Juancho schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:29:
Huh? Ik heb ook Tantième en werk al jaren voor Cap (momenteel grade B.)... Is dat sinds kort verandert en dan puur voor mensen die op dat moment binnen komen als YP'er of zijinstromer?
Zou wel bizar zijn dat ze dat component zomaar uit je contract slopen....

Als jij een tantième hebt, dan halen ze dat er net zomaar uit.
Juancho schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 08:24:
Thanks! En hoe zit het eigenlijk met het bonus systeem van Cap. Heb me er eigenlijk nooit in verdiept

. Stel je bent grade B, bent voldoende ingezet geweest. Houdt dat in dat je je volledige tantième krijgt? En als je dus minder ingezet bent, dat je een x % hier van krijgt? En dan nog naast de divisie resultaten?
Voor een Grade B, C en D geldt dat 50% van je tantième afhankelijk is van de Bedrijfsperformance factor (BPF), en 50% van je eigen performance.
Er wordt daarbij gerekend met een vermenigvuldigingsfactor. Bijvoorbeeld 0,8 tot 1,2.
Stel (even hypothetisch) je hebt een tantième van 2500,-. De BPF is 0,9 en je hebt het zelf gewoon goed gedaan, (PPF =1,0) Dan is het dus:
€1250,- * 0,9 = €1125,-
€1250,- * 1,0 = €1250,-
Totaal = €2375 bruto.
Heb jij echter ruim boven verwachting gepresteerd (een performance score 1 tijdens je year end review) dan kan je PPF 1,2 zijn.
Dan is het:
€1250,- * 0,9 = €1125,-
€1250,- * 1,2 = €1500,-
Totaal = €2675 bruto.
Echter: Als er zo goed geperformed is door veel mensen, dan wordt er nog een aanpassing gedaan om de hoeveelheid geld te verkleinen. Een beetje flauw, ik weet het, maar als de zak met geld niet groot genoeg is, dan maken ze overal de bonussen kleiner.
Ik heb in dit voorbeeld gerekend met een BPF van 0,9. Deze kan verschillen per Business Line, en voor CIS weet ik dat hij is vastgesteld op 0,916, maar misschien wordt dat nog aangepast.
Daarbij komt dan wel dat er een minimale tantième is vastgesteld voor iedereen die naar grade C gaat. (Bestaande worden niet zomaar aangepast neem ik aan.)
De standaard tantième voor een grade C is 2500,-
[
Voor 14% gewijzigd door
Equator op 13-02-2020 13:02
]