+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
[ Voor 15% gewijzigd door codergirl op 24-08-2023 19:19 ]
Ligt aan de hiring manager.codergirl schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:11:
Ik had al gezocht in dit topic maar kon het niet duidelijk terugvinden. Ik zit in de sollicitatieprocedure, assessment gemaakt en wel goede scores behalve de 'succescriteria'. Ik denk dat dat een breekpunt is of niet?
Zelf lette ik voornamelijk op learning agility, de rest vond ik minder spannend tenzij ik niet helemaal zeker was in het gesprek
Qua inhuur en opdrachten bij klanten of het aannemen van nieuwe medewerkers? Denk dat de klanten van Capgemini en Sogeti, of de opdrachten die via de brokers binnen komen, vanwege de zomervakantie op dit moment wat minder zijn. Maar over echte krapte in opdrachten heb ik nog vrij weinig over gehoord.Un93m59 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:21:
Ik merk vanuit de kleine consultancies, dat de "externe personen leveren" markt best krap is atm. Bedrijven lijken voorzichtiger te zijn met hun geld. Enig idee of dit ook bij capgemini/sogeti etc is?
ID.3 1st Plus Mangan Grey
Qua inhuur en opdrachten bij klanten bedoelde ik. Merk dat dit van orde is mijn bedrijf in Brabant/LimburgPB1983 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:40:
[...]
Qua inhuur en opdrachten bij klanten of het aannemen van nieuwe medewerkers? Denk dat de klanten van Capgemini en Sogeti, of de opdrachten die via de brokers binnen komen, vanwege de zomervakantie op dit moment wat minder zijn. Maar over echte krapte in opdrachten heb ik nog vrij weinig over gehoord.
Stroom kost al maanden +- 30 cent ex BTW voor particulieren en goedkoper voor bedrijven die meer verbruiken. 57 cent ex BTW is flink! Op straat in Utrecht is het 34 cent ex BTW en in veel andere steden is het 25 a 40 cent ex BTW.BartB. schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:40:
Weet iemand hier toevallig of de laadtarieven in de garage van Cap (flink) zijn gestegen ergens in de laatste 2 maanden?
In mei heb ik nog geladen voor ca. €0,22 ex btw en deze maand zie ik dat het ineens €0,57 ex btw is. Beide keren met dezelfde laadpas van E-flux overigens. Of is er een specifieke laadpas die goedkoper is? Tips anyone?
57 cent ex BTW komt over alsof iemand een manier heeft gevonden om extra geld te verdienen aan medewerkers.
GoT, You have to love it!
Private sector zie je de aanvragen wat teruglopen, met uitzondering van een aantal specifieke subsectoren (bv. High Tech, Transport). Publieke sector gaat onverminderd door.Un93m59 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:22:
[...]
Qua inhuur en opdrachten bij klanten bedoelde ik. Merk dat dit van orde is mijn bedrijf in Brabant/Limburg
[ Voor 4% gewijzigd door Prx op 19-07-2023 15:32 ]
Ja ik werd er ook niet vrolijk van. Vind het ook maar een bijzonder beleid - je wordt als medewerker zoveel mogelijk naar elektrisch rijden gepusht, maar tegelijkertijd wordt het laden op kantoor onnodig duur gemaakt en bovendien ca. 2x zo duur als het laadtarief dat je voor een zakelijke rit vergoed krijgt. Onbegrijpelijk…Lisadr schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:25:
[...]
Stroom kost al maanden +- 30 cent ex BTW voor particulieren en goedkoper voor bedrijven die meer verbruiken. 57 cent ex BTW is flink! Op straat in Utrecht is het 34 cent ex BTW en in veel andere steden is het 25 a 40 cent ex BTW.
57 cent ex BTW komt over alsof iemand een manier heeft gevonden om extra geld te verdienen aan medewerkers.
Hoe voelt dat?fr3sc0 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:48:
Vandaag mijn laptop en badge ingeleverd. Tot horens!
Ik heb 2 weken terug hetzelfde gedaan. Eindelijk weg bij een mooi bedrijf en leuke collega’s op een afdeling die helaas door totaal mismanagement de grond in wordt gestuurd.fr3sc0 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 13:48:
Vandaag mijn laptop en badge ingeleverd. Tot horens!
Voor mij persoonlijk goed. Ik ben klaar met de consultancy bedrijven en ga lekker op zoek naar een in house functie. Overigens had ik alles mee om ingeleverd te worden maar eigenlijk wilde ze alleen laptop, oplader en badge.
Ik herken wat je zegt. Een aantal onderdelen van het bedrijf functioneren niet of misschien wel precies zo als bedoeld. Het is in ieder geval niet een manier waarmee je de wat meer kritische mensen binnen houdt. Als je ontevreden bent heb je wat mij betreft maar 1 optie en dat is gaan.Herax10NL schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 22:27:
[...]
Ik heb 2 weken terug hetzelfde gedaan. Eindelijk weg bij een mooi bedrijf en leuke collega’s op een afdeling die helaas door totaal mismanagement de grond in wordt gestuurd.
Ik ben zelf enorm kritisch, maar heb bij onze afdeling absoluut niet het idee dat mijn feedback niet gehoord wordt, of er niets mee wordt gedaan...
Ik herken wel dat wanneer je niet dicht op de bal zit (dus blijft vragen hoe het gaat / hoever het staat) het gauw in de ruis naar de achtergrond verdwijnt.
Niet als aanval bedoeld, maar wellicht ben je niet vasthoudend genoeg geweest?
Daar is Capgemini zeker niet uniek in overigens.
Dat vindt je bij de meeste bedrijven van enig formaat terug.
Ik kan alleen voor mijn eigen chapter spreken. Ik zat bij CIS, daar ben ik 4 jaar bezig geweest om iets op te zetten, voornamelijk in mijn eigen tijd (als je het hebt over vasthoudend). Hiervoor terug kreeg ik enkel gezeik over mijn uren als ik het eens een keer niet in m'n eigen tijd deed (2 andere collega's hetzelfde). Vervolgens krijgen we enkele serieuze klanten binnen die geïnteresseerd zijn in hetgeen ik 4 jaar terug eigenhandig heb opgezet en waar uiteindelijk al 2 klanten getekend hebben. Maar ondertussen wil het management geen geld investeren, hebben ze een partnership om zeep geholpen met de leverancier en weet de directeur niet eens dat we er mee bezig zijn. De afdelingsmanager probeert je ondertussen weg te "promoveren" zodat hij niet meer met de lastige vragen en kostenpost zit. Het gevolg is: 3 mensen die iets opzetten (deels in hun eigen tijd dus) vertrekken en de propositie stopt en valt om en de achtergebleven collega's gaan ook om zich heen kijken.sunflame schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:47:
Ik ben persoonlijk wel heel benieuwd waar het dan fout is gegaan / wat er is voorgevallen.
Ik ben zelf enorm kritisch, maar heb bij onze afdeling absoluut niet het idee dat mijn feedback niet gehoord wordt, of er niets mee wordt gedaan...
Ik herken wel dat wanneer je niet dicht op de bal zit (dus blijft vragen hoe het gaat / hoever het staat) het gauw in de ruis naar de achtergrond verdwijnt.
Ik zat boven op de bal. Wat mij rest is een gevoel van niet kunnen en willen. Als je als enige iets belangrijk vind dan is dat redelijk demotiverend. En ik zat ook bij CIS. Wat ik begrijp van oud-collega's is dat een hele aparte club.sunflame schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:47:
Ik ben persoonlijk wel heel benieuwd waar het dan fout is gegaan / wat er is voorgevallen.
Ik zit zelf bij DCX en ervaar het tegenovergestelde.
Als ik iets in mijn eigen tijd doe, dan zeggen ze heel snel dat ik het moet compenseren / ergens moet schrijven.
Als het langdurig is, dan zorgen we voor een apart potje / budget.
Het is zo'n grote club dat aan de overkant van de gang de dingen blijkbaar heel anders kunnen lopen.
Wat heb je met de rest gedaan? De hele handel staat hier klaar om over een paar dagen ingeleverd te worden. Al vaker afgevraagd wat er met randhardware als headsets, speakerphones e.d. gebeurt, voor zover ik het zo heb gezien krijgt iedereen altijd keurig een nieuwe. Ik zal de boel keurig inleveren, maar als ik vervolgens nog wat spullen weer mee kan nemen dan doe ik dat zeker.fr3sc0 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:17:
[...]
Overigens had ik alles mee om ingeleverd te worden maar eigenlijk wilde ze alleen laptop, oplader en badge.
Tas, keyboard, headset en muis mag je houden. Laptop, oplader en laptop slot willen ze wel hebben.R-R-L schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:31:
[...]
Wat heb je met de rest gedaan? De hele handel staat hier klaar om over een paar dagen ingeleverd te worden. Al vaker afgevraagd wat er met randhardware als headsets, speakerphones e.d. gebeurt, voor zover ik het zo heb gezien krijgt iedereen altijd keurig een nieuwe. Ik zal de boel keurig inleveren, maar als ik vervolgens nog wat spullen weer mee kan nemen dan doe ik dat zeker.
fr3sc0 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:51:
[...]
Tas, keyboard, headset en muis mag je houden. Laptop, oplader en laptop slot willen ze wel hebben.

I have stability. The ability to stab.
En je OV business card waarvan de meesten niet weten waar ze die hebben gelaten.SmurfLink schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:59:
[...]
Oh dat wordt wat als ik ooit uit dienst ga.. dat laptopslot heb ik welgeteld 0x gebruikt dus ik heb geen flauw idee waar ik die ooit gedumpt heb..
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Oh die zit eigenlijk altijd in m'n portemonnee. Ik ga nog wel eens naar borrels, hetzij bij Cap hetzij bij de klant, dan laat ik de auto lekker staan.YakuzA schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:04:
[...]
En je OV business card waarvan de meesten niet weten waar ze die hebben gelaten.
Tas zitten na alle jaren de kaartjes nog aan, muis nog in het verzegelde doosje. Headset is wel fijn om te houden, hoop dan idem voor de speakerphone. Ga het volgende week meemaken.fr3sc0 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:51:
Tas, keyboard, headset en muis mag je houden. Laptop, oplader en laptop slot willen ze wel hebben.
Die vraag kan ik aan NS vragen, die hebben de nieuwe kaart naar mijn oude adres gestuurd. Omdat ik hem toch niet gebruikte ben ik er verder niet meer achteraan gegaan.YakuzA schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:04:
En je OV business card waarvan de meesten niet weten waar ze die hebben gelaten.
Zou me daar niet druk over maken. Het boeit ze volgens mij niet zo heel veel.SmurfLink schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:59:
[...]
Oh dat wordt wat als ik ooit uit dienst ga.. dat laptopslot heb ik welgeteld 0x gebruikt dus ik heb geen flauw idee waar ik die ooit gedumpt heb..
Die tas is echt heel groot en lelijk. Maar moet eerlijk toegeven dat hij comfortabel is.R-R-L schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:16:
[...]
Tas zitten na alle jaren de kaartjes nog aan, muis nog in het verzegelde doosje. Headset is wel fijn om te houden, hoop dan idem voor de speakerphone. Ga het volgende week meemaken.
Net zoals bij andere grote bedrijven kan het veel uitmaken waar je zit. Ik ben in ieder geval blij voor jou dat jij wel op een goede plek zit. Voor mensen die niet op hun plekje zitten is een cluster wissel misschien nog een idee.sunflame schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:01:
Jammer dat jullie allebei bij dezelfde club soortgelijke problemen ervaren.
Ik zit zelf bij DCX en ervaar het tegenovergestelde.
Als ik iets in mijn eigen tijd doe, dan zeggen ze heel snel dat ik het moet compenseren / ergens moet schrijven.
Als het langdurig is, dan zorgen we voor een apart potje / budget.
Het is zo'n grote club dat aan de overkant van de gang de dingen blijkbaar heel anders kunnen lopen.
Heb daarvan de bureaustoel staan, die neem ik over. Voor €135 kan je geen andere fatsoenlijke stoel kopen.fr3sc0 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:34:
Oh en je thuiswerkplek kan je overnemen.
Altijd gehoord dat die kansen er zijn, toen ik dat wilde omdat ik er dan klanten waren die meer bij mijn ambities pasten werd ik teruggefloten.fr3sc0 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:01: Voor mensen die niet op hun plekje zitten is een cluster wissel misschien nog een idee.
Leuk is dat he. Bedrijven als Atos of Cap zitten te hameren op je ambitie en als je die hebt gevonden wordt je teruggefloten omdat dat blijkbaar niet past bij de afdeling waar je zit.R-R-L schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:07:
[...]
Heb daarvan de bureaustoel staan, die neem ik over. Voor €135 kan je geen andere fatsoenlijke stoel kopen.
[...]
Altijd gehoord dat die kansen er zijn, toen ik dat wilde omdat ik er dan klanten waren die meer bij mijn ambities pasten werd ik teruggefloten.
Ik mis de collega's nog steeds.
Dat gevoel zal met de maanden vast minder zijn gewordenWijnands schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:45:
Weinig ruimte is een van de belangrijkste redenen waarom ik weg ging. Propositie ontwikkeling is erg moeilijk in een organisatie die weg stapt van producten en zuiver detachering wil doen.
Ik mis de collega's nog steeds.
Mocht je 's in onze kleine gezellige kantine willen lunchen.. je hebt mijn nummer.
Elke keer dat ik jou volg ga je weg dus dat doe ik je niet aan.Wijnands schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:02:
Ergens niet gek natuurlijk. Er is destijds geselecteerd op een bepaald type persoon. Die kunnen nu hun ei niet meer kwijt bij cap en zoeken een andere passende plek. Mijn nieuwe werkgever past duidelijk goed.
Mocht je 's in onze kleine gezellige kantine willen lunchen.. je hebt mijn nummer.
Ken het alleen van vroeger binnen Altran, maar zie dat ze het nu ergens in Cap Invent hebben gepropt.walletje-w schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:45:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met frog design binnen capgemini?
PSN
fr3sc0 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:13:
[...]
Elke keer dat ik jou volg ga je weg dus dat doe ik je niet aan.
For the record, ik had het over een informele ontmoeting en geen uitnodiging om bij mij te komen werken
[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 04-10-2023 09:29 ]
Ik zit over een sollicitatie na te denken binnen frog locatie Amstedam. Maar in hoeverre is dat een verkapte positie binnen Capgemini. Is er iets van een studio (cultuur), creatieve omgeving waarin meer van dat soort mensen zitten in bijvoorbeeld Cap Invent?YakuzA schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:21:
[...]
Ken het alleen van vroeger binnen Altran, maar zie dat ze het nu ergens in Cap Invent hebben gepropt.
Voor het geval mensen meelezen slim om te verduidelijkenWijnands schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:42:
[...]
![]()
For the record, ik had het over een informele ontmoeting en geen uitnodiging om bij mij te komen werken
Om nog een duit in het zakje te doen en dan hou ik echt op. Had zicht op een opdracht bij dezelfde organisatie waar ik gewerkt heb in mijn tijd voor deze mooie organisatie. Juridisch niet kunnen tegenhouden dus hebben ze mij zwart gemaakt bij de opdrachtgever met als resultaat dat ik niet aan de slag kan. Wees gewaarschuwd zal ik maar zeggen.
Op zich is wat ze gedaan hebben strafbaar. Maar ik neem aan dat het niet bewijsbaar is (of niet genoeg bewijsbaar is om je recht te halen). Jammer om te lezen van de trap na. Maar de plaats die je innam wilde men waarschijnlijk met iemand van hunzelf vullen, en dan weet men het spel te spelen.fr3sc0 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:00:
[...]
Voor het geval mensen meelezen slim om te verduidelijken.
Om nog een duit in het zakje te doen en dan hou ik echt op. Had zicht op een opdracht bij dezelfde organisatie waar ik gewerkt heb in mijn tijd voor deze mooie organisatie. Juridisch niet kunnen tegenhouden dus hebben ze mij zwart gemaakt bij de opdrachtgever met als resultaat dat ik niet aan de slag kan. Wees gewaarschuwd zal ik maar zeggen.
Boek 7 Artikel 611 BW bestaat niet zonder reden maar inderdaad is de vraag hoe concreet het "bewijs" is. Bezoekje aan het juridisch loket is een startpunt. Ik ga er eens rustig over nadenken.Chromoris schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:22:
[...]
Op zich is wat ze gedaan hebben strafbaar. Maar ik neem aan dat het niet bewijsbaar is (of niet genoeg bewijsbaar is om je recht te halen). Jammer om te lezen van de trap na. Maar de plaats die je innam wilde men waarschijnlijk met iemand van hunzelf vullen, en dan weet men het spel te spelen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Alleen als die post ook tractie krijgt. Je hebt gelijk dat men enigszins allergisch is voor dit soort berichten. Maar men is er ook goed in om slecht nieuws te begraven. Beste voorbeeld daarvan is Glassdoor: Daar zijn ze actief om de accurate reviews te begraven in standaard happy PR reviewtjes.Juancho schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:40:
Soms is een goed inhoudelijke post op bijv Linkedin veel beter. Als zulke bedrijven ergens wel een hekel aan hebben is het dat ze online negatief neergezet worden.
Als de post niet gezien wordt, of na een paar dagen al uit ieders nieuwsfeed is verdwenen, dan gaan ze er toch niets mee doen (behalve dat je nog een extra stuk wrok/wraak mogelijk later kunt verwachten).
Yepwalletje-w schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:45:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met frog design binnen capgemini?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ah tof, en hoe bevalt dat? Is er nog iets van een studio cultuur en wat is het verschil met de "gewone" capgemini consultant?
Werk zelf opzich goed. Studio cultuur hangt er denk ik heel erg vanaf in welke afdeling je terecht komt. Zelf heb ik er wel last van dat het onderdeel is van een grote organisatie. Gisteren nog een mail gestuurd naar flink wat managers om mijn frustratie te uiten over enkele bedrijfsprocessen.walletje-w schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:42:
[...]
Ah tof, en hoe bevalt dat? Is er nog iets van een studio cultuur en wat is het verschil met de "gewone" capgemini consultant?
Een aantal van mijn projecten vallen bijna onder de klassieke consultancy, en andere projecten zijn weer veel vrijer. Ikzelf werk voornamelijk ook vanuit de studio, met afhankelijk van het project 1 dag per week/2 weken op klantlocatie. Meeste van mijn collega's werken ook vanuit de studio of thuis, en niet zo heel veel bij de klant.
[ Voor 23% gewijzigd door ThunderNet op 10-10-2023 10:46 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Ik mag dan voor mijzelf spreken maar ik denk niet dat het ook maar iemand iets boeit, zo lang er genoeg werkplekken voor iedereen beschikbaar zijn.PB1983 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:34:
Als Sogetist toch wel benieuwd, hoe jullie kijken naar het intrekken van Sogeti volgende jaar in Leidsche Rijn?
Niet lullig bedoeld, maar dat onderscheid maken tussen Sogeti en Cap doen alleen Sogetisten.
Ik ben juist wel benieuwd hoe de gemiddelde Sogetist hier tegenaan kijkt.PB1983 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:34:
Als Sogetist toch wel benieuwd, hoe jullie kijken naar het intrekken van Sogeti volgende jaar in Leidsche Rijn?
Misschien dat je meer kans hebt in het Sogeti topic?fredmulder schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:36:
[...]
Ik ben juist wel benieuwd hoe de gemiddelde Sogetist hier tegenaan kijkt.
Ervaring werken bij Sogeti Deel 2
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 10-10-2023 11:43 ]
PSN
No offense takenSmurfLink schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:30:
[...]
Niet lullig bedoeld, maar dat onderscheid maken tussen Sogeti en Cap doen alleen Sogetisten.
Het zou alleen even wennen worden. Maar dat is elke verhuizing, of dat nou zakelijke of privé is. Voor de rest zat het er al aan te komen en is qua huisvestingscomponent en mobiliteit ook heel logisch en rationeel.
Ik verwacht wel wat uitstroom bij de oudgedienden, maar ik vind het kantoor van Leidsche Rijn ook best een prettige werkplek om te zijn. Scheelt 10 minuten minder reistijd met de auto t.o.v Vianen.
En ja, ik loop vaak genoeg in mijn Cap hardloop t-shirt van Mission 970 van de hardloopcommunity. Ik ga nu weer snel terug naar het Sogeti topic

Er schijnt sinds covid ruimte genoeg te zijn, dus iedereen is er welkom. We zijn allemaal Capgemini (group) dus ach, allemaal collega's.PB1983 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:15:
[...]
No offense taken![]()
Het zou alleen even wennen worden. Maar dat is elke verhuizing, of dat nou zakelijke of privé is. Voor de rest zat het er al aan te komen en is qua huisvestingscomponent en mobiliteit ook heel logisch en rationeel.
Ik verwacht wel wat uitstroom bij de oudgedienden, maar ik vind het kantoor van Leidsche Rijn ook best een prettige werkplek om te zijn. Scheelt 10 minuten minder reistijd met de auto t.o.v Vianen.
En ja, ik loop vaak genoeg in mijn Cap hardloop t-shirt van Mission 970 van de hardloopcommunity. Ik ga nu weer snel terug naar het Sogeti topic
Helaas verbaast dit me niet helemaal
[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 10-10-2023 21:37 ]
Weet niet hoe het nu is maar voordat ik weg ging was het op dinsdag en donderdag toch best wel erg druk op LRSmurfLink schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:20:
[...]
Er schijnt sinds covid ruimte genoeg te zijn, dus iedereen is er welkom.
Maandagen en vrijdagen is het kantoor uitgestorven.
Het is nu al niet mogelijk een vergaderruimte te vinden als je niet een week van te voren reserveert.
Dat wordt dus alleen maar veel erger.
Iedereen is meer dan welkom, maar dit wordt wel aardig proppen.
Misschien handig om te vermelden welk kantoor je het over hebt?Googolplex1 schreef op maandag 27 november 2023 @ 13:26:
Weet iemand van welk merk die lounge stoelen zijn met ingebouwd tafeltje voor je laptop?
Ja wellicht.. op Leidsche Rijn zijn er van die lounge hoeken met gele lounge stoelen. (Ik ben een oud collega dus vandaar dat ik zelf niet meer kan kijken dus als iemand t me kan vertellen zou dat top zijn!)ThunderNet schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 14:17:
[...]
Misschien handig om te vermelden welk kantoor je het over hebt?
If i only had more coffee...
Enige wat ik er van weet is dat hun arbeidsvoorwaarden beter zijn dan die van "gewoon" cap.DocktorDicking schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:29:
Dit topic aardig door zitten spitten naar ervaringen en informatie met betrekking tot Capgemini en toch wel een beetje geschrokken van alle negatieve reacties. Zijn er ook tweakers hier die ervaring hebben bij Blue Harvest (onderdeel van cap)?
Ik denk dat het een geval is dat je in elk groot bedrijf wel rotte appels heb zitten.DocktorDicking schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 16:29:
Dit topic aardig door zitten spitten naar ervaringen en informatie met betrekking tot Capgemini en toch wel een beetje geschrokken van alle negatieve reacties. Zijn er ook tweakers hier die ervaring hebben bij Blue Harvest (onderdeel van cap)?
Zelf ben ik een aantal maanden geleden vertrokken waarna bij de aankondiging ik even volledig door het slijk gehaald werd door een projectmanager richting mij en (ex-)collega's (waarbij collega's daar bij de 1-op-1 gesprekken met die manager tegen hem in gingen). Dat is bij het hoogste niveau van HR gekomen, geen idee of er verder iets mee is gedaan.
Neemt niet weg: je moet voor jezelf opkomen, goede counselor kiezen, zelf cursussen plannen en daarbij niet alles in eigen tijd doen (het is geven en nemen).
Ondanks het vieze randje aan het eind heb ik in totaal 11 jaar met plezier bij Cap gewerkt (in 2 losse perioden) en zou het zeker niet afraden aan mensen, maar je moet niet te introvert zijn en een kunnen lobby'en.
User Error -- Please Replace User
Na het lezen van dit forum draad neem ik in ieder geval een aantal dingen met mij mee. Ik kijk vooral uit naar de collega's en sociale contacten en het leren uiteraard. Hebben jullie veel gehad aan de "All you can learn" Cap academy? Daar krijg ik uiteraard ook toegang toe vanuit BH.
Verder zit het volgens mij wel goed met de arbeitsvoorwaarden. Heb wel wat moeten onderhandelen om tot een aanbod te komen waar ik mee tevreden ben. Alleen zijn de spelregels rondom het mobiliteits budget nog steeds niet helemaal duidelijk. Al heb ik hier geleerd dat dat bij cap, en waarschijnlijk ook BH, het budget nogal ingewikkeld en moeizaam is.
Mobiliteitsbudget is aardig simpel.DocktorDicking schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:14:
Ben erg benieuwd hoe het zal gaan lopen. Vooralsnog heb ik goeie hoop en erg veel zin om te starten bij BH. De sollicitatie procedure is goed verlopen en voor mijn gevoel erg open. Waarschijnlijk zal ik nog wel met mijn neus tegen de muur lopen in de komende jaren maar daar komen we ook wel overheen.
Na het lezen van dit forum draad neem ik in ieder geval een aantal dingen met mij mee. Ik kijk vooral uit naar de collega's en sociale contacten en het leren uiteraard. Hebben jullie veel gehad aan de "All you can learn" Cap academy? Daar krijg ik uiteraard ook toegang toe vanuit BH.
Verder zit het volgens mij wel goed met de arbeitsvoorwaarden. Heb wel wat moeten onderhandelen om tot een aanbod te komen waar ik mee tevreden ben. Alleen zijn de spelregels rondom het mobiliteits budget nog steeds niet helemaal duidelijk. Al heb ik hier geleerd dat dat bij cap, en waarschijnlijk ook BH, het budget nogal ingewikkeld en moeizaam is.
Das gewoon een bedrag gekoppeld aan je grade.
Waar je dan bruto/netto km’s uit kan halen als je eigen vervoer hebt. Restant wordt dan bruto betaald.
Of wat dan het budget is als je een lease wil.
(Maar lease vind ik met de cap regels gecombineerd met overheidsregelingen niet erg aantrekkelijk)
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 29-11-2023 10:27 ]
PSN
Persoonlijk heb ik daar echt veel aan gehad. Cap is mijn eerste werkgever, dus vers uit de schoolbanken heb ik m'n eerste paar maanden alles aangepakt wat ik kon doen aan soft skills en basis als Scrum enzo. Daar heb ik nog altijd profijt van. Dus als er dingen tussen zitten die je interesse hebben, zeker doen!DocktorDicking schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:14:
Ben zeker van plan om veel gebruik te maken van de Cap academy. Je raakt immers nooit uitgeleerd dus ik zie dat wel als een voordeel maar ik weet niet hoe groot die digitale academy is van Cap en ik hoop dat er veel "Software ontwikkel" gerelateerde topics zijn.SmurfLink schreef op woensdag 29 november 2023 @ 10:28:
Persoonlijk heb ik daar echt veel aan gehad. Cap is mijn eerste werkgever, dus vers uit de schoolbanken heb ik m'n eerste paar maanden alles aangepakt wat ik kon doen aan soft skills en basis als Scrum enzo. Daar heb ik nog altijd profijt van. Dus als er dingen tussen zitten die je interesse hebben, zeker doen!
Weet iemand hoe het zit bij grote bedrijven zoals Cap met software licenties van bijvoorbeeld Jetbrains? Kan je die declareren of zullen zij deze leveren op de laptop van de zaak?
Software gaat altijd op aanvraag voor dingen die niet in de standaard software portefolio zit.DocktorDicking schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:44:
[...]
Ben zeker van plan om veel gebruik te maken van de Cap academy. Je raakt immers nooit uitgeleerd dus ik zie dat wel als een voordeel maar ik weet niet hoe groot die digitale academy is van Cap en ik hoop dat er veel "Software ontwikkel" gerelateerde topics zijn.
Weet iemand hoe het zit bij grote bedrijven zoals Cap met software licenties van bijvoorbeeld Jetbrains? Kan je die declareren of zullen zij deze leveren op de laptop van de zaak?
Kosten voor licenties worden dan ergens op een projectcode geschoven.
PSN
vziw ligt die vast per rol.ernestobanderas schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:59:
Naar de HR charter kijkende lijkt het alsof de mobiliteitsvergoedingen vastgevroren zijn. Is het dan niet mogelijk om hier nog over te onderhandelen? Iemand hier ervaring mee? Ik vind het redelijk aan de lage kant voor hoe vaak ik verwacht word op kantoor. Ik wil dan ook graag naar kantoor gaan maar met de vergoeding die aangeboden wordt is dat haast onmogelijk.
Hij is idd relatief laag, dus neem dit mee bij de onderhandelingen voor je reguliere salaris.
PSN
Nee, hier is geen onderhandelingsruimte.ernestobanderas schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:59:
Naar de HR charter kijkende lijkt het alsof de mobiliteitsvergoedingen vastgevroren zijn. Is het dan niet mogelijk om hier nog over te onderhandelen? Iemand hier ervaring mee? Ik vind het redelijk aan de lage kant voor hoe vaak ik verwacht word op kantoor. Ik wil dan ook graag naar kantoor gaan maar met de vergoeding die aangeboden wordt is dat haast onmogelijk.
Als je het te weinig vindt dan moet je dit inderdaad vooral in je reguliere salaris meenemen.
Kijk voor trainingen van Capgemini Academy vooral even op hun eigen pagina, er is geen onderscheid tussen interne en externe trainingen door hen gegeven:DocktorDicking schreef op woensdag 29 november 2023 @ 14:44:
[...]
Ben zeker van plan om veel gebruik te maken van de Cap academy. Je raakt immers nooit uitgeleerd dus ik zie dat wel als een voordeel maar ik weet niet hoe groot die digitale academy is van Cap en ik hoop dat er veel "Software ontwikkel" gerelateerde topics zijn.
https://academy.capgemini.nl/trainingen
Bij de kalender kun je dan kijken wat er de komende tijd gegeven wordt, en of dit in de avonduren is (geen discussie) of gedurende de dag (even extra overleggen met je manager ivm derving van inkomsten):
https://academy.capgemini.nl/trainingskalender
Software licenties die 'vanzelfsprekend zijn' voor jouw rol binnen het bedrijf zullen door jouw manager worden gedragen en heb je dus standaard op je laptop zitten, maar dienen wel los besteld te worden. Als je iets nodig hebt voor één specifieke klant of opdracht dan moeten die kosten op dat project, zoals hierboven aangegeven.
Ze hebben een aantal jaar geleden juist die bedragen geconsolideerd, zodat het per grade (titel) is binnen het bedrijf. Ik heb toen een aantal euro in moeten leveren op mijn budget en deze is verrekend in mijn salaris in het jaar daarna (en daarna op de grote hoop verdwenen natuurlijk).ernestobanderas schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:59:
In de loop der jaren is inderdaad het mobiliteitsbudget niet meer naar boven aangepast, maar is voornamelijk aan de schuif gedraaid voor de standaard kilometers in het lease contract, waardoor de contracten dus wat goedkoper werden.
Persoonlijk ben ik nu na bijna 14 jaar leasen toch ook maar aan het kijken voor een pivé auto. Want met een jong gezin ben je in de lease bij Capgemini aardig duur uit qua auto's. Zeker nu wel alleen (PH/MH)EV rijden van Europese merken zitten we echt aan de bovenkant van het segment.
Ik vind dat zo krom en lijkt er eerder op dat je mensen wil pushen om niet te leasen zodat men alsnog een privé auto kiest die gezien de aanschafprijs van een EV weer een brandstof auto wordt. To zover het mooie zogenaamde groene denken van organisaties.
[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 11-12-2023 19:30 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Zelf weet ik nog neit wat ik ga doen. Ik hoor van echt veel mensen dat elektrisch leasen kneiterduur is, dat je bijbetaalt nota bene voor zakelijke reizen omdat de elektraprijs niet geïndexeerd wordt zoals benzine/diesel. Dus dat helpt niet echt mee.. Sogeti was echt verstandig om hun leaseregeling te behouden.
Bij de meeste organisaties is het greenwashing.SmurfLink schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:43:
Of was het slechts greenwashing om de leasevloot te electrificeren en boeit het ze verder toch niet?
GoT, You have to love it!
Sinds kort wel je auto type verplicht invoeren in concur voor ritten.Juancho schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:28:
Dat laatste vind ik altijd zo vreemd: je medewerkers pushen of zelfs verplichten een EV te rijden maar daar niet je leasebudget op aanpassen zodat het ook betaalbaar is. EVs zijn nou eenmaal (fors) duurder. Daar kan je als werknemer weinig aan doen. Nou hoef je niet gelijk een EV van een ton, maar ik begrijp dat de categorie auto's die je wel kon betalen met brandstof niet meer kan leasen als EV. of je betaalt je helemaal scheel.
Ik vind dat zo krom en lijkt er eerder op dat je mensen wil pushen om niet te leasen zodat men alsnog een privé auto kiest die gezien de aanschafprijs van een EV weer een brandstof auto wordt. To zover het mooie zogenaamde groene denken van organisaties.
Dus ergens in het greenwashing rapport komt dan wel weer een toename van diesel kilometers te staan.
Zolang ik niet teveel zakelijk rijd, kan ik er een prima privé auto van betalen
Als het teveel km’s zijn is het iig niet heel erg toereikend.
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 11-12-2023 22:17 ]
PSN
Na wat graven heb ik ze weten te vinden. Hieronder staan in ieder geval die van 2022, 2021 en 2020:
Een snelle blik op het jaarverslag van 2022:
- Netto omzet met 35,4% gestegen
- Netto omzet per medewerker is nagenoeg gelijk
- 2200 medewerkers erbij door de fusie met Altran + overgang medewerkers Sogeti naar Capgemini (Engineering): stijging 36,2%
- Een van de hoofddoelen is duurzaamheid: vandaar lease beleid voor elektrische auto’s (is ook expliciete strategie). Maar gezien er gericht gekeken wordt naar de medewerker (CO2 uitstoot per medewerker), krijg je idd gedrag dat je bij declaraties van zakelijke kilometers je auto moet opgeven (zodat men de CO2 kan uitrekenen).
Gezien hun gedrag t.o.v. de lease (naar volledig elektrisch en de extra kosten zijn voor de medewerker), ben ik erg benieuwd wat men met die data gaat doen (minder vergoeden als je te veel CO2 produceert?) - Schaarse op de arbeidsmarkt (vanuit hun Operationele risico’s) wordt aangevlogen vanuit hun opleidingsmogelijkheden en ook alleen maar vanuit hun opleidingsmogelijkheden. Alle andere aspecten voor retentie en werving vind ik niet terug in het verslag
- Salariskosten zijn met 32,8% gestegen (minder dan de stijging in het personeel: 3,4% verschil)
- Totaalresultaat van de groep is gestegen met 27,3%
- Bezoldiging is gedaald met 27,4%. Echter het jaar ervoor was deze gestegen met 39,5%, dus onder de streep heeft het management het nog steeds goed gedaan. (de forse stijging van 2021 kwam doordat het hogere management 1 persoon meer heeft gehad in dat jaar)
Daarnaast geven de bovenstaande gegevens geen inzicht in de salarisverhogingen (en eventuele extra bonussen, betalingen, vergoedingen, etc.) van dit jaar (die vallen onder 2023) en wat men volgend jaar (2024) gaat doen op dat gebied (wel lopen de beoordelingen van dit jaar momenteel).
Begin van het jaar is er HR onderzoek geweest:
Is daar nog wat uitgekomen? Of in ieder geval resultaten die gedeeld zijn en waar actie op ondernomen is?Prx schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:02:
Het huidige HR onderzoek is in opdracht van TIneke Meints, de HR directeur van Capgemini Nederland en die sinds oktober 2020 werkzaam is voor Capgemini. Hoewel ik denk dat men vast nog kan leren van die punten zullen er ook zaken veranderd zijn (en zeker de behoeftes zullen veranderd zijn). Dus wat dat betreft weet ik niet goed of ik dat moet aanhalen, maar ik zal kijken of ik in mijn volgende gesprek er een goed haakje voor zie. Dank voor de input!
Daarnaast lees ik in het jaarverslag dat men ook het digitale platform Pulse gebruikt voor het bevragen van medewerkers en enquêtes. Wordt daar nog wat mee gedaan?
En met al die sub-bedrijven van Cap, vraag ik me af of er niet stiekem van Atos is geleerd dat men bedrijven/bedrijfsonderdelen beter van te voren kan opzetten als men later via de achtergebleven onderdelen wilt gaan lozen / reorganiseren.
Als huidige Cap Engineering NL zijn we natuurlijk voor Altran, Nspyre/Task24 geweest, en daarvoor Atos TA & Ordina TA wat weer een management buyout was om Task24 te creërenChromoris schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:13:
En met al die sub-bedrijven van Cap, vraag ik me af of er niet stiekem van Atos is geleerd dat men bedrijven/bedrijfsonderdelen beter van te voren kan opzetten als men later via de achtergebleven onderdelen wilt gaan lozen / reorganiseren.
Het cyclische model voorspelt dat de volgende stap best weer een splitsing/buyout oid kan zijn
PSN
Weet je misschien bij welke onderdeel een information security officer valt?Prx schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:23:
[...]
Ondertussen heb ik even de sheet van 2022 erbij gepakt en echt even de ranges berekend, dan kom ik op andere bedragen uit.
Er is een minimum en een maximum voor een grade (functie) binnen Capgemini, waarbij salaris + vakantiegeld + tantième vallen.
***members only***
1. klopt dit nog?Voor alle auto's geldt een boete voor de medewerker wanneer deze een nieuwe auto inlevert bij vertrek binnen 6 maanden na bestelling. De medewerker kan er tevens voor kiezen om zichzelf aanvullend te verzekeren (middels een iets hogere leaseprijs) tegen de boete voor het voortijdig inleveren van de auto na deze initiële 6 maanden.
2. Krijg je geen boete na die 6 maanden?
3. Houdt dit ook in dat je je auto na die 6 maanden kan inleveren zonder boete of geldt dit alleen bij het verlaten van cap?
[ Voor 14% gewijzigd door inbedrijf op 17-12-2023 23:28 ]
Komt dat vaker voor, dat de recruiters niet te pakken te krijgen zijn bij dit bedrijf?
Daar moet je je niet over verbazen. Dat heb je vaker bij grotere bedrijven. Standaard afwijzingen sturen en niet de confrontatie aan durven te gaan als mensen bellen om opheldering.sirdanilot schreef op maandag 18 december 2023 @ 00:26:
Ik had gesolliciteerd bij dit bedrijf, ik kreeg enkel een standaardafwijzing en de recruiters waren ook na meerdere pogingen onbereikbaar, zelfs als ik eerst de receptie bel.
Komt dat vaker voor, dat de recruiters niet te pakken te krijgen zijn bij dit bedrijf?
Heeft weinig met durven te maken maar meer met dat het ze niks oplevert en alleen maar tijd kost. Kosten/baten analyse is standaardafwijzing en doorrrr.HSG schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:49:
[...]
Daar moet je je niet over verbazen. Dat heb je vaker bij grotere bedrijven. Standaard afwijzingen sturen en niet de confrontatie aan durven te gaan als mensen bellen om opheldering.
Een Information Security Officer die dat wil gaan doen in klant projecten of organisaties zal hoogstwaarschijnlijk bij mij in de Cyber Security Unit terecht komen, onderdeel van Cloud Infrastructure Services. We kennen ISO's in de grade Consultant tot en met Managing Consultant.Alascato schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 19:55:
[...]
Weet je misschien bij welke onderdeel een information security officer valt?
Een Information Security Officer die dat wil gaan doen voor Capgemini intern zal bij Group Cybersecurity of bij GroupIT terecht komen. Wat zij hanteren qua grades weet ik niet, maar volgens mij is dat hetzelfde als bij ons.
Vergeet alleen niet dat een Managing Consultant die client-facing is ook een commercieel component kent aan het werk.
De inleverboete is inderdaad standaard in de eerste 6 maanden na bestelling, waarbij die teller stil wordt gezet als na 3 maanden besteltijd de auto nog niet geleverd is. Dan gaat de laatste 3 maanden pas in na levering. Dit is om te voorkomen dat mensen auto's nemen die niet zomaar overgenomen kunnen worden door collega's, net voordat zij weg gaan.inbedrijf schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:26:
Vraagje in de start post staat deze over lease:
[...]
1. klopt dit nog?
2. Krijg je geen boete na die 6 maanden?
3. Houdt dit ook in dat je je auto na die 6 maanden kan inleveren zonder boete of geldt dit alleen bij het verlaten van cap?
Een boete na die 6 maanden is ook van toepassing, maar die kun je eventueel 'afkopen' bij bestelling van de auto in de vorm van een verzekering. Dan kun je hem bij uitdiensttreding (dus niet op eigen verzoek tussendoor) inleveren zonder boete.
Daarnaast is het altijd mogelijk om je auto over te laten nemen door een collega. Er is een interne wiki pagina waar veelvuldig gebruik van wordt gemaakt door collega's om een auto over te (laten) nemen. Zo ben ik ook aan mijn laatste 2 lease auto's gekomen, gewoon contract met jaartje looptijd overnemen en even een andere (soort) auto rijden.
Bedankt voor de uitgebreide tip en informatie. Is volgens mij intern bij de pensioenfondsen.Prx schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:17:
[...]
Een Information Security Officer die dat wil gaan doen in klant projecten of organisaties zal hoogstwaarschijnlijk bij mij in de Cyber Security Unit terecht komen, onderdeel van Cloud Infrastructure Services. We kennen ISO's in de grade Consultant tot en met Managing Consultant.
Een Information Security Officer die dat wil gaan doen voor Capgemini intern zal bij Group Cybersecurity of bij GroupIT terecht komen. Wat zij hanteren qua grades weet ik niet, maar volgens mij is dat hetzelfde als bij ons.
Vergeet alleen niet dat een Managing Consultant die client-facing is ook een commercieel component kent aan het werk.
Dan klinkt het meer alsof je bij Financial Services terecht gaat komen.Alascato schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:27:
[...]
Bedankt voor de uitgebreide tip en informatie. Is volgens mij intern bij de pensioenfondsen.
Heb 1ste gesprek met een recruiter gehad.SmurfLink schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:43:
[...]
Dan klinkt het meer alsof je bij Financial Services terecht gaat komen.
2de gesprek met de manager van de het team met een toekomstige collega erbij.
Eerlijk gezegd had ik nog nooit van Capgemini gehoord en de manager was verbaasd.
Inmiddels via deze forum veel geleerd over het bedrijf en het proces.
Einde van het gesprek zei die dat ik nu zelf moet gaan bedenken wat voor salaris en secundaire voorwaarden ik wil.
Capgemini gebruikt volgens mij voornamelijk externe recruiters, maar misschien is nog per afdeling verschillend. Ik kan daar dus niet veel over zeggen.sirdanilot schreef op maandag 18 december 2023 @ 00:26:
Ik had gesolliciteerd bij dit bedrijf, ik kreeg enkel een standaardafwijzing en de recruiters waren ook na meerdere pogingen onbereikbaar, zelfs als ik eerst de receptie bel.
Ik weet ook niet hoever je zat in de sollicitatieprocedure?
Bij wie je nu exact gesolliciteerd had?
Wie je nu exact belde?
[ Voor 5% gewijzigd door Rolfie op 18-12-2023 16:14 . Reden: blijkt niet zo te zijn.... ]
Sinds wanneer?Rolfie schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:52:
[...]
Capgemini gebruikt volgens mij voornamelijk externe recruiters,
De contactpersoon die erbij stond was gewoon een interne recruiter van capgemini.Rolfie schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:52:
[...]
Capgemini gebruikt volgens mij voornamelijk externe recruiters, maar misschien is nog per afdeling verschillend. Ik kan daar dus niet veel over zeggen.
Ik heb gesolliciteerd en kreeg zonder gesprek of belletje een standaardafwijzing.Ik weet ook niet hoever je zat in de sollicitatieprocedure?
Bij wie je nu exact gesolliciteerd had?
Wie je nu exact belde?
Zit ze al een week of wat achterna te bellen. Zowel rechtstreeks naar die recruiter als via de receptie.
Een standaardafwijzing gebeurt wel vaker ja maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik niet te woord wordt gestaan.HSG schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:49:
[...]
Daar moet je je niet over verbazen. Dat heb je vaker bij grotere bedrijven. Standaard afwijzingen sturen en niet de confrontatie aan durven te gaan als mensen bellen om opheldering.
De dame van de receptie doet ongelooflijk haar best om terugbelverzoeken e.d. achter te laten maar tot nog toe nog niks.
Dacht ik, maar daar kan ik ook heel goed naast zitten. Is voor mij heel lang geleden geweest dat ik mij hier mee bezig hield.SmurfLink schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:33:
[...]
Sinds wanneer?Dit is oprecht voor het eerst dat ik dit hoor..
Hmmm. Vakanties zijn al wel begonnen natuurlijk. Maar dan zou je wel een OOO moeten krijgen.sirdanilot schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:40:
[...]
De contactpersoon die erbij stond was gewoon een interne recruiter van capgemini.
[...]
Ik heb gesolliciteerd en kreeg zonder gesprek of belletje een standaardafwijzing.
Zit ze al een week of wat achterna te bellen. Zowel rechtstreeks naar die recruiter als via de receptie.
Welke afdeling was je aan het sollicteren? Capgemini is nog al groot.
Maar eisen zijn ook tegenwoordig vrij hoog volgens mij, al verschilt dit natuurlijk nog wel per afdeling.
Gezien je verleden, kan ik bedenken, dat jij niet de juiste persoon bent voor Capgemini en daarom al vrijsnel een afwijzing gekregen hebt.
Ik PB je even om het topic niet te laten ontsporen.Rolfie schreef op maandag 18 december 2023 @ 15:52:
[...]
Hmmm. Vakanties zijn al wel begonnen natuurlijk. Maar dan zou je wel een OOO moeten krijgen.
Welke afdeling was je aan het sollicteren? Capgemini is nog al groot.
Maar eisen zijn ook tegenwoordig vrij hoog volgens mij, al verschilt dit natuurlijk nog wel per afdeling.
Gezien je verleden, kan ik bedenken, dat jij niet de juiste persoon bent voor Capgemini en daarom al vrijsnel een afwijzing gekregen hebt.
De hele leaseregeling van Cap is niet marktconform. De meeste collega bedrijven stimuleren EV en/of OV door een financieel aantrekkelijke regeling. CAP gaat verder waar het gebleven is, uitmelken die handel.Juancho schreef op maandag 11 december 2023 @ 19:28:
Dat laatste vind ik altijd zo vreemd: je medewerkers pushen of zelfs verplichten een EV te rijden maar daar niet je leasebudget op aanpassen zodat het ook betaalbaar is. EVs zijn nou eenmaal (fors) duurder. Daar kan je als werknemer weinig aan doen. Nou hoef je niet gelijk een EV van een ton, maar ik begrijp dat de categorie auto's die je wel kon betalen met brandstof niet meer kan leasen als EV. of je betaalt je helemaal scheel.
[ Voor 3% gewijzigd door Sethro op 18-12-2023 16:27 ]
Daarom zie ik steeds meer collega's hun eigen auto nemen en km te declareren vanuit hun mobiliteitsbudget.Sethro schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:27:
De hele leaseregeling van Cap is niet marktconform. De meeste collega bedrijven stimuleren EV en/of OV door een financieel aantrekkelijke regeling. CAP gaat verder waar het gebleven is, uitmelken die handel.
Iets wat ik ondertussen zelf al 9 jaar doe, en wat mij best heel veel geld heeft opgeleverd.