Welke auto leasemaatschappij werkt Capgemini mee? De recruiter heeft tegen mij gezegd Athlon. Maar iemand die ik ken die bij Cap werkt zegt alleen Alphabet.
Dus welke is het nu?
Dus welke is het nu?
Verwijderd
Alphabet en Arval. Athlon is volgens mij oud, er zijn nog wel poolauto's via Athlon te krijgen.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:38:
Welke auto leasemaatschappij werkt Capgemini mee? De recruiter heeft tegen mij gezegd Athlon. Maar iemand die ik ken die bij Cap werkt zegt alleen Alphabet.
Dus welke is het nu?
I have stability. The ability to stab.
Verwijderd
Ik weet niet hoe jij kijkt en naar welke auto's je kijkt maar dit klinkt echt als onzin. Toen ik mijn auto uitzocht had ik nog keus tussen Alphabet en Athlon, meestal waren de prijzen op een paar euro gelijk. Mijn uiteindelijk gekozen auto was 20 per maand goedkoper bij Alphabet dan bij Athlon. Maar echt grote verschillen ben ik nooit tegengekomen. Je kunt ook niet zomaar de normale website van Athlon gaan vergelijken met die van Alphabet. Pas als je inlogt op de portalen kun je het een beetje vergelijken en zie je ook de juiste prijzen.Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:07:
Ik heb beetje gekeken en vind Alphabet ontiegelijk duur en bijna alles is boven je budget. Arval heeft maar 5 opties kwa auto's ofzo.
Athlon is echt top daar heb je zo veel keus en de meeste auto's vallen binnen je budget...
Jammer...
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Bij mij scheelde het ook bijna niks, ik heb voor Athlon gekozen omdat die in mijn woonplaats zitten en ook idd iets van 20-30 euro goedkoper waren. Verschilt wellicht per segment, maar erg veel scheelde het niet voor wat ik zag.miicker schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:37:
[...]
Ik weet niet hoe jij kijkt en naar welke auto's je kijkt maar dit klinkt echt als onzin. Toen ik mijn auto uitzocht had ik nog keus tussen Alphabet en Athlon, meestal waren de prijzen op een paar euro gelijk. Mijn uiteindelijk gekozen auto was 20 per maand goedkoper bij Alphabet dan bij Athlon. Maar echt grote verschillen ben ik nooit tegengekomen. Je kunt ook niet zomaar de normale website van Athlon gaan vergelijken met die van Alphabet. Pas als je inlogt op de portalen kun je het een beetje vergelijken en zie je ook de juiste prijzen.
De prijzen tussen Alphabet en Arval verschillen wel degelijk flink. Ik heb hier vorige week achteraan gebeld, Alphabet gaf aan dat dit is omdat je hiermee als het ware de auto al wat afkoopt voor latere overname. Dus stel een auto bij Alphabet is €20 per maand duurder (en dat verschil is er echt), dan is na 48 maanden de auto dus €960 goedkoper dan bij Arval wanneer je 'm zelf wilt overkopen.miicker schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:37:
[...]
Ik weet niet hoe jij kijkt en naar welke auto's je kijkt maar dit klinkt echt als onzin. Toen ik mijn auto uitzocht had ik nog keus tussen Alphabet en Athlon, meestal waren de prijzen op een paar euro gelijk. Mijn uiteindelijk gekozen auto was 20 per maand goedkoper bij Alphabet dan bij Athlon. Maar echt grote verschillen ben ik nooit tegengekomen. Je kunt ook niet zomaar de normale website van Athlon gaan vergelijken met die van Alphabet. Pas als je inlogt op de portalen kun je het een beetje vergelijken en zie je ook de juiste prijzen.
Ik zeg toch zelf dat er wel wat verschil is, maar echt niet veel. Ik noem €20 p.m. (bruto) nou niet echt veel verschil. Er daarbij geloof ik niets van het verhaal dat Alphabet verteld. Dat is gewoon per merk, of soms zelfs per model verschillend, de ene leasemaatschappij heeft gewoon betere afspraken met bepaalde dealers/merken dan de andere, daar komt het meeste prijsverschil vandaan., echt niet dat die auto dan goedkoper is bij het overnemen, er zijn ook maar weinig mensen die hun auto na de leaseperiode overnemen.Herax10NL schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:17:
[...]
De prijzen tussen Alphabet en Arval verschillen wel degelijk flink. Ik heb hier vorige week achteraan gebeld, Alphabet gaf aan dat dit is omdat je hiermee als het ware de auto al wat afkoopt voor latere overname. Dus stel een auto bij Alphabet is €20 per maand duurder (en dat verschil is er echt), dan is na 48 maanden de auto dus €960 goedkoper dan bij Arval wanneer je 'm zelf wilt overkopen.
Alphabet schat de restwaarde dus gewoon wat lager in. Ze willen minder risico lopen dan een andere leasemaatschappij die een lagere maandprijs heeft.Herax10NL schreef op maandag 15 juli 2019 @ 19:17:
[...]
De prijzen tussen Alphabet en Arval verschillen wel degelijk flink. Ik heb hier vorige week achteraan gebeld, Alphabet gaf aan dat dit is omdat je hiermee als het ware de auto al wat afkoopt voor latere overname. Dus stel een auto bij Alphabet is €20 per maand duurder (en dat verschil is er echt), dan is na 48 maanden de auto dus €960 goedkoper dan bij Arval wanneer je 'm zelf wilt overkopen.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
Dan moet je je recruiter even vertellen dat dit niet meer is. Toen ik in dienst kwam zei mijn recruiter ook dat Athlon nog in het contract zat totdat ik 2 weken voor indiensttreding te horen kreeg dat Athlon geen zaken meer wilde doen met Cap (en dat dit blijkbaar gewoon bekend was). Hierdoor moest mijn leasecontract verplicht over naar Alphabet waardoor deze 120 euro per maand duurder uit kwam.. Dit was in maart overigens.Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:38:
Dus welke is het nu?
[ Voor 5% gewijzigd door Mantus op 07-08-2019 00:37 ]
Wat is de reden dat atlon cap niet meer als klant wilde?Mantus schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 00:36:
[...]
Dan moet je je recruiter even vertellen dat dit niet meer is. Toen ik in dienst kwam zei mijn recruiter ook dat Athlon nog in het contract zat totdat ik 2 weken voor indiensttreding te horen kreeg dat Athlon geen zaken meer wilde doen met Cap (en dat dit blijkbaar gewoon bekend was). Hierdoor moest mijn leasecontract verplicht over naar Alphabet waardoor deze 120 euro per maand duurder uit kwam.. Dit was in maart overigens.
Volgens mij is dat niet zozeer het geval. Er is in Europa op het niveau van de Capgemini Group een deal gemaakt met Arval, die daarmee voor alle Europese landen het vervoer mag verzorgen. Als gevolg daarvan is waarschijnlijk een onderhandeling geweest met Athlon en Alphabet welke dan de 'alternatieve' plek mocht blijven invullen en dat is dus Alphabet geworden.TweakerVincent schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 01:22:
[...]
Wat is de reden dat atlon cap niet meer als klant wilde?
Welkom! Cloud of Cyber Security?Paganstars schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:40:
ik zal me hier ook maar eens melden, ik ben afgelopen donderdag begonnen bij CIS P&C als Architect.
[ Voor 14% gewijzigd door Prx op 07-08-2019 09:05 ]
Daar was men niet echt duidelijk over. Binnen Capgemini kon niemand mij de reden vertellen, behalve dat er geen nieuwe contracten opgestart zouden worden. Ik heb bij alle kanalen geprobeerd om uit te zoeken hoe het dan zou zitten met bestaande contracten overnemen.TweakerVincent schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 01:22:
[...]
Wat is de reden dat atlon cap niet meer als klant wilde?
verander willen maar in "kunnen"....Mantus schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 10:13:
[...]
Daar was men niet echt duidelijk over. Binnen Capgemini kon niemand mij de reden vertellen, behalve dat er geen nieuwe contracten opgestart zouden worden. Ik heb bij alle kanalen geprobeerd om uit te zoeken hoe het dan zou zitten met bestaande contracten overnemen.
Uiteindelijk was Capgemini er vrij onduidelijk over dus ben ik bij Athlon gaan graven tot aan de account manager binnen Athlon. Hier gaf Athlon aan dat ze geen uitzondering willen maken en geen enkel nieuw of bestaande regeling met Capgemini meer aan willen gaan.
Maybe, zo kwam het niet overTweakerVincent schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 12:33:
[...]
verander willen maar in "kunnen"....
Zou ik ook niet willen als ik Athlon was. Maar het is zoal Prx het vertelt. Vanuit Frankrijk opgedragen dat Arval erbij moest, dus moest ofwel Athlon of Alphabet afvallen.. blijkbaar was de deal met Alphabet beter, anders hadden we nu nog Athlon gehad.
Waarom is het makkelijker omdat je vlakbij Athlon woont?SmurfLink schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:36:
[...]
Zou ik ook niet willen als ik Athlon was. Maar het is zoal Prx het vertelt. Vanuit Frankrijk opgedragen dat Arval erbij moest, dus moest ofwel Athlon of Alphabet afvallen.. blijkbaar was de deal met Alphabet beter, anders hadden we nu nog Athlon gehad.
Vind het zelf wel jammer, ik woon vlakbij Athlon dus dat is met alles lekker makkelijk.. nou ja, kan iig m'n huidige contract nog uitdienen.
Cloud Edge, ik ga aan de slag als EUS Architect
Luiheid, m'n banden liggen bij Athlon, onderhoud bij de dealer 1 deur verder. Alles zit naast elkaar. En Athlon was voor mij goedkoper.Tankiej schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:28:
[...]
Waarom is het makkelijker omdat je vlakbij Athlon woont?
Bij Alphabet kon ik gewoon alles (onderhoud, bandenwissel) via een merkdealer naar keuze regelen, dat was pas makkelijk. Daarnaast was de leaseauto die ik toen had ook nog goedkoper via Alphabet
[ Voor 93% gewijzigd door Herax10NL op 08-08-2019 19:08 ]
Enig idee hoeveel je al verbruikt hebt? Volgens mij zou die limit van ~€60 ook bij een zakelijke abonnement moeten gelden (https://www.vodafone.nl/s...g/in-het-buitenland.shtml). Maar misschien kun je voor de zekerheid nog even de servicedesk bellen om dat te controleren.miicker schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:57:
Ik zit op dit moment in de VS, ik kwam erachter dat ik met mijn Cap kaartje gewoon internet heb (heb niets om laten zetten o.i.d.). Enig idee of hier iets van in rekening gebracht gaat worden? Was vergeten roaming uit te zetten, kwam er toevallig achter (dual sim)
Nee niks, bij mij stond die €60 limiet er niet eens op nadat ik van afdeling was geswitched.miicker schreef op maandag 2 september 2019 @ 17:57:
Ik zit op dit moment in de VS, ik kwam erachter dat ik met mijn Cap kaartje gewoon internet heb (heb niets om laten zetten o.i.d.). Enig idee of hier iets van in rekening gebracht gaat worden? Was vergeten roaming uit te zetten, kwam er toevallig achter (dual sim)
Hi, jij zelf al wat meer duidelijkheid over je vraag? Interessant namelijkVerwijderd schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 12:51:
Hoi allemaal,
Weet iemand wat de salaris range is voor een SAP consultant binnen Capgemini?
Krijg je salaris op basis van level of is het individueel?
Bedankt, dat is een vrij snelle doorlooptijd en lijkt minder werk dan ik initieel had verwacht. Zoals het er nu naar uitziet is er geen eigen template nodig.TigerMooD schreef op donderdag 5 september 2019 @ 12:11:
Vrij simpel, gewoon een mailtje naar de salarisadministratie sturen. Ze hebben zelf een template dat ze gebruiken, maar als je een eigen template (bijvoorbeeld van hypotheekverstrekker) wilt, stuur je dat gewoon mee en vullen ze het voor je in. Je krijgt dan digitaal de ingevulde verklaring terug. Mijn ervaring was dat dit 1 werkdag later in mijn mailbox lag, collega had hem 2 dagen later terug.
Mocht je dat niet hebben gezegd, dan was ik in de veronderstelling geweest dat het digitaal was.Prx schreef op donderdag 5 september 2019 @ 14:06:
En met mailbox wordt dan ook echt je fysieke brievenbus bedoeld.
Ik heb zelf nog nooit gehoord dat er een ontwikkelteam was voor .net of java... dit is allemaal individueel. Maar wellicht zijn ze er wel en heb ik er geen weet van.Trapezoid schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:03:
Doet Cap ook aan individuele detachering en hoe is die verhouding ten opzichte van hele teams wegzetten op projecten? Ik heb het dan met name over ontwikkelteams met .net of java.
Tenzij je de Co-Zone meerekent.SmurfLink schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:34:
[...]
Ik heb zelf nog nooit gehoord dat er een ontwikkelteam was voor .net of java... dit is allemaal individueel. Maar wellicht zijn ze er wel en heb ik er geen weet van.
Zeker, maar ik hoor dat voornamelijk uit de Sharepoint of Business hoeken.. heb 't iig nog nooit vanuit de Dev hoek gehoord.Tankiej schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:42:
Er worden wel hele Capgemini teams bij een klant neergezet, ik heb er zelf in eentje gezeten voor een paar jaar. Het is dan volgens mij wel vaak onderdeel van een groter geheel, niet dat er één volledig Capgemini team zit en voor de rest helemaal niets..
Nee vaak als onderdeel van een groot project idd. Ik heb een tijdje bij zo een cap team gezeten idd als buitenstaander maar vroeg me dus af hoe gewoon dat is bij cap. Maar dat is dusniet de standaard begrijp ik uit de meeste comments.Tankiej schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 09:42:
Er worden wel hele Capgemini teams bij een klant neergezet, ik heb er zelf in eentje gezeten voor een paar jaar. Het is dan volgens mij wel vaak onderdeel van een groter geheel, niet dat er één volledig Capgemini team zit en voor de rest helemaal niets..
Verwijderd
Verwijderd
Ja ze zeggen dat het komt door de brandstof, daarom zijn de leaseprijzen hoger.We Are Borg schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:53:
@Verwijderd : dat de regeling bij Capgemini wat mager is, is bij mij en mijn collega's (dezelfde sector, andere werkgever) wel aardig bekend. Waarom die bedragen zo hoog ligen bij Alphabet weet ik niet. Tuurlijk afspraken met de werkgever, maar hoezo kan je voor 800 euro geen polo leasen…. Snap dat je dus geirriteerd bent. Wat mag je (max) bijbetalen?
Bijzonder verhaal is dat. Even snel een VW polo 1.0 comfortline in elkaar geklikt bij leaseplandirect: 35k per jaar, 4 jaar, inclusief winterbanden, brandstofpas. Totaal inclusief 200 euro brandstof is 600. Is die 800 euro incl btw? Dan ga je namelijk richting de 725, wat dichterbij die 800 komt. Als het ex btw is snap ik niet waar die 200 euro verschil aan op gaat.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 15:03:
[...]
Ja ze zeggen dat het komt door de brandstof, daarom zijn de leaseprijzen hoger.
Ik kan wel een Polo kiezen maar dan is mijn hele budget al op
Toen ik weg ging was het nog 36.000km per jaar, is dat gewijzigd?t_captain schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 18:02:
40.000 km/jaar
Brandstof is bij een geschat verbruik van 1:15, literprijs 1.70 incl BTW ongeveer 310 euro excl BTW per maand nominaal.
En vergeet niet de BTW correctie privégebruik, die wordt vaak doorbelast. Op een auto van 24k (?) 55 per maand.
Arval is vaak nog iets goedkoper. Je kunt ook de vergoeding nemen en zelf privé leasen als je weinig rijdt. Je wordt ook gecompenseerd voor zuinig rijden en minder kilometers trouwens. Maar goedkoop is het niet nee.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:36:
Ik ben echt geïrriteerd![]()
Ben net gestart bij Capgemini en ging een beetje leaseprijzen kijken bij Alphabet. NIET NORMAAL!
Voor de meest simpele Polo die je kan krijgen zit je al boven je lease budget (800 euro’s).
En als ik kijk op private lease betaal je gewoon niet eens 400 euro’s.
Hoe kan dat dat het zo duur is?
Het is echt belachelijk, moet je echt directeurs salaris hebben om een beetje goede auto te rijden...
Nou als ik dit wist voordat ik begonnen was had ik misschien andere werknemer gekozen.
Hoe is het als je private lease doet? Is het waar dat je de lease bedrag kan aftrekken van je bruto mobiliteit vergoeding? En krijg je KMs uitbetaald die je voor je werk rijdt?
Alphabet is an sich niet duur, maar Cap heeft gewoon een karige leaseregeling. Ter vergelijking: wij hebben ook Alphabet en ik kon met een leasebudget van circa 700 euro een vrij aangeklede BMW 1-serie leasen.Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 14:36:
Ik ben echt geïrriteerd![]()
Ben net gestart bij Capgemini en ging een beetje leaseprijzen kijken bij Alphabet. NIET NORMAAL!
Voor de meest simpele Polo die je kan krijgen zit je al boven je lease budget (800 euro’s).
En als ik kijk op private lease betaal je gewoon niet eens 400 euro’s.
Hoe kan dat dat het zo duur is?
Het is echt belachelijk, moet je echt directeurs salaris hebben om een beetje goede auto te rijden...
Nou als ik dit wist voordat ik begonnen was had ik misschien andere werknemer gekozen.
Hoe is het als je private lease doet? Is het waar dat je de lease bedrag kan aftrekken van je bruto mobiliteit vergoeding? En krijg je KMs uitbetaald die je voor je werk rijdt?
In- of exclusief brandstof?_vision schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 23:12:
[...]
Alphabet is an sich niet duur, maar Cap heeft gewoon een karige leaseregeling. Ter vergelijking: wij hebben ook Alphabet en ik kon met een leasebudget van circa 700 euro een vrij aangeklede BMW 1-serie leasen.
Inclusief.Tankiej schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:30:
[...]
In- of exclusief brandstof?
De leaseregeling is niet echt geweldig inderdaad, maar vooral het inclusief brandstof leasen en de berekening die daarbij hoort maakt het duur.
€800 voor een basis Polo is ook wel erg duur inderdaad. Maar €710 voor een vrij aangeklede 1-serie vind ik wel weer erg goedkoop klinken._vision schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:39:
[...]
Inclusief.
Een BMW-1 viel gewoon binnen mijn leasebudget (€710) zonder enige overschrijding. Daarom zou ik ook schrikken als ik €800 voor een basic VW Polo moest lappen.
BlaBlaBla
Ik zou absoluut voor uitbetalen kiezen. Als je al aandelen Capgemini aan wilt houden is het vrijwel altijd een stuk voordeliger en eenvoudiger dit in eigen beheer te doen via een door jouw uitgekozen broker.Strider schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:34:
Zijn er hier nog tweakers die mee hebben gedaan met ESOP2014.
Waar kiezen jullie voor, uitbetalen of omzetten naar aandelen?
Ik vraag mij af of Amundi beheerkosten berekend.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Kies voor uitbetalen!! Anders krijg je aandelen in Frankrijk, alles gaat volgens Frans rechtssysteem en in het Frans. Heb daar ooit van een collega dikke waarschuwing voor gehad, ALTIJD laten uitbetalen. Schijnt anders nogal ingewikkeld te zijn.Strider schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:34:
Zijn er hier nog tweakers die mee hebben gedaan met ESOP2014.
Waar kiezen jullie voor, uitbetalen of omzetten naar aandelen?
Ik vraag mij af of Amundi beheerkosten berekend.
Ik stuur je ff een pbtje.Tankiej schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 14:43:
Ik heb toen ik uitdienst ging vorig jaar m'n beide ESOP deelnemingen (2014 en 2017) al laten uit betalen. Ik was benieuwd wat de waarde geweest was als ik het had laten staan, maar zie dat esop.capgemini.com verbouwd is en alleen nog informatie mbt ESOP 2019 bevat.
Is er een andere site waar je die van 2014 en 2017 nog kan nakijken? Of is dat gewoon geheel uit de lucht gehaald?
Daar sta ik wel een beetje van te kijken. Met 10k km per jaar op 60 maanden mag je rekenen met 555 per maand voor een niet aangeklede 118i. Een beetje standaard is 36 maanden met 30k km per jaar en dat start op 834 per maand zonder aankleding, maximaal eigen risico en geen vervangend vervoer. Vraag me dan toch af wat de variabelen zijn in jouw geval, ben namelijk zelf ook wat rond aan het kijken._vision schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:39:
[...]
Inclusief.
Een BMW-1 viel gewoon binnen mijn leasebudget (€710) zonder enige overschrijding. Daarom zou ik ook schrikken als ik €800 voor een basic VW Polo moest lappen.
Het was een 116d met 35km per jaar, afgekocht eigen risico en vervangend vervoer. Ik dacht 4 jaar looptijd maar wellicht ook 5 jaar. Dat weet ik niet meer, aangezien ik deze auto van een oud-collega had overgenomen zonder daarbij mijn budget te overschrijden. De BMW gebruikte ik als tijdelijke auto gebruikte, omdat ik nog een tijd moest wachten op mijn nieuwe lease-auto (Jaguar I-PACE).RobBrands schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 16:08:
[...]
Daar sta ik wel een beetje van te kijken. Met 10k km per jaar op 60 maanden mag je rekenen met 555 per maand voor een niet aangeklede 118i. Een beetje standaard is 36 maanden met 30k km per jaar en dat start op 834 per maand zonder aankleding, maximaal eigen risico en geen vervangend vervoer. Vraag me dan toch af wat de variabelen zijn in jouw geval, ben namelijk zelf ook wat rond aan het kijken.
Hmm goede deal dan, mag je blij mee zijn. Als ik nu kijk met die variabelen start de 116d zonder aankleding met 4 jaar op 810 pmnd en 5 jaar 776 pmnd. Daarbij zit je dan ook met maximaal eigen risico, afkopen is dus duurder._vision schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 20:57:
[...]
Het was een 116d met 35km per jaar, afgekocht eigen risico en vervangend vervoer. Ik dacht 4 jaar looptijd maar wellicht ook 5 jaar. Dat weet ik niet meer, aangezien ik deze auto van een oud-collega had overgenomen zonder daarbij mijn budget te overschrijden. De BMW gebruikte ik als tijdelijke auto gebruikte, omdat ik nog een tijd moest wachten op mijn nieuwe lease-auto (Jaguar I-PACE).
Bizar genoeg betaal ik nu netto even veel voor de I-PACE als de 116d, omdat de werkgever elektrisch rijden zwaar sponsort. Ook al zijn ze bij ons deze riante leaseregeling iets aan het versoberen, nu er elektrisch steeds meer keuze is.
Geef in een DM eens aan welke auto je graag zou willen en met welke opties. Dan reken ik hem even door met jouw leasebedrag en laat je weten wat het kost.Rule schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:08:
Kan iemand mij adviseren? Ik heb op dit moment een aanbod staan van Cap en ik heb ook voor 800 euro leasebedragen zitten kijken op leaseplan.nl. Daar leek het aanbod redelijk goed te doen (zonder brandstof) en kom ik een heel eind. Verder dan een polo. Heeft cap een andere lease partij? Of mag je zelf kiezen? Mijn contactpersoon bij cap geeft aan dat sommige mensen een Tesla kiezen en zelf wat bij willen betalen.
Als ik bovenstaande reacties lees lijkt mij zijn verhaal heeeel erg ver gezocht.
Cap werkt met Alphabet en Arval, je mag zelf kiezen wat binnen je leasebudget valt, zit het er 10% boven moet je manager toestemming geven. Op dit moment zijn er veel mensen die wisselen omdat een Model3 die voor het einde van het jaar geleverd wordt nog 4% bijtelling heeft.. die kost per maand dus nog minder dan de Citroën cactus die mijn collega d'r net voor ingeleverd heeft. Da's inclusief de boete van het voortijdig inleveren van dat contract.Rule schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 20:08:
Kan iemand mij adviseren? Ik heb op dit moment een aanbod staan van Cap en ik heb ook voor 800 euro leasebedragen zitten kijken op leaseplan.nl. Daar leek het aanbod redelijk goed te doen (zonder brandstof) en kom ik een heel eind. Verder dan een polo. Heeft cap een andere lease partij? Of mag je zelf kiezen? Mijn contactpersoon bij cap geeft aan dat sommige mensen een Tesla kiezen en zelf wat bij willen betalen.
Als ik bovenstaande reacties lees lijkt mij zijn verhaal heeeel erg ver gezocht.
Totaal niet wat ik wil zeggen natuurlijk.. het heeft met verwachtingen te maken en het gebruik van niet meetbare woorden. Niemand die verwacht dat je een Tesla krijgt om je binnen te halen. Maar het feit dat het genoemd wordt onder ‘ sommige mensen vinden het niet erg om iets bij te betalen’, waarbij je vervolgens met moeite een polo of golf kunt kiezen is wel het uiterste he. Daarom vraag ik even na wat ik hier nu uit moet opmaken.Immutable schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:33:
Krijg je niet eens standaard een Tesla Model 3 als je als programmeur bij Capgemini komt? Wat ja karig allemaal.
Ik ben 1 juni begonnen als YP'er en moest op beide gemiddeld of beter scoren. Wanneer je bij 1 onder gemiddeld zit kan het zijn dat ze je geen vast contract aanbieden maar een jaarcontract met de mogelijkheid op een vast contract na een jaar.Wafflestomper schreef op woensdag 13 november 2019 @ 13:55:
Weet iemand hoe doorslaggevend de persoonlijkheidstest is die de YPers op vandaag meekrijgen?
Een YPer die ik heb aangedragen scoorde beter dan 95% op de cognitieve test maar onder gemiddeld op de persoonlijkheidstesten..
Ik weet me te herinneren dat, toen ik begon, je 4 testen moest maken waarvan er 1 aangeschreven stond als niet halen was niet door..
Dat is idd hetgeen bepaalt of je een jaarcontract (negatief advies Psych) of OT (positief advies psych) krijgt.Cue_ schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:09:
Zou dan niet het gesprek met de psych (of wat die man ook is precies), de doorslag gaan geven?
Dan heb je het over leuk aangeklede VW Polo, Renault Clio, Peugeot 208 of Ford Fiesta. (~100 euro over)desimal90 schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 17:55:
Ik heb sinds kort een aanbieding mogen ontvangen en Lees veel onenigheid over het mobiliteitsbudget hier. Is er iemand die mij kan duidelijkmaken wat ik voor de 850 euro mobiliteitsbudget kan krijgen mbt een lease auto ?
[ Voor 10% gewijzigd door Prx op 15-11-2019 18:36 ]
Ja je krijgt een tankpas waarmee je de brandstof kan tanken van je leaseauto. Daarbij geef je de KMstand op, zodat er kan worden berekend hoe zuinig je hebt gereden. Als je zuiniger rijdt dan het gemiddelde, krijg je geld terug. Rijd je minder zuinig (of gebruik je de tankpas dus voor een ander voertuig), dan mag je bijbetalen. Dit geldt ook voro of je bij goedkopere tankstations zit of altijd langs de snelweg. Tot nu toe heb ik altijd geld terug gehad dus op zich best een faire regeling wat mij betreft.desimal90 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 09:11:
Duidelijk. Dus als ik het goed begrijp krijg je bij deze regeling een tankpas oid erbij ?
Capgemini is een bedrijf waar je voornamelijk als starter gaat werken, dan is een grote interesse in de leaseauto niet heel vreemd toch? Voor het salaris hoef je het niet te doen zeg maar.raptorix schreef op zondag 17 november 2019 @ 12:52:
Mijn god, dit topic gaat vrijwel alleen over lease blikken.... Echt om 30 procent van je salaris te spenderen aan een voertuig....
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Je hebt wel een punt, mij valt het op dat mensen die gelijk over een lease auto beginnen. Eigenlijk gelijk zichzelf ophangen. Te grote auto en daardoor te weinig salaris overhouden en vervolgens ook nog vast zitten aan een lang lopend contract = niet makkelijk weg kunnen zonder hoge boete (zijn wel wat opties maar toch lastig).raptorix schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:21:
Als starter zou ik me juist druk maken over mijn carriere, ik ben 46, werk mijn hele leven in IT, en nee ik ga geen vervelende dingen over CAP zeggen.
[ Voor 7% gewijzigd door wm1234 op 17-11-2019 13:32 ]
Dat hoor ik nou eigenlijk totaal niet. Ik ken genoeg collega's die binnen de 48 maanden een andere baan hebben gekozen en die kwamen prima van hun contract/auto af... heb nog nooit gehoord dat er iemand vast zat of klem..wm1234 schreef op zondag 17 november 2019 @ 13:31:
[...]
Je hebt wel een punt, mij valt het op dat mensen die gelijk over een lease auto beginnen. Eigenlijk gelijk zichzelf ophangen. Te grote auto en daardoor te weinig salaris overhouden en vervolgens ook nog vast zitten aan een lang lopend contract = niet makkelijk weg kunnen zonder hoge boete (zijn wel wat opties maar toch lastig).
Je zit mooi voor de komende 48 maanden vast. Als dan de eerste opdracht of werkzaamheden tegenvallen, zit je al behoorlijk klem.
Loopt eigenlijk nooit goed af. Verbaast mij toch wel, iedereen heeft een goede opleiding maar goed over keuze's nadenken / contracten lezen is vaak te lastig.
Tantième is een bonus die vaak gebaseerd is op een deel persoonlijk resultaat en een deel bedrijfsresultaat. Het is iets wat onder de noemer 'Cash' staat, maar het telt bijvoorbeeld niet mee voor je hypotheekaanvraag o.i.d., aangezien het niet gegarandeerd wordt uitgekeerd. Qua resultaat is volgens mij de afgelopen jaren altijd wel meer dan 80% uitgekeerd. Met persoonlijke correctiefactor ben ik zelfs enkele malen boven de 100% gekomen in de afgelopen jaren.desimal90 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:52:
Tantieme bedrag : volgens Cap contactpersoon staat niet vast dat je dit uitgekeerd krijgt, is afhankelijk van hoe het bedrijf het doet. Klopt dit? Op die manier zie ik dit bedrag eerder als een secundaire voorwaarde dan een primaire. Terwijl het onder primair staat verrekend. een soort winstdeling
Je mobiliteitsvergoeding is alles wat je gaat krijgen aan vergoeding voor... mobiliteit. Als jij besluit om dat bedrag in zijn geheel uit te geven aan een lease auto, dan kan dat. Bij een lease auto krijg je altijd een NS Businesscard waarmee je onbeperkt zakelijk kunt reizen. Stel dat je een auto gaat leasen die 100 euro onder je budget zit, dan krijg je maandelijks die 100 euro bruto uitgekeerd.desimal90 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:52:
Mobiliteitsvergoeding : deze vergoeding is NAAST je woon werk verkeer vergoeding en/of NS card? Stel ik wil geen lease-auto, maar wil lekker met het OV woon-werk verkeer doen. krijg ik alsnog de max vergoeding? Of stel ik wil geen lease auto, wil af en toe OV woon-werk en af en toe eigen auto. Worden auto kilometers (19c per km woon werk) dan buiten je mobiliteitsvergoeding vergoed? Mag ik mobiliteitsvergoeding doorgeven voor hypotheek als ik het NIET gebruik ?
Salarisverhogingen worden in principe per 1 januari van het jaar gegeven. In de praktijk is men vaak in februari/maart pas klaar met de verdelingen van de budgetten, dus krijg je dan in maart/april ook met terugwerkende kracht alles van januari/februari(/maart).desimal90 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:52:
Hoe regelmatig krijgt men salarisverhoging ( en wanneer) en is dit daadwerkelijk een upgrade of pure inflatie correctie ? dit is van belang om mijn groei te berekenen & voor mijn hypotheek.
[ Voor 3% gewijzigd door Prx op 19-11-2019 18:05 ]
[ Voor 99% gewijzigd door ByzLyz op 30-11-2021 22:42 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Verwijderd
Je bedoelt je schadevrije jaren? Dat zou bij alle leasemaatschappijen mogelijk moeten zijn. Wel ruim op tijd aanvragen voor je uit dienst gaat, en direct bij de lease maatschappij.aex351 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 15:29:
Qua lease regeling. Hoe is het eigenlijk geregeld met autoverzekeringen. Kan je deze uiteindelijk makkelijk meenemen naar een privé verzekering? Ik kan deze informatie m.b.t. polisvoorwaarden etc nergens terugvinden.
Kun je je contact persoon van Cap niet even vragen of die Alphabet belt? Of Alphabet zelf even bellen?Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 08:18:
Ik heb een aanbod van Capgemini. Nu ben ik benieuwd of ik mijn leaseauto van nog geen maand oud kan meenemen van bedrijf X naar Cap. Als ik hier goed heb gelezen blijkt dat Capgemini net als mijn huidige werkgever via Alphabet de auto's worden geleased. Kan het contract over worden gezet?
Plus, krijg ik dan ook het bekende 'kastje' voor privé en zakelijk gebruik?
Ik denk dat Alphabet beide vragen niet kan beantwoorden, maar dat @Verwijderd daarvoor bij Capgemini zelf moet zijn.Rule schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 09:23:
[...]
Kun je je contact persoon van Cap niet even vragen of die Alphabet belt? Of Alphabet zelf even bellen?
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Die krijg je grotendeels op je eerste 2 werkdagen, de zgn Onboarding.Wijnands schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:24:
Is het bij Cap gebruikelijk om informatie te sturen over de praktische aspecten van de eerste werkdag? Zoja hoever van te voren gebeurt dat?
En dat zijn de eerste 2 werkdagen van de maand automatisch? m.a.w. moet ik op 2 januari er maar van uit gaan dat er onboarding is en naar utrecht reizen?SmurfLink schreef op zondag 22 december 2019 @ 16:38:
[...]
Die krijg je grotendeels op je eerste 2 werkdagen, de zgn Onboarding.
Ik zou even wachten tot je te horen krijgt dat het op 6 Januari begint.Wijnands schreef op zondag 22 december 2019 @ 18:58:
[...]
En dat zijn de eerste 2 werkdagen van de maand automatisch? m.a.w. moet ik op 2 januari er maar van uit gaan dat er onboarding is en naar utrecht reizen?
Ik heb vorige week mail gehad dat ik 2 januari aanwezig moet zijn (in Utrecht, maar daar heb ik ook gesolliciteerd) voor de onboarding.SmurfLink schreef op zondag 22 december 2019 @ 19:04:
[...]
Ik zou even wachten tot je te horen krijgt dat het op 6 Januari begint.Het is meestal gewoon maandag en dinsdag. Daar krijg je dan wel weer bericht over.
Ah, dan doen ze de onboarding op donderdag en vrijdag. Weer 'ns wat anders.Rule schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:44:
[...]
Ik heb vorige week mail gehad dat ik 2 januari aanwezig moet zijn (in Utrecht, maar daar heb ik ook gesolliciteerd) voor de onboarding.
Nou, dan zie ik je daar wel.Rule schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:44:
[...]
Ik heb vorige week mail gehad dat ik 2 januari aanwezig moet zijn (in Utrecht, maar daar heb ik ook gesolliciteerd) voor de onboarding.
Dat vroeg ik me inderdaad af. Cap kan het wel melden op de verklaring, maar dan moet een bank er alsnog mee akkoord gaan. Bij mijn hypotheek destijds werd het gewoon niet meegeteld, geen discussie mogelijk, omdat het geen vast inkomen is. Gezien je er een auto van kan leasen kan je elk moment dat bedrag niet meer op je rekening krijgen. Dat principe is niet veranderd, dus idk of dit wat uitmaakt...Valdun schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:21:
Iemand de mail over nieuwe arbeidsvoorwaarden al gezien? Mobiliteitsbudget wordt voortaan toegevoegd aan de werknemersverklaring, met de intentie dat dit mee gaat tellen voor de maximale hypotheek. Komt mij ff goed uit, want ik zat te struggelen met mijn max hypotheek bedrag.
Morgen gesprek met een adviseur, hopelijk dat banken een dergelijke mobiliteitsvergoeding ook accepteren als toevoeging op het verzamelinkomen.
Ik ga het in ieder geval proberen, dus zal een update posten met het resultaat..SmurfLink schreef op maandag 23 december 2019 @ 17:42:
[...]
Dat vroeg ik me inderdaad af. Cap kan het wel melden op de verklaring, maar dan moet een bank er alsnog mee akkoord gaan. Bij mijn hypotheek destijds werd het gewoon niet meegeteld, geen discussie mogelijk, omdat het geen vast inkomen is. Gezien je er een auto van kan leasen kan je elk moment dat bedrag niet meer op je rekening krijgen. Dat principe is niet veranderd, dus idk of dit wat uitmaakt...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq