Als je het zou kunnen testen graag, dan weet ik of er iets mis is. Kan je het ook in RAW testen? Ik gebruik Samsung Evo+ en nog een reeks aan andere kaartjes. Vind jij 2 seconde wachten acceptabel? Je mist dan toch vrijwel altijd het juiste moment?TommyGun schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 09:25:
[...]
Wellicht heb ik het gemist, maar wat gebruik je? Ik heb deze;
pricewatch: Sandisk Extreme Pro 64GB (95MB/s)
Inmiddels zijn er wel weer snellere kaartjes (wel even kijken wat je body ondersteunt), maar een foto maken met live view duurt bij mij een seconde of 2. Niet extreem traag in ieder geval. Wil je het zeker weten dan kan ik het vanavond wel even testen en timen.
Mijn voorkeur van schieten gaat uit via de zoeker. Regelmatig kom ik in omstandigheden terecht waarbij dit niet mogelijk is. In dat geval is Live view handig, maar uiteraard niet als het onwerkbaar traag is.Barrycade schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 15:18:
@wcduck Haal je nu niet focussen van een dSLR en het focussen van een ILC door elkaar heen? Een dSRL met een snelle lens zal als je focussed door je oculair zeker snel(ler) zijn.
Jij gebruikt je D3300 als een ILC dmv LiveView dan is het een andere vergelijking.
[ Voor 26% gewijzigd door wcduck op 18-05-2017 22:28 ]
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.