• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:15

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 1310040 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:57:
[...]

Ze wilden niet echt hoger gaan. Ik ga er netto niet op vooruit, behalve dat ik meer vakantiedagen en pensioen heb.

Ik geniet nu wel van de vrijheid van veel kunnen rijden zonder iets van prive/zakelijk te verantwoorden.
Ik zou die deal dan niet accepteren. Je gaat er dan dus waarschijnlijk op achteruit omdat je nu lekker 'onbeperkt' prive gebruik kan maken van je auto en bij Cap ben je nu al aan het rekenen of je wel uitkomt

Sowieso vind ik heel dat kastjes idee idioot, maar goed.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Anoniem: 1310040 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 08:57:
[...]

Ze wilden niet echt hoger gaan. Ik ga er netto niet op vooruit, behalve dat ik meer vakantiedagen en pensioen heb.

Ik geniet nu wel van de vrijheid van veel kunnen rijden zonder iets van prive/zakelijk te verantwoorden.
Heb jij echt 23k km per jaar privé nodig?

Je zal het inderdaad gewoon moeten betalen als je over de 11.5k privé heengaat. Elk jaar is er een audit van de leaseadministratie, als je een opvallend profiel hebt met bijvoorbeeld veel kleine korte zakelijke ritjes dan gaan ze je toch even wat dieper bekijken. Kan je niet uitleggen wat je zakelijk aan het doen was kan je in de problemen komen. Ken een verhaal van een oud collega die doodleuk elk ritje zakelijk aangaf als hij even een belletje pleegde tijdens het rijden ofzo. Die mocht vertrekken, dat ging ook om iets van 10k km wat onterecht als zakelijk was aangegeven. Dus daar zou ik niet zo snel mee gaan sjoemelen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-06 14:34
Anoniem: 1310040 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:28:
[...]

Wat zijn de kosten per privé gereden km? Gaat men dan niet juist sjoemelen door steeds zakelijk aan te geven?
Als ik het me goed herinner, en het nog niet weer gewijzigd is sinds ik weg ben: de kosten zijn afhankelijk van de auto die je kiest. Er is een vast bedrag per klasse, en daarnaast is er een component brandstof wat verrekend wordt als je te onzuinig rijdt en/of te duur tankt wat hier ook in meetelt.

Bij de leaseauto die ik toen had zaten de kosten voor privé kilometers op +/- 10ct/km bruto. Bruto, omdat het uiteindelijk bij je leaseprijs opgeteld wordt en dus je minder van je mobiliteitsvergoeding uitgekeerd krijgt als je nog onder je budget zat, of het is een eigen bijdrage die van de bruto bijtelling afgehaald wordt.

Ik was wel blij met die regeling, je kreeg namelijk exact hetzelfde terug voor alle privé kilometers die je niet reed van de 11.500km. Ik kwam daar nooit aan, dus de leaseprijs bij mijn auto was uiteindelijk lager dan hij geweest zou zijn onder de oude regeling zonder kastje :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:16

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat is inderdaad niet gewijzigd. Ik heb geen extreem dure leaseauto, maar bij mij kosten 100 privé km's €14,46 bruto. Dus als ik nog een 10.000km prive zou rijden bovenop mijn 11k die ik als budget heb, dan kost mij dat dus €1446,- bruto. Dat is 120,- per maand bruto, dus uiteindelijk 60,- netto per maand.

Nadeel zit hem in de periodes van 4 maanden. In de zomermaanden (vakantie) rijdt je misschien wel 5000km prive, dat wordt dan verrekend over de 4 maanden erna. Zo stond ik aan het einde van de 2e periode in 2019 een kleine €400,- in de min. Dat werd dus 100,- Bruto per maand in periode 3. Periode 3 eindigde ik met 16,- in de min.

Echter: Rijd je ook nog eens minder zuinig, en tank je duur, dan telt dat allemaal mee in de berekening.

Mijn brandstofverbruik zit 0,28L / 100km boven het 'budget' maar ik tank weer goedkoop (0,115 €/L onder het budget) dus daarmee maak ik het e.e.a. aan privérijden weer goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Equator op 20-02-2020 13:40 ]

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:45
Anoniem: 1310040 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 07:10:
[...]

Kijk dat is informatie waar ik ook benieuwd naar ben. Werk je er nog steeds?
Jup ik werk er nog wel, alleen ben wel bezig om een overstap te maken.

@Equator dit heb ik uiteraard uitvoerig besproken, maarja, je kent het wellicht wel...er worden allerlei excuses, onzin redenen en andere slappe verhalen bij gehaald omdat ze natuurlijk nooit hun fout toegeven. Dus wat ik hierboven al zei, ik werk nog wel voor Cap omdat dit specifieke geval ging tussen mij en 1 a 2 personen. Dat zegt natuurlijk niet alles over Cap want in die periode heb ik ook enorm veel steun en vertrouwen gehad van veel meer collega's. Ook op management en zelfs directie niveau.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb nog een ander vraagje. Ik werk best veel vanuit huis en een goede/fijne en gezonde werkplek is dan wel vereist. Omdat ik prive gezien muziek producent ben heb ik een hele fijne en goede kamer, niks te klagen. Alleen is mijn eigen bureaustoel kapot gegaan.

Weet iemand of je via Capgemini een goede bureaustoel kan/mag aanschaffen? Ook dus omdat ik veel (vaak 2 a 3x per week) thuiswerk? Of moet je dat allemaal zelf betalen...? Dat hoeft van mij trouwens helemaal geen super luxe nieuwe bureaustoel te zijn hoor, er zijn ook van die kantoorzaken die 2de hands bureaustoelen verkopen de ze hebben opgeknapt door bijv. een nieuwe stof aan te brengen. Is wat mij betreft ook dikke prima!

[ Voor 22% gewijzigd door Juancho op 11-03-2020 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 11:45
Je kunt vanuit Flex het fiscaalvriendelijk verrekenen, als je maar een factuur hebt dan zou dat goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ok maar dan moet je dus alsnog deels (iets meer dan de helft) zelf betalen. Ik vroeg me af in hoeverre Capgemini een stoel ook echt als noodzakelijk ziet om in te faciliteren voor mensen die veelvuldig thuis werken.

Maargoed, aan de andere kant.. de stoel is dan wel echt van jezelf (ik heb nu bijv. een 2de extra scherm van Cap maar die moet ik later uiteraard weer teruggeven) en je betaalt ongeveer de helft. Dan kan je wel een leuke/goede/fijne stoel uitzoeken natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:53:
Ok maar dan moet je dus alsnog deels (iets meer dan de helft) zelf betalen. Ik vroeg me af in hoeverre Capgemini een stoel ook echt als noodzakelijk ziet om in te faciliteren voor mensen die veelvuldig thuis werken.

Maargoed, aan de andere kant.. de stoel is dan wel echt van jezelf (ik heb nu bijv. een 2de extra scherm van Cap maar die moet ik later uiteraard weer teruggeven) en je betaalt ongeveer de helft. Dan kan je wel een leuke/goede/fijne stoel uitzoeken natuurlijk!
Je krijgt een maandelijkse onkostenvergoeding, wat je daarmee doet is vrije keuze. Staat apart op je salarisstrook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Weet ik, maar dat is zo beperkt dat als je een telefoon koopt je al door je jaar onkostenvergoeding bent. En dan praat ik over een redelijk normale basic telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Juancho schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:09:
Weet ik, maar dat is zo beperkt dat als je een telefoon koopt je al door je jaar onkostenvergoeding bent. En dan praat ik over een redelijk normale basic telefoon.
Je kan langer met je telefoon doen dan een jaar. Dus dan koop je een telefoon en het jaar erna een bureaustoel? :+

Maar gezien je de bureaustoel niet alleen maar voor werk gaat gebruiken, vind ik het logisch dat Capgemini dat ook niet (volledig) voor je gaat betalen. Je kan al heel veel terug krijgen met die flex declaratie en krijgt een redelijke onkostenvergoeding die je o.a. hiervoor kan gebruiken. En omdat je hem privé ook gebruikt, kan er ook wel wat eigen geld bij toch?

Je moet wel even nakijken of je niet alleen specifieke bureaustoelen kan kopen en indienen voor flex declaratie. Er staat me iets van bij dat er bepaalde instelmogelijkheden moeten zijn, anders voldoet het niet aan de arbo wet en mag hij eigenlijk niet ingezet worden voor werk. En dan kan je dus ook geen declaratie er voor indienen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tankiej op 11-03-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zeker, vroeg me gewoon af hoe Cap met dit soort dingen omging omdat ze de laatste tijd wat meer bezig zijn met werkplekken, RSI bestendig, voorkomen van klachten etc. Maar idd, ik gebruik de stoel dan zo'n beetje 50/50 dus vind het zeker niet gek als de kosten ook ongeveer 50/50 zijn en de stoel vervolgens mij mij wordt ;)

Ps. ik loop al 3 jaar met dezelfde (budget) telefoon rond ;)

Anyway, ik heb mijn vraag al voorgelegd bij de betreffende afdeling. Als ik reactie heb zal ik het hier wel posten. Misschien dat het ook interessant is voor anderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 11-03-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 17:41:
Zeker, vroeg me gewoon af hoe Cap met dit soort dingen omging omdat ze de laatste tijd wat meer bezig zijn met werkplekken, RSI bestendig, voorkomen van klachten etc. Maar idd, ik gebruik de stoel dan zo'n beetje 50/50 dus vind het zeker niet gek als de kosten ook ongeveer 50/50 zijn en de stoel vervolgens mij mij wordt ;)

Ps. ik loop al 3 jaar met dezelfde (budget) telefoon rond ;)

Anyway, ik heb mijn vraag al voorgelegd bij de betreffende afdeling. Als ik reactie heb zal ik het hier wel posten. Misschien dat het ook interessant is voor anderen.
Je kan wel gratis een toetsenbord en laptopverhoger krijgen via de arbo afdeling. Dus die kan je ook thuis gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:55
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:10:
[...]

Je kan wel gratis een toetsenbord en laptopverhoger krijgen via de arbo afdeling. Dus die kan je ook thuis gebruiken.
Ik snap nog altijd niet hoe ze dat bedacht hadden. Alsof ik het hele land door ga rijden met een laptopverhoger in m'n tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Herax10NL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 19:41:
[...]

Ik snap nog altijd niet hoe ze dat bedacht hadden. Alsof ik het hele land door ga rijden met een laptopverhoger in m'n tas.
Wat voor unit krijg je dan? Ik heb een laptopverhoger van ali, die opgevouwen nauwelijks groter is dan de adapter van m'n laptop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
SmurfLink schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:10:
[...]

Heb ik ook maar gebruik het eigenlijk nooit. Thuis heb ik een geweldig fijne werkplek en gebruik al andere apparatuur. Mijn laptop staat aan, meer doe ik er ook niet mee. Alles verder via externe hardware. Wel zelf gekocht overigens ;). Enige wat ik nu nodig heb is een fijne en arbotechnisch goedgekeurde bureaustoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Juancho schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Heb ik ook maar gebruik het eigenlijk nooit. Thuis heb ik een geweldig fijne werkplek en gebruik al andere apparatuur. Mijn laptop staat aan, meer doe ik er ook niet mee. Alles verder via externe hardware. Wel zelf gekocht overigens ;). Enige wat ik nu nodig heb is een fijne en arbotechnisch goedgekeurde bureaustoel ;)
Op BVA Auctions komen geregeld mooie stoelen voorbij voor aardige prijzen. Moet je wel zelf gaan halen en proefzitten gaat niet, maar zo heb ik ook een leuke stoel op de kop getikt :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
Tankiej schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:28:
[...]

Wat voor unit krijg je dan? Ik heb een laptopverhoger van ali, die opgevouwen nauwelijks groter is dan de adapter van m'n laptop :+
Bij directe collega’s heb ik enkele opklapbare verhogers gezien die groter zijn dan de laptop zelf. Zelfde geldt overigens voor een extern toetsenbord, als ik dat allemaal mee wil nemen mogen ze wel rolkoffers uit gaan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Herax10NL schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 22:18:
[...]

Bij directe collega’s heb ik enkele opklapbare verhogers gezien die groter zijn dan de laptop zelf. Zelfde geldt overigens voor een extern toetsenbord, als ik dat allemaal mee wil nemen mogen ze wel rolkoffers uit gaan delen.
Die van mij zijn beiden platter dan m'n laptop.. komen in hele smalle kartonnen doosjes dus als je ze elke keer daarin doet nemen ze amper ruimte in.

Nou heb ik ze verder nog niet gebruikt gezien ik thuis geen bureau heb, maar oke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
[...]

Wat is je alternatief dan om mobiel ergonomisch te werken? Het land doorrijden met een losse monitor, toetsenbord en muis? :P
[...]

Die mag je ook in de flex douwen (één per drie jaar), dus dat komt ook mooi uit, ghehe. :) Heb nog even gekeken, maar je kunt bij Capgemini zelf alleen een backpack of laptop(schouder)tas verkrijgen via het portaal. Dus een rolkoffer moet je inderdaad via de Flex regelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Prx op 12-03-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-06 14:51
[...]

Ik heb ook die ergo kit, ik ben er happy mee, bespaart mij enorme nek en schouderklachten, past prima in mijn laptoptas, tis net zo dik als mijn HP elitebook (14").

Ik heb zelfs bij klantlocatie vragen gehad waar ik het gekocht had.

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
Ik heb de vorige keer een metalen variant meegekregen die nu stof ligt te happen, want die is echt totaal niet fijn. Sindsdien werk ik weer gewoon op de laptop zelf. Persoonlijk zou ik het nog fijner vinden als op Leidsche Rijn zelf eens wat betere voorzieningen kwamen (goede monitoren per werkplek waar je gewoon op kunt inprikken).

https://azerty.nl/product...o-q-330-notebookstandaard
Deze heb ik lange tijd gehad (tot hij kapot ging) en die was echt enorm fijn. Maar dat is niet degene die ik de laatste keer heb meegekregen dus helaas. :<

[ Voor 27% gewijzigd door Prx op 12-03-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Prx schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:24:
Ik heb de vorige keer een metalen variant meegekregen die nu stof ligt te happen, want die is echt totaal niet fijn. Sindsdien werk ik weer gewoon op de laptop zelf. Persoonlijk zou ik het nog fijner vinden als op Leidsche Rijn zelf eens wat betere voorzieningen kwamen (goede monitoren per werkplek waar je gewoon op kunt inprikken).

https://azerty.nl/product...o-q-330-notebookstandaard
Deze heb ik lange tijd gehad (tot hij kapot ging) en die was echt enorm fijn. Maar dat is niet degene die ik de laatste keer heb meegekregen dus helaas. :<
Ik heb een maand of 4 geleden zo'n ergo pack opgehaald en daar zat idd deze Enlkhuizen standaard bij. Met een toetsenbord overigens. Die standaard is idd heel prettig en past prima in je tas (wel achterlijk duur vind ik 8)7 ) maar dat toetsenbord vind ik helemaal niets.

Wbt kantoor LR... ik heb het idee dat men een beetje het pand is ontgroeid. Kan aan mij liggen maar ik zie ook steeds meer teams die vanuit de klant op LR werken of willen werken. Echt flexwerken zit er vaak al niet meer in. En nu is men volgens mij ook bezig om diverse verdiepingen om te bouwen tot meer 'huiskamers' dus daar gaan eerder plekken verdwijnen. Misschien toch maar weer terug naar het oude pand op Papendorp :)

[ Voor 18% gewijzigd door Juancho op 12-03-2020 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Nog een andere vraag, er gaat één en ander veranderen omtrent de arbeidsongeschiktheidsverzekering. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier weinig van snap, zelfs als ik de documentatie lees. Ik weet wel dat ik nu nog geen wia excedent had en ook geen wga hiaat. De vraag is dus nu namens Cap of je wel een aanvullende arbeidsongeschiktheidsverzekering wil (keuze tussen 70 & 80%) of niet en dan moet je een afstandsverklaring invullen.

Iemand tips/advies hoe hiermee om te gaan en wat je het beste of wat logisch is om te kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:32
[...]

Doe ik al jaren. Ben inmiddels midden 40 en kan echt niet meer over een laptopje gebocheld zitten zoals sommige collega's.

Wat ik trouwens ijzersterk vind is dat je op LR gewoon naar de 1e kan lopen en zo'n ding mee krijgen. Vorige werkgever was het manager om toestemming vragen/smeken en vervolgens weken wachten tot je bestelling door de burocratie was.

[ Voor 24% gewijzigd door Wijnands op 14-03-2020 14:03 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-06 21:52
Hoe zit het met de bankzitters en Corona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 02:17:
Hoe zit het met de bankzitters en Corona?
Met de OR is overeen gekomen dat de bankzitters 3 vrije dagen gaan opnemen. Dacht de dag na hemelvaart, 4 mei en 5 mei oid. Verder is er een verlofregeling dat je x dagen opneemt en x-1 dagen van je saldo afgaat oid.

Heb het verder niet zo goed doorgelezen daar ik fulltime facturabel ben maar dat was dacht ik de kern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
SmurfLink schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:27:
[...]

Met de OR is overeen gekomen dat de bankzitters 3 vrije dagen gaan opnemen. Dacht de dag na hemelvaart, 4 mei en 5 mei oid. Verder is er een verlofregeling dat je x dagen opneemt en x-1 dagen van je saldo afgaat oid.

Heb het verder niet zo goed doorgelezen daar ik fulltime facturabel ben maar dat was dacht ik de kern.
Dat kan ik bevestigen. Door het hele corona-gebeuren is mijn opdracht (MBO-school) on-hold gezet en zit ik dus op de bank. Het vinden van een nieuwe (tijdelijke) opdracht is ook een stuk lastiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 14:23
SmurfLink schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:27:
[...]

Het is overigens niet x-1 dagen maar x * 150%. Dus neem je 2 dagen op, krijg je er 3. Neem je er 8, krijg je er 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Rule schreef op zondag 12 april 2020 @ 22:35:
[...]

Het is overigens niet x-1 dagen maar x * 150%. Dus neem je 2 dagen op, krijg je er 3. Neem je er 8, krijg je er 12.
Dat geldt alleen voor dagen die je opneemt buiten die 3 verplichte vrije-keuze dagen. En ook alleen als je die dagen die je op wilt nemen niet facturabel had kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vanmiddag weer een nieuwe webcast met natuurlijk in het achterhoofd de update van Rutte van gister. Ben erg benieuwd naar deze webcast en natuurlijk vooral wat de gevolgen zijn voor Cap en haar personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzki
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 05-04-2024
Hi guys,

Is er toevallig iemand hier die momenteel werkt als Junior Cloud Consultant? Dan heb ik het over deze vacature: https://www.werkenbijcapg...ure-junior-cloud-engineer

Ik zou je dan graag een aantal vragen willen stellen via een prive bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlapJacks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-02 13:48
Hi iedereen,

Ik ben een aantal weken geleden benaderd door Cap Gemini, en inmiddels door alle gesprekken heen gemanoeuvreerd. Volgende week krijg ik het aanbod. Voor de mensen die er werken, hoe is de sfeer in deze periode in het bedrijf? Positief gestemd, of toch wel enigszins angstig?
Ik ga een vast contract verlaten, mocht ik hiermee doorzetten, en twijfel toch een beetje (last in first out en dat soort capriolen).

Bedankt alvast voor de reacties!

Oops, I did it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
@FlapJacks ik denk dat je voor ontslag/geen verlening van je proeftijd geen zorgen hoeft te maken. Iedereen werkt thuis. Ook onboarding is thuis. Volgens mij hebben mensen op de bank helemaal niets te doen (buiten wat verplichte skype/team calls). Waarschijnlijk kun jij wel even vooruit met wat e-learnings e.d. maar dat houdt ook snel op.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
@FlapJacks Wil je graag weg waar je nu zit?
Want anders zou ik eerder nog effe blijven zitten en na de Coronaperiode weggaan. Want denk dat je vooral de eerste maand/maanden thuis komt te zitten. Inderdaad wel wat elearnings te doen, misschien een cursus mocht dat nodig zijn (incl studiecontract). Maar of dat is waar je op zit te wachten..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Je krijgt nogal veel mailspam deze tijd :P Elke dag een corona update. Heb er al over geklaagd maar blijkbaar vinden mensen het leuk ofzo?

Either way, onboarding is nu ook thuis. Verder is er niks op kantoor op het moment qua events en dergelijke, dus de sfeer lijkt me een beetje saai. Ik ben echt al 2 maanden niet op kantoor geweest. Ken verder niemand die angstig is of wat dan ook. Cap is een gigantisch bedrijf wereldwijd, die gaat niet zomaar mensen eruit gooien als dat niet nodig is. Juist ITers zijn nog steeds flink nodig en zolang er nog genoeg opdrachten komen is het geen probleem verder. Je krijgt zelf als het goed is ook een vast contract dus dan maakt dat ook weer geen verschil.

@Cue_ Sinds wanneer hebben wij studiecontracten??? Dat klinkt bizar, gezien het All You Can Train principe wat we hanteren.

[ Voor 8% gewijzigd door SmurfLink op 23-04-2020 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
FlapJacks schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:35:
Hi iedereen,

Ik ben een aantal weken geleden benaderd door Cap Gemini, en inmiddels door alle gesprekken heen gemanoeuvreerd. Volgende week krijg ik het aanbod. Voor de mensen die er werken, hoe is de sfeer in deze periode in het bedrijf? Positief gestemd, of toch wel enigszins angstig?
Ik ga een vast contract verlaten, mocht ik hiermee doorzetten, en twijfel toch een beetje (last in first out en dat soort capriolen).

Naar ik kan aflezen aan de maatregelen van Cap, gaat ze uit van een tijdelijke dip.

Neem bijvoorbeeld de "neem 2 dagen vrij, krijg er 1 gratis" regeling voor bankzitters. Die moet voorkomen dat mensen op de bank een stuwmeer aan vakantiedagen opbouwen en die straks gaan opnemen als ze weer op een project zitten. Het is een vrij "zachte" (vriendelijke) aktie en sorteert voor op het profiteren van herstel in de markt en niet zozeer op het hard ingrijpen nu.

Dat geeft een stukje vertrouwen.

Aan de andere kant, je weet nooit wat nu in de boardroom wordt besproken. Als de visie verandert van "tijdelijke dip" naar "langdurig slechte markt", dan is de logische volgende stap een hiring stop, eventueel gevolgd door het opzeggen van alle new hires tegen of in hun proeftijd.

Het economische nieuws is de laatste weken zo gevarieerd, dat ik echt niet kan voorzien op welke kant het
muntje gaat vallen. Je neemt imho dus wel een risico door op dit moment een vaste baan op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

t_captain schreef op donderdag 23 april 2020 @ 08:58:
[...]

Neem bijvoorbeeld de "neem 2 dagen vrij, krijg er 1 gratis" regeling voor bankzitters. Die moet voorkomen dat mensen op de bank een stuwmeer aan vakantiedagen opbouwen en die straks gaan opnemen als ze weer op een project zitten.
Deze regeling is niet alleen voor bankzitters, ook voor mensen met een assignment.

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
FlapJacks schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:35:
Hi iedereen,

Tenzij er iets heel geks aan de hand is, zal je bij Capgemini ook gewoon een vast contract aangeboden krijgen. Dat is altijd al de standaard geweest, tenzij mensen de capaciteitstest niet haalden, of niet lekker door de gesprekken heen kwamen. Dan werd er een jaarcontract aangeboden.

Gisteren hebben we weer een centrale webinar gehad met verschillende sprekers vanuit de hogere regionen van de Nederlandse organisatie. Men maakt zich niet heel erg druk, maar er is wel de nadruk om te blijven kijken waar de kansen liggen bij klanten, aangezien men wel verwacht dat een deel van onze klanten het moeilijker heeft en zal blijven houden. Als gevolg zal dan een deel van het werk wel minder worden. Tegelijk zien we echter wel dat het op andere gebieden nu wel een stuk beter gaat, denk aan remote werkplekken. :+

Ik zat als stagiair bij Capgemini in de periode 2008-2009, en heb toen de organisatie wat vervelende sprongen zien maken in die crisis. Maar de organisatie van vandaag is totaal anders. Andere mensen, andere markt en ook een heel ander soort crisis. De zachte maatregelen, zoals @t_captain dat mooi benoemd, van de vakanties zijn allen erop gericht om zo goed mogelijk voorbereid te zijn als het leven weer langzaam richting het nieuwe normaal gaat. Dat zijn maatregelen die veel prettiger (en normaal) zijn, dan dat we gelijk weer iedereen in zijn proeftijd eruit gaan gooien.

Voor wat betreft ontwikkeling en inzet bij klanten zou ik me niet te druk maken. Als men jou graag wil opnemen in de organisatie, dan is dat mede omdat ze capaciteiten en kwaliteiten in jou zien die men dan in kan zetten bij klanten. Geen enkele organisatie zal iemand aannemen 'voor de leuk' of 'voor de heb', zeker niet op dit moment. Het kan natuurlijk altijd nog dat je niet direct een inzet hebt, maar als je zelf ook wat vertrouwen hebt in je eigen kunsten, dan komt dat wel goed.

Edit: onderhandel anders gewoon iets met die proeftijd. Geef aan dat je in deze moeilijke tijd wat op zoek bent naar vastigheid. Dus dat je maar 1 maand proeftijd wil ipv de standaard 2 maanden voor een vast contract bijvoorbeeld. Daar valt vast wel iets in te betekenen als ze je willen hebben. :)
SmurfLink schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:44:
Je krijgt nogal veel mailspam deze tijd :P Elke dag een corona update. Heb er al over geklaagd maar blijkbaar vinden mensen het leuk ofzo?

[..]

@Cue_ Sinds wanneer hebben wij studiecontracten??? Dat klinkt bizar, gezien het All You Can Train principe wat we hanteren.
Er is, in één van die mails, ook al aangekondigd dat de frequentie wordt teruggebracht naar 3 maal per week, in plaats van elke dag. Klagen heeft overigens weinig zin, geen idee waarom je niet gewoon een rule op je mailbox zet als je het zo vervelend vindt. :p

Studiecontracten werken we inderdaad wel mee, maar dan alleen voor de duurdere en externe trainingen. Interne trainingen van Academy, en het gros van de externe trainingen, gaan niet gepaard met die contracten. Ik heb het alleen gezien voor OSCP certificeringen, met een looptijd van 1 jaar voor het contract.
Equator schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:40:
[...]

Deze regeling is niet alleen voor bankzitters, ook voor mensen met een assignment.
Zolang het niet ten koste gaat van billable uren. Als jij een 100% inzet hebt (40 u/wk), dan geldt deze regeling niet. Althans, zo stond het in de eerste paar e-mails.

[ Voor 8% gewijzigd door Prx op 23-04-2020 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Prx schreef op donderdag 23 april 2020 @ 09:40:
[...]

Er is, in één van die mails, ook al aangekondigd dat de frequentie wordt teruggebracht naar 3 maal per week, in plaats van elke dag. Klagen heeft overigens weinig zin, geen idee waarom je niet gewoon een rule op je mailbox zet als je het zo vervelend vindt. :p

Studiecontracten werken we inderdaad wel mee, maar dan alleen voor de duurdere en externe trainingen. Interne trainingen van Academy, en het gros van de externe trainingen, gaan niet gepaard met die contracten. Ik heb het alleen gezien voor OSCP certificeringen, met een looptijd van 1 jaar voor het contract.
Er was een poll :+ Dan ga ik die met liefde beantwoorden. Dus klagen had in dit geval wel zin, gezien de frequentie wordt teruggebracht als resultaat van de poll.

Dat wist ik niet, ik heb zelf nog nooit een duur genoege trainin gehad dan. :p de mijne waren allemaal ff manager vragen en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prx
Oh, ik had het gevoel dat je zelf mailtjes was gaan sturen naar één of andere content editor hierover, hahaha. :) Overigens ben ik ook wel blij dat de frequentie terug is gebracht. Niet omdat ik één mail per dag zo storend vind, maar meer omdat je merkt dat ze gewoon weinig zinnigs te zeggen hebben als ze elke dag met content moeten komen.

Voor wat betreft de studie overeenkomst heb ik deze zelf ook nog nooit hoeven tekenen hoor, maar mensen in mijn directe omgeving dus wel. Vandaar dat ik het wel kon beamen. Ook bij mij was het altijd een vinkje van de manager en dan was het oké. Overigens zijn er ook mensen die de overeenkomst geweigerd hebben om te ondertekenen, en die alsnog de training hebben mogen doen, als ik mij goed herinner. Dus die soep wordt niet ook niet altijd zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]

Zolang het niet ten koste gaat van billable uren. Als jij een 100% inzet hebt (40 u/wk), dan geldt deze regeling niet. Althans, zo stond het in de eerste paar e-mails.
Ik meende dat dit alleen over de 3 verplichte dagen ging, maar de initiele presentatie waar wij als TR bij waren waren ze niet zo specifiek, daar ging het over het incentive voor iedereen om dagen vrij te nemen.

Maar in latere berichten staat inderdaad specifieker dat het voor mensen die (deels) op de bank zitten.

Mea maxima culpa :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlapJacks
Wow, wat een reacties al, bedankt!!

Ik word aangenomen omdat er bij een grote klant een vraag ligt naar iemand met mijn achtergrond, ik zou dus gelijk billable aan de slag kunnen (na onboarding uiteraard).

Als er echt een crisis aankomt, verwacht ik dat Capgemini mijn huidige werkgever overleefd, dus wat dat betreft scheelt het wel in het risico.

Wat @Prx aangaf, ik zag dat ze in de dip van de vorige crisis wel harde keuzes maakten, fijn om te horen dat de organisatie wel veranderd is in de tussentijd.

Sturen op een vast contract dus☺️

Oops, I did it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
[...]

Tenzij er iets heel geks aan de hand is, zal je bij Capgemini ook gewoon een vast contract aangeboden krijgen. Dat is altijd al de standaard geweest, tenzij mensen de capaciteitstest niet haalden, of niet lekker door de gesprekken heen kwamen. Dan werd er een jaarcontract aangeboden.

[...]
Een vast contract komt doorgaans met een proeftijd van twee maanden. In de periode voor het ingaan van het contract en in de proeftijd kan de werkgever opzeggen zonder reden, zonder kosten. Daar zit het risico voor een nieuwe joiner. Als de markt scherp zou dalen, is het mogelijk dat een werkgever de joiners eruit gooit.

Als je echter meteen billable bent en bij een partij die geen last heeft van de crisis, dan zal je waarschijnlijk veilig zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door t_captain op 23-04-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzki
Kan iemand mij uitleggen hoe de studieovereenkomst met Cap eruit ziet? Hoe lang zit je er bijvoorbeeld aan vast en wat is je limiet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej

[...]

[...]
Ik zie op de Capgemini Academy een training voor OSCP certificering staan (Pentesting with Kali Linux (PWK) - OSCP), was die er toen nog niet? Of is die anders/niet goed?

Ik heb toen ik bij Cap werkte 2 externe trainingen gedaan die per stuk ongeveer een (bruto) maandsalaris kostte. Geen studiecontract gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzki
Tankiej schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:37:
[...]

Ik zie op de Capgemini Academy een training voor OSCP certificering staan (Pentesting with Kali Linux (PWK) - OSCP), was die er toen nog niet? Of is die anders/niet goed?

Ik heb toen ik bij Cap werkte 2 externe trainingen gedaan die per stuk ongeveer een (bruto) maandsalaris kostte. Geen studiecontract gehad :)
Dus voor de trainingen die je op de Capgemini academy site ziet staan, is er geen studiecontract of iets in die richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jazzki schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:58:
[...]

Dus voor de trainingen die je op de Capgemini academy site ziet staan, is er geen studiecontract of iets in die richting?
Klopt. Je krijgt een All You Can Train constructie. Je mag alle trainingen volgen van de Academy zelf, uiteraard in overleg met manager voor de dagtrainingen. Zolang je op de bank zit sowieso alles prima. En daarnaast kan je ook andere trainingen volgen die er niet op staan. Ik heb die van mijn tool met certificeringen allemaal ook kunnen volgen, 2-3 daagse cursussen. Als je maar kan beargumenteren waarvoor je het nodig hebt is het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzki
SmurfLink schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:09:
[...]

Klopt. Je krijgt een All You Can Train constructie. Je mag alle trainingen volgen van de Academy zelf, uiteraard in overleg met manager voor de dagtrainingen. Zolang je op de bank zit sowieso alles prima. En daarnaast kan je ook andere trainingen volgen die er niet op staan. Ik heb die van mijn tool met certificeringen allemaal ook kunnen volgen, 2-3 daagse cursussen. Als je maar kan beargumenteren waarvoor je het nodig hebt is het prima.
Oh geweldig! Ik dacht dat er misschien een constructie achter zat dat je minimaal 2 jaar bij Cap zou moeten blijven werken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Jazzki schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:24:
[...]

Oh geweldig! Ik dacht dat er misschien een constructie achter zat dat je minimaal 2 jaar bij Cap zou moeten blijven werken dan
Ik ken mensen die eerder dan dat vertrokken zijn dan dat, er is voor zover ik weet geen clausule, niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
Tankiej schreef op donderdag 23 april 2020 @ 12:37:
[...]

Wordt aangeboden via een externe partner, is dus niet van Capgemini (Academy) zelf. We 'whitelabelen' een externe training. En toen was die training inderdaad heel nieuw in Nederland en zat heel snel vol.

De overeenkomst toen was volgens mij voor 1 jaar, of anders het bedrag terugbetalen. Maar die dingen zijn toch zo niet boeiend joh. Als jij een overeenkomst hebt en je wordt gekaapt door een andere organisatie, dan betalen ze die wel voor je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
SmurfLink schreef op donderdag 23 april 2020 @ 07:44:

Either way, onboarding is nu ook thuis. Verder is er niks op kantoor op het moment qua events en dergelijke, dus de sfeer lijkt me een beetje saai. Ik ben echt al 2 maanden niet op kantoor geweest. Ken verder niemand die angstig is of wat dan ook. Cap is een gigantisch bedrijf wereldwijd, die gaat niet zomaar mensen eruit gooien als dat niet nodig is. Juist ITers zijn nog steeds flink nodig en zolang er nog genoeg opdrachten komen is het geen probleem verder. Je krijgt zelf als het goed is ook een vast contract dus dan maakt dat ook weer geen verschil.

Toen ik er in 2014 werkte nog wel. Zat toen bij SAP en die opleiding (3 maand) moest wel gewoon via studiecontract betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Jazzki schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:53:
Kan iemand mij uitleggen hoe de studieovereenkomst met Cap eruit ziet? Hoe lang zit je er bijvoorbeeld aan vast en wat is je limiet?
Dat is meestal afhankelijk van wat voor training het is (duur + hoelang geldig (weet even niet anders te verwoorden))
Volgens mij was die van mij 2 of 4 jaar. Weet het niet meer.

Toen ik eenmaal binnen was en dat ding onder m'n neus kreeg schrok ik wel, hadden ze vooraf niets over gezegd, maar je had hem wel nodig om je werk uberhaupt te kunnen gaan doen.

Gelukkig toen ik wegging (na 11 maanden) heeft het nieuwe (of nouja m'n oude) bedrijf het contract afbetaald, dus gelukkig weinig van gezien.

Vreemde was wel, voor de vervolgcursus hoefde ik dan weer niets te tekenen, dus dat is wel vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlapJacks
Well, ik ben door de eerste drie gesprekken en intelligentietest + persoonlijkheidstest en motivatietest heen gekomen. Laatste gesprek met head of was vandaag, en van te voren was mij verteld dat dit de laatste stap was en dan een aanbieding zou komen. De aanbieding komt nu ook, maar ze gaven aan dat daarna ook nog gesprekken met psychologen en nog een intelligentietest zou komen?

Weet iemand wat dit precies inhoudt? Ben inmiddels wel een beetje testmoe 8)7

Oops, I did it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Ik weet dat sommige bedrijfsonderdelen eerst iemand willen spreken voor ze de testen laten afnemen, anderen kiezen ervoor om eerst de testen af te laten nemen alvorens met iemand te spreken. Misschien dat dit door de war is gehaald?

Het andere wat ik nog zou kunnen gokken is dat men je toch hoger in gaat schalen, waar soms nog een ander soort test aan verbonden zit. Welke grade is je 'aangeboden'? (details mogen in DM als je dat prettiger vindt)

Het gesprek met de psycholoog was altijd al standaard. Raar dat dit niet eerder is toegelicht. Maar de uitkomst van dat gesprek is ook niet bindend voor het in dienst kunnen komen. Hoogstens dat wanneer de arbeidspsycholoog aangeeft dat je niet bij de bedrijfscultuur past, dat men dan een jaarcontract aan zou bieden ipv direct een contract voor onbepaalde tijd.

Gewoon even navragen dus. Je staat al ruim met één been binnen voor de rest. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Prx op 28-04-2020 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Gesprek met de psych is het bespreken van je persoonlijkheidstest. :) Beetje uitleggen waarom je sommige dingen hebt gekozen. Is zoals Prx zegt niet bindend, alleen voor het type contract maakt het wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlapJacks
@Prx hier was de volgorde: benaderd door recruiter -> gesprek recruiter ->. gesprek managing consultant -> gesprek business developer -> IQ test, persoonlijkheidstest, motivatietest -> Gesprek Head Of -> Aanbieding.

Nu geven ze aan dat er na de onderhandelingen, mochten we tot een overeenkomst komen, de gesprekken met een psycholoog nog volgen en daarnaast nog een intelligentietest.

Grade is nog niet besproken, ik verwacht ergens tussen senior en managing uit te komen. Ben nog steeds heel benieuwd naar de laatste test. Head of heeft aangegeven dat hij al lang op zoek is naar iemand met mijn skillset en me er heel graag bij wil hebben, misschien trek ik de stoute schoenen wel aan en geef ik aan dat psycholoog prima is, maar ik geen zin heb in nog een intelligentietest. Een baan heb ik wel, en hoef niet weg, zij willen mij graag hebben :-)

[ Voor 1% gewijzigd door FlapJacks op 29-04-2020 11:06 . Reden: Toevoeging ]

Oops, I did it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
De testen bij Capgemini zijn overigens capaciteitentesten, geen intelligentietesten. Er komt geen IQ score uit rollen, meer een inzage in jouw vermogen om snel verbanden te leggen.

Het gesprek met de psycholoog zal dan nog wel komen. Van het verleden weet ik ook nog dat op hogere grades men ook een rollenspel moest doen als test, maar met Corona zal dat nu niet kunnen met een acteur (tenzij het een intake via Skype wordt). Zou gewoon echt even vragen naar waar die laatste test dan weer verschilt van de vorige. Dan kun je daarna kijken of je die eis op tafel wilt leggen om hem over te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Zat idd ook te denken dat het bij een hogere grade ook wel om zo'n rollenspel zou kunnen gaan. Of door Corona nu daar een variant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salomo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-02-2022
Ik ben in januari aangenomen als YP’er en heb geen gesprek met een psycholoog hoeven hebben, alleen een online assessment (VIT), een online persoonlijkheidstest en een gesprek met iemand van de afdeling en een recruiter. Dit was nog voor de Coronacrisis. Ik weet niet of het gesprek met de psycholoog voor hogere grades nog wel bestaat (daar lijkt het wel op), maar voor YP’ers is het schijnbaar afgeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Voor zover ik weet is de de keuze voor al dan niet een gesprek met de psycholoog een die per casus wordt gemaakt. Ik ben als MC binnengekomen en geen additioneel gesprek met een psycholoog hoeven voeren. Tegelijkertijd met mij is er wel iemand als B grade binnengekomen die dat gesprek wel heeft gehad.

Wat de redenen zijn voor een dergelijk gesprek zijn mij ook niet bekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Equator schreef op maandag 4 mei 2020 @ 12:54:
Voor zover ik weet is de de keuze voor al dan niet een gesprek met de psycholoog een die per casus wordt gemaakt. Ik ben als MC binnengekomen en geen additioneel gesprek met een psycholoog hoeven voeren. Tegelijkertijd met mij is er wel iemand als B grade binnengekomen die dat gesprek wel heeft gehad.

Wat de redenen zijn voor een dergelijk gesprek zijn mij ook niet bekend.
In mijn tijd was het normaal voor ALLE YPers om dat gesprek wel te hebben. Aan de hand daarvan werd, zoals eerder vermeld, bepaald of je een vast of jaarcontract kreeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb in 2018 en 2019 sollicitatie gehad bij Cap. Geen psycholoog of rollenspel gedaan. Eerste keer een test gedaan en aardig meisje van recruitment nam het even met me door.

Overigens vind ik de sfeer in het bedrijf in deze covid tijden helemaal niet slecht. Mensen zijn uit hun routine en missen contact met collega's maar verder gaat het behoorlijk. Vind dat management het ook heel goed oppakt allemaal vanaf de NL top tot de allerlaagste laag. Ik heb constant het gevoel dat iedereen echt het meest begaan is met hoe het met de mensen gaat en niet over hoe het met de business gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ik zal ook ff een duit in het zakje doen. Ik ben in dec 2018 gerecruit, redelijk wat heen en weer gepingel tussen mij en recruitement. In begin april 2019 1e gesprek gehad met recruitment en Managing Consultant, Capaciteiten test gehad en evaluatie met recruitement. Eind april 2019 2e gesprek met Practice Head en Managing Consultant. Begin Mei 2019 onderhandeling met HR, midden Mei getekend en in Augustus in dient.

Tussen uiteindelijk tekenen en in dienst zat een lange periode omdat ik mijn lopende project wilde afronden.

Wat betreft rollenspel, dat is wel enigzins aanbod gekomen tijdens mijn 2e gesprek, daar werd ik wel even gegrilld door de M.C. op technisch gebied en kreeg ik wat casussen waarbij ik een technisch onderbouwde beslissing moest nemen. Maar dit lag wel in de verwachting gezien de functie waarin ik terecht zou komen (Architect).

Wat betreft de hele corona lockdown... Ik ben het ondertussen wel beu! Vanuit management is er goede communicatie en rolt alles lekker door, maar ik mis wel gewoon de koffie momenten en gezelligheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
Paganstars schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 09:21:

Wat betreft de hele corona lockdown... Ik ben het ondertussen wel beu! Vanuit management is er goede communicatie en rolt alles lekker door, maar ik mis wel gewoon de koffie momenten en gezelligheid.
Dat herken ik van mezelf en van veel collega's. Ik mis de koffie automaat praatjes, het geroezemoes op de achtergrond, het genot van de eigen garage bij LR... tja... hopelijk binnenkort. Voorlopig is het jaloers zijn op de collega's die een foto van LR als achtergrond in teams hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Aan de andere kant vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg als je praat over het vele, vele (onnodige) reizen, de files of lange treinreizen waar je als vee in de coupé opgepropt zit. Ik merk iig aan mijzelf dat ik veel meer rust heb, zowel fysiek al mentaal is dat toch wel een enorm verschil hoor! Ik hoop dan ook echt van harte dat het 'hybride werken' waar steeds over gesproken wordt in de webcast straks echt gaat plaatsvinden. Er kan zoveel meer remote worden gewerkt, Cap en klanten moesten dat alleen even in praktijk meemaken. En dat is nu het geval.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe men dit jaar dan gaat beoordelen qua inzetbaarheid. Bijna iedereen die een goede inzet had en die nu op de bank komt...zit daar puur door Corana. En daar kan je helemaal niets aan doen. Net zoals het vinden van een nieuwe opdracht zeer waarschijnlijk veel, veel langer gaat duren. Geldt natuurlijk niet voor iedereen en het is misschien ook vak/branche afhankelijk, maar de mensen die er meer moeite/tijd mee hebben... hoe ga je die mensen dat 'kwalijk' nemen bij de beoordeling? Geldt ook voor mezelf overigens, ik zou het hele jaar (dus 100%) ingezet zijn. Helaas is dat door corona verkort naar max 6 maand. Misschien heb ik het gemist maar ik heb nog nergens opgevangen hoe men hiermee omgaat bij de beoordelingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
ik heb dit jaar sowieso nog niks gehoord omtrent beoordeling.. alleen m'n beoordelingsgesprek over vorig jaar gehad.. verder niks. We moeten bij FS nu ook dat Perform gaan gebruiken, heb ik vorige week eens op rondgekeken.. kan er niks invullen ofzo, er staat nog wat van 2019 open. Heb m'n delegate dus maar eens een berichtje gestuurd of we niet iets voor dit jaar hadden moeten plannen ofzo. Heb het idee dat dat soort zaken nu allemaal een beetje on hold staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Het nieuwe systeem zorgt ervoor dat je geen zogenaamde momenten meer hebt maar dat je ongoing je plan kan aanpassen, invullen en evt. bespreken met je counselor. Werd ook wel tijd overigens want die 2 a 3x per jaar vind ik persoonlijk behoorlijk achterhaald in deze tijden (los van corona). Dus dat het nu flexibeler/dynamischer is geworden is alleen maar goed.

Ik weet verder ook nog niet hoe men wil gaan beoordelen dit jaar en in welke mate men het Corona gebeuren meeneemt. Maar het lijkt me niet meer dan logisch dat dat zeker van grote invloed is wbt evt. de bankcijfers van een consultant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suup123
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 03-06-2020
Vraagje: Wat is het te verwachten startsalaris + salarispad van een beginnend YPer binnen Capgemini Invent?
Ik heb geen idee wat ik hiervan kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Suup123 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:43:
Vraagje: Wat is het te verwachten startsalaris + salarispad van een beginnend YPer binnen Capgemini Invent?
Ik heb geen idee wat ik hiervan kan verwachten.
Weet niet of Invent tegenwoordig een ander groeipad heeft dan de rest van de organisatie, maar ik weet dat het standaard groeipad bij overige onderdelen na het eerste jaar zo rond de 2700 bruto uit kwam. Weet even niet wat dan het startsalaris is, maar zal dan iets van 2300-2400 zijn, gok ik zo.

Maar daar bovenop komen dan nog andere vergoedingen, dus je kunt beter wachten op een goed overzicht van pakketvoorwaarden voor je echt gaat vergelijken met andere organisaties. Het gaat anders sowieso nogal snel scheef in de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Het bruto salaris is volgens mij niet super hoog, ergens idd tussen de 2200 en 2400. Het totale pakket, maakt het vaak interessant.
Bij dergelijke organisaties ga je vooral voor de ervaring en de groei denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Heeft iemand hier recentelijk een assessment (capaciteitentest) gedaan? Ik hoor van een recruiter dat de capaciteitentest bestaat uit 4 soorten vragen, 68 in totaal, die in willekeurige volgorde voorbij komen. Tijdsduur is hierbij 30 minuten. Dit is wezenlijk anders dan in de TS staat beschreven, waarschijnlijk ook door het feit dat we inmiddels zo'n 6 jaar verder zijn :) .

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-06 13:14
Sowieso moet de TS een keer goed geupdate worden.

Maar deze test gebruiken ze nu al een paar jaar, minimaal twee. Als het goed is krijg je van tevoren een testomgeving zodat je een keer kunt oeferen. Is niet heel moeilijk verder, je moet even snappen hoe het werkt met inzicht, tekstuele en numerieke verbanden leggen, maar daarvoor heb je die test. Overigens zijn er een aantal factoren van toepassing;

- Hoeveel vragen kun je beantwoorden binnen 30 minuten (bijna niemand haalt de 68, dus laat je niet opjagen door de klok, maar 55 moet zeker wel haalbaar zijn)
- Hoeveel vragen heb je fout van de vragen die je kon beantwoorden (beter 90% van 55 goed dan 80% van 60)
- Hoeveel vragen heb je goed per onderdeel (als je op 1 onderdeel 17 vd 17 scoort maar op een ander onderdeel skip je alles en heb je maar 9 vd 17 zegt dat iets over je inzicht op dat onderdeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Als iemand wat visuele voorbeelden of een beschrijving kan opduikelen en sturen, dan werk ik het bij. Heb sowieso een nieuwe lay-out klaar staan, maar juist die testen is even een vraagje hoe dat nu loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Ik heb volgens mij alleen nog maar het rapport... Was ook een gevalletje van shift+del in mijn brein nadat ik de capaciteitentest had gedaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:36
Jedi_Pimp schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:58:
Heeft iemand hier recentelijk een assessment (capaciteitentest) gedaan? Ik hoor van een recruiter dat de capaciteitentest bestaat uit 4 soorten vragen, 68 in totaal, die in willekeurige volgorde voorbij komen. Tijdsduur is hierbij 30 minuten. Dit is wezenlijk anders dan in de TS staat beschreven, waarschijnlijk ook door het feit dat we inmiddels zo'n 6 jaar verder zijn :) .
Ik heb 'm zelf zo'n 1,5 jaar geleden gemaakt. Je krijgt nog wat linkjes met oefentoetsen zodat je snapt hoe je een type vraag moet beantwoorden. Deze oefeningen even doornemen helpt je qua snelheid en geeft meteen weer wat rust op voorhand :) Het klinkt overigens een stuk heftiger dan dat het is (vind ik), het is gewoon een testje om jouw capaciteiten (duh) in te kunnen schatten. Ik faalde gigantisch op de persoonlijkheidstest (een 1 op 9 voor presenteren bv, wat niet overeenkomt met de werkelijkheid), maar kreeg wel gewoon het aanbod om in dienst te treden als YP. Ze gebruiken het als ondersteuning bij hun beslissing, maar ik denk dat er meer waarde hangt aan de gesprekken en hoe je overkomt dan aan zo'n specifieke test. Maar dit kan je gewoon vragen lijkt me :)

Goede tip die ik hier ook las overigens: het zijn 68 vragen, maar dit red je eigenlijk nooit in 30 minuten. Dus laat je hierdoor ook niet opjutten, je hoeft ze niet allemaal af te krijgen om een goed resultaat te hebben.

Uit dit topic:
Stufferdt schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:00:
[...]

Dit is volgens mij afhankelijk van de gebruikte norm. En ik denk wel dat ze meerekenen hoeveel vragen je überhaupt hebt ingevuld. Maar mijn tip is om een vraag waarvan je denkt: "Hier ben ik in verhouding zeer veel tijd aan kwijt" eventueel over te slaan en later te maken. En zorg dat je papier, pen en rekenmachine startklaar hebt liggen. Ik ben halverwege nog op zoek gegaan naar een rekenmachine omdat handmatig uitrekenen wel heel veel tijd vergde.

Wat achtergrondinformatie uit de testuitslagen:
Ik heb de intelligentietest gemaakt in november 2018 met HBO als norm.
Je scoort op een schaal van 1 tot 9 en ik moest 68 vragen beantwoorden in 30 minuten.
Van de 68 vragen had ik er 62 gemaakt en hiervan had ik er 54 goed. Ik scoorde hiermee een 9 op 9 als totaalscore, waarbij cijfermatig beredeneervermogen een 8 was, rekenvaardigheid een 7, verbale aanleg een 8 en logisch redeneervermogen een 9 (dus maar 1/4 een 9). Met een 9 scoor je overigens bij de beste 4% en 23% scoort een 7, 8 of 9. De verdeling is overigens in stanines (dus stukken van een normaalverdeling). Een 7 zien ze als bovengemiddeld, 8 als hoog en 8 als zeer hoog. Een 4 is laaggemiddeld, een 5 gemiddeld een een 6 bovengemiddeld.

Edit:
Bovenstaande gaat over een intelligentietest die ik heb afgelegd bij een vacature als YP. Hier zat dus cijfermatig beredeneervermogen, rekenvaardigheid, verbale aanleg en lgosich redeneervermogen in.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik ben die hele test vergeten. Wat ik me herinner was een vrij standaard intelligentie test. Ik scheen overigens een aparte uitslag te hebben, heel hoog op taal en vrij matig op rekenen.
Als je je druk over maakt kun je wat oefenen met een online test, ze lijken allemaal op elkaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Wijnands op 14-07-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giku
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 11:34
Heeft iemand ervaring met functies op het hoofdkantoor/staf/support? Benieuwd hoe daar de sfeer is en wat de (externe) opleidingsmogelijkheden zijn daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09-2024
Stufferdt schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb 'm zelf zo'n 1,5 jaar geleden gemaakt. Je krijgt nog wat linkjes met oefentoetsen zodat je snapt hoe je een type vraag moet beantwoorden. Deze oefeningen even doornemen helpt je qua snelheid en geeft meteen weer wat rust op voorhand :) Het klinkt overigens een stuk heftiger dan dat het is (vind ik), het is gewoon een testje om jouw capaciteiten (duh) in te kunnen schatten. Ik faalde gigantisch op de persoonlijkheidstest (een 1 op 9 voor presenteren bv, wat niet overeenkomt met de werkelijkheid), maar kreeg wel gewoon het aanbod om in dienst te treden als YP. Ze gebruiken het als ondersteuning bij hun beslissing, maar ik denk dat er meer waarde hangt aan de gesprekken en hoe je overkomt dan aan zo'n specifieke test. Maar dit kan je gewoon vragen lijkt me :)

Goede tip die ik hier ook las overigens: het zijn 68 vragen, maar dit red je eigenlijk nooit in 30 minuten. Dus laat je hierdoor ook niet opjutten, je hoeft ze niet allemaal af te krijgen om een goed resultaat te hebben.

Uit dit topic:

[...]
Bedankt, ook aan de anderen!

Weet je nog of bij de cijferreeksen werd gewerkt met dubbele verschillen, breuken en/of twee reeksen door elkaar? En hoe moeilijk vond je de verbale analogieën? Niveau van de laatste categorie verschilt altijd zo bizar veel :/

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:36
Jedi_Pimp schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 19:22:
[...]

Bedankt, ook aan de anderen!

Weet je nog of bij de cijferreeksen werd gewerkt met dubbele verschillen, breuken en/of twee reeksen door elkaar? En hoe moeilijk vond je de verbale analogieën? Niveau van de laatste categorie verschilt altijd zo bizar veel :/
Lang geleden, maar volgens mij op alle 3: Ja. Verbale analogieen vond ik niet moeilijk, maar ligt mij behoorlijk goed. Maar mogelijk is het ook wel al iets veranderd, heb het ruim anderhalf jaar geleden gedaan natuurlijk.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
Iemand recentelijk nog op LR geweest?

Ik was er op vrijdag 2 weken terug, je kon een kanon afschieten zonder iemand te raken :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
Op dit moment kom ik er 1-2 keer per week i.v.m. een "business-critical" project waar ik ook op zit. Het is allemaal toch een beetje onwerkelijk als ik er ben. De hele dag rondhuppelen met een mondkapje is ook niet alles, maar gelukkig mag die op de werkplek wel af.

Ondanks alles is het wel fijn om (een zeer beperkte set van) collega's weer te zien en te spreken binnen het project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
Zoals jullie wellicht weten staat de mobiliteitsvergoeding nu vermeldt onder loon op de werkgeversverklaring.

Iemand enig idee of de mobiliteitsvergoeding nu wel meetelt voor de hypotheekverstrekking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tru_lol
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 03-10-2023
blblacklabel schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:34:
Zoals jullie wellicht weten staat de mobiliteitsvergoeding nu vermeldt onder loon op de werkgeversverklaring.

Iemand enig idee of de mobiliteitsvergoeding nu wel meetelt voor de hypotheekverstrekking?
In mijn ervaring niet. Zeker als je leaset, zal de bank zien zien dat dit bedrag volledig wegvalt tegen je leasebedrag en zullen ze het niet meetellen voor je financieringscapaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
In de afgelopen maanden een huis gekocht en dus een hypotheekaanvraag moeten doen met behulp van de nieuwe werkgeversverklaring. De eigen calculatie (zonder mobiliteitsvergoeding) en het maximale leenbedrag bij die geldverstrekker kwamen bijna 1 op 1 over, dus nee... die werd niet meegenomen.

Persoonlijk snap ik niet waarom ze dit met de mobiliteitsvergoeding wel doen, maar het niet doen met de pensioeninleg die 100% werkgevergedragen is bij Capgemini. Dan heb je het tenminste wel over een post die bij een andere werkgever er mogelijk wel bij in zit (aangezien mensen dan bijvoorbeeld 50% inleg hebben, die 50% telt voor hen wel mee).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
blblacklabel schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 00:34:

Er is laatst nog een mail verstuurd door de OR dat het vermelden van de mobiliteitsvergoeding op de werkgeversverklaring niet het gewenste resultaat heeft, het wordt namelijk niet meegenomen (wat overigens terecht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blblacklabel
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 08-09-2024
Dat is best jammer, zie idd. nu de mail van de
OR.

Zonder mobiliteitsvergoeding krijg je ook bijna niks aan hypotheek. :(

Hoop dat ze hier wat aan kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
miicker schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:48:
[...]

Er is laatst nog een mail verstuurd door de OR dat het vermelden van de mobiliteitsvergoeding op de werkgeversverklaring niet het gewenste resultaat heeft, het wordt namelijk niet meegenomen (wat overigens terecht is).
En dit zagen ze niet van te voren aankomen? 8)7 Het moment dat dit werd aangekondigd wist iedereen dat toch al? De argumentatie waarom het wel/niet mee zou tellen had nooit wat te maken met die werkgeversverklaring, dus het zou vreemd zijn geweest als het wél had uitgemaakt.
blblacklabel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 23:26:
Dat is best jammer, zie idd. nu de mail van de
OR.

Zonder mobiliteitsvergoeding krijg je ook bijna niks aan hypotheek. :(

Hoop dat ze hier wat aan kunnen doen.
Daar kan Cap niks aan veranderen, dat is aan de Hypotheekverstrekkers. En die zien de Mobiliteitsvergoeding gewoon voor wat het is. Een variabele component die je elk moment kan wijzigen door een leaseauto te nemen waardoor het bedrag grotendeels of helemaal wegvalt. Dus het is gewoon geen salaris of vaste beloning en telt niet mee.

[ Voor 33% gewijzigd door SmurfLink op 02-09-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
@SmurfLink klopt, vandaar dat ik ook aangaf dat het terecht is. Het enige dat Cap zou kunnen doen is de mobiliteitsbudget toevoegen als bruto salaris, maar dat zie ik niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
Misschien niet helemaal het juiste topic hiervoor omdat het meer over hypotheken gaat, maar nemen de hypotheek verstrekkers de tantième wel mee in de berekening? Die is bij Cap volgens mij nooit 0, zodra je er eenmaal recht op hebt tenminste, maar kan wel flink fluctueren. Hoe gaan ze daar mee om?

Ik heb een bonus bij mijn huidige werkgever, die is op basis van de omzet die ik zelf genereer. Dat kan best 0 euro zijn voor langere tijd, als ik op de bank zit. Maar bij een hypotheekgesprek dat ik gehad heb, werd het bedrag van vorig jaar (waar op de vakantiedagen na, mijn uren 100% facturabel waren) meegenomen als 'variabel loon' wat ervoor zorgt dat mijn maximale hypotheek 60k hoger ligt dan zonder dat variabele loon. Ik heb ook aangegeven dat het 0 euro kan zijn, maar dat was niet belangrijk. Het ging erom wat je de afgelopen tijd hebt gekregen werd mij verteld 8)7

Voor mij erg gunstig, maar ik vind het wel opmerkelijk.. Waarom dat dan wel, en een mobiliteitsvergoeding niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Bonussen en variabele beloning: dat soort risicodragend inkomen gaat toch gewoon op basis van laatste drie jaar gemiddeld (plus eventueel een prognose lopend jaar)?
Voor mij erg gunstig, maar ik vind het wel opmerkelijk.. Waarom dat dan wel, en een mobiliteitsvergoeding niet?
Mobiliteitsvergoeding is te volatiel. Ze sturen je naar een ander project en het verandert van bruto inkomen naar een netto reiskostenvergoeding die niet meetelt als inkomen.

[ Voor 56% gewijzigd door t_captain op 02-09-2020 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:37
Tankiej schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:41:
Misschien niet helemaal het juiste topic hiervoor omdat het meer over hypotheken gaat, maar nemen de hypotheek verstrekkers de tantième wel mee in de berekening? Die is bij Cap volgens mij nooit 0, zodra je er eenmaal recht op hebt tenminste, maar kan wel flink fluctueren. Hoe gaan ze daar mee om?

Ik heb een bonus bij mijn huidige werkgever, die is op basis van de omzet die ik zelf genereer. Dat kan best 0 euro zijn voor langere tijd, als ik op de bank zit. Maar bij een hypotheekgesprek dat ik gehad heb, werd het bedrag van vorig jaar (waar op de vakantiedagen na, mijn uren 100% facturabel waren) meegenomen als 'variabel loon' wat ervoor zorgt dat mijn maximale hypotheek 60k hoger ligt dan zonder dat variabele loon. Ik heb ook aangegeven dat het 0 euro kan zijn, maar dat was niet belangrijk. Het ging erom wat je de afgelopen tijd hebt gekregen werd mij verteld 8)7

Bij mijn hypotheek was het belangrijk hoeveel invloed je zelf op de bonus hebt, vandaar dat je bonus bij je huidige werkgever dus meegeteld wordt. De tantieme bij Cap is voor een groot deel gestoeld op de bedrijfsresultaten, en wordt dan niet (of slechts deels) meegenomen in een hypotheek aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
t_captain schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:48:
Bonussen en variabele beloning: dat soort risicodragend inkomen gaat toch gewoon op basis van laatste drie jaar gemiddeld (plus eventueel een prognose lopend jaar)?
Zoiets dacht ik ook inderdaad, vandaar ook dat ik verbaasd was over dat het hele bedrag van één jaar simpelweg meegenomen werd. Nu werk ik hier nog geen 3 jaar, dus het kon maximaal over een kortere periode (1,5 jaar op dat moment). Maar als dat gedaan was, was het bedrag sowieso lager geweest.
[...]

Mobiliteitsvergoeding is te volatiel. Ze sturen je naar een ander project en het verandert van bruto inkomen naar een netto reiskostenvergoeding die niet meetelt als inkomen.
Is dat in mijn voorbeeld niet een beetje hetzelfde? Ik ga naar een ander project en de gegenereerde omzet veranderd, wat dus effect heeft op de bonus.
kezzza schreef op woensdag 2 september 2020 @ 13:17:
[...]

Bij mijn hypotheek was het belangrijk hoeveel invloed je zelf op de bonus hebt, vandaar dat je bonus bij je huidige werkgever dus meegeteld wordt. De tantieme bij Cap is voor een groot deel gestoeld op de bedrijfsresultaten, en wordt dan niet (of slechts deels) meegenomen in een hypotheek aanvraag.
Bij mij is het niet op basis van bedrijfsresultaat inderdaad, dat scheelt wel weer. Maar verder heb ik er vrij weinig invloed op. Mijn werkgever bepaalt het uurtarief met de klant en hoeveel uur ik beschikbaar voor ze ben.

Maar goed, gaat wel iets te ver offtopic hier misschien. Voor mij is het nu in ieder geval gunstig zoals het nu is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Weet iemand hoe het proces gaat als je je telefoonnummer wil overnemen als je Capgemini gaat verlaten? Moet je dat zelf gewoon regelen via Vodafone of moet Cap hiervoor wat zaken doen? Kan het zo 123 niet vinden ;)

Edit: via de IT helpdesk blijkbaar ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 09-10-2020 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Heeft iemand hier een idee vanaf wanneer je recht hebt op een bonus? Want ik zag op mijn loonstrook ineens een "Kwartaalbonus BT" staan. Dit is de eerste keer dat ik die ontvang. Ik heb salarisadministratie ook even gemaild. Ik heb hier niets over gehoord. Ik hoop natuurlijk dat het klopt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
miicker schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 00:46:
Heeft iemand hier een idee vanaf wanneer je recht hebt op een bonus? Want ik zag op mijn loonstrook ineens een "Kwartaalbonus BT" staan. Dit is de eerste keer dat ik die ontvang. Ik heb salarisadministratie ook even gemaild. Ik heb hier niets over gehoord. Ik hoop natuurlijk dat het klopt :P
Heeft je manager je niet gebeld? Ik heb 'm ook gehad. Ze hadden potjes over (waarschijnlijk omdat alle events digitaal zijn oid) en keren bonus uit aan mensen die goede beoordeling hadden afgelopen jaar en nu ook richting goede beoordeling gaan. Dat was bij mij iig de redenatie. Is ook voor het eerst dat ik hoor dat er bonussen bestaan bij ons overigens. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 07:35:
[...]

Heeft je manager je niet gebeld? Ik heb 'm ook gehad. Ze hadden potjes over (waarschijnlijk omdat alle events digitaal zijn oid) en keren bonus uit aan mensen die goede beoordeling hadden afgelopen jaar en nu ook richting goede beoordeling gaan. Dat was bij mij iig de redenatie. Is ook voor het eerst dat ik hoor dat er bonussen bestaan bij ons overigens. :+
Ik heb komende week een gesprek met mijn manager staan, ik vermoed dat hij het dan wel zal toelichten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
Normaal wordt de kwartaalbonus vergezeld van een brief met wat toelichting, want je krijgt hem echt niet zomaar. In 11 jaar Capgemini heb ik hem één keer gehad, voor een project waar ik 400+ overuren heb geschreven en 3 van mijn vakanties zijn ingetrokken in die periode.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zou iemand mij de contactgegevens van HR kunnen sturen via DM? Ik heb een mail adres en telefoonnummer nodig in verband met een screening voor een nieuwe functie.
Kan deze op de website vreemd genoeg nergens vinden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
Heb even wat in je DM gedropt.
Pagina: 1 ... 64 ... 83 Laatste