinden die niet HD+ is :)

Overigens vind ik dat vervangen door KPN streams op WGDO, van slechts enkele nieuwe zenders, wel een vreemd verhaal.

De officiele lezing waarom we, bij de introductie van Glashart Media op KPN netwerken, niet de streams van Technicolor kregen was altijd dat KPN niet in staat is om en de KPN-streams voor z'n eigen klanten te routeren en ook de Technicolor streams voor Glashart Media klanten.

Maar op WGDO netwerken kan blijkbaar wel uit verschillende IGMP domains ge-route worden?

Overigens @Dummy1: Interessant, dat sam knows project! ;). Ga ik me eens in verdiepen.

[ Voor 65% gewijzigd door eymey op 17-05-2013 13:25 ]

Verwijderd

Bij WGDO gebruiken ze andere apparatuur dan van KPN zelf. Want de sat en Technicolor streams kwamen altijd al niet uit dezelfde reeks.

Alle HD zenders van eind 2010 zouden inderdaad nog wel in HD+ zijn. Maar HD zenders die vorig jaar zijn gekomen zoals HBO HD zijn die dan wel in HD+ ? We zullen zien wat KPN gaat doen in Juli.

• eymey
Er is geen reden om aan te nemen dat die niet HD+ zijn.
HD+ is namelijk ooit speciaal door KPN geintroduceerd voor het WMP+ aanbod.

Of speciaal.... het is iig geintroduceerd na klachten vanuit o.a. Lijbrandt over de kwaliteit en tot op de dag van vandaag krijgt ook alleen Glashart Media die versie.

Bij Vodafone ga je in juli sowieso helemaal niets merken.

Vodafone heeft eigen afspraken met zenders en geeft dus ook zelf vorm aan de pakketten. En ook Vodafone krijgt op WMP+ gewoon de HD+ streams.

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 17-05-2013 14:12 ]

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-11 13:04
Vraagje

Er hangt hier sinds kort ook een glaskast van Voda. Het is een Genexis CRA-F12TC. Valt hier zelf nog iets aan te configureren zoals firewall of iets dergelijks ?

• Fiber

Fiber

Nee.

Die zul je zelf achter de Genexis glasmodem moeten hangen als je daar behoefte aan hebt.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

robertwebbe

Robert Webbe

@Jeroenske,
De Genexis is geen router, het is een gateway. De poorten zijn "briged" ingesteld.
Internet komt uit poort 1, interactieve televisie uit poort 2 en poort 3 en 4 doen (nog) niets.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8253/8692226351_bebbe68543_m.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door robertwebbe op 19-05-2013 11:19 ]

• Jeroenske
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-11 13:04
Fiber schreef op zondag 19 mei 2013 @ 10:50:
Nee.

Die zul je zelf achter de Genexis glasmodem moeten hangen als je daar behoefte aan hebt.
robertwebbe schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:07:
@Jeroenske,
De Genexis is geen router, het is een gateway. Internet komt uit poort 1, interactieve televisie uit poort 2 en poort 3 en 4 doen (nog) niets.

Ok mooi, bedankt voor de info.

• Martjens
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-02 15:12
Sinds een kwartier ben ik aangesloten. Internet werkt! :) Ik heb 100/100. Snelheid lijkt oke. Ik zit/zat bij UPC en heb daar een speedtest gedaan. Die maakt net als Reggefiber gebruik van Ookla. Gemiddeld kom ik daar uit op een Latency van 7 ms en een up en down rond de 95 Mbps. Maak ik gebruik van speedtest.net dan ik kom na verschillende metingen op verschillende servers niet verder dan een gemiddelde van 65/25. Kan iemand mij die verschillen uitleggen? Een download van Usenet is trouwens mooi stabiel. Ik zit bij XSnews, gebruik Grabit en zit keurig tussen 9500/10.000+ KB/s. Een test upload naar Usenet geeft een gemiddelde van 7500 KB/s.

Nu is het wachten op de spullen van Vodafoon (TV). Misschien is die vraag al eerder gesteld, maar weet iemand hoelang dat duurt? Monteur vertelde mij dat er binnen 24 uur contact opgenomen wordt?

[ Voor 19% gewijzigd door Martjens op 21-05-2013 15:17 ]

• Fiber

Fiber

De meeste speedtest servers kunnen die hoge snelheden gewoon niet aan...

• Martjens
Speedtest.net is ook van Ookla zie ik nu. Die moet dat zeker aankunnen. Wordt veel gebruik van gemaakt. Laatste meeting is 75/30. Maar goed. Downloaden gaat als de brandweer. Had ik niet verwacht, dat het gelijk allemaal goed zou gaan.

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 18:08

RagaBaSH

Huttenbouwer

Ik ben aan het kijken of ik via Vodafone mijn alles-in-1 pakket wil krijgen. Heb nu via Concepts ICT glasvezel (60/60 volgens mij, na 3 upgrades in 1 jaar) - en daar hangt boven het glasvezelmodem een genexis ding (zie plaatje van robertwebbe). Deze setup bevalt me eigenlijk prima - ik heb een heerlijk stabiele verbinding en prima kwaliteit tv (via glashart nu nog).
Ik wil eigenlijk weg bij concepts, omdat het tv-signaal per 1-7 van KPN wordt, en ik hier niet veel goeds over heb gehoord.
Hoe zit dit bij Vodafone glasvezel? Werkt het Analoge/DVB-C signaal hier ook nog?

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• Fiber

Fiber

RagaBaSH schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:58:
Ik ben aan het kijken of ik via Vodafone mijn alles-in-1 pakket wil krijgen. Heb nu via Concepts ICT glasvezel (60/60 volgens mij, na 3 upgrades in 1 jaar) - en daar hangt boven het glasvezelmodem een genexis ding (zie plaatje van robertwebbe). Deze setup bevalt me eigenlijk prima - ik heb een heerlijk stabiele verbinding en prima kwaliteit tv (via glashart nu nog).
Ik wil eigenlijk weg bij concepts, omdat het tv-signaal per 1-7 van KPN wordt, en ik hier niet veel goeds over heb gehoord.
Ik zou het eerst maar eens afwachten of het echt zo slecht wordt als jij denkt. Kon wel eens meevallen. En bij Concepts ga je sowieso weg, dat wordt Telfort... ;)
Hoe zit dit bij Vodafone glasvezel? Werkt het Analoge/DVB-C signaal hier ook nog?
Natuurlijk werkt dat nog, net als bij Concepts/Telfort. :)
Martjens schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:13:
Speedtest.net is ook van Ookla zie ik nu. Die moet dat zeker aankunnen. Wordt veel gebruik van gemaakt. Laatste meeting is 75/30. Maar goed. Downloaden gaat als de brandweer. Had ik niet verwacht, dat het gelijk allemaal goed zou gaan.
De software is van Ookla, de testservers zijn gewoon van universiteiten, bedrijven, etc.

• Martjens
Net nog even getest. Voor wat het waard is:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2722251985.png

• eymey
RagaBaSH schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:58:
Hoe weet je zeker dat je beeldkwaliteit nu prima is "omdat je het van Glashart hebt", zoals jij zegt?

In welk gebied woon je? Dat je nu tv van Glashart Media hebt wil namelijk niet automatisch zeggen dat je nu niet reeds tv-streams bij KPN vandaan hebt. Je weet pas zeker dat je nu de "goede" streams hebt als jij ervan overtuigd bent dat je dat ook echt ziet of omdat je ziet dat je nu ook Dolby Digital streams hebt op Ned. 1, 2, 3, etc.

Verder is het, in de WGDO gebieden, nog helemaal niet zeker dat ook de streams per 1-7 al omgezet worden naar KPN-streams.

Oftewel, wacht het lekker af. Als het echt zo zou zijn dat in de WGDO gebieden per 1-7 ineens de streams over gaan naar KPN, dan zal dat zeer waarschijnlijk ook voor alle andere ISP's in zo'n gebied gelden (dus inclusief Vodafone).

Bij Vodafone ga je er dan sowieso nieteens heel erg op vooruit, want Vodafone krijgt de streams ook maar binnen afhankelijk van het Wholesale gebied waar het zit. Ook maakt Vodafone voor internet gebruik van precies dezelfde ISP ( namelijk ISPFabriek / KPN ITNS ) als waar je met een overgang naar Telfort waarschijnlijk heen zou gaan.

Iedereen die verwacht dat per 1-7 de streams in WGDO/voormalig Reggefiber Wholesale gebieden ineens over zouden gaan naar KPN bron doet aan speculatie/paniekzaaierij. Tenzij er echt een betrouwbare bron achter zit maar dat is moeilijk te beoordelen van buitenaf.

Soms worden dingen waar mensen 'bang' voor zijn iets te stellig gebracht....

Overigens, de KPN-streams die je via Glashart Media krijgt, mocht je in KPN gebied zitten zijn ook weer niet zooooo dramatisch. HD is sowieso goed (rond de 13 mbit), SD is wel matig. Via DVB-C en analoog blijft het beeld sowieso op het huidige (superieure) niveau, waar je ook zit.

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-12 09:47

The_Worst

Unox

Toevalligerwijs kwam ik er net achter dat de Android app van Vodafone is bijgewerkt. Er is nu ook ondersteuning voor de HTC One, Xperia Z en S4. Heb net even kort door de app gewandeld en deze werkt erg goed op de One. Google Play: Vodafone Thuis TV

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:33
Als ik het zo lees dan heb je momenteel nog met een flinke periode downtime te maken als je van WBA+ provider naar WBA+ overstapt, in mijn geval van XMS naar Vodafone. Klopt dat en zo ja, hoe lang is deze periode? Nog steeds een maand of korter? Heeft iemand wellicht praktijkervaring?

• Barre73
Op dit moment nog steeds zo. Overigens heet het WMP+, maar dit terzijde. In het Lijbrandt draadje wordt gesproken over geruchten dat het dit kwartaal eindelijk geregeld zou gaan worden bij KPN Wholesale maar eerlijk is eerlijk: Dat gerucht hoor ik al meer dan een jaar.

• musicfreak
Hmm jammer, en inderdaad WMP+. Je kan natuurlijk wel een maand via buren internetten maar echt handig is het niet.

• eymey
Toen ik eind 2010 van WMP (Tweak met KPN aanbod) naar WMP+ ging (Lijbrandt) was ook de WMP naar WMP+ nog niet goed geregeld.

Gelukkig was er toen nog 1 provider die ADSL wilde leveren met een opzegtermijn van 1 maand ( SpeedXS ). TV ging via DVB-T, met alleen Ned. 1, 2 en 3.

Ik snap eerlijk gezegd echt niet wat KPN zo ophoudt.

Het enige wat ze nu bereiken is dat mensen, om te 'ontsnappen' aan een lange downtime, een jaar naar Ziggo of UPC terug gaan. Om daar te blijven als ze zich realiseren dat dat eigenlijk ook nog best wel werkt......

• DaveD1109
Ik heb jullie hulp nodig!! Ik heb draadloos internet via de standaard cisco router alleen heb ik een trage download snelheid. Elke keer als ik de router reset dan gaat het een aantal dagen goed om vervolgens weer trager te worden. Ik heb al gekeken naar de kanalen die hier in de buurt worden gebruikt en daar ligt het probleem niet. Weten jullie of ik nog iets anders kan instellen in de router? De 5ghz band kan niet want die pakt mijn nieuwe laptop niet.

DaveD

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Als het na een aantal dagen steeds trager word en een pwrcycle van je router het probleem oplost lijkt het toch echt eerder aan je router te liggen.

• DaveD1109
MetaFrame schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:36:
Als het na een aantal dagen steeds trager word en een pwrcycle van je router het probleem oplost lijkt het toch echt eerder aan je router te liggen.
Ok, ik heb nog een sitecom 300n liggen. Zal die is proberen! Thanx voor je antwoord, ben niet zo heel erg thuis in netwerken!

DaveD

• WoBoW
  • Laatst online: 13:57
Barre73 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 15:52:
Op dit moment nog steeds zo. Overigens heet het WMP+, maar dit terzijde. In het Lijbrandt draadje wordt gesproken over geruchten dat het dit kwartaal eindelijk geregeld zou gaan worden bij KPN Wholesale maar eerlijk is eerlijk: Dat gerucht hoor ik al meer dan een jaar.
Ik heb net gebeld met de Technische afdeling van Vodafone en volgens hun is de downtime maximaal een dag, en in de praktijk een uurtje o.i.d.
De overstap duurt wel een maand voordat ze alles rond hebben.

• Barre73
Euh.. nu hoop ik dat Denan meeleest want dat zou baanbrekend nieuws zijn. En als iemand het kan weten is hij het.

Denan? Ik wil ook graag van Concdepts naar Vodafone in een dag op WMP+. Kan dat?

• eymey
Óf het is baanbrekend nieuws, óf de klantenservice kent alleen de use case van WGDO ;)

Ik voel me ook zeer genegen om naar Vodafone over te stappen zodra WMP+ migraties soepel kunnen.....

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Na 5 maanden continu problemen met internet ( vaak maar 50% van de snelheid) twee weken geleden wederom een brief gestuurd naar Vodafone met beeindigingsdatum 28-05.
Bellen ze vandaag dat ze morgen met abbo afsluiten. In goed overleg toch even 12 dagen opgeschoven, toch maar eerst terug naar de kabel... hopelijk geen problemen bij upc straks ( ....waarom ging ik alweer weg bij upc....).

Nadeel glasvezel bij Vodafone:
1) geen gratis helpdesk ( belkosten worden ook niet vergoed, keihard.... side damage is voor de klant, staat inderdaad in de voorwaarden)
2) helpdesk heeft maar bepaalde bevoegdheden, daarboven is geen escalerend nivo ( lees een begeleidend nivo voor blijvende problemen)

Voordeel glasvezel bij Vodafone:
1) tv beeld perfect
2) telefonie nooit problemen gehad

Alleen jammer dat ze mijn probleem niet hebben kunnen traceren
1) thuissituatie geen fout gevonden
2) pop en glasvezelverbinding geen fout gevonden
3) tja dat kom je uit bij de software... kpn... Vodafone...

Al met al...helaas...

• eymey
Erg jammer idd, @baasandre.

Te meer omdat Vodafone zich wel opwerpen als provider die zich onafhankelijk gaat maken van KPN (overname Wiericke). Vervolgens gaan ze zich wel achter de afhankelijkheid van KPN verschuilen als er problemen opgelost dienen te worden.

Als ze echt de partij willen zijn die glasvezel-land opschudt, dan zouden ze eens kunnen beginnen met het wél gratis bereikbaar maken van de servicedesk en wél een systeem voor tracking en begeleiding op te zetten, in het geval dat iets niet binnen hun "kabeltje prikprak KPN Wholesale proces" valt.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Barre73 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:58:
Euh.. nu hoop ik dat Denan meeleest want dat zou baanbrekend nieuws zijn. En als iemand het kan weten is hij het.

Denan? Ik wil ook graag van Concdepts naar Vodafone in een dag op WMP+. Kan dat?
Alleen als de concepts lijn WGDO is en de nieuwe lijn WMP+. Dat komt in 2 gebieden voor. WMP+ -> WMP+ gaat sneller worden, men is daar druk mee bezig.

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-10 19:21
denan schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:46:
[...]

Alleen als de concepts lijn WGDO is en de nieuwe lijn WMP+. Dat komt in 2 gebieden voor. WMP+ -> WMP+ gaat sneller worden, men is daar druk mee bezig.
Het zou heel fijn zijn indien de downtime van WMP+ => WMP+ gegarandeerd tot maximaal 24 uur beperkt zou blijven. Moet ook niet zo moeilijk zijn, daar het volgens mij hoofdzakelijk een administratieve handeling en het omprikken van kabeltje betreft. In m'n meterkast hoeft niets te gebeuren.

Op het gevaar af een vraag te stellen die al 100x is voorbij gekomen:

Heeft iemand hier al echt ervaring met het gebruiken van XMS amino's bij vodafone? Ik lees een hoop berichten dat het zou moeten werken, maar 100% bevestiging heb ik nog niet gevonden.

Ik heb wel onlangs geprobeerd om via de vodafone app mijn smartphone aan m'n XMS amino te koppelen. Dit werkte goed, zij het dat de vodafone app niet verder gaat. Maar dat is logisch.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Verwijderd

[...]

Kam / mag / wil je ook zeggen welke gebieden dat zijn? (Mijn woonplaats Dordrecht misschien?)

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-12 20:59
Barre73 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:58:

Heb met Vodafone gemaild en die zeggen in het grootste geval minimaal 2 weken zonder internet, TV of telefoon zit. Morgen maar is bellen met de klantenservice of dit ook waar is.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Het blijkt dat mijn vader het 500Mbit pakket heeft afgesloten, hoe ga ik deze snelheid halen op mijn pc? Ik werk nu met powerline.

• eymey
De enige manier om dit te gaan halen is met een echt goede router (zie bv. de site van smallnetbuilder) en uiteraard je hele netwerk op gigabit. Dus ook investeren in een goede cat6 utp infrastructuur.

In de toekomst (of eventueel nu al) zou de snellere WIFI AC standaard uitkomst kunnen bieden, maar ook hier moeten de omstandigheden weer optimaal zijn.

• eymey
Nick schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:22:
[...]

Heb met Vodafone gemaild en die zeggen in het grootste geval minimaal 2 weken zonder internet, TV of telefoon zit. Morgen maar is bellen met de klantenservice of dit ook waar is.
Ik was eigenlijk nog van plan een keer aan ze te vragen of het eventueel ook mogelijk is om eerst een tijdje, als overbrugging, op DSL te gaan. Als jij ze toch belt, misschien dat je dat ook eens aan ze kan voorleggen? :D

Een collega van me had gedoe om de lijn vrij te krijgen van een vorige bewoner. Hij heeft toen Telfort gebeld. En die gaven aan dat, als je nu voor ADSL kiest en later naar glas wil als de lijn vrij is, dit mogelijk moest zijn (werd als een upgrade gezien).

• WoBoW
[...]
Ik zit inderdaad op dit moment op een WGDO lijn (Amersfoort, wijk Kattenbroek, oud Portaal netwerk volgens mij). Ik heb het nog even gecontroleerd bij Concepts ICT.
Ik wordt binnenkort teruggebeld door Vodafone voor een afspraak. Er wordt dan op een dinsdag of donderdag een migratie gepland waardoor ik maar enkele uren zonder verbinding zit.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:22

d0s

sssst

WoBoW schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 12:51:
[...]

Ik zit inderdaad op dit moment op een WGDO lijn (Amersfoort, wijk Kattenbroek, oud Portaal netwerk volgens mij). Ik heb het nog even gecontroleerd bij Concepts ICT.
Ik wordt binnenkort teruggebeld door Vodafone voor een afspraak. Er wordt dan op een dinsdag of donderdag een migratie gepland waardoor ik maar enkele uren zonder verbinding zit.
Dat komt omdat je naar WGDO gaat. Het is dus een WGDO->WGDO overstap en die zijn gewoon mogelijk inderdaad op een dinsdag of een donderdag.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Ik dacht dus: Ik neem Glasvezel van Vodafone en dan is dat gewoon een vaste kwaliteit die voor iedereen hetzelfde is. Ga ik me hier verder inlezen, zijn er allemaal verschillende gebieden met verschillende kwaliteiten, is er verschil in het type stream dat je ontvangt en hoe je de boel aansluit? En dat in sommige gevallen de kwaliteit niet eens beter is dan bij UPC via de kabel?

Vinden jullie het gek als ik er geen drol meer van snap :').

Gewoon kort gevraagd: Ik stap van UPC over op Vodafone glasvezel, in Eindhoven. Ga ik blij worden, of ga ik huilen?

• Barre73
Jij gaat niet veel verschil merken. Er vanuit gaande dat het netwerk recent is aangelegd/wordt aangelegd heb jij Vodafone via KPN Wholesale Multi Play Plus (WMP+). Dure naam voor een compleet pakket diensten dat KPN wholesale verkoopt aan Vodafone die het weer verkoopt aan jou. Precies hetzelfde TV signaal als bijvoorbeeld OBN of zo. HD zenders zijn goed te noemen. SD zenders wat minder..
Wat wel kan verschillen is de verdeling van de zenders in pakketten. En bij Vodafone is dat gunstiger dan bij anderen, vooral qua HD zenders. Daarvan geeft Vodafone er gewoon 21 door. Bij anderen vaak maar een stuk of 12, 13 en de rest in een extra pakket.

• Hoppa!
eymey schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 08:45:
De SD zenders zijn minder dan bij UPC, op IPTV tenminste. Op de CATV dvb-c zijn ze helemaal gelijk. HD is gewoon vergelijkbaar.
IPtv gaat via de mediabox toch? Ik ben van plan om beide TV's aan te sluiten via een interactieve box, dus dan heb ik op beide tv's minder goed SD-beeld?

Ik begrijp dus dat de mediaboxen niet via Coax-aangesloten worden, maar via UTP? Betekent dus dat ik een UTP kabel moet gaan trekken naar mijn woonkamer en slaapkamer? Daar had ik niet op gerekend.... Is natuurlijk bij UPC ook niet het geval, ging er vanuit dat de aansluitingen hetzelfde zouden zijn.

Edit: quote staat boven het origineel. Ik kan de toekomst voorspellen!

[ Voor 81% gewijzigd door Hoppa! op 30-05-2013 08:50 ]

• eymey
De SD zenders zijn minder dan bij UPC, op IPTV tenminste. Op de CATV dvb-c zijn ze helemaal gelijk. HD is gewoon vergelijkbaar. Overigens, zo beroerd is SD nou ook weer niet. Op DVB-C en bij UPC zijn ze 8 mbit mpeg2. Op IPTV zijn ze 3 mbit mpeg4. Lagere bitrate, maar modernere codec.

Zeker als je de hogere upload ook belangrijk vindt denk ik dat je gewoon een goede keus hebt gemaakt.

[ Voor 50% gewijzigd door eymey op 30-05-2013 08:48 ]

• Hoppa!
Ik neem aan dat de UTP-kabel die in de IPTV-box gaat niet via de router loopt? Met andere woorden, als ik zowel mijn mediaspeler als mijn IPTV-box wil aansluiten op internet, dan moet ik 2 UTP-kabels trekken van de meterkast naar de woonkamer?

Wel raar trouwens, je zou toch oneindige mogelijkheden kunnen creëren door de IPTV-box aan het thuisnetwerk te hangen?

• WoBoW
Hoppa! schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 09:56:
Ik neem aan dat de UTP-kabel die in de IPTV-box gaat niet via de router loopt? Met andere woorden, als ik zowel mijn mediaspeler als mijn IPTV-box wil aansluiten op internet, dan moet ik 2 UTP-kabels trekken van de meterkast naar de woonkamer?

Wel raar trouwens, je zou toch oneindige mogelijkheden kunnen creëren door de IPTV-box aan het thuisnetwerk te hangen?
Dat klopt inderdaad, je zal twee kabels moeten trekken.
Je iptv-settopbox zit op een andere vlan dan het overige internet verkeer. Naast praktische overwegingen zal dit ook gedaan zijn omdat het niet de bedoeling is om de tvstreams af te vangen op je computer, wat problemen zal geven qua tvrechten.

• Hoppa!
WoBoW schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:03:
[...]

Je iptv-settopbox zit op een andere vlan dan het overige internet verkeer. Naast praktische overwegingen zal dit ook gedaan zijn omdat het niet de bedoeling is om de tvstreams af te vangen op je computer, wat problemen zal geven qua tvrechten.
Ik was er al bang voor. Dat gaat nooit passen door dat iele PVC-pijpje in de muur waar nu de Coax doorloopt. Dju.

Nou ja, op de slaapkamer is het niet erg als ik alleen IPTV heb, trek de Coax er wel uit en de UTP er doorheen. Woonkamer wordt lastiger. Denk dat het daar boren wordt.

• eymey
WoBoW schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:03:
[...]

Performance en stabiliteit (dus praktische overwegingen) zijn mijns inziens de hoofdredenen.

Qua rechten is het genuanceerd. Bij KPN zijn alle streams toch encrypted, dus rechten zijn wel gedekt. Maar zelfs dan, in het basispakket zit geen enkele zender die vereist dat streams beveiligd of encrypted zijn. Anders hadden UPC en GHM op dvb-c die zenders ook niet onversleuteld kunnen maken.
Hoppa! schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:23:
[...]

Ik was er al bang voor. Dat gaat nooit passen door dat iele PVC-pijpje in de muur waar nu de Coax doorloopt. Dju.

Nou ja, op de slaapkamer is het niet erg als ik alleen IPTV heb, trek de Coax er wel uit en de UTP er doorheen. Woonkamer wordt lastiger. Denk dat het daar boren wordt.
Of koop twee 'smart switches'. Iig, switches met een web interface en waarop je VLAN's in kan stellen. Zo heb ik thuis ook de IPTV box en de overige netwerk-connected apparatuur van elkaar gescheiden. Bij je Genexis en router geef je de aansluitingen op de switch een eigen VLAN. Die stuur je gecombineerd over de poort die naar de huiskamer gaat en de switch daar ontrafelt ze weer.

[ Voor 34% gewijzigd door eymey op 30-05-2013 13:56 ]

• Barre73
Hoppa! schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:23:
[...]

Maar je krijgt ook gratis DVB-C signaal erbij. Dus is het dan niet praktischer om de coax kabel vanuit de meterkast naar je slaapkamer te houden en die op de aparte coaxaansluiting van het glasvezelmodem aan te sluiten?
Dan sluit je je slaapkamerTV aan met de coax kabel. Is wel geen IPTV maar wel net zo strak als UPC. Ca 45 zenders, en dat is voor de meesten in de slaapkamer ruim voldoende. Tenzij daar nou net niet de zenders bijzitten die jij graag kijkt...

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05
Wat is sowieso het bezwaar om de DVB-C kabel voor TV te behouden? Is de kwaliteit daarvan minder dan IPTV, nee toch?

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:23
VidaR-9 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:25:
Wat is sowieso het bezwaar om de DVB-C kabel voor TV te behouden? Is de kwaliteit daarvan minder dan IPTV, nee toch?
De kwaliteit is prima alleen heeft Vodafone "vergeten" alle HD kanalen die ze wel via IPTV aanbieden ook via DVB-C te leveren.
Als dat zo zou zijn was Vodafone de beste glasvezelaanbieder.

• WoBoW
Geen interactieve TV en weinig HD zenders (volgens mij alleen Ned 1, 2 en 3)

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:05
WoBoW schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:34:
Geen interactieve TV en weinig HD zenders (volgens mij alleen Ned 1, 2 en 3)
Das een goed argument! Dan wordt t dus draden doortrekken ;)

• eymey
HoppyF schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:34:
[...]

De kwaliteit is prima alleen heeft Vodafone "vergeten" alle HD kanalen die ze wel via IPTV aanbieden ook via DVB-C te leveren.
Als dat zo zou zijn was Vodafone de beste glasvezelaanbieder.
Mja, "vergeten" is een groot woord :).

Ik denk nog steeds dat Vodafone qua inhoud de beste glasvezelaanbieder is.

Zo biedt Vodafone op IPTV dus standaard 21 zenders in HD. Terwijl je bij alle 'normale' providers (Telfort, XMS, Lijbrandt, etc.) gebonden zit aan de pakketsamenstelling van Glashart Media. Dit komt omdat Vodafone zelf afspraken heeft gemaakt met de zenders.

Helaas kan dat voor DVB-C weer niet omdat daar sprake is van één feed die vanuit headends naar alle klanten toe gaat. Daar kan dus niet provider-afhankelijk in 'geschakeld' worden.Dus daar zitten ze wel vast aan de Glashart Media samenstelling.

• jsaturnus
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 13:08
Na een heel vervelende ervaring met OnsBrabantNet bleef Vodafone thuis als enige niet KPN aanbieder over. Dus vorige week geprobeerd om via internet een 100/100 abbo af te sluiten. Dat lukte niet omdat de glasvezellijn nog bezet was. Vond ik eigenlijk wel goed, dat dit online gemeld werd!

Vandaag nog maar eens geprobeerd, maar nu kreeg ik de melding dat het gekozen email adres al bestond?? Ander email adres gekozen, en nu kreeg ik de melding dat op mijn adres al een aansluiting is. Huh?

Servicedesk gebeld, kreeg iemand vanaf het hoofdkantoor in Maastricht aan de lijn. Zonder twijfel. (kom zelf uit Limburg). Na wat gegekt te hebben bleek dat ik de verkeerde menukeuze had gemaakt, maar ze kon me niet doorverbinden. Ik kom wel eens ooit bij Vodafone in Maastricht, vreemd dat ik niet doorverbonden kon worden.

Afijn, opnieuw gebeld. Administratie. Ik kreeg iemand met onmiskenbaar Hollands accent aan de lijn. Even gevraagd waar hij zat. Hoofddorp. Huh .. vodafone heeft toch geen vestiging in Hoofddorp. Reggefiber wel. Maar nee, hij bezwoer dat hij van Vodafone was. Vreemd. Hij zag dat ik 2x in het systeem zat als klant. Huh .. de bevestigingsstap is er nooit gekomen?

Hij moest een order aanmaken om me te laten verwijderen. Huh .. ik ben geen klant, is dat geen kwestie van 2 vinkjes zetten en op verwijder klikken? Nee, zou eenvoudig was het niet. Zou een paar dagen duren. Was de lijn nog bezet? Geen idee wat ik bedoelde aan de andere kant.

Kortom .. een zeer vreemde gang van zaken, en kan haast niet geloven dat ik met iemand van Vodafone heb gesproken. IMHO schuift Vodafone alle aanvragen 1 op 1 door naar Reggefiber?

Edit: Net teruggebeld ( jaja :) ), wederom door iemand uit Hoofddorp, orders zijn eruit maar de lijn is nog bezet. Ook hij bezwoer me dat hij van Vodafone is!

Kun je de status van je lijn ergens online zien?

[ Voor 6% gewijzigd door jsaturnus op 31-05-2013 12:57 . Reden: aanvulling ]

4,76 kWp

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
eymey schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 22:45:
[...]

Ik denk nog steeds dat Vodafone qua inhoud de beste glasvezelaanbieder is.

Zo biedt Vodafone op IPTV dus standaard 21 zenders in HD. Terwijl je bij alle 'normale' providers (Telfort, XMS, Lijbrandt, etc.) gebonden zit aan de pakketsamenstelling van Glashart Media. Dit komt omdat Vodafone zelf afspraken heeft gemaakt met de zenders.
Vodafone heeft inderdaad een fraai zender aanbod maar er zijn naar mijn idee nog steeds een paar leuke zenders die ontbreken (uitgaande van de zenderlijsten die Vodafone op haar site heeft staan - v2.0 1-4-12 en v.1.5 april '13). Namelijk onderstaande zenders 'ontbreken' nog:
FoxLife (HD), 13th Street (HD), SyFy (HD), TNT (HD), Comedy Central Extra, RTL Telekids, VH1 Classic, CNBC, Film1.

Qua radio staan gekgenoeg Studio Brussel en MNM niet genoemd maar wel VRT1,2 en Klara (overigens niet bij Internationaal) dus of die nu niet worden doorgegeven lijkt me wat vreemd.

• Barre73
jsaturnus schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:31:
Na een heel vervelende ervaring met OnsBrabantNet bleef Vodafone thuis als enige niet KPN aanbieder over. Dus vorige week geprobeerd om via internet een 100/100 abbo af te sluiten. Dat lukte niet omdat de glasvezellijn nog bezet was. Vond ik eigenlijk wel goed, dat dit online gemeld werd!

Vandaag nog maar eens geprobeerd, maar nu kreeg ik de melding dat het gekozen email adres al bestond?? Ander email adres gekozen, en nu kreeg ik de melding dat op mijn adres al een aansluiting is. Huh?

Servicedesk gebeld, kreeg iemand vanaf het hoofdkantoor in Maastricht aan de lijn. Zonder twijfel. (kom zelf uit Limburg). Na wat gegekt te hebben bleek dat ik de verkeerde menukeuze had gemaakt, maar ze kon me niet doorverbinden. Ik kom wel eens ooit bij Vodafone in Maastricht, vreemd dat ik niet doorverbonden kon worden.

Afijn, opnieuw gebeld. Administratie. Ik kreeg iemand met onmiskenbaar Hollands accent aan de lijn. Even gevraagd waar hij zat. Hoofddorp. Huh .. vodafone heeft toch geen vestiging in Hoofddorp. Reggefiber wel. Maar nee, hij bezwoer dat hij van Vodafone was. Vreemd. Hij zag dat ik 2x in het systeem zat als klant. Huh .. de bevestigingsstap is er nooit gekomen?

Hij moest een order aanmaken om me te laten verwijderen. Huh .. ik ben geen klant, is dat geen kwestie van 2 vinkjes zetten en op verwijder klikken? Nee, zou eenvoudig was het niet. Zou een paar dagen duren. Was de lijn nog bezet? Geen idee wat ik bedoelde aan de andere kant.

Kortom .. een zeer vreemde gang van zaken, en kan haast niet geloven dat ik met iemand van Vodafone heb gesproken. IMHO schuift Vodafone alle aanvragen 1 op 1 door naar Reggefiber?

Edit: Net teruggebeld ( jaja :) ), wederom door iemand uit Hoofddorp, orders zijn eruit maar de lijn is nog bezet. Ook hij bezwoer me dat hij van Vodafone is!

Kun je de status van je lijn ergens online zien?
Antwoord laatste vraag: Nee.

Reggefiber zit niet in Hoofddorp. Daar zit KPN-ITNS. Vodafone heeft alles uitbesteed aan de ISP fabriek, onderdeel van KPN-ITNS. Of de medewerker nou wel of niet op de loonlijst staat van Vodafone is m.i. niet relevant. Als hij je maar goed kan helpen.

• Hoppa!
Barre73 schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:11:
[...]

Maar je krijgt ook gratis DVB-C signaal erbij. Dus is het dan niet praktischer om de coax kabel vanuit de meterkast naar je slaapkamer te houden en die op de aparte coaxaansluiting van het glasvezelmodem aan te sluiten?
Dan sluit je je slaapkamerTV aan met de coax kabel. Is wel geen IPTV maar wel net zo strak als UPC. Ca 45 zenders, en dat is voor de meesten in de slaapkamer ruim voldoende. Tenzij daar nou net niet de zenders bijzitten die jij graag kijkt...
Ik denk dat dat de beste optie is, maar ik heb een abonnement afgesloten met 2 IPTV-kastjes. Maar goed, het scheelt wel een hoop gedoe natuurlijk.

• musicfreak
Kan iemand me wellkicht vertellen over welk netwerk Vodafone in Amersfoort Kattenbroek (niet oud Portaal gebied) levert, WMP+ of WDGO?

• splitert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:52
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met het zenderaanbod over dvb-C?
Ik lees namelijk op verschillende plekken tegenstrijdige antwoorden en op de Vodafone site zelf is ook niks te vinden.

Is het precies hetzelfde als het gewone aanbod, of missen er (HD) zenders?
En hoe zit het met de beeldkwaliteit, is deze vergelijkbaar met Ziggo?

alvast bedankt.

• eymey
Dit is al heel erg vaak gevraagd en ook al diverse keren gezegd.

Het DVB-C aanbod is alleen een basispakket met Ned. 1, 2 en 3 in HD. En dat is overal, bij iedere provider met Glashart Media, hetzelfde.

• Barre73
Ga naar:
http://www.glashartmedia.nl/?lang=NL&page=69

En zoek jouw gemeente. Staat die er niet tussen dan de dichtsbijzijnde.

Kwaliteit is uitmuntend, ook op SD, maar uiteraard mede-afhankelijk van je eigen bekabeling.

En het staat keurig op de Vodafone site hoor:
http://help.vodafone.nl/app/answers/detail/a_id/2661/c/455

Onder klantenservice, veelgestelde vragen Vodafone Thuis

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 01-06-2013 13:14 ]

• Fiber

Fiber

Hoppa! schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:59:
[...]
Ik denk dat dat de beste optie is, maar ik heb een abonnement afgesloten met 2 IPTV-kastjes. Maar goed, het scheelt wel een hoop gedoe natuurlijk.
Je zou eerst nog een goed powerline setje kunnen proberen. In veel huizen werkt dat prima, maar in andere ook weer absoluut niet. Er zijn ook prima werkende setjes voor ethernet over coax, maar die zijn wel wat duurder.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-12 10:17
Even een check bij jullie, ik heb de bel horen luiden, maar waar de klepel nu precies hangt... :+

Ik heb nu een pakket bij Lijbrandt en wil liever niet mee doen in hun nieuwe zenderpakket etc.
Als ik nu naar Vodafone overstap (erg mooi zenderpakket!) kom ik dan zonder internet te zitten? Dan kan ik beter een jaartje naar UPC switchen en weer terug vermoed ik. Ik woon in de gemeente zevenaar, reggefiber gebied van vorig jaar deze tijd. Dus volgens mij WPM.

• ambilight
thefox154 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:01:
Even een check bij jullie, ik heb de bel horen luiden, maar waar de klepel nu precies hangt... :+

Ik heb nu een pakket bij Lijbrandt en wil liever niet mee doen in hun nieuwe zenderpakket etc.
Als ik nu naar Vodafone overstap (erg mooi zenderpakket!) kom ik dan zonder internet te zitten? Dan kan ik beter een jaartje naar UPC switchen en weer terug vermoed ik. Ik woon in de gemeente zevenaar, reggefiber gebied van vorig jaar deze tijd. Dus volgens mij WPM.
Als je nu interactive TV via de amino hebt en je kunt voor de NLse zenders HD+ streams kiezen, dan heb je WMP+. WGDO klanten krijgen niet de versleutelde HD+ streams.

Helaas moet je op dit moment bij een WMP+ overstap op een downtime van zo'n 4 weken rekenen. Je hebt dan helemaal geen diensten, dus ook geen TV of telefoon.
Ik adviseer om een klacht hierover bij de ACM te deponeren. Hoe meer mensen klagen, hoe groter de kans dat men actie gaat ondernemen.

www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen/tip-ons/

• eymey
Hmm, handig dat je bij de ACM wel direct een klacht kan deponeren :).

Toen het nog OPTA was kon dit alleen via consuwijzer. Daar reeds een klacht gedeponeerd en ook een 'persoonlijke' ontvangst van bevestiging gehad, maar verder....

edit: bij deze zeer uitgebreid en zo volledig mogelijk omschreven mijn klacht gedeponeerd.

Hierbij wat ik ingestuurd heb:
Onderwerp
Telecommunicatie

Details
De klacht betreft onderdelen van KPN die gaan over Fiber to the Home en specifiek de onderdelen die KPN vorig jaar over heeft mogen nemen van Reggefiber. Vermoedelijk KPN Wholesale (verantwoordelijk voor de wederverkoop van diensten en connectiviteit aan concurrenten) en KPN ITNS BV, waar onderdelen als Glashart Media en ISPFabriek in zijn onder gebracht.

De klacht luidt dat KPN de concurrentie met andere partijen (zoals Vodafone, Solcon, Fype) verhindert doordat provider naar provider migraties op de WMP+ leverstraat van KPN nog steeds met ongeveer 3 weken uitval van alle afgenomen diensten gepaard gaat.

De WMP+ leverstraat betreft die waarbij partijen als de eigen dochters van KPN (Lijbrandt, XMS, Concepts, Telfort) maar ook concurrenten van KPN zoals Vodafone, Solcon, Fype, etc. glasvezeldiensten aan consumenten leveren waarbij specifiek internetconnectiviteit van ISP-fabriek en televisie van Glashart Media wordt afgenomen.

3 weken downtime van alle diensten lijkt mij zeer ongewenst (en vergelijkbaar met de situatie op ADSL van vroeger), zeker aangezien bijna iedere concurrent van KPN afhankelijk is van diens wholesalediensten. Weinig marktpartijen hebben de financiele middelen om zelf ODF in de PoP's van Reggefiber te gebruiken.

Overigens is een vlotte migratie bij enkele wholesalediensten van KPN (WMP en het voormalige WGDO van Reggefiber) wel mogelijk.

Echter, het aandeel WMP+ afnemers is vanwege de aanwezigheid van o.a. analoog, fm en dvb-c bij Glashart Media zeer groot.

Ik denk dat ik namens veel consumenten spreek (die reeds hun ongenoegen uiten op fora zoals die van tweakers.net en totaaltv.nl ) als ik zeg dat ingrijpen van de ACM bij KPN in dit geval helaas wederom noodzakelijk is.
Het zal wellicht niet op alle details 100% correct, accuraat of volledig zijn maar het moet natuurlijk ook wel behapbaar blijven en ik denk dat ze hierbij wel genoeg aanknopingspunten zullen hebben (de termen zijn ook terug te vinden op de website van kpnwholesale ).

Mocht je je in deze omschrijving vinden, voel je vrij om de tekst over te nemen.

Ik zit ook nog te overwegen of ik een aparte klacht zal formuleren m.b.t. de beperking van KPN dat ze alleen in staat zijn om hun eigen IPTV multicast streams naar consumenten te routeren en niet die van anderen zoals bv. die van de Mediagateway.

[ Voor 99% gewijzigd door eymey op 02-06-2013 21:56 ]

• musicfreak
ambilight schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:19:
[...]
Als je nu interactive TV via de amino hebt en je kunt voor de NLse zenders HD+ streams kiezen, dan heb je WMP+. WGDO klanten krijgen niet de versleutelde HD+ streams.
Waar zie je deze optie staan? Bij de instellingen zie ik bij beeldkwaliteit alleen opties als standard defenition, 1080i50 etc, een HD of HD+. Sommige zenders worden in HD doorgegeven, daar heb ik nog nooit een + bij zien staan. Ik woon in Kattenbroek, Amersfoort.

• eymey
Je moet, als je net naar een zender gegaan bent en de info er nog staat, op de blauwe knop drukken. Dan krijg je info over het huidige programma, met daaronder ook een keuzemenu waar je uit de HD of de SD versie kan kiezen. In WMP+ gebieden staat er ook nog een HD+ optie bij.

Verwijderd

Om de verwarring nog te vergroten: met een A140 in WGDO valt er helemaal niets te kiezen: ik krijg alleen de HD streams als die er zijn.

• eymey
OK :). Maar dat bevestigt dan meteen de vraag van vraagsteller in wat voor gebied hij zit ;)

• ambilight
eymey schreef op zondag 02 juni 2013 @ 21:30:
Hmm, handig dat je bij de ACM wel direct een klacht kan deponeren :).

Toen het nog OPTA was kon dit alleen via consuwijzer. Daar reeds een klacht gedeponeerd en ook een 'persoonlijke' ontvangst van bevestiging gehad, maar verder....

edit: bij deze zeer uitgebreid en zo volledig mogelijk omschreven mijn klacht gedeponeerd.

Hierbij wat ik ingestuurd heb:

[...]

Het zal wellicht niet op alle details 100% correct, accuraat of volledig zijn maar het moet natuurlijk ook wel behapbaar blijven en ik denk dat ze hierbij wel genoeg aanknopingspunten zullen hebben (de termen zijn ook terug te vinden op de website van kpnwholesale ).

Mocht je je in deze omschrijving vinden, voel je vrij om de tekst over te nemen.

Ik zit ook nog te overwegen of ik een aparte klacht zal formuleren m.b.t. de beperking van KPN dat ze alleen in staat zijn om hun eigen IPTV multicast streams naar consumenten te routeren en niet die van anderen zoals bv. die van de Mediagateway.
Prima omschreven. Ik was dit weekend al begonnen om zelf een stukje te schrijven, maar dit is veel beter. Ik ga het meteen even onder mijn naam indienen. Ze mogen me bellen (al verwacht ik er niets van)

Ik zou ook zeker een klacht willen indienen over de beperking mbt andere multicast streams. Ik zou de ACM er vooral op willen wijzen dat ze bij de openheid van de infrastructuur ook naar de routering hadden moeten kijken. Zeker nu KPN met subsidie een glasvezelnetwerk uitrolt dat per sado alleen geschikt blijkt voor z'n eigen diensten. Eigen apparatuur in de PoPs is voor veel ISPs gewoon financieel niet op te brengen.
De huidige situatie lijkt een beetje op een stroomnet dat volledig open is voor andere leveranciers, maar waar alleen gebruik kan worden gemaakt via een speciaal soort trafo die geleverd wordt door de eigenaar van het net. En die eigenaar is tevens ook de grootste energieleverancier, mede dankzij talloze resellers. Per saldo dus 0,0 concurentie.

• eymey
Thanks voor het compliment. Het helpt wellicht dat ik op dit moment voor mijn dagelijks werk softwaretester ben. En dan moet je ook duidelijke bug reports kunnen opstellen waarin genoeg informatie staat om tot de kern van het probleem te komen zonder al te veel overbodige details of zijsprongen.

Ik zal er vanavond eens op gaan broeden vwb. multicast streams.

En ik zal de tekst evt ook rond 'spammen' in de andere topics, als de mods daar geen problemen mee hebben iig.

Als genoeg mensen erover klagen op een beetje gegronde en gestructureerde manier, wie weet dat het dan wel degelijk helpt.

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 03-06-2013 11:28 ]

• ambilight
eymey schreef op maandag 03 juni 2013 @ 11:22:
Thanks voor het compliment. Ik zal er vanavond eens op gaan broeden vwb. multicast streams.

En ik zal de tekst evt ook rond 'spammen' in de andere topics, als de mods daar geen problemen mee hebben iig.

Als genoeg mensen erover klagen op een beetje gegronde en gestructureerde manier, wie weet dat het dan wel degelijk helpt.
Zojuist de klacht officieel ingediend. Ik heb er nog een 2-tal punten aan toegevoegd. Bevestigingsemail is al binnen.

Ten eerste heb ik bij het punt over de downtime nog even fijntjes gewezen op de opmerking die hierover op de website van de ACM zelf staat:

Op de website van ACM staat dat consumenten en bedrijven kunnen niet meer zonder internet kunnen. 3 weken downtime van alle diensten lijkt mij daarom zeer onredelijk (en vergelijkbaar met de situatie op ADSL van vroeger), zeker aangezien bijna iedere concurrent van KPN afhankelijk is van diens wholesalediensten. Weinig marktpartijen hebben de financiele middelen om zelf ODF in de PoP's van Reggefiber te gebruiken.

En dan bij het punt over migratie heb ik benadrukt dat het probleem vooral van administratieve aard lijkt te zijn:

Overigens is een vlotte migratie bij enkele wholesalediensten van KPN (WMP en het voormalige WGDO van Reggefiber) WEL mogelijk. Het probleem lijkt daarom slechts een administratief obstakel te zijn. Immers, op WMP+ leveren alle resellers gewoon hetzelfde internet en digitale TV-product van KPN. Bij een overstap worden bestaande verbindingen in de wijkcentrale eruit gehaald en 3 weken later weer (op dezelfde plaats) er ingestopt. In de tussentijd zit de klant echter wel zonder diensten terwijl alle noodzakelijke apparatuur en bekabeling van ISP tot aan de meterkast gewoon beschikbaar zijn.

• eymey
Op zich goede toevoegingen, @ambilight maar ik vraag me af of ze nodig zijn / niet te verwarrend voor degene die het weer na moet trekken.

Zoals "Hetzelfde internet en digitale TV-product van KPN". Formeel is GHM natuurlijk van KPN, maar voorlopig heet het nog GHM en is er dus onderscheid met het 'echte' Interactieve TV product van KPN :).

Pagina: 1 ... 20 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.