Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:02
De flitser (van de 7D) is van kunststof. Dat zou een mooi plekje voor de antenne kunnen zijn.
Flitser uitklappen voor een beter bereik. :*)

Ik vraag me trouwens af of een metalen behuizing echt nodig is. het is leuk voor de marketing, maar het glasvezel gevuld polycarbonaat wat Canon nu gebruikt voor de goedkopere body's is toch meer dan sterk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:28

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik bedoel gewoon dat canon echt wel een gaatje had kunnen vinden voor wifi,
want ik claim ook niet dat de gx7 een geheel omsloten is met metaal.
bovenkant is btw van wel metaal, zitten wel wat openingen in voor flitser en evf

[ Voor 24% gewijzigd door mrc4nl op 17-08-2014 23:53 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wappiewappie schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:38:
De flitser (van de 7D) is van kunststof. Dat zou een mooi plekje voor de antenne kunnen zijn.
Flitser uitklappen voor een beter bereik. :*)
Welke flitser?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oja... oeps. Ik dacht even dat de 5D en 7D nagenoeg zelfde body hadden en beiden geen flitser.... Niets gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

WiFi for Everyone : http://dslrcontroller.com/guide-wifi_mr3040.php

Inclusief touch to focus en alles :P

Dus nu kunnen jullie mijn toekomstige lieve 7DMKII lekker met rust laten wat betreft allerlei rare consumenten features en kan Canon er gewoon een 1D X body van maken incl. Mode Dial featured top plate van de 5DMKIII :Y :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09 10:31
Ik vind het nog steeds vreemd, dat gerucht van o.a. een 1DX body. Ze gaan dan het idee van de 7D wel erg veranderen. En een touch screen, wat is het gevaar daar nu van? Het kan alleen maar handig zijn, maar zal je volgens mij weinig in de weg zitten als je het niet wilt. Desnoods zorgen ze dat je het aan / uit kan zetten ofzo.

iig, als het een 1DX body wordt, dan valt de camera iig direct af als evt toekomstige opvolger van m'n oude vertrouwde 7D. En Nero, was jij niet vreselijk negatief over de huidige 7D?

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjekster schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 06:46:
En een touch screen, wat is het gevaar daar nu van?
Het kan ook een gevaarlijke zijn als je de camera om je nek/schouder hebt hangen met een t-shirt aan. Dan heb je kans dat je zonder dat je het weet settings aan het wijzigen bent. Oke het ligt er aan hoe ze het implementeren, maar er zijn denk ik wel situaties te verzinnen waarbij dat voor kan komen. Dan zou ik ook wel willen dat het op verschillende manieren/momenten uitschakelbaar is zodat je er geen last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dat kan al op de huidige crop bodies met touchscreen, dus dat zou geen reden moeten zijn voor het niet implementeren op een 7D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:51
Touchscreen is best handig voor focussen enz, maar met mijn EOS M staan wel echt continu instellingen verkeerd omdat hij ook op je buik reageert. Ik zet hem daarom ook meestal maar direct weer uit na een foto.
Snap het dus ergens wel als dat er niet in komt.

Wifi daarentegen had ik wel verwacht, om direct foto's van je camera te kunnen halen als je ergens snel foto's moet hebben. Of direct met een tablet kan bekijken bijvoorbeeld. Kan niet ivm body klinkt wel als een slap excuus eigenlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door jip_86 op 18-08-2014 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:32:
Dat kan al op de huidige crop bodies met touchscreen, dus dat zou geen reden moeten zijn voor het niet implementeren op een 7D.
Maar dat is heel beperkt qua setting. Je kunt alleen kiezen tussen aan of uit. Dan zou ik het vaker uitzetten. Zou fijn zijn als je gewoon wat flexibeler kan instellen waar je wel het touchscreen wilt kunnen gebruiken en wanneer je dat niet wilt gebruiken. Bijvoorbeeld als je in Liveview zit zou het handig zijn inderdaad om focus te bepalen of de touchshutter te gebruiken. Als de camera nog aanstaat maar scherm uit dat het dan niet werkt etc. Zoals jip_86 aangeeft, het kan erg irritant zijn.

Maar we zullen eerst moeten wachten tot Canon de 7D Mark II aankondigt. Misschien komt het er wel op, misschien niet en dan zal Canon vast een goede reden hebben om het er wel of niet op te stoppen. Maar voor mij zou het zeker geen must zijn en ga me erg denk ik eerder aan irriteren als het er wel op zit en je maar beperkt kunt instellen zoals dat nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Lijkt vooralsnog een vreemde camera te worden. Maar goed, eerst maar eens de uiteindelijke specs afwachten. Voorlopig nog niet echt enthousiast over de functies. Beeldkwaliteit zal wel heel goed moeten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
jip_86 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:40:
Touchscreen is best handig voor focussen enz, maar met mijn EOS M staan wel echt continu instellingen verkeerd omdat hij ook op je buik reageert. Ik zet hem daarom ook meestal maar direct weer uit na een foto.
De dSLR bodies hebben meestal wel functionaliteit dat het scherm uit gaat als je de camera naar je oog brengt (anders zou je ook iedere keer instellingen wijzigen met je wang), ik neem dus aan dat dit niet zo'n probleem zou zijn.

Overigens vermijd ik de touch functionaliteit grotendeels door gewoon het scherm uit te zetten via een knopje en alleen aan te zetten als ik instellingen moet wijzigen. Maar dat is op een 100D en op een 7DII zou ik bovenop een schermpje verwachten, zodat de lcd achterop eigenlijk alleen aanstaat als ik foto's wil bekijken of voor die enkele keer dat ik in de menu's moet duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:02
met de 70D heb ik het touchscreen altijd aan staan, maar nog geen enkele keer per ongeluk de instellingen gewijzigd.
jip_86 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:40:
Een EOS M draag je natuurlijk ook anders dan grote dslr met lange lens.
De camera met de achterkant tegen je buik aan laten rusten vind ik in ieder geval niet prettig dragen.

[ Voor 70% gewijzigd door wappiewappie op 18-08-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij de EOS-M moet je op het scherm tikken waar je wil scherpstellen (je hebt geen scherpstelpunten waar je doorheen kunt scrollen met je wieltje). Dus bij scherm aanraken (ook als je even de muis van je hand op het scherm drukt) staat opeens je scherpstelpunt verkeerd. Heel, heel erg irritant. Het toouchscreen van de 70D is wat dat betreft dus niet te vergelijken met de EOS-M.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:22
nero355 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 04:43:

[...]

Dus nu kunnen jullie mijn toekomstige lieve 7DMKII lekker met rust laten wat betreft allerlei rare consumenten features en kan Canon er gewoon een 1D X body van maken incl. Mode Dial featured top plate van de 5DMKIII :Y :+
Zeg, das vloeken in de kerk :+ Stiekem vind ik die knopjes véél handiger, ook de combo om te bracketen gebruik ik erg vaak en is een stuk sneller dan door de menu's te moeten bladeren. Als ze er een EOS-1 style body van maken dan moeten ze dat ook all the way doen.

Het is in principe best logisch, het is de top van de crop camera's of zou dat moeten zijn. De 7D is namelijk niks meer dan een hoopje schroot dankzij de belabberde sensor (don't get me started haha). Maar met de nieuwe sensor en een EOS-1 style body zou daar wel verandering in moeten komen en een volwaardige top camera moeten zijn uit hun crop lijn.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Mode dial mogen ze van mij ook wel vervangen door knopjes, meer dan aperture en shutter priority en manual heb ik niet nodig. Misschien nog bulb, maar al die andere modes zijn redelijk overbodig voor mij.

Maar liever geen ingebouwde grip.

Belangrijkste van een eventuele 7DII vind ik alleen nog wel de AF die ze daarvoor gaan gebruiken. Die zou wel ongeveer net zo goed als een 1Dx moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de AF van de 5D3 gebruikt gaat worden. Misschien met verbeteringen in de tracking algoritmes.
Ingebouwde grip lijkt mij sterk, want dan wordt het gewoon een 1D-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Daar gaan de geruchten dus ook om dat het een EOS-1 serie body gaat worden, en die hebben een ingebouwde grip :)

Zoal ik al zei lijkt me dat niet verkeerd gezien het dan gewoon een vlaggenschip crop wordt en zich beter weet te onderscheiden van bijv. de 70D die qua specs ook zeker niet verkeerd is. Ze moeten iets drastisch doen willen ze de xxD en xD (crop) series uit elkaar weten te houden.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 20:21
Gaan die geruchten ja? Ik dacht dat het 1D-X body-like zou zijn. Kan ook zijn dat ze gewoon meer van de body met magnesium maken dan de huidige 7D (zoals de 1D-X), en dan knoppen layout van de 1D-X en de AF sensor van de 1D-X en dan voldoe je ook aan de geruchten-criteria :) Misschien komt er een 3e kleine LCDtje bij die de status van de accu laat zien en de naamgeving van je foto's ofzo (zoals ze dat in de ingebouwde grips ook vaak hebben).

Maar goed. Buiten de sensor, zou ik niet weten wat de 7D aan verbetering zou moeten krijgen, aangezien de body, de AF, de burstrate en het schermpje e.d. al erg goed zijn en belangrijker: hoe gaan ze de 7DmkII inzetten qua prijs? Voor 1550 euro heb je de 6D, voor 990 de 7D I en voor ongeveer dezelfde prijs als de 7D ook nog de 70D....
Maar ja het zal een cropcamera blijven, dus de beeldkwaliteit zal denk ik niet kunnen gaan tippen aan FF-sensoren, en daarom zou ik de 7D mark II al niet willen. Maar goed. Ik ben benieuwd.
Ze zouden gewoon een fullframe moeten maken met EF-S mount support :) 10-22 op FF ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Deathchant op 18-08-2014 14:49 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deathchant schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:45:
Gaan die geruchten ja? Ik dacht dat het 1D-X body-like zou zijn. Kan ook zijn dat ze gewoon meer van de body met magnesium maken dan de huidige 7D (zoals de 1D-X), en dan knoppen layout van de 1D-X en de AF sensor van de 1D-X en dan voldoe je ook aan de geruchten-criteria :) Misschien komt er een 3e kleine LCDtje bij die de status van de accu laat zien en de naamgeving van je foto's ofzo (zoals ze dat in de ingebouwde grips ook vaak hebben).

Maar goed. Buiten de sensor, zou ik niet weten wat de 7D aan verbetering zou moeten krijgen, aangezien de body, de AF, de burstrate en het schermpje e.d. al erg goed zijn en belangrijker: hoe gaan ze de 7DmkII inzetten qua prijs? Voor 1550 euro heb je de 6D, voor 990 de 7D I en voor ongeveer dezelfde prijs als de 7D ook nog de 70D....
De 7D(2) onderscheid zich van de 6D wat betreft AF. Het is helemaal niet zo raar om de 6D en 7D2 naast elkaar te zetten in de line-up van Canon. De 6D heeft de betere sensor, de 7D de betere AF, hogere burstrate, diepere buffer. De 6D is de keuze voor de landschap- en studiofotograaf en 7D voor de sport-, vogel- en vliegtuigfotograaf. 5D3 is een beetje van beiden en de 1DX is gewoon top of the line.
Maar ja het zal een cropcamera blijven, dus de beeldkwaliteit zal denk ik niet kunnen gaan tippen aan FF-sensoren, en daarom zou ik de 7D mark II al niet willen. Maar goed. Ik ben benieuwd.
Ze zouden gewoon een fullframe moeten maken met EF-S mount support :) 10-22 op FF ;)
Geintje neem ik aan, want een EF-S geeft wat spiegelproblemen (niet in alle gevallen trouwens).

[ Voor 3% gewijzigd door Universal Creations op 18-08-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Deathchant schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:45:
Maar ja het zal een cropcamera blijven, dus de beeldkwaliteit zal denk ik niet kunnen gaan tippen aan FF-sensoren, en daarom zou ik de 7D mark II al niet willen.

[...]

Die discussie hebben we vaker gehad, je bedoelt gewoon de 16-35 die er al eeuwen is? Bovendien is er altijd nog de Samyang 14mm op Fullframe.

Dat van die sensor snap ik alleen niet, het is waar dat de 7D gewoon een ruk sensor heeft maar de nieuwere crop sensoren zijn iets beter en voor zover ik weet prima, zeker als je kijkt naar de 70D. Een crop sensor kan het zelfde presteren als een fullframe model maar mits je met de instellingen rekening houd met de cropfactor, een fullframe sensor geeft je gewoon 1.6x meer range aan de wide-open kant als je snapt wat ik bedoel (1.4 * 1.6 = f/2.24 ipv. f/1.4).

Gezien de geruchten gaan dat het om een soort foveon type sensor (gelaagd) gaat lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat er een nieuw tijdperk in gaat voor de crop camera's van Canon. Dat mag ook wel weer een keer gezien er een hele tijd niet veel bijzonders gebeurde op sensor gebied en meer aandacht was voor consumenten foefjes naar mijn mening.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Vooral als je landschapsfoto's maakt, lijkt me een cropsensor al helemaal geen probleem, Deathchant. Daar loop je zelden tegen het probleem van teveel scherptediepte, dus de grotere sensor heeft dan weinig meerwaarde. Dat kan ook prima met een MFT of zelfs kleinere sensor. Even ervan uitgaande dat het dynamisch bereik ook beter is geworden, wat nog altijd wel een klein voordeel van veel FF sensors is misschien.

Wat ik begrepen heb, is dat de body vooral qua bouwkwaliteit een 1D like body zou krijgen (en ook veel van de bediening, zoals topplate). Ik heb nergens gelezen dat het ook een ingebouwde grip zal krijgen. Ik hoop iig van niet. Is groot zat zoals hij nu is! Sterker nog, als de xxD lijn nog steeds de joystick zou hebben, was die ook groot zat voor me geweest. Die 1D bodies vind ik gewoon echt te groot om lekker mee te werken. Lijkt me eerlijk gezegd ook best sterk dat ze de lijn zo sterk zullen veranderen, maar we zullen het zien.

En EF-S support op een FF? Zoals bij Nikon een DX mode bedoel je? Dat is best fijn als je al lenzen hebt liggen natuurlijk, maar zal voor mij geen selling point zijn. Je levert dan immers gigantisch op resolutie in, dus die 10-22 zal ik dan toch willen vervangen door een native 16-35 lens.

[ Voor 13% gewijzigd door Sjekster op 18-08-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De FF tegenhanger van de 10-22 is deze: pricewatch: Canon EF 16-35mm f/4L IS USM
Is scherp en heeft IS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
Ik weet dat er nu een goed alternatief is, ik doelde dan ook meer erop dat je geen EF-S lenzen hoeft op te geven/verkopen, vandaar de smileys. Ik weet verder ook dat qua spiegel e.d. moeilijk mogelijk is ;)
@ventieldop: ja laten we het hopen dat de sensor een stuk beter gaat zijn, nóg beter dan de 70D. Ik doelde er gewoon op dat je met een FF meer ruimte krijgt t.o.v. een cropcamera, wat ook bij landschappen goed van pas gaat komen. Meer nabewerkingsruimte, meer DR, betere hoge isoprestaties e.d. want daar loop ik gewoon regelmatig tegenaan.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Isoprestaties hangen van je DoF af. Als je met een kleinere DoF wil werken dan met crop mogelijk is, dan presteert FF beter, maar goed daar is een ander topic voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:49
Misschien beetje oftopic, maar heb met weekend de 16-35F4 IS voor een paar uurtje mogen testen. Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat hij scherper is dan 21mm van Zeiss. Zoiets had ik nooit verwacht en IS werkt gewoon perfect. Een gast die mee was kon gewoon 1 seconden foto uit de hand schieten. Ik kwam niet verder dan 1/5. Ga misschien wel de Zeiss 18, 21 en Canon 17-40 verkopen :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2
Carl Zeiss Batis 25 - 18 - 85
Sony GM 14 - 24 - 35 - 135 - 20-70 - 70-200 - 200-600
FE 90 Macro G - Voigtländer Macro APO-Lanthar F2 65mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Zeiss kan f/2.8... Of je dat nodig hebt, is een ander verhaal en hoe zit het met de kleuren? Want als ik iets mooi vind aan de Zeiss 21 dan zijn het de kleuren, vooral bij glimmende objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ik ben wel tevreden. Heb niet haast met verkopen. Als ik de 16-35F4 haal dan neem ik de 21 mee ook op vakantie. Daarna kan ik jullie meer vertellen, maar ben op dit moment dik verrast over hoe goed Canon een UWA lens heeft kunnen maken.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Maar de 16-35 heeft geen Zeiss 3D® look!

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
21mm heeft na mijn mening helemaal geen Zeiss 3D look!

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Weet je zeker dat ie niet stuk is? Lens contactjes vies? :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 23:33
Mocht de 'EF 17-40mm f/4L USM HAMED' op de markt komen houdt ik me aanbevolen, de Sigma 35mm 1.4 HSM ART HAMED bevalt ook al zo goed ;) .

Maar ik ben eigenlijk meer in de markt voor een 17-35 F2.8 USM, even zwaar/groot als de 17-40, lichtstop sterker. Of is dat ding echt te zwaar verouderd?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet dat ik zelf offtopic ben gegaan.... maar misschien toch maar weer ontopic gaan praten.

Ontopic: een 17-35 f/2.8 die even zwaar is als de 17-40> Nah, denk het niet. Daarnaast heeft Canon zijn 16-35 mk2 ook nog niet zo lang op de markt.
Ik ben trouwens met spanning aan het wachten op een opvolger van de 5D3, want mijn 5D2 bezorgt me een hoop werk met wegpoetsen van vlekjes en laserpuntjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdmiralSnipe
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:58
Ik dacht dat ik een paar dagen geleden een EF 17-40mm F4/L USM HAMED in de V/A zag staan, dat leek me wel een leuk lensje maar toen stond hij al op "gereserveerd".

@Inquestos: Ik kwam net toevallig een 17-35mm F2.8 USM tegen op marktplaats.
Wordt 450 voor gevraagd, wat me redelijk prijzig lijkt.
Voor minder heb je een 17-40 die beter presteert, of je moet die extra stop hard nodig hebben.
"T is wel een oud beestje uit midden jaren negentig en volgens Photozone scoort hij qua hoekscherpte en vervorming op het wijdere eind niet echt goed, terwijl je daarvoor juist een wide-angle objectief koopt lijkt me.

~ Always look on the bright side of light ~ Battlelog: AdmiralSnipe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Sjekster schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 06:46:
En Nero, was jij niet vreselijk negatief over de huidige 7D?
Ik ben gewoon eerlijk over de prestaties ervan, omdat ik er één heb en precies weet wat die wel of niet kan.
Mocht ik soms te negatief overkomen dan lijkt dat alleen maar zo : Ik heb er veel teveel lol mee gehad om het een slechte camera te vinden :)

Wat ik wel graag verbeterd zou willen zien :

- Joystick @ grip of gewoon 1D X body.
- Meer f/2.8 crosspoint AF punten.
- ISO 3200 zoals die van de 5DMKII minimaal.
- Onder het motto "nou het er toch is!" => DPAF van de 70D :)

Voor de rest geef ik hem nog steeds regelmatig een knuffel hoor :+
Ventieldopje schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 12:37:
Zeg, das vloeken in de kerk :+ Stiekem vind ik die knopjes véél handiger, ook de combo om te bracketen gebruik ik erg vaak en is een stuk sneller dan door de menu's te moeten bladeren. Als ze er een EOS-1 style body van maken dan moeten ze dat ook all the way doen.
Het gaat me niet om knoppen vs. draaiknop, maar welke knoppen waar zitten : Bij de 5DMKIII en 7D is dat veel beter dan bij de 1D X wat mij betreft dus meer om die reden ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:16:
- ISO 3200 zoals die van de 5DMKII minimaal.
Kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Wat zeg je dat lief! :P.

@Nero: ik zie ook graag een 7D2 verschijnen, maar hoop dus oprecht dat hij heel anders wordt dan jij hoopt! :+

(Die PDAF zal (en mag) er volgens mij echt wel inkomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Universal Creations schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:00:
Ontopic: een 17-35 f/2.8 die even zwaar is als de 17-40> Nah, denk het niet.
Nou ja, even zwaar, een ruime 10% meer als ik ome Ken Rockwell mag geloven (17-35: 534.1g, 17-40: 473.6 g), en dat valt bij mij onder 'niet significant'. En hij zou zelfs een millimeter minder hoog moeten zijn.

17-35 f/2.8: 83.5mm x 95.7mm (ØxH) 534g
17-40 f/4.0: 83.5mm x 96.56mm (ØxH) 474g
AdmiralSnipe schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 22:13:
@Inquestos: Ik kwam net toevallig een 17-35mm F2.8 USM tegen op marktplaats.
Wordt 450 voor gevraagd, wat me redelijk prijzig lijkt.
Voor minder heb je een 17-40 die beter presteert, of je moet die extra stop hard nodig hebben.
"T is wel een oud beestje uit midden jaren negentig en volgens Photozone scoort hij qua hoekscherpte en vervorming op het wijdere eind niet echt goed, terwijl je daarvoor juist een wide-angle objectief koopt lijkt me.
Goed punt, een wide-angle heb je voornamelijk voor de groothoek. Hij zou mijn 20mm 1.8 vervangen waarbij ik nu eigenlijk geen behoefte meer heb aan de lichtsterkte (daarvoor heb ik mijn 35mm 1.4), maar wel wat flexibiliteit zou willen hebben. Maar een beetje lichtsterk (voornamelijk voor de DoF) is toch wel welkom.

Over de scherpte, wanneer ik de flickr-pool check zie ik toch eigenlijk enkel acceptabele resultaten. Check bijvoorbeeld deze foto (17mm f/3.5) op volle resolutie. De hoeken zijn soft, maar zolang het niet in focus is, kan ik me er niet aan ergeren. En dichtgeknepen krijg je wel goede resultaten zo te zien.

De minimale focus van 0.42m vind ik wel wat jammer. En ik weet niet hoe snel de focus is.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt andere (lagere) categorie qua scherpte dan de nieuwe 16-35 f/4 IS. Dus een nieuwe 17-35 f/2.8 met hele goede optische prestaties (iig beter dan de huidige 16-35 f/2.8 mk2) verwacht ik niet in een compacte behuizing. Maar goed, we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Nieuw sowieso niet, want de 17-35 f/2.8 wordt al 13 jaar niet gemaakt :P .

Maar de 16-35 2/8 II wint het ruim op scherpte, maar verliest het op gewicht, formaat (en filtermaat + prijs). Hier staan de canon-ultra-zooms mooi op een rij: Ome Ken.

Ik denk dat ik er wel uit ben, of iemand moet het me nog helemaal afraden(!). Even afwachten tot er een geschikt exemplaar voorbij komt, mijn 20mm 1.8 verkopen (wordt lastig), en eerst eigenlijk een 85mm 1.8 of 100mm f/2 halen. Want stiekem is een set-up met enkel primes natuurlijk veel mooier ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Volgens de theorie zou een ISO 3200 op een 7DII (of welke crop body dan ook) wel gelijk moeten kunnen zijn aan een ISO 6400 op een 5DIII. Echter als je de reacties van iedereen mag geloven, komt dat voorlopig nog totaal niet in de buurt elkaar (in ieder geval niet in het geval van de huidige crop bodies). Vraag me af waardoor dat verschil komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henkie196 schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:26:
[...]

Volgens de theorie zou een ISO 3200 op een 7DII (of welke crop body dan ook) wel gelijk moeten kunnen zijn aan een ISO 6400 op een 5DIII. Echter als je de reacties van iedereen mag geloven, komt dat voorlopig nog totaal niet in de buurt elkaar (in ieder geval niet in het geval van de huidige crop bodies). Vraag me af waardoor dat verschil komt.
Dat komt wel aardig overeen, maar niet met gelijke iso en dat was waar ik op reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat snap ik, ik vroeg me alleen af waar het verschil theorie en praktijk vandaan kwam, want, als je het internet mag geloven (...), dan is een 5DIII op ISO 6400 nog beter dan (bv.) een 7D op ISO 800 (of in ieder geval ISO 1600).

Qua lichtinval zou het verschil niet zo groot mogen zijn, dus je zou verwachten dat of de ruisreductie algoritmes in de 5DIII veel beter zijn, of de signal-to-noise ratio van de sensor of het uitleescircuit op de 7D een stuk slechter is.

In het geval van de ruisreductie algoritmes zou je alleen verwachten dat de 70D het dan een stuk beter zou doen t.o.v. de 7D/60D, aangenomen dat die ruisreductie algoritmes in ieder geval niet slechter zijn dan de 5DIII.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind de ruisreductie van de 7D nogal lelijk, dus het komt waarschijnlijk daar vandaan. Als je een 70D met 5D2/3 vergelijkt, scheelt het ongeveer 1 stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Weet iemand een goed reperatiecenter voor mijn Canon 40D, of gaat alles uiteindelijk naar Canon / standaard service center? Het draaiwieltje bovenop werkt niet meer goed (draait soms door), wat fotograferen soms vrijwel onmogelijk, tenzij je alles op Automatisch doet.

Afbeeldingslocatie: http://s.vincentoord.nl/2014_08_19_65iz4.png

Ben er een tijd terug nog wel eens voor naar een fotozaak geweest maar die zeiden dat het zo'n 300 euro zou gaan kosten (heb geen garantie meer + camera is niet in Nederland gekocht). Daar kan ik bijna een nieuwer model tweedehands van kopen, maar vind dat wel zonde van die 40D die het verder nog prima doet en waar ik tevreden over ben. Dus heeft iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:53
Zelf goede ervaringen met Rofa repair. Ik vraag me af of het überhaupt nog wel de moeite is voor zo'n oude camera. Ik denk dat je het nergens voor een paar tientjes kan laten repareren.

Of zelf repareren, dan ben je wel goedkoop uit :) Ik heb hier het onderdeel gevonden.

[ Voor 46% gewijzigd door tommyz op 19-08-2014 12:07 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:41
Rofa kan dat zeker voor onder de € 100,- repareren mits de onderdelen op voorraad/verkrijgbaar zijn. Ditzelfde euvel had ik ook met mijn 30D. Exacte prijs weet ik niet meer, maar het was niet meer dan € 100,- was € 93,30

[ Voor 4% gewijzigd door nadroJ op 19-08-2014 12:14 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Bedankt! ± 100 euro heb ik er nog wel voor over. Ga het even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Keeper schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:02:
Het draaiwieltje bovenop werkt niet meer goed (draait soms door), wat fotograferen soms vrijwel onmogelijk, tenzij je alles op Automatisch doet.

Dus heeft iemand een goede tip?
T kan zijn dat er wat vet van je vingers tussen de contactjes is gekomen. Wat in dat geval helpt is het volgende:

Leg je camera op de kop. Batterij eruit, klepje ook.
Geheugenkaart en eventueel ook je knoopcel batterijtje van de klok eruit.

Daarna alcohol ketonatus (apotheek, drogist) in je batterijholte gieten (theelepeltje per keer) en camera op de kop houden (waarbij je sluiterknop en jouw draaiwieltje het onderste punt is) en aan het knopje blijven draaien. Dit een paar keer herhalen.
Dan een dag of 2 dagen laten drogen, uiteraard op de kop met knopje als onderste punt (is al sneller verdampt, maar just for sure).

Daarna camera uitproberen en eventueel herhalen.

Heeft bij mij de sluiterknop al een paar keer weer geholpen (van een 30D)*.
*risico bij verkeerd op de kop houden is dat er een beetje achter het LCD gaat zitten of op andere plekken komt, maar dat verdampt ook wel. Camera bleef bij mij gewoon werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Get!em op 19-08-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Get!em schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:00:
[...]
T kan zijn dat er wat vet van je vingers tussen de contactjes is gekomen. Wat in dat geval helpt is het volgende:
Weet niet zeker of dat het is, het wieltje doet het soms wel, maar soms kan je hem helemaal doordraaien zonder weerstand te voelen. Alleen door hem heen en weer te blijven bewegen icm hem ingedrukt te houden wil het dan wel werken. Maar voordat ik er mee ga klooien ga ik eerst wel even bij Rofa langs, die zitten gelukkig hier om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 09:45

Gutteguttegut

CEO of TFD

Get!em schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:00:
[...]

Leg je camera op de kop. Batterij eruit, klepje ook.
Geheugenkaart en eventueel ook je knoopcel batterijtje van de klok eruit.

Daarna alcohol ketonatus (apotheek, drogist) in je batterijholte gieten (theelepeltje per keer) en camera op de kop houden (waarbij je sluiterknop en jouw draaiwieltje het onderste punt is) en aan het knopje blijven draaien. Dit een paar keer herhalen.
Dan een dag of 2 dagen laten drogen, uiteraard op de kop met knopje als onderste punt (is al sneller verdampt, maar just for sure).

Daarna camera uitproberen en eventueel herhalen.

Heeft bij mij de sluiterknop al een paar keer weer geholpen (van een 30D)*.
*risico bij verkeerd op de kop houden is dat er een beetje achter het LCD gaat zitten of op andere plekken komt, maar dat verdampt ook wel. Camera bleef bij mij gewoon werken.
Zo dus:

* Gutteguttegut gaat dit ook maar eens proberen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Keeper schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:54:
[...]

Weet niet zeker of dat het is, het wieltje doet het soms wel, maar soms kan je hem helemaal doordraaien zonder weerstand te voelen. Alleen door hem heen en weer te blijven bewegen icm hem ingedrukt te houden wil het dan wel werken. Maar voordat ik er mee ga klooien ga ik eerst wel even bij Rofa langs, die zitten gelukkig hier om de hoek.
Als je geen weerstand meer voelt, is het geen kwestie meer van een vet contactje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Ik wou zeggen, ik zie de link tussen de contactjes en het wieltje niet helemaal hoor ... bovendien kun je in M modus altijd nog de instellingen veranderen behalve dat het diafragma dan op 00 blijft staan.

Als het wieltje door draait zou ik gewoon naar Rofa gaan want dat lijkt me niet lekker zitten ...

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Universal Creations schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:08:
Als je geen weerstand meer voelt, is het geen kwestie meer van een vet contactje of zo.
Nee dat lijkt me ook niet nee :).

En inderdaad, in M modus kan ik alleen sluitertijd veranderen, maar niet diafragma. En dat is vrij irritant. Of als je op Av of Tv schiet, kan je dus helemaal niks aanpassen, wat fotograferen een vrij frustrerende aangelegenheid maakt ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Keeper schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:29:
[...]

Nee dat lijkt me ook niet nee :).

En inderdaad, in M modus kan ik alleen sluitertijd veranderen, maar niet diafragma. En dat is vrij irritant. Of als je op Av of Tv schiet, kan je dus helemaal niks aanpassen, wat fotograferen een vrij frustrerende aangelegenheid maakt ;-).
P en AV werken wel degelijk (moet je wel een diafragma ring hebben, of je schiet op de laatst gekozen diafragma / wide-open) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ventieldopje op 19-08-2014 21:55 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ventieldopje schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:54:
[...]

P en AV werken wel degelijk (moet je wel een diafragma ring hebben, of je schiet op de laatst gekozen diafragma / wide-open) :)
We schieten niet allemaal met manueelfocus lenzen... Diafragmaring FTW *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Nikon heeft een aantal lenzen die AF hebben maar ook een diafragma ring hoor :Y De Nikkor 50mm f/1.8 AF-D bijvoorbeeld, die zou je prima op je Canon kunnen schroeven :Y

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met behoud van AF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Dat van op je Canon schroeven was een grapje omdat andersom (Canon lens -> Nikon) niet mogelijk is en UC een drie Nikon lens lenzen op zijn 5DII gebruikt :)

[ Voor 26% gewijzigd door Universal Creations op 20-08-2014 00:49 . Reden: Even gecorrigeerd ;) ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Universal Creations schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:55:
Ik vind de ruisreductie van de 7D nogal lelijk, dus het komt waarschijnlijk daar vandaan. Als je een 70D met 5D2/3 vergelijkt, scheelt het ongeveer 1 stop.
Als ik hier eens de 70D met bv de 700D en de 5DIII vergelijk, is het detail van de 70D en de 700D ongeveer gelijk, alleen is de ruis wat minder 'grofkorrelig' op de 70D (gekeken op ISO 1600).

De 70D vergeleken met de 5DIII vind ik in het schaduw gedeelte wat meer detail bij de 5DIII als ik ISO 1600 van de 70D met ISO 3200 op de 5DIII vergelijk, maar op ISO 6400 voor de 5DIII is die duidelijk minder. In het lichte gedeelte lijkt het verschil wat groter, en zie ik ongeveer evenveel detail tussen de 70D op ISO 1600 en de 5DIII op ISO 6400. De ruis bij de 5DIII is weer wat smoother als bij de 70D, die nu wat 'grofkorrelig' lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Elke body die ik tot nu toe gehad heb had ik wat op te mekkeren, maar de 5d3 is voor mij de eerste camera waar ik van zeg: ja die is gewoon top en doet wat ik wil. Uiteraard kan de sensor altijd beter, maar de body algeheel vind ik echt een super ding. Nu al 88k foto's ermee gemaakt.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Helemaal mee eens. Ben toch wel stiekem benieuwd na 5D4 :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
Ik ben ook benieuwd naar de 5D4, maar ben ook erg benieuwd naar een 6D2... allebei kandidaten voor een volgende camera (heb de 70D nog maar net... maarja altijd wel iets om naar uit te kijken :D).

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Als Canon een crop body uitbracht met een ISO 1600 zoals de ISO 3200 op de 5DIII (meer detail en minder korrelig, dus) en met soortgelijk AF systeem, dan zou ik ook wel tevreden zijn. De 5DIII is mij te duur, voor een mooie telelens zou ik dat bedrag nog wel over hebben, maar niet voor een body. En met een FF kom ik al helemaal bereik te kort.

[ Voor 14% gewijzigd door henkie196 op 20-08-2014 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik verwacht echt de komende 365 dagen nog geen 5d4 of 6d2. Eind 2015 op zijn vroegst verwacht ik een echt opvolger van de 5d serie. De 5d naar 5d2 naar 5d3 waren telkens stappen van meer dan 3 jaar.

Ik verwacht volgend jaar een 5d3 body met kleine upgrades maar met een grote upgrade van sensor.

5d --> 5d2 relatief kleine upgrades qua body, maar sensor grote ugprade (+film mogelijkheid)
5d2 --> 5d3 relatief kleine upgrade qua sensor, maar nu kreeg de body grote upgrades qua AF mogelijkheid, FPS en andere dingen
5d3 --> 5d4 zal een kleine body upgrade zijn qua features en mogelijkheden, maar een grote qua sensor. Dat verwacht ik....dan doet Canon het netjes steeds om en om qua upgrade (ene keer features, andere keer sensor/beeldkwaliteit).

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Ik wacht wel met een upgrade totdat Canon SVG kan schieten en die hele megapixel nonsense af kan schaffen :+

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nomad schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:53:
Ik verwacht echt de komende 365 dagen nog geen 5d4 of 6d2. Eind 2015 op zijn vroegst verwacht ik een echt opvolger van de 5d serie. De 5d naar 5d2 naar 5d3 waren telkens stappen van meer dan 3 jaar.
Ze zitten nu alleen wel in een ander pakket: de concurrentie brengt in een hoger tempo (dan vroeger) fullframemodellen uit en die ook meer te bieden hebben qua camera.
Nikon heeft in een rap tempo de D800, D810, D800E, D600, D610, Df, D4 en D4s uitgebracht. Sony heeft binnen een jaar de A7, A7R en A7S uitgebracht. En Canon? 5D3, 1DX en 6D in 3 jaar tijd.
Kortom: ik denk (en hoop) dat ze een nieuwe FF eerder gaan uitbrengen dan eind 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Universal Creations schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:52:
[...]

Ze zitten nu alleen wel in een ander pakket: de concurrentie brengt in een hoger tempo (dan vroeger) fullframemodellen uit en die ook meer te bieden hebben qua camera.
Nikon heeft in een rap tempo de D800, D810, D800E, D600, D610, Df, D4 en D4s uitgebracht. Sony heeft binnen een jaar de A7, A7R en A7S uitgebracht. En Canon? 5D3, 1DX en 6D in 3 jaar tijd.
Kortom: ik denk (en hoop) dat ze een nieuwe FF eerder gaan uitbrengen dan eind 2015.
Ik denk zelfs binnen een maand, maar het zal niet de opvolger zijn van 5DIII

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamed schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Ik denk zelfs binnen een maand, maar het zal niet de opvolger zijn van 5DIII
Waarvan dan wel? 6D is er net en 1DX heeft niet echt veel te duchten van de concurrentie. De D4s staat op gelijk niveau als de 1DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
6D is al 2 jaar oud. Als je kijkt hoe andere fabrikanten zoals Nikon of Sony het op dit moment doen, dan zal Canon ook met iets nieuws moeten komen denk ik. Ze zullen echt niet voor de high-end markt gaan. Want hoevaak hoor je van mensen dat een 5DIII te duur is. Ik ken ondertussen genoeg mensen die een 6D boven 5DIII hebben gekozen. Voor een FF camera die tussen €1000 & €1600 gaat kosten doen mensen niet zo moeilijk over om een tijdje te sparten, maar een camera die tussen €2500 en €3500 is een andere verhaal.

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Valt iets voor te zeggen, inderdaad. Aan de andere kant, de xxxD series (700D & 100D) hebben ook al een (relatief) lange tijd geen update gehad. Voorgaande xxxD modellen hadden max 18 maanden voor een update (en dat was vooral aan het begin, de meer recentere updates waren meer om het jaar), en volgens mij zitten we nu ongeveer op 16-17 maanden voor de 100D & 700D.

Een update van de EOS-M met die DPAF uit de 70D lijkt ook al zeker een jaar over tijd. Dat is nou echt dé camera die zou profiteren van snellere liveview AF, maar daar is helemaal niks mee gebeurd tot op heden.

En natuurlijk de ondertussen bijna bejaarde 7D.

Maar we zullen het allemaal wel zien. Het is voor mij allemaal toch niet zo relevant zolang m'n 60D het nog goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:52:
[...]

Als ik het gezeur rond die modellen zo hoor denk ik niet dat Nikon daar goed aan heeft gedaan. De veranderingen voor zover ik weet zijn vrij nihil en zijn eigenlijk zoethoudertjes voordat er echt een update komt.

Zelf ben ik blij dat Canon het rustig aan doet met hun modellen en wat dat betreft een streepje voor heeft qua quality control en service.
The Flying Dutchman schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 10:33:
Ik ben ook benieuwd naar de 5D4, maar ben ook erg benieuwd naar een 6D2... allebei kandidaten voor een volgende camera (heb de 70D nog maar net... maarja altijd wel iets om naar uit te kijken :D).
Brave consument 8) Het is altijd leuk om nieuwe spulletjes te hebben maar waarom kwijlen naar opvolgers. Van crop naar fullframe kan ik nog in komen maar als je de camera hebt waar je zo tevreden mee bent (of net hebt), waarom dan al direct kijken naar de opvolgers? Mis je dan zo veel aan je huidige camera of is het gewoon voor de leuk en "omdat het kan"?

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed
Ventieldopje schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 13:43:
[...]

Zelf ben ik blij dat Canon het rustig aan doet met hun modellen en wat dat betreft een streepje voor heeft qua quality control en service.
Dat is ook een hele goeie punt. Ze maken gewoon geen fouten :)

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
En als ze een fout maken is er altijd snel een goed programma op gang om het te verhelpen zonder dat ze het eerst proberen stil te houden of dat soort nare fratsen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 21:57
[...]

Als ik het gezeur rond die modellen zo hoor denk ik niet dat Nikon daar goed aan heeft gedaan. De veranderingen voor zover ik weet zijn vrij nihil en zijn eigenlijk zoethoudertjes voordat er echt een update komt.

[...]

Brave consument 8) Het is altijd leuk om nieuwe spulletjes te hebben maar waarom kwijlen naar opvolgers. Van crop naar fullframe kan ik nog in komen maar als je de camera hebt waar je zo tevreden mee bent (of net hebt), waarom dan al direct kijken naar de opvolgers? Mis je dan zo veel aan je huidige camera of is het gewoon voor de leuk en "omdat het kan"?
Ik heb de 70D gekocht op een moment dat ik eigenlijk niet meer zoveel deed met fotografie. Dat kwam voornamelijk omdat ik met mijn oude 1000D gewoon bijna nooit eruit haalde wat ik wilde. Sinds ik de 70D heb, ben ik weer veel meer fotos aan het maken en beleef ik er veel meer plezier aan. Ook heb ik sindsdien eindelijk de stap genomen om écht aan nabewerking te doen en heb daar een goede workflow voor gevonden. Alles bij elkaar heb ik er op dit moment weer zoveel meer plezier in dan op het moment vóórdat ik de 70D had dat ik nu ook grotere investeringen overweeg (maar qua body zeker niet op de korte termijn!).

Wat dat betreft is het op dit moment gewoon leuk om erbij te kwijlen en omdat het kan ;). Maar ik hou er al wel rekening mee in de aanschaf van mijn lenzen, ik wil niet meer in EF-S lenzen investeren. Op het moment dat ik weer aan een nieuwe body toe ben (of mezelf heb overtuigd dat het toch wel erg leuk is om een nieuwe body te kopen), wat waarschijnlijk zeker nog 2 jaar duurt, wil ik voor FF gaan. Daar ben ik op het moment al wel van overtuigd.

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De D600 had problemen en daarvoor is de D610 eigenlijk uitgekomen, maar over de rest hoor je niet veel, behalve het geneuzel over grote bestanden van de D800(E)/D810. Sony is een ander verhaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Universal Creations schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

De D600 had problemen en daarvoor is de D610 eigenlijk uitgekomen, maar over de rest hoor je niet veel, behalve het geneuzel over grote bestanden van de D800(E)/D810. Sony is een ander verhaal....
De D610 had later ook nog weer wat problemen, de D800(E) had ook last van olie problemen. De D810 had vervolgens problemen met hitte en zou witte vlekken vertonen bij long exposures.

Geen van die nieuwere modellen is dus nog gespaard gebleven met uitzondering van de D4 en D4s voor zover ik weet. Het zijn ook geen 'minor issues', dit vind ik toch serieuze problemen die de quality control niet door hadden mogen komen.

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
offtopic:
Nikon heeft geen problemen, zij hebben de D5200! :-)

Ik denk dat we even moeten wachten wat ze laten zien met de 7D mark II qua sensor. Na de onthulling denk ik wel dat we verder kunnen speculeren of er van diezelfde sensor ook snel een nieuwe FF-equivalent komt. Ik meen ergens gelezen te hebben dat Februari 2015 een aankondiging komt voor een eventuele opvolger van de 5D4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 21-09 00:21

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De mijne heeft nog geen kou meegemaakt. Ik herken echter wel focusproblemen met kou (en dan ook nog in de portretstand als ik het me goed herinner). Ik weet echter niet meer of dit met de 20D, 30D of 1D mk III was. Ik vermoed dat het met de 1D mk III was. Gelukkig schiet ik niet zoveel buiten als het echt koud is. Mijn dierentuindieren zitten dan toch vooral binnen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
Zo zijn er nog wel meer dingen te vinden, vast en zeker maar ik hoop dat ik mijn punt heb gemaakt ;)

offtopic:
Enige focus problemen die ik heb tijdens kou is koude handen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Ventieldopje op 20-08-2014 16:19 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:33

Fiber

Beaches are for storming.

Universal Creations schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

De D610 en D810 zijn eigenlijk hoe de D600 en D800(E) direct hadden moeten zijn...

(Maar we dwalen af... :o )

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ventieldopje schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:08:
Ik wacht wel met een upgrade totdat Canon SVG kan schieten en die hele megapixel nonsense af kan schaffen :+
Dat zou gaaf zijn _O_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamed

Fujifilm X100VI
Sony A7RIV & A7C2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Canon rumors heeft nog weer wat specs voor de 7D Mark II te horen gekregen. Blijkbaar heeft Northlight daar wat bevestiging van gekregen: "We told [thanks] the new specs at CR are pretty solid and represent real pre-production info.".

Dit zou dan het lijstje zijn van die 2 Canon Rumor berichten gecombineerd:
  • CF, UDMA mode 7 + SD, UHS-I
  • No GPS or WiFi (of misschien toch GPS?)
  • Fixed LCD, with no touch function.
  • 20.2MP “Fine Detail” CMOS Sensor (I want more information on this) ("fine detail" is standaard Canon marketing praat)
  • Dual Pixel CMOS AF
  • Dual DIGIC 6 Processors
  • 65 AF points “All Cross-type”. Dual cross on the center point.
  • 10fps
  • ISO 100-12800, ISO Boost mode 25600 and 51200
  • 1080p/720p both get 60fps
  • Servo AF for video shooting.
  • Anti-flicker mode, eliminates flickers under flickering lights (e.g. fluorescent lamps).
  • Spot metering size 1.8%
  • Built-in flash with radio trigger function. (of misschien toch geen radio trigger?)
  • Mic and headphones connectors
  • Can sync time between 7D II cameras.
  • Lens electronic MF
  • About 100% coverage OVF
  • The camera has iTR (metering sensor-assisted servo tracking) just like the EOS-1D X
  • The camera should be compatible with f/8 lenses at the center, and maybe more points
Ziet er op papier interessant uit. Ben benieuwd naar de straat prijs en eerste reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Wow, ik zat van de week nog te denken toen de 40mm pancake van UC langskwam: leuk concept, maar in de praktijk zou ik er nooit wat aan hebben. Zo'n pancake is echt een lens die je meeneemt 'voor het geval dat'. En dan is een 40mm wat mij betreft niet heel handig. Een 24mm wel, en met 2.8 zou dat nog behoorlijk lichtsterk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

KopjeThee schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:19:
Canon rumors heeft nog weer wat specs voor de 7D Mark II te horen gekregen. Blijkbaar heeft Northlight daar wat bevestiging van gekregen: "We told [thanks] the new specs at CR are pretty solid and represent real pre-production info.".

Dit zou dan het lijstje zijn van die 2 Canon Rumor berichten gecombineerd:
  • CF, UDMA mode 7 + SD, UHS-I
  • No GPS or WiFi (of misschien toch GPS?)
  • Fixed LCD, with no touch function.
  • 20.2MP “Fine Detail” CMOS Sensor (I want more information on this) ("fine detail" is standaard Canon marketing praat)
  • Dual Pixel CMOS AF
  • Dual DIGIC 6 Processors
  • 65 AF points “All Cross-type”. Dual cross on the center point.
  • 10fps
  • ISO 100-12800, ISO Boost mode 25600 and 51200
  • 1080p/720p both get 60fps
  • Servo AF for video shooting.
  • Anti-flicker mode, eliminates flickers under flickering lights (e.g. fluorescent lamps).
  • Spot metering size 1.8%
  • Built-in flash with radio trigger function. (of misschien toch geen radio trigger?)
  • Mic and headphones connectors
  • Can sync time between 7D II cameras.
  • Lens electronic MF
  • About 100% coverage OVF
  • The camera has iTR (metering sensor-assisted servo tracking) just like the EOS-1D X
  • The camera should be compatible with f/8 lenses at the center, and maybe more points
Ziet er op papier interessant uit. Ben benieuwd naar de straat prijs en eerste reviews.
Het geeft mij nog steeds geen "Yesss" gevoel... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Gutteguttegut schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:23:
[...]
Het geeft mij nog steeds geen "Yesss" gevoel... :O
Nee, mij ook niet. Er lijken wel veel mogelijkheden ook voor video. Dat is leuk. 65 AF punten is ook interessant. Ik ben nog wel benieuwd of die sensor nu nog veel verbeterd is, maar uiteindelijk zullen de eerste reviews ons meer leren. En het echte "Yesss" gevoel hangt wat mij betreft ook van de uiteindelijk prijs af. Als het 1500 euro is, dan waarschijnlijk wel. Als het 2500 euro is, dan waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:38
€2500 gaat 'ie natuurlijk nooit worden, dat kostte de 6D niet eens bij de introductie. Ik gok op €1500 introductieprijs en dat 'ie dan al snel op €1300 zal eindigen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:54:
€2500 gaat 'ie natuurlijk nooit worden, dat kostte de 6D niet eens bij de introductie. Ik gok op €1500 introductieprijs en dat 'ie dan al snel op €1300 zal eindigen.
Nee, 2500 lijkt mij ook niet :) Maar voor 1300 met grofweg deze specs, vind ik het toch zeker interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Niet echt bijster bijzonder. Het zijn prima specs hoor, toch beetje vreemd deze lijst. Op CR hadden ze al de discussie over het nut van de dual digic 6. 10 fps etc zou met 20 mp en 1 digic 6 ook moeten kunnen enzo. Misschien dat de 2e nodig is voor de AF? Heeft de 5D3 ook 2 digics?

4K is toch een beetje een gemiste kans. Hoewel niet voor iedereen belangrijk, is het wel een sterk marketing punt natuurlijk. Zo'n beetje elke camera die nu uitkomt heeft het.

Als ik de specs bekijk, dan vraag ik me toch af waarom deze camera zo lang op zich heeft laten wachten. Niks schreeuwt revolutionair. Misschien dat de sensor dat is?

En geen touch + gps / wifi blijft raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zet in op $1800 (en €1700 of zo)...

Over de 24mm pancake.... ik zie het niet zo zitten, want retrofocus in een pancake stoppen is niet zo'n succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
6D had een adviesprijs van $1899 en de 7D $1699. Lijkt me niet dat ze maar $100 onder de 6D gaan zitten, zeker omdat de 6D nu al voor rond de €1500 te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Sjekster schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:22:
...Op CR hadden ze al de discussie over het nut van de dual digic 6. ...
...4K is toch een beetje een gemiste kans. ...
Ik ben niet erg thuis in de DIGIC techniek, maar misschien kan de extra rekenkracht later ingezet worden om 4K mogelijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hahn schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 19:58:
6D had een adviesprijs van $1899 en de 7D $1699. Lijkt me niet dat ze maar $100 onder de 6D gaan zitten, zeker omdat de 6D nu al voor rond de €1500 te krijgen is.
Waarom moet ie onder de 6D zitten? De 1D-serie zat qua prijs ook ver boven de 5D ook al had die een kleinere sensor. De 7D is een heel ander type camera dan de 6D, zie Universal Creations in "Het algemene Canon topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

KopjeThee schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:11:
[...]

Ik ben niet erg thuis in de DIGIC techniek, maar misschien kan de extra rekenkracht later ingezet worden om 4K mogelijk te maken?
Dat zou ik bijzonder dom vinden.
Nu de markt overspoeld wordt met GH4's voor low budget 4K is het even wachten op de juiste Metabones adapter voor EF lenzen en heb je geen Canon body meer nodig.
Nee, zoals het er nu naar uitziet wordt de 7D mkII een grote gemiste kans van Canon.
(mijn mening!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Universal Creations schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 20:17:
[...]

Waarom moet ie onder de 6D zitten? De 1D-serie zat qua prijs ook ver boven de 5D ook al had die een kleinere sensor. De 7D is een heel ander type camera dan de 6D, zie Universal Creations in "Het algemene Canon topic"
Uiteraard weet ik dat de 7D(II) heel anders gericht is dan de 6D, maar het voorbeeld dat je aanhaalt gaat niet volledig op, aangezien de 1D-serie altijd boven de 5D-serie heeft gestaan ;) Dan mag de sensor van de 1D-serie misschien kleiner zijn, maar Canon geeft zelf aan dat de 1D een hogergeplaatst model is dan de 5D.

Ben het met je eens dat dat niet hoeft te betekenen dat de 7DII véél goedkoper dan de 6D hoeft te zijn, maar dat 'ie in ieder geval niet duurder zal zijn (qua introductieprijs) dan de 6D durf ik toch echt wel te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De introductieprijs van de 6D was $2099, dus zou $1800 voor de 7D2 niet zo heel raar zijn.

Pagina: 1 ... 26 ... 60 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Canonzaken te bespreken. Voor aankoopadviezen kun je de topics in dit forumdeel bekijken of zelf een topic openen.

Dit is dus geen adviestopic