Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:51
Iemand ervaring met wat er gebeurt zodra je je mobiliteitsbudget overschrijdt? Het lijkt mij niet te bedoeling dat de km's van je salaris af gaan, dat is nou niet echt een vetpot haha. Het gaat om kilometer declaratie met een eigen auto. Alle kilometers zijn uiteraard zakelijk.

• Prx
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:12
Zover ik heb begrepen gaat er dan een Bruto-Netto omzetting plaatsvinden van andere salariscomponenten. Je gaat er dan dus netto minder voor krijgen dan die 19 ct/km daarvoor.

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09:54
Werkgever kan zonder limiet 19 cent per zakelijke kilometer uitkeren.

Bruto-netto omzetting suggereert dat er wel op salaris gaat worden gekort.

• Tankiej
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
quote:
Juancho schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 15:24:
[...]

Krijg net een mailtje van Cap binnen met de bol.com bonnen! :)
Hmm, moet ik maar even bellen naar Cap. Niets gehad :?

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22-10 11:03
Misschien omdat je geen Cap mailadres meer hebt? ;)

• Lightning89
quote:
t_captain schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 18:34:
Werkgever kan zonder limiet 19 cent per zakelijke kilometer uitkeren.

Bruto-netto omzetting suggereert dat er wel op salaris gaat worden gekort.
De bruto netto omzetting gebeurt nu bij het mobiliteitsbudget, technisch gezien kost het je ook geld natuurlijk (want voor elke km die je rijdt krijg je netto maar 10ct). Omdat het daarvoor bedoeld is maakt het niks uit. Mocht het van andere componenten gaan dan moet ik zelf geld gaan toegeven op zakelijke componenten, in dat geval zal het uiterste middel zijn om na 750¤ gewoon te stoppen met rijden. Ik ga hier even contact over opnemen met de betreffende account manager en mn review manager.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
quote:
Juancho schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:20:
Misschien omdat je geen Cap mailadres meer hebt? ;)
Had hem op aanraden van iemand bij de salarisadministratie (dacht ik) aangepast naar mn privé emailadres. Dan zou ik hem daarop krijgen, maar heb nog niks binnen..

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
quote:
Lightning89 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 20:27:
[...]

De bruto netto omzetting gebeurt nu bij het mobiliteitsbudget, technisch gezien kost het je ook geld natuurlijk (want voor elke km die je rijdt krijg je netto maar 10ct). Omdat het daarvoor bedoeld is maakt het niks uit. Mocht het van andere componenten gaan dan moet ik zelf geld gaan toegeven op zakelijke componenten, in dat geval zal het uiterste middel zijn om na 750¤ gewoon te stoppen met rijden. Ik ga hier even contact over opnemen met de betreffende account manager en mn review manager.
Bij een mobiliteitsbudget met een harde limiet is dat wel wat er gebeurt. Naast de deur werken, 800 euro “brutoloon” opstrijken. 115 kilometer van huis werken, weg 800 euro bruto (vooropgesteld dat 19 cent per km precies kostendekkend is voor je variabele autokosten). Elke kilometer daarboven, netto uit eigen zak.

• Equator
  • Registratie: april 2001

Equator

Admin Internet & Netwerken

Bowmore & Laphroaig fan

Als je een kilometervergoeding declareert, krijg je tot de max van je mobiliteitsbudget ¤0,19 per kilometer netto uitbetaald. Ga je daaroverheen, wordt het afaik bruto uitbetaald.

Dus als jij een mobiliteitsbudget hebt van ¤700,-, en je declareert voor ¤800,-, dan krijg je ¤700,- netto, en ¤100,- bruto uitbetaald.

Althans, zo heb ik het begrepen.

Maar voordat je ¤700,- aan mb oprijdt, ebn je 3684km per maand zakelijk aan het rijden. Dat is best veel.

Edit: En alles wat je overhoudt aan mb, krijg je natuurlijk ook bruto uitbetaald. :)

Equator wijzigde deze reactie 20-06-2018 07:42 (21%)

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Heb de weekendjeweg bon zojuist binnengekregen. :) yay! Tijd om wat te boeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lightning89
quote:
Equator schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:32:
Als je een kilometervergoeding declareert, krijg je tot de max van je mobiliteitsbudget ¤0,19 per kilometer netto uitbetaald. Ga je daaroverheen, wordt het afaik bruto uitbetaald.

Dus als jij een mobiliteitsbudget hebt van ¤700,-, en je declareert voor ¤800,-, dan krijg je ¤700,- netto, en ¤100,- bruto uitbetaald.

Althans, zo heb ik het begrepen.

Maar voordat je ¤700,- aan mb oprijdt, ebn je 3684km per maand zakelijk aan het rijden. Dat is best veel.

Edit: En alles wat je overhoudt aan mb, krijg je natuurlijk ook bruto uitbetaald. :)
Ik zit aan de 4500/5000km per maand zakelijk vanaf deze maand. (250 km per dag), zodra ik in Concur kan zien dat het over de 750¤ gaat ga ik even rondvragen hoe het zit. Ik laat het tzt weten.

• gerlof92
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09-11 16:12
Bestaat er bij Capgemini zoiets als bedrijfsfitness?

• Lightning89
Nee, er zijn wel veel (goedkope/gesubsidieerde) initiatieven om te sporten met collega's, zie deze website: https://www.sportenzaken.nl/capgemini/home

Lightning89 wijzigde deze reactie 20-06-2018 17:17 (4%)

• SmurfLink
  • Niet online
Maar afhankelijk van waar je gedetacheerd bent kan je op je opdracht sporten. Dat geluk heb ik, veel banken hebben het geloof ik ook wel.

• Lightning89
quote:
Lightning89 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:25:
[...]

Ik zit aan de 4500/5000km per maand zakelijk vanaf deze maand. (250 km per dag), zodra ik in Concur kan zien dat het over de 750¤ gaat ga ik even rondvragen hoe het zit. Ik laat het tzt weten.
Cap heeft mij verteld dat het resterende bedrag fiscaal vriendelijk wordt verrekend met je bruto loon. Maw sigaar uit eigen doos.
Wat is jullie mening hierover? Behalve dat je een leaseauto via Cap zou moeten nemen (wat op korte termijn niet mogelijk is voor mij).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-11 14:32
quote:
Lightning89 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 17:17:
Nee, er zijn wel veel (goedkope/gesubsidieerde) initiatieven om te sporten met collega's, zie deze website: https://www.sportenzaken.nl/capgemini/home
Zo voor het eerst iets in de buurt van Eindhoven! Meteen maar ingeschreven voor de golf clinic.
quote:
Lightning89 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:45:
[...]

Cap heeft mij verteld dat het resterende bedrag fiscaal vriendelijk wordt verrekend met je bruto loon. Maw sigaar uit eigen doos.
Wat is jullie mening hierover? Behalve dat je een leaseauto via Cap zou moeten nemen (wat op korte termijn niet mogelijk is voor mij).
Dit heb ik ook meegekregen bij de lease infosessie. Ik gok dat je in je proeftijd zit dat je nog geen auto kan bestellen? Je kan dan eventueel met het OV reizen dan krijg je wel alles terug.

En nog even terug te komen op de kwestie van motor leasen. Niet te doen, de bedragen die ze vragen zijn absurd hoog. Met een BMW F850GS kun je voor dezelfde prijs een goed aangeklede C-klasse auto al leasen.

Xepos wijzigde deze reactie 27-06-2018 20:23 (53%)

• Prx
quote:
Lightning89 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:45:
[...]

Ik vind dat de Capgemini regeling (afgezien van de jammerlijke brandstofverrekening) een mooie regeling is, waarbij je dus zelf veel keuze hebt. Het feit dat het een bruto-netto feestje wordt doet niets af aan het feit dat je nog steeds de keuze hebt om over te schakelen qua oplossing voor je mobiliteitsvraagstuk.

Mag ik vragen waarom je niet kunt leasen? Je kunt ook een lease auto 100% zakelijk rijden, dan heb je dus geen last van die bijtelling e.d., maar ben je wel van al die onverwachte kosten af en die bruto-netto verrekening met je loon.

• Lightning89
quote:
Xepos schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:20:
[...]

Zo voor het eerst iets in de buurt van Eindhoven! Meteen maar ingeschreven voor de golf clinic.

[...]

Dit heb ik ook meegekregen bij de lease infosessie. Ik gok dat je in je proeftijd zit dat je nog geen auto kan bestellen? Je kan dan eventueel met het OV reizen dan krijg je wel alles terug.

En nog even terug te komen op de kwestie van motor leasen. Niet te doen, de bedragen die ze vragen zijn absurd hoog. Met een BMW F850GS kun je voor dezelfde prijs een goed aangeklede C-klasse auto al leasen.
quote:
Prx schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:16:
[...]

Ik vind dat de Capgemini regeling (afgezien van de jammerlijke brandstofverrekening) een mooie regeling is, waarbij je dus zelf veel keuze hebt. Het feit dat het een bruto-netto feestje wordt doet niets af aan het feit dat je nog steeds de keuze hebt om over te schakelen qua oplossing voor je mobiliteitsvraagstuk.

Mag ik vragen waarom je niet kunt leasen? Je kunt ook een lease auto 100% zakelijk rijden, dan heb je dus geen last van die bijtelling e.d., maar ben je wel van al die onverwachte kosten af en die bruto-netto verrekening met je loon.
Omdat ik toentertijd gekozen heb voor een Private Lease optie voordat ik bij Cap begon en nooit nagedacht om 5.000km+ per maand te gaan rijden haha, overigens rij ik zeer goedkoop. OV enkele reis kost 4uur (!) dus 8uur per dag, nee dankje.

De vrijheid qua leasen is echt top ja! Echter over een halfjaartje kan ik weer kiezen. Overnamelijst is wel interessant, elk jaar een 'nieuwe' bak, of misschien zelf Private leasen (BMW118i is namelijk 1000¤ pm via Cap en boven budget 20% maar met private lease maar 550¤ pm). Ach toekomstmuziek, ik zie tzt wel.

• Prx
quote:
Lightning89 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 23:05:
[...]

[...]

Omdat ik toentertijd gekozen heb voor een Private Lease optie voordat ik bij Cap begon en nooit nagedacht om 5.000km+ per maand te gaan rijden haha, overigens rij ik zeer goedkoop. OV enkele reis kost 4uur (!) dus 8uur per dag, nee dankje.

De vrijheid qua leasen is echt top ja! Echter over een halfjaartje kan ik weer kiezen. Overnamelijst is wel interessant, elk jaar een 'nieuwe' bak, of misschien zelf Private leasen (BMW118i is namelijk 1000¤ pm via Cap en boven budget 20% maar met private lease maar 550¤ pm). Ach toekomstmuziek, ik zie tzt wel.
Aiii, dat is inderdaad vervelend. Ik moet je eerlijk bekennen dat het juist die onzekerheid is qua inzet (en dus reistijd/-afstand) dat ik eigenlijk niemand private lease adviseer op dit moment. Meer-/minderkosten worden erg vervelend dan, zeker met dat virtuele plafond van je mobiliteitsvergoeding. Maaruh... dus... erh... volhouden!! :P

• Lightning89
quote:
Prx schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Aiii, dat is inderdaad vervelend. Ik moet je eerlijk bekennen dat het juist die onzekerheid is qua inzet (en dus reistijd/-afstand) dat ik eigenlijk niemand private lease adviseer op dit moment. Meer-/minderkosten worden erg vervelend dan, zeker met dat virtuele plafond van je mobiliteitsvergoeding. Maaruh... dus... erh... volhouden!! :P
Offtopic: bij de meeste PL aanbieders kan je soms wel maandelijks je kms aanpassen en bij sommige aanbieders betaal je vrij weinig extra. Over het algemeen is het wel in te schatten: minimale kilometers is de afstand van huis tot kantoor, dan schat ik zelf altijd nog 2 langere ritten in. In mijn geval kom ik dan op 30-40.000km per jaar.

De komende 3-4 maanden ga ik daar zwaar overheen dus zal ik tegen de 45.000 per jaar zitten. Opzich geen ramp natuurlijk kwa leasekosten, wel kwa benzinekosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:40
Wie weet er meer over het het telefoon abonnement van Capgemini? :)

Kun je tegenwoordig met je Capgemini telefoon abonnement ook mobiel internetten in andere Europese landen, zoals bijvoorbeeld Noorwegen?

Heb je nog steeds te maken met een data limiet, of is het tegenwoordig ongelimiteerd?

Kun je deze informatie ook ergens teruglezen? Misschien ook inclusief je huidige verbruik in een app?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Ja je kan gewoon mobiel internetten in heel Europa. Ik heb een dual sim en al mijn internet loopt over het Cap kaartje. Werkte prima in Duitsland en Ierland.

Er is formeel een datalimiet, fair use policy van ~2GB per mdw, maar in de praktijk hoor je er nooit wat van als je hier stelselmatig overheen gaat. Er zijn er genoeg die minder gebruiken dus dat compenseert elkaar.

Voor zover ik weet is er geen cap specifieke app, maar kan je gewoon in MyVodafone je accountgegevens inzien. Ik kijk het gewoon terug in m'n telefoon zelf bij dataverbruik.

SmurfLink wijzigde deze reactie 02-07-2018 12:28 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Prx
quote:
Strider schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:15:
Kun je tegenwoordig met je Capgemini telefoon abonnement ook mobiel internetten in andere Europese landen, zoals bijvoorbeeld Noorwegen?

Heb je nog steeds te maken met een data limiet, of is het tegenwoordig ongelimiteerd?
Even genomen vanaf het intranet. Het is redelijk algemeen, dus men vergeeft me vast wel dat ik het hier neer zet. :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Oh is het zelfs 5GB tegenwoordig :p Nou dan is het wel echt met recht onbeperkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
Weet iemand ook of je via Cap een bureaustoel kan kopen of via Cap korting kan krijgen? En dan bedoel ik natuurlijk niet zo'n bagger Ikea stoeltje natuurlijk :). Ik werk best veel thuis en mijn eigen stoel is kapot. En een beetje ergonomische stoel met voldoende zitcomfort voor urenlang zitten kost nou eenmaal best veel geld.

Kon het alleen nergens vinden... Dus iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xepos
quote:
Juancho schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:21:
Weet iemand ook of je via Cap een bureaustoel kan kopen of via Cap korting kan krijgen? En dan bedoel ik natuurlijk niet zo'n bagger Ikea stoeltje natuurlijk :). Ik werk best veel thuis en mijn eigen stoel is kapot. En een beetje ergonomische stoel met voldoende zitcomfort voor urenlang zitten kost nou eenmaal best veel geld.

Kon het alleen nergens vinden... Dus iemand die hier toevallig ervaring mee heeft?
Je kan het verrekenen met je caf. model waardoor je bruto/netto gunstiger uitkomt.

Ook een vraagje van mij kunnen we de parkeergarage gebruiken in het weekend?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
Er staat mij iets van bij dat dat voor een stoel niet kan/mag. Maar ik kan het even navragen bij HR. Wbt parkeergarages, ja dat mag bij alle Cap panden als ik me niet vergis! Ik ben onlangs een weekendje naar Utrecht geweest, heb geparkeerd bij Cap en dan pak je zo de trein naar Utrecht CS! Ideaal!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
quote:
Xepos schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:48:
[...]

Je kan het verrekenen met je caf. model waardoor je bruto/netto gunstiger uitkomt.

Ook een vraagje van mij kunnen we de parkeergarage gebruiken in het weekend?
Ja, het losstaande parkeergebouw bij LR is 24/7 te openen met je Capgemini pas. Parkeerkelder/garage onder het gebouw niet :)
quote:
Juancho schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:49:
Er staat mij iets van bij dat dat voor een stoel niet kan/mag. Maar ik kan het even navragen bij HR. Wbt parkeergarages, ja dat mag bij alle Cap panden als ik me niet vergis! Ik ben onlangs een weekendje naar Utrecht geweest, heb geparkeerd bij Cap en dan pak je zo de trein naar Utrecht CS! Ideaal!
Bureaustoel kan je bruto/netto declareren onder het 'thuiswerken' deel van de flexdeclaratie. Zitten wel wat voorwaarden aan vast, maar die kan je wel in dat formulier daarvoor terug vinden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
Dat is dus eigenlijk net zoals als die bol.com bonnen van onlangs? Of zie ik dat verkeerd? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Xepos
Ongeveer wel ja alleen heb je nog wat papierwerk erachteraan

Xepos wijzigde deze reactie 03-07-2018 12:55 (60%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
Gaat dat via Concur? Mocht iemand dit al eens gedaan hebben, stuur me gerust anders even een PM :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
quote:
Juancho schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:56:
Gaat dat via Concur? Mocht iemand dit al eens gedaan hebben, stuur me gerust anders even een PM :)
Nee, gaat niet via Concur. Gaat op dezelfde manier als hoe je voorheen (toen dat nog kon) declaraties indiende voor je telefoon en internetabonnement thuis.
Als je op Talent onder People (dacht ik..) kijkt bij 'Flex choice package' dan moet er wel staan hoe het moet. Of iemand moet je even helpen die het al eerder gedaan heeft. Ik kan er uiteraard niet meer bij (werk niet meer bij Cap) :P

• gerlof92
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 09-11 16:12
Ik heb begrepen dat Capgemini haar klanten voornamelijk in de randstad zitten.
Hoe zit het met het zuiden van het land? Noord-Brabant bijvoorbeeld?

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk met verhuiskosten? Ik zie dat er ook een formulier is die je kan invullen waarmee je verhuiskosten kunt declareren. Ik kan alleen niet echt vinden wanneer je hiervoor in aanmerking komt en wat je dan kan/mag declareren.

Ik verhuis namelijk binnenkort en ga dan iets dichter naar de klant toe verhuizen waar ik ben ingezet (en nog wel een hele tijd ingezet blijf).
Bedankt alvast!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:25
quote:
miicker schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:33:
Hoe zit het eigenlijk met verhuiskosten? Ik zie dat er ook een formulier is die je kan invullen waarmee je verhuiskosten kunt declareren. Ik kan alleen niet echt vinden wanneer je hiervoor in aanmerking komt en wat je dan kan/mag declareren.

Ik verhuis namelijk binnenkort en ga dan iets dichter naar de klant toe verhuizen waar ik ben ingezet (en nog wel een hele tijd ingezet blijf).
Bedankt alvast!
Volgens mij krijg je enkel een verhuisvergoeding wanneer de verhuizing door Cap wordt aangevraagd.
Ik ben toen ik er gaan werken van Enschede naar Amersfoort verhuist (dichter bij hoofdgebouw + vele klanten), maar kreeg niets, omdat het vrijwillig was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
quote:
miicker schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:33:

Bedankt alvast!
Ik ben toen ik net in dienst kwam bij Cap verhuisd en heb er toen ook naar geïnformeerd. De verhuisregeling zoals genoemd in de HR charter is alleen wanneer Cap jou vraagt om te verhuizen, dat is vast niet het geval.
Wel kreeg ik toen te horen dat er wat zaken (als voorbeeld kreeg ik vloeren/verf/behang, huren busje/ander voertuig, zolang het wel allemaal maar facturen op jouw naam zijn) zijn/waren die je via de flexdeclaratie (brutto/netto) kan declareren, weet niet of dat nog steeds zo is. Kan je het beste even navragen bij HR of secretariaat als je niet weet bij wie je exact moet zijn :)

Ik heb er toen geen gebruik van gemaakt omdat ik in m'n nieuwe (huurwoning) niets hoefde te doen qua vloeren, behang en verf en als verhuiswagen was de leaseauto genoeg :+

Tankiej wijzigde deze reactie 04-07-2018 12:12 (7%)

• miicker
  • Niet online
@Tankiej thanks ik ga HR eens mailen, maar van die bruto/netto declaratie kun je wel gebruik maken als je verhuist zonder dat Cap het vraagt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
quote:
miicker schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:21:
@Tankiej thanks ik ga HR eens mailen, maar van die bruto/netto declaratie kun je wel gebruik maken als je verhuist zonder dat Cap het vraagt?
Ja, dat kon toen wel. Dat kost Cap namelijk niets, er wordt gewoon wat minder belasting afgedragen op die manier.
Maar ik weet niet of het nog steeds kan, tussen toen en nu is de werkkostenregeling namelijk aangepast waardoor al die flexdeclaraties ook beperkter zijn geworden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
quote:
Tankiej schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Ja, dat kon toen wel. Dat kost Cap namelijk niets, er wordt gewoon wat minder belasting afgedragen op die manier.
Maar ik weet niet of het nog steeds kan, tussen toen en nu is de werkkostenregeling namelijk aangepast waardoor al die flexdeclaraties ook beperkter zijn geworden.
Ik heb HR gemaild dus wacht het even af. Het formulier voor bruto-netto declaratie staat namelijk wel in KM 3.0.

• miicker
  • Niet online
De regels voor het in aanmerking komen voor een fiscaal voordeel bij verhuizen zijn als volgt:
Je woont (of woonde) op minimaal 25 km afstand
De afstand wordt met 60% verminderd

Daar voldoe ik helaas niet aan, maar ging er ook niet vanuit dat het zomaar ging.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tankiej
  • Nu online
quote:
miicker schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:49:
De regels voor het in aanmerking komen voor een fiscaal voordeel bij verhuizen zijn als volgt:
Je woont (of woonde) op minimaal 25 km afstand
De afstand wordt met 60% verminderd

Daar voldoe ik helaas niet aan, maar ging er ook niet vanuit dat het zomaar ging.
Oh, die regels zijn er ook nog ja. Daar voldeed ik toen wel aan, ging van +/- 220 kilometer naar 35 :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:40
Je kunt tegenwoordig in Mobility Concept fietsritten registeren. Is het bekend tot hoever je in de tijd terug mag gaan om fietsritten te registeren?

Ik denk overigens alleen in de huidige periode. Maar ik kon er verder weinig informatie over terugvinden.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

quote:
gerlof92 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 11:33:
Ik heb begrepen dat Capgemini haar klanten voornamelijk in de randstad zitten.
Hoe zit het met het zuiden van het land? Noord-Brabant bijvoorbeeld?
Ik zit momenteel op een klus in de omgeving Eindhoven, dus ze zijn er wel. Maar dat zal ook afhankelijk zijn van de BU waar je in zit/komt te zitten.
quote:
Strider schreef op zondag 15 juli 2018 @ 23:28:
Je kunt tegenwoordig in Mobility Concept fietsritten registeren. Is het bekend tot hoever je in de tijd terug mag gaan om fietsritten te registeren?

Ik denk overigens alleen in de huidige periode. Maar ik kon er verder weinig informatie over terugvinden.
Aangezien je niets meer kunt wijzigen in de afgelopen periode, denk ik dat je terug kan tot begin Mei.

Equator wijzigde deze reactie 16-07-2018 08:51 (36%)

Vragen/opmerkingen

• Chamek
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 06-11 19:58
Cap als Sogeti zijn steeds meer actief in het zuiden van het land. De markt blijft aantrekken dus vraag is momenteel genoeg.

• Aceta
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 07:11
Hi, Binnenkort zal ik beginnen bij Capgemini. Wel zat ik met een paar vraagjes dus hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen.

Namelijk:
-Is er een mogelijkheid om automaat te rijden? ( Ik hoorde dat er een lijst was van auto's waaruit je kon kiezen maar weet niet of de mogelijkheid voor automaat in deze lijst zit)
-Er was ook een regeling voor 55euro per maand aan communicatie. Betekent dit dat ik zelf een abbo mag kiezen ter waarde van 55euro? of zijn hier regels aan verbonden?

Ik kon het niet direct vinden in de HR Charter, mocht het er wel in staan laat me even weten waar.

Bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator NOS
Als je iets gaat leasen kan je gewoon automaat gaan rijden als je wilt. Misschien heb je geen keuze qua poolauto, daar is wel een lijst van, maar da's tijdelijk dan. Die 55 euro per maand is gewoon een vergoeding die je krijgt bij je salaris, je moet gewoon zelf weten wat je voor internetverbinding gebruikt thuis.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Je kan zelf je leaseauto kiezen. Zoals Cyphax zegt is er idd een lijst van Poolauto's, dat is vaak omdat je leasecontract pas ingaat vanaf het einde van de proeftijd, dus dan kan je je auto bestellen, maar die moet dan nog gemaakt worden en in de tussentijd heb je vervoer nodig.

55 euro is idd gewoon bij je salaris, zijn geen regels voor wat dan ook. Je krijgt van Cap een simkaart met in principe onbeperkt alles (binnen redelijkheid, ongeveer 5gig per maand per persoon), maar geen telefoon. De bedoeling is dus dat je zelf een telefoon regelt. Je kan een goedkoop dom toestel halen met alleen bellen en sms, maar veel mensen (waaronder ik) halen een dual sim telefoon. Dan heb je ook gewoon je eigen nummer, geen whatsapp voor werk (kan wel, maar ik vind het niet nodig) en je kan al je data laten lopen over je werksim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lightning89
Tegenwoordig is een Mondeo HEV een standaardauto bij Arval, kost iets van 820¤ pm. En dat is een automaat (CVT)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xepos
Weet iemand eigenlijk waar je de motor kunt zetten op Leidsche Rijn? Mag vast en zeker niet onder in de parkeerplaats?

• Tankiej
  • Nu online
quote:
Xepos schreef op zondag 29 juli 2018 @ 23:44:
Weet iemand eigenlijk waar je de motor kunt zetten op Leidsche Rijn? Mag vast en zeker niet onder in de parkeerplaats?
Er zijn speciale motorparkeerplekken in de parkeergarage in/onder het gebouw. Ik neem aan dat je hem daar gewoon neer mag zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prx
Je moet daar wel een extra autorisatie op de pas voor krijgen, waarbij je plechtig moet beloven die alleen te gebruiken om de parkeergarage in te rijden (overdag) met een motor. Je kunt even contact opnemen met Facility Management voor de autorisatie.

• SmurfLink
  • Niet online
Het is wel de bedoeling als medewerker dat je die op -1 gebruikt en niet die op de begane grond bij de deur (dat is voor bezoekers). :) Maar op -1 staan de motorplekken ook vlakbij de deur dus het is alleen ff een trapje verder.

• Steve3272D1
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 06-08 15:51
quote:
Xepos schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:20:
[...]

[...]

Ik neem aan dat wanneer je je gewenste lease auto mag bestellen na je proefperiode je in de tussentijd gewoon nog je voorloop auto mag rijden totdat de bestelde lease auto er is. Klopt dit?

• Prx
quote:
Steve3272D1 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Ik neem aan dat wanneer je je gewenste lease auto mag bestellen na je proefperiode je in de tussentijd gewoon nog je voorloop auto mag rijden totdat de bestelde lease auto er is. Klopt dit?
Het ligt er een beetje aan wat de leverende partij is geweest van de auto, maar dit zal vast te regelen zijn. In principe heb je recht op een gelijke auto tijdens de levertijd.

Prx wijzigde deze reactie 06-08-2018 12:39 (7%)

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

quote:
Steve3272D1 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

In principe wel ja. Sterker nog, als je op de poollijst een auto ziet staan die je liever wilt rijden totdat je eigen bestelde auto er is, dan mag je - mits je het zelf regelt met de LM en met goedkeuring van wagenpark - je voorloopauto ook eenmalig inruilen tegen die poolauto.

Heb ik ook gedaan. Kreeg een voorloopauto waarmee ik niet op vakantie kon, met een beetje regelen had ik een maand later een andere poolauto.

Rijd je nu een huurauto, dan zijn ze nog blijer met een dergelijke actie. Let wel, in de polauto's zit een fleetlogic kastje, dus moet je deze ook gebruiken. Een huurauto zal dat niet hebben.

Vragen/opmerkingen

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09:40
Ik ben al tijden niet in Cap Amsterdam Zuid-Oost geweest, volgens mij zijn ze een tijd geleden verplaatst? Kan ik 7/24 gratis parkeren in nieuwe locatie? Ik wil naar winkelcentrum Arena, dat zou 2 km lopen zijn?

En werkt mijn pas direct of moet die aangemeld zijn? Paar jaar terug was dat gedoe bij gebouw.

TweakerVincent wijzigde deze reactie 12-08-2018 16:59 (18%)

• Rolfie
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:05
quote:
TweakerVincent schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:58:
Ik ben al tijden niet in Cap Amsterdam Zuid-Oost geweest, volgens mij zijn ze een tijd geleden verplaatst? Kan ik 7/24 gratis parkeren in nieuwe locatie? Ik wil naar winkelcentrum Arena, dat zou 2 km lopen zijn?

En werkt mijn pas direct of moet die aangemeld zijn? Paar jaar terug was dat gedoe bij gebouw.
Gaat helaas niet meer lukken op deze locatie. Er is geen toegang op Capgemini pasjes. Wel kan je er vlakbij goedkoop met parkmobile parkeren.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
TweakerVincent schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:58:

Je kan erg goedkoop parkeren in P21, gaat je misschien 5-6 euro kosten voor een ochtend/middag.

• TweakerVincent
Ok thanks. Dacht dat het mogelijk was. Dan maar normaal parkeren.

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

Overigens kan je in het weekend wel gratis parkeren in de parkeergarage bij het kantoor Leidse Rijn. En dat is steeds gezelliger aan het worden..

Vragen/opmerkingen

• TweakerVincent
quote:
Equator schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 21:42:
Overigens kan je in het weekend wel gratis parkeren in de parkeergarage bij het kantoor Leidse Rijn. En dat is steeds gezelliger aan het worden..
Ja las ik idd maar moet bij de MM in Amsterdam Arena zijn, normaal kom ik daar nooit maar even geen keus :)

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 11-11 20:15
Je kunt hem ook gratis en voor niets bij IKEA parkeren ;). Is ongeveer net zover lopen naar MM als vanaf Cap kantoor.

• Aceta
Kort vraagje over "werkkleding". Ik zal binnenkort beginnen bij Cap. Echter vroeg ik me af hoe formeel de kleding dagelijks is? Toen ik op gesprek was, in Utrecht op het hoofdkantoor, zag ik veel mensen in pak. Is er een soort ongesproken regel over dagelijkse kleding? Of kunnen jeans en sneakers gewoon.

• Cue_
quote:
Aceta schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:43:
Kort vraagje over "werkkleding". Ik zal binnenkort beginnen bij Cap. Echter vroeg ik me af hoe formeel de kleding dagelijks is? Toen ik op gesprek was, in Utrecht op het hoofdkantoor, zag ik veel mensen in pak. Is er een soort ongesproken regel over dagelijkse kleding? Of kunnen jeans en sneakers gewoon.
Ligt een beetje in welke tak van sport je terecht komt.
Hoe snel kan/word je ingezet/moet je op gesprek kunnen bij klanten. Is het voldoende om enkel een jasje in de auto te hebben.
Strak in pak hoeft niet, maar vaak zie je wel pantalon en overhemd.
En in sommige onderdelen kunnen jeans en nette schonen en overhemd ook.
Sneakers zou ik niet snel doen, in ieder geval sowieso niet in het begin, maar afkijken wat de rest doet.

• Stephanoff
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 14-11 21:48
Hangt inderdaad erg af van de tak en wat daar de norm is. Zelf zit ik bij Backelite, een design bureau binnen Cap en daar is jeans met sneakers bijv. de norm. Denk wel dat dit een uitzondering is op wat je gemiddeld ziet. Zeker in het begin is het niet verkeerd wat netter gekleed te gaan en even af te tasten. Je kan beter overdressed gaan dan underdressed :).

• SmurfLink
  • Niet online
Yeah het wisselt enorm. Ik zit bij FS, daar loopt bijna iedereen in nette broek en overhemd, maar ben gedetacheerd bij overheid, waar gewone kleding de norm is. In je eerste dagen Cap zou ik lekker beginnen met netjes gekleed, en later op je opdrachten bij de klant kijken wat daar gebruikelijk is.

• autje
Hangt vooral af van de klant waar je voor werkt. Als je alleen op kantoor Utrecht werkt dan maakt het niet heel veel uit.

• Aceta
Zelf zal ik waarschijnlijk bij de UWV worden geplaatst is mij vertelt. Maar bedankt voor de tips! Gewoon netjes gaan en kijken hoe de rest zich kleed.

• Prx
quote:
Aceta schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:52:
Zelf zal ik waarschijnlijk bij de UWV worden geplaatst is mij vertelt. Maar bedankt voor de tips! Gewoon netjes gaan en kijken hoe de rest zich kleed.
Hmmz, jammer dat ze al gelijk iets op het oog hebben. Leuk voor de financials, maar ik vind het toch wel altijd prettig als nieuwe mensen ook even een band op kunnen bouwen met Capgemini. Aanwezigheid op het hoofdkantoor werkt daar altijd goed bij.

Maar zoals gezegd, houd het voor de eerste dagen in een pantalon en overhemd, dan komt het helemaal goed. Persoonlijk loop ik al 95% van mijn carrière in spijkerbroek-overhemd (vaak ook met nette sneakers, geen witte Nike ofzo), ook bij mijn klanten. Weet dat altijd mooi goed te praten blijkbaar. :P

• Aceta
quote:
Prx schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:25:
[...]

Hmmz, jammer dat ze al gelijk iets op het oog hebben. Leuk voor de financials, maar ik vind het toch wel altijd prettig als nieuwe mensen ook even een band op kunnen bouwen met Capgemini. Aanwezigheid op het hoofdkantoor werkt daar altijd goed bij.

Maar zoals gezegd, houd het voor de eerste dagen in een pantalon en overhemd, dan komt het helemaal goed. Persoonlijk loop ik al 95% van mijn carrière in spijkerbroek-overhemd (vaak ook met nette sneakers, geen witte Nike ofzo), ook bij mijn klanten. Weet dat altijd mooi goed te praten blijkbaar. :P
Voor zover ik weet zal ik de eerste 6 weken een "bootcamp" op het hoofdkantoor krijgen. Dus ik denk dat ik in die tijd gelukkig wel een band kan opbouwen. Kreeg te horen dat veel Juniors bij de UWV beginnen om ervaring op te doen. Dus vandaar dat ik verwacht bij de UWV te beginnen.

Maar goed om te horen dat er ruimte is qua kleding mogelijkheid.

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Nu online
Iemand een idee tot hoelaat je de parkeergarage op LR (Niet die onder het kantoor) kan uitrijden, of wie ik daarvoor moet contacteren?

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• SmurfLink
  • Niet online
quote:
JST94 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:25:
Iemand een idee tot hoelaat je de parkeergarage op LR (Niet die onder het kantoor) kan uitrijden, of wie ik daarvoor moet contacteren?
De losstaande garage is 24/7 met je cap pas, ook in het weekend. die onder LR is ma-do tot 22u, vrijdags 21u.

• autje
quote:
Aceta schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:47:
[...]

Voor zover ik weet zal ik de eerste 6 weken een "bootcamp" op het hoofdkantoor krijgen. Dus ik denk dat ik in die tijd gelukkig wel een band kan opbouwen. Kreeg te horen dat veel Juniors bij de UWV beginnen om ervaring op te doen. Dus vandaar dat ik verwacht bij de UWV te beginnen.

Maar goed om te horen dat er ruimte is qua kleding mogelijkheid.
Ik heb zelf een jaar bij UWV gezeten, en spijkerbroek of chino met een overhemd is prima. Als je in pak komt ben je daar redelijk overdressed :).

• hotdog92
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
Deze week heb ik een sollicitatie/selectiedag gepland staan voor een YP-traject binnen de SAP-hoek. Ik heb reeds vele ervaringen hier in het topic doorgelezen, bedankt voor jullie inbreng en nuttige informatie tot dusver.

De procedure die ik heb doorlopen tot nu toe wijkt wel af van wat ik hier over het algemeen lees. In eerste instantie vond een selectie plaats op basis van cv en motivatiebrief en daarna heb ik 2x een telefonisch gesprek gehad. Naar aanleiding daarvan heb ik de intelligentietest thuis mogen maken en na die gehaald te hebben een persoonlijkheidsmeting en drijfverentest mogen invullen. Het gesprek met de recruiter en eventueel daarna het gesprek met de manager (bij groen licht in het eerste gesprek) deze week wordt dus mijn eerste daadwerkelijke bezoek aan Capgemini. Er staat voor die dag ook meteen een arbeidsvoorwaarden gesprek op de planning.

Hoe ervaren jullie de cultuur binnen de ERP-afdeling(en)? En wat kan ik van die gesprekken verwachten? Bij het eerste gesprek zal de persoonlijkheidsmeting en de drijfverentest wel onderwerp van gesprek zijn en het standaard wie, wat, waar, wanneer en waarom. Bij het gesprek met de manager tast ik echter wat meer in het duister, is dat een soort informele kennismaking of kan ik daar ook echt een kruisverhoor en inhoudelijke vragen verwachten? Bepaalde zaken waar ik absoluut rekening mee moet houden?

Mocht dit feest doorgaan, dan ben ik van plan om op termijn die kant op te verhuizen en daar aanvankelijk iets te huren. Ik woon nu namelijk nog in het oosten van het land. Ik heb enigszins rondgekeken en een indruk opgedaan, maar de moed zakt je wel enigszins in de schoenen als je het aanbod en de prijzen ziet van de huidige markt. Daarnaast zijn er nog andere voorwaarden die gesteld worden, zoals een minimale inkomenseis van X maal de huursom of flinke sommen borg. Hebben jullie tips op dit gebied? Interessante locaties, goede ervaringen bij verhuurders etc.? Ik heb op dit gebied niet zulke eisen. Ik hoef niet hartje Utrecht te wonen of iets dergelijks, maar een gedeelde woning zie ik niet zo zitten. Vooral baat bij een kortere afstand en een onderkomen dat waterdicht is. :P

• SmurfLink
  • Niet online
@hotdog92 Dit klinkt als een vergelijkbaar pad wat ik volgde. Ook eerst telefonisch met de dames van HR, test gemaakt, bij Cap zelf uitgenodigd voor gesprek met iemand van de afdeling en na zijn groen licht met de psycholoog over de tests. Dit gaat vooral over waar jij op je plek zou zijn binnen het bedrijf, welke motivaties je hebt (gaat alles om geld, of meer waardering, gezelligheid, etc), dus bij welke manager je tot je recht zou komen.

De ERP afdeling heb ik geen idee van maar het lijkt me dat het vooral aftasten is of er een wederzijdse match is.

Verhuizen, kijk naar omgeving Utrecht. Houten en Zeist zijn echt prima plekken om te wonen en je bent snel in Utrecht of andere plekken van het land.

• Aceta
Iemand die mee heeft gedaan aan het YP programma als software developer? Wat was jouw ervaring hiermee? En heb je nog tips voor iemand die hiermee gaat beginnen?

Als laatst, mij werd vertelt dat alle YP'ers beginnen als application consultants. Maar ik neem aan dat er dan alsnog wel verschil is qua functie ondanks dezelfde "titel". Of zie ik dit verkeerd?

• Cue_
quote:
hotdog92 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:18:
Deze week heb ik een sollicitatie/selectiedag gepland staan voor een YP-traject binnen de SAP-hoek. Ik heb reeds vele ervaringen hier in het topic doorgelezen, bedankt voor jullie inbreng en nuttige informatie tot dusver.

De procedure die ik heb doorlopen tot nu toe wijkt wel af van wat ik hier over het algemeen lees. In eerste instantie vond een selectie plaats op basis van cv en motivatiebrief en daarna heb ik 2x een telefonisch gesprek gehad. Naar aanleiding daarvan heb ik de intelligentietest thuis mogen maken en na die gehaald te hebben een persoonlijkheidsmeting en drijfverentest mogen invullen. Het gesprek met de recruiter en eventueel daarna het gesprek met de manager (bij groen licht in het eerste gesprek) deze week wordt dus mijn eerste daadwerkelijke bezoek aan Capgemini. Er staat voor die dag ook meteen een arbeidsvoorwaarden gesprek op de planning.

Hoe ervaren jullie de cultuur binnen de ERP-afdeling(en)? En wat kan ik van die gesprekken verwachten? Bij het eerste gesprek zal de persoonlijkheidsmeting en de drijfverentest wel onderwerp van gesprek zijn en het standaard wie, wat, waar, wanneer en waarom. Bij het gesprek met de manager tast ik echter wat meer in het duister, is dat een soort informele kennismaking of kan ik daar ook echt een kruisverhoor en inhoudelijke vragen verwachten? Bepaalde zaken waar ik absoluut rekening mee moet houden?

Mocht dit feest doorgaan, dan ben ik van plan om op termijn die kant op te verhuizen en daar aanvankelijk iets te huren. Ik woon nu namelijk nog in het oosten van het land. Ik heb enigszins rondgekeken en een indruk opgedaan, maar de moed zakt je wel enigszins in de schoenen als je het aanbod en de prijzen ziet van de huidige markt. Daarnaast zijn er nog andere voorwaarden die gesteld worden, zoals een minimale inkomenseis van X maal de huursom of flinke sommen borg. Hebben jullie tips op dit gebied? Interessante locaties, goede ervaringen bij verhuurders etc.? Ik heb op dit gebied niet zulke eisen. Ik hoef niet hartje Utrecht te wonen of iets dergelijks, maar een gedeelde woning zie ik niet zo zitten. Vooral baat bij een kortere afstand en een onderkomen dat waterdicht is. :P
Het gesprek met de manager heb ik gehad om kennis te maken en zijn mening over mij te krijgen Aangezien de psycholoog (of degene die de tests interpreteerde) zijn vraagtekens had bij mij. Zou ik wel bij Cap passen. Het gesprek met de manager gaf hierin de doorslag en mocht alsnog beginnen. Het was zeker geen kruisverhoor qua kennis, gewoon wie ik was en waarom bij Cap, beetje de standaard dingen.

Ik kom zelf ook uit het Oosten en ben voordat ik mijn eerste dag had verhuist naar Amersfoort. Daar een woning gehuurt van een vrouw die een jaar naar het buitenland ging. Was alsnog 1000 euro p/m ongeveer, maar was maar 1x huur borg ofzo en niet 3x. Volgens mij veelal woningen gezocht via pararius.nl en de mijne gevonden op Domica.

Ik was YP-er binnen SAP. Moet zeggen dat ik het er wel gezellig vond, goede sfeer. Anderen hadden wel eens last van ellebogenwerk van collegás, maar ik denk dat je dat overal tegenkomt.
Mooiste zou zijn dat je in het begin echt tijd krijgt/hebt om kennis op te doen van het pakket (academy training enzo). Maargoed, daar heb je weinig over te zeggen als er inzit in zicht is.

• SmurfLink
  • Niet online
quote:
Aceta schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 03:16:
Iemand die mee heeft gedaan aan het YP programma als software developer? Wat was jouw ervaring hiermee? En heb je nog tips voor iemand die hiermee gaat beginnen?

Als laatst, mij werd vertelt dat alle YP'ers beginnen als application consultants. Maar ik neem aan dat er dan alsnog wel verschil is qua functie ondanks dezelfde "titel". Of zie ik dit verkeerd?
Je begint als Associate consultant. Soort Junior term. Na 18 maanden wordt je Consultant.

• Shiver87
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-11 11:00
quote:
SmurfLink schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Je begint als Associate consultant. Soort Junior term. Na 18 maanden wordt je Consultant.
Alle consultants doorlopen een Associate Masterclass. Dit is een programma van ongeveer 18 a 24 maanden waarin je veel verschillende trainingen volgt, certificeringen haalt, netwerk borrels doet, etc. etc. Dit om te leren waar je echte passie zit en je te ontwikkelen in je vakgebied.

• wm1234
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 08:09
@hotdog92 Leuke afdeling PBS, vrij actief met events en kennisdelen. Alleen de SAP afdeling heeft op dit moment een enorme bank en weinig nieuwe opdrachten/klanten. Dus verwacht niet al teveel van je opdrachten en inzetten.

• SmurfLink
  • Niet online
quote:
Shiver87 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

Alle consultants doorlopen een Associate Masterclass. Dit is een programma van ongeveer 18 a 24 maanden waarin je veel verschillende trainingen volgt, certificeringen haalt, netwerk borrels doet, etc. etc. Dit om te leren waar je echte passie zit en je te ontwikkelen in je vakgebied.
Niet alle Consultants. Alleen die van Apps2. ;) Ik werk bij Cap, je kan beter degene die ik quotte quoten.

• Aceta
Nog meer mensen hier op dit forum die aankomende maandag meedoen aan de onboarding? Ben benieuwd hoeveel mensen hierbij aanwezig zullen zijn.

Voor de cap veteranen hier, nog tips?

• Equator

Equator

Bowmore & Laphroaig fan

quote:
Voor de cap veteranen hier, nog tips?
Gewoon genieten van de verhalen, de sketches, de teamopdrachten en vergeet geen vragen te stellen.

Vragen/opmerkingen

• TweakerVincent
Binnen een jaar verloopt mijn leasecontract en wil ik weer opnieuw leasen. Hoe verloopt dat transitieproces? Ik kan me voorstellen dat mijn nieuwe auto vroeger of later geleverd wordt dan eind datum contract. Wat dan? Huur/pool auto?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
TweakerVincent schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:11:
Binnen een jaar verloopt mijn leasecontract en wil ik weer opnieuw leasen. Hoe verloopt dat transitieproces? Ik kan me voorstellen dat mijn nieuwe auto vroeger of later geleverd wordt dan eind datum contract. Wat dan? Huur/pool auto?
Doorrijden van de huidige auto? Voor leasemaatschappij interessant als er weinig tijd tussen zit. Anders inderdaad een tijdelijke auto.

• R.Danton
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 01-11 15:06
Kan iemand mij vertellen hoe het proces verloopt van ontslag nemen? Kan me vaag herinneren dat je een mail moet sturen naar je counselor/people manager. Verder vraag ik me af hoe lang je dan alsnog moet/hoort te blijven werken, voordat je weg mag. Dacht dat het drie maanden waren, maar hoor graag een bevestiging.

• Tankiej
  • Nu online
quote:
R.Danton schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:32:
Kan iemand mij vertellen hoe het proces verloopt van ontslag nemen? Kan me vaag herinneren dat je een mail moet sturen naar je counselor/people manager. Verder vraag ik me af hoe lang je dan alsnog moet/hoort te blijven werken, voordat je weg mag. Dacht dat het drie maanden waren, maar hoor graag een bevestiging.
Opzegtermijn is twee kalendermaanden. Dus als jij nu op zegt, ben je per 1 december uit dienst.

Toen ik ontslag nam vroeg m'n delegate (counselor/people manager) om hem een mailtje te sturen met een ontslagbrief in PDF die ondertekend was (ingescand). Deze heeft hij doorgestuurd naar HR en kort daarna kreeg ik de bevestiging van HR.

Ik vond het wel zo netjes om het eerst persoonlijk aan m'n delegate te vertellen. Als jij dat ook doet, kan je dan natuurlijk wel vragen hoe/wat verder :)

Tankiej wijzigde deze reactie 05-09-2018 19:09 (9%)

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 08:17

aex351

I am the one

Vaak kan je ook al eerder weg hoor, zeker als je geen inzet hebt. Even overleggen met je manager. Zullen ze vast geen probleem vinden. Aangezien dit dan juist kosten bespaard.

< dit stukje webruimte is te huur >

• R.Danton
Bedankt voor het reageren. Had het nooit verwacht te zeggen, maar jammer genoeg zit ik bij een klant. Dus dat wordt twee maanden wachten..

• ID-College
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 14-11 16:01
Ja das naar.. zelf ook gehad en de klant was er helemaal niet blij mee.. gewoon met je counselor afspreken en vertellen.. dan gaat t vrij snel en kan je vooral er lekker bijzitten.. immers, je gaat toch weg :p

• aex351
  • Laatst online: 08:17

aex351

I am the one

quote:
R.Danton schreef op woensdag 5 september 2018 @ 19:45:
Bedankt voor het reageren. Had het nooit verwacht te zeggen, maar jammer genoeg zit ik bij een klant. Dus dat wordt twee maanden wachten..
Zodra er een vervanger is kan je waarschijnlijk weg. Wellicht zelf ook proactief helpen met zoeken als je inderdaad sneller weg wil.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Smuggler
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Wordt er binnen capgemini met loonschalen gewerkt?
Bepaalde functies die een bepaald niveau hebben en daar een salarisband in hebben?
zodat je zelf kan zien of er uberhaupth nog kans is om te groeien in salaris als je je huidige functie blijft vervullen? en hoe zien deze banden eruit.
Las hier iets over Grades en bij behorende niveau's, maar veel meer kan ik nog niet vinden.

Gewoon sebastiaan

• Prx
quote:
Smuggler schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:30:
Wordt er binnen capgemini met loonschalen gewerkt?
Bepaalde functies die een bepaald niveau hebben en daar een salarisband in hebben?
zodat je zelf kan zien of er uberhaupth nog kans is om te groeien in salaris als je je huidige functie blijft vervullen? en hoe zien deze banden eruit.
Las hier iets over Grades en bij behorende niveau's, maar veel meer kan ik nog niet vinden.
Niveaus bestaan eigenlijk per dit jaar niet echt meer. Er is een consolidatie geweest binnen Capgemini Nederland en als gevolg kennen we eigenlijk alleen nog maar de Grades, met daarin een onderverdeling als daar behoefte aan is in een Business Unit.

Er zijn virtuele plafonds waar je tegenaan kunt lopen als je heel lang in een Grade blijft hangen, maar dat is heel afhankelijk van de afspraken die je zelf maakt, voor zover dat uberhaupt mogelijk is. Capgemini heeft op dit moment geen functiehuis met schalen o.i.d.

• Smuggler
  • Nu online

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Dus er is ook geen minimum per grade,
Eigenlijk maakt het dus helemaal niet meer uit wat je bereikt, ze geven het salaris wat ze je willen geven.
(ik weet dat je altijd kan opstappen).
bedankt voor de informatie :)

Gewoon sebastiaan

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-11 22:08
Was dat niet cap gemini met die hele foute Orwelliaanse aanplakbiljetten in bedrijven? (rond 2007/2008)
Dat als je iets zag dat niet mag dat je dat moet verklikken.
Of haal ik Cap Gemini met Getronics door de war?

-edit: was getronics ben ik inmiddels achter-

MrMonkE wijzigde deze reactie 11-09-2018 00:47 (10%)
Reden: edit

ancient astronaut theorist ;)

• Prx
quote:
MrMonkE schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:25:
Was dat niet cap gemini met die hele foute Orwelliaanse aanplakbiljetten in bedrijven? (rond 2007/2008)
Dat als je iets zag dat niet mag dat je dat moet verklikken.
Of haal ik Cap Gemini met Getronics door de war?
Ik ben als stagiair in 2008 bij Capgemini begonnen en kan me dat soort dingen niet herinneren. Misschien dat hier een heul oud-gediende zit die er echt uitsluitsel over kan geven. Heb hier ook nooit collega's over gehoord, moet ik zeggen.

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 14-11 22:08
quote:
Prx schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:26:
[...]

Ik ben als stagiair in 2008 bij Capgemini begonnen en kan me dat soort dingen niet herinneren. Misschien dat hier een heul oud-gediende zit die er echt uitsluitsel over kan geven. Heb hier ook nooit collega's over gehoord, moet ik zeggen.
Ik heb nog even zitten googlen.
Het was Getronics..

ancient astronaut theorist ;)

• Jentae
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Jentae

Houdt van aglets.

R.Danton schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:32:
Stuur een mail naar je Counselor/People manager die door jou is ondertekend (liefst met blauwe pen) en ingescand.
Zet je divisiemanager in de CC.

Opzegtermijn is twee maanden met ingang van de eerste dag van de nieuwe maand.
Vergeet niet je leaseauto op de Wiki te zetten ter overname als je die niet mee wil nemen om boetes te voorkomen!

Bron: Ben jarenlang People manager geweest en heb zelf ontslag genomen. :)

Eer aan je korf (haha)

• R.Danton
Jentae schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:27:
[...]

Stuur een mail naar je Counselor/People manager die door jou is ondertekend (liefst met blauwe pen) en ingescand.
Zet je divisiemanager in de CC.

Opzegtermijn is twee maanden met ingang van de eerste dag van de nieuwe maand.
Vergeet niet je leaseauto op de Wiki te zetten ter overname als je die niet mee wil nemen om boetes te voorkomen!

Bron: Ben jarenlang People manager geweest en heb zelf ontslag genomen. :)
Bedankt! Hoe zit het met de resterende vakantiedagen? Krijg je die nog uitbetaald? Anders neem ik ze allemaal op, voordat ik vertrek :D

• Tankiej
  • Nu online
R.Danton schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:13:
[...]

Bedankt! Hoe zit het met de resterende vakantiedagen? Krijg je die nog uitbetaald? Anders neem ik ze allemaal op, voordat ik vertrek :D
Uiteraard worden die uitbetaald :)
Ook het resterende vakantiegeld krijg je 1-2 maanden na uitdiensttreding. Als je in aanmerking komt voor tantième, dat wordt volgend jaar in april pas vastgesteld, dus die krijg je dan ook pas.
Pagina: 1 ... 57 58 59 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True