Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Rolfie schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:49:
[...]

Dacht ik, maar daar kan ik ook heel goed naast zitten. Is voor mij heel lang geleden geweest dat ik mij hier mee bezig hield.
Ik werk al flink wat jaren bij Cap maar ik heb er nog werkelijk nooit van gehoord dat er externe recruiters zijn gebruikt. Voor zover ik weet hebben alle afdelingen gewoon hun eigen inhouse recruitment. Dus ben wel benieuwd waar dit vandaan komt eigenlijk.
Sethro schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:27:
[...]

De hele leaseregeling van Cap is niet marktconform. De meeste collega bedrijven stimuleren EV en/of OV door een financieel aantrekkelijke regeling. CAP gaat verder waar het gebleven is, uitmelken die handel.
Klopt en al helemaal sinds het allemaal elektrisch moet is het hard achteruit gegaan. :X Hoor van veel collega's klachten over de elektra prijs die niet meebeweegt met de markt en hoe duur het is. Nou is leasen sowieso al duur maar dit is niet leuk meer. Volgend jaar moet ik zelf gaan nadenken of ik nog een volgende leasebak wil of dat ik zelf wat ga regelen.. Comfort is fijn en daar betaal ik graag voor, maar het moet wel leuk blijven.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 18:44
Rolfie schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:30:
[...]
Daarom zie ik steeds meer collega's hun eigen auto nemen en km te declareren vanuit hun mobiliteitsbudget.

Iets wat ik ondertussen zelf al 9 jaar doe, en wat mij best heel veel geld heeft opgeleverd.
Reden waarom ik nu ook aan het kijken ben om privé te gaan rijden… je had en hebt gelijk, de regeling is volgens mij volledig op FR gebaseerd en niet gekeken naar lokale markt
SmurfLink schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:19:
[...]

Ik werk al flink wat jaren bij Cap maar ik heb er nog werkelijk nooit van gehoord dat er externe recruiters zijn gebruikt. Voor zover ik weet hebben alle afdelingen gewoon hun eigen inhouse recruitment. Dus ben wel benieuwd waar dit vandaan komt eigenlijk.
Ik werk voor CIS en ben geheadhunt door een externe partij

[ Voor 30% gewijzigd door Paganstars op 18-12-2023 19:06 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:41
SmurfLink schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:19:
Toen ik 19 jaar geleden binnen ben gekomen. Maar ik had mijn post al aangepast. Ik dat hier naast, veel is nu intern, of we nog steeds externe gebruiken, durf ik niet meer te zeggen.
Klopt en al helemaal sinds het allemaal elektrisch moet is het hard achteruit gegaan. :X Hoor van veel collega's klachten over de elektra prijs die niet meebeweegt met de markt en hoe duur het is. Nou is leasen sowieso al duur maar dit is niet leuk meer. Volgend jaar moet ik zelf gaan nadenken of ik nog een volgende leasebak wil of dat ik zelf wat ga regelen.. Comfort is fijn en daar betaal ik graag voor, maar het moet wel leuk blijven.
Ik heb de mijne overgenomen, en daarna nog 8-9 jaar mee gereden.Ik wist de geschiedenis en heb daarna nog met heel veel plezier de auto opgereden. Reparaties werden te duur, dus toen moest die er toch echt uit. Zat wel op >300K km.

[ Voor 3% gewijzigd door Rolfie op 18-12-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Paganstars schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:05:
Reden waarom ik nu ook aan het kijken ben om privé te gaan rijden… je had en hebt gelijk, de regeling is volgens mij volledig op FR gebaseerd en niet gekeken naar lokale markt
Wat ik begreep is dat FR inderdaad er vanaf wou, maar dat dit door NL nooit zou gaan werken. Toen zijn de black boxes gekomen, X prive KM.
Of dit klopt weet ik niet, maar dat was de redenen om mijn eigen auto te nemen.

En tegenwoordig moeten bedrijven van onze omvang aan de CO2 uitstoot denken. Dus moeten we voorop lopen.
Ik werk voor CIS en ben geheadhunt door een externe partij
Hallo Collega :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Als je stoer voorop wil lopen moet je ook stoer meedenken met je mensen. Maar das mijn mening 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ah wellicht is het dan bij sommige afdelingen wel gebruikelijk om extern te recruiten. Nooit geweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
Rolfie schreef op maandag 18 december 2023 @ 20:54:
[...]

Wat ik begreep is dat FR inderdaad er vanaf wou, maar dat dit door NL nooit zou gaan werken. Toen zijn de black boxes gekomen, X prive KM.
Of dit klopt weet ik niet, maar dat was de redenen om mijn eigen auto te nemen.

En tegenwoordig moeten bedrijven van onze omvang aan de CO2 uitstoot denken. Dus moeten we voorop lopen.

[...]

Hallo Collega :w
Je zat afgelopen donderdag naast me tijdens de service line meeting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
Paganstars schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:34:
Je zat afgelopen donderdag naast me tijdens de service line meeting
Ik zie het nu :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfie
Juancho schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:00:
Als je stoer voorop wil lopen moet je ook stoer meedenken met je mensen. Maar das mijn mening 😁
Goede mening hoor. Er wordt ook best geklaagd over de leaseregeling. Dit is echt wel een puntje en daar ben ik het ook mee eens.

Al ben ik heel blij met mijn huidige privé auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:15

HSG

sirdanilot schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:48:
[...]

Een standaardafwijzing gebeurt wel vaker ja maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet te woord wordt gestaan.

De dame van de receptie doet ongelooflijk haar best om terugbelverzoeken e.d. achter te laten maar tot nog toe nog niks.
Ik vind dat ook zelfs ook een behoorlijke vorm van arrogantie en het geeft al aan dat je niet voor dat bedrijf moet gaan werken. Genoeg bedrijven die wel de moeite nemen om jou vriendelijk te woord te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 17:26
[...]

Een standaardafwijzing gebeurt wel vaker ja maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet te woord wordt gestaan.

De dame van de receptie doet ongelooflijk haar best om terugbelverzoeken e.d. achter te laten maar tot nog toe nog niks.
Ontzettend slecht dat dit blijkbaar nog steeds niet anders is..
In mijn tijd bij Cap heb ik meerdere mensen aangeboden bij (interne) recruiters van Financial Services. Alleen degenen die interessant genoeg waren voor een gesprek werden snel benaderd. De rest kreeg vrijwel geen contact. Pas na weken een afwijzing en bij navragen voor een verduidelijking van de afwijzing waren de recruiters ook allemaal niet te bereiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
[...]

Als je eerste ervaringen al zo zijn met een bedrijf, waarom dan überhaupt nog de moeite nemen? Dit zegt toch al genoeg over hoe ze met mensen omgaan. Lekker verder kijken. Zo bijzonder is Cap nou ook weer niet, ook al denken ze zelf van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
om het recruiter verhaal in een ander licht te zetten Bij ordina is het echt niet anders!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Paganstars schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:06:
om het recruiter verhaal in een ander licht te zetten Bij ordina is het echt niet anders!
Goed excuus om het dan zelf net zo belabberd te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Jammer genoeg is dat niet wat ik zeg, echter mijn ervaring met recruiters van grote bedrijven is in 99% van de gavellen dit... En ja er is misschien wat winst te behalen, echter betwijfel ik of recruiters dat ook zo zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21-03-2024
JEightyFive schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:06:
[...]

Als je eerste ervaringen al zo zijn met een bedrijf, waarom dan überhaupt nog de moeite nemen? Dit zegt toch al genoeg over hoe ze met mensen omgaan. Lekker verder kijken. Zo bijzonder is Cap nou ook weer niet, ook al denken ze zelf van wel.
Na hemel en aarde bewogen te hebben en de manager van die recruiter te hebben opgezocht heb ik éindelijk een belletje gekregen.

Standaard verhaal over dat er super veel kandidaten waren.

Ik zei dat ik iemand ken die precies dezelfde opleiding als ik heeft gedaan en toendertijd zelfs helemaal geen IT ervaring had , die is destijds aangenomen en heeft daar met plezier gewerkt.

Maar ik kreeg alsnog geen duidelijk antwoord waarom ik dan niet in aanmerking kwam, anders dan dat er veel kandidaten waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Paganstars schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:46:
Jammer genoeg is dat niet wat ik zeg, echter mijn ervaring met recruiters van grote bedrijven is in 99% van de gavellen dit... En ja er is misschien wat winst te behalen, echter betwijfel ik of recruiters dat ook zo zien
En dan moet je de jankverhalen op LinkedIn van ze lezen wanneer ze zelf een keer "geghost" worden door een kandidaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
sirdanilot schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:51:
[...]
Maar ik kreeg alsnog geen duidelijk antwoord waarom ik dan niet in aanmerking kwam, anders dan dat er veel kandidaten waren.
Jammer, kan gebeuren. En weer door d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

Rmg

sirdanilot schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 12:51:
[...]

Na hemel en aarde bewogen te hebben en de manager van die recruiter te hebben opgezocht heb ik éindelijk een belletje gekregen.

Standaard verhaal over dat er super veel kandidaten waren.

Ik zei dat ik iemand ken die precies dezelfde opleiding als ik heeft gedaan en toendertijd zelfs helemaal geen IT ervaring had , die is destijds aangenomen en heeft daar met plezier gewerkt.

Had je al gesprekken gehad? of is dit naar aanleiding van het reageren op een vacature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Rmg schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:18:
[...]

Had je al gesprekken gehad? of is dit naar aanleiding van het reageren op een vacature?
Dat laatste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Een standaard afwijzing dus, aangezien je geen auto mag rijden voor een detacheerder best logisch.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
hoevenpe schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:28:
[...]

Een standaard afwijzing dus, aangezien je geen auto mag rijden voor een detacheerder best logisch.
Dat staat niet eens op mijn CV, dat ik geen auto mag rijden. En het is ook niet telefonisch of via de mail gevraagd. Ook stond er bij de vacature niet bij 'rijbewijs B vereist'. En ook aan de telefoon heeft meneer niets gezegd over een rijbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik weet wel dat het erg varieert per divisie.
Het zijn af en toe allemaal losse eilandjes die los van elkaar in een zelfde vijver aan het vissen zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
YakuzA schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:35:
Ik weet wel dat het erg varieert per divisie.
Het zijn af en toe allemaal losse eilandjes die los van elkaar in een zelfde vijver aan het vissen zijn.
Da's overal zo, daarom heeft vragen of er wellicht niet een andere vacature is geen zin. Zo'n recruiter is alleen verantwoordelijk voor zijn eigen stapeltje vacatures en meer niet.

Maar dat verklaart alsnog niet waarom het vrijwel onmogelijk was om even kort te woord gestaan te worden. Ik denk dat als ik die manager niet had gecontacteerd, er niks was gebeurd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
sirdanilot schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:35:
Dat staat niet eens op mijn CV, dat ik geen auto mag rijden.
Het bezit van een rijbewijs is iets wat de meeste mensen expliciet op hun cv zetten, los daarvan een bedrijf als Cap krijgt zoveel sollicitatiebrieven dat ze vooraf een grove eerste schifting uitvoeren.

Maak het niet te persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:38:
[...]

Het bezit van een rijbewijs is iets wat de meeste mensen expliciet op hun cv zetten, los daarvan een bedrijf als Cap krijgt zoveel sollicitatiebrieven dat ze vooraf een grove eerste schifting uitvoeren.

Een rijbewijs is echter geen vereiste, maar dan moet je ergens anders op uitblinken waar ze naar op zoek zijn. De eerste schifting is inderdaad vrij grof, worden er geen vinkjes gezet, dan jammer maar gaan ze door naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
hoevenpe schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 13:38:
[...]

Ja als ik een rijbewijs zou hebben, zou ik dat inderdaad op mijn C.V. zetten inderdaad.

Maar net zoals dat er niet op jouw C.V. staat dat je géén Kunstgeschiedenis hebt gestudeerd, staat er ook niet op mijn C.V. dat ik géén rijbewijs heb.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
sirdanilot schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 14:03:
Maar net zoals dat er niet op jouw C.V. staat dat je géén Kunstgeschiedenis hebt gestudeerd, staat er ook niet op mijn C.V. dat ik géén rijbewijs heb.
Kunstgeschiedenis is irrelevant voor bijna elke ICT baan, een rijbewijs in detachering vrijwel altijd noodzakelijk.

Niet lullig bedoeld, maar je bent al maanden in verschillende draadjes wanhopig om je heen aan het slaan. Als dat enigzins in je sollicitatie doorklinkt snap ik de directe afwijzing van Cap Gemini heel goed, wees reeel en durf in de spiegel te kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
<knip> Zie DM's en PM's.

[ Voor 97% gewijzigd door Ardana op 20-12-2023 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
<knip> Herplaatsen van een weggeknipte post is zéker niet de bedoeling. Niet doen dus.

[ Voor 91% gewijzigd door Ardana op 20-12-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
@sirdanilot
Cap stuurt duizenden directe afwijzingen per jaar, dat kan om zoveel verschillende redenen zijn.
Wat ik eerder zei: maak het niet te persoonlijk en ga gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
hoevenpe schreef op woensdag 20 december 2023 @ 13:47:
@sirdanilot
Cap stuurt duizenden directe afwijzingen per jaar, dat kan om zoveel verschillende redenen zijn.
Wat ik eerder zei: maak het niet te persoonlijk en ga gewoon door.
Dat doe ik inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sirdanilot
Capgemini had me gebeld om alsnog een interview in te plannen voor een andere functie, via teams.

Gisteren hadden ze me nogmaals gebeld om dit een uurtje te verschuiven.

Wil ik inloggen, zie ik geen teams link staan. Ik dus bellen, neemt niet op.

Ik de receptie bellen, is de recruiter OOO volgens de receptioniste. Manager zit in een call. Telefoonnummer manager mogen ze niet geven (begrijpelijk als ze dan continu dit soort brandjes moet blussen, zou ik ook helemaal gek van worden).

Wat voor bedrijf is dit, behandelen ze je ook zo als je er werkt?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

sirdanilot schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:34:
Capgemini had me gebeld om alsnog een interview in te plannen voor een andere functie, via teams.

Ik de receptie bellen, is de recruiter OOO volgens de receptioniste. Manager zit in een call. Telefoonnummer manager mogen ze niet geven (begrijpelijk als ze dan continu dit soort brandjes moet blussen, zou ik ook helemaal gek van worden).

Haha, wees blij dat het nog op afstand was. Ooit vele jaren terug toen ik begon met werken solliciteerde ik bij diverse grote detacheerders. Waaronder Capgemini. Ik had een gesprek op het kantoor in (toen nog) Papendorp. Ik kwam van ver, een reis van 2 uur. Kom ik daar: 'Ja sorry, diegene waar je gesprek mee hebt is er niet vandaag. Kun je later terugkomen?'. Echt kansloos dat je dan niet afgebeld wordt terwijl ze weten dat je van ver komt. Dus toen heb ik gezegd graag nu een gesprek of anders helemaal niet meer.

Hadden ze na een half uurtje wachten uiteindelijk iemand van zijn stoel getrokken om het gesprek te voeren met mij. Diegene was uiteraard compleet onvoorbereid. Goed dat ik zelf mijn CV nog even had geprint en meegenomen. Ik had net mijn studie afgerond en solliciteerde op een Young Professional starter functie. Eerste vraag die ik kreeg: 'Waarom solliciteer je hier, je hebt weinig ervaring op je CV staan'. No shit Sherlock :+

Dus nou zoals je kunt raden liep dat gesprek totaal niet. Heb het zelf halverwege maar afgebroken. Had geen zin meer om voor dit bedrijf te gaan werken. Echt bizarre ervaring. Maar zelfs 10+ jaren later raad ik niemand aan om hier te gaan werken _O-

Uiteindelijk heb ik nog een declaratie van mijn reiskosten ingediend (bij alle andere organisaties waar ik solliciteerde heb ik dat niet gedaan). Deze kreeg ik dan wel weer netjes vergoed.

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alascato
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:38
Vraagje. Heeft iemand een voorbeeld van een groeiplan bij Capgemini?

• Paganstars
Wat bedoel je met een groei plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 12:08
Hoi, Is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar opdrachten binnen Capgemini of krijg je opdrachten aangeboden die je dan kan accepteren of afwijzen (zoals bij een detacheerder)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
sirdanilot schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 10:34:

Vreemd inderdaad, maar aan de andere kant bekijk je zelf blijkbaar de uitnodiging pas goed vlak voordat je het gesprek hebt? Ik zou het ook logisch vinden als je dat al van te voren doet zodat je dit soort dingen kunt aangeven. Zo'n foutje is natuurlijk menselijk.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:03

sebasd

loopt op espresso

TheFrames schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:46:
Hoi, Is het de bedoeling dat je zelf op zoek gaat naar opdrachten binnen Capgemini of krijg je opdrachten aangeboden die je dan kan accepteren of afwijzen (zoals bij een detacheerder)?
Capgemini IS een detacheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

miicker schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:35:
[...]

Vreemd inderdaad, maar aan de andere kant bekijk je zelf blijkbaar de uitnodiging pas goed vlak voordat je het gesprek hebt? Ik zou het ook logisch vinden als je dat al van te voren doet zodat je dit soort dingen kunt aangeven. Zo'n foutje is natuurlijk menselijk.
Zij kunnen dat ook van te voren controleren. Vooral als je verder geen enkele andere vorm van contactgegevens achterlaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheFrames schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:46:
Juniors worden gewoon geplaatst, van seniors wordt iets meer eigen initiatief verwacht :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paganstars
YakuzA schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:34:
[...]

Juniors worden gewoon geplaatst, van seniors wordt iets meer eigen initiatief verwacht :)
Dit, plus als je een beetje netwerk hebt, komen de opportunities gewoon soms je kant op vallen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pirtkoei
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-09 07:27
sebasd schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:02:
[...]

Capgemini IS een detacheerder.
Capgemini is een IT service provider, die klanten op allerlei manieren ondersteund. Dit kan zijn met detachering, maar ook projecten of managed services.

Wat jij gaat doen heb je zelf voor een (groot) deel in de hand. Ik merk wel dat een goed netwerk je hierbij wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
  • Laatst online: 14-09 21:58
Kreeg laatst van Sogeti chocolade thuisgestuurd nadat ze me een aanbod hadden gedaan, om me te helpen bij het maken van een keuze. Grappig genoeg zag ik het eerder als een rode-vlag, ook verder niet op het aanbod ingegaan naast het feit dat het salaris 500 euro onder marktconform ligt + de schuld die je opbouwt door nutteloos tripje naar Ohio,

Ik raad mensen dan ook aan om elders te kijken :P vraag me af hoeveel het management verdient over de ruggen van al die starters.

Edit: Even door de capgemini en sogeti topics gelezen, lijkt erop dat ik een kogel heb vermeden.

[ Voor 25% gewijzigd door Stronk op 12-01-2024 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 12:54
Stronk schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 13:39:
Kreeg laatst van Sogeti chocolade thuisgestuurd nadat ze me een aanbod hadden gedaan, om me te helpen bij het maken van een keuze. Grappig genoeg zag ik het eerder als een rode-vlag, ook verder niet op het aanbod ingegaan naast het feit dat het salaris 500 euro onder marktconform ligt + de schuld die je opbouwt door nutteloos tripje naar Ohio,

Ik raad mensen dan ook aan om elders te kijken :P vraag me af hoeveel het management verdient over de ruggen van al die starters.
Over salaris kan je zelf onderhandelen en een trip naar Ohio is geen schuld die je opbouwt, maar voor vele een goede kennismaking met teamgenoten en de consultancy wereld.

Zowel Sogeti als Capgemini benchmarken hun salarishuis. Dat wil zeggen dat ze redelijk marktconform zitten over de gehele linie. Ze zijn zeker geen uitschieters.

Dat gezegd hebbende... Als je echt goed bent in wat je doet kan je ook zeker ver bovengemiddeld verdienen bij Capgemini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
sunflame schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:01:
[...]
Over salaris kan je zelf onderhandelen

Zowel Sogeti als Capgemini benchmarken hun salarishuis. Dat wil zeggen dat ze redelijk marktconform zitten over de gehele linie. Ze zijn zeker geen uitschieters.
Onderhandelen kan altijd, maar het salaris dat ze boden lag zo'n 700 euro onder de twee andere aanbiedingen die ik kreeg van soortgelijke consultancy bedrijven. Denk niet dat ze het salaris daarop zouden aanpassen omdat het verschil gewoon zo hoog ligt.
[...]
trip naar Ohio is geen schuld die je opbouwt, maar voor vele een goede kennismaking met teamgenoten en de consultancy wereld.
Bij de sollicitatie vertelde ze me dat het bedrag (20k+ euro) over een periode van 3 jaar afbetaald wordt. Dat vat ik op als een schuld.
[...]
Dat gezegd hebbende... Als je echt goed bent in wat je doet kan je ook zeker ver bovengemiddeld verdienen bij Capgemini.
Dit geloof ik wel. Maar als HBO broekie met nul ervaring verdien je in ieder geval te weinig bij sogeti/capgemini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 15:44
Stronk schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:11:

Bij de sollicitatie vertelde ze me dat het bedrag (20k+ euro) over een periode van 3 jaar afbetaald wordt. Dat vat ik op als een schuld.
Heb het net bij een oud-YP gevraagd, maar ik weet niet hoe Recruitment dit benoemd heeft. Hij had toen een overeenkomst dat indien hij binnen een jaar uit dienst zou gaan de helft moet terugbetalen. Na 2 jaar werd het dan kwijtgescholden.

En veel (grote) detacheerders hebben zo'n constructie. Het bedrijf investeert geld in jou en willen dat niet zomaar de deur uit gaan. Overigens staat Sogeti zeker bekend als "de opleider" in het testvak en ja er zijn altijd bedrijven die veel meer betalen aan een HBO broekie. Ik vind 700 euro zeker een flink verschil, dan mogen ze bij Sogeti wel even achter de oren krabben. :o

Overigens is Ohio niet echt een nutteloos tripje noemen. Daar moest de oud YP wel hard om lachen :)
Heb ook van andere grote detacheerders de topics gelezen, maar ook daar heb je horrorverhalen over achterkamertjespolitiek, misgelopen promoties etc.

Ik werk nog steeds met veel plezier bij Sogeti en ik heb ook mijn fair share of drama gehad. Ik ga weer terug naar het Sogeti topic. Tot over een paar weken beste collega's van Leidsche Rijn.. tot wij jullie penthouse op de vierde gaan innemen >:)

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
PB1983 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:40:
[...]

Heb het net bij een oud-YP gevraagd, maar ik weet niet hoe Recruitment dit benoemd heeft. Hij had toen een overeenkomst dat indien hij binnen een jaar uit dienst zou gaan de helft moet terugbetalen. Na 2 jaar werd het dan kwijtgescholden.

En veel (grote) detacheerders hebben zo'n constructie. Het bedrijf investeert geld in jou en willen dat niet zomaar de deur uit gaan. Overigens staat Sogeti zeker bekend als "de opleider" in het testvak en ja er zijn altijd bedrijven die veel meer betalen aan een HBO broekie. Ik vind 700 euro zeker een flink verschil, dan mogen ze bij Sogeti wel even achter de oren krabben. :o

Overigens is Ohio niet echt een nutteloos tripje noemen. Daar moest de oud YP wel hard om lachen :)
Heb ook van andere grote detacheerders de topics gelezen, maar ook daar heb je horrorverhalen over achterkamertjespolitiek, misgelopen promoties etc.

Ik werk nog steeds met veel plezier bij Sogeti en ik heb ook mijn fair share of drama gehad. Ik ga weer terug naar het Sogeti topic. Tot over een paar weken beste collega's van Leidsche Rijn.. tot wij jullie penthouse op de vierde gaan innemen >:)
Haha, leuk stuk om te lezen. Goed om te horen dat ik iemand vandaag heb kunnen laten lachen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PB1983
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 15:44
Stronk schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:45:
[...]

Haha, leuk stuk om te lezen. Goed om te horen dat ik iemand vandaag heb kunnen laten lachen.
Graag gedaan :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

ID.3 1st Plus Mangan Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Members only:

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
hele linie. Ze zijn zeker geen uitschieters.

Dat kan in theorie.

Ik ben best wel goed in wat ik doe, goed genoeg om op mijn laatste jaarlijkse beoordeling de maximale score te halen.
Toen was ik wel klaar met de manier van aansturen en ben ik naar een ander bedrijf over gestapt voor 25% meer, beter pensioen en veel betere leaseregeling.
Gek genoeg mis ik mijn Cap collega's soms nog wel

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Stronk schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:11:
[...]

Dit geloof ik wel. Maar als HBO broekie met nul ervaring verdien je in ieder geval te weinig bij sogeti/capgemini.
Cap/Sogeti zijn als broekie leuk om ervaring op te bouwen en opleidingen te volgen. Daarna zou je gewoon serieus om je heen gaan kijken want dan kan je elders veeel beter verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
HSG schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:01:
[...]

Cap/Sogeti zijn als broekie leuk om ervaring op te bouwen en opleidingen te volgen. Daarna zou je gewoon serieus om je heen gaan kijken want dan kan je elders veeel beter verdienen.
Snap ik, maar ervaring op bouwen en opleidingen volgen kan overal waar een traineeship aangeboden wordt (op dit moment erg veel keuze ivm krappe arbeidsmarkt in de ICT). Dat hoef je niet te doen terwijl je onderbetaald krijgt, een schuld opbouwt, met daarnaast rare regels omtrent lease (van wat ik in dit topic lees). Dat zijn allemaal trucjes om zoveel mogelijk geld uit je te kloppen.

Het is ook best vanzelfsprekend als de meesten vertrekken na die periode van 2 - 3 jaar.

Klinkt misschien lullig, maar als je als starter niet meteen ingaat op het bod van Sogeti/Capgemini (ze willen natuurlijk snel tekenen) en even verder kijkt, dan kan je zoveel beter krijgen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Stronk op 15-01-2024 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Stronk schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Snap ik, maar ervaring op bouwen en opleidingen volgen kan overal waar een traineeship aangeboden wordt (op dit moment erg veel keuze ivm krappe arbeidsmarkt in de ICT). Dat hoef je niet te doen terwijl je onderbetaald krijgt, een schuld opbouwt, met daarnaast rare regels omtrent lease (van wat ik in dit topic lees). Dat zijn allemaal trucjes om zoveel mogelijk geld uit je te kloppen.

Het is ook best vanzelfsprekend als de meesten vertrekken na die periode van 2 - 3 jaar.

Klinkt misschien lullig, maar als je als starter niet meteen ingaat op het bod van Sogeti/Capgemini (ze willen natuurlijk snel tekenen) en even verder kijkt, dan kan je zoveel beter krijgen ;)
Dat geloof ik graag. Ik daarentegen had niet zoveel keus (niet bij CAP maar bij Atos). Kreeg een vaste aanstelling aangeboden, de kredietcrisis stond op punt uit te breken en men had al aangegeven dat alle externen moesten vertrekken. Dan heb je niet zoveel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronk
HSG schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:23:
[...]

Dat geloof ik graag. Ik daarentegen had niet zoveel keus (niet bij CAP maar bij Atos). Kreeg een vaste aanstelling aangeboden, de kredietcrisis stond op punt uit te breken en men had al aangegeven dat alle externen moesten vertrekken. Dan heb je niet zoveel keus.
Volgensmij was Atos, of Cap wat dat betreft, dan inderdaad geen slechte keuze in die tijd en context, I don't blame you. Ook geheel afhankelijk van de markt, toevallig heeft de arbeider nu veel macht (en Cap past zich daarop niet aan) _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Stronk op 16-01-2024 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG

HSG

Stronk schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:28:
[...]

Volgensmij was Atos, of Cap wat dat betreft, dan inderdaad geen slechte keuze in die tijd en context, I don't blame you. Ook geheel afhankelijk van de markt, toevallig heeft de arbeider nu veel macht (en Cap past zich daarop niet aan) _/-\o_
Klopt en zo zijn er meer bedrijven. Ze benaderen jou en hebben het lef om daarna te vragen waarom je bij hun bedrijf wilt werken. Ik heb een prima salaris en vast contract dus laten zij maar gaan motiveren waarom ze mij willen hebben en waarom ik mijn huidige baan zou moeten opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
HSG schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 09:59:
[...]

Klopt en zo zijn er meer bedrijven. Ze benaderen jou en hebben het lef om daarna te vragen waarom je bij hun bedrijf wilt werken. Ik heb een prima salaris en vast contract dus laten zij maar gaan motiveren waarom ze mij willen hebben en waarom ik mijn huidige baan zou moeten opzeggen.
Klopt. Beetje off-topic, maar bedrijven verwachten dat je bij een sollicitatie met een gedetailleerde uiteenzetting van je CV komt. Echter, wanneer zij bij jou solliciteren met een openstaande vacature weigeren ze details weg te geven, en doen ze amper moeite om zichzelf aan jou te verkopen. 8)7 Uh nee dankje, ik zit al goed en heb verder 50 andere vacatures om uit te kiezen. Achteraf ook spijt dat ik tijd heb gespendeerd aan die vaardighedentoets (cijferreeksen, patronen.. etc), wat een tijdrovende onzin allemaal.

Kreeg daarna dezelfde toets voorgeschoteld bij een ander bedrijf nadat ik het gesprek succesvol doorkwam, heb ze vriendelijk bedankt en verder gekeken :*) doe maar eerst een bod voordat ik mijn tijd in een generieke IQ-test steek.

[ Voor 24% gewijzigd door Stronk op 16-01-2024 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Stronk schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 10:13:
[...]

Klopt. Beetje off-topic, maar bedrijven verwachten dat je bij een sollicitatie met een gedetailleerde uiteenzetting van je CV komt. Echter, wanneer zij bij jou solliciteren met een openstaande vacature weigeren ze details weg te geven, en doen ze amper moeite om zichzelf aan jou te verkopen. 8)7 Uh nee dankje, ik zit al goed en heb verder 50 andere vacatures om uit te kiezen. Achteraf ook spijt dat ik tijd heb gespendeerd aan die vaardighedentoets (cijferreeksen, patronen.. etc), wat een tijdrovende onzin allemaal.

Kreeg daarna dezelfde toets voorgeschoteld bij een ander bedrijf nadat ik het gesprek succesvol doorkwam, heb ze vriendelijk bedankt en verder gekeken :*) doe maar eerst een bod voordat ik mijn tijd in een generieke IQ-test steek.
Ben ik niet met je eens.
Inzicht, drijfveren, persoonlijkheid metingen zijn zeer nuttig om te zien hoe je binnen een team gaat passen.
Er is geen goed of fout op dit soort toetsen en het kost de kandidaat alles bij elkaar net iets meer dan een uurtje.

Het is nooit doorslaggevend, maar ik ga je waarschijnlijk geen aanbod doen als jij een volslagen psychopate pannenkoek bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stronk
sunflame schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:03:
[...]

Ben ik niet met je eens.
Inzicht, drijfveren, persoonlijkheid metingen zijn zeer nuttig om te zien hoe je binnen een team gaat passen.
Er is geen goed of fout op dit soort toetsen en het kost de kandidaat alles bij elkaar net iets meer dan een uurtje.

Het is nooit doorslaggevend, maar ik ga je waarschijnlijk geen aanbod doen als jij een volslagen psychopate pannenkoek bent.
Tja, zo kan je wel voor alles testen. Naar mijn mening moet een gesprek genoeg zijn (bij de meeste bedrijven is dat gelukkig ook genoeg). Een uurtje investeren om vervolgens een aanbod te krijgen dat ik achteraf toch ging weigeren omdat het veelte laag is vind ik net niks (het was overigens 2 - 3 uur). Misschien is het dan beter om vooraf een aanbod te doen op voorwaarde dat de test positieve resultaten oplevert, dan weet de kandidaat of het de tijd waard is.

Maargoed, mening verschillen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stronk op 16-01-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

[...]

Ben ik niet met je eens.

Als een bedrijf mij benaderd mogen ze mij gaan vertellen waarom ik mijn huidige baan zou moeten opzeggen voor hun bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex1
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16-09 16:05
[...]

Als je echt goed bent in wat je doet kun je (in mijn ervaring) beter niet bij Capgemini werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sunflame
HSG schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Als een bedrijf mij benaderd mogen ze mij gaan vertellen waarom ik mijn huidige baan zou moeten opzeggen voor hun bedrijf.
Dat ben ik uiteraard compleet met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunflame
Googolplex1 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:54:
[...]

Als je echt goed bent in wat je doet kun je (in mijn ervaring) beter niet bij Capgemini werken.
Ik denk dat dat vooral ligt aan waar je naar op zoek bent.
Grote spelers zoals Capgemini openen gemakkelijker deuren naar grotere enterprise projecten.
Daarnaast kan je snel / veel training doen in tegenstelling tot vele kleinere bedrijven.
Dit wel met een marktconform salaris (even de uitschieters daar gelaten).

Aan de andere kant is er bij zo'n grote club veel minder een "teamgevoel" met je capgemini collega's. Vooral ook omdat jouw team vaak bij vele verschillende klanten is opgedeeld. En een heleboel meer red-tape.

Als je vooral naar een zo hoog mogelijk salaris op zoek bent kan je beter voor jezelf gaan beginnen.
Nadeel daarvan is vaak vooral dat je wat later in het project aangehaakt wordt en dus het begin (greenfield) vaak mist.

Je moet vooral bedenken welk dekseltje er op jouw potje past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 14:19
Capgemini heeft geen CAO toch? Zijn er loongsverhorgingen bekend voor dit jaar? Wellicht mensen die in de “wandelgangen” dingen hebben gehoord…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
sunflame schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:15:
Ik denk dat dat vooral ligt aan waar je naar op zoek bent.
Grote spelers zoals Capgemini openen gemakkelijker deuren naar grotere enterprise projecten.
Daarnaast kan je snel / veel training doen in tegenstelling tot vele kleinere bedrijven.
Dit wel met een marktconform salaris (even de uitschieters daar gelaten).
Je kan natuurlijk ook makkelijk zelf deuren openen bij grote spelers en projecten. Daar kan je waarschijnlijk ook veel trainingen doen als je dat wilt (maar trainingen maken echt van niemand een goede software ontwikkelaar).

Je schrijft "marktconform salaris", maar een blik op Glassdoor en een paar andere van zulke sites leert mij dat het salaris laag is. Secundair moet het pensioen wel heel uitmuntend zijn om dat te compenseren.

Ik snap het allemaal wel. Want je zit bij detachering natuurlijk met een middle-man die een enorm stuk van jouw taart opeet. Maarja, waarom zou je dat willen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Stronk schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:13:
[...]

Tja, zo kan je wel voor alles testen.
Yep. Batterij aan testen om bij Cap in dienst te komen. Nog geen jaar later vrijwel dezelfde testen omdat ik mensen onder me ging krijgen.
Naar mijn mening moet een gesprek genoeg zijn (bij de meeste bedrijven is dat gelukkig ook genoeg).
Bij Cap moesten sollicitanten altijd die testen doen. Ik deed als hiring manager nooit veel met de resultaten. Learning agility was wel interessant. Had er eentje die scoorde enorm laag maar kwam super intelligent uit de hoek op het gesprek. Duidelijk geval van hoogbegaafd en da's wel handig om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
sunflame schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 09:15:
[

Aan de andere kant is er bij zo'n grote club veel minder een "teamgevoel" met je capgemini collega's. Vooral ook omdat jouw team vaak bij vele verschillende klanten is opgedeeld.
Mijn team had een sterk wij gevoel, de unit ook wel. Totdat onze VP werd vervangen door een prutser.
En een heleboel meer red-tape.
Voor mij uiteindelijk de reden om op te zeggen. Ben nog kwaad over dat incident vlak voor de kerst in 2022!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
A. Ben schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:12:
Capgemini heeft geen CAO toch? Zijn er loongsverhorgingen bekend voor dit jaar? Wellicht mensen die in de “wandelgangen” dingen hebben gehoord…?
Geen CAO nee. Maar bepaald percentage wat uitgegeven mag worden zou ongeveer wel bekend moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36
A. Ben schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:12:
De jaarlijkse verhoging wordt bij Capgemini vaak pas in maart bekend voor de medewerk(st)er en wordt dan met terugwerkende kracht per januari effectief. In januari zijn meestal alleen pas de budgetten bekend (hoeveel % van de totale salarispot er verdeeld mag worden als verhoging). Dus alle management teams zullen daar nu wel mee bezig zijn, met die verdeling. Per afdeling kan dat verschillen in wie bij dat proces betrokken wordt. In het geval van mijn afdeling (Cyber Security) is dit echt alleen de leads (2 stuks) en de VP's daarboven, samen met HR. People Managers zijn hier verder geen onderdeel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
[...]

Ben ik niet met je eens.

Tjah, maar dat zijn dan ook de persoonlijkheidstesten die je past af gaat leggen als je de andere testen al doorstaan hebt (wel op dezelfde dag verder). Vroeger hadden we echt capaciteitstesten die wat verder keken qua analytische vaardigheden enzo, maar tegenwoordig lijken het echt veel meer standaard IQ testen te zijn. Daar heb ik verder ook weinig mee, en vind die resultaten dan ook weinig boeiend. Maar net als @Wijnands heb ik interessante inzichten gehaald uit de andere testresultaten van mensen. Samen met de vele people skills trainingen gaf dat toch weer wat houvast in de samenwerking met een persoon in zijn/haar carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
DutchCommando schreef op zaterdag 20 januari 2024 @ 22:40:
[...]

Je kan natuurlijk ook makkelijk zelf deuren openen bij grote spelers en projecten. Daar kan je waarschijnlijk ook veel trainingen doen als je dat wilt (maar trainingen maken echt van niemand een goede software ontwikkelaar).

Je schrijft "marktconform salaris", maar een blik op Glassdoor en een paar andere van zulke sites leert mij dat het salaris laag is. Secundair moet het pensioen wel heel uitmuntend zijn om dat te compenseren.

Ik snap het allemaal wel. Want je zit bij detachering natuurlijk met een middle-man die een enorm stuk van jouw taart opeet. Maarja, waarom zou je dat willen?
Vergeet de secundaire voorwaarden maar. Het opbouwpercentage voor pensioen is eigenlijk van een dusdanig niveau dat je echt gebruik moet maken van je vrijwillige inlegmogelijkheid om in de buurt te komen van de betere pensioenen in de markt. Dat gaat dan op zijn beurt weer af van je salaris, en die ranges worden nu voor het eerst in jaren weer een keer opgerekt, maar lopen nog wat uit de pas met de markt.

En waarom ik een middle-man wil? Omdat ik geen ondernemer ben en niet van risico houd. Laat mij maar veilig via een werkgever leuke opdrachten en klussen doen, zowel project als detachering. Leuke collega's en een groot netwerk van kennis tot mijn beschikking om te sparren, waar ik geen voort-wat-hoort-wat mee hoef te spelen. En dat ik ondertussen dan loonslaaf ben is me echt om het even.

Verder ben ik wel van mening dat Capgemini-achtige partijen de perfecte ZZP'er kweken. Je wordt uitgedaagd op verschillende vlakken qua ontwikkeling, moet ook commercieel oog krijgen (niet hebben, dat ontwikkel je vanzelf bij dit soort organisaties) en men wil dat je graag gebruik maakt van je netwerk. Uiteindelijk niet zo gek dat toch zovelen de overstap wagen naar eigen baas zijn. Ik ben ook compleet kwijt wat de 7 lagen boven mij nu allemaal toevoegen. De eerste 1-2 kan ik me nog in vinden, de rest heeft mij persoonlijk nog nooit wat gebracht, behalve een bureau om aan te werken en vast salaris per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
HSG schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:31:
[...]

Ach, zo wordt de discussie ook wel heel zwart-wit. Iemand die gaat praten bij andere organisaties wil weten wat er mogelijk is, of zit echt te kijken naar DE fantastische baan, of iets daartussen. Organisaties die op zoek zijn naar mensen hebben simpelweg gewoon werk wat ze weg moeten zetten bij iemand, in wat voor vorm dan ook.

Je kunt het organisaties moeilijk kwalijk nemen dat ze graag een (aantal) bepaald 'type' persoonlijkheid binnenhalen en zeker willen weten dat iemand (nogsteeds) de vaardigheden heeft die voor dat specifieke werk noodzakelijk zijn.

De volgordelijkheid van gesprekken en testen zijn door de jaren heen al een aantal keer gehusseld, en volgens mij wordt het tegenwoordig aan de afdeling gelaten of ze liever eerst alles willen aftikken qua gesprekken en aanbod voor de testen, of dat ze eerst kaf en koren willen scheiden met behulp van de testen. Die keuze zal ook vast ingegeven worden door hoeveel vacatures ze hebben en hoeveel kandidaten er toch nog voorbij komen. Ja, testen zijn kostbaar. Maar goede gesprekken kosten ook tijd en aandacht. Daar maken bedrijfsonderdelen nu dus eigen keuzes in, in hoe zij dat willen doen. Dus de ervaring bij Capgemini hoeft niet gelijk te zijn aan de ervaring bij Capgemini, om het maar verwarrend te zeggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Prx schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:50:
Vergeet de secundaire voorwaarden maar. Het opbouwpercentage voor pensioen is eigenlijk van een dusdanig niveau dat je echt gebruik moet maken van je vrijwillige inlegmogelijkheid om in de buurt te komen van de betere pensioenen in de markt. Dat gaat dan op zijn beurt weer af van je salaris, en die ranges worden nu voor het eerst in jaren weer een keer opgerekt, maar lopen nog wat uit de pas met de markt.
Oké. Met "premievrij pensioen" bedoelen ze dus dat je zelf geen premie in hoeft te leggen. Dat het uiteindelijke pensioen tegenvalt is jammer dan... Puur een marketing uiting dus.
Prx schreef op zondag 21 januari 2024 @ 20:50:
En waarom ik een middle-man wil? Omdat ik geen ondernemer ben en niet van risico houd. Laat mij maar veilig via een werkgever leuke opdrachten en klussen doen, zowel project als detachering. Leuke collega's en een groot netwerk van kennis tot mijn beschikking om te sparren, waar ik geen voort-wat-hoort-wat mee hoef te spelen. En dat ik ondertussen dan loonslaaf ben is me echt om het even.
Met geen middle-man bedoelde ik zeker niet expliciet freelance, maar vooral: geen detachering of midlance. Ik ben ook werknemer van een grote organisatie en werk daar aan leuke zaken met fijne collega's die kennis van zaken hebben. Enkel als je echt ieder jaar van opdracht wil veranderen kan ik mij voorstellen dat je voor detachering kiest. Maar dat kost je dan wel veel geld en echt specialiseren (door de gevolgen van je keuzes over de tijd te zien) wordt dan wel lastiger natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
DutchCommando schreef op zondag 21 januari 2024 @ 21:16:
Met geen middle-man bedoelde ik zeker niet expliciet freelance, maar vooral: geen detachering of midlance. Ik ben ook werknemer van een grote organisatie en werk daar aan leuke zaken met fijne collega's die kennis van zaken hebben. Enkel als je echt ieder jaar van opdracht wil veranderen kan ik mij voorstellen dat je voor detachering kiest. Maar dat kost je dan wel veel geld en echt specialiseren (door de gevolgen van je keuzes over de tijd te zien) wordt dan wel lastiger natuurlijk.
Ah sorry, ik dacht dat het juist om het verschil tussen detachering en ZZP ging. Maar het verschil tussen consultancy/detachering en ergens intern zitten is inderdaad exact dat wat jij ook aangeeft. Specialiseren is mogelijk, maar soms wat moeilijk. Tegelijk is veel keukens van binnen zien ook wel leuk en interessant. Ik heb zodoende al ervaring opgedaan met financials (banking), high tech, transport, productie, chemicals.

Daarnaast inderdaad wel wat meer over de breedte van Cyber Security heen bewogen (IAM, GRC, Architectuur, Cloud, Pentesting), maar ik ben van huis uit ook meer een generalist, dus mij beviel dat wel.

Merk zelf nu vooral met een druk(ker) gezinsleven dat de behoeftes wat zijn verschoven en de 'extra activiteiten' die bij dit vakgebied horen me ook een beetje in de weg gaan zitten.

En zo heeft inderdaad iedereen zijn voorkeur en heeft een organisatie als Capgemini toch nog een plekje in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capnewbie
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-02-2024
Hoihoi, ik had een vraagje betreft leaseregeling/poolauto. Ik ben momenteel bezig met de sollicitatie procedure als junior business analist. Weet iemand of het mogelijk is om een poolauto te krijgen vanaf dag 1 (inwerkperiode)?

Ik heb van een startende consultant binnen Cap gehoord dat er vanaf dag 1 van de Instituut al een poolauto klaarstond en dat ze later moest overstappen naar een leaseregeling. Ben nu nieuwsgierig of dat dus ook geldt voor junior business analisten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prx
Als je een Young Professional contract hebt (met daarbij dus een standaard groeipad voor de eerste 18 maanden) dan zal er op dag 1 geen auto tot je beschikking staan, maar kunnen reiskosten in de proeftijd gedeclareerd worden tegen werkelijke kosten of de 23 ct/km.

Stel dat je al wel vrij snel een klus hebt dan kun je in overleg met je manager al wel een poolauto gaan rijden in de proeftijd, waarna je een auto mag bestellen (of de poolauto mag blijven rijden) als de proeftijd erop zit.

Natuurlijk is het ook mogelijk dat jouw manager ervoor zorgt dat die poolauto vanaf dag 1 al goedgekeurd wordt, maar dat is de uitzondering op de regel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
IS het nog steeds zo dat door de verplichting op hybride, het lage lease budget en de merkenbeperking een YP kan kiezen uit een Renault Zoe of Fiat Panda zonder bij te betalen maar dat de rest geld kost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Wijnands schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:03:
IS het nog steeds zo dat door de verplichting op hybride, het lage lease budget en de merkenbeperking een YP kan kiezen uit een Renault Zoe of Fiat Panda zonder bij te betalen maar dat de rest geld kost?
Zoiets :+

Beste auto naar mijn inziens met het YP budget is een Clio Hybrid.

Er is een reden dat ik geen leasebak heb :+

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
MK_ schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:09:
[...]

Zoiets :+

Beste auto naar mijn inziens met het YP budget is een Clio Hybrid.

Er is een reden dat ik geen leasebak heb :+
Daar zijn er steeds meer van... En niet alleen YP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Rolfie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:47:
[...]

Daar zijn er steeds meer van... En niet alleen YP.
Heel begrijpelijk, want de regeling is ook zo onaantrekkelijk al iets :')

YP budget zonder bijbetalen:
Members only:

En dan voor grade B zonder bijbetalen:
Members only:

En dan voor grade C zonder bijbetalen:
Members only:

Wil je als YP een Corsa-e of e-208 leasen moet je fijn 100 euro bijlappen, en in je C-grade budget past het eigenlijk ook niet :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Verbaasd me idd niet, toen we van Altran naar Cap werden opgekocht, ging het afhankelijk van de rol tussen de 50 en 150eu/maand achteruit in het mobiliteitsbudget/leasevergoeding.

* YakuzA altijd prive gereden uit mobi budget.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Ik was D grade bij Cap, bij mijn nieuwe werkgever heb ik een ongeveer vergelijkbare rol. Net een Skoda Kodiaq besteld.
Zonder een cent bij te hoeven betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoniemp
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 06-04-2024
Hoi,

Ik was aan het kijken naar Young Professional vacatures van Capgemini en zag dat het salaris hetzelfde is ongeacht of je HBO hebt afgerond of een WO Master. Zit hier onderhandelingsruimte in of maak je na WO eerder kans op salarisverhogingen en promoties waardoor je sneller doorgroeit in salaris?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:05
Toen ik overstapte van Cap naar andere werkgever ging ik er niet op vooruit qua leasebudget. Salaris ging dan wel weer met 1000 omhoog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
Ik kreeg laatst deze afwijzing van capgemini. Gelukkig heb ik elders wat gevonden want zo gaan ze bij Capgemini met je om je zal er maar werken zeg.

Enige wat ik hieronder heb weggehaald is mijn eigen naam. Ze hebben geen reden ingevoerd in het email sjabloon.
--

<knip> Privé-mail integraal openbaren is niet de bedoeling.

[ Voor 66% gewijzigd door Ardana op 05-02-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:53:
Ik kreeg laatst deze afwijzing van capgemini. Gelukkig heb ik elders wat gevonden want zo gaan ze bij Capgemini met je om je zal er maar werken zeg.

Enige wat ik hieronder heb weggehaald is mijn eigen naam. Ze hebben geen reden ingevoerd in het email sjabloon.
--

<knip>
Blijkbaar zijn er genoeg cyber security consultants.

[ Voor 68% gewijzigd door Ardana op 05-02-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sirdanilot
HSG schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:31:
[...]
Blijkbaar hebben zijn er genoeg cyber security consultants.
Tsja

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prx
HSG schreef op zondag 4 februari 2024 @ 10:31:
[...]
Blijkbaar hebben zijn er genoeg cyber security consultants.
Er wordt op dit moment wat strenger geselecteerd bij Cyber Security. Dat is nog steeds geen excuus om een halve template in je mik geschoven te krijgen. Ik weet niet of @sirdanilot de naam zou willen delen van de recruiters in een DM, dan ga ik intern wel even de fout aankaarten.

Doet verder niets met de situatie, maar hopelijk wel nog even een excuses richting @sirdanilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:56
Prx schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:23:
[...]

Ondertussen heb ik even de sheet van 2022 erbij gepakt en echt even de ranges berekend, dan kom ik op andere bedragen uit.

Er is een minimum en een maximum voor een grade (functie) binnen Capgemini, waarbij salaris + vakantiegeld + tantième vallen.

***members only***
Ik ga binnenkort een gesprek hebben, zou het mogelijk zijn om de nieuwe salarisschalen te posten? Of eventueel in een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Pepperoni schreef op zondag 4 februari 2024 @ 14:56:
[...]

Ik ga binnenkort een gesprek hebben, zou het mogelijk zijn om de nieuwe salarisschalen te posten? Of eventueel in een PM.
Min en Max zijn met 5% omhoog gegaan.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
sirdanilot schreef op zondag 4 februari 2024 @ 09:53:
Ik kan je genoeg verhalen vertellen over hoe ze met je omgaan bij cybersecurity. En hoe men uit de hoek komt als je er weg bent.
Deze manier van doen verbaast me totaal niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Googolplex1
technoaddict schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 08:31:
Toen ik overstapte van Cap naar andere werkgever ging ik er niet op vooruit qua leasebudget. Salaris ging dan wel weer met 1000 omhoog :)
Vergelijkbare situatie bij mij. Bij Cap in grade C1 zat ik op €4.200 + €875 leasebudget met een bonus (aka "normbedrag tantième") van €3.000.

Bij mijn huidige werkgever €6.300 + €873 onkostenvergoeding, plus 10% bonus (€8.794), en nog eens een 13e maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
€6.300 + €873 onkostenvergoeding
OK, hoe werkt dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex1
Precies hetzelfde als het laten uitkeren van de mobiliteitsvergoeding bij Cap. Waar je per gereden kilometer 21 cent bruto-netto kunt uitruilen. Alleen heet het bij ons een onkostenvergoeding.

(edit: wij hebben namelijk niet de optie om een leaseauto te kiezen, tenzij je in de directie zit geloof ik)

[ Voor 14% gewijzigd door Googolplex1 op 06-02-2024 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Googolplex1 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 23:29:
[...]

Precies hetzelfde als het laten uitkeren van de mobiliteitsvergoeding bij Cap. Waar je per gereden kilometer 21 cent bruto-netto kunt uitruilen. Alleen heet het bij ons een onkostenvergoeding.
Ben echt heel benieuwd wat de belastingdienst daar van zegt Heb bij cap de expenses zien sneuvelen omdat het nooit door een audit zou komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Googolplex1
Wijnands schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 20:24:
[...]

Ben echt heel benieuwd wat de belastingdienst daar van zegt Heb bij cap de expenses zien sneuvelen omdat het nooit door een audit zou komen
Kun je uitleggen waar het precies op stuk zou lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Googolplex1 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 22:26:
[...]

Kun je uitleggen waar het precies op stuk zou lopen?
Voor zover ik weet zit het ongeveer zo
  • Belastingdienst heeft niks tegen onkosten vergoeden
  • Belastingdienst heeft ook niks tegen vaste vergoedingen
  • Belastingdienst behoudt zich het recht voor om eens in de paar jaar een steekproef te doen. Een aantal mensen moeten dan m.b.v. bonnetjes laten zien dat de vaste onkostenvergoeding realistisch is.
Anders zien ze het als loon ipv de vaste vergoeding voor kleine onkosten waar je geen gedoe voor bonnetjes mee wil. Zie ook https://www.grantthornton...nderbouwing-noodzakelijk/

[ Voor 8% gewijzigd door Wijnands op 07-02-2024 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het kan prima een labeltje met standaard onkostenvergoeding zijn zonder bonnetjes, zolang ze er maar IB over betalen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Googolplex1
Thunder schreef op woensdag 7 februari 2024 @ 10:20:
Het kan prima een labeltje met standaard onkostenvergoeding zijn zonder bonnetjes, zolang ze er maar IB over betalen ;-)
Ja dit is inderdaad de situatie, ik betaal over die €873 gewoon inkomstenbelasting, met uitzondering van het aantal gereden kilometers maal 21 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFrames
  • Laatst online: 16-09 12:08
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door TheFrames op 09-02-2024 21:23 ]

Pagina: 1 ... 79 ... 84 Laatste