Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zolang je de rest maar goed maakt, dan mag je die 100% fout maken ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10 08:32
Om even terug te komen op de discussie over auto's voor YP-ers: ik zou het als YP-er helemaal niet erg vinden als er gezegd wordt 'de eerste twee (of één) jaar rijd je in een Polo bluemotion'.

Nu omdat er aardig wat auto's in de pool staan moeten we verplicht een auto uit de pool nemen voor tenminste vijf maanden, of voor de gehele duur dat het contract nog loopt en dan krijg je korting. Maar er zijn maar enkele 14% auto's die natuurlijk iedereen wil hebben. Daarnaast zijn er van die paar 14% auto's ook nog van Aygo-formaat, waar ik sowieso met mijn lengte niet goed in kan zitten. Ook lijkt het mij niet echt prettig om in een Aygo/107/C1 zoveel km's te moeten rijden, of zijn er mensen hier met andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:22
Blik1984 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:00:
[...]

Volgens mij is het budget van een YP rond de 750 euro. Ik weet uit ervaring van een ander consultancy-bedrijf die wel een standaardauto aanbiedt dat je bij slim inkopen een flinke korting kunt krijgen op het wagenpark. Polo's werden op die manier voor 250 euro p/m aangekocht excl. benzine. Incl. benzine kom je dan op 450 euro uit en dan heb je dus je besparing a 300 euro te pakken
Bij ons krijgen YP'ers een standaard auto met bedrijfsnaam erop, Peugeot 208'jes voor de meeste beginners prima! Hebben ze flinke deal voor kunnen maken met Peugeot :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:41:
Zolang je de rest maar goed maakt, dan mag je die 100% fout maken ;)
Nog een laatste vraagje.
Stel dat je in tijdsnood komt bij bepaalde onderdelen, is het dan verstandig om bij de laatste X vragen zomaar wat te selecteren? Of kan je die beter open laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:37:
[...]

Nog een laatste vraagje.
Stel dat je in tijdsnood komt bij bepaalde onderdelen, is het dan verstandig om bij de laatste X vragen zomaar wat te selecteren? Of kan je die beter open laten?
Ze kijken naar twee dingen, snelheid en juistheid. Je kan beter 30 vragen juist beantwoorden en 20 open laten dan 35 vragen juist en 15 fout. Gewoon elke keer het juiste antwoord kiezen en dan naar de volgende vraag gaan.
Tankiej schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:10:
Om even terug te komen op de discussie over auto's voor YP-ers: ik zou het als YP-er helemaal niet erg vinden als er gezegd wordt 'de eerste twee (of één) jaar rijd je in een Polo bluemotion'.
Ik wel, en genoeg collega's met mij. Een deel past al niet fatsoenlijk in de Polo ivm de lengte. Daarnaast is het een vrij deprimerende auto en hebben sommigen gewoon graag een grotere/duurdere auto waar ze dan ook graag meer voor betalen.
Nu omdat er aardig wat auto's in de pool staan moeten we verplicht een auto uit de pool nemen voor tenminste vijf maanden, of voor de gehele duur dat het contract nog loopt en dan krijg je korting. Maar er zijn maar enkele 14% auto's die natuurlijk iedereen wil hebben. Daarnaast zijn er van die paar 14% auto's ook nog van Aygo-formaat, waar ik sowieso met mijn lengte niet goed in kan zitten. Ook lijkt het mij niet echt prettig om in een Aygo/107/C1 zoveel km's te moeten rijden, of zijn er mensen hier met andere ervaringen?
Elke dag twee uur in een Aygo/107/C1 kan prima, die dingen rijden best aardig hoor. Ik zou er niet voor kiezen maar dat betekent natuurlijk niet dat het niet kan.
De pool is nu zo leeg dat de lease administratie alvast een lijst op stelt voor welke auto's binnenkort terug komen. Het is alleen vrij schandalig dat het beleid wordt doorgezet als het vechten om auto's is en de pool dus eigenlijk gewoon leeg is. Maar dat past dan wel weer bij het beleid binnen Cap.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:41
Tsurany schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:07:
[...]

Ik wel, en genoeg collega's met mij. Een deel past al niet fatsoenlijk in de Polo ivm de lengte. Daarnaast is het een vrij deprimerende auto en hebben sommigen gewoon graag een grotere/duurdere auto waar ze dan ook graag meer voor betalen.
Ook als je daar ter compensatie 150 euro extra bruto loon voor zou krijgen? Dat zou namelijk mijn voorstel zijn. Een standaardauto voor YP-ers die significant lager is dan het huidige leasebedrag, maar wel een stuk compensatie in het salaris daarvoor in de plaats. YP-ers blij, Capgemini blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie dat genoeg collega's ruim 150 euro bruto loon extra uitgeven om de BMW 1 serie te kunnen rijden, denk niet dat die blij zijn met 150 euro bruto extra en dan een standaard auto. Denk dat juist het kunnen kiezen van een eigen auto heel erg gewaardeerd wordt, veel meer dan 150 euro bruto extra.
Zelf wil ik minimaal 350 euro bruto loon extra omdat ik nu al met een auto naar keuze ruim 200 euro onder het leasebedrag zit. Ik krijg dus al 200 euro bruto extra en dan nog een auto naar eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Vorige week contract getekend en opgestuurd naar Capgemini, heb 27 februari mijn afstudeerpresentatie en mag dan aan de slag bij de Infra afdeling ! Heel erg veel zin in, 1 maart eerste introductiedag ! :)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test gehaald en eerste gesprek met een recruiter manager gehad! Nu afwachten of ik wordt uitgenodigd voor een 2e gesprek met de psycholoog.

Weet iemand hoelang het duurt voordat je hoort of je voor een 2e gesprek mag komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 17:15:
Test gehaald en eerste gesprek met een recruiter manager gehad! Nu afwachten of ik wordt uitgenodigd voor een 2e gesprek met de psycholoog.

Weet iemand hoelang het duurt voordat je hoort of je voor een 2e gesprek mag komen?
Toen ik de test gemaakt (en gehaald) heb werd er na afloop daarvan gelijk een afspraak ingepland voor een gesprek met de psycholoog :o
Ook voor de drie anderen die toen ook de test gemaakt hebben, maar ik weet niet of dat misschien per sector/afdeling verschillend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil testen, maar de recruiter gaf aan dat ze zat te twijfelen of ze mij bij testen wil of bij IS (infrastructure), misschien dat zij daarom nog geen datum heeft afgesproken met mij? Overigens zijn overige deelnemers ook meteen naar huis gestuurd met het bericht dat zij later horen over een 2e gesprek. Misschien dat ze tegenwoordig op een later tijdstip doorgeven of er een 2e gesprek komt.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 14:55

YoVla

Yoghurt met vla

Hallo allen!

Vandaag heb ik per ongeluk Total Excellium brandstof getankt in plaats van de normale Euro 95.
(Excellium is schijnbaar iets 'zuiniger', maar kost 4 cent meer :+ )

Deze Euro 95 variant koste mij overigens 1.75 per liter

Nu wil de brandstoftank van Athlon dit niet vergoeden en kreeg ik telkens de melding dat het geweigerd werd.

Is er een mogelijkheid om dit alsnog te declareren? wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:29
YoVla schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:20:
Hallo allen!

Vandaag heb ik per ongeluk Total Excellium brandstof getankt in plaats van de normale Euro 95.

Nu wil de brandstoftank van Athlon dit niet vergoeden en kreeg ik telkens de melding dat het geweigerd werd.

Is bij mij ook een keer gebeurd (ook Total, was toen ook niet echt duidelijk geloof ik). Heb dat toen gewoon gedeclareerd op dezelfde manier als je dat je brandstof in het buitenland declareert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 14:55

YoVla

Yoghurt met vla

jap85 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:29:
[...]

Is bij mij ook een keer gebeurd (ook Total, was toen ook niet echt duidelijk geloof ik). Heb dat toen gewoon gedeclareerd op dezelfde manier als je dat je brandstof in het buitenland declareert.
is dat via de brandstofpas website of via Cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:29
Brandstofpas website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielsb
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:12
Test gehaald en gesprek doorstaan. Ook wachten op datum met psycholoog. Als het in orde is kom ik in de SAP-divisie te zitten.

Mocht iemand vragen hebben over de sollicitatieprocedure, ik beantwoord ze graag. De scales FX is blijkbaar voor sommigen erg gemakkelijk en voor anderen erg moeilijk. De uitleg van prx heeft mij erg goed geholpen :D

Verwijderd

Hallo allen!

Had ik laatst ook. Je kunt het bedrag gewoon declareren via de MTC website. Je moet wel even tegelijkertijd contact opnemen met de leaseafdeling van Cap, om aan te geven dat je een verkeerde/duurdere brandstof getankt heb, dit vergoeden ze eenmalig.

Bij mij werd de declaratie niet uitbetaald (na 4 maanden nog niet), totdat ik met de lease afdeling gebeld had.

Succes!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-10 08:18
Hallo allen!

Ultrageheime tip: als je dit eens overkomt, vraag het tankstation om er een DKV transactie van te maken. Officieel zou dat niet mogen als je in NL tankt maar het werkt wel...

Overigens zijn het bij Total een stelletje hufters, er zijn tankzuilen bij hun stations die alleen premium brandstof uitgeven. Normaliter kies je als bestuurder gewoon de pomp die vrij is en als je bij Total niet bekend bent heb je geen idee dat dat hun "dure" brandstof is. Dit hebben ze bewust zo ingericht op hun tankstations. Alle andere tankstations hebben het andersom geregeld.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, Total wat is dat betreft een klote bedrijf. Ook wel eens gehad bij een tankstation van hun, moest helemaal naar een andere pomp rijden. Het valt ook totaal niet op als de normale er niet naast hangt.

Tank dan ook uit principe niet meer bij Total.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 14-02-2013 09:58 ]

• SeanCattery
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-09 20:18
Recentelijk getankt in het buitenland, tankpas deed het niet. Zelfde dag nog gedeclareerd.. na 5 weken had ik het bedrag op mijn rekening staan.

• Blik1984
SeanCattery schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:55:
Recentelijk getankt in het buitenland, tankpas deed het niet. Zelfde dag nog gedeclareerd.. na 5 weken had ik het bedrag op mijn rekening staan.
Dat is iets heel anders, het gaat hier om het tanken van een premium brandstof. Dat mag niet van Capgemini

Total zijn inderdaad boeven, heb ook al een keer gehad dat ik om die reden per ongeluk een premium brandstof had getankt ipv euro95

Verwijderd

emielsb schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:54:
Test gehaald en gesprek doorstaan. Ook wachten op datum met psycholoog. Als het in orde is kom ik in de SAP-divisie te zitten.

Mocht iemand vragen hebben over de sollicitatieprocedure, ik beantwoord ze graag. De scales FX is blijkbaar voor sommigen erg gemakkelijk en voor anderen erg moeilijk. De uitleg van prx heeft mij erg goed geholpen :D
Heb jij 'al' een datum voor de psycholoog gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Blik1984 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 12:47:
[...]

Dat is iets heel anders, het gaat hier om het tanken van een premium brandstof. Dat mag niet van Capgemini

Total zijn inderdaad boeven, heb ook al een keer gehad dat ik om die reden per ongeluk een premium brandstof had getankt ipv euro95
Dat zou voor mij al lastig zijn ... de Total in de gemeente waar ik woon heeft alleen maar premium brandstoffen.

Soit, die zijn dan wel alsnog goedkoper dan gewone diesel vlak naast een autosnelweg.

[ Voor 8% gewijzigd door chime op 15-02-2013 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:22
...

[ Voor 100% gewijzigd door leroydew op 17-02-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielsb
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 16:18:
[...]

Heb jij 'al' een datum voor de psycholoog gekregen?
Donderdag a.s. in de ochtend. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emielsb schreef op zondag 17 februari 2013 @ 20:24:
[...]

Donderdag a.s. in de ochtend. Jij?
Ik heb afgelopen donderdag een telefoontje gehad van de recruiter. Zij gaf aan dat ze mij positief heeft beoordeeld en dat een andere afdeling contact gaat opnemen voor een afspraak met de psycholoog.

Ik heb nog geen afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De poollijst is inderdaad echt zeer beperkt. Er staan nog een enkele 14% en een aantal 20% in. Daarnaast staan er een aantal auto's in die tegenwoordig, in een nieuwe versiere, in de 14% zitten (bijvoorbeeld Renault Megane).

Al met al een zeer beperkte lijst waarop ook nog niet eens korting van toepassing in (korting geld alleen als je de poolauto volledig oprijdt).

@Tsurany: welke auto lease jij eigenlijk en welk budget heb jij? Ben wel benieuwd (eventueel via PM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leasebudget van een YP'er bij FS zat op 750,50 en is nu iets van 763 geworden. Seniors krijgen wel meer maar die bedragen zijn bij mij niet bekend. Rij zelf een DS3 uit de pool.
De poollijst is nu zo beperkt geworden dat Cap echt actie moet ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op maandag 18 februari 2013 @ 13:05:
Leasebudget van een YP'er bij FS zat op 750,50 en is nu iets van 763 geworden. Seniors krijgen wel meer maar die bedragen zijn bij mij niet bekend. Rij zelf een DS3 uit de pool.
De poollijst is nu zo beperkt geworden dat Cap echt actie moet ondernemen.
Kun je een DS3 leasen voor 550 euro per maand?

Ik ben senior consultant en mijn budget is nu 867,50. Maar het ligt een beetje aan welk level je bent. Ligt een beetje tussen de 840 en 900 in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Auto's zoals een DS3 of MiTo zijn zo'n 580-620 euro nieuw, afhankelijk van de meer kale versie of wat opties erbij. Die is met pool korting dan tussen de 530 en 550 euro per maand te rijden.
Natuurlijk wel de instap diesels, neem je de benzine varianten stijgt de brandstof component enorm.

Is het als senior ook mogelijk om wat in te leveren aan leasebudget en meer salaris te krijgen? Ik houd nu lekker veel over maar daar bouw ik geen pensioen over op, krijg ik geen hypotheek voor en telt niet mee voor een eventuele WW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:48
In het algemeen zal een werkgever niet 1 euro brutoloon voor 1 euro leasebudget willen geven.
Over brutoloon betaalt hij immers:
* pensioenpremie (6...25% afhankelijk van de pensioenregeling en leeftijd van de werknemer)
* vakantiegeld (meestal 8%)
* eindejaarsuitkering (iets tussen 0 ... 16% afhankelijk van je CAO)
* werkgeverspremies WIA en WW (0 - 20%, afhankelijk van je belastbaar inkomen en de branche van je werkgever)

Al met al kost een euro brutoloon ergens tussen de 1.30 en 1.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:32:

Is het als senior ook mogelijk om wat in te leveren aan leasebudget en meer salaris te krijgen? Ik houd nu lekker veel over maar daar bouw ik geen pensioen over op, krijg ik geen hypotheek voor en telt niet mee voor een eventuele WW.
Nee, dat is niet mogelijk. Je moet het ook zien als een mooie additionele eindejaarsbonus als je budget overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is jammer. Het is natuurlijk inderdaad een mooie additionele eindemaandbonus (krijg het maandelijks) maar ik heb in principe geen behoefte aan een leasebudget hoger dan 600 euro, liever meer salaris dan meer leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

'Capgemini vraagt loonkorting tot 30 procent'

http://www.nu.nl/economie...onkorting-30-procent.html

[ Voor 23% gewijzigd door Alarmnummer op 20-02-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juridisch gezien is het niet mogelijk om 30% in te korten, en daarom willen zij reorganiseren en mensen
'eruit gooien', aldus NOS. En het gaat om salarissen van senior medewerkers!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putger
  • Laatst online: 27-11-2023
Ik had vrijdag 2 weken terug het assessment en gesprek en vorige week donderdag de psycholoog. Na een succesvol assessment (100% op cls en fx), een goed gesprek met de HR manager en goedgekeurd door de psycholoog heb ik een contract aangeboden gekregen om op 1 april te beginnen in de masterclass test consultant.

Ik had nog wel een vraagje waar jullie mij misschien mee kunnen helpen. Ik zag vandaag een bericht dat de pensioenenfonds de al opgebouwde pensionen met 6% gaat verlagen en dat er mogelijk in 2014 weer een verlaging zal komen. Wat voor gevolgen zal dit hebben waardoor de pensioensregeling af zal wijken van wat er in de HR map staat die ik heb gekregen? Het hoofdstukje pensioen is een behoorlijke pil en hopelijk is er iemand die het al heeft uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Putger schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:22:
Ik had vrijdag 2 weken terug het assessment en gesprek en vorige week donderdag de psycholoog. Na een succesvol assessment (100% op cls en fx), een goed gesprek met de HR manager en goedgekeurd door de psycholoog heb ik een contract aangeboden gekregen om op 1 april te beginnen in de masterclass test consultant.

Ik had nog wel een vraagje waar jullie mij misschien mee kunnen helpen. Ik zag vandaag een bericht dat de pensioenenfonds de al opgebouwde pensionen met 6% gaat verlagen en dat er mogelijk in 2014 weer een verlaging zal komen. Wat voor gevolgen zal dit hebben waardoor de pensioensregeling af zal wijken van wat er in de HR map staat die ik heb gekregen? Het hoofdstukje pensioen is een behoorlijke pil en hopelijk is er iemand die het al heeft uitgezocht.
Hoe jong ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 13:28
Ik heb morgen mijn gesprek bij de psycholoog, indien dit goed verloopt krijg ik direct een contract aangeboden om op 1 Maart te beginnen. Ik heb echter nog een andere zeer concrete optie achter de hand, is het raar om dit aan te geven tijdens het gesprek? Zou dit bijvoorbeeld tot problemen kunnen leiden? Ik wil/ga mijn keuze namelijk pas maken als ik van beide partijen het precieze weet, dit verwacht ik begin aankomende week te weten.
Biede partijen hebben zo hun voor en nadelen dus afhankelijk van de afweging daartussen en de arbeidsvoorwaarden zal ik komende week mijn beslissing maken.

Zeker de recente nieuwgeving omtrend Capgemini maakt me stiekem een beetje ongerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar zou je starten? Als YP'er heb je niks om je zorgen over te maken. Je kan aangeven dat je iets anders hebt, je kan ook aangeven dat je het even wilt overwegen zonder te noemen dat er een ander is. Beiden is niet raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Het zou bij mij inderdaad om een YP functie gaan binnen IS. Ik had ook het idee dat het geen probleem zou zijn, echter heb ik het idee dat je in deze tijd niet snel in zo'n situatie geraakt. In een zekere zin mag ik dus heel tevreden zijn dat ik straks een keuze heb, al wil ik daar natuurlijk niemand mee tegen het been stoten tijdens mijn gesprekken morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Capgemini heeft professionele recruiters, die kijken daar niet van op ;)

• emielsb
Ik kan jullie het heugelijke nieuws mededelen dat ik K41 kom vergezellen :D

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 23:05
Ik heb binnenkort het psychologisch gesprek en verwacht daar geen problemen. Hierna zou ik kunnen beginnen als business analist. Zou iemand me wat kunnen vertellen over deze afdeling, denk aan dagelijkse bezigheden, opdrachten, locaties (in NL), klanten etc. in PM mag ook!

[ Voor 3% gewijzigd door chevchelios op 21-02-2013 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt er nogal vanaf waar je precies als business analist aan de slag gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
emielsb schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:08:
Ik kan jullie het heugelijke nieuws mededelen dat ik K41 kom vergezellen :D
Welkom! Per wanneer ga je beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag ook bij SAP beginnen, aanstaande vrijdag. Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
Tsurany schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:32:
Ja dat kan. Ik ken een aantal collega's die een zogenaamde 40% regeling hebben.
Zij ontvangen maar 40% van de normale mobiliteitsvergoeding, maar in ruil daarvoor krijgen zij wel meer loon.
Ander nadeel is ook dat je dan lease constructies krijgt waarbij je een brandstof component hebt van 20000km per jaar. Zitten dus wat haken/ogen aan ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Meekoh schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:54:
[...]

Ja dat kan. Ik ken een aantal collega's die een zogenaamde 40% regeling hebben.
Zij ontvangen maar 40% van de normale mobiliteitsvergoeding, maar in ruil daarvoor krijgen zij wel meer loon.
Ander nadeel is ook dat je dan lease constructies krijgt waarbij je een brandstof component hebt van 20000km per jaar. Zitten dus wat haken/ogen aan ;)
Maar dat zijn neem ik aan niet de standaard consultants toch? Is dat niet meer het ondersteunend personeel waar dat voor geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:09
Zover ik weet geldt die regeling alleen voor personeel met standplaats Papendorp (of andere ondersteunende lokaties). Zij wonen dus in de omgeving en zullen nooit naar een klant of andere lokatie dienen te reizen. Derhalve krijgen zij geen volledig lease budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
Prx schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:58:
Zover ik weet geldt die regeling alleen voor personeel met standplaats Papendorp (of andere ondersteunende lokaties). Zij wonen dus in de omgeving en zullen nooit naar een klant of andere lokatie dienen te reizen. Derhalve krijgen zij geen volledig lease budget.
Klopt, tenzij je er zelf om vraagt ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Vanaf 1 maart van start bij de IS, nu nog ff maandabonnementje regelen voor die treinreis van limburg naar utrecht voor eerste periode. ^^

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 15:21
Wifi van mijn Capgemini laptop is er mee opgehouden, weet iemand hoe de IT afdeling van Capgemini met dit soort gevallen omgaat? Vervangen ze terplekke je wifi adapter, of hebben ze je laptop een tijdje nodig?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Strider schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:58:
Wifi van mijn Capgemini laptop is er mee opgehouden, weet iemand hoe de IT afdeling van Capgemini met dit soort gevallen omgaat? Vervangen ze terplekke je wifi adapter, of hebben ze je laptop een tijdje nodig?
In dat 2e geval heb ik al een aantal keer gezien dat je een vervangende PPT met een schone image krijgt waar je je backup (die je immers ZELF regelmatig maakt... kuch O-) ) op terug zet.

Maar maak een call aan en overleg met de ict shop. ....

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielsb
leroydew schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 10:20:
[...]

Welkom! Per wanneer ga je beginnen?
1 maart is onboarding en tevens eerste werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mag per 1 maart als java dev aan de slag bij J51. Joepieee >:) . Weet iemand meer over klanten en opdrachten ? antwoorden via PM please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
emielsb schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:49:
[...]

1 maart is onboarding en tevens eerste werkdag.
Succes! Ik zal je ongetwijfeld tegenkomen bij K41:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:17
Afgelopen donderdag heb ik de Young Professionals Talent Day bezocht. Erg informatief, leuke speed-dates gehad en het lijkt mij een zeer interessant bedrijf om bij af te studeren (Business Information Systems, TU/e). Zijn er hier anderen die via afstuderen->YP bij CapGemini terecht zijn gekomen en ervaringen kunnen delen over begeleiding, sfeer, faciliteiten, of wellicht andere relevante informatie die ik vergeten ben?

Oh, en leroydew, stond jij toevallig afgelopen donderdag bij de SAP speeddate-tafel? :)

- Sebas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
dutchminator schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:36:
Afgelopen donderdag heb ik de Young Professionals Talent Day bezocht. Erg informatief, leuke speed-dates gehad en het lijkt mij een zeer interessant bedrijf om bij af te studeren (Business Information Systems, TU/e). Zijn er hier anderen die via afstuderen->YP bij CapGemini terecht zijn gekomen en ervaringen kunnen delen over begeleiding, sfeer, faciliteiten, of wellicht andere relevante informatie die ik vergeten ben?

Oh, en leroydew, stond jij toevallig afgelopen donderdag bij de SAP speeddate-tafel? :)

- Sebas
Dat was ik :). Heb je nog wat aan de SAP speeddate gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door leroydew op 24-02-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Hebben jullie ook allemaal een leuke brief binnen gehad van het Pensioenfonds?

Is het nog mogelijk om daar uit te stappen op één of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:09
dutchminator schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:36:
Zelf heb ik mijn afstudeeropdracht bij Capgemini uitgevoerd in de periode september 2008 - januari 2009. Mijn ervaring is dat de begeleiding echt enorm af hangt van de persoon die je krijgt aangewezen (of die de opdracht heeft uitgevaardigd). In mijn geval moest ik enorm veel zelf uitzoeken en had ik wekelijks een overleg van 30 minuten met mijn begeleider om de kinkjes uit de kabel te halen.

Vanuit de organisatie zelf heb je toegang tot het volledige klantenbestand en kan je dus, potentieel, enorm veel informatie vergaren. Er zit bij menig klant wel iemand die je wat meer kan vertellen over het onderwerp waar je onderzoek naar doet. Verdere faciliteiten van de organisatie staan ook tot je beschikking, want je krijgt gewoon een laptop van Capgemin en kunt je reiskosten (voor zover van toepassing) ook gewoon declareren. Wanneer je een eigen auto hebt dan was het bij ons ook nog zo dat je dan 19 ct/km kon declareren voor jouw vervoer.

Voor de rest heb je gewoon een enorm leuke uitvalsbasis op het hoofdkantoor, met een boel kennis om je heen die je aan kunt spreken. Ik vond het in ieder geval een hele ervaring en ben omwille van die reden dan ook uiteindelijk in dienst getreden bij Capgemini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin a.s. vrijdag bij SAP :-)

Paar praktische vragen nog:
  • Telefoon: Ik begreep dat je zelf je telefoon dient aan te schaffen, dit kan belasting vriendelijk. Hoe werkt dit precies? Kan ik dan gewoon al een telefoon kopen, het bonnetje bewaren en dan de balasting declareren?
  • Reiskosten 1e dag: Ik neem aan dat je deze kosten gewoon kan declareren? Ik zag trouwens dat de locatie niet echt makkelijk te bereiken is met het openbaar vervoer
  • Locatie: weten jullie al wanneer de verhuizing naar de nieuwe locatie plaatsvindt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je bewaart inderdaad het bonnetje en aan het eind van het jaar wordt het verrekend met je flexruimte. Dan krijg je dus dat deel netto uitgekeerd ipv bruto.

Reiskosten zijn inderdaad te declareren via het onkostendeclaratiesysteem. Indien de reistijd erg lastig is zou je een pool auto kunnen vragen, wellicht geeft je manager toestemming.

Verhuizing is april en mei 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:57:
Je bewaart inderdaad het bonnetje en aan het eind van het jaar wordt het verrekend met je flexruimte. Dan krijg je dus dat deel netto uitgekeerd ipv bruto.
Belangrijk is dat je een factuur op naam hebt. Heb al verschillende collega's gehoord die moeite hadden met het declareren van hun telefoon omdat de factuur niet op naam stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rekeningnummer lijkt me toch genoeg? Als dat matched met het nummer waar je salaris op terecht komt moet dat ook afdoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga van de week even langs Apple dan op een telefoon op te halen, neem aan dat ze die daar wel op naam kunnen zetten dus dat ga ik voor de zekerheid maar even doen.

Krijg je bij onboarding gelijk een simcard die je dan eventueel kan laten omzetten naar een mini simcard voor de iPhone?(iemand hier trouwens ervaring mee, kan je dit zelf laten doen of gaat dit via Capgemini?). Internet op je telefoon moet je dan nog apart aanvragen begreep ik?

Ik krijg trouwens als zij instromer wel geljik een poolauto als het goed is. Gaat dus alleen om de heenreis op vrijdag. Zag wel dat ik met OV bijna 2 keer zo lang onderweg ben dus maar goed dat ik snel over een auto beschik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:12:
Rekeningnummer lijkt me toch genoeg? Als dat matched met het nummer waar je salaris op terecht komt moet dat ook afdoende zijn.
Nee, is niet voldoende. Je kan namelijk een telefoon voor je vader/moeder/opa/oma/broer kopen en die dan bruto/netto voor jezelf uit laten keren. Daarom de verplichting om een telefoon op naam te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan m toch ook op naam kopen en weggeven? Daar zit niet echt een controle achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:24:
Ik ga van de week even langs Apple dan op een telefoon op te halen, neem aan dat ze die daar wel op naam kunnen zetten dus dat ga ik voor de zekerheid maar even doen.

Krijg je bij onboarding gelijk een simcard die je dan eventueel kan laten omzetten naar een mini simcard voor de iPhone?(iemand hier trouwens ervaring mee, kan je dit zelf laten doen of gaat dit via Capgemini?). Internet op je telefoon moet je dan nog apart aanvragen begreep ik?

Ik krijg trouwens als zij instromer wel geljik een poolauto als het goed is. Gaat dus alleen om de heenreis op vrijdag. Zag wel dat ik met OV bijna 2 keer zo lang onderweg ben dus maar goed dat ik snel over een auto beschik :)
Doe maar gewoon voor de zekerheid, dan weet je zeker dat je eind van het jaar geen gezeik hebt. Sim-kaart krijg je wel direct, maar een speciale sim-kaart moet je aanvragen. Voor de iPhone 5 heb je een nano-kaart nodig. Internet moet je nog aanvragen via je manager.

Die dubbele reistijd heb je al snel. Ik doe ongeveer 4 keer zo lang over de reis via OV dan via de auto. (1 uur vs. 15 minuten). Bij het nieuwe gebouw wordt dit nog erger. (1 uur vs 8 minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Tsurany schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:50:
Kan m toch ook op naam kopen en weggeven? Daar zit niet echt een controle achter.
Ja, ik beweer ook niet dat het een waterdicht systeem is. Maar zo kun je fraude wel beperken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Blik1984 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 14:51:
[...]

Doe maar gewoon voor de zekerheid, dan weet je zeker dat je eind van het jaar geen gezeik hebt. Sim-kaart krijg je wel direct, maar een speciale sim-kaart moet je aanvragen. Voor de iPhone 5 heb je een nano-kaart nodig. Internet moet je nog aanvragen via je manager.

Die dubbele reistijd heb je al snel. Ik doe ongeveer 4 keer zo lang over de reis via OV dan via de auto. (1 uur vs. 15 minuten). Bij het nieuwe gebouw wordt dit nog erger. (1 uur vs 8 minuten)
Stomme vraag, maar kan je dan niet beter gewoon even fietsen?

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
qadn schreef op maandag 25 februari 2013 @ 15:34:
[...]

Stomme vraag, maar kan je dan niet beter gewoon even fietsen?
Ik heb een lease-auto, dus waarom zou ik fietsen. En het nieuwe kantoor zit voor mij op een dermate vervelende plek dat ik minimaal een halfuur aan het fietsen ben. Ik moet namelijk het Amsterdam-Rijnkanaal over en de A2 over. Verder is fietsen met een laptop en een pak aan nou niet direct heel relaxed

Overigens zie ik me komende zomer best wel een keer op de racefiets naar kantoor fietsen als ik geen project heb, lekkere training voor de ochtend. Als er tenminste goede faciliteiten zijn zoals douchen e.d.

[ Voor 23% gewijzigd door Blik1984 op 25-02-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Je hebt het over 8 minuten. Dat kan dus niet zo ver zijn :)

Fietsen met laptop en pak is wmb ook totaal geen issue. Goede (bijvoorbeeld Ortleib) fietstas dingus en van die broek-clip-dingetjes en gaan ;)

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met de auto de A2 over is wel wat makkelijker dan op de fiets ;)

En het grootste probleem met fietsen is dat je het warm krijgt, dat icm een pak, wat al vrij warm kan zijn, is verre van optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Ik ben de afgelopen 3 weken elke dag op de fiets naar Papendorp geweest, goed te doen! Ik heb dan ook (nog) geen auto, dus het alternatief is de bus :+

+/- 15 min fietsen heen en 15 terug. Ik denk dat ik er met de auto langer over zou doen..

Overigens voor de (bijna)starters:
Je kan ook reiskosten declareren van de reizen voor je gesprekken/sollicitatie/test. Daarvoor moet je wel het 'declaratieformulier sollicitanten' (dacht dat het zo heet..) gebruiken. Even vragen aan een recruiter en ze weten wel wat je bedoelt :)

[ Voor 37% gewijzigd door Tankiej op 25-02-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
leroydew schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:38:
[...]

Dat was ik :). Heb je nog wat aan de SAP speeddate gehad?
Absoluut! Van ons SAP-gesprek werd ik nog het meest enthousiast en ik ga waarschijnlijk ook proberen of ik een afstudeerstage in die richting kan zoeken. Eerst maar ons op zoek of een van onze docenten contacten heeft met CapGemini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Ook ik start aankomende vrijdag bij Capgemini. Ik ga terecht komen bij ITS, en dan in de Governance cluster. Ik ben erg benieuwd hoe de eerste weken gaan verlopen. Het wordt wel even goed overwegen of ik OV ga gebruiken of ergens tijdens een auto vandaan haal. Reistijd met OV is ruim 2 uur en 'n kwartier, auto in normale omstandigheden 1 uur naar Utrecht.

Ook eens kijken of ik onder mijn privé abonnement uit kan, anders toch maar even in de kast gaan zoeken voor een tijdelijke telefoon voor de Capgemini simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
qadn schreef op maandag 25 februari 2013 @ 16:18:
Je hebt het over 8 minuten. Dat kan dus niet zo ver zijn :)

Fietsen met laptop en pak is wmb ook totaal geen issue. Goede (bijvoorbeeld Ortleib) fietstas dingus en van die broek-clip-dingetjes en gaan ;)
Als ik over de Ring Maarssen en de A2 heen kon fietsen, dan was ik er zo geweest inderdaad. Maar omdat ik over het kanaal moet en de A2 zou moeten oversteken met de fiets wordt de reis opeens een heel stuk langer.

Verder is het een non-discussie, ik zit full-time bij de klant waar ik never nooit op de fiets kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Tedillac schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:05:
Ook ik start aankomende vrijdag bij Capgemini. Ik ga terecht komen bij ITS, en dan in de Governance cluster. Ik ben erg benieuwd hoe de eerste weken gaan verlopen. Het wordt wel even goed overwegen of ik OV ga gebruiken of ergens tijdens een auto vandaan haal. Reistijd met OV is ruim 2 uur en 'n kwartier, auto in normale omstandigheden 1 uur naar Utrecht.

Ook eens kijken of ik onder mijn privé abonnement uit kan, anders toch maar even in de kast gaan zoeken voor een tijdelijke telefoon voor de Capgemini simkaart.
Waar kom je vandaan als ik vragen mag ? Heb namelijk ook ongeveer zelfde reistijd..

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Insehh schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:52:
[...]

Waar kom je vandaan als ik vragen mag ? Heb namelijk ook ongeveer zelfde reistijd..
Ik kom uit het welbekende Aarle-Rixtel, Ligt zo'n 20 minuten met de auto van hartje Eindhoven af en 40 van hartje Den Bosch. Het probleem hier is dat er geen OV vanuit deze plaats naar Eindhoven gaat, dus ik eerst een stuk moet fietsen, dan half uur moet bussen alvorens ik een trein richting Utrecht of Amsterdam in kan stappen. Kortom voordat ik in Eindhoven ben, zou ik met de auto waarschijnlijk al zo ongeveer in Utrecht zijn.

Om om half 9 in Utrecht of Amsterdam Zuid te zijn moet ik om half 7 in de bus zitten, ofwel iets over 6 hier vertrekken. Met de auto naar Utrecht moet zeker een uur later kunnen (normale reistijd 1 uur, dus 1,5 uur moet redelijk save zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh

Insehh

Define good enough.

Ik kom uit het zuiden, Limburg. Kan wel de auto pakken maar kost klauwen met geld, dus gekozen voor de trein. Altijd vrij abbo scheelt toch wel. :-)

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Zo'n abonnement is inderdaad wel de moeite, echter moet ik ook nog twee busreizen heen en twee terug hebben dan dagelijks. Helaas vallen deze weer buiten dat abbonement en kost dat ook weer enkele euro's per dag extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gevraagd te solliciteren bij Capgemini en ga dit ook doen. Lijkt me een interessant bedrijf om te starten.

Hoeveel maanden van tevoren moet je solliciteren? Ik wil bijvoorbeeld per 1 juli van werkgever wisselen.
En start je als YP in Utrecht of kan dit ook Arnhem/Apeldoorn zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putger
Er zijn voor bepaalde functies specifieke startmaanden (1 april voor masterclass test consultant). Het sollicitatieproces kan redelijk snel gaan, ongeveer 2-3 weken na het insturen van je brief kun je al een contract op zak hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Capgemini heeft Utrecht als hoofdkantoor met diverse meetingpoints waar je kan werken. In principe werk je voor de klant en bij de klant. Doe je dat niet dan zit je op het hoofdkantoor of een van de meetingpoints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info Putger en Tsurany

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tedillac
Kan iemand mij adviseren in het reizen van en naar Cap. Er zijn dagen dat ik met OV moet reizen omdat de auto die ik tot beschikking heb niet van mezelf is, voor deze dagen wil ik dus OV gebruiken. Ik heb een persoonlijke chipkaart. Vanuit thuis moet ik en met de bus en de trein om bij Cap te komen, wat is het beste om te doen, gewoon je chipkaart automatisch laten bijladen of kaartjes (treinkaartje en bus) los te kopen en te bewaren voor declaraties? Het is toch mogelijk om met chipkaart ook met de trein te reizen zonder een kaartje te kopen? Zoals je wellicht begrijpt heb ik mijn OV enkel nog maar gebruikt als student en daar hoefde ik nooit na te denken hoe of wat want het was toch gratis 😊. Alvast bedankt voor jullie tips en aanbevelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
Tedillac schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 23:39:
Kan iemand mij adviseren in het reizen van en naar Cap. Er zijn dagen dat ik met OV moet reizen omdat de auto die ik tot beschikking heb niet van mezelf is, voor deze dagen wil ik dus OV gebruiken. Ik heb een persoonlijke chipkaart. Vanuit thuis moet ik en met de bus en de trein om bij Cap te komen, wat is het beste om te doen, gewoon je chipkaart automatisch laten bijladen of kaartjes (treinkaartje en bus) los te kopen en te bewaren voor declaraties? Het is toch mogelijk om met chipkaart ook met de trein te reizen zonder een kaartje te kopen? Zoals je wellicht begrijpt heb ik mijn OV enkel nog maar gebruikt als student en daar hoefde ik nooit na te denken hoe of wat want het was toch gratis 😊. Alvast bedankt voor jullie tips en aanbevelingen.
Je hebt zelf de mogelijkheden al beschreven. Je kan alleen declareren als je de bonnen/vervoersbewijzen bewaard hebt. Het maakt niet uit op welke manier je het doet. Het makkelijkst is om een maand abbonement te nemen. Kan je in één keer alles declareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroydew
dutchminator schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:28:
[...]

Absoluut! Van ons SAP-gesprek werd ik nog het meest enthousiast en ik ga waarschijnlijk ook proberen of ik een afstudeerstage in die richting kan zoeken. Eerst maar ons op zoek of een van onze docenten contacten heeft met CapGemini.
Goed om te horen! Waarom een van je docenten? Je hebt zelf nu contact gelegd:) Maak gebruik van die connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchminator
Helaas is het voor mij nog wel de bedoeling dat ik binnen mijn faculteit een afstudeerbegeleider vind met een opdracht die binnen de industrie, of in dit geval CapGemini, uit te voeren is. :P Maar ja, misschien dat hiermee die verplichting van contact-in-het-bedrijf vervalt, ik zal eens navragen.

[ Voor 28% gewijzigd door dutchminator op 27-02-2013 00:24 ]

Verwijderd

hoeveel € krijg je eigenlijk als bonus wanneer je nieuwe collega's werft voor Capgemini?

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bij Apps1 is het een bedrag van 2500 euro bruto, ik weet niet of dit bij Apps2 verschilt.

• leroydew
Tsurany schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:16:
Bij Apps1 is het een bedrag van 2500 euro bruto, ik weet niet of dit bij Apps2 verschilt.
Zelfde als bij Apps2

• Insehh

Insehh

Define good enough.

@ Ted, heb zelf maandtraject gekocht en doe dat volgende maand opnieuw, kost wel wat maar kan ik declareren bij Cap, aangezien ik heel stuk moet reizen en de auto gewoonweg stervensduur is, elke dag 180-200 kilometer enkel...

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 22:05
Tsurany schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 09:30:
Hangt er nogal vanaf waar je precies als business analist aan de slag gaat ;)
Stel in Apps2?
Ik kreeg vandaag te horen dat ik daar aan de slag mag als business analist :) ... nadat er bij FS geen plek meer was voor mij. Nu heb ik het stuk over het "spreekwoordelijke schaap met vijf poten" wel gelezen maar ben juist benieuwd naar de praktijk. Kun je daar wat meer over vertellen?

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er eigenlijk werknemers (YP'ers in het bijzonder) die naast hun baan bij Cap ook nog een Master volgen welke betrekking heeft op zijn/haar werkgebied bij Cap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik start op 1 april bij AppsTwo, sector public, practice J61. Het gaat om de masterclass voor test consultant.
Wie zijn hier nog meer werkzaam bij J61 en wie starten er nog meer op 1 april bij J61?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2013 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putger
Ik start ook op 1 april als onderdeel van de masterclass test consultant. Ik heb alleen nog geen bevestiging gehad dat mijn contract en andere papieren in goede orde ontvangen zijn, krijg je hier nog een bevestiging van?

Trouwens moet je niet vergeten dat 1 april tweede paasdag is, dus je begint je baan met een betaalde vakantiedag ;)

edit: je krijgt idd geen bevestiging maar alles is goed ontvangen.

[ Voor 30% gewijzigd door Putger op 04-03-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starters hebben vanochtend een e-mail gekregen met daarin een powerpoint presentatie.
Als titel stond er 'Materiaal voor vanmiddag'.

Weet iemand wat dit inhoud, stond er vandaag iets op de agenda voor de starters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putger
Dat was bedoeld voor de groep die pas gestart zijn, verkeerd bezorgd. Wij zullen dat vanzelf wel tegenkomen tijdens onze onboarding.
Pagina: 1 ... 8 ... 84 Laatste