tastiestemperor schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:22:
[...]
Gelijk al aangegeven of we een constructie konden gebruiken. (avondschool o.i.d.) Maar daar gaven ze geen gehoor aan,
Een HBO-associate degree is volgens hun niet voldoende om aan te tonen dat je ook daadwerkelijk HBO denk en werk-niveau hebt.
Dus dan houdt het denk ik op, van mij hadden ze me ook op een lagere schaal mogen zetten om te kijken of ik het wel aankan. Dus toch maar opzoek naar wat anders

Haha wat een onzin, ik heb zelf ook het HBO-AD traject gedaan (daarna wel de Bachelor afgerond) en ik kwam voor mijn afstudeerstage op het AD bij diverse bedrijven terecht waar ik ook gewoon geweigerd werd op basis van mijn AD-opleiding, ongeacht mijn (voor mijn leeftijd) bovengemiddelde CV. Of men wist niet wat het inhield, of men vond het een veredeld MBO4. Dat was best frustrerend kan ik je zeggen. Ik voldeed volledig, maar ik deed geen HBO-B, dus jammer dan. Dat AD een volwaardige HBO graad is (die ook gewoon op nagenoeg hetzelfde niveau zit) waar je een afgeronde MBO4 voor nodig hebt (of HAVO) veranderde niks aan die meningen. Kan je zeggen dat ik ook nooit van mijn leven voor die bedrijven zou willen werken in de toekomst, wat voor aanbod ze ook zouden doen.
Nu moet ik zeggen dat het destijds ook nog echt wel nieuw was, maar inmiddels zou (zeker een bedrijf als dit) men toch wel op de hoogte mogen zijn van hoe het leerlandschap er tegenwoordig bij ligt. En eigenlijk zou je dit al genoeg over het bedrijf moeten zeggen, het is toch van de zotte dat je die testen goed aflegt en men vervolgens (onterecht ook nog eens) de hele mikmak stopzet omdat *op papier* iets niet bevalt. Zegt ook genoeg over hoe veel leermogelijkheden je dan klaarblijkelijk krijgt. Heel slechte reclame dit.
"Lillian Terwijn gelooft niet in standaardantwoorden, maar wel in hele relevante!"
https://www.werkenbijcapg...re-junior-devops-engineer
Ik heb zelf ook naar Capgemini gekeken, maar zo geweldig is het 'niet-zo-standaard' aanbod wat ze doen echt niet. Ik krijg bij mijn huidige werkgever (aanzienlijk) meer salaris, betere secundaire arbeidsvoorwaarden met minder rompslomp (die m.i. belachelijke intakeprocedure bijv.). Wil niet zeggen dat het makkelijk was om binnen te komen overigens, genoeg moeilijke vragen. Ik kan mezelf echter goed verkopen, dat is wel een skill die je nodig hebt.
Als ik jou was zou ik een paar werkgevers proberen (want echt, werk genoeg), en mocht het allemaal niks worden kun je als het goed is in 2 jaar een Bachelor halen. Eerlijk is eerlijk, een bachelor is natuurlijk toch niet hetzelfde als een AD: je hebt als AD'er geen titel, het is (inter-)nationaal gezien een niveau hoger, en een Bachelor is altijd 4 jaar, AD 2 jaar. Alleen, als werkgever je die testen al laat doen zou het niet meer relevant moeten zijn wat je papier is want blijkbaar vonden ze dat in de eerste ronde geen bezwaar.