Tsja om het direct een "wurgcontract" te noemen gaat het mij persoonlijk weer te ver.dogtagz schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 08:44:
[...]
Ik vind het maar raar. Als bedrijf moet je gewoon realiseren dat je moet investeren in personeel. In junioren moet je investeren voordat ze productief zijn.
Ik ben na mijn opleiding bij een kleiner bedrijf begonnen, en ik heb in 2,5 jaar tijd veel meer geleerd dan dat ik sommige (meer senior) bij Cap heb zien uitvoeren. En nee, dat was geen "wurgcontract". Ik heb in die tijd gewoon meegewerkt aan een product.
Mijn grote tip is toch echt, start ergens anders, krijg wat skills onder de knie en kom als grade B binnen bij Cap.
Het is naar mijn inziens niet alsof er een ongelijkwaardige machtsverhouding bestaat.Een wurgcontract is een contract met daarin voor een der contractspartijen zeer nadelige contractsvoorwaarden. Meestal is er sprake van ongelijkwaardige machtsverhoudingen tussen de partijen, waardoor de sterkere partij, die de contractsvoorwaarden opstelt, de zwakkere partij zijn wil kan opleggen. De term verwijst naar wurging, omdat de zwakkere partij door het contract in zekere zin iedere ademruimte wordt ontnomen. Wurgcontracten kunnen onder omstandigheden juridisch onhoudbaar zijn. De term wordt ook losser gebruikt voor een contract dat juridisch correct is, maar door een van de partijen als sterk nadelig wordt ervaren.
Maar goed, als je dat niet aanspreekt... je • moet er niet gaan werken?
En als je echt moeilijk wilt gaan doen, en je wilt na 3 maanden weer weg, dan is de vraag of het uberhaupt steek gaat houden als ik dit lees:
https://www.juridischloke...arden/studiekostenbeding/
V.z.i.w is het verplicht in het YP program...Heeft uw werkgever een studie, opleiding of training voor u betaald, en gaat u weg? Dan hoeft u alleen studiekosten terug te betalen als:Uw werkgever mag geen studiekostenbeding met u afspreken voor een verplichte opleiding. Doet hij dit toch? Dan is het studiekostenbeding niet geldig. U hoeft niets terug te betalen.
- uw opleiding niet verplicht was, en:
- u een studiekostenbeding heeft
Maar goed, je bent er van op de hoogte, en dan kan je zelf afwegen of je het wilt of niet
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered