Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:43
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-05 00:10
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04 10:08
Ik heb in mijn team meerdere mensen die meerdere keren per week therapie of behandeling hebben. Dat is bij ons in het cluster in ieder geval geen enkel probleem.

Je moet gewoon zorgen dat je de verwachtingen managed. Als jij van te voren aangeeft dat je er vrijdagmiddag nooit kan zijn… dan is dat prima.

Als jij niets aangeeft en er sporadisch op rare momenten als het druk is opeens niet bent… ja, dan heb je denk ik bij ieder bedrijf problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
sunflame schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:37:
[...]

Ik heb in mijn team meerdere mensen die meerdere keren per week therapie of behandeling hebben. Dat is bij ons in het cluster in ieder geval geen enkel probleem.

Je moet gewoon zorgen dat je de verwachtingen managed. Als jij van te voren aangeeft dat je er vrijdagmiddag nooit kan zijn… dan is dat prima.

Als jij niets aangeeft en er sporadisch op rare momenten als het druk is opeens niet bent… ja, dan heb je denk ik bij ieder bedrijf problemen.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het hangt er volgens mij erg van af op welk eiland binnen Cap je leeft en terecht komt.

Er zitten extreme verschillen tussen de verschillende Business Lines zo te lezen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
YakuzA schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 10:27:
[...]

Het hangt er volgens mij erg van af op welk eiland binnen Cap je leeft en terecht komt.

Er zitten extreme verschillen tussen de verschillende Business Lines zo te lezen.
Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-05 23:26
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:21
Members only:

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chromoris
Members only:

Je kan prima een carrière proberen op te bouwen bij Cap. Maar weet dat zodra je management wordt (Management Consultant en hoger), je voor veel mensen een sterretje bij je naam krijgt onder het motto: wie heb je allemaal genaaid om daar te komen, en (hoe) ga je mij naaien? Plus dat als je in een moeilijke periode terecht komt, je mogelijk geen ondersteuning of zelfs een mes in de rug kan krijgen van je werkgever. Uiteindelijk ieders keuze, maar weet waar je voor kiest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFrames
Chromoris schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 15:36:
[...]

***members only***

Je kan prima een carrière proberen op te bouwen bij Cap. Maar weet dat zodra je management wordt (Management Consultant en hoger), je voor veel mensen een sterretje bij je naam krijgt onder het motto: wie heb je allemaal genaaid om daar te komen, en (hoe) ga je mij naaien? Plus dat als je in een moeilijke periode terecht komt, je mogelijk geen ondersteuning of zelfs een mes in de rug kan krijgen van je werkgever. Uiteindelijk ieders keuze, maar weet waar je voor kiest!
Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 14:55
Zo, staat mijn eigen persoonlijke ervaring (en dat later als manager) even heel haaks op wat ik hier vooral lees. Ik heb vooral geduld en flexibiliteit gemerkt in de mogelijkheden die er worden gegeven voor -duurzaam- herstel. Zowel in de situaties waarbij mensen ziek werden, als situaties waarin mensen al wat hadden.

Heb zelf het ongenoegen gehad om een medewerker te begeleiden die zo ongeveer alles deed wat onder 'slecht werknemerschap' viel in de ziekteperiode, en zelfs daar is echt enorm coulant mee omgegaan door de organisatie. De consequenties voor de medewerker waren vrijwel nihil voor dat niet meewerken, ondanks dat de carrière wel wat schade was toegericht. Maar ook daar werd gewoon een bovengemiddelde salarisverhoging gegeven. Dus ook daar had die persoon geen last van.

Members only:

Het afgelopen jaar ook vaker situaties gehad met medewerkers en collega's die tijdelijk even een *** situatie in hun privé leven hadden. Geen van die medewerkers heeft ook maar 1 uur vakantie op hoeven nemen (en het viel in dit geval niet onder zorgverlof, wat overigens ook normaliter geld kost maar wat Capgemini aanvult tot 100% loon doorbetaling bij kortdurend). Alles werd netjes geregeld zodat de medewerker hier zo min mogelijk last van heeft ondervonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Prx op 10-02-2024 20:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sunflame
Ik herken me echt niet in het negatieve beeld…
Blijkbaar heb ik geluk met het Microsoft hoekje waar ik zit…

Bij ons groeien mensen gewoon op tijd door en heb ik een positieve en begripvolle manager…

Ik realiseer me tegelijkertijd gerust dat Capgemini zo groot is dat het inderdaad de maatschappij weerspiegelt met goede en slechte kanten.

Dat gezegd hebbende…. Ik denk niet dat het bij andere bedrijven van dit formaat anders is.

Ik heb bij o.a. Accenture gezeten en dat was echt een toxische up or out cultuur. Ik ervaar dat bij Capgemini juist helemaal niet. Als jij lekker 20 jaar op senior consultant wil zitten moet je dat lekker zelf weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-05 03:20

HSG

sunflame schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:42:
Ik herken me echt niet in het negatieve beeld…
Blijkbaar heb ik geluk met het Microsoft hoekje waar ik zit…

Bij ons groeien mensen gewoon op tijd door en heb ik een positieve en begripvolle manager…

Ik realiseer me tegelijkertijd gerust dat Capgemini zo groot is dat het inderdaad de maatschappij weerspiegelt met goede en slechte kanten.

Dat gezegd hebbende…. Ik denk niet dat het bij andere bedrijven van dit formaat anders is.

Ik heb bij o.a. Accenture gezeten en dat was echt een toxische up or out cultuur. Ik ervaar dat bij Capgemini juist helemaal niet. Als jij lekker 20 jaar op senior consultant wil zitten moet je dat lekker zelf weten.
Accenture... dat wordt nog wat. Mijn werkgever heeft een contract met hun afgesloten. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:27
sunflame schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:42:
Vraag me af hoe dit soort bedrijven generatie Z aan zich gaan binden. Die hebben kort door de bocht een significant andere work-life balance.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Prx schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 20:40:
Zo, staat mijn eigen persoonlijke ervaring (en dat later als manager) even heel haaks op wat ik hier vooral lees. Ik heb vooral geduld en flexibiliteit gemerkt in de mogelijkheden die er worden gegeven voor -duurzaam- herstel. Zowel in de situaties waarbij mensen ziek werden, als situaties waarin mensen al wat hadden.

Heb zelf het ongenoegen gehad om een medewerker te begeleiden die zo ongeveer alles deed wat onder 'slecht werknemerschap' viel in de ziekteperiode, en zelfs daar is echt enorm coulant mee omgegaan door de organisatie. De consequenties voor de medewerker waren vrijwel nihil voor dat niet meewerken, ondanks dat de carrière wel wat schade was toegericht. Maar ook daar werd gewoon een bovengemiddelde salarisverhoging gegeven. Dus ook daar had die persoon geen last van.

***members only***

Het afgelopen jaar ook vaker situaties gehad met medewerkers en collega's die tijdelijk even een *** situatie in hun privé leven hadden. Geen van die medewerkers heeft ook maar 1 uur vakantie op hoeven nemen (en het viel in dit geval niet onder zorgverlof, wat overigens ook normaliter geld kost maar wat Capgemini aanvult tot 100% loon doorbetaling bij kortdurend). Alles werd netjes geregeld zodat de medewerker hier zo min mogelijk last van heeft ondervonden.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
Omdat we het niet meer specifiek over de situatie hebben ga ik even verder zonder MO-tags.

Mijn statement is altijd dat de organisatie Capgemini niet bestaat, maar dat het altijd een combinatie is van een heleboel mensen die samenwerken. Wat dat betreft is en blijft het altijd een zaak van mensen. Dat je daar verschillende soorten mensen tussen hebt zitten lijkt me een gegeven. Dat was tijdens de studie ook niet anders. De ene leraar is de andere niet.

Dan kan een organisatie uitgangspunten hebben en beleid hebben die dat subjectieve eruit halen. Maar dat is hetzelfde als een wet op landelijk niveau. Je kunt neerschrijven hoe het zou moeten zijn, maar dat wil niet zeggen dat iedereen ook zo acteert en ook niet dat iedereen die zijn gelijk heeft ook zijn gelijk gaat krijgen.

Daarom denk ik inderdaad dat het zo is dat je maar net de goede manager moet treffen. Maar dat lijkt me dus totaal niet anders bij enig welke andere organisatie. Tenzij je natuurlijk naar een kleine organisatie gaat, daar is die management laag dan maar zeer beperkt/klein, dus dan is de afstemming en controle op die laag ook een stuk beter.

Dus als mensen interesse hebben om de voordelen mee te krijgen van een grote consultancy organisatie als Capgemini, dan is het advies inderdaad om gewoon het gesprek aan te gaan en te kijken of je het vertrouwen hebt dat de manager waar je mee in gesprek gaat er ook echt voor je gaat zijn. En als iemand dat vertrouwen niet heeft, dan inderdaad verder kijken. Zoals je bij elk ander bedrijf of elke andere sollicitatie zou doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Daarom denk ik inderdaad dat het zo is dat je maar net de goede manager moet treffen. Maar dat lijkt me dus totaal niet anders bij enig welke andere organisatie.
Aan de andere kant... ik heb nog nooit eerder gezien in de 27 jaar dat ik in het vak zit dat een enkele manager zo lang de ruimte kreeg om een goed lopend bedrijfsonderdeel zo naar de kloten te helpen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chromoris
HSG schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 22:47:
[...]

Accenture... dat wordt nog wat. Mijn werkgever heeft een contract met hun afgesloten. :P
Kan best meevallen. Ik werk momenteel met ze samen bij een klant, en het uitvoerend personeel is over het algemeen deskundig en goed mee samen te werken. Wat ik wel mooi vind aan Accenture is dat je heel makkelijk kan nagaan hoe ze werken: Amerikaans, dus up or out. En over het algemeen is men daar eerlijk en open in. Ik zou er niet willen werken, want dat is niet wat ik wil (+ alle consequenties die dat met zich meebrengt kan ik ook prima zonder), maar dat stukje eerlijkheid/openheid contrasteert wel met wat ik bij Cap gezien heb.

Capgemini heeft vast ook wel onderdelen die wel goed voor de mensen zijn en proper functioneren. Op zich moeten ze ook wel: sommige functies zijn schaars, kennis/ervaring moet tot op zekere hoogte behouden blijven, continuïteit moet worden gegarandeerd (contractueel), etc. Wat wel interessant is om te lezen, is dat je maar 1 slechte manager nodig hebt om alles als een kaartenhuis in elkaar te laten storten. Zou mezelf niet helemaal gerust voelen bij zo'n potentie tot volatiliteit.

Enfin, de wereld is niet zwart-wit. Lees terug in dit topic wat er gezegd is, en ook wat er niet gezegd is. Wie wat heeft gezegd, en wie die persoon is. In zakenwereld is het vaak nuttig om tussen de regels door te kunnen lezen, zeker wanneer het bedrijfspolitiek betreft (en grote bedrijven hebben standaard best wel wat bedrijfspolitiek).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riyaaz
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-04 15:50
Ik ben bijna klaar met mijn bachelor in Artificial Intelligence ad Vrije Universiteit. Echter ziet het er naar uit dat ik volgend jaar zal afstuderen (doordat ik 1 vak uit een eerder periode heb gemist door omstandigheden).

Nou wil ik met de kwaliteiten die ik bezit toch gaan beginnen met werken en mijn bachelor volgend jaar dan dus afronden. Begrijp mij niet verkeerd, als ik nog 1 vak moet doen, dan kan het zo zijn dat ik nog 1 maand naar de universiteit hoef te gaan voor 1 heel jaar. Zodoende is er dus genoeg tijd om een full-time baan in de IT te nemen.

Zelf heb ik tot op heden geen relevante werkervaring opgebouwd en ook geen certificeringen. Mijn ogen vielen op deze vacature bij Capgemini:
https://werkenbijcapgemin...trecht-a0w09000001j1blaak
Een hbo- of wo-opleiding afgerond in een IT- of bètarichting.
Enige ervaring met programmeren.
Goede skills in het Nederlands en Engels vanwege het internationale karakter van onze organisatie en opdrachtgevers.
Ik heb het idee dat ik wel pas binnen de gestelde eisen, met uitzondering dat ik nog 1 vak moet doen voor het afronden van mijn WO-opleiding. Hoe schatten jullie mijn kansen in voor deze vacature?

Het is een junior rol, dus het valt te proberen toch? Ik heb ervaring met programmeren, maar niet in productieomgevingen, maar wel volop tijdens de studie met AI opdrachten.

Adviezen zijn welkom. Ik ben niet van plan een master te gaan doen, omdat de masterprogramma's die ik tot nu toe heb gezien mij totaal niet interesseren. Ik wil niet de research kant opgaan, maar meer richting development en uiteindelijk een bijdrage leveren aan Generative AI.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riyaaz
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-04 15:50
Ik lees dat Capgemini een online assessment heeft voor deze rol van Junior Software Development. Iemand ook hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Riyaaz schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:09:
Ik ben bijna klaar met mijn bachelor in Artificial Intelligence ad universiteit van Utrecht. Echter ziet het er naar uit dat ik volgend jaar zal afstuderen (doordat ik 1 vak uit een eerder periode heb gemist door omstandigheden).

Nou wil ik met de kwaliteiten die ik bezit toch gaan beginnen met werken en mijn bachelor volgend jaar dan dus afronden. Begrijp mij niet verkeerd, als ik nog 1 vak moet doen, dan kan het zo zijn dat ik nog 1 maand naar de universiteit hoef te gaan voor 1 heel jaar. Zodoende is er dus genoeg tijd om een full-time baan in de IT te nemen.

Zelf heb ik tot op heden geen relevante werkervaring opgebouwd en ook geen certificeringen. Mijn ogen vielen op deze vacature bij Capgemini:
Goede skills in het Nederlands en Engels vanwege het internationale karakter van onze organisatie en opdrachtgevers.
Ik heb het idee dat ik wel pas binnen de gestelde eisen, met uitzondering dat ik nog 1 vak moet doen voor het afronden van mijn WO-opleiding. Hoe schatten jullie mijn kansen in voor deze vacature?

Het is een junior rol, dus het valt te proberen toch? Ik heb ervaring met programmeren, maar niet in productieomgevingen, maar wel volop tijdens de studie met AI opdrachten.

Adviezen zijn welkom. Ik ben niet van plan een master te gaan doen, omdat de masterprogramma's die ik tot nu toe heb gezien mij totaal niet interesseren. Ik wil niet de research kant opgaan, maar meer richting development en uiteindelijk een bijdrage leveren aan Generative AI.
Je moet niet zo heel veel aantrekken over gestelde eisen in vacatures. Uiteindelijk gaat het er om hoe je overkomt en of je in het bedrijf past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
Ik ben bijna klaar met mijn bachelor in Artificial Intelligence ad universiteit van Utrecht. Echter ziet het er naar uit dat ik volgend jaar zal afstuderen (doordat ik 1 vak uit een eerder periode heb gemist door omstandigheden).

Gros deel van mijn oud klasgenoten, allemaal HBO, hebben hun afstudeertraject bij Cap uitgevoerd en daarna meteen een vaste baan aangeboden gekregen.

Het is maar een eisenlijstje, dus gewoon proberen als je het ziet zitten. Zover ik weet bestaat het assessment uit een capaciteitentest en persoonlijkheidstest.

Wellicht heb je het gemist, maar aan het begin van dit topic staat er een uitgebreide uitleg over de sollicitatieprocedure en daar kan je in ieder geval al wat antwoorden vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Die vacatures (bij al dit soort bedrijven overigens) zijn een wensenlijstje, als je 75% hebt gewoon reageren. Enige waar Cap meestal wel aan vast houdt is een afgeronde opleiding. ik heb echter in mijn tijd wel aanbiedingen zien en laten doen onder voorbehoud van het diploma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Wijnands schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:32:
[...]

Die vacatures (bij al dit soort bedrijven overigens) zijn een wensenlijstje, als je 75% hebt gewoon reageren. Enige waar Cap meestal wel aan vast houdt is een afgeronde opleiding. ik heb echter in mijn tijd wel aanbiedingen zien en laten doen onder voorbehoud van het diploma.
Jup want voor mensen met hbo krijgen ze een hoger uurtarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
HSG schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:00:
[...]

Jup want voor mensen met hbo krijgen ze een hoger uurtarief.
De belangrijkste reden is dat de meeste opdrachtgevers van Capgemini HBO niveau vereisen van ingezet personeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

sunflame schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:55:
[...]

De belangrijkste reden is dat de meeste opdrachtgevers van Capgemini HBO niveau vereisen van ingezet personeel.
Als je als CAP bepaald uurtarief vraagt dan gaan opdrachtgevers meer eisen.

Maar een hbo niveau zegt niks over of je hbo diploma hebt. Ik heb genoeg hbo'ers ontmoet waarbij je gelijk afvraagt hoe ze überhaupt hun hbo diploma hebben kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
HSG schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:39:
[...]

Als je als CAP bepaald uurtarief vraagt dan gaan opdrachtgevers meer eisen.

Maar een hbo niveau zegt niks over of je hbo diploma hebt. Ik heb genoeg hbo'ers ontmoet waarbij je gelijk afvraagt hoe ze überhaupt hun hbo diploma hebben kunnen halen.
De markt zet in 90% van de gevallen een vraag uit voor mensen met een bepaald profiel (en dus HBO+). Dan kan je als bedrijf / Cap daar op aanbieden.

Heeft niets te maken met uurtarief. Sterker nog… hoe hoger je uurtarief, hoe lager de kans dat je de opdracht / inzet wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

sunflame schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:54:
[...]

De markt zet in 90% van de gevallen een vraag uit voor mensen met een bepaald profiel (en dus HBO+). Dan kan je als bedrijf / Cap daar op aanbieden.

Heeft niets te maken met uurtarief. Sterker nog… hoe hoger je uurtarief, hoe lager de kans dat je de opdracht / inzet wint.
En wat maakt iemand met een profiel "hbo+"? Wat al zei ik heb hbo'ers in mijn cariere ijd ontmoet waarbij ik mijzelf afvroeg hoe zij aan een hbo diploma komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:47
Geen idee, wat de klant als HBO+ ziet, het is vaak ook gissen. Ik vraag het meestal wel na bij Sales of de account manager. Soms komt het er op neer dat je dan een HBO Master afgerond moet hebben of tig jaar werkervaring. Soms is het gewoon een extra criterium om toch de CV's van WO'ers aangeboden te krijgen.

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunflame
HSG schreef op zondag 18 februari 2024 @ 09:26:
[...]

En wat maakt iemand met een profiel "hbo+"? Wat al zei ik heb hbo'ers in mijn cariere ijd ontmoet waarbij ik mijzelf afvroeg hoe zij aan een hbo diploma komen.
Helemaal eens. Waar de ruimte is heb ik ook graag dat gesprek met onze opdrachtgevers.
Echter is een bepaald profiel vaak gewoon een check aan de voordeur en kom je dus zonder niet eens in gesprek.

Ik heb collega's gehad die van de vorkheftruck kwamen (zonder verdere diploma's) die beter presteren in mijn vakgebied dat de ander 90% die wel de juiste papiertjes hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

sunflame schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:42:
[...]

Helemaal eens. Waar de ruimte is heb ik ook graag dat gesprek met onze opdrachtgevers.
Echter is een bepaald profiel vaak gewoon een check aan de voordeur en kom je dus zonder niet eens in gesprek.

Ik heb collega's gehad die van de vorkheftruck kwamen (zonder verdere diploma's) die beter presteren in mijn vakgebied dat de ander 90% die wel de juiste papiertjes hebben.
Bij ons ook. De techneuten met mbo doen het hartstikke goed.

Maar in de detachering heb ik het ook teveel meegemaakt. "Hij heeft geen hbo diploma " terwijl mijn cv schreeuwde dat het hbo+ niveau is. Ook bij mijn vorige werkgever zei de directeur dat hij het jammer vond dat ik geen hbo-diploma had "want die leren sneller". Bijna zijn hele werkvloer waren mbo'ers maar goed.

Het enige waar ik het niet gevraagd werd is mijn huidige baan (rijksoverheid) en toen ik in de consultancy zat. Dat laatste ging de klant ervan uit dat jij degene bent met de kennis over de software die geleverd werd en de rest vonden ze bijzaak.

Dus mocht ik ooit van baan wisselen wil ik nooit meer detachering.

[ Voor 3% gewijzigd door HSG op 19-02-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
sunflame schreef op maandag 19 februari 2024 @ 13:42:
[...]

Dat laatste is dan meestal weer anekdotisch bedrijf. Als je moet investeren in mensen kies je toch voor zekerheid. En in 9 van de 10 gevallen bieden diploma's een bepaalde garantie. En natuurlijk zijn er mensen met een diploma waarvan je je afvraagt hoe ze daar aan zijn gekomen. Maar over het algemeen geven diploma's een behoorlijk goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Frame164 schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:01:
[...]

Dat laatste is dan meestal weer anekdotisch bedrijf. Als je moet investeren in mensen kies je toch voor zekerheid. En in 9 van de 10 gevallen bieden diploma's een bepaalde garantie. En natuurlijk zijn er mensen met een diploma waarvan je je afvraagt hoe ze daar aan zijn gekomen. Maar over het algemeen geven diploma's een behoorlijk goed beeld.
Misschien bij iemand die afgestudeerd is maar als je naar iemand kijkt met 10 jaar werkervaring, geen hbo maar wel een fantastisch cv dan moet dat toch ook een goed beeld vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
HSG schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:44:
[...]

Misschien bij iemand die afgestudeerd is maar als je naar iemand kijkt met 10 jaar werkervaring, geen hbo maar wel een fantastisch cv dan moet dat toch ook een goed beeld vormen.
Tenzij je klant een rijksoverheidsinstellijng is. Dan is zelfs HBO soms onvoldoende

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Wijnands schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:10:
[...]

Tenzij je klant een rijksoverheidsinstellijng is. Dan is zelfs HBO soms onvoldoende
Op dit moment 210 ICT vacatures waar ze Niveau Master/doctoraal vragen

Zoals een Front-End developer met Javascript, CSS en hTML5 ervaring. Ze vragen Master/doctoraal i ICT, informatica of computer science. 8)7

https://www.werkenvoorned...r-developer-RWS-2023-1826

Heb met verschillende zeer goede Front-End developers gewerkt die MBO niveau hadden of als autodidact helemaal geen ICT opleiding hebben gevolgd.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-01 13:59
Lisadr schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 02:17:
[...]

Zoals een Front-End developer met Javascript, CSS en hTML5 ervaring. Ze vragen Master/doctoraal i ICT, informatica of computer science. 8)7

Heb met verschillende zeer goede Front-End developers gewerkt die MBO niveau hadden of als autodidact helemaal geen ICT opleiding hebben gevolgd.
Wat ik ook bijzonder vindt is dat het werk vaak niet eens zo heel uitdagend dat je master/doctoraal niveau voor nodig hebt. HBO is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 19:08
[...]

Haha dit is wel weer een knap staaltje van HR/Recruitment geneuzel...Ik ken weinig mensen met een Doctoraal die dit zouden willen doen. Zeker gezien de werkzaamheden 8)7

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:47
Paganstars schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:01:
[...]

Haha dit is wel weer een knap staaltje van HR/Recruitment geneuzel...Ik ken weinig mensen met een Doctoraal die dit zouden willen doen. Zeker gezien de werkzaamheden 8)7
Welkom bij de Rijksoverheid. Ben ooit afgewezen voor een opdracht bij een ministerie waarbij WO als knock-out criteria stond. De reden bleek niet heel inclusief/divers te zijn, omdat ze bang waren dat je als HBO'er het jargon en het taalgebruik niet zou snappen. 8)7 8)7

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lisadr
Typisch Rijksoverheid. Hoge eisen voor nieuwe mensen, geen markconform salaris en vervolgens verbaasd zijn dat ze functie niet kunnen vullen en extern moeten gaan inhuren tegen veel hogere kosten bij HeadFirst, Atos, Capgemini enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
PB1983 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Welkom bij de Rijksoverheid. Ben ooit afgewezen voor een opdracht bij een ministerie waarbij WO als knock-out criteria stond. De reden bleek niet heel inclusief/divers te zijn, omdat ze bang waren dat je als HBO'er het jargon en het taalgebruik niet zou snappen. 8)7 8)7
Lang genoeg voor het rijk gewerkt ;) is een reden waarom ik ben overgestapt naar Manufacturing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Master is gewoon HBO toch?
Master of Science (en alle 'of BlaBla') is WO.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
YakuzA schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Mijn ervaring is dat Rijksoverheid WO bedoelt met een Master, ondanks dat de Bachelor-masterstructuur meer dan 20 jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:38:
[...]

Graad en toevoeging staan los van elkaar, zowel HBO's als universiteiten kunnen een Master of Science of een andere master opleveren.
PB1983 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:12:
[...]

Wat ik zelf ook vaak zie bij het rijk is dat ze een hoger opleidingsniveau vragen bij een meer senior functie, wat natuurlijk totaal niet is hoe de arbeidsmarkt werkt. Er zijn maar heel weining mensen die HBO bachelor afgerond hebben en na jaren aan ervaring nog een master gaan doen omdat ze graag een senior functie willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RagingPenguin schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 14:00:
[...]
Graad en toevoeging staan los van elkaar, zowel HBO's als universiteiten kunnen een Master of Science of een andere master opleveren.
Tis idd een titel jungle :o
https://www.rijksoverheid...estudeerd-of-gepromoveerd

Kon me niet herinneren dat het zo vroeger ook was :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
Hebben jullie al wat gehoord over de salarisverhogingen dit jaar?

Er zijn geruchten dat dit jaar de salarisverhogingen laag worden gehouden, gemiddeld rond de 3%.

Met als reden dat ze denken dat er een IT crisis aankomt waarbij ze voorbeelden geven van ontslagen bij Amazon, Microsoft, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirtkoei
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:51
blblacklabel schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:35:

Er zijn geruchten dat dit jaar de salarisverhogingen laag worden gehouden
...
Die geruchten heb ik ook gehoord. Maar nog geen concrete getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Er zijn geruchten dat dit jaar de salarisverhogingen laag worden gehouden, gemiddeld rond de 3%.

Met als reden dat ze denken dat er een IT crisis aankomt waarbij ze voorbeelden geven van ontslagen bij Amazon, Microsoft, etc.
Bij ons gaat het via een heilige tabel. (Cap Eng, de tabel staat wel ergens op talent)
Cijfers in die tabel waren prima en zijn gebaseerd op de prima resultaten van afgelopen jaar.

Als we niet naar dat Cap systeem van iedereen Januari beoordelen waren gegaan was het 6% of 7% geweest. (Met mijn YER score)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 21-02-2024 17:23 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online

Nog geen concrete percentages of getallen gehoord, alleen m'n beoordeling. Zou ergens komende 2 weken voorbij moeten komen.

Heb hier overigens echt niets gehoord over een crisis...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Bij ons zoemen ook de getallen van 3% door de gangen... Nog geen officieel nieuws zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
YakuzA schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:09:
[...]

Bij ons gaat het via een heilige tabel. (Cap Eng, de tabel staat wel ergens op talent)
Cijfers in die tabel waren prima en zijn gebaseerd op de prima resultaten van afgelopen jaar.

Als we niet naar dat Cap systeem van iedereen Januari beoordelen waren gegaan was het 6% of 7% geweest. (Met mijn YER score)
Dan heb je mazzel :) Wel heel flauw dat het overal net wat anders is bij Cap.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
Pirtkoei schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:58:
[...]

Die geruchten heb ik ook gehoord. Maar nog geen concrete getallen.
sunflame schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 18:04:
Bij ons zoemen ook de getallen van 3% door de gangen... Nog geen officieel nieuws zover ik weet.
1 + 1 = 2.

Waarschijnlijk is het dus waar en ik denk dat de 3% ook klopt. Zo sneu en respectloos.
Ik verwacht dat ze straks zelf voor een crisis gaan zorgen binnen de organisatie en dat veel mensen gaan vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands

Dat was begin '23 toch ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

3% salarisverhoging is dus netto achteruitgang (voor het 2e jaar op rij lees ik).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Arfman schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:37:
3% salarisverhoging is dus netto achteruitgang (voor het 2e jaar op rij lees ik).
Een leuk aalmoesje.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Arfman schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:37:
Nou hier is ie ook binnen.. nog niet eens 3%.. en dan wel zo'n mailtje dat ze 22,5 miljard recordwinst hebben gemaat met de groep..

Counselor kwam weer met een prachtig verhaal dat het echt een mooie verhoging is, en dat ik natuurlijk dan maar moet gaan kijken naar mijn volgende promotie en daar naar toe moet gaan werken, meer verantwoordelijkheid (Nog meer, want ik doe eigenlijk alles al op eigen verantwoordelijkheid bij de klant :') )... bla bla, ja en sommige mensen krijgen 0% dus dan valt dit wel mee...

Merk dat ik de binding met Cap een beetje kwijt begin te raken.. ik kan dit gewoon echt niet rechtpraten... het is gewoon krom. Dikke winsten maken maar je medewerkers krijgen niet eens inflatiecorrectie, jaren op rij. En elke keer dat 'ja maar je kreeg ook verhoging bij je promotie'. Ja een whopping 1% ofzo, nog geen 40 euro netto. Fooitje ten opzichte van de moeite die ik ervoor heb moeten doen om het te bereiken. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar teleurstelling op teleurstelling geweest.. ik deed best wel veel naast m'n voltijd werken bij de klant, allemaal in de eigen tijd. Maar enige waardering of een schouderklopje heb ik er niet voor gehad.. het hoeft niet altijd financieel, mag prima een keer verbaal of desnoods per mail gewoon "ey tof dat je dit allemaal gedaan hebt! We waarderen je!". Maar zelfs dat kon er niet vanaf.

Ik heb Cap altijd verdedigd dat het echt een prima werkgever is om bij te starten... maar op dit moment kan ik dat echt even niet opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Laatst online: 30-04 21:20
SmurfLink schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:40:
[...]

Nou hier is ie ook binnen.. nog niet eens 3%.. en dan wel zo'n mailtje dat ze 22,5 miljard recordwinst hebben gemaat met de groep..

Counselor kwam weer met een prachtig verhaal dat het echt een mooie verhoging is, en dat ik natuurlijk dan maar moet gaan kijken naar mijn volgende promotie en daar naar toe moet gaan werken, meer verantwoordelijkheid (Nog meer, want ik doe eigenlijk alles al op eigen verantwoordelijkheid bij de klant :') )... bla bla, ja en sommige mensen krijgen 0% dus dan valt dit wel mee...
En dan nog dat lul-verhaal van die counselor, lekker integer en respectvol.. niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Stronk schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:55:
[...]

En dan nog dat lul-verhaal van die counselor, lekker integer en respectvol.. niet :+
Ja dat strijkt me vooral tegen de haren in. Wees dan eerlijk dat het dit jaar gewoon overal kut is.. maar nee, je moet er blij mee zijn want anderen krijgen 0%. Eh, hoezo moet ik daar blij mee zijn als ik nog steeds meer moeite doe dan gemiddeld en in m'n vrije tijd dingen voor werk doe. :') Ik snap die logica écht niet. Ja dat hoort er dus bij om maar niet op die 0 uit te komen? Nou dan kan ik net zo goed naar een andere werkgever en de CAO verhogingen vangen zonder extra te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Fingers crossed dat we vanuit Engineering in de toekomst niet over hoeven naar de reguliere Cap manier van ‘beloning’.

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 28-02-2024 12:09 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Bij de verdeling van de verhogingen uit het zakje geld wat beschikbaar is gesteld staan mensen die zijn ge-grade helemaal bovenaan. Het is dus geen leugen dat het slim zou zijn om toe te werken naar grading als je een stevige verhoging zou willen zien. Maar de wijze waarop omgegaan wordt met jouw bijdragen voor de organisatie is wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
YakuzA schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:09:
Fingers crossed dat we vanuit Engineering in de toekomst niet over hoeven naar de reguliere Cap manier van ‘beloning’.
Ervaringen uit het verleden leren dat bedrijven die zijn overgenomen door Capgemini vaak een aantal jaar krijgen, daarna wordt alles geconsolideerd qua arbeidsvoorwaarden en processen. Capgemini houdt er niet van om meerdere processen naast elkaar te draaien.

Ik heb dit gezien met de overname van Getronics Business Application Services (BAS) bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
SmurfLink schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:06:
[...]
Nou dan kan ik net zo goed naar een andere werkgever en de CAO verhogingen vangen zonder extra te werken...
Waarom doe je dat niet, of geef je dat niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Prx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:08:
Bij de verdeling van de verhogingen uit het zakje geld wat beschikbaar is gesteld staan mensen die zijn ge-grade helemaal bovenaan. Het is dus geen leugen dat het slim zou zijn om toe te werken naar grading als je een stevige verhoging zou willen zien. Maar de wijze waarop omgegaan wordt met jouw bijdragen voor de organisatie is wel weer jammer.
Bij mijn grading van B naar C kreeg ik een whopping 40 euro netto op m'n rekening erbij. Toen stond ik dus ook al niet bovenaan...
Stronk schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:51:
[...]

Waarom doe je dat niet, of geef je dat niet aan?
Ik ga eens met m'n klant vragen of die nog interesse hebben me intern over te nemen.. Werk daar nu al jaren, in het verleden hebben ze al eens een poging gedaan maar toen was ik nog te tevreden met Cap en m'n groei daar om te happen. Nu begin ik toch wat meer de neiging te hebben om, mits het aanbod passend is, het eens te gaan overwegen.

[ Voor 30% gewijzigd door SmurfLink op 28-02-2024 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
SmurfLink schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 13:55:
Ik ga eens met m'n klant vragen of die nog interesse hebben me intern over te nemen.. Werk daar nu al jaren, in het verleden hebben ze al eens een poging gedaan maar toen was ik nog te tevreden met Cap en m'n groei daar om te happen. Nu begin ik toch wat meer de neiging te hebben om, mits het aanbod passend is, het eens te gaan overwegen.
Ja gewoon doen, salaris heb je vooral zelf in de hand. Een werkgever zoals deze wilt daar natuurlijk laks mee omgaan, zo houden ze kosten laag. Als je heel graag bij Cap wilt blijven zou ik gewoon een valide aanbod of twee voor je neus krijgen, en deze vervolgens doorsturen naar je counselor of wat dan ook (met context). Daarmee toon je aan wat je waard bent in de huidige markt (waarschijnlijk meer dan dat je nu krijgt). Dan kunnen zij kiezen of ze dat salaris willen overtreffen met een verhoging, of dat ze je laten gaan.

Goodluck! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
[...]

Bij mijn grading van B naar C kreeg ik een whopping 40 euro netto op m'n rekening erbij. Toen stond ik dus ook al niet bovenaan...
Oef. Wetende hoe dat proces ooit werkte zou ik haast denken dat je heel laag in je salaris zat in de B-grade, omdat de bovenste 2.5K werden afgeroomd voor jouw tantième.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:46

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

[...]
Dat is erg raar, ik heb meerdere mensen zien graden en daar was een ~10% upgrade heel normaal. Tenzij je al op 130% van je je schaal zit, had iets dergelijke bij jou ook moeten gebeuren.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Prx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:17:
[...]

Oef. Wetende hoe dat proces ooit werkte zou ik haast denken dat je heel laag in je salaris zat in de B-grade, omdat de bovenste 2.5K werden afgeroomd voor jouw tantième.
B grade heeft/had toch geen tantième.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Prx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:17:
[...]

Ik kan hem nog leuker maken, tantiéme werd van grade B weggehaald een paar weken voor ik grade B werd. :+ Dus dat heb ik tot ik C werd nooit gehad.

Ik heb altijd wel achter gelopen met salaris en dat wist ik. heb ooit 1 random verhoging halverwege het jaar gehad om dat een beetje recht te trekken, maar gezien ik wel gewoon jaarlijkse verhogingen kreeg vond ik het wel prima. Ik was op alle andere vlakken tevreden. Maar nu begint dat te schuren omdat de rest ook schuurt.

[ Voor 27% gewijzigd door SmurfLink op 28-02-2024 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
Equator schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:51:
[...]

B grade heeft/had toch geen tantième.
Hoe het proces altijd werkte:

Pak het maandsalaris van de B-grade en doe dit keer 12 voor het jaarsalaris en doe hier 8% vakantiegeld bij.
Dit is het Cash in Grade van de B-grade.

Doe hier X% bij als verhoging op jaarbasis (ik heb tot 14% voorbij zien komen, maar ook -veel- lager dan dat).

Pak hier dan de bovenste 2.500 EUR vanaf en stop dat in het tantème potje van deze medewerker.

Het restant Cash in Grade nu haal je 8% vakantiegeld vanaf en daarna deel je het restant door 12 om tot het nieuwe maandsalaris te komen.

Dat betekent dat als een B-Grade dus wat lager zit, die afroming van 2.500 EUR ervoor kan zorgen dat er weinig meer over is van die verhoging in de maandelijkse factor na de promotie.

Medewerker
Ik verdien als Consultant (B-grade) nu 3.300 EUR en ga graden naar C-grade en krijg een cash verhoging van 10%.

Salaris 3.300 * 12 = 39.600
8% * 39.600 = 3.168
Totaal Cash = 42.768

10% * 42.768 = 4.276,80
Nieuwe Cash = 47.044,80

Afroming Tantième = 2.500
Restant Cash = 44.544,80
Vakantiegeld = 3.563,58
Salaris = (44.544,80 - 3.563,58) / 12 = 3.415,10

Verhoging in maandsalaris is dus (3.415,10 - 3.300 =) 115,10 EUR

Het lijkt dus dat je maar 3,5% salarisverhoging hebt gekregen, maar dat is dus 10% in cash per jaar.

Dit is hoe het werkt.

En hoeveel je daarna van die 2.500 EUR terug gaat zien als prestatiebonus (tantième) is dan weer een tweede. Dat kan minder zijn, maar ook meer zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Prx op 28-02-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
SmurfLink schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:53:
[...]

Ik kan hem nog leuker maken, tantiéme werd van grade B weggehaald een paar weken voor ik grade B werd. :+ Dus dat heb ik tot ik C werd nooit gehad.

Ik heb altijd wel achter gelopen met salaris en dat wist ik. heb ooit 1 random verhoging halverwege het jaar gehad om dat een beetje recht te trekken, maar gezien ik wel gewoon jaarlijkse verhogingen kreeg vond ik het wel prima. Ik was op alle andere vlakken tevreden. Maar nu begint dat te schuren omdat de rest ook schuurt.
Dat is idd leuker voor je. Want al die consultants kregen dat tantième gewoon in vast salaris. En tantième komt altijd in plaats van vast salaris, niet daar bovenop. Het weghalen van tantième bij consultants was een fantastische beslissing, oprecht.

Om dit dan ook even verder uit te werken in een voorbeeld, zodat men hopelijk snapt dat tantième voor B-grades nergens op slaat.

Een B-grade kan in 2024 maximaal 56.805 EUR verdienen, aldus de bijgewerkte salaris bandbreedtes die in het HR support systeem te vinden zijn (en elke medewerker in kan).

Stel je hebt geen Tantième (zoals het dus nu is), dan kun je dus maximaal verdienen:
Salaris = ((56.805 / 108) * 100) / 12 = 4.383,10 EUR
Vakantiegeld = (56.805 / 108) * 8 = 4.207,78 EUR

Stel nu dat we zeggen dat een Consultant een tantième heeft van 2.000 EUR. Die mega fantastische prestatiebonus die bij een B-grade altijd 100% afhankelijk was van bedrijfsresultaat, 0% van persoonlijke KPI's.

Dan wordt er van die 56.805 dus 2.000 in een potje gegooid en mag de resterende 54.805 dus verdeeld worden over salaris en vakantiegeld. En opeens krijg je dus maximaal nog dit:
Salaris = ((54.805 / 108) * 100) / 12 = 4.228,78 EUR
Vakantiegeld = (54.805 / 108) * 8 = 4.059,63 EUR

En dan maar afwachten hoe Capgemini (lokaal!) het doet om te zien wat je van die 2K nog terug gaat zien, die overigens dan ook niet meer meegeteld mag worden voor je hypotheekberekening, want het is een prestatiebonus en die mag men niet meetellen.

Ik weet dat velen het weghalen van de tantièmes als iets vervelends zagen, maar met de voorwaarden die eraan zaten en het feit dat ze gewoon meetellen voor je Cash in Grade binnen je bandbreedte, mogen de Consultants er alleen maar blij mee zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Prx op 28-02-2024 19:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prx
En nog even over dat punt van recordwinsten, het bedrag van de miljarden is geen winst dat is gewoon omzet. De Gross Operating Profit en Margin van de Group waren een stukje minder, en dat staat nog los van het feit dat onze tantièmes en salarisbudgetten niet berekend worden op basis van omzet van de hele Group, maar op basis van hoe lokaal het doet en je unit afgezet tegen het afgegeven budget wat men als target heeft gezet!. dus NIET of je uberhaupt winst hebt gedraaid en hoeveel % dat was van de omzet. Dus vraag je Service Line Lead of Unit Lead maar of deze al wat weet over de GOP en Margin vs 2023 budget, dat beeld zal in Nederland een stukje minder florisant zijn dan internationaal, want we zijn niet zo'n groeimarkt hier in NL.

En ja, ik ben weer een beetje advocaat van de duivel aan het spelen, maar soms is het hier ook echt nodig om niet in een spiraaltje te komen. Geen idee wie die rol over gaat nemen, want per 1 april neem ik na 14,5 jaar afscheid van Capgemini als werkgever, omdat ik wat keuzes moet maken die hevig beïnvloed worden door een privé situatie. Maar hopelijk kan ik hier, zoals zovelen, ook na mijn uitdiensttreding nog een duit in het zakje doen. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Prx op 28-02-2024 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chromoris
SmurfLink schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:40:
[...]

Merk dat ik de binding met Cap een beetje kwijt begin te raken.. ik kan dit gewoon echt niet rechtpraten... het is gewoon krom. Dikke winsten maken maar je medewerkers krijgen niet eens inflatiecorrectie, jaren op rij. En elke keer dat 'ja maar je kreeg ook verhoging bij je promotie'. Ja een whopping 1%
[...]
ofzo, nog geen 40 euro netto. Fooitje ten opzichte van de moeite die ik ervoor heb moeten doen om het te bereiken. Sindsdien is het eigenlijk alleen maar teleurstelling op teleurstelling geweest.. ik deed best wel veel naast m'n voltijd werken bij de klant, allemaal in de eigen tijd. Maar enige waardering of een schouderklopje heb ik er niet voor gehad.. het hoeft niet altijd financieel, mag prima een keer verbaal of desnoods per mail gewoon "ey tof dat je dit allemaal gedaan hebt! We waarderen je!". Maar zelfs dat kon er niet vanaf.

Ik heb Cap altijd verdedigd dat het echt een prima werkgever is om bij te starten... maar op dit moment kan ik dat echt even niet opbrengen.
Dat gevoel heb ik ook gehad, tegen het einde van het jaar was het toen genoeg geweest voor mij. En ook ik kreeg gewoon kleine verhogingen die gepresenteerd werden als mooi en hoog. En dan ook een counselor die "verdrietig" was dat ik er niet blij mee was. Sprak die persoon maar een paar keer per jaar, en voor de rest was die drukker bezig met de eigen projecten dan met de counselees.

Krijg sterk het vermoeden dat ze dit voor zichzelf recht praten dat het hoog is, omdat de pot met verhogingen zo klein is. In dat opzichte krijg je dan idd een "hoge" verhoging, maar als je het vanuit de juiste context ziet dan is het eigenlijk meer een beledeging. Zeker als ze met slappe verhalen erbij komen.

Bij het ontbreken van een CAO en een OR die een wassen neus is, is stemmen met je voeten eigenlijk het enige wat nog overblijft.
SmurfLink schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:53:
[...]

Het had erger gekund, ik ging van grade B naar C toen ze de tantiéme eruit haalde en in het salaris stopte. Je kreeg toen grade B mensen die meer verdiende dan wij in grade C. Dat zou met de salarisronde van dat jaar gecorrigeerd worden, maar uiteindelijk eenzelfde hoge verhoging gekregen als bij jou (dus geen correctie). Lijkt er veel op dat een salarisverhoging bij promotie eerder een leuk verhaal is dan de realiteit.

Kleine opmerking: je hebt wel een aantal jaar geaccepteerd dat men je klein heeft gehouden. Dan krijg je ook binnen Cap een labeltje dat ze dit soort dingen blijkbaar met je kunnen doen, en dan doen ze dat ook. Op die manier heeft Cap toch een aantal jaar een leukere marge op je weten te halen. Dat je dan uiteindelijk met een ontevreden gevoel vertrekt is een risico die men accepteert (en naast zich neer legt).
Wees daarmee voorzichtig, je hebt een relatiebeding vanuit Capgemini. En ook al is het misschien moeilijk afdwingbaar tegenwoordig ivm Waadi, de klant kan ook nog een contract hebben met Capgemini waarin het een en ander staat opgenomen. Verder moet je ook hier maar eens teruglezen wat er bij TvanVeen gebeurd is, wanneer er geld mee is gemoeid kan Cap zich lelijk tonen. Ten slotte, check even wanneer je wilt weggaan gezien verhogingen in Maart en de tantième in April wordt betaald (eerder je ontslagbrief indienen houdt in dat je op die momenten niets/minimaal krijgt, zie hiervoor ook wat er in dit topic gezegd is geworden).
YakuzA schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:09:
Als dat gaat zoals bij BAS van Getronics dan beginnen ze met het rechttrekken na ongeveer 3 jaar. Het idee daarbij is om 5 jaar na overname alles over te hebben.
Stronk schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 14:02:
[...]

Ja gewoon doen, salaris heb je vooral zelf in de hand. Een werkgever zoals deze wilt daar natuurlijk laks mee omgaan, zo houden ze kosten laag. Als je heel graag bij Cap wilt blijven zou ik gewoon een valide aanbod of twee voor je neus krijgen, en deze vervolgens doorsturen naar je counselor of wat dan ook (met context). Daarmee toon je aan wat je waard bent in de huidige markt (waarschijnlijk meer dan dat je nu krijgt). Dan kunnen zij kiezen of ze dat salaris willen overtreffen met een verhoging, of dat ze je laten gaan.

Goodluck! :)
Grappige is dat men dan opeens wel geld voor je heeft. En dit is dan vaak ook maar eenmalig (en iets wat je vooral niet aan je collega's mag vertellen!). Daarna is het weer het oude stramien van kleine verhogingen (als je die al krijgt, want je hebt immers al op x een hele grote verhoging gehad).
Prx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:49:
En nog even over dat punt van recordwinsten, het bedrag van de miljarden is geen winst dat is gewoon omzet. De Gross Operating Profit en Margin van de Group waren een stukje minder, en dat staat nog los van het feit dat onze tantièmes en salarisbudgetten niet berekend worden op basis van omzet van de hele Group, maar op basis van hoe lokaal het doet en je unit afgezet tegen het afgegeven budget wat men als target heeft gezet!. dus NIET of je uberhaupt winst hebt gedraaid en hoeveel % dat was van de omzet. Dus vraag je Service Line Lead of Unit Lead maar of deze al wat weet over de GOP en Margin vs 2023 budget, dat beeld zal in Nederland een stukje minder florisant zijn dan internationaal, want we zijn niet zo'n groeimarkt hier in NL.

En ja, ik ben weer een beetje advocaat van de duivel aan het spelen, maar soms is het hier ook echt nodig om niet in een spiraaltje te komen. Geen idee wie die rol over gaat nemen, want per 1 april neem ik na 14,5 jaar afscheid van Capgemini als werkgever, omdat ik wat keuzes moet maken die hevig beïnvloed worden door een privé situatie. Maar hopelijk kan ik hier, zoals zovelen, ook na mijn uitdiensttreding nog een duit in het zakje doen. :)
Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En dapper dat je voor de salarisronde in maart en tantième in april je ontslag hebt ingediend. Ik hoop dat de consequenties daarvan meevallen. Ben ook erg benieuwd wat het duit in het zakje gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Chromoris schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:35:
[...]

Dat gevoel heb ik ook gehad, tegen het einde van het jaar was het toen genoeg geweest voor mij. En ook ik kreeg gewoon kleine verhogingen die gepresenteerd werden als mooi en hoog. En dan ook een counselor die "verdrietig" was dat ik er niet blij mee was. Sprak die persoon maar een paar keer per jaar, en voor de rest was die drukker bezig met de eigen projecten dan met de counselees.

Krijg sterk het vermoeden dat ze dit voor zichzelf recht praten dat het hoog is, omdat de pot met verhogingen zo klein is. In dat opzichte krijg je dan idd een "hoge" verhoging, maar als je het vanuit de juiste context ziet dan is het eigenlijk meer een beledeging. Zeker als ze met slappe verhalen erbij komen.

Bij het ontbreken van een CAO en een OR die een wassen neus is, is stemmen met je voeten eigenlijk het enige wat nog overblijft.

[...]
Sneu dat het zo herkenbaar is eigenlijk.. dan gebeurt het in meerdere units en is het geen uitzondering.
Het had erger gekund, ik ging van grade B naar C toen ze de tantiéme eruit haalde en in het salaris stopte. Je kreeg toen grade B mensen die meer verdiende dan wij in grade C. Dat zou met de salarisronde van dat jaar gecorrigeerd worden, maar uiteindelijk eenzelfde hoge verhoging gekregen als bij jou (dus geen correctie). Lijkt er veel op dat een salarisverhoging bij promotie eerder een leuk verhaal is dan de realiteit.

Kleine opmerking: je hebt wel een aantal jaar geaccepteerd dat men je klein heeft gehouden. Dan krijg je ook binnen Cap een labeltje dat ze dit soort dingen blijkbaar met je kunnen doen, en dan doen ze dat ook. Op die manier heeft Cap toch een aantal jaar een leukere marge op je weten te halen. Dat je dan uiteindelijk met een ontevreden gevoel vertrekt is een risico die men accepteert (en naast zich neer legt).
Nou ja ik heb 1x eerder dus dat aanbod van de klant gehad en daar hebben ze me wel opeens gecompenseerd. Dat voelde ook een beetje als een "blijf bij ons" premie. Maar uiteindelijk is er verder dus niets veranderd.
Wees daarmee voorzichtig, je hebt een relatiebeding vanuit Capgemini. En ook al is het misschien moeilijk afdwingbaar tegenwoordig ivm Waadi, de klant kan ook nog een contract hebben met Capgemini waarin het een en ander staat opgenomen. Verder moet je ook hier maar eens teruglezen wat er bij TvanVeen gebeurd is, wanneer er geld mee is gemoeid kan Cap zich lelijk tonen. Ten slotte, check even wanneer je wilt weggaan gezien verhogingen in Maart en de tantième in April wordt betaald (eerder je ontslagbrief indienen houdt in dat je op die momenten niets/minimaal krijgt, zie hiervoor ook wat er in dit topic gezegd is geworden).
Er zijn al meerdere mensen bij deze klant intern gegaan dus ik verwacht niet dat dit echt een probleem zal worden. En als ik wegga zal ik m'n auto contract nog uitzingen ivm de kosten, en ik ben bij de klant nog verlengd voor het hele jaar, dus dat zal pas volgend jaar worden. Ik ben iemand die graag vooruit plant. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
En om daar dan een positieve ervaring aan toe te voegen: ik ga intern bij mijn klant. Daar werd heel coulant mee omgegaan door Capgemini, zowel vanuit mijn eigen unit als vanuit de account manager. Ik had ook gezorgd dat alles voldeed aan de voorwaarden conform waadi, maar alsnog deed niemand (die er iets over te zeggen had) moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:20
Wijnands schreef op zondag 25 februari 2024 @ 22:06:
[...]

Dat was begin '23 toch ook zo.
En de jaren daarvoor toch ook... De salarisverhogingen bij Cap zijn altijd karig geweest.
Spijtig voor de medewerkers die hier elk jaar opnieuw mee worden geconfronteerd.

Het enige wat het nog een beetje goed doet zijn de ESOP aandelen die ik nog heb als ex-Cap medewerker.

[ Voor 13% gewijzigd door PSP123 op 28-02-2024 20:50 ]

• blblacklabel
Prx schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:46:
En om daar dan een positieve ervaring aan toe te voegen: ik ga intern bij mijn klant. Daar werd heel coulant mee omgegaan door Capgemini, zowel vanuit mijn eigen unit als vanuit de account manager. Ik had ook gezorgd dat alles voldeed aan de voorwaarden conform waadi, maar alsnog deed niemand (die er iets over te zeggen had) moeilijk.
Kunnen mensen die ervaring hiermee hebben, een toelichting geven over hoe dit precies in z'n werking gaat?

Stel dat de klant jou wilt overnemen, hoe reageert Cap hierop?
Hoe lang duurt een overname gemiddeld?
Hoeveel mensen mag een klant per jaar overnemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

blblacklabel schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:14:
[...]

Kunnen mensen die ervaring hiermee hebben, een toelichting geven over hoe dit precies in z'n werking gaat?

Stel dat de klant jou wilt overnemen, hoe reageert Cap hierop?
Hoe lang duurt een overname gemiddeld?
Hoeveel mensen mag een klant per jaar overnemen?
Dat kan heel erg verschillen heb ik gemerkt. Ik heb als talent reviewer 2 mensen gezien die naar de klant gingen. 1 die er al jaren werkte en totaal geen behoefte had om binnen Cap te groeien naar een andere grade of rol. Dat ging vlekkeloos.

De ander werkte er net een jaar (tegelijkertijd met mij begonnen) en daar werd erg moeilijk gedaan. Initiële reactie was dan ook "neen". Maar commercieel komen ze er meestal wel gewoon uit.

Toevallig onlangs met een ex-collega van mij en @Prx gesproken die samen met een andere collega beiden naar dezelfde klant vertrokken/vertrekken, daar waren ze bij Cap ook niet heel erg blij mee. Dat heeft geleid tot een interessant gesprek tussen Cap en klant. Maar dat was ook vooral omdat dit al de zoveelste was die vanuit Cap naar die klant vertrok. Maar uiteindelijk is er groen licht gekomen en kon het doorgaan.

Zoals gezegd, het is een commercieel ding wat vaak wel uitgesproken kan worden, of met een regeling over het leveren van extra personeel of over een afkoopsom.

Maar het is niet de doelstelling van Cap, en dat maakt het lastig.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:21
Members only:

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

• Prx
Members only:

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Members only:

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Prx
Members only:

• SmurfLink
  • Niet online
Members only:

@Prx op welk punt heb jij Cap erbij betrokken? En hoe heb je dat aangepakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lisadr
Bedrijven streven naar winstmaximalisatie, wat inhoudt dat ze hun omzet willen verhogen en hun kosten willen verlagen. In het geval van detachering en consulting draait het om tariefverhoging voor de klant en het beperken van de stijging van personeelskosten. De afgelopen 2 jaar hebben detachering- en consultingbureaus hun tarieven aanzienlijk verhoogd onder het argument van inflatie en krapte op de arbeidsmarkt.

Over het algemeen hebben detachering- en consultingbureaus geen collectieve arbeidsovereenkomst, wat betekent dat elke persoon jaarlijks zelf mag onderhandelen over salaris en andere voorwaarden. Je bent vrij om opnieuw te onderhandelen over je salaris.

Een beroep doen op een concurrentiebeding gaat meestal niet op, aangezien dit zelden standhoudt in een rechtbank. Bovendien is er een wetswijziging op komst om concurrentiebeding aan banden te leggen. Laat je niet bang maken!

Uit de praktijk kan ik je vertellen dat wij vaak personeel in dienst nemen nadat hun detacheringsovereenkomst is beëindigd. Als de leverancier nog steeds aan ons wil blijven leveren, zullen zij hiermee moeten leren leven en dat doen ze ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Nu online

Arfman

Drome!

Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prx
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Toch nieuwsgierig, hoe was de loonronde dit jaar voor mijn ex-collega's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
Wijnands schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:53:
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Wijnands schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 08:53:
Bij mij weet je het antwoord, want ook jij leverde ooit je brief in rond deze periode.

Ik had 1 Exceeding beoordeling medewerker (Managing Consultant) die 2-3% heeft gekregen. Voor de rest nog niet veel mensen gesproken.

Hebben jullie ook een jaarlijkse ronde, of meer individueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:04
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Weet iemand toevallig of er binnen Capgemini (Engineering) een soort "travel allowance" is per nacht die je in het buitenland spendeert?

Ik heb voor de klant 2 weken doorgebracht in Italië (betaald door de klant), maar volgens een collega zou je ook een soort travel allowance vanuit Capgemini moeten krijgen (volgens hem €25 bruto per nacht). Ik kan het alleen nergens vinden in de HR Charter, of ik zoek verkeerd.

Mijn manager is momenteel ziek dus aan hem kan ik het niet vragen :p

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Er zijn regelingen voor buitenland, waarbij er inderdaad een compensatie was als je meer dan X dagen in een kalendermaand van huis bent. Ik kan straks thuis even kijken, maar je kunt zelf ook even de HR charter en regeling opzoeken op KM3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Prx schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 12:24:
Er zijn regelingen voor buitenland, waarbij er inderdaad een compensatie was als je meer dan X dagen in een kalendermaand van huis bent. Ik kan straks thuis even kijken, maar je kunt zelf ook even de HR charter en regeling opzoeken op KM3.
Duidelijk, dankjewel! Dan ga ik nog eens goed kijken, dan heb ik het waarschijnlijk over het hoofd gezien. Maar dan zoek ik tenminste niet naar iets wat niet bestaat :p

Edit: ik denk dat ik het heb gevonden:
Members only:

Toch maar bij mijn manager gaan navragen zo lijkt het. Maar volgens mij heb ik er zo wel recht op...

Het zit in ieder geval goed verstopt :Y

[ Voor 55% gewijzigd door MK_ op 16-03-2024 14:15 ]

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Prx schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:10:
.

Jaarlijkse ronde net gehad. Ik heb in mijn team wat mooie bedragen uit mogen delen. Aantal mensen gelijk getrokken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MK_ schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 13:46:
[...]

Duidelijk, dankjewel! Dan ga ik nog eens goed kijken, dan heb ik het waarschijnlijk over het hoofd gezien. Maar dan zoek ik tenminste niet naar iets wat niet bestaat :p

Edit: ik denk dat ik het heb gevonden:

***members only***

Toch maar bij mijn manager gaan navragen zo lijkt het. Maar volgens mij heb ik er zo wel recht op...

Het zit in ieder geval goed verstopt :Y
Het is alleen wel jammer dat Cap zo graag weer het papierwerk en bonnetjes gezever wil ipv gewoon de daggeld regeling zoals ook voor overheid geld te volgen en dat bedrag gewoon uit te keren :p
Vergoeding voor eten ging wel op de makkelijke manier dacht ik.

Dus zorg ervoor dat je van al je Uber en grab ritjes etc van alles wat je moet uitgeven aan non-food weer een bonnetje genereert om de mensen in India aan het werk te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 16-03-2024 16:10 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

YakuzA schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:38:
[...]

Het is alleen wel jammer dat Cap zo graag weer het papierwerk en bonnetjes gezever wil ipv gewoon de daggeld regeling zoals ook voor overheid geld te volgen en dat bedrag gewoon uit te keren :p
Vergoeding voor eten ging wel op de makkelijke manier dacht ik.

Dus zorg ervoor dat je van al je Uber en grab ritjes etc van alles wat je moet uitgeven aan non-food weer een bonnetje genereert om de mensen in India aan het werk te houden.
Thanks voor de tip :p

Reguliere bonnetjes voor de klant zijn allemaal al gedeclareerd op cost center klant, en ondertussen zelfs goedgekeurd. Dus daaronder ook voor openbaar vervoer, wat ook niet zonder slag of stoot ging. Bus vliegveld -> was een "shuttle", daarvan had ik enkel een order maar geen echte invoice wat niet direct geaccepteerd werd, en voor lokale transport kon de kaartjes automaat enkel contant geld accepteren EN geen ticket afdrukken, dus dat werd initieel ook niet geaccepteerd. Uiteindelijk is het nu wel approved :Y

Aangezien eigenlijk de onkosten gedekt zijn door de klant, weet ik niet zeker of ik recht heb op iets van daggeld. Is het niet, even goede vrienden, maar als ik er recht op heb laat ik het niet liggen natuurlijk :p

Ook jammer: op Concur alle bonnetjes handmatig indienen :') Klant gebruikt ook Concur, en zin hebben een tool dat als je bonnetjes upload, ze automatisch gescand en processed worden. Blijkbaar heeft Cap dat pakket niet, dus ben je uren bezig bonnetjes te declareren :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:28
Dat vonden ik en een aantal vrienden/collega's ook. Inmiddels hebben we dat ook allemaal ruim voor onze 30e gefixed, moet je alleen niet bij cap willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

MK_ schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 18:04:
[...]

Thanks voor de tip :p

Reguliere bonnetjes voor de klant zijn allemaal al gedeclareerd op cost center klant, en ondertussen zelfs goedgekeurd. Dus daaronder ook voor openbaar vervoer, wat ook niet zonder slag of stoot ging. Bus vliegveld -> was een "shuttle", daarvan had ik enkel een order maar geen echte invoice wat niet direct geaccepteerd werd, en voor lokale transport kon de kaartjes automaat enkel contant geld accepteren EN geen ticket afdrukken, dus dat werd initieel ook niet geaccepteerd. Uiteindelijk is het nu wel approved :Y

Aangezien eigenlijk de onkosten gedekt zijn door de klant, weet ik niet zeker of ik recht heb op iets van daggeld. Is het niet, even goede vrienden, maar als ik er recht op heb laat ik het niet liggen natuurlijk :p

Ook jammer: op Concur alle bonnetjes handmatig indienen :') Klant gebruikt ook Concur, en zin hebben een tool dat als je bonnetjes upload, ze automatisch gescand en processed worden. Blijkbaar heeft Cap dat pakket niet, dus ben je uren bezig bonnetjes te declareren :p
Als de klant het al heeft betaald zal het bonnetjes gedeelte niet meer gelden idd.

Voor het daggeld stuk blijft dan alleen het (makkelijke stuk van) daggeld voor eten over (lunch/avond) gezien ontbijt vrijwel altijd al bij hotel in zit.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Prx schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 11:10:
[...]

Bij mij weet je het antwoord, want ook jij leverde ooit je brief in rond deze periode.

Ik had 1 Exceeding beoordeling medewerker (Managing Consultant) die 2-3% heeft gekregen. Voor de rest nog niet veel mensen gesproken.

Ik ben benieuwd, volgens mij was het binnen CIS niet heel denderend over de hele linie. Maar dat was vorig jaar ook al zo

Pagina: 1 ... 80 ... 83 Laatste