Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Merken jullie ook wat van het stoelentekort op LR? Of is dat alleen op de 2e?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 16-01 13:59
Ben eerlijk gezegd bijna nooit op kantoor, vooral niet bovenverdiepingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-04 23:00
Wijnands schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 18:55:
Tijdens Corona hebben ze veel bureau-stoelen en schermen uitgeleend aan medewerkers.
Had dit gevraagd bij de Welcome back Hybrid spot en daar kwam als antwoord dat de schermen besteld zijn.
Gok dat ook de stoelen dat zijn.

Wel beetje laat.. 8)7 Is nu erg groot verschil met de comfort van de thuis werkplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
:+ Ik ben echt sinds begin 2020 niet meer op kantoor geweest. Maar tijdens de eerste lockdown kon je een stoel komen ophalen dus ik gok dat er nog aardig wat bij collega's thuis staan.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Scoro schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:26:
Is nu erg groot verschil met de comfort van de thuis werkplek.
Ja. Daar heb ik een bedrade netwerk verbinding. Een 120cm brede werktafel. Lost beeldscherm en een stoel!!
Gelukkig heb ik fijne collega's die ik graag zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:29
SmurfLink schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:27:
[...]

:+ Ik ben echt sinds begin 2020 niet meer op kantoor geweest. Maar tijdens de eerste lockdown kon je een stoel komen ophalen dus ik gok dat er nog aardig wat bij collega's thuis staan.
Is het niet wat armoedig een veel gebruikte 2e hands stoel uit te lenen? Of waren ze nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
TweakerVincent schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Is het niet wat armoedig een veel gebruikte 2e hands stoel uit te lenen? Of waren ze nieuw?
Als je niks hebt is het prima. Je kon ook altijd al een stoel halen met belastingvoordeel. En later is er een aanbod via Cap zelf gekomen voor een thuiskantoor, stoel + bureau uitzoeken in een portal en in bruikleen tot je uit dienst gaat. Daar kan je nu ook een monitor bijhalen, die is dan wel voor jou met eventuele restwaarde bij uit dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:04
Jep. Gisteren was het echt zoeken naar een stoel. Bijzonder. Had geluk dat ik er 1 kon vinden, maar moest wel flink zoeken.
Viel mij wel op dat op de eerste er wel voldoende waren op bepaalde afdelingen. Kon daar overal eigen wel zitten.

Ik zat ook op de tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:14
Rolfie schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:00:
[...]

Jep. Gisteren was het echt zoeken naar een stoel. Bijzonder. Had geluk dat ik er 1 kon vinden, maar moest wel flink zoeken.
Viel mij wel op dat op de eerste er wel voldoende waren op bepaalde afdelingen. Kon daar overal eigen wel zitten.

Ik zat ook op de tweede.
Veel van de stoelen staan langdurig in opslag op een externe locatie. Helaas is het zo dat er nu een he-le-boel bedrijven zijn die dingen terug laten plaatsen. ;) Dus het verhuisbedrijf waar we gebruik van maken heeft het wat druk. Stoelen komen er dus weer allemaal aan, maar we staan in de wachtrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
TweakerVincent schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:45:
[...]

Hoezo armoedig? Menig medewerker had misschien op dat moment geen stoel van 700 euro (wat deze kosten) zelf thuis staan en werkte op een keukenstoeltje ofzo. Het is toch echt de wettelijke verantwoordelijkheid van de werkgever om te zorgen dat de medewerker zijn werk ARBO-veilig uit kan voeren. Het is geen wettelijke verantwoordelijkheid om te zorgen voor nieuw spul wat je uitleent.

Maar zoals aangegeven is ook gestart met andere initatieven en kan een medewerker nu gratis een werkplek in laten richten bij hem/haar thuis met goed bureau en stoel, die bij uitdiensttreding dan weer opgehaald worden. Tevens is het mogelijk om zelf aan te schaffen en dit fiscaalvriendelijk te laten verrekenen (dus van brutoloon te betalen) als je liever zelf wat regelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
Dat... is wel heel pessimistisch moet ik eerlijk bekennen. Persoonlijk denk ik dat er nog steeds wel een redelijke groei kan zijn bij Capgemini door de jaren heen qua salaris. Maar buiten de deur is het inderdaad nog net iets meer. In het laatste vergelijkend onderzoek zitten we 'smack down in the middle' qua salaris in de markt, maar dat is breed gekeken in de hele markt, niet in de 'hot items' zoals Cyber Security en Cloud enzo. Daar kan het nog wat meer 'achterlopen'.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Prx op 18-03-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Prx schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:07:
Veel van de stoelen staan langdurig in opslag op een externe locatie. Helaas is het zo dat er nu een he-le-boel bedrijven zijn die dingen terug laten plaatsen. ;) Dus het verhuisbedrijf waar we gebruik van maken heeft het wat druk. Stoelen komen er dus weer allemaal aan, maar we staan in de wachtrij.
Wat ik begreep was dat dit voor de bureaus zo was. Echter de stoelen (en monitoren die los stonden) waren geleend voor de thuis werkplekken. De stoelen staan momenteel bij werknemers thuis en niet in opslag.

Al was de humor natuurlijk dat de projectleider zijn scope van het project "bureaus terug plaatsen" wel heel erg letterlijk nam O-) .

Gelukkig was het nog rustig, maar als we echt weer terug gaan naar kantoor, is dit wel een probleem. Parkeer garage was nog erg leeg toe ik rond 10:00 donderdag binnen kwam.

Was wel weer heel fijn om collega's na 2 jaar weer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
Scoro schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 21:26:
[...]

Tijdens Corona hebben ze veel bureau-stoelen en schermen uitgeleend aan medewerkers.
Had dit gevraagd bij de Welcome back Hybrid spot en daar kwam als antwoord dat de schermen besteld zijn.
Gok dat ook de stoelen dat zijn.

Wel beetje laat.. 8)7 Is nu erg groot verschil met de comfort van de thuis werkplek.
Klopt, van 3 monitors met docking station thuis, naar op kantoor zoeken voor een stoel en hopen op een monitor bureau.

En het verschil in koffie :X.....

Maar ach.... Je collega's weer zien, maakt een hoop goed. Kost even wat tijd en dan gaat dit ook opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 08:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik vraag me af of ik - bijna twee jaar nadien - alsnog recht heb op een afscheidsfeestje op LR :P

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
Equator schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:40:
Ik vraag me af of ik - bijna twee jaar nadien - alsnog recht heb op een afscheidsfeestje op LR :P
Onder ons oude management zou je volgens mij niet voldoen aan de "lang genoeg in dienst om een georganiseerd afscheid te krijgen"-regel...

Onder het nieuwe management heb ik geen gevoel/indicatie van wat men 'de drempel' vindt. Vind ze op sommige punten vrijer, maar op andere punten strakker/stugger.

Maar als je het nog zou willen, dan ga ik wat regelen. :+

[ Voor 24% gewijzigd door Prx op 18-03-2022 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-04 08:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Prx schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:48:
[...]

Onder ons oude management zou je volgens mij niet voldoen aan de "lang genoeg in dienst om een georganiseerd afscheid te krijgen"-regel...

Onder het nieuwe management heb ik geen gevoel/indicatie van wat men 'de drempel' vindt. Vind ze op sommige punten vrijer, maar op andere punten strakker/stugger.

Maar als je het nog zou willen, dan ga ik wat regelen. :+
Oh, nou ik overleef het wel hoor. Het was jammer, preciew in de eerste lockdown dus geen borrel. Maar ik spreek komende 2 april een aantal mensen bij het afscheid van je collega die naar Amerika verhuisd. :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-04 22:54
Members only:

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Het wisselt echt enorm per afdeling. Ik zit vanaf junior bij Cap en 't gaat eigenijk best naar tevredenheid.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prx
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Prx op 18-03-2022 16:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:23
Prx schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Dat... is wel heel pessimistisch moet ik eerlijk bekennen. Persoonlijk denk ik dat er nog steeds wel een redelijke groei kan zijn bij Capgemini door de jaren heen qua salaris. Maar buiten de deur is het inderdaad nog net iets meer. In het laatste vergelijkend onderzoek zitten we 'smack down in the middle' qua salaris in de markt, maar dat is breed gekeken in de hele markt, niet in de 'hot items' zoals Cyber Security en Cloud enzo. Daar kan het nog wat meer 'achterlopen'.

***members only***
SmurfLink schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:35:
[...]

Het wisselt echt enorm per afdeling. Ik zit vanaf junior bij Cap en 't gaat eigenijk best naar tevredenheid.

***members only***
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Tankiej op 18-03-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
o. Het is toch echt de wettelijke verantwoordelijkheid van de werkgever om te zorgen dat de medewerker zijn werk ARBO-veilig uit kan voeren.
Nou.. daar merk ik niet al te veel van. Op kantoor is het voor lange mensen echt niet goedgeregeld en thuis heb ik het bijna helemaal zelf moeten doen
Maar zoals aangegeven is ook gestart met andere initatieven en kan een medewerker nu gratis een werkplek in laten richten bij hem/haar thuis met goed bureau en stoel, die bij uitdiensttreding dan weer opgehaald worden.
Dat is niet helemaal waar. Je mag een keer een bestelling doen. Bij een tweede bestelling betaal je fors vracht kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:12
....

[ Voor 98% gewijzigd door PSP123 op 20-03-2022 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purist
  • Laatst online: 29-04 18:02
SmurfLink schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:51:
[...]

Daar kan je nu ook een monitor bijhalen, die is dan wel voor jou met eventuele restwaarde bij uit dienst.
Dat van die monitor is mij niet bekend. Waar/hoe kan je dat regelen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

purist schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:15:
[...]

Dat van die monitor is mij niet bekend. Waar/hoe kan je dat regelen? :)
Als je zoekt op service central naar monitor (of het specifieke model HP E24q) dan moet je er wel tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purist
  • Laatst online: 29-04 18:02
Gropah schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:20:
[...]

Als je zoekt op service central naar monitor (of het specifieke model HP E24q) dan moet je er wel tegenaan lopen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davyron
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-12-2024
Hi allemaal,

Ik heb drie gesprekken gehad en de HFM test met succes afgerond, aanstaande maandag krijg ik een voorstel (Wooohooo!).

Nu heb ik de afgelopen tijd heel wat lopen scrollen binnen dit forum (zat op een gegeven moment zelfs in 2011), en het viel mij op dat verschillende mensen beargumenteren dat een startsalaris vrijwel niet onderhandelbaar is. Ik ben van mening dat ik mezelf niet stuk moet kijken op het eerste salaris, zo zijn er volgens mij prima secundaire arbeidsvoorwaarden.

Toch ben ik benieuwd hoe ze de situatie gaan aanpakken. Zo heb ik een jaar ervaring binnen een marketing software bedrijf, wat volgens de mensen die ik gesproken heb goed aansluit op mijn eventuele functie binnen Capgemini. Denken jullie dat dit argument stand houdt om hoger in te zetten, indien ik het initiële salaris voorstel te laag vind?

Mijn voorgevoel zegt namelijk dat ze het startsalaris zullen proberen te compenseren met de goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Toch wil ik niet minder gaan verdienen dan in mijn huidige situatie (2700 bruto).

Ben benieuwd wat jullie denken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:33
Met 1 jaar ervaring ben je natuurlijk meer waard dan een schoolverlater. Ook het hebben van een huidig salaris helpt je in je onderhandelingspositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
Dat ligt eraan of je als junior, zijinstroom of senior+ in dienst komt...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
Davyron schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:11:

Mijn voorgevoel zegt namelijk dat ze het startsalaris zullen proberen te compenseren met de goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Toch wil ik niet minder gaan verdienen dan in mijn huidige situatie (2700 bruto).

Ik denk dat dat niet onredelijk is en als je aanbod niet naar je zin is je daar eerlijk over moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:39:
Dat ligt eraan of je als junior, zijinstroom of senior+ in dienst komt...
Ja dit vooral. Als junior is je pad vastgelegd en daar wijken ze nagenoeg niet vanaf. Als je als medior of hoger instroomt is er altijd wel wat te bespreken op basis van je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-04 14:32

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Heeft iemand hier onlangs de intelligentie test van Capgemini gemaakt? Hoeveel vragen moet je ongeveer proberen in te vullen, allemaal? / Tips zijn welkom :)

[ Voor 18% gewijzigd door ArmouredSPony op 28-03-2022 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
ArmouredSPony schreef op maandag 28 maart 2022 @ 11:49:
Heeft iemand hier onlangs de intelligentie test van Capgemini gemaakt? Hoeveel vragen moet je ongeveer proberen in te vullen, allemaal? / Tips zijn welkom :)
Alle vragen denk ik? Ik had zelf nog een beetje tijd over om de vragen te beantwoorden die ik voor later bewaarde. Het zou zonde zijn als je vragen laat liggen en daar sws punten mee verliest.

[ Voor 9% gewijzigd door perform93 op 28-03-2022 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:25
Volgens mij kijken ze niet echt naar die test. Vriend van mij zakte er hard op en werkt inmiddels al jaren voor Cap. :D

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:14
CryptoNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:09:
[...]

Volgens mij kijken ze niet echt naar die test. Vriend van mij zakte er hard op en werkt inmiddels al jaren voor Cap. :D
Er wordt, voor mijn afdeling, in ieder geval wel serieus naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:27
In mijn tijd (nu klinkt het alsof opa spreekt :P ) was de hoeveelheid goede antwoorden (percentage) belangrijker dan de snelheid. Ik weet niet of dat nog hetzelfde is. In de TS staan nog wel wat voorbeelden. Tip, simpelweg veel oefenen met dit soort testen (o.a. ook sudoku) dan krijg je er wat meer handigheid in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Herax10NL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 12:37:
[...]

Er wordt, voor mijn afdeling, in ieder geval wel serieus naar gekeken.
Wat doe je precies? Sales of meer de technische kant?

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
CryptoNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Wat doe je precies? Sales of meer de technische kant?
Technische kant bij CIS. Bij ons chapter zijn meerdere mensen afgewezen omdat ze niet door het assessment kwamen. Zelfde geldt trouwens ook voor (afstudeer)stagiairs.

[ Voor 27% gewijzigd door Herax10NL op 28-03-2022 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Hi allemaal,

Ik heb drie gesprekken gehad en de HFM test met succes afgerond, aanstaande maandag krijg ik een voorstel (Wooohooo!).

Nu heb ik de afgelopen tijd heel wat lopen scrollen binnen dit forum (zat op een gegeven moment zelfs in 2011), en het viel mij op dat verschillende mensen beargumenteren dat een startsalaris vrijwel niet onderhandelbaar is. Ik ben van mening dat ik mezelf niet stuk moet kijken op het eerste salaris, zo zijn er volgens mij prima secundaire arbeidsvoorwaarden.

Toch ben ik benieuwd hoe ze de situatie gaan aanpakken. Zo heb ik een jaar ervaring binnen een marketing software bedrijf, wat volgens de mensen die ik gesproken heb goed aansluit op mijn eventuele functie binnen Capgemini. Denken jullie dat dit argument stand houdt om hoger in te zetten, indien ik het initiële salaris voorstel te laag vind?

Je moet even een strategische keuze gaan maken dan. In principe is salaris inleveren nooit leuk, tenzij de secundaire arbeidsvoorwaarden je inderdaad daar prima in compenseren. Dus initieel 200 inleveren is niet tof, tenzij je nu opeens wel flink er op vooruit gaat qua mobiliteitsvergoeding en dat wel 1:1 compenseert.

Waarom dat ik zeg dat je even strategisch moet zijn is het groeipad van een Young Professional bij Capgemini. Je begint misschien op 2.500, maar na 10 maanden gaat dat (bij goede resultaten) naar 2.800 en na nog eens 8 maanden (dus na 1,5 jaar na indiensttreding) naar 3.100 euro (nogmaals, bij goede groei/resultaten). Dat is in ieder geval het uitgangspunt.

Stel dat je voor elkaar krijgt om te onderhandelen naar 2.700 euro zodat je er niet op achteruit gaat, dan zit je niet meer in dat 'gegarandeerde' groeipad. Als resultaat ga je dus mee met de rest van de groep en kan het zijn dat je pas later die 3.100 gaat bereiken. Je zult dan dus hoger moeten gaan inzetten dan die 2.700, maar tegelijk ook het verhaal moeten hebben waarom je met één jaar ervaring dat waard bent. Onmogelijk? Zeker niet. Gewoon zorgen dat je goed voor de dag komt. :)

Maar ga dus niet erin van "horizontaal overstappen is prima", want dan schiet je jezelf echt in de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
[...]

Weet je zeker dat het gaat om die intelligentie-/capaciteitentest en niet om de waarden & normen en het gesprek met de psycholoog?

Die laatste weet ik van dat het een dringend (maar geen dwingend) advies is, waar een manager van kan afwijken (maar dan wel een jaarcontract aan zal bieden). Mensen die binnen zijn gekomen nadat zij de capaciteitentest niet hebben gehaald zijn mij niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Prx schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Weet je zeker dat het gaat om die intelligentie-/capaciteitentest en niet om de waarden & normen en het gesprek met de psycholoog?

Die laatste weet ik van dat het een dringend (maar geen dwingend) advies is, waar een manager van kan afwijken (maar dan wel een jaarcontract aan zal bieden). Mensen die binnen zijn gekomen nadat zij de capaciteitentest niet hebben gehaald zijn mij niet bekend.
Ja 100% de intelligentietest.

SiberischeHusky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
https://www.talentindex.org/test-uzelf/login_page_en?l=

Daar kun je een beetje gevoel krijgen voor het soort vragen wat gesteld wordt. Doe dan dus de 'Intelligence' test. Het zijn helaas wel maar 12 voorbeeldvragen, terwijl de echte test wel ~70 vragen kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
CryptoNL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Ja 100% de intelligentietest.
Tjah, dan kunnen het een hoop dingen zijn. Een manager die tegen de regeltjes in toch een contract heeft aangeboden, een persoon met skills die op dat moment zo in trek waren dat het even niet boeide wat die persoon had, of misschien toch gewerkt met andere afspraken ofzo. Dat is gissen zonder dat we weten wie de inhurende manager was en de overwegingen daar.

Maar de regel was altijd 'capaciteitentest niet halen -> geen aanbieding'. Ik ga niemand de hoop geven dat je zonder ook binnenkomt, gebaseerd op deze ene uitzondering die ik nu in al die jaren heb gehoord. Maar ik zal bij een volgende sessie met HR het nog even navragen wat de regeltjes nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davyron
Bedankt voor alle reacties, ik heb morgen mijn gesprek dus jullie horen nog van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Hi allemaal,

Bij mij hadden ze destijds een tantieme erbij gedaan om het verschil te compenseren. En.. ik begon al in een hogere schaal. Zeg maar waar de YPérs na 6 maanden standaard op komen, dat kreeg ik gelijk. Maar dan geen verhoging na 6 maanden.
Volgens mij is daar destijds ook nog een uitbetaling van die tantieme geweest, want ja dat is het nadeel, het is geen vast en zeker inkomen. Tis puur bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker1706
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 10:53
Hi allemaal,

Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen welke provider Capgemini gebruikt (of in ieder geval, hoe het geregeld is), en of deze provider esim ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wuzzy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-04 22:30
tweaker1706 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:30:
Hi allemaal,

Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen welke provider Capgemini gebruikt (of in ieder geval, hoe het geregeld is), en of deze provider esim ondersteunt.
Vodafone. Esim durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-04 02:14

aex351

I am the one

Wat is je grade en wat voor soort rollen voer je uit?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-04 08:53
tweaker1706 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:30:
Hi allemaal,

Vodafone inderdaad een eSIM wordt ondersteund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-04 14:18
Even aanhakend in de hoeveel ga je omhoog bij Cap:
De vraag is wat je verwacht van het salaris. (Ik ben als senior ingestroomd (inmiddels MC), en de verhogingen zijn gewoon prima wat mij betreft).

Als ik even naar de jaren kijk:
Jaar 1: 8,1% (2B)
Jaar 2: 3,4% (2B)
Jaar 3: 8,4% (promotie naar MC) (3B)
Jaar 4: 3,1% (3B)
Jaar 5: 4,5% (3B)

[ Voor 3% gewijzigd door Ikke_Niels op 30-03-2022 09:38 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
[...]

Ik neem ook mensen aan. Ik kijk wel degelijk naar de tests maar ze zijn niet het enige waar ik een beslissing op neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
Ik dacht dat die test bepaalde wat voor soort contract je aangeboden kon krijgen. Als je hem haalt krijg je een vast contract, als je hem niet haalt maar ze willen je wel hebben dan krijg je een jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
aex351 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 02:30:
[...]

Wat is je grade en wat voor soort rollen voer je uit?
Managing Consultant per 1 januari 2021 en actief als Solution/Security Architect en Information Security Officer bij klanten. Achtergrond als Identity & Access Management Architect, technisch beheer en penetratietester in een (ondertussen) grijs verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
Ben wel benieuwd wat het gemiddelde is wat men scoort die binnenkomt. Als je een 5 scoorde, dan zat je op het gemiddelde blijkbaar (norm HBO).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
wuzzy schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 16:03:
Ik dacht dat die test bepaalde wat voor soort contract je aangeboden kon krijgen. Als je hem haalt krijg je een vast contract, als je hem niet haalt maar ze willen je wel hebben dan krijg je een jaar contract.
Dat is het gesprek met de psycholoog en dus de persoonlijkheidstest. Als de Psych groen licht geeft krijg je een vast contract gelijk, twijfelt de psych dan is het aan de manager om alsnog een jaarcontract te geven of van de overeenkomst af te zien. De capciteitentest moet echt minimaal een voldoende zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davyron
Update: ik heb het aanbod geaccepteerd! Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de 'a grade', omdat ik meer waarde hecht aan het groeipad en ik mezelf ook echt nog als junior zie. Ik kon ook op 'b grade' instromen, maar dan zou ik geen leertraject krijgen. Naast mijn vaste salaris ontvang ik een bonus regeling.

Uiteindelijk ben ik echt super blij en heb heel veel zin in de overstap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:20
Beetje late reactie, maar wellicht voor anderen die dezelfde vraag hebben: De meeste kandidaten beantwoorden zo tussen de 45 en 55 van de 68 vragen. Op het moment dat je 35-40 van die vragen goed beantwoord, dan kom je ongeveer op een gemiddelde score uit.

Voor een bovengemiddelde score moet je denken aan rond de 60 vragen beantwoordt, waarvan 52+ goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
Als het helpt, ik had 68 vragen beantwoord en had 49 daarvan goed. Ik kwam uit op een 7 (5 is gemiddeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Davyron schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 18:47:
Update: ik heb het aanbod geaccepteerd! Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de 'a grade', omdat ik meer waarde hecht aan het groeipad en ik mezelf ook echt nog als junior zie. Ik kon ook op 'b grade' instromen, maar dan zou ik geen leertraject krijgen. Naast mijn vaste salaris ontvang ik een bonus regeling.

Uiteindelijk ben ik echt super blij en heb heel veel zin in de overstap!
De verhalen worden alsmaar gekker. Een A en B-grade mogen geen Tantième hebben. Is het dan een eenmalig tekenbonus die je gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Prx schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:43:
De verhalen worden alsmaar gekker. Een A en B-grade mogen geen Tantième hebben. Is het dan een eenmalig tekenbonus die je gaat krijgen?
Ik had hem ook met mijn B-grade. Dus ze doen het (soms) wel. Was echt een tantieme. Had liever een gegarandeerde tekenbonus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-04 14:32

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Lixis schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 11:41:
[...]

Beetje late reactie, maar wellicht voor anderen die dezelfde vraag hebben: De meeste kandidaten beantwoorden zo tussen de 45 en 55 van de 68 vragen. Op het moment dat je 35-40 van die vragen goed beantwoord, dan kom je ongeveer op een gemiddelde score uit.

Voor een bovengemiddelde score moet je denken aan rond de 60 vragen beantwoordt, waarvan 52+ goed.
Bedankt! Dat is een erg behulpzaam antwoord :)
Het leek mij al sterk dat het standaard was om "alle vragen te beantwoorden met tijd over".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Cue_ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:33:
[...]

Ik had hem ook met mijn B-grade. Dus ze doen het (soms) wel. Was echt een tantieme. Had liever een gegarandeerde tekenbonus :D
Raar en gewoon niet oké. Rechtstreeks uit de Performance Tantième regeling:

GradeCSSDSS (Professie Enabling)RichtpercentageBandbreedte
BConsultantEnabling Staff0%0%
CSenior ConsultantSenior Enabling Staff7,5%5-10%
DManaging ConsultantManaging Enabling Staff12,5%10-15%

[ Voor 14% gewijzigd door Prx op 01-04-2022 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Cue_ schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 16:33:
[...]

Wanneer heb je die grade gehaald? Als dit voor (ik dacht) 2019 was klopt dat. in dat jaar hebben ze de regeling aangepast naar C en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Vergeet overigens niet dat er binnen Cap NL best wel verschillen kunnen zijn in hoe je het bedrijf precies ervaart afhankelijk van het bedrijfsonderdeel waar je werkt

[ Voor 11% gewijzigd door Wijnands op 02-04-2022 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
SmurfLink schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:32:
[...]

Wanneer heb je die grade gehaald? Als dit voor (ik dacht) 2019 was klopt dat. in dat jaar hebben ze de regeling aangepast naar C en hoger.
Uhm ja dat was wel voor 2019. Pff.. zal wel zo'n 8 jaar geleden zijn alweer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chromoris
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17:53
Ik heb nog meegemaakt dat men PT afschafte voor grade B. Iedereen die gepromoveerd was naar grade C had toen dikke pech. Was niet bepaald leuk om er achter te komen dat er collega's van een grade lager meer per maand gingen verdienen dan jezelf.

Destijds nog bij de ondernemingsraad geklaagd. Er kwam toen een halve toezegging dat men bij de salarisronde's daar rekening mee zouden houden (invoering regeling: januari, salarisronde: maart). Uiteindelijk niets van terecht gekomen. Dat was toen wel een eye-opener hoezeer de OR een wassen neus is daar.

Tantième is trouwens niet bepaald goed geregeld. Ieder jaar kreeg men het voor mekaar om standaard onder het volledig uit te keren bedrag uit te komen (je krijgt een percentage van een percentage, van wat ik me kan herinneren zat NL percentage meestal zo rond de 95%, en Capgemini Internationaal percentage altijd iets boven de 85%, effectief gezien kreeg je dus altijd net iets meer dan 81%). Tenzij je extra veel gedaan had voor Cap, dan kon je manager daar nog wat bovenop doen waardoor je het wel, of net iets meer kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Prx schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:43:
[...]

Ik ben als zijstromer in dienst getreden met dus graden B en had vanaf dag 1 Tantième. Is al wel 9 jaar geleden trouwens dus kan zijn dat er ondertussen iets in aangepast 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:50
Prx schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 17:07:
[...]

Raar en gewoon niet oké. Rechtstreeks uit de Performance Tantième regeling:

GradeCSSDSS (Professie Enabling)RichtpercentageBandbreedte
BConsultantEnabling Staff0%0%
CSenior ConsultantSenior Enabling Staff7,5%5-10%
DManaging ConsultantManaging Enabling Staff12,5%10-15%
Denk dat dit ook een beetje de starheid aantoont van grote corporates zoals Cap. Het is gewoon een werknemersmarkt op het moment. Leuk natuurlijk die tabelletjes en formaliteiten maar dan gaat iemand gewoon ergens anders heen waar hij wel een goed aanbod krijgt. In deze markt vis je er gewoon naast anders! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kam3
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 15:26
Zijn er mensen die enig licht kunnen schijnen op de salaris bandbreedte van een (senior) manager positie binnen een van de industries?

Ik merk dat de salarisbandbreedte erg breed is en over het algemeen lager ligt dan een gemiddelde (niet consultant) rol bij een commercieel bedrijf. De informatie haal ik vanuit Glassdoor (~80K P/J) dus weet niet of dit representatief is, ook worden er hier uiteraard geen secondaire arbeidsvoorwaarden meegenomen.

Uiteraard zal het uiteindelijke salaris stevig onderhevig zijn aan onderhandelingen/ervaring maar ik vraag mij af in hoeverre er hier ruimte voor is. Ter vergelijking, toen ik ging onderhandelen voor een senior management rol binnen Accenture was de bandbreedte bijna nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davyron
Hoe zien jullie dagen eruit? Ik ben best wel benieuwd hoe laat iedereen (gemiddeld) begint en stopt op een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Davyron schreef op donderdag 7 april 2022 @ 08:42:
Hoe zien jullie dagen eruit? Ik ben best wel benieuwd hoe laat iedereen (gemiddeld) begint en stopt op een dag.
Dat verschilt per afdeling, per persoon en vooral: per klant. Mijn dag ziet er compleet anders uit dan mijn directe Capgemini collega's. En zodra mijn opdracht bij mijn huidige klant verloopt en ik over ga op een andere klant zien mijn dagen er weer compleet anders uit.

[ Voor 15% gewijzigd door Herax10NL op 07-04-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perform93
Wanneer de daily standup begint :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dat wisselt echt enorm, hangt er vanaf wat je doet en waar. Ik heb bijv. geen daily standups bij mijn klanten.

Wat veel van ons wel zullen hebben is af en toe een avond sessie met je afdeling/team/unit en soms een cursus. Die dingen zijn 's avonds om verlies van facturabele uren te beperken. Persoonlijk vind ik dat meestal wel gezellig momenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrneH
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
Wat is jullie ervaring met het overstappen naar een andere practice? Dus van developer naar testing of vice versa. Ik rond dit jaar mijn YP traject af, dus ik zit te kijken wat ik daarna wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20:05
yrneH schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:19:
Wat is jullie ervaring met het overstappen naar een andere practice? Dus van developer naar testing of vice versa. Ik rond dit jaar mijn YP traject af, dus ik zit te kijken wat ik daarna wil.
Ik ben in 3 jaar, 3 keer overgestapt. Belangrijkste is dat je een opdracht hebt, als je overkomt. Dan is er niets aan de hand en is het zo geregeld. Als je niets kan in het domein en je hebt geen opdracht, dan moet je net geluk hebben of er een groot tekort is aan mensen en/of dat er veel mensen op de bank zitten (dan is het haast onmogelijk).

Als je het dus wil doen -> kijk of er op je huidige opdracht al ervaring op kan doen (vaak op de grotere raamovereenkomst contracten) / raakvlakken hebt (bijvoorbeeld testen van Java software of zelf testautomation frameworks met eigen scripts kan maken in Java), ga certificaten halen in de nieuwe richting en probeer je netwerk in te schakelen / contact te zoeken met de nieuwe practice en vooral niet vergeten je oude practice te vragen om te helpen en het netjes afronden.

Als je bovenstaande stappen uitvoert, persoonlijk prettig bent om mee te werken dan kan het bijna niet fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrneH
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
Ok, klinkt allemaal redelijk te doen! Bedankt voor je reactie. Bij het vinden van een opdracht in de nieuwe richting, ga je dan bij de account managers rondvragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perform93
yrneH schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:37:
Ok, klinkt allemaal redelijk te doen! Bedankt voor je reactie. Bij het vinden van een opdracht in de nieuwe richting, ga je dan bij de account managers rondvragen?
Ik zou zeggen, bespreek het met je counselor en iemand van staffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
yrneH schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 10:19:
Het is een ongeschreven regel binnen Capgemini dat je altijd kunt overstappen, zolang de nieuwe divisie/practice/cluster/chapter je wil ontvangen. Dus als jij een bedrijfsonderdeel hebt dat jou over wil nemen, dan kun je in principe overstappen, ongeacht of je nu een klus hebt of niet.

Er zijn mensen geweest die hier in het verleden tegen zijn gewerkt in zo'n overstap, ook hier op het forum bekend. Een mailtje naar de HR directeur van die divisie en het was opgelost. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Wat is bij Capgemini de dresscode deze dagen? Zal op korte termijn langsgaan voor een sollicitatiegesprek (voor een niet consultancy functie).

Kan me voorstellen dat ze voor sollicitatie nog wat formeler verwachten dan voor dagelijks op kantoor? Is Cap erg corporate/formeel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Homeland schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:49:
Wat is bij Capgemini de dresscode deze dagen? Zal op korte termijn langsgaan voor een sollicitatiegesprek (voor een niet consultancy functie).

Kan me voorstellen dat ze voor sollicitatie nog wat formeler verwachten dan voor dagelijks op kantoor? Is Cap erg corporate/formeel?
Wisselt enorm per afdeling. Voor Cap Consulting is het strak in het pak. De rest is wat relaxter. Voor een sollicitatie zou ik wel een nette broek en een overhemd aandoen, maar een stropdas hoeft dan weer niet.

Verder is het wat de klant van je eist. Ik werk gewoon in t-shirts met stomme prints omdat de klant waar ik werk het totaal niet boeit, en als het te warm is kom ik in korte broek. Op Cap kantoor zou ik wel een lange broek aanhouden maar ik doe zeker niet altijd een overhemd aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
Homeland schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 15:49:

Als ik geen klanten zie kom ik in een goede spijkerbroek en overhemd. Dan ben ik al netter gekleed dan menig collega. Solli is een nette broek en overhemd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12
SmurfLink schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 16:10:
[...]

Wisselt enorm per afdeling. Voor Cap Consulting is het strak in het pak. De rest is wat relaxter. Voor een sollicitatie zou ik wel een nette broek en een overhemd aandoen, maar een stropdas hoeft dan weer niet.

Verder is het wat de klant van je eist. Ik werk gewoon in t-shirts met stomme prints omdat de klant waar ik werk het totaal niet boeit, en als het te warm is kom ik in korte broek. Op Cap kantoor zou ik wel een lange broek aanhouden maar ik doe zeker niet altijd een overhemd aan.
Ik lees mee als senior it architect/consultant ooit bij ordina en kpn gewerkt. Nooit echt strak in het pak gehoeven uiteraard wel business outfit, nette pantalon, overhemd en soms stropdas. Vond het altijd een beetje toonbeeld van onzekerheid alsof je iets moet overcompenseren. Ben erg blij dat ik al weer 7 jaar ondernemer ben en niet hoef te doen aan deze ratrace. Onderwerpen die ik heb zien langskomen zijn wel heel herkenbaar. Om toch nog in stijl af te sluiten heb afgelopen jaren wel prettig samen gewerkt met aantal cappers en sogeti it-ers. Ooit nog eens gesolliciteerd bij sogeti en capaciteitstest doorstaan maar voelde op dat moment niet goed. Ben toch goed terecht gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Dit soort bedrijven ligt niet iedereen, zo simpel is en. En natuurlijk kun je erbuiten ook goed je plek vinden. Vind wel dat als je voor een consultancy bedrijf kiest dat Capgemini net wat menselijker is dan veel anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik heb een gouden tijd gehad bij Cap, helaas weggegaan ivm het bedroevende salaris.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• renegrunn
  • Laatst online: 22:56
TweakerVincent schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 22:31:
Ik heb een gouden tijd gehad bij Cap, helaas weggegaan ivm het bedroevende salaris.
Does not compute :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herax10NL
In het kader van de vele sustainability doelen die Capgemini heeft opgesteld ben ik ook weer aan het rondkijken naar een elektrische auto bij Capgemini. Hierover recentelijk met 2 personen van de OR gepraat aangezien ik in de huidige leaseregeling niets kan vinden waarmee ik naar de klant en terug kan zonder te hoeven laden. Onderstaande verslag hierover even:

Members only:

Eerlijk gezegd vind ik dit ongekend van een bedrijf als Capgemini. Ik ben gewend dat men toch aardig persoonlijk is en dat je niet 'zomaar een nummertje bent'. Toch is dit wel de indruk die ik nu krijg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juancho
Ik kijk er niet van op. Laat ik het zo zeggen... Ik werk nu bij een kleinere maar gespecialiseerde consultancy waar het individu echt op 1 staat. Veel maatwerk als dat nodig is en ze hebben daar ook dat mensen meer nadenken en mee helpen qua verduurzaming. En dus is een EV leasen wel anders dan een brandstof auto leasen. Als je iets wil stimuleren moet je natuurlijk wel de randvoorwaarden goed voor elkaar hebben. Anders is het gewoon gebakken lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TabacosPrimeros
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Herax10NL schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:54:
In het kader van de vele sustainability doelen die Capgemini heeft opgesteld ben ik ook weer aan het rondkijken naar een elektrische auto bij Capgemini. Hierover recentelijk met 2 personen van de OR gepraat aangezien ik in de huidige leaseregeling niets kan vinden waarmee ik naar de klant en terug kan zonder te hoeven laden. Onderstaande verslag hierover even:

***members only***

Eerlijk gezegd vind ik dit ongekend van een bedrijf als Capgemini. Ik ben gewend dat men toch aardig persoonlijk is en dat je niet 'zomaar een nummertje bent'. Toch is dit wel de indruk die ik nu krijg.
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Zo'n beetje de hele nulde verdieping van de parkeergarage is nu electrisch opladen. En voor klanten in de garage onder kantoor ook nog wel wat plekken. Dus ik zou zeggen een stuk of 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SmurfLink schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:59:
[...]

Zo'n beetje de hele nulde verdieping van de parkeergarage is nu electrisch opladen. En voor klanten in de garage onder kantoor ook nog wel wat plekken. Dus ik zou zeggen een stuk of 50?
En andere kantoren van Cap hebben weer 0 laadpalen.
Voornamelijk leuk voor het groene imago en om mee te patsen op de golfbaan dat er vooral op het hoofdkantoor gefocust wordt :P

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 10-06-2022 08:26 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
YakuzA schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 08:26:
[...]

En andere kantoren van Cap hebben weer 0 laadpalen.
Voornamelijk leuk voor het groene imago en om mee te patsen op de golfbaan dat er vooral op het hoofdkantoor gefocust wordt :P
De meeste andere kantoren zijn nog lopende contracten die soms bij een overname mee kwamen. Ga er maar vanuit dat ze één voor één gesloten gaan worden vanaf het moment dat het kan. Vaak zijn er nog medewerkers die een standplaats in het contract hebben staan bij die vorige werkgever, daar moet mee onderhandeld worden.

Het verbaasd me sowieso nog dat we wat huren in Eindhoven en Amsterdam, had verwacht dat die twee echt weg zouden zijn zo snel het kan.

Ik denk dat het aantal elektrische oplaadplekken best eens meer dan 50 kan zijn. Onder het gebouw is het al aanzienlijk uitgebreid en in de parkeergarage heb je niet alleen gewone oplaadplekken, maar ook de gratis stopcontactplekken. Tikt best snel aan. Misschien dat ik eens een rondje ga maken om te tellen, ben wel benieuwd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
[...]

Voor klanten zijn een aantal dedicated plekken inderdaad, maar er is echt gi-gan-tisch uitgebreid met het aantal oplaadplekken onder het gebouw. Dat zal dus voornamelijk voor autorisatiehouders zijn (VP's), maar als je een avondsessie hebt kun je dus ook gewoon bijladen op zo'n plek. Vanaf 15:00 is het vrij inrijden voor alle medewerkers onder het pand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Prx schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Voor klanten zijn een aantal dedicated plekken inderdaad, maar er is echt gi-gan-tisch uitgebreid met het aantal oplaadplekken onder het gebouw. Dat zal dus voornamelijk voor autorisatiehouders zijn (VP's), maar als je een avondsessie hebt kun je dus ook gewoon bijladen op zo'n plek. Vanaf 15:00 is het vrij inrijden voor alle medewerkers onder het pand.
:+ Het is duidelijk dat ik er al even niet geweest ben, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
[...]

Netjes! Dat hebben ze goed geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:05
Herax10NL schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:54:

***members only***

Oh wauw die antwoorden.. daar gaan mijn haren echt recht van overeind staan. Compleet buiten proportie.

Ik zou zeggen: Run while you still can.

Ik ben vanuit Atos (waar eenzelfde getrut was qua leasen) enkele jaren geleden overgestapt naar een kleinere meer informele consultant bureau. Beste keus ooit! Geen getrut met dit soort bureaucratie.. natuurlijk zijn er wel richtlijnen, anders wordt het financieel te gek maar als ik een auto wil leasen buiten mijn budget, moet ik dat lekker doen. Je betaalt immers zelf bij.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@Herax10NL bizarre antwoorden, al kan ik me in 1 antwoord wel vinden, namelijk die van het hotel.
Toen ik er nog werkte was het zo dat als de enkele reis meer was dan 100 km (geloof ik) dat je in aanmerking komt voor een hotelovernachting. Dus dat wordt dan vergoed.

Een collega van me die in Zeeland woonde en in Tilburg werkte pakte ook 2 keer per week een overnachting en dat werd door Cap betaald, dus die optie is (of was) er wel degelijk.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wuzzy
@Herax10NL Ik als onervaren YP'er heb ook al lang en breed bij meerdere enquetes en een OR lid (die mijn mening deelde) aangegeven dat de combinatie elektrificeren en merkbeleid in 1 keer geen goed idee was. Er zijn voldoende capabele en betaalbare EV's inmiddels beschikbaar. Daarvoor kan je alleen het beste bij de aziatische merken kijken en wij hebben alleen europese merken in ons merkenbeleid zitten.

Als je voorheen al een Model 3 en een CLA hebt gehad zit je duidelijk in een hogere grade en het spreekt boekdelen dat je niks betaalbaars kan vinden. Enige wat overblijft voor een redelijke prijs is een Polestar denk ik?

en hoezo zouden de huizenprijzen moeten meewegen? we hebben allemaal hetzelfde budget ongeacht waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
miicker schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:27:
@Herax10NL bizarre antwoorden, al kan ik me in 1 antwoord wel vinden, namelijk die van het hotel.
Toen ik er nog werkte was het zo dat als de enkele reis meer was dan 100 km (geloof ik) dat je in aanmerking komt voor een hotelovernachting. Dus dat wordt dan vergoed.

Een collega van me die in Zeeland woonde en in Tilburg werkte pakte ook 2 keer per week een overnachting en dat werd door Cap betaald, dus die optie is (of was) er wel degelijk.
Ik vind het ook geen probleem om incidenteel een hotelovernachting te boeken, maar dit wil ik niet niet periodiek (zoals wekelijks) ivm mijn werk-prive balans. Het probleem is echter dat een hotelovernachting als oplossing wordt gezien voor het slechte leasebeleid, iets wat mij te ver gaat. Het probleem van het niet heen en weer kunnen rijden zonder te leasen bestaat namelijk nog steeds als ik een hotelovernachting boek.
wuzzy schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:14:
@Herax10NL Ik als onervaren YP'er heb ook al lang en breed bij meerdere enquetes en een OR lid (die mijn mening deelde) aangegeven dat de combinatie elektrificeren en merkbeleid in 1 keer geen goed idee was. Er zijn voldoende capabele en betaalbare EV's inmiddels beschikbaar. Daarvoor kan je alleen het beste bij de aziatische merken kijken en wij hebben alleen europese merken in ons merkenbeleid zitten.

Als je voorheen al een Model 3 en een CLA hebt gehad zit je duidelijk in een hogere grade en het spreekt boekdelen dat je niks betaalbaars kan vinden. Enige wat overblijft voor een redelijke prijs is een Polestar denk ik?

en hoezo zouden de huizenprijzen moeten meewegen? we hebben allemaal hetzelfde budget ongeacht waar je woont.
Ik reed als YP'er een Model 3 en ik zit nu op B1 (hopelijk binnenkort B2), dus ik zit nog in de lagere grades. Enkel vanwege de grote afstanden die ik moet rijden heb ik de keuze gemaakt voor een grotere, comfortabelere en dus duurdere auto. Dat is een bewuste eigen keuze, ik zag (en zie) het namelijk niet zitten om in bijv. een VW Polo dagelijks naar Groningen te rijden.

Dat neemt alleen niet weg dat ik prima in bijv. een Kia EV6 zou kunnen rijden, ware het niet dat ik die nu niet kan leasen 8)7
DonJunior schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:23:
[...]

Ik ben vanuit Atos (waar eenzelfde getrut was qua leasen) enkele jaren geleden overgestapt naar een kleinere meer informele consultant bureau. Beste keus ooit! Geen getrut met dit soort bureaucratie.. natuurlijk zijn er wel richtlijnen, anders wordt het financieel te gek maar als ik een auto wil leasen buiten mijn budget, moet ik dat lekker doen. Je betaalt immers zelf bij.
Opzich mag ik wel leasen buiten mijn budget, dat doe ik nu namelijk ook. Het gaat er echter om dat Capgemini sinds december 2021 een merkenbeleid heeft dat vanuit het hoofdkantoor in Frankrijk is opgesteld voor de volledige groep. Een merk hierbuiten leasen is niet toegestaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Herax10NL op 10-06-2022 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:05
Herax10NL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 15:29:

[...]

Opzich mag ik wel leasen buiten mijn budget, dat doe ik nu namelijk ook. Het gaat er echter om dat Capgemini sinds december 2021 een merkenbeleid heeft dat vanuit het hoofdkantoor in Frankrijk is opgesteld voor de volledige groep. Een merk hierbuiten leasen is niet toegestaan.
Herkenbaar, dat was bij Atos ook zo (dus reed ik toen verplicht Renault.. want Frans en Atos..)
Anyway.. dit is nu misschien een kleine frustratie.. maar dadelijk rijd je dus gedurende de tijd van het leasecontract (4 tot 5 jaar) een auto waarvoor je (flink) moet bijbetalen (om iets deftigs/electrisch te kunnen rijden) maar die je eigenlijk niet bevalt.

Dat gaat er in mijn beleving echt niet in. Werken bij een werkgever is meer dan opdrachten doen en bij leuke klanten zitten. Secundaire voorwaarden horen ook gewoon naar wens te zijn.. als ze daarin niet willen meebewegen vind ik (mijn persoonlijke mening) het echt een slechte zaak.. het gaat wel om jou als persoon.. en niet om jouw als (personeels)nummer 735294 ..

*sowieso

Pagina: 1 ... 71 ... 83 Laatste