Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putger
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 17:38:
Hoi Prx,

Is wat ik een paar posts hierboven heb geschreven niet voordeliger voor de medewerkers?
Prive een auto leasen waar het (veel) goedkoper is dan bij Athlon & Alphabet.
De zakelijk gereden kilometers laten uitbetalen door Capgemini.
Het bedrag dat overblijft van je mobiliteitsbudget laten uitbetalen, waarmee je in principe je prive lease auto kunt betalen.
Bedenk wel dat je het mobiliteitsbudget dan bruto krijgt terwijl bij het leasen bij Cap je het budget netto gebruikt. En vergeet ook niet de bijtelling die je krijgt tijdens het leasen, dat is ook nog een aardige som.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:21
De constructie zoals je hem hebt beschreven is zeker mogelijk. Maar met privé leasen heb je toch altijd net wat minder flexibiliteit. De bonus/malus op je privé lease contract is vaak extreem hoog, wat tot gevolg heeft dat je eigenlijk fiscaal alleen voordeliger uit bent als je heel goed bent in het inschatten van jouw inzet gedurende de looptijd van jouw privé lease contract.

Ook bijtelling, zoals hierboven genoemd, is natuurlijk altijd een heikel punt. Volgens mij is dat namelijk niet van toepassing bij private lease, maar zeker weten doe ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Putger schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:24:
[...]

Bedenk wel dat je het mobiliteitsbudget dan bruto krijgt terwijl bij het leasen bij Cap je het budget netto gebruikt. En vergeet ook niet de bijtelling die je krijgt tijdens het leasen, dat is ook nog een aardige som.
Klopt, maar zakelijke kilometers krijg je toch wel netto. Dat is mij verteld door een medewerker. Dus als jij per maand 2000 kilometer rijdt en een mobiliteitsbudget hebt van 750,-, dan wordt het:

2000 * 0,19 cent = €380,-

€380,- krijg je netto terug.

750 - 380 = €370,- (bruto) < maar jij krijgt dit netto. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Nee, het restant mobiliteitsbudget wordt (eenmaal per jaar) bruto uitgekeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Prx op 07-04-2013 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Prx schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:45:
Nee, het restant mobiliteitsbudget wordt (eenmaal per jaar) bruto uitgekeerd.
Volgens mij kan je er ook voor kiezen om dit maandelijks uit te laten betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tankiej schreef op zondag 07 april 2013 @ 15:03:
[...]

Ligt er een beetje aan voor welke afdeling je gaat, maar over het algemeen moet je gewoon zorgen dat je netjes gekleed bent; pak hoeft niet persee. Ik kwam op alle gesprekken voor m'n sollicitatie in overhemd, spijkerbroek en nette schoenen. En dat bij FS, het onderdeel dat volgens mij best formeel bekend staat :+
Pak + das bij FS. Dat laat direct zien dat je je gewoon fatsoenlijk kan kleden. Zonder pak pas je sowieso niet bij FS aangezien iedere YP'er daar een pak draagt, al dan niet met das.

Prive lease is sowieso onvoordelig, zit geen brandstofkosten bij dus dat komt er ook nog bij.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 07-04-2013 22:18 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tsurany schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:17:
[...]

Pak + das bij FS. Dat laat direct zien dat je je gewoon fatsoenlijk kan kleden. Zonder pak pas je sowieso niet bij FS aangezien iedere YP'er daar een pak draagt, al dan niet met das.

Prive lease is sowieso onvoordelig, zit geen brandstofkosten bij dus dat komt er ook nog bij.
Dat is niet helemaal waar :)

Inderdaad, zolang je nog niet op een opdracht zit is het altijd in pak en sowieso een das bij je hebben. Zodat je altijd klaar bent voor een intake gesprek.
Maar zodra je op een opdracht zit, passen de meesten zich (enigszins) aan, aan de kledingstijl bij de klant. Ik loop nu al ruim een maand in spijkerbroek + overhemd, waar ik bij de klant tussen mensen loop die spijkerbroek + slobbertrui aanhebben :+

Ik ken maar enkele YP'ers die altijd een pak aan hebben..

[ Voor 3% gewijzigd door Tankiej op 07-04-2013 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:26

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:40:
[...]
750 - 380 = €370,- (bruto) < maar jij krijgt dit netto. Toch?
Nee, lees mijn eerdere uitleg nog eens goed. Je bent jezelf helemaal rijk aan het rekenen. In Nederland moet je inkomstenbelasting betalen over een te ontvangen bruto bedrag. Dus van de 370 euro uit je voorbeeld moet je de inkomstenbelasting nog vanaf trekken. In veel gevallen is dat 42%. Je houdt dan 214 euro netto over. Ik denk niet dat je van 214 euro leuk privé kan leasen. Bovendien wanneer je via de normale weg leased dan krijg je naast een EU tankpas ook een NS business card.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tankiej schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:22:
Dat is niet helemaal waar :)

Inderdaad, zolang je nog niet op een opdracht zit is het altijd in pak en sowieso een das bij je hebben. Zodat je altijd klaar bent voor een intake gesprek.
Maar zodra je op een opdracht zit, passen de meesten zich (enigszins) aan, aan de kledingstijl bij de klant. Ik loop nu al ruim een maand in spijkerbroek + overhemd, waar ik bij de klant tussen mensen loop die spijkerbroek + slobbertrui aanhebben :+

Ik ken maar enkele YP'ers die altijd een pak aan hebben..
Bij de klant is het natuurlijk altijd aanpassen aan de klant maar op kantoor of op een interne opdracht is het gewoon in pak. En dat zou ik dus ook gewoon op selectiedagen doen, je valt gewoon op als je niet in pak loopt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Tankiej schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:00:
[...]

Volgens mij kan je er ook voor kiezen om dit maandelijks uit te laten betalen..
Deze keuze wordt alleen toegestaan wanneer je jouw volledige mobiliteitsbudget uit laat keuren op een bruto basis. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor vervoer en het dragen van alle kosten (inclusief brandstofkosten). Wanneer je gebruik maakt van de mogelijkheid om 19 ct/km te declareren, dan wordt gedurende het jaar jouw mobiliteitsbudget opgepot. Aan het einde van het jaar wordt dan gekeken hoeveel jij gedeclareerd hebt en hoeveel je 'opgebouwd' hebt in je mobiliteitspot. Het restant van deze pot wordt dan alsnog bruto uitgekeerd.

Mocht je overigens veel meer declareren dan wat er in jouw pot zit, dan gaan ze dit met bruto/netto omzettingen verrekenen met je eindejaarsuitkering en uiteindelijk zelfs je vakantiegeld. Al met al is dat wel gunstig, maar dan moet je echt flink wat kilometers maken wil je dat voor elkaar krijgen. :)

Overigens, over het pak. Ik zit zelf bij Infrastructure Services (ITS) en draag eigenlijk nooit een pak. Heb wel wat van die meuk in de kast hangen, maar ik ben nog geen opdracht tegengekomen waar ik niet weg kwam met een nette spijkerbroek en een overhemd. Nu heb ik ook nog geen opdrachten in de financiële sector uitgevoerd (en was het ook niet echt van plan, niet echt mijn type klant) dus dat kan nog wat uitmaken. In de Telecom en Energie sectoren viel ik redelijk uit de toon met een pantalon. :)

Ben overigens op mijn Xperienceday gewoon met normale kleding aanwezig geweest. Mijn eerste werkdag als stagiair bij Capgemini had ik wel een pak (maar geen stropdas, die heb ik sowieso geen). Mijn eerste normale werkdag bij Capgemini was hetzelfde verhaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Prx op 08-04-2013 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Tsurany schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:29:
[...]

Bij de klant is het natuurlijk altijd aanpassen aan de klant maar op kantoor of op een interne opdracht is het gewoon in pak. En dat zou ik dus ook gewoon op selectiedagen doen, je valt gewoon op als je niet in pak loopt.
Dat klopt, je valt wel op. Ik was overigens niet de enige die geen pak aan had bij de capaciteitentest die ik toen moest maken, van de vier had er maar één een pak aan.
Voorkeur is wel een pak, maar zolang je netjes gekleed gaat zit het ook wel goed bij die selectiedagen is mijn ervaring :)
Prx schreef op maandag 08 april 2013 @ 00:21:
[...]

Deze keuze wordt alleen toegestaan wanneer je jouw volledige mobiliteitsbudget uit laat keuren op een bruto basis. Je bent dan zelf verantwoordelijk voor vervoer en het dragen van alle kosten (inclusief brandstofkosten). Wanneer je gebruik maakt van de mogelijkheid om 19 ct/km te declareren, dan wordt gedurende het jaar jouw mobiliteitsbudget opgepot. Aan het einde van het jaar wordt dan gekeken hoeveel jij gedeclareerd hebt en hoeveel je 'opgebouwd' hebt in je mobiliteitspot. Het restant van deze pot wordt dan alsnog bruto uitgekeerd.

Mocht je overigens veel meer declareren dan wat er in jouw pot zit, dan gaan ze dit met bruto/netto omzettingen verrekenen met je eindejaarsuitkering en uiteindelijk zelfs je vakantiegeld. Al met al is dat wel gunstig, maar dan moet je echt flink wat kilometers maken wil je dat voor elkaar krijgen. :)

Overigens, over het pak. Ik zit zelf bij Infrastructure Services (ITS) en draag eigenlijk nooit een pak. Heb wel wat van die meuk in de kast hangen, maar ik ben nog geen opdracht tegengekomen waar ik niet weg kwam met een nette spijkerbroek en een overhemd. Nu heb ik ook nog geen opdrachten in de financiële sector uitgevoerd (en was het ook niet echt van plan, niet echt mijn type klant) dus dat kan nog wat uitmaken. In de Telecom en Energie sectoren viel ik redelijk uit de toon met een pantalon. :)

Ben overigens op mijn Xperienceday gewoon met normale kleding aanwezig geweest. Mijn eerste werkdag als stagiair bij Capgemini had ik wel een pak (maar geen stropdas, die heb ik sowieso geen). Mijn eerste normale werkdag bij Capgemini was hetzelfde verhaal.
Hm, oke ik dacht dat het ook kon als je kilometers declareerde. My bad :)

Je kan overigens nog meer declareren met dat bruto/netto verhaal, wat uiteindelijk ook uit de gezamelijke pot van overgebleven mobiliteitsvergoeding, vakantiegeld en eindejaarsbonus gehaald wordt. Dat kan wel heel gunstig zijn inderdaad! Bijvoorbeeld kantoormeubilair voor thuis zodat je thuis kan werken, mobiele telefoon, internetabonnement thuis, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sowieso aan te raden een mobile telefoon te flexen. Je kan in principe elk jaar een nieuwe telefoon kopen aangezien je elk jaar een telefoon mag flexen. De oude is dan, mits je geen miskoop doet, niet meer dan 30-40% in waarde gezakt waardoor je die weer mooi kan verkopen. Dan kost het je niets tot weinig om elk jaar een nieuwe telefoon te hebben. Zeker handig wanneer je fan bent van de iPhone die elk jaar met een nieuwe uit komt en vrij waardevast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Persoonlijk vind ik het dan wel weer erg overdreven van de Belastingdienst dat het wel toegestaan wordt om elk jaar een GSM in de flex te stoppen, maar dat een tas maar eenmaal per 3 jaar aangeschaft mag worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zo is het ook raar dat een tablet niet mag. Alhoewel ik dat aan de andere kant ook wel begrijp, denk dat dan 80% van de bruto/netto tablets nooit zakelijk ingezet gaan worden.
Met een tas kan ik het begrijpen als je kijkt naar de levensduur, deze zou toch ruim een jaar moeten zijn. Maar als je tas net stuk gaat of je wilt net een andere is het wel lastig ja. En wie gaat nou een handel beginnen van een bruto/netto tas per jaar? Misbruik is nou niet bepaald interessant hier. Ben allang blij dat een telefoon elk jaar mag aangezien afschrijvingen wel wat hoger liggen in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Zojuist ook maar eens een screenshot toegevoegd aan de topicstart, één van het mobility dashboard. Persoonlijk word ik niet echt blij van de nieuwe lease constructie. Woon zelf nogal ver van familie af en maak dus enorm veel privé kilometers, dus nu mag ik (in combinatie met de brandstofkosten) zo'n 250 euro bijlappen. Nu wordt dat wel weer verspreid over een X aantal maanden, maar alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het idiote is dat het per kwartaal gaat. Ga je een kwartaal op vakantie en maak je 5000 kilometers mag je flink lappen. Gebruik je de auto verder bijna nergens meer voor mag je dus maanden wachten tot je je geld terug krijgt.
Maar we weten toch waar die constructie voor is? Salarisverlaging accepteert men niet, dit slikt men makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Vind het wel grappig dat ze bij CGI (Logica) juist de privé kilometers (die stonden op 13.500) compleet hebben laten vallen. Medewerkers mogen daar onbeperkt privé rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56
Prx schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:29:
Vind het wel grappig dat ze bij CGI (Logica) juist de privé kilometers (die stonden op 13.500) compleet hebben laten vallen. Medewerkers mogen daar onbeperkt privé rijden.
MOet je nagaan dat het bij ons in één klap van onbeperkt naar 10.000 is gegaan, het laagste van al onze concullega's. De nieuwe leaseregeling is genoeg reden om geen auto meer te leasen bij Capgemini. En dat is precies wat de bestuurder wilt. In 2011 werd er naast de normale kosten voor lease-budget, nog een additionele 5 miljoen euro bijgelegd op de lease-auto's.

Als je kijkt naar het afgelopen jaar, dan is het gewoon sneu wat Capgemini allemaal doet tegen de werknemer:
- Pensioen -5,4% (na 3 jaar geen indexering, en dit jaar hadden we een inflatie van rond de 3%)
- Verschillende medewerkers die gevraagd zijn geld in te leveren, tot 20% salaris
- leaseregeling versoberd, moeilijk te kwantificeren, maar dit is al snel zo'n 3-5% van het nettoloon
- Zeer beperkte salarisverhogingen over 2012, merendeel 0% met een enkele uitzondering voor YP-ers en mensen die uitzonderlijk goed presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 10:29
Tsurany schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:14:
Het idiote is dat het per kwartaal gaat. Ga je een kwartaal op vakantie en maak je 5000 kilometers mag je flink lappen. Gebruik je de auto verder bijna nergens meer voor mag je dus maanden wachten tot je je geld terug krijgt.
Maar we weten toch waar die constructie voor is? Salarisverlaging accepteert men niet, dit slikt men makkelijker.
Is het dan zo dat wanneer je in een kwartaal minder dan 2500km prive rijdt, je hiervoor geld terug krijgt?

En wat als je wat meer verbruikt dan je normgebruik, maar wel ruim onder je max aantal prive KM's blijft, moet je dan evengoed bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:35
Als dat zo is, is de remedie eenvoudig. Een paar honderd kilometer extra prive rijden achter een vrachtwagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
jap85 schreef op maandag 08 april 2013 @ 10:48:
[...]

Is het dan zo dat wanneer je in een kwartaal minder dan 2500km prive rijdt, je hiervoor geld terug krijgt?

En wat als je wat meer verbruikt dan je normgebruik, maar wel ruim onder je max aantal prive KM's blijft, moet je dan evengoed bijbetalen?
Ja, dan krijg je geld terug en nee, dat soort dingen worden dan tegen elkaar weggestreept, dus dan hoef je niet alsnog geld bij te lappen.

[ Voor 8% gewijzigd door Prx op 08-04-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Even een rollerbank aanschaffen en elke avond 50 kilometer op de rollerbank in laag tempo. Stuk lager verbruik om het gemiddelde te compenseren :+

Nee maar het is idioot, als ik naar Utrecht moet gaat het mij geld kosten als ik me aan de maximum snelheid houd, ik moet dus veel langzamer rijden dan mag. Zeker 's avonds naar huis is de helft 130, ga ik dat rijden gaat het mij euro's kosten. Ik moet dus 90 rijden waar je 130 mag om geen geld kwijt te raken. Betekent dat ik aanzienlijk later thuis ben en een zeer frustrerend ritje heb.

[ Voor 114% gewijzigd door Tsurany op 18-04-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Tsurany schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:11:
Nee maar het is idioot, als ik naar Utrecht moet gaat het mij geld kosten als ik me aan de maximum snelheid houd, ik moet dus veel langzamer rijden dan mag. Zeker 's avonds naar huis is de helft 130, ga ik dat rijden gaat het mij euro's kosten. Ik moet dus 90 rijden waar je 130 mag om geen geld kwijt te raken. Betekent dat ik aanzienlijk later thuis ben en een zeer frustrerend ritje heb.
Ik rijd sinds de aflevering van mijn nieuwe auto ook anders. In mijn VW Polo BlueMotion reed ik 105/126/134. Nu met de Volvo V40 D2 rijd ik 100/115/115 op die stukken, anders stijgt het verbruik gewoon enorm. Ik ben tegenwoordig zelfs blij als de spitsstrook open is, want dan hoef/mag ik maar 100 te rijden zonder dat ik, met het schaamrood op de kaken, steeds op de rechterbaan blijf hangen omdat ik zo langzaam rijd.

[ Voor 12% gewijzigd door Prx op 08-04-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En dat is gewoon te ridicuul voor woorden, hier zou Cap echt verantwoordelijkheid moeten nemen voor dit wanbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:26:
En dat is gewoon te ridicuul voor woorden, hier zou Cap echt verantwoordelijkheid moeten nemen voor dit wanbeleid.
Capgemini heeft hier expliciet voor gekozen, en onze fleetmanager vind het allemaal geweldig. Daarbij betalen we ook nog eens de hoofdprijs voor onze auto's omdat we gewoon slecht inkopen. En daar heb je je slechte lease-regeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ik denk dat zij het vooral zullen zien als een win/win situatie. De consultant rijdt (in eigen tijd) veel rustiger en dus veel beter voor het milieu. Tevens bespaart de organisatie op brandstofkosten, en daarmee ook de consultant omdat deze nu het risico draagt voor onzuinig rijden. De consultant heeft het nu zelf in de hand en kan dus zelf, door enorm zuinig te rijden, ook een financieel voordeel behalen.

[/propaganda]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou leuk zijn als ik met mijn auto daadwerkelijk fabriekscijfers zou halen op een normaal tempo. Maar Cap gaat het wel merken, werknemers uitkleden en verwachten dat ze dezelfde inzet blijven tonen is niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Bedenk overigens wel dat het eerst nog een pilotproject is. Het aantal privé kilometers is nu eerst op 10.000 gezet, maar er wordt na een bepaalde tijd (vermoedelijk 18 of 24 maanden) na de invoering van deze regeling gekeken of het werkelijk een realistisch aantal is. Dus als we allemaal nu meer dan die 10k km's per jaar privé gaan rijden, komt het gemiddelde hoger en is de kans groot dat het aantal km's ook omhoog gaat ;)

Als je nu dus meer dan 10k km per jaar privé rijdt, dan moet je bijbetalen. Maar als na die periode blijkt dat die 10k niet klopt met het gemiddelde van het aantal privé kilometers van iedereen met zo'n kastje, krijg je dat bedrag wat je teveel hebt bijbetaald ook weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Tankiej schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:12:
Als je nu dus meer dan 10k km per jaar privé rijdt, dan moet je bijbetalen. Maar als na die periode blijkt dat die 10k niet klopt met het gemiddelde van het aantal privé kilometers van iedereen met zo'n kastje, krijg je dat bedrag wat je teveel hebt bijbetaald ook weer terug.
Weet overigens dat het de andere kant op ook geldt. Er zijn al uitspraken geweest waarbij wordt aangegeven dat wanneer er na de proefperiode uit komt dat het gemiddelde aantal kilometers 8.000 is, dat die 2.000 met terugwerkende kracht ook worden verrekend met medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Prx schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:55:
[...]

Weet overigens dat het de andere kant op ook geldt. Er zijn al uitspraken geweest waarbij wordt aangegeven dat wanneer er na de proefperiode uit komt dat het gemiddelde aantal kilometers 8.000 is, dat die 2.000 met terugwerkende kracht ook worden verrekend met medewerkers.
Klopt, dat is waar. Maar ik hoor iedereen alleen maar klagen dat 10k km privé per jaar (veel) te weinig is, dan lijkt het mij toch wel heel erg opmerkelijk als straks blijkt dat het gemiddelde lager dan die 10k is.
Of heeft eigenlijk niemand een idee hoeveel km ze privé rijden en wordt er alleen maar geroepen dat 10k km te weinig is omdat het bij andere bedrijven hoger is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:36
Vandaag de selectiedag gehad en heb morgen een afspraak voor het Shapes & Views-gesprek.

Ben benieuwd, heb wat sollicitaties lopen en Capgemini springt er positief uit ( groeimogelijkheden, diversiteit en mogelijkheden binnen Infrastructure Transformation Services (ITS) ).

Mijn eerste interesse zit in de Business Intelligence hoek, dus moet binnen ITS is goed kijken wat er mogelijk is.

Dit topic maar even bookmarked :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ben jij toevallig degene die vandaag een gesprek had met Hans Scholten van ITS? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Prx schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:47:
Ben jij toevallig degene die vandaag een gesprek had met Hans Scholten van ITS? :)
Correct, goed teken hoop ik :p

[ Voor 5% gewijzigd door Ruvetuve op 08-04-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ruvetuve schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:48:
[...]

Correct, goed teken hoop ik :p
Ving vandaag wat op over een sollicitant die eigenlijk meer iets in de BI hoek zoekt. Volgens mij zit het overigens wel snor voor de rest. ;)

Hans is overigens mijn directe manager. Aardige kerel en goede gesprekspartner. Wat vond je van het gesprek bij Capgemini over het algemeen?

[ Voor 19% gewijzigd door Prx op 08-04-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Ruvetuve op 06-03-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Kijk, dat is altijd fijn om te horen. Ik hoop dat je morgen ook nog een prettig gesprek zult hebben bij de psycholoog. Over het algemeen zijn er maar weinig mensen die op dat onderdeel nog onderuit gaan, dus dat zal wel goed komen. :)

Laat maar even weten als je nog extra informatie wilt van iemand 'on the inside' over Capgemini en hou ons (hier op T.net) op de hoogte van de uitkomst morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Meer mensen hier die donderdag naar de Infrastructure Services (IS) Discovery Day gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Ik wil wel, maar heb helaas een andere afspraak. Is die dag elke maand. Of weet iemand wanneer de volgende is? Zal het vandaag bij Capgemini is vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tankiej schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:12:
Bedenk overigens wel dat het eerst nog een pilotproject is. Het aantal privé kilometers is nu eerst op 10.000 gezet, maar er wordt na een bepaalde tijd (vermoedelijk 18 of 24 maanden) na de invoering van deze regeling gekeken of het werkelijk een realistisch aantal is. Dus als we allemaal nu meer dan die 10k km's per jaar privé gaan rijden, komt het gemiddelde hoger en is de kans groot dat het aantal km's ook omhoog gaat ;)

Dit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Je kunt niet een pilotproject draaien aan de hand van een uitgeklede regeling waar een beperkt aantal mensen invallen. Ze hadden dat moeten doen terwijl de oude regeling nog van kracht was. Mensen gaan nu rijden aan de hand van hun maximum prive-kilometers. Dit pilotproject zal er altijd voor zorgen dat er minder kms gereden gaan worden dan mensen eerst deden. Het aantal privé-kms is dus niet representatief.

Sowieso is het aantal maximum privé-km's aan de krappe kant, als je het vergelijkt met concullega's. Merendeel zit toch rond de 13.000 a 15.000 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
FabiandJ schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:02:
Meer mensen hier die donderdag naar de Infrastructure Services (IS) Discovery Day gaan?
Ik kan de ochtend wel, dus ik ga :) pak ik nog mooi wat presentaties mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 11:03

Jentae

Houdt van aglets.

Ruvetuve schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:03:
[...]

Ik kan de ochtend wel, dus ik ga :) pak ik nog mooi wat presentaties mee!
Voor Business Intelligence hebben we ook een gespecialiseerde divisie BIM binnen AppsTwo (de business unit waarin alle diensten van Capgemini Nederland toe behoren, m.u.v. Financial Services):
http://www.nl.capgemini.c...nformation-management-bim

Wellicht dat dit interessant voor je is. Cap is een erg leuk bedrijf waarbinnen je inderdaad je eigen toekomst kunt uitstippelen. Niet bang zijn om je mond open te trekken, veel luisteren naar ervaren collega's, een groot netwerk opbouwen en je eigen pad bepalen! Succes met de gesprekken verder!

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Jentae schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:18:
[...]

Voor Business Intelligence hebben we ook een gespecialiseerde divisie BIM binnen AppsTwo (de business unit waarin alle diensten van Capgemini Nederland toe behoren, m.u.v. Financial Services):
http://www.nl.capgemini.c...nformation-management-bim

Wellicht dat dit interessant voor je is. Cap is een erg leuk bedrijf waarbinnen je inderdaad je eigen toekomst kunt uitstippelen. Niet bang zijn om je mond open te trekken, veel luisteren naar ervaren collega's, een groot netwerk opbouwen en je eigen pad bepalen! Succes met de gesprekken verder!
Bedankt voor de link! Kijk ernaar uit om een keuze te maken. Nu nog meer keus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:53
Ikzelf ben nu aan het kijken voor een andere baan en nu zie ik veel vacatures langskomen van Capgemini.
Echter ligt mijn passie in IT security / informatiebeveiligingsveld. En nu kwam ik dat onderwerp niet zo snel tegen op de site.
Is er een insider die mij kan vertellen of en hoe Capgemini hier mee omgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ik stuur je wel even een DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
<knip>

[ Voor 98% gewijzigd door Ruvetuve op 06-03-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 10:18

pwl

Dinsdag begonnen. Onboarding nog niet gehad. Door de verhuizing heb ik nog geen badge. Mijn laptop is morgen of vrijdag pas gereed. In de tussentijd ken ik de HR-map ook al van voor tot achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Welkom bij Cap!

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 18-04-2013 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
pwl schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:36:
Dinsdag begonnen. Onboarding nog niet gehad. Door de verhuizing heb ik nog geen badge. Mijn laptop is morgen of vrijdag pas gereed. In de tussentijd ken ik de HR-map ook al van voor tot achter.
Normaal gesproken is die onboarding wel prima geregeld. Zal wel door de de verhuizing komen dat het nu wat stroef verloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwl
  • Laatst online: 31-08 10:18

pwl

Blik1984 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:54:
[...]

Normaal gesproken is die onboarding wel prima geregeld. Zal wel door de de verhuizing komen dat het nu wat stroef verloopt
Omdat ik op dinsdag de 9e begon, doe ik de onboarding samen met degenen die op 1 mei beginnen. Ondertussen lees ik wat op internet enzo en praat wat met de manager. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
pwl schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:59:
[...]

Omdat ik op dinsdag de 9e begon, doe ik de onboarding samen met degenen die op 1 mei beginnen. Ondertussen lees ik wat op internet enzo en praat wat met de manager. :)
Ik zat een beetje in hetzelfde schuitje, ben op 11 april begonnen (morgen precies 2 jaar geleden). Ik heb toen de onboarding op 1 april gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
<knip>

[ Voor 99% gewijzigd door Ruvetuve op 13-04-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Dank voor het delen van je ervaringen. Had graag vandaag even je hand geschud tijdens het event, maar ik stond zelf namens Capgemini op Hack In The Box Amsterdam.

Misschien tot ziens in de toekomst! Ik kijk erg uit naar (de uitkomst van) je beslissing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Over ervaringen gesproken! Hoe beviel Hack In The Box?

Hopelijk tot ziens inderdaad, zal het vervolg posten en hopelijk ook de toekomstige ervaringen. De huidige informatie in deze topic (en voorgaande delen) hebben een positieve invloed gehad op het verloop van de sollicitatie, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
We stonden met een stand op Hack in the Box dus ik heb niet veel presentaties bezocht, maar de sfeer en de mensen is natuurlijk geweldig. Vandaag nog wel even twee sessies meegepikt (één over frontend abuse/misleiding en de sessie over security mbt oplaadstations voor elektrische auto's) en dat was ontzettend leuk voor voor de hersenen. :)

Achteraf had ik natuurlijk graag de sessies over de KPN modems en de Vliegtuig hack mee willen maken, maar dat zat er helaas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijobe
  • Laatst online: 02-12-2021
Hallo allemaal,

Vanaf juni kom ik bij AppsTwo, sector Public te werken. Nu heb ik afgelopen zaterdag mijn contract gekregen van Capgemini, maar de HR-informatiemap zit daar niet bij. Krijg je deze apart nagestuurd of moet ik even contact opnemen met de HR afdeling? Dank alvast!

Gr,
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik kreeg mijn contract en de HR map in één pakket(je) toegestuurd. Dus wellicht is het handig om even contact op te nemen, ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijobe schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:21:
Hallo allemaal,

Vanaf juni kom ik bij AppsTwo, sector Public te werken. Nu heb ik afgelopen zaterdag mijn contract gekregen van Capgemini, maar de HR-informatiemap zit daar niet bij. Krijg je deze apart nagestuurd of moet ik even contact opnemen met de HR afdeling? Dank alvast!

Gr,
Michiel
Hallo Michiel,

Je hoort een contract en HR mapje te krijgen na het gesprek met de psycholoog. Ik denk dat jij het beste contact kan opnemen, want er zitten een aantal formulieren in het HR mapje die je moet invullen en opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:08:
[...]

Hallo Michiel,

Je hoort een contract en HR mapje te krijgen na het gesprek met de psycholoog. Ik denk dat jij het beste contact kan opnemen, want er zitten een aantal formulieren in het HR mapje die je moet invullen en opsturen.
Ik kreeg deze ook van de recruiter na mijn gesprek met de psycholoog. Ik ben echter niet gewezen op eventuele formulieren die ik moet invullen.

Morgen is zien welke dat zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Mijobe schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:21:
Hallo allemaal,

Gr,
Michiel
Top, welkom! Weet je ook in welk cluster? :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Vanaf vandaag aanwezig in het nieuwe gebouw, valt zeker niet tegen. Helder ingericht, veel licht en vooral ook erg rustig. Plus, ik ben lopend naar werk gekomen, van deur tot deur binnen een kwartier.

I like it so far :)

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 15:21
Ik ga er morgen eens kijken, ik las dat er maar 750 parkeerplaatsen zijn, wel een beetje weinig lijkt mij.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Strider schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 11:49:
Ik ga er morgen eens kijken, ik las dat er maar 750 parkeerplaatsen zijn, wel een beetje weinig lijkt mij.
Totaal zijn er 1100 parkeerplaatsen. Er zijn ~350 parkeerplaatsen onder het pand (Bezoekers, Gehandicapten, Vrouwen) en ~750 op loopafstand (150M). Houd er overigens rekening mee dat het parkeergebouw erg onlogisch is aangezien je al snel de beslissing moet maken of je een plaatsje hebt gezien op het huidige niveau, of dat je toch nog een niveau hoger gaat. Maar daar kom je vanzelf wel achter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijobe
  • Laatst online: 02-12-2021
Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 19:08:
[...]

Hallo Michiel,

Ik heb in één dag de hele selectieprocedure doorlopen, toevallig was de psycholoog nog aanwezig en kon ik daar direct een gesprek mee hebben. Omdat het allemaal zo snel is gegaan hadden ze niet de tijd om het contract ook al op te stellen. Deze zouden ze opsturen, maar daar zat de HR-informatie map dus niet bij. Ik wacht vandaag nog even de post af, anders neem ik morgen even contact op :) Dank voor jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Prx schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:13:
[...]

Totaal zijn er 1100 parkeerplaatsen. Er zijn ~350 parkeerplaatsen onder het pand (Bezoekers, Gehandicapten, Vrouwen) en ~750 op loopafstand (150M). Houd er overigens rekening mee dat het parkeergebouw erg onlogisch is aangezien je al snel de beslissing moet maken of je een plaatsje hebt gezien op het huidige niveau, of dat je toch nog een niveau hoger gaat. Maar daar kom je vanzelf wel achter. :)
Ja okai, maar voor medewerkers die de hele dag willen werken zijn er maar 750 plaatsen beschikbaar. Is het dus niet mogelijk om eerst verdieping 1 af te rijden, en dan gewoon door te rijden naar verdieping 2? Zoals dat normaal ook in parkeer garages gaat? En is er eigenlijk ook nog een mogelijkheid om gewoon buiten te parkeren? Zoals dit ook bij het oude pand kon, vond dat namelijk wel relaxed :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Prx schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:13:
[...]

Ik hoor de ook dat het erg onlogisch is ingedeeld. Niet echt heel handig. En ik begreep dat het aan de smalle kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Strider schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:27:
[...]

Ja okai, maar voor medewerkers die de hele dag willen werken zijn er maar 750 plaatsen beschikbaar. Is het dus niet mogelijk om eerst verdieping 1 af te rijden, en dan gewoon door te rijden naar verdieping 2? Zoals dat normaal ook in parkeer garages gaat? En is er eigenlijk ook nog een mogelijkheid om gewoon buiten te parkeren? Zoals dit ook bij het oude pand kon, vond dat namelijk wel relaxed :)
Nee, kunt niet buiten parkeren (probeer ik ook altijd te vermijden ivm regen/zon). En schijnbaar is het zo dat je allemaal doodlopende gangetjes hebt in de parkeergarage en dus niet door kunt rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Blik1984 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:44:
[...]

Ik hoor de ook dat het erg onlogisch is ingedeeld. Niet echt heel handig. En ik begreep dat het aan de smalle kant is.
De vakken zijn acceptabel, maar zeker niet ruim te noemen. Het grootste probleem vormt zich echter nog bij het uitrijden. Je moet dan vanaf het laatste rampje naar beneden een scherpe bocht naar links maken, die eigenlijk niet te maken is. Iedereen die ik heb gesproken moet tot nu toe 2 keer steken om uit te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blik1984 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:46:
[...]

Nee, kunt niet buiten parkeren (probeer ik ook altijd te vermijden ivm regen/zon). En schijnbaar is het zo dat je allemaal doodlopende gangetjes hebt in de parkeergarage en dus niet door kunt rijden
Je hebt aan de kant van de ingang een soort rondwenteling om de etages omhoog en omlaag te gaan. Per verdieping een lange weg met aan beide kanten parkeerplekken maar geen keer mogelijkheid. Inschattingsfout? Achteruit terug rijden. En pas op met uitrijden, hoorde al wat schade verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Prx schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:53:
[...]

De vakken zijn acceptabel, maar zeker niet ruim te noemen. Het grootste probleem vormt zich echter nog bij het uitrijden. Je moet dan vanaf het laatste rampje naar beneden een scherpe bocht naar links maken, die eigenlijk niet te maken is. Iedereen die ik heb gesproken moet tot nu toe 2 keer steken om uit te rijden.
Ik kreeg hem vandaag ook niet gemaakt ,erg onhandig!

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Het is me gisteren gelukt om hem in 1 keer te maken. Op dat moment kreeg ik van de bewaker ook een badge opgespeld, omdat ik deze achievement had gehaald. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag me af wie die parkeergarage ontworpen heeft, ervaren architect moet dit toch wel zien?

[ Voor 45% gewijzigd door Tsurany op 18-04-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Koppensneller

winterrrrrr

Over de leaseregeling: ik las in de TS dat elke privékilometer boven de 10.000 de werknemer waarschijnlijk enkele centen gaat kosten. Waar moet ik dan aan denken? Is dat 3 cent, of 20 cent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:38

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Ik meen mij 4,50 euro per 100km te herinneren, per kwartaal vast te stellen en af te rekenen.

Goed, bij het uitrijden dus wijd naar links en ... moet ik alsnog een keer steken omdat ik nu niet tijdig naar rechts kan om de uitrijpoort te nemen. Morgen tweede herkansing en hoop vestigen op snelle oplevering van het station bij de voordeur, ik woon nota bene tegenover een station en zal per trein sneller op LR zijn dan per auto.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Afhankelijk van je auto volgens mij, bij de een wat duurder dan bij de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Prx schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:53:
. Iedereen die ik heb gesproken moet tot nu toe 2 keer steken om uit te rijden.
Het is een stapje erger. De eerste die maandag eruit reed heeft een deuk gereden tegen de paaltjes die er nu niet meer staan. |:(

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Jongens, dat valt allemaal toch wel mee met die parkeergarage. Ik heb vanavond om half tien met mijn polo van het dak naar beneden gereden, en elke bocht met 20 km ingezet…meer dan genoeg ruimte (en best leuk scheuren in zo'n lege garage;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Dan moet het wel heel erg zijn als men nu al vanaf het dak rijdt.

[ Voor 40% gewijzigd door Ruvetuve op 13-04-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Ik zag gisteren dat er al wat paaltjes bij de uitgang zijn verplaatst... :P

Het is en blijft nog steeds wel een kunst om met een middelgrote auto de bochten in één keer te maken. Niet de meest praktische parkeergarage van NL.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Jentae schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:50:
Ik zag gisteren dat er al wat paaltjes bij de uitgang zijn verplaatst... :P

Het is en blijft nog steeds wel een kunst om met een middelgrote auto de bochten in één keer te maken. Niet de meest praktische parkeergarage van NL.
Je zou toch verwachten dat er bepaalde standaarden zijn voor bochten en breedtes van rijlanen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 10:29
Die kosten die ze nu krijgen aan extra schades hadden ze beter in iets ruimere doorgangen kunnen steken. Ik heb zo'n hekel aan krappe parkeergarages.. zoveel extra kost het toch niet dat een halve meter ruimer te maken (heb het zelf nog niet gezien overigens, ik ga morgen heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DaSaN schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:13:
Jongens, dat valt allemaal toch wel mee met die parkeergarage. Ik heb vanavond om half tien met mijn polo van het dak naar beneden gereden, en elke bocht met 20 km ingezet…meer dan genoeg ruimte (en best leuk scheuren in zo'n lege garage;-))
Het gaat alleen om de uitgang he, die krap is.

En ik wou hem vandaag op het dak zetten... uit principe, maar er stonden wat linten voor. De 6e was helemaal leeg.

PS, wellicht kun je beter hierover op Yammer doorgaan.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 18-04-2013 15:30 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Binnenkort een nieuwe ds3, voor die tijd dan maar eens oefenen met de 208...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
<knip>

[ Voor 94% gewijzigd door Ruvetuve op 13-04-2017 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Welkom! Mocht ik op 1 mei ook aanwezig zijn op hoofdkantoor dan kom ik je even persoonlijk de hand schudden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn88
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 18:17
Ik heb een vraag omtrent het groeipad voor een YP. Tijdens de sollicitatieprocedure werd gefocust op een groeipad en werd concreet aangegeven na welke perioden salarisverhogingen plaats zouden vinden. Ik heb de HR map digitaal per mail gekregen maar heb niets concreets kunnen vinden omtrent het groeipad. Zit bij de fysieke versie van de map nog documentatie die het groeipad verder toelicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 13:28
Ik heb het er toen op papier bijgekregen, ik kan me niet voorstellen dat de digitale versie afwijkt van de hard copy. Ik zal gewoon even aan je recruiter een overzichtje opvragen op papier en of via mail. Ik heb dat overzicht toen ook probleemloos toegestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik heb toen voordat ik het contract en de HR map kreeg, een PDF-je gekregen waarin het groeipad qua salaris staat voor de eerste 12 maanden. Maar verder heb ik dat nergens terug kunnen vinden, voor zover ik me nu kan herinneren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Ik heb hem ook digitaal opgevraagd bij de recruiter. Binnen een dag binnen in de mailbox.

Ik ga ook even achter de digitale HR map aan, mis de ctrl+f :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn88
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 18:17
Bedankt voor de snelle reacties, ik zal maandag even contact opnemen. Als alles mee zit begin ik in augustus bij BIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ruvetuve schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:14:
Ik heb hem ook digitaal opgevraagd bij de recruiter. Binnen een dag binnen in de mailbox.

Ik ga ook even achter de digitale HR map aan, mis de ctrl+f :p
Die staat ook op de intranet pagina, zodra je daar toegang toe hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Koppensneller

winterrrrrr

Ruvetuve schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:13:
Contract getekend en onderweg naar het nieuwe hoofdkantoor :D

Heb er zin in, 1 mei beginnen!
+1, zie je op de blauwspuitdagen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Tot dan! Kijk ernaar uit jullie te ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 23:05
Tankiej schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:55:
[...]
Die staat ook op de intranet pagina, zodra je daar toegang toe hebt ;)
Waar precies? Ik krijg het niet gevonden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
chevchelios schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:07:
[...]

Waar precies? Ik krijg het niet gevonden :p
Op talent, dan People -> HR Charter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 23:05
Tankiej schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:16:
[...]
Op talent, dan People -> HR Charter :)
Ik had het over het groeipad qua salaris van een YP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Heb vanochtend even navraag gedaan bij de recruiter van Infrastructure Services. Het groeipad van een Young Professional is vooraf vastgelegd, maar hier zit wel een voorwaarde aan verbonden dat de YP'er gewoon zijn doelen verwezenlijkt in het eerste jaar. Omwille van die reden (die dus eigenlijk organisatorisch is) wordt het groeipad niet als document ter beschikking gesteld. Wanneer dit wel gebeurd dan is dit op ad-hoc basis, want uit principe gebeurd dit dus niet.

Mocht je toch nog vragen hebben over het groeipad gedurende het eerste jaar, neem dan even contact op met jouw recruiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Werken hier gotters op de BIM afdeling?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
chevchelios schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:15:
[...]

Ik had het over het groeipad qua salaris van een YP ;)
Ah, ik reageerde op het stukje dat hij met ctrl+f wilde zoeken in de charter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
Tankiej schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:11:
[...]

Ah, ik reageerde op het stukje dat hij met ctrl+f wilde zoeken in de charter :+
Heb ik nog geen toegang toe :) inmiddels ontvangen van recruiter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Geen ervaring met werken bij Capgemini, maar wel interesse om er te werken. Mijn interesse in ICT is vooral latent geweest en (tenzij een 13 jaar oud Tweakersaccount voldoet) lastig kwantificeerbaar. Wat is jullie indruk van de mogelijkheden voor een startende WO'er uit de geesteswetenschappen met één jaar werkervaring als politiek beleidsmedewerker?

Uit eerdere ervaringen weet ik dat ik bij assessments altijd prima scoor in vergelijking met mede-academici (laatste tweemaal ruwweg 90e percentiel), maar dan moet ik wel eerst mijn voet tussen de deur krijgen. Is het voor mij überhaupt de moeite waard om een poging te wagen met een open sollicitatie, of wordt geesteswetenschappers gelijk de deur gewezen?
Pagina: 1 ... 10 ... 84 Laatste