Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gewoon een 580 ex II kopen, of een 600. Zit je altijd goed ;).

offtopic:
Als je gearslet bent.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:15

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Of iemand heeft een typo gemaakt.

/edit
Ook altijd leuk: nog een gerucht dat de mythische 100-400L II aankomende september aangekondigd zou worden. Samen met de bijna net zo mythische 7D2. Net als vorig jaar.

[ Voor 84% gewijzigd door henkie196 op 20-05-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een flitser heb je zo uitgezocht en mee leren werken zoals ik voorstelde, is echt zo geleerd. Is behoorlijk fool-proof (ik kan het ook), dus beetje testen en klaar. Gebruik je de interne flitser eigenlijk wel? Want dit is niet veel anders, behalve dat je betere resultaten krijgt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[b][message=42255886,noline]
- Ik heb een 650D met maar 1 accu. Heb ik het altijd mee kunnen volhouden maar dan natuurlijk wel wat meer zekerheid. Maar een officiële LP-E8 begint bij zo'n €40. :X
Iemand ervaring met clones?
Ik heb al vaak extra batterijen voor canon cams besteld via dx.com. Ik heb verschillende van het (noname) merk Pisen. (voor 30D, 350D en 10D )

Heb sommige nu al 5 jaar en in die tijd zijn mijn originele canon accu's harder achteruit gegaan dan mn Pisens. Bovendien zijn ze van hogere mAh, wat ook weer scheelt.

Voor 650D bijv:
http://www.dx.com/p/digit...0d-more-grey-white-158434

Levertijd is 1 a 2 maand vaak. Dus dat ga je nog redden voor augustus.

Andere chinese sites leveren ze ook wel (zie topic [Ervaringen] Online shoppen in China )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:47:
Gewoon een 580 ex II kopen, of een 600. Zit je altijd goed ;).

offtopic:
Als je gearslet bent.
Sure. :Y :P
Universal Creations schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:28:
Een flitser heb je zo uitgezocht en mee leren werken zoals ik voorstelde, is echt zo geleerd. Is behoorlijk fool-proof (ik kan het ook), dus beetje testen en klaar. Gebruik je de interne flitser eigenlijk wel? Want dit is niet veel anders, behalve dat je betere resultaten krijgt.
Nee, ik werk eigenlijk nooit met de interne flitser.
Get!em schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:05:
Ik heb al vaak extra batterijen voor canon cams besteld via dx.com. Ik heb verschillende van het (noname) merk Pisen. (voor 30D, 350D en 10D )

Heb sommige nu al 5 jaar en in die tijd zijn mijn originele canon accu's harder achteruit gegaan dan mn Pisens. Bovendien zijn ze van hogere mAh, wat ook weer scheelt.

Voor 650D bijv:
http://www.dx.com/p/digit...0d-more-grey-white-158434

Levertijd is 1 a 2 maand vaak. Dus dat ga je nog redden voor augustus.

Andere chinese sites leveren ze ook wel (zie topic [Ervaringen] Online shoppen in China )
Oke, een kloon durf ik nu wel aan.
Weet eerlijk gezegd niet of DX nou de shop is om bij te bestellen; die schijnen tegenwoordig toch wat traag te zijn.Eens op BuyinCoins, Aliexpress, Ebay o.i.d. gaan kijken dan.

EDIT: zojuist een 3-tal DSTE exemplaren gewonnen op Ebay voor een leuk bedrag. :P

Ja, ik weet ook het een en ander van China-shopping ;)
Heb daar ook 2 order voor statiefkoppen lopen. Alleen is er iets heel raars aan de gang en krijg ik niets meer binnen.
Ik had op 23 feb. zowel een fluid head als een foto head gekocht. Beiden heb ik m'n geld alweer terug (fluid head was retour gegaan door PostNL, foto head was nooit binnengekomen). De foto head heb ik opnieuw gekocht en 8 dagen zit ik daar óók alweer op de paypal's 45 dagen; de fluid head heb ik niet opnieuw besteld.

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 20-05-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee van een website (al dan niet betaald) waar je met grote zekerheid de shuttercount van de camera kunt achterhalen?

http://eoscount.com/

http://www.shutteractuations.com/

Die twee kende ik al, maar sommige sites beweren dat ze niet nauwkeurig zijn (241 ipv 70k+ zelfs bij iemand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 00:30:
Iemand een idee van een website (al dan niet betaald) waar je met grote zekerheid de shuttercount van de camera kunt achterhalen?
Opsturen naar Canon? Als je bang bent om "opgelicht" te worden kan je beter geen 2de hands kopen..

Soms moet je maar de verkoper op zijn/haar woord vertrouwen vind ik. Ik zou niet zo snel een camera van een pro shooter overnemen (of het moet z'n backup camera zijn) een camera van een hobbyist die af en toe wat plaatjes schiet zou ik de voorkeur geven.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:36
Terryb47 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 01:09:
[...]

Opsturen naar Canon? Als je bang bent om "opgelicht" te worden kan je beter geen 2de hands kopen..

Soms moet je maar de verkoper op zijn/haar woord vertrouwen vind ik. Ik zou niet zo snel een camera van een pro shooter overnemen (of het moet z'n backup camera zijn) een camera van een hobbyist die af en toe wat plaatjes schiet zou ik de voorkeur geven.
Kan prima hoor, moet je alleen een x bedrag apart zetten om de sluiter te laten vervangen mocht die de geest geven ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Natuurlijk kan je de shutter laten vervangen (maar de sluiter is niet alles), vaak zijn het van die afgeragde bodies ook nog (uitzonderingen daargelaten) als je dan een zo goed als nieuwe camera van een hobbyist kan overnemen dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Laatst online: 18-09 17:10

Die twee kende ik al, maar sommige sites beweren dat ze niet nauwkeurig zijn (241 ipv 70k+ zelfs bij iemand)
Je kan met Magic lantern de stand bekijken, kost je verder niets. Je moet natuurlijk wel die firmware er op zetten.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 18:44
Voor zover ik weet houden sommige Canon modellen de count gewoon niet bij, dus is er geen enkele betrouwbare manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweedehands begin ik niet meer aan (of ik moet over twee/drie jaar een 1DX op de kop kunnen tikken).

Ik wil een nieuwe kopen, maar aangezien je die 14 dagen niet goed/geld terug acties hebt overal, heb je dus de kans dat je geen nieuwe krijgt maar eentje die 2/3 weken gebruikt is. Als ik €400 ongeveer meer betaal voor een nieuwe wil ik ook een nieuwe en geen gebruikte. Al klinkt 2/3 weken niet veel, maar genoeg gezeik met tweedehandse camera's gehad waarvan de buitenkant perfect is, maar ondertussen vochtschade heeft. Dus je weet het nooit wat er in 2 weken kan gebeuren.

Magic Latern in de winkel erop zetten gaat hem denk ik niet worden. Ben echt op zoek naar een site waar je (al dan niet tegen een vergoeding) de count na kunt gaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:49

Mocht je heel toevallig een Mac gebruiken, via de App Store kan je het programma Shuttercount aanschaffen voor 2,69 euro. Heb 'm ook aangeschaft voor eerst m'n 550D en nu voor m'n 60D en het werkt perfect. Camera aansluiten via USB en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij werken al die programma's en websites even goed. Op mijn 5D2 werkt het ook gewoon prima en klopt de teller precies met het aantal foto's dat ik heb gemaakt nadat de sluiter was vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Precies, betaalde of gratis versie ze doen eigenlijk hetzelfde. Maar vanwaar die wantrouwen dat je bij voorbaat die tools niet wil geloven Homer? Als je ook al zorgen moet maken om een nieuwe camera, dan moet je maar naar een fyisieke winkel toe gaan en een nieuwe "ongeopende" doos eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als een camera in de winkel al uit de doos is geweest om wat mee te testen, heb je meer zekerheid dat ie het doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:07:
Precies, betaalde of gratis versie ze doen eigenlijk hetzelfde. Maar vanwaar die wantrouwen dat je bij voorbaat die tools niet wil geloven Homer? Als je ook al zorgen moet maken om een nieuwe camera, dan moet je maar naar een fyisieke winkel toe gaan en een nieuwe "ongeopende" doos eisen.
Geen wantrouwen, maar een zoektochtje van 3 minuten op google kwam ik daarop uit. Het punt is dat een 'ongeopende' doos tegenwoordig gewoon niet meer bestaat bij de goedkopere winkels. Daarmee doel ik op Digitalstreet / Kamera Expres / Camerashop.nl (fysieke winkel). Bij de laatste kreeg ik zelfs een witte doos met daarin de camera die ik wilde. Toen ik vroeg waarom er geen originele doos bij zat, zei hij ja die was in het magazijn verwisseld, doen we tegenwoordig altijd... Ze halen de kitlens eruit en verkopen deze los zodat ze extra winst kunnen maken. Begrijpelijk, maar geen zin in grijze import en wazige garantieverhalen.

Camera in de winkel uit de doos is prima, maar paar honderd clicks zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:50

ötzi

eclecticus

Welke body? dat scheelt ook nog wel eens, bij de 1Dx kan je namelijk de shuttercount vanuit het menu tevoorschijn halen (gaat wel per 100 of 1000 :p geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Terryb47 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 02:39:
Natuurlijk kan je de shutter laten vervangen (maar de sluiter is niet alles), vaak zijn het van die afgeragde bodies ook nog (uitzonderingen daargelaten) als je dan een zo goed als nieuwe camera van een hobbyist kan overnemen dan is de keuze snel gemaakt lijkt mij :)
Mja, stel je wil een camera van mij overnemen :

- Ik ben geen pro.
- Camera ziet er als nieuw uit.
- Heeft makkelijk 50K clicks.
- Heeft ook regen meegemaakt en dergelijke.

Nou zou ik je gewoon vertellen hoe en wat, maar er zijn dus ook helaas mensen die dat niet zullen doen en dan is zo'n programmatje tenminste iets en zit je niet helemaal te gokken over de staat van de camera :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:29

Bravo

Second Best

nero355 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:27:
[...]

Mja, stel je wil een camera van mij overnemen :

- Ik ben geen pro.
- Camera ziet er als nieuw uit.
- Heeft makkelijk 50K clicks.
- Heeft ook regen meegemaakt en dergelijke.

Nou zou ik je gewoon vertellen hoe en wat, maar er zijn dus ook helaas mensen die dat niet zullen doen en dan is zo'n programmatje tenminste iets en zit je niet helemaal te gokken over de staat van de camera :)
En dan nog vertelt shuttercount niet het hele verhaal. Vorige week bij de eerste onderhoudsbeurt bleek er een kras op mijn sensor te zitten :X Met het blote oog moeilijk te zien, geen effect op de foto's (gelukkig) maar wel een behoorlijke domper. Dat terwijl er maar 7K clicks op stonden bij aankoop...

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:50
Ben bang als ik 700d haal dat binnen 2 maanden 750d uitkomt met betere sensor (hopelijk uit 70d)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Amaze86 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 06:31:
Ben bang als ik 700d haal dat binnen 2 maanden 750d uitkomt met betere sensor (hopelijk uit 70d)
Lijkt wel waarschijnlijk, ja. De xxxD serie heeft tot nu toe altijd maximaal 1.5 jaar tussen de verschillende updates gehad (soms ook veel korter) en de 700D was van maart vorig jaar.
Mwah, als ik op Northern-Lights kijk, zie ik dit staan:
27th We're told (thanks) that someone from Canon recently visited several studios in NYC with a 'test' 1D X body for some well supervised tests. Images had to be processed on a particular laptop that came along with the camera/minder and no images were allowed to be retained.
The camera produced files of similar dimensions to a 5D3, but exhibited -much- better colour rendition and detail, with no moire. The only other real info was that the camera was for later this year or early 2015.
Dat klinkt wel heel proto-ontwikkeling. Dan lijken de bodies in die geruchten van verschillende high pixel bodies en varianten van 7DIIs die in het veld getest zouden worden door een aantal fotograven toch wel een stukje verder in de ontwikkeling. En daar is voorlopig ook niks uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
henkie196 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:57:

Dat klinkt wel heel proto-ontwikkeling. Dan lijken de bodies in die geruchten van verschillende high pixel bodies en varianten van 7DIIs die in het veld getest zouden worden door een aantal fotograven toch wel een stukje verder in de ontwikkeling. En daar is voorlopig ook niks uitgekomen.
Niet dat ik niet zou willen upgraden, maar een nieuwe 1D of 3D lijkt me wel vet :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Amaze86 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 06:31:
Ja is ook mijn dilemma op het moment. Zit ook te kijken naar de 70d, ivm aps-c voor snellere live view, maar die is welbeschouwd gewoon bijna 2x zo duur als de 700. Maar nu is er nog cashback, en wat de 750d straks gaat doen weet nog niemand...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:50
SeatRider schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:30:
[...]

Ja is ook mijn dilemma op het moment. Zit ook te kijken naar de 70d, ivm aps-c voor snellere live view, maar die is welbeschouwd gewoon bijna 2x zo duur als de 700. Maar nu is er nog cashback, en wat de 750d straks gaat doen weet nog niemand...
Ja denk dat die rond 700+ zal kosten,heb ook naar 70d gekeken en vooral door de sensor twijfel ik.Denk dat ze diezelfde sensor ook in 750d gebruiken.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SeatRider schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:30:
[...]

70D en 700D zijn natuurlijk 2 aparte klasses. 700D is een instapmodel. 70D is een 'enthousiast' model op crop. Zelf ook interesse voor de 70D gezien mijn 40D (!) heel veel ruis geeft op lange sluitertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
70d is niet veel beter met ruis?
Al 'onbruikbaar' vanaf iso500?

uhm, wat zei je nu... Bij lange sluitertijden?

[ Voor 30% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-05-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:06:
70d is niet veel beter met ruis?
Al 'onbruikbaar' vanaf iso500?

uhm, wat zei je nu... Bij lange sluitertijden?
Ik zei dat mijn 40D last heeft van ruis (op ISO100 bij lange sluitertijden (type 30-300+ seconden)). Ik ga er van uit dat de 70D daar minder last van zal hebben. Ik schreef niets over ISO500 ;^)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Kan iemand mijn kennis over ruis ivm sluitertijd bijschaven aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:43

mrc4nl

Procrastinatie expert

NeutraleTeun schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 12:34:
Kan iemand mijn kennis over ruis ivm sluitertijd bijschaven aub?
eeeuhm, ruis is niet direct verbonden aan sluitertijd, zelfde hoeveelheid belichting (fotoonen, niet sluitertijd) en zelfde iso geven dezelfde hoeveelheid ruis. alleen met lange sluitter tijden (meer dan een seconde) heb je wel meer kans op thermische ruis, aka "hot pixels"

voor lange sluitertijden word dan vaak ook dark frame subtraction gedaan, wat je vaak via een instelling in je camera aan kan zetten. (na de opname ben je dan helaas nog eens de belichtingstijd kwijt aan noise reduction)

[ Voor 19% gewijzigd door mrc4nl op 30-05-2014 12:54 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:31
Zelfs met die long exposure noise reduction is er vaak nog teveel ruis aanwezig, vind ik....

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 00:44:
En wat betreft flitsen; ik heb geen externe flitser en heb er ook nooit mee gewerkt.
Dat zou betekenen dat ik binnen een week of 12 een flitser moet uitzoeken, kopen, ontvangen en mee leren werken (en daar tijd voor vinden). Dat gaat 'm niet worden lijkt me.
En ik ben natuurlijk ook gewoon gast; heb weinig behoefte om met zo'n uitrusting te rondlopen.

Heb ook nog even gedacht om een lichtsterke 30mm Sigma van 2e-hands te halen; en dan na de bruiloft weer te verkopen. Maar ik denk dat ik het maar gewoon laat bij wat ik heb.
Het zijn geen foto's waarvoor betaald wordt; ze komen hooguit in een fotoboekje ofzo...
Ik zit hier toch nog over na te denken.

Ben ook gevraagd om eind juni ergens wat foto's te maken ( *O* ), in augustus dus een bruiloft en zit tegenwoordig ook een verbouwing in huis bij te houden (waar licht ook vaak een probleem is).

Dus op zich is een flits nog niet eens zo'n héél gek idee (plus het biedt natuurlijk weer mogelijkheden om weer van alle te gaan doen/uitproberen en zo'n type ben ik dan ook weer wel). :P
Nou kun ik de interne flits gebruiken maar veel meer dan wat afzwakken van lichtsterkte kun je daar ook niet mee. Plus het zit op een vaste plek en is niet richtbaar. Ben er niet zo'n groot fan van omdat het vaak niet mooi uitvalt.

Maar om nou direct €195 (na Canon Cashback) voor een 430EX II neer te leggen is ook weer zo wat.
Nou lees ik veel positieve verhalen over Yongnuo en na wat leeswerk ben ik op de YN-565EX en YN-568EX II uitgekomen. Rechtstreeks uit China halen zal zo'n €75 (565) en €125 (568) kotsen.
(Laten we even rekenen dat er geen invoerkosten bijkomen).
Er is bijv. ook nog de 560 serie maar die is volledig manual en ik wil/moet ook wel eens lui zijn. :+

Enige verschil tussen die 2 (als ik het goed heb) is dat die laatste HSS ondersteunt. Niet per se nodig, maar met een 50mm f/1.8 en f/1.4 die ik heb (en dus die 17-50mm f/2.8) geeft het natuurlijk nog wel mogelijkheden.

Twijfel...

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 30-05-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Bij die bruiloft is het wel de moeite waard misschien, maar voor die verbouwing? Dan kun je net zo goed je camera op statief zetten en met een iets langere sluitertijd schieten.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ventieldopje schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:09:
Bij die bruiloft is het wel de moeite waard misschien, maar voor die verbouwing? Dan kun je net zo goed je camera op statief zetten en met een iets langere sluitertijd schieten.
Da's ook zo'n werk. :P
Plus met zo'n flash kun je ook weer allerlei dingen uitproberen.

Ga een goede verkoper uit China opzoeken. :9

EDIT: besteld...bij Amazon.de welteverstaan; net zo duur als uit China met DHL.

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 31-05-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Krijg je wel natuurlijke licht en hoef je niet te pielen met meerdere exposures om alles met de flitser egaal te belichten zonder rare schaduwen. Kun je in kortere tijd een statief opzetten/verplaatsen en een foto maken :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21
moozzuzz schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:17:
[...]

Ik zei dat mijn 40D last heeft van ruis (op ISO100 bij lange sluitertijden (type 30-300+ seconden)). Ik ga er van uit dat de 70D daar minder last van zal hebben. Ik schreef niets over ISO500 ;^)
Waarom gebruik je niet ISO160? Ik heb het niet helemaal kunnen onderbouwen, maar ik zie een veel kleinere bestandsgrootte bij ISO160 t.o.v. ISO100, wat theoretisch zou kunnen duiden op minder ruis. Ik meen wel vooral idd bij langere sluitertijden of donkere situaties minder ruis te zien, maar goed. Ik heb dan ook alle ruisreductie dingen op de camera zelf uitstaan. Poets ik wel lokaal weg in LR en ik heb minder verwerkingstijd van de camera op langere sluiters.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Kleine vraag.
Ik ben mijn dingetje van de viewfinder kwijt geraakt, dat gedeelde met het rubber.
Hoe heet zo'n ding? kan hem niet vinden namelijk... Moet even een nieuwe hebben.

edit: nvm, heb hem al gevonden...
Het heet een eyecup.

[ Voor 14% gewijzigd door Renegade666 op 08-06-2014 12:15 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-09 21:43
Deathchant schreef op maandag 02 juni 2014 @ 21:39:
[...]

Waarom gebruik je niet ISO160? Ik heb het niet helemaal kunnen onderbouwen, maar ik zie een veel kleinere bestandsgrootte bij ISO160 t.o.v. ISO100, wat theoretisch zou kunnen duiden op minder ruis. Ik meen wel vooral idd bij langere sluitertijden of donkere situaties minder ruis te zien, maar goed. Ik heb dan ook alle ruisreductie dingen op de camera zelf uitstaan. Poets ik wel lokaal weg in LR en ik heb minder verwerkingstijd van de camera op langere sluiters.
Als het goed is is ISO 160 ook de native ISO voor Canon camera's. Bij ISO 160 zal de camera dus geen bewerkingen doen, maar bij ISO 100 bijv. wel. Het zou dus ook beter moeten zijn om bijv. ISO 160, 320, 640 te gebruiken ipv ISO 100, 125, 200, 400.
Nikon schijnt ISO 100 als native ISO waarde te hebben.
Als je in dit artikel naar de plaatjes kijkt kan je het goed zien qua ruis, http://indigoverse.com/th...tive-iso-for-canon-dslrs/.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als je jouw gelinkte artikel mag geloven, is ISO 200 juist de native ISO voor de 5DII.

De vraag is natuurlijk of dit ook zo is voor andere Canon camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FireFly3k schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:09:
[...]

Als het goed is is ISO 160 ook de native ISO voor Canon camera's. Bij ISO 160 zal de camera dus geen bewerkingen doen, maar bij ISO 100 bijv. wel.
Eh, misschien moet je ook de tekst bij dat stukje waarnaar je linkt ook even lezen. Ik begrijp eruit dat de native ISO van Canon 100 is. ISO 160 is een softwarebewerking waarbij ISO 200 onderbelicht wordt. Dat resulteert natuurlijk in minder ruis, een kleiner bestand, maar mogelijk ook in minder contrast, dus dat wil je meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 21:58
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:26:
[...]

Eh, misschien moet je ook de tekst bij dat stukje waarnaar je linkt ook even lezen. Ik begrijp eruit dat de native ISO van Canon 100 is. ISO 160 is een softwarebewerking waarbij ISO 200 onderbelicht wordt. Dat resulteert natuurlijk in minder ruis, een kleiner bestand, maar mogelijk ook in minder contrast, dus dat wil je meestal niet.
Inderdaad. Ik heb altijd begrepen dat de reeks van ISO 160 etc minder ruis heeft maar dat de reeks van ISO 100 groter dynamisch bereik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens dxomark is iso100 het beste qua zo'n beetje alles wat ze daar aan de sensor meten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Jongens, iso 100 is voor mietjes. Gewoon ISO 50 :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik ook, maar dat is niet native....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb nog nooit van m'n leven op ISO 50 geschoten (na ja, 1 keertje dan per ongeluk met m'n A7 omdat ie setting iso-50 naast auto-iso zit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doe het weleens om de sluitertijd nog wat lager te krijgen. Als je met veel zon met grote diafragma's schiet namelijk. Ja, je kunt ook overbelichten en terughalen, maar dat voelt gewoon minder goed (de praktijk is geloof ik anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Meh mijn camera gaat dan zelf dingen doen, digitaal. Doe mij dan maar gewoon een filter. Desnoods een pola die ook een stopje kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gelukkig komt het weinig voor. Maar ik heb weinig zin om voor al die lenzen waarbij dat nodig is een 2stops ND te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja ik heb een set goede 77mm filters, en als het echt moet kan ik die gewoon voor lenzen houden met een kleinere filterdraad (ik heb alleen 58mm verder, en daar heb ik bijv geen ND voor).

Gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik dacht dat de meeste CPL filters zorgen voor 2 stops licht verschil? Ik heb toendertijd een 77mm gekocht maar gebruik het eigenlijk zelden (zeg maar nooit). Veel te veel gepruts... helemaal als je verschillende lenzen met kleinere filterthreads hebt, kan je van die step-up ringen halen maar dat staat voor geen meter en kan de zonnekap er weer niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
Zonnekap met een pola is zowieso een ramp.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zonnekap met pola werkt inderdaad niet, dan kun je het effect van de pola niet regelen.

En de hoofdreden dat ik nu een setje opzet filters heb met zo'n houder, is juist omdat je anders inderdaad of moet gaan klieren met step-up ringen of je moet een hele berg verschillende maten filters bij je hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-09 18:56
Ik heb 1 slimline CPL en een ND8 van 77mm Die past op de 17-40, 24-105. Voor gebruik op mijn overige lenzen heb ik voor een paar euro per stuk verloopringen gekocht. Stuk goedkoper en net zo makkelijk mee te nemen als extra filters in de juiste maat.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, voor een pola en ND500 heb ik ook ringen, want die zijn voor speciale effecten en dan neem je toch wat meer de tijd. Maar voor gewoon wat foto's schieten met een 2 stops filter, ga ik echt niet klooien met ringen en zonder zonnekap werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

henkie196 schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 09:37:
Zonnekap met pola werkt inderdaad niet, dan kun je het effect van de pola niet regelen.
Ligt aan de lens : Iets als een 24-105 of 15-85 of 17-50 is geen probleem.

Een 70-200 of 100-400 echter... erop/eraf/erop/eraf/enz. :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff na ongeveer 2 weken met de 7D geschoten te hebben is ie verkocht.

Zal vast aan mij liggen, maar mijn oude 5D uit 2007 ofzo maakte nog mooiere foto's qua kleur.. Veel fijnere hogere ISO bestanden, de 7D was naar mijn smaak veel te "digitaal". Dus mensen die dit lezen en de overweging maken.. Huur er een weekje een! Voor sport was hij idd echt fantastisch! Maar zelfs met custom
Auto white balance kreeg ik de kleuren niet goed.. Terwijl auto white balance van een oer oude 5D dat wel kon.

Ik werd ook helemaal gek van het heen en weer denken in mijn hoofd om het voor mezelf goed te praten dat ik straks 700€+ ga uitgeven aan een f/1.4 lens en dat door de crop factor een f/2.8 wordt..

Nu dus de strijd tussen de 6D en 5D III.. Nooit gedacht dat ik deze overweging zou maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Tja, die shock (van een 60D naar 5D mark I) viel me ook al op. Toch echt een stukken oudere camera, maar de output vond ik vele malen prettiger.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wacht even.... auto white balance en kleuren? Als je in raw schiet (en ik neem aan dat je dat doet), moet je zelf naderhand gewoon de witbalans goed zetten (als die je niet bevalt). Dus dat staat er in mijn ogen totaal los van. Als je met de 7D dezelfde kleurtemperatuur kiest als met je 5D is de witbalans exact hetzelfde. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de kleuren dan hetzelfde zijn, maar dat ligt aan iets anders dan de witbalans.
Heb je trouwens wel dezelfde lenzen gebruikt? Want ik vind lenzen een groter verschil in kleuren geven dan verschillende sensoren van dezelfde fabrikant.
Waren deze slechte kleuren bij lage iso's? Want de 7D heeft geen mooie kleuren en ruis bij hoge iso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:41

Fiber

Beaches are for storming.

Wat boeit het nog. Hij vind de 7D niet fijn, wilde in z'n hart altijd al een FF camera, heeft de 7D al weer verkocht en gaat nu een moderne Canon FF camera scoren.

Ik zou voor de 6D gaan, en het prijsverschil met de 5D3 aan lenzen spenderen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:12:
Wacht even.... auto white balance en kleuren? Als je in raw schiet (en ik neem aan dat je dat doet), moet je zelf naderhand gewoon de witbalans goed zetten (als die je niet bevalt). Dus dat staat er in mijn ogen totaal los van. Als je met de 7D dezelfde kleurtemperatuur kiest als met je 5D is de witbalans exact hetzelfde. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de kleuren dan hetzelfde zijn, maar dat ligt aan iets anders dan de witbalans.
Heb je trouwens wel dezelfde lenzen gebruikt? Want ik vind lenzen een groter verschil in kleuren geven dan verschillende sensoren van dezelfde fabrikant.
Waren deze slechte kleuren bij lage iso's? Want de 7D heeft geen mooie kleuren en ruis bij hoge iso's.
Dat is dus waar ik me aan ergerde, kleur temperatuur kwam niet overeen met wat ik zelf zag en wat mijn oude 5D produceerde.. Had daar vooral moeite mee bij het maken van foto's van mensen, de huidskleur moest ik bij elke foto gaan nabewerken.. Teveel extra werk, op mijn oude camera (lijk wel een opa... Vroegâh) hoefde ik één foto te bewerken en kon ik de bewerking kopieëren.

Zelfde lenzen idd.. En bij ISO 1600 vond ik persoonlijk de 5D nog prima acceptabel terwijl de 7D ik de ISO 800 foto's (zelfs bij 2/3 stop overblichten en achteraf weer terugzetten) te digitaal vond en de kleuren nog beroerder.

Voor de rest echt een super fijne camera!! Op alle andere fronten een mega vooruitgang, maar kleurechtheid en ISO T/m 3200 was voor mij toch belangrijker dan dat ik dacht.. Weer wat geleerd haha

@Fiber: hahah zelfde golflengte👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij hebt het over kleurtemperatuur, maar daar ligt het probleem duidelijk niet. Want die stel je gewoon zelf in op een bepaalde waarde en klaar. Niets aan kleuren trekken of zo.
De reden waarom ik nu moeilijk doe, is omdat je nu dingen beweert die niet waar zijn, waardoor anderen op het verkeerde been gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reden waarom je moeilijk doet kan me geen ene fuck interesseren :) dan lezen mensen hier maar overheen en dus jij ook. Het is jouw "kennis" tegen mijn "kennis/mening" dus nogal onnodig om hier discussie over te gaan voeren.

En nu verder ontopic:

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Nou nou ... wat een attitude, zo gaan we hier niet met elkaar om :)

De 7D heeft uberhaubt geen mooie output, ook op ISO 100 niet. Ja, als je er niks aan doet zal het wel oke zijn maar het bood mij zelfs in de meest gunstige omstandigheden met goed glas weinig ruimte om er aan te trekken. Het blauwkanaal stoorde ik mij nog het meeste aan, die begon bij het minste of geringste al vlekken/ruis te vertonen. Zo waren er nog wel meer van die rare fratsen ...

Maar om nou direct stellig te zeggen dat dit aan de kleurtemperatuur ligt vind ik wat vreemd zonder echt voorbeelden te zien wat je bedoeld. Er zijn zo veel meer factoren die mee spelen in de kleurreproductie zoals gebruikte software, camera profiel (zoals in te stellen in bijv. Lightroom), ingestelde/gemeten kleurtemperatuur, belichting, diafragma (houd rekening met cropfactor!).

Er zal best verschil zitten in de gemeten kleurtemperatuur onder de zelfde omstandigheden tussen de 7D en 5D maar zoals UC terecht al zegt is dat in LR zo recht te trekken en moet je min of meer de zelfde resultaten kunnen behalen (al dan niet met artefacts op de 7D).

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha om nou over elk klein detail te gaan mierenneuken zijn we ook niet op dit forum toch? Zoals ik aangaf, foto's / de kleurechtheid waren (lees aub mijn post) naar mijn mening niet goed, duidelijker kan ik niet zijn.

Maargoed, als we over elk klein detail gaan lopen struikelen en "moeilijk" gaan lopen doen kunnen we bezig blijven he jongetjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Hmm, over kleuren kan ik niet oordelen - schiet meestal op daylight en waar nodig pas ik dat achteraf aan (AWB nooit vertrouwen in gehad). Wel over de digitale feel/look: dat zal je met alle nieuwe(re) generatie cameras hebben, daar ontkom je gewoon niet aan. De 5D classic heeft een heel eigen signature , sommigen zeggen een soort van film look. Toendertijd hadden mensen die van 5D naar 5D2 daar ook problemen mee.

Wel jammer dat je je 5D hebt weg gedaan, want anders zou je ze daadwerkelijk naast elkaar kunnen schieten. Wat levert een 5D trouwens nog op vandaag de dag? Ondanks dat ik de mijne heel weinig gebruik, heb ik nog geen afscheid kunnen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 18:57:
Reden waarom je moeilijk doet kan me geen ene fuck interesseren :) dan lezen mensen hier maar overheen en dus jij ook. Het is jouw "kennis" tegen mijn "kennis/mening" dus nogal onnodig om hier discussie over te gaan voeren.

En nu verder ontopic:
Er zijn feiten en meningen. Feit is dat kleurtemperatuur niet in de raw vastligt en gewoon kunt veranderen. En dat de kleurreproductiefouten van de 7D niet liggen aan de witbalans.
Prima dat jij de 7D niets vindt (ik namelijk ook niet), maar je moet je mening niet ondersteunen met niet kloppende argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Terryb47 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 19:31:
Hmm, over kleuren kan ik niet oordelen - schiet meestal op daylight en waar nodig pas ik dat achteraf aan (AWB nooit vertrouwen in gehad). Wel over de digitale feel/look: dat zal je met alle nieuwe(re) generatie cameras hebben, daar ontkom je gewoon niet aan. De 5D classic heeft een heel eigen signature , sommigen zeggen een soort van film look. Toendertijd hadden mensen die van 5D naar 5D2 daar ook problemen mee.

Wel jammer dat je je 5D hebt weg gedaan, want anders zou je ze daadwerkelijk naast elkaar kunnen schieten. Wat levert een 5D trouwens nog op vandaag de dag? Ondanks dat ik de mijne heel weinig gebruik, heb ik nog geen afscheid kunnen nemen :)
Dat snap ik nooit, mensen die dan perse een sensor willen die een soort film look heeft terwijl een digitale sensor een veel groter bereik kan vastleggen dan film! We zijn er dus op vooruit gegaan, van meer kun je altijd minder maken ... maar andersom wordt lastig ;) Dat "digitale" zal dan gewoon aan je zelf liggen, wil je de zelfde look dan zul je daar naar op zoek moeten en moet je dan in eerste instantie dan ook bij je zelf zoeken en niet bij de camera.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Tja, het is uiteraard ook gewoon wennen heh? Maar het verschil is er wel, zoals de vele Leica gebruikers zweren bij hun oude CCD sensor en de nieuwe CMOS sensor maar niets vinden. Er is niemand die je dwingt om te gaan upgraden hoor, maar die afkeer tegen het nieuwe begrijp ik ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:29
De canon perfect summer sale is bezig. Weet iemand of digitalstreet daar ook aan mee doet?
Ik wil de Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM kopen.

Ps: Deze 18-135mm lens is toch gewoon de huidige canon lens toch? Geen oud model oid bedoel ik dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Dacuuu op 30-06-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Een telefoontje is toch wel zo snel en makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
NeutraleTeun schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:44:
Een telefoontje is toch wel zo snel en makkelijk?
Dat ga ik morgen ook doen, maar ze zijn om 18:00 dicht, en aangezien digitalstreet een best bekende winkel is lijkt het me dat ze wel mee doen. Maar zeker weet je het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Dacuuu schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:55:
[...]

Dat ga ik morgen ook doen, maar ze zijn om 18:00 dicht, en aangezien digitalstreet een best bekende winkel is lijkt het me dat ze wel mee doen. Maar zeker weet je het nooit.
Dit objectief valt buiten de actie....
De lijst is kort qua objectieven die meedoen.
Mijn camera (de 700D) heb ik in combinatie met dat objectief gekocht en kreeg alleen de summer actie op de camera.

En ik heb trouwens beide in 1 koop bij Digitalstreet gedaan en mijn summer actie is approved door Canon. (staat op status: overboeken)

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 30-06-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GeeMoney schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:55:
[...]

Dit objectief valt buiten de actie....
De lijst is kort qua objectieven die meedoen.
Mijn camera (de 700D) heb ik in combinatie met dat objectief gekocht en kreeg alleen de summer actie op de camera.

En ik heb trouwens beide in 1 koop bij Digitalstreet gedaan en mijn summer actie is approved door Canon. (staat op status: overboeken)
Volgens de website van canon, doet de 18-135 STM gewoon mee: http://www.canon.nl/perfectsummer/ (naar rechts scrollen bij de objectieven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
@geemoney, Bedankt dat digitalstreet mee doet.
Universal Creations schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:19:
[...]

Volgens de website van canon, doet de 18-135 STM gewoon mee: http://www.canon.nl/perfectsummer/ (naar rechts scrollen bij de objectieven).
Idd, deze lens doet gewoon mee. Dus korting moet wel goedkomen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas alleen op met de BULK versies. Dit zijn lenzen die uit een kit komen en dus geen originele doos hebben.
Ondanks dat je bij deze cashback geen barcode van de doos uit hoeft te knippen moet je wel een goede versie hebben ( in eigen doos). Heb toevallig Canon aan de lijn gehad hierover, ik zou zeggen bel Canon voor de zekerheid maar na voordat je de gok neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:01:
Pas alleen op met de BULK versies. Dit zijn lenzen die uit een kit komen en dus geen originele doos hebben.
Ondanks dat je bij deze cashback geen barcode van de doos uit hoeft te knippen moet je wel een goede versie hebben ( in eigen doos). Heb toevallig Canon aan de lijn gehad hierover, ik zou zeggen bel Canon voor de zekerheid maar na voordat je de gok neemt.
Goede tip! Misschien is dit het probleem van GeeMoney. Bij de saturn/MM kost de lens wel meer, maar als die daar wel mee doet, kom je uit op €20 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
Dacuuu schreef op maandag 30 juni 2014 @ 22:22:
[...]

Goede tip! Misschien is dit het probleem van GeeMoney. Bij de saturn/MM kost de lens wel meer, maar als die daar wel mee doet, kom je uit op €20 korting.
Ik lees mijn oude mails en Canon wisselingen door.
Het objectief doet in ons geval niet mee omdat het een BULK versie betreft.
Dat verklaard ook al de lage prijs bij digitalstreet van 309,- . De "normale" versie is rond de 380,- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:49
Bericht wat ik nog tegen kwam:
Afbeeldingslocatie: http://www.canonrumors.com/wp-content/uploads/2014/06/5-layer-575x341.gif
http://www.canonrumors.co...5-layer-uv-ir-rgb-sensor/

Patent voor een 5 lagen sensor. Zo te zien is Canon R&D wel aan het werk :)

Daarna ook nog een suggestie dat er meer ontwikkelingen in de pipeline zouden zitten:
A note about the sensor patent, we have heard that Canon is holding back some sensor patents until the camera is announced to the public, as all patent information is public domain. We’ll see if that turns out to be the case.
http://www.canonrumors.co...ication-aps-c-viewfinder/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foveon met IR en UV dus. Maar het lijkt mij iets voor specialistische toepassingen (analytische) en niet voor consumentencamera's, want die hebben geen IR en UV nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Bij North-Light had hij er de volgende gedachtes over:
The pixel structure above, shows a BSI design (back illumination), but obviously no pixel structure.
Extending the range of light response to UV and IR would cause issues for current lens designs, but the idea of more than three colour primaries is not new, although it would require a major re-write for support from RAW converter software.
This could be aimed at getting round some of the colour fidelity issues associated with the original Foveon design, or it could just be aimed at new features for a security camera - remember that patents are often deliberately obscure ;-)
As an aside, I note that Canon had a multilayer patent appear before the 7D launch - this was seen in some aspects of the metering sensor.
Als onderdelen hiervan gebruikt worden in de metering sensor, zou het ook toepassingen kunnen hebben in consumenten camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
GeeMoney schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:46:
[...]

Ik lees mijn oude mails en Canon wisselingen door.
Het objectief doet in ons geval niet mee omdat het een BULK versie betreft.
Dat verklaard ook al de lage prijs bij digitalstreet van 309,- . De "normale" versie is rond de 380,- .
Hartelijk bedankt, ik ga er mee aan de gang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim_rs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-09 17:17

pim_rs

Stars and Stripes

Dacuuu schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:52:
[...]

Hartelijk bedankt, ik ga er mee aan de gang ;)
Ben benieuwd of je wat kan vinden. Probeer de lens ook te bemachtigen voor de 450d maar kan geen shop vinden waar ze die niet-bulk versie verkopen voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
pim_rs schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:09:
[...]

Ben benieuwd of je wat kan vinden. Probeer de lens ook te bemachtigen voor de 450d maar kan geen shop vinden waar ze die niet-bulk versie verkopen voor een normale prijs.
Je kan hem ook gewoon bij digitalstreet halen, dan heb je de summer-sale eigenlijk ook in je zak zitten.

380 met 35 euro cash back of 309 euro zonder cash back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Laatst online: 18-09 17:10
Gaat het dan toch eindelijk gebeuren, de 7D vervanger?
http://www.canonrumors.co...to-lens-in-september-cr3/

CR3 = Treat this rumor as fact

Heel benieuwd waar Canon 5 jaar lang over gedaan heeft.

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:44
Zouden ze dit dan niet naar de full frame brengen? Ik ben na m'n vakantie wel in de markt voor een vervanger van m'n 5d mk 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lijkt mij niet waarschijnlijk dan zou de 7D van een snelle sports camera naar een hele kleine budget instap FF moeten gaan die nog onder de 6D gepositioneerd moet worden van wegen zijn typenummer/naam.

Maar ben ook erg benieuwd zit er wel over te denken om de 7D te vervangen over een tijdje. Of dat weer een 7D gaat worden weet ik niet. Ben benieuwd wat ze met de sensor gaan doen en of ze wat beters brengen dan wat ze in de 70D hebben laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
De geruchten (en patenten) gaan dat er een hele nieuwe sensor in zit (anders dan die van de 70D), fullframe zal het in ieder geval niet worden, daar zijn genoeg andere alternatieven voor al zullen er in de toekomst wel meer goedkope fullframes bij komen.

Maarja, de camera zelf is prima en valt niet heel veel aan te verbeteren. De sensor was gewoon het ontzettend zwakke punt.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:44
Ok als opvolger van m'n 5D mk I is de 6D nog steeds een goed idee :) Ik ben opzoek naar een camera voor portretten, party foto''s, vakantie kiekjes, landschappen en product/maquette foto's. Voornamelijk stil staande objecten :)

Geen snelle autofocus nodig en ik ben inmiddels wel verslingerd aan FF :P En voor vakantiekiejes (vaak in schemer licht) en party foto's (ook best donker...) werkt de 6D wel ok dacht ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dan is de 6D prima, maar dit is geen adviestopic. Daar kun je of een eigen topic voor aanmaken, of je eisen plaatsen in [starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vishari Beduk
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 21:16

Vishari Beduk

loves f/1.8 primes

http://cpn.canon-europe.c...fessional_4_0_launched.do

het schijnt dat je het nu daadwerkelijk kan downloaden, tenminste als je een recente full frame hebt

weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Dat kon al langer met de voorwaarde dat je een recente fullframe hebt (6D, 5DIII, 1D X). Wat mij betreft slaan ze daarmee de plank behoorlijk mis, maargoed voor software moet je niet bij Canon zijn :)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:50

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Had stiekem even op google afbeeldingen en ebay gezocht naar een serial no van een 5D, maar die versie weigert m'n 600D raws te openen dus ik heb er alsnog niks aan. Zag er op het eerste gezicht wel slick uit(voor meegeleverde software, want meestal is dat echte meuk/bloat)

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
elhopo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:41:
Gaat het dan toch eindelijk gebeuren, de 7D vervanger?
http://www.canonrumors.co...to-lens-in-september-cr3/

CR3 = Treat this rumor as fact

Heel benieuwd waar Canon 5 jaar lang over gedaan heeft.
Tja, het zegt dat een NDA afloopt in september. Dat kan net zo goed zijn voor een 700D/100D opvolger en een 55-250 IS STM II lens. Eerst zien, dan geloven. En dan wachten tot de prijs zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zag dat mijn telefoon (Galaxy S5) 4k filmpjes kan opnemen. Ik zat even te kijken of Canon ook al een consumenten DSLR (< 1500 euro) heeft (ik heb nu een 650D), maar daar lijkt het niet op. Ik zou niet graag naar een ander merk overstappen, omdat ik inmiddels behoorlijk wat lenzen heb verzameld. Staat er al iets voor Canon op het programma?

Ik heb zelf ook al even gezocht:
  • Er staat in ieder geval niets op wikipedia.
  • Canon rumors heeft ook niets over consumenten 4k camera's.
  • Ik krijg het idee dat de huidige Digic processoren überhaupt geen 4k ondersteunen.
  • Magic Lantern kan heel veel, maar dit ook niet. Ik kan me voorstellen dat het überhaupt niet in software op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nope, en ik zou er ook niet op rekenen dat het binnen de komende jaar of 2 voor de lagere series (€1500 of minder) beschikbaar zal worden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
En dan mensen maar uitlachen die vrolijk dingen in 4K gefilmt hebben en het vervolgens niet fatsoenlijk kunnen editen op hun huis tuin en keuken pc's. Laat staan de hoeveelheid opslag die het kost ;)

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dat hoeft helemaal niet, kijk maar naar de GH4, die voor 4K dezelfde (of zelfs lagere) bitrate biedt als voor 1080p. En tóch is 4K betere kwaliteit.

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 24 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Canonzaken te bespreken. Voor aankoopadviezen kun je de topics in dit forumdeel bekijken of zelf een topic openen.

Dit is dus geen adviestopic