Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Dit dus zolang je geen RAW wilt schieten hoeft 4K niet veel meer opslag te vergen, 4K bestanden van de GH4 zijn niet veel groter dan 1080p bestanden.Hahn schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:50:
Dat hoeft helemaal niet, kijk maar naar de GH4, die voor 4K dezelfde (of zelfs lagere) bitrate biedt als voor 1080p. En tóch is 4K betere kwaliteit.
Daarnaast kun je de 4K bestanden downsamplen naar 1080p zodat het makkelijker te bewerken is maar toch scherper uitziet dan native 1080p.
Ik moet zeggen dat ik de video's die de GH4 eruit perst erg indrukwekkend vind voor een camera van <1500 euro.
~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe
Die hele 4K hype moet je dus wel een beetje in perspectief zien anders kom je bedrogen uit. De hogere resolutie van 4K bij dezelfde bitrate en codec betekend gewoon een groter bestand en meer CPU power nodig om alles te bewerken. Je zou dan moeten downscalen maar ook dat kost tijd en heb je in principe niks aan 4K en heb je meer aan RAW 1080p.
Zelf bij een videoproductie aanwezig als set fotograaf, 4K RAW op 1000fps is echt om te kwijlen!
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Wat zou de bitrate zijn van zo'n stukje beeldmateriaal?Ventieldopje schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 23:01:
Zelf bij een videoproductie aanwezig als set fotograaf, 4K RAW op 1000fps is echt om te kwijlen!
de red epic 4k geeft 911MB Per seconde bij 1:1 kwaliteit. En das niet eens op 1000FPS
ora et labora
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Als ik Dave Dugdale moet geloven kan je 4K terug schalen en heb je uiteindelijk meer details dan een camera die 1080p native schiet. En de bestandsgrootte valt mee.Universal Creations schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 21:57:
Jammer alleen dat je er verrekte weinig aan hebt. Betere 1080p kwaliteit heb je meer aan. Tenzij je 4k filmpjes wil gaan croppen.
YouTube: GH4 Review
[ Voor 3% gewijzigd door Vishari Beduk op 13-07-2014 09:09 ]
weet het niet meer
Je kunt wel meer scherpte bereiken, maar dat gaat dan ten koste van iets anders, minder kleurinformatie bijvoorbeeld. Overigens als de scherpte van 1080p optimaal wordt benut, kun je verkleinen vanaf 4k of desnoods 8k wat je wil, maar meer detail haal je er niet uit.Vishari Beduk schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:08:
[...]
Als ik Dave Dugdale moet geloven kan je 4K terug schalen en heb je uiteindelijk meer details dan een camera die 1080p native schiet. En de bestandsgrootte valt mee.
YouTube: GH4 Review
Wil je niet aan 4K? Prima, doe je het niet. Maar al het gepraat over '4K heeft geen voordeel als je tv geen 4K is' is simpelweg niet waar, het heeft meer dan genoeg voordelen.
The devil is in the details.
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Zoals al gezegd, die extra opslag en power is bij GH4 dus weinig tot geen sprake van, vanwege de (relatief lage, maar wel voldoende) bitrate.Sjekster schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:53:
Tuurlijk, maar of die voordelen het waard zijn om nu al op de trein te springen, dat is voor ieder te bepalen. Kost meer capaciteit van al je apparatuur (processing power, opslag, beeldschermen, en natuurlijk een duurdere camera, in geval van een a7s nog es externe hdmi recorder etc).
Niet? Hét punt waar Canon DSLR's slecht op scoren is de scherpte, daar doe je het juist wel voor.Dat doe je niet zo snel alleen voor wat extra scherpte op 1080p, gok ik
En weinig tot geen extra processing power? Heb je daar wat meer info over, want ik lees toch overal dat het echt wel een hap extra vergt.
En wat betreft power (ik heb het hier wederom over de GH4), dat komt doordat de bitrate van 4K vrijwel hetzelfde is als de bitrate van 1080p op een 5D3. De resolutie mag dan wel een stuk hoger zijn, maar dat doet niks af aan hoeveel data erin zit. De bitrate maakt veel meer uit dan de resolutie.
Ow, en wat betreft:
Als je scherpte van Canon DSLR's bedoelt, dan eigenlijk wel ja. Het kan erger, maar als er iets jammer is aan video op Canons, dan is het wel de scherpte.Je doet alsof de scherpte van 1080p slecht is.
Als je scherpte van 1080p in z'n algemeenheid bedoelt, dan heb je m'n reacties niet goed gelezen. Ik heb het constant over 4K naar 1080p schalen.
[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 13-07-2014 13:23 ]
Ik heb al lang eens aangetoond in een ander topic dat je dit met een hele simpele nabewerking naar boven kunt toveren. Canon is conservatief met sharpening en contrast in video.Hahn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:00:
Niet? Hét punt waar Canon DSLR's slecht op scoren is de scherpte, daar doe je het juist wel voor.
Gelukkig is er Magic Lantern, wat natuurlijk niet wil zeggen dat Canon dat zelf erin moet stoppen en niet third party software.Hahn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:18:
Zat mensen met een Canon 5D3, die nu een Panasonic GH4 overwegen. Dat kost geen geld, dat levert je geld ópEn GH4 is gewoon veel meer op video gericht dan de Canon DSLR's, inclusief dingen als peaking, draaibaar scherm (wat de iets lagere Canons wel hebben, maar de 5D3/6D niet), etc.
Zucht, volgens mij zei ik dat net exact zo: de bitrate bepaalt de hoeveelheid informatie per seconde en als je meer detail hebt, moet je ergens anders op inleveren.En wat betreft power (ik heb het hier wederom over de GH4), dat komt doordat de bitrate van 4K vrijwel hetzelfde is als de bitrate van 1080p op een 5D3. De resolutie mag dan wel een stuk hoger zijn, maar dat doet niks af aan hoeveel data erin zit. De bitrate maakt veel meer uit dan de resolutie.
In nabewerking valt er gelukkig wel wat mee te doen ja, maar je wilt het eigenlijk gewoon out of the box scherp hebben. Dat kan de Canon C100 bijvoorbeeld wél, maar goed, dat is een heel ander soort camera.Universal Creations schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:25:
[...]
Ik heb al lang eens aangetoond in een ander topic dat je dit met een hele simpele nabewerking naar boven kunt toveren. Canon is conservatief met sharpening en contrast in video.
Ja, en Panasonic doet dat dus wel. Dus leuk dat er third party ontwikkelaars zijn die dat voor elkaar krijgen, maar het blijft behelpen, terwijl Canon gewoon beter zou kunnen, maar het niet wil.[...]
Gelukkig is er Magic Lantern, wat natuurlijk niet wil zeggen dat Canon dat zelf erin moet stoppen en niet third party software.
Ik herhaal die zucht, want ik ben ook klaar met deze discussie, die op mij vooral overkomt als mensen die er niet aan willen dat er iets beters is dan 'hun Canon'[...]
Zucht, volgens mij zei ik dat net exact zo: de bitrate bepaalt de hoeveelheid informatie per seconde en als je meer detail hebt, moet je ergens anders op inleveren.
Ik heb een Canon 7D en een Canon 5D3, dus het is niet dat ik Canon haat, alles behalve zelfs. Maar op het gebied van video laat Canon het gewoon hard afweten laatste tijd en zijn ze nu gewoon voorbijgestreefd door andere merken.
jup. als er geen volledige pixel readout op de sensor plaatsvind treden er eerder verschijnselen van moiré en aliasing op.ook is het beeld softer. (en nee verscherping verhelpt het probleem niet)Hahn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 12:25:
Dat mag jij denken, maar ik hoor ie-der-een, zelfs de meest gerenommeerde filmmakers, zeggen dat 4K gedownscaled naar 1080p gewoonweg beter is. Plus dat je met 4K op een 1080p-timeline je 2x kan zoomen zonder pixels in te leveren.
Wil je niet aan 4K? Prima, doe je het niet. Maar al het gepraat over '4K heeft geen voordeel als je tv geen 4K is' is simpelweg niet waar, het heeft meer dan genoeg voordelen.
Zowel de a7s als de gh4 nemen 1:1 pixels over bij 4k. Op 1080P kunnen problemen optreden. Er zijn berichten op eos hd dat de a7s softer is op 50P dan 24P (bron)
En dat de d800 het stukken beter doet bij 1080P beter dan de 5DII.
-> http://www.eoshd.com/cont...nsor-line-skips-for-1080p
en daarnaast kan 4k downscalen zelfs meer kleurruimte opleveren
http://www.eoshd.com/cont...-converts-1080p-10bit-444
ora et labora
Canon 5d3 is dan al niet heel low budget, en zoals gezegd, met alleen de camera ben je er gewoon niet.Hahn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:18:
Zat mensen met een Canon 5D3, die nu een Panasonic GH4 overwegen. Dat kost geen geld, dat levert je geld ópEn GH4 is gewoon veel meer op video gericht dan de Canon DSLR's, inclusief dingen als peaking, draaibaar scherm (wat de iets lagere Canons wel hebben, maar de 5D3/6D niet), etc.
En wat betreft power (ik heb het hier wederom over de GH4), dat komt doordat de bitrate van 4K vrijwel hetzelfde is als de bitrate van 1080p op een 5D3. De resolutie mag dan wel een stuk hoger zijn, maar dat doet niks af aan hoeveel data erin zit. De bitrate maakt veel meer uit dan de resolutie.
Ow, en wat betreft:
[...]
Als je scherpte van Canon DSLR's bedoelt, dan eigenlijk wel ja. Het kan erger, maar als er iets jammer is aan video op Canons, dan is het wel de scherpte.
Als je scherpte van 1080p in z'n algemeenheid bedoelt, dan heb je m'n reacties niet goed gelezen. Ik heb het constant over 4K naar 1080p schalen.
Zoals ik al zei: iedereen moet het voorzichzelf bepalen, maar zo vanzelfsprekend is de overstap gewoon (nog) niet.
5D3 is niet heel low budget inderdaad, maar zelfs top of the line. En toch is het weinig tot niet beter dan een 700D/60D/70D qua videomogelijkheden en scherpte. En dat is het typische eraan.Sjekster schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:38:
[...]
Canon 5d3 is dan al niet heel low budget, en zoals gezegd,
Mooie aan m4/3 is dat je met converters ook gewoon alleen je camera kan inwisselen en al je lenzen kan behoudenmet alleen de camera ben je er gewoon niet.
Film je nu met een 600D oid, dan is een GH4 aan de dure kant en is het misschien een grote/dure overstap. Heb je nu bijvoorbeeld een 6D/5D3, dan is de overstap minder raar dan je zou denken. Heb al flink wat indie film- en videomakers erover gehoord dat ze overstappen van een 6D of 5D3 naar de GH4.Zoals ik al zei: iedereen moet het voorzichzelf bepalen, maar zo vanzelfsprekend is de overstap gewoon (nog) niet.
Maar laten het nu net de EF(s) lenzen zijn die moeilijk zijn te regelen qua diafragma, er zijn wel electronische adapters voor eos, maar die kosten een duit en koop je niet even op de hoek van de straat .Hahn schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:43:
[...]
[...]
Mooie aan m4/3 is dat je met converters ook gewoon alleen je camera kan inwisselen en al je lenzen kan behouden
Andere optie is gewoon wide open schieten met simpele adapter
[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 13-07-2014 13:49 ]
ora et labora
Maar goed, im wilde alleen duidelijk maken dat een overstap niet zo vanzelfsprekend is als sommigen hier doen voorkomen. Ik spreek nergens tegen dat 4k en de g4 geen leuk speelgoed is. Nergens noem ik de overstap 'raar'.
Zal wel aan mij liggen. Ik vind het gemak waarmee sommigen over upgraden praten / daadwerkelijk upgraden hier soms wat verbazingwekkend. Alsof men in een wereld leeft waarin geld geen rol speelt ofzo :-P
Wat zou dan wel op een Canon passen, maar niet op een Panasonic? Bij video is juist wel heel veel universeel. Rigs, microfoons, lampen, externe monitoren, etc zijn helemaal niet merkafhankelijk. En met converters zelfs lenzen niet.Sjekster schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:52:
Kan aan mij liggen, maar volgens mij heb je behalve een camera en lenzen nog meer nodig. En die dingen zijn niet allemaal universeel volgens mij. Rig,en daar ga ik weer: zwaardere hardware.
Maar goed, im wilde alleen duidelijk maken dat een overstap niet zo vanzelfsprekend is als sommigen hier doen voorkomen. Ik spreek nergens tegen dat 4k en de g4 geen leuk speelgoed is. Nergens noem ik de overstap 'raar'.
Zal wel aan mij liggen. Ik vind het gemak waarmee sommigen over upgraden praten / daadwerkelijk upgraden hier soms wat verbazingwekkend. Alsof men in een wereld leeft waarin geld geen rol speelt ofzo :-P
In het geval van fotografie is dat veel lastiger, maar bij video kan ik eigenlijk niks bedenken wat zo zwaar weegt dat je het niet zou moeten doen/overwegen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En daarmee goedkoop. Iemand die alleen wil fotograferen (zoals ik) zit echt niet te wachten om 1000 euro extra uit te geven om in perfecte 8K kwaliteit te kunnen filmen, couldn't care lessFiber schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:19:
Canon houdt z'n 'gewone' EOS camera's gewoon bewust 'kreupel' omdat ze anders hun Cinema EOS spul niet meer verkopen...

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 13-07-2014 20:10 ]
[ Voor 10% gewijzigd door tobiasvs op 13-07-2014 20:23 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Toch klopt het wel wat Fiber en Hahn zeggen.Ventieldopje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:41:
[...]
En daarmee goedkoop. Iemand die alleen wil fotograferen (zoals ik) zit echt niet te wachten om 1000 euro extra uit te geven om in perfecte 8K kwaliteit te kunnen filmen, couldn't care less
Canon laat met opzet functies achterwege in haar Dslr line-up om niet te concurreren met haar eigen duurdere video lijn.
Het weglaten van focus peaking, zebra en een hoofdtelefoon ingang zijn daar enkele voorbeelden van.
Die dingen kosten echt geen 1000 euro.
Net als de 6D, die is ook met opzet kreupel ter wereld gebracht zodat er nog een reden is om voor de 5D Mark III te gaan.
Panasonic heeft in dat opzicht veel minder te verliezen en lijkt een stuk beter te luisteren naar de gebruikers als je ziet wat voor verbeteringen zijn doorgevoerd van de GH3 naar de GH4.
Ja alleen moet ik er niet aan denken om één van die 2 te kopen :AdmiralSnipe schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:35:
Panasonic heeft in dat opzicht veel minder te verliezen en lijkt een stuk beter te luisteren naar de gebruikers als je ziet wat voor verbeteringen zijn doorgevoerd van de GH3 naar de GH4.
- Kleinere sensor.
- Dure lenzen die technisch minder zijn.
- Brakke ergonomie!
En vooral dat laatste is toch wel DE reden dat ik een Canon camera heb
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
[ Voor 18% gewijzigd door ijdod op 14-07-2014 01:19 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
De kleinere sensor (vergeleken met FF) is voor mij ook een reden om te twijfelen over een overstap op M4/3.nero355 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:57:
[...]
Ja alleen moet ik er niet aan denken om één van die 2 te kopen :
- Kleinere sensor.
- Dure lenzen die technisch minder zijn.
- Brakke ergonomie!
En vooral dat laatste is toch wel DE reden dat ik een Canon camera heb
Dat de meeste lenzen duurder zijn dan FF tegenhangers klopt op zich wel maar technisch hoeven ze niet minder te zijn, de Panasonic 7-14mm f4, Panasonic 34-100 f2.8 en Olympus 75mm f1.8 presteren bijvoorbeeld erg goed.
Ook de ergonomie ben ik niet helemaal met je eens, ik vond de GH3 goed in de hand liggen, misschien nog wel beter dan m'n D7000.
De grip is best diep en het kleine formaat en relatief kleine objectieven maken het een mooi compact en lichtgewicht geheel om mee te nemen.
Canon kan zich veroorloven functies weg te houden, zolang de concurrent ze ook niet in camera's van dezelfde prijsklasse stopt. Hoewel, dat is gevaarlijk in 2 opzichten.AdmiralSnipe schreef op maandag 14 juli 2014 @ 00:35:
[...]
Toch klopt het wel wat Fiber en Hahn zeggen.
Canon laat met opzet functies achterwege in haar Dslr line-up om niet te concurreren met haar eigen duurdere video lijn.
...
- Zodra de concurrent een gewilde feature er wel in stopt, wordt dat model opeens veel aantrekkelijker dan jouw model (GH4 bijvoorbeeld).
- Op langere termijn zou je de reputatie kunnen krijgen dat je altijd op alle ontwikkelingen achter loopt, waardoor nieuwkomers minder snel voor je merk zullen kiezen.
Ik heb momenteel een 1000D met een klein stapeltje lenzen waaronder een Vivitar Series 1 19-35. Nu is mijn 1000D langzaam een oud beestje aan het worden en ben ik deze ontgroeid, en kijk ik nu naar een 60D als upgrade.
De 60D heeft 8mpixel meer, heeft dit invloed op de prestaties van lenzen? Bijvoorbeeld die Vivitar is een nogal oude lens, maar presteert ontzettend goed op mijn 1000D wonderbaarlijk, zou dit minder kunnen worden op een 60D vanwege de hogere mpixels aantal op de 60 tov de 1000D?
Het maakt denk ik niet zozeer uit welke camera je koopt, je zal altijd voors en tegens hebben. Meer pixels is niet altijd zaligmakend. Ik heb een 300D gehad en nu een 7D. Voor mijn gevoel waren de foto's uit de 300D wat schoner. Het is natuurlijk een gevoel, en het is maar een klein onderdeel maar toch. Voor de rest is de 7D wel veel beter.
Ik denk dat je het gewoon moet proberen. De foto's kunnen er denk ik niet slechter op worden, dus dat scheelt al. Mocht je toch beter willen dan zal je betere lenzen moeten kopen. Op Youtube staat trouwens een leuk filmpje van DigitalRev van een goedkope camera met een dure lens vs een dure camera met een goedkope lens.
YouTube: Pro DSLR + Cheapo Lens vs "Cheapo" DSLR + Pro Lens
Mijn mening is dat het in balans moet zijn, maar dat is natuurlijk maar een mening...
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Maar heb vandaag voor een middagje een 60D gehuurd, werkt allemaal prima, sigma 30mm ART haal ik nóg meer uit, en mijn oude Vivitar presteert ongeveer gelijk als op de 1000D dus paniek om niks.
60D komt er binnenkort wel!
Dat zul je zelf op de computer moeten doen.Blue_Guy schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 00:57:
Resizen is nog best een geniaal plan, wist niet dat de 60D dat kon,
This footer is intentionally left blank

http://columbus.en.craigslist.org/ele/4558812330.html
[ Voor 31% gewijzigd door grimson op 28-07-2014 14:35 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
ora et labora
www.maartendeboer.net
Van zn camera of van zn vrouw? sommige mensen zijn met hun hobby getrouwdAdmiralSnipe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:35:
Is dit niet een gevalletje echtscheiding aanvragen?
ora et labora
Echt niet. Is maar een CamersAdmiralSnipe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:35:
Is dit niet een gevalletje echtscheiding aanvragen?
Niet vergelijken met een relatie. Praten lost veel op!
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm
Serieus? Veel sterkte. Klinkt als vrouw met woedeaanvallen. Ik weet er alles van maar dit is wel heel spijtiggrimson schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:34:
Je vrouw is boos en .....
[afbeelding]
http://columbus.en.craigslist.org/ele/4558812330.html

Als je partner met je kind gaat gooien blijf je toch ook niet bij hem/haar?
Maar zonder gekheid, er lijkt inderdaad niet veel bruikbaars tussen te liggen.
Een 5D MK III + 70-200 F2.8 is niet bepaald een beginners setje die je zo even opnieuw aanschaft.
Grimson, is dit jouw gear of kwam je dit op internet tegen?
Bij je foto meuk staat wel dat je een 5D mark III hebt.
Ik denk dat ie het op internet tegenkwam. adverteerder woont in de buurt van dublin, grimson waarschijnlijk nietAdmiralSnipe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:41:
Voor sommige mensen is een camera als een baby.
Als je partner met je kind gaat gooien blijf je toch ook niet bij hem/haar?
Maar zonder gekheid, er lijkt inderdaad niet veel bruikbaars tussen te liggen.
Een 5D MK III + 70-200 F2.8 is niet bepaald een beginners setje die je zo even opnieuw aanschaft.
ora et labora
ik zou het wel weten, als payback zou ik haar schoenen in de fik steken
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Met de kosten van de lucifers en benzine denk ik dat je zelfs nog wel iets meer in de fik mag steken.Nordlys schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:50:
De volledige schoenen- en kledingcollectie* wil je nog maar enigszins in de buurt komen van de schade die mevrouw heeft aangericht
www.maartendeboer.net
Uhhhhh.. ik ben nog gelukkig samen hoor .. met alle gear in topvormAdmiralSnipe schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:41:
Ik vond dit ergens in een forum .. ter vermaeck zegmaar
[ Voor 8% gewijzigd door grimson op 29-07-2014 15:00 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk
Ze heeft mijn 5S een x uit de raam naar buiten gegooid. Ze kregen meer aandacht volgens haar!
Edit: Ipad ook. Vooral Ipad. pfffff ze kon daar echt niet tegen

[ Voor 14% gewijzigd door Hamed op 29-07-2014 16:00 ]
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Echtscheiding FTW!!!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Je moet volgns mij wel flink je best doen om dit zo toe te takelen, nietwaar? nou ja, lens op de body en van 2 hoog naar onder laten donderen zal wel wonderen doen
[ Voor 48% gewijzigd door Deathchant op 29-07-2014 17:14 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Verwijderd
Denk dat je als buitenlanders sowieso minder dit soort rare fratsen meemaakt, bij mij hoeven de meest temperamentvolle vrouwen dit niet eens te proberen.
Maar gaat het er bij jou thuis zo aan toe?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QKdnGL-nH8E]
EDIT: Damn, dacht even dat we in community topic zaten met al dit geleuter, blijkt Canon topic....oops!

[ Voor 19% gewijzigd door Sjekster op 29-07-2014 17:32 ]
Maar als er wel een opvolger van de 100-400 komt, dan hoop ik dat het een 70-400 is.
[ Voor 25% gewijzigd door henkie196 op 02-08-2014 10:05 ]
Nou ja, het lijkt wel wat serieuzer. Dit bericht heeft CR3 gekregen. Tot nu toe lijkt het dan ook echt wel te gebeuren. Ook stond de 7d als "discontinued" op amazon. Hoewel dat nu niet meer het geval is...henkie196 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:04:
Ach, vorig jaar rond deze tijd precies hetzelfde gerucht, 7D2 + 100-400 II aangekondigd op de Photokina. Eerst zien, dan geloven.
Dat kan ik niet uit het bericht opmaken.henkie196 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:29:
Maar die CR3 gaat over het opheffen van een NDA. Dat dit gaat over de 7D2 is speculatie.
De titel is "EOS 7D Replacement & Telephoto Lens in September [CR3]". Dan zou de titel wel erg fout zijn. En de eerste zin is "We’ve been told that NDA/embargo will expire in September for the Canon EOS 7D replacement as well as a new telephoto lens.".
Verwijderd
Maar nieuwe bodies zijn veel voorspelbaarder. De nieuwe technologien zie je al in andere bodies, en je weet ongeveer wat er mogelijk is. De 7D lijkt op dit moment vrij verouderd in vergelijking met de 70D. Het is echt niet meer de high-end crop body die het ooit was. Een update lijkt daar dus inderdaad zeer waarschijnlijk.
Klopt, maar ik zou verwachten dat een NDA voor de 7D2 en een nieuwe telelens ook zou betekenen dat je niet mag vertellen dat de NDA voor de 7D2 en een nieuwe telelens zou zijn. Vandaar dat ik aannam (of wellicht heb ik dat elders gelezen), dat speculatie was dat de NDA over de 7D2 ging.KopjeThee schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 11:45:
Dat kan ik niet uit het bericht opmaken.
De titel is "EOS 7D Replacement & Telephoto Lens in September [CR3]". Dan zou de titel wel erg fout zijn. En de eerste zin is "We’ve been told that NDA/embargo will expire in September for the Canon EOS 7D replacement as well as a new telephoto lens.".
Ah, gevonden:
At CR there is a note that the Canon NDAs (possibly for the 7D2) end at midnight on Friday, September 5, 2014 EST.
Eens. Maar als dit voor de 7D2 is, waar blijven dan de updates voor de 100D en 700D? De xxxD serie is in ieder geval iets dat min of meer ieder jaar of anderhalf jaar ge-update wordt. En dat anderhalf jaar is nou wel ongeveer voorbij.Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:45:
Maar nieuwe bodies zijn veel voorspelbaarder. De nieuwe technologien zie je al in andere bodies, en je weet ongeveer wat er mogelijk is. De 7D lijkt op dit moment vrij verouderd in vergelijking met de 70D. Het is echt niet meer de high-end crop body die het ooit was. Een update lijkt daar dus inderdaad zeer waarschijnlijk.
Eh, we zullen het wel zien.
Ja, NL linkt naar dit CR artikel. Deze heeft CR2 gekregen en is van 30 juli. Het artikel waar ik naar linkte is ouder (1 juli) en heeft CR3 gekregen. Moeilijk te interpreteren. Is de CR-man opeens minder zeker van zijn zaak? Of slaat die CR2 op de specifieke lens (100-400)? Nou ja, we zullen wel zien.henkie196 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:42:
[...]
Klopt, maar ik zou verwachten dat een NDA voor de 7D2 en een nieuwe telelens ook zou betekenen dat je niet mag vertellen dat de NDA voor de 7D2 en een nieuwe telelens zou zijn. Vandaar dat ik aannam (of wellicht heb ik dat elders gelezen), dat speculatie was dat de NDA over de 7D2 ging.
Ah, gevonden:
Wat betreft die NDA: Ik vermoed dat iemand die CR-man sowieso iets meer heeft verteld dan eigenlijk de bedoeling was...
[ Voor 6% gewijzigd door KopjeThee op 04-08-2014 20:03 ]
Alleen heeft hij de NDA niet getekendKopjeThee schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:57:
[...]
Wat betreft die NDA: Ik vermoed dat iemand die CR-man sowieso iets meer heeft verteld dan eigenlijk de bedoeling was...
www.maartendeboer.net
Ja precies, ik vermoed dat zijn bron (die vast wel de NDA heeft getekend) hem heeft verteld dat het gaat om de 7D vervanger en "een" telelens. Dat zou consistent zijn met de berichtgeving van CR en de rating. Maar ja, het blijven rumors.Ventieldopje schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:12:
[...]
Alleen heeft hij de NDA niet getekend
Het voelt een beetje als vroeger toen ik benieuwd was wat ik van sinterklaas zou krijgen, de voorpret
Ik heb een Powershot SX280HS, ik heb nog wel garantie maar de camera is een keer gevallen...
Nu heb ik op het eerste gezicht helemaal geen schade maar wanneer ik nu volledig inzoom met de camera, dan zie ik 2 kleine vuiltjes tevoorschijn komen.
Het lijkt er dus op alsof er toch vuil in het lenswerk terecht is gekomen of iets dergelijks en het lijkt er ook op dat de autofocus hierdoor wat van slag is.
Is dit makkelijk te herstellen? Is er een reparateur waar ik met de camera naartoe kan toevallig?
De lens is niet afneembaar...
[ Voor 5% gewijzigd door Da_maniaC op 05-08-2014 12:59 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

http://www.canonrumors.co...s-7d-mark-ii-information/This is a small rundown of what we know and can publish about the EOS 7D Mark II (If that’s what it’s called).
- Full metal body (EOS-1 build quality)
- EOS-1 style top plate
- New sensor technology (multi layer)
- No Wifi built-in
- Not touch screen, super durable LCD cover
- 12fps shooting (or faster)
- Dual Pixel AF
- New AF system
Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
[ Voor 4% gewijzigd door AdmiralSnipe op 16-08-2014 13:28 ]
Die 1DX doet zelfs 14fps met alleen jpg. Iemand heeft er zelfs een soort filmpjes mee gemaakt. Ziet er een beetje vreemd uit, en is goed voor een hoge shutter count, maar toch is het wel leuk, gewoon omdat het kanHamed schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:11:
12fps of meer is toch wel extreem snel. Net zo snel als een 1D X
Er kwam van de week ook een patent voorbij voor correctie van de phase AF door de dual pixels te gebruiken in de tijd dat een sensor belicht is tijdens een burst.AdmiralSnipe schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:28:
De vraag is of die 12 fps werkt met continuous AF, of dat het alleen zo hoog met AF-S is.
En je hardeschijf in no-time vol haha. Gelukkig heb je ook de mogelijkheid om de burstrate te beperken naar eigen wens, iets wat ik bij mijn 'trage' 1Ds (5fps) al wel eens gebruik om hem terug te schroeven naar 3 fps bij wat meer statische onderwerpen.ajhaverkamp schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:02:
En het is inderdaad tot 12 fps. Schoef er wat minder lichtsterk glas op (bv f/5.6) en de burst rate gaat al omlaag, ook als het contrast door gebrek aan licht wat minder wordt. Maar het blijft een inderdrukwekkend apparaat. Heerlijk om de mensen om je heen allemaal te horen stilvallen als de 1DX losgaat. Je hebt zo de hele schuilhut doodstil
Soms wel medelijden als ik weer zo iemand helemaal los hoor gaan met 10+ fps op een model of statisch onderwerp
www.maartendeboer.net
Dus waarschijnlijk weer een (te dure) wifi grip.jip_86 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:07:
What we know and can publish, impliceert dat hij meer weet. Maar ziet er naar uit dat het een flinke upgrade gaat worden. Geen wifi is dan wel weer jammer eigenlijk![]()
[...]
http://www.canonrumors.co...s-7d-mark-ii-information/
Touchscreen vind ik eigenlijk best jammer als ik zie hoe handig dat kan zijn op de 70D met filmen/focussen.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
www.maartendeboer.net
Voor een antenne kun je toch iets van ruimte vrij maken?Ventieldopje schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:42:
Tsja, of een WiFi SD kaart, werkt ook prima. Maar WiFi is vrijwel onmogelijk door het materiaal dat ze gebruiken voor de body, het is niet voor niks dat de 6D een plastic top plate heeft en geen magnesium.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Buiten het magnesium-omhulsel dan wel.Gutteguttegut schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:19:
[...]
Voor een antenne kun je toch iets van ruimte vrij maken?
Ze zouden dus een antenne kunnen maken in het plastic gedeelte maar dit maakt het erg fragiel en onhandig. Je wil een aardig oppervlakte hebben voor bereik, een WiFi grip is dan een uitstekende oplossing. Wel schrikbarend duur!
www.maartendeboer.net
Tuurlijk, maar bij camera's is het frame voor een groot deel de buitenkant van het apparaat, afgezien van het scherm.henkie196 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:41:
Waarom dan niet de antenne buiten het metalen frame leggen? Dat doen ze toch ook met telefoons en laptops? Het feit dat ze vanwege de metalen frame geen wifi zouden kunnen implementeren lijkt me een beetje onzin.
Hou je weinig signaal meer over, ze doen het niet om je te plagen ofzo ...
www.maartendeboer.net
Mij lijkt dat ook sterk ja. Ook al zijn die frames zogenaamd volledig metaal, alle camera's hebben bijv. plastic sluitingen voor bijvoorbeeld de data / mic / headphone / hdmi aansluitingen. Lijkt me dat ze prima een antenne kunnen aanleggen die richting op bijvoorbeeld...henkie196 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 21:41:
Waarom dan niet de antenne buiten het metalen frame leggen? Dat doen ze toch ook met telefoons en laptops? Het feit dat ze vanwege de metalen frame geen wifi zouden kunnen implementeren lijkt me een beetje onzin.
precies, mijn camera heeft ook een metalen body, en toch wifi (+ nfc) Maar het is geen canonSjekster schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:52:
[...]
Mij lijkt dat ook sterk ja. Ook al zijn die frames zogenaamd volledig metaal, alle camera's hebben bijv. plastic sluitingen voor bijvoorbeeld de data / mic / headphone / hdmi aansluitingen. Lijkt me dat ze prima een antenne kunnen aanleggen die richting op bijvoorbeeld...
[ Voor 69% gewijzigd door mrc4nl op 17-08-2014 23:14 ]
ora et labora
Je hebt toch een GX7?

Bovenkant is dus geen metaal en ondanks dat ik het zo niet goed kan zien, een groot deel van de achterkant ook niet.
Dit topic is bedoeld om algemene Canonzaken te bespreken. Voor aankoopadviezen kun je de topics in dit forumdeel bekijken of zelf een topic openen.
Dit is dus geen adviestopic