Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ga per 1 april aan de slag voor Cap! Twee weken terug de capaciteitentest gehaald, toen ook de psychologische test gedaan en heb daar vandaag terugkoppeling over gekregen van de psycholoog.

Mijn vooropleidingen zijn een bachelor informatica en een master Human Technology Interaction aan de TU/e. Binnen mijn master hield ik me al voornamelijk bezig met web analytics en user experience, en binnen Cap ga ik dan ook beginnen in de online hoek van bim. :)

Zitten er hier nog mensen uit die hoek? Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en kan niet wachten om te beginnen. Maar aangezien ik nu nog in Zuid-Limburg woon ga ik eerst maar eens woonruimte zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd @kswelsen. Ik start ook op 1 april zoals ik eerder heb aangegeven, maar dan bij de masterclass test consultant.

Ik heb een vraag m.b.t. externe studie. Intern heb je 'onbeperkt' de mogelijkheid allerlei opleidingen/cursussen te volgen en certificaten te behalen voor zover het van belang is voor je werkzaamheden. Hoe kijkt Capgemini naar externe studie? Stel dat je daar één jaar of enkele jaren werkt en interesse hebt of krijgt in een externe studie op de universiteit (master). Uiteraard weer aansluitend op je werkzaamheden, of juist een andere studierichting waardoor jij eventueel breder ingezet kan worden door Capgemini.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2013 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 03:28:
Gefeliciteerd @kswelsen. Ik start ook op 1 april zoals ik eerder heb aangegeven, maar dan bij de masterclass test consultant.

Ik heb een vraag m.b.t. externe studie. Intern heb je 'onbeperkt' de mogelijkheid allerlei opleidingen/cursussen te volgen en certificaten te behalen voor zover het van belang is voor je werkzaamheden. Hoe kijkt Capgemini naar externe studie? Stel dat je daar één jaar of enkele jaren werkt en interesse hebt of krijgt in een externe studie op de universiteit (master). Uiteraard weer aansluitend op je werkzaamheden, of juist een andere studierichting waardoor jij eventueel breder ingezet kan worden door Capgemini.
'Onbeperkt' MyLearning trainingen kan je volgen ja. Als je een externe opleiding wil doen, zul je een sponsor moeten zoeken binnen de organisatie. Meestal is dat je divisiemanager. Zover ik weet, moet je wel een heel goed verhaal hebben en een grote potentie om deze opleiding te volgen!

BIM heeft trouwens een enorm fijne en goed divisie manager!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leroydew schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:32:
[...]

'Onbeperkt' MyLearning trainingen kan je volgen ja. Als je een externe opleiding wil doen, zul je een sponsor moeten zoeken binnen de organisatie. Meestal is dat je divisiemanager. Zover ik weet, moet je wel een heel goed verhaal hebben en een grote potentie om deze opleiding te volgen!

BIM heeft trouwens een enorm fijne en goed divisie manager!!
In het mapje dat ik gekregen heb staat dat het mogelijk is om een externe studie te volgen, wanneer deze studie is opgenomen in een door de manager vooraf goedgekeurd studieplan. Er staat niets over een 'sponsor'. Stel dat je een externe opleiding mag volgen, wordt dan het geheel door Capgemini vergoed of een deel (in ..%) daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:47:
[...]

In het mapje dat ik gekregen heb staat dat het mogelijk is om een externe studie te volgen, wanneer deze studie is opgenomen in een door de manager vooraf goedgekeurd studieplan. Er staat niets over een 'sponsor'. Stel dat je een externe opleiding mag volgen, wordt dan het geheel door Capgemini vergoed of een deel (in ..%) daarvan?
Je manager is dan de 'sponsor'. Het deel van de opleiding dat door Capgemini betaald wordt is iets waar op dat moment over gesproken wordt. Dit kan volledig zijn, maar er kan ook een eigen bijdrage zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

rickmans

twittert

Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 01:34:
Hallo allemaal,

Ik ga per 1 april aan de slag voor Cap! Twee weken terug de capaciteitentest gehaald, toen ook de psychologische test gedaan en heb daar vandaag terugkoppeling over gekregen van de psycholoog.

Mijn vooropleidingen zijn een bachelor informatica en een master Human Technology Interaction aan de TU/e. Binnen mijn master hield ik me al voornamelijk bezig met web analytics en user experience, en binnen Cap ga ik dan ook beginnen in de online hoek van bim. :)

Zitten er hier nog mensen uit die hoek? Ik heb er in ieder geval heel veel zin in en kan niet wachten om te beginnen. Maar aangezien ik nu nog in Zuid-Limburg woon ga ik eerst maar eens woonruimte zoeken!
Yep :), leuke club.

Don't mind Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 13:28
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 16:47:
[...]

Ik zou me daar nu nog niet al te druk om maken, als jij echt iets bij wil scholen en je ziet er toegevoegde waarden in voor jezelf dan ben je toch ook wel in staat het zelf de financieren? Ik zou als ik een extra studie wil halen hier geen problemen mee hebben (al zal ik financiering door Cap niet weigeren natuurlijk), zeker wetende dat je hem in de toekomst toch op wat voor manier dan ook terug gaat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tedillac schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 22:58:
[...]

Ik zou me daar nu nog niet al te druk om maken, als jij echt iets bij wil scholen en je ziet er toegevoegde waarden in voor jezelf dan ben je toch ook wel in staat het zelf de financieren? Ik zou als ik een extra studie wil halen hier geen problemen mee hebben (al zal ik financiering door Cap niet weigeren natuurlijk), zeker wetende dat je hem in de toekomst toch op wat voor manier dan ook terug gaat verdienen.
Ik ben uiteraard in staat om het zelf te financieren, zoals ik dat tot nu toe heb gedaan. Het was puur een vraag uit nieuwsgierigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 12:54

page404

Website says no

Wat ik even niet terug kon vinden, is het nog steeds zo dat je opleidingen en trainingen niet terug hoeft te betalen als je uit dienst gaat? Dat was vroeger zo (tenzij je een MBA oid deed natuurlijk....), maar is dat veranderd of niet? En hoe zit dat met andere clausules bij vertrek?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
page404 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:13:
Wat ik even niet terug kon vinden, is het nog steeds zo dat je opleidingen en trainingen niet terug hoeft te betalen als je uit dienst gaat? Dat was vroeger zo (tenzij je een MBA oid deed natuurlijk....), maar is dat veranderd of niet? En hoe zit dat met andere clausules bij vertrek?
Afhankelijk of je een studiecontract getekend hebt. Daarin staat dat soort informatie. Welke 'andere' clausules bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

leroydew schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 21:33:
[...]

Afhankelijk of je een studiecontract getekend hebt. Daarin staat dat soort informatie. Welke 'andere' clausules bedoel je?
"Vroeger" mocht je je leaseauto bijvoorbeeld boetevrij inleveren. Dat soort dingen.
Maar alleen met een studiecontract kun je verwachten dat je opleidingskosten (deels) moet terugbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:56
page404 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:33:
[...]

"Vroeger" mocht je je leaseauto bijvoorbeeld boetevrij inleveren. Dat soort dingen.
Maar alleen met een studiecontract kun je verwachten dat je opleidingskosten (deels) moet terugbetalen?
Lease-auto mag je nog steeds boetevrij inleveren, mits je een oud lease-contract hebt. Bij het nieuwe lease-contract heb je bepaalde voorkeursauto's, welke boetevrij ingeleverd mogen worden.

In principe hoef je geen opleidingskosten terug te betalen. Alleen als je hele specifieke opleidingen volgt zoals een MBA, dan geldt wel zoiets (en daar moet ook apart voor getekend worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Verwijderd schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 01:34:
Hallo allemaal,

Welkom, ik zit nu bijna een jaar bij BIM/online, ook op 1 April begonnen :). Weet je al wat je verder gaat doen, frontend/backend/ux ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Blik1984 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:12:
[...]

Lease-auto mag je nog steeds boetevrij inleveren, mits je een oud lease-contract hebt. Bij het nieuwe lease-contract heb je bepaalde voorkeursauto's, welke boetevrij ingeleverd mogen worden.
Bij het afsluiten van een nieuw lease contract is het inderdaad zo dat een paar vooraf aangegeven auto's altijd boetevrij ingeleverd kunnen worden. Voor overige auto's mag je zelf de keuze maken of je jezelf wilt 'verzekeren' tegen deze boete bij het voortijdig inleveren.

Persoonlijk heb ik dit niet gedaan. Voor een Volvo V40 D2 was deze verzekering namelijk 20 euro/maand, wat ik er niet voor over heb. Tevens denk ik dat ik deze er wel mee kan nemen in de onderhandelingen met een potentiële toekomstige werkgever, als het ooit zover komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

oke, dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Beste collega's,

Recent heb ik inloggegevens gekregen voor mijn toekomstige leaseauto, nu ben ik natuurlijk lekker aan het configureren gegaan en kwam ik tot een hele leuke Volvo V40, ik zie echter op de site dat PON auto's (VW group) niet meer ge-chiptuned mogen worden, mag dit bij Volvo's wel dan? En zoja heeft dit voordelen, behalve wat meer PK en beter verbruik? Ik heb gehoord van collega's bij andere firma dat ze korting krijgen na chiptuning (op eigen kosten) vanwege het lagere verbruik.

Om eerlijk te zijn heb ik er een beetje een hard hoofd in om dat voor waarheid aan te nemen en zou graag weten wat jullie ervaringen ermee zijn. Zeker omdat het zo duidelijk vermeld staat dat het bij PON auto's niet mag. Als het niet vaak voor zou komen zo zo'n melding waarschijnlijk niet op de website staan.

Stel dus ik investeer €500 in chiptuning om wat zuiniger te rijden en vooral meer NM extra te krijgen, verdien je dit dan terug in de vorm van korting op je leasebudget (vanwege lager brandstofvoorschot)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Voor PON auto's is het niet langer meer toegestaan omdat de tuner namelijk de fabrieksgarantie over dient te nemen (bij tunen vervalt deze nou eenmaal). PON heeft aangegeven dat zij dit alleen nog maar doen wanneer de eindgebruiker (de leaser) de duurdere premium brandstoffen tankt.

Bij Volvo zou je er dus voor kunnen kijken of je Polestar tuning erbij mag leasen. Ik heb nog niet eerder gehoord van een korting op het lease tarief als je auto zuiniger werd m.b.v. tuning. Natuurlijk is het met onze nieuwe lease contracten sowieso dat jij de kosten draagt voor alle brandstofkosten die meer dan 15% boven fabrieksopgave uit komen. In dat geval heb je het dus eigenlijk zelf in de hand.

Het werkt namelijk beide kanten op. Als jij dus zuiniger kunt rijden dan de fabrieksopgave, dan krijg je dat geld weer terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Prx op 17-03-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Bedankt voor de reactie, nou weet ik uit eigen ervaring met een diesel dat ik daar erg zuinig mee kan rijden (ofwel erg dicht op gemiddeld fabrieksopgave), maar fabrieksopgave is toch haast onmogelijk zou je zeggen ongeacht hoe goed je je best doet. Ik zal eens verder op zoek gaan, ik lees wel dat de V40 er niet zuiniger of onzuiniger op wordt (polestar site), dus ik denk dat de optie dan een beetje nutteloos wordt. Zeker omdat wat meer power toch bepaalde rijeigenschappen uitnodigd die niet meewerken aan het km/L ratio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ik rijd overigens zelf een V40 D2 en zit nu op 5.0 L/100 KM. Dat is ook nog eens met een erg voorzichtige rijstijl (geen zware rechtervoet). Dat wordt dus ook voor mij nog aardig bijlappen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb bij zowel Athlon als Alphabet gevraagd en beiden geven aan chiptuning enkel toe te staan als de importeur de garantie verleent. Ze willen niet afhankelijk zijn van dealer garantie of garantie van de tuner zelf.

De nieuwe leaseregels zijn wel extreem sober en maken het leasen behoorlijk onaantrekkelijk. Mag je überhaupt eindelijk een nieuwe auto bestellen dan? Ze proberen het met man en macht tegen te gaan lijkt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:47:
Ik heb bij zowel Athlon als Alphabet gevraagd en beiden geven aan chiptuning enkel toe te staan als de importeur de garantie verleent. Ze willen niet afhankelijk zijn van dealer garantie of garantie van de tuner zelf.

De nieuwe leaseregels zijn wel extreem sober en maken het leasen behoorlijk onaantrekkelijk. Mag je überhaupt eindelijk een nieuwe auto bestellen dan? Ze proberen het met man en macht tegen te gaan lijkt.
Volgens mij mag je op dit moment nog geen auto leasen, eerst moet de pool leeg komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Grappige is dat de pool al praktisch leeg is, de vraag is veel hoger dan het aanbod. Maar nu gaat het opeens niet meer over het aantal auto's in de pool maar over het aantal auto's dat mogelijk in de pool gaat komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Ik hoop toch wel zelf iets te mogen bestellen. Als ik nu in de pool kijk is alles of te klein, of vele malen te duur. En inderdaad zo indrukwekkend groot is de poollijst momenteel niet dus ik hoop dat deze regeling voor mij niet van toepassing gaat zijn. Tijdens de contractering werd duidelijk aangegeven dat je vrije auto keuze had en daar ga ik dan ook vanuit. Ik kan moeilijk bv. een (te kleine) Fiat 500 leasen die in budget valt of een BMW 520 à 25% en sowieso veel te duur. Even afwachten hoe het allemaal gaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Op dit moment geldt volgens mij nog steeds de regel dat je eerst 5 maanden een pool auto dient te rijden, alvorens je een nieuwe auto mag bestellen. Wanneer deze regel opgeheven is, dan verneem ik dit graag zodat ik dit uit de topic-start kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putger
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-11-2023
Maar goed dat ik dan nog een eigen motor heb die ik zolang kan gebruiken. Met de auto parkeren in centrum Utrecht is niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Tsurany schreef op maandag 18 maart 2013 @ 07:47:

Ik heb het afgelopen week bij m'n manager gemeld en bij de lease administratie langsgeweest. Ik krijg er deze week nog weer iets over te horen, maar beide zeggen dat de kans best groot is dat er weer nieuwe besteld mogen worden (zeer) binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat zou eens tijd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Het ligt ook al een paar weken bij de directie en de OR, dus inderdaad mag eens tijd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diablow schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:45:
[...]

Welkom, ik zit nu bijna een jaar bij BIM/online, ook op 1 April begonnen :). Weet je al wat je verder gaat doen, frontend/backend/ux ?
Dank je! Ik hoop dat ik front-end/ux projecten mag en kan gaan doen. Volgende week waarschijnlijk alvast een gesprekje over precies welke trainingen e.d. ik ga volgen. Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 07:00

NTH

Is de pool al weg gewerkt met alle auto's van onze "Turnaround" ex-collega's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
NTH schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:36:
Is de pool al weg gewerkt met alle auto's van onze "Turnaround" ex-collega's ?
Er staan nog maar 3-4 auto's in, dus ik denk het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Op yammer wordt in ieder geval ook steen en been geklaagd over het gebrek aan fatsoenlijke auto's in de pool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Al vrees ik dat je met de nieuwe regeling niet veel blijer wordt van een een nieuwe auto. Reserveer alvast maar een goede 100 euro per maand voor de extra kosten die je gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ik moet de eerste echte afrekening nog krijgen, maar op dit moment zit ik op basis van priv'é kilometers al op 60 euro/maand extra. Daar komen de extra brandstofkosten nog bovenop, omdat die dingen nooit hun fabrieksopgave halen.

Zit nu met mijn V40 D2 op 5.0 l/100km waar dat 3.6 l/100km zou moeten zijn. En ik kan je vertellen dat dat een aardige prestatie is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoeveel extra prive kilometers rij je dan per maand? Brandstofkosten is sowieso een onbegrijpelijk besluit aangezien fabrieksopgave totaal niet reeel is en dat al zo vaak is aangetoond.

Voorlopig heb ik nog een oud contract maar wanneer ik op dat nieuwe contract kom ga ik elke avond besteding weigeren tenzij ik overuren mag schrijven. Ik ga niet tot 's avonds laat op kantoor blijven als ik dan ook nog met 90 naar huis moet rijden over een lege weg om maar geen hogere kosten te krijgen doordat de fabrikanten onrealistische cijfers opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Prx en @Tsurany,

In welke situatie is het voordeliger om een auto via Capgemini te leasen, en in welke situatie is het voordeliger om met je eigen auto te rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is lastig te zeggen, hangt sterk af van de hoeveelheid zakelijke kilometers en de hoeveelheid prive kilometers en wat voor een auto je wilt rijden. Daar moet je echt voor gaan rekenen.
Met weinig kilometers (zakelijk en prive) en een goedkope auto zal prive aanschaffen veel goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik begin 2 april bij IS, althans heb mijn contract getekend en afgegeven bij de balie.
Weet iemand wanneer je de informatie opgestuurd krijgt over het verloop van je eerste werkdag?
Heb tot op heden nog niks vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Blik1984 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:40:
Op yammer wordt in ieder geval ook steen en been geklaagd over het gebrek aan fatsoenlijke auto's in de pool...
Per 1 april komt mijn Prius in de poule! Deze heeft nog een looptijd van 30 maanden en is zónder blackbox. Of worden deze achteraf er ook op gemonteerd!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
leroydew schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:27:
[...]

Per 1 april komt er een Prius in de poule! Deze heeft nog een looptijd van 30 maanden en is zónder blackbox. Of worden deze achteraf er ook op gemonteerd!?
Nee, worden ze niet. Die zitten alleen in auto's die besteld zijn vanaf 1 juli 2012 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH

NTH

Waarom komt hij in de pool Leroy?

@Brandstofverbruik
Het is niet alleen fabrikant opgave het word ook vergeleken met het gemiddelde van andere lease rijders met dezelfde auto. Plus in de winter verbruik je altijd meer dan in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
NTH schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:23:

@Brandstofverbruik
Het is niet alleen fabrikant opgave het word ook vergeleken met het gemiddelde van andere lease rijders met dezelfde auto. Plus in de winter verbruik je altijd meer dan in de zomer.
Dat ze het vergelijken met andere leaserijders is wel fair. Klink al meteen een stuk positiever dan enkel fabrieksopgave want dat zou gewoon voor vrijwel iedereen en elke auto een onmogelijke opgave worden. Als je het gemiddelde van alle gebruikers bekijkt dan vind ik het erg terecht dat je extra belast wordt als je daar 15% van afwijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Maar wat als je een auto kiest die door doorrijders gekozen wordt? Dan zal het gemiddelde een stuk hoger liggen en onzuinig gedrag dus een stuk minder afgestraft worden.
En wat als de meeste mensen elke dag over een 80 of 100 weg naar hun kantoor gaan en ik over een weg waar je 130 mag? Moet ik dan in gaan houden en zachter rijden dan ik mag omdat ik anders negatief afwijk?

De A2 wordt dan zeer aantrekkelijk, goed voor je gemiddelde verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Vanuit Brabant is de A2 de enige optie, of dat ideaal is qua snelheid scheelt nogal aan dag en tijd. Ik neem aan dat ze zoiets wel via de blackbox kunnen monitoren? Verder ben ik het eens met je twijfels over de vlotte auto's. De gemiddelde Leon FR of Golf TDI rijder zal waarschijnlijk een wat zwaardere voet hebben dan de CT200h of Prius rijder, om daar dan goed onderscheid in te maken en niet de verkeerde persoon met de rekening op te zadelen zal een hele opgave zijn/worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ze kunnen natuurlijk alles in de gaten houden, maar daar heb ik zelf sowieso geen behoefte aan. Nu krijg je een systeem waarbij de kosten voor de leaserijder van zoveel variabelen afhankelijk zijn dat het gewoon niet te doen is. Alle gemakken van het rijden van een leaseauto gaan verloren en dit wordt op geen enkele wijze gecompenseerd. Het is gewoon een verkapte salarisverlaging. Zeker de starters worden onevenredig getroffen omdat het verhoudingsgewijs een veel grotere impact op hun salaris gaat hebben.

Vraag mensen om collectief 100 euro per maand in te leveren en je hebt een probleem van jewelste. Vraag leaserijders om 100 euro per maand extra te betalen via allerlei constructies die het liefst zo vaag mogelijk zijn en je hoort er amper wat over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:00:
Hallo allemaal,

Ik begin 2 april bij IS, althans heb mijn contract getekend en afgegeven bij de balie.
Weet iemand wanneer je de informatie opgestuurd krijgt over het verloop van je eerste werkdag?
Ik begin ook per 2 april en heb verder ook nog niets gekregen. Capgemini heeft m'n contract ontvangen en dat is ook verwerkt heb ik me laten vertellen. Ik weet dat ik om half 9 aanwezig moet zijn de eerste dag (staat in een van de papieren die je hebt gekregen) maar hoop dat ik komende week daar ook nog meer over hoor? Wanneer komt zoiets normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:07

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Tsurany schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:52:
Hoeveel extra prive kilometers rij je dan per maand? Brandstofkosten is sowieso een onbegrijpelijk besluit aangezien fabrieksopgave totaal niet reeel is en dat al zo vaak is aangetoond.

Voorlopig heb ik nog een oud contract maar wanneer ik op dat nieuwe contract kom ga ik elke avond besteding weigeren tenzij ik overuren mag schrijven. Ik ga niet tot 's avonds laat op kantoor blijven als ik dan ook nog met 90 naar huis moet rijden over een lege weg om maar geen hogere kosten te krijgen doordat de fabrikanten onrealistische cijfers opgeven.
Dat een fabrikant onrealistische cijfers opgeeft is een gegeven, wat iedereen als het goed is wel weet. Dat cap besluit op een onrealistisch gegeven werknemers te belasten bij oververbruik is daarom extra kwalijk imo: je weet dat niemand binnen de grenzen kan blijven.

Dus wat jij al zei, dit is een handige manier om kosten te drukken zonder rechtstreeks aan het salaris te zitten. Ik zou nooit voor een werkgever willen werken die dit icm een blackbox mij zou opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Eclipse_ en @kswelsen,

In je contract, waarvan je 1 exemplaar hebt opgestuurd naar Capgemini, staat dat je op je eerste werkdag om 8:30 uur wordt verwacht. Misschien dat zij op dag 1 meer informatie geven over hoe je eerste dag eruit komt te zien. Mijn eerste werkdag is ook 2 april en het is nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Over het algemeen is er gewoon een introductieprogramma die je volledig uitgelegd krijgt op je eerste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
NTH schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:23:

@Brandstofverbruik
Ik ga Cap verlaten, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Je wordt inderdaad ook vergelijken met het gemiddelde van andere leaserijders, maar afrekening vindt wel degelijk plaats tegen fabrieksopgave + 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
leroydew schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Zie je mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 22:05
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:00:
Hallo allemaal,

Zojuist een mail gehad met daarin de uitnodiging om 2 april naar het Congresgebouw in Utrecht te komen voor het General Onboarding programma van Capgemini. Wellicht jij ook?

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stephanoff schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:12:
[...]

Zojuist een mail gehad met daarin de uitnodiging om 2 april naar het Congresgebouw in Utrecht te komen voor het General Onboarding programma van Capgemini. Wellicht jij ook?
Klopt inderdaad :) krijg 'm ook net binnen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:34
We Are Borg schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:16:
[...]

Dat een fabrikant onrealistische cijfers opgeeft is een gegeven, wat iedereen als het goed is wel weet. Dat cap besluit op een onrealistisch gegeven werknemers te belasten bij oververbruik is daarom extra kwalijk imo: je weet dat niemand binnen de grenzen kan blijven.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Ik rij met mijn auto onder wat ik volgens Capgemini moet rijden. Volgens mij zou ik 6.2 moeten rijden, maar ik rij ongeveer 5.8/5.9.

Maar veel auto's, voornamelijk de "groene" auto's is het bijna onmogelijk om te halen. Maar mijn ervaring is wel, je kan echt veel besparen door gewoon anders te rijden.
Tsurany schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:22:
Ze kunnen natuurlijk alles in de gaten houden, maar daar heb ik zelf sowieso geen behoefte aan. Nu krijg je een systeem waarbij de kosten voor de leaserijder van zoveel variabelen afhankelijk zijn dat het gewoon niet te doen is. Alle gemakken van het rijden van een leaseauto gaan verloren en dit wordt op geen enkele wijze gecompenseerd. Het is gewoon een verkapte salarisverlaging. Zeker de starters worden onevenredig getroffen omdat het verhoudingsgewijs een veel grotere impact op hun salaris gaat hebben.
Ze hadden natuurlijk ook de mogelijkheid, om ieder gewoon meer te laten betalen voor de auto. Maar als jij er dan bijna geen prive km mee rijd, dan wordt jij juist weer nadelig getroffen.

Nu is het veel eerlijker.

Tank jij duur langs de snel weg: maar zou een mede collega daar aan moeten mee betalen? Nu mag je daar zelf voor opdraaien. Je hebt dus zelf de keuze.

Rij jij heel veel prive, en is jouw auto sneller aan zijn km, waarom zou mijn lease bedrag daarvoor omhoog gaan?

Rij jij erg on zuinig, bv met de hybride auto 160km per uur rijden (in Duitsland), waardoor jouw verbruik 3 keer hoger is dan de lease maatschappij niet uit komt met de brandstof kosten. Waarom zou mijn leasebedrag daarom om hoog gaan?

Nu is het op zich veel eerlijker verdeeld.
Uit eindelijk gaan de kosten voor Capgemini hierdoor naar beneden.
Vraag mensen om collectief 100 euro per maand in te leveren en je hebt een probleem van jewelste. Vraag leaserijders om 100 euro per maand extra te betalen via allerlei constructies die het liefst zo vaag mogelijk zijn en je hoort er amper wat over.
Je hoort er op zich niet zoveel van, omdat veel mensen er nog niet mee te maken hebben gehad. Dus ze weten nog niet echt wat het hun extra gaat kosten. Maar onrust is er wel degelijk over.
Maar in een zekere zin, is het ook eerlijker. je hebt zelf nu veel meer in de hand. Je kan bv ook minder gaan betalen voor je lease auto.

Maar ondanks alles is de nieuwe lease regeling waardeloos.
Het is 1 van de redenen waarom ik juist gestopt ben met een lease auto. Het was gewoon goedkoper voor mij om zelf te gaan rijden, ivp een lease auto te nemen.

Momenteel bespaar ik een heel hoop geld per maand 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rolfie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:55:
Ik ben het hier niet helemaal mee eens.
Ik rij met mijn auto onder wat ik volgens Capgemini moet rijden. Volgens mij zou ik 6.2 moeten rijden, maar ik rij ongeveer 5.8/5.9.

Maar veel auto's, voornamelijk de "groene" auto's is het bijna onmogelijk om te halen. Maar mijn ervaring is wel, je kan echt veel besparen door gewoon anders te rijden.
Ja de auto's met zwaardere motoren zitten eerder rond hun werkelijke verbruik, maar zelfs daar zijn het uitzonderingen. Je kan inderdaad veel besparen via rijstijl, maar het echte besparen komt uit langzamer rijden. Ik ga geen 90 naar huis rijden als ik 120 mag, zeker niet als ik nog ver van huis gedetacheerd zit.
Ze hadden natuurlijk ook de mogelijkheid, om ieder gewoon meer te laten betalen voor de auto. Maar als jij er dan bijna geen prive km mee rijd, dan wordt jij juist weer nadelig getroffen.

Nu is het veel eerlijker.
Moet het eerlijk zijn dan? Het is gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde, in ruil voor salaris krijg je een leaseauto met gunstige voorwaarden. Wat ze nu doen is gewoon die secundaire arbeidsvoorwaarde afbreken.
Tank jij duur langs de snel weg: maar zou een mede collega daar aan moeten mee betalen? Nu mag je daar zelf voor opdraaien. Je hebt dus zelf de keuze.

Rij jij heel veel prive, en is jouw auto sneller aan zijn km, waarom zou mijn lease bedrag daarvoor omhoog gaan?

Rij jij erg on zuinig, bv met de hybride auto 160km per uur rijden (in Duitsland), waardoor jouw verbruik 3 keer hoger is dan de lease maatschappij niet uit komt met de brandstof kosten. Waarom zou mijn leasebedrag daarom om hoog gaan?

Nu is het op zich veel eerlijker verdeeld.
Duur tanken ben ik deels met je eens. Snelweg tanken is vaak niet nodig en zou ook aangepakt kunnen worden. Dat is iets waar iedereen op kan besparen zonder direct wat in te moeten leveren in comfort of levensstijl.
Maar het hele voordeel van een leaseauto is juist het onbeperkt privé rijden. Dat sommigen daar geen gebruik van maakt betekent niet dat de anderen dan ook maar moet inleveren. Het is algemeen geaccepteerd dat je bij bedrijven zoals Capgemini gewoon een lager salaris krijgt en dat dit gecompenseerd wordt door een leaseauto. Nu blijft daar steeds minder van over.
Uit eindelijk gaan de kosten voor Capgemini hierdoor naar beneden.
Capgemini gaat haar personneel minder belonen. Verkapte salarisverlaging. Niet direct in het salaris maar gewoon verhoging van leasekosten. Zelfde effect maar minder commotie. Ik snap dat Capgemini de algehele kosten omlaag wilt halen maar je kan ook te ver gaan. Zo slecht gaat het echt niet met het bedrijf.
Je hoort er op zich niet zoveel van, omdat veel mensen er nog niet mee te maken hebben gehad. Dus ze weten nog niet echt wat het hun extra gaat kosten. Maar onrust is er wel degelijk over.
Maar in een zekere zin, is het ook eerlijker. je hebt zelf nu veel meer in de hand. Je kan bv ook minder gaan betalen voor je lease auto.

Maar ondanks alles is de nieuwe lease regeling waardeloos.
Het is 1 van de redenen waarom ik juist gestopt ben met een lease auto. Het was gewoon goedkoper voor mij om zelf te gaan rijden, ivp een lease auto te nemen.

Momenteel bespaar ik een heel hoop geld per maand 8) .
Capgemini snijd flink in de secundaire arbeidsvoorwaarden, echter niet iedereen wordt even zwaar getroffen. Gelukkig mag ik nog ruim twee jaar rondrijden maar ik moet er niet aan denken wat ik straks moet gaan betalen voor een leaseauto. Dat wordt heel bewust kiezen zodat de rekening achteraf zo laag mogelijk is of inderdaad prive een auto kopen. Maar een starter heeft niet direct het geld liggen om even een auto van 10k te kopen, dan moet je het dus met een oudere en goedkopere auto doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Vandaag een collega zien posten dat hij een nieuwe auto heeft besteld. Hij is pas net enkele weken uit zijn proeftijd, dus het lijkt er inderdaad op dat bestellen dan weer mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Ik hoop het, al doen sommige berichten hier me ook twijfelen aan hoe ver te gaan qua auto. Ik ben niet in staat om zelf te kopen, dus leasen is de enige optie zeker gezien afstand naar werk en privé mogelijkheden. Ik hoop alleen niet dat als ik mijn budget volledig ga gebruiken aan een auto ik iedere maand nog €100 bij moet betalen aan brandstof ofzo die niet is opgenomen in de originele calculatie. Hopen dat het allemaal meevalt! Heeft Cap overigens bepaalde restricties qua kleur van auto's, of ben je ook hier vrij in? Zie bijvoorbeeld V40 R-design rebel blue, mooi en relatief uniek kleurtje maar wel iets anders qua imago dan zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Die collega zit ook bij ITS, dus dat moet wel te regelen zijn Ted. :)

Er zijn overigens geen restricties op merken, kleuren en uitvoeringen. Die V40 R-design rebel blue is dus absoluut toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Wat me wel opvalt is dat Athlon bij de V40 een stuk duurder uitkomt (zo'n €100 duurder) met zelfde optiepakketten, wat zijn de ervaringen hier met de verschillende partijen en dus prijsverschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
De nieuwe lease-regeling is wel degelijk een flinke versobering, en niet alleen een wijziging in de voorwaarden. Zo gaan we onder andere van onbeperkt privé-km rijden naar 10.000 privé-km. Alleen dit al vind ik een zeer kwalijke zaak, omdat het aantal privé-km nu lager is dan bij onze concullega's. Bij de meesten is het tussen de 12.000 en 15.000 km. Van een zeer concurrerende regeling zijn we nu overgegaan naar een regeling die slechter is dan gemiddeld op dit gebied.

De calculatie qua benzine wordt al gedaan tegenover de brandstofprijs aan de snelweg, dus dat heeft weinig impact. Het enige wat Capgemini zou moeten doen is de lease-auto's in de prijslijst zetten met een realistisch brandstofcomponent, zodat je als leaserijder een realistische leaseprijs krijgt. Een Prius staat nu voor goedkoop in de lijst, maar het brandstofcomponent is berekend op een verbruik van 1:25.

Er is overigens wel flink wat commotie geweest over de nieuwe regeling, kijk maar eens op Yammer. Er is zelfs een achterban-sessie geweest met de OR.

Ik had gisteren overigens een gesprek met de verantwoordelijke voor Lease bij één van de grootste bedrijven van Nederland, met een stuk minder lease-auto's dan Cagemini (1200 vs. 4000). En bij mij is de bevestiging nogmaals gekomen dat onze prijzen belachelijk hoog zijn. Een aantal auto's vergeleken, en het verschil was in alle gevallen minimaal 120 euro per maand. Ook gekeken naar condities aangezien die per bedrijf nogal kunnen verschillen, en die zijn niet tot nauwelijks aanwezig. Wat onze lease-afdeling dus doet om kortingen te realiseren is mij een compleet raadsel. Of de kortingen komen allemaal ten goede van Cap en worden niet doorberekend aan de werknemer

[ Voor 3% gewijzigd door Blik1984 op 22-03-2013 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Heeft iemand hier ervaring met de Vodafone databundel op Android? Ik heb deze nu op mijn simkaart echter krijg ik het op Android niet aan de praat met de bijgevoegde provider gegevens.

Mocht iemand dit probleemloos aan de praat hebben gekregen dan hoor ik graag hoe en met welke gegevens.

edit: Fixed met dank aan DeBolle

[ Voor 5% gewijzigd door Tedillac op 27-03-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTH

NTH

leroydew schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Ik zag je bericht. Nou succes bij Ciber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
NTH schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 20:21:
[...]

Ik zag je bericht. Nou succes bij Ciber.
Toevallig zit ik op dit moment bij een klant waar ook aardig wat mensen van Ciber rondlopen. Het klinkt ook als een goede, leuke club en ik wens je alle goeds, Leroy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:29
Tedillac schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:46:
Heeft Cap overigens bepaalde restricties qua kleur van auto's, of ben je ook hier vrij in? Zie bijvoorbeeld V40 R-design rebel blue, mooi en relatief uniek kleurtje maar wel iets anders qua imago dan zwart.
Nope gelukkig niet! Heb zelf een Megane Coupe GT Line in een vergelijkbare kleur blauw, geen enkel probleem :-). Ook cabrio's zijn gewoon toegestaan. Voor mij persoonlijk een groot voordeel van Cap, dat je volledig vrij bent in je autokeuze en niet gedwongen wordt in een saaie standaard auto te rijden. Wellicht dat mede hierdoor de tarieven gemiddeld iets hoger liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door jap85 op 27-03-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Prx schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 21:11:
[...]

Toevallig zit ik op dit moment bij een klant waar ook aardig wat mensen van Ciber rondlopen. Het klinkt ook als een goede, leuke club en ik wens je alle goeds, Leroy!
Thanks Prx! De wereld is klein... Komen elkaar ongetwijfeld nog een keer tegen! Veel succes nog toegewenst bij Cap natuurlijk! Voor mij is het een goede werkgever (geweest)!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

General onboarding (dag 1), onboarding dag 2 en planning masterclass testing ontvangen.
Ik heb er heel erg veel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:13:
General onboarding (dag 1), onboarding dag 2 en planning masterclass testing ontvangen.
Is het dan toch goed gekomen... Op het nippertje ;)

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lverstoep
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 22:13:
Ik begin ook dinsdag. Tot dan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
En people... hoe zijn de eerste dagen bevallen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:56

avotar

P0werd by Black Coffee

Tedillac schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 21:46:
Ik hoop het, al doen sommige berichten hier me ook twijfelen aan hoe ver te gaan qua auto. Ik ben niet in staat om zelf te kopen, dus leasen is de enige optie zeker gezien afstand naar werk en privé mogelijkheden. Ik hoop alleen niet dat als ik mijn budget volledig ga gebruiken aan een auto ik iedere maand nog €100 bij moet betalen aan brandstof ofzo die niet is opgenomen in de originele calculatie. Hopen dat het allemaal meevalt! Heeft Cap overigens bepaalde restricties qua kleur van auto's, of ben je ook hier vrij in? Zie bijvoorbeeld V40 R-design rebel blue, mooi en relatief uniek kleurtje maar wel iets anders qua imago dan zwart.
Is het niet vreemd dat je enerzijds klaagt over de kosten van een leasewagen, maar aan de andere kant een V40 overweegt. Je hebt zoveel aanzienlijk goedkopere wagens joh.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
avotar schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:03:
[...]

Is het niet vreemd dat je enerzijds klaagt over de kosten van een leasewagen, maar aan de andere kant een V40 overweegt. Je hebt zoveel aanzienlijk goedkopere wagens joh.
Nee vind ik niet. De V40 is voor zijn klasse echt nier duur, zeker niet als je het gaat vergelijke met gelijkwaardige auto's van bijvoorbeeld Duitse kwaliteit. Het is zeker zo dat een Toyota Aygo vele malen goedkoper is maar met mijn bouw e.d. valt zo'n auto enkel en alleen al af omdat ze te klein zijn, laat staan dat je er dagelijks zo'n 200km in moet willen rijden met toch wel wat comfort en gevoel van veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De V40 R design is minder dan 700 euro per maand, dat is zeker geen gekke prijs. Natuurlijk kan je hem vol laden met opties, dan gaat deze prijs zeker omhoog.

Die opties zijn trouwens wel prachtig, parkeerverwarming op afstand via smartphone is toch heerlijk wanneer het buiten onder de 15 graden is.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 04-04-2013 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik heb deze week de V40 D2 R-design in Rebel Blue besteld, vorige week is de verplichting voor een poolauto voor YP'ers opgeheven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
Prx schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:29:
En people... hoe zijn de eerste dagen bevallen? :)
Goed! Een hoop informatie over Cap te verwerken maar enorm veel zin om 'echt' aan de slag te gaan :*)

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 14:53
Ik heb nog een vraagje over het oefen-assessment. Hoop dat ik dat hier mag posten, denk erom dat dit dus spoilers kan bevatten in het geval je de oefentest nog wilt maken :)

Ik krijg wel elke keer 'Goed' als resultaat, ook bij dit eerste onderdeel met de ruiten (Scales CLS). Maar dat is vooral omdat ik begreep dat je steeds 2 per categorie moet indelen (dus altijd 2 om 2). Indien dit bij de echte assessment ook zo is, komt het wel goed.
Maar mijn vraag is, de ene keer zie ik duidelijk 2 categorieën. De andere keer zie ik maar 1 categorie, en deel ik die andere 2 maar in in de categorie die overblijft.
Zie bijvoorbeeld deze afbeelding , hier zie ik volgens mij duidelijk 2 categorieën. De ene alles lager dan 3, de andere alles hoger dan 7. (Of is deze soms een strikvraag? ;) )
Bij deze afbeelding zie ik maar één categorie, namelijk de vier Y-en die allemaal op dezelfde plek zitten. Maar ik zie bij dit plaatje bij de grijze categorie eigenlijk geen verband. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het verband bij die anderen is dat ze allen niet voldoen aan de eisen die bij oranje horen en dus bij grijs horen. Het is inderdaad altijd 2 om 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennyLL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 14:53
OK, het verband kan dan dus zijn dat er geen verband is 8)
Volgende week de echte test, komt wel goed dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Nu de verplichting voor het rijden van een pool auto eindelijk is opgeheven, heb ik direct ook maar wat andere zaken in de topic-start bijgewerkt naar 2013. Nu over een week of twee het onderdeel van het hoofdkantoor ook maar omgooien, omdat we dan eindelijk het nieuwe pand gaan betrekken! *O*

Overigens wel jammer (maar ook te begrijpen) dat de verplichte pool auto regeling tot twee maal toe opnieuw geactiveerd mag worden door Capgemini gedurende het lopende jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 08-10 23:05
Tsurany schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:07:
De V40 R design is minder dan 700 euro per maand, dat is zeker geen gekke prijs. Natuurlijk kan je hem vol laden met opties, dan gaat deze prijs zeker omhoog.
Waar haal je die 700 vandaan? En is dit inclusief brandstof etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
chevchelios schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:43:
[...]

Waar haal je die 700 vandaan? En is dit inclusief brandstof etc?
De D2 R-design zit op +/- 700 incl brandstof bij Alphabet, dat is nog wel zonder bijtelling. De calculator is nu offline, anders kon ik iets preciezer zijn met het bedrag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ik heb het even opgezocht bij Athlon. Een Volvo V40 D2 R-Design zonder vervangend vervoer, zonder verzekering voor vroegtijdig inleveren maar met winterbanden begint bij 735 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Prx schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:01:
Ik heb het even opgezocht bij Athlon. Een Volvo V40 D2 R-Design zonder vervangend vervoer, zonder verzekering voor vroegtijdig inleveren maar met winterbanden begint bij 735 euro.
Athlon is ook veel duurder volgens mij, ik zat constant op +/- 50 tot 70 euro boven de prijs van Alphabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ik had bij het berekenen van mijn V40 juist het omgekeerde, daar was Alphabet goedkoper dan Athlon. Ach ja, precies de reden dat we twee lease maatschappijen hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Prx op 05-04-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 08-10 23:05
Nice! Prima prijs.
Is het overigens mogelijk om de periode tot de oplevering te overbruggen met een pool auto o.i.d.? Ik ben een YP.

[ Voor 12% gewijzigd door chevchelios op 05-04-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Prx schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:05:
Ik had bij het berekenen van mijn V40 juist het omgekeerde, daar was Alphabet goedkoper dan Athlon. Ach ja, precies de reden dat we twee lease maatschappijen hebben.
Dat is ook precies wat ik nu zeg, dat Alphabet goedkoper is dan Athlon :+
chevchelios schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:05:
Nice! Prima prijs.
Is het overigens mogelijk om de periode tot de oplevering te overbruggen met een pool auto o.i.d.? Ik ben een YP.
Ja, je kan een voorloopauto aanvragen. Wel zijn hier nog enkele problemen mee, ik ben er namelijk ook mee bezig.. Alphabet blijft op het moment volhouden dat je alleen een voorloopauto uit de pool kan halen, maar de reden dat we een nieuwe mochten bestellen is juist omdat er geen geschikte auto's (lees: geen betaalbare) in de pool staan. Dit werkt elkaar een beetje tegen op het moment :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:17
Prx schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:01:
Let op dat er volgend jaar motorrijtuigenbelasting betaald moet worden.
Voor een diesel is dat meer dan 100 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand of dit binnen Capgemini voor alle wagens geld of enkel voor wagens vanaf een bepaalde datum? Kan me voorstellen dat het contractueel vrij lastig is om het direct door te belasten aan werknemers die een auto uitkozen toen deze plannen niet bekend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Is het ook niet een verplichting om deze belastingen nu al door te berekenen in het leasebedracht voor de gehele lopende periode? Als je nu een contract afsluit voor zeg €770 kan het toch niet zijn dat het volgend jaar ineens €870 ofzo wordt? Volgens vrienden die zelf leaseauto rijden wordt bij die bedrijven (verschillende firma's) de toekomstige belasting toename nu al meegerekend in de leaseprijs zoals contractueel ondertekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Ik heb zojuist even gekeken, een kale Volvo V40 D2 R-design (14%) zit zonder verdere opties inclusief benzinevoorschot en met vrije dealerkeuze + vervangend vervoer na 24 uur (zonder afkoop voortijd) op €682,26 bij Alphabet. Met business pack pro, r-design plus line en dynamic line bijvoorbeeld kom je dan op €728,32 kortom nogsteeds onder budget maar wel een bijtelling van €175

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 11:33
Tsurany schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:58:
Weet iemand of dit binnen Capgemini voor alle wagens geld of enkel voor wagens vanaf een bepaalde datum? Kan me voorstellen dat het contractueel vrij lastig is om het direct door te belasten aan werknemers die een auto uitkozen toen deze plannen niet bekend waren.
Ik heb deze vraag aan de autodesk gesteld enkele maanden terug, maar kreeg slechts een quote uit het leasecontract teruggestuurd waarin staat dat de werkgever zich het recht toebehoudt om de leaseprijs aan de hand van externe veranderingen aan te passen.

Met als wedervraag van mij of ze dit dus ook gaan doen is nooit een antwoord gekomen... Ik denk dat er toentertijd nog geen beslissing cq antwoord op was, wat mij verbaasd.

Ik weet in ieder geval dat het in mijn leaseprijs niet is meegenomen.

[ Voor 10% gewijzigd door M-Opensource op 06-04-2013 13:37 ]

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is zoiets niet mogelijk of toegestaan? Ik ben pas begonnen en heb sowieso nog geen recht op een lease auto. Daarnaast heb ik het mapje HR charter niet volledig gelezen:

Je least elders een auto waar het goedkoper is, en gebruikt deze als 'eigen vervoer'.
De auto die je least betaal je uit je eigen zak, en krijgt uit je mobiliteitsvergoeding (gereden zakelijke kilometers) het resterende bedrag terug.

Voorbeeldje met fictieve bedragen:
1. Je least een Fiat Punto of Kia voor €400 per maand via een ander bedrijf.
2. Woon/werk verkeer per maand 2000km.
3. 2000 * 0,19ct = €..... per maand (netto uitbetaald aan jou bovenop je salaris).
4. Je houdt een x bedrag over uit je mobiliteitsvergoeding (minimaal rond de €300/€400 bruto per maand).

En dan het bedrag dat bij punt 4 overblijft, maandelijks, per kwartaal of per jaar op je rekening laten uitbetalen.

[ ] Mogelijk
[ ] Niet mogelijk
[ ] Mogelijk, maar dan ben je alsnog duur(der) uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48

aex351

I am the one

Je mag zelf weten wat je met de mobiliteitsvergoeding doet. Leasen (bij de aangesloten bedrijven), openbaar vervoer, of laten uitbetalen (minus inkomstenbelasting). Het bedrag dat je overhoudt (na bijtellingen etc.) krijg je bovenop je salaris. Theoretisch gezien is het dus mogelijk om privé te leasen als je de mobiliteitsvergoeding laat uitbetalen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Koppensneller

winterrrrrr

Ik ga aanstaande dinsdag naar de selectiedag in Utrecht. Wat voor kleding zouden jullie me aanraden? Als het goed is, volgt er na het assessment een gesprek, dus ik neem aan dat een pak wel passend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Koppensneller schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:58:
Ik ga aanstaande dinsdag naar de selectiedag in Utrecht. Wat voor kleding zouden jullie me aanraden? Als het goed is, volgt er na het assessment een gesprek, dus ik neem aan dat een pak wel passend is?
Een net pak is altijd goed, of een casual pak natuurlijk (spijkerbroek en overhemd ofzo). Stropdassen zijn geen must. Als toekomstig YP-er loop je een beetje uit de maat met stropdas vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Koppensneller

winterrrrrr

Ok, thanks, een pak zonder das gaat het dan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:48

aex351

I am the one

Voor een sollicitatiegesprek (of traject) zou ik je aanraden om in een pak plus das te komen. Dat is naar mijn beleving toch een beetje de norm. Wanneer je er eenmaal werkt dan kan je nog eventueel de das of meer achterwegen laten. Maar dat hangt af van de afdeling en/of het project waar je terecht komt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Koppensneller schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:58:
Ligt er een beetje aan voor welke afdeling je gaat, maar over het algemeen moet je gewoon zorgen dat je netjes gekleed bent; pak hoeft niet persee. Ik kwam op alle gesprekken voor m'n sollicitatie in overhemd, spijkerbroek en nette schoenen. En dat bij FS, het onderdeel dat volgens mij best formeel bekend staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Tankiej schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 21:12:
[...]

Dat is ook precies wat ik nu zeg, dat Alphabet goedkoper is dan Athlon :+
Ik bedoelde dan ook dat in mijn geval Athlon goedkoper was dan Alphabet. Aardig krom van mezelf om die fout te maken. :)

Het scheelde ook echt wel een 20 euro/maand, maar ik ben altijd reuze tevreden geweest bij Alphabet en heb de ergste verhalen gehoord over Athlon, dus dat had ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Prx,

Is wat ik een paar posts hierboven heb geschreven niet voordeliger voor de medewerkers?
Prive een auto leasen waar het (veel) goedkoper is dan bij Athlon & Alphabet.
De zakelijk gereden kilometers laten uitbetalen door Capgemini.
Het bedrag dat overblijft van je mobiliteitsbudget laten uitbetalen, waarmee je in principe je prive lease auto kunt betalen.
Pagina: 1 ... 9 ... 84 Laatste