Vodafone Thuis via Glasvezel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 107 Laatste
Acties:
  • 774.848 views

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
maffe schreef op zondag 24 maart 2013 @ 13:41:
vlan is goed idee, maar stel, mijn hele huis is 192.168.1.x
Die iptv, is dat bijv 10.x.x.x dan kan dat prima zonder vlan's.
En als ik een laptop in die TV uitgang van Vodafone druk, krijg ik dan een dhcp ip adres?
't moet een gescheiden netwerk zijn. Je STB krijgt een IP adres van GHM, maar een laptopje niet (Er zit een check op vendor-ID). Verder krijgt je STB via DHCP z'n settings mee (middleware enz).
Daarnaast wil je de multicaststreams niet op je reguliere lan/wifi hebben. Het makkelijkste is (dus) om het gescheiden te houden, via dus de genoemde 2 kabels, opsplitsen in 2x100Mbit, of een switch met vlans.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36
Plus dat KPN ITNS er ook echt niet blij mee gaat zijn als er LAN's van consumenten gaan lopen 'storen' op het IPTV LAN, wat heel makkelijk kan gebeuren.

En met wat pech loop je ook een groot risico dat je set top box eerder een IP krijgt van de DHCP-server in je router dan van die van ITNS.

Oftewel, VLAN's of een gesplitte kabel. In ieder geval: -gescheiden- !

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-12 00:42
tinusbalpol schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:50:
Heb goed gezocht en de .apk van de app gevonden. Bedroevend slechte interface voor bediening van de videorecorder, maar nu wel eindelijk tv op de tablet :-) nu dan maar de glashart app als ab en de vodafone app als tv.....
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er begin april een nieuwe versie uit komt :)

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-12 15:20
Heb de stoute schoenen aangetrokken en overstap naar Vodafone aangevraagd, vanaf KPN glasvezel. Mijn abonnement loopt in mei af, en dan moet het meteen gaan gebeuren. Dan kan ik m'n eigen router gebruiken en, belangrijkste, DVB-C gebruiken. Hopelijk verloopt de overstap soepel, al is de beloofde bevestigingsmail een dag later nog niet aangekomen dus dat begint goed.

Heb geen opname pakket genomen vooralsnog. Weet iemand of je op de meegeleverde basis Amino (de A140 wordt nog steeds bijgeleverd toch?) via USB een stick of externe harde schijf kunt aansluiten voor opnames? De telefoondame van Vodafone zei van wel maar ik kreeg niet het idee dat zij er veel verstand van had.

Anders misschien toch maar de M540 doen. Is het mogelijk om opnames die daarmee gemaakt zijn via de iPad app te bekijken, of kan dit alleen op de video output van de M540 zelf?

• eymey
* Nee, het is niet mogelijk om op de A140 opnames te maken. Ook niet met een extern opslagapparaat.

* Nee, opnames van de m540 kan je alleen op een aangesloten TV afkijken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:08

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb de nieuwe Amino binnen en deze werkt vooralsnog naar behoren.
* HaterFrame weer blij!

I am the great Cornholio!

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik hoop het. Wordt wel eens tijd dat ze daarmee gaan komen.
Erkel schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:08:
[...]

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er begin april een nieuwe versie uit komt :)

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:46

Fiber

Beaches are for storming.

MetaFrame schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 08:48:
Ik heb de nieuwe Amino binnen en deze werkt vooralsnog naar behoren.
* Fiber weer blij!
Leuk om te horen! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de strategie van VF de komende tijd, kabelaars gaan massaal allemaal hun snelheden verhogen... Zal VF gaan volgen?

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 23:36
(jarig!)
Daar heeft vodafone 0,0 over te zeggen, de netbeheerder (KPN) bepaald wat er gaat gebeuren.
Ze zullen om meer als 100Mbps te kunnen aanbieden 99% van het netwerk moeten upgraden.
Zelfs in nieuwe gebieden is bijna alles nog 100Mbps only, en geld is iets wat KPN niet heeft.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

fast-server schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:35:
Daar heeft vodafone 0,0 over te zeggen, de netbeheerder (KPN) bepaald wat er gaat gebeuren.
Ze zullen om meer als 100Mbps te kunnen aanbieden 99% van het netwerk moeten upgraden.
Zelfs in nieuwe gebieden is bijna alles nog 100Mbps only, en geld is iets wat KPN niet heeft.
Oh feest dan, vraag me dan af wat voor een modem hier hangt. Zal ook zeker maar max 100mbit kunnen trekken (omgv. enschede)

• eymey
Als je puur in de downloadsnelheid geinteresseerd bent vraag ik me sowieso af waarom je nog vergelijkt met glasvezel. Dan ben je bij de huidige pakketten van kabelaars ook al snel beter uit.

Iedereen vergeet hier voor het gemak maar even de uploadsnelheid en het feit dat je downloadsnelheid op de kabel, ondanks DOCSIS3, nog steeds uiterst onzeker is.

Als uploadsnelheid je niet boeit, prima, maar doe dan niet alsof glas meteen helemaal geen optie meer is.

Persoonlijk betaal ik liever bijvoorbeeld 51 euro per maand bij Vodafone voor een stabiele internetverbinding met 30 mbps down en ook 30 mbps up, dan ong. hetzelfde bij UPC met maar 6 mbit up en een downstream die meteen instort als er ook maar een paar afnemers van 200 mbps abonnementen bij mij in de buurt wonen.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 27-03-2013 19:59 ]

Verwijderd

MetaFrame schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:14:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de strategie van VF de komende tijd, kabelaars gaan massaal allemaal hun snelheden verhogen... Zal VF gaan volgen?
Lol, die 120 download heb ik nooit en te nimmer bij Ziggo behaald! Juist voor mij een reden om op glasvezel bij VF over te gaan waar ik al bijna een jaar goede resultaten behaal qua down- en upload van 100. Wordt getest in het kader van Europese project van tante Neelie via SamKnows.

Dus dat die kabelaars meer down- en upload gaan bieden is leuk maar zullen die snelheden ook behaald worden? Ik heb zo mijn twijfels. Maar de toekomst zal het uitwijzen.

En tja, is je upload ook belangrijk dan is VF ten alle tijden beter dan welke kabelaar dan ook.

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:23
MetaFrame schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:14:
Vodafone kan al hogere snelheden leveren, 500/500 Mbits.
http://www.vodafone.nl/in...rnet_bellen_en_tv/500_mb/

Niet overal beschikbaar maar die 200 Mbits (alleen download!!) levert UPC ook niet op alle voor hun regio beschikbare adressen.
Zoals gezegd zullen de glasvezelproviders altijd meegaan met hogere snelheden op de kabel.
Dat kan technisch gezien ook makkelijk. De kabelaars moeten er veel meer moeite voor doen.
Daarbij blijft de upload enorm achter al proberen de kabelaars het gebruik van upload te bagatelliseren.
Vreemd natuurlijk omdat juist uploaden de laatste jaren flink toeneemt vanwege diensten als cloud opslag en het bewaren van documenten, foto's e.d.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 27-03-2013 21:18 ]

• eymey
Bij de kabelaar is en blijft de te behalen snelheid gewoon sterk afhankelijk van het aantal up- en downstream kanalen dat de kabelaar reserveert en het aantal huishoudens dat op 1 kopersegment (headend) zit. En ook van de abonnementen die mensen op dat segment hebben.

Als jij op een headend zit met allemaal 120 mbps of 200 mbps abonnementen en de mede-abonnees willen ook vol gebruik maken van deze verbindingen, dan stort ook bij DOCSIS 3 echt de snelheid wel in.

Zie ook: Wikipedia: DOCSIS

Daar kan je zien dat bijvoorbeeld een UPC dus minimaal 4 downstream channels moet ' bonden' om 200 mbit downstream aan te bieden. En die downstream wordt dus verdeeld over alle modems op het headend. De vraag is hoeveel "sets van 4" UPC reserveert...... En ieder up- of downstream channel betekent weer verlies aan bandbreedte voor DVB-C mux'es.....

@HoppyF: Of de glasvezelaanbieders zo makkelijk mee kunnen gaan met de 200 mbps hype valt te bezien.

500 mbps is in niet veel regio's beschikbaar en vereist in alle regio's waar het niet beschikbaar is een upgrade van de optics in de PoP en NT bij de consumenten thuis.

We zullen moeten afwachten in hoeverre KPN bereid is hierin te investeren, aangezien ze er financieel al niet zo geweldig voor staan.

Maar ik denk dat ze dit in de boardroom inmiddels vast op de agenda zullen hebben...... :) En ook (nogal dure) ISP's zoals Solcon en XS4ALL zullen zich moeten beraden.

[ Voor 28% gewijzigd door eymey op 27-03-2013 21:28 ]

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:28
fast-server schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:35:
Er zijn op dit moment veel nieuwe gebieden waar Gigabit wordt uitgerold hoor, Zowel de wijkcentralekant als de klantkant met de NT's. Genexis Hybrid Live Titanium om precies te zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

eymey schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:58:
Als je puur in de downloadsnelheid geinteresseerd bent vraag ik me sowieso af waarom je nog vergelijkt met glasvezel. Dan ben je bij de huidige pakketten van kabelaars ook al snel beter uit.
Iedereen vergeet hier voor het gemak maar even de uploadsnelheid en het feit dat je downloadsnelheid op de kabel, ondanks DOCSIS3, nog steeds uiterst onzeker is.

Als uploadsnelheid je niet boeit, prima, maar doe dan niet alsof glas meteen helemaal geen optie meer is.
Zeg ik dat dan? Ben uitermate tevreden met de lijn van VF over het glas, zowel up en down! (de administratie/probleem afhandeling is een ander verhaal, maar laten we het nog maar houden op een relatief nieuw product bij VF)
Vind het alleen wel uitermate typisch dat met bij het aanleggen weer met een verouderde techniek is begonnen. Anyhow mochten hogere snelheden mogelijk worden ben ik de eerste die daar gebruik van gaat maken :)

• eymey
Tsja, zoals Barre73 al zegt: In de meeste nieuwe gebieden wordt gewoon al met Gigabit aangelegd.

"Verouderde techniek" klinkt interessant maar je moet ook op kostenaspect blijven letten. Als gigabit apparatuur nog te duur is om by default voor iedereen uit te rollen, dan is dat gewoon een keuze die wordt gemaakt.

Ik denk dat providers en operators samen zullen moeten gaan inventariseren hoe veel belangstelling er eventueel is voor snellere abonnementen en dan bv op basis daarvan bij die mensen alsnog de apparatuur vervangen door gigabit spul (mits PoP ervoor geschikt is).

Zeker in nieuwere gebieden is de NT vervangen ook geen dagtaak meer......

En laten we het verder gewoon maar eens afwachten. Vooralsnog komt 200 mbps bij UPC in slechts een beperkt aantal plaatsen beschikbaar en het valt nog maar te bezien in welke mate het storm gaat lopen en of mensen de snelheden wel halen....

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 28-03-2013 11:42 ]

• Barre73
Probleem met investering zit ook niet alleen in de NT's. De ISAM's in de PoP's helaas wel schijnt het.. Dus wel de ISAM's als Gigabit in de PoP zetten maar dan toch de 100Mbit NT's plaatsen zal het niet worden denk ik.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

eymey schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:41:
Tsja, zoals Barre73 al zegt: In de meeste nieuwe gebieden wordt gewoon al met Gigabit aangelegd.
Bij mij is het "pas" in december in de wijk opgeleverd. Anyhow, ze doen maar. Vooralsnog ben ik tevreden met mn 100 up :D

• eymey
Ach ik ben zelfs tevreden met m'n 50 up.

Als alles blijft zoals het nu is (behalve dat ik als Lijbrandt'er naar Telfort ga) heb ik geen enkele reden om iets anders te gaan overwegen.

KPN zal nu ook wel 3x uit moeten kijken om ook maar iets te veranderen aan de huidige Glashart Media propositie (waar Vodafone deels ook van afhankelijk is) .

• jeroen11
Zo, dat was een kortstondige klantrelatie met Vodafone Thuis. Had me dinsdag opgegeven voor overstap vanaf KPN, en vandaag bleek na een kafkaesque telefoontje dat Vodafone gisteren de bestelling al weer zelf geannuleerd heeft. Overstap proces glas-glas dus nog verre van soepel.

Affijn UPC heeft deze week ook ongecodeerde DVB-C zonder meerprijs aangekondigd, dus na 5 jaar glasvezel ga ik me maar weer eens aan kabel wagen...

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Pfffffffff

Nu bijna 3 maanden verder en nog steeds problemen met mijn internetsnelheid.... ( soms 45 Mb dan weer 95 Mb).

- op verstuurde email met vordering om de overeenkomst ( te leveren diensten) geen antwoord
- zelf gebeld met de helpdesk ( twee weken terug), vordering nogmaals ingediend en aangegeven indien geen gehoor, de rechtsbijstand gaan inschakelen

Uiteraard geen reactie op gehad, dus deze week mijn verhaal neergelegd bij de rechtsbijstand.
Wat gebeurt er toevallig vandaag, technische dienst Vodafone belt.

Of ik nog problemen heb ?
Er zou controle in de pop zijn geweest, wat stekkers gewisseld, dempingsmeting naar mijn woning....... men kan niks vinden....
Vervolgens blijkt dat de persoon die belde niet mijn dossier voor zijn neus had, dus begon allerlei dingen te vragen die begin Januari ook gevraagd/ gesteld zijn.
Keurig wederom beantwoord en ook meteen gezegd kijk in mijn dossier.....

Als het goed is, komt op korte termijn wederom de regio service manager langs.
Jammer dat als de technische dienst belt, men gewoon niet je dossier van te voren bekijkt.
De technische dienst niets weet wat je Vodafone mailt, of aangeeft bij de helpdesk
Communicatie......

Wordt vervolgd..........

[ Voor 0% gewijzigd door baasandre op 28-03-2013 23:25 . Reden: typo ]

Verwijderd

En dat is de grootste makke van VF, goed communiceren met haar klanten.

• eymey
Helaas niet alleen van VF. Lijbrandt en XMS kunnen er ook wat van. Jammer genoeg gaat 1 van de providers met wel een relatief goede servicedesk (Concepts) straks ook op in Telfort. Hopelijk benadert de service van Telfort straks meer die van Concepts dan die van Lijbrandt en XMS.

Het grote probleem blijft gewoon de onkunde van KPN om overstappen eens soepel te faciliteren en, algemeen gezien, de veelheid aan lagen en verantwoordelijkheden tussen ISP en consument. 1 van de nadelen van scheiding tussen netwerk operator en ISP.

Ik denk dat Vodafone zich er gewoon veel te makkelijk van af denkt te maken. Het enige wat ze hebben hoeven doen om glasvezel aan te gaan bieden is wat afspraken maken met zenders/contentleveranciers en verder een interface'je tussen hun website en het ordersysteem van ITNS / KPN Wholesale te maken 8)7 Want de 'techniek', zelfs het gedeelte van de internet access, wordt compleet door ITNS (Isp-fabriek) geregeld.

• baasandre
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 21:27:
En dat is de grootste makke van VF, goed communiceren met haar klanten.
Ja, helemaal mee eens.

In gesprek met de helpdesk dat ook aangegeven, komt de helpdesk wel met een opmerking over vergoeding, en de kosten wel recht getrokken worden.

Daar ben ik ook niet bang voor ( en eerlijk gezegd... staat niet bovenaan de lijst...), dat komt altijd wel goed

Tsja... als uit documentatie blijkt dat het allemaal niet zo'n haast heeft bij Vodafone......... zonde

Voor alle duidelijkheid ben gewoon content met de tv kwaliteit.....

( ondanks dat een week lang omstreeks 1215 uur het signaal verdween....harde reset verhielp het probleem)

• baasandre
eymey schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:31:

Het grote probleem blijft gewoon de onkunde van KPN om overstappen eens soepel te faciliteren en, algemeen gezien, de veelheid aan lagen en verantwoordelijkheden tussen ISP en consument. 1 van de nadelen van scheiding tussen netwerk operator en ISP.
Lol, denk totdat een ondernemer/ zelfstandig ondernemer dit gaat ondervinden en naar de rechter gaat stappen....
Kom je bij de slogan uit van de belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker....

Of de 1e consument wegens concurrentie bedinging ( vervalsing), vrij verkeer.....

Want snel overstappen is mogelijk, alleen moeten partijen.... willen.... ;w

• eymey
Ben het helemaal met je eens :).

• HoppyF
jeroen11 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:24:
Zo, dat was een kortstondige klantrelatie met Vodafone Thuis. Had me dinsdag opgegeven voor overstap vanaf KPN, en vandaag bleek na een kafkaesque telefoontje dat Vodafone gisteren de bestelling al weer zelf geannuleerd heeft. Overstap proces glas-glas dus nog verre van soepel.

Affijn UPC heeft deze week ook ongecodeerde DVB-C zonder meerprijs aangekondigd, dus na 5 jaar glasvezel ga ik me maar weer eens aan kabel wagen...
Raar verhaal. Het overstap proces zou nu al lang gereed moeten zijn. (zie ook eerdere berichten van tweaker Denan hierover). Ik zit nu een half jaar bij Vodafone en ben tevreden maar ik wil aan het eind van het 1 jarige contract wel de vrijheid hebben om over te kunnen stappen naar een provider naar mijn keus.
Dit moet gewoon kunnen net als bij telefoon en energie.

• jeroen11
HoppyF schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 14:30:
[...]
Raar verhaal. Het overstap proces zou nu al lang gereed moeten zijn. (zie ook eerdere berichten van tweaker Denan hierover). Ik zit nu een half jaar bij Vodafone en ben tevreden maar ik wil aan het eind van het 1 jarige contract wel de vrijheid hebben om over te kunnen stappen naar een provider naar mijn keus.
Dit moet gewoon kunnen net als bij telefoon en energie.
In mijn ogen ook een van de gebreken van glasvezel op dit moment. Ik zat vanaf het eerste uur (2007 meen ik) bij Alice, en wilde eind 2011 overstappen op Lijbrandt. Dat bleek toen ook niet te kunnen, tenminste, niet als ik geen downtime van circa 1 maand (!) wilde accepteren.

Begin vorig jaar kon KPN wel garanderen dat ik een soepele overstap zou hebben, en zo geschiedde, binnen een paar uur was alles geregeld. Alleen bevalt KPN niet vanwege de verplichte Experiabox, de belabberde set-top boxes en het ontbreken van DVB-C.

Vodafone heeft voor mij het meest interessante glasvezel aanbod, maar voor mij is onzekerheid over downtime onacceptabel. En zo te merken beseft Vodafone ook dat dit een probleem is, want hun interne proces annuleert kennelijk automatisch orders als de mijne.

Nu UPC eindelijk ook onversleutelde DVB-C aanbiedt is voor mij beperkte uploadsnelheid een acceptabel offer geworden. Ik kan UPC aanvragen en pas als alles naar tevredenheid werkt KPN opzeggen zodat ik geen risico loop. En vanaf UPC kan ik weer zonder risico overstappen op een glasleverancier in 2014, mochten die dan een beter aanbod hebben.

• HoppyF
Nou Jeroen11, dat is toch wel een erg omslachtige manier om over te stappen.
Je lost eigenlijk op die manier een probleem op dat jou probleem niet zou moeten zijn.
Daarbij komt dat je je ziel aan een monopolist als UPV verkoopt die stiekem wel blij is met klanten die vanaf glas terug komen.
Ik verbaas me nog steeds dat de glas-glas overstap niet goed geregeld is tussen de providers.
We hebben nu een groot aantal providers inmiddels die daar onderling toch uit zouden moeten kunnen komen. Het is ook hun belang dat klanten op glas blijven zitten en niet naar de kabel of ADSL terug gaan.

Ik denk dat ik hierover een email ga sturen naar de toezichthouder OPTA, want ondanks eerdere toezeggingen is er weinig veranderd.

Email is verstuurd naar ConsuWijzer.

• Barre73
jeroen11 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 11:29:
[...]

In mijn ogen ook een van de gebreken van glasvezel op dit moment. Ik zat vanaf het eerste uur (2007 meen ik) bij Alice, en wilde eind 2011 overstappen op Lijbrandt. Dat bleek toen ook niet te kunnen, tenminste, niet als ik geen downtime van circa 1 maand (!) wilde accepteren.

Begin vorig jaar kon KPN wel garanderen dat ik een soepele overstap zou hebben, en zo geschiedde, binnen een paar uur was alles geregeld. Alleen bevalt KPN niet vanwege de verplichte Experiabox, de belabberde set-top boxes en het ontbreken van DVB-C.

Vodafone heeft voor mij het meest interessante glasvezel aanbod, maar voor mij is onzekerheid over downtime onacceptabel. En zo te merken beseft Vodafone ook dat dit een probleem is, want hun interne proces annuleert kennelijk automatisch orders als de mijne.

Nu UPC eindelijk ook onversleutelde DVB-C aanbiedt is voor mij beperkte uploadsnelheid een acceptabel offer geworden. Ik kan UPC aanvragen en pas als alles naar tevredenheid werkt KPN opzeggen zodat ik geen risico loop. En vanaf UPC kan ik weer zonder risico overstappen op een glasleverancier in 2014, mochten die dan een beter aanbod hebben.
Van een "Glashart"provider naar KPN is goed te doen, zoals je nu hebt gemerkt. Maar andersom is hetzelfdee proces. Blijkbaar snapt Vodafone dat soms zelf ook niet...

Grote probleem zit nu nog steeds in het overstappen onderling tussen de "Glashart" providers.

Even kort door de bocht: Alle providers met DVB-C/analoog zijn "Glashart"providers.

@Denan: Waarom accepteert Vodafone geen AOM order vanuit WBA providers?

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:16

MCP cloud

Op het web sinds 1998

thja, kijk eens naar ADSL is nu goed geregelt maar vroeger ook zooitje.

Van mij mogen ze wel een beetje vaart er achter zetten om van glasvezel naar een andere glasvezel provider te kunnen (max 1dag) overstappen. In dordt al vanaf 2008 glasvezel in de grond |:(
HoppyF schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 13:02:
Nou Jeroen11, dat is toch wel een erg omslachtige manier om over te stappen.
Je lost eigenlijk op die manier een probleem op dat jou probleem niet zou moeten zijn.
Daarbij komt dat je je ziel aan een monopolist als UPV verkoopt die stiekem wel blij is met klanten die vanaf glas terug komen.
Ik verbaas me nog steeds dat de glas-glas overstap niet goed geregeld is tussen de providers.
We hebben nu een groot aantal providers inmiddels die daar onderling toch uit zouden moeten kunnen komen. Het is ook hun belang dat klanten op glas blijven zitten en niet naar de kabel of ADSL terug gaan.

Ik denk dat ik hierover een email ga sturen naar de toezichthouder OPTA, want ondanks eerdere toezeggingen is er weinig veranderd.

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

• DJSmiley
fiberdordrecht schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 14:41:
thja, kijk eens naar ADSL is nu goed geregelt maar vroeger ook zooitje.

Van mij mogen ze wel een beetje vaart er achter zetten om van glasvezel naar een andere glasvezel provider te kunnen (max 1dag) overstappen. In dordt al vanaf 2008 glasvezel in de grond |:(

[...]
Het kan ook prima in 1 dag, de orderprocessen van RF kunnen dit gewoon aan. Probleem is echter alleen dat dit proces niet verplicht is bij de providers, en een provider dus gewoon kan kiezen om alleen nieuwe orders en annuleringen te accepteren.

Daarnaast zijn de meeste porteringen binnen dezelfde operator. Dat zijn dan dus processen die binnen (meestal) KPN ITNS geregeld moeten worden, immers, het blijft dezelfde operator. Men kan gewoon een order inschieten voor een migratie van de aansluiting, gewoon een hop tussen poortjes op dezelfde switch (dus van KPN itns switch poortje 5, naar bv switchpoortje 8, die toevallig weer voor xms of whatever is). Dit wordt ook gewoon letterlijk zo benoemd in de RF documentatie.

Techisch kan het dus gewoon, het zijn de orderprocessen van de providers die men niet op orde heeft.

@HoppyF: Een opta kan hier weinig aan doen gok ik. Migraties zijn gewoon mogelijk. Tenzij men dit (in het algemeen) verplicht gaat stellen zal dit weinig nut hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 30-03-2013 15:08 ]

• Fiber

Fiber

Als dat zo is dan moeten we dus eigenlijk allemaal zo hard mogelijk bij ReggeFiber en/of ITNS gaan klagen zodat ze de ISP's gaan dwingen om de bovengenoemde processen dus ook daadwerkelijk in gebruik te nemen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• HoppyF
Fiber schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 15:22:
Als dat zo is dan moeten we dus eigenlijk allemaal zo hard mogelijk bij ReggeFiber en/of ITNS gaan klagen zodat ze de ISP's gaan dwingen om de bovengenoemde processen dus ook daadwerkelijk in gebruik te nemen...
Zo is dat.
De OPTA houdt zich ook bezig met de prijzen die providers onderling moeten betalen aan Reggefiber.
Zie http://www.opta.nl/nl/download/bijlage/?id=909 en http://www.opta.nl/nl/download/bijlage/?id=906 o.a.
Laatste document bevat ook een schema van de PoP.

Hoe dan ook heb ik vanmiddag een vraag gesteld aan de ConsuWijzer welke het loket is voor o.a. De OPTA.

Er zijn wel zaken beschreven over ADSL overstappen, maar niet over glas blijkbaar.
Wel staat er in de telecomwet dat nummerbehoud een recht is, providers moeten dit uitvoeren en snel ook.
Nummerbehoud valt ook onder de overstap als je telefoon in je pakket hebt zitten.

Als ik antwoord ontvang zal ik dat hier melden.
Ik stap nog niet over maar wellicht over een half jaar wel en dat moet dat wel naadloos kunnen.

• DJSmiley
HoppyF schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:42:
[...]

Zo is dat.
De OPTA houdt zich ook bezig met de prijzen die providers onderling moeten betalen aan Reggefiber.
Zie http://www.opta.nl/nl/download/bijlage/?id=909 en http://www.opta.nl/nl/download/bijlage/?id=906 o.a.

Hoe dan ook heb ik vanmiddag een vraag gesteld aan de ConsuWijzer welke het loket is voor o.a. De OPTA.

Er zijn wel zaken beschreven over ADSL overstappen, maar niet over glas blijkbaar.
Wel staat er in de telecomwet dat nummerbehoud een recht is, providers moeten dit uitvoeren en snel ook.
Nummerbehoud valt ook onder de overstap als je telefoon in je pakket hebt zitten.

Ik stap nog niet over maar wellicht over een half jaar wel en dat moet dat wel naadloos kunnen.
Het zou voor de consument een goede ontwikkeling zijn als je zonder al te veel heissa kunt overstappen tussen glasproviders. Nu kan een partij als UPC daar goed op inspringen gebruik van maken.

Zeker nu UPC ook overgaat op dvb-c zonder encryptie voor het basispakket wordt het voor menig consument steeds minder aantrekkelijk om glas te nemen. En de marketing van UPC springt hier vrolijk op in. Dat glas technisch superieur is, is slechts voor een beperkte groep klanten van belang of een keuzefaktor. Men kijkt puur naar prijs en mogelijkheden, en daarin doet UPC het toch niet verkeerd.

Of de aankondiging van de snellere abbo's goed gaat werken in de praktijk is een 2e, zoals Eymey al aangeeft gaat men serieuze capaciteitsproblemen krijgen. (Hetzelfde zie je in Harderwijk, waar men symetrisch docsis aanbied.. toen men dit verzon heb ik ze al gewaarschuwd, en nu zie je ook dat er meerdere wijken zijn waar men echt actief moet opsplitsen en issues ontstaan doordat er gewoon te weinig bandbreedte is). Dat zijn dingen waar je bij glas geen last van hebt. Maar de overstap-ellende weerhoud mensen van een andere keuze dan UPC, of vdsl.

In jouw geval heb je wel wat meer keuzes, omdat er in (delen van) Ermelo ook VDSL / VDSL bonding mogelijk is, en je kunt overstappen naar een andere operator (En dus kunt switchen zonder enorme downtime). Maar in de meeste gevallen zijn de keuzes beperkter (Je zit vast aan KPN of KPN ITNS wholesale in veel gebieden) en zal de consument al snel terug neigen richting UPC (bv)

Technisch is het simpel: De nieuwe provider/operator moet gewoon een migratie inschieten met wensdatum X, en op die dag gaan de vezeltjes om. Dus 's ochtends oude provider eraf, en 's middags kan monteur nieuwe provider z'n werk doen. Dat is gewoon confirm de bestaande RF procedures.

Men moet alleen de providers kietelen om deze processen ook in hun orderprocessen op te nemen....

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 30-03-2013 18:08 ]

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:41
jeroen11 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 20:24:

Dat was allaaaanggggg bekend

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Fiber

Fiber

White_Collar schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:05:
[...]
Dat was allaaaanggggg bekend
Verder alles goed met je...? O-)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Inmiddels Fashion TV sd verdwenen (al een tijdje) en BBC HD in ruil voor BBC1 en 2 in HD. Nu nog Eurosport 2 in HD in ruil voor Brava 1, 2 of 3 ;) (zijn we ook van dat beroerde beeld af van Euro 2)
Weinig verschil trouwens BBC 1/2 in HD t.o.v. DVB-C, film maar via DVB-C gekeken met teletekst ondertiteling (Winter's Bone) :*) . Wel lekker op tijd voor de Six Nations :') , mischien vandaag nog iets wat HD recht doet ... Match of the Day waarschijnlijk d:)b.

Wordt dat gewijzigde zender aanbod tussentijds nog ergens aangekondigd overigens?

[ Voor 8% gewijzigd door apis29 op 30-03-2013 18:30 ]

• Fiber

Fiber

apis29 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:26:
[...] verdwenen (al een tijdje) en BBC HD in ruil voor BBC 1 en 2 in HD...
Weet je dat zeker? Volgens mij is nu alleen BBC One in HD... O-)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Stond bij beiden het HD icoontje de laatste paar dagen ... Net even gegoocheld en in Engeland is BBC HD door BBC2 HD vervangen 8) (sinds 26 Maart).

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/28aulxg.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door apis29 op 30-03-2013 18:50 ]

• HoppyF
@DJSmiley
Het is zeker opvallend dat UPC opeens ongecodeerd DVB-C aan gaat bieden.
Ze kunnen het dus wel net als een redelijk hoge (download!) snelheid aanbieden.
Dat alles blijft natuurlijk lapwerk want de oude infrastructuur wijzigt niet.
Glas heeft nu en in de toekomst juist meer potentie en dat benadrukken glasvezelaanbieders ook.

Het overstap proces nu nog aanpakken en de klanten zullen blijven.
Wat dat betreft zou ik niet naar de kabel willen. VDSL hier in Ermelo kom ik juist vandaan.
Dat is niet slecht want ik haalde echt wel 50/5 Mbits.
De schotel staat ook nog op het dak maar die gaat eraf als de buitentemperatuur op gaat lopen.

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-12 14:01
apis29 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 18:44:
Stond bij beiden het HD icoontje de laatste paar dagen ... Net even gegoocheld en in Engeland is BBC HD door BBC2 HD vervangen 8) (sinds 26 Maart).

[afbeelding]
Wow, dat is een interessante screenshot. Heeft Vodafone gewoon wèl BBC Two HD?

Bij andere Glashart Media providers, Lijbrandt, XMS, ON/OnsBrabantNet hebben we sinds de 26e alleen BBC One in HD...

• eymey
Ik heb begrepen dat Vodafone zelf afspraken maakt met zenders en contentaanbieders. Vandaar dat er verschil kan bestaan in aanbod tussen Vodafone en andere providers die, naast het platform van GHM, ook de "agentuur" van GHM (zoals KPN Wholesale het noemt) gebruiken.

Verwijderd

Vodafone regelt zelf de rechten om de zenders door tegeven en niet Glashart media. Vodafone heeft bepaalde zenders niet zoals 13th Street die Glashart wel weer aanbiedt
.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2013 15:02 ]

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-12 14:01
Bewonderenswaardig no-nonsensebeleid van Vodafone om meteen beide BBC-zenders in HD door te geven. Gek genoeg is er niets over te vinden op hun site, alleen een nu dus verouderde zenderlijst waar nog BBC HD instaat (met een *-aantekening dat deze op termijn vervangen zal worden door BBC One HD, maar geen woord over BBC Two HD).

• HoppyF
Even over de klacht/vraag die ik bij ConsuWijzer heb ingediend over het overstappen van/naar Vodafone en KPN.
ConsuWijzer heeft per email gereageerd maar wil mij telefonisch spreken.
Vanwege het werk kan ik dit vrijdag pas doen. Wordt vervolgd.

• eymey
HoppyF schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:42:
[...]

Zo is dat.

Zelf heb ik ook al eens een vraag bij consuwijzer neer gelegd. Alleen een "dank u voor de melding, wij gaan dit mee nemen" ontvangen of iets in die geest. Verder nooit meer wat gehoord.

Je zou haast denken dat klagen bij programma's als Kassa (ook al 'niet ideaal en zeer kort dor de bocht') toch de enige manier is om iets zodanig aan de kaak gesteld te krijgen dat partijen zich echt genoodzaakt voelen wat te gaan doen.......
HoppyF schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:24:
Even over de klacht/vraag die ik bij ConsuWijzer heb ingediend over het overstappen van/naar Vodafone en KPN.
ConsuWijzer heeft per email gereageerd maar wil mij telefonisch spreken.
Vanwege het werk kan ik dit vrijdag pas doen. Wordt vervolgd.
Dat is dan in ieder geval weer positief! Jammer dat ze mij niet zo'n voorstel hebben gedaan. Ook ik heb in mijn klacht de probleemstelling toch aardig duidelijk omschreven.....

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 03-04-2013 21:21 ]

• HoppyF
@jeroen11 en andere potentiële overstappers van glas-naar-glas.
Ik heb nav mijn email teruggebeld met ConsuWijzer omdat ze mij telefonisch wilden spreken.
Ik heb net gebeld en de situatie van mijzelf uitgelegd, dit is overstappen over een half jaar omdat mijn contract nu nog loopt, maar ook de situatie van jeroen11 uitgelegd die van KPN naar Vodafone wil overstappen en Vodafone heeft aangegeven dit niet te kunnen of willen uitvoeren.
De vraagstelling is duidelijk en na overleg van de mevrouw aan de telefoon met een collega gaat mij men hierover a.s. maandag terugbellen.
Nog even geduld dus.
Ik vind wel dat het in ons belang is te weten hoe je nu eenvoudig en snel kunt overstappen en je geen zorgen hoeft te maken over de onderliggende processen en procedures die er blijkbaar al bestaan bij Reggefiber. Je neemt immers een dienst af bij een provider en niet bij Reggefiber.
Klagen bij Reggefiber zal dan ook weinig opleveren.
Mocht het antwoord van ConsuWijzer niets opleveren kan de redactie van Tweakers hier misschien eens aandacht aan besteden dmv een artikel op Tweakers.

• eymey
Ik denk dat het gewoon het beste werkt als een ieder die hier tegenaan loopt een flink uitgebreid omschreven klacht naar consuwijzer stuurt. Hoe meer klachten, hoe meer houvast zij de ACM ook kunnen geven om KPN hierover op de vingers te tikken.

Want het probleem zit hem vooral in de WMP+ kant.

• jeroen11
HoppyF schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:04:
@jeroen11 en andere potentiële overstappers van glas-naar-glas.
Dankjewel voor alle moeite! Ik moet nu op reis maar zal als ik terug ben kijken of ik ook bij Consuwijzer een klacht kan indienen. Iemand een goede voorbeeld/standaard tekst toevallig die ik als basis kan gebruiken?

• HoppyF
jeroen11 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:32:
[...]

Dankjewel voor alle moeite! Ik moet nu op reis maar zal als ik terug ben kijken of ik ook bij Consuwijzer een klacht kan indienen. Iemand een goede voorbeeld/standaard tekst toevallig die ik als basis kan gebruiken?
Je kunt gewoon een email sturen en krijgt daarna een antwoord.
Helaas kon ik telefonisch niet direct een antwoord krijgen maar moet ConsuWijzer het dus ook even uitzoeken wellicht bij de tweede lijn o.i.d.
Maandag hoop hierover meer te kunnen vertellen.
Aan de de hand van de uitkomst kan het zinvol zijn providers op de afspraken of regels te wijzen.

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Ze mogen de app voor Android nou weleens updaten!!

DaveD

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
Voor de mensen die het nog niet gezien hadden: http://www.vodafone.nl/in...rnet_bellen_en_tv/100_mb/ (scrollen naar de zenderoverzichten).

Sport 1 is leverbaar.

Verwijderd

Dan wordt het wel eens tijd voor een update van de pdf (BBC HD staat er ook nog gewoon tussen)

http://vast-bellen-en-int...radio_zenderoverzicht.pdf

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 13:26 ]

• HoppyF
HoppyF schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 18:33:
[...]

Je kunt gewoon een email sturen en krijgt daarna een antwoord.
Helaas kon ik telefonisch niet direct een antwoord krijgen maar moet ConsuWijzer het dus ook even uitzoeken wellicht bij de tweede lijn o.i.d.
Maandag hoop hierover meer te kunnen vertellen.
Aan de de hand van de uitkomst kan het zinvol zijn providers op de afspraken of regels te wijzen.
Helaas heb ik nog geen antwoord, dit is waarschijnlijk mijn eigen fout omdat mijn 06 nummer niet goed in de registratie vermeld stond. Men heeft mij wel gebeld maar op het verkeerde nummer wat ook geen verbinding met iemand gaf. Ik heb zojuist gebeld en mijn goede nummer doorgegeven en opnieuw een terugbel afspraak gemaakt, dit wordt a.s. dinsdag.

Nog voor even voor de duidelijkheid wat ConsuWijzer doet:

Met ingang van 1 april 2013 zijn de Consumentenautoriteit, de NMa en OPTA samengegaan in één nieuwe organisatie: de Autoriteit Consument & Markt (ACM). ConsuWijzer blijft het informatieloket van deze toezichthouder, voor consumenten. ConsuWijzer geeft praktisch advies over uw rechten als consument. Op de hoogte blijven van het nieuws van ConsuWijzer? Kijk op facebook.com/consuwijzer of twitter.com/consuwijzer

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-12 00:42
denan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:29:
Zijn er hier nog mensen met een vodafone tp-link 1042ND met uitval/snelheidsissues? Stuur dan aub even een DM naar me.

Bij deze ook even een waarschuwing: Upgrade de Vodafone tp-link 1042ND *NIET* met de firmware van nl.TP-link.com!!

Vodafone heeft vanuit TP-link custom router gekregen. Als je de firmware upgrades op tp-link gebruikt voor de rev 1.0 1043ND brick je in 99% van de gevallen je router. Hij komt dan niet meer online en gaat in een rebootcyclus (alle lampjes 1 seconde aan, 1 seconde uit, 1 seconde aan.. dan 8 seconden uit.. en repeat). De router is dan onbereikbaar voor externe bronnen en niet meer te flashen naar een andere firmware. Ook resets helpen niet.
Handig dat ze dan niet een stickertje op de router doen ofzo, of in het boekje, of een melding geven bij het inloggen in de admin. (Ik heb er nergens melding van gezien...) Ben benieuwd hoeveel mensen er mee in de fout gaan.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:49

robertwebbe

Robert Webbe

Ik was er een van. Maar gelukkig deed Vodafone totaal niet moeilijk en 2 dagen later ontving een nieuwe router. Gratis en voor niets.

Ik zal eens informeren wat de reden is van deze customization. En of er al een update beschikbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door robertwebbe op 13-04-2013 11:10 ]

Verwijderd

Sport 1 bij vodafone heb ik nu mis alleen HD kanale
Ik had eerst sport 1 GO en daar had
Je netjes HD.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 20:01:
Sport 1 bij vodafone heb ik nu mis alleen HD kanale
Ik had eerst sport 1 GO en daar had
Je netjes HD.
Begrijp ik nou goed dat sport 1 niet in HD is?

Verwijderd

Klopt als ik via sport 1 GO kijk zie ik HD als ik via Sport 1 kijk van vodafone is het geen HD.
En dat vind ik erg raar en ook een gemiste kans.

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:28:
Klopt als ik via sport 1 GO kijk zie ik HD als ik via Sport 1 kijk van vodafone is het geen HD.
En dat vind ik erg raar en ook een gemiste kans.
Via IP tv of COAX?

• eymey
Neem aan dat Fibre IPTV bedoelt.

Via CATV is helemaal geen sport1.....

Verwijderd

Gewoon sport 1 via iptv van vodafone
Is geen HD wist ik ook niet maar zag het toen ik het kreeg.

• HoppyF
Ik ben door ConsuWijzer teruggebeld over mijn vraag wat de regels zijn voor overstappen glas-glas.
Het antwoord is dat de aanbieders er zelf voor moeten zorgen dat de overstap goed uitgevoerd wordt.
Helaas is de glasvezelmarkt nog nieuw zo merkt ConsuWijzer zelf op en zijn er nog geen bindende regels.
ConsuWijzer verwacht wel dat de aanbieders dit zelf snel regelen en afspraken zoals een monteurs laten patchen gewoon uitvoert. Technisch gezien moeten er geen belemmeringen zijn.
ConsuWijzer zei ook dat in her begin de ADSL overstap nog niet goed liep maar later wel.

• eymey
Hmm, beetje onduidelijke houding van Consuwijzer.

Gaan ze er nu dan wel achteraan of niet? Bij ADSL werd het, naar ik me kan herinneren, alleen maar beter toen hier gewoon regelgeving voor kwam en duidelijk toezicht door de OPTA ( nu ACM ).

Verder zijn het ook niet alleen maar de providers (voor een groot deel wel) maar dus ook nog steeds KPN ITNS voor wat betreft de niet bestaande WMP+->WMP+ procedure.

Overigens wel weer grappig dat een kleine provider als Tweak al wel een veld in het aanmeldingsformulier heeft, waar je kan invullen of je al glas hebt en, zo ja, waar :). Met een uitleg waarom ze dat vragen en wat je moet doen.

• HoppyF
@eymey, klopt.
Ze laten het in eerste instantie over aan de aanbieders zelf.
Als die er een potje van gaan maken zal ConsuWijzer (eigenlijk ACM want die zit achter Consuwijzer) pas ingrijpen.

• eymey
Tsja, alsof providers er al geen potje van maken.....

Dit speelt al sinds eind 2010.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 23:18
http://www.glashartmedia.nl/Artikel+items/?artikel_id=292

Tijdens de week van koningsdag (heet dat nu al zo?) cultura24 en best 24 tijdelijk in het basispakket, ook bij Vodafone. In deze periode zal er een aangepast aanbod zijn op deze zenders:

Donderdag 25 april
13.20 – 16.00 Koninginnedag 1981 (integraal verslag)
21.30 – 22.00 De Koningin & ik
22.00 – 22.30 De prins & ik
22.30 – 23.10 Beatrix 30 jaar Koningin: De Koninginnedagen

Vrijdag 26 april
12.35 – 16.00 Koninginnedag 1984 (integraal verslag)
21.30 – 22.00 De Koningin & ik
22.00 - 00.00 Beatrix, Koningin (portret van Koningin Beatrix, gemaakt door Hella Haasse)

Zaterdag 27 april
14.00 – 16.00 Koninginnedag 1987 (integraal verslag)
16.00 - 18.00 Beatrix, Koningin (herhaling van vrijdagavond)
18.00 – 18.40 Beatrix 30 jaar Koningin: De Koninginnedagen
19.00 – 19.30 De Koningin & ik
20.00 – 20.30 De prins & ik
20.30 – 22.50 25 jaar Beatrix – dit is een land om lief te hebben (groot
amusementsprogramma)
22.50 – 00.00 NOVA Extra: interview Paul Witteman met kroonprins Willem-Alexander

Zondag 28 april
12.10 – 16.00 Koninginnedag 1999 (integraal verslag)
16.00 – 16.30 De Koningin & ik
16.30 – 19.00 25 jaar Beatrix – dit is een land om lief te hebben (hh)
19.00 – 19.30 De Koningin & ik
23.00 – 00.00 20 jaar Koningin Beatrix (Maartje van Weegen interviewt Koningin Beatrix)

Maandag 29 april
11.40 – 16.00 Koninginnedag 2005 (integraal verslag)
16.20 – 17.20 NOVA Extra: interview Paul Witteman met kroonprins Willem-Alexander (hh)
17.20 – 18.20 Interview Willem-Alexander en Máxima (2002,interview vlak voor het huwelijk
met Maartje van Weegen en Paul Witteman)
18.20 – 19.30 25 kroonjaren Koningin Beatrix, 1980-2005 (portret Koningin Beatrix,
gemaakt door Dorien Pessers)
20.00 – 20.30 Als de dag van toen: 30 april 1980 (Best 24-special waarin Koos Postema
terugblikt op deze historische dag in 1980)

Dinsdag 30 april:
00.00– 00.30 Als de dag van toen: 30 april 1980 (hh)
00.30 – 02.30 Beatrix, Koningin (hh)
02.30 – 04.30 Koninginnedag 1987 (hh)
04.30 – 05.20 20 jaar Koningin Beatrix
05.20 – 06.00 Beatrix 30 jaar Koningin: De Koninginnedagen (hh)
06.00 – 06.15 Afscheidsspeech Koningin Juliana
06.15 – 08.30 25 jaar Beatrix – dit is een land om lief te hebben (hh)
08.30 – 09.00 De Koningin & ik
17.30 – 20.00 Concert Samen voor Oranje in Ahoy

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:26:
Gewoon sport 1 via iptv van vodafone
Is geen HD wist ik ook niet maar zag het toen ik het kreeg.
Hmm slecht hoor, je mag er toch vanuit gaan dat het HD is als je er de hoofdprijs voor betaald.

Anyhow, ik heb de laatste tijd last dat eens in de 20 a 30 minuten het beeld even stil staat voor een seconde of 2... Behoorlijk irritant, meer mensen last van?

Verwijderd

MetaFrame schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:03:
[...]

Hmm slecht hoor, je mag er toch vanuit gaan dat het HD is als je er de hoofdprijs voor betaald.

Anyhow, ik heb de laatste tijd last dat eens in de 20 a 30 minuten het beeld even stil staat voor een seconde of 2... Behoorlijk irritant, meer mensen last van?
Moet ook eerlijk zeggen dat ik ervanuit ben gegaan dat het HD was.
Ook omdat Sport 1 GO ook HD is en dat streamen ze via internet naar smartphone enz.

Erg slecht van vodafone vind ik.

Het probleem wat je nu hebt hadden we hier ook ongeveer 1, 5 maand last van gehad en plots is het weg.
En geen last meer van.

• baasandre
Ondertussen....

Vanaf het begin van mijn aansluiting probleem met internetsnelheid ( december 2012).

Wat is er al gebeurt:
- pc in safe mode alles getest. met en zonder router ( geen verschil)
- modem vervangen ( 2x, namelijk na 1e keer was er een zooitje van gemaakt, waardoor alles zelf uitviel)
- demping gemeten vanuit de pop
- patch kabel in pop vervangen
- service monteurs zijn langs geweest, kunnen het ook niet vinden..... :-(

Wat gebeurt er:
- 50% verlies download en upload ( wordt maar 45 Mb), maakt het niet uit of iptv aan staat of niet
- hang ik een laptop aan de modem, en ip/mac weer goed, 100% snelheid, hang ik daarna de standalone pc ook weer aan de modem, en de standalone heeft weer verbinding...jawel 100%
- Vermoeden van de service monteur, is het eventueel wegvallen van diensten of misschien toch iets met ip adres...

Kortom ze komen er voorlopig niet uit.... ik zal financieel wel gecompenseerd worden ( inclusief gemaakte belkosten etc, maar heb liever een stabiel internet).
Overigens iptv en telefonie geen enkel probleem...

Verwijderd

11 maart glasvezel aangevraagd bij Vodafone + opzegservice richting KPN, vandaag VF gebeld naar stand van zaken.... Reactie " sorry, gaat moeilijk, kunnen we niet, enige mogelijkheid is zelf opzeggen, paar weken zonder internet, tv en telefoon te zitten en dan opnieuw aan te vragen bij VF!"

Amateurisme ten top. Als dit al niet mogelijk is m.i. Toch minimaal het fatsoen hebben om de potentiele klant hier over te berichten.

• Fiber

Fiber

denan schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:36:
[...]
Tijdens de week van koningsdag (heet dat nu al zo?) cultura24 en best 24 tijdelijk in het basispakket, ook bij Vodafone. In deze periode zal er een aangepast aanbod zijn op deze zenders...
Ik neem aan dat je zelf ook gaat kijken naar al deze prachtige programma's die jullie voor ons gaan uitzenden...? :z

• Yucko
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Verwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:23:
11 maart glasvezel aangevraagd bij Vodafone + opzegservice richting KPN, vandaag VF gebeld naar stand van zaken.... Reactie " sorry, gaat moeilijk, kunnen we niet, enige mogelijkheid is zelf opzeggen, paar weken zonder internet, tv en telefoon te zitten en dan opnieuw aan te vragen bij VF!"

Amateurisme ten top. Als dit al niet mogelijk is m.i. Toch minimaal het fatsoen hebben om de potentiele klant hier over te berichten.
over dat laatste; daar gaan meerdere providers de fout in *kuch*Ziggo*kuch*

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:33:
[...]
Het probleem wat je nu hebt hadden we hier ook ongeveer 1, 5 maand last van gehad en plots is het weg.
En geen last meer van.
Het probleem lijkt zichzelf hier ook opgelost te hebben, geen haperingen meer gezien.

Wat nog wel zo nu en dan niet heel behoorlijk werkt is uitzending gemist. Loopt vast bij het starten, krijg dan een zwart vlak met beeld elementen van de interface. Een keer de Amino opnieuw opstarten verhelpt dit probleempje wel :)

Vraag me trouwens af wanneer ze Dolby Digital over IPTV gaan meezenden :(

• DaveD1109
baasandre schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 11:51:
Ondertussen....

Vanaf het begin van mijn aansluiting probleem met internetsnelheid ( december 2012).

Wat is er al gebeurt:
- pc in safe mode alles getest. met en zonder router ( geen verschil)
- modem vervangen ( 2x, namelijk na 1e keer was er een zooitje van gemaakt, waardoor alles zelf uitviel)
- demping gemeten vanuit de pop
- patch kabel in pop vervangen
- service monteurs zijn langs geweest, kunnen het ook niet vinden..... :-(

Wat gebeurt er:
- 50% verlies download en upload ( wordt maar 45 Mb), maakt het niet uit of iptv aan staat of niet
- hang ik een laptop aan de modem, en ip/mac weer goed, 100% snelheid, hang ik daarna de standalone pc ook weer aan de modem, en de standalone heeft weer verbinding...jawel 100%
- Vermoeden van de service monteur, is het eventueel wegvallen van diensten of misschien toch iets met ip adres...

Kortom ze komen er voorlopig niet uit.... ik zal financieel wel gecompenseerd worden ( inclusief gemaakte belkosten etc, maar heb liever een stabiel internet).
Overigens iptv en telefonie geen enkel probleem...
n ze er al uit? Ik ben van 30 naar 50 gegaan en heb hetzelfde

DaveD

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:33:
[...]

Moet ook eerlijk zeggen dat ik ervanuit ben gegaan dat het HD was.
Ook omdat Sport 1 GO ook HD is en dat streamen ze via internet naar smartphone enz.

Erg slecht van vodafone vind ik.
Per 1 juli 2013 komt sport 1 HD beschikbaar bij KPN en aangezien KPN leverancier is voor de Vodafone streams zou tecnische gezien de HD stream beschikbaar zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 14:41 ]

• eymey
Technisch gezien wel. Echter, Vodafone maakt zelf de afspraken met de zender- en contentleveranciers.

Verwijderd

Nou laten we het hopen dat ze dan hd gaan uitzenden zou erg mooi zijn.

• baasandre
[b
n ze er al uit? Ik ben van 30 naar 50 gegaan en heb hetzelfde
Nee ze hebben geen flauw idee.....
Daarnaast een nieuw probleem, internet verbinding valt af en toe weg.

Heb een boze mail gestuurd naar Vodafone (verleden week vrijdag, geen internet, na modem swap geen telfonie, kwam pas zondag weer online...), en tevens gebeld met de helpdesk.
Wil de boel gaan opzeggen ( heb overigens Vodafone al twee keer in gebreke gesteld...) de helpdesk kon mij niet verder helpen ( was de medewerker niet toe gemachtigd en mij doorverbinden naar de juiste persoon kon natuurlijk niet, binnen 10 dagen zou ik terug gebeld worden. Waarmee ik natuurlijk niet mee akkoord ging).

Maandags belde Reggefiber mij op, of mijn storing qua telefonie al opgelost was.... ja dus.
Meteen gesproken over het internet probleem, zijn verwachting was dat dit ook bij de andere providers misschien zich voordoet, als ze er nu al niet uitkomen....

Zou betekenen voor het internet terug naar Upc....

• eymey
HET grote nadeel van dozenschuiver Vodafone.

Hun servicedesk kan waarschijnlijk NIETS, 0,0, zien aan je lijn of aan wat dan ook (tenzij ITNS daar ook systemen voor heeft voor de service afdelingen van Wholesale afnemers). Enige wat ze kunnen doen is doorschuiven richting KPN Wholesale en die weer naar ITNS of Reggefiber.

• baasandre
Dat is ook gebeurt, kpn heeft de demping gemeten, alles in de pop gecontroleerd (tenminste volgens Vodafone... zullen we maar geloven, want waarom zouden ze anders vertellen. Schieten ze zelf ook niets mee op...).

Vanavond weer iets nieuws... Download 50 Mb, upload 95 Mb..... weer eens wat anders dan 45/45 of 95/95.

Moe wordt je ervan.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2012 @ 14:43:
hoi hoi

Hier draait alles nu best wel goed. Na wat instellen op de TV, ook goed HD beeld

Nu ben ik bezig weer port forwarding in te stellen, maar dat wil niet echt lukken.
Als router is een TP-LINK WR1042ND gekomen van Vodafone.

Maar wat ik ook opgeef in de virtuele server pagina, de poorten blijven gesloten.

Het gekke is echter dat ik ingesteld heb om de de router extern te beheren op een ander http poort, en dat werkt wel, ik kan vanuit buiten mijn router pagina openen.

Maar als ik een FTP poort probeer te forwarden naar mijn eigen server, dan ho maar.
Poort scanning van buiten laat ook geen open poorten zien behalve de poort die ik voor de router heb opgegeven voor extern beheer.

Iemand een idee misschien?

Peter
Firmware update heb ik het ook niet mee op kunnen lossen.
Henk

Verwijderd

Erkel schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 21:47:
[...]

Handig dat ze dan niet een stickertje op de router doen ofzo, of in het boekje, of een melding geven bij het inloggen in de admin. (Ik heb er nergens melding van gezien...) Ben benieuwd hoeveel mensen er mee in de fout gaan.
Vandaag upgrade gedaan, geen problemen gehad. Internet functioneert. TV nog niet gecheckt.

Henk

Verwijderd

Ik had iets fout

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2013 15:17 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bij mij is het haperen eens in de 30 a 40 minuten weer terug... Irritant!

Verwijderd

nieuws: Vodafone neemt lokale glasvezelaanbieder Wisper over

Bij de reacties staat dat ze Wiericke B.V hebben overgenomen met o.a ook Multivisie.TV, GlasOperator

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 13:56 ]

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:42:
nieuws: Vodafone neemt lokale glasvezelaanbieder Wisper over

Bij de reacties staat dat ze Wiericke B.V hebben overgenomen met o.a ook Multivisie.TV, GlasOperator
http://over.vodafone.nl/n...nd-neemt-wiericke-bv-over

Dat betekend dus niet alleen Whisper, maar alle (?) activiteiten van Wiericke, dus ook idd glasoperator en multivisie gok ik.

• Fiber

Fiber

Als ze nou ook de snelheden en tarieven zouden overnemen en landelijk uitrollen... :z

• eymey
Tsja, daar zit het hem juist.

Willen ze dit landelijk uitrollen, dan zullen ze ook het netwerk landelijk moeten uitrollen.

Dus ik snap nog steeds niet hoe de overname ze ineens "kpn-onafhankelijk" kunnen zijn nu. Ze kunnen alleen kpn-onafhankelijk zijn als ze ook op de Reggefiber netwerken de WBA of WMP+ dienstverlening van KPN niet meer nodig hebben.

Verwijderd

eymey schreef op maandag 06 mei 2013 @ 14:28:
Tsja, daar zit het hem juist.

Willen ze dit landelijk uitrollen, dan zullen ze ook het netwerk landelijk moeten uitrollen.

Dus ik snap nog steeds niet hoe de overname ze ineens "kpn-onafhankelijk" kunnen zijn nu. Ze kunnen alleen kpn-onafhankelijk zijn als ze ook op de Reggefiber netwerken de WBA of WMP+ dienstverlening van KPN niet meer nodig hebben.
Als ze in nieuwe gebieden van Reggefiber (meeste klanten te behalen) apperatuur plaatsen is dat toch mogelijk? En als KPN providers dan veel toekomstige klanten gaan verliezen aan Vodafone, dan moeten zij ook betere diensten (IPTV/ snelheid) gaan aanbieden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2013 14:38 ]

• Barre73
Dit is voor de markt op zich heel goed nieuws. Een niet KPN partij die in 1 klap alles overneemt dat het nodig heeft om eigen operator te zijn.
En ja, als je dat in bestaande gebieden wil doen kost het een beste investering maar Vodafone is geen klein bedrijfje...
Backhauls aanleggen naar CityPoP's via Eurofiber aangezien die ook al hun mobiele opstelpunten van glasvezel hebben voorzien?

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-11 16:35
Sinds 2 mei hebben we ook eindelijk een aansluiting. Paar weken te laat opgeleverd, maar toch...
Nu hebben we het volgende probleem: De glasvezel komt in de meterkast binnen, welke op de galerij staat. De huiskamer is ongeveer 20 meter verderop. Enige oplossing leek een UTP kabel te trekken. Gelukkig bleek er al een telefoonkabel getrokken te zijn vanaf de meterkast naar de woonkamer. Dit bleek een UTP kabel, dus die heb ik omgepatcht. Vervolgens de TP modem aangesloten op deze kabel en internet werkt in de woonkamer.
Nu komt het probleem: Als de interactieve box rechtstreeks op het glasvezel modem wordt aangesloten via de kabel, dan werkt het (ip adres van de interactieve box is dan 10.105.75.3). Als de interactieve box aangesloten wordt op de TP modem, dan werkt het niet (192.168.0.* ip adres).
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Of gebruikt iedereen twee kabels?

• DJSmiley
JvdS schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:14:
Sinds 2 mei hebben we ook eindelijk een aansluiting. Paar weken te laat opgeleverd, maar toch...
Nu hebben we het volgende probleem: De glasvezel komt in de meterkast binnen, welke op de galerij staat. De huiskamer is ongeveer 20 meter verderop. Enige oplossing leek een UTP kabel te trekken. Gelukkig bleek er al een telefoonkabel getrokken te zijn vanaf de meterkast naar de woonkamer. Dit bleek een UTP kabel, dus die heb ik omgepatcht. Vervolgens de TP modem aangesloten op deze kabel en internet werkt in de woonkamer.
Nu komt het probleem: Als de interactieve box rechtstreeks op het glasvezel modem wordt aangesloten via de kabel, dan werkt het (ip adres van de interactieve box is dan 10.105.75.3). Als de interactieve box aangesloten wordt op de TP modem, dan werkt het niet (192.168.0.* ip adres).
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Of gebruikt iedereen twee kabels?
TV en internet zijn 2 poorten, dus 2 kabels nodig. Alternatieve oplossingen: UTP kabel splitsen (2x4 aders, dan kun je dus 2x 100Mbit erdoor krijgen) of een simpele managed switch plaatsen aan beide kanten en met vlans gaan werken. (of een mediaconverter ipv de genexis en dan het zelf verderop de vlans uit elkaar trekken, deze bv)

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 06-05-2013 21:52 ]

• eymey
Barre73 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 18:55:
Dit is voor de markt op zich heel goed nieuws. Een niet KPN partij die in 1 klap alles overneemt dat het nodig heeft om eigen operator te zijn.
En ja, als je dat in bestaande gebieden wil doen kost het een beste investering maar Vodafone is geen klein bedrijfje...
Backhauls aanleggen naar CityPoP's via Eurofiber aangezien die ook al hun mobiele opstelpunten van glasvezel hebben voorzien?
Ik hoop het. En ik hoop dat het snel gebeurt (ook in bestaande gebieden).

Even los van de vraag wat ze precies gaan aanbieden (hopelijk komt er ook daar een aanbod met CATV diensten).

Maar meer keus en concurrentie tegen KPN is altijd goed.

• Fiber

Fiber

DJSmiley schreef op maandag 06 mei 2013 @ 21:49:
[...]
TV en internet zijn 2 poorten, dus 2 kabels nodig...
Zo'n power-line setje (ethernet over power) voor je iptv signaal werkt soms ook goed, maar niet overal. Of de ethernet kabel voor iptv gebruiken en een wifi router voor internet in je meterkast zetten.

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
DJSmiley schreef op maandag 06 mei 2013 @ 13:59:
[...]

http://over.vodafone.nl/n...nd-neemt-wiericke-bv-over

Dat betekend dus niet alleen Whisper, maar alle (?) activiteiten van Wiericke, dus ook idd glasoperator en multivisie gok ik.
Nu snap ik waarom Wisper ineens weg was op eindelijkglasvezel, en ik geen reactie kreeg op mail :)
ZIj hebben juist een ontzettend aantrekkelijke prijs, en het TV aanbod was ook 'anders'.

Wisper wilde hier nog niets doen in de wijk, omdat ze ZELF aparatuur moeten plaatsen in de gemeente en ze dan eerst wel X aanvragen willen hebben. Niemand kende Wisper, en weinig mensen hebben er hier toen voor gekozen. (helaas)

VF heeft natuurlijk veel mer marketing power, en als het aanbod om en nabij hetzelfde blijft, betekend dit tenminsite 'echt' een andere provider. Want nu is het allemaal min of meer hetzelfde.

• DaveD1109
Fiber schreef op maandag 06 mei 2013 @ 23:32:
[...]

Zo'n power-line setje (ethernet over power) voor je iptv signaal werkt soms ook goed, maar niet overal. Of de ethernet kabel voor iptv gebruiken en een wifi router voor internet in je meterkast zetten.
Werkt bij mij helemaal top voor de tv boven! Heb trouwens een setje van Delovo! _/-\o_

DaveD

Pagina: 1 ... 19 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.