Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Snobbieh
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:42
Ik heb recent een Nikon Coolpix P500 gekocht voor school en moet toch wel een en ander vermelden.
Zo is er eentje tussen: de brandpuntafstand. Maar waar kan ik de brandpuntafstand aflezen? Ik vind het nergens :S Kan iemand hulp bieden?

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

• Nordlys
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Als ik Google op "Nikon Coolpix P500 brandpuntsafstand" heb ik binnen 10 seconden gevonden dat het 22 - 810 mm is (kleinbeeldeq.). Zo moeilijk kan het niet zijn toch? ;)

• Snobbieh
quote:
jvdgeest schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 20:39:
Als ik Google op "Nikon Coolpix P500 brandpuntsafstand" heb ik binnen 10 seconden gevonden dat het 22 - 810 mm is (kleinbeeldeq.). Zo moeilijk kan het niet zijn toch? ;)
ja dat klopt, maar ik moet nauwkeurig de brandpuntafstand weten... Dus bv: 50mm. En dat moet ergens weergegeven worden op de camera of het schermpje, en dat vind ik niet terug...

Je bedoelt dat je de Exif wil uitlezen, zodat je de gebruikte brandpuntsafstand, sluitertijd, iso, etc weet. Deze informatie is vaak al zichtbaar bij de uitgebreide eigenschappen in je verkenner en anders in foto-software.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Godox V860II

• Snobbieh
Bedankt, ik zal het eens bekijken en laten weten of ik het gevonden heb :D

• Snobbieh
Inderdaad, daar vind ik het! Hardstikke bedankt man :D

Mooi zo. Overigens kun je de exif van online foto's ook bekijken, mocht dat soms interessant zijn. Voor bijvoorbeeld Firefox heb je dan een add-on.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Godox V860II

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:57
Alleen strippen de meeste imagehosts de exif uit een foto om privacyredenen. En Flickr stript ze ook zodat je door hun menu'tje moet om de Exif te zien. En bij google+ kan je gewoon op een exif knopje klikken om de data te zien :)

I'm a photographer, not a terrorist

• Nordlys
  • Niet online
Niet om privacy (je huis/adres staat er standaard niet in, hoogstens je copyright, die je er noujuist in wilt hebben :+), maar meer om de reden dat je je camerainstellingen niet wilt onthullen aan de buitenwereld of dat je een soort van extra bewijsmateriaal wilt hebben voor het bezitten van het origineel van de foto.

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik heb een vraagje,

ik heb nu al een paar jaar mijn Nikon D80 met 70-200 Nikor lens erop.

Ben er super tevreden mee en maak ook veel foto's. Nu wil ik voor het eerst sport gaan fotograferen maar ik heb nu 3 zondagen lopen prutsen maar ik kom niet met een goede instelling...

hebben jullie eventueel tips?

Ik fotografeer voetbal en heb nu heel veel bewongen foto's... als ik dan de sluitersnelheid verhoog dan krijg ik donkere foto's. Dan gooi ik de iso omhoog maar dan weer bewogen... wor er gek van :)

PSN: Jedi_Geub [Link] https://tweakers.net/aanbod/1212935/apple-watch-series-2-(nylon-bandje-42mm)-zilver-(grijs).html [/link]

• Sytsuuh
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 23-05-2018
quote:
Jedi Geub schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:49:
Ik fotografeer voetbal en heb nu heel veel bewongen foto's... als ik dan de sluitersnelheid verhoog dan krijg ik donkere foto's. Dan gooi ik de iso omhoog maar dan weer bewogen... wor er gek van :)
Welke camerastand/modus gebruik je?

• citruspers
quote:
jvdgeest schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:21:
Niet om privacy (je huis/adres staat er standaard niet in, hoogstens je copyright, die je er noujuist in wilt hebben :+), maar meer om de reden dat je je camerainstellingen niet wilt onthullen aan de buitenwereld of dat je een soort van extra bewijsmateriaal wilt hebben voor het bezitten van het origineel van de foto.
Wat dacht je van Geotagging? De meest populaire camera op Flickr is de iPhone. ;)

• DickCAH
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 04-12-2013

DickCAH

Het antwoord is 42

quote:
Jedi Geub schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 14:49:
Ik heb een vraagje,

ik heb nu al een paar jaar mijn Nikon D80 met 70-200 Nikor lens erop.

Ben er super tevreden mee en maak ook veel foto's. Nu wil ik voor het eerst sport gaan fotograferen maar ik heb nu 3 zondagen lopen prutsen maar ik kom niet met een goede instelling...

hebben jullie eventueel tips?

Stel je camera in op het rennende mannetje. Tenminste dat is de super simpele oplossing.

Wil je het anders doen, dan zou ik mijn camera instellen op S (i.e. sluitertijd prioriteit) De camera zoekt dan wel uit welk diafragma je nodig hebt. Als je dan donkere foto's krijgt, dan kan je camera dus het diafragma niet wijd genoeg open zetten om genoeg licht op te vangen, dus dan ga je je iso zo ver omhoog zetten dat je camera een acceptabel diafragma in wil stellen. Zelf zou ik de iso dan zo zetten dat de camera een diafragma van f5.6 kiest, zodat ik ook als er een beetje meer schaduw over het veld valt, ik niet gelijk weer veel te donkere foto's heb.

Rennende mannetje doet ongeveer hetzelfde, maar dan met een automagische iso instelling. D

• Metten
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 03-06 14:53

Metten

ik hou het graag simpel

@Jedi Geub:

Ik zou in jouw situatie:

1. De camera in A-modus op diafragma F2.8 zetten (tenminste, ik begrijp dat je de 70-200 F2.8 hebt)
2. VR aanzetten (Alle Nikkors 70-200 F2.8 hebben toch VR?)
3. Auto-ISO instellen op de maximale ISO waarde en als drempelwaarde een sluitertijd van maximaal 1/250 instellen. (ik weet niet of dit op een D80 kan, op een D90 en D5000 iig wel)

Als het goed is blijft je camera dan op F2.8 bij een sluitertijd van tenminste 1/250 en past hij dan automatisch de ISO aan als het donkerder wordt. Mocht je teveel beweging krijgen kan je altijd nog bij de Auto ISO instellingen de maximale sluitertijd verlagen naar 1/500.

Uiteraard ook proberen wat DickCAH hierboven al zegt en zelf kijken wat je het best vindt werken!

• DickCAH

DickCAH

Het antwoord is 42

Een D80 heeft (bij mijn weten) niet zo een mooie autoiso instelling. Daarnaast wil je bij sport meestal je sluitertijd op een bepaalde waarde vastzetten en boeit je diafragma eigenlijk niet zo ontzettend.

Inderdaad, iedere 70-200 heeft VR, maar als je een maximale sluitertijd van 1/250 hanteert, kan je de VR net zo goed uitzetten. Normaal moet je 1/brandpuntafstand wel stil kunnen houden. Bij een 70-200 betekent dat dat je normaal gesproken pas tussen de 1/70e en 1/200e de werking van de VR gaat zien.

Ik zou je sterk aanraden om eens te gaan oefenen op "stil houden" als je 1/brandpuntsafstand niet stil houdt. (Dit dus met VR uitgeschakeld.)

[Voor 12% gewijzigd door DickCAH op 20-10-2011 18:07]

• Snobbieh
Nou, ik ben hier nog eens :P
Op de EXIF data staan er 2 focal lenghts: de gewone en de 35mm focal length.
Wat is het verschil? En welke zou ik moeten gebruiken? Ik vind er niks over terug :(

• Phehistyr
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21-04 14:52

Phehistyr

De Epische Lurker

De gewone is de echte brandpuntsafstand, de 35mm focal length is omgerekend naar het equivalent voor een kleinbeeldcamera. De beeldhoek is namelijk afhankelijk van zowel de sensorafmetingen als de (echte) brandpuntsafstand. Omdat de sensorafmetingen in alle camera's nogal kunnen verschillen wordt er teruggerekend wat het equivalent is voor het 35mm formaat (=het fotorolletje), wat heel lang de de facto standaard was voor consumentenapparatuur.

Zelf zou ik de 35mm afstand nemen en daarbij wel vermelden dat het dus om een equivalente waarde gaat.

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• Wijnands
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 05-06 23:07
Volgens Thom staat de begane grond van de fabriek in Thailand nog steeds onder water en zal er dus de nodige apparatuur vervangen moeten worden.

So what things are made in the affected plant? D3100, D5100, D7000, D300s bodies, plus the 18-55mm DX, 18-105mm DX, 18-200mm DX, 70-300mm, and I think, 60mm Micro-Nikkor lens are assembled there, as well as the 24-120mm and 28-300mm.

Canon lijkt, gelukkig voor hen, nog een fabriek te hebben. Nikon heeft in China nog de nieuwe 1 serie fabriek en wat capaciteit in Japan voor het high-end spul. Veel volume produkten kwamen echter uit Thailand.

Ik denk dat de top van het bedrijf knap moedeloos wordt van 2011. Ben benieuwd of ze de introductie volgende week door laten gaan of niet.

[Voor 41% gewijzigd door Wijnands op 21-10-2011 10:08]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Krylinck
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 05-06 21:27
Volgens NikonRumors gaat het nog wel een tijdje duren voordat die schade is gerepareerd ook. Het opruimen van het water schatten ze al op twee maanden werktijd, plus nog drie tot vier maanden voor reparaties. Ze worden aardig getroffen de laatste tijd...

BMW 440i | Ducati Hypermotard 821 SP | Nikon D7100 | 11-16 f/2.8 | 24-70 f/2.8 | 70-200 VR f/2.8 | SB900

• Jedi Geub
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
@ieder met een tip hierboven

bedankt!

ik ga het zondag meteen weer proberen en zal er een testcase van maken!

PSN: Jedi_Geub [Link] https://tweakers.net/aanbod/1212935/apple-watch-series-2-(nylon-bandje-42mm)-zilver-(grijs).html [/link]

• Shark.Bait
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 29-05 11:29

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

quote:
Ja, maar hadden ze niet wat van hun productie overgebracht naar elders omdat de energie aanvoer in Japan vanwege de nucleaire ramp onbetrouwbaar was en vanwege de tsunami de logisitek op zijn kont lag?

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05-06 23:25
De pro model fabriek in Sendai was getrashed idd; Ze hebben een gedeelte van die productiecapaciteit verplaatst naar Maleisie. Weet niet of ze dat inmiddels weer in orde hebben, maar dat zal ongetwijfeld ook de nodige tijd en investeringen kosten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Nordlys
  • Niet online
Nieuws/gerucht wat betreft de problemen met Nikon in Thailand:
quote:
Good News?
Oct 26 (news)--I received word this morning that Nikon Thailand has rented new space in an area just outside Bangkok and has asked workers to return to work next week. That doesn't necessarily mean quick resumption of production, nor is the entire area exactly free of water, which makes transport of both workers and goods problematic, but it does seem to indicate that Nikon is being highly proactive in getting things restarted. I'm sure all of us wish Nikon and Thailand the best of luck in getting back to some form of normalcy.
Bron: http://www.bythom.com/

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 13:02
Ik zag hem straks ook al langs komen in de Huiskamer, nu ook op dpreview:
quote:
German videographer Michael König has compiled a breathtaking HD video from footage shot from the International Space Station. The original video clips, that König has processed and set to music, were created from a series of time-lapse stills of the Earth at night and include footage of Aurora Borealis and Australis. Viewing the original still images on NASA's 'The Gateway to Astronaut Photography of Earth' website reveals they were shot with a Nikon D3S with 17-35mm F2.8 and 12-24mm F2.8 lenses (via Daily Mail).

Vooral de Nijldelta is ontzettend goed te zien.

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Sinus_rhythm
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 05-06 11:30
Dat ziet er opzich onrealistisch uit, net alsof het een 3d animatie is.. Maar het is wel een gaaf filmpje..

[Voor 24% gewijzigd door Sinus_rhythm op 16-11-2011 14:07]

• nero355
  • Laatst online: 01:20

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wel fullscreen kijken hé ;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Nikon camera's zijn dan ook al tientallen jaren de keuze van NASA. In eerste instantie werden er zwaar gemodificeerde F's gebruikt en dat is via F2/3/4/5 en D1/2 doorgeevolueerd naar vrijwel standaard D3S body's.

zie o.a.: Wikipedia: Nikon NASA F4

• Nordlys
  • Niet online
NR bevestigt opnieuw dat de D800 36 megapixels (7360 x 4912 pixels) krijgt. Hij heeft zelfs voorbeeldfoto's die met de camera zijn genomen.

Meer info:
http://nikonrumors.com/20...s-of-the-nikon-d800.aspx/

Nogmaals een overzichtje van de specs waarvan NR 90% zeker weet dat het klopt:
quote:
The name will be Nikon D800
36MP sensor
100% viewfinder coverage
Improved AF with face recognition – the D800 will still have 51 points AF point
Dual memory card slots (still not sure if they will be SD, CF or both)
USB 3.0
ISO range: 100 – 6400, ISO LO @ 50 and ISO HI-2 @ 25600
The screen will be larger than 3 inches
The D800 will not have built-in GPS
Expeed 3 processor
There will be two different D800 versions/models, one with the antialiasing filter removed

• Krylinck
Da's leuk. :) Nu nog een D4 en een D400 of fullframe met 16-18MP en D3S-achtige ruisprestaties en het kringetje is weer rond. Ik snap die 36MP nog steeds niet echt, maar blijkbaar hadden ze met de D3X nog niet genoeg om zich veilig te wanen van de concurrentie of zo.

Ik ben trouwens heel benieuwd naar het LCD-scherm en de "vernieuwde" AF.

BMW 440i | Ducati Hypermotard 821 SP | Nikon D7100 | 11-16 f/2.8 | 24-70 f/2.8 | 70-200 VR f/2.8 | SB900

• wolver1ne
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 26-04 17:44

[Voor 33% gewijzigd door wolver1ne op 20-11-2011 01:08]

• Krylinck
AF gelijk aan D3/D700, niets over de LCD. Ziet eruit als 3 inch. Kleiner en lichter dan de D700, maar met net wat andere specs en film. Mja, misschien ben ik een negatieveling, maar ik word er niet warm of koud van.

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

De LCD zou iets groter zijn dan op de D700. Da's wel iets. ;)

Vind het jammer dat de AF selector is vervangen door een stills/movie switch.... Nu zal ik ws in het menu moeten gaan wroeten, maakte daar sinds de D200 altijd vaak gebruik van die switch...

• wolver1ne
De AF switch button zit nu aan de voorkant, zoals bij de D7000.

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 05-06 18:52

Pat-Juh

Patrick

quote:
wolver1ne schreef op zondag 20 november 2011 @ 10:09:
De AF switch button zit nu aan de voorkant, zoals bij de D7000.
Hij doelde op het AF-veld selectie. niet de AF-S, AF-C en MF swtich. Dit viel mij ook gelijk op... zal wel een domper zijn voor vele, tenzij het ergens anders is onder gebracht wat niet op de foto's te zien is...

Er lijkt daar in tegen wel een knop je op de AF-switch op de voorkant te zitten, wellicht dat het nu onder dit knop je zit icm een command-dial (omdat er misschien meer AF-opties gekomen zijn voor o.a. video....)

• wolver1ne
In de AF-S/C/MF switch zit een button die je ingedrukt houdt en vervolgens met een van de dials de AF mode veranderd.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

quote:
wolver1ne schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:19:
In de AF-S/C/MF switch zit een button die je ingedrukt houdt en vervolgens met een van de dials de AF mode veranderd.
Dat wist ik niet over de D7000, had echter net als op mijn D300s een dedicated switch gezien, is makkelijker te doen blindelings :).

• yzf1kr
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-03 13:15
quote:
wolver1ne schreef op zondag 20 november 2011 @ 14:19:
Des te meer reden om aan te nemen dat dit een fake is.

Pro modellen hebben aparte switches voor dit soort belangrijke zaken.
Je moet in oog opslag kunnen zien in welke AF mode je zit, en direct kunnen schakelen niet via allerlei submenus.

https://www.facebook.com/hausbrandeck

• wolver1ne
Ook op Canon 1D Mark IV?

Je hoeft geen submenus te door lopen, niet op Nikon iig. Het is een kwestie van een button indrukken en een dial draaien. Snel zien in welke modus je zit? Gewoon op de top lcd of in de VF kijken.

• yzf1kr
Tja, Canon die moeten sowieso nog een keer terug naar hun leermeesters voor een lesje bedieningsgemak.

Op de huidige Nikon Pro's kan je de hele camera bedienen met je rechter hand hand, dus als je een flinke lens er op hebt zitten kan je de combinatie aan de lens blijven vasthouden linker hand. Dat zou nu dus voorbij zijn.

Om in je VF op je LCD te kijken, moet je camera aan staan. Die van mij staat uit als ik hem niet gebruik, en veel dingen stel ik al in voordat ik hem aan zet. Net zoals je een lens kiest voordat je hem aan zet.

• wolver1ne
quote:
..veel dingen stel ik al in voordat ik hem aan zet..
Het zijn misschien op z'n hoogst 4 a 5 dingen die je kunt instellen zonder camera aan te zetten. Meest belangrijke dingen zijn toch de ISO, aperture, shutterspeed en misschien ook de PSAM - hier moet de camera toch maar aan staan. Overigens, Nikon camera's starten snel op (Canon warschijnlijk ook), dus ik zie het probleem niet om het eventjes aan te zetten om iets in te stellen. Je gaat immers toch gelijk schieten. Zo niet, wat houdt je tegen om het snel aan en uit te zetten. :S

Eenvoudig de hele camera met rechter hand bedienen lijkt mij te ver gezocht. Bijvoorbeeld om op D700 ISO of WB in te stellen moet je je beide handen gebruiken. Als alles met de rechter hand te bedienen was, dan zouden alle knopjes aan de rechter kant van de camera zitten.

Geen idee wat je onder flinke lenzen beschouwd, maar met een 70-200 is het prima met twee handen te bedienen. Uiteraard minder handig als je een 600mm er aan hebt hangen, maar zulke lenzen moet je sowieso met een tripod of monopod ondersteunen.

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:26
Ik heb besloten dat ik het een inferieure en bijzonder vervelende camera ga vinden en me zodoende alleen op onderdelen van nieuwtjes, reviews en bevindingen ga richten die de negatieve kanten gaan laten zien!!

Zo maken de missende AF-switch achterop en het meer Canon-achtige silhouet van de bovenkant het natuurlijk al een tamelijk kansloos apparaat.

:P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Amrit
  • Registratie: september 2006
  • Niet online

Amrit

NERDS!

quote:
Abbadon schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:22:
Ik heb besloten dat ik het een inferieure en bijzonder vervelende camera ga vinden en me zodoende alleen op onderdelen van nieuwtjes, reviews en bevindingen ga richten die de negatieve kanten gaan laten zien!!

Zo maken de missende AF-switch achterop en het meer Canon-achtige silhouet van de bovenkant het natuurlijk al een tamelijk kansloos apparaat.

en ik ben benieuwd hoe de d800 er nu werkelijk gaat uitzien ..

en die grip eronder, die is er imo onder geshopped.

[Voor 4% gewijzigd door Amrit op 20-11-2011 19:30]

There are 10.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 particles in the universe that we can observe, your mama took the ugly ones and put them into one nerd.

• Nordlys
  • Niet online
Van die grip klopt naar mijn mening ook niks. Die lijkt op een hele andere focus plane te zitten dan de body zelf. Iets klopt er niet aan de twee foto's. Op NikonRumors staan de comments ook vol mee. We zullen zien wat er uiteindelijk van klopt ;)

• Amrit
  • Niet online

Amrit

NERDS!

de verhouding klopt volgens mij ook niet. Op nikonrumors staan nu deze zogenaamde d800 en de d700 naast elkaar. Als je goed kijkt heeft de d700 een grotere body, het prisma huis is relatief kleiner tov de rest van de body. Deze zogenaamde d800 lijkt imo meer een DX camera wbt formaat.

Maar idd, gewoon afwachten, en zolang dat ding niet in de winkel ligt, en de spaarpot is niet goed gevuld [ ;( ] boeit het eigenlijk ook niet.

There are 10.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000 particles in the universe that we can observe, your mama took the ugly ones and put them into one nerd.

• wolver1ne

• kvandt
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:09
Het valt me op dat in en uitzoomen omgekeerd zijn.. Dat zal een hoop overstappers van de D700 nog lang verwarring (lees:extra knop handelingen) opleveren 8)7

als het de "echte" d800 is

[Voor 11% gewijzigd door kvandt op 20-11-2011 22:57]

• kvandt
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:09
Ander nieuwtje: De firmware van de D5100 en D7000 is gedecrypt.
http://www.personal-view....are-seems-to-be-decrypted

Wie weet wat dit voor mogelijkheden op gaat leveren? (denk aan Magic Lantern)

• Amrit
  • Niet online

Amrit

NERDS!

quote:
kvandt schreef op zondag 20 november 2011 @ 22:56:
Het valt me op dat in en uitzoomen omgekeerd zijn.. Dat zal een hoop overstappers van de D700 nog lang verwarring (lees:extra knop handelingen) opleveren 8)7

als het de "echte" d800 is
Foutje van degene die deze foto in elkaar ge-photoshopped heeft :9

• justice strike
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 05-06 15:55
Ik ben al weer 3 weken in HK en het wordt weer tijd voor mij om terug te gaan naar BKK. Nu is het zo dat ik mijn eyepiece van mijn d90 ben kwijtgeraakt in een fietstocht die ik gister gemaakt heb. Baal er een beetje van, maargoed niets aan te doen. Nu wil ik meteen de kans nemen om een magnifying eyepiece te nemen. Ik gebruik liveview bijna nooit en in het donker heb ik bijzonder veel moeite om scherp te stellen.

Nu weet ik dat er geen officiele magnifying eyepiece is van nikon, maar volgens mij was het mogelijk om degene van de d200 aan te passen. Tevens zit ik ook te denken om wellicht een hoekzoeker te kopen aangezien ik soms laag bij de grond moet fotograferen. Zijn er hoekzoekers die je kunt combineren met een magnifying eyepiece? (ik weet dat die van seagull nogal gammel op je camera zit.

alvast bedankt.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Chiron
  • Laatst online: 05-06 23:25
quote:
Abbadon schreef op zondag 20 november 2011 @ 19:22:

Wat mij opvalt is dat het zoekerhuis veel kleiner is.. of zou dat komen omdat ze de popup flash weggelaten hebben?

Er zitten teveel dingen in om dat plaatje af te doen als photoshop.. mogelijk ook dat het om een pre-productie prototype gaat waar nog een aantal dingen aan veranderd moeten worden.

Het integraal overnemen van de bestaande AF van de D3/D700 verbaast me wel een beetje. Het komt op mij over dat dit een FX D400 is en Nikon zn target audience naar beneden bijstelt (en hopelijk daarmee ook de prijs). Met de D700 hebben ze zich behoorlijk in hun voet geschoten met de verkoop van de D3.

Als ik op de gelekte specs afga en ik ooit nog een nieuwe body zou kopen ter vervanging of naast mn D700, zou het zoals het er nu naar uit ziet een D3s worden :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• FLuKee
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 28-05 16:37
Er lijkt toch gewoon een pop-up flash op te zitten? Alle AF-modi/instellingen bij elkaar op één switch/knop lijkt me geen onlogische keuze. D7000 gebruikers zullen beamen dat dit vlot en efficiënt werkt, instellen lukt perfect met oog aan de zoeker.

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Maar waarom zit er een still/video schakelaar op terwijl er naast de sluiterknop ook een videoknop zit?

• FLuKee
Die rode knop bovenaan is de record-knop, die je wellicht pas kan gebruiken indien live-view ingeschakeld is. De knop achteraan is om live-view te activeren, de schakelaar is voor de live-view modus: handheld of op statief (en is imho niet voor still/video).

cfr hier: YouTube: Nikon D300s: Live View Modes—Hand-Held vs. Tripod

Edit: alhoewel, die tripod/handheld mode lijkt wel voorbijgestreefd... de precieze functie is moeilijk in te schatten op basis van de foto's :)

[Voor 42% gewijzigd door FLuKee op 21-11-2011 11:34]

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

quote:
FLuKee schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:27:
Die rode knop bovenaan is de record-knop, die je wellicht pas kan gebruiken indien live-view ingeschakeld is. De knop achteraan is om live-view te activeren, de schakelaar is voor de live-view modus: handheld of op statief (en is imho niet voor still/video).

cfr hier: YouTube: Nikon D300s: Live View Modes—Hand-Held vs. Tripod

Edit: alhoewel, die tripod/handheld mode lijkt wel voorbijgestreefd... de precieze functie is moeilijk in te schatten op basis van de foto's :)
Oei dat ziet er eigenlijk wel achterhaald uit... Ik vindt dat zeker niet iets wat een eigen externe schakelaar verdient. Dat je in LV moet zitten om te kunnen filmen lijkt mij wel waarschijnlijk natuurlijk, dat is op de meeste (alle?) Nikon DSLR's het geval :)

Misschien gaat de schakelaar in kwestie niet over het al dan niet starten van een filmopname, maar is het meer een schakelaar waarmee je meer videospecifieke instellingen op het scherm kunt toveren in plaats van fotospecifieke.

• Abbadon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 11:26
quote:
Chiron schreef op maandag 21 november 2011 @ 09:44:
[...]

Wat mij opvalt is dat het zoekerhuis veel kleiner is.. of zou dat komen omdat ze de popup flash weggelaten hebben?
Op de foto (los van als het nou wel of niet de D800 is) zie je dat de bovenkant van de camera links en rechts meer schuin omhooglopen richting zoekerhuis, beetje als een heuvel. Bij de huidige Nikons is de bovenkant v.d. camera platter en staat het zoekerhuis er pontificaal als een los gebouw (huis :P ) bovenop. In beide gevallen is het zoekerhuis dus waarschijnlijk even groot maar op de foto van de 'D800' lijkt hij kleiner doordat het deels geintegreerd is in de 'heuvel'. Beetje a la Canon eigenlijk. Althans, zo zie ik het :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Nu online

Nomad

Admin F&V

a.k.a. Martijn

en dat het op Canon lijkt, dat zint je niets geloof ik of wel Abbadon :P.

Ik vind die D800 specs er goed uit zien, en ik zit met smart te wachten totdat Canon iets soortgelijks leuks uit doe hoed trekt. Maar ik zie heel weinig aanwijzingen dat Canon binnenkort met iets leuks komt in het 5d segment.

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• FLuKee
quote:
Metten schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:04:
[...]
Misschien gaat de schakelaar in kwestie niet over het al dan niet starten van een filmopname, maar is het meer een schakelaar waarmee je meer videospecifieke instellingen op het scherm kunt toveren in plaats van fotospecifieke.
Ja, dat lijkt me ook wel logischer :)

• justice strike
ik denk dat ik maar voor een originele dk-22 ga... Ik hoor dat de dk-21m niet te gebruiken is met een bril. Weet iemand welk rubbertje er standaard bij een d90 geleverd wordt? Ik weet door de bomen het bos niet te vinden. Volgens mij passen de dk17, dk-2, dk-21 en dk-23... maar degene die bij mijn d90 zat was het beste (met de zachte rubbertjes)

• SkipZ
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01-06 23:23
Net even voor je gekeken, bij mij zit standaard de DK-21 erbij.

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

quote:
Abbadon schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:14:
Beetje a la Canon eigenlijk. Althans, zo zie ik het :P
Ja, dat was het eerste wat ik dacht. Misschien hebben ze een ontwerper weggekaapt bij de concurrentie? ;)

Zelf maakt het me geen bal uit-ik kijk toch vaker door de zoeker dan naar de camera vermoed ik. Als ik plakka heb en hij is er, dan wil ik mijn camera wel upgraden. De overstap naar SD lijkt me ook wel interessant. Fabrikanten van notebooks laten massaal CF kaarten links liggen. And if you can't beat them....

• wolver1ne
CF kaarten in de pro wereld hebben aantal grote voordelen tov SD. Ze zijn groot en daarom ook een stuk eenvoudiger om mee om te gaan in allerlei situaties, zoals met dikke handschoenen. CF zijn over het algemeen een stuk sneller. 90(r)/80(w) MB/s bij sommige kaarten is geen probleem. Zogenaamde opvolger van CF, CFast kan zelfs tot 300MB/s.

Het feit dat laptop makers CF achterwege laten is niet omdat SD beter is, maar omdat SD kleiner is en in de consumenten wereld veel populairder is dan CF.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

quote:
wolver1ne schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:46:
CF kaarten in de pro wereld hebben aantal grote voordelen tov SD. Ze zijn groot en daarom ook een stuk eenvoudiger om mee om te gaan in allerlei situaties, zoals met dikke handschoenen. CF zijn over het algemeen een stuk sneller. 90(r)/80(w) MB/s bij sommige kaarten is geen probleem. Zogenaamde opvolger van CF, CFast kan zelfs tot 300MB/s.

Het feit dat laptop makers CF achterwege laten is niet omdat SD beter is, maar omdat SD kleiner is en in de consumenten wereld veel populairder is dan CF.
idd... en ik heb tot dusver nog geen één defecte CF kaart gehad terwijl ik al een aantal SD-kaartjes heb mogen retourneren voor RMA bij sandisk... Ook iets wat de Pro gebruikers in hun achter hoofd houden :)

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

En toch lijken de pinnetjes in het CF slot me een stuk gevoeliger voor schade. CF heeft inderdaad wel wat voordelen, maar het formaat is natuurlijk wel persoonlijk. Ik vind het formaat van SD prima zo eigenlijk :)

• Radiant
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Valt wel mee hoor :) Sowieso kan die kaart er maar op 1 manier in, dus je moet iets heel geks doen om daarmee iets te beschadigen, of je moet een ander object dan een CF-kaart in je slot gaan duwen, maar dat is ook erg moeilijk om perongeluk te doen, aangezien er nog een klepje voor zit.

• Pat-Juh

Pat-Juh

Patrick

quote:
Metten schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 21:37:
En toch lijken de pinnetjes in het CF slot me een stuk gevoeliger voor schade. CF heeft inderdaad wel wat voordelen, maar het formaat is natuurlijk wel persoonlijk. Ik vind het formaat van SD prima zo eigenlijk :)
er zitten geleidingsrails in, net als bij een Gameboy game-cart zeg maar ;) , die past er ook maar op één manier in.. Als je de camera genoeg gebruikt kan je het blind! in het pikkedonker of op een drukke avond op een feest lukt het me gewoon,

1. CF eruit en in hoesje
2. nieuwe CF pakken en richeltje bij me wijsvinger
3. er in doen met de hand de juiste richting op...

klinkt heel dubbelzinnig stap drie maar het gaat zo wel heel vlekkeloos.

• Shark.Bait

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

quote:
wolver1ne schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 19:46:

Ik weet het. Je hoeft me niet te bekeren, ik ben al van de CF religie. Daarom dacht ik aan gemirrord wegschrijven. Na overzetten van de SD op de PC de CF wissen. Daarom zie ik dat dual slot wel zitten.

• Wijnands
Ik vond CF ook wennen en bekeek die pinnetjes met enige argwaan. Je moet wel heel raar doen of je peuter met je camera laten spelen wil er daar wat fout mee gaan.

CF.. heerlijk formaat! Als er een valt heb je 'm zo gevonden en kaartje wisselen met ijzige vingers is ook goed te doen

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Wijnands schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:08:
...

CF.. heerlijk formaat! Als er een valt heb je 'm zo gevonden en kaartje wisselen met ijzige vingers is ook goed te doen
En je raakt ze niet zo snel kwijt.. Zo'n lap kaart valt sneller op dan een sd kaartje, zeker als betreffende kaart donker is en op een donkere ondergrond ligt 8)7

Ik hoop niet dat ze de stap naar mini/micro gaan maken omdat het zo hip is :F

:+

• DickCAH

DickCAH

Het antwoord is 42

Licht het aan mij dat ik me nu af begin te vragen hoeveel foto's er op de punt van een naald passen? ;)

SD of CF maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit. SD vind ik ook nog goed te hanteren. Maar ik heb meestal blauwe SD kaarten, dus die vallen wat eerder op op een zwarte vloer. Nu laat ik ze toch eigenlijk al nooit vallen.

Wisselen van SD en van CF kan ik blindelings. Maar kleiner dan SD, dat vind ik dus ook niet fijn meer. Geklooi als je zo een kaartje in je telefoon wilt wisselen. En helemaal die micro's.. Dan heb je echt zowat een pincet nodig. Nee, dan ben ik voorstander van een camera met gewoon ingebakken geheugen van bijvoorbeeld 64GB. Die plug je dan maar aan je computer om hem leeg te lezen. Een stuk handiger dan geklooi met micro kaartjes.

Ik zie ineens camera voor me met op de plek van het CF slot, 10 slots voor micro SD kaartjes... dat lijkt me dan wel weer handiger. Hoewel, wat kost een 8 gb micro sd kaart?

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
quote:
DickCAH schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 11:50:
Licht het aan mij dat ik me nu af begin te vragen hoeveel foto's er op de punt van een naald passen? ;)

SD of CF maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit. SD vind ik ook nog goed te hanteren. Maar ik heb meestal blauwe SD kaarten, dus die vallen wat eerder op op een zwarte vloer. Nu laat ik ze toch eigenlijk al nooit vallen.

Wisselen van SD en van CF kan ik blindelings. Maar kleiner dan SD, dat vind ik dus ook niet fijn meer. Geklooi als je zo een kaartje in je telefoon wilt wisselen. En helemaal die micro's.. Dan heb je echt zowat een pincet nodig. Nee, dan ben ik voorstander van een camera met gewoon ingebakken geheugen van bijvoorbeeld 64GB. Die plug je dan maar aan je computer om hem leeg te lezen. Een stuk handiger dan geklooi met micro kaartjes.

Ik zie ineens camera voor me met op de plek van het CF slot, 10 slots voor micro SD kaartjes... dat lijkt me dan wel weer handiger. Hoewel, wat kost een 8 gb micro sd kaart?
SD vind ik al te klein, te licht, raak ze altijd kwijt. CF heeft tenminste handelbaar formaat, bovendien glippen die niet zo snel uit je vingers als je ze verwisselt, ik mag toch hopen dat ze geen ingebouwd geheugen gaan gebruiken, er zijn momenten waar ik vol over de 64gb ga en geen pc bij de hand heb hoor! Nee geef mij dan maar gewoon CF kaartjes, lekker snel ook.

www.maartendeboer.net
Canon: 1D X | 1Ds Mark III | 1N | 5Ds
Canon EF: 200mm f/2L IS USM | 200mm f/1.8L USM
Zeiss: Milvus 1.4/85 | Otus 1.4/55 | Milvus 1.4/25

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Tja met rawfiles van 20-25MB gaat het ook wel hard ja, maar 64GB is wel goed voor 2500 foto's dan alsnog :) ik zou er zelf niet snel overheen gaan! Ingebakken geheugen zullen ze niet zo snel doen hoor dat is toch meer iets voor consumentencamera's...

• yzf1kr
Doe mij maar SD kaartjes.

Ik heb alleen maar een laptop (en los 27”scherm), en moet dus of het toestel aan mijn laptop hangen, of de cardreader. De CF kaart gebruik ik alleen als ik veel FPS nodig heb, of als backup.

• Nordlys
  • Niet online
Nikon komt binnenkort mogelijk met vier nieuwe producten aanzetten:
  • Nikon SB-910: er schijnen al een aantal demo's van deze flitser verspreid te zijn in een aantal landen.
  • DX lens: een nieuwe 18-300mm lens of een 16-85mm lens (misschien f/4).
  • FX lens: een update op een huidge AF-D prime, geen wide-angle. Lijkt om een nieuwe AF-S 85mm f/1.8 lens te gaan.
  • Nikon D800: volgens bronnen lijken de plaatjes van de D800 op NR echt te zijn.
Meer info:
http://nikonrumors.com/20...oming-nikon-products.aspx

• Xcalibur
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 13:23
Wat denken jullie, wordt de SB-900 goedkoper na de aankondiging (want end-of-life), of gaat die niet meer te krijgen zijn....?

Ik wil d'r nog een bij hebben eigenlijk, ik zit niet te wachten op een afwijkend model :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Nordlys
  • Niet online
In sommige landen is de SB-900 al niet meer verkrijgbaar. Ik denk dat, zodra de SB-910 eenmaal aangekondigd is, de SB-900 aardig rap uit de schappen zal verdwijnen.

30 november is waarschijnlijk de datum waarop één of meer van deze producten wordt aangekondigd :)

• Wijnands
Nee, de 800 was ook nauwelijks goedkoper tegen het einde. Sterker nog, je ziet flitsers nog wel 's omhoog gaan i nprijs

• justice strike
quote:
Wijnands schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 23:08:
Nee, de 800 was ook nauwelijks goedkoper tegen het einde. Sterker nog, je ziet flitsers nog wel 's omhoog gaan i nprijs
dat was ook omdat de 800 een hoger richtgetal had, en in principe vonden de meesten de 800 toch beter dan de 900 (kleiner etc...)

• citruspers
De SB-900 is 1/16e stop krachtiger dan de SB-800 volgens de specificaties.

• Nordlys
  • Niet online
quote:
jvdgeest schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 20:11:
Nikon komt binnenkort mogelijk met vier nieuwe producten aanzetten:
  • Nikon SB-910: er schijnen al een aantal demo's van deze flitser verspreid te zijn in een aantal landen.
  • DX lens: een nieuwe 18-300mm lens of een 16-85mm lens (misschien f/4).
  • FX lens: een update op een huidge AF-D prime, geen wide-angle. Lijkt om een nieuwe AF-S 85mm f/1.8 lens te gaan.
  • Nikon D800: volgens bronnen lijken de plaatjes van de D800 op NR echt te zijn.
Meer info:
http://nikonrumors.com/20...oming-nikon-products.aspx
Hierop terugkomend: alleen de SB-910 lijkt te worden aangekondigt overmorgen.
quote:
“The SB-910 differs from SB-900 in refined ergonomics (also 1% lighter, 1% smaller), redesigned menus, improved overheating control and … that’s it. No “bulb mode” or anything similar. And yes, it’s supposed to be introduced on October 26th, but was delayed."

• Wijnands
Leuk maar ik ga er niet voor op blijven. Ding is toch veel te prijzig voor me.

* Wijnands heeft liever 2 sb-700 flitsers

• citruspers
Of 5 Yongnuo 560 II flitsers :)

• justice strike
quote:
citruspers schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:08:
De SB-900 is 1/16e stop krachtiger dan de SB-800 volgens de specificaties.
specs sb-800:
quote:
38 m/125 ft. (at ISO 100, 35mm zoom-head position, 20°C/68°F)
specs sb-900:
quote:
34 m/111.5 ft. (at ISO 100, 35mm zoom head position, in FX format, standard illumination pattern, 20°C/68°F)
MAW de sb-800 is krachtiger niet andersom.

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

quote:
justice strike schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 04:44:
[...]

specs sb-800:

[...]

specs sb-900:

[...]

MAW de sb-800 is krachtiger niet andersom.
De verwarring zal wel komen van het feit dat de SB-900 een groter zoombereik heeft. Daar zou je op grotere afstand baat bij kunnen hebben, afhankelijk van de lens die je gebruikt.

• Nordlys
  • Niet online

• Wijnands
580 canadian, da's 560 USD. Dat gaat bij ons dus zo'n 499 euro worden.. Da's knap prijzig. Aan de andere kant, de 900 was ook niet goedkoop bij de introductie.

• Xcalibur
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 13:23
Ik zie weinig voordelen in het persbericht, ik probeer nog wel een SB-900 op de kop te tikken binnenkort :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

Het zijn de kleine voordelen van de SB-700 ten opzichte van de SB-900 had, die de SB-910 nu ook heeft: thermische beveiliging, harde kleurfilters en gebruikersinterface. Idd geen reden om je SB-900 in te ruilen :)

• justice strike
quote:
Metten schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:02:
Het zijn de kleine voordelen van de SB-700 ten opzichte van de SB-900 had, die de SB-910 nu ook heeft: thermische beveiliging, harde kleurfilters en gebruikersinterface. Idd geen reden om je SB-900 in te ruilen :)
die harde kleurfilters waren de reden voor mij om geen sb-900 te kopen...

• DickCAH

DickCAH

Het antwoord is 42

Als ik de prijsgrafiek (waarvoor dank Wijnands) zo zie, snap ik weer helemaal waarom ik geen Nikon flitskastje heb. Nu zijn die krengen van Canon geloof ik ook knap aan de prijs, maar 500 euro voor een kastje om baterijen in te doen die je nooit gebruikt.... Beetje aan de prijs zeg maar.

*disclaimer: Kastje waar je baterijen indoet die je nooit gebruikt, want ik gebruik een externe flitser hoogst zelden. Iedere keer dat ik mijn flits meeneem moet ik dus de baterijen opladen, omdat ze spontaan zijn leeg gelopen. Als ik de flitser vaker dan gemiddeld eens per drie maanden op mijn camera schroef, dan is er iets niet helemaal goed met mij.

• The Mole
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-05 22:58
Net een tweet binnen van Cameranu met de SB910:
http://www.cameranu.nl/nl...-SB-910/H427_1687_229494/

649,- :)

[Voor 4% gewijzigd door The Mole op 30-11-2011 08:27]

D90, Nikon 18-105, Nikon 35mm F1.8, Mir 24N 35mm F2, Sigma 70-200 2.8D, Nikkor 28-80 macro monster

• Nordlys
  • Niet online
quote:
DickCAH schreef op woensdag 30 november 2011 @ 07:59:
Als ik de prijsgrafiek (waarvoor dank Wijnands) zo zie, snap ik weer helemaal waarom ik geen Nikon flitskastje heb. Nu zijn die krengen van Canon geloof ik ook knap aan de prijs, maar 500 euro voor een kastje om baterijen in te doen die je nooit gebruikt.... Beetje aan de prijs zeg maar.
Introductieprijzen zijn altijd hoog. Binnen een paar maanden gok ik dat de flitser rond de 350-400 wordt verkocht.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12:28

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

quote:
DickCAH schreef op woensdag 30 november 2011 @ 07:59:
*disclaimer: Kastje waar je baterijen indoet die je nooit gebruikt, want ik gebruik een externe flitser hoogst zelden. Iedere keer dat ik mijn flits meeneem moet ik dus de baterijen opladen, omdat ze spontaan zijn leeg gelopen. Als ik de flitser vaker dan gemiddeld eens per drie maanden op mijn camera schroef, dan is er iets niet helemaal goed met mij.
offtopic:
Dan wordt het tijd voor fatsoenlijke batterijen ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

quote:
justice strike schreef op woensdag 30 november 2011 @ 03:58:
[...]

die harde kleurfilters waren de reden voor mij om geen sb-900 te kopen...
Was voor mij (samen met vooral ook het formaat) ook reden om een SB-700 te halen ondanks het relatief kleine prijsverschil van €50 met de SB-900 op dat moment :)

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

quote:
jvdgeest schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:43:
[...]

Introductieprijzen zijn altijd hoog. Binnen een paar maanden gok ik dat de flitser rond de 350-400 wordt verkocht.
Dat is duidelijk beleid van Nikon: eerst vangen van de malloten die het nieuwe product koste wat kost móeten hebben, daarna rustig de prijs laten zakken. Nikon producten moet je eigenlijk nooit kopen binnen 3 maanden na introductie :)

• yzf1kr
Ik vind de gelfilters juist ideaal.
Maar goed, ik heb dan ook nog een verhuisdoos vol filters liggen uit het theaterverleden van mijn oom.

Mijn SB-900 is ook bijna vergroeid met mijn camera.

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

quote:
yzf1kr schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:30:
Ik vind de gelfilters juist ideaal.
Maar goed, ik heb dan ook nog een verhuisdoos vol filters liggen uit het theaterverleden van mijn oom.

Mijn SB-900 is ook bijna vergroeid met mijn camera.
Voor de SB-700 kan je ook gewoon een gelfilterhouder krijgen á la SB-900 dus dat zal je voor de SB-910 niet anders zijn denk ik, als hij niet al gewoon meegeleverd wordt.

• FLuKee
De prijs is nu reeds aangepast naar 509€ :)

• DickCAH

DickCAH

Het antwoord is 42

quote:
jvdgeest schreef op woensdag 30 november 2011 @ 08:43:
Ik help het je hopen, maar als je naar de prijsgrafiek van de SB900 kijkt, denk ik niet dat je gelijk gaat krijgen. Ik gok dat de prijs zich stabiliseert op minimaal 50 euro meer dan de huidige prijs van de SB900 en dat is toch echt....

@Orion: Tussen de laatste twee keer dat ik mijn flitser heb gebruikt, zat (leve lightroom) ongeveer een jaar. Dat baterijen dan een stuk zijn leeggelopen, kan ik ze niet kwalijk nemen.

• Metten

Metten

ik hou het graag simpel

quote:
DickCAH schreef op woensdag 30 november 2011 @ 09:55:
[...]

Ik help het je hopen, maar als je naar de prijsgrafiek van de SB900 kijkt, denk ik niet dat je gelijk gaat krijgen. Ik gok dat de prijs zich stabiliseert op minimaal 50 euro meer dan de huidige prijs van de SB900 en dat is toch echt....

@Orion: Tussen de laatste twee keer dat ik mijn flitser heb gebruikt, zat (leve lightroom) ongeveer een jaar. Dat baterijen dan een stuk zijn leeggelopen, kan ik ze niet kwalijk nemen.
Prijsgrafiek laat toch echt zien dat de SB-900 op zo'n €500 is geïntroduceerd en na een half jaar voor €350 te koop was.
Pagina: 1 2 3 ... 43 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True