Nomad schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:50:
[...]
Aan de ene kant ben ik het eens, aan de andere kant blijft geld gewoon geld.
...
Het blijft een batterijbakje met laatje voor 2 batterijtjes en wat draadjes naar 4 of 5 knopjes. Het is eigenlijk nog geen 40 euro waard ipv 400 euro. Het is dat ik mijn strap er aan heb hangen, anders had ik allang een third party grip voor 100 euro gekocht.
Nee, dat mag je absoluut niet zeggen hoor, dat het
zomaar een batterijbakje is!
Het is een uniek gedesigned hoogwaardig technisch onderdeel. Gefabriceerd met high-tech onderdelen uit de ruimtevaarttechnologie. Uitermate getest op optimale compatibiliteit, zorgvuldig passend, structureel uitgekiend. Voldoet aan alle certificaten/keurmerken/plakplaatjesls/logos/whatever. Gestickerd met alle mogelijke recycle labels en uiteraard de, collectors-item (!), originele gouden doos!
En waarschijnlijk door tere elfenhandjes in het vale maanlicht geassembleerd in de rustgevende aanwezigheid van een zen-gecertificeerde werkomgeving.
Zoiets?
Heb een jaar lang een 3rd party grip (kwart van de originele Nikon prijs) van DSTE onder m'n D800E gebruikt. Werkte prima en had een nog grotere (speciale) Li-ion accu erin zitten. Past prima en ik zag niet eens verschil, op het typenummer op de bodem na.
Uiteindelijk weer doorverkocht omdat de battery tijd gewoon te lang was

De standaard accu ging eigenlijk ook lang genoeg mee. En omdat ik een L-plaat rechtstreeks rond de body ging gebruiken.
Maar o wee als je tussen Nikon fans riep dat de originele grip te duur was, dan kreeg je dezelfde bagger over je heen als je b.v. een niet originele accu kocht. Hel en verdoemenis; want je kocht al een dure body en dan was het not-done om goedkopere accessoires te kopen. Dat mocht gewoon niet!
Zelfde discussies gaan soms ook over de alternatieve afstandsbedieningen versus de kostbare originele Nikon kabels/remotes.
Iets in de trant van; als je in een dure auto rijdt, dan
mag je geen goedkope brandstof tanken.
die ik overigens niet heb (dure auto) en brandstof tank ik daar waar het 't goedkoopst is.
geld is geld; je kunt het maar één keer uitgeven
(ik tenminste wel)