Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 00:12

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

ehtweak schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:14:
@litebyte Misschien dat de Z8 wel vlot leverbaar wordt dan?
Want levertijden van de Z9 waren (zijn?) absurd lang...

Dat mag ook wel eens een keertje; een nieuw product wat gewoon leverbaar is. :)

En, hoe graag ik ook een nieuwe Z8 zou willen, als opvolger van m'n D800E, effectief gezien denk ik dat er ik niet veel mee opschiet.
Nog afgezien van het vele F-mount glaswerk dat ik dan eigenlijk ook zou willen vervangen. Dan wordt het wel een heel kostbaar grapje.
De camera is vanaf eind mei/begin juni leverbaar (wordt in ieder geval verteld als je de Z8 in Japan reserveerd.)
De Z9 waren de levertijden lang van, maar had te maken met onderdeel tekorten, dat schijnt nu niet meer tr spelen.
De Z8 is net als de Z9 gericht op hybride gebruik, als je niet of weinig met video doet waarom zou je dan zoveel investeren? Er zal ongetwijfeld een Z6-III en/of Z7-III komen met verbeterde eigenschappen en meer features.

Overigens werkt de FTZ adapter prima op de Z9, zal dat ook doen op de Z8, dus je kan je F systeem lenzen gewoon blijven gebruiken.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05 22:55
litebyte schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:09:
De pre-orders voor de Z8 bij een vestiging van een grote camerawinkel in Osaka zijn stukken lager dan toen de Z9 werd gelanceerd. Toch wel een indicatie mbt de interesse in Japan zelf. Benieuwd hoe dat in de EU zal zijn.
Dit komt ook denk ik echt wel heel erg voort uit het verhaal dat veel mensen 'dan maar een Z9' hebben gekocht, terwijl men misschien eigenlijk een Z8 wilde hebben als je zo naar de specs kijkt. Mensen die toen een Z9 hebben gekocht gaan nu natuurlijk niet nog een keer op voor een Z8.
Als ik nog een F-mount DSLR had zou ik het wel weten hoor :)

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

zzzzz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:23:
[...]

Want?
Wat zouden de echte valide redenen zijn om b.v. over te stappen van een D800E/D850 naar een Z8?
(en dan heb ik het niet over video gebied). En dan praat ik als fotografiegebruiker op het gebied van vooral landschapsfotografie.

Nog afgezien van de investeringen die je zou moeten/kunnen doen in native Z-mount glaswerk?
En ja, natuurlijk kun je er een adapter tussen gooien; maar dan nog...

De overgang van bovengenoemde DSLRs naar b.v. de Z8; in wat voor een opzicht levert dat dan veel voordelen op? Wat meer resolutie? Oké.
Minder mee te sjouwen? niet echt.
Veel betere DR? Ook niet echt.

Uiteraard NAS niet in aanmerking genomen. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

zzzzz schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:23:
[...]

Dit komt ook denk ik echt wel heel erg voort uit het verhaal dat veel mensen 'dan maar een Z9' hebben gekocht, terwijl men misschien eigenlijk een Z8 wilde hebben als je zo naar de specs kijkt. Mensen die toen een Z9 hebben gekocht gaan nu natuurlijk niet nog een keer op voor een Z8.
Als ik kijk naar m'n NPS collega's die ook de Z9 gebruiken is het eigenlijk de eerste Z (spiegelloze) camera die interessant werd en specifiek is gericht op professioneel gebruik. Was dan ook populair vanaf het begin. Bij Nikon sinds de D3/D700 weet je dat er een model aan komt dat weinig inlevert op de hoogst geplaatste modellen/gericht op professioneel gebruik binnen enkele jaren.

Z8 is letterlijk een mini Z9, je levert alleen duidelijk in met de batterij en misschien dan bescherming m.b.t. weersinvloeden en bouw. Mbt batterij is dan weer oplosbaar met een grip als je echt lang moet werken. Kan ook prima als backup camera dienen.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

• litebyte

litebyte

ehtweak schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Want?
Wat zouden de echte valide redenen zijn om b.v. over te stappen van een D800E/D850 naar een Z8?
(en dan heb ik het niet over video gebied). En dan praat ik als fotografiegebruiker op het gebied van vooral landschapsfotografie.

Nog afgezien van de investeringen die je zou moeten/kunnen doen in native Z-mount glaswerk?
En ja, natuurlijk kun je er een adapter tussen gooien; maar dan nog...

De overgang van bovengenoemde DSLRs naar b.v. de Z8; in wat voor een opzicht levert dat dan veel voordelen op? Wat meer resolutie? Oké.
Minder mee te sjouwen? niet echt.
Veel betere DR? Ook niet echt.

Uiteraard NAS niet in aanmerking genomen. :+
Ik gebruik nu een D850 als backup, maar neem eigenlijk alleen nog mee als ik ver weg moet. Mede ook omdat je dan ook nog een F vatting lens moet meenemen.
Spiegelreflex is nog prima toch.

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05 22:55
[...]
Want?
Het Z-mount ecoysteem is naar mijn idee inmiddels echt volwassen en als je de mogelijkheid naar Z-mount glas wil behouden/benutten dan is de Z8 een hele mooie camera om dat te doen.
Daarnaast kun je vrij risico-loos die overstap maken omdat je altijd F-mount of E-mount lenzen kunt adapten. Dat is echt wel een plus als je het mij vraagt.

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 10:07

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Want?
Voor de camera alleen: nee, ik denk het niet als je voornamelijk landschapjes schiet.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zit er inmiddels zelfs aan te denken om te upgraden naar een D850 (al dan niet 2de hands).
Dat is, voor mezelf, een validere en economisch verstandigere verbetering qua gear denk ik zo. :+
als ik al wil upgraden

Mooie Plaatjes   

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:46

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Shark.Bait schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:12:
Voor de camera alleen: nee, ik denk het niet als je voornamelijk landschapjes schiet.
Hangt ook weer van je gebruik af. Ik schiet met MF voor landschap en dan is de hulp die ik krijg bij het focussen wel weer erg handig, mijn DSLR kon dat niet.

Buiten dat de verbindingen per bluetooth en app op modernere camera's ook gewoon weer veel soepeler werken.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:52:
[...]

Hangt ook weer van je gebruik af. Ik schiet met MF voor landschap en dan is de hulp die ik krijg bij het focussen wel weer erg handig, mijn DSLR kon dat niet.
Maar dan zou een Z7 i of Z7ii toch ook voldoende moeten zijn, dan is een Z8 niet per se nodig...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Shark.Bait schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:54:
Maar dan zou een Z7 i of Z7ii toch ook voldoende moeten zijn, dan is een Z8 niet per se nodig...
Klopt, maar de vraag achter de vraag is waarom je naar MILC zou overstappen. In dat licht blijven de argumenten hetzelfde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

ehtweak schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:49:
Ik zit er inmiddels zelfs aan te denken om te upgraden naar een D850 (al dan niet 2de hands).
Dat is, voor mezelf, een validere en economisch verstandigere verbetering qua gear denk ik zo. :+
als ik al wil upgraden
De D850 is (vind ik dan) een fantastisch apparaat. Ik heb er vijf jaar erg veel plezier van gehad.

Maar zoals al opgemerkt door Gonadan heeft mirrorless features die een landschapsfotograaf ook kan gebruiken die de D850 niet biedt; maar daar hoef je niet per se voor naar een Z 8, dan volstaat in beginsel de Z7 of Z7ii ook.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• litebyte

litebyte

ehtweak schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:49:
als ik al wil upgraden
Ik gebruik de D850 nu als backup camera. Prima camera waar ik veel jaren heel fijn mee heb gewerkt.

Een bijkomend groot voordeel van sluiterloze camera's zoals de Z9/8 is dat deze geheel stil zijn. Voor persfotografen, maar ook voor trouw en rouwfotografie is dat heel fijn.
Daarnaast is er eigenlijk intern nog nauwelijks slijtage.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ze hebben wel een sluiter hoor, alleen geen spiegel. Maar als je de elektronische sluiter gebruikt is dat inderdaad lekker stil.
Wel even controleren wat dat voor je dynamisch bereik doet en of je dat erg vindt.

@Cannoli je hebt gelijk, ze hebben géén echte mechanische sluiter meer. Dus ga ik er vanuit dat DR bij Nikon dan ook geen punt is.

[Voor 24% gewijzigd door Gonadan op 14-05-2023 13:44]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:49:
Ze hebben wel een sluiter hoor, alleen geen spiegel. Maar als je de elektronische sluiter gebruikt is dat inderdaad lekker stil.
Wel even controleren wat dat voor je dynamisch bereik doet en of je dat erg vindt.
De Z8 en Z9 hebben uiteraard een sluiter maar ze hebben geen mechanische sluiter meer. (Wel een sensor shield.) Het is dus niet alleen de spiegel die ontbreekt t.o.v. de D850.

Hoe stil je wilt schieten hangt bij deze modellen dan ook niet meer van de sluiter af, maar van de geluidsinstellingen. Standaard spelen ze een mechanisch sluiter-geluid over de ingebouwde speakers af. Je kunt het volume en de 'pitch' van dit geluid aanpassen. Leuke extra feature is dat je een koptelefoon aan kunt sluiten (waar je het sluitergeluid dan wel op hoort) terwijl je voor de buitenwereld bijna volledig stil bent.

[Voor 246% gewijzigd door Cannoli op 14-05-2023 13:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Cannoli schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:38:
Hoe stil je wilt schieten hangt bij deze modellen dan ook niet meer van de sluiter af, maar van de geluidsinstellingen.
Er is een speciale "silent mode" instelling (zit onder het 'gereedschap icoon), die niet alleen je geluidsinstelling(en) uitzet, maar ook je externe flitser.

Dat laatste kwam ik dus achter op een shoot waarbij mijn flitser ineens niet meer werkte. Dankzij google en DPReview er snel achter gekomen waarom mijn flitser niets deed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Shark.Bait schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Er is een speciale "silent mode" instelling (zit onder het 'gereedschap icoon), die niet alleen je geluidsinstelling(en) uitzet, maar ook je externe flitser.

Dat laatste kwam ik dus achter op een shoot waarbij mijn flitser ineens niet meer werkte. Dankzij google en DPReview er snel achter gekomen waarom mijn flitser niets deed.
Ja die 'Silent Mode' hadden ze beter 'Stealth Mode' kunnen noemen. Nu denken veel mensen dat alleen het geluid uitgeschakeld wordt, maar het gaat om alle optische en geluidssignalen die de aandacht zouden kunnen trekken. (Sluitergeluid, AF-assist lamp, flitser, etc.) Al zo vaak gelezen dat mensen niet wisten waarom hun flitser opeens niet meer wou triggeren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:46
Cannoli schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Ja die 'Silent Mode' hadden ze beter 'Stealth Mode' kunnen noemen. Nu denken veel mensen dat alleen het geluid uitgeschakeld wordt, maar het gaat om alle optische en geluidssignalen die de aandacht zouden kunnen trekken. (Sluitergeluid, AF-assist lamp, flitser, etc.) Al zo vaak gelezen dat mensen niet wisten waarom hun flitser opeens niet meer wou triggeren.
Same met de Z9....

Toch wel interesse in de Z8 als tweede camera, ipv de Nikon Z7 II.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-05 19:49
Shark.Bait schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:09:
[...]

De D850 is (vind ik dan) een fantastisch apparaat. Ik heb er vijf jaar erg veel plezier van gehad.

Maar zoals al opgemerkt door Gonadan heeft mirrorless features die een landschapsfotograaf ook kan gebruiken die de D850 niet biedt; maar daar hoef je niet per se voor naar een Z 8, dan volstaat in beginsel de Z7 of Z7ii ook.
Klopt dat de Z7 dan prima zou zijn. Een stacked sensor is echter wel heel erg fijn. Ook als ik het niet perse nodig zou hebben zou ik, mocht het haalbaar zijn voor een camera met zo'n sensor gaan.
Het is heel fijn om continue beeld te hebben zonder blackout. Te zien wat er op de foto staat in plaats van net het moment daarvoor of erna.
Cannoli schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:38:
[...]

De Z8 en Z9 hebben uiteraard een sluiter maar ze hebben geen mechanische sluiter meer. (Wel een sensor shield.) Het is dus niet alleen de spiegel die ontbreekt t.o.v. de D850.

Hoe stil je wilt schieten hangt bij deze modellen dan ook niet meer van de sluiter af, maar van de geluidsinstellingen. Standaard spelen ze een mechanisch sluiter-geluid over de ingebouwde speakers af. Je kunt het volume en de 'pitch' van dit geluid aanpassen. Leuke extra feature is dat je een koptelefoon aan kunt sluiten (waar je het sluitergeluid dan wel op hoort) terwijl je voor de buitenwereld bijna volledig stil bent.
Je zou het eigenlijk geen sluiter kunnen noemen. Het is gewoon de sensor uitlezen in een bepaalde snelheid. In die zin zit er dus geen sluiter meer op.

Stil fotograferen is wel een beetje vreemd. Voelt net alsof je iets stiekems aan het doen bent. Vind het dan toch fijner om hem aan te laten staan, en als het stil moet zijn houdt ik mijn vinger gewoon op de speaker.

Leica MM + Sony A9

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 03:52
Cannoli schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:40:
[...]

Dat de flits niet werk is meer om technische redenen. De uitleessnelheid van de sensor in de Z6/7/II is bijvoorbeeld ongeveer 1/15s met de zuiver elektronische sluiter. Groot verschil met 1/200sync die je normaal krijgt. En bij silent mode heb je uiteraard ook een lekkere rolling shutter. Maakt het flitsen nogal moeilijk uiteraard. Het resultaat zou nogal "artistiek" zijn.

"Silent mode" aanzetten op m'n Z6II geeft trouwens ook (helaas) problematische foto's met bepaalde LED en bepaalde frequenties. Krijg je banding of strepen in je foto's en zeer moeilijk of onmogelijk weg te werken.

Dat is dan natuurlijk grotendeels opgelost met de Z8/Z9 en bijvoorbeeld Sony A1. Silent mode Op de Z6/7/II's is in realiteit alleen bruikbaar bij natuurlijk licht. Ik gebruik het vaak in een kerk bijvoorbeeld, tijdens een trouw omdat de akoestiek alles uitvergroot. Maar de LED rukt uiteraard overal op tegenwoordig :)

Ik word er wel nostalgisch van naar de Nikon D70 (en D50) van bijna 15 jaar geleden die wel een soort global shutter hadden en waar je de flits kon gebruiken tot 1/2000 - 1/4000s (zonder HSS, maar wel uiteraard flitssterkte verlies naarmate je kortere sluitertijden kiest). Je moest alleen de hotshoe half aftapen zodat de camera niet wist dat er een flits opstond. Je kon letterlijk van een zonnige middagshoot, een nachtelijke flitsshoot maken 8)

[Voor 16% gewijzigd door Mlazurro op 16-05-2023 05:21]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Gonadan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:49:

@Cannoli je hebt gelijk, ze hebben géén echte mechanische sluiter meer. Dus ga ik er vanuit dat DR bij Nikon dan ook geen punt is.
De Z9 camera heeft geen sluiter...En electronische sluiter..is eigenlijk geen sluiter (meer een simulatie) De 'sluiter' die je ziet als je de lens er af haalt is puur ter bescherming van de sensor. Dat werkt verrassend goed ook m.b.t. stof/vuil etc. Ik heb nog niet de sensor hoeven te reinigen, mooi dat ze dit dus ook op de Z8 hebben meegenomen.

Mlazurro schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 05:13:
[...]
Ik word er wel nostalgisch van naar de Nikon D70 (en D50) van bijna 15 jaar geleden die wel een soort global shutter hadden en waar je de flits kon gebruiken tot 1/2000 - 1/4000s (zonder HSS, maar wel uiteraard flitssterkte verlies naarmate je kortere sluitertijden kiest). Je moest alleen de hotshoe half aftapen zodat de camera niet wist dat er een flits opstond. Je kon letterlijk van een zonnige middagshoot, een nachtelijke flitsshoot maken 8)
Dan mag je mij uitleggen hoe dat die sluiter dan werkt, want dat is doorgaans (en toen ook) gewoon een spleet die je sensor verticaal af gaat bij een sluitertijd sneller dan de synchronisatiesnelheid.
Je flitser kan natuurlijk veel korter flitsen dan de synchronisatiesnelheid, maar dan kan krijg je hooguit een deel van het beeld goed belicht.
litebyte schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:33:
[...]

De Z9 camera heeft geen sluiter...En electronische sluiter..is eigenlijk geen sluiter (meer een simulatie) De 'sluiter' die je ziet als je de lens er af haalt is puur ter bescherming van de sensor. Dat werkt verrassend goed ook m.b.t. stof/vuil etc. Ik heb nog niet de sensor hoeven te reinigen, mooi dat ze dit dus ook op de Z8 hebben meegenomen.
Ik heb mijn sensor in 4 jaar ook maar 1 keer hoeven reinigen en daar staat de sluiter gewoon bij open (wat veel veiliger is voor je sluiter). Sterker nog: ik wissel vaak lenzen en de camera staat daarbij soms lang gewoon open. Geen goed voorbeeld, maar ja.... zo gaat dat weleens.

[Voor 29% gewijzigd door Universal Creations op 17-05-2023 20:08]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• litebyte

litebyte

Universal Creations schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:06:

[...]

Ik heb mijn sensor in 4 jaar ook maar 1 keer hoeven reinigen en daar staat de sluiter gewoon bij open (wat veel veiliger is voor je sluiter). Sterker nog: ik wissel vaak lenzen en de camera staat daarbij soms lang gewoon open. Geen goed voorbeeld, maar ja.... zo gaat dat weleens.
Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat de enige sluiter die je ziet in de Z9 meer een soort van rolluik is ter bescherming van de sensor. Deze is juist alleen maar zichtbaar als de camera uitstaat. Je kan deze overigens ook uitzetten. En dat werkt dus goed ter bescherming van de sensor en om stof/vuil etc. tevens te weren bij het wisselen van lenzen. Fijn dat deze ook op de Z8 zit.

• Mlazurro
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-05 03:52
Universal Creations schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:06:
[...]
Dan mag je mij uitleggen hoe dat die sluiter dan werkt, want dat is doorgaans (en toen ook) gewoon een spleet die je sensor verticaal af gaat bij een sluitertijd sneller dan de synchronisatiesnelheid.
Je flitser kan natuurlijk veel korter flitsen dan de synchronisatiesnelheid, maar dan kan krijg je hooguit een deel van het beeld goed belicht.
Uiteraard gaat het hier om de elektronische sluiter, niet de mechanisch. Lijkt mij nogal duidelijk. Een mechanische sluiter syncen met flits aan 1/4000 is.... sprookjesachtig :)

De D50 & D70 en misschien nog andere oudere bodies, hadden een hybride sluiter: mechanisch en CCD electronisch. Alles korter dan 1/125 wordt elektronisch vastgelegd. Uiteraard gaat de mechanische sluiter ook open & dicht, maar die heeft op dat moment niets te maken met de belichting is meer "open & dicht zodat de sensor belicht kan worden met de electronische sluiter" doorgeefluik.

Daar is best vanalles over te vinden als je even googlet.

Je kreeg alleen wat artifacts ("blooming") in de highlights als je richting 1/4000s ging. En 1/8000s was hit or miss. En uiteraard gaat je flitssterkte er wel onder lijden uiteindelijk, want een flits duurt meestal langer dan 1/4000s.. waardoor je eigenlijk té kort belicht om je hele enkele flits vast te leggen. Beetje omgekeerde wereld van HSS, waar er verschillende korte burst na elkaar gegeven worden.

Officiële sync speed van de D70(s) was 1/500s. Wat een luxe in vgl met 1/200s van Z bodies ;(

[Voor 11% gewijzigd door Mlazurro op 18-05-2023 16:47]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hfos
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dit heb ik nog maar één keer eerder meegemaakt... Een week of twee geleden min of meer op de bonnefooi naar CameraNu (City Foto) hier in de stad met mijn Z6, om de eventuele inruilwaarde te laten controleren bij de eventuele aanschaf van de Z8. 'Er is al een flinke lijst aan bestellingen' - verbaast me niks, zeker in dit segment. Ik heb geen haast, de camera komt er heus wel. Vandaag ineens een mailtje van ze, 'hij ligt klaar hoor!' Ik had op september of zo gerekend... Anyway, morgen maar even langs dan ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
hfos schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:02:
Dit heb ik nog maar één keer eerder meegemaakt... Een week of twee geleden min of meer op de bonnefooi naar CameraNu (City Foto) hier in de stad met mijn Z6, om de eventuele inruilwaarde te laten controleren bij de eventuele aanschaf van de Z8. 'Er is al een flinke lijst aan bestellingen' - verbaast me niks, zeker in dit segment. Ik heb geen haast, de camera komt er heus wel. Vandaag ineens een mailtje van ze, 'hij ligt klaar hoor!' Ik had op september of zo gerekend... Anyway, morgen maar even langs dan ;)
Nikon heeft geleerd van de Z9 release. Ze hebben er ditmaal voor gezorgd dat er veel meer bodies beschikbaar zijn op release dag. Viel mij ook al op in de diverse Nikon Z Facebook-groepen. Vrijwel iedereen die er één ge-preordered heeft, heeft hem vandaag ontvangen (of krijgt hem de komende dagen.)

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Z8. Heb er ook nog even over nagedacht maar de Z8 is teveel camera voor mij qua prijs en specs. Ik ga rustig op de Z6 III wachten. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 22:49
Cannoli schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:23:
[...]

Nikon heeft geleerd van de Z9 release. Ze hebben er ditmaal voor gezorgd dat er veel meer bodies beschikbaar zijn op release dag. Viel mij ook al op in de diverse Nikon Z Facebook-groepen. Vrijwel iedereen die er één ge-preordered heeft, heeft hem vandaag ontvangen (of krijgt hem de komende dagen.)

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Z8. Heb er ook nog even over nagedacht maar de Z8 is teveel camera voor mij qua prijs en specs. Ik ga rustig op de Z6 III wachten. :)
Ik heb hem zojuist nog kunnen halen. De fotovakman (uden/wijchen) heeft ze nog(in uden geloof ik nog 3 ofzo).

Wel een nadeel. De 3th partij batterij werkt niet(meer) wel de EN EL15 (eerste gen).

Ergens zit wat extra info en de geleverde batterij was leeg. Dus even wachten om alles te gebruiken.

In uden hadden ze er op launch day bijna 50 verkocht. Dat was buiten de pre-order.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Opmerkelijk.
Blijkbaar heeft Nikon geleerd van de eerdere leveringsproblemen met de Z9.

Ik zie dat de Z8 bij diverse F&V zaken gewoon de volgende dag af te halen is c.q. binnen 1-3 werkdagen leverbaar. d:)b

[Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 28-05-2023 12:20]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 49 50 51 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om algemene Nikon zaken te bespreken. Voor vragen over specifieke modellen kun je terecht in de topics uit de openingspost en voor aankoopadviezen kun je terecht in:

Het grote Nikon F mount objectieven-topic 2018
[starters] Ik wil een dSLR / ILC, wat nu? Deel 6

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee